oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. augusztus 23. 06:49,  Európai kalandozás 217 komment

2014. augusztus 23. 06:49 Határátkelő

Európai kalandozás

A héten az eddigiektől eltérően Európában maradunk, de ígérhetem, hogy az öreg kontinensen sem fogunk unatkozni az eheti képek beküldőinek jóvoltából. Köszönet érte! Úgyhogy, nézzünk körül Németországban, Svájcban, Angliában, Svédországban, Finnországban és Máltán.

Svédo2.jpg

Stockholm (Réka képe)

Induljunk el Mihállyal Németországban, aki Linsenhofenben lakik már két éve.

„Én is kinéztem az ablakon balra és jobbra is, valamint a ház hátsó oldalán a fürdő ablakából is. Gyönyörű környék, a Sváb Alpok (Alb) lábánál. A képek nem egy időben készültek.”

Mintegy ellenpontként: Melánia egy német nagyvárosból, Hannoverből küldött képet.

Hannover.jpg

„Én ezt latom minden reggel az ablakból Hannoverben.”

Zoli Svájc Olaszországhoz közeli részén él.

„Egy Lugano melletti kis faluban lakom. Teljes nyugalom, csodás klíma és fantasztikus természet vesz körül. Az erkélyemről, ágyamból látom, amit küldtem.”

Svájci országfelelősünk Svájci Sapka kilátásaival együtt megosztotta költözései történetét is. „Mit látok az ablakomból? A nagy többséggel ellentétben, nekünk a lakás minőségének javulásával egyenes arányban romlott a kilátás minősége. De, majd most. Az első lakásunk egy „altbau” (régi ház) volt. Az Isten mentsen meg tőle. Semmi sem volt, jó. Kivéve a kilátást.

SvSapka_A luzerni hegyek, előtérben egy sportpályával.jpg

                                              A luzerni hegyek, előtérben egy sportpályával

A nappaliból a Luzern környéki havasokra láttam. Jó volt a nyári melegben a havas csúcsokat nézni. Nyaranta a gólyák is meglátogattak bennünket, a szemben lévő sportpályán keresgélték a táplálékot. Itt mindössze egy évet laktunk, majd arrébb költöztünk.

SvSapka_A falu főutcája a nappaliból..jpg

A következő lakás (sajnos) a falu főutcáján helyezkedett el, így az elég zajos volt. Szélső lakás lévén, a nappali ablakából az említett fűutcára, illetve egy parkolóra, a hálóból pedig egy utcával feljebbre láttunk. Igen, mert itt nem ritka, hogy egy domboldalon található a település. Sok eseten teraszlakásokban tengetik életüket, az azt megfizetni képeseket.

SvSapka_Parkoló a nappaliból..jpg

Volt szomszédom szokta mondani, hogy a fő utca egyik oldala a „lapos” – csóró negyed, és a dombon laknak a gazdagok. Bár ennek semmilyen ismert statisztikája nem volt, de az igaz, hogy a dombra épültek a családi házak.

SvSapka_A „gazdag” negyed a hálóból..jpg

Itt sem sokáig bírtam, mert probléma volt a fűtéssel (eddig az összes lakásban), valamint a tulajdonos minden évben próbálta „okosban” megoldani a számlázást. Egy fűtési szezonban ezer frankkal akart lehúzni bennünket, és a többi bérlőt. Így ismét cserére adtam a fejem.

SvSapka_A jelenlegi „kert”..jpg

A jelenlegi ház, amiben lakunk, már majdnem végleges lett, de… Sajnos itt is probléma van a fűtéssel, nincs kellő számú parkolóhely, és… a szemben lévő telket beépítették, így a kilátás konvergál a nullához. Ha felmegyek a hálóba és még olvasgatok egy kicsit az ágyban, ha nem vigyázok és kitekintek az ablakon, akkor a szomszéd fürdőszobájába látok be, és a nemes felét látom zuhanyozás közben. Hát na….

SvSapka_Az épülő ház..jpg

Tehát, költözés… Sajnos, az új még nincs meg, de remélhetőleg az már végleges lesz. Amire jelenleg hajtok, ott ismét lesz kilátás és kellő tér. Szurkoljatok!”

Anglia nem maradhat ki egyik heti válogatásból sem, most Londonnal és Leicesterrel képviselteti magát. A londoni képeket Marla küldte.

„Én ezt a kilátást élvezem a 31. emeletről. Nem rossz erre ébredni minden reggel. A környék undormány, de ez a város lakhatás témában a kompromisszumokról szól.”

Petra Leicesterben lakik.

„Ezt látom nap, mint nap, ha nem is az ablakból, de az erkélyre kiállva. A szemben lévő park látszik minden ablakból, nagyon jó ezt a csodálatos zöld területet látni minden nap. Sajnos, a gyárépületek nem, legtöbbjük lelakott, használaton kívüli. A templomban, amit a közelben láttok, az az érdekes, hogy igazából rendezvényterem, indiai lagzikat szoktak ott tartani leginkább. Ebben a látványban nem sokáig gyönyörködhetek, mert hamarosan költözünk London peremkerületébe, Romfordba. A park nagyon fog hiányozni.”

Réka stockholmi otthonának külső és belső képeit is megosztotta velünk. „Az otthonomról: Stockholm Kista nevű, északi külvárosában bérlem ezt a garzont. A bérleti szerződés határozatlan időre szól és a lakótelepet építő, üzemeltető cégtől bérlem. Csendes, békés környék és a munkahelyhez is közel van. 2013 óta lakom itt, a már korábban bemutatott lakáskeresési kálváriák után. :)

Svédo1.jpg

A lakásom konyhája erkélyestől az 1-2 (nyitókép) képen látható kis terecskére nyílik, a környék egy kis autómentes, sétányos övezet.

Svédo3.jpg

Svédo4.jpg

A 3-4. fotón a nappalimból látható a kilátás. Jobbára csak télen látom az udvart, mert az ablak előtt álló kőris (köszönet Petya bának az azonosításért!) nyáron jóleső árnyékot ad. A következő néhány fotón a lakásom részleteit tárom fel, az utolsón pedig a lakónegyed mögött elterülő hatalmas rekreációs terület egy része - itt szoktam reggel munkába sétálni.”

Zsuzsi Helsinkiben, Espoo városrészben a tenger közelében lakik.

Finno2.jpg

Finno1.jpg

Végül, de nem utolsó sorban látogassunk el Máltára mP-vel.

„Kis családommal Máltán élünk, a szigetország közepén. A legtöbb ismerősünk első kérdése az, hogy tengerparton lakunk-e, de amint az a képeken is látszódik nem mindenki él a tengerparton. Vagy azért, mert nem engedheti meg magának, vagy azért, mert nem akarja hetente az ablakait pucolni a sós párától, és vacogni télen a tengerről érkező szél miatt;). A sziget sűrűn beépített, leginkább az arab építészet elemeit lehet rajta felfedezni, és a belső részeken elég kevés természeti szépség található. Az átlagos máltai lakóház általában több szintes társasház, ilyenben lakunk mi is. Véleményem szerint a legjobb a saját tetővel rendelkezők helyzete, ahogy a képeken is látszik nagyon sokan használják kertként, mivel a házakhoz ritkán jár tényleges kert. A telkek beépíthetősége itt 100%.”

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: fotó ablak Németország Anglia Svájc Finnország Svédország Málta

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr746627099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2014.08.23. 07:01:32

Az esos nyitokep pont olyan, mint egy itteni esos evszakbeli kilatas. Csak valoszinuleg hidegebb.

31. emelet, nem semmi. Sose voltam olyan magasan :)

Jo kepek megint. Svejci Sapkaeknak kitartas, es sok szerencset az uj hazhoz. Azert csak talaltok Svajcban valami helyet, ahonnan normalis kilatas van, nem a szomszed segge. :D

tableno 2014.08.23. 07:24:59

V@adg [Au, Darwin]: Vagy keresni kell egy jóseggű szomszédot.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.08.23. 08:05:48

@adg [Au, Darwin]: Köszi! Időközben megtaláltam...
:D
Fantörpikus a ház... és a kilátás is.

rezsöatya 2014.08.23. 08:07:40

Mihalylinsenhofen. Klassz! A varak a kedvenceim. A mo-i utolso otthonomban is egy varra lattam ra a nappalibol...

Zolisvajc: hat mindenutt van szivarvany?

Svajcisapka: aterzem, detto, velem is ugyanez..., jobb lakasok, --> kevesbe jo kilatasok...

Marlalondon: a 31-ik emelet nem rossz... en inkabb a 32-iken laknek... :D

Rekastockholm: kulon koszonet a belso kepekert! Vegulis "belul" lakik az ember...
Es a lakas tukrozi a belso enunket. Izles, rendszeretet, konyvek...stb. Tetszik!

mPmalta: Maltan azert milyen nehez lehet egy "nem tengerparti" lakast kifogni! :-)

rezsöatya 2014.08.23. 08:10:32

@svájci sapka (ch): a szomszedot is vittetek magatokkal? Mar csak a megszokas vegett... ha mar ugy megszeretted a feneket... (nem eloszor emlegeted...!)
:D

Din Serpahis 2014.08.23. 08:33:08

Svajcban az a fo dilemma, hogy istentelen szep helyek vannak, de mindenhonnan kene egy ora, hogy bejarjak a zurichi munkahelyre. Ha jo az ido, azert az utcabol lehet latni a havas hegyeket, de egyebkent marad a szomszed kockahazak bamulasa :-)

adg 2014.08.23. 08:38:24

@tableno: Ez is egy megoldas. :)

@svájci sapka (ch): Helyes. Hol a kíp? :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.23. 08:51:36

A havas fotók..... <3 telet akarok, MOST!
Ha hiszitek, ha nem, 2008 óta csak két olyan tél volt itt, amikor bőven volt hó és sokszor havazott meg voltak jó kis zúzmarás napok. Ha idén is vacak tél lesz, felköltözöm Kirunába.
@Babette.: @rezsöatya: thx :)

rezsöatya 2014.08.23. 09:25:57

@Réka ‎: ne is mondd! 8 eves korom ota sízek (50 eve!) De itt eselyem sincs hora! Telente sztem csak az en automon van teli gumi... az is csak megszokasbol!:-P

Igaz Barát 2014.08.23. 09:29:50

@adg [Au, Darwin]: Meddig tartott a hajóút Ausztráliába?

adg 2014.08.23. 09:36:32

@Igaz Barát: Őőő, mit tetszik kérdezni pontosan? :)

Igaz Barát 2014.08.23. 09:42:57

@adg [Au, Darwin]: Azt tetszett mondani, nem volt még olyan magasan, mint a 31. emelet, és ez elindított bennem egy a témához egyáltalán nem illő, viszont teljesen pihent gondolatmenetet egy kalandos hajóútról Darwin irányába :)
De elnézést a nagyon korai agybajért :)

adg 2014.08.23. 10:08:32

@Igaz Barát: El tudnék képzelni egy kalandos hajóutat Londonból Darwinba. Legalább egy évet rászánnék.

Volt főnököm játszott ilyet párszor, ha nem is Londonból/ba.
Dolgozott egy ideig Németországban, ahonnan úgy jött haza, akkor még Sydneybe, hogy vett egy hajót. Az eredeti terv szerint lehajóztak volna görögországig, majd ott eladják, és hazarepülnek, mert az kicsi hajó volt azért a teljes úthoz. Az út során azon nagyon kevesekhez tartoztak, akik magánhajóval akartak belépni a vasfüggöny mögé. 60-as évek végefelé. Ez kisebb fennakadást okozott, a határőrök nem igen tudták a helyzetet kezelni, de végül beengedték őket. Továbbá, ha minden igaz, ők voltak az elsők, akik a vadiúj vaskapun átzsilipeltek. Ugyan volt előttük jó néhány igazi hajó, de előrevették őket.
Aztán görögországban egy kisebb technikai probléma miatt porig égett a hajó, de befogadta őket valaki, akkor már gyerek is volt, és így ott laktak egy jó ideig, míg végül sajátkezűleg újjáépítette a csónakot, és jelentős haszonnal el is adta. Akkor hazajöttek, és vettek egy rendesebb ladikot, majd meg sem álltak Floridáig. Közben persze fél ázsia, afrika, dél és középamerika egy része is belefért. Hát nem egy hosszú hétvégés kirándulás volt. És nem is az egyetlen...

NIKI LAURA 2014.08.23. 10:19:28

Kedves HA,

Tudom,Troll..fikazas,stb
Megis,milyen informativ jelleget adnak ezek a "ki mit lat az ablakabol" reszek?
Icuka hegyet lat,Pityuka mosokonyhat.Ferieknel esik,Zoli erdoben lakik.
Mas panelban,egyesek mobilhome( mondjuk az dragab sokszor mint a fix),vagy container.
Sztem pontosan ugyanez a kep itthon is,fuggoen a tajegysegtol,ez nem" expat"(kedvenc szavadat hasznalva) specifikus.

Ki,mit csinal,lakas,rezsi,jogsi,ado,beilleszkedes,hazassag,papirok...ezekre mindenki vevo,meg En is.

Hogy lesz egy tanarbol Awi hegeszto,ket diplomas csontkovacsbol LKW fahrer,vagy itthoni takaritobol skandinav komp kapitany!

Elfogytak a kulonleges,egzotikus helyszinek beszamoloi.

adg 2014.08.23. 10:31:31

@NIKI LAURA:
Tegnap: "tessenek magyarul fogalmazni!"

Ma: "Mas panelban,egyesek mobilhome( mondjuk az dragab sokszor mint a fix),vagy container."

No offence :)

NIKI LAURA 2014.08.23. 10:46:27

@adg [Au, Darwin]:jo,a home az ok...sokan laknak olyan gurulo autocsodakban,vagy lakokocsiban.
Vannak csilivili es nagyon lepukkantak is.....de a mobil,vagy a container az magyarul is az,nem?

A mobil az nem allando,hanem mindig kepes helyet valtoztatni,a fennti lakoauto,amiben laknak.
A masik meg egy fem "tarolo",tobbnyire aruk szallitasara szolgal,de lakhatasra is megfelel,nehany dolog ( futes,ablak,wc,stb) kialakitasa utan.

adg 2014.08.23. 10:49:07

@NIKI LAURA: Mobilhaz es kontener, en igy mondanam, irnam. Nem nagy drama amugy, mindenki erti. :D

NIKI LAURA 2014.08.23. 10:55:11

@adg [Au, Darwin]: Azt hiszem,meg van egy olyan kulonbseg,hogy ..a mobilhaz az magatol keptelen helyet valtoztatni.Azt viszik.Daruval rakjak teherautora,majd a telepitesi helyre.

A motorhome meg megy magatol:)

Igaz Barát 2014.08.23. 10:57:18

@adg [Au, Darwin]:
Talán ez az a dolog, amit tudok irigyelni. Főleg azért, mert tudom, nem mostanában fogom tudni megvalósítani.

Volt főnököm testvére volt hasonló kalandor, bár ő nem ilyen szinten nyomta. 56-ban kiszökött az USA-ba, 25 évet kamionozott. Mikor lehetőség volt újra hazaköltözni, eladta mindenét, vett belőle valami kisebb hajót, és azzal jött vissza Európába. A csavar annyi volt a dologban, hogy valami vámpapír hiányzott a hajóról és a trieszti kikötőben lefoglalták, nem is tudta visszaszerezni.
Szerencsére ez csak anyagilag nullázta le, agyilag nem roppant bele.

Mobilház téma: ezek igazából mennyire lakhatóak? Gyönyörű képeket lehet találni róluk, főleg a beltérről, azok alapján meg nem mondaná az ember, hogy mobil vagy "igazi" házról készültek.

CJKrisz 2014.08.23. 11:17:55

@Réka ‎:
"A havas fotók..... <3 telet akarok, MOST!"

Elképzelni nem tudom, hogy hogyan lehet a telet, meg a havat szeretni. :D
Mondanám, hogy cseréljünk, de az utóbbi években (a 2013 -as "márciusi telet" leszámítva) szerencsére itt is egyre ritkább vendég a hó. :)
Motoros haverok is évente többször csalogatnak, hogy gyere gurulni az Alpokba, van fent még egy csomó hó. Mondom hülye vagy, örülök, hogy nem látok havat, nemhogy még odamenjek, ahol van. :D

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.08.23. 11:18:11

@rezsöatya: meg ha egy 30-as lenne.... ;)
@adg [Au, Darwin]: most sajna nem tudom feltolteni.:(

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.23. 11:23:32

@Igaz Barát: "Volt főnököm testvére volt hasonló kalandor, bár ő nem ilyen szinten nyomta. 56-ban kiszökött az USA-ba, 25 évet kamionozott. Mikor lehetőség volt újra hazaköltözni, eladta mindenét, vett belőle valami kisebb hajót, és azzal jött vissza Európába. A csavar annyi volt a dologban, hogy valami vámpapír hiányzott a hajóról"

Esküszöm azt olvastam, hogy "valami vámpír hiányzott a hajóról". Nah mondom, én mindig is tudtam hogy Drakula története nem volt legenda :D, de azt sosem gondoltam volna hogy egyszer beszélhetek majd azzal, akinek a volt főnökének a testvére hajózta be Angliába Erdélyből a grófot. :D

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.23. 11:26:48

@NIKI LAURA:

+1

Lakásokat sose mutogatnak szinte itt. Pedig pár fokkal érdekesebb lenne ha kiderülne milyen lakhatási körülményei vannak az ide írogatóknak.Én már felfedtem magam és a 10 nm körüli életterem. Vállalom a nyomort. Büszkén. A Nyugatra költözők többsége általában kis panelokba zsúfolódik be, a magyarországi kertes családi palotákból.

NIKI LAURA 2014.08.23. 11:28:51

@Igaz Barát: Bocs,csak az " elkobzott hajo " temahoz:

Csak ugy nem foglaljak le a hajokat,plane nem " vampapir" miatt...merthogy egy amerikaba bejegyzett hajonak nincs vampapirja,az csak akkor lesz,ha honositani akarjak europaba.
Ha nem fizeti be,akkor nem tudja forgalomba helyezni,de attol meg siman horgonyozhat barhol.
Par eve un "Eu conformity" papir is kell az amerikai hajokhoz,pont ugy mint az amerikai autok forgalomba helyezesehez.

A hajok legnagyobb resze - egyebkent-offshore paradicsomokban van bejegyezve.

Ha lefoglaljak,akkor buncselekmeny van,leggyakrabban: lopott,vagy annak jelentik be( biztositasi okossag),vagy csempesznek vele valamit,altalaban kabszert.

Határátkelő 2014.08.23. 11:29:35

@házelőtthinta: Én általában elnéző mosollyal kezelem a túlzásaid, de azért remélem érzed, hogy most ezzel túllőttél a célon. Nyilván mindenki kertes családi palotákból költözik nyomorogni Nyugat-Európába, ugye??? Ne fárassz már ezekkel a hülyeségekkel! Köszönöm.

Határátkelő 2014.08.23. 11:32:38

@NIKI LAURA: Miért kellene, hogy információt adjon? Érdekes, kellemes hétvégi olvasmány. Ez nem a Népszabadság vagy a Magyar Nemzet, hogy állandóan információkat akarj keresni benne. Azt hittem, már feltűnt az elmúlt pár alkalommal, hogy ilyen posztok vannak szombatonként.

adg 2014.08.23. 11:34:46

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Egy ismeros meselte, hogy kettesben az asszonnyal utaznak. Kb felorankent odavakkantanak valamit egymasnak. Egyszercsak asszony mond valami, ferj meg csak hummog. Majd ket perc mulva: "Mi van, mit mondtal??? Szolot orokolnek a gyerekek kedden? Nincs is szolonk, meg meg ize, nem akarok meg meghalni, vagy kitol, honnan tudod, mi bajod van, jol vagy??" Anyu elkezd rohogni, de ugy, hogy kis hijan kiesik a kocsibol, aztan kinyogi, hogy "Szolosgyorokre kell mennem kedden."
Vidam utjuk volt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.23. 11:40:42

@házelőtthinta: te nem nyomorban, hanem igénytelenségben élsz. Takaros lakás, rendetlenül s lelakva. A különbség óriási.
@CJKrisz: az ide nyaralás egyik abszolút fénypontja az volt, amikor a hegyekben felmásztunk egy hófolthoz és hógolyóztunk :D pulóveres-bakancsos nyaralás volt, imádtam.

Igaz Barát 2014.08.23. 11:44:38

@NIKI LAURA:
Na, mivel nem akarok itt a blogon vetíteni és hülyeségeket terjeszteni ész nélkül, ezért felhívtam az öreget, és megkérdeztem, mi volt pontosan a történet.
Ahogy te is mondtad, a tesója nem tudta honosítani a hajót, amíg nem fizetett be valami elég komoly illetéket. Az összes pénze viszont a hajóban volt, nem tudta hirtelen eladni sem, valami szép bírságot is kiszabták rá, aztán otthagyta a fenébe. Egyébként ezt az utóbbit elég hamar megbánta :)
Ha lett volna a fickónak egy kis esze, akkor indulás előtt utánanéz az ügymenetnek, és akkor ezt mind meg tudta volna úszni, plusz megmaradt volna a pénze.
Ennél pontosabban nem tudom leírni, ha hazudtak nekem , akkor most én is hazudok.

2014.08.23. 11:46:23

@rezsöatya:
" 8 eves korom ota sízek (50 eve!) De itt eselyem sincs hora! "
Itt kellene elned Calgaryban vagy inkabb Vancouverben: 5-6 honap siszezon evente. Raadasul Vancouverben januarban pl. van +10C, de fenn a hegyekben, ami 10 km-re van a varostol, meteres ho es sipalyak. Whistler is csak jo oras vezetes, world class sielesi lehetosegekkel.
PS.: Miota kinn elek, meg nem sieltem. Nem prolinak valo szorakozas, uri huncutsag szerintem:) Ellenben a golf, az igen. Azt imadom!!!:)

rezsöatya 2014.08.23. 11:54:15

@svájci sapka (ch): vegulis...
Ez lesz a kovetkezo sorozat tema: kinek milyen szomszedja van? :D

@adg [Au, Darwin]: Vagy legalabb nemet szavak legyenek benne, konyorgom!!! :D

@Cascabel: nincs igazsag! Itt golfozhatnal... minden merfoldkonel van egy golfpalya...! :D

2014.08.23. 11:57:57

@adg [Au, Darwin]: @NIKI LAURA:
A motorhome onjaro:) A mobilhome vagy mas neven trailer home pedig nem. A trailer parkokokban laknak az e-amerikai proletarok:) Lasd a "hirhedt" kanadai TV sorozatot, a "Trailer Park Boys" - t:))))
Erdekes dokumentumfilm a motorhome eletstilusrol:
www.youtube.com/watch?v=_QKbIb8wcz0 American Nomads
topdocumentaryfilms.com/american-nomads/
Azt hiszem, egyszer mar belinkeltem.
PS: majus vege ota en is "urban nomad" vagyok:) A kis camperized van-emet nem cserelnem el meg egy 5000 m2-es csaladi hazert sem:) Ezt a hozzaszolast is abbol irom:)

2014.08.23. 12:00:50

@rezsöatya:
" minden merfoldkonel van egy golfpalya "
Itt is szerencsere! :) De evente 6 honapig ho takarja:(

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.23. 12:09:59

@Határátkelő:

Häuser
Haus kaufen: 14030
Haus mieten: 1009
Wohnungen
Wohnung kaufen: 20333
Wohnung mieten: 15392

Ez talán a legnagyobb ausztriai lakásokkal/házakkalg foglalkozó oldal. Vétel,eladás, albérlet stb. Jól látható hogy kiadó családi ház alig van! Vajon miért?Grazra konkrétan 32 találatot ad ki. Egy 300 ezres városban 32 kiadó családi ház van jelenleg! Plusz ha hozzávesszük az agglomerációt akkor felkúszik egészen ötvenre.

Hogy érezzük a különbséget : lakásból cirka 2200 hirdetés van fent jelenleg.

Hogy miért nem igazán pörögnek a házak? Ezért :

www.willhaben.at/iad/immobilien/haus-mieten/steiermark/graz-umgebung/traumhaft-saniertes-historisches-haus-gruenruhelage-andritz-zentral-92628455/?adId=92628455

Egy hót átlagos családi ház, mégcsak nem is túl hatalmass, és egy laza 1450 euró. Na, ezért nem laknak ilyenekben az emberek.Egyszerűen nem tudják megfizetni.Érdekes anomália hogy Nyugaton kisebbek a társadalmi különbségek de sajnos még a módosabbak is kis lakásokba kénytelenek kuporogni, mert megfizethetetlenek a családi házak.

CJKrisz 2014.08.23. 12:09:59

@Réka ‎:
:) Elhiszem. Aki szereti a havat, annak biztosan feltűnik a hiánya és egy nagy élmény újra a hógolyózás. Szerencsére nekem ilyen problémám nem lenne, ha valahová délre sodorna az élet szele. :) Én valahogy rossz helyre születtem, mert nálam az élet +30 foknál kezdődik, +15 alatt meg nincs is. :) Nekem a floridai 34 fok hasonló élmény, mint neked a hegyi hógolyózás nyáron. :)

Határátkelő 2014.08.23. 12:13:46

@házelőtthinta: Elképesztő, mennyire elfogult vagy. Mert hát ugye például azért nincs kiadó ház, mert laknak bennük... Csak ez ugye nem feltétlenül illik a prekoncepciódba.

adg 2014.08.23. 12:14:36

@házelőtthinta: Hat pedig pont a mai gyujteben is volt egy lakasbelso.
Meg szerintem ertheto, hogy nem akarja kitenni senki a sajat privat dolgait a netre. Nem nagyon tesznek fel kepeket magukrol, gyerekeikrol, vagy bankszamlakivonatot, hogy bemutassak neked a nyomorukat.
Azert az is mutat valamit, ha az ablakbol nem a szomszed tombot, meg a nyomornegyedet latod.
Es ez nyilvan nem reprezentativ felmeres, csak erdekesseg inkabb, ahogy ezt te is tudod.

De lasd milyen jo vagyok, bemutatom neked a mi hazunk kepeit. Termeszetesen nem a mienk, csak bereljuk, es nyilvan nem mutatok kepeket a berendezesrol, magunkrol.
A konyha neked kicsi lenne, nekunk is az. Hogy oszinte legyek, nem a hazba szerettunk bele, hanem a buja tropusi kornyezetebe, a kertbe, a keruletbe, es a varos legszebb tengerpartjaba, ami 10 percre van gyalog. A haz meg egy tipikus after Tracy (Vagyis a Tracy hurrikan utan epult) haz, 70-es evek masodik fele, korabeli konyha es furdoszoba, borzalom mindketto. Ma mar nem ilyeneket csinalnak. A merete epp eleg, a szobak hasznalhatoak, tisztak, megfelel. Harom halo, nappali, konyha, furdo, budi, alul mosokonyha, tarolo/viharszoba.
Egy-ket evre jo lesz, amig kitalaljuk, hogy mit akarunk.

plus.google.com/photos/110399305424378283249/albums/6050694981958101825?hl=hu

Na?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.08.23. 12:38:24

@adg [Au, Darwin]: Nekem jöhetne, egy az egyben, éppen elég lenne egy ekkora :). Csak a fürdőmedence lenne állandó para forrása...A kertet művelitek, vagy csak hagyjátok, hogy művelje magát?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.23. 12:40:17

@házelőtthinta: tévedni méltóztatik. Családi házat azért nem hirdetnek bérbe, mert nincs rá piac. Családi házat lakáshitellel együtt is sokkal jobban megéri vásárolni, mint bérelni. Aki házban gondolkozik, az belevág és felveszi a lakáshitelt és vesz egyet. Igen bizony, a sima melósok is :)
@adg [Au, Darwin]: az album címe :DDD
Nagyon szép ház egyébként. A padlók gyönyörűek. A kertet nézve viszont kirázott a hideg, hogy vajon hány élőlény leselkedhet odakint, pont az én életemre fenve a fogát... :/ persze tudom, Ausztráliában sem lakik fekete özvegy minden cipőben, ahogy itt sem sétál jegesmedve az utcán.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.08.23. 12:43:04

@svájci sapka (ch): A teraszos képnél jól láttam, hogy milyen icipici kis kert tartozik a lakáshoz? Itthon is egyre gyakoribbak ezek a kennelnyi udvarok, nem is értem a koncepciót.

Pozitív ellenpéldaként láttam egy barátunknál, hogy a társasház (emeletes, modern, liftes) közös kertet alakított ki, két játszótérrel, hatalmas gyeppel, sok virágzó díszcserjével, fákkal. Kifejezetten nagy lett, szép és használható.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.08.23. 12:53:19

@zöldeketbeszélek: jol lattad. Sajnos keves a foldterulet.. Ez a magyarazat... :(

adg 2014.08.23. 12:57:14

@zöldeketbeszélek: Nem kell parazni tole, be van keritve. :) Eloiras.
Nem kulonosebben muvelunk semmit. Leszedjuk a gyumolcsot (banan, mango, kis papaya es neha passionfruit, ha gyorsabbak vagyunk, mint a madarak es a posszumok), locsolunk, nyirjuk a fuvet meg daraljuk a palmaleveleket es az agakat mulcsnak. Ennyi.

A fiamnak van egy 2x2 meteres kiskertje. "Termel" benne paradicsomot, egy-ket fuszernovenyt, meg 2 db ananaszt. :)

@Réka ‎: A padlo valoban szep, bar kicsit kopott, yarra fabol van, ez egy nagyon jo minosegu, eleg ellenallo fa, nem rohad es nem peneszedik nagyon. Ez fontos itt, mert az ev fele eleg paras. Ez a haz legszebb resze :) Lehetne mit cserelgetni a tobbi reszen.
Mindenki azt hiszi, hogy tele vagyunk verszomja fenevadakkal. :) Ez itt tok biztonsagos. Bent a varosban nem igen fenyeget semmi, kint a bozot az mas teszta, ott lehetnek kigyok, meg a vizek veszelyesek. Itt nincs fekete ozvegy, redback sem nagyon van eszakon. A pok deli moka, Syndeyben tobb van. Nekik viszont nincs krokodil, hehe. Amugy ez a pok mizeria teljesen fel van fujva, nagyon ritkan van komolyabb csipes. Jo a hasonlatod, kb akkora problema, mint Europaban a medve.

Világpolgár2012 2014.08.23. 12:59:03

@adg [Au, Darwin]:
Na, akkor küldök neked egy kis kilátást a 38. emeletről :)

kepfeltoltes.hu/140823/Hong_Kong_-_HA1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Meg ugyanez normál ablakból:

kepfeltoltes.hu/140823/Hong_Kong_-_HA2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(Remélem, működnek a linkek.)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.08.23. 12:59:47

@svájci sapka (ch): Nálatok ez a magyarázat elfogadható, na de itt, Mo-n? :(

Muscari 2014.08.23. 13:03:29

@svájci sapka (ch): gratulalok, igazan megerdemlitek ennyi kalvaria utan. Mi volt a gond a futessel?

Reka lakas tenyleg cuki, elfogadnam.

A legjobban megis Zoli kepei tetszenek Svajc olasz reszerol. Magas hegyek es palmafak egyszerre, ezt nekem talaltak ki. Kovetkezo eletemben oda koltozom.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.08.23. 13:04:21

@adg [Au, Darwin]: Egy dolgos munkanap után ennyi kertészkedés még éppen elég a kikapcsolódáshoz, anélkül, hogy az eredményen görcsölne folyton az ember :).

adg 2014.08.23. 13:07:32

@Világpolgár2012: Koszi. Hong kongban laksz? Van egy epitesz ismerosom, akinek a fia ott lakik, szinten fent az egben.

Az elso kep az valami kilato, ugye? Uvegpadlonak tunik.

Muscari 2014.08.23. 13:09:41

@rezsöatya: hat ha sielni akarsz, itt eleg sokat kell utazni sajnos, ez nekem is hianyzik. En ugyan mar elmultam harminc, mikor eloszor csatoltam silecet a labamra, de eleg hamar megtanultam es nagyon szeretem.

Ja, hat Anglia sem tokeletes :-)

@Világpolgár2012: az elso keptol meg ugy is elkezdtem szedulni, hogy ulok, sajnos teriszonyom van. Meg jo, hogy en a foldszinten lakom.

Igaz Barát 2014.08.23. 13:12:38

@Világpolgár2012:
Van arról tapasztalatod, hogy Hong Kong-ban mennyi kiadó lakás, illetve családi ház van? Abból szerintem le tudnánk vonni a tanulságot rendesen.

Világpolgár2012 2014.08.23. 13:15:55

@adg [Au, Darwin]:
Még nem, de jövőre mindenképpen megpályázok egy pár állást! Múlt hónappan voltam ott az egyetemmel és megnéztünk egy pár építkezést és egy új lakóparkot is a régi reptér helyén. A képek a hotel konferencia termében készültek, ahol megszálltunk. Sok "sustainable construction" díjat nyert a hotel, ezért is szálltunk meg ott. Igen, egyébként üveg a padló, a terem sarkában van kialakítva :)

Világpolgár2012 2014.08.23. 13:26:07

@Igaz Barát:
Még nincs :) Persze családi ház nem sok van :) Az új lakóparkban, amiket megnéztünk és most épül, a házak 40 emeletesek és kb. 1200 lakás van egy tömbben.

Ez a rész már kész van:
kepfeltoltes.hu/140823/Hong_Kong_-_HA3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az összes szervíz a falon kívül megy, mert beton az egész szerkezet:
kepfeltoltes.hu/140823/Hong_Kong_-_HA4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez egy bejárati ajtó:
kepfeltoltes.hu/140823/Hong_Kong_-_HA5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2014.08.23. 13:28:49

Mobile Homes egy trailer parkban:
(Csak eros idegzetueknek es 18 even felulieknek!) :)))
www.youtube.com/watch?v=5T4wc4bGSYw
Trailer Park Boys:
www.youtube.com/user/tpbSwearNet

SzZoole 2014.08.23. 13:39:01

@rezsöatya: @Muscari:
Ha sielni szeretnetek itt a varosomban megtehetitek telen-nyaron:)))

www.thesnowcentre.com/

Sesamelmo (Q) 2014.08.23. 13:51:11

@adg [Au, Darwin]: szép lakás.

A főnökömnek az otthon Grazban van. 3 gyerekük van. Nem élnek családi házban, a 4. emeleten laknak Grazban. Nagy lakásban. Van nappali, háló, étkező, gyerekszobák, dolgozó.... Ilyen is van ám!

wuaaa 2014.08.23. 13:58:04

@Világpolgár2012: Köszi a képeket, nagyon jók. Az a bejárati ajtó azért eléggé adja a "háziőrizet" feelinget... :) Cserébe küldök valami ittenit, ami teljesen más Hong Kong-hoz képest.
tretaarn.no/
a jobb oldalon a két lila "Klikk for..." gombbal nyílik a bel- és kültéri galéria

www.arkitektur.no/tre-taarn-rundeskogen?tid=158202

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.08.23. 14:02:30

@Muscari: Köszönöm szépen. Az első lakásban nem volt fűtés, 14 fok volt. A másodikban meg kellett fenyegetni, hogy egyáltalán elindítsa, utána át akart verni a számlával. A legutóbbinál a nappaliban nem volt fűtés, és a szerelő nem tudta megcsinálni.
:D

Igaz Barát 2014.08.23. 14:08:31

@Világpolgár2012:
Szuper képek, köszi.
Nekem ezek a házak már teljesen kimerítik a galambdúc fogalmát.
Speciel én nem szeretnék ilyen helyen lakni, más meg a családi házban lakástól kap hidegrázást.

adg 2014.08.23. 14:10:53

@Sesamelmo (Q): Kollegam is otthagyta a csaladi hazukat, pedig az eleg jo volt. A varos legjobb reszen, a vitorlaskikotoben, sajat steggel (ugyanaz, akirol fentebb irtam), ranezesre is legalabb 400 m2. Megunta. Vett egy lakast ugyanabban a varosreszben, egy szinten vizpart hazban, emeleten. Mondjuk ez sem kicsi, boven 200 m2 felett lehet, hatalmas terasszal, ahonnan latod a tenger felett a vihart, a villamokat. Ez valami elkepesztoen latvanyos, amikor ejjel van.

Muscari 2014.08.23. 14:21:07

@adg [Au, Darwin]: mi az, hogy kicsi a konyha? Nekem megfelelnw, meg a haz is ugy, ahogy van. Megint sargulok az irigysegtol.

2014.08.23. 14:32:18

Kicsit sok a ho, es mar amugy is baromi hideg van, igazan nem hianyzott ez meg augusztusban, de azert jok a kepek, koszonjuk szepen :D

Foleg az elso tetszik, nagyon szeretem az ilyen zold fakra zuhogo nyari monszunesot meg ezt a Hiroshige-hangulatot, jol sikerult megorokiteni a fotoval is :)

Világpolgár2012 2014.08.23. 14:41:51

@wuaaa [nor]:
Köszi! Azért az a norvég kilátás is nagyon jó és persze az új lakópark is. Az biztos, hogy a skandinávok is tudnak jókat építeni! Meg nem is olyan nehéz ez a norvég nyelv: click for the interior, click for the facade :)))

Világpolgár2012 2014.08.23. 14:44:48

@Igaz Barát:
Jövőre 6 éve lesz, hogy családi házban lakunk, pont ideje egy kis változásnak. Én bevállalom a galambdúcokat egy pár évre :)

Muscari 2014.08.23. 14:50:06

@Zoole[uk]: nekem nem mukodik a link, de majd rakeresek.
Nyilvan jobb, mint a semmi, de az alpesi levegot, a hofodte hegyek latvanyat nem potolja semmi...

SzZoole 2014.08.23. 14:58:45

@Muscari: termeszetesen azt nem,de a szurke,kodos Albionban karpotolja valamenyire a sielesre vagyokat.
Megprobalom megegyszer.

www.thesnowcentre.com

wuaaa 2014.08.23. 15:07:12

@Világpolgár2012: Hát perszehogy nem nehéz a norvég ! A svédek például elég hamar belejönnek... :))

Építészetileg néha egész jókat sikerül nekik összehozni mostanában, de azért még sok helyen látni szürke beton-borzalmakat a 80-as 90-es évekből. Nemrég kezdték el fúrni a világ leghosszabb közúti tenger alatti alagútját is itt, majd elválik, hogy mire befejezik még mindig annak fog-e számítani.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 15:07:51

@NIKI LAURA: mobilhaz az magatol keptelen helyet valtoztatni.Azt viszik.Daruval rakjak teherautora,majd a telepitesi helyre.

bizony viszik . sokszor tortent hogy lakoparkokban vannak ezek a hazak es annak a parknak van tulaja es bert kell fizetni a teruletert a haz . sajat , eleg olcsok es nagy kenyelmesek modernek is vannak ) ... amikor szepen kialakitottak terasszal kerttel . tarolokkal .. a tulaj eladja a teruletet, mast epitenek oda es sipirc mindenkinek vigye a hazat .. sok balhe volt mar az ilyenbol ...

Világpolgár2012 2014.08.23. 15:11:29

Ez még lemaradt. Az egész lakópark autómentes övezet, parkolni a bejáratnál lehet, parkolóházakban. Ez a tömbök között van:

kepfeltoltes.hu/140823/Hong_Kong_-_HA10_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sesamelmo (Q) 2014.08.23. 15:12:36

@adg [Au, Darwin]: persze... Csak hinta irta, hogy a modosabbak is kénytelen lukakban kuporogni Grazban.

adg 2014.08.23. 15:24:17

@Muscari: Ne tedd. :) A kepeken jobban mutat valamivel, de hidd el, hogy ez nem egy hajde nagyszeru haz, otthoni mercevel merve meg plane. Ide megfelel, mert mas a klima meg az eletmod, de ettol meg ez egy oreg (egy 30+ eves konnyuszerkezetes haz a tropusokon mar nem fiatal), egyaltalan nem korszeru, kisse kopott haz. Itt olyan kozepesnek szamit. Mondjuk olyan, mint otthon egy 60-as evekbeli kocka, az a 10x10-es satortetos egyenhaz.
Viszont baromi jo helyen van minden szempontbol, nagyon szeretjuk ezt a kornyeket, ez egy itteni mercevel oreg negyed, nagyon jol beallt kertekkel.
A konyha meg kicsit egy 6 fos csaladnak. Mi sokat fozunk. A konyhaszekreny meg hullik atomjaira, cserelni kene.

@svájci sapka (ch): Ez tenyleg jonak tunik. A kert is eleg nagy. Bar a sportpalyasnak a kilatasa jobban tetszett a hegyekre. Hatha nem epul a szomszedba egy szalloda jovore. Vagy egy korhaz. :)

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 15:24:47

@Igaz Barát: mobil vagy "igazi" házról

en ismerek parat ,ezek nalunk lakoparkokban vannak, mint egy kis falu, mindenkinek telek(bereli) belulrol ugyanolyan lakhato, mint egy masik rendes haz ( hiszen nalunk az is fabol van ugyanolyan kialakitasu ) szigeteles, aircondi, furdo ,konyha ugyanaz.. kivul annyira kialakitjak teraszokkal, kocsibealloval tarolokkal, kerttel, hogy egesz szep utcasorok valtozatos szep hazak telepulnek be ... olcsobbak mint egy haz ,de a varoson kivul kulreszeken vannak ( ott olcso a terulet a park tulajanak ) a hazak ara hasznaltan nagyon lemegy , es sose tudod melyik evben kell koltoznod a hazaddal egyutt...
videken elofordulnak sajat telken felallitott hazak de inkabb falvakon kivul , valahogy rendes hazak koze nem biggyesztenek egy mobilhazat

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.08.23. 15:26:57

@adg [Au, Darwin]: Nem fog, mert "kivehetetlen mezőgazdasági zóna". Előtte kontrolláltam.
:)
A hegyek hiányoznak, de minden nem lehet tökéletes... :D

adg 2014.08.23. 15:29:25

@Sesamelmo (Q): Tudom. Arra irtam, itt ugyanez van, a modosabbak is az emeleten nyomorognak. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.23. 15:29:44

@házelőtthinta: én megmondom, miért nem töltenék fel képeket a lakásomról (ha perpill lenne), mert a magadfajta akkor is bele tudna kötni, ha egy priccs lenne a képen, és akkor is, ha kacsalábon forgó palota. úgy hiányoznak az ilyen kommentjeid, mint extra 10 kiló csomag, amiért pluszban kell fizetni a reptéren.

egyébként nekem legközelebb nagyon fontos szempont lenne az ablakok, hogy legyen elég fény, jó sötét helyen laktam a múltkor, de ebben a városban az ember nem ugrál, ha normális helyen normális áron talál valamit, az exkollégák szerint még mindig totális katasztrófa a lakáshelyzet.

wuaaa 2014.08.23. 15:31:43

@Világpolgár2012: Ha már játszótér, itt egy hinta, aminek elvileg arról kéne szólnia, hogy hasznosítjuk a már elhasznált dolgokat.

www.dropbox.com/s/ykxhhqh8m8qxxux/WP_20140708_001.jpg?dl=0

Ez itt viszont egy vadiúj abroncs, egyenesen az üzletből. Még "szőrös". Ráadásul téli, hogy januárban is biztonságosan hintázzhassanak a gyerkőcök... :))

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 15:45:04

@Cascabel: ez a sorozat tenyleg a nyomorrol a bunozesrol a lumpenprolikrol szol ... azert nalunk gyonyoru lakoparkokvannak kertekkel teraszokkal egyeni kialakitasokkal rendezetten ... nem tudtam ez canadai sorozat melyik varos azt hittem ilyen csak USAban lehet

www.pierrelahoud.com/Galerie/pages/Parc%20de%20maisons%20mobiles%20%E0%20Clermont%20(QC).htm

wuaaa 2014.08.23. 15:58:56

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar):
"...úgy hiányoznak az ilyen kommentjeid, mint extra 10 kiló csomag..."

:))
+1

2014.08.23. 16:20:17

OFF

Nemreg hosszu kihagyas utan Londonban jartam, es megdobbentett hogy tenyleg mennyi magyar van mindenhol. (Nem, Turnpike Lane-nek a kozeleben sem voltam! :)). Pl. az Oxford Street-en, es a nagy muzeumokban, orankent legalabb egyszer hallottam magyarokat beszelni. Az egyik kedvenc belvarosi ettermemben magyarul rendeltem miutan veletlenul meghallottam hogy a ket uj pincer magyarul beszel egymassal, es a legviccesebb elmeny a repuloteren ert: teljesen zombi allapotban jelentem meg Heathrow-n hajnalban par ora alvas utan, atadtam a brit utlevelet a holgynek a pultnal, aki erre magyarul kezdett el beszelni a csomagjaimrol... Eloszor azt gondoltam hogy almodok, nem valaszoltam, csak pislogtam ra es probaltam felebredni. O erre zavarba jott, gondolvan hogy megsem vagyok magyar, de aztan tisztaztuk a felreertest. Ha esetleg olvassa az illeto holgy a Hataratkelot (kedves barna haju fiatal no, Heathrow T4, Gulf Air) ezuton is szeretnek elnezest kerni a felig angol, felig magyar zagyva szovegert amit lenyomtam :)

ON

Igaz Barát 2014.08.23. 16:36:34

@montroyal ( CAN qc):
Köszi. Ez elég részletes válasz volt :)
Szóval igazából ez a szegényebb réteg házának felel meg, mint pl. Magyarországon a panelprolik?

33621 2014.08.23. 16:37:57

Az élet keserű fintora vagy igazságtalansága! Mindig az ártatlanok halnak meg!
index.hu/belfold/2014/08/23/halalos_karambol_szobnal_gyerekek_is_megserultek/

2014.08.23. 16:46:57

@montroyal ( CAN qc):
" valahogy rendes hazak koze nem biggyesztenek egy mobilhazat "
Mert nem engedelyezik. Rontja a falukepet:) Leginkabb az onkormanyzattol fugg, hol engednek alap nelkuli hazakat, zona besorolas szabalyozza. Peldaul a Vancouver Island koruli szigetek nemelyiken jo par eve me'g nem volt semmilyen epitesi szabalyzat, mindenki olyat epitett, amilyet akart es birt:)

Mr Long 2014.08.23. 16:48:03

@házelőtthinta: Most allunk neki uj lakast keresni. Mik legyenek a szempontok? En arra gondoltam, hogy ha lehet zart parkolo (gondolni kell a jovore), ket halo, legyen erkely (tudjak hol szombatonkent szivarozni) es szep kornyek. Most eppen Salford Quayst neztem ki. Keress ra a google mapson es a rightmove.co.uk-n. Olyan szeretnek, ami a vizek kozti felszigeteken van. Ja igen, ez nem olcso, de meg egy keresetbol is lesz ramp steakre valo. Ha meglesz a keco kuldok kepeket.

2014.08.23. 17:07:59

@Mirjam2:
Off
Heathrow, tavaly ilyen ido tajt:
A kezicsomagomban maradt egy palack ivoviz, amit Ferihegyen vasaroltam, el is feledkeztem rola. A biztonsagis lengyel csaj kiszurta Londonban, mikor szalltam at a Calgaryba indulo gepre. (ja, kiugrottam 5 percre cigizni, igy ujra at kellett mennem a biztonsagi ellenorzesen) Mindent kipakolt a kezitaskambol, a benne levo konyveket egyenket atlapozta, biztosan mikro bombat keresett:) Mondom neki, sietek, 25 percem van a gepem indulasaig. Erre annal lassabban lapozott, volt vagy 6 konyv a kezitaskamban. Istennek erezte magat. Tudom, hogy nem olvassa, de uzenem neki, hogy elmehet a "jo k... annyaba"!:)
Yes, I'm a racist pig and I am proud of it!:)
On

wuaaa 2014.08.23. 17:11:42

De durva ez. Évente nagyjából tízezer hintához hasonló jelenik meg az osztrák munkaerőpiacon. Ha már a meki HR-ese is nyilatkozik az ügyben, ott a baj már nem is kicsi.
www.mon.hu/budapest-hirei/sok-a-fiatal-munkanelkuli-es-a-betoltetlen-allas-ausztriaban/2622219

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 17:23:17

@Igaz Barát: igen, de attol meg nem mindenhol a nyomor es a bunozes van ,az a film arrol szol de a szegenyebbek is elhetnek normalis korulmenyek kozott .. az ar tenyleg olcsobb..(hasznaltak 20K+ de ujak 60-100K koru

ez exemnek az exem exe lakott ilyen helyen nem volt rossz kornyek ... USAban , talan canadaban is vannak ( indian telepulesek) lepukkant szar reszek ..

Igaz Barát 2014.08.23. 17:38:09

@montroyal ( CAN qc):
Jah, gondolom nem mindenhol van bűnözés.
Jelenleg egy elég hosszútávú tervezgetésben vagyunk, és felmerült ez is alternatívának a sok közül.
Az, hogy a külvilág mit gondol a lakóhelyemről, nem nagyon zavar. Most is egy külterületi, kívülről enyhén lepukkant, belül viszont szépen felújított házban lakunk. Kívülről nem is nagyon akarok rajt változtatni, mert így talán jobban azt mondják rá az alkalmi nézelődők, hogy ide kár is lenne bejönni, úgysincs ezeknek semmi értékes dolguk.
Na, de a mobilház az még nagyon messze van, addig még akár be is tilthatják őket, amilyen ütemben változnak Kanadában a törvények. :)

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 18:07:17

@Igaz Barát: na attol ne aggodj ami penzt hoz azt nem tiltjak be szabalyozva vannak ezek a hazak biztonsagosak es nagy gyarak foglalkoznak vele nem fog valtozni semmi.. azt viszont meg kell gondolni hogy azert mert ez olcsobb megoldas ha ideiglenesen akarod mint altalaban sokan , utana nehez eladni ( ujat is vehetnek) vagy mozgatas problema , es az ar is lemegy ...

Muscari 2014.08.23. 18:53:13

@svájci sapka (ch): hat azert eleg durva futes nelkul lenni Svajcban.
Raadasul a nappaliban kene a legjobban futeni, mert ott van az ember a legtobbet. Megertem, hogy koltoztok.

DieNanny CH 2014.08.23. 19:58:32

@házelőtthinta:

"A Nyugatra költözők többsége általában kis panelokba zsúfolódik be, a magyarországi kertes családi palotákból."

Nálad nem nyomor volt, hanem rendetlenség.
Rajtad kívül ki lakik zsúfoltan? És honnan veszed, ki hol lakott Mo-on?

DieNanny CH 2014.08.23. 20:01:50

@rezsöatya:

Anglia legészakibb részén sincs télen annyira hideg, hogy érdemes lenne sípályát műhóval üzemeltetni? Mert ha hegyek nem is, de dombok vannak. Vagy hülyeséget kérdezek?

DieNanny CH 2014.08.23. 20:08:57

@Világpolgár2012:

Jujj, az elsőnél elszédültem...

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.23. 20:13:41

@DieNanny [SZ,CH]: golf aramlat. scilly sziget szinte mediterran

DieNanny CH 2014.08.23. 20:20:59

@wuaaa [nor]:

Hű, bár eléggé extravagáns, meg túlszabályozott, de mégis nagyon tetszik. A színek gyönyörűek!

DieNanny CH 2014.08.23. 20:26:51

@Világpolgár2012:

Ha belegondolok, hogy 7 ilyen házba beleférne a Mo-i városom minden lakosa...!!!

DieNanny CH 2014.08.23. 20:40:34

@33621:

4 hónappal ezelőtt, szinte pontosan ott karambolozott unokatesóm apósa, anyósa, és a 6 éves gyereke. Az apósa sajnos nem élte túl...
( www.vaconline.hu/kek-hirek/baleset-es-utzar-az-m2-es-uton-2.html )

i got my (törölt) 2014.08.23. 20:40:37

@Cascabel:
PS.: Miota kinn elek, meg nem sieltem. Nem prolinak valo szorakozas, uri huncutsag szerintem:) Ellenben a golf, az igen. Azt

igazad is van, a golfhoz a heliski passzol, nem a sífelvonózás. igazi proletár-tömegsport:
www.youtube.com/watch?v=-DpKexdpFCY
;)

i got my (törölt) 2014.08.23. 20:40:37

@wuaaa [nor]: biztos a link fiatalokkal se könnyű, de tegnap egy másik statisztikát olvastam a bécsi lakosság vallási hátteréről, pontosabban ennek változásáról az elmúlt 30 év során. azért nem kispályás ez a földmozgásszerű átrendeződés. ráadásul egyáltalán nem állt meg a folyamat...

muszlim es ortodox, 1971: 1,5%
muszlim es ortodox, 2011: 20,0%

muszlim: megtizszerezodott
vallastalan: megharomszorozodott
katolikus, protestans: megfelezodott

images.derstandard.at/2014/08/20/relgrafik.jpg

Quercus a favágó 2014.08.23. 20:57:00

@i got my:

Mi ezzel a gond? Majd jön az USA, lebombázza, megszállja Ausztriát, megpusztul vagy 1 millió ember, mint Irakban, aztán....aztán olyan mint ha ott sem lettek volna.

i got my (törölt) 2014.08.23. 20:58:36

@adg [Au, Darwin]:
a konyhában nem lenne esetleg hely egy hintának? hogy bírjátok anélkül?
a bútorok tetszenek, én is ilyet álmodtam magamnak. puritán, de a célnak megfelel. ;)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.23. 21:22:09

@DieNanny [SZ,CH]: "Anglia legészakibb részén sincs télen annyira hideg, hogy érdemes lenne sípályát műhóval üzemeltetni? Mert ha hegyek nem is, de dombok vannak. Vagy hülyeséget kérdezek?"

Nem, igazából csak 2 dolog hiányzik Angliából, ami kéne a síeléshez: hegy meg hó. Nem tudom, hogy páratartalom vagy nyomásviszonyok vagy mi miatt, de itt még 0-1 fok körül is eső esik ami elég idegesítő mert ugye pl. Mo.-n 5 fok alatt már inkább hóra lehet számítani (oké, nem amrad meg 5 fokban, de már a látvány is teljesen más, ahogy esik :)). Másrészt Angliában nem nagyon vannak komolyabb hegyek, hogy érdemes lenne kiépíteni egy síparadicsomot. Ellenben ha még pár órányit északabbra autózol, akkor a Skót Felföldön már nyert ügyed van. Legalábbis a hegyeket illetően, hó nem tudom mennyivel van több.

DE. Aki akar, az bármikor megtanulhat síelni mert számos nagyvárosban van fedett, mesterséges sípálya. Én a Milton Keynes-it láttam személyesen. Bár nem próbáltam és nem is tudok síelni, de laikusként azt mondanám, hogy egészen korrekt méretűnek tűnik és a terep is egészen változatos volt rajta. Nyilván nem egy Svájci Alpok, de arre elég hogy az ember megtanulja az alapokat vagy szinten tartsa a sítudását. Gondolom. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.23. 21:25:51

@adg [Au, Darwin]: Felfedeztem egy jelentősebb piaci rést az ausztrál ingatlanpiacon. Mit szólnál hozzá ha közös együttműködéssel alapítanánk egy céget és elkezdenénk bútorokat importálni UK-ből Ausztráliába? Úgy látom erőteljesen hiánycikk nálatok már egy asztal vagy egy szekrény is, ha egy építőmérnök sem engedhet meg magának ilyen luxuscikkeket. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.23. 21:28:54

@Mr Long (UK): Most nem azért de a fennt említett szempontoknak szerintem tökéletesen megfelelne egy "canal longboat", nem? :)

Gondolj csak bele, utána már joggal szivarozhatnál egy ilyenben vasárnap délelőttönként a taton. :D

landcruiseinc.com/images/hat2.gif

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 21:30:08

@QUERCUS: nana demokraciat vittek es hogy a kislanyok tudjanak iskolaba jarni ...

DE NEM AKARJAK ..

Quercus a favágó 2014.08.23. 21:41:40

@montroyal ( CAN qc):

Tudom. Ők mindenhová a demokráciát viszik. Akkor is ha a fél ország beledöglik.

33621 2014.08.23. 21:44:28

@DieNanny [SZ,CH]: Sajnos szomorú az eset amit te linkeltél de ott az áldozat tért át a szembejövő sávba. De itt az ártatlanok szenvedtek halálos sérülést mert egy barom le állt versenyezni, és valószínűleg ő tért át a másik sávba ahol az ártatlan áldozatok közlekedtek!

blackhairlady 2014.08.23. 22:01:45

@montroyal ( CAN qc): Ugyanez Amerikaban is, illetve Texasban. A napokban Dallasban jartunk, ami kb 4.5-5 ora autout Houstontol, es utkozben eleg sok ilyen mobilhaz lakoparkot lattunk, egesz szepen kicsinositva a hazak eleje, sok helyen viragoskert, egyaltalan nem tuntek olyan lepukkantnak.
RV (lakokocsi) parkkal is tobbel tallakoztunk, jol kiepitett infrasrtukturaval, nagy fakkal korbeszegelyezve. Itt kultusza van az ilyeneknek, ezert jol mukodik. Pont mint az appartman komplexumok, ami europaban szinte nincs is.

blackhairlady 2014.08.23. 22:05:24

Ismet szep kepek, bar a ho engem elriaszt, de a kepeken szeretem nezegetni:)
Nekm mindegy tul.keppen, hogy emeletes vagy csaladi haz, laktam tobbszor is mindegyikben, nem volt gondom egyikkel sem. Bar fuvet nyirni utalok, es a szomszed kajaszagat sem mindig szerettem, de igazabol tenyleg mindegy lenne , hogy hova koltozunk ha koltozni kell. Mint ahogy valaki mar irta a multkor, agy es wifi legyen:)) Hisz a legujabb meghatarozasa a szabadsagnak: free wifi!:)))))

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 22:07:26

@blackhair-lady: kepzelem milyen olcsok lehetnek... HGTV-n texasi komoly hazak komoly wish listel 140K budget ... ettol megyek a falnak ... mindenesetre 250K alatt kulteruleteken palotakat lehet kapni ... igaz ez? nalunk 200 alatt meg egyszobas condot se kapsz es Montreal olcsonak szamit..

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 22:14:50

@QUERCUS: demokraciat -viszik olajat hozzak ...valamit valamiert meg az a sok fegyver is rajuk romlana ... izraelbe is mar savanyodtak a bombak es mar a raktarakba a stelazsikon se volt hely ..

wuaaa 2014.08.23. 22:24:42

@DieNanny [SZ,CH]: Örülök, hogy tetszett, akkor már érdemes volt belinkelnem. :)
Laktam egy ideig itt egy "panelban", na hát az olyan volt, hogy az én plafonom túloldala nem a felső szomszéd padlója volt, hanem a kettő között volt még valamennyi (hangszigetelt) rés, és ott futottak a csövek. Szóval nem csak a belső elrendezés volt változtatható (fürdő,wc, konyha áthelyezése), de miután becsuktam a bejárati ajtót, olyan tompa csönd volt a nap 24 órájában, mintha egyedül lettem volna egy tengeratalljáróban. Hihetetlen volt. A szomszéd lakóház - szintén "panel" - egyik fala meg a tengerből indult függőlegesen felfelé, na ott a földszinten (víszinten?) lakók szeles időben nem nagyon nyitogatták az ablakaikat..

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.23. 22:39:55

2 het es irany USA. scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10171296_10152422655649286_1004718066276014033_n.jpg?oh=9179ae02b503908196d0eabbc518a096&oe=545BCF70

kivancsi leszek milyen lesz.

lakasokra visszterve: csodalatos a kilatas a 31.-rol, de hiaba a csodalatos albink ( igaz csak az elson) de utalom a bezartsagot, es minden nap muszaj kimennem. Remelhetoleg nem sertek meg senkit, de nem tudok hogy lehet evtizedeket leelni panelban. En nem tudnek.

blackhairlady 2014.08.23. 22:58:02

@montroyal ( CAN qc): Itt lakunk mi, ez Houston kertvarosa, a mi hazunk ugy nez ki mint a 6. sorban a masodik:
www.google.hu/search?q=katy+tx+new+homes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=s_34U5DwMoPs8AGiv4DIBw&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1280&bih=687#q=katy+tx+westheimer+lakes+homes&spell=1&tbm=isch

Itt amikor a ferjem vette a hazat, a 3 szoba, 2 furdo, 2 garazs, 145K volt, 5 evvel ezelott. Most ahogy latom, ugyan az az epitteto mar 190K-tol arulja ugyanezt az alaprajzu hazata (DR Horton).

négyzet 2014.08.23. 23:04:28

@Réka ‎: áh, nagyon-nagyon tetszik ez a hely, na meg a lakásod belülről is :D hány év sorban állás kellett hozzá? van amúgy sorban állás városrészenként, vagy egyben stockholmi lista van?

blackhairlady 2014.08.23. 23:04:36

@tildy[UK]: Oh, jossz ide hozzank? De jo neked!:)) Egyszer talan en is eljutok azokra a helyekre:) Remelem tetszeni fog! Ugye majd megirod a jo es a rossz tapasztalataidat is? Kivancsi vagyok ugy ugy latod-e mint amikor en idejottem. Bar mondjuk mas allam, mas szokasok, lehet, hogy ossze sem kellene hasonlitani.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 23:15:36

@blackhair-lady: na neeeeeee ....epitoanyag ingyen ,terulet 1$ munka kalakaba a szomszedokkal.. komolyan ha mindenegyes anyagot osszeadsz + terulet + allitolag a munkadij ,kereset is magasabb adok , ugynokok dija nem johet ki ennyibol ... .nalunk ennyiert egy egyszobas lakast kapsz nem is jo kornyeken ... irigykedek

montroyal ( CAN qc) 2014.08.23. 23:21:08

@blackhair-lady: nalunk siman $400K...
bar csak egy pelda annak idejen a videoton TV eloallitasa 4000ft volt Mo-on 8000adtak ,hogy a ruszkiknak 2000tudjak eladni ..

fele aron veszitek a canadai fat...DDD

Muscari 2014.08.23. 23:29:42

@Mirjam2: mi megmondtuk :-)

Ha mar a szep kilatasoknal tartunk, itt meg lehet csodalni a kilatast a Shardbol, ami jeleneg Nyugat=Europa legmagasabb epulete, egy ismerosom keszitette kepet.

kepkezelo.com/images/84zsafsi5y8frzjvgpb.jpeg

Muscari 2014.08.23. 23:31:11

@tildy[UK]: jo utat nektek, kerunk majd kepeket am!

Mr Long 2014.08.23. 23:33:46

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Szerintem teljesen tisztaban vagy vele, hogy nem en vagyok a szuk keresztmetszet! :DDDD
BTW igy huszadika utan megkostoltad vegre a parlatokat? Ma kiurult a palackom, kell ujat vennne. Van javaslat?

Mr Long 2014.08.23. 23:34:30

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Mondjuk a kocsit hova tennem? Vagy a tetejen az is elferne? Csak egy fasza rampat kell terveznem.

Mr Long 2014.08.23. 23:36:51

@tildy[UK]: "minden nap muszaj kimennem"
Hat igy. Minden nap kimennek. Evekig eltem panelban, naponta kijartam.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.23. 23:39:22

@Mr Long (UK): Ugy ertem a nap jo reszet hazon kivul toltenem. Hianyzik a kert.
@Muscari: Koszi, igaz parom nem jon, o nem teszi be az Usaba a labat.

@blackhair-lady: nem veletlen, hogy keleti parti tura lesz:D Ugy hallom, az eleg europai:)

wuaaa 2014.08.23. 23:44:55

@tildy[UK]: " 2 het es irany USA "
Hacsak a Bardarbunga közbe nem szól. Már reped a gleccser felette.

2014.08.23. 23:53:07

@Muscari:
Kilatas Calgary legmagasabb epuleterol, a Bow Buildingbol:
indafoto.hu/zopilote/image/17759587-39e28340/538893
indafoto.hu/zopilote/image/17759575-0b705a3f/538893
indafoto.hu/zopilote/image/17759571-e9dd2370/538893

@tildy[UK]:
" kivancsi leszek milyen lesz "
Szerintem felejthetetlen! Komolyan. Osszel gyonyoru az az utvonal, amit be terveztek jarni. Tobbszor vegigvezettem pl. az Altoona-Toronto utvonalon, embertelen szep videk. Harrisburg kornyeken is vannak rokonaim, ismeros a hely, de eltem Marylandben es Virginiaban is mar. Biztosan fel fog bennetek vetodeni a gondolat, hogy kivandoroltok E-Amerikaba:)
Bon Voyage!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.23. 23:57:24

@wuaaa [nor]: Igen, most olvasom eppen.
@Cascabel:
Lehet atnezunk Torontoba is, nem tudom at lehet-e vinni berelt kocsit a hataron. Ha nem, na akkor kocsi lerak, 2-3 nap Toronto, es ugy vissza.
Nezegetek a Brodway-re is jegyet, minap neztuk itt Londonban a The Book of Mormon-t, kinn a Chikagora probalok jegyet talalni emberi aron:)

USA-ba vandorlas nem erint, a parkapcsolatom annal tobber er. Kanada viszont, nos Kanada mas:) Meg ugye ott van nekik is a kiralynonk:)

Amugy Budapestrol ir epp a bbc, www.bbc.co.uk/news/uk-28891464?ocid=socialflow_facebook , az egyik legolcsobb varos Europaban, mar amia kulturalis kikapcsolodast illeti.

Muscari 2014.08.23. 23:58:36

@tildy[UK]: akkor egyedul mesz, vagy baratnovel? Ez eleg erdekes kulonben, honnan ez az ellenszenv?

montroyal ( CAN qc) 2014.08.24. 00:00:31

@tildy[UK]: berkocsit at lehet vinni jovoheten megyunk NYba remiszgettek urban legend ... at lehet vinni ..

i got my (törölt) 2014.08.24. 00:07:34

németországba továbbra is érdemes menni szoc. segély-turistának. ha az ember egy napot se dolgozott ott, akkor is jár neki a segély (hartz IV, jelenleg havi 382 euró). ráadásul, mint egy friss bírósági döntésből kiderül, ennek tartama nem korlátozható a bevándorlók esetében 9 hónapra, hanem a helyiekkel azonos feltételekkel illeti meg a németországban "állást kereső" személyeket is (a perben egy francia volt az érintett).
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/urteil-auslaender-koennen-unbefristet-hartz-iv-bekommen-a-724066.html

kalandra fel! :)

morsels (törölt) 2014.08.24. 00:07:40

@tildy[UK]:
Niagara Falls.
A kanadai oldalra mentek? Ha nem, akkor probaljatok atmenni oda, az amerikai oldalra nem is erdemes igazabol menni. Menjetek le Niagara on the Lake-re is.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.24. 00:09:42

@Muscari: Az altalanos mentalitas, hogy barkinel lehet fegyver, hogy a kanadaba uk-bol repulon utazo embernel siman megtilthatja az usa a gepreszallast, emg akkor is, ha nem repula gep amerikai legterben.... Nem. Nagyon nem . Volt par ember a foldon aki nem jart az Usaban, es nem is akart oda eljutni, miert ne lehetne egy kozuluk.

En viszont kivancsi vagyok New York-ra, igeretemhez hiven pedig csak a biblia-ov felett tartozkodom:) A "londoni potanyukankkal" , vagyis a jobaratunkkal , Annamarival megyek. :)

blackhairlady 2014.08.24. 00:09:47

@montroyal ( CAN qc): Raadasul meg vagyunk elegedve a kivitelezessel, egyedul awifi volt hasznalhatatlan az elejen. Mivel a szolgaltato egyeduralkodo volt itt, az epittetonek szerzodese volt vele, gondoltak ugy sem valtunk, mert husegnyilatkozatunk van, de aztan ravezettem oket, hogy ez nem igy mukodik. En Magyarorszagrol jottem, sok mindent tanultam ott:))))))

Most mar azert itt is mennek fel az arak, 5 even belul 60 ezerrel nott a varos lakossaga, ekkora epitkezes szerintem sehol sincs egesz Amerikaban. Az olaj, energia cegek mind koltoznek ide, epitik az irodaepuleteket, igy sok csalad is koltozik a munka kozelebe.

blackhairlady 2014.08.24. 00:12:25

@tildy[UK]: En is ugy hallottam, sajnos meg csak hallottam:)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.24. 00:21:19

@négyzethálós: köszi :)
Van a stockholmi nagy lista (bostad.stockholm.se), ott kb 8 év a várakozás (kivéve ha méregdrága új építésű lakás, de azok az árak a jobb módúaknak sem reálisak), de a privát fejlesztőknek saját listáik is vannak. Ahol én lakom, ott nincs lista, hanem jelentkezés után tetszés szerint válogatják ki a lakókat. Onnantól kezdve, hogy rájuk szálltam és óramű pontossággal hetente érdeklődtem, hogy van-e szabad lakás a számomra, egy szűk félév után ajánlottak szerződést.

blackhairlady 2014.08.24. 00:22:01

@tildy[UK]: Bevallom, ha csak 2-3 hetre mennek valahova nyaralni, akkor en nem vennek ilyen dolgokat figyelembe, hisz csak a tajat, a varosokat akarom latni. eppen ezert az arab orszagokba is siman ellatogatnek egy rovidebb idoszakra, csak hogy lassam eloben. Ha viszont letelepeni szeretnek, akkor termeszetesen az orszag torvenyeit is figyelembe vennem,
De elfogadom, mindenki maga dotse el hova utazik:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.24. 00:22:47

@blackhair-lady: Nem mindenki vagyik az amerikai mentalitasra, akar hirbol ismeri csak, akar nem.
Nomeg van aki a pokoktol fel, van aki meg az Usatol, akkor is ha nem tett semmi rosszat.

En is hasonloan vagyok pl. Dubai-al. Naszutunknal lehet majd ott kene atszallni, de lehet keresek mas utvonalat, nagyon nem akarok arrafele menni.

morsels (törölt) 2014.08.24. 00:28:17

@tildy[UK]:
Ez reszben igaz, bar nem egeszen igy.
Szerinted a Shengen ovezet mi?

2014.08.24. 00:32:36

@tildy[UK]:
" Lehet atnezunk Torontoba is, nem tudom at lehet-e vinni berelt kocsit a hataron. Ha nem, na akkor kocsi lerak, 2-3 nap Toronto, es ugy vissza. "
Szerintem at lehet vinni berelt kocsit. En mentem tobbszor olyannal, igaz Vancouverbol Seattlebe, semi problema nem volt. De meg kell mondani a kocsi atvetelekor, hogy Kanadaba is at akartok menni vele es akkor azt beirjak a szerzodesbe. A hatarnal csak a kanadaiak ellenorznek, nincs ujjlenyomat es iriszvizgalat sem:) Visszafele meg az amerikaiak:) Torontoba erdemes atmenni, az indian summer csodalatos es a hoseg is elviselhetobb, mint nyaron. Europaibb is, mertekrendszerek pl. azonosak:) Ja, es Her Majesty The Queen azt hiszem, az UK-nak is az allamfoje:)

wuaaa 2014.08.24. 00:34:32

@Réka ‎: A lakásod tényleg olyan, amilyenre számítani lehetett a te esetedben, kár hogy "a zember" lemaradt a képekről, úgy még autentikusabban lenne a skandináv hatás.. :)

2014.08.24. 00:42:29

@blackhair-lady:
"egyedul awifi volt hasznalhatatlan az elejen."
Errol jut eszembe, kerdezted multkor vkitol, hogy lakokcsiban lehet e internetezni:) En telefont hasznalok, USB-vel van osszekotve a laptopommal, 10Gb adatforgalmat ad havonta, G4 sebesseggel, havi 50 dollarert. (Winds) De van egy creditkartya nagysagu wireless, hordozhato routerem is, az is 10 Gb/ho forgalommal es azert fizetek 35$-t havonta. De azzal nem lehet telefonalni:( Az internet lopkodasrol mar leszoktam, evekig ingyen hasznaltam peldaul a szomszed iroda wifi-jet, nem volt levedve passworddal;)

blackhairlady 2014.08.24. 00:43:10

@tildy[UK]: Persze, megertem en, nem kell velem vitatkoznod, en csak azt mondtam, hogy EN nem vennem ezt figyelembe ha 2 hetre mennek nyaralni. Oda is irtam a vegere, hogy mindenki oda utazik ahova akar. En pl. oda nem mennek ahova te vagysz, az idojaras miatt, de ha adodna egy 2 hetes ut, biztos nem utasitanam vissza.:)
Ja, es nekem nincsenek ilyen kobe vesett elveim, tehat ezert nem is lenne gond semmilyen orszagot meglatogatnom rovid idore.

blackhairlady 2014.08.24. 00:45:42

@Cascabel: Igen, errol a megoldasrol en is tudok, engem az erdekel, hogy magaban a lakokocsiban lehet-e wifi, ugy mint a hazban:) (tudom, hulyeseget kerdeztem, kb ennyire ertek hoza:)))

2014.08.24. 00:59:20

@blackhair-lady:
Lehet:) Sot, a vilag vegen is, muholdas internet, igaz, sokkal dragabb. Legtobb campingnek is van wifi-je, sot vezetekkel is lehet csatlakozni az internetre. Szinte mindegyik nagy szolgaltatonak van orszagos kiterjedesu "hot spot"-ja, azokra is lehet csatlakozni.

blackhairlady 2014.08.24. 01:22:26

@Cascabel: Na ez egy jo hir. Bar 13 ev mulva mar lehet, hogy alap lesz meg az utcan is a wifi:))))))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.24. 01:29:38

@wuaaa [nor]: az első részt kifejtenéd? :)
Mit ad Isten, van zemberes fotóm is: kepkezelo.com/images/kb264urq3un46krg9nx0.jpeg
(épp Harry Pottert olvasott)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.24. 02:15:29

@blackhair-lady: Ha nem feltetlen muszaj, akkor en viszont kihagyom ezeket a helyeket, hala egnek a viking is hasonlo mentalitasu. Amerikaban nem elnek, turistaskodas meg nekem belefer. Neki nem, de egye kánya.

@morsels: marmint Schengen? En ennyirol tudok , UK->Canada direct flightnal usa beleszolhat, akkor is ha nem repul a gep usa legter felett.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.24. 06:00:17

www.ssb.no/en/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/_image/168664.png

A norvég jövedelmi olló. A világon Norvégiában van a legkisebb olló a jövedelmek között.

t74 2014.08.24. 06:00:17

@svájci sapka (ch): Havi 3000-4000 frankért már bérelhet Zürichben szép kilátású lakást, bár a hegyek azért onnan messzebb vannak kicsivel. 100000 frankért a szép kilátású lakás már meg is vehető. A fal- és padlófűtéssel nekünk még sosem volt gondunk a 2000 frankért bérelt első emeleti lakásban (2,5 szoba, ebédlő, konyha fürdő, balkon, pince, garázs és külön parkolóhely), bár a központig kb. 25 percet kell utazni a 14-es villamossal. Ugyanez a a táv az S Bahnon utazva kb. 6 perc. Zürichhez közeli településként nagyon tudom ajánlani Glattbruggot is :-)

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.24. 06:11:54

@adg [Au, Darwin]: "nincs engedelyed az album megtekntesere"

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.24. 06:25:18

@blackhair-lady: nekem úgy volt / van netem, hogy a telefonom leszedi a 3G-t és csinál egy wifi hotspotot, amire jelszóval egyszerre akár több laptoppal is rá lehet menni, pont úgy, mint a "rendes" wifi esetében. az aksit gyorsan lemeríti, meg errefele általában nem valami gyors, viszont nagyon olcsó. ahol van térerő, ott általában legrosszabb esetben is emailt, facebookot lehet nézni, és számomra meglepő módon a skype is elég jól szokott menni.
a yangoni szomszédaimnak hónapokig nem volt levédve a mobilalapú wifijük jelszóval, elég sokat lógtam rajtuk, aztán lett nekem is sajátom, így volt nálam "wifi" egy évig.

adg 2014.08.24. 07:25:00

@Babette.: valamit elvarazsoltam ezen a suket mobilon... Most jonak kene lennie

Muscari 2014.08.24. 07:26:05

@tildy[UK]: reszben megertem, a fegyvermania nekem sem tetszik, ahogy az egeszsegugyi rendszer sem. Azert turistaskodni elmennek, mert gyonyoru helyek vannak. Elsosorban a nyugati parti nemzeti parkokat neznem meg. Sohaj.

Muscari 2014.08.24. 07:29:18

@blackhair-lady: maximalisan ogazad van, turistaskodni szerintem mas. Marokkoba is szeretnek ellatogatni, de ott elni eszemben sincs.

Hamarosan kezdodik az iskola, gondolok ratok.

Muscari 2014.08.24. 07:31:04

@tildy[UK]: naszut? :-)))
Gratulalok! Mikor esedekes a nagy esemeny?

Quercus a favágó 2014.08.24. 08:41:52

@montroyal ( CAN qc):

Na igen. Észak.Koreába nem akarnak demokráciát vinni. Igaz onnan csak éhező gyerekeket tudnának hozni cserébe.

tucano 2014.08.24. 08:50:59

na, ezt sosem értettem. Máltán csak és kizárólag a tengerpart ér valamit, mert egyébk. nagyon szennyezett a levegő, elviselhetetlen a forgalom és ugyanúgy kapja az ember az áldást (afrikai homok, téli szél vagy enélkül picsameleg nyáron). Mondjuk nem is laknék azon a szigeten, akkor már sokkal jobb helyek vannak. Gozo überalles, máltai összehasonlításban.

tableno 2014.08.24. 08:52:11

@QUERCUS: Mondjuk ebben az is benne van, hogy ha megpróbálnák, kitörne a harmadik világháború Kínával.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.24. 09:16:27

@adg [Au, Darwin]: hat akkor most mar csak az erdekel, hogy van e kiado szobatok:D

2014.08.24. 10:02:11

@Muscari: Nem tudom el tudod-e kepzelni, de mikor eloszor koltoztem Londonba, a magyar titkos nyelvnek szamitott. Barmikor, barhol, barmit meg mertem beszelni az egyetlen magyar anyanyelvu baratnommel mivel szinte biztosak voltunk benne hogy senki nem fogja erteni. Elmultak azok az idok...

2014.08.24. 10:04:11

@Muscari: Ja es gyonyoru a kilatas a Shardbol, koszi a kepet. Lehet hogy ezert mindenki utalni fog, de szerintem maga az epulet is szep, nekem tetszik es szerintem beleillik a varoskepbe.

2014.08.24. 10:25:30

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: '2 dolog hiányzik Angliából, ami kéne a síeléshez: hegy meg hó'

Ezek Dubaiban is hianyoztak, de megoldottak! :) www.skidubai.com/

wuaaa 2014.08.24. 10:30:19

@Réka ‎:
"az első részt kifejtenéd? :)" - Ki. Rendezett gondolatok, rendezett közegből.
"Mit ad Isten, van zemberes fotóm is (épp Harry Pottert olvasott)" - Pedig így ránézésre olvashatná akár a Hells Angels klubtagsági kiskátét is... :)

2014.08.24. 10:34:55

@tildy[UK]: Ez erdekes, sok evvel ezelott en is pont igy voltam az USA-val mint a parod - szo szerint be sem akartam oda tenni a labamat, nyaralni sem. Aztan ugy alakult hogy egy pasi miatt 'kenytelen voltam' szakitani az elveimmel es par hetet eltolteni a nyugati parton. Utolag nagyon orulok hogy megtettem: tovabbra sem szeretem az USA-t es nem szeretnek ott elni, de orulok hogy lattam legalabb egyszer, es sokkal kevesbe vagyok azota eloiteletes az amerikaiakkal meg az amerikai kulturaval altalaban. Azota en is ugy vagyok vele mint @blackhair-lady: ; nyaralni barhova elmennek, csak hogy lassam milyen, hogy elnek ott az emberek. Persze azt is megertem hogy ha csak par het szabadsaga van az embernek egy evben, azt egy olyan orszagban akarja eltolteni ami igazan erdekli.

Quercus a favágó 2014.08.24. 10:44:03

@tildy[UK]:

"igaz parom nem jon, o nem teszi be az Usaba a labat."

Add át neki őszinte nagyrabecsülésemet.

@tableno:

Nem biztos:

444.hu/2014/05/07/ha-az-eszak-koreai-diktatura-osszeomlik-kina-nem-fog-beavatkozni/

morsels (törölt) 2014.08.24. 11:31:21

@nyuszigonosz(D):
Koszonom.
Foleg hogy magyarul is van :-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.24. 11:35:53

@nyuszigonosz(D): Usa es Kanada kozt van hatarellenorzes, mig Schengenen belul nincs, es nem latom azt a kitetelt sem, hogy nem Schengen folott atrepulve schengeni orszagok megtagadhatnak a gepre felszallast.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.24. 11:40:24

@Muscari: Jovo majus vege:) Csak meg vadaszom a megfelelo utat:) A hova mar nagyjabol megvan.

@Mirjam2: Latod, en meg Dubai-ba nem vagyom, nagyon nem. Szerintem az a jo, hogy az ember szabadon eldontheti mit akar es mit nem akar csinalni. :)

morsels (törölt) 2014.08.24. 12:37:40

@tildy[UK]:
Igen, van hatarellenorzes, de nagyon sokat szigoritottak rajta az elmult evekben.
Olyan 20 eve gyakorlatilag szuletesi anyakonyvi kivonattal, vagy akar jogositvannyal is lehetett menni usaba, most mar mindenkinek utlevel kell. Sot, meg a visumot is be akartak vezetni, de azt egyelore nem tettek. Ezeknek oka van, sok mindent lehet kritizalni (mint ahogy a kanadaiak is kritizaljak), dehat az amerikaiak leginkabb csak a sajat erdekeiket nezik :-).

Ez a terrorfenyegetettseg, homeland security teljesen az agyukra ment, szerintem atesnek a lo masik oldalara, bar van is ra okuk.
Az is igaz, hogy reszben maguknak is koszonhetik, mindenesetre nem fekete-feher ez sem.
Ettol meg persze el lehet itelni oket, nem is kellett volna megjegyzest fuznom ahhoz, amit irtal tegnap.

(schengent meg csak azert hoztam fel, mert ha itt is lenne hasonlo megallapodas, akkor ez a tiltas fel sem merulne. persze lenne akkor is, csak maskepp hivnak)

morsels (törölt) 2014.08.24. 12:37:55

@tildy[UK]:
Egyebkent csak Niagara Falls miatt irtam, aztan mivel pont itt voltam, irtam a masik bejegyzesedre is.
Nem kellett volna, nincs jelentosege igazabol (reszemrol), szoval azt hagyd figyelmen kivul.
Igazad/igazatok van, nem vitatok semmit.

Világpolgár2012 2014.08.24. 12:58:56

@DieNanny [SZ,CH]: @Muscari:
Töredelmesen bevallom, én sem mertem ráállni az üvegpadlóra :) Szépen körbearaszoltam a szélén :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 13:23:37

@Réka ‎: Haha, csatlakozom. :-)))) Itt Stoki mellett egyre inkább a mediterrán hatás érvényesül, szerintem 10 év múlva lesznek saját erőből kinőtt pálmafák is... :D , de inkább :-(((

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 13:58:36

@Zoole[uk]: Beszarás, fedett sípálya? :-o Micsoda nyomor... :-)))
Gondolom, nyáron kellemesen aranyárban lehet egy belépő...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 14:02:17

@Zoole[uk]: Nem néznek ki marha hülyén az emberek nyáron, mikor a 30 fokban sílécet cipelve közelítenek a helyhez? :-)))
Mondjuk én egy szál gatyába feküdnék be oda, hogy tudja végre fázni...már mint ha ilyen 30-35 fokok lennének és ott laknék.Ki se mozdulnék a sípályáról őszig, valszeg... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 14:04:27

@wuaaa [nor]: De azért ez eléggé felsőkategória, nem?Mármint árban...Nagyon faxa, bevállalnám...

tableno 2014.08.24. 14:05:38

@QUERCUS: Ha összeomlik - nem ugyanaz, mint ha az USA (erővel) összeomlasztja.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 14:13:29

@wuaaa [nor]: Ott nincs olyan, hogy elkezdik egyszerre a két végén fúrni és ha nem találkoznak félúton, mert ostobák; akkor legfeljebb felkiáltanak lazán, hogy legfeljebb lesz két alagútunk...? :-))))
Mint a Nyugatinál a felüljáró, annó... :-)))

micsoda? 2014.08.24. 14:24:33

Ha én kinézek az utcára néző ablakon, a szemközti ház hátsóját látom, ha meg elöl nézek ki, a szembe levők bejáratát látom. Talán ezért is ritkán nézek ki. A kertemben gyönyörködök, és örülök a "jó napot/oknak", a gyerekek köszönésének, pár szónak, amit az utcán egymásnak mondunk.
Szerintem lényeg, hogy annak örüljünk ami megadatott.

Jók a képek, köszönöm.

wuaaa 2014.08.24. 14:28:42

@geegee: Háát.. azért bőven van ettől feljebb.... :) ha mazsolázni szeretnél : www.finn.no/finn/realestate/homes/result?PRICE_FROM=5000000&location=0%2F20012&location=1%2F20012%2F20196&PROPERTY_TYPE=3&rows=30&page=2&sort=1

..egyet azért kiemelnék, ami ahogy írod "eléggé felsőkategória", ettől feljebb már nem nagyon van, ami a lakásokat illeti..
www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48293592&searchclickthrough=true

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 14:30:23

@wuaaa [nor]: Haha.Bár lehet, hogy meg van "gyalogolva" (leeresztett állapotban gurultak vele) vagy oldalfalon volt lukas, ilyenkor azonnal kukaéretté válik egy gumi.Hintának viszont még simán jó. :D

2014.08.24. 14:32:14

@tildy[UK]: En se vagyom (vissza) Dubaiba, de Blackhairlady meg en azt magyarazzuk hogy az egy dolog hogy nem vagysz valahova, masik dolog hogy elmennel oda 1-2 hetre megnezni. Pl. Mo.ra sem vagyom egyaltalan, de azert 2-3 evente par napot kibirok.

wuaaa 2014.08.24. 14:36:21

@geegee: hinta - hidd el, az a gumi nem gurult sehova. Van több ilyen hinta, mindegyik zsír új gumival, téli-nyári vegyesen...
alagút - még nem volt ilyen, eddig mindig szerencséjük volt.. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 14:41:01

@Cascabel: És ezek a szegények házai?Hát, szeretnék én ilyen szegény lenni... :-)) És hogy viszik ezeket odébb?Simán daruval kamionra, oszt csókolom?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 14:43:26

@wuaaa [nor]: :-))) Hát jó...Lehet, hogy létszámon felüliek voltak a gumik.Vagy rossz méretben rendelték, aztán nem tudták becserélni.Azért csak nem gondolnám, hogy vesznek vadiúj gumikat, tök más, egyszerűbb célokra.Aztán persze akármi is lehet... :-)

Alagút: mázlisták ezek... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 14:44:38

@wuaaa [nor]: Ott vagy Stavangerben?Ott van asszem a három kard beleb.szva a sziklába, ugye? :D
Nincs blogod, vagy képeid kirakva publikus helyre?

2014.08.24. 14:49:49

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar):
" az aksit gyorsan lemeríti... "
Erre talaltak ki a hordozhato kis battery pack-eket, telefonhoz, kis laptophoz tokeletes, megduplazza az elettartamot. Az aruk sem valami borzaszto:
www.memoryexpress.com/Category/PortableBatteryPacks?Search=battery

onewayticket 2014.08.24. 14:56:57

@házelőtthinta: "A Nyugatra költözők többsége általában kis panelokba zsúfolódik be, a magyarországi kertes családi palotákból."

Hamis általánosítás. Az élet nem fekete vagy fehér.
Csak a saját nevemben beszélek most: én soha nem laktam "kertes családi palotában", de nem is vágyom olyanba, még a Rózsadombon sem!

Tudod miért? Mert hiába lennék gazdag (?), itt akkor sem lehetnék boldog és szabad.
A közérzet függ a fizikai körülményektől, de jobban függ a szociális (társadalmi) körülményektől.

blackhairlady 2014.08.24. 15:59:10

@Muscari: Bizony, holnap nalunk mar kezdodik az iskola. Kelhetek hajnalban:(((( el sem hiszem, hogy a legkisebb is mar gimibe megy, a nagyobbik lanyom meg a foiskolat kezdi penteken. En meg ugy nez ki kifogtam egy aszisztensi allast az iskolai konyvtarba, remelem osszejon, ez lenne az en alom melom. Gyerekek, konyvek egyutt, a tokeletes parositas:)

blackhairlady 2014.08.24. 16:01:53

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): Szerintem mire nekunk RVnk lesz addigra mar a fogunkba epitik be a wifit es barmerre megyunk a legnagyobb sebessegu internetet kapjuk:))))))))))))))))))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.24. 16:36:13

@Mirjam2: nem vagyunk egyformák, nem értem miért kellene raeroltetni az emberre amit nagyon nem akar. És nem mennék el megnézni sem Dubait, szerencsére nem is kötelező. Te meg igen. Ennyi. Felesleges billentyűzet koptatás amit csinálunk... Elfogadom, hogy ti utaztok olyan helyre is, ahová sehogyse akartok menni, fogadjatok hát el, hogy mi meg mások vagyunk. Ennyi.

2014.08.24. 17:49:32

@blackhair-lady: Nagyon jol hangzik, sok sikert az allashoz!

2014.08.24. 18:10:46

@tildy[UK]: Oke, piiisz. En csak leirtam hogy en is olyan voltam fiatalon mint a parod USA-val kapcsolatban, aztan megvaltoztam. Ennyi.

2014.08.24. 18:11:44

@lexrex: Nem a diktatura idegesit Mo.on, hanem az olyan f*ok mint te, akik mindig beszolnak masoknak, ha kell, ha nem. Na ezt az arabok nem csinaljak.

Muscari 2014.08.24. 18:41:38

@QUERCUS: meg nem olvastam, szerintem ez jo hir. Van tobb Del-Koreai ismerosom, nagyon drukkolok nekik, hogy egyszer egyesuljenek. Del-Korea egyebkent fenyevekre van fejlettsegben Magyarorszagtol, a legtobbjuk csak nyelvet tanulni jon, aztan megy haza.

Muscari 2014.08.24. 18:46:03

@blackhair-lady: akkor szurkolok, hogy osszejojjon, ez igazan nagyon jo lenne neked.
Nekunk meg van ket het a suliig.

Muscari 2014.08.24. 18:54:51

@Mirjam2: +1

En most nagyon jol ereztem magam otthon, talalkoztam egy ket eve nem latott nagyon jo baratnommel is. O az egyetlen, aki megmaradt, es o is hataratkel szeptemberben, csak o Franciaorszagba megy. Ugyhogy mar nem leszunk olyan messze egymastol.

Az ugyintezes mellett turistaskodtunk is, elmentunk pl. megnezni a varkert bazart, nagyon szep lett csak meg mindig el van keritve. Azon kivul ettunk rengeteg fagyit a Vari cukraszdaban, az mindig kotelezo program. Ha mesz haza legkozelebb latogasd meg, van nagyon sok tejmentes fagyijuk is, isteniek.

2014.08.24. 19:33:46

@Muscari: Tejmentes fagyi nagyon jol hangzik, koszi a tippet (komolyan)! Sajnos egyelore nem tervezek Mo.ra menni de remelem ott lesz meg a cukraszda a kovetkezo par evben. Orulok hogy jol ereztetek magatokat. En nemreg tudtam meg egyik utolso kozeli magyar ismerosomrol hogy Nyugat-Europaba terveznek koltozni csaladostol; szurrealis erzes volt, teljesen megdobbentem. Mindkettejuknek jo allasuk van es a ket gyerek jol erzi magat az iskolaban, lakas kifizetve, eszembe sem jutott volna roluk hogy kivandorlast terveznek.

Mr Long 2014.08.24. 20:21:10

@házelőtthinta: feljebb leirtam milyen szeontok alapjan es hol keresunk lakast. Az megfelelo egy gyokertelennek, vagy igen?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.24. 21:15:48

@Réka ‎: Magyarul a halálba szekáltad őket...Na, szép, mondhatom... :-))
De ezexerint eredményes volt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.24. 22:03:14

@geegee: privát azaz nem önkormányzati lakáscégnél mindig érdemes rámenősnek lenni. Nagyon nehezemre esett a zaklatás, de ezerszeresen megérte.
@wuaaa [nor]: ez kedves volt, köszi :)

blackhairlady 2014.08.25. 01:41:28

@tildy[UK]: Szerintem nem felesleges billentyukoptatas, mert nem meggyozesbol irtuk (mindig ott volt, hogy "en"), hanem csak egy velemeny. Pont ugy min amikor valaki panaszkodik, hogy hideg van, te meg mindjart irod, hogy de nincs is, a 17 fok pont kellemes meleg. Gondolom te sem akarod meggyozni a tobbieket, hogy az igen is melegnek szamit, inkabb csak a te, sajat velemenyedet mondod el.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.25. 01:51:19

@blackhair-lady: Oke, kicsit maskepp jott le ( inkabb mirjam hozzaszolasabol). Mindegy is, fatylat ra. 17 fok nem meleg amugy nekem sem, szimplan csak tokeletes homerseklet. :) A meleg 20-nal kezdodik nalam. :D

blackhairlady 2014.08.25. 03:07:18

@tildy[UK]: ez az atka az irasos kommunikacionak. De biztos vagyok benne, hogy senki sem akart meggyozni, azt a kis keves szabadsagot toltse mindenki ott ahol jol erzi magat:)
Es a 20 fok is huvos (nekem):)))))))

2014.08.25. 06:45:47

@tildy[UK]: @blackhair-lady: Tenyleg az irasos kommunikacio hianyossagarol van szo. Eredetileg azert irtam a kommentet hogy azt magyarazzam, tenyleg vannak ilyen emberek akik a labukat sem akarjak betenni az USA-ba, en is ilyen voltam valamikor es biztosan vannak meg egy paran. (Mas kerdes, hogy en aztan megvaltoztam, de nem ez volt az eredeti kommentem lenyege.)

négyzet 2014.08.27. 11:33:27

@Réka ‎: wow, köszi, ez most meglepő és remek információ! Még könnyen lehet, hogy arrafelé kötünk ki valamikor a közeljövőben. Skånéban már rajta vagyunk listákon lassan két éve. Bár most Mo-ról ketyeg az idő számunkra, csak hát megint elkezdtünk állásokat nézni...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása