oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 24. 06:49,  Szakítópróba 251 komment

2015. november 24. 06:49 Határátkelő

Szakítópróba

Talán emlékeztek még rá, hogy múlt hónapban az egyik központi téma az volt a blogon, hogy milyen nehézségeket okoz a határátkelés a családi kapcsolatokban. A mai poszt még ehhez a témakörhöz kapcsolódik, egy apa és férj története, akinek az Angliába költözés után ment tönkre a házassága. A történet persze akár Magyarországon is megtörténhetett volna, válások mindenhol vannak, de ennek kapcsán megint adódik a kérdés: milyen plusz feszültségeket, nehézségeket támaszt egy kapcsolatban a külföldre költözés, a beilleszkedés, vagy akár a család tagjainak hosszabb-rövidebb idejű különélése?

csalad_valas_foto_pixabay_com_publicdomainpictures.jpg

Ha te is hasonló cipőben jársz, és elmesélnéd a történeted, küldd el a hataratkelo KUKAC hotmail.com címre!

„A legfontosabb dolog a világon a gyermek. Az életünk csodája. Bármi is történik életünk során, ez az a kötelék, ami életünkben a jót, az örömöt jelenti.

Én 2014 februárjában jöttem ki Angliába dolgozni. Sikerült két munkahelyen is dolgoznom. Délután és éjszaka is dolgoztam, hogy mire a feleségem és a fiam kijön Magyarországról, addigra ki tudjak venni egy házat, ahol lakhatunk, és elindulhat egy új korszak kezdete. Teli voltam tenni akarással, vággyal, tettrekészséggel, hogy végre itt a nagy lehetőség.

Lehet változtatni a sorsunkon. Megtanulom én is, a fiam is az angol nyelvet, kifizetjük a magyarországi hitelünket, és minden szépen alakul majd. Az sem tántorított el, hogy tudtam, diplomásként, feladva otthoni normális munkámat, itt majd egy gyárban vagy egy étteremben kell dolgoznom.

Hiszen lépésről-lépésre elterveztem, hogyan szeretném felépíteni a családommal a jövőnket. Májusban végre megérkezett kis családom. Nagyon boldog voltam, hogy elindulunk ebben az új időszámításban.

Jöttek a „barátok”

Miután feleségemet is sikerült bejuttatni a gyárba reggeles műszakba dolgozni, ahol én éjszaka dolgoztam, azt gondoltam minden sínen van. Három hónapig úgy is volt.

De miután letelt ez az időszak, feleségemnek túl sok magyar barátja lett, akik tanácsokat osztogattak neki, hogy milyen jó élete lenne, ha egyedül álló anyuka lenne itt. Mert akár 600-700 fontot is megkaphat havonta az, aki egyedül neveli gyermekét.

A probléma természetesen az volt, hogy Ő nem volt egyedül. Ezért megtett mindent, hogy elérje a célját. Mindennap már úgy jött haza, mint egy házsártos feleség, folyamatossá váltak a viták köztünk. Bekapcsolódtak Angliában élő rokonai is, akikkel addig nem is találkoztunk, nem is tartottuk a kapcsolatot, csak talán évente egyszer-kétszer.

Folyamatossá váltak a fenyegetések, inzultusok. Feleségem beadta a válókeresetet, unokatestvére pedig rákényszerített, hogy az általam kibérelt lakásból elköltözzek egy szobába.

Csak sziklaszilárd kapcsolattal

Fiam összeroppant. Mert a mi kapcsolatunk nem egy átlagos apa-fia kapcsolat volt. Nagyon erős kötelék alakult ki az évek során. Nem akart az anyjával élni. Ezt hangosan ki is merte mondani, ami miatt mindig csak azt az egy mondatot kapta az anyjától, hogy: „Az egy dolog, hogy te mit akarsz, az senkit sem érdekel. A bíróság mindig az anyának adja a gyermeket, így hát itt maradsz mellettem, ha tetszik, ha nem.”

Egy szó, mint száz: ha egy kicsit is bizonytalan kedves férfi társam abban, hogy a kapcsolata erős, sziklaszilárd köveken áll, akkor ne kockáztasson, mert lehet, hogy egy nap hasonlóképpen jár, és azt veszi észre, hogy már nincs családja.

Abban, amiben hitt, szétesett, darabjaira hullott. Gyermeke, akit a világon mindennél jobban szeretett, már nem mosolyog, már nincs a szemében csillogás, ragyogás, mert az, akit „anyjának” hívott, orvul elárulta Őt. Tette mindezt pusztán anyagi megfontolásból.

A feleségem elérte a célját. Megkapta a fontjait. De közben nem látta, hogy mit tett a fiunkkal.

Nem elszigetelt eset?

Egy időben azt gondoltam, ez egy egyedi eset. Talán csak Én választottam rossz feleséget, de sajnos rá kellett jönnöm, hogy ez itt nem egy magányos, elszigetelt eset. Már egy lengyel, és egy litván barátomtól is félelmetesen hasonló történetet hallottam.

Szeretném még egyszer figyelmeztetni férfi társaimat erre a veszélyre, és remélem történetemmel sikerül néhány gyermeket megmentenem egy szörnyűséges tortúrától.”

A moderálási alapelveket itt találod, Nagy-Britanniáról itt olvashatsz többet.

(Fotó: pixabay.com / PublicDomainPictures)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr918103702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman BircaHang Média · http://bircahang.org 2015.11.24. 07:07:00

Ha valaki elhagyja a házastársát anyagi okokból,ne csodálkozzon azon, hogy aztán ugyanezt teszi vele a házastársa is.

Miért támadod a partneredet azért, amit te is tettél vele? Ő is az anyagi okokat helyezte előtérbe, mint te. Hol a problémád?

Egy igazi család együtt van jóban, rosszban, ezért nem esik meg vele ilyesmi. A nem igazi család meg ígyis, úgyis széteseik előbb-utóbb, nem mindegy, hogy ez ma vagy holnap történik?

Mindig lehet találni ürügyet a család elhagyására. De az igazi, családjához ragaszkodó ember nem keres ürügyet, mert nem akarja a családját elhagyni.

Ilyen egyszerű ez.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.24. 08:00:30

Normális ferfi csak akkor hisz nőnek ha ló legel a sírján…
:))))))))))))))))

Taxomükke (UK) 2015.11.24. 08:13:55

Ezt a sztorit mar lehetett olvasni nehany nappal ezelott, nem?
Egyebkent meg ha a zasszony idegenek tanacsat fogadja meg es a ferje ellen fordul, ott mar eleve lehettek problemak.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.24. 08:19:20

Termeszetesen itt is jo lenne hallani a tortenetet a masik oldalrol is. Viszont ha a posztolo tenyleg igy elte meg, akkor oruljon hogy megszabadult a notol, es uj eletet kezdhet. A fiaval meg probalja meg tartani a kapcsolatot.

Golf2 2015.11.24. 08:21:17

Kár hogy kapcsolatra nincs casco akkor csak az őnrèszt buknánk.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.24. 08:23:27

@Taxomükke (UK): szerintem a problema ott kezdodik ha valaki annyira anyagias hogy a havi £600-700 ennyire sokat szamitson. Plane hogy par napja egy csomoan levezettek a blogon hogy a havi £3k is mennyire keves penz. :P

2015.11.24. 08:52:42

A feleséged, kedves posztoló, egy számító, arányásó izé (kurvát nem írok, mert megsérteném vele a lányokat). Bár gondolom, erre te magad is rájöttél.

Mr Long 2015.11.24. 08:54:57

"akik tanácsokat osztogattak neki, hogy milyen jó élete lenne, ha egyedül álló anyuka lenne itt."
WTF? Ezt meg beszopta a csaj?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.11.24. 09:11:48

@Mr Long: no igen. Ha nekem ajánlgatna ilyesmit valaki, minimum az öntöttvas palacsintasütővel kergetném ki a házból.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 09:12:34

"A legfontosabb dolog a világon a gyermek."

Nem. A legfontosabb dolog a világon az egészség. Minden más csak az után jön.

vulgarian · http://vulgarian.blog.hu 2015.11.24. 09:12:50

Ilyen helyzetekben derül ki, hogy milyen társat választ magának az ember... Nekem egyik ismerősöm, Nèmetországban dolgozott, és utalta haza a pénzt az asszonynak, hogy fizesse a hitelt, mert hazai fizetésből már nem futotta. Az asszony mint kiderült, ezen időszakban összejött egy másik faszival és gyönyörűen felélték a Németországból küldött pénzt. Mivel a férj csak pár havonta tudott hazajönni néhány napra nm tűntek neki fel a dolgok, megbízott az asszonyba, hogy befizeti a törlesztőket. Valamennyit biztos fizethetett be, mert ezígy ment kb 2 éven keresztül, mire kiderült a hazugság. Momdanom sem kellett, válás lett. A férj továbbra is kint dolgozik és fizeti a hitelt, az asszony meg így már nem kellett a szeretőnek... Tényleg sok hasonló ilyesmi sztori van...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 09:13:33

@diggerdriver: Egy normális férfinak normális felesége van, akinek bátran hihet, és akiben vakon megbízhat. Vice Versa.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.11.24. 09:22:36

@Réka ‎: Pontosan. Az ilyen "barátokat" kell elhajtani a búsba. Nem is értem hogy fordulhat ki egy ember ennyire magából. Vagy...a szegény pasi hogy nem vette észre mennyire anyagias a felesége.

adg 2015.11.24. 09:41:03

A baratok rabeszelese mit sem er, ha nincs meg a felesegben az elhatarozas mar eleve. Egeszseges kapcsolatban nem tudna rabeszelni a barat a feleseget, el lenne hajtva a francba,

Hogy konnyebb lenne egyedulallo anyanak lenni? Hat ez eleg erdekes gondolat szerintem.
Szivesen elolvasnam anyu posztjat is. Meg a gyereket is.

----
De legalabb ma is tanultam valamit a kommentekbol. Ha beteg vagyok, leszarhatom a gyerekemet, hiszen az egeszseg fontosabb.

Herr Géza 2015.11.24. 09:44:33

Hát igen, hallgattassék meg a másik fél is, mert azért már matekilag is sántít a sztori: azt a párszáz euró differenciát gondolom eddig kétszer megkereste a férje és ha válnak, abból már csak a tartásdíj lesz, tehát nem igazán vagyok benne biztos, hogy abszolútértékben is jól jár.

Herr Géza 2015.11.24. 09:49:25

Persze tudni kell, hogy pontosan mi minden az a havi 600-700 font, mi az amit abból házaspárként is megkapnak, dolgozik-e mellette a nő tovább, stb. De persze ez csak a matek....

_Boris_Vian_ 2015.11.24. 10:15:20

Ha a nő válik el, miért jogosult tartásdíjra meg hasonlókra?

A férfiakat minden szempontból kizsigerelik a válások, főleg ha gyerek is van!

Elvesszük az életed, a pénzed, a gyereked.

Mindig is mondtam hogy a NŐK = IDŐ, PÉNZ, STRESSZ.

Szerintem szimplán nem éri meg a barátnő/feleség a legtöbb esetben.

A legjobb élete az egyedülálló férfiaknak van, akik idősebb nőkkel piálgatnak, szórakoznak :)

DorotkaB 2015.11.24. 10:15:34

Nekem így első olvasásra az az érzésem, hogy egy vérig sértett férfi erősen szubjektív beszámolóját olvashattuk. Ha tényleg mindez így történt, ahogy le van írva, akkor óriási kapcsolati hiányosságoknak kellett lenniük már a kiköltözés előtt is. Hogy nem vette észre az illető, hogy egy szörnyeteggel él együtt? Egy normális nőnek, aki szereti a férjét és a gyerekét hogy jutna már eszébe, hogy bármi pénzért (segélyért???) lemondjon a családjáról, fájdalmat okozzon azoknak az embereknek, akiket szeret? Bőven lehetett ott már probléma korábban is.

Az biztos, hogy a külföldre költözés megváltoztatja az embert, egyeseknek hatalmas önbizalmat ad, úgy érzik, ha ezt meg tudták lépni, akkor innen már nincs számukra lehetetlen. Akár megteszik azt is, hogy végre kilépnek a rossz kapcsolatukból, amiben esetleg érdekből vagy szükségből voltak eddig. De azt nem hiszem, hogy pusztán azért a párszáz fontért tennék. Inkább azért, mert felismerik a saját lehetőségeiket, elkezdenek bízni magukban, talán jobban is a kelleténél.

Csodabogár 2015.11.24. 10:48:08

A posztolót hatalmas csalódás érte. Nem lehet elvárni tőle, hogy objektiven lássa a történteket. Feltételezem, hogy nem volt a kapcsolat annyira jó, mint ő gondolja, avagy most csak a jó dolgokra emlékszik a házasságával kapcsolatban. Meggyőződésem, hogy ha együtt mennek ugyanez lett volna a vége.
Ettől függetlenűl ilyen esetekben mindig érdekes meghallgatni mind két felet.

London2009 2015.11.24. 10:49:31

@Flamy (fat cat wannabe): fura, hogy ennyire kiverte a biztositekot nalad, hogy valaki meg merte jegyezni, hogy egy csaladnak 3k nem eleg. Csak meglep, hogy ez meg hetek mulva is megjelenik kommentben.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.11.24. 10:50:51

Semmiképp sem akarom megbántani az írót, de ha ez valóban így történt (ugye, nem hallottuk a másik oldalt), akkor ez a házasság már előtte sem volt jó.
A gyerekkel egyébként is ápolhatsz jó kapcsolatot, nem kell ahhoz egy fedél alatt élni.
Nem tudom, hogy hány éves a fiú, de ma már a gyerek véleménye is számít az elhelyezésnél.
Ezt a lehetőséget is meg lehetne próbálni.

pinkunicorn (UK) 2015.11.24. 10:57:20

£600-£700 Londonban nem sokat er, holgyike majd rajon, hogy amikor ket teljes fizetesbol elnek, jobban jart volna, mint a plusz £600-zal. #golddigger

HardPötty 2015.11.24. 11:09:02

OFF

Most jártam a londoni Magyar Konzulátuson. A mai nap volt az utolsó, hogy bankkártyával lehetett fizetni. Legalábbis az ügyintéző ezt mondta. Kérlek benneteket tájékozódjatok ha mentek, hogy milyen módon tudtok fizetni.

ON

Muscari 2015.11.24. 11:09:46

@Mr Long: ha ez tényleg így van, akkor a feleségét elég nehéz kulturált szavakkal illetni. De mennyire életszerű ez? számomra semennyire. Ha ez így megtörtént, akkor ez eleve egy nagyon bizonytalan kapcsolat volt, ami 1000%, hogy otthon is válással végződik, csak idő kérdése lett volna.

Nem hiszek a posztolónak, mert tudom, hogy a sértettség beszél belőle. Tapasztalatból tudom, hogy az otthagyott (kirúgott) fél mi mindent tud mondani haragjában, csak hallani kellett volna a mi exeinket, mivel traktálták a rokonságot! Nagy problémák voltak már ott, amiről most nem beszél, az is lehet, hogy a feleség bepasizott, vagy már otthon is a állandó volt a veszekedés a kiköltözés előtt.

Majd lenyugszik és remélhetőleg levonja a megfelelő tanulságot. Úgy kell felfogni, hogy most egy új esélyt kap arra, hogy megtalálja végre az igazit. És fogadjon egy jó ügyvédet, a gyerekkel kapcsolatos jogaiból egy jottányit se engedjen!

Bocs, ha kemény voltam.

TilosazA (UK) 2015.11.24. 11:14:00

Azért én meghallgatnám a másik felet is.

_Boris_Vian_ 2015.11.24. 11:19:23

@Csodabogár:

Ezek után meghallgatni az "anyukát"? Aki képes a gyereke életét szétrombolni mert pár barátnője szerint divatosabb meg jobb egyedülálló modern anyukának lenni, az mégis miféle ember?

@alasse11:

Gondolom azóta már valami James oldalán "vigasztalódik" a nő. Persze nem házasságban, hanem szingli modern nőként költi a pénzét Jamesnek.

_Boris_Vian_ 2015.11.24. 11:19:23

@Muscari:

Itt nem valami szimplán tönkrement házasságról van szó.

Tudatosan, anyagi érdekek miatt rombolta le a házasságot a nő.

Ezt nem lehet kimagyarázni...

TilosazA (UK) 2015.11.24. 11:23:32

Azt tudom elképzelni, hogy a csaj már korábban is ment volna, de látta, hogy egyedül nem fog boldogulni egyedülálló anyaként. Majd a barátai elmondták, hogy de, mert kaphat segélyt, és így menni fog. Senki nincs olyan hülye, hogy 600-700 fontért kilépjen egy kapcsolatból, ha az amúgy tökéletesen működik.
Amúgy persze jó mindennek elhordani ezt a nőt, de az ő sztoriját nem ismerjük. Honnan tudjuk, hogy a pasi pl. nem verte el őt minden nap, vagy nem vált-e alkoholistává. Egyszerűen nem tudjuk a teljes sztorit.
De azt is megkockáztatom, hogy ha nő elmondaná a saját verzióját, még akkor sem tudnánk, csak az tudná, aki ott élt velük 24 órában.

Herr Géza 2015.11.24. 11:27:27

@_Boris_Vian_: De jjó, hogy ilyen szakértő vagy. Egy nézőpontból máris megvan a megfellebbezhetetlen ítélet. Persze nálad a nőnek nem lehet igaza, mert akkor már férfi lenne.... :D

Herr Géza 2015.11.24. 11:29:43

@TilosazA (UK): Egyszerű ez:
Férfi verziója kontra a nő verziója, majd interpoláció után megvan a kb. igazság.... :)))
A matek mindenre jó.....

Csodabogár 2015.11.24. 11:33:10

@_Boris_Vian_: Természetesen meghallgatnám a feleséget is. Különben nem lehet valamennyire objektiv véleményt se mondani.

Muscari 2015.11.24. 11:42:25

@_Boris_Vian_: szerintem ez nem igaz. 600 fontert? Egyedullallokent az semmi. Akiket en ismerek egyedulallo anyakat, azok nem eppen duskalnak a javakban, reszmunkaidoben dolgoznak es minden tamogatas ellenere szerenyen elnek.

Muscari 2015.11.24. 11:45:10

@TilosazA (UK): pontosan. Sajnos merget veszek ra, hogy ma nem lesz itt a posztolo, hogy kerdeseket tegyunk fel.

@Herr Géza: Gejzam, tudtam, hogy rad mindig lehet szamitani :-)

puhacica 2015.11.24. 11:47:06

par napja olvastam mar a posztot, akkor is olyan erzesem volt, hogy de jol megirta a meselo... anyu meg biztos nem tud szamolni, ha ugy jott ki neki a matek, hogy £600 nagyon jo lesz.

amugy Hinta mikor kapott amnesztiat? vagy csak visszasunnyogott a kertek alatt, mi meg nem nezunk oda?

P.Elliot 2015.11.24. 11:59:32

Nem lehetett biztos alapokon levo hazassag ez otthon sem. A felesegnek mar otthon lehetett baratja aki szinten kijott vele csak a posztolonak nem kototte az orrara attol is lett hirtelen sok magyar ismerose, mivel az uj partnernek is voltak ismerosei.
Ha a rokon is valasra biztatta mert akkor tobb penzt kap akkor lehetetlen hogy jo hazassag volt ez mert ilyet meg rokon sem tesz meg a feleseg sem hulye, tud szamolni.
Atvertek a ferjet, ehhez ketseg sem fer, a gyereknek meg egy ilyen erzelmeit ragaszkodasat effele szovegekkel elharito no csak olyan mond aki szerelmes, aknek i pillanatnyilag vagy vegleg az uj szerelme a fontos....
Itt is latok hasonlo eseteket a kornyezetemben bar itt inkabb a zoldkartyaszerzes valassza szet a hazastartsakat majd az uj hazassag utan ha megszereztek uj valoper es ujrahazasodas.
A poszt egyebkent elegge vad es keseru, ha nem tudom, a feleseg megkerdezese nelkul nem lehet itelkezni.
Jo lenne ha olvasna es o jelentkezne a ferje helyett valaszolni.
Mas, nagy kekseg mondott valami ujat. Hogy a sajat egeszsegunk a legfontosabb a vilagon. Nos, ha a gyerekemet menteni tudnam barmi rettenetbol , szo szerint az eletem adnam erte. Akinek gyereke van az tudja hogy hogy erzem.

Narina 2015.11.24. 12:00:10

@_Boris_Vian_: Mert a csemete nala marad! Semmi mas oka nincs annak, hogy kap tartas dijat, mert az a penz a gyereke(elvileg), ill a gyerekre kell forditani(gyerek rezsije a csaladi kaszaba, etkezese, ruhazkodasa, egeszsegugyi ellatasra, lehet forditani) azonban a legtobb esetben a kedves "anyuka" vesz maganak valami szepet :( (ez sajnos gyakorlati tapasztalat)

soad1221 2015.11.24. 12:05:41

@puhacica: pont ezt néztem, hogy visszajöhetett?

de sebaj mindjárt áttérünk a szokásos lemezre.. :)

soad1221 2015.11.24. 12:08:35

@_Boris_Vian_: figyelj Hinta. A legjobb, amikor értelmes embert találsz, akinek nem a pénz a legfőbb motiváció. Persze nem árt, ha neked sem...
de ne kezdjük újra, párszor már lefutottuk ezt a kérdést... :)

Narina 2015.11.24. 12:08:39

@diggerdriver: Hm akkor en nem vagyok normalis sem atlagos! Siman be merte vallalni a parom ezt a turat es nem kaptunk ossze, nem akartam kulon elni tole(pedig mielott elindultunk mar akkor is tudtam erol az egyedul allo anya "jobban" jar dologrol, de en selejtes vagyok es ezen az aron nem kell a plusz, nekem a csaladom kell a tarsammal, lanyommal es bar itt lenne a lizingeltem) biztos az en szoftverembe van a hiba, lehet ezert utalnak a nok annyira?! Mert nem vagyok olyan mint Ok. (termeszetesen a kivetelek erositik a dolgot es szemelyes tapasztalatom beszel csak belolem, de tenyleg nem jovok ki a nokkel hosszu tavon)

adg 2015.11.24. 12:12:52

@Muscari: "a mi exeinket"
Nem tartozik az altalad elmondottakhoz, csak a "a mi exeink"-rol eszembe jutott egy baratomek eskuvoje. Ult az asztaluknal egy idos hazaspar, elvileg ok lettek volna a nagyszulok.
Node a csavar a tortenetben, hogy nagymama meghalt jonehany evvel korabban. Ekkor papa szerzett egy uj nagymamat. Nem sokkal kesobb papa is meghalt, de mostohanagymama is talalt uj ferjet. A csaladba teljesen beilleszkedtrek, unokakat sajatjaikkent kezeltek, stb. Igy aztan a lagziban is ott ultek a menyasszonyi asztalnal, pedig vegulis semmifele rokoni kapcsolat nem volt koztuk. Kis hulye tortenet, gondolom elofordult mar parszor, de nekem nagyon tetszett valamiert.

Ellenben a mai tortenettel, aminek semmi koze a hataratkeleshez, pont ez lett volna a sztori vege Magyarorszagon is.

Herr Géza 2015.11.24. 12:13:11

@soad1221: A hintának a boygirl az ideális partner... Van cici, akár punci is, de mégis férfi.... Neki ideális lenne.

Muscari 2015.11.24. 12:13:55

@Narina: en olyat is lattam mar, hogy a tartasdij fizetese mellett a masik fel oltoztette a gyerekeket, fizette a taborozast, kulon szakkort es egyebeket, ha azt akarta, hogy a gyerekek normalisan nezzenek ki es tortenjen veluk valami.
Egyebkent nem tudom, hogy miert hiszi azt mindenki, hogy a gyereket egyedul nevelo szulo duskal a javakban. A legrosszabb korulmenyek ok elnek, ha lehet hinni a statisztikaknak.

soad1221 2015.11.24. 12:16:57

@Herr Géza: neki semmi sem jó, ezt tudjuk már :)

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.24. 12:18:27

@HardPötty: LOL - A Magyar konzulatus is jobban teljesit?

Ahhh... Ez 2015-ben annyira szanalmas...

HardPötty 2015.11.24. 12:22:43

Nem olvastam vègig a posztot. A 600 fontnál leakadtam... Fel sem fogom amit ír. Szerencsés vagyok mert olyan párom van akivel a bizalmunk egymás iránt töretlen közel 20 év óta.
A poszthoz annyit... hogy... ezt ugye nem Anglia hibájának akarja a posztoló betudni? Bár így lehet könnyebb hogy "faxom Anglia"... De! Egy olyan kapcsolatban ahol a pénz el tud választani két embert a "szerelem" már jóval korábban halálra volt ítélve.
Kedves posztoló! Szar lehet most itt olvasgatni a sok okos kommentet. Kérlek ne szívd fel rajta magad. Nehéz most, leckét kaptál az élettől... állj fel. Nézz előre és nyomd tovább. Kitartás!

©________ 2015.11.24. 12:22:52

@_Boris_Vian_:
"Ha a nő válik el, miért jogosult tartásdíjra meg hasonlókra"

a nő nem jogosult tartásdíjra.
az a gyereké.
csak a szülője kezeli, mint törvényes képviselő/gyám

©________ 2015.11.24. 12:24:23

@svájci sapka (ch):
"A gyerekkel egyébként is ápolhatsz jó kapcsolatot, nem kell ahhoz egy fedél alatt élni."

jó esetben.
rossz esetben a sértett félnél marad a gyerek, aki mindent megtesz, hogy neked rossz legyen, még a gyerek lelke árán is.

HardPötty 2015.11.24. 12:24:56

@Flamy (fat cat wannabe): nem tudom miért szűnik meg a kártyás fizetés és hogy végleges lesz e. Egyelőre ne ítélkezzünk. Csak érdeklődjetek ha mentek hogy hogy lehet fizetni.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.24. 12:25:35

@London2009: Fura allatfaj vagyok... :)

Amugy nem verte ki ennyire, azota szerintem eszembe se jutott a dolog, csak most hirtelen bekattant annak kapcsan hogy itt nagysagrandileg 1/5 annyi penzrol van szo mint ott.

De, elfogadom hogy masok az igenyeink. :)

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.24. 12:31:25

@HardPötty: Igazad van, csak ez annyira illeszkedik a MO-n latottak soraba, ahol probaljak visszaszoritani az elektronikus fizetest es tolni az embereket a keszpenz iranyaba. Aminek ugye egyetlen haszonelvezoje van...

En szemelyesen elegge gyulolom a keszpenzt, es mar alig varom hogy megszuntessek. Asszem jelenleg a Svedek allnak a legkozelebb a dologhoz:

www.fastcoexist.com/3052540/will-sweden-be-the-first-country-to-get-rid-of-cash

Narina 2015.11.24. 12:33:58

@Muscari: En elvalt szulo gyereke vagyok es mint mar emlitettem van lizingeltem is, sot magam is elvalt vagyok. Igy nagyjabol tisztaba vagyok a korokkel. Csak tudod nalam a parom exe verte ki biztositekeot, hogy O ugyan nem marad otthon a gyerekkel, de en vegyek ki szabit a munkahelyemrol, hogy vigyazzak ra. Nem dukal O sem, mert keptelen megfogni a penzt 6-700 ezer forintot vissz, haza, de ebbol nem latszik semmi. Anyosnak nem fizeti a tartozasat(3.5 milla ami az O kecojaba lett beleolve), a bank fele is csak minimalisat, de hiszterias rohamot kap, ha a tartas dij kesik ket napot. Anyam detto csak O meg dijat sem akart fizetni viszont kovetelte volna a hazat, de mi nem kelletunk neki. Ennek ellenere, sem apam sem en soha nem turtuk el, hogy barki is szidni mereszelje a gyerek/ek elott a masik felet, sot mindketten inkabb iyekeztunk jobb szinben feltunteteni(sajnos mar a lizingeltemet sem lehet atvagni, mert meg van a velemenye az anyjarol)

Narina 2015.11.24. 12:40:35

@Narina: Ez most jutott eszembe, hogy a multkor kerdezte a 8 eves gyerek, hogy, hogy lehetne megoldani, hogy hozzank keruljon, mert O itt kint akar elni velunk. Kerdeztem, hogy dehat itt nincsenek barataid a nyelvet se beszeled, lehet nem erezned jol magad. Erre a gyerek kozolte, baratookat lehet szerezni, nyelvet is meg tudom tanulni, mert okos vagyok, de igazabol en VELETEK akarok elni. Szeretem anyat, de szeretnek veletek lenni inkabb. Pff csak hapogni tudtam.

puhacica 2015.11.24. 12:42:51

@Narina: csak szorakozik. :)

@adg: ez jo, nem is hallottam meg ilyet. :)

@soad1221: pont ezert kerdeztem.

Fajankó 2015.11.24. 12:43:17

@A nagy kékség:
"Egy normális férfinak normális felesége van"
huha...mehet a bölcsességek könyvébe...

Narina 2015.11.24. 12:46:57

@puhacica: Azt tudom, csak a vigyor fej lemaradt. :D

Narina 2015.11.24. 12:48:04

@Fajankó: Egy lokott embernek mint a parom, meg lokot felesege(volt) es kesobb sem sikerult jobbra a valasztas velem :D

Fajankó 2015.11.24. 12:48:16

Kedves HA,
nem lehetne megoldani hogy a "szűrés" tartós legyen?

HardPötty 2015.11.24. 12:51:09

@Flamy (fat cat wannabe): szintén. A kp-t mar en sem szeretem. Kartyas fizetest reszesitem elonyben. De ha valaki akar adni cash-t hat egye fene ☺ elfogadom.

Fajankó 2015.11.24. 13:04:12

@diggerdriver:
Jövőhéten megyünk a kollégákkal Bischofshofenbe a Liebherr vállalathoz gyárlátogatásra. Ezt a márkát ismered?

Határátkelő 2015.11.24. 13:14:20

@puhacica: Hinta 15. reinkarnációját sajnos benéztem. De nem lett visszaengedve, csak figyelmetlen voltam.

Mr Long 2015.11.24. 13:14:59

OFF
EmiGrant szokott itt lenni meg?
ON

puhacica 2015.11.24. 13:17:28

@Határátkelő: biztos a nickname tevesztett meg :D

Én és Énke 2015.11.24. 13:22:02

Ha mindez igaz - dehogy az - akkor meg lehetett volna kettesben tárgyalni. "Hallod-e, mit tippelnek az ismerősök? Papíron elválunk, miközben minden marad a régiben. Kitolunk a rendszerrel, miccólsz hozzá?"

Az igazság fáj, megaztán az anyagi elönyökre való hivatkozás kevésbé elítélendő mint az igazi válóok. ("Inkább legyek kapzsi, mint egy másik "K"-val kezdődő szó".)

:-)

©________ 2015.11.24. 13:28:06

@Határátkelő: szerintem van már egy hete is, amikor felismertem és nevén szólítottam.
most vagy ennyire nem érdekelnek a hozzászólásaim, vagy ennyire jó vagyok nálad, hogy rám nem figyelsz, vagy én vagyok te.
nem tudom, melyik legyen.

©________ 2015.11.24. 13:28:37

@Én és Énke: én egyébként először azt hittem, ez lesz a vége...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.24. 13:47:45

@Fajankó:
Most éppen egy 26tonnás Liebherrben ülök. :)))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.24. 13:49:34

@A nagy kékség: szerencséd hogy öregapádnak szólítottál…
:))))))))))

2015.11.24. 13:55:04

@HardPötty:
OFF
Én tegnap jártam a budapesti románon. Kellett egy egyszeri beutazási bizonylat (Titlu de calatorie). Igaz, fél óra alatt megkaptam fényképestől, mindenestől, de a neten feltüntetett árhoz képest 20 euróval volt drágább (50 helyett 70)
Igaz, ott lehetett bankkártyával is fizetni ;) De csak forintban :( Még szerencse, hogy volt nálam annyi forint, pedig a hivatalos oldalon euróban szerepelnek az árak ... érdekes, a MÁV nemzetközi pénztáránál fizethetek euróban, de egy nagykövetségen, nem ...
ON

2015.11.24. 14:01:02

@Herr Géza: Nem akarlak ám basztatni, vagy hasonlók, de sok ilyen aranyásót ismerek ám. Én simán el tudom képzelni, hogy Anyu a pénz miatt dob mindent, hiszen a hagyományos házasságát tudat alatt már akkor befejezte Apuval, amikor az kiment Angliába.
Szóval, ahogyan a viccben is van: Azt már tisztáztuk, hogy Anyu micsoda is tulajdonképpen, már csak az árról vannak vitás kérdések ...

Herr Géza 2015.11.24. 14:01:10

@Jekatyerina Belohabadorova: " vagy én vagyok te." Hahaha....

@Határátkelő: pedig már többen nevén szólítottuk. Csak már trükkösebb: napokig tartott a beetetésünk ellenkező előjelű kommentekkel. Aztán csak kibújt a szög a zsákból, ill. a hinta a bozótosból. :D

Határátkelő 2015.11.24. 14:03:29

@Jekatyerina Belohabadorova: Válaszd ki, de én az utolsót választanám. Már csak a móka végett is... :)

Herr Géza 2015.11.24. 14:06:28

@Pink Petsch: Na de ennyi (ilyen kevés) lóvé miatt? Ezért írtam én is, hogy nem is biztos, hogy ez a true story (vö: a másik verziót nem ismerjük), vagy matekból gyenge a hölgy, vagy tényleg tökmindegy a rizsa hozzá, mert úgyis más az ok.

2015.11.24. 14:08:06

Írtátok itt többen is, hogy meghallgatnátok a másik a felet is. Hát én, rohadtul nem vagyok kíváncsi rá. A posztoló valóban érez jó adag sértettséget -szerintem érthetően-. és elképzelhetőnek tartom, hogy némely aspektusokban túloz.
Amiért nem vagyok kíváncsi a másik félre, az a gyerek. Amíg még csak egymással játszanak kibaszósdit, addig két felnőtt érzelmi "cicaharcáról" van szó .. amikor belekeverik a gyereket, akkor a kezdeményező fél leginkább forduljon fel, mert nagyon nem érdekel a lelki világa. No persze, szerintem ...

Herr Géza 2015.11.24. 14:09:36

@Fajankó: Akkor nem daru ügyben,,mert az meg itt van a szomszédban??

2015.11.24. 14:14:25

@Herr Géza: Mna, hát azért mondtam, hogy azt már tisztáztuk, hogy mi is a hölgy, most csak az árról folyhat a polémia ;)
Havi 600-700 font sem semmi azért (még Londonban sem, és költözhetnek ők máshova is, akár valamelyik elővárosba), plusz még van egy olyan sejtésem, hogy Apu majd fizethet gyerektartást is, plusz ugye, Anyu jövedelme.
Azt ugye, említettem, hogy Anyu simán otthagyta volna Aput Magyarországon is, ha akad egy havi minimum 100 ezerrel többet ígérő kan? Vagy az állami támogatás megérte volna ... Ha nem, bocs ... de persze, szerintem is elcseszett egy házasság volt ez már a kezdetektől. És a kölyök szívja meg, mint rendszerint.

Herr Géza 2015.11.24. 14:15:03

@Pink Petsch: Meg a SPAR-ban is fizethetsz euróban, sőt már vagy 10'évvel ezelőtt a megboldogult Baumaxban is lehetett (más kérdés, hogy milyen árfolyamon...).Meg biztos máshol is lehet...

Herr Géza 2015.11.24. 14:20:40

@Pink Petsch: Mondjuk mesélje már valaki az ánglisoktól, hogy hogy jön ki ez a 6-700 font. Mert (gondolom én), ha dolgozik is, meg tartásdíjat is kap, akkor össze lesz minden számolva és akkor már a segíly nem lesz ennyi. Vagy tévednék?

2015.11.24. 14:25:21

@Herr Géza: Hát ja, a román nagykövetség kivétel ... Csak tudnám, miért adják meg akkor euróban a díjakat??? Rejtély ...
Mellesleg, olyan kb.10-15 forinttal alacsonyabb az átváltási árfolyam a Sparnál, ha euróban fizetsz, mint egy hivatalos pénzváltónál. Én azon röhögtem, hogy a szittya nagymagyar CBA (láttam náluk rovásírásos betűtésztát :DDD) egyes üzleteiben is fizethetsz euróval, csak rosszabb árfolyamon, mint a Sparnál.

2015.11.24. 14:28:34

@Herr Géza: Ezt valóban az Ángílusországban élők tudnák jól összeszedni, de nekem az a benyomásom, hogy a szociális juttatások kedvezőbbek ott, mint Németországban. És azért ott sem elhanyagólhatóak. Szerintem Anyunak röhadt nagy esélye lesz a válás után kölyökkel egy szociális alapon kiutalt bérlakáshoz, és az már rohadt nagy segítség, pláne Londonban.

Narina 2015.11.24. 14:28:40

@Herr Géza: O nem feltetelen! En spec 3 orat dolgoozom naponta, heti 5 nap ez 415/havonta es en erre mar siman megkapnam a child tax creditet, a hausing benefitet, etkezesi hozzajarulast, emelt osszegu csaladit, valamint egy sima ket szobas lakast az onkormanyzattol kedvezmenyes berleti dijjal (ez olyan max 320/havonta). Nos igy mar nekem tobb is jon ki mint a 6-700+a fizu, ha mindent bele vesszunk es itt nem szoktak gyerekkel szorakozni. Ennek ellenere szerintem nem jo uzlet. (bar ennek annyira nem neztem utana csak csaladi berkekbol tudom a dolgot) Nem olyan sok azert az igy sem.

soad1221 2015.11.24. 14:32:46

@Pink Petsch: rovásírásos betűtészta?????? :DDD
zseniális!!!!!!!!!!! micsoda piaci a rés! baszki, hogy nem nekem jutott eszembe.... kész, mai napra eldobtam az agyam:D

2015.11.24. 14:36:07

@soad1221: Eskü alatt vallom, hogy létezik ... sőt, még színes is! :DDD

soad1221 2015.11.24. 14:43:45

@Pink Petsch: most már tudom. ez olyan amire azon nyomban rákerestem és basszameg, még egyszer én is fogok venni....
ezt nem lehet kihagyni...
A főnökömnek majd mond meg, hogy ezért nem dolgozom ma többet :D

HardPötty 2015.11.24. 14:46:05

@Pink Petsch: remélem piros feher zöld a teszta

Herr Géza 2015.11.24. 14:48:50

@Narina: Na de ezekből a juttatásokból egy párat (vagy mindet) akkor is megkapnák, ha a férj marad és mondjuk reszelget nyolc órát egy teszem azt minimálbéres állásban, nem? Én így lennék kíváncsi a különbségre.., Főleg ha azt olvasom, hogy két állásban is dolgozik a pasi (ami persze nyilván nem megy hosszútávon), akkor nehezen hiszem, hogy pusztán anyagilag jobb lesz a nőnek a válás után, egyedülállóként. Inkább azt képzelem el, hogy nem marad ott éhenhalós pénzzel, hanem egyedül is meg tud élni. Mert ez más, mint az a megközelítés, hogy az így osszelapátolható benefitek miatt válik el...

Herr Géza 2015.11.24. 14:51:46

@Herr Géza: Na nem mintha mindenáron a nőt akarnám védeni, csak nekem elég abszurd az, hogy valaki csak a segélyek miatt válik el. Mondjuk felénk inkább fordított a tendencia eleve, mert itt meg adóügyileg is tuti jobban jársz, ha házas vagy...

soad1221 2015.11.24. 14:55:46

@Herr Géza: egészen biztos lehetsz abban, hogy nem a pénz miatt akart elválni.. ez a szándék meg volt anélkül is...

2015.11.24. 14:58:15

@soad1221: Én szívesen, a főnököd azonban nem lesz elragadtatva :D

@HardPötty: Szerinted? ... :DDD

2015.11.24. 14:59:56

@soad1221: A reakciod hasonlit arra, amit en eltem at akkor, amikor megtudtam, hogy mar valaki masok felaltak a kifesto konyvet felnotteknek :((((

:D

2015.11.24. 15:00:40

@Herr Géza: Szerintem a reszelgetés a kulcsszó ebben a helyzetben .. abba unt bele az asszonyka, csak nem úgy, ahogy te gondolod. Mindenesetre, tuti elviselte volna még évekig is akár, ha nem akad egy kicsivel is fényesebb aranyrög .. de akadt ...

Muscari 2015.11.24. 15:05:07

@A nagy kékség: na végre valamiben maradéktalanul egyetértünk :-)

soad1221 2015.11.24. 15:05:51

@mojyo: igen, az is pontosan ugyanezt váltotta ki belőlem is... :D

@Pink Petsch: valószínűleg tök mindegy neki, hogy miért nem dolgozom... elég lényeglátó, és hát az ő szemszögéből a probléma a nemdolgozás...
meglátjuk.. :)

Muscari 2015.11.24. 15:09:31

@Herr Géza: ladyboy nem? :-) Vagy nekik milyen a szerkezeti felépítésük?

2015.11.24. 15:11:00

@soad1221: Rendelsz rovásírásos tésztát, készítesz neki valami magyaros cuccot belőle, amit imádna, és hűséges kutyaszemekkel átadod :DDD

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 15:13:45

@diggerdriver: Én meg egy 16 tonnás Ikarusban ülök, úgyhogy te nyertél. :)

Bobby's 2015.11.24. 15:13:45

Hú ez durva! De azt nem értem, hogy a 600-700 font annyira megérte, hogy inkább a többet kereső férjét elhagyja? Lefogadom, hogy többet keresett a férj, mint a segély. Ha anyagi megfontolás volt, akkor nem értem. A gyerekkel kapcsolatban meg, annyit, hogy amint felnőtt korú lesz otthagyja "édesanyát" a fenébe. Én is ezt csináltam, csak én apámtól anyámhoz mentem. Kitartást haver! Ennél csak jobb jöhet!

Muscari 2015.11.24. 15:19:18

@Narina: erre azt mondom, hogy a legjobb őszintének lenni, a gyereket úgyse lehet átverni. Sajnálom, ami veled történt, nálunk már rendeződtek a dolgok szerencsére.

Nem tudom eléggé elítélni azokat a szülőket, akik a gyerekek érdekét nem nézve akarnak a volt párjukon bosszút állni.

©________ 2015.11.24. 15:24:02

@Határátkelő: na milyen jól meg tudok egyezni magammal.

Muscari 2015.11.24. 15:26:30

@Narina: ha ez komoly, lehet menni bíróságra és kérni, hogy változtassák meg a gyerekelhelyezést. A baj csak az, hogy nagyon messze van a másik szülő, és neki is bele kell egyezni, hogy a gyerek külföldön éljen. Én is aláirattam az exemmel egy papírt, igaz, a lányom már 14 volt és az apja nem ellenezte, tudta, hogy a gyerek is jobban jár. Kérték is a papírt az iskolában, illetve nagyon örültek neki, hogy volt.

Nem tudom, hogy milyen a kapcsolat az anyukája, van valami esély rá, hogy beleegyezik?

Muscari 2015.11.24. 15:27:35

@adg: ez lenne a normális, szerintem.

2015.11.24. 15:27:52

@Muscari: Sajnos, a gyereket is át lehet verni, .. legalábbis engem anno, sikerült .. igaz anyai nagyszülői szinten .... persze, az idő tompított, de a mai napig látom a fénykép pirossal áthúzott hátulját, és az írást rajta, hogy "nem kell".

puhacica 2015.11.24. 15:33:02

@A nagy kékség: akkor hat evvel ezelottig biztos nem voltam normalis, aztan pedig valahogy megnormalisultam, mert most normalis "ferjem" van.

-------

vicces egyebkent, hogy igy szamolgatunk, de igazabol milyen ember az, aki barmekkora osszegert is elhagyja a ferjet/feleseget/elettarsat...

Muscari 2015.11.24. 15:35:05

@Herr Géza: passz. Azt el tudom képzelni, hogy a teljes lakbért fizetik neki, de hogy azon felül mennyit kap, azt nem tudom. Az derült ki, hogy dolgozott is, akkor meg a 600 font túl sok. Ha a housing benefit annyi, az meg kevés. Szerencsére ebben nem vagyok járatos :-)

2015.11.24. 15:41:21

@puhacica: hashtag golddigger .. Hát olyan. És, hát a népség 80%-a, saját becslés szerint, ez a kategória .. 10-ből 8 pasi vagy nő, elsősorban az anyagiak miatt van a partnerével, és már egy enyhébb anyagi visszaesést sem tolerálna (pl. Dove tusfürdő helyett csak Balea-t engedhetne meg magának egy bizonyos időponttól).
No persze, a szakítás, otthagyás, megcsalás, lelépés kimondva sosem az anyagiak miatt történik (Merthogy néz már az ki, ugye? Még annak néznék, ami .. ringyónak).

puhacica 2015.11.24. 15:46:12

@Pink Petsch: a napokban irt az egyik volt kollegank, hogy rendben van minden szempontbol, de jo lenne tobb penz, meg egy pasi. vagy egy penzes pasi. irtam neki, hogy egy penzes pasival egyszerubb lehet. ;) kozben meg mondtam az uramnak, hogy csak viccelek am, nekem o igy jo, ahogy van, ilyen csoron. na, hogy kiakadt, hogy o nem is csoro! :D

2015.11.24. 15:47:00

@soad1221: +1, havi 600 fontert nem valik el valaki egy egyebkent jol mukodo kapcsolatban. Egyebkent olyan megoldasrol hallottam UKben hogy papiron elvalnak illetve azert nem hazasodnak ossze mert az anya jobban jar egyedulallo anyakent anyagilag. Ez nyilvan nem tisztesseges, de egy jol mukodo kapcsolatban ezt meg lehet beszelni, meg mindig jobb megoldas mint a penzert tenylegesen elvesziteni a kapcsolatot. Kizart dolognak tartom hogy csak a penz miatt hagyta volna el ebben a sztoriban a feleseg a posztolot.

©________ 2015.11.24. 15:54:15

@Mirjam2: persze, hogy nem.

erről eszembe jut amúgy, hogy az exférgem mondogatta, hogy mikor visszamentem gyesről dolgozni, akkor történt a baj a házasságunkkal, mert a kolléganőm telebeszélte a fejemet minden hülyeséggel a világról.

2015.11.24. 15:55:09

@puhacica: Tudod, a pénzes pasikra csak azok vágynak, akiknek sosem volt olyanjuk. Soha többet a büdös életben nem kell nekem "pénzes pasi". Köszi, kétszer elég volt ...(igen, kétszer kellett a típust közvetlenül is megtapsztalnom, hogy elhigyjem, tényleg gáz :DDD).
Kérdés, persze, mi is a "pénzes pasi" .. hiszen a posztoló esetéből is látjuk, havi plusz 600-700 font már elegendő (igaz, itt nem vot monkrét pasi, csak a pénz).
Nos, nekem az a pénzes, akinek annyija van már, hogy azt hiszi, bárkit és bármit megvehet, időre és kilóra (ilyenem volt kettő). Persze, rohadt jó december kellős közepén az ausztrál nyárba repülni hetekre, és onnan kiruccanni mindenfelé, meg hasonlók. Ha lett volna "eszem" ilyesmikre, akkor most sokkal több pénzem lenne, mert egy rahedli ékszert kihisztizhettem volna ... amitket most szépen eladhatnék :DDDD

2015.11.24. 15:55:10

@Jekatyerina Belohabadorova: Nemetorszagban van 'felesegtartas' is, mashol nem tudom hogy mukodik.

2015.11.24. 16:00:26

@Pink Petsch: Fura embereket ismersz - nekem egyaltalan nem ez a tapasztalatom.

Narina 2015.11.24. 16:00:47

@Muscari: Nincs, soha a budos eletbe nem engedne el. A latogatasa is szabalyos horror-humor kategoria. Igazabol valahol szereti(legalabb is remelem), de fogalma sincs, hogy mire van szuksege a fianak. Egy esetet irok le aminek szemtanuja voltam. Anyuci megkert minket, hogy most van ket ora szabad ideje ugyan menjunk mar el a gyerekert a bolcsibe es hozzuk hazhoz, hogy vele tudjon lenni. En neztem nagy szemekkel, de na mondom hatha. (nem ertettem mert nem megy O) Viszont mi se menjunk addig el mert utana lesz meg munkaja. Mondom jo. En elotte valo nap megigertem a sracnak, hogy kimegyunk a jatszoterre, kellet 20 perc mire sikerult rabeszelni, hogy haza menjunk es meg akkor is duzzogot, mondtam neki, hogy de anya otthon van es szeretne veled lenni jatszani. Erre nagy nehezen megbekult. Berunk a lakasba kiscsavo rohan hozza, hogy anya, anya. Erre a muveszno kifordul az asztaltol a szamitogep elol es nyom egy puszit visszafordulva a gepfele meg oda nyomja, hogy mindjart kesz. Parom letette magat a kanapera es azzal a endulettel elaludt igy kimaradt a jelenetbol ami tragikomedianak is beillet volna. Kisrac nez ram, hogy na most mi van anyja feloraja meg mindig dekkol a gep elott. Elekzd kicsit zajongani a srac hatha behuzza az anyjat Erre "Kisfiam ne zajongjal" veri tovabb a klavit oda sem nezet a kicsire, ujabb felora mulva kiesik a gep elol kimegy inni es leul a gyerek ele a kanapera es nezi, de nem megy bele a felkinalt jatekba, aztan olyan ket perc mulva felall es vissza ul a gep ele, ezt meg egyszer eljatszotta. A srac egyre idegesebb es duhosebb lett, hogy nem errol volt szo. Ket es felora mulva benyogi, hogy menjuk el legyunk szivesek a sparba es vegyunk par dolgot. Parom akkora mar ebren volt es nem igazan vagta a szitut, de latta rajtam is meg a kissracon is, hogy valami nem stimt, ugy hogy inkabb elmentunk vasarolni. Be sem ertunk szinte a boltba a kissracon kitort a duhroham, csalodotsag es a siras. Parom mar le akarta cseszni, de olyan zordan mordultam ra, hogy "ha most lemered cseszni, en megteplek" nem kerdezet, de tudta, hogy oka van, hogy most igy reagaltam, kesobb elmondva utolagosan tepte a hajat. Nos igazabol nem tudom eldontem mi ujsag vele, de kikototte a valaskor, hogy minden az ove kiveve a tartozasok. Azt a parom is fizeti, mondom fraszt tied minden es meg gyerek tartast is kapsz a saradat viszont nem mi fizetjuk, amit a te hulyesegeidre koltottetek, mert a Paromnak, max egy tetkoja, meg egy gyereke van ebbol az egeszbol. Pont. Erre kicsit hapogott, de ra kellet jonnie, hogy szukseg van a jo indulatomra igy nem szegult ellen(rajott, hogy a parom es kozte osszekoto lehetek).

Herr Géza 2015.11.24. 16:01:26

@Muscari: Mittudomén... Gondolom attól függ, hogy melyik oldalról nézzük . :))))))))

puhacica 2015.11.24. 16:01:37

@Pink Petsch: hat, nekem sose volt olyanom, aztan valahogy megse vagyok ra. nem mondom, hogy nem lenne jo tel kozepen Ausztraliaba ropkodni, de igy, egyutt, a kozosbol. magyaran: maradunk a seggunkon. :D

2015.11.24. 16:03:12

@Mirjam2: Minden világban van egy másik világ ;)

2015.11.24. 16:06:11

@puhacica: Oké, finomítok -bár azt hittem :D - azok közül, akiknek valaha ilyen ingerületük volt, csak azok vágynak rá, akiknek még tényleg nem jött össze ... ;). Tényleg, jó érzés, és hoz újdonságot és izgalmat is .. max. 1 hétre .... ;)

Herr Géza 2015.11.24. 16:06:13

@Pink Petsch:
Ezt meg hogy?
"de a mai napig látom a fénykép pirossal áthúzott hátulját, és az írást rajta, hogy "nem kell"."
Mármint jól sejtem, ez rád vonatkozott??? ???? Aztakurvaéletbe...

©________ 2015.11.24. 16:10:00

@Mirjam2: nálunk is van "rokontartás", de elég ritka (és a szabályozása sem a legjobb)

©________ 2015.11.24. 16:12:10

@Narina:
"minden az ove kiveve a tartozasok"

ez honnan jön nekik a fejükbe...?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.24. 16:16:03

@puhacica:
Persze hogy nem.
Időnként milliomossá tesz téged…
:))))))))))))))))

Muscari 2015.11.24. 16:26:08

@Pink Petsch: persze, ha van ideje 10 evet varni. Iszonyatos varolista van, ismerosom ismerose negy gyerekkel mar ot eve var. Egy masik, egyedulallo ismeros ket eve koltozott be gy onkorm lakasba, tiz evet vart ra. Szoval en erre azert nem nagyon szamitanek, bar ez London, videken biztos jobb a helyzet.

2015.11.24. 16:28:58

@Jekatyerina Belohabadorova: De mennyire igaza volt, ha otthon maradtal volna, soha nem hagyod el a hazat a ferjed nelkul, nem beszelsz senkivel es egesz nap brazil szappanoperakat nezel, ma is boldogan elnetek egyutt amig meg nem haltok! (Oke, csak vicc volt.)

Muscari 2015.11.24. 16:29:58

@Pink Petsch: persze vannak nagy manipulatorok,, de azert altalanosan nem ez a jellemzo. Mi volt ez a nem kell, kinek a fenykepe?

Muscari 2015.11.24. 16:34:02

@puhacica: en csak azert szamolgattam, mert szamomra ez nem eletszeru. En mondjuk egymillio fontert se hagynam el a ferjemet, de persze tudom, hogy vannak aranyasok. Csakhogy azt en nem hivom szerelemnek, mert az nem arrol szol.

2015.11.24. 16:37:19

@Muscari: Igen, ilyen ertelemben 'szocialis lakast' nehez kapni, viszont egyedulallo anyanak muszaj kifizetni a lakberet (housing benefit), emiatt nagyon megeri anyagilag azoknak akik egyebkent minimalberes betanitott munkat vegeznenek peldaul. Nem veletlen hogy az alacsony tarsadalmi retegbol szarmazo brit lanyok egy reszenek az a karrier-terve hogy 16 eves kora korul lesz egy gyereke ismeretlen apatol. Valoban jobban megeri egyedulallo anyanak lenni anyagilag Angliaban mint Nemetorszagban; Nemetorszagban inkabb a hazassagot tamogatja anyagilag az allam, es ugy vettem eszre hogy messze nem akkora divat tinedzser anyanak lenni a nemeteknel mint az angoloknal.

Muscari 2015.11.24. 16:40:09

@Jekatyerina Belohabadorova: epp meseltem a mai poszrol a ferjemnek, es en is fennakadtam azon, hogy "telebeszelik a fejet". Mi ez mar, meg ilyen hulye kifejezest, ilyen szerintem nincs.
Olyan van, hogy valaki rossz tarsasagba keveredik, de ha ilyen komolydontesekben befolyasolni lehet valakit, ott nagy baj van (last nyugati, feher, eredetileg kereszteny dzsihadistak. Az o esetukben mondjuk en inkabb agymosasrol beszelnek)

Muscari 2015.11.24. 16:42:02

@Mirjam2: ki milyen korokben mozog.

2015.11.24. 16:47:36

@Muscari: Igy van, az embereket nem lehet ilyen szinten befolyasolni, kiveve gyerekeket de az mas kerdes. Normalis ember nem rug fel egy hazassagot kizarolag anyagi okbol, ugyanigy nem robbantja fel magat es masokat stb. Ehhez kulso ok nem eleg, kell egy mar meglevo belso motivacio.

Muscari 2015.11.24. 16:51:28

@Mirjam2: ertem. Van egy ismerosom, aki egyedulallo anya, hogy mit kap, azt nem tudom, de muszaj legalabb heti par orat dolgoznia, a gyerek 3 eves. Azt mondta, hogy nagyon raszalltak arra, hogy egyutt kell mukodnie a munkakeresesben, mert ugrik a segely.

2015.11.24. 16:55:09

@Mirjam2: Ez nagyon erdekes, errol nem nagyon tudtam. Amugy szerintem ez is egy ujabb szemleltetese annak a kulonbsegnek, ami az "angolszasz" es a "kontintentalis" szemlelet kozott van, es amirol mar nagyon sokat beszelgettunk.

Bocsassatok meg, hogy megint a biciklisekkel jovok, de az ugyanez. Az angolszaszok annyira individualistak, hogy az allam semennyire sem szol bele az eletbe, es elvaras sincsen az allampolgarok fele, viszont igy minden a "legrosszabb" esetre van tervezve, peldaul a sisak, lathatosagi cucc eloiras, hogy a vakok is lassanak, es a tamogatas annak jar, akivel mar megtortent, hogy teherbe esett, de az elozmenyekrol nincs kerdes. A "kontenintalis" vilag pedig kolcsonos kapcsolatra epul, nem kotelezo a lathatosagi cucc, viszont a te hibad is lehet igy, ha elutnek, feled is van elvaras, es a tamogatas is inkabb annak jar, aki a kivanatosnak tartott modot valasztja a csaladalapitashoz.

Ez most nem itelkezes, mindegyiknek van elonye meg hatranya, es mindenki lakjon a neki tetszoben, csak ugy elgondolkoztam, hogy ez amit meseltel, ez is megerositi ezt a megfigyelest a ket szemlelet kozott :D

2015.11.24. 16:58:37

@Herr Géza: A nagyi nem volt elragadtatva anyám választásától ... utólag, neki volt igaza, csak rosszul adta elő ... no meg, ugye a '70-es években a legelterjedtebb gátló-módszer a naptáros kiszámtás volt. Anyám meg sosem volt jó matekból ;).

2015.11.24. 16:59:32

@Muscari: Ez igaz, az utobbi evekben szigoritottak, de bizarr modon meg mindig az a helyzet hogy nem eri meg par oranal tobbet dolgozni. Nekem az egyik baratnom fodrasz es egyedulallo anya, es szivesen dolgozna full time de anyagilag nem eri meg neki mert annyival csokkentenek a benefitet, pedig nem is minimalbert keres.

2015.11.24. 17:03:34

@Muscari: Hát ja, gondoltam, hogy nem egyik hónapról a másikra, de nem kötelező Londonban maradni, ugye ...
Én pl., ha majd újra teljes mértékben visszaköltözöm Németországba, eszembe sincs valamelyik nagyvárosba, hanem az S-bahnnal max. 1 órára levő elővárosokat célzom majd. Olcsóbbak a bérletek, könnyebben jutsz albérlethez. Gondolom, szociális lakáshoz is.
No de ez még részemről kb 1 év ... addig vagyok kétlaki ;)

2015.11.24. 17:06:34

@Muscari: Nagyim első impulzusú reagálása anyám és apám esküvői fotóira, majd az én első fényképemre, amikor már anyám a rózsaszín korszakát élte ... Szerintem nem kellett volna megtartania, vagy úgy nem, hogy én is megtalálhassam, mert a nagyi ezt első hullámos dühében írhatta ..

©________ 2015.11.24. 17:09:13

@Mirjam2: gondolom, nincs is gondja az államnak a népességnövekedéssel.

Narina 2015.11.24. 17:20:25

@Jekatyerina Belohabadorova: Ha valaki rajon az nekem is arulja el. :D

2015.11.24. 17:24:58

@Narina: Nem mondod, hogy nem jüttél még rá magadtól? Pláne, hogy ismered is, személyesen ...

2015.11.24. 17:27:34

@mojyo: Most nincs idom belemenni a reszletekbe, de a brit tarsadalomban ez reszben a tarsadalmi 'kompenzaciora', rossz lelkiismeretre vezetheto vissza, mert nem is olyan regen kikozositettek az egyedulallo anyakat, foleg a tinedzsereket - elvettek a gyereket, 'javitointezetbe' kuldtek az anyat, stb. (en.wikipedia.org/wiki/Magdalene_asylum). Aztan volt egy fokozatos valtas amikor kezdtek azt hangoztatni hogy nem elitelni hanem segiteni kell az ilyen helyzetbe kerult fiatalokat, csak aztan atlendult ez a masik vegletbe, szerintem.

Nemetorszagban erosebb a kereszteny befolyas mint Angliaban, ami a hazassag allami / tarsadalmi tamogatasaban is megmutatkozik peldaul.

Narina 2015.11.24. 17:32:21

@Pink Petsch: Esetleg netan arra tetszene veletlen halvanyan lehelet finoman celozgatni, hogy az az "aldot jo lelek", hulye mint a segg?! ;)

2015.11.24. 17:32:51

@Jekatyerina Belohabadorova: Igy van, Angliaban nincs gond, Nemetorszaggal ellentetben. Mas kerdes hogy - sok mas orszaghoz hasonloan - nem feltetlenul azok szulnek akiknek 'kene', a politikusok szempontjabol nezve.

2015.11.24. 17:35:33

@Mirjam2: Ertem, hat en nem ilyen reszleteiben neztem ezt, hanem egeszen tavolrol. Mindenhol kikozositettek az egyedulallo anyakat amugy sajnos, de a kereszteny befolyassal kapcsolatban minden bizonnyal igazad van.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 17:40:36

@Pink Petsch: Nem hiszem, hogy ennek van jelentősége.

2015.11.24. 17:42:09

@Narina: Isten őrizzen, még rámfognák, hogy valami antiszoci-terrorgyanús maca vagyok ..ááá, dehogy, a hölgy minden bizonnyal kifinomultan kezeli a facsé összes műveletét, és biztos vannak más értékei is.
De egyébként, pontosan arra :DDD

2015.11.24. 17:43:40

@A nagy kékség: Nincs is, csak kíváncsi vagyok, vajon utazhattam-e veled? Jó érzés lenne tudni, hogy esetleg igen. Ezért kérdeztem, ne izgulj, nem lekáderezni akarlak ;)

Narina 2015.11.24. 17:44:29

@Pink Petsch: Jo mert akkor egyet ertek

Muscari 2015.11.24. 17:44:50

@Mirjam2: igen, ez itt egyfajta csapda, nem is tudom, hogy mi lenne ra a megoldas. Illetve ugy hallotam, hogy bizonyos nepcsoportok, aki sokan vannak es eloszeretettel foglalkoztatjak a sajat orszagbol valot, nos ok azt csinaljak, hogy bejelentik a delikvenst 10-16, esetleg 20 oraba, de valojaban full time dolgozik. A kulonbseget megkapja cash in hand es felveszi a benefiteket is. Persze ehhez kolcsonos bizalom es vastag arcbor szukseges :-)

tanato 2015.11.24. 17:45:08

@Mirjam2: Bizonyos esetekben Mo.-on is van feleségtartás,mégpedig akkor ha az elvált feleség betegség miatt munkaképtelen.Nyugaton van többfelé is úgy tudom,akkor is ha munkaképes az elvált feleség.

Csodabogár 2015.11.24. 17:55:42

@Fajankó: Nagyon szuper és nem tul olcsó háztartási gépeket csinálnak.

Csodabogár 2015.11.24. 18:13:30

@Pink Petsch: A MÁV-nál nem annayira jó ötlet EUR-ban fizetni, mert átszámolják forintra majd visszaváltják és annyi lesz az ár + a váltási kurzus se a legkedvezőbb náluk. A mávos kasszás világosított fel erről. Azóta csak forintba fizetek.

Muscari 2015.11.24. 18:14:10

@Mirjam2: ez magyarorszagon is igy van. Minel tanultabb valaki, annal kevesebb gyereke van.

Csodabogár 2015.11.24. 18:16:42

@Pink Petsch: Öreg pesti pszichiáter mondás: Nehéz gyerkkora volt, mert szülei későn váltak el.
Sokszor sokkal jobb a gyereknek ha elválnak a szülők, mint egy feszült veszekedős légkörben felnőni.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.24. 18:21:06

@diggerdriver: ha egy no rendes normalis 2 kerdest kell feltenni
1 miert ?
2 meddig ?...

2015.11.24. 18:37:45

@Csodabogár: Khm, a MÁV jelenleg 315 forintban számítja az eurót. A jegyem forintban pontosan 9135 forint, euróban 29 .... Ha beváltom az eurómat, akkor 53 eurocentet nyerek. Elméletben. Ugyanis a pénzváltók uszkve 500-700 forintnyi kezelési költséget számítanak fel beváltáskor .. szóval, nem, amit lehet fizetek euróban. A bérleti díjamat is, a közös költséget is.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.24. 18:40:45

@A nagy kékség: A legfontosabb dolog a világon a gyermek

egy igazi anya(tigris)nek a gyermeke .. ha egeszsegrol beszelunk elso a gyermeke egeszsege ..
persze van akinel a pénz az elso a gyerek csak eszkoz tobbet lehuzzon konnyebb legyen az elete.. van aki okosabb es nagyba viszi a golddiggerkedest ,van akinek 600font + gyerektartas eleg pitianer eletét minel kevesebb munkaval fenn tartani .

tanacsadok meg boven vannak mi a vilagutleveles hullammal jottunk ki az itteni baratok munkatarsak kiokositottak az exemet - itt Canadaban ez nem ugy van .. Te fozol neki kiszolgalod ? fozzon maganak .. Te oda adod a penzedet neki a kozosbe ? az a te penzed o csak fizessen minden koltseged a te penzed meg tarts meg .. es megannyi okositas
a masik tipus no akinak az anyuka a hugi a baratnok hianyoztak es addig nem nyugodott mig el nem erte hogy visszakoltozzenek .. nem biztos hogy jobban jartak . legflejebb egyutt pusoltak a ferjet hogy kell PENZ..

2015.11.24. 18:42:50

@Csodabogár: Ja, szóval csak kérdezni akartam, ha előtte beváltom a 29 eurót (lefizetve a sápot a pénzváltónak), és utána megveszem a jegyem, ugyancsak 9135 forintért, akkor mivel is vagyok előbb? Esetleg nem-e ráfizetzek-e véletlenül-e? Mert de.
A MÁVos haverod meg rúgd picsán, mert annyit ért hozzá, hogy képes áruhitelt is felvenni ...

montroyal ( CAN qc) 2015.11.24. 18:46:36

@A nagy kékség: akkor ennyi nem normalis no es ferfi van 2 hazassagbol1 valassal vegzodik .. es mi van akik a tobseget kepviselik nem hazasodnak meg csak egyutt elnek ..

most kell belatnom hogy 4 nem normalis novel eltem es ezek szerint en se vagyok normalis ..:-)

montroyal ( CAN qc) 2015.11.24. 18:50:13

@Herr Géza: abszolut jol jar hozzajon a kovetkezo pali ( talan egy volt tanacsado )fizetese + gyerektartas+ a csaladi potlek ..

montroyal ( CAN qc) 2015.11.24. 18:54:41

@_Boris_Vian_: Szerintem szimplán nem éri meg a barátnő/feleség a legtöbb esetben.

ha matek akkor nem .. egy kurva csak pl 100$odat akarja es egyora mulva elmegy .. a feleseg az egesz penzedet akarja es az eleted orokre ... ( ha nem talal jobbat$ )

2015.11.24. 18:59:53

@montroyal ( CAN qc): Olcsó kurvákat ismerhetsz ... ;))))

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 19:04:27

@Pink Petsch: Manapság nagyon ritka, hogy egy sofőrnek állandó száma legyen. A beosztásom szerint járom a területünkhöz tartozó számok majd' mindegyikét, sőt ha garázstartalék vagyok, akkor bárhová beoszthatnak, ahol épp kiesik egy ember. A cég mindig variál. Előfordulok Újpalotán, Rákoshegyen, Kőbányán, Zuglóban, a belvárosban, de van úgy, hogy Budára is átmegyek. És olyan is van, hogy elküldenek metrót, villamost, vagy éppen trolit pótolni. Szóval igen, akár már utazhattunk is együtt. Vagy nem. :)

vándor madár 2015.11.24. 19:04:41

@tanato: Igen van többfelé, de nem csak asszonytartás, hanem mindkét fél lehet tartásdíjra kötelezett egymás felé.
A munkaképesség már csak azért sem lehet kritérium, mert nem mindenhol van óvoda meg bölcsöde és van ahol az anyának csak szülési szabadság jár, mint pl. a gazdag Svájcban, aztán oldja meg a problémáját.
Szóval hiába munkaképes egy nő illetve házastárs, ha nincs hova tenni a gyerekeket. Az iskola sem tart reggeltől napestig, mint Mo-n, hanem főleg az alsó tagozatban esetleg csak 9-11-ig, tehát egy szülő akkor sem tud dolgozni, ha munkaképes, akar és rá van szorulva. Ilyen esetben a volt házastárs mindig tartásdíj köteles a másik felé + gyerektartást is kell fizetnie.
Manapság már egyre ritkábban követik a bíróságok azt a gyakorlatot, hogy egy nőnek minden esetben jár tartásdíj válás esetén. Ez régebben így volt és azért, mert a férfiak többet keresnek és ugyan azért a munkáért is sokkal jobban meg vannak fizetve.
Adott esetben a volt feleség is fizet tartásdíjat, ha a volt férje ágrólszakadt vagy nála vannak elhelyzve a gyerekek. Sokan elvesznek férjül szegény harmadik világbeli gigolókat, akik aztán lelépnek tőlük, ha megszerezték az állampolgárságot és hoznak otthonról jó asszonyt, a hülye európai nő meg fizetheti ezeknek a tartásdíjat.
De nem csak tartásdíjat kell fizetni, hanem a házasság idejére eső nyugdíjat is megfelezi az állam mindkét fél részéről, ezt úgy hívják, hogy splitting.
Ezen kívül a vállalati nyugdíjkasszát is meg kell felezni.
Ezek a felezések minden házasságra értendők, akár hány volt valakinek.
És persze a házasság alatt szerzett javak is feleződnek, bárki is szerezte.
Szóval aki itt Európa nyugati felében házassági szerződés nélkül házasodik, az jó nagy marha.

DieNanny CH 2015.11.24. 19:05:50

Még a kommentek olvasása előtt:

Valaki világosítsa már fel az emberiség felét, hogy a személyes névmásokat nem nagybetűvel írjuk!!!! Kivéve levélben - tehát megszólításnál az Ön, Önök, esetleg magánlevélben a Te.

De a szót, hogy 'én' - SOHA!!!

Most pedig elkezdem a kommenteket olvasni.

Herr Géza 2015.11.24. 19:11:25

@Csodabogár: Az csak egy kis része a Liebherr cégnek mára. Vicces cég: daruk, építő- és bányagépek, repülőgép- és vonatkomponensek, hajtóművek, vezérléstechnika, egyéb gépipari komponensek képezik a palettát, ehhez jön a hűtőgépes első üzletág, valamint van 6 nívós szállodájuk Írországban, Ausztriában és Németországban. :D
Mai napig családi tulajdonú cég, 41.000 dolgozóval....

montroyal ( CAN qc) 2015.11.24. 19:14:05

@Pink Petsch: az egy oras igy mozog de felorara is be lehet fizetni .. csak a hirdetesekbol tudom ...:-))

ismerkedesi oldalakra is ramennek .. egyszer egy csajt ott talaltam azt mondta atjon ,de adjak neki kis ajandekot .. el is jott megkerdeztem megis mire gondolt. az mondta 600$!!
adtam neki 20$ benzinre es mondtam huzzon el gyorsan ..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.24. 19:19:01

@Mirjam2: "Nemetorszagban erosebb a kereszteny befolyas mint Angliaban, ami a hazassag allami / tarsadalmi tamogatasaban is megmutatkozik peldaul."

igen, en is pont ezt akartam irni...Anglia nagyon szekularizalodott (Fr.o. is), es a tradicionalis (kereszteny) normak sokkal kevesbe ervenyesulnek, mint Nemetorszagban (annak is a "nyugati" reszen, mert a keleti blokk ideologiaja azert eleg nagyban befolyasolt par nemzedeket).

DieNanny CH 2015.11.24. 19:21:18

@Határátkelő:

Azt hittem, szándékos volt. Mert én rájöttem már úgy 10 napja, csak gondoltam, minek szóljak...

Csodabogár 2015.11.24. 19:23:06

@Herr Géza: Ügyesek, több lábon állnak. Egyoldaluan én csak a hűtőgépeikkel találkoztam. Áll itt a pincében egy mélyhűtő tőlük.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.24. 19:24:30

@vándor madár: igy van a tartasdijra mindket fel jogosult az fizet aki tobbet keres az kap aki nem tudja fentartani magat.. ferfiak eseteben ez nagyon ritka ..

a gyermektartas elhelyezeshez hozzatennem hogy nalunk a gyerek! valaszt 10 eves kora utan kinel akar maradni ... neha nevetseges hogy megy a harc a gyerek kegyeiert 10 eves kora korul .. az exem 2 gyereket el is vitte sorba az o exe csak hogy ne fizessen tartasdijat es az exemnek kellett fizetni...

Fajankó 2015.11.24. 19:26:25

"épp meseltem a mai poszrol a ferjemnek, es en is fennakadtam azon, hogy "telebeszelik a fejet". Mi ez mar, meg ilyen hulye kifejezest, ilyen szerintem nincs."

Otthon mesélte egy ismerősünk hogy nagyon megbüntették az apósát.Kérdem miért, válasz: mert a haverjai rábeszélték hogy buherálja meg a gázórát. :))))))))))

2015.11.24. 19:27:15

@A nagy kékség: Hm, hát buszon csak akkor, ha a ferihegyi járaton is voltál rendszeresen, meg a 15/115-ös járatokon ... buszokból ezeket használom. De azért a metró- vagy villamospotlókon tényleg összefuthattunk is akár :).
Azért ez mekkora hülyeség már, hogy a vonalakra nem állandó vezetőket alkalmaznak .... El tudom képzelni, hogy egy-egy eldugottabb budai kisjáratnál mekkora szívás lehet egy fogalmatlan (esetleg még vidéki is) sofőrnek.

2015.11.24. 19:29:55

@montroyal ( CAN qc): Köszi az infót! ;) Szólok majd a lányoknak, hogy Kanadába ne menjenek semmiképpen, mert az csóresz. 100 dollár 1 teljes órára??? Huhh, az már szinte ingyen van :P

Fajankó 2015.11.24. 19:35:05

@Csodabogár:
Az szerintem másik cég vagy másik részleg, mi sok tonnás munkagépeket nézünk meg, illetve a készítésüket/összeszerelésüket.

Herr Géza 2015.11.24. 19:36:34

@Pink Petsch: Van GPS a világon... :D Elég vicces lenne, de volt már rá precedens, hogy az utasok szóltak a sofőrnek, hogy ez a járat "nem arra szokott járni".

Shanarey 2015.11.24. 19:43:22

Ismerős sztori.

De ez a 600-700 font nem az igazi indok.

A posztoló által leírtak alapján, ez a dolog már korábban elkezdődött, és a kiköltözés után az anyuka kapott sok sok "jó tanácsot" és ennek hatására lépett le.

Hogy miért kapta, na az is megérne egy posztot, de nem itt.
:-)

@_Boris_Vian_:

Mindig is tudtuk hogy a hamburger zsonglőrködés mellett, a női nem szakértője is vagy. Ne is zavartasd magad, de vagyunk itt ezen a blogon páran akiknek a női igenekkel is van tapasztalata.

:-)

@Muscari:

Sajnos van ilyen. Mindig akad valaki aki jobban tudja mi kell annak akit épp rádumál valamire, na és vannak akik úgy gondolják, ha ha ők elvált emberek akkor legyen más is az. Na meg akad olyan is aki úgy gondolja ha a ha az illető elválik, majd ő összejön vele.

2015.11.24. 19:45:06

@vándor madár: Megjegyzem, aki képes egy afrikaihoz vagy arabhoz "szerelemből" hozzámenni, az jó nagy marha.
Itt naponta kapunk legalább 1 ilyen ajánlatot, 5-6 ezer eurótól kezdve 12-15 ezer euróig. Volt egyszer egy extrémebb ajánlat is, 60 ezer euróról. A lány, aki kapta bele is ment, még van 2 éve hátra, és elválhat ....

2015.11.24. 19:48:33

@Herr Géza: Hagyd már, a Futárt már egy éve bevezették kábé, és még mindig nem működik rendesen ...
Ja, éppen erről jutott eszembe, valahol Gazdagréten csámborgott a busz (az egyik temetőjárat) a 8-as vonalán, mikor semmi keresnvalója nem volt, a sofőr elvétette a befordulást, és pár idősebb utas szólt, hogy "Fiatalember, nem erre kellene ... "

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.24. 19:48:51

@montroyal ( CAN qc):
Sosem kételkedtem nőket illető éleslátásodról.

montroyal ( CAN qc) 2015.11.24. 19:55:08

@Herr Géza: adóügyileg is tuti jobban jársz, ha házas vagy.

plane ha a feleseg mint eltartott van bejegyezve ... en mar csak tudom

Herr Géza 2015.11.24. 19:57:04

@diggerdriver: Járok arra sokszor, itt van a szomszédban... :))) Ímpozáns látványt nyújt a "kiállításuk", ráadásul már jó messziről látható.

2015.11.24. 19:57:35

Srácok. Ha valaki tud egy jó és megfizethető angol tanárt, az írjon már rám egy privátot. Köszönöm. :)

Herr Géza 2015.11.24. 20:00:50

@Shanarey: " vagyunk itt ezen a blogon páran akiknek a női igenekkel is van tapasztalata."
Ez mekkora duma.... 1+++++ :D

FutureFry 2015.11.24. 20:05:17

@Mirjam2: @Jekatyerina Belohabadorova: @tanato:
Angolszász országokban létezik az "alimony" fogalma (kb. "feleségtartás"), ami a gyerektartástól független. A megítélése és feltételei igen változóak országonként (meg Amerikában államonként). Az USA-ban (is?) a nemi egyenjogúság nevében férfiak is kaphatják (bár ez csak pár százaléka az összes esetnek).
en.wikipedia.org/wiki/Alimony

2015.11.24. 20:13:19

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Mire kell neked? Speckó felkészítés vagy társalgás?

2015.11.24. 20:16:31

@Pink Petsch: Mindkettő kellene. De előbb persze a felkészítés. Abból már könnyebb építkezni.

Jártam amúgy korábban magántanárhoz, de nem igazán jutottam egyről a kettőre vele. Nézegettem nyelviskolákat, de egyrészt brutális pénzeket kérnek el, másrészt mindegyik lehazudja az égről a csillagokat is, hogy beiratkozz hozzájuk...

Muscari 2015.11.24. 20:26:52

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: uzi ment. Van egy ennel is jobb, de o regen kicsit dragabb volt, most nem tudom. Akkor kezdtunk el hozza jarni, mikor meg az volt a terv, hogy felsofokut csinalunk, mert azt az elozo nem vallalta volna. aztan a terv menet kozben valtozott, ugye.

2015.11.24. 20:29:22

@Fajankó: Na es, a Yamaha is gyart motorokat is meg szintetizatort. :D A Mitsubishi pedig terepjaro, targonca, paraelszivo es rizsfozo is, hogy a Brotherrol vagy a Ryobirol mar ne is beszeljunk.

Muscari 2015.11.24. 20:35:35

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: ferjem jart regen a Katedrahoz is. Azt mondta, hogy eg es fold a kulonbseg, mire elersz egy kozepfoku vizsgaig, addigra anyagilag is jobban jossz ki a magantanarral (kiszamoltuk), mert egy ora ugyan dragabb, de sokkal gyorsabban lehet haladni. A masik gond meg az volt, hogy ugyan elvegzett egy x oras kurzust, de amikor lepett volna fel a kovetkezo szintre a csoport sosem indult.
Jellemzoen ketfele tanfolyas megy: a kezdo es a nyelvvizsgara felkeszito. Ha mar valamennyit tudsz, de a vizsgahoz meg jocskan keves vagy, akkor ott vagy a semmiben, mindenkepp jobb a magantanar.

Meg egy javaslat, ezt asszem irtam mar. Nezzel youtube videokat olyan temaban, ami erdekel es ertesz is hozza, nagyon sokat lehet igy tanulni. Ha mondjuk ertesz a papundekli kesziteshez, akkor rakeresel angolul, hogy papundekli buheralasa, es figyeled, hogy mit mondanak, mikozben pontosan tudod, hogy mit csinalnak, igy meg fogod tanulni angolul. Ez csak egy pelda volt, ha Minecraftozni szeretsz, az meg jobb :-)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 20:43:27

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Sőt még az "ön, önök, te" esetében sem kötelező, legfeljebb a tiszteletet lehet vele nyomatékosítani. Ez pont olyan, mint amikor a "magyar" melléknevet is nagybetűvel írja valaki, mert azt hiszi, hogy így több lesz benne a nemzeti érzelem. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 20:43:35

@Pink Petsch: Ez még hagyján. Olyan is van (mostanában nem is ritkán), hogy ugyanazt a számot három különböző szolgáltató adja. Welcome to BKK! Tiszta agyrém, amit mostanában a budapesti buszosokkal csinálnak.

vándor madár 2015.11.24. 20:43:41

@Pink Petsch: Nem akarlak elkeseríteni, de én Németországban többször hallottam magyar házasságszédelgő férfiakról. Volt olyan nő, akinek a vagyona is ráment. Néha komolyan rühelleni kellett, honnan jöttem, úgyhogy nyugtával dícsérjük a napot.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 20:43:54

@Herr Géza: Azért a járatnak meg kell lennie fejben. Amikor menni kell, akkor nincs idő GPS-szel szöszmötölni. Ezt úgy szoktuk megoldani, hogy ha tudjuk, hogy másnap egy ismeretlen számot kapunk, akkor szabadidőben elmegyünk szépen, és "lejárjuk" a vonalat. De ez sem mindig megoldás, pláne a pótlásoknál. Azt mondják például, hogy menjek pótolni a 62-es villamost. Lehet, hogy azt sem tudom, hol jár, hol használhatom a sínt, hol van a pótló busz megállója, és egyebek. Szép szakma. :)

2015.11.24. 20:48:53

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Magantanart nem tudok, de nyelviskolabol szerintem csak a British Council eri meg, igaz, hogy az viszont csillagaszati osszeg. :D Viszont anyanyelvu a tanar, es a konyvtar igy ingyenes, az pedig joooo. Egy csomo magazint lehetett akkor olvasni angolul, amit meg a Ferenciek terenel levo nemzetkozi ujsagosnal se lehetett kapni. :D Legalabbis ezek akkor igy voltak, amikor en jartam oda.

Ez amugy altalanossagban igaz, hogy ha nyelvet akar valaki tanulni, akkor azt az adott kulturintezetnel erdemes, legyen az a Puskin, a Goethe, vagy a Cervantes, vagy a British Council, az Olasz Intezet, vagy a Francia Intezet (ezeknek miert nincsenek ilyen hiresemberes neveik amugy? :D), leginkabb az anyanyelvu tanarok es a plusz dolgok (pl konyvtar, programok) miatt.

Amugy en is azt javaslom, hogy erdemes youtube-ot, filmeket nezni, zenet hallgatni, ilyesmit.

2015.11.24. 20:49:06

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ha már Muscari ajánlott egy tutit, aki nekik bevállt, akkor fogadd meg, szerintem. Én is tudok valakit, de ő speckó területeken készít fel embereket, nem annyira nyelvvizsgára, mint állásinterjúkra.
A társalgásra meg, hm hát ... kijött FO 4 ... ott megtudhatod angolul is, hogy anyud ki mindenkivel hált :DDD
De viccen kívül, ha pl. játékos vagy, akkor interaktív, multiplayer játékokkal sokat tanulhatsz, például.

2015.11.24. 20:54:52

@A nagy kékség: Ezt nem egészen értem .. a BKK szolgáltatója nem a BKV? Vagy hogyvanezmost???

2015.11.24. 20:57:22

@vándor madár: Nem keserítesz el, ugyanis a feka és arab vízum-vadászok mellett a kelet-európai érdekházasságosok is megmaradtak. Fel sem tételeztem, hogy eltűntek, csak másra hajtanak, simán csak pénzre.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.24. 20:59:14

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: itt vagyok :-) még nem olvastam lejjebb, hogy mit szeretnél, de itt vagyok :-D

2015.11.24. 21:17:09

@mojyo: Pontosan a British Council-t néztem. Csak egyszerűen én nem tudok annyi pénzt kicsengetni. :(

2015.11.24. 21:17:50

@Pink Petsch: Szoktam kockulni, de nem feltétlen olyasmikkel, amiben sok szöveg van. :)

2015.11.24. 21:18:28

@Dragonlady (Bp, Hun): Valami jó angoltanárt szeretnék. :)))

2015.11.24. 21:20:33

@Dragonlady (Bp, Hun): Muscari most írt egy elérhetőséget privátban, meglessük először őt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.24. 21:22:43

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Odáig olvastam, másra nem is vállalkoznék :-) hogy pontosan mire van szükséged, azt nem tudom. írjál privátot, ha gondolod. én Bp 16 mondjuk, és nem vagyok túl rugalmas (ma hajnalban 5 hónapos a fiam, fordítani azért tudok most is mellette....), de hátha van valami olyasmi, amiben tudok segíteni.

©________ 2015.11.24. 21:45:56

@Pink Petsch: en hallottam valakitol egyszer, hogy uj sofornek ok mondtak az utat:-):-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.24. 21:48:43

@mojyo:
A Hitachi pedig az egyik legjobb markológyártó.

2015.11.24. 22:05:00

@Jekatyerina Belohabadorova: Nem csodálom, hallottam már a 15-ös sofőrjét cefetül káromkodni nyáron a Belvárosban, amikor össze-vissza terelték a forgalmat, új megállókat jelöltek ki, és egyik napról a másikra zártak le utcákat az útvonalán. Szegény ember, nagyon nem irigyeltem.

2015.11.24. 22:07:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Es tanfolyam nelkul vajon mennyi lehet a konyvtar tagsag? Ettol fuggetlenul erdemes lehet annak utananezni, mert tokre jo konyveket lehetett kivenni egy idoben.

tanato 2015.11.24. 22:17:13

@FutureFry: Köszi az infót neked is.!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 22:48:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Emlékszel a Follow me! sorozatra? Pattanj fel a YouTube-ra, szinte az összes rész fent van. Ha van hozzá érzéked, akkor abból sok mindent magadra tudsz szedni. Szerintem az egyik legjobb angol nyelvleckés műsor, amit valaha gyártottak.

Kvikveg 2015.11.24. 22:48:37

@adg: Ez nagyon aranyos! :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.24. 22:49:44

@Pink Petsch: BKV, VT-ARRIVA, T&J KFT. és a Volánbusz. Ez a négy szolgáltató pillanatnyilag. Ebből az állam a legnagyobb sumákot támogatja a saját állami cégével szemben, mert ott a saját emberük ül, aki így visszacsurgatja a pénz egy részét a megfelelő zsebekbe. Ott a melósok minimálbérrel vannak bejelentve, a többi megy zsebbe. Még egyszer mondom, hogy mindez állami támogatással. Amúgy pedig a BKK (ami egy dilettánsokkal teli pénznyelő szervezet) füttyent, a szolgáltatók pedig ugranak. Verseny van. Elég tisztességtelen verseny, de hát ezt itthon már megszokhattuk. Tipikus hazai történet ez. :)

Herr Géza 2015.11.24. 22:50:25

OFF:
BL eredmény: Barcelona-AS Roma 6:1 !!!!! Vazze..... :))))))

M. Péter 2015.11.24. 23:48:33

@Jekatyerina Belohabadorova: Voltam egyszer Angliában egy buszon, ahol az egyik kereszteződésnél a vezető bemondta, hogy életében először vezet azon az útvonalon, és kérte, ha van valaki, aki rendszeresen jár azzal a busszal, az mondja meg már, hogy merre kell mennie.

Csúnya dolgok is történhetnek, ha sofőr eltéved: www.bbc.co.uk/news/uk-england-manchester-34198572

Herr Géza 2015.11.25. 00:59:04

@mojyo: Aha, egy kóbor Roma-drukker???? De ugye nem kell bocsánatot kérnem? Fel a fejjel, lesz ez még jobb is....

2015.11.25. 01:05:36

@Herr Géza: Ugyanmar. A Romanak csak a tesom bosszantasa miatt kezdtem drukkolni, kesobb meg azert, mert ugyanazok a szinei, mint a fium kedvenc hazi csapatanak. Meg mert Totti. De amugy nem szeretem oket annyira, mint amennyire a Barcelonat utalom. :D Nekem se kell bocsanatot kernem, ugye? :D

Herr Géza 2015.11.25. 01:12:23

@mojyo: A Barcát utálod? Te boszorkány.... :))))))))

2015.11.25. 01:35:48

@Herr Géza: Tudom... de mentsegemre legyen szolva, hogy a Realt is, pont ugyanugy! :D

2015.11.25. 07:03:11

@A nagy kékség: Nem ismerem, de majd megnézem. Köszi.

a távoli rokon 2015.11.25. 09:45:22

Ez így első olvasatra elég kemény pofon, most jönne az, hogy egyáltalán nem kell az okokon rágódnod, hanem kizárni az érzelmeid és csak a gyerek és a saját érdekeiddel foglakoznod. tanulj a nőktől, ők is így csinálják... A bűvös önigazolás művészete.

2015.11.25. 11:27:34

@Muscari: Igen, ez mindenhol a vilagon igy van, barmennyire is probaljak az adott kormanyok a 'kozeposztalybeli' noket osztonozni a gyerekszulesre.

2015.11.25. 11:34:09

@mojyo: Persze, mindenhol kikozositettek oket, de az nem hiszem hogy elterjedt volt hogy tobb evre borton-szeru intezetekbe zarjak oket mint az angolszasz orszagokban. Legalabbis nem hallottam hogy pl. Mo.on lett volna ilyen.

2015.11.25. 11:45:45

@M. Péter: Ez velem is elofordult Londonban. Ezt szeretem (tobbek kozott) a britekben: ha nem tudnak valamit, megkerdezik. Nem probaljak meg eljatszani a mindentudo szaktekintelyt.

vidékigyerek 2015.11.25. 13:29:51

A kutya is jó dolgában veszik meg! Átéltem, de Mo-on. Ugyanolyan érzés.

Sajnálom ami Veled történt, kitartást és belenyugvást kívánok! Belnyugvást és könnyebb lesz, mert ha tudja mi fáj, mindig oda üt majd az exed.

Ez van, lesz jobb! Fel a fejjel!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.27. 22:12:43

@mojyo: A Triumph meg motorkerékpár és női alsóruha...Nekem ez a legnagyobb döbbenet, ezt hogy hozták össze?
:-)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása