oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 20. 06:44,  Végre megtaláltam a helyem 333 komment

2014. október 20. 06:44 Határátkelő

Végre megtaláltam a helyem

Van az úgy, hogy az embert már egészen fiatalon megérinti egy ország, egy életstílus. Így történt ez mai posztunk szerzőjével, Évával is, aki Angliába szeretett bele már egyetemistaként. Aztán úgy hozta az élet (persze ő is tett érte), hogy immár több mint három éve ott is él.

Holdsworth House1.jpgA Holdsworth House, az esküvő helyszíne

„Lassan kint létem harmadik évfordulóját ünnepelvén, gondoltam, megírom új életem történetét, ezzel is biztatva másokat.

Már egyetemista éveim alatt is foglalkoztatott a gondolat, hogy milyen jó is lenne Angliában élni. Szerencsére egyik kedves ismerősöm révén 2009-ben lehetőségem volt egy hetet itt tölteni. Szerelem volt első látásra és nagyon nehezen mentem vissza Magyarországra.

Vettem egy kis brit zászlós macis kulcstartót (a mai napig megvan), hogy emlékeztessen, nekem egyszer itt kell élnem. Teltek az évek, elvégeztem egy másik egyetemet (HR), miközben óvónőként dolgoztam.

Az érzés folyamatosan bennem volt, hogy menni kellene, de valami mindig visszatartott. Megismerkedtem a párommal, akinek folyamatosan mondogattam, hogy mi lenne, ha megpróbálnánk kint.

Miért ne?

Eleinte nem annyira díjazta, hogy a „ködös Albionban” éljünk. Majd két év múlva (2011 nyarán), egyik kollégája említette, hogy Londonban megüresedett egy pozíció, miért nem próbálja meg?

Nekem akkor egy nagyon jól fizető irodai munkám volt, de „Anglia” gondolata mindig is ott motoszkált bennem. Rövid hezitálás után (mindent egy lapra feltéve, a kockázattal, hogy ha pályázata sikertelen, akár el is veszítheti az állását), a párom beadta jelentkezését. Szerencsére a főnöke támogatta és pozitív referenciát adott róla.

Több körös interjú után (Skype, személyes, különböző hosszú tesztek) 3 hét múlva repülőn ült, megkezdve az új életünket. Kezdetben egy magyar szálláson lakott, egy hete volt albérletet találni, mert utána kezdődött az értékesítői munka. Elméletileg ugyanaz, mint Magyarországon, gyakorlatilag mindenben más volt.

Holdsworth House2.jpg

Szállásproblémák

Nagy rohanva tálalt szállást egy angol fiatalemberrel költözött össze, ahol nekem már nem volt helyem. Úgy egyeztünk meg, hogy én 2 hónappal később megyek ki, hogy addig ő teljesen beilleszkedjen.

El is kezdtem a felkészülést, de mivel hozzá nem költözhettem, nekem is szállást kellett találnom. Szerencsére egy ismerősömék már kint éltek, és pont abban a házban volt egy single szoba kiadó. Gyorsan le is csaptam rá. Sokan laktunk együtt magyarok, de minden nehézség ellenére (1 fürdőszoba 9 emberre), szép időkánt emlékszem rá vissza.

Holdsworth House3.jpg

Munkakeresés

Azonnal megkezdtem a munkakeresést. Bármilyen munkát elvállaltam volna (takarítás, barista, ruhabolti eladó), csak hogy fent tudjam tartani magam. A párom kérte, hogy próbáljak óvónői munkát keresni, mert abban már elég sok gyakorlatom van.

Millió CV elküldése, és óvodák személyes meglátogatása után megkaptam első angliai munkámat. A fizetés még számomra is meglepően alacsony volt, de nagyon boldog voltam, hogy végre minden a helyére került. Az oktatás teljesen más, mint Magyarországon, mindent újra kellett tanulni.

Én babákkal foglalkoztam, és mint egy idő után kiderült, a diplomámmal magasan túlképzett voltam. Fél év eltelte után a főnököm felajánlott egy pici studiolakást nagyon kedvező áron, amit örömmel elfogadtunk.

Sok dolog hiányzott a lakásból, de legalább londoni viszonyokhoz képest kevés albérletet fizettünk. Később egyre több turpisság derült ki a kedves főbérlőről, aki egyben munkaadóm is volt (nem működött a fűtés, nem javíttatta meg a mosógépet, az előző lakók elmaradt számláit velünk akarta kifizettetni).

Ez így nem mehetett tovább

Ez a munkámra is rányomta a bélyegét, úgy éreztem, hogy eleve alul vagyok fizetve (kezdett szélesedni a látóköröm a munkaerőpiacon), napi 9-10 órát dolgoztam ebédszünet nélkül, a szabadságaim kötöttek voltak, csak az óvoda bezárásakor vehettem ki, és még a lakhatással is elég sok baj volt.

Másfél év után úgy döntöttünk, ez így nem mehet tovább. Tudtam, ha felmondok, elveszítjük a lakhatásunkat is. Nem volt mese, lépni kellett. Felmondtam. Szerencsére sikerült egy nagyon szép új kis studiolakást találnunk egy ügynökségen keresztül, akik a lakást is, és minket is nagyon alaposan „lecsekkoltak”. Ha bármi baj volt a lakással, mindig fordulhattunk hozzájuk, és azonnal intézkedtek.

Napi 100 állásra jelentkeztem

Újrakezdődött a munkakeresési kavalkád, de meg kellett várni az egyhónapos felmondási időt, mert reggeltől estig dolgoztam, és esélyem sem volt interjúkra járni.

Szerencsére sikerült annyi pénzt félreraknunk, hogy letettük az új lakás eléggé magas foglalóját, az első havi albérleti díjat, és megengedhettük magunknak, hogy pár hónapig ne dolgozzak, csak munkát keressek. Olyat, ami már tényleg megfelelő.

Elhatároztam, hogy visszatérek az irodai világba, mint HR-es, de ehhez újból alulról kellett kezdenem. Napi 100 állásra jelentkeztem, de még visszajelzést sem kaptam, nemhogy interjúidőpontot. Pedig angol tapasztalatom volt, az angol nyelvtudásom rengeteget fejlődött, és irodában is évekig dolgoztam, igaz, Magyarországon.

Holland Park1.jpg

Egy hónap után jött az áttörés

Egy oktatással (tanárok, óvónők) közvetítésével foglalkozó cég hívott, hogy eleinte határozott időre keresnek adminisztrációs munkatársat, aki azonnal tudna kezdeni. Másnap interjú, harmadnap munkakezdés. Álmaim munkáját sikerült megkapnom, még ha csak átmenetileg is.

Három héttel később a tündéri főnökasszonyom behívott, hogy nagyon meg van elégedve velem, és szeretne egy határozatlan szerződést felajánlani. Nem is lehettem volna boldogabb. A város szívében, egy irodaépületben dolgozom, egyedüli külföldiként.

A munkámat, a munkatársaimat imádom, és minden nap boldogan megyek be dolgozni. Nem stresszelnek halálra, mégis nagyon sokat és hatékonyan dolgozunk. Természetesen azért mindig jut egy kis idő röhögcsélésre, de ez csak fokozza a munkakedvünket. Úgy érzem, végre megtaláltam a helyem.

Élvezzük az életet

Időközben a párom megkérte a kezem: a St. James’s Parkban egy éjszakai London Eye-jal egybekötött, és egy elegáns belvárosi panorámás étteremmel végződő esten.

Idén májusban össze is házasodtunk. Hogy hol? Természetesen az Egyesült Királyságban, egy szűk családi ceremónián, amit egy XV. Századi kis kastélyban tartottunk. Olyan volt, mint egy álom.

Holland Park2.jpg

Eddig úgy éltünk, hogy utazgattunk és élveztük az életet. Olyan dolgokat engedtünk meg magunknak, amiről eddig álmodni sem mertünk. Sok magyar pár minden fillérjét félreteszi, hogy előbbre jusson. Mi egy másik utat választottunk, élvezzük az életet.

Eljött azonban az az idő, hogy mi is szeretnének egy házat. Hogy hol? Természetesen az Egyesült Királyságban. Aki ismer, meg sem kérdezi, hogy vissza akarok-e valaha költözni Magyarországra, hiszen a válasz egyértelmű…”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr786806387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.10.20. 06:52:24

koszi a tortenetet!

gratula a sikerekhez!

KoPeTi 2014.10.20. 07:15:57

Nekem nagyon tetszik a történet, köszönöm szépen!

Mi Németországgal vagyunk pont így, de mi még csak az előkészítésnél vagyunk, és még kb 1 év mire mehetünk (nyelvtanulás)!

Sok sikert a továbbiakban is!

tsabus UAE 2014.10.20. 07:43:06

Gratula, hogy sikerült megvalósítani a terveidet/álmaidat !
Remélem, nekem is sikerül és én is írhatok egy ilyen posztot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.20. 07:46:08

A rohadt életbe megint egy sikertörténet.
Gazember egy világ ez hogy az emberek nem szégyellik jól érezni magukat.
Kéne már egy Orbán Viktor ide is letörni a nagy arcot.
:)))))))))))))))))))

HardPötty 2014.10.20. 08:35:20

@diggerdriver: ááá ez csak előre megírt nyugati propaganda szöveg, hogy elcsábulj nyugatra és jól kizsákmányoljanak. A fele se igaz és még kevesebb sem. Mindjárt jól be is bizonyítják itt mások. :))))))))))))))))))

macamuca [IHUN] 2014.10.20. 09:08:10

@HardPötty:
Azt mondod, ha megyek, akkor orcára-huppanás lesz???
Francba, most akkor potyára kőtöttem egy csomó pízt bőröndre-egyebekre...
-------------------------------------------------
Help: mit lehet kezdeni 2 db. böhöm bőrönddel?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.20. 09:13:03

Lefordítom. Sikerült kimenni egy nagyon gazdag államba és ott jó munkát találni. S ez nagy öröm. Ennyi.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 09:17:40

@macamuca [IHUN]: a kérdésre a válasz roppant egyszerű: az egyikbe engem, a másikba az emberemet tesszük, és viszel magaddal.
légy olyan kedves a két kutyának beszerezni két kisebb bőröndöt.
köszönettel.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 09:19:00

hogy a poszthoz is hozzászóljak, azon gondolkodtam, hogy ha a sok nagy frázist, közhelyet és lelkendezést kiveszem belőle, vajon maradna valami lényeges belőle?

na nem mondom, hogy nem tetszik, de ezt én kb 5 szóban lerendeztem volna...

HardPötty 2014.10.20. 09:21:46

Szerintem a poszterina tipikusan az az ember, aki a nehézségek ellenére is csak a jót éli meg. Biztos hogy sokat küzdött és most ennek eredményét élvezi. A ilyen posztok miatt érdemes itt olvasni. Nekem ezek újra erőt adnak. Aki átlépi a határt az végig is járja a saját kis kálváriáját és amikor a közepén van jól esik látni hogy más már megtudta csinálni azt. Az ilyen embereknek való az élet. :)

2014.10.20. 09:22:04

Most frankon, mi ebben a sikertortenet? Itt vagyok Londonban, vegyes elso benyomasok. Legtobb negativ:( Kezdem ertekelni es becsulni Kanadat:)

HardPötty 2014.10.20. 09:25:13

@Cascabel: Anglia nem egyenlő Londonnal. Szerintem van londoni élet és angliai. Személy szerint nem tudnék Londonban élni, Angliában nagyon jól érzem magam viszont. Nem csodálom a vegyes érzelmeidet.

2014.10.20. 09:27:18

@HardPötty:
Erot ad mas kuzdese? Nekem inkabb elveszi a kedvemet. Kuzdjon a halal! (nem a meat) !! :) Ennyi mazochistat:) Elvezik a kuzdest, szenvedest:) Az Eletet elvezni kell. Nagyon nem ertek egyet Madach-al. "Ember kuzdj es bizva bizzal!" :)

HardPötty 2014.10.20. 09:33:09

@Cascabel: Én sokat küzdöttem (úgy érzem) hogy most élvezhessem az életet. És látni azt hogy pl az unokatestvérem is előttem két évvel hogy harcolt és hova jutott adott némi erőt hogy megéri a befektetett energia és küzdelem

2014.10.20. 09:48:37

@Babette.:
Mit meseljek? Eletemben nem kuzdottem meg semmiert, minden magatol jott. Jo is, rossz is:) Ha kuzdeni kellett, elfutottam, feladtam. A kuzdes kicsinalja az embert fizikailag, szellemileg. Latom a korosztalyomon. Penteken veletlenul egy temetesen voltam, volt altalanos iskolai osztalytarsamen:( Harcolt, kuzdott egesz eleteben, elerte, amire vagyott, amire kepes volt. Most pihenhet:(

SzZoole 2014.10.20. 09:48:57

@Cascabel: na,akkor keszulj,mert ma megmutatom neked a videki Angliat is:)))

SzZoole 2014.10.20. 09:53:44

@Cascabel: ja es remelem szereted a paloc levest(jo sok husal) Meg a sult oldalast,mert ma nem fogsz ehen haza menni,Meg jozanon se,van hazi szilva,korte es torkoly palinkam is:)))

macamuca [IHUN] 2014.10.20. 09:54:57

@Babette.:
Ok.
Mekkorák? ( csivava <----> bernáthegyi? Ugye, nem mindegy...)

(társaságban mégis csak kellemesebb lesz orcával radírozni a talajt...)

SzZoole 2014.10.20. 09:55:11

@Zoole[uk]: huh azt elfelejtettem utanna irni,hogy csak vicceltem a palinkaval,mivel tudom,hogy Te mar nem iszol.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 09:55:16

@Cascabel: köszi, de nem erre kérdeztem:DDDD
"Legtobb negativ:( Kezdem ertekelni es becsulni Kanadat:)"

inkább erre

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 09:57:21

@macamuca [IHUN]: összesen 17 kiló kutya. asszem, ez a pontos definíció:)

2014.10.20. 09:58:28

@Zoole[uk]:
Tudod, hogy nem iszom alkoholt?:) Nekem is van kis ajandekom a szamodra (kubai, Hawaii-i kave) Ott leszek 11-re az Edgware stationnel! (ha megtalalom) csak vicc volt. Ugy vagyok Londonnal, mint a videkiek New Yorkkal:)

Bonjour 2014.10.20. 09:58:47

KARDIO
tegnap figyelmetlen voltam. Nem vettem észre, hogy ez nem munka, hanem konf, és nem egy hónap, hanem 1 hét. A többi stimmelt. :))) kicsit figyelmetlen voltam.
Sz'al turistaszekció. Sajnos rohanok, de ha nem biztosítanak szállást, és nem estig tartanak az ülések, akkor egy gyors vélemény: 13 metro miromesnil vagy clémanceau állomásokhoz közel, vagy a c rer-ről az 1 metróra váltva szintén a 16 ker benti, étoile-tól a palais royal musée du louvre-ig tartó megállók közelében keress szállást. A rivoli-t már elkerülném, de azért van ott is jó, csak körültekintéssel. H nem akarsz gyalogolni, akkor a ligne 13-as vonalról is váltani kell az rer c-re egy megállót (érdemes) tehát tkp mindegy melyik vonal. A metro 1 kellemesebb, turistás, szép.
A többi gondolom megy magadtól is.
Üdv, és elnézést, hogy figyelmetlen voltam.

macamuca [IHUN] 2014.10.20. 10:01:40

@Babette.: Igen, ez naaagyon pontos+informatív definíció

2014.10.20. 10:03:23

@Babette.:
Kanada mas. Nem ok nelkul hivjak E-Amerikat Ujvilagnak:) Ami ott termeszetes, itt kulonlegesseg, kivaltsag. Majd egyszer osszeszedem es csokorba kotom az eziranyu tapasztalataimat. (igertem en mar ennel egyszerubb dolgokat is, azokbol sem lett semmi) :(

Giddy Lamb 2014.10.20. 10:04:28

@maxval a bircaman:
Lefordítom: from womb to tomb, minek cifrázni...

KoPeTi 2014.10.20. 10:04:28

@Babette.: München-Regensburg-Stuttgart háromszögbe tervezünk menni, feleségemmel és kisfiammal.

A nyelvtanulás az elsődleges oka, hogy még ilyen sok idő kell, illetve még annak kell utánakérdeznem, hogy a villamosmérnök diplomámat elfogadják e automatikusan. Erre nem tudja a választ valaki? :)

Kaksi Kapitány 2014.10.20. 10:04:28

"kezdett szélesedni a látóköröm a munkaerőpiacon" - > Megvan minden papír, már át is lehet lépni az első munkaadón.

SzZoole 2014.10.20. 10:13:53

@Babette.: egy ur kent lesz kiszolgalva:)))

Bonjour 2014.10.20. 10:14:34

Na átfutottam a cikket, nagyon jó.
Hol van ez a helyes kastély?
Este visszanézek, remélem poszterina elmondja...
A köpködőkkel ne törődjön, jól csinálta.

Bonjour 2014.10.20. 10:18:09

@Bonjour: na láttam visszatekerve, van képaláírás, úgyhogy viszajelentkeztem, hogy visszavonom a kérdést.
Ki kellene pihenni magam. Jó mulatást mára.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 10:20:30

@KoPeTi:
főszabály szerint feltétel nélküli kölcsönös elismerés van az unión belül.
ám lehetnek apró "kivételek", főként a szakmagyakorlás terén. ezt olvasd el
europa.eu/legislation_summaries/internal_market/living_and_working_in_the_internal_market/c11065_hu.htm

SzZoole 2014.10.20. 10:21:57

@Cascabel: tudom,mar helyesbitettem:)))
Kave az jo az egyik gyengem:)))
Ja,most haza a nejem,es meg sajtos pogacsat is csinal:))
Most pedig indulok.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 10:22:28

@Zoole[uk]: úgy értem, ha nem issza, hadd egye ;)

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.20. 10:39:48

Örülök hogy minden úgy sikerült a posztolónak ahogy szerette volna. Azért a piszkos részletek is érdekeltek volna..
@HardPötty: ezzel én is így vagyok. Próbáltam, nem tetszett. Nekem elég ha 1-2 havonta bemegyek egy napra csavarogni.
@Zoole[uk]: nektek merre van a bázis?

Herr Géza 2014.10.20. 10:41:28

@KoPeTi: Az biza elég combosan nagy háromszög... :))) De tény, hogy aki/ami müszaki pályán számít/él/mozog, az ide koncentrálódik.
Diplomaelismerés nem téma, csak akkor lehet némi gubanc, ha önálló tervezöi jogosultságról van szó, de ez sztem. könnyedén megkerülhetö (nyilván nem magántervezöként akarsz kijönni...).

2014.10.20. 10:46:04

@maxval a bircaman: Leforditom a kommentedet: irigy vagy.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.10.20. 10:46:44

@Cascabel: gyere Readingbe is, vendegem vagy egy jo hajvagasra. :-D

KoPeTi 2014.10.20. 10:47:54

@Babette.: köszi, a neten található anyagok között sajna egyértelmű választ nem találtam, ezért is reménykedem, hogy van itt valaki, aki mérnökként van kinn az uticélunk közelében (úgy olvastam, hogy tartományonként eltérő, hogy hol mit ismernek el).

Suhanó táj 2014.10.20. 10:47:54

Jól megírt poszt, inspiráló.

Csak a pozitív dolgokra fókuszált. Ha akadályba ütköztek, akkor nem siránkoztak, hanem mentek tovább és elérték, amit akartak.

Sok sikert nekik a továbbiakban is.

Flamy (fat cat wannabe) 2014.10.20. 10:50:04

@Babette.: "de ezt én kb 5 szóban lerendeztem volna..."

Akar 2-ben is lehet: UK jo :)

Azert biztos van par potencialis UK fele kacsingato hataratkelo olvaso akinek nem art ha meg parszor le van irva az amit ugyis mindenki tud. ;)

TilosazA (UK) 2014.10.20. 10:52:07

Hogy küld szét az ember napi 100 önéletrajzot? Minden feltöltött állásra jelentkezik, mosogatótól műtős segédig?

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 10:52:29

@Flamy: félreértettél:) nem sokalltam, amit írt, hanem keveselltem:D
a tényeket

SzZoole 2014.10.20. 10:53:19

@Szilvana1: milyen bázisra gondolsz?

Flamy (fat cat wannabe) 2014.10.20. 10:54:17

@HardPötty: "Anglia nem egyenlő Londonnal. Szerintem van londoni élet és angliai. Személy szerint nem tudnék Londonban élni, Angliában nagyon jól érzem magam viszont. Nem csodálom a vegyes érzelmeidet."

Szerintem kerjuk meg lassan a bloggazdat hogy inditson egy kulon topicot ennek kibeszelesere... :)

Amugy szeritem tul van misztifikalva a tema, nem a London vs UK a kerdes, hanem hogy valakinek van-e affinitasa nagyvarosban elni vagy sem. Aki nem elvezi mondjuk Bp-t mint nagyvarost, az biztos hogy nem fogja Londont vagy NY-t sem szeretni.

adg 2014.10.20. 10:54:48

Hogy lehet napi 100 allasra jelentkezni heteken keresztul?
Hr-esek szerint minden jelentkezest szemelyre kell szabni, ez alol csak a hresek kivetelek? :)

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.20. 10:55:28

@Zoole[uk]: arra gondoltam hogy hol laktok (hova kell menni vacsira) :))
(ez vicc volt)

SzZoole 2014.10.20. 10:58:25

@Szilvana1: Ja,értem:)
Hemel Hempstead

TilosazA (UK) 2014.10.20. 11:00:11

@adg [Au, Darwin]: Igen, én is írtam fentebb. Viszont hogy szabsz személyre minden CV-t? Néhány gyakorlatot elhagysz belőle? Vagy hogy?

Flamy (fat cat wannabe) 2014.10.20. 11:01:45

@Babette.: Ertem mire gondolsz, csak kiferditem a velemenyed, erre valo az internet ;)

Amugy ha en egyszer megirnam a hataratkelesem, abban sem lenne ennel lenyegesen tobb konkretum, az alap informaciokat (ruha, etel olcso, szallas, kozlekedes draga) ugyis mindenki tudja mar Londonrol, a tobbi meg mint a munkaadom neve, vagy a pontos fizetesem ugysem tartozik senkire. Max a kornyekrol irnek meg par szot, de mivel az utolso "ablakombol" posztba eleg sok foto bekerult, ezert annak sem latom mar tul sok ertelmet.

Off: Ha jol emlexem hagyma volt az aki semmi tortenetet nem hitt el addig, amig az illeto ki nem postolta a social security szamat, meg az utolso havi bankszamlakivonatait es hitelkartya szamait :)

2014.10.20. 11:10:07

@Flamy: Szerintem is, nem ertem miert akarjak egymast meggyozni az emberek hogy London 'jo vagy nem jo'. London az egyik legfantasztikusabb hely a vilagon, kulturalis, gazdasagi kozpont, fontos tortenelmi hely. Nem veletlenul olyan magasak az ingatlan-arak: rengetegen akarnak itt elni/dolgozni illetve befekteteskent ingatlant venni. Ha valaki nem szereti a nagyvarosokat, akkor az nem fogja jol erezni magat Londonban mert valoban 8+ millioan laknak ott. Es nem veletlenul laknak ott annyian, koztuk tobb millioan akik nem ott szulettek, hanem oda koltoztek mivel ott akartak elni, dolgozni. Ha valakinek nem tetszik, nem gond - nem kotelezo ott lakni.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 11:10:38

@adg [Au, Darwin]: ezt sose értettem, ezt a személyreszabást.
én én vagyok, a történetem is az, mit kell ezen változtatni?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.20. 11:16:14

@maxval a bircaman: még csak most vetted észre, hogy ez a blog nagyrészt erről szól? Nem vagy valami gyors :)

adg 2014.10.20. 11:16:52

@TilosazA (UK): en meg sosem irtam ilyen tomeges cv-t, amit irtam (allaskeresesi celbol max tizet szerintem) azokat viszont ugy csinaltam, hogy jo alaposan utananeztem a kiszemelt cegnek, pontosan mivel figlalkoznak, mire keresnek engem, es ezeket emeltem ki a cv-ben, vagy meg inkabb a kiserolevelben. Utobbira helyeztem a fo hangsulyt, sokkal fontosabbnak erzem, szemelyesebb. Es ha csak lehetett, megkerestem/megtudtam a dontesbozo nevet, cimet, es neki kuldtem el a jelentkezesemet.

De az en esetem eleg egyszeru, es nem is tul altalanos.

Flamy (fat cat wannabe) 2014.10.20. 11:17:31

@adg [Au, Darwin]: "Hr-esek szerint minden jelentkezest szemelyre kell szabni"

Ezt majd akkor veszem kicsit is komolyan, ha a HR-esek nekiallnak testre szabni az allaskiirasokat, meg ha a fejvadaszok nem copy-paste emailekkel meg linkedIn uzenetekkel nyomulnak majd...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.20. 11:20:05

" Sok magyar pár minden fillérjét félreteszi, hogy előbbre jusson. Mi egy másik utat választottunk, élvezzük az életet.

Eljött azonban az az idő, hogy mi is szeretnének egy házat. Hogy hol? Természetesen az Egyesült Királyságban."

Ha felélitek a pénzt( élvezitek az életet) akkor miből szeretnétek házat venni? Ezt én nem értem.

"A munkámat, a munkatársaimat imádom, és minden nap boldogan megyek be dolgozni. "

Én is ezt szoktam mondani, mégis hitetlenkedtek. Az ember csak egy irodába mehet be boldogan dolgozni? Na meg persze oda ahol jól kitömik.

Mondjuk nem hiszem hogy kitömik, titkárnőként.Keresni 900 font helyett 1200 at. Nem értem mi ebben az álom megvalósulása.

@Mirjam2:

Miért lenne irigy, meg mire? Szerinted minden Keleten élő irigykedik a Nyugaton élő emberekre vagy mi? Nem csak a pénzről szól az élet...

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.20. 11:20:05

@Mirjam2:

Miért lennék irigy? Nincs erre okom.

KoPeTi 2014.10.20. 11:20:06

@Herr Géza: köszi szépen az infót! Semmiképp se önálló tervezőként szeretnék dolgozni. Jelenlegi munkahelyemnek több gyára is van ebben a háromszögben, de amíg nem tudom a nyelvet eléggé, addig jobb, ha még nem tudják, hogy menni szeretnék :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.20. 11:20:29

@Mirjam2:

Mitől fantasztikus? Attól hogy a melós bére elmegy csak az albérletre ha nem tömegszálláson szeretne lakni? Azért sok nyugati (nagyobb) városban is ki tud venni a melós egy kis lakást. Láthattuk tegnap, pl Zürichben ez megoldható melósként. Múltkor levezettem hogy Bécsben is. Persze ezek biztos porfészkek Londonhoz képest, de nekem nagyon nem szimpatikus ez a drágaság. Egymást tapossák az emberek a lakásokért és ez annyit eredményez hogy iszonyatosan letolja az életszínvonalat. Egy londoni melós kb úgy él mint egy budapesti. Budapesten is ki lehet jönni melós bérből egy szobában kucorgova...Azt nekem senki ne adja be hogy az 500 fontos szobával meg a 100-150 fontos bérletárakkal a melós jól él. Ha semmire se költ, és főz mint állat, lehet még 50 fontja is marad hó végére. Mutogathatja a budapesti melósnak büszkén.

Hari Seldon 2 2014.10.20. 11:23:03

@diggerdriver:
Ne félj, nem fog az kimozdulni Magyarországról, a végén még kiderülne a magyaroknak, hogy nem "csak" a NAV elnökét tiltották ki, és nem csak Magyarországról.

adg 2014.10.20. 11:24:12

@Babette.: lasd fentebb. Te te vagy, de esetleg a palyafutasod soran tobb mindennel is foglalkoztal, ezek egy resze ertekesebb a megpalyazando allas szempontjabol, mas resze meg nem, vagy kevesbe. Igy tehat a relevans dolgokat domboritod ki jobban. Viszont egy masik ceg eseten mas lehet a fontosabb, ott meg azt hangsulyozod.
Tehat nyilvan nem arra gondoltam, hogy kitalalni egy fasza cv-t a semmire, az nem szokott jol elsulni.

De ez nyilvan nem igy mukodik, ha mosogatoi meg takarotoi allast vadaszik valaki. Ott pl nem is ertem mi a banatnak kell cv.

Muscari 2014.10.20. 11:24:40

@macamuca [IHUN]: hihi, majd meglátod, hogy még kevés is lesz :-)

adg 2014.10.20. 11:28:05

@Flamy: en skippeltem a hreseket. Egynek doltem be, o atvert. Ellenben az altaluk leirt otletek kozt lehetnek hasznalhatok is.

Hari Seldon 2 2014.10.20. 11:30:52

@Mirjam2:
Birkának egyébként annyiból igaza van, hogy tényleg aki ide írt, annak sikerült, és jól érzi magát.
Persze mindenkinek van egy saját story-ja, ami más és más, és mi ezért (is) olvassuk, nem a "tömörítését".

Birca meg hogy lenne irigy?
Ugyan ki akarna Bulgáriából eljönni?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.20. 11:31:42

@házelőtthinta: UNCSIIIII
"Nem csak a pénzről szól az élet... " ez is uncsi, főleg hogy folyton a pénz miatt sírsz.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.20. 11:36:21

@házelőtthinta: 30 százalékkal több pénz, az semmi? Arról nem beszélve, hogy a poszterinanak van végzettsége, csak a tapasztalat hiányzik. Egy ilyen munka mint palyakezdo ideális. Innen meg mmár lrhet lépkedni felfelé a ranglétrán.

TilosazA (UK) 2014.10.20. 11:38:39

@diggerdriver: Honnan találsz egyáltalán 200 ügynökséget?! Lehet Londonba kéne költöznöm ezek után.... :)

qkuc 2014.10.20. 11:39:21

@Cascabel: Na látod, :)))). érzed azért jól magat Londóniában, :).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.20. 11:40:14

@Mirjam2:
Mi van olyankor ha valaki szereti Londont és a vidéki angliát is?

adg 2014.10.20. 11:45:24

@diggerdriver: az hazakopood. Meg hazudik. Egyeb aljassagokra is kepes. Szediti az otthoniakat, higy minel tobb hiszekeny szerencsetlent magaval rantson a nyugat posvanyaba. Nem meri beismerni, hogy rabaszott.
Megvalaszoltam?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.20. 11:47:35

@TilosazA (UK):
Ezek építöipari ügynökségek.
Oda közvetítenek embereket.
Maga az ügynökség lehet hogy Liverpoolban van.
Személyes kapcsolat nincs.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.20. 11:49:44

@adg [Au, Darwin]:
Igen. Köszi.
Akkor én most rá vagyok baszval.
Ha hazamennék akkor.......
:))))))))))))))))

qkuc 2014.10.20. 11:50:08

@qkuc: Érezd magad jól, no. Ez a mai nem az én napom, :D.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.20. 11:55:44

@adg [Au, Darwin]:

Ny-Európában tapossák az emberek egymást még egy mosogatói állásért is. Legalábbis ahol én élek ott biztosan. De máshol se lehet nagyon más a helyzet a környéken. Szerintem elég beteges. Na, ezért kell CV még a legegyszerűbb melóra is. Van pofájuk még a mosogatói állásokhoz is odaírni hogy tapasztalat szükséges:)))

LyukasBogrács 2014.10.20. 11:55:44

@adg [Au, Darwin]:
En is ezt csinaltam.
Nem talaltam semmit.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.20. 11:55:44

@Zka:

Általában megélhetésről írok, általános melós gondokról. Ha neked ebből annyi jön le hogy én sírok a pénz miatt, akkor oké.Az igazán döbbenetes az az, hogy sokan még tapsolnak is ennek a rendszernek ami arra épül hogy hogyan tudjuk minél jobban kizsákmányolni a melóst. Megkapják a menő állásukat, falják a kaját valami ócska étteremben, és eszükben sem jut hogy a mosogató fiú zsebpénzért mossa el a tányérjukat. Ugyanezek az emberek teli szájjal jegyzik meg hogy a melósok munkájának nincs hozzáadott értéke, meg hogy túl drága az államnak a melós. Rendben, akkor holnaptól senki ne mosogasson és az urak is egyenek koszos tányérokból.

@Szilvana1:

Lehet lépkedni, persze. Mint amikor valaki itt azt bizonygatta hogy neki szinte minden ismerőse továbblépett 1-2 éven belül mosogatásból is és immáron 2-3 ezer fontokat keresnek. Csak azt nem tudom mivel.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.20. 12:07:37

@házelőtthinta: talán kérdezd meg? Egy bizos nyelvtudás már sokat dob az emberen. Aztán persze érdemes olyan helyen dolgozni ahol van lehetőség feljebb lépni.
De azt ugye te is érzed hogy ha a közeljövőben előléptetnének egy jó kis fizetés emeléssel akkor itt bajban lennél a hozzászólásaiddal..

adg 2014.10.20. 12:20:24

@LyukasBogrács: marmint mit? Szazaval kuldtel eletrajzokat?

Szerintem bele sem fer egy napba szaz allashirdetes megfontolasa, majd egy cv kuldese mindnek.
A kevesebb tobbnek tunik, kivalasztanam a jobbakat, es jol atgondolt cvt, kiserolevelet irnek, majd kovetnem az esemenyeket a bekuldes utan.
De mondom, az en esetem egyszeru, szerencsere nem kellett nagy allaskereso rutinra szert tennem.

2014.10.20. 12:23:42

@házelőtthinta: valaszoltam, a tegnapi posztban keresd.

Maihoz; a fotok jok, de mar megint a UK? Irjon mar valaki Del-Amerikabol

2014.10.20. 12:25:16

@Cascabel: bementel a helyi ghettoba es csodalkozol? Elobb laknek egy favellan Rioban, mint Londonban azon a kornyeken

qkuc 2014.10.20. 12:27:52

@charlieharper: Vagy akárhonnan máshonnan, :)))).

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.20. 12:30:47

@házelőtthinta: ó igazad van, nem is léteznek azok az emberek, akik vitték valamire önerőből. Igazából mindenki csak beleszületik, beleházasodik, lop csal és hazudik, esetleg másokon tipor. Ez olyan megnyugtató gondolat, amivel kényelmesen hátradőlve le lehet élni egy életet és közben szidni a rendszert.

Hari Seldon 2 2014.10.20. 12:35:00

@diggerdriver:
Ez nem lehetséges, hiszen köztudomású, hogy London-ország és Anglia két különálló ország, vagy mi.

Mrs. Clayton 2014.10.20. 12:35:16

@házelőtthinta: ugyan mar, hol tapossak egymast? itt biztosan nem, szar irodatakaritasra nincs ember, vagyis aki lenne, meg eleteben nem dolgozott de van 6 gyereke, az meg nekem nem kell, mert 2 nap utan ugyis visszamegy inkabb segelyre

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.20. 12:38:07

@Szilvana1:

A mekink is tele van németül nagyon jól beszélővel, mégis ott vannak. Sőt, osztrákok is akadnak. Nem is egy. Ez azért elárul valamit.
Egyébként nem fog ilyesmi történni. Melós vagyok, melós bérezéssel. Ugyanaz mintha a sparban tölteném fel az árut 1100 euróért. Értsétek már meg hogy nincs hová tovább lépni. Melós vagyok, ez jutott. Persze többet keresni lehetne ha többet dolgoznék, de elég nekem a havi 170 óra is..

ezért nem szeretem azokat a meséket amik arról szólnak hogy mosogattam aztán hirtelen előléptettek és hú de remekül keresek azóta.

@Zka:

Ettől kapok agybajt. Hogy a mai világban az vitte valamire aki jó sok pénzt keres. Ez a mérce, semmi más. Beteg világ.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.20. 12:38:07

@Jess G:

Itt tapossák. Graz,Ausztria, 2014. Mosogatói állásra is jelentkezik 1 nap alatt 50-60 ember legalább.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 12:41:14

@adg [Au, Darwin]: hatnem tudom. ezen a szinten az ember jellemzoen egy korben mozog, nincs mit domboritani.
egyszer volt egy komolyabb allaskereso 3 honapom, maximum a kiserolevelet modositottam, meg szakszavakat irtam at magyarra, vagy a hirdetes szavait passzitottam mint szinonimakat, de nem volt egy bonyolult. a kereses se volt tobb napi ket oranal.

qkuc 2014.10.20. 12:43:49

@Babette.: Én se nagyon módosítottam, kiemeltem mi érdekel, melyik projekt kapcsolódott az érdeklődési körömhöz, mi mással foglalkoztam még és hadd szóljon. Lehet akkor rosszul csináltam? :D

Mr Long 2014.10.20. 12:44:04

@diggerdriver: Utonvan, csak Ednek hivjak..

Mr Long 2014.10.20. 12:48:07

@KoPeTi: Igen, ha BSc/MSc-s, ha korabbi lehet igazoltatni kell, hogy mivel egyenlo.
De igazabol ez akkor lesz fontos, ha IEng/CEng betuket akarsz a nevedhez.

Mr Long 2014.10.20. 12:49:14

@Mr Long (UK): Most latom nemetbe akarod. Akkor passz. :D

2014.10.20. 12:50:17

@Jess G: mi lett a szombati vacsoraval? Kaptal gyurut a vacsoravendegedtol?

Herr Géza 2014.10.20. 12:52:28

@házelőtthinta: 20 magyar, 20 román meg 20 bolgár.

Herr Géza 2014.10.20. 12:54:48

@házelőtthinta: Szar hely lehet az a Graz.... Itt közepesen gyenge némettel egy nap alatt találsz húsz állást (szakma nélkül) 20 km-es körzetben, pedig mi egy faluban lakunk. Csak akarni kell.

Mr Long 2014.10.20. 12:55:21

@charlieharper: Mi a bajod a kulturalis sokszinuseggel? Mindenki ezert megy Londonba, hogy uj kulturakat ismerhessen meg. :)

adg 2014.10.20. 13:03:53

@Babette.: @qkuc: de hat kb errol van szo. Most mondtatok mindketten, hogy csak modositottatok. Kiemeltetek ezt azt, stb.
Ebbol nem tudsz szerintem szazat megcsinalni naponta, vagy igen?
En kicsit a cv-t is modositottam, eloterbe helyeztem olyan projekteket, amikrol tudtam, hogy ismerik. Ezekre ki is tertem a kiserolevelben par szoban. Megemlitettem meg kozos pontokat, ha voltak.
Ennyi
"Az en szintem" Hat az en szintem sem az atyauristen, vannak meg ilyenek mint en, semmi kulonos. Viszont az egesz porfeszekben van mindossze 10-15 ceg ami szobajohet nekem, tehat nem is tudnek millio eletrajzot szetkuldeni, meg ra is vagyok szoritva, hogy odategyem magam, ha allaskeresesre kerul a sor.
Es vegulis eddig ketszer vettek fel olyan ceghez, ahol epp nem is kerestek senkit, ugyhogy bejott. :)

adg 2014.10.20. 13:07:32

@Herr Géza: " Csak akarni kell."
De minek? Ugysem lesz jobb...

tsabus UAE 2014.10.20. 13:12:06

@házelőtthinta: Mirjam kifejtette, hogy London kulturális és pénzügyi központ, a maga sokszínűségével. Ezért (is) szereti ő. Te meg újra a pénzzel jössz, amiről nemrég azt mondtad, nem az a legfontosabb.
Ha valaki a pénzzel jön, akkor az a bajod, ha valaki mással, akkor pedig az. Vagy troll vagy, vagy pedig hasadt személyiség. Utóbbi esetben, beszélgess el a másik éneddel, hogy ma éppen mi a fontos és legalább ebben a 24 órában tartsd magad ahhoz !
Ha meg troll vagy, akkor tiéd a Twixem fele... :-)

qkuc 2014.10.20. 13:19:49

@adg [Au, Darwin]: Egy azaz egy darab rendszeresített önéletrajzom van, kiemelve a lényeggel, :))). Ugyanazt adtam be mindenhová, :))).

tucano 2014.10.20. 13:20:06

gratula a poszterinának, így is kell. Nem vágyom túlságosan Angliába, bár van egy régi tervem :) Végiglátogatom az összes kúriát, ahol a Brett-féle Sherlock Holmes sorozatot forgatták, túltöltöm magam viktoriánus szépséggel.

Mrs. Clayton 2014.10.20. 13:26:31

@charlieharper: az ugy folyamatban van most epp hazat keresunk mert mindkettonke kicsi ahhoz h elferejunk mindannyian

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.20. 13:34:24

@Herr Géza:

Milyen állást? Tapasztalatból mondod? Kerestél valaha egyszerű melót ott? Nem hiszem hogy egy átlagos német kisvárosban könnyebb lenne munkát találni mint itt, mivel oda is ömlenek a bevándorlók. Persze lehet valami eldugott faluban is lakni, olcsóért(bár ott fogalmam sincs mit dolgozik a melós), aztán kocsikázni naponta 50kmt és egy vagyont fizetni a benzinre meg a biztosításra.De amúgy nyilván Ausztria csak ilyen ócska hely. Persze.

@tsabus [UK]:

A megélhetéssel jövök. A pénz engem is érdekel, mivel abból élek. Nekem továbbra sem az a bajom hogy nem vagyok gazdag Nyugaton, hanem az hogy el kell viselnem azt hogy a képembe mondják mindig hogy semmid sincs, annyit is érsz. Ahogy a munkád is annyit ér. Ezzel az értékrenddel van bajom. Hogy akinek vastag a zsebe az sikeres, aki csóró, az meg lúzer. Azzal hogy ez egy axióma. Azzal hogy a gyerekek fejébe is azt verik hogy tanulj ki jól fizető szakmát, véletlenül se azt tanuld ki, ami talán még érdekel is valamennyire.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.20. 13:34:24

@tsabus [UK]:

Szummázva utoljára : Nekem nagyon nem szimpatikusak ezek a kétszínű világok. Ahol az urak a fűtött éttermekben kosztolnak, miközben a melós kintről lehelgeti az üveget. Máshol is ez van, de London egy kirakatpéldája ennek a jelenségnek. Ahol a melós fetreng ötödmagával valami szakadt lakásban, az urak meg dőzsölnek, akárcsak máshol. Nem különb Graz se, de itt legalább van egy kevés esélye a melósnak is hogy ne jószág módjára éljen, hanem viszonylag tisztességesen. Ahogy a kisebb nyugati városokban is elérhető ez.Bár ugye az is igaz hogy ha tisztességesen él akkor bizony számlától számláig fog élni. Ez van.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.20. 13:40:14

@tsabus [UK]: így van, folyton ezt csinálja. Sír a pénz miatt -> jön rá egy reakció, amit kellemetlen hallania -> Jajj hát nem csak a pénz számít.
Ha nem troll, akkor nagyon hülye.

Mrs. Clayton 2014.10.20. 13:41:03

@házelőtthinta: en ezt ertem, de ebbol hany olyan, aki nem csak azert jelentkezik, h ne veszitse el a segelyet es tenyleg ra lehet bizni 1000 tanyer tisztara mosogatasat? 2 talan? velemenyem szerint biztosan nem tobb, plusz ebbol a kettobol hany az, aki orokke mosogato szerretne lenni? szoval munkaadoi oldalrol ez egyaltalan nem nez ki valami jol

Muscari 2014.10.20. 13:41:39

Gyerekek, most kávéztam Cascabellel, Kövérmadárral és Zolival! Ez aztán a HA találkozó, ami este majd tovább folytatódik.
Nagyon jó kis társaság ez itt, meg az életben is :-)

2014.10.20. 13:53:52

@Hari Seldon 2: Nem vagyok biztos benne hogy irigy, csak arra reagaltam ahogy egy mondatban osszesuritette a lenyeget, anelkul hogy ismerne a szereploket. Kb. minden kommentjenek az a lenyege hogy azert szeretnek az emberek Nyugaton elni mert ott tobb a penz, ami eleg durva altalanositas es messze nem igaz ebben a formaban. Pl. Szaudi tele van olyan bevandorlokkal akik itt sokkal jobban keresnek mint a sajat hazajukban es 'jo allasuk' van, de megis utalnak itt lenni. Viszonylag kevesen kuldenek be posztokat ide 'Vegre megtalaltam a helyem Szaudi Arabiaban' cimmel :)

qkuc 2014.10.20. 13:54:59

OFF

Van valakinek tapasztalata a WES vagy ICA nevezetű diploma akkreditáló rémségekkel?

Mr Long 2014.10.20. 13:56:59

@házelőtthinta: Azert tegyunk hozza, hogy nem csak az "urak" tettek olyanna londont. Ha a "melosok" nem ozonlenenek oda tomenytelenul nem lenne olyan a varos amilyen.
Az a tomenytelen embertomeg lakta le nagyreszben, aki a semmire probal ott szerencset.

Mr Long 2014.10.20. 13:58:33

@Muscari: Szoval Madar mindenkinek megvolt az elmult par napban? :D

Sütemény1975 2014.10.20. 13:58:48

@Muscari: de kar, hogy nem ezen s heten voltam kint...

2014.10.20. 13:59:17

@diggerdriver: Az hazudik, vagy vegkepp menthetetlen, hazaarulo Nyugat-buzi! :) (Na jo, bevallom en is jol elvagyok Angliaban videken is, de alapvetoen nagyvarosi ember vagyok, mindenhol a nagyvarosokat szeretem.)

Muscari 2014.10.20. 14:02:54

@Thargoid: én már eljöttem, a többiek kimennek Zolihoz. Este is lesz valami, úgy tudom, de részleteket nem tudok

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.20. 14:03:09

@Mirjam2: nálam ez sokat változott. Kamaszként még Pesten akartam élni, mert az pörög és minden van. Most így 40 felé közeledve inkább költöznék ki valami városszéli részre, nagy kertesházba.

Muscari 2014.10.20. 14:03:57

@Mr Long (UK): "úgy" nem volt meg, de egyébként igen :-))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.20. 14:06:18

@Mr Long (UK):
Nekem még nem volt meg de már nem is kell.
Nagyon ki van tágíva.
Én már csak beszélgetni fogok vele.
:))))))))))))))))))))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.10.20. 14:12:28

@házelőtthinta: érdekes, mi melósok vagyunk mindketten, én szakmán kívül dolgozó bölcsész, párom estin érettségizett... és akkor megyünk (fűtött, ez fontosch! Főleg itt északon) étterembe meg nyaralni, amikor akarunk, nahát...

Herr Géza 2014.10.20. 14:14:36

@házelőtthinta: Én csak azt szoktam leírni, amit tudok: tapasztalatból. Nem én, hanem a feleségem keresett többször munkát az elmúlt négy évben, a mosogató, takarító, szobalány, "Produktions-/Lagermitarbeiter/in" szinten (német tudása szerinte gyenge, szerintem közepes...) eddig ahova jelentkezett, élböl föl is vették. Ö ugyan kimondottan 450 eurós minijobot keresett, de a legtöbb helyen pont ez volt a gond, mert vagy teljes, vagy részmunkaidösöket kerestek. A legnagyobb távolsága a munkahelyre eddig 5 km alatt volt, a legkisebb 500 m (gyakorlatilag a környékbeli falvakon belül maradt). Órabér 10 € körül (a legkevesebb 8,50 volt, az egy hónap próbaidöre). Szakmája van egyébként, de abban nagyon gyér a részmunkaidös kínálat és ott a távolságok már tényleg nagyobbak (fogtechnika nincs minden faluban...). Ö viszont nem akar teljes munkaidöben dolgozni (egyelöre).
De persze tudom, szerinted ez nem igaz, mert Grazban "szar" az élet és akkor mindenhol az.....

Mr Long 2014.10.20. 14:17:43

@Herr Géza: Most belekot majd abba, hogy persze raert keresgelni, mert eltartod. Ebbol mar nem josz ki jol... :DDDDDDDD

Herr Géza 2014.10.20. 14:29:08

@Mr Long (UK): Hát ha még megtudja, hogy én alapvetöen elleneztem ezeket a "prolimelókat" (a szó szigorúan Hintától, de ide löjjetek....), de ö akart akármit is dolgozni, hogy gyorsabban tanulja a németet. Na meg ragaszkodott ahhoz, hogy legyen egy saját fizuja (amibe nem pofázok bele... :)) ).
Nyelvtanulásban sokat segít is, és a heti két, néha három nap melóért a 450+ nettó euró sem rossz, söt...
És egyáltalán nem kellett állást "keresgélnie". Ha valamire jelentkezett, legkésöbb egy hét múlva már ott is dolgozott, na persze ilyen menedzserrel, mint én ... :D. (Nagy elönye ennek a Minijob-nak, hogy nincs igazán lacifaca a felmondási idövel meg ilyen bohócságokkal - persze ez a munkaadó részéröl is igaz...)

qkuc 2014.10.20. 14:31:04

@Muscari: :D Már pont kérdezni akartam, hogy milyen értelemben is volt meg a népeknek a Madár ...?
:D

Herr Géza 2014.10.20. 14:32:07

Ja, majd elfelejtettem: most szállodában dolgozik, minden kolleganöje német (ennyit az özönlö külföldiekröl). Na pld. ezért sem jó ötlet fetétlenül a nagyváros.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.10.20. 14:45:17

@charlieharper: küldtem mailt. Ha az ékezetek miatt rosszul jelenik meg, jelezd!

2014.10.20. 15:10:07

@TilosazA (UK): Siman lehet napi szaz allasra jelentkezni, pl. mikor en munkanelkuli voltam, minden irodai allasra jelentkeztem ami nem igenyelt kulonosebb vegzettseget (illetve nyilvan azokra is amik az enyemhez hasonlo vegzettseget igenyeltek). Nem szamoltam a jelentkezeseket, de napi 50 biztosan megvolt nekem is.

2014.10.20. 15:17:56

@maxval a bircaman: Akkor miert nem vagy kepes megerteni, hogy nem csak azert szerethet valaki egy orszagban elni, mert ott jo allasa, jo fizetese van? En ezer es ezer okbol tekintem Angliat a hazamnak, egyik sem a penzzel kapcsolatos. Ha kevesebbet fizetnenek Angliaban mint Mo.on, akkor is sokkal inkabb Angliaban elnek. Most a Kozel-Keleten vagyunk ahol sokszorosat keressuk az angliai fizetesunknek es 'jo' allasunk van, megis nagyon visszavagyunk Angliaba. Nem fogom megszeretni ezt az orszagot vagy eletstilust csak azert mert itt tobb a penz. Ezzel a legtobb ember igy van; miert feltetelezed hogy a posztiro csak azert szeret Londonban elni mert ott tobb penze van mint Mo.on volt?

qkuc 2014.10.20. 15:21:32

@Herr Géza: Csak azt nem értem, hogy akkor miért marad ott, ha annyira rossz? Így még érdemi vitát sem lehet folytatni, ha ilyen jellegű kutatást folytatna a blogon, :D.

2014.10.20. 15:21:59

@házelőtthinta: Mit nem ertesz? Ha te nem akarsz Londonban elni, ne elj ott. Kenyszerit valaki? Senkit nem kenyszeritenek, megis tobb millio ember koltozott oda, mivel a vilag egyik legjobb varosa. Kulturalis kozpont, tortenelmi hely. Rengeteg ember karrierjenek fontos allomasa egy londoni allas, szamtalan nagy cegnek, nemzetkozi szervezetnek van ott kozpontja. Persze ha a McDonald's-ban dolgozol es nem is akarsz mashol, akkor tenyleg lehet hogy nem neked valo hely.

Kaksi Kapitány 2014.10.20. 15:30:26

@Mirjam2: Telepatikus képességeid lenyűgözőek, fordíts le engem is kérlek, hadd tudjam meg hogy mire gondolok...

2014.10.20. 15:32:27

@charlieharper: Ezzel egyet kell ertenem... Nem vagyok egy ijedos tipus, eltem Tottenhamban (igaz csak atmenetileg, mikor a benefiten elo haverom Indiaban toltott 6 honapot es en ingyen lakhattam a council lakasban) de Elephant & Castle kornyeke meg engem is elborzaszt, az eletkedvem elmegy ha ragondolok. Utoljara evekkel ezelott mereszkedtem arra a kornyekre, akkor is csak a Ministry of Sound miatt, meg mindig kisert az emlek...

2014.10.20. 15:34:11

@Kaksi Kapitány: Inkabb Bircat kerdezd, o mar leforditotta nekunk hogy mire gondolt a posztolo: azert jo Londonban mert tobb a penz mint Budapesten. (Gyengebbek kedveert: nem, nem en gondolom hogy a posztolo ezt gondolja; Birca gondolja ezt. Szerintem teved.)

2014.10.20. 15:41:14

@Muscari: De jo neked! Lelekben veletek vagyunk! :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 16:20:26

mivel ismerek hasonló gondolkodású embert,
hinta megértéséhez megosztom veletek a korrekt besorolásokat

vállalkozó (rohadt csaló)
cégigazgató (gazdag rohadt csaló)
vezető (gazdag lazsálós, aki nem tudná elvégezni a melós munkáját, de ismer Valakit)
irodista ("csak meresz'geti a picsáját egy irodában")
MELÓS: a kétkezi munkás, aki nélkül semmi sem működik, a társadalom lelke, aki nem ismer senkit az előrejutáshoz, viszont EGYEDÜL Ő DOLGOZIK, és minden fenti csak rajta élősködik.

(a definíciókat köszönjétek megholt anyósomnak - isten ne nyugosztalja)

Sanyi9 2014.10.20. 16:21:28

Mar eltem ket kulonbozo orszagban a vilagon... Es hol akarok elni (a ketto kozul)? "Természetesen az Egyesült Királyságban." Wow...

Ladislav 2014.10.20. 16:26:39

@Babette.: "megholt anyósomnak - isten ne nyugosztalja" :)))

Muscari 2014.10.20. 16:49:33

@Mirjam2: mi nemrég voltunk a Southbank egyetemen, ott kellett ugye leszálni az Elephant and Castle - nél, a környékből sokat nem láttam mondjuk. Azért hiszek nektek, nem is nagyon fogjuk az egyetemet forszírozni ezek után.

Muscari 2014.10.20. 16:51:42

@Mirjam2: majd szólj, ha legközelebb Londonban leszel, összefuthatunk. Igaz, akkor Cascabel és Madár már nem lesznek itt.

Muscari 2014.10.20. 16:52:56

@Babette.: jó kis felsorolás, én is hallottam már ilyet :-)

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 16:56:13

@KoPeTi:
nézd meg ezt
www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CD4QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.mkik.hu%2Fhu%2Fletoltes%2F12533%2F0f7fc&ei=8SBFVJaENY_daomCgdgB&usg=AFQjCNFyf2rBgjjW0Ecj-AL3tFju3KWw_A&sig2=5cdyml1o6DuBagHDhgpYMQ&bvm=bv.77648437,d.bGQ&cad=rjt

hogy a gyakorlatba beledumáljak @Herr Géza: ismereteibe, simán el tudom képzelni, hogy van egyenértékűségi vizsgálat, ha vállalkozó szeretnél lenni és régebbi a diplomád.
itthon is van ilyen a kamaránál, de ez csak a jogosultsági besorolást határozza meg, és nem vonja kétségbe, hogy te villamosmérnök vagy.

Taxomükke (UK) 2014.10.20. 16:57:28

@házelőtthinta: Te nem unod ezt?
Mert én már kurvára.
És azt hiszem, nem vagyok ezzel egyedül.

Herr Géza 2014.10.20. 17:00:06

@Babette.: Hát de miszerint nemdebár én is ugyanezt írtam cirka, nem? :)))))))))

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.20. 17:01:11

@Mirjam2:

A legtöbb ember nem így áll hozzá, te is tudod jól.

Herr Géza 2014.10.20. 17:06:44

@Babette.: Jó a link. A Mervai Péter igen régi motoros ebben a szakmában, több, mint 20 éve ismerem....

TilosazA (UK) 2014.10.20. 17:11:39

Na jó, ha van itt egy HR-es, vagy valaki aki ért hozzá, mi a fenét értenek az alatt hogy "excellent communication skills"? Legyél udvarias, vagy dőljön belőled a szó mint akit nem lehet lelőni? És miért kell ez mondjuk egy könyvelő asszisztensnek, vagy egy adatfeldolgozónak?!

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 17:14:00

@TilosazA (UK): könyvelő és adatfeldolgozó esetében szerintem ez azt jelenti, hogy ne legyen funkcionális analfabéta.

qkuc 2014.10.20. 17:15:05

@TilosazA (UK): Ez engem is érdekelne, :).

Hari Seldon 2 2014.10.20. 17:17:42

@Mirjam2:
Mondá a bölcs rabbi:
neked is igazad van...

Taxomükke (UK) 2014.10.20. 17:18:49

@Ladislav: A közmondás szerint tudjátok, milyen a jó anyós?
(Az enyémet kivéve persze.)
.
.
.
.
.
.
Ha porhanyós.
(Bocs attól, aki ismerte.)

TilosazA (UK) 2014.10.20. 17:21:24

@Taxomükke: Az én anyósom legjobb tulajdonsága, hogy 2000 kilométerre él innen. (csak vicc volt!)

Mr Long 2014.10.20. 17:23:34

Ha van az embernek ket gyereke es londonban laknak igy negyen egy kethalos lakasban, akkor az tomegszallasnak minosul? Csak azert mert massal osztozkodnak akkor a szoban.

Mr Long 2014.10.20. 17:24:03

@TilosazA (UK): Persze, hogy vicc volt, hisz most koltozik be hozzatok :DDDD

TilosazA (UK) 2014.10.20. 17:25:44

@Mr Long (UK): Most a szívemhez kaptam... :)

puhacica 2014.10.20. 17:27:26

@házelőtthinta: "Szummázva utoljára" - légy talpig úr és tartsd be, amit mondasz, kérlek!!!

puhacica 2014.10.20. 17:28:40

@Muscari: érezzétek jól magatokat! :)

2014.10.20. 17:54:51

@maxval a bircaman: Nem, egyaltalan nem gondolom hogy a legtobb ember nem igy all hozza. Olyan emberekkel vagyok korulveve akik a mashol elerheto fizetesuknek a sokszorosat keresik, es utalnak itt lenni, a legtobben nem birnak ki egy vagy ket evnel tobbet. Masreszt pedig sok embert ismerek aki szivesen el egy 'szegeny' orszagban, pedig jol kereshetne mashol. Hiaba irod le minden poszt utan hogy csak azert erzik jol magukat az emberek Nyugaton mert ott jol keresnek. Ez nem igaz. Egy csomo mas miatt is jobban erzik magukat az emberek mint Kelet-Europaban. Persze vannak kivetelek mint pl. Hinta aki mindenhol rosszul erzi magat, de szerencsere o nem reprezentativ peldaja a tipikus kivandorlonak.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.20. 18:03:47

@TilosazA (UK): könyvelő asszisztenskent lehet hogy telefonokra is valaszolnod kell, ügyfelekkel beszélni, számla masolatot küldeni vagy egyenleget, vagy pénzt, számla adatokat at venni, új szamlat nyitni, de lehet hogy a többi osztállyal is együtt kell dolgoznod (pl. kihez tartozik egy számla, vagy hogy áll az osztály pénzügyileg. )

Sonka22 2014.10.20. 18:12:24

Irtam egy nagyon jo kis oneletrajzot, ami igy altalanosan az irodai munkakra volt szabva, es azokra jelentkeztem.

Sonka22 2014.10.20. 18:12:25

Hello, itt a szerzo.
Csak egy par felmerulo dologra reagalnek.
Nem a penz miatt elek itt, hanem az emberek, a kultura, a taj, a mentalitas de legfokeppen a jovo miatt. Meg rengeteg ervet tudnek felhozni.

Persze ez 3 ev nagyon tomor leirasa volt, meg rengeteget tudnek meselni. A celom az volt, hogy aki szeretne es szeretne az itt is egy nagyon jo eletet alakithat ki maganak. Nekem Mo-n ez nem sikerult, hiaba volt jo munkam.

Hogy hogy es miert kuldtem el napi 100 oneletrajzot? Ha beirod a kulonbozo oldalak szukitesi feltetelebe hogy London, akkor napi 5000 uj hirdetes jelenik meg minimum. Valogatni van mibol. Nem engedhettem magamnak azt, hogy szemezgetek es csak a legjobbakra adom be. Pl ilyen alapon a mostani munkamra sem jelentkeztem volta, de nagyon orulok hogy megtettem.

TilosazA (UK) 2014.10.20. 18:15:07

@Szilvana1: De ehhez nem volna elég egy átlagos kommunikációs készség? Gondolom nem kell a társosztályok részére aloe vera terméket értékesítenem, vagy beszervezni őket egy piramisjátékba...

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.20. 18:25:50

@TilosazA (UK): azt mégsem írhatja bele a hirdetesbe hogy average language skills. Meg aztán, kinek mi az átlagos...

Mr Long 2014.10.20. 18:32:00

@Szilvana1: Aki nem tud nyitni egy bankszamlat, valamit leegyeztetni, az hogy akar dolgozni? Hogy egyezteti le a melojat???

négyzet 2014.10.20. 18:44:05

Bár valóban elég tömör a poszt, azért van benne egy érdekes dolog, szerintem ez az, hogy a későbbi kitanult szakmájában is el mert és tudott helyezkedni. Én például azt gondolnám ebben a spec esetben, hogy a HR-esnek olyan durván jó angol nyelvi készséggel kell rendelkeznie, hogy úgysem vennének fel, ha külföldiként jelentkeznék. Ezért nem tudom, hogy egyáltalán megpróbálnám-e. Merthogy nem elég a nagyon jó angol sem, kiválónak, választékosnak kell lennie. Vagy nem? Angliában, Londonban ez másképp működik? Vagy végülis ez nem HR-es munka lett? Adminisztrációs munka HR-en is van.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.20. 18:47:06

@Mr Long (UK): könyvviteli számlára gondoltam. Lehet hogy referencia kérő levelet kell irni más cégeknek, vagy a nagyfőnökkel kell beszélni hogy tőkésíteni akarja e az újonnan felállitott eladó pultot pl.
És szerintem sokan vannak, akiknek egy szimpla ügyintézés vagy orvoslátogatás is gondot okoz.

négyzet 2014.10.20. 18:48:01

@TilosazA (UK): ez szerintem nagyjából minden adminisztrátori munkakörben benne van, mint elvárás. Talán azért, mert ezek az emberek többnyire nem egyedül dolgoznak és a munkájuk is sok máséval függ össze.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 19:03:57

Hajrá, hajrá, sok sikert a poszt-tolónak.Ezeken a fotókon a színek nincsenek kicsikét túlhúzva?Nehezen hinném némelyikről, hogy valóságban is ilyenek...

2014.10.20. 19:09:17

@Szilvana1: @TilosazA (UK): En voltam konyvelo-asszisztens, es egy csomo mindenhez nagyon is kellett jo kommunikacios keszseg, pl. az egyik feladatom az volt hogy rendszeresen hivogattam a nem fizeto ugyfeleket es probaltam beloluk penzt kiszedni. Az erme masik oldala az volt hogy minket is hivogattak altalunk ki nem fizetett szamlakkal kapcsolatban.

2014.10.20. 19:13:53

@négyzet: Siman meg lehet tanulni kivaloan, valasztekosan angolul. Nyilvan a posztolonak is sikerult, meg sokan masoknak is. Ez egy tevhit hogy nem lehet idegen nyelveket magas szinten megtanulni. Peldaul nemreg irt ide egy nemet holgy valasztekos magyarsaggal, erre tobben betamadtak hogy hazudik, mert ennyire jol nem lehet megtanulni magyarul egy kulfoldinek :). Pedig de.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.20. 19:17:35

@Mirjam2: pontosan. Valakinek ez alap, de van aki megkínlódik minden egyes telefonhívással. Mi van ha az ügyfél igazi skót akcentussal beszél? Akkor se lehet máshoz irányítani.

négyzet 2014.10.20. 19:18:18

@Mirjam2: Hát jó, de az a német hölgy hány éve is él itt, vagy 9? :)

Muscari 2014.10.20. 19:19:00

@Mr Long (UK): mi is így lakunk, ez teljesen normális. A landlordnak egy szava sem volt, pedig már nem éppen kicsik a gyerekek.

Olyan angol családot is ismerek, ahol öt gyerekkel laknak két hálószobásban. Na, az már túlzsúfolt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 19:19:19

@Cascabel: "Hawaii-i kave" Na végre már, valaki "helyesen" írja... :D
Apszolút(sicc) így lenne logikus, mint pl hawaii-i kávé, férfi-i vécé, szocsi-i olimpia...Ne spóroljuk le azt a kurv@ i-betűt.

(Amúgy a svédek úgy írták a Szocsi szót, hogy Sotji...Nagyon idétlenül néz ki így... :D )

2014.10.20. 19:19:28

@Muscari: Oke, koszi, ha arra jarok szolok, de egyelore nincs tervbe veve sajnos. A Southbank University kornyeke miatt nem aggodnek, lehet hogy kicsit lehangoloan nez ki az a varosresz, de nem veszelyes; szerintem Londonban nincs igazan veszelyes kornyek, foleg nem nappal. Azt tudom hogy az egyetem nem szamit a legjobbnak, de ettol fuggetlenul az ott szerzett diploma is diploma; en ismertem veletlenul egy sracot aki ott vegzett epiteszkent es egy jo nevu angol cegnel helyezkedett el gyakornokkent meg az egyetem mellett, akik aztan foallasban alkalmaztak.

négyzet 2014.10.20. 19:22:18

@Mirjam2: egyébként én nem kétkedésből írtam. Btw én inkább szakmát váltok, hogy ezzel se legyen gond, meg az előző, nagyon nyelvfüggő szakmáimat már úgyis meguntam :)

Muscari 2014.10.20. 19:23:56

@Mirjam2: köszi, azt csak harmadiknak fogja megjelölni, a course ranking szerint Londonban a sorrend: 1. Middlesex 2. Brunel 3. Southbank. Szóval ez lesz a jelentkezés sorrendje is.
Mielőtt valakifélreérti, most a social work szak sorrendjéről van szó, nem általában az egyeyemekről.

2014.10.20. 19:25:38

@négyzet: Igen, de elotte nem tanult magyarul, a posztolo viszont nyilvan tudott mar valamennyire angolul mikor Angliaba koltozott, lehet hogy a munkajahoz is hasznalta meg Mo.on. Egyebkent a nyelvtanulas nem ugy mukodik hogy 9 ev utan ketszer annyit tudsz mint 4.5 ev utan, hanem 'tetozik'; van egy olyan pont a legtobb embernel, ami utan mar nem fejlodik tovabb. Vannak akik eljutnak egy magas, szinte anyanyelvi szintre, es sokan vannak olyanok is akik az elso par ev utan megrekednek egy ennel alacsonyabb szinten. Ok pl. 30 ev utan sem fognak folyekonyan beszelni, mig vannak akik ennel sokkal kevesebb ido utan sokkal jobban beszelnek.

2014.10.20. 19:28:38

@négyzet: Persze, ugy csinalod ahogy neked jo, csak altalanossagban irtam hogy a nyelvtudas sok esetben nem akadalya hogy 'ertelmisegi' munkat vegezzen valaki kulfoldon, akkor sem ha fontos a nyelv magas szintu ismerete a munkahoz. Ilyenkor egyszeruen magas szinten kell ismerni a nyelvet :)

macamuca [IHUN] 2014.10.20. 19:31:08

@Babette.:
+1
:))))))

(jut eszembe: a létszám változott ugyan, de a súly nem :DD = szerintem elég, ha az eddigi pluszban beszerzendő tárhelymennyiséggel kalkulálok a négylábúaknak)

macamuca [IHUN] 2014.10.20. 19:35:47

@diggerdriver:
"Akkor én most rá vagyok baszval.
Ha hazamennék akkor......."

Akkor meg át.
Vagy meg.
Esetleg mindkettő. Elvégre Mo. jobban teljesít!!!
:)))))))))))))))

Sonka22 2014.10.20. 19:41:59

@négyzet, de HR admin vagyok, ezen belul nagyon sok terulet tartozik hozzam. Tobbek kozott oneletrajzokat valogatok, jeloletekkel tartom a kapcsolatot, telefonokra valaszolok, cegekkel intezem a beszerzeseket, erkolcsiket intezek. Jovo evtol pedig vegre interjuztatok is.

Sonka22 2014.10.20. 19:44:10

@Mirjam2: kozepfoku nyelvtudassal mentem ki, 3 ev alatt eros felsofok lett.

Sonka22 2014.10.20. 19:46:21

@négyzet: de, HR admin vagyok, ezen belul nagyon sok terulet tartozik hozzam. Tobbek kozott oneletrajzokat valogatok, jeloletekkel tartom a kapcsolatot, telefonokra valaszolok, cegekkel intezem a beszerzeseket, erkolcsiket intezek. Jovo evtol pedig vegre interjuztatok is.

Sonka22 2014.10.20. 19:56:56

@Sanyi9: eleg sok orszagban jartam mar, es kepesnek erzem magam eldonteni, nagyon sok szempontot figyelembe veve nekem ez az orszag tettszik a legjobban, es itt szeretnem leelni az eletem. Mo-n valahogy ezt sosem ereztem...

Thargoid 2014.10.20. 20:06:56

@Muscari: ha tanulni szeretnétek ott... nem ajánlom, és nem csak a színvonal miatt :)
Ti lesztek az egyetlen fehér hallgatók, ami nem hoz szerencsét a vizsgákon, ha csak elő nem tudjátok venni a rasszista kártyát - mármint, hogy veletek azok :p

William Kidd 2014.10.20. 20:08:41

London kurva jo hely, eltem ott. Kar hogy mar nem sokaig lesz angol...

2014.10.20. 20:14:51

@Thargoid: Vannak vizsgak a Southbank egyetemen?? Na jo, csak vicc volt... Egyebkent nekunk pl. csak irasbeli vizsgaink voltak az egyetemen, igy borszin nem jatszott szerepet. Az teny hogy a legtobb hallgato nem feher, legalabbis az ismerosom ezt mondta (o azsiai volt, igy nem zavarta).

Mr Long 2014.10.20. 20:18:29

@Sonka22: Akkor most megkerdem, mert vegre egy HR is itt van. Mi alapjan tudja egy hres eldonteni, hogy az adott informatikus, mernok, vagy hambisuto alkalmas a posztra, vagy nem? Benne vannak a kulcsszavak az oneletrajzaban vagy sem?

Sonka22 2014.10.20. 20:29:07

@Mr Long (UK): oszinten szolva en csak kulcsszavakat keresek. Mivel egy nap minimum 200 CV-t el kell olvasnom, nem tudok a reszletekbe belemenni. Vegzettseg es szakmai tapasztalat gondolatjelekkel tomoren osszeszedve. Egy jo CV max 2 oldal, de jobb ha egy oldalba belefer. A tapasztalat legyen idorendi es a legfrissebb a tetejen. Es ha lehet ne europass minta legyen. Annal mar egy egyszeruen megszerkesztett oneletrajz is jobb.

négyzet 2014.10.20. 20:30:25

@Sonka22: köszi a választ és én tényleg gratulálok!

Muscari 2014.10.20. 20:32:35

@Thargoid: hát nem is igazán akarjuk mi sem. A lányom fog most egyetemre menni, de a Southbank nem volt igazán szimpatikus, úgyhogy remélem felveszik máshova.
Azért köszi a tanácsot.

2014.10.20. 20:33:01

Tuti kis poszt ,valaki a kommentben jol irta a nehezsegek ellenere csak a jot eli meg ,szerintem is igy van de erre csak a boldog ember kepes aki tele van tervekkel es ehhez rengeteg energia kell de meg fiatalok ugyhogy hajra ,sok sikert es boldogsagot.

Thargoid 2014.10.20. 20:33:02

@Mr Long (UK): segítek... ha nálunk az önéletrajzod két oldal, maximum nyári gyakorlatra veszünk fel, és arra is csak fizetés nélkül.
Nem kell bedőlni annak, hogy 2 oldal legyen stb. - persze el tudom képzelni, hogy hambisütéshez az a jó...
Cég, pozíció, elvárások nagyon sokat számítanak.

Mr Long 2014.10.20. 20:37:24

@Thargoid: :) Tervezo vagyok, ha ket oldalnal tobbet kellene irnom, ahhoz mar tervcsomagokat csatolnek inkabb, errol nem lehet irogatni :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 20:42:19

Huh, jo gyorsan eli az eletet, es gyorsan lep a posztolo. Erdekes ezt latni, 2009 vagy azutan johetett ossze a parjaval 2011-2012 kozt kijohetek, tavaly eljegyzes ha jol ertem, iden mar eskuvo...

Nohat nohat, le vagyunk maradva nagyon a vikingemmel. Vagy csak lassabban egetjuka gyertyat? (2008 ota egyutt, 2009 ota kinn, 2011 karacsony eljegyzes,es jovore eskuvo) Es hogy hol? Imadjuk UK-t, de termeszetesen Magyarorszagon lesz. Hogy miert? Mert ket mozgaskorlatozott is van a kozeli csaladtagok kozt, plusz anyagilag is jobban jovunk ott ki.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 20:47:22

@Flamy: "Aki nem elvezi mondjuk Bp-t mint nagyvarost, az biztos hogy nem fogja Londont vagy NY-t sem szeretni" Ez nem teljesen igaz. En nem csipaztam Budapestet, mindig is videkinek mondtam ott magam, nem eretem otthonomnak, New York vegkepp nem fogott meg, de Londonnal egesz jol elvagyok.

qkuc 2014.10.20. 20:47:58

@Mr Long (UK): Gondolom szakmája válogatja mihez mi kell, nekem 3 eléggé eltérő szerepköröm és munkatapasztalatom van, rengeteg projekttel, hát nehéz beleférni a 2 oldalba, :D.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 20:57:49

@tildy[UK]: állítólag itthon 1millió körül van egy átlag esküvő...

Thargoid 2014.10.20. 20:59:59

@Muscari: szigorúan az én véleményem következik:
- ha az iskola nem Russell-Group senkit nem érdekel
- de ha mégis, akkor elég a google...
www.theguardian.com/education/ng-interactive/2014/jun/02/university-league-tables-2015-the-complete-list
hiába jó az egyetem esetleg 1-2 szaka, amit látsz az az, hogy a az egyik létező leggyengébb hely UK-ben és nem csak ezen a listán, hanem bármelyiken.
- UK-ben a Russell-Group szabály érvényes, ha egyetem után külföldre mész akkor a google-szabály - egyik se lesz túl szerencsés :)
- ha már csinálsz 27 ezer font adósságot, és ez csak a tandíj lesz alsó hangon, könyv, lakhatás, étkezés utazás nincs benne... akkor legyen értelme.
LSBU 27 ezerért olyan, mint a velorex turbo amikor legalább egy Fordot, de kis szerencsével még Porsche-t is vehetnél - ugyanazért a pénzért, hiszen a tandíjből egyik intézmény sem enged, mert akkor a hallgatók azt hinnék, hogy a színvonal miatt van...
- Sokan jelentkeznek UK iskolákba, különösen londoni intézményekbe főként vízumszerzés és nem tanulás miatt, pl. ázsiai, afrikai és egyéb országokból. Ezek neked is lehúzzák az intézmény szintjét.
- MOn nem szokás bepróbálkozni jó egyetemeken főiskolákon, ha valaki nem színkitűnő, vagy párttitkár, oligarcha a papa stb...
Itt igen, és be is lehet jutni.
Ha valaki nem odavaló kiesik hamar; angol egyetemeken, főiskolákon a seggelés és jó memória önmagában nagyon kevés: rengeteg önnálló munka kellhet, legalábbis a normálisabb helyeken.

Összefoglalva: célozzátok be a csillagokat, és jó lesz az ég is. Ha rögtön a gödör a cél... annál nem lesz lejjebb :)

2014.10.20. 21:00:15

@Sonka22: Ehhez kapcsolodoan nekem is lenne egy kerdesem: vannak a toltelek-szavak mint 'excellent communication skills', 'teamworking skills', 'flexibility' stb. Erdemes ezeket egyaltalan beleirni az oneletrajzba, vagy csak a helyet foglaljak es inkabb a munkatapasztalatrol erdemes hosszabban irni?

Thargoid 2014.10.20. 21:03:19

@Mr Long (UK): portfolio, portfolio, portfolio... referencia, referencia, referencia... nem azt kérnénk, hogy a családi állapotodról értekezz az extra oldalakon :)

2014.10.20. 21:10:27

@Thargoid: Teljesen igazad van, annyit hozzatennek hogy nem minden azsiai vagy afrikai jelentkezik ezekre az egyetemekre a vizum miatt. Pl. en tobb embert (azsiait) ismerek akik a Muscari altal felsorolt egyetemekre jartak, es mind ertelmes emberek voltak akik komoly karriert terveztek; vegzes utan el is tudtak rogton helyezkedni Londonban IT illetve epiteszet teruleten. Termeszetesen en is azt tanacsolnam @Muscari: -nak hogy jelentkezzen a lanya Russell Group egyetemekre is, azt hittem ez magatol ertetodo, de lehet hogy felreertettem valamit...

Thargoid 2014.10.20. 21:16:06

@Mirjam2: Persze, csak érdemes ezt leírni szvsz, mert sok ember magától értetődőnek tartja, hogy ne jelentkezzen, mert MOn pl. nem menne az ELTE-re.
Amióta ilyen tandíjak lettek, különösen érdemes megfontolni, hogy mire fizet be az ember.

KoPeTi 2014.10.20. 21:22:25

@Babette.: Köszönöm szépen, ezzel még nem hozott össze a Google :) A tartalomjegyzék alapján sok érdekességet tartalmaz, mindenképp elolvasom!

TilosazA (UK) 2014.10.20. 21:38:42

@Sonka22: Mi a baj az europass önéletrajz mintával?

2014.10.20. 21:48:31

@Sonka22:nem szeretnek tolakodo lenni ,nem szeretnek beleszolni az eletetekbe mivel nem ismerlek titeket de a posztbol kitunik hogy szerettek elni es utazni,ezert felve kerdezem hogy nem vilna e jobb ha azt a penzt amit hazvasarlasra koltenetek vagy amit a bankbol felvenettek elhalasztanatok es eltek meg ugy ahogy eddig csak egy bizonyos osszeget havonta bereknatok a bankba es mikor jon a gyerek vagy komolyan megallapodnatok akkor volna egy eros indulasi alap a hazvasarlashoz.....addig meg meg eljetek tartalmasabb eletet ,ha csak ot percet elgondolkozol ezen mar erdemes volt leirni,bocs ne vedd tolakodasnak sem kioktatasnak ,

2014.10.20. 21:55:37

@Thargoid: Ertem, nem tudtam hogy igy van Mo.on. En forditva gondolkodtam, magatol ertetodonek vettem hogy valaki jelentkezik Russell Group egyetemekre is, ha maskepp nem megy, clearing-en keresztul.

i got my (törölt) 2014.10.20. 22:02:36

magyar ingatlanpiac, az ígéret földje:
A vizsgálat átlagos budapesti lakásárakból, átlagos nettó bérekből, és elérhető (jelzálog)hitelkamatokból indul ki. Zsiday Viktor arra a kérdésre kereste a választ, hogy ha valaki félre tud tenni 36 havi átlagos nettó fizetést, és hajlandó arra, hogy akkora hitelt vegyen fel, amelynek a törlesztésére (20 éves hitelperiódust feltételezve) a fizetésének a harmada, akkor hány négyzetméternyi lakást tud megvenni?

Az adatok azt mutatják, hogy míg 1998-ban 31 négyzetmétert, 2001-ben 22 négyzetmétert, 2002-2007 között 34-36 négyzetmétert lehetett így megvásárolni, addig most több mint 60 négyzetmétert.
Ez egyrészt azt jelenti, hogy sosem volt még olyan olcsó a lakásvásárlás, mint most, másrészt, hogy a jelenlegi áraknak mintegy 60%-ot kellene emelkednie a 2002-2007-es szint eléréséhez.
www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/sosem_volt_ilyen_olcso_a_lakasvasarlas.5.205280.html

Mr Long 2014.10.20. 22:04:02

@Thargoid: Ahhh, szerencsere nem kell ezzel bajlodnom. Itt mindenki ismeri azokat a szakmai projecteket, amin dolgozunk. Plusz a portfoliomban egy melom lenne ossz-vissz. Egy projecten dolgozok miota masfel eve kijottem :D es meg vagy egy evig kitart. Jo munkahoz ido kell!

Thargoid 2014.10.20. 22:05:05

@Mirjam2: Ezt a kört LSBU, MET, stb. amit Muscari csinál én is megfutottam egyszer - gyanítom ugyanazon beidegződés miatt -, szépen végig is látogattam őket stb.. aztán megjött az eszem :)

2014.10.20. 22:05:23

@Thargoid: Emlekszem mennyire meglepodtem mikor bevezettek a megemelt tandijat es szinte minden egyetem ugyanannyi penzt kert... Azt gondoltam volna hogy pl. a Southbank-tipusuak lenyegesen olcsobbak lesznek. De ugy tudom hogy pl. tamogatjak a hallgatokat osztondijakkal, legalabbis a tube-on lattam reklamokat hogy tanulj nalunk es kapsz par ezer fontot, reszleteket nem tudok (marmint a Southbank, nem a Russell Group egyetemek).

Azert par ezer font is sokat tud szamitani. Pl. en nemreg kezdtem el egy MA-t ami csak a papir miatt kell nekem, es oszinten szolva a legolcsobbat es legkonnyebbet valasztottam. Valaszthattam volna olyat 2 ezer fonttal tobbert ami egy sokkal jobb nevu egyetemrol van, persze sokkal tobb munkat is kene belefektetni, de ugy vagyok vele hogy ugyanazt a vegzettseget kapom, annyira nem erdekel ez a dolog, nincs kedvem tobb idot tolteni vele mint muszaj es akkor minek koltsek ra meg extra 2 ezer fontot. Viszont ha ugyanannyiba kerult volna, akkor valoszinu a jobb egyetemet valasztom, a tobb munka ellenere. De a 8 ezer font a 6 ezer helyett atlepte nalam a lelektani hatart, akkor mar inkabb az olcsobb. Es az a vicces hogy nem csak en gondolkodom igy; a dragabb egyetemnel 'akcio' volt, eredetileg majdnem 10 ezer fontot kertek ugyanezert es latvanyosan levittek az arat :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 22:07:08

@Muscari: Ez a városrész neve, hogy Elefánt és Kastély??
És legalább van a kettő közül legalább az egyik ott? :D

Nem kicsit dinkák ezek az angolok... :-)))))
Bár ha lehet Olvasás nevű városuk...

(Nem kell senkinek megsértődnie, én röhögök bármilyen idétlen elnevezésen.A magyar falunevek is keményen élbolyba tartoznak, lásd Egyházasdengeleg, Baglyasalja, Hejőbába, stb...)

:-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 22:08:48

@Babette.: £2000-t terveztunk ra, akkor nem allunk nagyon messze.

2014.10.20. 22:09:13

@Thargoid: En forditva csinaltam, de mondjuk teljesen elvont dolgot tanultam igy kifejezetten csak a Russell Group egyetemek erdekeltek (Oxbridge-t kizartam mert utalom a kisvarosokat es ugy ereztem Oxfordban fel nap utan hogy megorulok az unalomtol; utolag megbantam...), LSE-re nem vettek fel, azota is ki vagyok rajuk akadva :). Muscari lanya gyakorlatias dolgot szeretne tanulni, ezert gondoltam hogy nem szamit annyira melyik egyetem. De lehet hogy rosszul gondolom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 22:10:16

@geegee: Igen. en.wikipedia.org/wiki/Elephant_and_Castle

Nem szivderito kornyek, az biztos. Mondjuk lehet Brixtonnal meg mindig jobb.

Thargoid 2014.10.20. 22:13:50

@Mirjam2: nekem inkább érdekes-esetleg hasznos volt, hogy legyen angol végzettségem is, bár ami állásokat megcéloznék, ha egyszer változtatok azokhoz valóban belépő a Russell Group.
Mondjuk úgy B-terv; ami papír most már van azzal a világon bárhol el tudok vegetálni valahogy ha úgy adódik :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 22:14:37

@Sonka22: Napi ötezer új álláshirdetés?
Engedje meg, hogy aztaqrva... :-O

Szerintem Svédország lakossága nagyjából hozzámérhető Londonhoz; de kötve hiszem, hogy lenne napi ötezer új álláshirdetés itt felénk...Qrvára pöröghet a gazdaság Londonban...

Thargoid 2014.10.20. 22:19:10

@geegee: elvileg csomópont volt valaha.
en.wikipedia.org/wiki/Elephant_and_Castle
A bevásárlóközponton valóban ott van az elefánt ha jól emlékszem.

Mr Long 2014.10.20. 22:22:24

@Babette.: @tildy[UK]: Masfel es szerintem az is also hangos. Bar sok mulik a helyszinen, vendegek szaman, stb. Ez kb 80 fore szamolva.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.10.20. 22:24:43

@Mirjam2: Szerintem nem gondolod rosszul. Amit peldaul en tanulok az egy vegtelenul gyakorlatias es specialis terulet. Ha bedobod ezt az iparagat a Russell Group-osok koze, akkor csak forgatjak-nezegetik, mint hulyegyerek a kepeskonyvet. Egyik sem ert hozza... szoval azert nem orokervenyu hogy a Russell Group mindig mindent vinne. Vannak szakteruletek, amit Europaban csak par egyetemen lehet tanulni. Ergo nem is igazan nezik, hogy hol vegeztel csak ertsel hozza. :)

Thargoid 2014.10.20. 22:27:32

@Mirjam2: Pedig Oxford jó hely, pl. Summertown.
De még téliszalámi is volt mindíg a helyi delikátban a Magdalen Streeten :)
Meg persze a pub crawl is igen népszerű elfoglaltság, ha valakinek az hiányzik :p
...ami persze másnap nem mentség, a tanár úgy ki vág mint a macskát ha valaki késik, alszik, ásít.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 22:29:28

@Mr Long (UK): Inkabb fele ennyire szeretnenk kihozni, es termeszetesen nem Budapest, es kornyeke, hanem vagy falun, vagy videki kisvarosban.

Mr Long 2014.10.20. 22:31:13

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Fujdfel, mernoki dolog. Kb mint a big bangban amikor kitalaltak mernok nelkul epitenek robotot.Majdnem ki tudtak nyitni a szerszamosladat... :D

Van par szakterulet, ahol nezik hol vegeztel, masholeg latjak tudod csinalni.

Thargoid 2014.10.20. 22:33:34

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: nana... a semmirekellőket nálunk törlik az egyetem névsorából ;)

i got my (törölt) 2014.10.20. 22:36:51

aeropónia, avagy termeljen ön is másfél mázsa paradicsomot egy négyzetméteren, a szántóföldön megszokott vízszükséglet 5%-ából!
www.portfolio.hu/unios_forrasok/kfi/itt_az_ujabb_vilagraszolo_magyar_sikertortenet.205214.html

Thargoid 2014.10.20. 22:37:59

@Mr Long (UK): a legjobb ha mindkettő van. Nem valószínű, hogy kell jó papír, ha már megvan a tapasztalat és kapcsolatok, de azért van glass ceiling egy bizonyos határon túl, amihez szempont lehet. Meg persze egy esetleges komolyabb váltáshoz is jól jöhet, ha úgy adódik.
Az, hogy esetleg még nagyon komoly elméleti vagy szaktudást is kapsz lehet a bónusz :)

Mr Long 2014.10.20. 22:45:07

@tildy[UK]: Ez videk, eloszezon. Ez mondjuk nem a legolcsobb opcio volt, kozepes inkabb. Voltunk par nagyon szep konferencia szallodaban, meg posh kisebbekben azokkal also hangon 2 misi lett volna.

Mr Long 2014.10.20. 22:49:31

@Thargoid: Az en szakmamban HND is eleg :D Na most jo kepben tuntetem fel magam. Diplomat principal szinten kernek csak (miota a CEng-hez mar szukseges a mastert legalabb elkezdeni). Szoval mi nem f@szmeregetunk.

Hinta, nalunk a melos vegzetseg is eleg, ha ertesz hozza! Volt kollegam azzal is szakitott 100k-t tavaly heti 37.5 oraban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 22:51:28

@Mr Long (UK): Meglatjuk. Egyetlen - amde nagyon fontos kitetel van - full akadalymentes legyen. Ha nem az, az teljesen kizaro ok.

Thargoid 2014.10.20. 22:52:36

@Mr Long (UK): csak, hogy a feelinget adjam: burit forgatott? nem? majd akkor szólj ha azzal kapott 100k-t ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 22:52:59

@Mirjam2: Angliában minden egyetem ugyannyi tandíjat kér?A menők is meg a futottakmég-kategóriásak is?Atyaég, nem semmi...

És mi az, hogy "mert ha olcsóbbak vagyunk, akkor azt hiszik, hogy a színvonal miatt van" ? Hiszen színvonalbeli különbség így is van, és ha megfeszülnek, akkor se tudják ezt eltitkolni, nem?Épp valaki linkelte is ezt a listát.Szóval nem értem.
Legalább a drága-de-legalább-szar iskolák tönkremennek, becsődölnek?
Mert valahogy nem sajnálnám őket...

33621 2014.10.20. 22:58:32

@geegee: Bugyi,Pornóapáti,Hejőpapi, és természetesen Ondód!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.10.20. 22:59:13

@Mr Long (UK): Igen amugy, mernoki teruleteken nem igazan szoktak nezni hol vegzett az ember. :)

@Thargoid: Nincs is ezzel gond. Csak azt mondom, hogy vannak olyan specialis teruletek, ahol 1-1 modern (par evtizedes multu) egyetem korberohogi a teljes Russell Group mezonyt. De mondom, ezek specialis teruletek, evente parszaz (Europa szinten parezer) vegzossel. :)

Mr Long 2014.10.20. 22:59:22

@Thargoid: Hat eve szerelokent kezdett, ami sokkal szarabb, mint a burizas (bar kicsivel, de nem sokkal jobban fizet). Onnan azert eleg jo fejlodes. Melo mellett elvegezte a HND-t, majd elment aszisztensnek. Onnan meg tervezni egy evig permanenkent, azota contractor.
Csak probalom megmutatni neki mit lehet a siras mellett tenni.Bar troll, szoval folosleges :D

Mr Long 2014.10.20. 23:02:29

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Tudomany az mas, aka fizika, matek, kemia, hasonlok. Ott lehet kulonbseget tesznek (bar a kovalens kotes oxfordban es az elten is hasonloan alakul ki, oxfordban van kemia?)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 23:03:47

@tildy[UK]: Kösz.Látom az eszetlen szobrot, így már jogos az elnevezés... :-)))

Thargoid 2014.10.20. 23:03:54

@Mr Long (UK): na látod, csinált valamit. De ha egyszerű melós lett volna, akkor most még rosszabb lenne neki mintha burizna. Ugye, ugye...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 23:04:54

@Thargoid: Igen már néztem is a képet, köszi. :-)

Thargoid 2014.10.20. 23:08:09

@geegee: gyakorlatileg igen.
Az évi 9 ezer a maximum, amit a drága kormányzat állítólag úgy gondolt, hogy csak Oxford és hasonlóak fognak kivetni... hát persze... szinte az összes kivétel nélkül. Boritékolni lehetett előre, hogy így lesz, persze nyilván nem bíztatták ezzel a tüntető diákokat :)

Mr Long 2014.10.20. 23:09:07

@Thargoid: Na jah, nem egy legkondis irodaban ulne, mint digger es HAzik. :D

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 23:09:12

@Mr Long (UK): en csak hallottam, nekunk csakanyakonyvvezeto volt, mas nem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 23:09:25

@33621: Az-az, jól nyomod.És még csodálkozik valaki, hogy Magyarország egy szexipari fellegvár?!?
:-)))

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 23:10:07

@i got my: ja mindenkieseli, de meg senki se latott senkit ebbol meggazdagodni

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 23:12:05

@33621: emelem a tetet: chernelhazadamonya

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 23:13:23

@Mr Long (UK): akkor sokat kell tancolni a menyasszonynak...

33621 2014.10.20. 23:30:34

@Babette.: Van ennél egyszerűbb is, és még jártam is ott vagy kétszer.

Sé!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 01:25:15

HA találkozó megvolt.
Jól kibeszéltünk mindenkit.
Most értem haza.
Köszönet Zolikának és feleségének Juditnak valamint az egész családnak hogy elviseltek minket.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.21. 01:46:10

@diggerdriver: Fotókat nem csináltatok?Lehetne HÁ-galéria... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.21. 01:54:10

@33621: Azt nem értem, hogy miért a bevándorlást akarják akadályozni; miért nem a benefiteket vágják vissza.Cameron helyében én nem akadályoznám a hiányszakmákba érkező, valóban dolgozni akaró, magasan képzett külföldi munkaerőt; illetve egy csomó odahaza lebzselő bennszülöttet lehetne visszavezetni a munkaerőpiacra.Pluszban megmaradna egy csomó pénz is.(Amiből jutna bőven a télleg rászorulók szociális helyzetének javítására)

Épp csak hármas haszna lenne az intézkedésnek.Vagy rosszul gondolom?

tanato 2014.10.21. 07:28:46

@geegee: Jó pár év múlva csak szép emlék lesz a szabad munkavállalás, a blog is okafogyottá fog válni/sötétebb forgatókönyv szerin/.Nagy gond lesz MO-nak/is/ha nem tudja a munkanélküliséget és a szegénységet külföldi munkával shuntölni.Főleg ha a most is kint lévők közül is hazapaterolják a még nem 100%.ban letelepedetteket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.21. 07:49:47

@geegee: Az, hogy mennyire valos a multkori - az indexen is megjelent kutatas - nem tudom, de elegge felulprezentaltak benne a diplomasak.

Pont most szamolgatom, mikor es mennyit voltam kulfoldon, kell a permanent residencyhez, amit jovo honapban fogunk megkerni. Remelem nekunk mar "nem esik bajunk".

Mr Long 2014.10.21. 09:43:33

@geegee: Ha ellenszegul a "fonoke" akaratanak, akkor kirugjak, aka nem nyer. A mult heten megmondta, neki a britek a fonokei, nekik akar jot. :S

Mr Long 2014.10.21. 09:44:57

@diggerdriver: Me nem???
Te mondtad, hogy legkondis a kabin, fasza ulessel, meg 12V-os csati is van az epillatorodhoz es a hajcsavarohoz, vagy mikhez. :D

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 09:52:02

@geegee:
"Épp csak hármas haszna lenne az intézkedésnek.Vagy rosszul gondolom?"

Igen.
A visszavágott benefitek valószínűleg érzékenyen érintenék az "odahaza lebzselő bennszülötteket", akik emiatt nemigen voksolnának az ezt meglépőre/pártjára.
Tehát ezzel nem lehet választást nyerni. Csak bukni.
Merthogy kampányduma:
"David Cameron már hétfőn, rendkívül indulatos nyilatkozatban "visszaüzent" Barrosonak. A kormányfő egy vidéki programon nyilatkozva a BBC-nek kijelentette: az ő főnöke a brit nép, és csak a brit választóknak tartozik beszámolással. A bevándorlásra utalva hozzátette, hogy "a britek e probléma megoldását kívánják, ez a kívánságuk nem ésszerűtlen, és én meg is fogom oldani ezt az ügyet"."

Szóval, van az ésszerű, meg van a "mit akar hallani a választóm".

Magam részéről kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből, mertmivelhogyugyebár mingyá' indulok (2 hét múlva).
Ha lesz is ebből valami (valamilyen formában korlátozás, amit az eu-tagság miatt nemigen hiszek, az eu-ból kilépés meg nem megy hipp-hopp), az még odébb lesz=engem már nem érint.
Node mást igen, és HA az eu-ból kilépnek, akkor mindenkit, aki eu-s ország állampolgáraként dolgozik/él kint. Ez nagy gabalyodást okozna, ezért sem hiszem, hogy kilépnének az eu-ból.
Persze, a jövőbe nem látok :))

Mr Long 2014.10.21. 09:56:02

@tildy[UK]: A be- es kilepes napjat hogy kell beleszamolnod?
Gondolom az nem szamit, hogy magan, vagy munka ugyben voltal kulfoldon.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 10:00:14

@diggerdriver:
Nah, legalább jólt megtudtam most utólag, hogy miért nem tudtam elaludni...
:)))))))))))

qkuc 2014.10.21. 10:24:33

@diggerdriver: Kizárt! Akkor még ott ülnétek, :D.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 10:52:35

@qkuc:
Figyelj, én csak szerényen csendben ültem ott és pislogtam ki a fejemböl míg a többiek egy más szavába vágva nyomták a zavarkeltést.
:)))))))))))))))))))))

Thargoid 2014.10.21. 11:20:39

@geegee: nem számolod, hogy választási év közeleg... igyekeznek az UKIP és BNP szavazókat megszerezni.

Thargoid 2014.10.21. 11:23:30

@macamuca [IHUN]: nem leszünk gyarmat... mondta Cameron :)

Thargoid 2014.10.21. 11:24:29

@Mr Long (UK): de igen számít, amennyiben egy naptári évben ez meghaladta a megengedett napok számát.

Muscari 2014.10.21. 11:33:59

@Thargoid: @Mirjam2: Londonban Russell Grouphoz tartozó egyetemen nincs szociális munkás szak, legközelebb Birminghamben találtam. Megnéztük a rankingot és aszerint lesz beadva a jelentkezés. Nem hiszem, hogy a gyerekem Birminghambe szeretne költözni vagy Belfastba.

A mostani tanárai szerint ennél a szakmánál nem igazán számít, hogy hol végzett. Ha businesst, könyvelést vagy valami hasonlót tanulna, természetesen más lenne a helyzet.

Muscari 2014.10.21. 11:36:23

@Mirjam2: az előbb azt hiszem nem jól sikerült a válaszra kattintás, az előző kommentem neked is szól.

Mr Long 2014.10.21. 11:51:13

@Thargoid: Szoval, ha munka ugyben utazik el az ember, akkor arra kedvezmenyt kap, vagy nem szamoljak bele?

Thargoid 2014.10.21. 11:56:58

@Mr Long (UK): Nincs kedvezmény, egyszerűen egy adott számú napot UK-ben kell töltened minden évben az állampolgársághoz, kivétel talán a katonai vagy diplomáciai és hasonló szolgálatok.
Ha ennél több napot vagy külföldön egy évben, nulláról indul a számolás utána.
Gondolom kivételes esetekben valahogy ki lehet sírni, hogy ne így legyen, de az már az ügyintézők jóindulatán és esetleg az ügyvédre költött pénz mennyiségén múlik - jobb biztosra menni.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 12:01:37

@Thargoid:
Tanulják az unortodoxiát.
:)))))))

Mr Long 2014.10.21. 12:03:26

@Thargoid: Ok, csak felreertettem az elozo hszedet. Az szivas akkor, ha utazos meloja van az embernek pl szervizes, vagy hasonlo.

Ladislav 2014.10.21. 12:04:01

@Taxomükke: "A közmondás szerint tudjátok, milyen a jó anyós?
(Az enyémet kivéve persze.)
Ha porhanyós.
(Bocs attól, aki ismerte.) "
Nem tegezem, de jóban vagyunk az anyóssal, laza "csaj", de én már megelőlegezve a bizalmat, eleve porhanyósnak hívom, rendszerint a lánya előtt, néha előtte is :) Veszi a lapot, vagy ki tudja mire gondol :-)

Thargoid 2014.10.21. 12:04:08

@macamuca [IHUN]: azt nagyon... ez már ahova megyek a világon mindenütt kísérteni fog...

2014.10.21. 12:32:49

@geegee: ez osszetettebb. Egyreszt tavasszal valasztas. Masreszt a UK a sajat allampolgarait kell, hogy preferalja, tehat, hogy ok benefiten lognak az egy dolog, de hogy meg mas 10 orszag lakossagat is eltartsa, na az mar nem megy. Inkabb ad barmely orszag a sajat allampolgaranak benefitet, mint masenak, nem?
Az mar mas lapra tartozik, hkgy a mostani UK benefitrendszer fenntarthatatlan.

Harmadreszt, a bevandorlo nem csak a benefitet szivja le. A gyereke iskolaba jar, a korhazban el kell latni, a brit nem tud tole szocialis lakashoz jutni, stb. Rengeteg mas koltsege is van. Levezettem ezt a Hi tanak is, nem is tetszett neki. Egy minimalberes adobevetele nem fedezi azt, amit az allam rakolt. Akkor minek engedjuk be a buriforgatomat?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.21. 13:47:02

@charlieharper: Na jo, de mekkora benefiteken? Amikor siman kjaphatsz annyit benefitben, hogy ne erje meg dolgozni? Rohej.

Es ne felejtsuk el azert, a kinn levo magyarok 33%-a diplomas....

tanato 2014.10.21. 14:11:03

@charlieharper: Szűkülni fog először Angliában majd más gazdagabb EU-s államokban is a bejutás lehetősége,benne van a levegőben.Valószínű kétlépcsős lesz az UNIO lesz egy belső kör a jelenlegi munkavállalási feltételekkel,szabad mozgással,meg lesz egy külső,és a kettő között csak a tőke és az áruk fognak szabadon mozogni,az emberek nem.Ezt még anno 3 éve Tablenóval fejtegettük,illetve ő írta le pontosan az elképzelését.Szóval szerinte /is/ ha így haladnak a dolgok valamiféle munkavállalási engedély lesz szükséges,amiben igazolja pl. az angol tulaj a saját munkaügyi hatóságának,hogy nem talált buriforgatót, helybélit vagy az angol volt gyarmatokról valót.A diplomásoknál ugye meg szigorított nyelvvizsga és bizonyos szintű szakmai ujra-vizsgáztatás lehetséges.,nehezítésképpen.Mint anno amikor egy kelet.európai disszidens professzort Ausztráliában,levIZSGÁZTATTAK A SAJÁT MAGA által írt könyvből.,hogy munkavállalásit kapjon./ez megtörtént eset volt/

2014.10.21. 14:34:03

@tanato: meg az EU nyitas elott koltoztunk a UKba, kb 2 honap alatt minden el volt intezve tokkal-vonoval.

@tildy[UK]: a UK benefit rendszert koszond a Labour kormanyzatnak. Az osszeggel nincs bajom, sot szerintem nem egy nagy osszeg, Svajcban, ha jol tudom a volt fizetesed 80%-at kapod. Azzal mar bajom van, hkgy mindenki kapja es nincsenek rakenyszeritve a munkakeresere. Azt hiszem havi 5 interviewra kell menni. Ha azokrol mind elkesel (altalaban direkt), akkor lehetne azt mondani, hogy nem keresel rendesen munkat, tehat benefitre sincs szukseged. Vagy, ha csak szivod a fogad az interviewn, hkgy hat nem is tudom, nagyon reg dolgoztam comouterrel, direkt az elbukasra hajazol, akkor ne fizessunk mar az illeto elete vegeig benefitet.
A masik ugye a sokgyerekes single mom. Abban igazuk van, hkgy az ingyen bolcsi es ovi hianyaba nincs hiva tennie a gyereket. Es mivel gyerekgyar, ezt sokaig kihasznaljak. Az ingyen ovi, bolcsi nem ordogtol valo es segitene visszaalitani embereket a munkaba. De ezek csak otletdarabok. Most mennem kell

2014.10.21. 14:34:34

@tanato: agyarmatok mar nagyon reg lta nincsenek specialis helyzetben

tanato 2014.10.21. 14:41:37

@charlieharper: Ügyesek voltatok,mások akkoriban csak Au-pairkedni,meg feketemunkára tudtak kimenni nyugatra,döntő többségében.

FutureFry 2014.10.21. 14:42:14

@Mr Long (UK):

www.urbandictionary.com/define.php?term=HND

"HND stands for Hemorrhaging Neuter Dance.

It is a tribal dance involving the castration of oneself and then dancing about in agony, or glee - depending on which is felt."

2014.10.21. 15:40:23

@Thargoid: Haat... Vegan vagyok, nem iszom alkoholt, utalom a kisvarosokat. Enough said.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.21. 16:39:01

@charlieharper: Aha, meg housing benefit, meg anyamkinja. Egyszer kiszamoltam, ha mindketten egyszerre lennenk munkanelkuliek, meg akkor is 1200 font JAR . Amibol siman kifizetjuk az albit, es van mit enni.

Thargoid 2014.10.21. 16:46:16

@FutureFry: Nem csoda, hogy az írta, hogy ők nem méregetik :)))

Mr Long 2014.10.21. 17:12:26

@FutureFry: @Thargoid: Remelem a hambitokba kopnek a forgatok... :)

Sonka22 2014.10.21. 19:10:31

@tildy[UK]:nem volt gyors, szerintem 4 ev utan ferjhez menni pont idealis. De mindenki ugy csinalja, ahogy jonak latja. A kintletunk alatt meg inkabb kozelebb kerultunk, es akkor mar tudod, hogy vele szeretned leelni az eleted. :-)

Sonka22 2014.10.21. 19:15:27

@Thargoid: nalunk ha ket oldalban nem kelted fel az erdeklodest, akkor a 3-ra mar senki sem kivancsi. Es ezek az emberek nem hambi sutesre keresnek munkat...egy szepen aatrekontheto tomor oneletrajz nekunk sokkal tobbet er mint 5 oldal rizsazas. Ha meg annyira sok munkahely volt, hogy nem fer bele, mar az is egy into jel. Sokszor a levesebb tobb.

Sonka22 2014.10.21. 19:18:11

@Mirjam2: igazabol ezt mar mindenki bele irja, en inkabb valami egyediseget emelnek ki, amit a munkaid soran tanultal meg.

Sonka22 2014.10.21. 19:19:36

@geegee: ugye? Csak a mi cegunk napi 40 tesz fel, es mi nagyon kicsinek szamitunk a munkaero piacon. :-)

Sonka22 2014.10.21. 19:22:18

@stef55: nem vagy tolakodo. :) Mi ezt igy terveztuk. Nagyjabol mindent megvettunk/ elmentunk amire esdig nem volt lehetosegunk, plusz ugye egy eskuvot is szerveztunk ami nem volt a legolcsobb. Mostantol gyujtunk, es jon a kovetkezo lepes. :-)

Sonka22 2014.10.21. 19:25:02

@TilosazA (UK): hogy egy nagyon rosszul szerkesztett minta. Mire rendesen osszerkod, annyi ido alatt akar egy egyszerubb egyedi CV-t is keszithetsz, ami sokkal jobban mutat.

2014.10.21. 19:38:01

@Sonka22: akkor sok sikert hozza megegyszer

2014.10.21. 19:38:37

@Sonka22: akkor sok sikert hozza megegyszer

Thargoid 2014.10.21. 21:08:00

@Sonka22: jujj... nem 5 oldal rizsázás kell, hanem min 2 oldal referencia hozzánk... a világ egyik legnagyobb elektronikai vállalatának R&D részlegéről beszélünk. De egyik kapcsolódó cégnél se ér semmit se a 2 oldal, ha csak nem az szerepel rajta, hogy diákmunkára jelentkezel, vagy te vagy az egyik fő részvényes :)
Megjegyzem, a CV-ben semmilyen személyes adat sem lehet, mert megy a kukába azonnal - tehát nem arra vagyunk kiváncsiak, hogy anyja neve, stb.
Maradjunk annyiban amit mondtam: minden cégnél nagyon mások az elvárások és a követelmények. Minnél feljebb van az állás annál inkább követelmény a referencia, portfolió és kísérőlevél.

onewayticket 2014.10.21. 21:42:55

Magyarország és Nagy-Britannia (de írhatnék ide több másik országot is) között az az alapvető különbség, hogy:
- Mo-n, ha dolgozol, akkor sem élsz meg a fizetésedből. Ha elveszted a munkád, véged van, mert segélyt nem kapsz (vagy túl rövid ideig és túl keveset) és nagyon sokáig nem fogsz tudni elhelyezkedni. Ha megbetegszel, táppénzen a fizetésed 60%-át kaphatod, holott a betegséggel (gyógykezeléssel) extra költségek járnak.
- Nyugat-európában, ha dolgozol, megélsz. Ha takarékoskodsz, félre tudsz tenni. Ha elveszted a munkád, pár hónapig a saját megtakarításaidból is eléldegélsz és nem tart túl sokáig újra munkát találni. Ha akarsz dolgozni, lesz munkád, lesz kereseted. Legálisan, adózva. A fizetés nem csak a számlákra és a legolcsóbb élelmiszerre, stb. elég, hanem marad belőle pl. szórakozásra, kikapcsolódásra is.

Sonka22 2014.10.21. 23:09:40

@Thargoid: ohh, a referenciakat nem vettem bele. Az nalunk is kell, raadasul 4 evre visszamenoleg kerjuk (es le is ellenorizzuk), orszagtol fuggetlenul.
Igy van, se kep, szuletesi datum, csaladi allapot es gyermekek szama nem kell bele. :-)

Thargoid 2014.10.21. 23:12:55

@Sonka22: akkor szerintem egyről beszélünk, csak az oldalszám volt másképp számolva :)

M. Péter 2014.10.21. 23:57:22

@Sonka22: A szüleim párttagságát se írjam bele?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.22. 06:04:31

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

Ladislav 2014.10.22. 10:40:37

@onewayticket: Igen, pontosan leírtad. Ez a fajta létbiztonság, ami miatt kiment jópár hozzám közelálló, büntetlen előéletű, dolgozó, fiatal, kiskorú gyermeket (gyermekeket) nevelő ismerősöm és nem is igen jönnek már haza, ahol a jó állásokat rendszerint tűzközeli emberek kapják. Kint van esélyed újra jó pozícióba kerülni, politikai kapcsolatok nélkül is.

TilosazA (UK) 2014.10.22. 11:47:27

@macamuca [IHUN]: Hova utazol? London? És egyedül, vagy családdal?

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.03.23. 12:21:24

Vegre egy pozitiv cikk! Nagyon orulok a sikeretek es oszinten gratulalok hogy volt erotok belevagni es vegigcsinalni; meghozta gyumolcset.
A szep kepekert kulon koszonet. Gondolom ebben kis 'vityilloban' volt az egybekeles.
Nagyon jol csinaltatok hogy szakmaban maradtatok es nem adtatok lejebb mint jasnos sokan masok.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.03.23. 12:21:24

@Thargoid: nem tudom, az ugy jo referencia ha a 'hiring manager' fonoke adja at az oneletrajzom az urgenek azzal hogy "tudsz ennek a sracnak valami pozit ajanlani?' ;P

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása