oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 10. 06:42,  Londonban fel kell nőni 382 komment

2014. július 10. 06:42 Határátkelő

Londonban fel kell nőni

Anna 20 évesen gondolt egyet, és saját határait feszegetve, és egy szerelmi csalódás elől menekülve költözött Londonba. Most, nem egészen egy évvel később a korábbi tervek ellenére még mindig a brit fővárosban él, talált munkát, sikeresen eltartja magát és már az egyetemen gondolkozik. Egy elszánt fiatal története következik.

Anglia, London, Jamie's Italian.JPG

„Az én kiköltözésem egy hirtelen ötletnek indult, ami a fejemből egyik éjszakáról a másikra pattant ki. Ettől függetlenül úgy érzem, hogy ennél jobban nem is dönthettem volna.

Tudni kell rólam, hogy én rendkívül családcentrikus vagyok, jó kapcsolatot ápolok mindkét szülőmmel és mindkét testvéremmel. Ha valaki azt mondja nekem 18 éves koromban, hogy 20 évesen gyakorlatilag egyedül ki fogsz költözni Londonba és ott fogsz élni, biztosan kinevettem volna. De akkor lássunk is neki, hogy kezdődött az „új élet” projektem.

Gimnáziumban, mint majdnem mindenki, szerelembe estem, a kapcsolat se veled se nélküled kapcsolattá alakult, ami egészen elhúzódott az egyetemig, ahova szintén együtt jelentkeztünk.

Később megpróbáltunk elszakadni egymástól így megbeszéltük, hogy soha többet nem beszélünk egymással. Ez sajnos hamar kudarcba fulladt, mivel közös a baráti körünk, így elengedhetetlen volt, hogy ne lássam, vagy ne kommunikáljunk egymással, ez viszont se neki, se nekem nem segített a továbblépésben.

Kezdeni akartam magammal valamit

19 évesen napom nagy része abból állt, hogy elsétáltam az iskolába, utána otthon sorozatokat néztem, valamint a reménytelen „soha nem leszek szerelmes újra” lányok életét éltem, gondoltam kezdek magammal valamit, ezért elkezdtem munka után kutatni.

Egy tipikus 500 forint per órás diákmunkát elvállaltam, amivel legalább némi pénzhez jutottam és megéreztem milyen is a munka bűze és persze nem utolsó sorban kicsit elvette a figyelmem a zátonyra futott kapcsolatomról.

Mivel még mindig a családi fészekben éltem, így keresetem nagy része a zsebpénzem lett. Iskolám második félévében 3 tárgyból megbuktam, több különböző ok miatt.

Ebben a tudatban vetettem bele magam a nyárba, ami alatt továbbra is dolgoztam. Augusztus végén tárgyfelvételkor döbbentem rá, hogy a bukásaim miatt csak 22 kreditet tudnék felvenni a megszokott 35 helyett, és mivel azon szerencsések közé tartozom, akinek az iskola 216 ezer forintba kerül félévente, így gondoltam ezért nem éri meg iskolába járni, legalábbis ebben a félévben (a tandíjat diákhitelből fedeztem). Emlékszem, hogy ebben az időszakban nagyon magam alatt voltam és életem kilátástalannak tűnt.

Nagy és váratlan lépés

Mindenképpen szerettem volna valami változást, és úgy éreztem valami nagy és váratlan dolgot kell tennem. Mikor a baráti körömnek megemlítettem, hogy valószínűleg elköltözöm az országból, mindenki kételkedve nézett rám, és tudták, hogy csak a szám nagy és úgysem megyek sehova.

Mondanom sem kell, hogy ez még jobban inspirált abban, hogy menjek, és megmutassam nekik, hogy igenis képes vagyok rá. Azért választottam Londont, mert angolul felsőfokon beszéltem (a sok sorozatnak köszönhetően), és turistaként már amúgy is beleszerettem.

Másnap egy barátnőmnek felvetettem a költözés ötletét, mivel tudtam, hogy ő az angol nyelv tanulása érdekében fontolgatta a lépést egyébként is. Ekkor már tudtam, hogy elég magas anyagi háttérrel kell rendelkeznem, hogy sikeresen végződjön ez a döntésem.

Nehézkesen az összes eddig összegyűjtött pénzemből megvettük közösen a repülőjegyet és lefoglaltuk egy hétre a szállást egy London Mami néven futó néninél. Október 10-én 800 fonttal és egy 30 kilós bőrönddel kiköltöztem Londonba, elmenekülve a szerelmi bánattól és az iskolai kudarcoktól.

Kezdetek

Senki ismerősöm nem volt kint, így barátnőmmel a nagy homályba érkeztünk meg. Szerencsénkre London Maminál megismerkedtünk egy nagyon aranyos fiúval, aki már 1 hónapja lakott kint és segített a kezdeti dolgokban.

Első nap vettünk angol telefonkártyát (kártyafüggetlen telefont otthonról hoztunk), erről felhívtuk az NI number-ösöket (a kinti adókártya tulajdonképpen) és kértünk időpontot interjúra, amire a következő héten került sor. Ezzel egy időben elkezdtünk önéletrajzokat bedobálni mindenféle helyre, éppen ami szimpatikus volt.

Első nem hivatalos munkánkat annak köszönhetjük, hogy egy Evening Standard-et osztogató újságos hölgyhöz odamentem és közöltem vele, hogy ezt szívesen csinálnám. Elkérte a telefonszámomat, később kaptam is tőle egy sms-t hogy van egy sokkal jobb munkája a számomra. Gyakorlatilag 3 nap alatt találtunk egy divatmagazin osztogatós állást. Különböző boltokba, kávézókba kellett beadni az újságokat, és teljesítményünknek megfelelően kaptuk a fizetést.

Első munkahelynek Londonban tökéletes volt, nem kellett hozzá bankkártya (mivel készpénzben fizettek), és NI number sem (alkalmi munkahelynek számított).

Próbálkozások

Ideiglenes szállásunk lejárt, így költöznünk kellett. Megismerkedtünk az Észak-Londonban lévő magyar ingatlanos céggel, és beköltöztünk egy éppen kiadó szobájukba, ami a munkanélküli pénztárcánkat nagyon megterhelte (200 font per hét, mivel en suite volt), innen 2 hét után muszáj volt átköltöznünk egy olcsóbb szobába.

Londoni életünk második hetében behívtak interjúra egy ruhaboltba, ahova részmunkaidőbe barátnőmet és engem is felvettek eladónak, aminek akkor nagyon örültünk, attól függetlenül, hogy fogalmunk sem volt róla, hogy a heti 16 óra, amit dolgozunk nem lesz elég arra se, hogy bérletet vegyünk, viszont a magazinos munkánkat nem tudtuk emellett csinálni (mert túl időigényes volt és egész napi elfoglaltságot jelent).

Ettől függetlenül az osztogatásnál felmondtunk, engem felkértek magyar-angol fordítónak, így alkalmanként azóta is dolgozom ott (ez általában havi egy alkalmat jelent).

Ezzel egy időben, mivel rengeteg helyre beadtuk a jelentkezést, felvettek bartendernek is, szintén részmunkaidőben egy szórakozóhelyre. Három napot dolgoztam, a training napom szombat este volt, amiről majdnem bőgve jöttem el.

Mivel nincs tapasztalatom ilyen munkaterületen, és a betanítást megspórolták a költségvetésből (ezt maga a menedzser mondta), ezért felmondtam, annak ellenére, hogy a ruhaboltos állással össze tudtam volna hangolni.

Jamie Oliver étterme

Interneten keresgéltem új munka után, bízva abban, hogy hamar találok valamit mivel a pénzem már közelített a 0 felé, és barátnőmnek is már nekem kellett kölcsönadni.

Kiskoromban nagy Jamie Oliver rajongó voltam, valamiért órákig tudtam nézni a műsorait édesapámmal, és volt szerencsém 12 évesen az egyik részben szinkronizálni is. Össze-vissza kattintgatások után kerültem a Jamie’s Italian étterem oldalára, ahol kitöltöttem egy online jelentkezést, bartenderi pozícióra, gondoltam az alatt a 3 nap alatt már kész bartender zsenivé fejlődtem.

Egy január végén nyíló étterembe kerestek új személyzetet. Őszintén megvallva elég lezseren és egy nyelvvizsgán nem igazán helytálló szöveggel rákattintottam a „send” feliratra.

Másnap már érkezett is a telefon, hogy további kérdéseket tegyenek fel, többek között a munkatapasztalatommal kapcsolatban (gondoltam itt eldőlt, hogy nem ez lesz a jövendőbeli munkahelyem), de ettől függetlenül behívtak egy személyes interjúra.

Tudni kell rólam, hogy ha izgulok, vagy ha kínosan érzem magam be nem áll a szám. Egy interjún ez duplán mutatkozik nálam, így 5 perc után közölték, hogy fel vagyok véve recepciósnak (host/seater), mivel oda pont ilyen személyiségeket keresnek.

Egyedül karácsonykor

Két nap múlva már kezdhettem is a betanulásomat az étteremlánc egy másik vendéglőjében, ameddig az új hely meg nem nyílik. Eltelt a november, és imádtam az új, teljes idős munkámat, amivel már anyagilag is talpra álltam. Következett a december, amikor elkeseredve néztem a karácsonyi repülőjegy árakat, és rá kellett döbbennem, hogy valószínűleg a családom nélkül fogom eltölteni az ünnepeket, de gondoltam a barátnőmmel majd ünneplünk közösen.

December 24-én dolgoztam, hiszen ha már itt ragadtam, akkor miért is ne. 10 óra munka után azonban egy üres szobára érkeztem haza, mivel barátnőm inkább két meleg munkatársával töltötte a karácsonyt.

Társasági életem nem igazán volt. Munkatársaimmal jóban voltam, poénkodtunk és mindent megbeszéltünk, de munkán kívül senkivel sem találkoztam. A lányról, akivel kiköltöztem, hamar kiderült, hogy amennyire jó barátnők voltunk, annyira nem passzolunk egymáshoz az együttélés terén, így 1 hét után már szinte öltük egymást, annyit veszekedtünk.

Egyedül éreztem magam, legnagyobb örömömet az otthoniakkal való Skype-olásban leltem. Ekkor már majdnem biztos voltam benne, hogy az iskola tavaszi félévére hazaköltözök, mivel eleve csak januárig terveztem a maradást.

Mégis maradtam

Kiköltözésem célja a feledés volt. December végére ezt a célomat nem sikerült elérnem, a munkahelyemmel elégedett voltam, és az újonnan nyíló étterem is egyedülálló lehetőségnek bizonyult. Elhatároztam, hogy maradok. Január végén lakótársam elköltözött tőlem, hiszen kapcsolatunk annyira megromlott, hogy tényleg valamelyikünk élete forgott kockán. Februárban azonban hosszas győzködés után kiköltözött hozzám az általános iskolai legjobb barátnőm.

Ide jelentkezett egyetemre szeptembertől, így javasoltam neki, hogy jöjjön ki hozzám már hamarabb, legalább egy kis pénzhez jut, meg amúgy is szokja az itteni sürgés-forgást.

Az új étterem megnyitása nem ment gördülékenyen, a túl sok személyzet és kevés vendég miatt, annak ellenére, hogy London egyik legforgalmasabb turista központjában nyílt.

Teljes munkaidőben maradtam itt is és hivatalosan 40 órákat kellett volna dolgoznom, 13-14 órákat kaptam. Újra pénzproblémáim lettek, de még mindig hűen kötődtem a céghez, és ha már indokként szolgált a maradásomnak gondoltam nem adom fel.

Egy hónap alatt lemorzsolódott a társaság és visszaállt a régi kerékvágás az órákat illetően. Társasági életem beindult, mivel általános iskolából többen is kiköltöztek Londonba (tőlünk függetlenül), így a közös bulizások rendszeressé váltak. Új munkahelyemen hihetetlenül jó közösség alakult ki, én személy szerint imádok ott dolgozni.

Amióta kijöttem háromszor voltam otthon, mindegyik alkalommal bőgve ültem a repülőn és feltettem magamnak a kérdést, hogy miért? 20 évesen egyedül a nagyvárosban, mikor ennyi idősen még élveznem kéne az egyetemi szabadságot és a családi szeretetet.

Erre azt válaszolom, hogy élvezem is, csak Skype-on keresztül, a tanulást illetően pedig jelentkeztem londoni egyetemre szeptembertől, de a magyar felvételimet is beadtam, így megtartva a lehetőséget az esetleges hazatérésre, amit nem fogok kudarcnak elkönyvelni.

Húsz évesen önállóan

Továbbra is ugyanazt a szobát bérlem, de júliusban tervezünk átköltözni egy munkatársam által kiadott szobába, ami sokkal tágasabb és közlekedésileg is kedvezőbb.

Pénzügyileg újra stabil vagyok, akadnak gondok, de úgy érzem, hogy 20 évesen elégedett lehetek, hisz sok velem egyidős még azt sem mondhatja el magáról, hogy önellátó, és ha otthon maradtam volna én is ebbe a táborba tartoztam volna. Fizetésem egy részét félre tudom tenni.

Szerelmi életemet illetően sajnos nem tudok happy enddel szolgálni, továbbra is keresem a nagy Ő-t vagy legalábbis azt a férfit, aki újra megdobogtatja a szívemet, és hogy azt, aki miatt több ezer kilométert utaztam végre a múltammá tudjam tenni.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr206495397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanato 2014.07.11. 10:45:38

@Mirjam2: Szinte csak a helyismerettel rendelkező határmenti falvak lakói és a határőr sorkatonák tudtak átmenni illegálisan,ezek közül relatíve sokan mentek el.Pl. az 56 és 68 között fennálló 5 méter széles aknazáron ezen idő alatt 1000 próbálkozóból 990 robban fel és halt meg vagy sérült meg és később börtönben végezte.Legtöbben útlevéllel mentek ki pl. Jugoszláviába/oda kissé könnyebb volt kapni/és a kevésbé őrzött Jugoszláv-Olasz határon szöktek át.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 10:47:53

@Mirjam2: Miért venném rossz néven, tudom hogy nem vagyunk egyformák :). Azt hiszem, ha hasonló lenne a párommal az ízlésünk, nem vágynék egy saját kuckóra, de nagyon különbözünk. Nem csak a lakberendezésre gondolok, de a ruházkodásra, sminkre, frizurára is (Mármint az én sminkemre - ami nem létezik, meg az én frizurámra gondolok!). Emellett sokszor szükségem lenne egy nyugodt zugra, ahol írhatok cikket, olvashatok vagy tanulhatok anélkül, hogy a picur az ölembe mászna :). Ami ugye nagyon aranyos, meg minden, csak éppen haladni nem lehet vele :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 10:50:46

@QUERCUS: És ti mind függők vagytok? @pappito: kivétel, mert ő szűri :).

tanato 2014.07.11. 10:53:19

@tableno: Akkor apukád sokat tudna mesélni.Innen az Alföldröl is rengeteg sorkatonát hívtak be a nyugati és a déli határra,mert az odavalósi határmenti srácokat oda nem hívtak be nehogy összejátszanak a helyi lakossággal.Én is a városomból ott szolgált volt határőr sorkatonáktól informálódtam sokat.
Rendkívül szigorú biztonsági intézkedések voltak,határmenti lakos csak az lehetett aki oda született,odaköltözés csak nagyon keveseknek adatott meg./Volt pl. egy titkos parancs így szólt:Határmenti faluba CIGÁNY nem költözhet,vastagon aláhúzva./

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 10:53:22

@tanato: Nem, azt hiszem én nagyon sokáig gyerek maradtam, bizonyos tekintetben még az vagyok (naivitás, ábrándozás, bizalom, mesék szeretete), inkább azt mondanám, hogy a feladatokhoz nőttem fel.

tanato 2014.07.11. 10:59:33

@zöldeketbeszélek: Na az viszont jó ha a lelked örökké gyermekes-fiatalos marad.

tableno 2014.07.11. 11:02:50

@tanato. mesélt is. Finoman szólva nem volt élete legszebb 2 éve...

2014.07.11. 11:06:58

@tanato: Ertem, koszi. Biztosan naivan hangzik de nem tudtam hogy ilyen veszelyes volt. Erdekes hogy az IBUSZ-utakat engedelyeztek, ha kozben meg ennyire komolyan vettek a hataratlepest? Bar tudom hogy a szervezett utakra csak 'megbizhato' embereket engedtek... Ez engem mindig erdekelt mivel tudom hogy ha egy generacioval korabban szulettem volna, biztosan megprobaltam volna 'kijutni' akar meg az eletem aran is; sajnos Mo.ot meg a szocializmust nem nekem talaltak ki.

2014.07.11. 11:12:24

@zöldeketbeszélek: Igy mar ertem, foleg a gyerek-reszet, bar en azt vettem eszre hasonlo helyzetben hogy mindegy mekkora a haz, ha bezarod magad csendben a legkisebb szobaba, valahogy tiz percen belul elkezd dorombolni ket kicsiny okol az ajton es valaki torkaszakadtabol uvolt hogy 'engedj be!' :)

tanato 2014.07.11. 11:17:56

@Mirjam2: Az IBUSZ utakat azért csak később főleg a 70 -es évek derekán engedélyezték nagyobb számban természetesen erős szűrés volt még akkor is.,a résztvevők tekintetében.

tableno 2014.07.11. 11:18:17

@Mirjam2: még a "megbízhatóknak" sem volt egyszerű. A 60-as években például a külszolgálatos diplomaták nem vihették ki magukkal a gyerekeiket, hanem a Külügyminisztérium speciális bentlakásos iskolájában otthon kellett hagyniuk őket. Gyakorlatilag túsznak.

tanato 2014.07.11. 11:28:28

@tableno: Bizony a sorkatonák helyzete sem volt ideális,nagyon kemény volt a szolgálat non-stop 24-órában hóban sárban hőségben nehéz terepen.na meg közülük is meghaltak azért páran tűzharcban, meg aknára léptek véletlenül stb. Több esetben a járőrpáros egyik tagja disszidálni óhajtott a másik meg nem ezért lelőtte a társát./mindkét eset előfordult,volt amikor a kimenő lőtte le a távozni nem akarót,meg volt hogy fordítva./

2014.07.11. 11:29:09

@tableno: Nem semmi... Fogalmam sem volt errol. Eddig is szerencsesnek tartottam magam hogy nem elobb szulettem, de most meg vegkepp... Az a fura hogy talalkoztam par magyar novel akik 'mail order bride'-ok lettek abban az idoszakban, nyugat-europai pasihoz mentek ferjhez levelezes utjan. Ezt nem tudom hogy csinaltak.

Quercus a favágó 2014.07.11. 11:31:16

@zöldeketbeszélek:

Én úgy oldom meg a kérdés,már a kezdetektől, hogy "ami" nem érdekel, azt nem olvasom el. Meg azt sem "aki" nem érdekel. Ezt a szűrés dolgot soha nem értettem. Ez nekem olyan mint a tojásleves. Nem szeretem, így akkor sem kóstolom meg, ha elém teszik.
Ha esetleg valaki olyat ír, amivel nem értek egyet, akkor vagy leállok vele vitázni, vagy túl lépek rajta. Véleménye meg mindenkinek lehet, még ha fárasztó is. Nick név meg nem tud fölbosszantani. Nincs mögötte az ember.

tanato 2014.07.11. 11:32:11

@Mirjam2: Igen sok ilyen kiházasodós eset volt,azt valahogy jobban elnézték/persze csak akkor amikor már kissé puhult a Kádár rendszer nem előbb/

tableno 2014.07.11. 11:42:09

@tanato: nekem a nagyapám a 60-as években pár évig egy nyugat-európai magyar követségen dolgozott, mint könyvelő. Volt egy fiatal titkárnő, aki beleszeretett egy amerikai újságíróba, és megszökött vele. Ezután az összes követségi alkalmazottat hetekig kihallgatták a belügyesek, megpróbálták rávenni őket, hogy feljelentsék azt, aki tudott a dologról, fenyegettek, stb. Kész boszorkányüldözést rendeztek emiatt.

tableno 2014.07.11. 11:43:29

@Mirjam2: és akkor hinta rinyál, hogy milyen rossz neki a kapitalizmusban...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 11:45:52

@tanato: Mondanám, hogy igen, de nem, ez a világ nem az én fajtámnak kedvez.

tanato 2014.07.11. 11:47:08

@tableno: Igen a 60-as évek még kőkemény diktatúra voltak,később kezdett csak egy kissé felpuhulni.

tanato 2014.07.11. 11:48:28

@zöldeketbeszélek: Ez így van,sajnos az agresszív fellépéseknek van most kedvező ideje,nem a gyermekes álmodozásoknak.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 11:49:08

@QUERCUS: Irigyellek ezért, én látom a nick mögött az embert is és meg vagyok róla győződve, hogy bizonyos időn túl mindenki 'bemutatkozik', szerepet játszani nem lehet örökké. Nyilván aki nagyon ritkán szól hozzá, jobban meg tudja őrizni az inkognitóját, ha meg valaki nagyon profi és tudatosan felépít egy személyiséget, az biztos sokáig folytathatja a játékot. De a többség biztosan nem ilyen. Ezért aztán engem egy nick is fel tud húzni, hát még több :)).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 11:51:43

@tanato: @Mirjam2: Mirjamhoz csatlakozva, én is örülök, hogy ebben a korszakban én még csak kósza gondolat lehettem, esetleg bölcsis korú...Nekem a nagypapám mesélt sokat a nagy szovjet jólétről, elég volt az is.

adg 2014.07.11. 11:52:08

@zöldeketbeszélek: "A helyében a májam már akkora lenne, mint egy focilabda, az biztos."
Hát, miután kifejtette, hogy a közös lakással az a baj, hogy nem tud részegen egy szál pöcsben fetrengeni a konyhában, mint most, amikor a nővérével lakik, szerintem már van akkora a mája. Amúgy sem lehet kicsi egy ekkora embernek.

tanato 2014.07.11. 11:54:53

@zöldeketbeszélek: Hát,igen születni azt "tudni kell" mikor és hová.Nekem pl. tetszik a a történelemben az ókor is meg pl. az 1800-as évek,de nem mindegy ott sem milyen családban születnék.

tableno 2014.07.11. 11:58:06

@adg [Au, Darwin]: a blogja alapján már nem jár messze a focilabda-májtól...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 12:01:42

@tanato: Ha belegondolsz, hogy mekkora valószínűsége van annak, hogy arisztokrata családba születsz, szembe azzal, hogy rabszolgának, talán nem is kívánkozol annyira vissza az időben :).

adg 2014.07.11. 12:03:00

@Mirjam2: Anyósomék a 60-as évek végén házasodtak, após akkor már nem volt magyar állampolgár, elvették töle az állampolgárságát az 56-ban tanusított kiváló helytállása miatt. Akkor volt katona a nyugati határszélen valahol, aztán mennie kellett volna felszabadítani Budapestet a szemét ellenforradalmárok rémuralma alól, de benézte az irányt valahogy. Van ilyen.
Magyarországon házasodtak össze, aztán após hazament, anyós meg várta az engedélyt meg az útlevelet. Bő fél év után engedélyezték neki, hogy mehessen. Aztán a 70-es évek végén az az ötletük támadt, hogy hazaköltöznek. (?) Mérnök létére csak egy régi barát segítségével sikerült segédmunkát kapnia az utolsó pillanatban. Ugyanis "közveszélyes munkakerülés" miatt kezték piszkálni. De mire nyugdíjba ment, sikerült elérnie egy kicsit magasabb szintre, de ma is a külföldi nyugdíjából élnek nagyjából...

2014.07.11. 12:16:05

@adg [Au, Darwin]: Hihetetlen tortenet, mik vannak...

tableno 2014.07.11. 12:17:48

Hurrá, már megint megmondja nekünk a kormánypárti sajtó, hogy milyen szarul élünk a hanyatló nyugaton! Hinta, itt van neked egy remek karrierlehetőség: legyél a MH bérpanaszkodója!

magyarhirlap.hu/cikk/767/A_jovo_seregei?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201407

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 12:31:08

@tanato: Köszönöm, hogy leírtad. :)
Mivel Neked személyes élmény volt, nekem pedig az életem fele sztorik hallgatásából és lejegyzéséből áll, nem emlékezhetek mindenre. Állítólag, ahogy öregszünk, ez változik, és érzem a jeleit, mármint a javuló memóriának, de messze még a 90. szülinapom :)

@zöldeketbeszélek: A vágyaim netovábbjáról beszélsz, az okok és az előzmények hasonlóak, szorozva 2 gyerekkel :)
Annyi a különbség, hogy mi nagyon hasonlítunk a férjemmel, bár ő szőrösebb, nekem meg több a hajam... :D
A házunkban volt egy közös dolgozószobánk. Amikor a nagy kicsi volt, ott ült a szoba közepén a pléden és a könyvespolcot rámolta. :D
Élmény volt úgy dolgozni.

@tableno: :( Ezek a történetek itthon mindig félbe lettek harapva, amikor mi, gyerekek feltűntünk a konyhában. Csak a borzongás úszott tovább a levegőben.
El is húztam olyankor a csíkot gyorsan a környékről, mert hamar ráöttem, hogy a felnőttek feszült beszélgetésébe nem jó belecsöppenni.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.11. 12:33:00

az én nagyszüleim jártak ki Olaszországba, Görögországba (bár az nem nyugat) egyéni turistaként a hetvenes években, háromévente lehetett engedélyt kapni, dollárt nagyon keveset, a feketepiacon vettek, meg persze éheztek útközben (nagypapámnak mániája volt az olasz kultúra).
ja de persze a gyerekeket otthon kellett hagyni túsznak ilyen esetben is. gondolom, az ibusszal se engedtek ki egész családokat nyaralni.
szűrés téma: az a baj, hogy attól még a válaszokat látja az ember, és nem érti, miről van szó. habár azért mostnra már egészen jól kikövetkeztethető az is....

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 12:40:36

@adg [Au, Darwin]: Elképesztő sorsok... Nem bánták meg, hogy visszajöttek?

@tableno:
Végig küzdöttem magamat a cikken.
Voltak benne félbe harapott mondatok.
Ezért magamnak kell látnom a rothadást, személyesen, nyugaton.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.11. 12:47:52

@nezzazegfele: "Persze vannak, akik megcsinálták a maguk szerencséjét. Fiatal orvosok, akik fele annyit keresnek odakint, mint nyugati kollégáik, de háromszor-négyszer többet, mint az itthoniak. Szép kocsikkal járnak, jó helyen laknak, lassan megismerik az ottaniak szokásait, de a kultúra, a Nyugat hamis felsőbbrendűségi tudata nem akarja befogadni őket. Még akkor sem, ha ez a kultúra olyan ezerszínűvé lett az elmúlt két évtizedben, mint mondjuk London kultúrája. Úgy hírlik, Gera is hazajön annyi esztendő után Angliából, és a Fradiban folytatja.
"

Ez most komoly?

adg 2014.07.11. 13:00:40

@nezzazegfele: Hogy bánták volna meg? Ha maradnak, sose lenne ilyen csodás vejük. A lehető legjobbat tették a lányukkal.

Meg az is ott volt, hogy anyós nagyon erős honvággyal küzdött, nem tudott ott élni. Haza akart jönni nagyon. Após maradt volna, de a család fontosabb volt.

tanato 2014.07.11. 13:01:11

@zöldeketbeszélek: Ez igaz,a valószínűségszámítás alapján tényleg rabszolga vagy szegényparaszt lehettem volna.

Quercus a favágó 2014.07.11. 13:22:41

@adg [Au, Darwin]:

"Hogy bánták volna meg? Ha maradnak, sose lenne ilyen csodás vejük. A lehető legjobbat tették a lányukkal."

Na most még nálam is recsegett a plafon. Nálatok biztosan leszakadt. DDD

Megyek, takarítok tovább.

tableno 2014.07.11. 13:22:58

@pappito: kormánypropaganda.

magyarhirlap.hu/cikk/767/A_jovo_seregei?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201407

pappito · http://pappito.com 2014.07.11. 13:36:14

@tableno: ojvé... azért mh-s linkre nem kattintok, családos ember vagyok :)

Mr Long 2014.07.11. 13:36:23

@tableno: "Nemcsak azért, mert ezek illenek leginkább egy híresen individualista néphez, de ezek felelnek meg a leginkább a magyarság képzelőerejének, újító kedvének, munkában mutatott szorgalmának is."
Na itt kezdtem lef*sni a bokamat :DDDDD

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.11. 13:45:29

@Mr Long (UK): én túl fiatalka vagyok ahhoz, hogy rákosi-kori propagandát élesben olvastam volna, de esküszöm ez a beidézett mondat arra emlékeztet.

tableno 2014.07.11. 13:52:09

@Chang Yai: Én hobbi-történészként olvastam Rákosi-propadandát, és megerősítem, hogy nem tévedsz! :)

2014.07.11. 13:52:21

@tableno: Ezt nem hiszem el. Ilyen nincs. Egy csomoszor meg kellett neznem a cimlapot meg minden, hogy biztos legyek benne, nem valami vicc az egesz. De nem, sajnos nem. Mi jatszodhat le valakinek az agyaban mikozben leirja ezeket a mondatokat? Magyar orvosok Nyugat-Europaban fele annyit keresnek mint a nyugati orvosok? Nem fogadjak be oket? Ha a Kozel-Keleten elo azsiai bevandorlokrol szolna a cikk, akkor ezek a reszek meg igazak is lennenek, de abban az esetben is azt mondom hogy szegyellje magat azoknak az orszagoknak a vezetese amiert kenytelenek az emberek kivandorolni.

tableno 2014.07.11. 13:55:17

@Chang Yai: sőt, egyszer még gyerekként olvastam egy "Szputnyik New York felett" c. 1958-as kiadású könyvet, ami végig arról szólt, hogy hogyan rohad az amerikai kapitalizmus, és milyen szar kint az 56-os disszidenseknek. Simán kopipésztelni lehetne belőle a cikket...

2014.07.11. 13:58:29

@Mirjam2: Ez a pasi irta a cikket: magyarhirlap.hu/tart/kereses?HNDTYPE=SEARCH&name=doc&page=1&fld_in_content=1&fld_title=&fld_sort=score&fld_keyword=&fld_author=7; nem tudok masra gondolni mint hogy Ferit lehet hogy a bajusz meg a borongos tekintet riaszto kombinacioja miatt nem fogadtak be Nyugaton, es ez orok lelki serulest okozott neki. Most a Magyar Hirlapban eli ki magat. (Kulonben soha nem olvastam meg Magyar Hirlapot, mindig ilyen?)

tableno 2014.07.11. 14:02:56

@Mirjam2: "Most a Magyar Hirlapban eli ki magat. (Kulonben soha nem olvastam meg Magyar Hirlapot, mindig ilyen?" - nem, van amikor rosszabb. :)

A lap főszerkesztője egyébként Stefka István, Kádár idején feketeöves kommunista sajtómunkás. Végül is nem kellett sokat változtania az akkori stíluson...

2014.07.11. 14:03:55

@tableno: Errol most az ellenkezoje jutott eszembe, volt egy ilyen mesekonyvunk hogy 'Ficko es Macko Moszkvaban'. Arrol szolt hogy ket maci hihetetlenul jol erzi magat Moszkvaban ami a legfaszabb hely a vilagon. Tisztan emlekszem hogy mar 5 evesen is ereztem: nem stimmel valami.

tableno 2014.07.11. 14:10:52

@Mirjam2: jaja, én meg a szputnyikos könyv olvasása közben végig arra gondoltam, hogy de megnézném magamnak ezt az Amerikát... :)

adg 2014.07.11. 14:13:06

Azért a "Lenin lámpácskái" sem volt piskóta. Lenin elvitte a fényt mindenhová.

Apropó, volt kollégám mesélte, hogy gimnáziumban tanulták a 70-es években, hogy a 60-as évekre befejeződött Magyarország villamosítása, és a legutolsó eldugott tanyában is áram segíti a boldog népet, dicső vezetőink jóvoltábol természetesen. Aztán óra után hazaballagott a tanyájukra, ahol a petróleumlámpa fényénél megtanulta a másnapi leckét.
Egy tanya valahogy kimaradt, ott a fák között biztos nem vették észre...

2014.07.11. 14:19:37

@adg [Au, Darwin]: Nosztalgiazzunk :) - errol beugrott hogy mikor ovodas voltam, az ovoneni reggeli kozben azt magyarazta egyszer hogy Lenin bacsi tejet osztott a szegeny gyerekeknek. En utaltam a tejet viszont a kakaot szerettem, ezert megkerdeztem hogy kakaot is osztott-e. Es az ovono tok komoly arccal valaszolt hogy igen, bizony, kakaot is osztott! Azota sem ertem, hogyan nem rohogte el magat. En teljesen el voltam ajulva hogy milyen jo fej volt ez a Lenin bacsi.

enrobag 2014.07.11. 14:31:03

Sajnos nagyon az az érzésem, hogy én vagyok itt a korelnök:-(( Ha már a régi idők szóba kerültek: 1970-ben frissen érettségizve, meghívólevéllel Finnországba mentem ismerősökhöz. Finnekhez, nem magyarokhoz. Egyedül, Leningrádig repülővel, onnan hálókocsival. Hivatalosan 5 dollár költőpénzt vihettem magammal. Nem volt semmi párt kapcsolati hátterem. Beadtuk az útlevélkérelmet és a meghívólevél hivatalos másolatát a BM-hez. Megkaptam. Egy hónapra szólt a vízumom, 6 hét lett belőle, senkit se érdekelt a hivatalos szervek közül. (Ferihegyi határőrség pl.) Ilyen is volt.

micsoda? 2014.07.11. 14:31:03

Tetszett a poszt, mert őszinte, mert a poszt írója, fiatal kora ellenére céltudatos, nem a múlton leragadó személyiség. A családi szeretet úgy látszik, beérett. Lehet gondolkodni rajta, hogy az ilyen ifjú ember, miért Londont választja a küzdelmek színhelyéül, amikor itthon is lenne arra mód, hogy küzdjön. Személyes válaszom, hogy ott az van, ami itt nincs, vagyis megbízható jövő kép. "Magyarország jobban teljesít" szlogen kevés, és nagyon nem látszik az eredménye, legalábbis a nagy többségnek.
Ami azt illeti Anglia nem a világ vége, bármikor haza lehet látogatni. Inkább a mindennapok biztonsága,mint itthon a várakozás "öröme" én szerintem:)

2014.07.11. 14:35:06

@tableno: :) Oke hogy mi nevetunk ezen a cikken, de azert valahol nagyon elgondolkoztatott ez az egesz. Biztosan van aki elhiszi ezeket, nem? Ha mindenki annyira hulyenek nezne a cikkirot mint te meg en, akkor nem irodnanak ilyen cikkek, vagy megis?

Az jut eszembe az egeszrol hogy itt a kozel-keleten is van kormanypropaganda a mediaban meg az iskolakban, es sok nyugati kerdezi hogy hogyan lehetnek az emberek ilyen butak, miert hiszik el, miert nem lazadnak fel stb. De hat itt pl. az 1960-as evekig a lakossag jelentos resze irastudatlan volt, nincs demokracia, mindent cenzuraznak az internettol elkezdve stb., es a kormany / kiralyi csalad tomi penzzel az egyszeru embereket. Csoda hogy elhiszik, vagy el akarjak hinni, a propagandat? Mit lehet varni mashol, mikor egy demokratikus europai orszagban (ugy ertem Mo.) ilyen cikkek jelennek meg?

Amit tenyleg nem ertek, es szivesen megkerdeznem a szerzotol: o elhiszi a sok hulyeseget amit osszehordott, vagy o is tudja hogy marhasagot ir, tehat tudatosan probal manipulalni? Ha az elso, akkor meg komolyan sajnalom is. Feri, szabadulj meg a bajusztol es probalj meg derusebb kepet vagni - smile and the world will smile with you :)

Herr Géza 2014.07.11. 14:38:39

@enrobag: Na ácsi, ácsi: a vízumot a finnek adták, ahhoz a magyar határörnek már akkor sem volt semmi köze. Nem a kilépési engedélyed ("ablak") járt le? Bár az emlékeim szerint nem 1, hanem 3 hónapra volt érvényes (de csak egyszeri kilépésre), de lehet, hogy tévedek. Nekem is rég volt az már, mondjuk mi 1976-ban voltunk túristaúton Olaszországban, kompletten az egész család. 1980-ban meg nyugat-európai körúton, holott én érettségi után, katonaság elött hót biztos voltam benne, hogy nem kapom meg az útlevelet, aztán mégis. (Mindenesetre nem reklamáltunk, hogy de hogy-hogy.... :)))) )

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 14:41:37

@Mirjam2:

Az 1950-es években az egyik szovjet iskolában a tanító néni kérdezi a gyerekeket:
- Hol kapják a gyerekek a legfinomabb ételeket?
A kisdiákok kórusban válaszolják:
- A Szovjetunióban!
- Hol kapják a gyerekek a legszebb ruhákat?
- A Szovjetunióban! - hangzik ismét a kórus.
- És hol kapják a gyerekek a legjobb játékokat?
- A Szovjetunióban! - zengi újból kórus.
- Nagyon jó! - dicséri meg a gyerekeket a tanító néni.
Egyszer csak sírás hallatszik a hátsó padból. A tanító néni észreveszi, hogy a kis Szergej pityereg.
- Mi a baj kisfiam?
- Jaj, tanító néni, én úgy szeretnék a Szovjetunióban élni!

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.11. 14:44:41

@adg [Au, Darwin]:

Az 1950-es években a vidéki városokban gyakran akadozott a gázszolgáltatás. A szomszéd átkiált a kerítésen:
- Van már gázuk, Kovács úr?
- Félig-meddig.
- Hogyhogy félig-meddig?
- Az újságok szerint már van, de nálunk még nincs.

2014.07.11. 15:07:31

Megneztem a Magyar Hirlap cimlapjat (!), ott is van egy erdekes cikk: 'Külhoni magyarokat szervező csoportot alakított az MSZP - A szerveződés nem titkolt célja a magyar baloldal megerősítése'
magyarhirlap.hu/cikk/802/Kulhoni_magyarokat_szervezo_csoportot_alakitott_az_MSZP. Egesz veletlenul pont ezzel a hirrel egy napon jelent meg a 'velemeny' amit fentebb megvitattunk.

Mr Long 2014.07.11. 15:18:40

Ha mar hatarorzes!
Azt tudja valaki, hogy Lisztferin miert ellenorzik az utleveleket, ha onnan repulok? Itt amikor elhagyom Manchestert nem kell bemutatnom az utlevelem senkinek.

Herr Géza 2014.07.11. 15:40:37

@Babette.: A humor nem "korhü". Az 50-es években max. Kovács elvtárs lehetett a szomszéd... :))))))

blackhairlady 2014.07.11. 15:43:44

@zöldeketbeszélek: Lenne, de nem is igazan akarom, mert csak jar a szam, de nem gondolom komolyan:)Vagy a fene sem tudja mar mit akarok, magam sem tudok kiigazodni sajat magamon:))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2014.07.11. 15:43:52

@Mr Long (UK): Pusztán a saját érdekedben, ez gyakorlatilag egy ingyenes szolgáltatás: nehogy ne engedjenek be a célállomáson az adott országba, milyen költségekbe verne már az téged... Az állam gondoskodik rólad.... :DDDDDDDDDDD

blackhairlady 2014.07.11. 15:58:08

@tanato: A testverem is az osztrak hatarnal volt hataror, Kercaszomoron, sokat meselt, erdekes volt, de ilyeszto is nekem.

Mr Long 2014.07.11. 15:58:11

@QUERCUS: :DDDDDDDDDD

@Herr Géza: Hmmm... Most erznem kellene az ironiat? :)

blackhairlady 2014.07.11. 16:03:54

@adg [Au, Darwin]: Kepzeld el ha mostanaban buntetnek a kmk-t, hany uj bortont kene epiteni?:))))

blackhairlady 2014.07.11. 16:05:23

@nezzazegfele: Ez ugy van, hogy a rovid tavu memoria romlik, a hosszutavu viszont egyre jobb lesz az evek mulasaval:)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 16:30:10

@QUERCUS: Közmunkára fogtak kolléga? :)

@tableno: @Mirjam2: Kolobok megvan? :D

@adg [Au, Darwin]: @Babette.: :D

@enrobag: Mármint a 6 hét utáni visszatérésed nem érdekelte őket, vagy hogy mire költötted azt a rengeteg pénzt? :)

@Herr Géza: Az lett volna a csúnya, ha előtte bezsuppolnak katonának... :)

@blackhair-lady: Elég lenne rendesen berácsozni a legnagyobb házat...egy-két házat...

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.11. 16:31:58

@QUERCUS: Biztos, hogy ezt akartad berakni? A képaláírást elolvasva nem voltam humoromnál.

De ha már rend...
Magyar adminisztrátorok a hivatalban, afféle Babett-blogra való termés:

legalja.hu/?leg=view&img=20131119_adorszaj.jpg

AnnaLDN 2014.07.11. 17:36:39

@zöldeketbeszélek: Köszönöm, persze voltak nehézségek főleg hogy családtól távol nem igazán töltöttem több időt mint 2 hét. Az első két hét sima volt, aztán a hiány az beütött 3 hét után elég rendesen. Mai napig mindennap beszélek a családdal Skypon, mindent megbeszélek velük.

DieNanny CH 2014.07.11. 18:17:43

@házelőtthinta:

"Kérdezd meg Nannyt hogy miért Svájcban daduskodik. "

Azért, mert Mo-on nem kaptam munkát. Már nem egyszer leírtam.
Te miért vagy Ausztriában?

DieNanny CH 2014.07.11. 18:51:28

@Mirjam2: @Mirjam

"Az a fura hogy talalkoztam par magyar novel akik 'mail order bride'-ok lettek abban az idoszakban, nyugat-europai pasihoz mentek ferjhez levelezes utjan. Ezt nem tudom hogy csinaltak."

Ehhez van egy kedves történetem. Egyszer vonattal utaztam haza, és az utitársam mesélte.
1954-ben, egy pesti suliban (ahol később az Abigélt forgatták) megjelent egy tanár egy doboznyi külföldi címmel, hogy svájci gyerekek levelezőtársat keresnek. Utitársam 12 éves volt.
Elkezdtek levelezni, majd 7 év elteltével találkoztak is, a fiú jött el az apukájával Mo-ra. Szimpatikusak lettek egymásnak, a lány aztán 2 évvel később meglátogatta a fiút, és eldöntötték, összeházasodnak. Lány vissza Mo-ra, minden papírt beadott, és újabb 2 év elteltével megvolt az esküvő. Vagyis a lány ekkor - 1965-ben - volt 23 éves. Azóta itt él - férje nem milliomos, vasutas, még autójuk sincs, mindenhova vonattal mennek.
Gyerekei vannak, unokái. Évente talán 2-3x megy Mo-ra.
És semmi akcentusa nincs!

Hát, így.
(Nagyvonalakban írtam, talán nem minden pontos, elnézést, ha esetleg a volt útitársam is olvasná a kommentet.)

tableno 2014.07.11. 18:57:41

@DieNanny [SZ,CH]: "Te miért vagy Ausztriában?" - a kérdés helyesen: "Te miért vagy?" :))

DieNanny CH 2014.07.11. 19:12:28

@adg [Au, Darwin]:

Ismerősünk tanyája a Duna-Tisza közén is kimaradt, kb 8 éve van ott villany, előtte 20 évig csak generátor volt a mosógéphez, meg vasalóhoz, mobiltelefonhoz.
Állattartók, úgyhogy a fagyasztójuk az 5 km-re lakó szomszédnál volt elszállásolva...

DieNanny CH 2014.07.11. 19:13:53

@tableno:

:-)

"Amúgy mindenki okkal van a világban... Még az is, akit mi nem szívesen látunk.)

tableno 2014.07.11. 19:14:37

@DieNanny [SZ,CH]: tényleg, megkaptad amit küldtem?

DieNanny CH 2014.07.11. 19:20:47

@tableno:

Igen, bocs, elfelejtettem visszajelezni. Köszönöm.

tanato 2014.07.11. 20:08:05

@blackhair-lady: Ja, sokan voltak határőr, sorkatonák a 40 év alatt a nyugati határon,több százezren.Az elbeszéléseik maguk az élő történelem.Ők nem hazudnak mint a politikusok,elmondják mi volt akkor.

Quercus a favágó 2014.07.11. 20:39:35

@nezzazegfele:

" Közmunkára fogtak kolléga? "

Ez nálam alaptevékenység.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.12. 00:44:51

@Mirjam2: Erröl anyäm jutott eszembe. Ö mondta pärszor, amikor az öcséim räkezdték, hogy aaaanyaaa, hogy Anya most nincs. Megszünt létezni. :-)
@zöldeketbeszélek: :-) Férjem is szokta mondani, hogy ha kérdezik, akkor a plüssällatgyüjtemény a gyereké... (aki amugy még nincs)
@Mr Long (UK): Hät ha annyira érdekel, akkor Zürichben is ellenörzik beszälläskor, ha Bp-re megyek. Söt a repjegyemen rajta van, hogy az esetleges vizumkötelességröl érdeklödjek az utazäs elött. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.12. 03:39:45

Még a kommentek előtt:
Haha, kurvajó vagy, leány; vagány, belevaló kis bestella... :-)).Sose bánkódj, Budapest, Magyarország megvár, ha haza is akarsz költözni, és majd fog jönni a lóvé is, meg a láv is... :-))A nyugati munkatapasztalat és a működő idegennyelvtudás meg aranyat fog érni, akárhol is élsz tovább.Grat és sok sikert! :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.12. 04:07:55

@Kövérmadár [swe]: "mint amikor John Candy"

Ne bántsd a medvét, odavan már szegény...Nem sok filmjét láttam, de azokban jó arc volt...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.12. 04:12:18

@Kövérmadár [swe]: Aki rá se szokik, arra mit mondasz lassan?
:-))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.12. 04:36:16

@firg_firg: "Mert latta a sajat szemevel a Balcsinal hogy milyen cuccaik vannak. Meg mert olyan sok embernek volt disszidalt ismerose hogy sokan kaptak elso kezbol infot. "

Erre mondták akkoriban, hogy külföldreszakadt, ám cseppet sem szakadt hazánkfia... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.12. 04:46:09

@Th's child: Téhá gyerekét elnöknek!Ez nagyon ott van...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.12. 04:57:44

@Hari Seldon 2: "Amíg azt mondja Magyarországra, hogy otthon, addig vágyik is oda vissza. Nem fogja ,agát jól érezni magát ott. Szerintem nem az a tipikus kivádoló alkat."

Hátőőő, én is használom, de semmi sem áll távolabb tőlem jelenleg, mint hogy hazaköltözzek/zünk végleg.Talán majd nyugdíjas korunkra, ha lesz még akkor olyan, hogy nyugdij, meg kor.
De én is használom az itthon (ahol éppen élek) vs otthon (a hely, ahol születtem) kifejezéseket.
Lehet, persze jobb, kifejezőbb lenne a hazám vs házam, ott is csak minimális a különbség... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.12. 05:16:14

@Herr Géza: A reggeli merevedés deréktájban kezdődik? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.12. 06:02:19

@diggerdriver: Úristen, de kéne egy ilyen Bömbike, szinte bárki fél karját odaadnám érte... :-))
Legalább egy napra, vagy egy órára...Egy befagyott tavon, a felcsiszolt jégen mekkorát élvezkednék vele...
Nem, nem tudok így vezetni, de attól még élvezet lenne.Lehet, el is csöppennék... :-)))

DieNanny CH 2014.07.12. 20:27:14

@QUERCUS:

Ha az, akkor te honnan tudsz róla? :-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása