oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. január 28. 06:45,  Egy nap az angol vonaton 154 komment

2016. január 28. 06:45 Határátkelő

Egy nap az angol vonaton

Nem tudom, van-e olyan gyerek (legalábbis a fiúk között), aki ne szeretne legalább egy rövid ideig vasutas lenni. Aztán persze ahogy telnek az évek, általában más irányba fordul az érdeklődés – kivéve, akinél nem. Így van ezzel Franky is, aki a szállodai irodai munkát cserélte el a vasutasok életére (erről itt írt részletesebben, a brit vasútról pedig itt), most pedig nagy örömömre megírta, hogyan telik egy napja. Lássuk tehát, milyen is egy nap az angol vasúton (a képekért köszönet)!

Írd meg te is, hogyan telik egy napod, készíthetsz fotókat, akár videót is! A sorozat korábbi darabjait itt találod. Az írást a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldheted el.

cim_7.JPG

„Kedvesem inspirálására úgy döntöttem, én is megírom egy napom történetét. Néhányan talán még emlékeznek, két éve a vendéglátásról átnyergeltem a vasútra. Azóta cégen belül sikerült előre lépnem, nyár óta Train Guard vagyok, magyarul kalauz.

Szerencsére az én linkemen több a reggeles műszak, van ugyan egy-egy hét esti, némelyik éjfél utáni végzéssel, ezekért nem rajongok túlságosan, inkább kelek korán, mint vagyok itthon délelőtt és megyek dolgozni estére.

A legkorábbi műszakkezdés 04:45, de a legtöbb műszak reggel 5 és 8 óra között indul. Általában 2 órával korábban kelek, hiszen reggel kutyasétáltatással indul a nap, eszem is pár falatot a reggeli kávé mellé, nem szeretek kapkodni, így inkább korábban kelek. London Waterloo az állomáshelyem, ez azt jelenti, hogy minden műszakom itt kezdődik és itt is ér véget, de hogy napközben merre megyek, az változó.

Vonattal a vonathoz

Ha már járnak a vonatok, akkor a közeli Queenstown Road állomásról megyek Waterloo-ra, de ha nagyon korán van, akkor a ház előtti buszmegállóból a 344-es busszal utazok St. George’s Circus-ig, innen gyalog körülbelül 10 perc az állomás.

Elméletileg 25-30 perc alatt beérek dolgozni, ha járnak a vonatok, de általában inkább 45-50 percet hagyok erre, mert a késést, érthető módon, nagyon komolyan veszik, hiszen, ha mi nem vagyunk ott időben, a vonat sem indulhat.

Beérkezéskor egy telefonos regisztrációs rendszert kell használnunk, ami belső hálózat, tehát kívülről nem hívható, így egyetlen perc késés is regisztrálásra kerül és a vezetőnk automatikusan értesítését kap róla.

Munkakezdés mindig 20 perccel az első vonatunk indulása előtt van, ez az idő arra szolgál, hogy átolvassuk az értesítőket (pályamunkákról, sebesség korlátozásokról, biztosító- és jelzőberendezésekkel kapcsolatos változásokról, idényjellegű értesítések, most az alacsony tapadással rendelkező pályaszakaszokról szólok nagyon aktuálisak).

1_7.JPG

Ekkor vesszük magunkhoz az úgynevezett „schedule cardot”, amely részletezi az aznapi teendőket, milyen típusú vonattal milyen útvonalon megyünk, mikor van a szünetünk, kell-e stokkozni (vonatrészeket össze- vagy szétkapcsolni).

Ezen mi még indulás előtt bejelölünk néhány dolgot, például, ha vannak rövid peronos állomások, amelyek nem képesek a teljes vonathossz fogadására, hiszen ekkor szelektív ajtóvezérlést alkalmazunk, ami csak a peron melletti kocsikon nyitja ki az ajtókat.

Indulás

Általában 5-10 perccel indulás előtt megyek le a vonathoz, beviszem az útvonal kódját az utastájékoztató rendszerbe, aztán várom, hogy a kijárati jelző szabad jelzést adjon és elérkezzen az indulási idő.

Innentől minden nap egy kicsit más, de nagy vonalakban ugyanaz. Főleg az elővárosi vonatokon dolgozom, a vidéki célállomások között szerepelnek többek között Woking, Guildford, Windsor és Reading.

Természetesen van néhány kedvenc útvonalam, például a dorkingi járat, mert Epsom után a North Downs dombvidékén halad a vonal, különösen nyáron szeretek arra menni. Szeretem még a windsori és a Hampton Court-i útvonalat is, nyáron rengeteg a turista ezeken, jókat szoktam beszélgetni az utasokkal.

Amikor gond van

Összefoglalva, amíg minden rendben megy, nem túl megterhelő a munka, figyelni, koncentrálni kell, és közben próbáljuk tartani a menetrendet. Úgy szoktuk mondani, igazán akkor dolgozunk meg a pénzünkért, amikor valamilyen fennakadás van. Ilyenkor az utasok értelemszerűen idegesek, tudni szeretnék miért, és főleg mennyit késünk.

Van egy 8-10 kocsis vonat, tele emberekkel, akik mind azt szeretnék, hogy mellettük álljál, és az ő kis lelküket simogasd, meg az ő panaszkodásukat hallgasd, ami persze lehetetlen, mert neked közben a forgalomirányítással és a vezetővel is kellene tartanod a kapcsolatot.

Gyors döntéseket kell hozni, mert senkinek nem jó, ha ácsorgunk valahol, 3 perces követésnél nagyon hamar útban leszünk valakinek. Ezért fontos elsőnek értesíteni a forgalomirányítást, hiszen ők tudják a többi vonatot más vágányra terelni.

Fővonalon egy beállított vágányutat feloldani két percig tart, így ha azonnal tudatjuk a forgalmásszal, hogy valamiért veszteglünk, az is éppen csak időben történik.

Nekem eddig a legnagyobb késésem 38 perc volt, egy alapjáraton 47 perces úton, de legalább egy állomáson vesztegeltünk, nem a nyílt pályán. Így vagy úgy, de előbb-utóbb az utolsó vonatunk is leközlekedik, és véget ér a műszak.

Ilyenkor még leadjuk a jelentéseinket. Minden 1 perc feletti késésről írnunk kell, megindokolva a késés okát, ami sokféle lehet. Ugyancsak ekkor adjuk le a jelentéseket az esetlegesen észlelet meghibásodásokról, leggyakrabban világítás, utastájékoztató rendszer vagy mosdók, legalább is vonatkísérői oldalról, hiszen a fő rendszerek meghibásodását inkább a vezér érzékeli.

Ha leadtam a jelentéseket, még egyszer megnézem nincs-e változás a másnapi kiírásban, mert apróbb módosítások 24 órával a műszakkezdés előttig történhetnek. Ez elég ritka, akkor fordul elő, ha nem tervezett vágányzárat kell bevezetni, például árvíz, földcsuszamlás vagy baleset miatt.

Egy napom

Csak érdekességképpen, leírok egy konkrét napot, időadatokkal, részletesen. A választásom a december 10.-ei műszakra esett, egy kellemes délutáni munka, nem túl késői befejezéssel.

12:49-kor kezdtem, az első vonat így a 13:09-es, Epsomon át közlekedő London Waterloo - Guildford járat volt. Guildfordba három útvonal van, közülük ez a leghosszabb, következésképpen kevesen utaznak ezen a vonaton a végállomásig. Jellemzően az út második felében elég kihalt a szerelvény. A vonatom 8 kocsis volt, két 455-ös sorozatú motorvonat összekapcsolva.

Már nem indult egyszerűen a történet, 6 perc késéssel indultunk Waterloo-ról, mert a vonat késve érkezett az előző útján, meg egyébként is az összes elővárosi vonat késett egy korábbi meghibásodás miatt, így várnunk kellett a vágányútra.

2_66.jpg

Wimbledonban volt egy iskolás csoport, a nagyon okos tanárok egy ajtón tolták fel az 50 gyereket a vonatra, egy megállóval később ugyanez leszállásnál, így innen +8.

Epsomban van 4 perc menetrendi tartalék, mert el kell engednünk egy Southern járatot, persze így az már régen elment, így a késés felét behoztuk. Ahogy általában, Leatherheadtől alig volt le- és felszálló, meg az időjárás is kedvezett a vezér pedig kihasználta a 70 mérföld per órás pályasebességet, így Guildfordba már pontosan érkeztünk 14:23-kor.

Itt egy gyors mosdólátogatás után indultunk vissza a 14:34-es Guildford - London Waterloo járattal. Ez egy másik útvonalon, Oxshotton át közlekedik, körülbelül 15 perccel rövidebb, mint az epsomi útvonal. Végig csendes nyugodt út volt, már-már unalmas és a menetrendet is tartottuk.

Visszaérve Londonba bő egy órás szünetünk volt, majd 16:46-kor indulás Chessington South-ba. Szintén 8 kocsis szerelvény, 455-ös sorozatú motorvonatokból kiállítva, a nap végéig ezt hajtottuk.

Ez a legrövidebb elővárosi vonal, el sem hagyja Londont, csak a széléig megy. Mindössze 36 perc a menetidő. Ez is eseménytelen volt, időben érkeztünk, de már érezhető volt a délutáni csúcsforgalom előszele, voltak bőven a vonaton.

Az elhagyott laptop esete

Chessingtonban egy fiatalember jött oda hozzám, hogy a táskáját a vonaton hagyta benne a laptopjával, mondtam neki, hogy én semmit nem találtam, de nézzük meg.

Aztán kiderült, hogy nem az én vonatomon, hanem az előzőn utazott, ami már útban volt vissza Waterloo-ra. Gyors telefon, a központ felhívta annak a járatnak a kísérőjét, aki meg is találta a táskát, így mondtam az úrnak, hogy jöjjön velem vissza Waterloo-ra, ott átveheti.

Visszafelé a 17:39-es Chessington South - London Waterloo járatot vittük, ami tűrhetően volt tele. Amikor kiértünk a fővonalra, blokkra követtünk egy másik vonatot, így összeszedtünk pár perc késést, végül Waterloo-ra egy perccel értünk később, mint a menetrendben szereplő 18:17.

A következő indulás a 18:27-es London Waterloo - London Waterloo körjárat volt. Ezek a vonatok külső végállomás nélkül egy kört, vagy inkább hurkot leírva közlekednek, kimennek a külvárosig a fővonalon, majd visszatérnek a windsori vonalon, irányváltás nélkül.

A 6. vágányról indultunk, ami nem túl szerencsés elővárosi vonatnál Waterloo-n, mert négy vágányon kell keresztbe járnunk, mire a helyesre érünk, így a forgalmista minket hagyott utoljára, ami azt jelentette, hogy 3 perces késéssel indultunk. Ez szépen felkúszott 5-re a sok le- és felszálló miatt.

3_60.jpg

Kingston és Twickenham között van itt-ott elszórva menetrendi tartalék, így behoztuk a hátrányt, de örömünk mindössze egy rövid állomásköznyit tartott. St. Margarets-nél a két London felé tartó vágány egyesül, itt 6 percig várakoztunk az F12-es jelzőnél, mert egy Readingből érkező késett zónázót el kellett engednünk, hiszen az velünk ellentétben nem áll meg mindenhol. Ezt stabilan tartottuk is Waterloo-ig, ahová így 19:52-kor érkeztünk.

Az utolsó menet

A nap utolsó vonata a 20:03-as London Waterloo - London Waterloo volt, egy újabb körjárat, csak most a másik irányba, kifelé a windsori és befelé a fővonalon. Kihaltnak nem mondanám a vonatot, de tömeg sem volt.

Időben indultunk, Richmond környékén összeszedtünk pár perc késést, ez itt mindig így van, de mire Kingstonba érünk, behozzuk, így történt most is. A fővonalra kiérve megint beragadtunk valami mögé, úgyhogy nem is nagyon kapkodtam, amikor a jelzőn csak egy sárga jelzéskép van és fél mérfölddel arrébb látom a vöröset, felesleges rohanni, úgysem jutunk messzire.

Clapham Junction után vagy begyorsult az előttünk haladó, vagy átterelték másik vágányra, nem tudom, de innen végig zöldet kaptunk, a vezér pedig nem kímélte a 30 éves „konzervdobozt”, így Waterloo-ra időben érkeztünk, 21:19-kor. Még felmentem leadni a késésekről írt jelentéseket, és kényelmesen elértem a 21:33-as vonatot haza.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vasút egy napom Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr908323122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puhacica 2016.01.28. 07:20:57

hat ez de jo volt! :)

Golf2 2016.01.28. 07:26:56

A Franky az milyen név magyarul? Biztos érdekes meló.

DieNanny CH 2016.01.28. 07:30:27

@Golf2:

Szerintem Ferenc (Frank, Francis).

2016.01.28. 07:31:08

A posztoló miért nem a MÁV-nál dolgozik? Elképesztő, hogy eladjátok a lelketeket gombokért, miközben anyu és a gyerekek meg itthon sírnak. Arról már nem is beszélve, hogy hiányoztok az itthoni magyaroknak is. Úgy ám! :-)

HardPötty 2016.01.28. 08:08:46

Gondolom a kerék kocoktatás a kalapáccsal már a múlté.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 08:09:18

Jó írás.
Néhányszor jártam Wimbledon és a Waterloo pályaudvar között vonattal, több tapasztalatom nincs.
Nagyon tiszta nagyon kulturált szuperkényelmes .
Ennyit mondhatok róla.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.28. 08:17:33

A részletes beszámoló - amiért köszönet jár - azt az érzést kelti, hogy a brit kalauz (fő) feladata a menetrend betartása.

Stockholmban a menetjegyek kezelése-ellenőrzése is a kalauz feladatai közé tartozik. A helyi érdekű vonatokon kódleolvasós-kártyás valamint okostelefonos-SMS jeggyel, a távolsági vonatokon pedig személyre szóló, ugyancsak kódleolvasós-kártyás jeggyel lehet utazni. Csúcsidőben erre nincs idő, ezért a kalauz csak az alkalmi utasok feltöltős kártyáit ellenőrzi a leolvasójával, a bérleteseket békén hagyja.

A kalauzokat megviseli a hanyagul előkotort kártyák utáni nyúlkálás a lelolvasóval, ezért hálás pillantással jutalmazzák a magasra tartott kártyát.

Nyáron a hőség a kalauzok legnagyobb problémája. A szabályzat nem engedi meg a férifiaknak a rövidnadrág viseletét. Hosszas és eredménytelen tárgyalások után erre is találtak megoldást furfangos kalauzok: szoknyában mentek dolgozni. A női egyenjogúság hazájában ebbe már senki sem mert belekötni!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 08:24:44

Arra lennék kiváncsi hogy Londonon belül minden kötöttpályás járműre elég a buszos oyster? Kivéve természetesen a metrót.

TX7AW 2016.01.28. 08:51:32

És hol vannak a másodpercek? :) Klassz poszt, kösz. :)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.01.28. 08:55:51

@diggerdriver: Addig ameddig vannak oysteres kártyaolvasó kapuk addig még London túl is. Nyugati irányba itt nálunk Aylesbury a határ ott már nincs oyster olvasó. Szóval ha előtte nem vettél jegyet, mert beszálláskor az oyster kártyával indultál akkor itt bizony vehetsz jegyet az egész útra.

LittleG (uk) 2016.01.28. 08:58:02

Hu de jo poszt. En meg azt hittem, a kalauz feladata a jegykezeles es pont. Stresszes melo? Gratulalok az elorelepkedeshez :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 09:13:14

@ChristineK:
Köszi. Mindenre jó, az overgroundra a dlrre a vasútra?

DieNanny CH 2016.01.28. 10:10:04

@Hobbiszakács:

Itt is ezerféle variációjú jegyek léteznek.
Van lehetőség egy éves kártya vásárlására, ami 163 frank, ez névre szól. E birtokában 50%-os kedvezményre vagy jogosult menetjegy vásárlásakor, majdnem az összes vonatra, hajóra, libegőre.
Valamint Németország, Ausztria területén - ha Sv-ban vetted - 25%-os kedvezményre, amennyiben a kiinduló állomás Sv-ban van.
(Ez lehet, hogy változott.)
Tavaly fel lett róva a vasútnak, hogy túl sok a bevétele, ezért minden ilyen éves kártyával rendelkezőnek adtak egy 10 frankos utalványt. És legalább a fele lakosság rendelkezik ilyen kártyával...
Tavaly augusztusban megváltoztatták, a kártyán néven és fényképen kívül csak számok vannak, hogy milyen típusú, az nem. Belül van egy csip, azt olvassák le a kalauzok. Erre a kártyára aztán mindenfélét rá lehet tölteni, pl síbérletet is.

Ez a szoknyás megoldás nagyon poénos! :-))))))

FrankyLon 2016.01.28. 10:40:09

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ott a pont, Ferenc. :) Még középiskolában kaptam a becenevet.

FrankyLon 2016.01.28. 10:47:42

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ha majd a MÁV menetrend szerkesztésekor nem az lesz a fontos, hogy a MÁV vezérnek meg a miniszternek legyen közvetlen IC vonata a minden bizonnyal világ közepe Kisvárdára (mi másért vezették be a záhonyi IC-ket menetrendváltástól), amikor egy 21. századi megoldásra nem azt válaszolják, hogy ilyet mi itt nem csinálunk, mert a Sziliben (432 (ex-V43) sorozatú mozdony, mára kohószökevény) és mellette feketezés, adócsalás és túlóra nélkül meg tudok élni a fizetésemből, akkor szívesen dolgozom majd a MÁV-nál. :)

M. Péter 2016.01.28. 10:48:07

@LittleG (uk): Lehet, hogy a jegyekkel nem is kell foglalkoznia, mert sok helyen az állomáson vannak ellenőrök vagy automatikus kapuk.

FrankyLon 2016.01.28. 10:57:31

@Hobbiszakács: Cégenként változik a felállás, nálunk két féle kalauz van. Az elővárosi szegmensben főleg ilyen mezei egerek járnak mint én, mi jegyet nem értékesítünk, mert úgyis mindenki oystert használ vagy bérletes. Távolsági vonatokon úgynevezett commercial guard van, akinél lehet jegyet venni. Ez egyébként érdekes dolog, mert a társaság megköveteli az utasoktól, hogy felszállás előtt váltsanak jegyet, a kalauzoknál csak mint egy utolsó lehetőség van jegynyomtató gép, mert sok kis állomáson már nincs jegypénztár és ha az autómata éppen nem működik, vagy pl. látássérült utas nem nagyon tud mit kezdeni vele, akkor lehet váltani a vonatkísérőnél. Ilyenkor az a szabály, hogy az utasnak aktívan kell törekednie a jegyvásárlásra, tehát felszállás után odamenni a kalauzhoz, és jelezni a jegyváltási szándékot, ha ezt nem teszi, hanem csak vár, hogy majd ha jön a kaller, akkor már pótdíjazható.

Egyébként, majdnem jól látod, az első a biztonság, második a mentrend. :)

Hari Seldon 2 2016.01.28. 11:08:00

Hú, gyerekkoromban (na jó, titokban nagyon sokáig) vonatvezető akartam lenni. – Mert az mehet valamerre. Nekem mindegy merre. Aztán persze rájöttem idővel, hogy az egy nagyon kemény munka. Ráadásul korán kell kelni…

„Ezen mi még indulás előtt bejelölünk néhány dolgot, például, ha vannak rövid peronos állomások, amelyek nem képesek a teljes vonathossz fogadására, hiszen ekkor szelektív ajtóvezérlést alkalmazunk, ami csak a peron melletti kocsikon nyitja ki az ajtókat.”

Vannak Angliában rövid peronok? Ez meglepett. Nem az hogy az UK-ban lehetnek, de ugye itt most a londoni elővárosi vagy legalábbis DK Anglia hálózatáról van szó.

„Minden 1 perc feletti késésről írnunk kell, megindokolva a késés okát, ami sokféle lehet.”

Ezt a pontosságot nem értem. Ezt hogy nézik? Ki órája szerint? Egyáltalán hogy lehet ezt kezelni gyakorlatban? (mondjuk 3 percet már az ember/utas érzékelhet)

„Wimbledonban volt egy iskolás csoport, a nagyon okos tanárok egy ajtón tolták fel az 50 gyereket a vonatra, egy megállóval később ugyanez leszállásnál, így innen +8.”

Ezt nem tudom miért így csinálják. Csak tippelek, hogy a létszám-követés így biztosabb. Ha három tanár számol három csoportot, nem tudják, hogy a másik két ajtón hányan szálnak fel.

London2009 2016.01.28. 11:09:38

@HardPötty: Nekem Anyukam mondta mindig, hogy ha nem tanulok akkor majd jo leszek krampacsolonak, ne izguljak! :D Na erre kiderul, hogy mar nincs is krampacsolo, ugyhogy joggal izgulhattam volna! :D

London2009 2016.01.28. 11:12:12

@ChristineK: @diggerdriver: te a buszos oystert kerdezed ugye? Mert az csak a buszra jo. Legalabbis ha jol ertettem a kerdes.

FrankyLon 2016.01.28. 11:14:05

@LittleG (uk): Köszönöm! Úgy mondanán, vannak helyzetek amikor stresszes, de alapvetően nem. A nehézsége az, hogy folyamatosan koncentrálni kell. Mint minden munkánál az alap dolgok itt is automatikussá válnak, ilyenkor elég egy apróság, ami eltereli a figyelmet (legtöbbször egy kérdező utas, hiszen ő csak azt látja, hogy én ott állok, meg néha megnyomok egy-egy gombot, fogalma sincs mennyi mindenre figyelek közben), és akkor könnyű hibázni. Főleg jelzésképeket könnyű benézni, ha az ember megszokásból csinál dolgokat, lehet, hogy százszor indultál már valahonnan és soha nem volt piros, így mennél automatikusan, közben meg nincs vágányút.

Sanz 2016.01.28. 11:18:19

Jaj, ez nagyon jó post. :-)
Nekem az lenne a kérdésem a posztíróhoz, hogy mennyire nehéz egy-egy társasághoz bekerülni? Mert azt olvastam, hogy pl. a First Great Westernhez mozdonyvezetőnek kb. minden 400. jelentkezőt vesznek csak fel, és kíváncsi vagyok, hogy más pozíciókban mennyire komoly a szűrés.
(Mondjuk jómagam nem lehetnék mozdonyvezető, mert sajnos színtévesztő vagyok, és gondolom, az kizáró ok).

FrankyLon 2016.01.28. 11:19:15

@HardPötty: Igen, a repedéseket már ultrahanggal keresik, a pálya mellett meg hönfutás érzékelők vannak. Sokat változik a vasút, egyre több az automatizálás, mert az élő munka nagyon drága. Van egy kollégám, az ő első munkája a vasúton az volt, hogy a szemaforok optikái mögött cserélte a petróleum lámpásokat. Ő sem ma kezdte.

Warlimont 2016.01.28. 11:30:27

Nem rossz a poszt, bar talan kisse menetrendszagu a sok adattal....

Ha a posztiro kalauz, irjon esetleg inkabb arrol, mennyire sok az angol bliccelö, lehet-e mik a trukkök, talalkozott-e mar agressziv drogosokkal, es hasonlo sztorik...!

"Minden 1 perc feletti késésről írnunk kell, megindokolva a késés okát"... Na a sved vasutasok akkor egesz nap körmölhetnek. Itt szemre a fotokon latottnal sokkal modernebb vonatok jarnak, nem ilyen antik vezerallassal, hanem kepernyökkel megrakott pilotafulkeben ulnek, de a vonatok allandoan kesnek, vonattal utazni teljesen orosz rulett. Megkockaztatom, megbizhatosagban a MAV-val vannak versenyben, raadasul sokkal több penzböl. Itt egy vasuti fövonalon jarok munkaba es haza, 25 perces ut, ha minden jolmegy, de többnyire semmi se megy jol, es par perc kesesnel az ember fellelegzik. Az is siman elöfordul, hogy allsz a peronon, majd a hangosbeszelö bemondja, hogy a vonatodat töröltek, a következö jarat.... es mond egy 1.5 oraval kesöbbi idöpontot. Vagy mostanaban ha meg par megallot tovabb kellene mennem, akkor pechem lenne, mert vonatpotlo buszra kell atszallni. Mindig van valami, a svedknek sok vasuti appjuk van, ami folyamatosan tajekoztat, hogy melyik vonattal mi törtenik, miert nem jön, mi a valtozas, es persze minden uj idöpont "elözetes, ami valtozhat". Többnyire valtozik is, mondanak egy varhato 7 perc kesest, majd amikor az mar majdnem lejart, hozzacsapnak meg 12 percet, es azt követöen ujabb mondjuk 5 perccel be is all a vonat.
A dolog persze közismert, a munkahelyen is elnezessel kezelik a vonatra hivatkozast.

De hogy jot is mondjak, a sima ingazovonatok is kenyelmes plussulesekkel felszereltek, rendesen futottek, ragyogoan kivilagitottak, vannak konnektorok laptopot, telefont tölteni. Az emeletes expresseken van wifi is (neha csak elvileg :) ), es utaztam mar Stockholmba kirandulni egy olyan uj vonaton is, ami olyan szepen es hipermodernul van berendezve, hogy az ember szinte sajnalta összekoszolni a saros labaval. Csak az a franya pontossag.....

HardPötty 2016.01.28. 11:32:54

Édesapám barátja mozdonyvezető volt. Emlékszem amikor egyszer a munkàrol beszélgettek és azt mondta, hogy az a legnehezebb amikor valaki a vonat elé ugrik és tudod, hogy nincs esély hogy megállj. 3 öngyilkosa volt és 1szer szétcsapott egy Tefu teherkocsit egyszer pedig 1 trabant hajtott elé. Összesen 5 haltak meg az általa vezetett vonat által. A 3 öngyilkos ès a két részeg trabis akik eléhajtottak.
Kemény meló ez is. Nem is beszélve még az àllatgázolásokról.

FrankyLon 2016.01.28. 11:42:33

@Hari Seldon 2: Rövid peronok azért vannak, mert a vonatok könnyebben nőnek, mint a peronok. Amikor bevezették a 10 kocsis vonatokat, a legtöbb peront meghosszabították, de van ahol ez nem lehetséges, illetve nagyon magas költséggel járna. Pl. Iselworth állomás mindkét végén felüljárón folytatódik a vonal, itt a peronhosszabításhoz a hídszerkezetet kellett volna szélesíteni. Felthamnél pedig egy közúti felüljáró és egy útátjáró közé szorították be a peront, itt is komoly átépítéssel lehetne csak hosszabítani. A vasút hőskorában megépültek a 8 kocsis peronok, senki nem gondolta akkor, hogy egyszer majd még a 10 kocsis vonat sem lesz elég, aztán a vasút köré épült a város, most már nehéz terjeszkedni.

A cégnél minden óra ugyanazt az időt mutatja Exetertől Londonig, beleértve az állomási kijelzőket és a kalauzok karóráját. Egy rádiójel sugározza a pontos időt, amihez minden óra beállítja magát. A vonatok időadatát a TRUST nevű rendszer rögzíti, állomásokon, vasúti elágazásoknál amikor a vonat meghalad egy jelzőt, az elhaladás ideje regisztrálásra kerül a TRUST-ban, ez táplálja az információt például a mobiltelefonos élő vonatkövető alkalmazásokba is. Azért ilyen fontos a késések rögzítése, mert nem állami cég vagyunk, hanem magán, akik közszolgáltatást vágeznek, amiért az állam fizet. Ha nem teljesítjük a szerződést, vagyis nem közlekedik egy vonat időben, akkor büntetést kell fizetni a Közlekedési Minisztériumnak, öt perc feletti késés esetén percenként 80-160 fontot, napszaktól függően. A késés oka azért lényeges, mert ha az infrastruktúra vagy a forgalomirányítás hibája, akkor a Networ Railen le tudjuk verni a büntetést, ha más vasúttársaság vonata miatt késünk, akkor rajtuk.

Értem a dolgot, ha az 50 gyerekre van 2-3 tanár/szülő. Amikor ekkora csoportra vannak hatan, akkor szerintem simán ketté lehet őket venni, mindegyik beáll egy-egy ajtóhoz 25 gyerekkel és akkor tudják, mennyit kell számolni. Sokan ezt meg is csinálják, de vannak kísérők akik vagy egymás között trécselnek vagy az orruk az okostelefonban van, aztán amikor már bent áll a vonat, akkor kezdenek gondolkodnil hogy akkor hogyan is.

FrankyLon 2016.01.28. 11:47:38

@Sanz: A vonatvezető tényelg elég nehéz, nem csak a Great Westernnél, már csak azért is, mert sokszor belső embert vesznek fel, főleg kalauzokból képeznek át, mert már van bizonyos szintű üzemeltetési és útvonal ismeretünk. Más pozíciókba jóval könnyebb. Sajnos a színtévesztés kizáró ok minden olyan pozícióba, ahol jelzésképet kell megfigyelni, tehát vezető, kalauz, forgalmi szolgálatos.

DieNanny CH 2016.01.28. 11:53:20

@Warlimont:

Én is itt (Svájc) találkoztam először szőnyegpadlóval a sima vonaton. Dugalj még nem mindegyiken van.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.28. 11:55:43

@HardPötty: "Gondolom a kerék kocoktatás a kalapáccsal már a múlté."

János bácsi negyven év után szegre akasztja a kalapácsát, amellyel fáradhatatlanul kocogtatta a vagonok kerekeit. Utolsó munkanapján ünnepélyes keretek között búcsúztatják. Az állomásfőnök néhány keresetlen szóval méltatja János bácsi áldozatos tevékenységét. Végül János bácsin a sor. - Csak bátran, mondjon valamit - bíztatja a főnök.

- Csak annyit szeretnék megkérdezni, hogy minek a fenének kellett nekem azokat a kerekeket kopogtani?

@FrankyLon: "Távolsági vonatokon úgynevezett commercial guard van, akinél lehet jegyet venni."

Svédországban IC-vonaton csak névre szóló jeggyel lehet utazni. Ennél is szigorúbb a spanyol vasút: a terrortámadások miatt beszálló kártyával és átvilágítós csomagellenőrzőn keresztül juthatsz ki a peronra. Legutóbb Barcelonából Figuerasba utaztunk, reptéri körülmények között.

És ha már az emlékezet kidobta a peron szót: nem is olyan régen csak érvényes menetjeggyel vagy speciális peronjeggyel lehetett a vonatra várni. Külön költséget jelentett a vendéglátónak a várás/kikisérés. Járőr ellenőrizte, és jaj volt annak, akit rajta kaptak.

P.Elliot 2016.01.28. 11:57:46

Jo poszt, nem is gondolna az ember hogy milyen fontos hogy ne legyen semmifele keses.Mint vasuti dolgozonak gondolom jar ingyen utazas az orszagban mindenutt. A csaladtagoknak is?
Nem akarok a zsebeben turkalni, de jol megfizetik?
Emlekszem meg az elozo posztra olyan szempontbol hogy a posztolo szerette a munkajat.
Szivesen olvasnek nehany sztorit az utasok korul vagy erdekes esetekrol amik a vonaton tortentek. Egy vonat kalauzt en is ismertem, illetve most is de itt nem dolgozik ebben a munkakorben, akkoriban meg Magyarorszagon volt az a regi idokben, akkor 30 koruli csinos no aki valahogy agresszivebben/ olyan tipus alapbol/ targyalt egy ferfi utassal es az felpofozta, utana otthagyta ezt a palyat.
Itt regen utaztam mar vonattal de szeretem oket, telen meleg, nyaron hutve van, tiszta, gyors, most mar tudom hogy nem erdemes szidni ha valamikor kesik/ nem szokott/ mert nem tehet rola ha akadalyok jottek be.
Meg ezt megkerdezem. A posztolo feljebb is akar menni idovel? Marmint vonatvezeto nem akarna lenni?

FrankyLon 2016.01.28. 12:02:13

@Warlimont: Hidd el, ezek az antik vasak a legjobbak, mennek ha kell, ha nem, pedig 35 évesek. A modern kütyükben van egy rakás dolog ami tönkrmehet, de ezek a vénségek amíg vontatási áram van, nem nagyon hagynak cserben. 2010-ben az egyikre ráesett egy betonszállító, két hét múlva újra futott.

gabuschka 2016.01.28. 12:09:16

Jó kis beszámoló, nagyon érdekes! Főleg a munkakezdés időpontja tetszett, és még azt hittem, hogy az én 6.45-ös vagy 14.45-ös kezdésem furcsa. :-) Látom lehet akár 8:48-kor is.

Tulajdonképpen mit csinál az poszt írója a vonaton? Jegyeket ellenőriz? Vagy info-t ad?

FrankyLon 2016.01.28. 12:12:49

@P.Elliot: Régen, amíg állami vasút volt, az ingyenesség egész országra vonatkozott, most ingyen utazunk a mi anaycégünk által üzemeltett vonalakon, ez az én esetemben a South West Trains, East Middlands és Virgin East Coast járatait jelenti, a többi társaságnál 75% kedvezményt kapunk, és családtagokra is vonatkozik. A fizetés jó, azt mondanán egy brit átlagfizetés.

Igen, szertnék feljebb lépni. Következő lépcső a távolsági járatok, jegyértékesítéssel, aztán talán egyszer, jó pár év tapasztalattal, talán kalauz menedzser vagy oktató, de a vonat vezetés nem nekem való. Egyedül a kabinban egész nap, nincs kihez szólni, erre születni kell.

Golf2 2016.01.28. 12:20:54

@FrankyLon: A kalauz menedzser kalauzokat menedzsel?

FrankyLon 2016.01.28. 12:22:46

@gabuschka: Információt adok, az utasoknak segítek le és felszállásnál, ha erre szükség van, például látássérültek, vagy kerekesszékesek, ahol rámpát kell használni. E mellett menetsztek az állomásokon, sok országgal ellentétben itt az ajtók vezérlése is a kalauz dolga. Megpróbálom röviden; beáll a vonat, én leszállok, megnézem minden ajtó a peron mellett van-e, mert ha nem nem lehet kiadni a nyitás engedélyt. Lévén a peronok majdnem egy méter magasak, és az áramvezető sinben 750V 10000A van, nem szerencsés, ha valaki leesik. Ha a vezér pontosan állt meg, kiadom a nyitás engedélyt, nézem, hogy mindenki leszáll-e, vagy egyesek esetleg esnek (szombat este előfordul, amikor már nem szomjasak), aztán ha kész az utaszcsere, ellenőrzöm a jelzésképet, zárom az ajtókat, ha senki és semmi nem akafdt fent az ajtók között (mindig van aki rohan, és tigrisbukfenccel még megpróbál felszállni, akkor is ha a következő vonat csak pár perc), akkor kettőt csengetek a vezérnek, hogy indulhat. Ezt minden állomáson, és van olyan utam ahol 27 mérföldön 26 állomás van.

FrankyLon 2016.01.28. 12:25:17

@Golf2: Meglepő módon igen. :) Segít nekik a céljaik elérésében, szakmai fejlődésben. Időnként egy-egy útra elkísérik a kalauzt, nyíltan vagy inkognyitóban, hogy megnézzék, mindent szabályosan és professzionálisan csinál-e?

FrankyLon 2016.01.28. 12:26:41

Na, most munka, a többi kommentre majd este tudok válaszolni. Szép napot mindenkinek, és örülk, hogy tetszett a poszt azoknak, akik írták, hogy így volt.

Bredpitt Monika 2016.01.28. 12:48:01

De jó kis poszt volt !!!
Most már tudom mi akarok lenni: kalauz! Persze nem itthon, hanem mondjuk Angliában vagy Skóciában.

Muscari 2016.01.28. 12:50:24

@Hobbiszakács: Nyari hoseg Stockholmban??? Az ominozus szoknyas esetrol en is hallottam, mit mondjak, nagyon furfangos :-)

Tok jo poszt volt, nagyon tetszett! Viszonylag ritkan jarok vonattal, plane arrafele, felenk a Thameslink jar, ha ugy jon ki, akkor van, hogy azzal megyunk, ha pl nem jar a metro. Tok jo, hogy az oyster ervenyes a vonatra is. Van egy kolleganom, aki a varos masik vegen lakik es vonattal jar dolgozni, a keves megallo miatt gyorsabb, mint a metro. Szeretem ezeket a vonatokat, kenyelmesek, tisztak, csendesek.

gabuschka 2016.01.28. 12:50:47

@FrankyLon: Kösz a választ! Elég mozgalmas a napod, nem mondhatni, hogy sokat ülnél egy helyben. :-)

Bredpitt Monika 2016.01.28. 12:50:57

Olvasás közben két dolog jutott eszembe először, két film: Gyilkosság az Orient Expresszen (imádom Agatha Christie-t) és a Van aki forrón szereti (ezzel kapcsolatban más is eszembe jutott az utolsó menet fejezetnél).

Sok minden máson is agyaltam egyébként. Mindjárt jön az is és a hozzá kapcsolódó kérdéseim az íróhoz.

Bredpitt Monika 2016.01.28. 12:53:31

Az jutott még eszembe, hogy egy pár éve hallottam a híradóban, hogy Romániában egy kietlen tájon megállt a vonat és lerakták a puszta kellős közepén a bliccelőket.
Hű, elég kőkorszaki megoldás, ráadásul úgy emlékszem, hogy jó hideg is volt. Az biztos, hogy ennél hatásosabbat kitalálni nem nagyon lehet....vagy igen?

Nyilván Angliában nem olyan egyszerű a bliccelés, hogy működik ez kedves poszt író?

Bredpitt Monika 2016.01.28. 12:59:38

Ezen nap mint nap elgondolkodom itthon: miért nem lehet itthon is hatékony rendszert kifejleszteni arra, hogy a bliccelésnek véget vessenek.

Pl. az Egyesült Államokban ha vonaton utaztam, akkor a kalauz becsúsztatott az elém levő szék háttámla tetején levő kis hurok alá egy számsorokból álló kis kártyát, amit az én átnyújtott jegyem érvényesítése után tett.

A kis kártyát kilyukasztotta annál a megállónál ahol én leszállni kívántam, így tudta, hogy meddig szól a jegyem (és nyilván nem vándorolhattam emiatt a vonaton). Legalábbis nekem ez jött le az utazás során. Mielőtt beért a vonat a végállomásra a kalauz összeszedte az összes kártyát (illetve folyamatosan szedte őket, ahogy az utasok leszálltak).

Bredpitt Monika 2016.01.28. 13:01:38

@FrankyLon: Mi kell ahhoz, hogy valaki kalauz legyen (ha már kérdezte valaki ne válaszolj, ha már megtetted, majd elolvasom később a többieket)?

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.01.28. 13:32:37

@London2009: oyster kártya egyféle van, persze tölthetsz rá busz bérletet is, meg metróbérletet is, vagy csak simán pénzt töltesz rá és utazol vele azzal amivel akarsz amíg csak a pénzből futja.

Muscari 2016.01.28. 13:40:19

@Hari Seldon 2: a metroban is vannak ilyenek. Van, hogy z elso kocsi elso ajtaja, vagy az utolso kocsi hatso ajtaja nem nyilik ki, mert bent van az alagutban, de ezt mindig bemondjak. A csucs az a DLR az egyik allomasan, ahol csak kozepen lehet gyakorlatilag kiszallni.

33621 2016.01.28. 13:52:58

@FrankyLon: Akkor te mint kalauz figyeled a jelzési képeket a jelzőkön? Azt nem a mozdonyvezetőnek kellene? Te akkor most kalauzi munkát végzel, vagy inkább vonatkísérői feladatokat látsz el?

kardio1 2016.01.28. 13:59:35

Haverom a kalauz, a jegy ára három húsz...:-)
Gyermekkoromban én is akartam mozdonyvezető vagy buszsofor lenni, de letettem róla, mert hétvégén és ünnepnap is dolgoznak. Végül orvos lettem...Dolgozom hétvégén és ünnepnapon is...

Muscari 2016.01.28. 14:07:26

@diggerdriver: attol fugg, melyik zonara veszed meg a berletet. Ha megnezed a metroterkepet, meg sok Londonon kivuli telepules is beleesik a zonakba. A legkulso az a kilences, a Watford Junction pl ide esik, de Borhamwood az hatos zona. Szoval ha oda akarsz menni vonattal, akkor jo az oyster, csak a dijzonanak megfelelo tarifat fogja neked felszamolni. Termeszetesen ugyan ez van a pay as you go-nal is.
Ha megnezel egy olyan metroterkepet, ahol a vasutvonalak is abrazolva vannak, lathatod, hogy meddig tudsz elmenni.
tfl.gov.uk/maps/track

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 14:13:48

@Muscari: @ChristineK:
Akkor a kötöttpályásokra zónajegyet kell venni?
Mindegyikre?

Muscari 2016.01.28. 14:15:46

@Sanz: eleg nehez bekerulni, mert nagyon jol fizetnek. Egy ismerosom valami fast traint vezetett eddig Doverbe asszem, hat bizony a havi 3000-t tisztan hazavitte. Most meg felvettek a Eurostar-hoz, az gondolom meg jobb, talan az a csucs, amit egy mozdonyvezeto itt elerhet.
A srac mondjuk eleg regen kezdte mar, van vagy 15 eve is, amikor meg nem volt ekkora a verseny.

Muscari 2016.01.28. 14:21:37

@diggerdriver: mi az, hogy zonajegy? Teszel az oysterre penzt, ha nincs berleted, aztan a kapun kilepve levonnak annyit, amennyi a jegy a ket zona kozott, ahol utazol. Nem kell semmit venni, ha csak alkalmankent utzaol, csak penzt kell tenni az oysterra.

Itt egy kalkulator, csak be kell irnod, hogy honnan hova akarsz utazni. tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares/single-fare-finder?From=Waterloo+Underground+Station&FromId=940GZZLUWLO&To=Piccadilly+Circus+Underground+Station&ToId=940GZZLUPCC&PassengerType=Age5To10

Muscari 2016.01.28. 14:29:12

@diggerdriver: van aztan egy ugynevezett cap, tehat ha sokat utazol egy nap, egy bizonyos osszegnel tobbet nem fog levonni. Ez buszra 4.50, tehet ha mar haromszor felszalltal buszra egy nap, utana ingyen mesz, akarmennyit is szallsz fel es le.
Ugyanez van a metrora is, en az 1-4 zonat tudom, az 9.30 font. Ez szinten olyan 3 utnak felel meg, utana metron es buszon is mehetsz ezken a zonakon belul akarmennyit. Ezt bonyolitja egy kicsit, hogy van csucsidos es nem csucsidos jegy, de csak a metrora. Bovebb info itt: content.tfl.gov.uk/2016-adult-fares.pdf

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.01.28. 14:30:36

@diggerdriver: Az árak változnak zónánként de többféle választásod van attól függően hogy egyszeri útról van szó vagy többszöriről. Vehetsz adott állomások között egy útra szóló jegyet (vagy retúrt ugyanide) vehetsz napi jegyet x-y zónákra, vehetsz ugyanide hetijegyet, vagy szarsz az egészre és pay as you go rendszerben simán teszel pénzt a kártyádra a kapun be és kilépve a rendszer levonja tőled ami jár és kész.

Muscari 2016.01.28. 14:33:43

@diggerdriver: hogy a kerdesedre is valaszoljak, ez ervenyes a metro, overground, DLR, minden vonat viszonylataban.

Amire nem kell kulon jegyet venni, azt hiszem, az a villamos, az ugy muxik, mint a busz, de a csak valahol a messzi-messzi Del-Londonban van es meg sose probaltam.

Muscari 2016.01.28. 14:36:18

@ChristineK: a napijeggyel nem erdemes veszodni, ott a daily cap, ami ugyanaz. Csak az kell, hogy legyen eleg penz az oysteren.
A jeggyel is csak akkor kell szerintem foglalkozni, ha a londoni zonakbol kimesz, igazabol nagyon jol ki van az egesz talalva. Csak ne lenne ilyen rohadt draga :-(

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.01.28. 14:49:51

@Muscari: Igazából én szeretem hogy a jegykiadó/feltöltő gép mindig kiírja hogy az adott szituációba milyen lehetőségeid vannak.
Drágának tényleg drága, mi nem is használjuk csak ha nagyon muszáj.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 15:11:43

@Muscari:
Azt kérdem hogyha mondjuk a hatos zónaba utazók metróval minden nap oda hatos zóna hetibérletet kell venni. Ha a többi kötöttpályással megyek oda akkor ugyanazt a bérletet kell vennem mint a metróra?

Muscari 2016.01.28. 15:12:22

@ChristineK: mi ugy probalunk koltseget csokkenteni, lehetoleg minel kozelebb legyen a munkahely illetve az iskola es minel kevesebbet kelljen utazni. Az sem egy utolso szempont, ha az ember hamar otthon van munka utan, illetve nem kell annyira koran kelni.

Muscari 2016.01.28. 15:14:51

@diggerdriver: ugyanazt, igen, harmas-hatos zonasat a te esetedben es az a vonara illetve overgroundra is jo. Hova mennel?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 15:35:02

@Muscari:
Na. Ez nehéz szülés volt. Öregek otthonában tetszik dolgozni? Hasonulni tetszik?
:))))))))))))))))))))))

Nem megyek sehova csak teszteltelek.
:)))))))))))))))))))))))))))))))

Mrs. Clayton 2016.01.28. 15:46:37

@Muscari: de minek egyaltalan oyster ha jo az erintos bankkartya is?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.28. 15:46:39

@Muscari: "Nyari hoseg Stockholmban???".

Nyáron, szép időben a nap majdnem 20 órán keresztül süti, perzseli a vagonokat, amelyek guruló szaunává változnak.

A rövid nyár esetenként olyan, mint Közép-Európában. Na persze nem azokban az években, amikor a nyár egy csütörtök délutánra esik. Többször előfordult, hogy júliusban harminc fokokat mértek, eső nem esett, a gyep kiszáradt mint a sztyeppén. Ebből az okból öntözési és grillezési tilalom tavaly is volt. Négy évvel ezelőtt két héten keresztül még trópusi éjszakáink voltak, azaz éjszaka sem süllyedt a hőmérséklet 20 fok alá.

A klímáról még annyit, hogy a nyár kezdetének az a nap számít, amelyen még éjszaka sem süllyed a hőmérséklet +10 fok alá.

Muscari 2016.01.28. 15:49:45

@Mrs. Clayton: arra berletet nem lehet tenni :-) Egyebkent igazad van, neha en is szokatm hasznalni, ha nincs berletem, bar mar volt olyan, hogy a cap-et nem jol alkalmazta, es nem tetszik, hogy nem latom, hogy mennyit fizettem elozoleg.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 15:53:05

@Mrs. Clayton:
Az nem az en szintem.
Parasztgyerekek készpénzzel fizetnek nejlonzacskóból vagy oysterrel, ahhoz viszont telefonos segítséget kérnek mint én most.
:))))))))))))))))

micsoda? 2016.01.28. 16:08:56

Nagyon ügyesen összehozott poszt, főleg a nap leírása. Már- már izgalmas volt. Jó lenne egy itthoni kalauz napját olvasni.:)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2016.01.28. 16:36:30

@FrankyLon: Itt északon lazább a hozzáállás, ha jön a kaller és kis állomáson szálltál fel, akkor szó nélkül kapsz jegyet, amikor hozzád ér. Sőt, ha látta, hogy rohantál, hogy elérd a vonatot, akkor még akkor sincs általában baj, ha volt jegypénztár.

©________ 2016.01.28. 16:40:11

Szupiklassz volt:-):-)

©________ 2016.01.28. 16:44:17

@Hari Seldon 2: es az osszeadas? Az valami kuruc talalmany?

©________ 2016.01.28. 16:49:40

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: hat a svajci vonatoktol minden kitelik, olyan pontosak (a buszokkal egyutt), h az szinte idegesito:-)

©________ 2016.01.28. 16:50:26

@kardio1: trukkos vagy:-):-):-):-):-)

©________ 2016.01.28. 16:52:09

@diggerdriver: sapka.
Itt felso hatart jelent.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 16:56:29

@Praliné.:
Köszi.
@Muscari: - tól vártam egy menjapicsábadiggert de bemerevedett mint a fagyott kutya lába.
:))))))))))))))))))))))))

DieNanny CH 2016.01.28. 17:16:38

@Praliné.:

Hát, az régen volt... Manapság egyre gyakoribb az 5-10 perces késés... És én csak évente 4-5x vonatozok!
A hajók és a buszok mondjuk tényleg pontosak. Pedig, ha hegyre megy fel, akkor még a hóláncot is fel kell tennie!

Taxomükke (UK) 2016.01.28. 17:18:06

Franky, szóval te (részben) itt teljesítesz szolgálatot mifelénk. Stainesben lakunk, én speciel ritkán vonatozom, de a kisebbik fiam rendszeresen, Martins Heronba meg vissza... talán már találkoztatok. :)

Mrs. Clayton 2016.01.28. 17:44:56

@diggerdriver: hat ha szereted bonyolitani a dolgokat akkor jo ha van oytered foleg ha evi egyszer kell

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.28. 18:02:44

Én személy szerint szeretem az Angol vonatozást,bár néha nagyon nem olcsó. Volt olyan,hogy a vonatjegyem egy útra többe került mint a repjegyem oda vissza.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 18:05:29

@Mrs. Clayton:
Van. Attól függ hol dolgozok. Ha a belvárosban vagy olyan helyen ahol nincs parkolási lehetőség akkor kell.

2016.01.28. 18:06:06

@FrankyLon: Egy árja, 100%-ig tiszta vérvonallal rendelkező, IGAZI magyar csak azt nézi, hogy mit tehet az országért, és nem érdekli, hogy ő mit kap ezért cserébe. :o

Muscari 2016.01.28. 18:47:40

@diggerdriver: Sapka :-)

Micsodam merevedett be? Nekem olyanom nincs, teeeee :-)

Muscari 2016.01.28. 18:52:16

@diggerdriver: kuldtem neked uzenetet, lusta voltam kikeresni az uj email cimedet. Remelem ez a regisztraciod nem a regi cimedhez kapcsolodik. A telefonszamodat is elvesztettem.

Muscari 2016.01.28. 18:58:33

Off, de nem annyira. Errol a holgyrol hallottatok mar? Magyar szulok gyerekekent szuletett Ausztraliaban, most meg mar o a legjobb brit noi teniszezo: index.hu/sport/tenisz/2016/01/28/johanna_konta_australian_open_tenisz/

Shanarey 2016.01.28. 19:23:45

A régi szép idők, amikor még vonatoztam.
:-)

Elgin-Aberdeeen-Glasgow- London irányban.
S hogy miért, mert, amikor autót akar venni az ember fia a kkor elmegy az eladóhoz. Ha a hegy nem megy Mohamedhez........

Nem volt olcsó, de a Aberdeen -Glasgow-London vonal megérte az árát, naná volt asztal, dugalj a tabletemnek, ha van mit olvasni, nincs az a hosszú út ami nem érne véget, korábban mint szeretném.

Na és még valami, a poszt írója által leírt 750V 10000A, mit is jelent. Nos ha valaki megtapicskolja akkor létre jön egy ív vagyis egy átlagos villám kisebbik tesója. Lévén ez egy igen forró dolog, elemészti azt aki botor módon megtapicskolja. Ja igen, ha valaki ezt végig nézni, az nem csak borzalmas, de a szemnek fájdalmas lesz.

Pont úgy mint amikor a hegesztő emberke védőüveg nélkül figyeli a saját munkáját.

DieNanny CH 2016.01.28. 19:46:35

@Shanarey:

Ja, igen ezt akartam is kérdezni: Hogyhogy a földön mennek a vezetékek? Ugye, Mo-on csak a metró ilyen, mert ott élőlények nem járnak.
Na, de sínek közelében!!! Ez nagyon balesetveszélyes!

SzZoole 2016.01.28. 19:48:37

@FrankyLon: egyszer,ha lesz idod menj Oxshott-ba Es nezz korul,lefog esni az allad:)

SzZoole 2016.01.28. 19:57:18

@Bredpitt Monika: szereted Agatha Christie-t?
Mi voltunk a hazaban Brixham-ban,van egy csomo kepem a hazrol,kivul/belul,a szemelyes dolgairol meg magarol az egesz kornyezetrol.Erdemes elmenni es megnezni:)

Shanarey 2016.01.28. 19:59:41

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Nem állítanám, hogy nem veszélyes, de azt sem hogy hülye biztos.

Mindenesetre, ez is egy afféle, egyszer megpróbálható dolog, mert legközelebb nem lesz aki újra próbálná, illetve jobb esetben nem lesz mivel megérintenie.

Herr Géza 2016.01.28. 20:01:59

OFF.
Nem vonat, de közlekedési vonzatú hír: ma 90 cent alá csökkent itt felénk a dízel literje. Azannya.... :)))
ON.

2016.01.28. 20:06:07

Hat ez nagyon jo volt, de tegnap olvastam valamelyik bulvaroldalon, hogy volt egy srac aki Berlinen keresztul, Ryanairrel tett meg ket angol varos kozotti tavolsagot, ami azert elgondolkodtato a mai modern vonatjegyek es a repulojegyek arazasat illetoen. :D

Shanarey 2016.01.28. 20:17:51

@mojyo:

2014 karácsonyi Wizz Air ár London-Budapest 200 Font, Budapest-London 200 Font
Ugyanez az út ugyanazon napokra a British Airways-nél London-Budapest 186 Font, Budapest-London 168Font

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 20:20:25

@Herr Géza:
Itt tegnap az egyik BP kúton 99penny volt tegnap, ma már egy font egy penny

Shanarey 2016.01.28. 20:23:29

@diggerdriver:

Ugye, milyen szépen tud világítani?
:-)

Muscari 2016.01.28. 20:28:49

@Herr Géza: basszus, itt meg mindig egy font korul van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 20:29:31

@Shanarey:
Ja. Ha kicsit húztam meg és testzárlatos lett akkor csak kicsit pukkant. Ha belekapaszkodtam és fáziszárlatot kapott akkor nagyot robbant. Gyakorlatilag egy méter átmérőjű hegesztési ívfény. A gépben éreztem a melegét.

©________ 2016.01.28. 20:31:34

@Herr Géza: ma a legolcsobb kuton 307,9-ert tankoltam.

Mrs. Clayton 2016.01.28. 20:34:48

@mojyo: nalam ez altlaban ugy van, mert egy bizonyos ar felett en ugyan nem megyek fapadossal, hogy a repterre menni ugyanannyi mint a repterrol hazajutni mindket iranyba, plusz ha par napra vagy egy hetre megyek akkor altalaban meg egyszer ugyanennyi a parkolas is a kocsira a amsik oldalon meg a berauto is kb ugyanannyi
ezek ilyen egysegaras szolgaltatasok :-)
mondjuk lutonon mar annyira elszemtelenedtek, h ha a repternel akarsz megallni az mar kesz lehuzas, valami 7 font, persze erre kitalaltak ha gyalogolsz fel orat a terminaltol, akkor 30 percig meg ingyenes, mondjuk nem kotelezo gyalogolni csak shuttle buszra szallni, de ez mellekes a lenyeg h messze kell megallni ha nem akarsz 7 fontot fizetni vagy nem tudod ugy kicentizni h beleferj 10 perc varakozasba, de ismerve a fapadosokat mindig kesnek

Shanarey 2016.01.28. 20:38:01

@diggerdriver:

Sokan ezt el sem tudják képzelni, egy vacak kábel, és mekkora erő rejtőzik a szigetelés alatt. Mikor a fülkében érzed a melegét, mikor azt látod hogy a föld a beton gond nélkül párolog azon a hőfokon.
Ennek is megvan a maga szépsége, de nem sokan nézhetik meg büntetlenül.

Mrs. Clayton 2016.01.28. 20:38:25

@Praliné.: en meg 99,7 pennyert, viszont korabban heti 80 font ment bele a kocsiba most 70-et eroltetni kell

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 20:40:27

@Shanarey: Én kerültem vele közvetlen kontaktba többször. Téptem is el meg ütöttem is bele bontókalapács tüskéjét. Félelmetes.
Jaa és egy perc után visszakapcsol. Még egyet robban.

Herr Géza 2016.01.28. 21:08:43

@diggerdriver: Tudod, a tündérkert.... Na meg az álló hajók miatt nem fogy a dízel, túlkínálat van... :))))
Vazze, a szuper most 1,139, nemrég még dízelárként is örültünk ennyinek.

2016.01.28. 21:23:02

@Mrs. Clayton: De ez a srac olcsobban jott ki fapadossal, repterhez jutassal egyutt, mintha vonatra szallt volna. Azt hiszem ez a durva ebben inkabb, nem a fapados. :D Arra volnek kivancsi, hogy miert ilyen dragak a vonatjegyek? Szerintem ez nem olyan jo, ha a sok ingazo inkabb kocsiba szall es csak a dugokat novelik... persze azert kenyelmes is kocsival jarni, meg minden, meg a jelenlegi olcsobb benzin miatt ertheto, na de az, hogy repulovel is meg inkabb megeri mint vonattal, az azert... durva. :D

Bredpitt Monika 2016.01.28. 21:40:35

@Zoole[uk]: szivesen megneznem, olvastam az Eletem cimu konyvet, amiben ir a hazrol is, gondolom ez az amit emlitesz, megszalltak katonak a haboru alatt, szoval egyutt kellett elniuk egy rakas idegennel egy darabig, nagyon erdekes elete volt, a ferje regesz szakmaja miatt is

SzZoole 2016.01.28. 21:46:29

@Bredpitt Monika: egy kulonc volt,kepzeld,van egy mahagonibol keszult wc-je,amit mindig vitt magaval a hosszu utjaira.
Megprobalom meg keresi a kepet rola,ha erdekel

Mrs. Clayton 2016.01.28. 22:18:39

@mojyo: ez egyszeru, mert mig London BUdpest jaraton tudsz repulni millio tarsasaggal, addig London Wellingborough jarat csak egy can, igy nincs versenytas mar ha az autoval valo kozlekedest nem vesszuk, es peldaul ezen a vonalon ha se egyedul se tarssal a vonat nem fogja megerni szo szerintbaromi draga meg ugy is ha parkolsz Londonban

2016.01.28. 22:26:00

@Mrs. Clayton: Hat igen, erre gondoltam mar en is, csak eddig azt gondoltam, hogy ez meg a vasutnak nem erne meg, hiszen az a csomo ember, aki egy kicsivel kevesebb penzert lehuzhato lenne, az inkabb a kocsijaba ul. De biztos megeri nekik meg igy is ilyen draganak lenni, de akkor is elgondolkodtato azert ez a repulos eset. :D

Mrs. Clayton 2016.01.28. 22:29:08

@mojyo: persze hogy megeri, pl Northampton-Wellingborough kornyekerol nagyon sokan ingaznak be Londonba, ha parkolni kellene es benzint fizetni plusz akkor meg nem is beszeltem az allandoan bealli M1es autopalyarol, en mar alltam rajta orakon keresztul, szoval ha be kell erned London kozepere ez nem opcio

FrankyLon 2016.01.28. 22:47:01

@Bredpitt Monika: Akademiai előképzettség nem kell, bármilyen a közlekedés vagy emberekkel foglalkozás terén szerzett tapasztatalt előnyt jelent. Csak jelentkezni kell, az fontos, hogy olyan céghez, amelyiknek van telephelye a lakóhelyedhez közel, és akkor is meg tudod közelíteni amikor nincs metro/vonat, mert értelemszerűen van az első vonat előtt kezdődő műszak és az utolsó után véget érő. A felvételi eljárás három körös. Az első teszt, koncentrációs, kombinációs, szövegértelmezési és kommunikációs készséget tesztelnek, illetve megnézik, nem vagy-e színtévesztő. Ezek írásbeli és szóbeli tesztek, a második kör az interjú, ha azon is túl vagy, akkor már csak az egészésgügyi rész van hátra, látás, hallás, drogteszt. Utánna van, hogy nem tudnak egyből alkalamzni, mert a hozzád közeli depóban éppen nincs üresedés, vagy nem jött össze egy csoportnyi tanuló, szóval lehet, hogy hónapok eltelnek, mire kezdesz. Az alap téning hat hét, utánna állomáshelytől függően típusismeret minden vonattípusra külön, amin dolgozni fogsz, majd útvonalismeret, ezek kitehetnek még 1-1,5 hónapot, attól függően mennyit kell megtanulni. Én pl. Class 444, 450, 455, 456 és 458-as vonatokra kaptam típusismeretet, az összes villamos motrovonat ami a cégnél fut.

FrankyLon 2016.01.28. 22:53:53

@Bredpitt Monika: A nagyobb településeken peronzár kapuk vannak, ott a vonat közelébe sem lehet jutni érvényes jegy nélkül. Mivel az emberek nagy része ilyen helyen kezdi meg vagy fejezi be az utazást, ez eleve sok utast kizár a potenciális bliccelők közül. Aztán vannak ismert notórius bliccelő állomások, közel nagy állomásokhoz peronzár nélkül, nyilt titok, hogy akinek nincs jegey, ott száll le- és föl, ezekre gyakran mennek ki az ellenőrök, vagy a vonaton szórják ki a pótdíjcskeket, mikor felszállt a nép. E mellett a britek nagy része még mindig szabálytisztelő és a bliccelés nem nemzeti sport.

2016.01.28. 22:55:16

@Mrs. Clayton: Fogalmam sincs azokrol a helyekrol, amikrol beszelsz, csak Londont ertem ebbol, igy kerdezes nelkul kenytelen vagyok elfogadni amit irsz :D

33621 2016.01.28. 23:00:05

@Praliné.: Auchannál nálunk gázolaj 279! Ez itt a legolcsóbb!

Mrs. Clayton 2016.01.28. 23:00:30

@mojyo: a lenyeg, h rengeteg ember ingazik igy autoval lehetetlen idoben Londonba bejutni, ezert nincs mas alternativa mint a vonat

en azert jarok 10re dolgozni mert elotte fel orat kellene egy ketsavos fouton allnom, h bejussak Northamptonba, ami egy porfeszek Londonhoz kepest, na most akkor kepzeld el, h milyen sorok vannak Londonba es latni fogod, h miert a 70-100 fontos vonatjegy az egyetlen alternativa, amikor a benzin max 30 font lenne

FrankyLon 2016.01.28. 23:08:54

@33621: Igen, mivel a vezér az én jelzésemre indul az állomásról, ezért ha tilosnál adok indítási jelzést, az operációs incidens, jegyzőkönyv készül róla, stb. Persze, a vezérnek is figyelnie kell; de ha én indítás jelzést adok, ő meg elindul, akkor az az én saram, mert "én vittem bele a rosszba". Igen, elsősorban vonatkísérői feladatotakat látok el, bár ez az autmatizálással és a modern vonatokkal egyre kevesebb tenni valót jelent. A modern vonatainknál a csatlás például teljesen automatikus, nem csak a központi ütköző-vonó készülék zár össze automatikusan, hanem a légvezeték és az elektromos csatlakozó is, így nekem hozzá sem kell érnem a vonathoz. Zártárcsával megint csak nem kell játszani, mert zárfény van, a legújabb vonatokon már úgy, ha a vezér kiveszi a főkulcsot, akkor automatikusan világítani kezd, ha beteszi, kikapcsol. Tudom, a MÁV F1-F2-ben még zárfény mellé is kell zártárcsa, nem is értem miért, de itt soha nem volt szokás, a gőzös korszakban is lámpást aggattak a vonat végére.

adg 2016.01.28. 23:17:30

@diggerdriver: ki fizeti a javitast ilyenkor? Neked van biztositasod, vagy a teged alkalmazo cegnek?

Otthon a cegunk foglalkozott talajmechenikaval is, volt sajat biztositasunk, es hat kellett is neha. Voltak erdekes dolgok, pl gazcso elfurasa, vagy egyszer egy teljes kenyergyarat iktattak ki a fiuk. Az tobb millios kar volt. :) Erdekes, hogy nem baszta oket agyon az aram, pedig csak egy kis kezi gepet hasznalnak. Csak egy kis bizsergest ereztek, aztan ugrottak is szanaszet a fiuk. A lyukbol meg jott egy kis fust, azt' ennyi. Eleg nagy foldkabel volt pedig.

2016.01.28. 23:17:49

@Mrs. Clayton: Hat igen, ezt el tudom kepzelni sajnos, en is tudnek meselni a dugokrol... :(

Muscari 2016.01.28. 23:23:08

@mojyo: simán előfordulhat. Én most néztem jövő vasárnapra Birminghambe két jegyet, oda vissza, 43 font. Ez egyáltalán nem rossz ár, bár csak akkor ennyi, ha este nyolc után jövünk haza, korábban kb 20 fonttal több lenne.

Tényleg egy ronda város Birmingham, mint ahogy mondják, vagy azért van ott is mit nézni? Egy bizonyos eseményre megyünk, de ha van esetleg látnivaló, akkor z is beleférne.

FrankyLon 2016.01.28. 23:25:25

@mojyo: Amig a három percenként közlekedő 8-10 kocsis vonatokra reggel a külvárosban mar úgy kell feltolni a népet, 3-as zónában meg már minimum két vonatot kell várni mire fel tud valaki kúszni addig nem hiszem, hogy a vasutnak azon kellene gondolkoznia, hogy árcsökkentéssel több utast szerezzen. Rengetegen használják a vasutat és nem csak csúcsidőben, hanem hétvégén is. Néhány peremidőszaki járat kihasználatlan csak, az is jellemzoőn a gyengébb irányban. Tegnap a 22:54-est hoztam Windsorból, a végállomástól 5-en voltunk, belértve a vezért meg engem, az első öt állomáson se le se fel senki, aztán Waterlooig úgy 40-50 ember jött össze. Ugyanezen a vonaton kifelé 21:28-kor még kocsinként átlag 10-15 ember állt és 10 kocsis szerelvény volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.28. 23:29:16

@adg: Itt a cég fizeti akinek dolgozom. Hogy van biztosításuk vagy nincs azt nem tudom.
Otthon a cégnek volt biztosítása mint ahogy nálatok. Az tény hogy 99%-ban akkor tépünk valamit ha nem tudjuk hogy ott van. Ha nincs rajt a közműegyeztetett rajzon vagy nem ott. Hogy ilyenkor a biztosító ráveri e a közmű tulajdonosára azt nem tudom.
Dolgoztam olyan cégnél ahol nem volt közműegyeztetés mert hibaelhárításnál nincsen. Na ott nagyon kell érezni a bugit. Ott lesz igazán gépkezelő az ember.
Nekem a munkásmozgalmi múltam alatt a legnagyobb fogások 10kilovoltos kábel, 200milliméteres gázcső és 300milliméteres vízcső volt. Mindegyik eset védhetetlen volt.

Bal 2016.01.28. 23:36:31

@FrankyLon: négy évet ingáztam Wokingból Waterloo-ba, köszönöm a szép emlékek felidézését. Az a jellegzetes hang amikor kihúz az elektromos szerelvény feledhetetlen. Meg a csodálatos napok minden évben, amikor Wimbledonban ment a tenisz és megálltak a hosszú távú járatok, így district line-nal juthattam Kensingtonba ...

SW Trains amúgy úgy figyeltem a legjobb London környéki társaság, látszik hogy a leggazdagabb környék, sűrű menetrenddel, kulturált kocsikkal. Na nem az egyetlen szombat hajnali kettesen, amin kerülgetni kellett a hányástócsákat. Mondjuk 10 után jártam network railcarddel, szóval a reggeli nyomorhoz csak ritkán volt szerencsém.

Én egy kalauztól mindig azt szerettem volna megtudni, hogy ha rohanás van és nincs időm jegyet venni, vehetek tőle? Nagyon sok embert láttam ezt csinálni, de én sose mertem megkockáztatni, hogy jegy nélkül szálljak fel. Vagy feláras a művelet? Sehol nem találtam erről tájékoztatót, pedig a claphami terroros táblák tartalmát is már kívülről fújtam, annyit ácsorogtam a megállókban.

2016.01.29. 00:14:35

@FrankyLon: Hat, szerintem London specialis eset, vagyishat ott eleve sok ember lakik, es megtobben jarnak be oda dolgozni, szoval azt mindenki maga donti el, hogy autoban vagy vonaton szenved inkabb, es melyik a kisebb rafizetes. :D En csak errol a repuloutrol olvastam, ugy emlekszem, hogy Anglian belul mozdult az illeto, en csak nagyon megdobbentem :D

@Muscari: Veletlenul pont jo embert kerdezel, mert speciel jartam mar ott, es nekem akkor nagyon tetszett, de ez mondjuk nem szamit, mert en egy irtozatos ipari perverz vagyok es valoszinuleg a beton brute utolso oszinte elo hive azt hiszem, az ovodaban pedig villanypozna volt a jelem. :D Ha az kerdes tehat, hogy olyan-e, amilyennek mondjak, akkor az a valasz, hogy igen, de a "ronda" termeszetesen teljesen szubjektiv. De amugy ez mar regen volt es nem nagyon emlekszem sokmindenre, csak, hogy nagyon uj volt es minden sarkon volt valami felfedezes es volt egy lemezbolt is valahol amiben benne volt koncert, meg egy masik, ami ilyen vizes reszen volt, es egy hatalmas ijeszto ezust szobor logott a falrol, meg volt egy kortars muveszeti galeria, ahol sohajtozott a lift es a hangmagassag aszerint valtozott, hogy lefele vagy felfele mentel, mar nem tudom kinek a kiallitasa volt amugy, de a padlo tele volt pakolva ilyen fabol eszkabalt kis figurakkal, jopofa para volt. Van ilyen csatornas resz is ha jol emlekszem, ahol meg utcazene is volt. De az igaz, hogy sok a beton meg a gyalogos feluljaro, meg van az a buborekos bevasarlokozpont, meg valami hatalmas konyvtar is van ott valoszinuleg mostmar, legalabbis akkor epult, amikor arra jartam, szoval az valoszinuleg keszen van, es van egy csomo erdekes resz, meg nehany kocsmarol is be tudok szamolni, de mar akkor is rengeteg volt a mecset, ami azert ledobbento volt, pedig akkor en meg Kobanya korul eltem a kulturalis eletemet szoval a multi reszebol en azt hittem, hogy en mar mindent lattam, pedig egyaltalan nem :D De amugy en nagyon elveztem, vissza is mentem kesobb, de mondom, ez meg regen volt, akkor meg a rock&roll se volt halott meg. :D

2016.01.29. 07:34:28

@mojyo: Ez a repulos eset nem azt mutatja hogy mennyire draga a vonatkozlekedes, hanem hogy mennyire olcso a repules jelenleg. Kerdes, hogy utobbi meddig fenntarthato. Nem tudom, emlekszel-e meg az osidokre, amikor meg az atlagember szempontjabol komoly osszegekbe kerult repulni, ma pedig kb. annyira olcso es megszokott mint busszal utazni. Mivel nem ertek a temahoz, nem tudom hogy ez most mar igy is marad-e, vagy valtozni fog meg a mi eletunkben (en remelem hogy nem, de azert egyertelmuen luxus egy atlagos fizetes toredekeert repulovel kozlekedni).

©________ 2016.01.29. 08:32:14

@33621: hat ti biztos ukrajnabol hozzatok:-):-)

M. Péter 2016.01.29. 09:01:08

@mojyo: Meg a tekintetben is, hogy egyesek milyen trükköket alkalmaznak az önreklámozásra. Elővételben simán van 28 fontért is jegy ugyanarra a viszonylatra, young person's railcard-dal 20 font alatt van, de akkor nincs sztori, így viszont híres lett, biztos sokan meglátogatják blogját, és a hirdetésekből keres egy csomo pénzt.

Bredpitt Monika 2016.01.29. 09:10:09

@Zoole[uk]: Érdekel, naná , csak küldd ha van időd.

FrankyLon 2016.01.29. 09:15:56

@Bal: Ez egy idióta szabályozás a cégnél, elémeltileg, ha jegy nélkül szállsz fel a vonatra, megbüntethetnek, gyakorlatilag, ha a kalauznak van Avantix készüléke (ami a jegyeket nyomtatja), akkor vehetsz tőle pótdíj nélkül, feltéve, hogy aktívan törekszel a jegyvásárlásra, tehát, Te mész oda a kalauzhoz, nem azt várod, hogy ő jöjjön hozzád.

Tehát nagyjából ezek a lehetőségek, ha rohansz, és nincs idő jegyet venni:

-Felszállsz a vonatra és odamész a kalauzhoz, akinél van Avantix: vehetsz jegyet pótdíj nélkül
-Felszállsz a vonatra és odamész a kalauzhoz akinél nincs Avantix; elméletileg megbüntethetnek, de általában értékeljük azt, ha valaki törekszik a jegyvásárlásra, értsd, senkit nem fogunk leszállítani azért, mert szólt, hogy nincs jegye, ez azonban nem garancia, hogy egy Revenue Protection Officer nem fog megbüntetni, vagyis saját kockázatra utazhatsz.
-Felszállsz a vaonatra és leülsz, nem mész oda a kalauzhoz, pótdíj.
-Elérsz a célállomásra és nincs peronzár; gratulálunk Ön nyert, ingyen utazott, ha nagyon becsületes vagy, akkor ott vehetsz egy jegyet utólag.
-Elérsz a célállomásra és van peronzár; pótdíj

Csak, hogy egyszerű legyen, més vasúttársaságnál lehet eltérő szabályozás. Elővárosi szegmensben sok cég DOO (driver only operated) vonatokat közlekedtet, azokon értelemszerűen nincs kalauz, akitől vehetnél jegyet.

Bredpitt Monika 2016.01.29. 09:16:58

@FrankyLon: Köszi a részletes választ. Látom, nagyon pedáns vagy.
Színtévesztő? Az alapszíneket látom, de pl a zöld kék nálam sokszor el van tévesztve, barna bordó, sötétkék fekete......

Bliccelés. Igen, a lényeg biztosan abban a mondatodban van, hogy az angolok nem egy bliccelős nemzet.

Én valahogy New Yorkban pl akárhányszor lementem a metroba, ahol az a régen nálunk is szokványos összecsukós ijesztő masina van, mindig láttam egy egy embert aki egyszerűen átugrotta és belógott a metroba.

Köszi a posztot, tényleg nagyon érdekes volt. Imádom a vonatokat. Egyik nagy álmom, hogy utazhassak majd ott alvós kocsiban is.......na majd amikor NomádMatyit meglátogatjuk Kazahsztánban....(vagy hol is).

FrankyLon 2016.01.29. 09:54:36

@Bredpitt Monika: Örülök, hogy tetszett a poszt. Hálókocsis utazáshoz lassan már tényleg csak kelet felé lehet elindulni, Nyugat és Közép Európából kiveszőben van ez a műfaj.

Színtévesztést könnyedén elelnőrízheted magad is ezzel a teszttel

www.szintevesztes.com/pic.htm

2016.01.29. 10:07:45

@Mirjam2: Is-is, igazad van teljes mertekben, de ettol meg draga a vonat :D De igen amugy, emlekszem, hogy luxusnak szamitott a repules, es szerintem se fenntarthato ez, ahogy most van, a kornyezet szempontjabol pl semmikepp.

@M. Péter: Igen, ez is igaz, de remelhetoleg a publicitas egy kicsit segit a vonatjegyek olcsobba teteleben is :D Vagy a repulok dragabba teteleben, vagy az okologiai labnyomon valo elgondolkozasban.

Anyádlóháton 2016.01.29. 12:08:50

Jó poszt, élvezet volt olvasni, köszi! Éltem valamikor Dorking-ban, Beare Green, Leatherhead, Bookham... szép emlékek. Akkor mindig is csodáltam, hogy percre pontosan jönnek-mennek a vonatok, még a reggeli csúcsban is, tiszta és kulturált kocsikkal. Pedig fullon voltak főleg a reggeli és délutáni szerelvények. A külvárosi állomások parkolói tele voltak jobbnál jobb autókkal, makulátlan öltözetű gazdáik, inkább vonattal mentek be belvárosba.

Bal 2016.01.29. 12:18:15

@Mirjam2: ma Magyarországon vagyok két napig, költségeim:

reptéri parkolás 21 font
benzinköltség 26 font
BKV 5 font (ha taxiznék, 40 font)
kaja reptéren 6 font
repülőjegy oda-vissza 50 font

Valahol röhej.

Bal 2016.01.29. 12:36:01

@FrankyLon: megvilágosodtam, köszönöm.

Akkor ez a jegynek kell lennie is ilyen hipokrita dolog, mint a 70 mérföldes limit az autópályán. Mivel a személyautók túlnyomó többsége ezt tökéletesen figyelmen kívül hagyja, kísérletből elkezdtem 85 mérföldes speed limit beállítással közlekedni, mikor büntetnek meg. Két és fél évig tartott, és akkor is csak figyelmetlen voltam.

Ezek a kiskapuk amúgy tipikusan britek. Ha eleget sírsz, elhiszik, hiszen a többségbe beleverték kiskorában a be nice elvét, és nincs nagy társadalmi költsége. A németeknél ugyanezt nem tudnám elképzelni, ott senkinek nem hagynak kétséget a szabályok felől.

Bredpitt Monika 2016.01.29. 12:44:55

@FrankyLon: Köszi szépen a tesztet, meg fogom csinálni, nagyon kíváncsi vagyok rá. Üdv

Borogy 2016.01.29. 12:56:27

Par eve utaztam egy nyarat en is angol vonattal...Haaaaat, ha nem volt minden masodik nap vami akkor egyetlen egy keses sem volt...
1 honap valahogy igy telt el:
Kesesk okai: ismetlodve...
- Sut a nap....jo ido van..
- Esik az eso...
- Fuj a szel...
- Signaling problems...ez a legkedveltebb szoveg.
- Vki a vonat ele ugrott,
- A vonat nem tud szetkapcsolodni ezert torlik az egyik vegallomast,
- A kalauz nem ment be dolgozni, ahol a vonat szetkapcsolodik...
a hab a tortan,
- A vonat vezeto nem megy be dolgozni ahol a vonat szetkapcsolodik.....

Rendor csak csucsidoben van a vonaton, mikor este mennek bulizni a fiatalok es zaklatjak az utasokat, egyet sem latni....

A legrdragabb europaban a semmiert.....

www.thisismoney.co.uk/money/news/article-2561322/Worst-British-commuter-train-operators-named-shamed.html

33621 2016.01.29. 13:45:18

@Praliné.: Ott most 180Ft a gázolaj!

Bal 2016.01.29. 16:26:45

@Borogy: az én kedvencem a "kamion elütötte a vasúti felüljárót" volt

DieNanny CH 2016.01.29. 18:16:37

@Bredpitt Monika:

"Egyik nagy álmom, hogy utazhassak majd ott alvós kocsiban is......."

Ugorj fel a Bp-Zürich éjszakaira a Keletiben, 20:40-kor indul, még eléred.
:-)

Bredpitt Monika 2016.01.29. 18:29:46

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Jó, de akkor várj rám az állomáson. Még elérem tényleg.

DieNanny CH 2016.01.29. 19:33:59

@Bredpitt Monika:

Holnap reggel 8:20-ra Zürichben vagy! :-)
A hálókocsi nagyon kényelmes, kapsz törölközőt, szappant, reggel pedig finom reggelit kávéval, vagy narancslével. Ahogy szeretnéd!

2016.01.29. 19:42:23

@mojyo: Szerintem annyira nem draga a vonatjegy; ahogy fentebb is irtak, Londonban, foleg csucsidoben, szo szerint nem ferne fel tobb ember a vonatra. Videkre meg legtobbszor lehet busszal menni ami nagyon olcso, pl. Londonbol Macnhesterbe lehet menni kb. 5-10 fontert. Ha elore veszel vonatjegyet, szinten barati aron lehet talalni, akkor draga ha az utazas idopontjahoz nagyon kozel veszed, egy nepszeru idopontra - ez meg foleg azert van hogy ne legyenek meg jobban tele a vonatok.

2016.01.29. 19:51:06

@Muscari: Mehetnetek busszal, biztosan olcsobb, bar lehet hogy tovabb tart es kenyelmetlenebb: uk.megabus.com

Taxomükke (UK) 2016.01.30. 10:07:44

@FrankyLon: Te amugy otthon is vasutaztal, vagy "szuzen" kezdted itt?

FrankyLon 2016.01.30. 11:44:41

@Taxomükke (UK): Itt kezdtem a szakmát, 10 év szállodázás után váltottam.

Taxomükke (UK) 2016.01.30. 15:25:08

Érdekes, hogy a magyar vasutas szakkifejezéseket használod... legalábbis úgy hangzik. Magyar szakirodalmat is olvastál?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása