oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 11. 06:51,  Szent tehéntől a kézmosási útmutatóig 422 komment

2014. október 11. 06:51 Határátkelő

Szent tehéntől a kézmosási útmutatóig

Az „Én városom” sorozat keretében ma egészen különleges helyekre is eljutunk nektek köszönhetően. Ráadásul ma azok kíváncsisága is kielégülhet, akik nem csak az élet napos oldalát szeretnék látni, mert például Dávid Új-Delhi nem annyira szép arcába is betekintést ad. Úgyhogy túrára fel, Új-Delhitől Brüsszelig (ha már a héten a belga főváros is terítéken volt.) Köszi mindenkinek a beküldött képeket, a sorozat folytatódik, és csak bíztatni tudlak titeket, hogy küldjetek még.

Delhi1.jpg

"Én jelenleg Új-Delhi Vasant Kunj kerületében lakom. Pont szeptember 1-jén érkeztem Indiába, és december 14-ig maradok. Érkezésem után pár napig Malviya Nagar kerületben laktam, de ott a lakás nem volt olyan jó, úgyhogy harmadik nap elköltöztem. Talán majd arról a helyről is elő tudok ásni pár képet. Ki- vagyis lelátás a teraszomról. Kilátás igazából nincs, mert a fa eltakar mindent.

Delhi2.jpg

Egy gyorstempójú esti séta a közeli bevásárlóközpontba. Habár ez a környék elvileg egész jónak számít, sajnos a legtöbb kerület így néz ki, kivéve a követségek kerületét.

Delhi3.jpg

És egy szent tehén. Már alig vártam, hogy találkozzak eggyel. Most, hogy már viszonylag megszoktam az indiai körülményeket és már jobban tudok figyelni az apróságokra, most már meg nem tudom nem észrevenni őket, főleg amikor akadályozzák az autóforgalmat.

Delhi4.jpg

És megérkeztünk az Ambience Mall nevű, világszínvonalú bevásárlóközponthoz. Tudom, hogy mindenki tisztában van az Indiában lévő hatalmas különbségekről, de azért ezt élőben látni sokkal sokkolóbb.

Delhi5.jpg

Az Ambience Mall belülről.

Delhi6.jpg

Úton egy másik környékbeli bevásárlóközpontba, ahol a szupermarket van. A bevásárlóközpontok meglátogatásával az volt a célom elsősorban, hogy szupermarketet találjak. Habár Indiában ez a szupermarket koncepció nem annyira elterjedt, és tudom, hogy a piac netán olcsóbb lehet, de nagyon nem szeretem sem az európai piacokat, hát még ezeket itt Indiában. Az Ambience Mallban nem volt szupermarket, ezért kellett elindulnom felkutatni ezt a másikat.

Delhi7.jpg
És a másik bevásárlóközpont, a Vasant Square Mall."

Delhi8.jpg

És ha már az egzotikumoknál tartunk, akkor a következő állomás nem más, mint Örményország fővárosa Jereván, ahova Csilla egy projekt keretében utazott ki tavaly decemberben.

Jereván1.jpg

"1: Az utcám egyik végében helyi festők minden hétvégén (téli hóban, nyári hőségben) árulják portékájukat.

Jereván2.jpg

2: Kedvenc belvárosi kávézóm bejárata.

Jereván3.jpg

3: Készül az egyik jellegzetes helyi kenyérfajta.

Jereván4.jpg

4: Egyik kedvenc sétahelyszínem a városban, ahol elátánttól a nyúlon át a lóig mindenféle állat szobra sorakozik, mint például ezek itt.

Jereván5.jpg

5: Forró nyári napok kellemes hűsítő lezárását segíti a táncoló zenélő szökőkút a város szívében.

Jereván6.jpg

6: Útban a munkahelyemre minden nap elsátálok kedvenc hattyúim mellett.

Jereván7.jpg

7: Kedvenc panorámám, háttérben az Araráttal."

Ádi kedvenc helyei pedig Anglia igazán festői tájain helyezkednek el.

Én is elküldöm a magam képeit, dél-kelet Angliából, Sussex megyéből. Az első 3 kép a tengerpart, ahol rendszeresen szoktam kirándulni, vagyis Seven Sisters, Beachy Head és környéke. Tavaly nyáron annyira meleg volt a tenger augusztusban, hogy itt fürödni is lehetett :)

Anglia_Ádi4.jpg

A 4. kép az Ardingly Reservoir, egy kellemes tó, egész jó vizi programokat nyújt. A következő kép Brighton, a kilátás a Brighton Wheel-ről, ami a London Eye itteni megfelelője.

Anglia_Ádi5.jpg

Az utolsó kép szintén Brightonból van, háttérben ugyanaz a Wheel; ez egy tipikus Brighton-i utcakép, amikor kellemesen süt a nap.

Anglia_Ádi7.jpg

Az utolsó kép visszakanyarodik a Beachy Head-hez, ami egy népszerű turista látványosságnak számít."

Anglia_Ádi6.jpg

John Írországból egy fényképekből összeállított videóalbumot küldött.

Végül, ahogy ígértem, Anitával eljutunk Brüsszelbe, a munkahelye irányában, de útmutatást kapunk a kézmosás mikéntjére is, ha valakinek esetleg kétségei lennének.

 

FELHÍVÁS!! A nagysikerű ablakos sorozat után újabb ötlet: küldjetek fotókat a városotokról! Nem a nevezetességekről, hanem arról a környezetről, ahol éltek: a házról, a sarki kisboltról, a busz- / metrómegállóról, a kedvenc éttermetekről, pubotokról, a munkahelyetekről (ha nem okoz problémát), a parkról, ahova szívesen jártok, az eldugott, kevesek által ismert hangulatos, érdekes helyekről, stb. Írjatok pár sort is mellé, mert így lesz igazán érdekes a sorozat! A cím természetesen a szokásos: hataratkelo@hotmail.com.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Brüsszel Jereván Új-Delhi Az én városom

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr616779219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.11. 22:21:13

@QUERCUS:
A villámcsapás véletlen az avatarodban?
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2014.10.11. 22:22:05

@tanato: nem tudom miert, de az egyetlen orszag a tersegben, ami nem vonz, de egy kicsit sem, az Brazilia. Persze, ettol fuggetlenul egy posztot elolvasnek rola.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.10.11. 22:22:29

@charlieharper: Ezzel mi is pontosan így vagyunk. :) Marhára kíváncsi vagyok én is arra az országra.

kardio1 2014.10.11. 22:22:43

@diggerdriver: Régen Sinkovitsnak is volt olyan jelenete, amiben eladoként két vàza közti vàlasztàsra biztatta a vevôt: volt a baloldali vörös vàza meg a jobb oldali vörös vàza :)

qkuc 2014.10.11. 22:23:01

@charlieharper: Köszönöm a választ, :).

Muscari 2014.10.11. 22:26:09

@Mirjam2: akkor ott rengeteg lehet, basszus. En Magyarországon csak egyszer - kétszer láttam patkányt, itt jóval többet. A kukákra rendszeresen rájárnak, bár ebben van konkurenciájuk a mókusok személyében.

Nekünk ilyen nagy kukáink vannak, egyszer a férjem vitte ki ezt a szemetest és majdnem nekiugrott egy hatalmas pati ahogy igyekezett kifelé a kukából. Azóta én csak világosban viszem ki a szemetet :-)

kardio1 2014.10.11. 22:28:16

@Muscari: Nem annyira... A Kertészeti Egyetemet nem a Szent Istvan Egyetembe olvasztottàk bele, hanem a Corvinusba?

qkuc 2014.10.11. 22:33:00

@kardio1: A Corvinushoz került. Hogy miért, az egy remek kérdés, de van tájépítészeti kar is, meg élelmiszeripari is :D.

Quercus a favágó 2014.10.11. 22:33:42

@Muscari:

Indul a szezon. Ha bírnám,még éjszaka is dolgozhatnék. Az a baj,már nappal se szívesen.

@diggerdriver:

Olyan képet nem találtam, hogy csalánba csap a ménkű.

Muscari 2014.10.11. 22:36:01

@QUERCUS: jó, kicsit túlzásba viszik, de nekem tetszik ez gyermeki lelkesedes. Annyira látszik, hogy szeretnek ott élni, szerintem ez nem baj.

DDigger a minap belinkelte Puhacica posztját, ami arról szól, hogy ő mit szeret Magyarországon. Igen jó poszt, mint annak idején BPetyáé is.
Azonban ez egy kivándorlásról szóló blog, szerintem érthető, ha a többségnek valami baja van Mo_val, hiszen oka volt annak, hogy eljöttünk. Ezt ne vedd magadra, ennyi az egész.

Muscari 2014.10.11. 22:38:50

@kardio1: így van. Régebben úgy is volt , azt hiszem a kilencvenes években, de most a Corvinushoz tartozik. Ki tudja még meddig.

Muscari 2014.10.11. 22:42:06

@QUERCUS: az a baj, hogy ahogy öregszik az ember, egyre nehezebb lesz. Hány éves korig lehet ezt egyáltalán csinálni? Te magad vágsz, vagy csak irányítasz?

Muscari 2014.10.11. 22:44:23

@charlieharper: itt úgy tudom, minden újszülöttet szűrnek, egy ismerősnél legalábbis így derült ki hogy a baba hordozó.

blackhairlady 2014.10.11. 22:45:10

@adg [Au, Darwin]: Nalunk ha valamilyen epitkezes kezdodik, vagy barmilyen asas, furas faragas a foldben, eloszor mindig kijelolik ilyen kis foldbe szurhato zaszlocskakkal, kulonbozo szinek jelzik a kulonbozo fajta vezetekeket. Igy jo esely van ra, hogy nem asnak bele valamelyikbe.

Quercus a favágó 2014.10.11. 22:47:42

@Muscari:

Én is sok mindent szeretek Magyarországon. Egy dolgot nem szeretek: itt élni. De nem igazán van más választásom.

Na, de ideje ledőlni. Holnap polgármestert, és képviselőket választunk. Már aki el megy szavazni.
El kell dönteni, ki irányítsa kicsiny falunkat. Jelenlegi szeretett polgármesterünk, és csapata(Fidesz. Isten óvja őket minden lépésükben, Allah növessze hosszúra szakállukat.stb.), vagy ádáz ellensége, a háziorvosunk, és felesége.
Jó meccs lesz. Én a teraszról nézem.

Quercus a favágó 2014.10.11. 22:51:07

@Muscari:

Egyszemélyes csapat vagyok. Csinálni meg addig csinálom,míg bírom.

blackhairlady 2014.10.11. 22:52:14

@qkuc: En is emgkerdeztem tole, hogy hol talalom a blogjat:))))

qkuc 2014.10.11. 22:54:10

@blackhair-lady: Ez kicsit ilyen szőke nős dolog volt, vannak ilyen napok, :). Hogy telik a nap a napfényes Texasban?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.11. 22:55:13

@blackhair-lady:
Dolgoztam olyan helyen.
Százhalombattán a MOL kőolajfinomítójában a geodéták kis fakarókat ütöttek le ahol közmű volt.
Hajszálpontosan.

blackhairlady 2014.10.11. 22:55:23

@adg [Au, Darwin]: :)))))))) ne legy gonosz Turchival!:D

Muscari 2014.10.11. 22:57:11

@charlieharper: na máris írtál valamit, ami Mo-n jobb. A patkányhelyzet.
Tudom, hogy Pesten sok pénzt és energiát fordítanak az irtásukra, meg is van az eredménye. Bár mindenben ilyen jók lennénk, mondjuk kutyaszar ügyben is lenne mit tenni.

blackhairlady 2014.10.11. 22:58:20

@Turchi: Oda mwsz ahova kuldenek, slussz passz, nincs kifogas. jo lesz az neked, majd legalabb meg tobebt tudok rohogni a blogodon, mar telejesen fuggo lettem:)))))))

Muscari 2014.10.11. 22:58:29

@QUERCUS: akkor jó szurkolást holnapra :-)

blackhairlady 2014.10.11. 23:00:05

@qkuc: Esosen:) De meg mindig 25 fok van. De azt nem erzekeltuk az orvosi rendeloben es a korhazban az elmult 3 napban, viszon t volt jo sok legkondi cserebe.

blackhairlady 2014.10.11. 23:02:59

@diggerdriver: Most eppen kozlekedesi lampat csinalnak a kozeli keresztezodesben, szepen ragyognak a kis piros, sarga meg enm tudom milyen zaszlocskak. Ezt csak beledobjak mint a dartsot, kis vekonyka acel a szara, nem kell kalapalgatni. Az udvarunkban is ilyennel jeloltek ki a vezetekeket amikor az ontotzo rendszert csinaltak.

Muscari 2014.10.11. 23:05:10

@diggerdriver: ne felejtesd ki Kim Kardashiant sem, neked biztosan tetszik a két dinnyéjével :-)

Muscari 2014.10.11. 23:09:52

@kardio1: hát annyi biztos, hogy Bakuban született, úgyhogy alighanem igazad van. Már megint :-)

kardio1 2014.10.11. 23:11:51

@Muscari: Lehet, hogy én helyettesitem maxot (a bircàt)? :))

Muscari 2014.10.11. 23:18:13

@blackhair-lady: mire a kommentek végére értem, mindenki elment aludni, kivéve téged. Mert nálatok még csak délután van :-)

Képzeld, a jövő héttől a lányom is dolgozik heti két nap, és a fiam dolgai is alakulnak.

Muscari 2014.10.11. 23:22:24

@kardio1: jaj ne! De látszik, hogy milyen tájékozott vagy. Te nem indultál vetélkedőkön?

Itt van még M. Peti, aki mindent tud, de ő semmit sem árult el eddig magáról, Bircávak ellentétben, akinek még a nevét is lehet tudni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.11. 23:23:59

@Muscari:
Miért neked nem?
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

qkuc 2014.10.11. 23:24:48

@blackhair-lady: Kórház?? Miért voltatok ott? (Lehet, hogy írtad és olvastam, de időnként figyelmetlen vagyok, :) ).

kardio1 2014.10.11. 23:30:50

@Muscari: Nem indultam vetélkedôkön (illetve csapatban kétszer: 1. Ki tud többet a Szovjetuniorol? (emlékszel még erre?) 2. Ki tud többet Törökorszàgrol? ( a gimis orosztanàr mongolul és törökül is nagyon ott volt a szeren)) Nyertünk...
Birca nevét nem tudom, de nem is baj, ha megmarad az inkognito.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.11. 23:31:48

@Muscari:
Na most megnéztem a guglin.
Van ott kérem szépen csöcs is picsa is kétmarékkal...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

www.google.co.uk/search?q=kim+kardashian&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=FaE5VPP6M4yV7AbT-YCgAw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1120&bih=617

kardio1 2014.10.11. 23:34:21

@qkuc: Köszönöm és jo éjszakàt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.11. 23:35:58

@kardio1:
Na. Már te is ilyen vén fasz vagy?
Én is voltam "ki tud többet a szovjetúnióról" vetélkedőn.

Keletinél mindig felszállt a vonatra egy újságárus.
Kezében egy halom újság de a közepénél volt kihajtva mind hogy ne látszódjon a címlapja.
"Itt a színes képes újság" mondattal járta a vonatot.
Mikor megvetted és visszahajtottad akkor láttad hogy a Szovjetúnió képesújságja.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))

Taxomükke (UK) 2014.10.11. 23:36:34

@blackhair-lady: Köszönöm, de nem én kértem a fotót. Ezek között nincs ott amúgy.

Muscari 2014.10.11. 23:38:09

@diggerdriver: én megmondtam :-)
Ő a leghíresebb örmény Amerikaban, van valami borzalmas reality műsora a testvérével vagy kivel közösen.

kardio1 2014.10.11. 23:38:15

@diggerdriver: Es emlékszel még valamire, amit a SZU-rol megtanultàl? Màr azon kivül, hogy nagy orszàg volt... :)

blackhairlady 2014.10.11. 23:38:50

@Taxomükke: Tudom, akartam kerdezni, hogy ezek kozott van-e a bolt, de a bemasolas utan mindjart elkuldtem a kommentet:(. ezekszerint nincs:)

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2014.10.11. 23:39:50

@csilla99: Koszontem szepen. Par eve mar voltam ~egy honapot Ormenyorszagban, es kifejezetten tetszett. Nem hiszem, hogy telire odamennek, de tavasszal eselyes.

Muscari 2014.10.11. 23:45:57

@kardio1: emlékszem persze, én mondjuk nem vettem részt egyszer sem. De az összes volt szovjet tagköztársaság fővárosának tudom a nevét a mai napig. Igaz, Kazahsztáné közben megváltozott, de tartom a lépést.

Imádom bújni a térképeket, fotókat nézni ismeretlen helyekről, útleírásokat olvasni.

A Világutazó blogot ismered? Szeretem olvasgatni, ha van időm, főleg a képek miatt.

Muscari 2014.10.11. 23:49:26

@blackhair-lady: basszus efölött elsiklottam az előbb. Mi történt? Jól vagytok?

blackhairlady 2014.10.12. 00:00:48

@Muscari: Az szuper, gratulalok!:)
Igen, itt meg delutan 5 ora van, kicsit visszaolvasgattam a mult napi posztokat meg a mait.

blackhairlady 2014.10.12. 00:02:25

@qkuc: Nem irtam. Az elet mindig olyat produkal 10 masodperc alatt ami elviekben csak masokkal tortenhet meg.

blackhairlady 2014.10.12. 00:03:33

@Muscari: Allitolag az egesz csalddal:(

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.12. 00:17:53

Jók ezek az indiai utcaképek, jöhetne már a Streetview India.
Pont Jakartát nézegettem és felmerült bennem egy kérdés a csatornázásról. Ld pl ezt:
showmystreet.com/#0-3o9h9_1rk9jn_d-197_0-x

Mindenhol ilyen csatorna van. Ebbe mi kerül bele? Esővíz? Háztartási szennyvíz? Esetleg a wcben lehúzott dolgok is? Mert az azért odabüntetne rendesen.

adg 2014.10.12. 00:44:57

@diggerdriver: Talajmechanikai furasokrol beszelek, ezek ugye kis atmeroju fuggoleges, legtobbszor 4-10 meter mely furatok. A kozmu magassaga abszolut lenyegtelen, teljesen mindegy, hogy mariska elott ratoltottek az utra 20 centit, vagy sem.
A mi tapasztalatunk az volt, hogy volt terkep es az jelolt barmilyen koznyuvet, akkor nagyon gondosan kellett eljarni, mert az akarhol is lehetett par meteren belul. Ha meg nem jelolt, akkor is volt neha. Tobb ezer furasunk volt szerte az orszagban, pestet is beleertve, ket vezeto talajmechanikussal, az egyikuk tobb mint 40 ev rutinnal. Mult heten halt meg pont. :(
A legtobb elfurt dolog olyan helyen volt, ahol nem is lehetett volna, mert pl nem szabad oda tenni olyan vezeteket.
A solyomnal hajlok ra, hogy igazad lehet, de itt nem jol gondolod. Csak a vizszintes helyzete szamit talajmechenikaban.

@blackhair-lady: Igen, amikor elkezdodik a tenyleges munka, akkor ez jo. A talajmechanikaval az a baj, hogy idealis esetben a helyszini furas az elso munkafolyamatok kozt van, megelozi az epulet reszletes tervezeset. Idealis esetben. Ezt hivjak sokszor terulet ismerteto talajmechanikai szakvelemenynek. Amikor nagyjabol sejtik, mit akarnak epiteni, akkor mi kimegyunk, es kitalaljuk, hogy mire lehet szamitani alapozasi tekintetben, lehet-e pince, mennyi, mekkora, milyen alapozas varhato, hol van a talajviz, ilyenek. Sokszor meg all az elozo epulet. Nincs zaszlocskazas.
Aztan ha szukseges, akkor kesobb, mikor mar jobban kiforrott a terv, akkor keszul egy reszletesebb feltaras. A kozmuveket viszont csak akkor tarjak fel, amikor asas kezdodik, ami altalaban honapokkal kesobb van, reg eltunne minden kijeloles addigra. Meg igazabol nem is erdemes, mert korultekinto munka eseten sokkal kisebb az eselye elfurni valamit egy ilyen kis 65 mm-es furoval, mint egy markoloval. Neha sikerul, de ez azert az osszes furashoz kepest nagyon ritka. Viszont evek alatt osszejon jopar eset. :)

2014.10.12. 02:13:07

@blackhair-lady: Ez valóban így van hogy oda megyek ahová a férjem küldik, kivéve ha kötelező kendős hely vagy rossz közbiztonság, akkor ő is csak 1-2 hónapra megy, mi meg addig otthon. Csak akkor nem lesz min röhögni DD, ha még ott sem vagyunk.

2014.10.12. 02:25:50

@tanato: Igen, ezt hallottam én is meg a gyerek orvosa is ezt mondta csak már hitetlen vagyok DD (szúnyog téma)

2014.10.12. 02:29:00

@diggerdriver: De , van ami jó lenne, pl. tengerpart DD

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.12. 02:31:52

@X0 Y0 ZQ3: naigen, kábelügyben nem akartam megszólalni :)
az úgy volt, hogy egy év után jöttek, hgy kicserélik az internet kábelt. mondom minek, jó a régi. de nem, azt ki kell cserélni. de a régit akkor mér nem vágják le? úgy néztek rám, mintha azt javasoltam volna, hogy a farkát vágja le. nem tudom, milyen gyakran szakad le az egész hóbelevanc (nem harminc deka lehet egy ilyen rendetlenség), mennyi baleset van ebből.

2014.10.12. 02:35:04

@Muscari: Malária van az biztos, csak nem minden területen. Pl. a fővárosban nincs. Állítólag, de minden utazási infóban ott a malária veszély, egyebekről már ne is beszéljünk.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.12. 02:48:31

@DavidToth: kell egy tégla a lefolyóra. meglepően nagy féltéglákat is félre tudnak lökni a kurva patkányok. legalábbis a yangoniak mindenképpen. a másik mutatványuk a harmadik emeleti konyhaablakig a falon felmászás volt.

adg 2014.10.12. 03:07:35

@Zka: esoviz. Hasonlok vannak nalunk is meretre, csak le van fedve. Szoval a kanalisaink nem 40x40 centisek, mint itthon, hanem neha 3 meter hosszu resek a padkaban. :) Ezek tropusi teruletek, nem ritka, hogy 1-2 ora alatt leesik 80-100 vagy akar meg tobb mm eso.
Elozo szezonban volt olyan, hogy kb 200 mm esett egy delutanon, es nem volt semmifele arviz belole. 20 centi viz hompolygott az utakon, es a kanalisok mind elnyeltek.

adg 2014.10.12. 03:32:51

@Zka: Itt van egy fedett valtozat, bar ez nem tul nagy, de ezt talaltam hirtelen: showmystreet.com/#0-7f6xe_25wdr2_j-14_0-r
Ha megfordulsz, akkor a szurke kocsi mogott is van egy. Az "arok" meg a jarda alatt fut, de neha akkora, jarni lehetne benne.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.10.12. 04:26:59

@Mirjam2: hát akkor nem tudom (mármint a patkányhelyzetet)

:D engem meg akkor azért fizetnek hogy szidjam Indiát?? vagy hogy dicsérjem németországot vagy szingapúrt?

@charlieharper: azért a Mirjam sem harap, legalábbis engem még nem :)

@Zka: ilyen csatornát még nem láttam ... de szerintem majdnem mindegy hogy milyen csatorna van itt Indiában

a tisztasági helyzeten se nem ront se nem javít

és tényleg jó lett volna a Streetview, mert mielőtt jöttem, google-el próbáltam felmérni a környéket ahol lakni fogok ... csak hát streetview hiányában kicsit nehezebb volt

@Dragonlady (now in Indonesia): olyan erősek a patkányok? én még azon gondolkodtam hogy vajon mennyire kis helyen is át tudják magukat préselni?

és a falon is felmásznak, azt a rohadt

egyelőre a megoldásom hogy vödörbe sok vizet engedek és azzal fedem le

harmadik világbeli körülmények között az ember elég kreatívnak bizonyul (a kényszer miatt) :D

bocs amúgy mindenki, tegnap bealudtam, itt már éjfél után volt amikor még mentek itt a dumálások

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.12. 04:43:02

@DavidToth: vödör víz is nagyon kreatív :-) nálam oldalt volt a falon a lefolyó, mint a Tom és Jerryben az egérlyuk. ezért lett tégla.
de Yangonnal egyébként nekem más problémáim voltak, inkább személyesek, nem a mocsok vagy ilyesmi. mondjuk szerencsére vannak szupermarketek és tényleg majdnem mindent meg lehet venni, meg az utóbbi időkben az internet is elfogadható volt (=az indonéz mobilról isten háta közepén százszor gyorsabban tudok letölteni akármit is, csak ennyire elfogadható).
sajnos a patkányos sztorit többször elmeséltem már itt, már várom is, mikor leszek kiosztva érte. :-/

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.10.12. 04:48:14

@Dragonlady (now in Indonesia): a falon a lefolyó?? érdekes

ugye? az ember a rendelkezésre álló dolgokból kreatívoskodik

amíg emailt tudsz nézni, addig jó az internet ... legalábbis ez az alap nekem

de azért örülnék ha az itteni netem elérné az 1MB-ot :D

ide már nem jön senki úgyhogy nem leszel kiosztva! :) de akkor inkább ne írd le most megint, majd legközelebb

csilla99 2014.10.12. 07:16:50

@KennyOMG: május a legszebb hónap időjárásilag, azt javaslom, utána már forró a nyár (de mivel a levegő nem párás, így a magasabb hőmérséklet sem annyira vészes.)

csilla99 2014.10.12. 07:28:20

@charlieharper: igen, ez így van, nagyon összetartó nép az örmény, többek között így tudnak túlélni az itthonmaradók, h a külföldön élő rokonok támogatják őket intenzíven. S az örmény kaják is valóban nagyon fincsik. Örülök, h tetszettek a fotók :-)

2014.10.12. 08:21:42

@DavidToth: Indiaban nem kene hogy gond legyen az internet, en nyaron videken voltam Delhitol kb. 3 oranyira es abszolut gyors 3G internet volt, tudtam videoval Skypeolni meg minden. Ha a hazban nem eleg gyors a wireless, erdemes beruhazni egy internet USB-stickre, pl. Airtelnel, nem draga egyaltalan, azonnal hasznalhato, megbizhato es gyors. (Nemcsak az indiai kormany fizet nekem a reklamert hanem az Airteltol is szazalekot kapok! Csak nehogy a tobbiek megtudjak hogy te is egyuttmukodsz velem - felvetsz egy alproblemat Indiarol, en meg megoldom! :)))

tanato 2014.10.12. 09:10:20

@Turchi: Adiss-Abeba nagyon magasan fekszik a tengerszint fölött.Ott megdöglik az arra tévedő maláriaszúnyog.A magas hegyek miatt /sem/tudták őket gyarmatosítani,pedig már a törökök is el akarták foglalni.

2014.10.12. 09:18:38

@tanato: Akkor megnyugodtam DD

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2014.10.12. 09:36:49

@csilla99: Mar jonehany eve a tropusokon/delen telelek, ugyhogy mostanra ameleget sokkal jobban birom, mint a hideget. :) Anno juliusban voltam, nem faztam, de ki lehetett birni boven.

Muscari 2014.10.12. 09:40:56

@Turchi: én is megkérdezem ma, a kolléganőm Adisz Abebába való. Megkérdezem azt is, hogy mi másra kell esetleg figyelni.

2014.10.12. 09:52:18

@Muscari: Túl sok dologra kell figyelni ahogy én is utánanéztem. No de még nem vagyunk ott, meg tervbe sincs véve komolyan, csak már gyanúsan többször elhangzott, és bár nem szép dolog de időnként elhallgat dolgokat, ezért gyanakszom DD

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2014.10.12. 10:28:40

@Mirjam2: szerintem jól végezzük a munkánkat :D

ha így folytatjuk fizetésemelést kell kérnünk az indiai kormánytól meg az Airteltől :D

igen, amúgy a telefonos cuccokkal nincs gond, majd beszerzek egyet

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 10:36:59

@adg [Au, Darwin]:
Aha értem.
Más műfaj más tapasztalatok.
Nálunk a közművek feltárásának kialakult gyakorlata van.
Ha van kivitelezési rajz megnézzük mi hol van. Plusz minusz fél méter nem számít mert ahogy legalébb két méter hosszan rétegesen 5centinként húzom le a földet róla ez nem tétel. Fúrásnál meg igen. Fúrásnál centire nem lehet áthozni a rajzról meg amikor fektették és kiásták egy 60centi széles kanállal a 10centis csőnek az nem biztos hogy pont középre került.
A fúrás mindenképp kockázatosabb.
Aztán jó esetben én ásás közben látom az árok helyt mert ott visszatöltött föld van. Az már egy támpont.
Mindezen kívül számtalan jel utal közművekre.
Gázcső a falon, vízóraakna a telken, kábelakna a járdában, vízelzáró főcsap az úton hogy csak a fontosabbakat említsem.
25évig olyan cégnél dolgoztam ahol volt közműegyeztetett kiviteli rajz. Aztán 5évig olyan helyen dolgoztam ahol nem volt mert hibaelhárítást csináltunk.
Na ott nagyon kellett érezni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 10:39:58

@Turchi:
Na, Grönland ideális hely. Körbe tisztavízű tenger.
Kendőt nem kell viselni(három usankát egyszerre) szúnyogok sincsenek, ritka a 30fok feletti időjárás. Csak ajánlani tudom...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2014.10.12. 10:45:12

@diggerdriver: "A tél októbertől márciusig tart, ez alatt a Nap az északi területen hónapokig nem emelkedik a láthatár fölé, vagyis egész nap sötét van. Délen a hőmérséklet -20°C körül alakul, északon -40°C is lehet, ez akár hetekig tarthat."
Tényleg ideális DDDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 11:11:43

@Turchi:
Na de az a nyár...
Jó ok három napig tart de ahogy virágba borulnak a pálmafák, ahogy szírmot bontanak az orchídeák, kolibrik zsongják be az édent...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2014.10.12. 11:34:37

@diggerdriver: És az angyalok meg énekelnek közben mi? DDDD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.12. 11:50:00

@Turchi:
Igen de ott eszkimóknak hívják őket.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

tanato 2014.10.12. 11:50:56

@kardio1: Tényleg nagyon tájékozott vagy.Nem voltál te is véletlenül egy" expatkó "gyerek aki a szülei munkája okán országról országra vándorolt anno.?Csak azért kérdeném mert sok ilyen egykori expatkó gyerek van itt a blogon akiken meglátszik tájékozottságban ez.Itt van mindjárt Birca aki bevallása szerint Peruban is meg Kubában is volt gyermek vagy fiatal,meg Charlie aki Algériában expat gyermekeskedett,meg Tableno aki több helyen is volt expat gyerek, Iránban meg Törökországban biztosan,azt írta.Meg Andalúz kollégánk is elárulta egyszer véletlen hogy öt évet gyerekeskedett már nem emlékezem milyen nyelvterületen.Na most ők jutottak hirtelen eszembe,nagyon jól tájékozottak sok-mindenben amiben mi itthon nevelkedettek nem.Ezért gondoltam rád is ilyen vonatkozásban.

i got my (törölt) 2014.10.12. 12:36:10

@diggerdriver: hm. néhány angliai nyár időjárása elég ahhoz, hogy még a grönlandi is édeninek látszódjék?

kardio1 2014.10.12. 14:15:25

@tanato: Nem, nem, egyàltalàn nem. Szerettem volna utazni, meg mindig is érdekelt a vilàg, de expat nem volt senki se közel, se tàvol a csalàdban.

kardio1 2014.10.12. 14:16:04

@diggerdriver: A jo öreg "esztradnaja muzika" :))

kardio1 2014.10.12. 14:20:05

@Muscari: Azt tudtad, hogy Kazahsztàn nem csak a fôvàros nevét vàltoztatta meg (a szovjet idôkben Celingrad volt a neve a szûzföldek feltörésére ideérkezô fiatalok (persze leginkàbb oroszok) tiszteletére (Digger nem asszociàl màsra a szûzföldekrôl, remélem :) ), hanem eredetileg nem is ez volt a fôvàros, hanem az oroszul Alma-Atànak hivott Almaty (ejtsd: Almati)? Egyébként a kirgiz fôvàros neve sem Frunze màr (ô egy parancsnok volt a korai Vörös Hadseregben), hanem Bishkek (visszakapta a régi nevét)..

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.12. 16:52:40

@tanato: te jegyzetelsz mindenkiről, vagy ennyire lazán megjegyzel mindekiről mindenféle részletet? hű :-) (orvosagy?) kezdek félni :-))))

tanato 2014.10.12. 18:19:24

@Dragonlady (now in Indonesia): Vannak amikre koncentrálok,egy egy elejtett félmondatból sok minden összeáll.Persze érdekel pl. hogy gyermekkorában ki volt közülünk már határátkelő expat gyerek,azért azokból könnyen válik felnőttkorára is az hiszen egyrészt sokat tapasztalt,másrészt nem kötődik olyan szorosan az anyaföldhöz mint aki egy helyen szocializálódott.És abban igazad van orvosként is oda kell nagyon figyelni a beteg egy egy elejetett félmondatára.Sok minden kiderülhet belőle.

tanato 2014.10.12. 18:21:34

@kardio1: Akkor fogadd elismerésem a tájékozottságod miatt.Mondjuk a földrajz történelem,politika azért nekem is kedvencem volt mindig,ha azért nem is olyan mélységűek az ismereteim mint a tied.

kardio1 2014.10.12. 21:01:44

@kardio1: Elirtam: nem Celingrad hanem Celinograd.
@tanato: Az jo, ha téged is érdekelnek ezek a témàk, lesz mirôl beszélgetnünk ezutàn is (meg persze amùgy is lesz mirôl...) :)

tanato 2014.10.12. 21:15:25

@kardio1: Többeket is itt a blogon érdekel a történelem és a földrajz,fel is szokott ez mindig jönni általában.

Muscari 2014.10.13. 05:57:36

kardio1: Igen, tudom. Annál is inkább, mert egy régi ismerősöm mindkét fővárosban járt már.

Egyszer a férjem majdnem ment Üzbegisztánba, hát annak nem nagyon örültem volna, ott is szeretik elrabolni a nyugati embereket. Pedig vannak nagyon szép részek, Szamarkandot biztos érdemes lenne megnézni.

kardio1 2014.10.13. 11:26:58

@Muscari: Tényleg szép lehet Közép-Azsia, és ott az iszlàm azért màs, mint mondjuk a Közel-Keleten.

tanato 2014.10.13. 17:18:46

@kardio1: De már terjed a radikális vonal arrafelé is.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása