oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 08. 06:40,  Magyar nem csak otthon lehetsz 184 komment

2015. július 08. 06:40 Határátkelő

Magyar nem csak otthon lehetsz

Érdekes kérdéseket feszeget Péter mai írása, és legalább ilyen érdekesek a példák is, amiket felhoz Rákóczitól Kossuthon át Puskásig. Vajon tényleg nincsen hely számunkra a nagyvilágon e kívül? (A poszt a Magyarország és én pályázatra érkezett.)

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

papp_laszlo_es_puskas_ferenc_foto_mti.jpgPuskás Ferenc és Papp László (fotó: MTI)

Üdvözöllek, kedves ismeretlen Olvasóm, akivel valószínűleg azonos gondolatokon gyötrődünk, és akit most tulajdonképpen abba is beavatok, ami az én számomra is álmatlan éjszakákat hozott. Dőlj hátra, vegyél mély lélegzetet, és kérlek: gyere velem ebben a gondolati kalandozásban. Amit írok, nem „örök igazság” és nem tanács, hanem a magam kérdései és a magam válaszai. Olvasd el, fontold meg, és aztán dönts a magad hasznára, a magad kockázatára – biztonságosan és magabiztosan!

„A nagy világon e kívül Nincsen számodra hely; Áldjon vagy verjen sors keze: Itt élned, halnod kell” – mondja a Szózat. Eszerint az, aki külföldre költözik ezzel hűtlen lett a hazájához?

A magyar idézet után a magyar olvasótól kérdezem: hazaáruló volt-e Rákóczi, amikor emigrált, látva, hogy az általa képviselt ügy megbukott, és nem akart az „aktuálisan győztes ügy” szolgálatába állni?

Hazaáruló volt-e Kossuth, amikor külföldön járta az országot, az általa képviselt, de akkor Magyarországon üldözött gondolatokat népszerűsítve?

Nem jogos-e „legnagyobb magyar”-ként tisztelni Széchenyi Istvánt, aki jobban tudott németül, mint magyarul, életének jelentős hányadát külföldön töltötte – és gondolatokat, terveket, itthon újdonságnak számító felfogást hozott haza? És ha lakóhelyéül végképp a külföldet választotta volna: talán most, az elmúlt évek új nagy népvándorlását tekintve, elgondolkodhatunk: vajon az volt-e az igazi hazafi, aki annak idején ottmaradt Etelközben?

Hadd írjak most két, már elhunyt sportemberről, nagy tisztelettel, de teljes nyíltsággal. Egyikük pillanatig sem titkolta, hogy a sportteljesítményét a fizetéstől teszi függővé: erről közismert legendák szólnak. Amikor alkalma nyílt, külföldre ment és ott csinált karriert. Haza akkor jött, amikor a sportpályafutása már véget ért; itthon már semmi érdemi sport-tevékenységet nem végzett.

A másik még akkor sem hagyta el Magyarországot, amikor egy kicsinyes adminisztratív döntés abban gátolta meg, hogy élete legnagyobb versenyén részt vegyen. Egész aktív életében a hazai utánpótlás-nevelésben tevékenykedett.

Két kérdésem van. Melyikük tevékenységének lett nagyobb hatása Magyarország ismertségében: Puskás Ferencé vagy Papp Lászlóé? És egy még kellemetlenebb kérdés: melyiküket becsülte meg Magyarország több elismeréssel, róla elnevezett több és jelentősebb létesítménnyel?

Senkit nem akarok semmire rábeszélni; csak azt sem akarom, hogy bárkit tévhitek vagy félreértett értékek tartsanak vissza. A hazát szolgálni, az otthon élőket segíteni, magyarnak maradni nemcsak otthon lehet.

Ami mégis fájhat

Nem, most nem a Duna-Tisza és a Balaton, a nyelv és a pesti viccek, vagy a csülkös bableves és a Túró Rudi hiányáról lesz szó. Nem is az otthon maradt rokonokról és a gyermekkor feledésbe merülő színtereiről.

Változás várható még valamiben, amit eleinte nem is gondolna az ember. Sajnos nem emlékszem, hol olvastam a történetet, amelyben a barátai megkérdeztek valakit, mit tenne, ha hirtelen többszörösére növekedne a jövedelme. „Akkor bizony új barátokat kellene találnom” – felelte a többiek nagy megrökönyödésére, és hozzátette: „Olyan helyekre járhatnék, olyan programjaim lehetnének, amelyekben ti nem tudnátok követni”.

Azt próbálom kifejezni, hogy aki egy nagy lépéssel „megcsinálja a szerencséjét”, annak számítania kell arra, hogy a régi barátai nem mind fogják megtenni ezt a lépést (közülük néhányan talán csak azért, mert nem lesz hozzá bátorságuk... persze úgyis a körülményekre fognak hivatkozni); tehát mindenképpen változik a baráti kör.

Ez nem feltétlenül baj; csak számítanunk kell rá, hogy az a barát, szomszéd, kedves kolléga, akivel mostanában egymásnak panaszkodunk és egymást bátorítjuk, „távoli ismerőssé” fog válni: levelezni fogunk, talán meg is látogat majd az új, külföldi otthonunkban – de már „nem éljük egymás életét”: egyre több lesz az, amiben nem értjük egymást. Ismétlem: ez nem feltétlenül baj; csak számítanunk kell rá.

És mi történik, ha kimész, belekezdesz az új életedbe... és nem sikerül?

Először is: ha nem sikerül, az nem azt jelenti, hogy nem is sikerülhet. A legenda szerint amikor a Wright testvérek a világon elsőként sikeresen szálltak fel motoros repülőgéppel, az nemcsak hogy nem az első próbálkozásuk volt, hanem azon a napon már a harmadik.

Képzeljük el a helyzetet: nem sikerült; aztán megint nem sikerült. Az újságírók már nyilván hazamentek, a gyerekek röhögnek, a család szégyenkezik – és ők befekszenek a sárba a mocskos, olajos motor alá, hogy valamit megigazítsanak... mert egyszer valakinek biztosan sikerülni fog: ennél többet akkor még nem tudhattak.

Ne add fel!

Nagyon fontold meg, mielőtt belevágsz! Alaposan tervezz és legyen terved arra az esetre is, ha nem működik a terv! Gondolj meg mindent, amit előre meggondolhatsz! De ha döntöttél és belevágtál: ne add fel!

Persze előfordulhat, hogy mégis fel kell adnod; előfordulhat, hogy kénytelen vagy abbahagyni és hazajönni. Egy rokon betegsége, egy üzleti partner kilépése, egy baleset... sokféle ok lehet, amely megakadályozza a folytatást (abban a pillanatban legalábbis).

Hazajössz, feltehetően nem igazán jó hangulatban – és megszólal a „jóbarátok” kórusa, akik ugye megmondták, akik óva intettek, akik tudták előre, és akik most együttérző arccal (le)sajnálnak, legalábbis amikor veled vannak; és hogy a hátad mögött mint mondanak, azt jobb, ha nem tudod.

De ha megtudod mégis: mondd el nekik Karinthy esetét a kezdő költővel, aki véleményt kért a verseiről. Karinthy nem mondott véleményt, hanem ezt írta neki: legyél mindenképpen büszke, hogy vállaltad! És ha valaki kinevet, és azt mondja, hogy rosszak a verseid, így felelj neki: én legalább költő vagyok, ha rossz költő is; és te?

Ha gúnyolódik veled valaki, nyugodtan nézz szemébe és mondd: én legalább megpróbáltam; és te? Én legalább ezt is megtapasztaltam és ennyivel is több tapasztalatot szereztem; és te? Én már tudom, hogy a falu határán túl milyen a világ az élet mindennapjaiban; és te? És ne add fel!”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr597608720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2015.07.08. 06:53:26

Osszesegeben ertettem, mit akarsz mondani,
de ezt a nemet nyelvu Szechenyi dolgot meg nezd at, hogy miert,
remek, h a turorudit belevetted, anelkul nem igazi,
de most akkor mi isneked magyarorszag, mert az nem derult ki.

Btw. Usa-ban 5 Kossuth nevu telepules van, ha meg nem mondtam volna elegszer:-)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.08. 07:18:45

Hm. Jó a téma, jók a példák, csak nekem kissé zilált.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.08. 07:19:16

nekem tetszett! érdekes szemszögből közelített szerintem

és igen, Kossuth konkrétan áruló volt (legalábbis az én értelmezésemben) ... de a többi nálam is állja a helyét

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.08. 07:41:42

Nézőpont kérdése ki a hazaáruló.

Megesik, hogy valaki hazája ellenségével lép szövetségre saját hazája ellen, politikai okokból. Mert úgy látja, ez hozza a jót hazájának.

Ilyenkor politikai hozzáállás kérdése, hogy ez pozitív-e vagy negatív.

Nincs egyértelmű válasz.

Mindenki azt szokta hazaárulónak nevezni, aki a neki nem tetsző politikai állásponton állva szövetkezik hazája aktuális ellenségeivel.

A Tanácsköztársaság alatt Horthyt nevezte a hatalom hazaárulónak, mert a francia megszállókkal szövetkezett a magyar kormány ellen. Horthy alatt meg a Tanácsköztársaság híveit nevezte ahatalom hazaáulóknak, mert Moszkvával szövetkeztek a magyar kormány ellen.

Ugyanez más történelmi korokban is.

tableno 2015.07.08. 08:08:13

Végre egy értelmes írás a témában. A Puskás/Papp párhuzam különösen tetszett. Jól mutatja a tehetséges magyarok alapdilemmáját...

tableno 2015.07.08. 08:12:06

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Látod, néha mondasz okosakat is... De csak néha. ;)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.07.08. 08:12:50

Kicsit zagyva így a kávé előtt, de mond valamit.

SzZoole 2015.07.08. 08:27:03

Erdekes filozófiai kérdések ezek,mint ahogy Kádár álvtárs is mennyire volt magyar.....
De lehetne meg példálozni

SZIZS 2015.07.08. 08:34:45

Nagyon jo iras. :)

SzZoole 2015.07.08. 08:39:04

Beszédes kedvű utasaim kozul(80 százalékuk az)kivétel nélkül mind megemlíti Puskás nevet.
Valamelyik nap az egyik utas is a magyar hiresegekrol kérdezett,megemlített egy nevet a sok felsorolás kozul,Palvin Barbara,mire mondtam neki,hogy fogalmam sincs,hogy ki az.A nevével mar találkoztam különböző hirportalokban,de szégyen nem szégyen,de azt sem tudom,hogy mit csinal:(

Hari Seldon 2 2015.07.08. 09:13:56

Jó írás.
Az eleje a témában íródott, a második részéről nem igazán látom, hol kapcsolódik hozzá.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.07.08. 09:48:11

Vegre egy jo iras a MO&en sorozatban, ami tenyleg erdekes kerdeseket dob fel.

Amugy a hazaarulo foglamara szerencsere van egy egyetemes definico: Nem FIDESZ tag. Ennek alapjan az osszes felsorol szemely termeszetesen belesik a hazaarulo kategoriaba. :P

Flamy (fat cat wannabe) 2015.07.08. 09:50:13

@Zoole[uk]: Kivetelesen nem celebke, hanem dolgozo ember.

Javaslom az alabbi googlizast: palvin barbara victoria's secret

;)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.07.08. 09:59:06

@Zoole[uk]: Abból él, hogy szép. Persze kinek a pap, kinek a papné.
:)

Flamy (fat cat wannabe) 2015.07.08. 10:04:07

@svájci sapka (ch): Es az miert baj? En meg abbol elek hogy okos vagyok (legalabbis sajat magam szerint)

En egyetemre jartam meg tanfolyamokra hogy kepezzem magam, o meg gondolom konditerembe es szepsegszalonba. Nem hiszem hogy sokkal kevesebb munkaja lenne a dologban mint nekem. 8)

Flamy (fat cat wannabe) 2015.07.08. 10:11:47

@svájci sapka (ch): Sorry, akkor en lattam bele a rosszmajusagot. Ez tortenik ha az ember kommentel mielott meginna a kavejat es a reggeli fankjat. :)

Csodabogár 2015.07.08. 10:26:38

Kossuth ugye elvonult és végigtarhálta Amerilkát, aztán a pénz ugyan hova lett? Plusz állítólag már vitt is magával itthonról is pénzt.
Puskás biztos jó focista volt pénzért. Nagyon híres nagy ember lett kint, állítólag. Azán mikor állandó ápolásra szorult hazajött, a felesége meg nem volt hajlandó kifizetni a Kutvölgyinek az ápolási díjat. Mert miért kellett volna a magyar államnak ingyen VIP szobában pátyolni hónapokig vagy évekig? Jól kiszolgálta Rákosit, megszedte magát és lelépett.:-(((
Lábrázást kapok az ilyenektől.

Csodabogár 2015.07.08. 10:32:12

Csak, hogy senki ne maradjon tudatlan, utána néztem googeban. Palvin Barbara model, több külföldi divatcégnél dolgozott és valami filmet is csinált. Mint írják, az idén már negyedszer vonult végig a vörös szőnyegen.:-)

Csodabogár 2015.07.08. 10:35:22

A megváltozott körülményekhez új barátok kellenek dologgal egyáltalán nem értek egyet. Lehet valaki bármilyen gazdag, ha igazi barátság volt az igenis fent lehet tartani. Persze aki elszáll a megszerzett javaktól, annál nem. Minden élethelyzethez új barátok, nekem elég idegen gondolat.
Természetesen figyelembe kell venni, hogy ki mire gondol ha igazi barátról van szó.
A mindig változóak inkább haverok az én értelmezésemben.

kittycat318 2015.07.08. 10:43:04

Tetszik, csak kevés derül ki a posztíró és Magyarország viszonyáról.. Tetszik hogy a Szózattal kezdődik, néha nekem is beugranak ezek a sorok... :) amit meg a barátokról írt, az is sajnos igaz, legalábbis nekem aktuális... mind a családtagokkal mind a barátokkal kezd lazulni a kapcsolattartás 1-2 kivételtől eltekintve.. egyik (volt) legjobb barátnőmmel most már maximum 2 hetente ha beszélünk, akkor is csak felszínes dolgokról :( Pedig még csak 1 éve jöttünk el, kíváncsi vagyok 5 év múlva kik maradnak... :)

szakasz2 2015.07.08. 10:43:11

Érdekes írás. Még akár tetszene is, csak sajnos a példák konkrétan nem igazán jók. Kossuth és Rákóczi konkrétan valóban hazaáruló volt, abban az értelemben, hogy a saját személyes érdekeik oltárán feláldozták az ország érdekeit, aztán amikor miattuk rengeteg vér és könny feleslegesen elfolyt és kiderült, hogy elk*rták, de nagyon, akkor sem vállalták a felelősséget, hanem leléptek, mint patkányok a süllyedő hajóról.

De függetlenül az én és pl. Ivánfy Jaksity György véleményétől (bookline.hu/product/home.action?_v=Ivanfy_Jaksity_Gyorgy_Illuziok_fogsagaban_A_magyar_tortenelemrol_kicsit_maskepp&id=122825&type=22), ezeket a magyarokat az itt jelenlevő határátkelőkkel nem lehet egy lapon említeni, ha azt vesszük milyen mértékben befolyásolták (sajnos nem jó irányba) Magyarország sorsát.

A Szózat (és Himnusz) kérdéskörnél viszont még jócskán el lehetett volna időzni - érdekes, hogy milyen szöveget "oltunk be" minden magyar kisgyerekbe, és ráadásul milyen gyászmise jellegű hangszereléssel. Én még az utolsók között voltam, akiknek szovjet himnusz és más mozgalmi indulókat is kellett énekelni. Hát mit mondjak, sokkal jobban tetszettek is - függetlenül a mögötte levő eszméktől, amiket akkor még nyilván nem fogtam fel.

SzZoole 2015.07.08. 10:44:45

@Flamy: @svájci sapka (ch):
Na meg gugliztam,befutott model,egy igazi csontos hús vagy húsos csont???
A szépsége relatív,mondhatnám; szép vagy szép vagy mint álom,csak a melled nem találom(húú,most egy sexista disznó voltam)
Na mindegy az ilyen csont kollekciók,számomra nem nők,semmi noieseget nem látok bennük,csontokkal nem lehet jóllakni:)))

fhdgy 2015.07.08. 10:55:20

@Csodabogár: nekem is hidegrázásom van Puskástól. Hivatásos katonatisztként dezertált.

Milyen morális tartása van egy országnak, ahol a dezertőrök a példaképek?

tsabus UAE 2015.07.08. 10:56:17

Nagyon tetszett az írás ! Örömmel olvastam. Köszönet érte !

tsabus UAE 2015.07.08. 11:00:12

Számomra egy csomó "nagy" ember van, akiknek elismerem és tisztelem az elért teljesítményét, de jobban szeretném, ha ezen kívül semmit nem tudnék róluk. Puskás a tipikus példa erre. Jó focista volt, de a magánember Puskást még egy bottal se piszkálnám meg, annyira undorodom tőle.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.08. 11:02:06

@Csodabogár:
Akkor vonj párhuzamot Puskás és Faludi között.

qkuc 2015.07.08. 11:02:45

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Na, reggel becsúszott a bölcsesség tabletta? Ez most tetszett.

Golf2 2015.07.08. 11:07:08

@Zoole[uk]: húsos csont... Levesbe még jó lehet.

adg 2015.07.08. 11:14:40

"valószínűleg azonos gondolatokon gyötrődünk"

Nagyon ne eld bele magad. Valahogy ezek a gondolatok nem okoznak gyotrelmet.
Mindenesetre nem a szokasos kaptafara epult. Ez mindenkeppen pozitiv.

pappito · http://pappito.com 2015.07.08. 11:14:47

@diggerdriver: mindkettő halott, az a párhuzam!

2015.07.08. 11:15:18

OFF

Ez azt hiszem erdekes lehet nehany embernek, foleg akik az USA-ban dolgoztak, de hazatertek:

Kacifántos helyzetbe hozzák a külföldön is dolgozott nyugdíjasokat?

hvg.hu/kkv/20150708_Kacifantos_helyzetbe_hozzak_a_kulfoldon_i

ON

Sanz 2015.07.08. 11:15:36

Hát ez a "ne add fel" rész nekem most nagyon kellett, mert a kapcsolati hálóm folyamatos leépülése miatt egyre nehezebb indokot találni, hogy miért is maradjak a UK-ben (a paycheck-emet leszámítva). De igaza van a posztírónak abban, hogy nem mindenki olyan bátor, hogy bele merne vágni egy kivándorlásba (a régi ismerősök közül). Szóval egy idő után nem lehet várni másokra, menni kell előre, akkor is, ha fáj egyedül.

pappito · http://pappito.com 2015.07.08. 11:16:39

@adg: ha nincs honvágyad, akkor nem is vagy igazi magyar, hanem!

a honvágy a lélek túrórudija!

mondjuk nekünk már csak a km miatt is leketyegett a dolog, csak mondom :)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.08. 11:19:09

na ezt örömmel olvasom hogy nem csak én gondolkodom így Kossuthról

@szakasz2: azok tudták "mozgósítani" az embereket (ideológiától függetlenül) :)

pappito · http://pappito.com 2015.07.08. 11:19:28

@Sanz: "Szóval egy idő után nem lehet várni másokra, menni kell előre, akkor is, ha fáj egyedül."

UK-ban van vagy hatvanmillió lehetőséged. vagy hatvanhárom. rajtad múlik, nincs sehol előírva, hogy 2 éves korodig akivel összebarátkoztál az marad és onnan már tilos...

Pernilla 2015.07.08. 11:20:16

@Zoole[uk]: pedig ö meg kimondottan formasnak szamit a szakmaban. Latnad az igazi kifutoi modelleket...

A poszt tetszett. Altalaban nem szeretem az ilyen nagyon "megmondos" posztokat, de ez egy nagyon erdekes tema, amit feszeget, es külön öröm, hogy nem a szokasos lozungokat ismetelgeti.

SzZoole 2015.07.08. 11:32:22

@Pernilla: mint ahogy Tilmir is irta;kinek a pap,kinek a papne,nem az en idealom

Mar korábban írtam,dolgoztam a divat szakmában (1999-2000).Divatbemutatokat szerveztünk es egy szépségkirálynő választást is csináltunk(Miss Hungary 2000)Mar akkor sem tetszettek ezek a tipusú lányok nem hoztak lázba,pedig en a színfalak mögött voltam közvetlen közelbe:)))

TilosazA (UK) 2015.07.08. 11:32:26

Csülkös bableves.... Csülkös bableves for president! :)

2015.07.08. 11:33:11

Amit eddig sem értettem, és valahogy még mindig nem sikerült felfognom: a XXI. században, amikor a közlekedési infrastruktúra és a nemzetközi jogszabályok hihetetlen mértékben megkönnyítik a migrációt és a külföldi munkavállalást, akkor ugyan miért kell rögtön hűtlenségről és hazaárulásról beszélni? Miért kell egybemosni olyan fogalmakat és jelenségeket, amiknek nem feltétlenül van közük egymáshoz?

Egyáltalán mit jelent az, hogy hűséges vagyok a hazámhoz?

Ha külföldön élek, attól még ugyanúgy szerethetem Mo-t és megtarthatom a magyar identitásom, és azt átadhatom a gyerekeimnek. Ha Mo-n élek, és tegyük fel milliárdos ÁFA-csalást csinálok, amivel a magyar emberektől lopom el a pénzt és a közösséget károsítom meg, akkor lehet mondani, hogy hűtlen voltam a hazámhoz?

Elnézést kérek, de szerintem tiszta agyrém ezeket a kérdéseket összemosni és feszegetni...

puhacica 2015.07.08. 11:37:43

hogy a lenyeget ragadjam meg: lehet fanyalogni Palvin Barbararol, hogy csontos, meg nem szep, vagy hogy a szepsegevel keresi a kenyeret (az eszevel nyilvan nem, az a fiokban van) - de vegul azert csak beutazza a vilagot, tapasztalatot gyujt, nyelvet tanul, beszel... meg aztan, amirol a poszter is ir: (ha nem is a legjobb/legszebb, de) legalabb megprobalta.

SzZoole 2015.07.08. 11:40:37

@snygg panda:
"Ha Mo-n élek, és tegyük fel milliárdos ÁFA-csalást csinálok, amivel a magyar emberektől lopom el a pénzt és a közösséget károsítom meg, "

Nem,ha ilyet tennél,nem a magyar embereket karositod meg,hanem Ali babát es a népes bandáját es egy rablotol lopni az nem bűn:)))
Csak vicc volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.08. 11:40:57

@snygg panda: sot.... meg ha nem is adom tovabb a magyar identitast es elfelejtem a nyelvet, de legalabb mindenki ugy ismer kint, mint normalis embert, na azzal is jobb magyar vagyok, mint akik szetlopnak mindent, mert legalabb nem artok.....

pappito · http://pappito.com 2015.07.08. 11:41:28

@puhacica: most kigugliztam és a képkereső alapján teljesen emberformája van, nem ilyen hét szűk esztendő csonti

SzZoole 2015.07.08. 11:45:42

Nem ugorhatnank túl a modelcsajon?
Csak egy storyt említettem,a sok kozul,mint érdekességet,de ezután egy lopikulat fogok en említeni...

TilosazA (UK) 2015.07.08. 11:51:04

@Zoole[uk]: Nekem meg ezek a kigyúrt pasik nem jönnek be, mostanában látom plakátokon ezt a kupac félmeztelen pasit, valami filmplakát. Hát nem tudom.

TilosazA (UK) 2015.07.08. 11:53:01

@snygg panda: "... amivel a magyar emberektől lopom el a pénzt és a közösséget károsítom meg, akkor lehet mondani, hogy hűtlen voltam a hazámhoz?" - nem, ezt hívjuk úgy, hogy politikus. ;)

SzZoole 2015.07.08. 11:56:33

@TilosazA (UK): te,most őszinte leszek,nekem sem jönnek be a kigyúrt pasik,sőt,semmilyen formában nem jönnek be a pasik;)))
Ellenben a nagymellu,nagytomporu hölgyeket mindig szívesen megnézem,tudod mindent a szemnek...:)))
Es ezzel nem ki forgatni a szavaim,mert a model alkatú vékony lanyokal is szoktam beszélgetni,sőt barátaim is vannak közülük ,igaz @puhacica: ?:))))

TilosazA (UK) 2015.07.08. 11:58:16

@Zoole[uk]: Ja, hogy beszélgetésről van szó? :))) Én is biztos szóbaállnék kigyúrt pasikkal is, nincsenek előítéleteim... Azt hittem másról beszélünk. ;)

SzZoole 2015.07.08. 12:00:12

@TilosazA (UK): beszélgetés,baszelgetes majdnem ugyanaz,de mégsem:)))

2015.07.08. 12:00:24

@Zoole[uk]: @Dragonlady (Bp, Hun): @TilosazA (UK):

Köszönöm a megerősítéseket! :D:D:D:D

Akkor tehát Ti is látjátok, hogy hazaáruló könnyen lehet valaki a határokon belül, míg nem biztos, hogy aki a határokon kívül él automatikusan hűtlen is.

Ezért tartom butaságnak, hogy itt a HA-n is felmerülnek újra és újra ezek a témák, feltételezve azt, hogy aki külföldön dolgozik/él, arra már akkor a hazaárulás árnyéka automatikusan rávetődik. Pedig a kettőnek - lakhely/munkahely és hazaárulás - nem sok köze van egymáshoz. A hazaárulás vagy hűtlenség szerintem sokkal inkább egy magatartás, mint egy állapot.

HardPötty 2015.07.08. 12:00:53

Az embernek 1 élete van. Úgy élem ahogy tudom és ahogy nekem a legjobb. Az, hogy ki mit gondol erről nem érdekel. Az én életvitelem miatti aggódás legyen az ő gondja. Hazaárulónak tartanak mert külföldön élek? :) Legyen. Cipelje "ő" ennek a gondolatnak a terhét nekem nem kell. Amikor az ember megtanulja, hogy hogyan élvezze ki az élet legapróbb örömeit is - ha az csak egy pohár víz is - akkor onnantól nem fogja érdekelni hogy mások mit pusmognak. Saját magunk elfogadását kéne tanítani az iskolákban nem pedig a deriválást :)))

SzZoole 2015.07.08. 12:02:50

@snygg panda: mar hogyne látnám,hiszen ezt a vak is latja,csak az elvakultak nem:)))

puhacica 2015.07.08. 12:04:05

@pappito: ugyan! rosszul lattad.

@Zoole[uk]: nem tudom, nem ismerem az osszes baratodat. :D

TilosazA (UK) 2015.07.08. 12:05:09

@Zoole[uk]: Na ezt a poént nem mertem leírni, még tönkremegy a csipkeruhás jókislány imidzsem itt. :))

SzZoole 2015.07.08. 12:06:36

@puhacica: hat epp rad gondoltam:)))

SzZoole 2015.07.08. 12:07:36

@TilosazA (UK): ezért jo,ha az ember önmagát adja:)))

Flamy (fat cat wannabe) 2015.07.08. 12:11:48

@snygg panda: "kkor ugyan miért kell rögtön hűtlenségről és hazaárulásról beszélni? Miért kell egybemosni olyan fogalmakat és jelenségeket, amiknek nem feltétlenül van közük egymáshoz?"

Nagyon egyszeru. Tegyuk fel hogy te egy politikus vagy egy olyan orszagban (pl. MO) ahol nagy a kivandorlas. Mivel az orszag az EU tagja ezert nem lehet adminisztrativ eszkozokkel megakadalyozni az embreket hogy kimenjenek. Lehet probalkozni a propagandaval (ott sincs kolbaszbol a kerites), de az nehez az internet koraban es konnyen megcafolhato.

Ergo mint politikus a legbiztosabb hogy ha kitalasz valami ideologiat amivel megprobalod moralisan rossz fenyben beallitani a kimenoket es ezzel a stigmaval probalni megallitani a dologokat. Ez par esetben meg mukodhet is. Persze a nagy tobbseg szerencsere nem foglalkozik az ilyen barmosagokkal, hanem a fontosabb dolgokra fokuszal: pl. h Palvin Barbi a husleves vagy a lopott bicikli kategoriaba esik-e? ;P

Csodabogár 2015.07.08. 12:16:55

@diggerdriver: Nincs párhuzam. Egy bunkó és egy író közt nem lehet párhuzamot vonni.
Emberként Faludy is megérte a pénzét, meg is van a véleményem róla. Én biztos nem adtam volna neki pompázatos lakást a Dunaparton meg egyebek.
Most meg az utolsó felesége, aki nőnemű, siránkozik, hogy nincs pénze az örökség ápolására. Többen megírták neki, hogy dja oda az Irodalmi Múzeumnak és kész.

Egy igazán tiszteletreméltó magyar emigránst tudok jó példának állítani és az Márai Sándor.

Csodabogár 2015.07.08. 12:23:26

@DavidT: Én is meg vagyok lepve. Azt hittem, hogy majd kapok hideget meg meleget is a nyakamba ma.

TilosazA (UK) 2015.07.08. 12:27:30

@Zoole[uk]: Viccelsz? Nem akarok feketelistára kerülni! :D

SzZoole 2015.07.08. 12:30:46

@TilosazA (UK): nem is fogsz,ha okosan teszed

puhacica 2015.07.08. 12:37:00

@Zoole[uk]: tudom. csak probaltam finoman tudtodra adni, hogy a modellalkat es en meglehetosen tavol allunk egymastol.

P.Elliot 2015.07.08. 12:42:52

@Csodabogár: Egyetertek. Sosem adtam fel a barataimat es a jovoben sem tennem pedig van tobb, magyar es amerikai is akik vagy lecsusztak, vagy nem tudtak feljebb lepni pedig egy szintrol indultunk, sot van egy aki akkoriban iszonyu jol allt hozzank kepest es most elvesztett szinte mindent. Baratsagunk toretlen es nem a penzrol szol hanem a kozos emlekek, egyforma gondolkozas, soha nem kivannek olyan emberek koze tartozni akinek a penz vagy egy magasabb eletforma szamit csak. Altalaban ugy merni a baratsagot hogy ki hova jutott, na nem! Azt nem baratsagnak hivjak.

SzZoole 2015.07.08. 12:43:31

@puhacica: nem kell finomkodni,lényegre törő választ adjál,tudod,hogy gyagya vagyok:)))

P.Elliot 2015.07.08. 12:51:26

@Zoole[uk]: Ez jopofa volt...a versike. Mivel hangosan elnevettem magamat kerdezte az eppen munkaba indulo lanyom hogy mi olyan vicces?
Felolvastam a versiket, azt kerdezte hogy a magyarok igy humorizalnak? Mondtam hogy igy.
Nevetve ment ki az ajton, / jol erti a magyar szoveget, nem kellett atforditanom/.

tableno 2015.07.08. 12:54:52

@Csodabogár: "Emberként Faludy is megérte a pénzét, meg is van a véleményem róla" - ez a legtöbb érdekes és tehetséges emberre jellemző. Mármint, hogy a noname senkiknek megvan a véleménye róluk...

P.Elliot 2015.07.08. 12:57:30

Megneztem ki ez a Palvin Barabara, hat igen szep kislany es nem is olyan kiehezett kepu, testu modell tipus.
Van olyan akit mintha most emeltek volna ki a koncentracios taborbol, csupa csont, nezni is hidegrazo.

macamuca [IHUN] 2015.07.08. 13:00:39

@fhdgy:
"nekem is hidegrázásom van Puskástól. Hivatásos katonatisztként dezertált."

""Apró"" kiegészítés ehhez:
Mo.-on akkor nem létezett profi sport (profi==pénzt kap azrt, mert nagyon jól teljesít x sportágban).
De azt tudták, hogy munka (bármilyen, napi 8 órás munka/munkahely mellett /nem feledve az akkori -és még sokáig "kergetett"..- teljes foglakoztatás ábrándját, mely törvényben írtaelő, hogy mindenkinek!!!!! rendelkeznie kell munkahellyel, akinek nem volt, azt büntették!!, ugye, a kmk=közveszélyes munkakerülés fogalma akkor született és sokáig létezett/) nem lehetséges komoly sportteljesítményt produkálni edzések, gyakorlás, felkészülés: ez sok idő, naponta, nem elég napi 1-2 óra, heti 1-2 alkalommal, vagy hétvégén).
Nosza, "csináltak" ""megoldást"": a különböző sportolók ún. sportállásokban voltak bejelentve, szinte minden munkahelyen akadt 1-2 sportoló, aki csak a fizetését felvenni járt be. Kezdve falun, ahol a helyi focicsapat tagjai voltak tsz-tagok/dolgozók, meg a helyi háziipari szövetkezet ""dolgozói"", fel egészen a nagyvállalatokig (nagyvárosok, Bp.), ahol már nem 1-2 bújtatott állás volt, hanem több.
A csúcs a Honvéd volt. Sportegyesület, melynek tagjai a Honvédség ""alkalmazottai"" voltak, katonai ranggal, hivatásos állományban, ennek megfelelő fizetéssel. És nem fizetésemelést kaptak, meg prémiumot, hanem előléptetést=magasabb rangot, annak megfelelő magasabb bért, ha az államhatóság úgy ítélte meg, hogy (jellemzően nemzetközi megmérettetésen) olyan eredményt értek el, ami az ország hírnevének jót tesz (országimázs-építés, a'la cucilista módon).
Na, a foci-focisták-Aranycsapat ont ez a kategória vol.
Papíron (!!!) hivatásos katonák, nem a krumplivirágos-kategóriában = tiszti állomány, ennek megfelelő fizetéssel. Hogy legyen idejük a sportra, ne legyenek kmk-sok, biztosítva legyen a megélhetésük, és a fizu összege az akkori minimumnál több legyen (=anyagi elismerés a nyújtott teljesítményért).
Az akkori körülmények és lehetőségek között ez (=bújtatott munkanélküliség, a sportállások nem hivatalos!!, de teljes körűen elfogadott és működtetett rendszere) volt az egyetlen lehtőség arra, hogy valaki pénzt kapjon sportteljesítményért.

Namost ezek után azt mondani, hogy Puskásnak, vagy bármelyik honvédos sportolónak vérkomolyan kellett volna venni a katonai/hivatásos katonai ""munkahelyét", netán még azt is elvárni, hogy "ugye, hivatástudata volt, tuti azért lett katona/hivatásos katona!": hát ez csöppet érdekes....

Tényleg nem kekeckedésből, de te minek tekintd Puskást ELSŐSORBAN: egy klassz focistának, aki "kényszerből", mellesleg lett katona, vagy egy elhivatott katonatisztnek, aki mellesleg klasszul focizott (és ezt a főnökei felismerték, és mondták neki, hogy inkább edzésre menjen és focizzon, hagyja a frászba a lövészetet-miegymást, majd azt csinálja más)?

macamuca [IHUN] 2015.07.08. 13:01:43

Nah, megint betűmenés....
Pedig a tegnapinál megígértem, hogy próbálom mellőzni.....

Pardony+grácia szegény fejemnek.

SzZoole 2015.07.08. 13:04:40

@P.Elliot: milyen versre gondolsz?
En nem írtam verset,nem is tudok:)))

Egyébként igazat adok neked a barátságról irt gondolataidrol.
Ismerek olyat,aki benne volt itt egyfajta ördögi körben,mígnem van aki ismeretlenül kihúzta a bajból,akkor barátok voltak.De egyszer a barátomat támadás erte es az a valaki elsőként szúrta hatba a többségnek engedve.
Egy ido utan a barátom olyat tett,hogy egy célcsoport figyelem központjába került es igy a barátom egyfajta népszerűségre tett szert.Innentol a hatba támadó az elsők közt akart 'ujra' a barátja lenni,de a barátom természetesen átlát a szitán.
Kicsit rebuszokba írtam,de akiről szo van az fogja tudni mirol beszélek:)))

P.Elliot 2015.07.08. 13:07:24

@Zoole[uk]: Pontosan tudom hogy kirol irtal...

fhdgy 2015.07.08. 13:09:21

@macamuca [IHUN]: hivatásos katonatiszt volt, a dezertálása pillanatában őrnagy. Letette a tiszti esküt.

SzZoole 2015.07.08. 13:10:40

Na,most mások örömére vagy bánatára mennem kell,mert var a biznyic:)))

macamuca [IHUN] 2015.07.08. 13:11:13

@snygg panda:
Fogalomzavar.
Sokaknál.
Éppúgy, mint a barát-kedves ismerős fogalmaknál.
Barátnak nevezni / tartani valakit, és ekként kezelni (=mit teszek meg érte, mit várok-várhatok el tőle, merthát barát....) valakit, aki igazából csak egy ismerős, egy kedves (!!) ismerős, de nem barát... Nos, ez is sok csalódást, értetlenséget ereményez sokaknál, újra+újra.
Éppúgy, mint a külföldön élő/hazaáruló/hontagadó/stb zavak-fogalmak keverése, összemosása.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.08. 13:12:16

@tableno: Nekem pont ez a hasonlat santit. Nem azert let Puskas hiresebb vagy ismerik a nevet szelesebb korben mert kulfoldre ment hanem siman a sportag nepszerusegebol kifolyolag.
Es az osszehasonlitas nekem tul felszines ahhoz hogy erzekeltesse a valodi dilemmat: elismertseg, jolet, karrier, stb.

P.Elliot 2015.07.08. 13:14:06

@Zoole[uk]: Furak az emberek, tudod?
Erdekes ez a poszt egyebkent, kar hogy nincs idom most itt netezni, megyek a kertembe/ Community Garden, ez az elso evem itt es iszonyuan szorakoztat, meg gondoltam is hogy kene rola egy posztot irni hogy hogy mukodik ez itt de nem vagyok benne biztos hogy ideillene mint tema. Nem feltetlenul amerikai sajatossag, van mashol is.

tableno 2015.07.08. 13:15:43

@Andras125: Puskást töredékennyien sem ismernék, ha nem a Real Madrid sztárfocistája lett volna.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.08. 13:18:32

@svájci sapka (ch): En is majdnem model lettem, de akihivasokat szeretem :)

macamuca [IHUN] 2015.07.08. 13:22:03

@fhdgy:
Elhivatottságból, vagy kényszerből (lett hivatásos katona, és tette le az esküt)?
Vagy ez lényegtelen körülmény?
Netán az is járható út lett volna, hogy nem vállalja a hivatásos katonai munkát/munkahelyet, nem-et mond az állományba vételre (vagy inkább állományba sorolásra.... ), és hagyja a fenébe a focizást (merthogy -szerintem- ha ezt meglépi, akkor Tökömgöröngyös-alsón se focizhatott volna, nem hogy sportegyesülenél, pláne a válogatottban.... akkoriban (IS) utána tudott nyúlni az államhatóság annak, aki nem-et mondott/kerese tett egy állami elképzlésre....).
Szóval mondhatott volna nem-et is a hivatásos katonai munkahelyre/eskütételre, ezzel eyütt a focira is.

Tényleg: érjük rajta számon, hogy lelkiismereti okok miatt miért is nem mondott nem-et, hiszen komolyan vett hivatástudat nélkül senki ne legyen katonatiszt (ez még igaz is, szerintem), még akkor sem, ha nincs más mód arra, hogy az életcéljának tekintett focit csinálhassa.
Olyan nincs, hogy kényszer, meg muszáj. Mármint szerinted.
Szerintem meg van. És ez kissé más megvilágításba helyez dolgokat.
Feket-fehéren is lehet kezelni dolgokat.
Holott a szürkének min. 50 árnyalata van (szerintem több), és a többi sznről-árnyalatról sem kellene mgfeledkezni.

(ja, és mellesleg utálom a focit. De a teljesítményt maximálisan elismerem)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.08. 13:23:39

@tableno: Persze, ebben biztos igazad van. En csak azt mondom hogy ha megforditod a helyzetet es azt mondjuk hogy Mi lett volna ha Papp ki megy mondjuk bokszolni az Universum-ba mint KOKO, es Puskas otthon marad akkor sem ismernek tobben Papp-ot.
Nekem ez a velemenyem. Ha jol emlekszem Puskas idejeben a Magyar foci meg vilagszinvonalu volt :)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.07.08. 13:26:15

@Csodabogár: Azt hiszem ratapintottal a lenyegre: az evek soran elvalik hogy ki a haver es ki az igaz barat :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.08. 13:28:35

@Dragonlady (Bp, Hun): Teljesen egyetertek.

Nem az a lenyeg, honnet jottel, hanem hogy jo ember vagy-e.

Amugy hozzaraktam a tegnapi poszthoz egy infot, csak tudjatok rola, 3 ember vegzi osszesen a kulfoldon szueltett geyrekek anyakonyvezeset.... Nonszensz.

tableno 2015.07.08. 13:33:20

@Andras125: Papp Lacit annak idején meghívták Amerikába (ahol ugye a boksz sokkal népszerűbb a focinál), hogy megmérkőzzön a profi világbajnokkal. Még ha veszít is, gazdag lett volna, ha meg nyer, talán ő lehetett volna Muhammad Ali. De a magyar állam nem engedte, mert szocialista ember ne kapjon (annyi) pénzt a sportért. Laci élete végéig keserűen emlegette ezt.

fhdgy 2015.07.08. 13:42:20

@macamuca [IHUN]: A hadsereg a világ országaiban nem jótékonysági gittegylet. A tiszti eskü eskü és pont. A dezertőröket meg nem is régen, ha lehett, agyonlőték.

Azokat is, akik nem jószántukból, karriervágyból lettek katonák.

Ma bírósági cirkuszt csinálnak olyan volt katonák ellen, akik nem önként, szórakozásból lettek katonák, és nem követtek el katonai büncselekményeket.

Bocs, de eszetlen civil bagázs, akik beszélnek katonai dolgokról, de fogalmuk sincs a katonai törvényekről.

tableno 2015.07.08. 13:46:55

@fhdgy: ne keverd össze a katonai törvényeket az erkölcsiekkel. Lehet, hogy Puskást egy katonai törvényszék elítélné azért, mert megszökött egy totalitárius elnyomó állam hadseregéből, ahová nem saját jószántából állt be, de én nem fogom.

fhdgy 2015.07.08. 13:51:15

@tableno: nem volt kötelessége tisztnek lenni. Ha nemet mondott volna, akkor sem lőtték volna agyon.

Karriervágyból lett tiszt, karriervágyból lett dezertőr.

tableno 2015.07.08. 14:26:11

@fhdgy: ez nem ilyen egyszerű. Az 50-es években a Honvéd volt a legerősebb magyar sportegyesület, szinte minden sportágban. Ez azért is volt, mert ha valamelyik másik klubban feltűnt egy különösen tehetséges fiatal, azt egyszerűen behívták katonának, és onnantól a Honvédben folytathatta. A Honvédnak csak úgy lehetett nemet mondani, mint Don Corleonénak...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.08. 14:28:39

@tableno:
Lehet hogy azért lett ott focista mert TUDOTT focizni?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.08. 14:32:23

@macamuca [IHUN]:
Igazad van. Miért is köpködik most Puskást?
Mert azt tette amit mindannyiónk aki a jobb élet(pénz) reményében kivándorolt?

Muscari 2015.07.08. 14:32:32

@Taxomükke: modell, még nagyon fiatalka. Én onnan tudok róla, hogy a lányom egy barátnője együtt kosarazott vele. Reklámokban is szerepel.

fhdgy 2015.07.08. 14:32:36

@tableno: ha behívták katonának, akkor sorkatona lett.

Úgy érzem, hogy nem tudod, hogy mi a különbség a sorkatona és a hivatásos katona között. Pedig hatalmas!

SzZoole 2015.07.08. 14:33:56

@tableno:
"A Honvédnak csak úgy lehetett nemet mondani, mint Don Corleonénak..."
Szoval az '50 években is ugy működtek a dolgok,mint napjainkban?
En nem tudom,csak kérdezem:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.08. 14:34:28

@tildy[UK]: azert hoztam bele a "joember" dolgot a kerdesbe, mert ha nem Londonban vagy, akkor siman lehet, h vki soha nem talalkozott meg ees nem is fog masik magyarral, es te leszel az, aki alapjan esetleg megiteli az egesz nepet. Sztem ez se elhanyagolhato dolog.

fhdgy 2015.07.08. 14:37:55

@diggerdriver: nem egyértelmű számomra, hogy mire írtad a nemet.

tableno 2015.07.08. 14:41:09

@fhdgy: Arra utalok, hogy ha Puskás nem lett volna hajlandó a Honvédban tisztként focizni, akkor besorozott közkatonaként focizott volna ugyanott, tizedannyi vagy semennyi pénzért. Nem volt igazán választása. Ettől persze nem lesz ő se szent, de hazaáruló sem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.08. 14:41:36

@fhdgy:
Focista karriervágyból, kényszerből lett tiszt.

tableno 2015.07.08. 14:44:53

@diggerdriver: Persze. De a lényeg az, hogy hiába nagyon jó valaki, ha nem egy olyan helyen űzi az ipart (bármilyet), ahol megvannak a lehetőségek a nemzetközi kiugrásra, akkor nem fog befutni. Akkor marad a "Magyarországon világhírű" kategória...

tableno 2015.07.08. 14:47:51

@tableno: de hogy ne csak "hazaköpködjünk", Schwarzenegger sem lehetett volna világsztár, ha Ausztriában marad. Csak őt nem hazaárulózták emiatt...

fhdgy 2015.07.08. 14:48:36

@tableno: most már tisztul a kép! Akkor focizhatott volna három évig sorkatonaként és tényleg erre a három évre nem kapott volna tiszti fizetést. Ahogy abban az időben egy sorkatona sem. Ez akkor teljesen normális volt. De sportszázadban szolgálhatott volna még akkor is hatalmas kiváltságok között, szemben sok-sok sorkatonával.

tableno 2015.07.08. 14:53:24

@fhdgy: Csak éppen soha nem lehetett volna válogatott focista. Soha nem lett volna az Aranycsapat tagja. A világ és Magyarország szegényebb lenne egy Puskásöcsivel. És ha valaki igazán tehetséges, nem igazán viseli el, ha nem élhet a hivatásának...

fhdgy 2015.07.08. 14:59:03

@tableno: az aranycsapatban nem volt mindenki hivatásos katonatiszt, az akkori nb1-ben, vagy hogy nevezték, méginkább nem. Ő pusztán elfogadott egy akkor előnyös ajánlatot. Aztán dezertált. Én ennyit állítok.

tableno 2015.07.08. 15:06:02

@fhdgy: Én meg annyit, hogy egy "visszautasíthatlan ajánlatot" fogadott el. Nyilván nem minden NB1-es focistának ajánlottak a Honvédban posztot, de akinek igen, és elutasította, azzal nagyon kicsesztek. Már csak példastatuálásból is.

téridő2 2015.07.08. 15:44:11

Kossuth kapcsán:
hazaáruló vagy sem?
Várom már azt a szemléletet is, miszerint Kossuth ártott a legtöbbet a magyaroknak, hiszen, ha ő nincs, akkor talán már mi is osztrákok volnánk, és lényegében olyan életminőségben élhetnénk, mint ők ott. S kit érdekelne akkor az isten "áldd" meg a magyart búval-bánattal...
Valószínűleg a pesti Kossuth teret és környékét kell először megszüntetni.

Herr Géza 2015.07.08. 15:44:24

@fhdgy: Az nem "egy elönyös ajánlat" volt. Az egy vagy foci ÉS Honvéd ÉS katona vagy mehetsz vissza ahonnan jöttél és focizhatsz max. a vasgyári csapatban sörmeccseken.
Minden szoc. országnak megvolt akkoriban a belügyes/katona cspata, és akit ök kinéztek, annak nem volt alternatíva. Ezt azért neked is illene tudnod, már csak a korod miatt is. Igaz, hogy te sem az 50-es, 60-as években voltál felnött, de ez a módi (ha sokkal enyhébb formában is), de még a nyolcvanas évekig is így müködött.
Más: amilyen vehemenciával "véded" a hivatásos katonai állományt, plusz a nickneved miatt most gyanítom jól bele fogok taposni a lelkedbe. Bocsi elöre is.
Az 50-es és 70-es évek között, söt, még a korai 80-asig is azok mentek túlnyomórészt hivatásos katonának, akik semmi másra nem voltak alkalmasak... Az a sereg egy vicc volt, nem komoly katonaság, de a koma kapott enni-inni, ruhára sem volt gondja és még akkori viszonyok között nem is rossz fizetést is kapott. Mindezekért nyóc általánossal meg ilyen olyan katonai sulikkal kis túlzással élet-halál ura lehetett. Különösen igaz volt ez a tsz. állományra. Tényleges katonai hivatástudatot szerintem max. a tiszti állomány 10%-ában lehetett felfedezni, na ök voltak a jó emberek, a kivételek.
Színház volt az egész élet, egy átlagember az élete folyamán hány esküt tett le? Kisdobos, úttörö, KISZ, mhsz, párt, katonaság, ifjú gárda, munkásörség, volt ott minden. Hányat vettünk ebböl komolyan?
És lefogadom, ha Puskás Öcsiben feltámad a hivatástudat és bejelenti, hogy az edzés után beugrik a laktanyába levezényelni egy foglalkozást, a felettesei lettek volna az elsök akik beszarnak, hogy "jézusom, csak azt ne" és kényszerzubbonyba dugják.....
Szóval volt eskü, mert azt kívánta a müsor, de azt maga a szerv sem gondolta komolyan. Arra persze jó volt, hogy lehessen a hadbírósággal fenyegetni, ha kihagyja a helyzetet, vagy a szokványos hazaárulón felül még dezertör is legyen, ha (mint sokan mások is megtették) lelép.
Nem akarom isteníteni sem öt, sem a többi hasonszörü sportolót, de mindannyian egy romlott, idióta kor semmivel sem romlottabb gyermekei voltak.
BTW, azt tudod, hogy pl. az NDK-ban, az ottani Honvédtól (Dynamo Berlin) lelépett focistának még utána is mentek és egy szimpla titkosszolgálatos akció keretében autóbalesetnek álcázva meg is ölték a mukit? "Csak" ennyire volt komoly a játék.....

Observer99 2015.07.08. 15:45:47

@fhdgy:
Hogy világosabb legyen a kép. Purczeld Ferenc, mivel Kispesten született és lakott, 10 és fél éves korában álnéven (Kovács Miklós)
tagja lett a Kispest FC-nek. 1949-ben a Sportminisztérium a "szárnyai alá" vette a Kispestet és lett belőle Budapesti Honvéd. Így lépett be a dicsőséges Magyar Honvédség kötelékébe. Magyarán nem lépett be sehová, hanem "einstandolta" Farkas Mihály!

Taxomükke (UK) 2015.07.08. 15:54:47

@Zoole[uk]: "...kinek a pap,kinek a papne.."
... kinek meg a ministránsfiú, ugye... huh, ebbe ne menjünk bele.

Herr Géza 2015.07.08. 15:58:32

@Zoole[uk]: Hú de megbonyolítottad. Legalább 12 másodpercig gondolkoznom kellett, kiröl lehet szó... :)))))))))))))

Taxomükke (UK) 2015.07.08. 15:59:20

@Flamy: "...mint politikus a legbiztosabb hogy ha kitalasz valami ideologiat amivel megprobalod moralisan rossz fenyben beallitani a kimenoket es ezzel a stigmaval probalni megallitani a dologokat."

A politikusok a legnagyobb hazaárulók. Nem hiszem, hogy ezt különösebben ki kellene fejtenem. Azt sem hiszem, hogy egyedül vagyok a véleményemmel...

macamuca [IHUN] 2015.07.08. 16:02:51

@fhdgy:
"Bocs, de eszetlen civil bagázs, akik beszélnek katonai dolgokról, de fogalmuk sincs a katonai törvényekről."
Véletlenül (:D) akad a igen közeli családban 1db hivatásos katona (ok,pár évvel ezelőtt átment rendőrséghez, tiszti állományból -ba), meg 1 db katonai ügyész.
Hallottam ezt-azt...

Ugyanakkor úg látom, továbbra is fekete-fehéren tekintesz erre a témára.
Valóban, Puskás mondhatott volna nem-et is. Ezesetben ne lett volna belőle semmilyen focista, mármint Mo.-on.
Ez kinek is lett volna jó?
Puskásnak nem.
Az Aranycsapatot (benne Puskást IS) keményen országimázs-építésre használó államnak szintén nem.
A focirajongóknak szintén nem.

De te úgy érzed, a törvény betűje (!!) mindenek felett áll, valami vagy fekete, vagy fehér, köztes állapot nincs, más szín nincs, a körülmények és a leheséges következmények lényegtelenek (és mint ilyenek, semmi szerepük nincs abban, mi történik-történhet).

Ok.

(azért halkan megsúgom, soha, érted, soha semmi nem fekete, vay fehér. a zélet ennél picit színesebb ÉS összetettebb. És tényleg nem piszkálni akarlak, általában véve egyetértek veled, a felfogásoddal, de ebben a kérdésben nagyon nem: nem lehet a dolgokat leegyszerűsíteni, mert a végeredmény a kiinduló kérdéshez/problémához képest megtévesztő/fals lesz. Programozó vagy: tudnod kell, a variációk száma végtelen.... és nem csak a számok/bitek világában....)

fhdgy 2015.07.08. 16:04:31

@Herr Géza: nem sértesz meg. Én polgári egyetemet végeztem, matematikus vagyok. 1977-ben lettem hivatásos katona, 1982-ben saját kérelmemre leszereltem. Az okok kb. amit írtál. De nem dezertáltam! Ettől függetlenül az az öt év meghatározó a gondolkodásomban. A helyzet olyan volt, ahogy leírtad, de voltak tisztek, akikről csak tisztelettel beszélhetek a mai napig is.

Taxomükke (UK) 2015.07.08. 16:06:18

@fhdgy: Még csak félreértésből sem szeretnélek megbántani, de szerintem voltunk itt néhányan katonák, én pl. Nagykanizsán egy évet előfelvételisként 1985-86-ban. A hivatásos katonákról elég lesújtó véleményem van.
Nem tudom, hogy állt-e be jelentős változás náluk azóta szellemi és erkölcsi színvonalon - de kétlem.

fhdgy 2015.07.08. 16:08:48

@macamuca [IHUN]: a törvény betűje ebben az esetben nekem mellékes. Ha vannak tiszt rokonaid, kérdezd meg őket, hogy mi a tiszti becsület, és van-e még ma olyan!

SzZoole 2015.07.08. 16:09:26

@Herr Géza: nem Gejzam,nem a szabadság harcosrol van szo,valaki egészen másról
Ez nem vicc

Taxomükke (UK) 2015.07.08. 16:10:30

@Taxomükke: Na, közben Géza leírta részletesen az én véleményemet is.
:)

fhdgy 2015.07.08. 16:13:26

@Taxomükke: Újabb válasz helyett lásd Herr Gézának írt előbbi válaszom!

tableno 2015.07.08. 16:20:47

@fhdgy: A tiszti becsület fogalmát szerintem pont hogy az a hadvezetés üresítette ki, amelyik focistákat katonatisztként foglalkoztatott, csak azért, hogy Farkas Mihály elvtársnak legyen a legjobb focicsapata az országban. Meg amikor Czinege elvtárs kiskatonákkal építtette a balatoni nyaralóját.

macamuca [IHUN] 2015.07.08. 16:20:48

@fhdgy:
van tiszt becsület. szoros kötelékben a hivatástudattal.
A kényszerből katonává lett embertől miért is várod el??

(Ok, te leszereltél. Komolyan azt gondolod, hogy ha Puskás is beadja a leszerelési kérelmet, akkor simán elengedi őt is ÉS továb focizhat a válogatttban? Vagy továbbra is életszerű alternatívának tartod, hogy hagyta volna a fenébe az egész katonásdit, vele együtt a focit? Nem érzed, hogy túlzó elvárás valakitől elvárni azt, hogy hagyja a fenébe az álmait /pláne, ha az illető marhára tehtséges adott téren/, legyen neki elég, hogy semmilyen törvényt nem sért meg=nyugodt álmú kisember maradhat? Te tényleg elvártad volna tőle, hogy feladja a focit, csak ne szegje meg a rákényszerített esküt? Tényleg komolyan t hiszed, hogy volt más választása, HA folytatni akarta a focizást?

fhdgy 2015.07.08. 16:24:32

@tableno: ezzel egyet kell értenem, sajnos.

Tapsi75 2015.07.08. 16:26:06

Bocsánat, de nekem egy más fajta észrevételem is lenne Puskassal kapcsolatban. Amikor kint nem focizhatott adminisztrációs gondok miatt, el sokat hízott, amitől soha többet nem tudott rendesen megszabadulni. Eközben pontosan tudta, hogy számítani fognak a játékára. Ez profi, tudatos hozzá állás? Ezt tanítjuk meg ma is?

fhdgy 2015.07.08. 16:29:25

@macamuca [IHUN]: engem sem simán engedtek el. Egy év helybenjárás volt. 87-ben én is kaptam "visszautasíthatatlan ajánlatot", akkor még NSZK-ban, csak kint kellett volna maradnom, vagyis disszidálni. Nem tettem, talán azért is,mert ma is védem a tiszti becsületet?

tableno 2015.07.08. 16:32:28

@fhdgy: de hogy mondjak extrémebb példát is arra, hogy mennyire nem volt egyszerű "erkölcsös" életet élni a XX-dik században: szerinted mondjuk 1944-ben Szálasi hatalomátvétele és a német megszállás után melyik magyar katonatiszt járt el a tiszti becsületnek megfelelően:

1. Az, amelyik továbbra is engedelmeskedett a parancsoknak, még ha azok ártatlanok legyilkolására kényszerítették, és egyértelműen Magyarország érdekeivel ellentétesek voltak is? Továbbá a végsőkig hősiesen harcolt egy rossz ügyért?
2. Az, amelyik a nyilaspuccsot és a német megszállást törvénytelennek és illegitimnek tekintette, és ellenállt ahogy tudott, zsidókat mentett, stb?
3. Az, amelyik megadta magát az oroszoknak, hogy reménytelen helyzetben legalább a katonái életét megmentse?

SzZoole 2015.07.08. 16:33:57

@tableno: vagy amikor a világ legdrágább langosat vittek neki frissen,helikopterel

fhdgy 2015.07.08. 16:42:48

@tableno: volt mindenre példa, de sokan voltak, akik becsületesek tudtak maradni. Voltak, akik főbelőtték magukat. Pl. Bethlen István huszárezredesi egyenruhában "fogadta" az oroszokat.A későbbi események tükrében ez is egyenértékű volt egy főbelövéssel. Sokan túlélték egyenes derékkal, de kemény árat fizetve.

Herr Géza 2015.07.08. 16:46:54

@fhdgy: Az utolsó mondatoddal én is így vagyok. Csak sajnos nagyon kevesen voltak ilyenek. Nekem konkrétan egy jutott, mázlim volt, hogy ö volt a századparancsnokom. Ha egy századdal "arrébb" kerülök, akkor sokkal véresebb szájú lettem volna.

Herr Géza 2015.07.08. 16:47:38

@Zoole[uk]: Ki mondta, hogy szabadságharcos????

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.07.08. 16:50:20

@téridő2: érdekes nézőpont, de szerintem osztrákok semmiképp sem lennénk

a kiegyezés Kossuth nélkül is megtörtént ... aztán pedig az első VH, ami után a nagyhatalmak úgy sem hagyták volna hogy mi Osztrákia része legyünk

de érdekes felvetés, szerintem lehet róla társalogni

fhdgy 2015.07.08. 16:51:07

@Herr Géza: kifejtenéd egy kicsit részletesebben, nagyon érdekel!

Herr Géza 2015.07.08. 16:53:58

@Taxomükke: Szívesen, máskor is, csak szólj... :))))))

Herr Géza 2015.07.08. 17:08:33

@fhdgy: Mármint mire gondolsz?
Semmi extra, én is elöfelvételis voltam, (80-81, Szeged, Zalka) és az én századparancsnokom egy kimondottan emberséges, tisztességes, söt: intelligens ember volt (egy fhdgy.et. :DD). A körletben közvetlen szomszéd század viszont egy akkor frissen végzett hadnagyocskát kapott, aki még maga is félig gyerek volt, és megpróbált magának tekintélyt szerezni. Rosszul. Mindezt végtelen arroganciával, a csapatát folyamatosan szívatva, üvöltve, fröcskölve, alpárian, amit akarsz. Nem sikerült. és annak ellenére, hogy "egyetemet" végzett, az IQ-ja ijesztöen közel volt a nullához.
Azzal együtt, hogy megvolt a magvas véleményem a seregröl, annak értelméröl, az elöfelvételis katonásdi hasznosságáról, azért így 30+ év távlatából vannak kimondottan nosztalgikus, jó emlékeim is. Nem kis részben a fhdgy. "elvtársunknak" és aranyköpéseinek köszönhetöen.
Ha a másik századba kerülök, azt hiszem csak a negatívum maradt volna....

fhdgy 2015.07.08. 17:21:02

@Herr Géza: igen, valami ilyenre voltam kíváncsi. Tisztként nekem kiváló közvetlen parancsnokaim voltak, emberileg, szakmailag, katonatisztként is. Csak kettő kivétel volt. Az egyik emberileg jóember volt, tisztnek rossz. A másik embernek sem volt jó. Szakmailag egyik sem odavaló volt. A többi előtt minden szempontból le a kalappal. Nekem ők az etalon.

macamuca [IHUN] 2015.07.08. 17:43:23

@fhdgy:
"Sokan túlélték egyenes derékkal, de kemény árat fizetve."
Ez igaz.
Ők a hősök.
Perfekcionisták: csakis a tökéletes az elfogadható. (Sok egyéb mellett ez habitus kérdése is). Bármilyn körülmények közepette ragaszkodnak elveikhez, mereven. Nem engednek, a kompromisszum szó számukra szitokszónak számít, a hősi halál (=kemény ár, ez mikor mit jelentett, nem mindig szó szerint életvesztést/halált, bár volt, akinek a halál könnyebben elviselhető lett volna annál, amit kapott/árként fizetett...) klassz dolog.
Hősiesen elpusztulnak, balladákat írnak róluk,stb.
Aztán vannak azok, akik nem hősök, nem tudnak, vagy inkább nem akarnak kemény árat fizetni. Egyszerűen csak élni akarnak, úgy, hogy adott körülmények között a legjobb=legkevésbé rossz lehetőséget megkeresik/megragadják, tudva (!!), hogy ez nem a legjobb megoldás, de pillanatnyilag nincs más/jobb.
Ők túlélők.
Maximalisták: adott körülmények/feltételek között/mellett a tőlük (!!) telhető legjobbat választják/cselekszik. És ha lesz jobb, váltanak. Alkalmazkodnak, mert képesek rá. Rugalmasak, így túlélnek.

És te számon kéred valakin, miért lett túlélő, miért nem inkább hős?
Gondolod, hogy ha Puskás lemond a fociról, akkor tudnánk erről??? Hősnek tekintenénk, hiszen akár világklasszis focista is lehetett volna, de neeeem, ő inkább hős lett és hősként gyári melós, aki szeret focizni a haverokkal?
Frászt tudnánk róla.
Egy újabb veszendőbe ment sors lett volna az övé.
De ő nem hagyta veszendőbe menni, te meg kárhoztatod.

Te hős vagy, vagy túlélő??

csőcsere 2015.07.08. 17:48:06

@Taxomükke: Palvin Barbarát megtalálod pl. a svéd Elle júliusi számának címlapján. :-)
Egyébként ő a L'óraáll cég valaha volt legfiatalabb szépségnagykövete és egyben az egyetlen magyar modell, aki ezt elérte.

fhdgy 2015.07.08. 17:50:54

@macamuca [IHUN]: inkább az első. De a megalkuvókat nem vagyok hajlandó dicsőiteni. Ha valaki nem tud hős lenni, rendben, de utána ne dicsőítse magát, ne dicsőítsük.

tableno 2015.07.08. 17:57:52

@fhdgy: Puskást nem az erkölcsi, hanem a sportteljesítményéért szokás dicsőíteni. A kettőnek nem kell feltétlenül együttjárnia. Mondjuk gondban is lennék, ha mondanom kéne egy mai futballsztárt, aki erkölcsileg jobb lenne nála...

tableno 2015.07.08. 18:02:25

@fhdgy: Amúgy mi a véleményed azokról a magyar és német zsidó származású fizikusokról, akik a 40-es években az amerikai atomprogramon dolgoztak? Egyfelől hazaárulóknak tekinthetők, hiszen konkrétan az ellenfél háborús erőfeszítéseit segítették. Másfelől meg ha otthon maradnak, megölték volna őket, csak a származásuk miatt. Akkor most mi van?

fhdgy 2015.07.08. 18:03:08

@fhdgy: ja, es az plusz bónusz, hogy előléptették ezredessé!!!

csőcsere 2015.07.08. 18:03:21

Ebben a "hazaáruló nem hazaáruló", meg hogy "ki melyik nemzetnek a gyermeke" PR játékban az osztrákok verhetetlenek. Az egész világot beetették azzal, hogy Beethoven osztrák, Hitler meg német volt.
:-DDDDDDD

fhdgy 2015.07.08. 18:05:59

@tableno: igen, sajnost ezt látjuk nap mint nap, más területen is.

Ne csodálkozzunk, ha az erkölcs állapotok olanok, amilyenek.

fhdgy 2015.07.08. 18:13:23

@tableno: a válasz első fele egyszerű: már akkor elmentek, amikor háborúról szó sem volt. Katonák sem voltak. Addigra lehet, hogy már usa állampolgárok voltak stb. stb.

A másik fele már komplexebb: ilyen hülye az a vezetés, aki a tudósait emberszámba se veszi!!! Ja, és a tudományt lebecsüli!!!

Ezzel kapcsolatban nincs ma valami fúrcsa érzésünk?

fhdgy 2015.07.08. 18:20:01

Most ért Szolnokra a vihar.

Taxomükke (UK) 2015.07.08. 18:20:52

@csőcsere: Köszönöm.
Attól tartok, ezeket az eredményeket nem tudom értékelni. De mondjuk én az a típusú hülye vagyok, akinek nem az a teljesítmény, ha valaki szépen tud menni a kifutón... Pl. zenében is inkább azokat szeretem, akiket 30 év után is értékelni lehet, és nem azokat, akikre már egy-két esztendő múlva sem emlékszik senki.

fhdgy 2015.07.08. 18:28:10

@fhdgy: egy kiegészítés a második válaszhoz: ja, és így jár az a hülye, aki mindenkinél okosabbnak tartja magát!!!

montroyal ( CAN qc) 2015.07.08. 18:45:15

a post erdekes jonak tartom erdekes es masokban is felmerulo gondolatok .. nehez belekotni mert nem sarkosit mindent lekerekit . ami maskepp van aki maskepp gondolja az is igaz lehet .

azert a Szozat... van mashol helyunk a nagyvilagban ... es nem kell Mo-on élnunk .. és valszeg mashol fogok meghalni ..

szoval nekem semmit nem mond es idejemult ..

tableno 2015.07.08. 18:54:11

@montroyal ( CAN qc): ez így baromság. Az ISIS meg az Al-Quaida valóban így értelmezi a Koránt, de ez olyan, hogy a spanyol inkvizíció is a Biblia tanításain alapult.

montroyal ( CAN qc) 2015.07.08. 19:10:32

@tableno: valoszinuleg nem fogom tanulmanyozni a Corant , hogy mi az igazsag es muszlin barataim sincsenek, hogy informaljanak ... csak ugy olvasgatok ..
ami feltunt hogy mintha mar valamelyik masik vallasnal is felmerult ez a kivalasztott , felsobb rendu nép es a tobbiek a rabszolgak ..

amugy nem vagyok de nem is vallas ellenes ..

montroyal ( CAN qc) 2015.07.08. 19:11:49

@montroyal ( CAN qc): szoval nem vagyok vallasos .. sem ellenes ..

tableno 2015.07.08. 19:17:34

@montroyal ( CAN qc): Ja, felmerült. És ott sem volt igaz.

Golf2 2015.07.08. 19:48:42

@tableno: Meg a leányfalui nyaralóját is katonák építették czinegének.Én fuvaroztam neki évekig a fütôolajat sose adott jattot.

fhdgy 2015.07.08. 20:44:53

@diggerdriver: jó, csak nem felhasználóbarát!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.08. 20:59:29

@csőcsere: Lóraáll, bróhaha, ez olyasmi, mint a Victoria's Széklet?
:-)

2015.07.08. 21:30:40

Most komolyan Puskasrol polemizaltok? :D Az egesz Aranycsapat szetszeledt, meg sokszazezer ember meg rajtuk kivul '56-ban, ezt pont itt kell magyarazni? :D

En kulfoldon elek, szurkolokkal, fociimado emberekkel korulveve, es nagyon szivesen elmeselem, hogy miert imadjak az emberek az Aranycsapat tortenetet az egesz vilagon. Azert, amiert az osszes tobbi focicsapatot amugy, mert az egyszeru embereknek szereznek oromet, a munkasosztaly hosei, Puskasek raadasul nemcsak, hogy jok voltak benne, de egy rakosista terrorallambol voltak kepesek mindezt produkalni. Es az meg egy tipikus magyaros luzersztori, ahogy vege lett az egesznek. Nem is tudom, miert nem ebbol lett film ahelyett a rohejes FIFA-s helyett, bar azt en megneznem egyszer, perverziobol :D Namindegy, szoval masoknak nem igazan fordul meg a fejukben, hogy itelkezzenek folottuk, felneznek rajuk es tisztelik oket, es sajnaljak, hogy igy alakult, persze pont a magyarok kozt nincs igy, de persze nem is lennenk magyarok, ha legalabb a felunk nem itelkezne felettuk. Szanalmas.

Meg, hogy Puskas elhizott, beszarok, igen el, na es? :D Ronaldo is, kepzeljetek el az Eusebio meg nagyjabol az osszes tobbi kb a 80as evekig mind cigizett is, hogy az alkoholistakrol ne is beszeljunk :D Meg, hogy az angol valogatott fish and chips-et meg sort fogyasztott a tetmeccsei elott, bizony, ilyen is volt :D Regen egyaltalan nem volt akkora uzlet a foci, mint ma, es sokkal nagyobb volt az onrendelkezesuk a jatekosoknak a sajat testuk felett, sokkal kisebb volt a nyomas es nem igazan volt divat az agyonhajtas, es a seruleseket se mertek ennyi penzben. Hat ez van.

Nem tudom, miert nem lehet egy kicsit beleelni magunkat egy masik idoszakba, amikor teljesen masok voltak az elfogadott dolgok, es abban a kontextusban megerteni az akkor cselekedett dolgokat? Nincs ertelme mai szemszogbol nezni a dolgokat, Magyarorszag akkor egyaltalan nem volt szabad orszag, sot, semennyire nem volt normalis hely, tulelheto volt, az igaz, de nehezen... Egy olyan csapatnak pedig, akik kozvetlen kozelrol tapasztaltak meg a sikert, es, hogy milyen lehet az elet mas orszagokban, szerintetek mit tudott volna nyujtani? Ezert miert kell elitelni oket? Vagy azert, mert egy rakat haborus idokben, pocsek elelmiszereken nevelkedett ferfi nem ugy neztek ki abban az evtizedben, amikor az orvosok meg ajanlottak a dohanyzast, mint Thierry Henry 2004-ben :D Keszen vagyok toletek, megint hozzatok a format.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.08. 21:47:40

@mojyo:
Te is. A legjobbat.
Nincs mit hozzáfűzni, teljesen igazad van.

kék madár 2015.07.08. 22:06:07

@mojyo: te se beszelnel ilyen konnyen, ha az Aranycsapat koze kellett volna ulnod a repulon a 90-es evekben. Atlogott volna az a sok kover ember :)

2015.07.08. 22:08:14

@kék madár: :D De akkor meg nagyobb szekek voltak a repulon, en is kisebb gyerek voltam, es kulonben se volt ra penzem!

csőcsere 2015.07.08. 22:18:42

@Taxomükke: a teljesítmény az teljesítmény, függetlenül a területtől. Mások sikerei, eredményei inspirálóak.

csőcsere 2015.07.08. 22:20:02

@geegee: nem, mert a L'óraáll szellemes. :-)

kék madár 2015.07.08. 22:20:47

@Taxomükke: majdnem ugyanakkor csak Cegleden. Az osszes tiszt aberralt elmebeteg volt, kettot kiveve. De ez nem az o hibajuk volt, mukodott a kontraszelekcio, eppen az a generacio, ott az Alfoldon nem akart katonatiszt lenni, hacsaknem nem volt valami kellemetlen oka ra. No meg a kornyezet, a sorkatonak meg jobban megkergultek. Engem pl. allandoan le akartak fejezni az oregek mindenfele kitalalt okbol amikhez keszsegesen szolgatlattam valos indokokat

kék madár 2015.07.08. 22:22:18

@mojyo: arrol nem is beszelve, hogy a 90-es evek vegeig a repulok felig uresek voltak!

Muscari 2015.07.08. 22:22:26

Most olvastam csak a posztot, nekem nagyon bejon, foleg az utolso bekezdes. Sose adjuk fel!

Nyomtam egy tetsziket is.

Herr Géza 2015.07.08. 23:35:25

@tableno: Czinege elvtárs?? Meg minden második laktanyaparancsnok, meg annak a helyettese, meg a pol.tiszt, meg még sokan mások. A kisstílűbbek meg lopták a raktári készletet és eladták a civileknek... A laktanyák 20 km-es körzetében minden parasztlegény olívazöld gyakorlóban meg katonai surranóban ment a mezőre....

wuaaa 2015.07.08. 23:37:02

@kék madár: "arrol nem is beszelve, hogy a 90-es evek vegeig a repulok felig uresek voltak!"

Azért a légikatasztrófa-történelemben voltak bőven tragikus kimenetelű "teltházas" járatok a 90-es évek vége előtt is. Sajnos.
en.wikipedia.org/wiki/Aviation_accidents_and_incidents#Major_disasters

pappito · http://pappito.com 2015.07.09. 00:59:37

@fhdgy: 77-ben lettél hivatásos, az voltál öt évig aztán leszereltél és elmentél nyugatra az ellenséghez dolgozni...

rég nem voltál már katona akkor, a tiszti becsületed meg letetted amikor a zubbonyt. Nincs ezzel semmi baj, mindenki más is civil volt. Nyilván meghatározó élményed volt amíg katona voltál, de azért ez kicsit beszűkíti a látóköröd.

puskást meg alaposan kihasználta a rendszer, ő meg a rendszert, mint annyi más sportoló akkoriban. szuper jó sztorik voltak a csempészett harisnyáról, doxa órákról, stb. mindenki alkalmazkodott és mindenki kihasználta a rendszer slamposságát, ameddig a lehetőségei értek.

Nem tudom milyen csávó volt Puskás, de azt tudom, hgoy kiváló focista volt és többen ismerik a nevét a világon, mint gábor zsazsáét, pedig. Disszidált, igen. Azért is utáljuk, mert kölyökkorában álnéven igazolt, hogy focizhasson amikor még nem volt elég idős a korhatárhoz?

Azon vitatkozhatunk szerintem, hogy elengedhetetlen volt-e róla elnevezni a csúti néró házistadionját vagy hogy a Szent István bazilikában kellett-e temetni, de azért a sportteljesítménye vitathatatlan. Még akkor is, ha sokkal jobb lehetőségei voltak, mint egy átlag sportolónak, köszönhetően a néphadsereg lehetőségeinek.

kék madár 2015.07.09. 04:23:22

@pappito: en egyszer lattam Puskast eloben (TV-ben) focizni a 80-as evekben valami emlekmeccsen. A pocakjat hordagyon vittek utana. Amikor megkapta a labdat, ket erintesbol kicselezett mindenkit a jegyszedoket is belertve, aztan oda se nezett es bevagta 20 meterrol. Hat ehhez kepest sok kisgyereket meg kellett ennie, hogy elkezdjuk szidni. Vegyuk pl. a kisgombocot Andy Vajnat aki maga szerint a sok munkajabol onerobol lett hires, de most sikeresen talicskazza haza az EU meg az adofizetok penzet par szerencses parlamenti szavazas miatt.

fhdgy 2015.07.09. 09:13:27

@pappito: a harmadik és az utána következő bekezdéssel részemről minden rendben.

82-ben szereltem le, 2001-ben mentem dolgozni az ellenséghez, aki addigra már nem volt ellenség. Igaz, már 1987-ben is megpróbáltam, de akkor is kivártam a törvény által előírt öt évet, csábítottak disszidálásra, de kategórikusan nemet mondtam.

Az önéletrajzomban mindig szerepelt, hogy hivatásos katonatiszt voltam, a németnyelvűben még az is benne van, hogy "Hauptmann der Reserve".

Egy dolog ellen, amit írtál, nagyon tiltakozom. A zubbonyt le lehet vetni, a BECSÜLET-nem. Ha volt, akkor marad, ha nem volt, akkor nincs miről beszélni.

pappito · http://pappito.com 2015.07.09. 10:00:08

@fhdgy: akkor a dátumokkal valamit félreértettem, ne haragudj

"A zubbonyt le lehet vetni, a BECSÜLET-nem. Ha volt, akkor marad, ha nem volt, akkor nincs miről beszélni."

Hm. Szerintem ott a félreértés közöttünk, hogy szerinted a zubbonynak meg a becsületnek van köze egymáshoz, szerintem meg egyik se feltétele a másiknak.

fhdgy 2015.07.09. 10:19:01

Azt írtad, hogy tiszti becsületed meg letetted amikor a zubbonyt. Egyet ne felejts: tiszt maradtam, tartalékos tiszt, de tiszt! Egyenruhám is volt, szolgáltam is tartalékos tisztként.

fhdgy 2015.07.09. 10:26:13

@pappito: Előbb írtam neked, csak nem válaszként!

2015.07.09. 12:34:49

@kék madár: Szegeny Puskas forog a sirjaban, hogy Andy Vajnahoz hasonlitottad :D

Amugy meg tenyleg nagyon jo volt meg kesobb is, szoval nem tudom, miert kel fikazni, ez szerintem nagyon szomoru. Hasonlitsuk akkor mar inkabb Pelehez, azt biztos jobban szeretne, szoval minden idok legnagyobb futballzsenije nemregiben (a FIFA-botranyok kirobbanasakor) azt birta mondani, hogy nem a korrupcio a futball legnagyobb problemaja. :D Gondolom, mert nyakig benne van. :D Es a VB alatt kirobbant korrupcio ellenes tunteteseket is valami hasonlo szoveggel probalta meg elintezni. Szoval, azt el tudom fogadni, hogy valaki, aki eddig nagyon hitt a jellemeben, az most nagyot csalodott benne, vagy, ha brazil lennek, akkor lehet, hogy duhos is lennek ra, de ettol fuggetlenul nem tartanam a brazil szurkolok elarulojanak, vagy becsuletet vesztett jellemtelen szar alaknak :D Itt nem egy istenrol van szo, hanem egy oreg bacsirol, akiknek a fiatalkori sikerei utan felkinaltak nehany lehetoseget, es mar tul sokat elt ebben a palyan kivuli korrupt vilagban es mar nehezen tudja elkepzelni, hogyan erezhetnek a szurkolok, A tehetseget pedig meg ezek utan sincsen joga senkinek elvitatni tole.

Alapvetoen emberekrol van itt szo, akik olyanok, mint mi, jellemukben legalabbis, szemelyiseguk van, erzelmeik vannak, meg ilyenek... az a kulonbseg, hogy viszont tehetsegben tobbnyire sokkal-sokkal tobbek, igy tobbet hallunk rolunk es jobban a szemunk elott vannak a donteseik. Es hat igen, vannak koztuk kevesbe gerincesek is, meg hoznak ok is hibas donteseket, meg gondolom van koztuk egy csomo buta segg is ... :D De ugye ettol meg nincsen jogunk itelkezni folottuk, mert en lehet, hogy Pelenel mar azzal is tobbet tettem a korrupcio ellen, hogy nem fizettem meg le senkit es en se fogadtam el igy semmit, es elkepzelheto, hogy nala en egyenesebb gerinccel fogok megoregedni, sot, nem fekudtem le fuvel-faval sem, mint peldaul Diana hercegno, cserebe viszont semennyit sem adtam egyetlen szurkolonak sem, egyetlen kisgyerek sem miattam kezdett labdat rugdosni, es nulla penzt adakoztam eddig, es alapitvanyom sincsen... :D Egyben kellene nezni az embereket, a szemelyisegukkel, hatterukkel egyutt, hogy mire volt lehetoseguk, es ahhoz kepest hogyan cselekedtek.... Nem lehetunk ilyen szigoruak a hires emberekkel, ha egymassal sem vagyunk azok... Amugy pedig pont az ilyen nepiteletek vezetnek ahhoz, hogy valaki huszonevesen belehaljon a drogozasba, es akkor pedig szentte kell avatni ugyebar, mert a fiatal hiresembereknek nem volt idejuk lepukkanni, elhizni, es jellemet vesziteni, mikozben pont az ilyen "drogosceleb" fele bulvar papirra nyomtatott belyegek azok, amik idaig vezetnek.

Szoval, csak ovatosan.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása