oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 14. 06:51,  Újrakezdés Skóciában 218 komment

2015. július 14. 06:51 Határátkelő

Újrakezdés Skóciában

Középkorú nőként állást veszítve Magyarországon nem könnyű folytatni. Persze máshol újrakezdeni legalább olyan nehéz, de (mint Macamuca írja mai posztjában) bár garancia Skóciában sincs a sikerre, eredményességre, de esély/lehetőség van. Jöjjön tehát egy újrakezdés története (a képekért köszönet a szerzőnek).

cim_utca.jpg

„Azzal kezdődött, hogy bezárt a gyár. A Nokia. Hét évet töltöttem ott, és még most is hiányzik. Több volt, mint egy munkahely, egy hely, ahol pénzt lehet keresni. Az a társaság, az a hangulat... az sokaknak hiányzik még ma is, a munkahelyi fészes csoportok ma is működnek, az egykori kollégák tartják a kapcsolatot. És több száz fős csoportokról van szó, nem néhány emberről.

Igen korrekt összegű végkielégítést kaptunk, és el kellett döntenem, mi legyen: körbenézve az álláspiacon kb. havi 90 ezer ft. nettó volt számomra az elérhető (középkorú nő középfokú végzettséggel), az albérleti díj 40 ezer, plusz rezsi/étel/miegymás: a szokásos havi kiadások mellett kb. 1-1,5 év alatt apránként elfogyott volna a kapott összeg.

A másik lehetőség az volt (számomra, az én helyzetemben és az én felfogásommal), hogy befektetem. Befektetem = kezdőtőkeként használom egy új élet elindításához.

2012-ben, amikor az első nagy leépítés volt a Nokiánál, már akkor felmerült a gondolat: külföldön próbálkozni. Azt hittem, engem is érinteni fog az akkori elbocsátás, így elkezdtem utánanézni, mi merre hogyan van a külföldi munkavállalásnál, milyenek a lehetőségek, a körülmények, stb. Információ-gyűjtés.

Akkoriban keveredtem a HÁ-ra is. Az az elbocsátás nem érintett, de az infó-gyűjtést nem hagytam abba (és a HÁ-n is ittragadtam :D ). Jól jött ez 2014-ben: könnyebb volt meghozni a döntést. A „befektetést” választottam, az újrakezdést.

Merre menjek?

Németország? Ott nagyon kedves rokon él, minden segítséget megadott volna, no de németül csak köszönni és számolni tudok: így belevágni nem mertem.

Anglia? Itt is él rokon is, barát is, több kedves és segítőkész ismerős is, akik szintén sokat segítettek elindulás előtt is, és azóta is, de a döntő igazából az volt, hogy angolul azért gagyogtam valamelyest. Kezdésnek megteszi, innen könnyebb lesz elkezdeni a tanulást. Hogy én mekkorát csattantam a képesebbik felemen...

Én elmondtam a magamét, de aztán elkezdtek válaszolni... és én csak néztem. Mert ha 1-2 szót megértettem a válaszból, akkor már jó voltam. Itt „picit” másként beszélnek, mint az irodalmi angolt tanító nyelvtanár, aki nagyon fontosnak tartotta a szódolgozatok írását (köszi amúgy, mert emiatt tudom elmondani a magamét = van haszna!) és a helyesírást, de a beszéd gyakorlására valahogy kevesebb idő jutott. Itt meg ugye beszélni kellene, mindenütt.

Sokat tanultam az elmúlt hónapokban, most már bátran merem mondani a magamét, mert tudom, hogy megértik, és ha hibázok is, nem gond, de bőven van még mit tanulni. Az államilag elismert nyelvvizsgámat meg süthetem.

Vissza a fősodorba: megszületett a döntés, irány Anglia, pontosabban Skócia. Barátnőmék itt élnek, a kezdeti lépésekben ők segítettek, konkrétan időpontot kértek nekem NI-interjúra, elkísértek, így az érkezésem másnapján már kezemben volt az „igazolás”, hogy az NI-szám kiadása folyamatban van.

Munkát a neten találtam, egy Facebookos csoportban, hoteltakarításhoz keresett embert egy nő, váltottam vele pár üzenetet, plusz barátnőmnél rákérdeztem, ismeri-e, megbízható-e, megerősítette, hogy igen.

Így aztán kiérkezésem után 1 héttel ott ültem az állásinterjún, rá 2 napra pedig dolgozni kezdtem. Ez is rendeződött: NI-szám folyamatban, munka is van.

Szállás

Na, ez volt a problémás. Itt Aberdeenben ez gond, nagy gond. Kiadó lakás van, de egyrészt referencia nélkül esélytelen, másrészt egymagamnak sok lenne, így aztán maradt a szobabérlés.

No, ez az, ami kevés van. Pontosabban ahhoz képest kevés, hogy hányan keresik. Az olaj miatt rengetegen jönnek ide, sok és sokféle munka van, és mindenki lakni szeretne valahol.

Kértem barátnőmet, ajánljon egy olcsóbb motelt / valamit, addig is, amíg sikerül elfogadható kiadó szobát találni, erre ő közölte, hogy menjek hozzájuk, ha nekem is ok.

Így 2 hónapig náluk laktam (a költségekbe természetesen beszálltam), majd sikerült találni egy jó kiadó szobát: 3 szobás lakás, 4-en laktunk benne, nyugi van, jók a lakótársak, jó a közlekedés (a sorház előtt buszmegálló, bárhová eljutok a városban könnyen), és az ára is elfogadható.

Munka van, lakhatás OK.

Pokoljárás a bankszámláért

Amint ez is lerendeződik, el lehet mondani, hogy a legfontosabbakon túl vagyok. És akkor úgy megírom a HÁ-ra szánt posztot, mint a sicc. Na, mostanra lett bankszámlám.

Alig 8 hónap alatt összejött. :D

Bagatell.

Útlevél vagy személyi igazolvány, plusz nevemre szóló lakásbérleti szerződés (nincs, szobát bérlek), vagy council tax fizetésének igazolása (önkormányzatnak fizetendő lakás/ház-adó, nincs, mondom: szobát bérlek), vagy nevemre szóló energiaszámla (amit bankszámláról kellene fizetni átutalással, kivéve ott, ahol feltöltős rendszerű a villany/gáz, nincs, már mondtam: szobát bérlek, a bérleti díjban benne van a tax és a rezsi is).

Ja, persze..., hát akkor kérjek a hmrc-től egy adóigazolást, ha azt megkapom és bemutatom, akkor azt elfogadják lakcímigazolásként = akkor hihető/hiteles lesz, hogy tényleg ott lakom, ahol mondom.

Más hivataltól érkező levél nem jó (a jogsim cseréjéhez neten kikértem a dvla-tól a szükséges nyomtatványt, ki is küldték, de a banknak úgy látszik, hogy a dvla nem elég hivatalos, vagy megbízható, vagy mit tudom én), a munkáltató által írt levél sem jó, havi bérjegyzék sem elég, az éves jövedelemigazolás (P60) sem elég - csak a hmrc-től érkező tax code reference levél az elfogadható.

Legyen: hívjuk fel a hmrc-t és kérjünk. Négy hónapon keresztül megszámlálhatatlanul sok hívás, sok-sok ügyintéző: „sajnos, kevés (???....) adat van rólam, ezért nem tudják küldeni, szóljak  a munkáltatómnak, hogy adjon rólam több (???? mit még???...) adatot!”.

Végül nagysokára megérkezett a várt levél, bevittem a bankba, és lett bankszámlám. :))))))  És írom is a posztot. :)

(Félreértések elkerülése végett: több bank több bankfiókját végigjártam, többször is, hiszen egy másik ügyintéző hátha: nem volt vesztenivalóm. Hátha összejön. Hát nem jött össze.)

Tervek

Közben találtam egy másik munkát is, esténként egy telefonközpontban takarítok, ez egy 4 órás munka. Ezt kimondottan szeretem, nyugi van, kedvesek az itt dolgozók, itt még a nyelvet is tudom gyakorolni = itt beszélgetnek velem, a hotelben erre nem igazán van lehetőség.

Csinálom, bírom, de tudom, nagyon sokáig nem lehet. De nem is akarom. Gyűjtök egy kis tartalékot, aztán a tervem, hogy felmondok a hotelben, csak az esti munkát tartom meg, és elkezdek egy itteni nyelvi kurzust. Ahhoz, hogy vissza tudjak térni ahhoz, amit tudok és szeretek (logisztika), kell egy normális nyelvtudás. És takarítás közben ezt nemigen lehet megszerezni.

Nem sietek, ráérek. Figyelembe véve, hogy itt tervezem leélni a hátralévő életemet, nincs határidő semmire. Vannak terveim, látom-tudom-tapasztalom, hogy lehetséges a megvalósításuk.

Ára van, mint mindennek: idő, energia, fáradság, türelem. De ha ezt hajlandó rászánni valaki a céljai elérésére, akkor itt sikerülhet. Garancia itt sincs a sikerre, eredményességre, bármi legyen is a cél, de esély/lehetőség VAN. És ez sokkal több, mint amit Magyarország jelenleg kínálni tud.

„Csak” ez volt az oka, hogy a külföldi újrakezdés mellett döntöttem: itt láttam esélyt arra, hogy kialakítsak magamnak egy nyugodt mindennapokat adó életet, amit hosszútávon is fenn lehet tartani. Élhető jelen és jövő.

Akkor is az, ha itt is akad probléma (lásd a bankszámlanyitás kapcsán tapasztaltakat, de említhetném a GP-regisztraciót is, az is pár hónap alatt rendeződött), lényeges dolgokban is. Mégis, összességében jobb. Nekem jobb.

Skócia, én így szeretlek.

Magyarország: téged sem feledlek és mindig szeretni foglak. Távolból, olykor meglátogatva.”

A moderálási alapelveket itt találod.

FELHÍVÁS!!

Itt a nyár, aki csak teheti, nyaralni megy - küldjetek képeket arról, merre jártok, írjatok pár (vagy több sort) a kellemes (vagy akár kellemetlen, de remélhetőleg olyan kevés lesz) élményeitekről, hadd szülessen belőle a maihoz hasonló poszt. A cím a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com. Előre is köszönet! (Ha az email tárgyába beleírjátok, hogy Nyaralás, az sokat segít. :) )

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Skócia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr427626396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2015.07.14. 06:59:23

"2012-ben, amikor az első nagy leépítés volt a Nokiánál, már akkor felmerült a gondolat: külföldön próbálkozni. Azt hittem, engem is érinteni fog az akkori elbocsátás, így elkezdtem utánanézni, mi merre hogyan van a külföldi munkavállalásnál, milyenek a lehetőségek, a körülmények, stb. Információ-gyűjtés." - itt a kulcs. Előre kell gondolkodni, nem akkor kapkodni, amikor már ég a ház. A sikeres határátkelés alfája és omegája!

pappito · http://pappito.com 2015.07.14. 07:05:02

ez jó volt, köszi, hogy megírtad, sok sikert

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.14. 07:12:52

köszi a történetet és a jó kis képeket :)

akaraterő és kitartás, és összejönnek a dolgok, csak így tovább!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.14. 07:18:18

Tisztelt olvasók.
Macamuca posztjának NEVEZETŐJÉT olvastuk, ami egyébként bevezetőnek kiváló volt de várjuk a folytatást.
:)))))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.14. 07:31:56

Jó volt!!!
Köszi.
Én is várom a folytatást.
:)

LittleG (uk) 2015.07.14. 07:56:08

Szuper kepek, szuper poszt, szuper hozzaallas!
Huu, jo eszakra mentel

Muscari 2015.07.14. 08:05:55

Macamuca, csak így tovább! Nagyon örülök, hogy a bankszámla végül sikerült és annak is, hogy tanulni gogsz. Ez egy jó terv, sok sikert kívánok hozzá :-)

Örökre Skóciában maradsz, nem jössz lejjebb egy kicsit? Hogy bírod az időjárást?

Golf2 2015.07.14. 08:08:43

Szuper nem csalòdtam!Egy értékes embert vesztett Magyarország.

©________ 2015.07.14. 08:18:59

"Figyelembe véve, hogy itt tervezem leélni a hátralévő életemet"

Meg sosem ereztem ennyire ennek a kijelentesnek a sulyat.

©________ 2015.07.14. 08:19:35

@diggerdriver: a folytatast megkapod a kommentekben, ha elszabadul a keze:-)

©________ 2015.07.14. 08:21:06

8 honap....

azert az eleg kemeny

Herr Géza 2015.07.14. 08:27:20

Jó volt Macamuca!!!! Csak egy kis tévedést vélek felfedezni: nem két állásod van, hanem három, hisz a HÁ-ra is írsz megrendelésre, bértollnokként.... :))))))))
Ezt nem tudtam kihagyni így "koránreggel".... :)))))))))

Viccet félretéve: várjuk a folytatást, a "bövített" verziót !!!

Muscari 2015.07.14. 08:30:28

@diggerdriver: :-))) Hát igen, szokatlanul rövid volt :-)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.14. 08:31:02

@Beth A.:
Aztól tartok én is:)))))))))))).
Egy gyenge kommentje is hosszabb ennél:))))))))

Herr Géza 2015.07.14. 08:32:28

Jut eszembe: 8 hónapig hogy kaptál fizut? Cash, zsebbe?? Nálunk az elsö fizunál meghalt volna a dolog.... A régimódibb cégek max. csekket tudnának adni, aminek beváltásához (mily meglepö) szintén kell bankszámla. :))

Hari Seldon 2 2015.07.14. 08:36:20

@tableno:
Igazad van. Előre tervezett, időben.

Ideje van. Felállított magának egy tervet. Hogy mikorra jut el oda? Mindegy, hiszen azt írta, hogy tervei szerint ez lesz a végleges otthona.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.14. 08:39:11

@Herr Géza: Azért ez érdekes. Hogy nálunk (EU-n kívül) vannak ilyen 22-es csapdák, nem lepődök meg, de hogy máshol is, azon igen.

Evain 2015.07.14. 08:44:55

@Herr Géza: hát pl a munkáltatónak mindegy, hogy kinek a számlájára utalják. Ha volt olyan, akiben megbízott annyira, akkor ez működhetett. De ehhez tényleg nagy bizalom kell. :)

Herr Géza 2015.07.14. 08:46:07

Még mindig ezen a bankhülyeségen agyalva: olyat próbált már valaki, hogy a munkáltató bankjához ejtsen már meg egy telefont a HR-es, vagy a kis-nagyfönök, hogy itt ez a polgár, nálunk dolgozik, söt azt is tudjuk, hogy hol lakik, ugyan nyissanak már neki egy számlát, de iziben...?? Vagy ez is kevés??
Vagy pl. ott nincs ilyen, hogy tértivevényes (kizárólag a saját kezébe adandó) küldemény? Küldhetne maga a bank egy ilyet, amiben lenne egy kód, és ha azt tudod, plusz viszed a levelet, meg két tanú aláírását, hogy látták, amint a postástól átveszed, na meg még a postás is tanusítja ezt, stb. ...., hát mit lehet még kitalálni???
Ez egy vicc a modern világban...

©________ 2015.07.14. 08:48:05

"Figyelembe véve, hogy itt tervezem leélni a hátralévő életemet"

Megyosem ereztem ennyire ennek a kijelentesnek a sulyat

©________ 2015.07.14. 08:50:56

@Herr Géza: egyszeruen nevetseges.

Meg itthon is ugy van, hogy bemegy a polgar a bankba, es lakohelyetol fuggoen eloveszi az azonosito okmanyat, es megnyitja a szamlat.
ha ez egy angol utlevel, akkor mast nem is kernek melleje.

(Hozzateszem, ez nem tegnapi info, lehet, h azota szigorodtak az eu feltetelei, de nem hiszem;))

Herr Géza 2015.07.14. 08:52:34

@Evain: Na itt meg ez nem müködne... Adóhivatal: miért megy a fizum Klaus XIV. Müller számlájára?? Na meg a jogi része. Hogy tudna akárki végrehajtást, inkasszót kérni a jövedelmemre, ha az nem is az én számlámra érkezik, stb., stb.

Herr Géza 2015.07.14. 08:59:30

@Beth A.: Az szerintem tényleg régi infó lehet... Legkésöbb a pénzmosás elleni törvények óta egyértelmüen azonosíthatónak kell lenned, és abba a lakcím is beletartozik, mint alapadat. Már csak az adózástechnikai okok (ld. pl. kamatadó) miatt is igazolnod kell, hogy hol vagy rezidens, hisz EU-s útlevéllel ugye akárhol is lakhatsz az EU-ban.

Evain 2015.07.14. 09:00:18

@Herr Géza: hát elsőre az a válasz, hogy azééé', mer a bank nem nyit nekem. :) Max adóhivatal is segített volna nyitni. :D
Na jó, nem tudom a megoldást, csak tippeltem. De nekem pl kezdetektől a férjem számlájára ment a fizetésem, még akkor is, amikor nem voltunk házasok. Gondolom a holland hatóságnak csak az volt a lényeg, hogy az adóm rendesen be van fizetve. :)

puhacica 2015.07.14. 09:07:54

na en meg felkeszultem, hogy keso delelott lesz, mire vegigolvasom a posztod. :D jo, csak rovid. ;)

Hari Seldon 2 2015.07.14. 09:18:04

Jó volt. Várom a folytatást.
(Igaz, én is már egy ideje igérgetem, de most már úgy néz ki, csak ősszel tudom befejezni.)

©________ 2015.07.14. 09:22:57

@Herr Géza: ha erdekes, majd utananezek, de amikor bevezettek az aml rendelkezeseket, nem volt benne a lakcim. Emlekszem, Pont ez volt problemam, h az eusban nincsbenne, magyarra megis lakcimmel adaptaltak.

De mindegy, mert nem vagyok update egyaltalan, tok massal foglalkoztam azota.korrekt info nelkul meg nem vitatkozom:-)

Herr Géza 2015.07.14. 09:26:43

@Beth A.: Ja, az "anyja neve" is hungaricum, bár hamarosan jön majd Birca és elmeséli, hogy a Tovabuhu-Szigeti Királyságban meg a dédapád nevét kell megadni.... :)))

Herr Géza 2015.07.14. 09:38:45

@Evain: Persze én is csak a levegöbe beszélek, de itt ez nyilván nem is alternatíva, mert az alapszámlára állampolgári jogod van. Onnantól meg logikus, hogy az adóhivatalt meg rohadtul nem érdekli, hogy akkor miért is megy a fizud egy "vadidegen" számlájára és nyilván nem is fogja ezt neked kvázi megtiltani, de biztos, hogy legkésöbb az adóvisszatérítésnél elakadsz, mert azt ök tuti nem fogják idegen számlára küldeni.
Na mindegy, nem is akarok ezen lovagolni, csak ugye visszatérö téma, és egy laza bürokráciájú országban azért elég paradox módon szívatják ezzel a polgárokat (az újangolokat ... :)))) )

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 09:46:44

Jó reggelt, vagyis inkább jó napot.
A páncélozott csipkealsót felkötöttem, szóval állok elébe az össztűznek.... :D

@diggerdriver:
Hát éreztem is utóbb, hogy sokminden kimaradt, de az a fránya bankszámla...., pénteken délután "megnyitódott", szombaton meg megírtam a posztot = teljesen tele volt a fejem azzal, hogy véééééégre sikerült = azt hiszem, emiatt koncentráltam leginkább erre, illetve a kezdeti praktikus dolgokra.
Node tessenek kédezni, és válaszolok :))

LittleG (uk) 2015.07.14. 09:50:58

8 hónap.. nem két éve úgy nyitott a HSBC, hogy a cégem fejléces levélre kinyomtatta, hogy náluk dolgozom, ennyi a fizetésem és itt lakom. Kb egy éve ismerősömnek ugyanott ugyanezt mondták, hogy ha nincs közüzemi számla meg bérleti szerződés, akkor a fejléces munkáltatói igazolás jó.

LittleG (uk) 2015.07.14. 09:53:45

@macamuca [IHUN]: akkor mesélj a hétköznapokról, hétvégékről :)
a munkán kívül miket csinálsz? zsúfolt a város? (gondolom sok az egyetemista) kedvenc helyed? kedvenc kinti ételed? :)

LittleG (uk) 2015.07.14. 09:54:49

nem érzed magad egyedül? egyedül mentél? hagytál valakit hátra, aki esetleg majd megy utánad? hogy tetszik a "nyár"?

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 10:00:19

@LittleG (uk):
Indulás előtt ugye megnéztem, pontosan mennyire is van északra a város. Atyavilág, Moszkvával kb egy "magasságban" van = én meg fogok fagyni, tekintve, hogy eléggé fázós vagyok.
Ja.
Csak éppen azt nem kalkuláltam, hogy szó szerint a tenger partján van (a város központjából kb 15 perces kényelmes sétával a tengerparton vagyok, a lakhelyemtől pedig kb 40 perc gyalog). Vagyis igen magas a páratartalom = emiatt a hőérzetmás. Kb 5-6 fokkal enyhébbnek érezhető (!!) annál, mint amit a hőmérő mutat = egyltalán nem fázok. Egy póló + kabát/dzseki, amit gyakran kinyitok, leveszek, mert melegem van. De a gyakori eső/szitálás miatt nem igazán tanácsos dzseki nélkül elindulni (rákezdi, negyedórát-félórát-1/2 órát esik, utána ragyogó napsütés), elég kellemetlen ázottan ténykedni egész nap. A szél szinte mindig fúj, hol enyhébben, hol erősebben (emiatt az esernyő itt nem túl gyakran használható, inkább a kapucni/esőkabát a praktikus), így a hatalmas forgalom ellenére a levegő tiszta: rengetegen futnak az utak mellett is (parkokról, egyéb helyekről nem beszélve), de semmi szmog, benzinbűz, stb.

Magyarok jócskán vannak, aztmondják az itteniek, hogy kb 3 ezer magyar van a városban, és jócskán élnek a többi településen is, szóval sokan elkalandoztak ide északra :)))

(elnézést a lassú válaszolásért, vacakol a laptopom, de én nem adom fel :DD)

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 10:10:40

@Muscari:
Tanulás: hát úgy tűnik, ez ilyen "becsípődés" nálam, mióta elballagtam a középsuliból, pár évente (2-3, mikor hogy) valahogy mindig az iskolapadban találtam magamat, legutoljára 2013-ban vizsgáztam/fejeztem be a 2 éves képzést == időszerű megint keresni egy iskolapadot :)))) És ugye a nyelv/nyelvi képzés adja magát. Több szinten indul, komolyan veszik, no és ingyenes (bár vannak magánképzések is, fizetős kurzusokkal).
Hát akkor a gyakorlati oktatás mellé nézzünk egy kis elméletet is :)

Lejjebb menni: ki tudja, minden elképzelhető. Nagyon jól érzem magamat itt, ugyanakkor semmi nincs kőbe vésve. Nem szó szerint ehhez városhoz ragaszkodom, igazából a szigeten/szigeteken bárhol el tudom képzelni magamat: ha a skótokat megértem/kezdem megérteni, akkor nyelvi akadály nemigen lesz máshol sem :)))))))

@Beth A.:
Alakul már, alakul..... Ilyen találati aránnyal érdemes lenne lottószelvénybe fektetned = megtérülne!
:DDDDDD

LittleG (uk) 2015.07.14. 10:19:05

@macamuca [IHUN]: van skótnál "rosszabb" nyelvjárás is állítólag, talán a yorki? Nem emlékszem pontosan, angol munkatársaim mondták valamelyikre

LittleG (uk) 2015.07.14. 10:19:47

@macamuca [IHUN]: örülök hogy jól érzed ott magad :)

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 10:20:10

@Golf2:
Köszi :)
Azért tényleg sokminden kimaradt, node a kérdésekből/válaszokból talán "pótlódik" ez-az :)

@Beth A.:
"Meg sosem ereztem ennyire ennek a kijelentesnek a sulyat."
Fura volt ezt olvasni....., mármint hogy ennyire kiérzik ebből a félmondatból (minden magyarázás, bizonygatás, stb nélkül, szinte egy elejtett szó-kategóriás megjegyzés), hogy tényleg komolyan úgy érzem ÉS tervezem, hogy itt élem le valahol a hátralévő éveket......
Így érzem most, így tervezem most.
Hogy aztán mi lesz, azt nem tudom: a jövőbe szerencsére nem látok... , majd kiderül, merre vetődök/megyek. Akadt már pár szitu a életemben, amit ha pár évvel korábban valaki előre elmond nekem, akkor nyugodt lelkiismerettel körberöhögöm: "én? ott? és azt fogom csinálni/az fog történni? velem? mese/dús a fantáziád, írj regényt!" , aztán mégis....
Szóval ki tudja, hova-mibe keveredek még eztán :)

©________ 2015.07.14. 10:27:35

@Herr Géza: hát vannak még érdekes dolgok, amik szigorúbbak, mint az eredeti európai norma, amikor a tanaramnak meséltem, alig hitte, majd biztatott, hogy jelezzem a Tanácsnak, de hát akkoriban örültem, ha élek, nemhogy a Tanáccsal levelezzek.
mondjuk én értem már el itthon törvénymódosítást, úgyhogy hasznát is veszem a nagy pofámnak;)

©________ 2015.07.14. 10:30:31

@macamuca [IHUN]:
igen, ennyire.

mondjuk lehet, hogy kicsit érzékenyebb vagyok, a minap sokkot kaptam, hogy egy kedves ismerősöm (számomra) váratlanul, családot (egyelőre) hátrahagyva Írországba költözött, ahogy te is, és még nem dolgoztam fel...

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 10:35:28

@Herr Géza:
:DDDDDD

Fizu: előre tudható volt, hogy bankszámlát nyitni csak későb tudok majd (bár azt nem sejtettük, hogy ennyire elhúzódik, többek sztorijait hallgatva a számlanyitásról több hónapot emlegettek mind, de úgy tűnik, hogy én alaposan belenyúltam a tutiba: nem értem be 2-3-4 hónapos vacakolással, nekem több jutott ki a "jóból" :D ), így vagy a tartalékaimat élem fel addig, amíg hozzá nem jutok a fizumhoz, vagy valaki másnak a számlájára fog menni. Milyen jól döntöttem, hogy a második verziót választottam: barátnőm számlájára ment a pénz (ő az, akiknél laktam: kb 15 éves ismeretség = nem véletlenül kezdte azzal, hogy gyere, lakj nálunk, illetve add meg az én számlámat, majd odaadom a pénzt. Kölcsönös és megalapozott a bizalom.), miután elköltöztem, az utalásokat is csinálta nekem (az ő számlájához ugye ő fér hozzá = még az ügyintézést is bevállalta csont nélkül). Kiérkezésem után kb 1,5 héttel már dolgoztam, rá egy bő hétre fizunap volt=megkaptam az első fizumat. Feledhetetlen érzés volt.... Pld azért, mert első, no és azért is, mert 1 heti minimálbéres takarítással többet kerestem, mint Mo.-on egy hónap alatt ugyanebben a munkakörben kaphattam volna..... Igen, mások az árak is, sokkal drágább a lakhatás és a közlekedés, ugyanakkor miután ezeket kifizettem, sokkal több marad a zsebemben a mo-ihoz hasonló árú ételre, ruhára, piperére, szórakozásra, könyvre, stb. Ha akarom, ha vágyom rá, akkor VAN miből költeni rá. Minimálbérből....
Megtapasztalni, hogy nem mese, nem túlzás, tényleg így van: na, ezt nemigen felejtem el soha.....

@diggerdriver: kommentelek már, olvasgasd, hátha enyhít valamit....
:)))))))))

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 10:41:29

@Herr Géza:
telefonálás nem volt, ellenben többször írt levelet a manager: itt dolgozik, adatai, szüksége van a bankszámlára, kérem, nyissanak neki.
Akárhogy fogalmazta is meg, minden bankban kedves mosoly+széttárt kezek: ezt sajnos nem tudják elfogadni lakcímigazolásként.... Az egyik bank küdött egy levelet, a számlanyitással kapcsolatban (internetes regelést követően = nevemre szóló, az én dolgommal foglalkozó levél volt), bevittm, hátha ez már jó lesz nekik. Nem volt jó.... a saját levelük nem volt elég hivatalos nekik....
Szóval akad azért itt is bőven eszement és logikátlan ügymenet/szokás/akármi...... és mint látható, nem csak csipri-csupri dolgokban :)

©________ 2015.07.14. 10:42:53

@Herr Géza: (megnéztem-átfutottam, még mindig csak az ügyfél személyazonosságát kell vizsgálni az azonosítás során, annak meg nem része a lakcím. de persze nyilván meg tudják magyarázni, akik kérik, ilyen ez a jog;)
2005/60/EK)

SzZoole 2015.07.14. 10:48:05

Mucuskam nem csalodtam benned,marmint tartalmilag,nem is vartam mast,egy magadfajta pozitiv beallitotsagu holgyemenytol,egy tunemeny vagy:)))
Na de a poszt hosszusaga,hat mi tortent veled?Elfelejtetedd be venni a szofosotablettet???De aztan latom,hogy a kommentekben ezt boven bepotolod:)))
Ne aggodj,majd ha mar nem minimalberes fizud lesz,meg jobban jut tobb mindenre vagy meg tobbet tudsz felfedezni az egesz orszagbol.A B&B egy hetvegere nem olyan huzos arban es latni valo van boven ebben az orszagbol hidd el.
Szoval csak igy tovabb:)))

©________ 2015.07.14. 10:52:46

@macamuca [IHUN]: ezt ugye nem hisszuk el, hiszen tudvalevő, hogy a HÁ is fizet neked posztírásért, hiszen bérblog:)
bár mondjuk bérkommentelőként többet keresnél:DDDDD

©________ 2015.07.14. 10:53:19

@Zoole[uk]: addig adjatok neki ajándékba egy kacsát.

SzZoole 2015.07.14. 10:57:57

@Beth A.: Kacsat???Milyen kacsat?
Nem en vagyok aki turkalokba jar,szerintem keversz valakivel,nyilvan azert mert meg uj vagy itt

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 10:58:43

@Beth A.:
Mo.-on egy sima alap bankszámla megnyitásán ÉS utána a "fenntartásán" keresnek a bankok = ilyen-olyan költségek fizetendők minden hónapban (sőt, az állam is bejelentkezett, ugye, hiszen a tranzakciós adó /ha emlékezetem nem téved, akkor a felvett/utalt összeg 6 ezreléke.../ az állam zsebébe megy.... a tranzakciós adót amúgy sokan összekeverik a tranzakciós illetékkel, amit a banknak fizetünk, ha a havi ingyenes készpénzfelvételek számát /általában 2-6 alkalom, banktól és számlacsomagtól függ/ túllépjük, VAGY nem a saját bankunk automatájából veszünk fel pénzt).
Szóval Mo-on egy bankszámla LÉTE bevételt biztosít a banknak = macera nélkül lehet számlát nyitni.
Itt a sima alap (basic) bankszámla ingyenes. Megnyitása, vezetése, belföldi utalások, netbank, fiókok fenntartása, készpénzfelvétel (na, ez érdekes: bármelyik bank automatájából vehetek fel pénzt plusz költség nélkül, nem kell enyém-féle automatát keresni, plusz az üzletekben kártyás fizetéskor mindig elhangzik a kérdés: készpénzt kérek? Először nem értettem, mit akar a készpénzzel, hát látja, hogy a kártyát dugdosom a kütyübe! Barátnőm nevetett: kérek-e készpénzt, mert ad a kasszából a pénztáros, ha szeretnék. És ez is egy "vásárlási" tétel lesz a számlán a paradicsom és a többi mellett.... Hát elég fura képet vághattam, mert jócskán vigyorgott barátnőm is, meg a kasszás is.....
Szóval itt nem jelent bevételt a számla létezése, fenntartása, aktív használata (jellemző a kártyás fizetés, bár vannak helyek, ahol csak készpénzt fogadnak el: kisebb kifőzdék, kávézók, fagyizók, vagy pld a piacokon az árusok = van készpénzforgalom is, és ha a kedves vevőnek esetleg nincs kp-ja, akkor ne kelljen automatát keresnie, a mosópor és a kávé mellett ad a kasszás kp-t is....
Hát nagyon más a mindennapokban a bankszámla/pénz/vásárlás/pénzügyek intézése, mint amit Mo.-on megszoktam.... Kezdve azzal, hogy hogyan lehet (mert lehet!!! tanúsítom!! :DDDD ) számlát nyitni....

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 10:59:56

@puhacica:
Várjál, a kommentekről ne feledkezz meg!! :DDDDD

Ardenta 2015.07.14. 11:10:07

Most én is szeretnék egy barátnőmnek bankszámlát nyitni, de mivel nálunk lakik, se számlája, se semmije nincs még az NI levelén kívül.
Hallottam a prepaid kártyákról, arra utalhatnak fizut is, jár mellé bankszámla, de csak atm-nél lehet hozzáférni. Tud erről valaki valamit? Működik, vagy ahhoz is ezer féle papír kell, hogy megnyissák?

adg 2015.07.14. 11:16:19

@macamuca [IHUN]: tenyleg jo volt, nekem is tetszett. Szeretem az ilyen klasszikus hataratkelos, koltozos, ujrakezdos posztokat.
Es mar ezerszer olvastam, de meg mindig beszarok ettol az angol/nemet bankszamlanyitasi bohozattol. Ilyen egyszeruen nincs. :)

Koszi, es sok sikert!

SzZoole 2015.07.14. 11:26:42

@adg: Nekem 2009 decemberben nem volt gond,meg,be mentem es 20 perc mulva volt bankszamlam.
A nejemnek szinten nem volt gond,2010 julius,be mentunk a bankba es hozza adtak az en szamlamhoz az ovet is,azota is joint accountunk van.

©________ 2015.07.14. 11:28:01

@macamuca [IHUN]: akkor is az eu aml szabalyai ervenyesek rajuk

ezt cashback-nek hivjak.
az otp be akarta vezetni itthon is, de 2-6%-os jutalékért egyik merchant se vállalta, nem hülye....

©________ 2015.07.14. 11:33:11

muci, bocsi az offért.
nincs még minden veszve az emberiséggel
kepek.444.hu/2015/07/14/migration-aid/

esban 2015.07.14. 11:37:33

@Herr Géza: Nekem Angliaban a HR az elso napon a kezembe nyomott egy levelet hogy ezzel menjek ebbe a bankba. Cimem meg nem volt es semmilyen angol iratom, gond nelkul elfogadtak es 10 perc alatt nyitottak egy alap szamlat. Szoval cege valogatja.

esban 2015.07.14. 11:40:18

@esban: Ja, hazudtam, most jutott eszembe hogy bemondtam egy ismeros cimet, de igazolni nem kellett. Mikor lett sajat cimem elmentem es cimet valtoztattam.

wuaaa 2015.07.14. 11:40:40

@macamuca [IHUN]: Tetszett, olvastam még volna. Meg úgyis akartam már kérdezni, hogy mit csinálsz a szomszédban.. :)

Az még senkinek nem jutott az eszébe, hogy olyankor ilyen nehéz a bankszámlanyitás, amikor eu-n kívüli polgárnak nézik a zembert? Mert amúgy elég világosan le van írva..
www.lloydsbank.com/banking-with-us/joining-lloyds/new-to-the-uk.asp

wuaaa 2015.07.14. 11:43:01

@Ardenta: google -> prepaid mastercard -> enter

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 11:47:13

A kockafejű, az valami ítés szobor, nem? :D

Ez a küszködés a banxámlával, amiket írtok Úkából, nekem ez cseszlovák, bökje meg...
Egyszerűen fel nem tudom fogni, hogy ezek a sekkfej bankok miért c*patják a jónépet.Ennyire ellenségük a saját zsebük?Ennyire rossz, hogy pénzt kell kezelniük, amikből van a hasznuk?8 hónapnyi biciklizés, atyaúristen, én már egy hónap után feladtam volna...Hát akkor én Úkában bizony igyekeznék meglenni valahogy banxámla nélkül,
vagy másik országban nyitott számlával.Ha meg van egy kis költsége néha a külföldi utalgatásnak, hát na bumm.

Itt a svédeknél nekünk is volt némi probléma kiköltözéskor, az első bank (egy külföldi...) nem akart számlát adni, már nem tudom, miért.De a másodiknál (a svéd Ótépé) simán sikerült...

Kiváló posz volt, nagyon sok sikert Macamucának és lassan le kéne cserélni a nikkben is a Hun-t Sco-ra, vagy legalább Úkára, nem? :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 11:55:42

@diggerdriver: Nevezőnek is jó, mint törtrész... :-)

Szerintem is így kell, kellene nagyjából előre gondolkoznia minden határátkelőnek.Persze majd a "tudjukkik" megmagyarázzák, hogy sose lesz belőle skót, meg mindig csak lenézett bevándorló marad...Jajaja.Csak éppen kit érdekel, ha megtalálja az ember a számítását...Meg a tervezhető életet, anyagi boldogulást.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 11:57:28

@Herr Géza: De miért?Nem lehet postán, címre küldve kérni a fizetést?

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 11:57:34

@LittleG (uk):
Zsúfoltság: reggel és délután/kora este (=munkába/iskolába menet-jövet) az utakon zsufi van=dugó. Kb 1 óra alatt lecseng. Hétköznapokon napközben nem látok tömegeket, bár a belvárosban, a buszmegálló/pályaudvar környékén érthetően nagy a jövés-menés. Ha jó idő van, olyankor szintén érthetően megnő a császkálók száma, különösen a tengerparti részen és a főutcán. A bevásárlóközpontokban hét közben is nyüzsögnek rendesen, péntek-szombat-vasárnap meg tömeg van: a hotelben olyankor telt ház van (a legolcsóbb szoba ott 110 font/éjszaka, a legdrágább meg 350 font/éjszaka...), hiszen az egy program, hogy elmegyünk Aberdeenbe, napközben vásárolgatunk (10-20 papírtasak/szoba, tűtől repülőig mindenfélét összevásárolnak...), este buliiiiiii, másnap ugyanez, vasárnap du-hétfő reggel marad a csatatér, pláne, ha nem a városban buliztak, hanem a szobában dúlt a party.....
Hétvégén a szórakozóhelyeket és a parkokat ellepik, ha jó idő van (=nem esik az eső adott időpontban), akkor szinte tömegesen. Ha rákezd az eső, akkor megcsappan a létszám, de nem tűnik el mindenki, az eső elvonulta után ismét "előkerülnek": egy kávézóban, pizzériában, étteremben, pubban átvészelik, aztán irány megint a zöld, vagy az utca :)))

Egyetemisták: hát tényleg sokan vannak (3 fősuli/egyetem is van a városban), ugyanakkor a nappalisok mellett rengetegen tanulnak munka mellett, vagy msként: dolgoznak a tanulás mellett. Napközben suli, du-este munka (jellemzően részmunkaidős, ennek keresete+támogatások, öszöndíjak együtt simán biztosítják a megélhetést, bár nem nagylábon, de szolidan meg lehet élni belőle, szórakozásra is telik, szintén szolidan = ez a tény is benne van abban, hogy tipródás/aggódás nélkül tervezhetem a tanulást).

Kedvenc hely: van, egy tengerparti bár :)))), van már kedvenc kávézóm, egy kis bódé (ok, a Costa szintén nagyon bejövős, a Starbucks nem igazán, hogy a nagyobbakról is essen szó), ahol 3 hónap után már visszatérő vendégként az is téma volt, hogy milyen volt az utazásom-stb: közvetlen és barátságos eladó a jó kávé mellett...
Étterem: találtam a belvárosban egy nemrég nyílt helyet, a nevét sajna nem tudom, csak azt, hogy nagyon finom salátáik vannak, olyan kínálatban, hogy ihajj, kedvelem a Cosmo-t is alkalmanként, és van egy magyar étterem is, ahol a vendégek többsége skót/angol = igen népszerű a városban. Házi ízek, nagyon barátságos tulajok és pincérek, szóval ezt sem kell "nélkülözni. Igaz, én mindenevő vagyok, igazi kedvencem nem nagyon van, mindenféle ízt/konyhát szívesen fogyasztok/megkóstolok, szóval nekem nem volt sarkalatos kérdés a magyarosch ízeket hol lelhetek fel.
Egy indiai tulaj boltjában hetente van friss magyar áru...., van más is, akinél húsáru/füstölt áru/disznótoros/zöldség beszerezhető, egyenesen Mo.-ról hozva, a lengyel boltban is rengeteg otthonról ismert termék kapható (még mákos tekercset is vettem!!), szóval akinek fontos a hazai ízek előteremtése, az simán megleli.

Most egy kis szünet, ebédidő: barátnőmmel megyünk csavargyárba + ebédelni.
Délután még jövök vissza, mielőtt mennék dolgozni = kérdezzetek addig is.
Jó étvágyat mindnyájunknak! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 12:00:54

@Herr Géza: Egyetértek.De lehet, hogy banknál kéne ehhez dolgozni.Érted, hogy a bank saját számlájára utal, a dolgozó nevére... :D

Komolyra fordítva: manapság már anonim, eldobható, egyszer használatos banxámláknak (is) kéne már lenni, nem hogy az idő előrehaladtával visszafelé fejlődni.Felfoghatatlan...

Ardenta 2015.07.14. 12:05:53

@wuaaa [nor]: Igen, a honlapig már eljutottam, és elolvastam a leírásait a különböző prepaid kártyáknak is.
De valószínűleg rosszul vagy rosszra kérdeztem:
tapasztalata van-e valakinek ezekkel, mennyire megbízhatók? Mert egyébként tényleg röhej néha ez a bankszámla dolog, hogy mennyire megnehezítik a kezdést.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 12:13:48

@macamuca [IHUN]: "Moszkvával kb egy "magasságban" van "

Jajj, már kérem, ne csináljuk ezt... :D Én a sarkvidéki Svédországban (Nem MocKBa hanem Izland magassága fölött...) is fürödtem nyáron tóban, és nem belefagytam, hanem pancsikoltam.
Jó, igaz, más ember nem volt benne... :D De télleg nagyon kellemes volt a 28-30 fokban.A víz olyan 24-25 lehetett.
Szóval az északi délkörtől nem kell annyira félni, hamarabb kell szerintem a tengerszint feletti magasságtól...

wuaaa 2015.07.14. 12:16:40

@Ardenta: Bankszámla ha jól tudom nem jár hozzá, minden prepaidkártyás ügyfél ugyanarra a számlára utal ha feltölteni akar, megadva egy egyedi azonosítót utaláskor. Nem hiszem, hogy a munkaadó ezt eljátszaná.

nyuszigonosz 2015.07.14. 12:23:16

Macamuca, tetszik a posztod. Olyan igazi határátkelös.

Sajnos az ilyen érdekes posztok már hiánycikké váltak itt a sok pályázatos mindenféle miatt. :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 12:28:55

@Zoole[uk]: Zoleee, nem látszik csak egy kocka a mondat végén, az is csak halványan...Gondolom, az vmi szmályli lehet.De nem viszi át a rendszer.

SzZoole 2015.07.14. 12:32:56

@geegee: az attól függ,hogy melyik kommentemre reagáltál

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 12:33:12

@macamuca [IHUN]: "Barátnőm nevetett: kérek-e készpénzt, mert ad a kasszából a pénztáros, ha szeretnék. És ez is egy "vásárlási" tétel lesz a számlán a paradicsom és a többi mellett.... Hát elég fura képet vághattam, mert jócskán vigyorgott barátnőm is,"

Hát én is ostoba képet vágtam volna, sose hallottam ilyet.Bár nem rosz dolog végül is.Igazából akkor lenne jó, ha nem szerepelne a tételek listáján, vagyis nem kéne kifizetni sehogy... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 12:34:03

@Zoole[uk]: Hát mondjuk, amelyiket behivatkoztam.Kattints rá, odavisz... :D

SzZoole 2015.07.14. 12:37:35

@geegee: geegee,egy olasz kevezo elott ulok es élvezem a kávé erejét;)
Mobilon vagyok es ha rakattintok akkor csak a poszt elejére ugrik vissza
Szoval melyik kommentemre gondoltál?

wuaaa 2015.07.14. 12:39:47

@geegee: Pedig ez a vásárlásnál készpénzfelvétel itt is működik. Próbáld ki legközelebb.

Herr Géza 2015.07.14. 12:44:22

@geegee: "....és lassan le kéne cserélni a nikkben is a Hun-t Sco-ra, vagy legalább Úkára, nem? :-)"

Látod, így buknak meg a bérbloggerek.... Kamu az egész, otthon egerészik a Nemzeti Félretájékoztatási Föminisztériumban. :))))

Herr Géza 2015.07.14. 12:46:28

@geegee: Nincs ilyen szolgáltatás, mint ahogy sárga csekk sem. Ez Svédországgal ellentétben egy fejlett ország.... :))

2015.07.14. 12:50:46

@wuaaa [nor]: ilyen itt is van cashbacknek hivjak es en is itt lattam eloszor. Mondjuk minimum kell venned egy ragot, de nem szamitanak fel erte dijat kulon, viszont ha nem sajat bankos ATMbol teszed ugyanezt akkor lekapnak 3 CAD-t

Herr Géza 2015.07.14. 12:51:04

@geegee: Nálunk is van ilyen. Mondom, hogy gyenge hely az a Svédország..... :))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 12:51:40

@macamuca [IHUN]: 110 font a legolcsóbb hotelszoba??
Asztaqrva, na, Sco-ban se sz@rral gurigáznak akkor... :-( Rablás...
(Ha a "királyi hímvessző tiszta" jellegű szolgáltatás is benne van, akkor nem szóltam...)

Lehet, hogy akinek van saját, többszobás lakása, annak megéri nyárra egy kempingbe költöznie és kiadni a lakást? Puffadtra kereshetné magát... :-o

Kérünk még árakat: autóbérlés legolcsóbban, szervízdíjak (autó, lakás, ingóságok javítása; csak technikusi, nem mérnökóradíj szintjén...), alapvető élelmiszerek, ingatlan, meg ami eszedbe jut.Nem fillérre pontosan, csak nagyságrendileg. Köszönet. :-)

fhdgy 2015.07.14. 12:51:57

@Herr Géza: Könyörgöm, nem tudtok olvasni! Az nem HUN, hanem IHUN!!!

Nem értitek, mert ómagyarul van?

Akkor lefordítom: itt ni, ezen a helyen!

És ő pont ott van, ahol, és mindig.

2015.07.14. 12:52:31

@Herr Géza: :) a fejletlen Kanadaban is igy mukodik. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 12:54:12

@Zoole[uk]: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hát ezt nem tudtam.
én mobilról meg se próbálnék kommentelgetni, még aranyér' se...
:D
A 10:57:57-es komment az.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 12:56:08

@wuaaa [nor]: Itt a skandiknál is?Ééééérdekes...Nem próbáltam még, de nekem nagyon ritkán kell.Nyerőautomatához is általában max. fél évente szoktam járulni.Szerencsére eddig mindig nyertem is... :D

adg 2015.07.14. 12:59:35

Itt is teljesen termeszetes a boltban a cashout. Nem kell fizetni erte, sot, vasarolni sem kell. Akar az onkielegitos kasszanal is lehet penzt kivenni.

Gyerek csodalkozott az elejen. Itt meg penzt adnak a boltban, nem mi fizetunk, hanem ok. :)

2015.07.14. 12:59:43

@macamuca [IHUN]: jo kis poszt! Mondjuk nekem a skot a kiejtes miatt egy masik nyelv:) melo kapcsan kellett beszelnem skotokkal es hivas kozben kerdezgettuk egymast a brit kollegaval, hogy vajon most mit mondott a csavo :) aztan, hogy tuti ne legyen felreertes kertunk a skottol e-mailt is :)

Herr Géza 2015.07.14. 13:00:17

@wuaaa [nor]: Nono. az az azonosító a te (al)számlaszámod, különösen a prepaid kártyánál. Itt is van több olyan prepaid kártya, ami komplett bankszámlaként müködik, utalhatnak rá pl. fizut és te is tudsz utalni róla (pl. közüzemi díjakat). Egy bibi van, ezek kizárólag VISA vagy MasterCard (prepaid) kártyát adnak, amit viszont nálunk jóval kevesebb helyen fogadnak el, mint az itteni bankszámlák alapkártyájának számító EC vagy Giropay kártyát. Bár már lassan az Aldi/Lidl/stb. is elfogadja a VISA/MC kártyákat....
Ja, és az EC/Giropay kártyák jellemzöen ingyenesek, míg a VISA/MC-nek van éves díja, legfeljebb az elsö évit akciózzák el neked.Mondjuk nyilván nem ezen áll vagy bukik a dolog....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 13:01:16

@fhdgy: És baxxa meg, télleg; igazad van!

:-)))))))))))))))))))))

Hatalmas ötlet, mindenhová jó helymeghatározó, bárhová, bármennyiszer költözhető, nem kell módosítani...
:D

Na megyek, nem akarom megént szétoffolni a napi kommentfolyamot...

SzZoole 2015.07.14. 13:01:31

@geegee: ja,az egy kacsintos smile
Próbálok barátkozni ezzel az uj kommentelőel:)))
De nem reagál,nem tudom miert,lehet meg sem vagyok neki szimpi:)
De az is lehet,hogy halgatnom kellene arra a valakire,aki emailban irta,hogyha hanyagolnam a Diggerel való barátságot akkor tobben beszelgetnenek velem is.

Mr Long 2015.07.14. 13:02:43

@Herr Géza: Kertek anyam nevet is a bankban.

Herr Géza 2015.07.14. 13:04:12

@fhdgy: Ómagyarul nem tudok. Nekem az I HUN volt, ami skótul/újangolul nyilván azt jelenti, hogy "én lenni Magyarországon"...
:)))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 13:05:29

@Herr Géza: " lassan az Aldi/Lidl/stb."

Írjad csak azt, hogy a zenész-szupermarketek.

Aldi Meola
Lidl Richard
Billy Auchan
GáSpar Laci

:D

Herr Géza 2015.07.14. 13:07:42

@adg: "...beszarok ettol az angol/nemet bankszamlanyitasi bohozattol. Ilyen egyszeruen nincs. :)"
Te ozziek gyöngye (:D), hát már kabátlopási ügybe is kevered a németeket ??
Itt nincs semmi szívás egy bankszámlanyitással, söt már interneten is megoldható, pont a múltkor tárgyaltuk ki együtt az ügyet.....
Alzheimer barátod jól van? :)))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.07.14. 13:10:57

@geegee: :DDD
De nem írhatom, mert Auchan itt nincs, a Spar meg nem discounter.
De ha már, akkor találj zenésznevet mondjuk a Treff3000-nek vagy a PennyMarkt-nak.A Norma-val még lehet, hogy én is elboldogulok....
:)))))

**mimi** 2015.07.14. 13:11:03

Hajrá Muci :)
Ez egy jó kis poszt ! :)))

adg 2015.07.14. 13:17:03

@Herr Géza: alzheimer? Majd megkerdezem Demenciat, nem emlekszem ra. :)

De igy, hogy mondod, beugrott. Valoban beszeltunk rola, mea culpa. Csak valaki szerencsetlenkedett a nemet szlanyitassal, arra emlekszem.

Jo, akkor csak az angol benazast nem ertem. Biztos zloee miatt van, mert nekik meg lehetett normalisan nyitni. Utanuk mar nem. :))
(Csak vicc volt)

Mr Long 2015.07.14. 13:29:12

@Herr Géza: Ott is, de angliaban is. Na erre varj gombot! Cseberbol vederbe, majd vissza. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 13:30:46

@Herr Géza: "Alzheimer barátod jól van? :))"
Ő az a német úriember, aki mindig eldugja a holmijaimat, ugye?

:D
A zenész-boltokat nem én találtam ki, de ahányszor látom leírva az áruházak neveit, eszembe jut és elkezdek sírva fetrengeni...
:-)))
Itt Willy's, meg ICA a helyi folklór, azokra is lehetne valamit biztosan alkotni... :-)

adg 2015.07.14. 13:35:49

@geegee: ezek a zanesz boltok kurta jok. :) nagyon faraszto.

Valasz kielegitette a nyomozo enedet? :))

©________ 2015.07.14. 13:46:11

@Herr Géza: szoval nem ismered kennypennyt texasbol;p)

Herr Géza 2015.07.14. 14:15:45

@Mr Long (lassan exhataratkelo): Hogy mik vannak ??? :)))) Akkor még csak nem is hungaricum. Újabb csalódás.... :)

Herr Géza 2015.07.14. 14:17:14

@geegee: 1+ :))))))) Hallani már hallottam a poént, de így a lemezborítókkal überkirály!

Herr Géza 2015.07.14. 14:18:16

@Beth A.: Bevallom nem. De tippem szerint valami country-ász lehet??? Na az nem annyira az én világom. :)

Herr Géza 2015.07.14. 14:19:22

@adg: :D Na ugye meg ugye???

Mr Long 2015.07.14. 14:19:45

@Herr Géza: Na akkor ki a hulyebb? A magyarok, vagy az angolok? :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.14. 14:23:32

@Herr Géza: naigen, erre is jok az ismeretsegi alapon mukodo kulturak. Egy telefonaz iskolabol a bankba, ahol a munkaugyis no unokatestverenek a ferje dolgozik, es maris van bankszamla mar a legelejen, amikor meg nincs kesz a munkavallalasi engedely (az par honap, mire lepapirozzak, utana konnyu a bankszamla es minden mas)

Herr Géza 2015.07.14. 14:42:00

@Dragonlady (Bp, Hun): Én még csak nem is arra gondoltam az ötletemmel. Inkább az eröpozícióra: a Büdös Nagy Bank-nak a macamuca számlája peanut, föleg, hogy szinte minden szolgáltatásuk ingyenes. De ha a Közepesen Nagy Cég, akinek szintén ott van a céges számlája, kér tölük egy apróságot, már nagyobb eséllyel beindul a gépezet.....

SzZoole 2015.07.14. 14:50:36

@adg: Hat nem tudom,de Puhacicaek is csak januar/februar ota vannak itt es nekik is meg volt par heten belul a bankszamla.

Elotte tenyleg konnyebb volt,eleg volt a NI interjura valo ertesito es azzal mindent el lehetett intezni,mind hivatalos lakcim igazolasal.
De mar a gyerekeimnek sincs gondja,most,hogy a nyariszunetben part time-os diakmunkat vallatak,minden siman ment nekik is.

2015.07.14. 15:00:56

@Herr Géza: burokracia az burokracia tele valos elethelyzeteket le nem fedo proceszekkel akar kulfold akar otthon. Itt is biztos ment volna ha van macamucanak sajat nevre szolo szamlaja, de szobat berelt es nem volt. Erre meg a skot bankos Mancikanak nincs processze szal hajtja a magaet, hogy neki kozuzemi szamla kell

2015.07.14. 15:02:18

@Herr Géza: nem dontetlen az hanem 6:3 :D :D :D

adg 2015.07.14. 15:10:26

@Zoole[uk]: Nezd, en elhiszem neked is, hogy egyszeru, es semmi gond nem volt vele. Meg elhiszem a posztolo kalandjait is. En sosem probaltam angliaban szamlat nyitni, sajat tapasztalatom nincs. Megcsak a kozeleben sem jartam eddig. :)
De ha visszanezed az anglias irasokat, szinte mindenhol megemlitik, hogy mekkora szopas szamlat nyitni. A lakashoz munka kell, a munkahoz szamla, a szamlahoz lakas, es itt farkaba harapott a kigyo.

Szoval nem tudom, de mindent elhiszek. Nekem tokmindegy, hogy mekkora muvelet szamlat nyitni angliaban, csak erdekesseg.

Azt tudom, hogy Nemetorszagban egyszerubb sajat bankot nyitni, mint szamlat, igaz @Herr Géza: ? Most jol emlekeztem, ugye? :DD

FutureFry 2015.07.14. 15:16:15

@adg: Velem egyszer előfordult, hogy egy szupermarketben vásárlásnál (ahol egy kupont is használtam) a végösszeg negatív lett (software hiba?). Én is meg a pénztáros is meglepődött, de aztán szó nélkül odaadta a “végösszeget” (igaz, nem volt sok, talán 50 cent).

FutureFry 2015.07.14. 15:22:17

@macamuca [IHUN]: @wuaaa [nor]: @Mrs Rumcajsz CA: @Beth A.: @adg: @Herr Géza: @geegee:
Ez a “cashback” egyébként csak debit kártyánál működik (azaz olyan kártyánál ami közvetlenül bankszámlához kötött), a credit kártyánál már nem (az ott “cash advance” lenne, ami ha működne se érné meg nagyon, mivel arra - pl. ATM-ből így KP-t felvéve - elég durva kamatot szoktak felszámolni ami (a vásárlásokkal ellentétben) a felvétel időpontjától ketyeg).

2015.07.14. 15:29:38

@FutureFry: igen igazad van csak debittel mukszik, mindenesetre nekem szimpatikus szolgaltatas.

Csodabogár 2015.07.14. 15:30:17

@macamuca [IHUN]: Jó, informativ a poszt. Ez a bankszámla cirkusz csodálkozásra késztet. Nyitottam már néhány helyen bankszámlát és ez általában 5 perc szokott lenni, akkor is ha pl. nem is lakom abban az országban. Szóval nem javult a véleményem az Egyesült Királyságról.:-)

ookma 2015.07.14. 15:38:20

Aberdeen, az olajipar miatt el vannak szallva az arak, kozeliti Londont. Hotelszobak detto.

wuaaa 2015.07.14. 15:57:07

@Herr Géza: Ja, meglehet. Nekem már jópár éve nincs frissített infóm ezzel kapcsolatban, szóval igazad lesz.

33621 2015.07.14. 16:39:58

@macamuca [IHUN]: Kedves földim! Igaz hogy semmi közöm hozzá se nekem se a többieknek itt, de te mintha vagy férjnél lettél volna, vagy csak társad van vagy volt, és van egy lányod is!
Ők nem mennek majd utánad? Erről nem írtál.

Chamroe 2015.07.14. 16:49:16

@macamuca [IHUN]: Nagyon-nagyon köszönöm ezt a posztot! Kellett ez most nekem pár héttel az indulás előtt egy kis lélekerősítésnek :)

A győri cégnél, ahol dolgozom, elég sok ex-nokiás dolgozik :)

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 17:27:45

@diggerdriver:
alkalmazott.

@Zoole[uk]:
köszi :))

@adg:
"Ilyen egyszeruen nincs. :)"
Ohh, de még mennyire van, én jóóóóó alaposan kiélveztem :)))))
A németről nincs infóm, de itt tavaly ősz óta igencsak kacifántos ügy a számlanyitás, korábban itt is eccerű volt, ahogy hallom az 1-2-5-sok évvel korábban érkezettektől.

@Beth A.:
a mai nap duplán fizet: poszt + kommentek (igazán megdolgozom a pízemír' :DDD)

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 17:28:31

@esban:
a lényeges (!!) kérdés az, hogy ez mikor volt. Mint írtam, tavaly ősz óta lett macerás a dolog, korábban egyszerűbben (bemondott lakcím, munkahelyi tel.hívás/levél, stb) lerendezték - megnyitották a számlát. Tehát a "áhh, hát nekem tökeccerű volt, mese ez, valami nem stimmel, stb" megjegyzések (=nem rád értve!!!, sokaktól megkaptam itt, akik zöme utóbb frissen érkezett saját barát/rokon szoriját megtapasztalva hitetlenkedve mondta, hogy "hú, hát jól megkavarták a dolgokat!") lényege az, hogy korábbi tapasztalatok alapján úgy gondolják, most is úgy működik ez, mint 1-2-pár éve. Pedig a lényeg az, hogy nem úgy működik, nagyon nem.....

@geegee:
a kockafejű, az egy sima kisfiú-szobor, aminek a fejére 1 hétig ezt a "kockát" (="arccal" ellátva) húzták, és beszélt a járókelőkhöz: szia, hogy vagy, sép időnk van, hasonlókat. Tudod, amikor a vállad felett megszólal-megszólít a soxor látott (=ügyet sem vetsz rá) szobor, hát annak van egy feelingje.... :))))) Jópofa volt.
IHUN vagyok.... perpill Skóciában ;)

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 17:42:21

@geegee:
A 110 fontos (mint legolcsóbb) hotelszoba arra a hotelre vonatkozik, ahol dolgozom :D , azért ettől olcsóbban is van, amiről hallottam, az 25 font/éj és 40 font/ éj (másik hotellánc).
Lakásbérlés: kb 700 font/hó (bérleti díj, ehhez jön még ugye a council tax, ennek összege a konkrét lakástól függ, plusz a rezsi = össz-vissz kb 900-1000 font/hó: 1 szobás, nappalis fürdőszobás lakások, átlag környéken. Jobb helyen, nagyobb lakás, stb = még rágább).
Szobabérlés: 350-400 font/hó, némelyeket 500-600 fontért adnak ki (ismét a konkrét állapot, méret, elhelyezkedés, stbstb függvénye)
Autóbérlés: nem tudom
Javítások: szintén nem tudom, illetve autószerelőtől hallottam, hogy műhelyük 50 fontos órabérben dolgozik.
Élelmiszer: vegyes. Attól függ, melyik boltban vásárolsz. Iceland, Asda, Tesco, Farmfood itt az olcsók, van Lidl is, a Sainsbury és a M&S drágább, de a minőség is más. Összességében hasonló az árszínvonal, mint Mo-on, de az arányaiban (=órabér, napi bér, havi bér) magasabb jövedelem miatt olcsóbbnak tűnik.
Közlekedés: kocsim nincs, busszal járok. Napijegy 4 font, korlátlan számú utazást ad adott busztársaságnál (amelyikkel én járok, máshol is hasonló ár van, illetve egyutas vonaljegy 2,5 fontért), a heti bérletem 18 font.

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 17:44:34

Pardony+grácia, ismét lelépek,most éppen mennem kell dolgozni az indok :)))
De ismét terminátorosat fogok jáccani: visszatérek :D

SzZoole 2015.07.14. 17:51:33

@macamuca [IHUN]: Csak egy koszi,ennyi?
Hat azert ettol tobbet vartam töled:)))

SzZoole 2015.07.14. 18:02:55

@adg: Persze en sem ketelkedem Mucuska posztjaban,csak leirtam,hogy anno nekunk Meg konnyebb volt,mint ahogy most is eleg valtozoak a tortenetek.

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 18:05:05

@Csodabogár:
Hát nem volt eccerű menet, tény, de mint sokan leírták már, itt sincs kolbászból a kerítés == itt is létezik a nehézség, probléma, akadály, gond, stb., fontos dolgokban is. De ezzel együtt számomra sokkal élhetőbbnek tűnik, tehát nem rontotta a megítélésemet, mármint a véleményemet az országról. Konkrétan nem vártam ezt/ennyi bosszúságot, bár arra számítottak, hogy nem lesz egyszerű, ugyanakkor tudtam, hogy előbb-utóbb lesz igencsak kellemetlen"élményem" is. Hát lett is. De Megoldódott, és ezt is tudtam: ha tiprodok, bosszankodom feszt, stb, akkor is ez lett volna, szóval nyugisan vártam. Ezután is lesz még nyilván negatív tapasztalatom, hogy minek kapcsán, azt előre nem tudhatom, de nem várok zökkenőmentes életet = be van kalkulalva a rossz is

esban 2015.07.14. 18:08:09

@macamuca [IHUN]:
Ez most volt szeptember kozepen. Szoval fenntartom hogy cegfuggo :)

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 18:13:52

@ookma:
Igen, Aberdeen viszonylag drága, az olaj miatt, de azért van olcsobb hotelszoba is (nem mindegy, hol-melyikben száll neg valaki). De összességében valóban drága város.

@33621:
Talán nem véletlenül....
De ha már így rákérdeztél: nem jönnek. Lányom otthon talált munkát, férjemnek eleve van is (raadasul szereti is, tanár), plusz egyetemre is jár, szóval nem jönnek.

@Chamroe:

szalka240 2015.07.14. 18:37:28

@adg: Nekem volt egy kicsit körülményes a számlanyitás Németországban, mert lassú volt az ügyintézés a bankban, mert nem tudtam, hogy előre kell időpontot kérni. De ez semmiség volt a poszban leírtakhoz képest. Az itteni csapda annyi volt, hogy a számlához lakcím kellett, a lakásbérléshez meg bankszámla, mert csak átutalással lehetett fizetni a lakbért és a kauciót. Szerencsére az önkormányzatnál bemondással lehetett intézni a lakcímet, miután tudtam, hogy hol fogok lakni. A lakásba pedig a banknál elindított átutalás igazolásával már másnap be tudtam költözni. A bankszámla meg elkészült 5 nappal később.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.07.14. 19:17:40

Gratulálok a beilleszkedéshez és a boldoguláshoz, mindig jó ilyet látni. De régen olvastam ennyire érzelemmentes posztot. Mintha a semmiből indultál volna a semmibe.

Csodabogár 2015.07.14. 19:23:15

@macamuca [IHUN]: Nagyon helyes hozzá állás. A rossz mindig olyan helyről támad, ahonnan a legkevésbé számítunk rá. Jobb nem is foglalkozni a dologgal, majd ha jön valami, megtalálod a megoldást, biztos vagyok benne.
Nekem személy szerint az angolszászok ugy általában nem jönnek be, a hideg ráz a gondolatra is, hogy ott kelljen élni. Europa nyugatibb felét jobban szeretem. Mindent ami nem sziget.:-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.14. 19:53:06

Nyaralas ...HÁ, hat az nekunk iden kimarad :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.14. 19:55:59

@Herr Géza: mondjuk ugy, ahogy a munkatarsam. 3 honapig nem nyitottak neki szamlat, addig az enszamlamra jott az o fizetese is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.14. 19:57:09

Megittam az előbb egy ilyen üveg ágyas barackot.
JóóóóVóóóót:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kepkezelo.com/images/qj8ga41mj6qwyfm7iwju.jpg

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.14. 19:59:19

@Herr Géza: tertivevenyt nem is ismerik, ugy elhajtott a posta managere mint a huzat - marmint magayr tertivevennyel. Nem ninc solyan, csekket meg nem csak bankok valtjak be, hanem nehany ceg is, igaz leveszik belole a sapot.

puhacica 2015.07.14. 20:07:11

@geegee: mobilon is van am webes nezet. :)

es ha mar mobil meg UK, irok par sort a mai elmenyemrol, remelem, Maca nem banja. szoval elegge be volt mar tompulva a telefonom, gondolkodtam cseren, de a kinezett keszulek nem olcso, igy nem igazan foglalkoztam a kerdessel. viszont ma bementunk egy telefonboltba, csak nezelodni. addig nezelodtunk, mig az elado ra nem beszelt, hogy nezzuk meg, mennyibe kerulne a mobilgep, elofizetessel egyutt, havi reszletre. kicsit sok volt a fzetendo osszeg, gondoltam, hagyjuk, mire kijott a menedzser, adott meg ilyen-olyan kedvezmenyeket, beszamitottak a regi telefonom, ugy, hogy kb. addig neztek ra, mig szetszedtek, a toltot se kellett hozza otthagyni, majd kaptam egy nagyon barati ajanlatot. a bibi viszont az volt, hogy 4 honapja kotottem szerzodest egy masik szolgaltatonal. sebaj, nezzuk meg, mennyiert lehet otthagyni oket. na mondom, itt bukik a mutatvany. ... par telefon, very sorry hogy elhagysz minket, ennyi a lelepesi dij, a szamod megtarthatod, itt a kod hozza, puszi. magyarul mindenki azon volt, hogy nekem jo legyen.

otthon viszont mindenki azon volt, hogy neki jo legyen. az elado kisasszony, akitol feher telefont kerek, majd feketet akar ramsozni feher tokkal, mert feher keszulek epp nincs naluk. :D a hasznaltmobilos, aki beszamitasnal nagyitoval keresi a hibat, hogy minel lentebb tudja tolni az arat, doboz, headset, kutyafaca minden legyen, a szolgaltato, aki valaszra se meltat, hogy milyen modon tudnank lemondani a par honap mulva amugy is lejaro szerzodesunket, a masik szolgaltato, ahol csak ugy tarthattam meg a szamom, hogy a sajat flottajukbol atvittek a szamom egy feltoltos simre, majd visszavittek az uj elofizetesre, 7 naluk toltott ev utan, 7ezer forintert. :D

es nyilvan nem ilyen fekete-feher a dolog, csomo minden van itt is, amin lehetne csiszolni boven, de osszessegeben nekem jobban bejon ez a fajta hozzaallas a vevohoz es szerencsere gyakrabban is tapasztalom, mint otthon.

(bocs Mucus, ez curvahosszu lett, biztos elkaptam toled. :D)

pasztasuta 2015.07.14. 20:18:51

@macamuca [IHUN]: tetszett! örülök, hogy jól érzed magad Skóciában. :) és külön köszönet a képekért!

kék madár 2015.07.14. 20:52:56

@macamuca [IHUN]: azt olvastam, hogy a ferjed meg a lanyod otthon, te meg vegleg kinn. Aztan ittam egy kavet, es meg mindig azt olvastam. Es ezt igy meg hogy?
A ferjeddel ilyen tavkapcsolatod van. A masik, hogy semmi kozom hozza, de erdelekel

wuaaa 2015.07.14. 21:00:57

@macamuca [IHUN]: Csináld meg az offshore tanfolyamot és próbálj kijutni toronyra takarítani. Nem kell lakásra költened és annyit lehetsz otthon, hogy csak... :)

kék madár 2015.07.14. 21:03:48

@wuaaa [nor]: ott biztos jo lehet a hangulat, majdnem mint a belvarosban :)

kardio1 2015.07.14. 21:10:36

Tetszett a poszt. Meg a karakán hozzáállás.
Egyúttal megegyeznek, hogy volt némi klisé-porbadöntés is: magyar barát, aki kint is segít, meg bürokratikus akadályok nyugaton, ahol a közvélekedes szerint minden flottul megy, nem úgy, mint az ohazaban. Meg is nyugodtam, mert Franciaországot legalább olyan bürokratikusnak látom, ha nem jobban, mint Magyarországot. Ezek szerint máshol is docoghet a szekér. Persze téged ez nem vigasztalt ez alatt a nyolc hónap alatt.

kardio1 2015.07.14. 21:11:45

Megegyeznek = megjegyezném

puhacica 2015.07.14. 21:13:16

@Beth A.: ugy nez ki. neked nem? :D

wuaaa 2015.07.14. 21:26:24

@Zoole[uk]: Figyelj, a nőket csak nők értik. Utálják is egymást... :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.14. 21:59:22

@wuaaa [nor]:
Ez de jó volt...:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Muscari 2015.07.14. 22:04:26

@puhacica: na varjatok, majd jovok en is :-)

Muscari 2015.07.14. 22:18:28

Off. Ugy nez ki, vegre valamit fognak kezdeni Calais-ban a kamionosok eletet megkeserito illegalis migransokkal
www.bbc.co.uk/news/uk-33525242

Egy biztonsagi zonat szeretnenek kialakitani, ahva 230 jarmu fer el. A szamok elrettentoek, a Calais-ban taborozo emberek szama a januari 600-rol mara 5000-re nott.

wuaaa 2015.07.14. 22:26:08

@macamuca [IHUN]: "2-3 hét platform után irany Mo? Kizárt dolog"

Erre biztosan van magyarázatod (nem kell), de én semmi akadályát nem látom. Amúgy nem te lennél az első platformon takarító magyar maca.

Herr Géza 2015.07.14. 22:46:52

@adg: Igen, nekem is van három-négy.... :)))))))

33621 2015.07.14. 22:49:16

@macamuca [IHUN]: Kék Madár gondolata az én kérdésem után tűnt fel, Így aztán engem is érdekelne! Én nagyon szívesen leírom neked az én magánéletem beszámolóját neked privátban természetesen, ha érdekel? :-) Nincsen semmi takargatni valóm! Valamelyik Karacs famíliával nem vagy véletlen kapcsolatban!

33621 2015.07.14. 23:00:36

@macamuca [IHUN]: Privi ment várom válaszodat!

puhacica 2015.07.14. 23:06:57

@diggerdriver: szerinted hogy irjak azt, hogy "angliai"? veletlenul se nagy A-val az elejen, ugye? :D

puhacica 2015.07.14. 23:11:24

@diggerdriver: akkor legalabb mi tudunk helyesen irni. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.14. 23:14:02

@puhacica:
Jaa hogy a Beutalt?
Még tart az orgazmus a megtalált "s" miatt:))))))))))))))))))))))))))))))))

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 23:15:23

@kardio1:
Klisé -rombolás: semmi különös, mindössze helyes fogalom-értelmezés, illetve használat.
Barát: (ebbe a konkrét esetben): valaki, akit kb 15 eve ismerek. No es o is engem. Es a közösen átélt pozitivumokon túl akadt pár nem túl kellemes tapasztalat is. Szoval, joban-rosszban .... Na, o barát. Es meg igy sem mertem kérni, csak tippet, tanácsot, otletet. Es bar ezeket is kaptam, de mellé konkret megoldási javaslatot is (Gyere, lakj itt, HA neked is megfelel).
Ugyanezt elvárni egy reglatott, valamikor kedves ismerőstől, akivel egyutt dolgoztam, vagy együtt buliztam: no, sokan ugy gondolják, miert be. Aztán negy a rívás, hogy csak dumálni tud, meg tanácsokat adni, de hogy segítene, na, azt nem! Merthát nem ad konkret melót, lakást, nem kísér el ide-oda, stbstb. Magyarán: aki azt várja, hogy más megoldja helyette (!!) a problémáit, az zokon veszi, ha ez nem történik meg....
Es ehhez egyaltalan nem kell külföldre menni.....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.14. 23:17:01

@puhacica:
Ja mint Leonardo. Nem olyan művész, olyan meleg:)))))))))))))))))))))))))

kék madár 2015.07.14. 23:27:12

@macamuca [IHUN]:
igen de az en maganeletem nem erdekel senkit, szemben a tieddel. : )
Es kicsit sokat elarultal ahhoz, hogy azt gondoljam, nem szeretsz belemenni a reszletetekbe. Oszinten szolva csak aggodtam ertuk/erted.
Long story short, valoban a te maganugyed, en meg megint tul kivancsi vagyok.

ookma 2015.07.14. 23:30:51

@macamuca [IHUN]: De pont az ingatlan/alberlet arak miatt nagyon elheto hely, valahol egyszer volt valami felmeres, masodik legelhetobb varos UK-ben. Menj kifele is a varosbol, Stonehaven, lefele es felfele is a tengerparton, Dee (royal deeside) menten be egeszen a Cairngorm fele ... Gyonyoru a taj, rengeteg var van, stone cirles, itt sokkal tobbet sut a nap is, mint a parton.

macamuca [IHUN] 2015.07.14. 23:55:14

@wuaaa [nor]:
Mondom, felmerült a gondolat.
De:
1: nem vonz a gondolat, hogy jóóóóó sokáig takarítsak, még ha igen jó pénzért is, leginkább azért nem vonz, mert van valami, amihez értek is, szeretem is és az is jól fizet == van választási lehetőségem. Akinek nincs, annál nyilván másként fest a helyzet.
2: Rugalmas vagyok, szeretem az új dolgokat, helyeket, stb, a változatosságot, de igénylem a stabilitást is. Az, hogy 2-3 hetente két teljesen különböző életmód/életvitel/napirend között oda-vissza váltogassak (maradva a felvetésednél, miszerint platform és Mo.), megspékelve minden váltásnál 1-1 napi utazással (Aberdeen azért elég fent van, ide is el kell jutni a platformról, illetve innen Londonba/Párizsba/Amszterdamba, ott átszállni, majd tovább Bp.-re = ez 1 napos utazás, vissza ugyanígy), na, ez hosszú távon (=1-2-pár év) szintén nem vonzó számomra. Nem véletlenül fizetik meg igen-igen jól a platformon dolgozókat.... Jelen pillanatban bevállalnám, mondjuk évre, node most nem elég jó hozzá az angolom.. Mármint a tanfolyamhoz/vizsgához.
3: Piszok sok pénzzel császárként lehet élni Mo.-on. Az összeget meg lehet keresni a platformon, majd haza lehet vinni és elkölteni. Mire is? 2-3 hetes havajkodásra? Vagy a szintén 2-3 hetekig lakott szuperül berendezett saját kecóra (=megpróbálni úgy tenni, mintha igazából ott élnék, csak épp dolgozgatni járok el pár hetekre=van ám fix pont és nyugalom az életemben, ez folyamatos jövés-menés csak látszat...)? Vagy gyűjteni a bankbetétet? Esetleg mindent készen a sejhaja alá tenni a lányomnak, hiszen egy szülőnek az dolga (mit dolga: kötelessége), hogy amiért neki megkellett dolgozni, attól kímélje meg a gyerekét, és mindent adjon meg neki (elsősorban anyagiakr értve: lakás, berendezés, kocsi, költőpénz, stbstb)? (ez kb totál ellentéte annak, mint amit eddig nevelés címszó alatt folytattam, és a nevelést szó szerint értve=nem pénzben mérve, hanem időben, odafigyelésben, beszélgetésekben, és más effélékben szóval ez is kilőve....)?
Szóval, a piszok sok pénzzel császári életmódot folytatni Mo-on, miközben a növekvő elszegénydésen kívül is millió dolog zavar az országban: kösz, inkább egy másik helyen próbálkoznék.. Ja, hát hiszen már próbálkozom is: itt.
Én valóban szó szerint értem azt, hogy új életet kezdtem.
Mert elegem lett a régiből.
És igaz, hogy a munkahelyem megszűnése adta meg a kezdő lökést az első lépésekhez, de a munkahelyi/anyagi nehézségek (=nuku normális munka, normális megélhetést biztosító fizuval) csak egy részét képezték mindannak, amiből elegem lett.
Nem kell ahhoz ordítozás, hangos szó, világfájdalom előadása naponta, hogy valaki úgy érezze: kész, ennyi volt, nem bírom tovább.
Anyagiak, az ország állapota, családi történések: külön-külön is elegendő sok embernek ahhoz, hogy váltson.
Nálam mind benne volt a kalapban.
Hát kb ezért kizárt dolog, hogy eseti látogatásokon túl nem szándékozom Mo.-on élni, akár platformos váltásos meló, akár más variáció/meló adná az alapot/lehetőséget.
:)

macamuca [IHUN] 2015.07.15. 00:09:14

@ookma:
Igen, nagyon élhető, bár én nem az ingatlanárakat nevezném meg indokként, hanem a város szerkezetét, kialakítását.
Van ugyan pár toronyház =18 emeletes) a tengerparton (és micsoda panoráma van onnan, huhh.... egyik kedves ismerősömék ott laknak, majdnem fent, hát mit mondjak.....), és akad a belvárosban sokemeletes bevásárlóközpont, meg hotel is, de alapvetően 1 emeletes házak, 4 szintes sorházak és földszintes lakóházak a jellemzők. Nem nyomja agyon az embereket (mármint közérztileg) a sok magas épület, létezik privát szféra (amit óvnak is...), sok a zöld felület mindenfelé, plusz jópár nagy park is van a városban (igen, bent), ott van a tengerpart, szintén emberi léptékkel kialakítva (teljesen jól megfér a valamikori kikötő régi halászkunyhói /melyeket gyönyörűen rendben tartanak és bérelhetőek, jellemzően turisták veszik ki/ mellett az ultramodern kikötői irányítóközpont (van "némi" forgalom a kikötőben....).
Ennyi ember ilyen akóhelyeken élve = nagy területen terül el a város (na,ezt jól megaszontam...). De jó a tömegközlekedés, az utak rendben vannak = igen, nagyon is élhető a város :)
(településfejlesztési szakelőadóként itt esélyem sincs elhelyezkedni pedig azt is szerettem.... szóval ez kilőve.... de azért látok :))))

P.Elliot 2015.07.15. 00:10:22

@macamuca [IHUN]: Nagyon tetszett a poszt, igazi karakan no vagy, bevallalos de megfontolt, legyen az eletben sok szerencsed.
Amit a hozzaszolasokban nem ertek, hogy kerulne ide a maganeleted? A csalade. Nem mindenki oszt meg mindent es kicserelni se akarja masokkal hogy meseljuk el egymasnak a maganeletunket.
Minek is? Ez a kikoltozes rolad szol, hogy mi van mogotte, milyen terv a csaladdal az abszolut maganugy, nem illik erdeklodni de legalabbis feszegetni a temat.

macamuca [IHUN] 2015.07.15. 00:10:40

@kék madár:
A "sok" részlet és a "minden" részlet 2 teljesen különböző fogalom :)

macamuca [IHUN] 2015.07.15. 00:11:48

@P.Elliot:
köszi :)
(szinte egyszerre :)))))

M. Péter 2015.07.15. 00:47:13

@Beth A.: @Herr Géza: A bank és maga az ügyintéző is nagy büntetést kaphat, ha az derül ki, hogy nem ellenőrizték elég alaposan az ügyfelet, ezért inkább nem kockáztatnak.

A Lloyds Bank viszont azt hirdeti, hogy uniós állampolgároknak elég az útlevél vagy személyi is, nem kell a lakcímet külön igazolni. Ha a ügyintéző esetleg nem tud erről, meg kell mutatni neki a bank honlapját.

M. Péter 2015.07.15. 01:01:36

@FutureFry: Egyszer nekem is sikerült ilyet csinálnom. Szoktak lenni "buy 1 get 1 free" akciók, ezt úgy programozták a pénztárgépbe, hogyha kettőt vesz az ember, akkor egynek az árát a végén levonják. Az, amit vettem, ezen kívül még le is volt árazva az eredeti ár fele alá, mert márt közeledett a szavatosság lejárata, viszont a teljes árát vonták le, amikor 2-t vettem belőle, így lett a végösszeg negatív.

kék madár 2015.07.15. 01:05:43

@P.Elliot: @macamuca [IHUN]: kepzeljetek el, ha elmeselem, hogy ma reggel jott velem szembe egy krokodil, sonkas sajtos croissant volt nala es egy bicikikormany. Es....? es a tobbit nem meselem el. Igy alakul ki az emberi kivancsisag.

M. Péter 2015.07.15. 01:15:43

@FutureFry: A régi szép időkben az USA-ban Discover Card-dal is ment a dolog, a készpénz is vásárlasnak számították.

qkuc 2015.07.15. 01:18:13

Jáhj, ez a lakás-para ... Remélem szerencsém lesz, vagy csövezek az irodában ...

qkuc 2015.07.15. 01:19:30

@FutureFry: Uh, akkor művelődhetsz a Kuponzsonglőrök műsorból ...., :D.

kék madár 2015.07.15. 01:19:52

@qkuc: azert a szerencse kicsit keves, kezdd el idoben keresni. Allitolag nyugat Europaban a lakasok 10%-a lakatlan, legalabb azt deritsd ki, hogy Dublinban hol :)

qkuc 2015.07.15. 01:22:17

@kék madár: Már kinéztem egyet, de nagyon kíváncsi leszek ki is adják-e. Nem Dublin, a hideg és esős Cork, :D.

kék madár 2015.07.15. 01:25:56

@qkuc: az amneziam....
nagyon szep kisvaros, mint a filmekben. Legrosszabb esetben veszel el yachtot es azon laksz a folyon.

M. Péter 2015.07.15. 01:28:06

@macamuca [IHUN]: Mo.-n mindenki választhat egy bankszámlát, amelyről ingyen vehet fel 150000 Ft-ot, de a bank fizeti utána a 0,6% tranzakciós adót, vagyis a banknak máris havi 900 Ft-ba kerül a számla.

FutureFry 2015.07.15. 03:12:15

@M. Péter: Érdekes. A Discover-rel az a fő (?) probléma, hogy még az USA-ban is sok olyan hely van (még mindig) ami nem fogadja el, nemzetközileg meg szinte (továbbra is?) ismeretlen. Pedig úgy hirdetik, hogy “no foreign transaction fees” (ami egy nagy plusz elvileg, mert nem sok ilyen kártya van az USA-ban), dehát ha nem fogadja el senki külföldön, úgy könnyű…

montroyal ( CAN qc) 2015.07.15. 03:12:17

@macamuca [IHUN]: jo a postod, minden kezdet nehez, de Te konnyebben vetted , es a bank is megoldodott ... talpra esett ,vidam eletrevalo no vagy , es ezt a kepeidrol is megallapitottam , koszi hogy szerencses vagyok es kovethetjuk egymast nem csak a HA-n.. es az is tetszett hogy valaki nem csak felsorolja milyen nyelvekbol milyen szinten , vizsgan van , hanem leirtad hogy ezek az otthoni nyelvtanulasok, bizony erosen proba ele allitanak a nyelvi kornyezetbe .. ..annak idejen Bécsben angol tanarral dolgoztam eladokent elektronikai boltban .. o is feltett kerdeseket a vevoknek de amikor valaszoltak csak hebegett-habogott ..

FutureFry 2015.07.15. 03:20:07

@qkuc:
Ezt “kuplungzsonglőrök”-nek olvastam, de:
“No results found for kuplungzsonglőrök” és
“Your search - kuplungzsonglőr - did not match any documents.”
Aztán rájöttem a tévedésemre. Pedig kuplunggal szvsz érdekesebb lett volna. (A műsort egyébként nem ismerem.)

blackhairlady 2015.07.15. 03:36:32

@macamuca [IHUN]: Muci, nagyon jo posztot irtal, a kommentekkel kiegeszitve kulonosen informativ. Nagyon sok sikert kivanok neked, talald meg a boldogsagodat ott, vagy akar mashol kesobb:)

poggY 2015.07.15. 05:29:08

Én itt TXban meg nem próbáltam számlát nyitni mert csekken kapom a fizum és annak bevaltasahoz nem kell számla. De hamarosan nyitok egyet mert ebayrol viszont csak paypallal lehet vásárolni és az biza fontos :D

poggY 2015.07.15. 05:30:30

Most éppen az orvosi rendelőben ülök csontzuzodassal, ez csak followup szóval már voltam itt. Basszus este 7re jöttem most meg fel 11 van. De legalább a váróban ment vmi jó mammuthos mese

wuaaa 2015.07.15. 06:34:27

@macamuca [IHUN]: Hát ilyen terjedelmes választ azt hiszem még életemben nem kaptam senkitől... :)

©________ 2015.07.15. 07:24:23

@puhacica: egyik zsebembol a masikba?:-)

©________ 2015.07.15. 07:26:17

@diggerdriver: az kicsoda? Az amerikai jogasz?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.15. 07:29:43

@Beth A.:
Az. A várgesztesi Petrocelli:))))))))))))))))

2015.07.15. 07:59:44

Csak így tovább. ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.15. 10:56:28

@macamuca [IHUN]: Jahaaa, így már vili.Már kezdtem elszédülni... :D
Köszönöm az infókat.
Az IT-szobor meg röhejes lehet, gondolom egy pár embernek földbe gyökeredzik a lába...

macamuca [IHUN] 2015.07.15. 11:44:41

@geegee:
Vicces volt, de mar nincs a szobor fején""doboz"", 1 hétig tartott a móka

macamuca [IHUN] 2015.07.15. 11:46:09

@wuaaa [nor]:
A jo berkommentelo tisztesseges+alapos munkat vegez, kéremszépen, nem csak odalok par karaktert!!

Muscari 2015.07.15. 13:17:21

@P.Elliot: Macamuca régi kommentelő itt és bizonyos dolgokról, pl a családjáról írt már régebben a kommentekben, innen tudunk a létezésükről.
Muca azon kommentelők egyike, akiknek a kiköltözéséhez egy kicsit mi is "asszisztáltunk", akkor kezdett el kommentelni, mikor még csak megfogalmazódott benne a gondolat.
Az ő posztja ezért sokunknak többet jelent, mint egy ismeretlen posxtolóé.

@qkuc: szerintem neked a munkáltatód segíteni fog, ne aggódj.

Kyria 2015.07.15. 13:36:02

Nekem nagyon tetszett a poszt. Higgadtan, összeszedetten, világosan van megírva, emberi, de indulatoktól mentes (azok úgysem segítenek). Nagyon sok sikert kívánok a szerzőnek!

P.Elliot 2015.07.15. 13:38:50

@Muscari: Ertem en, csak voltak itt nagyon kovetelozo hozaszolasok hogy szamoljon be a maganeleterol ami tenyleg ra tartozik csak ha nem akar rola beszelni, illetve ti lehet hogy tudjatok az elozmenyeket meg nektek be is szamolna de nem akar a kitudja mennyi olvasonak akik nemcsak hogy kibeszelnek hanem netan hiret is vinnek a csaladnak ha raismernek hogy ez itt miket beszelt roluk.
Igy ertettem.

kardio1 2015.07.15. 14:42:48

@macamuca [IHUN]: igazad van. Ugyanakkor elterjedt mondás, hogy kint a magyarokat kerülni kell, így, en bloc, illetve, hogy a bürokrácia kvázi nem létezik a Lajtatol nyugatra, ezért írtam azt, amit. Örülök, hogy jól alakulnak a dolgaid.

qkuc 2015.07.15. 19:32:25

@kék madár: Semmi gond miszter, :). Yacht, naná ... Majd ha én leszek a következő Bill Gates, :D.

FYI

Megvolt életem első USA interjúja is, Palo Alto, HP. Meglepő módon nem táronította el őket a tény, hogy magyar vagyok. Ezen elcsodálkoztam. Ellenben nem hiszem, hogy egymást keressük ...

kék madár 2015.07.15. 23:04:19

@qkuc: Ha mar Palo Altoba kijutsz, onnan csak egy ugras a Google es az Apple, hitesd el veluk, hogy te kellesz nekik

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása