oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. augusztus 22. 06:47,  Talán véget ér a rémálom 149 komment

2013. augusztus 22. 06:47 Határátkelő

Talán véget ér a rémálom

A tervezgetések ellenére még sosem jártam Egyiptomban, és ha a helyzet nem javul, nem is nagyon fogok a közeljövőben, pedig a tengerparton kívül is rengeteg érdekes látnivaló van az egyik legszebb múltú országban. Nyári sorozatunk legfrissebb írása Timi nevéhez fűződik, és kiderül belőle, hol is nyaralnak az egyiptomiak, ha el tudnak menekülni a feszült belpolitikai helyzet elől. (Külön köszönet a képekért!)

Alexandria tengerpart cím_1.jpg

„Magyar viszonylatban lassan-lassan vége van a nyárnak, ám Egyiptomban se híre, se hamva nincs még a hűvös időnek: nagyban tombol a hőség és november végéig marad is a ragyogó napsütés és a kánikula.

Egyiptom két tengerpartjával nem csak a külföldi turisták közkedvelt nyaralóhelye: a helyiek is előszeretettel töltik nyaruk egy részét a vízpart közelében családjuk, barátaik társaságában. (Eltekintve persze a jelenlegi háborús helyzettől, amikor is örül az ember, ha a város egyik végéből a másikba át tud jutni minden gond nélkül, nem hogy még a nyaralást tervezze.)

Ha a Nílus földje, akkor mindenkinek Hurgada és Sharm El Sheikh jut eszébe először, mint üdülési célpont, ám az egyiptomiak többsége, habár a két említett turistaparadicsom is népszerű úticél, inkább a külföldiektől távol szeret nyaralni.

Marina, nem sajat kep.jpgMarina (nem saját kép)

Marsa matrooh, nem sajat kep.jpgMarsza Matrúh (nem saját kép)

Külföldre nem igazán szoktak utazni, maximum vízummentes országokba, mint Törökország, Malajzia, Indonézia, esetleg még az Arab-öböl térségébe, melynek országai egyébként mind vízumkötelesek az egyiptomiak számára, ám mégsem annyira tortúrás megszerezni, mint például Európába. Meglepő, nem? Sok egyiptomi még soha nem lépte át az országhatárt.

A legnépszerűbb úticél

A kairóiak körében a legfelkapottabb város nyáron egyértelműen Alexandria, mely a fővárostól 3 órányira található. Kocsival, vonattal, illetve távolsági busszal könnyen megközelíthető. ( Kb. 30 font, azaz 1200 Ft egy útra a jegy az utóbbi két közlekedési eszközön.)

Habár ennek az alexandriaiak nem túlzottan örülnek, mivel ilyenkor nyáron nagy a tömeg és véleményük szerint a fővárosiak túl sok piszkot és szemetet hagynak maguk után.

Alexandria varázslatos hely, teljesen más a levegő is a tenger miatt Kairóhoz képest, nincs az az elviselhetetlen forróság, sokkal tisztábbak az utak, végigmehetsz hosszában a városon végig a tenger mentén haladva.

Alexandria hajokazas.jpg

haborgo tenger Alexandriaban.jpgHajózás és háborgó tenger Alexandriában

Az emberek ugyanolyan vagy talán még kedvesebbek is, mint Kairóban, és rettentő büszkék a városukra - teljes joggal. Mindig kihangsúlyozzák, hogy ők alexandriaiak, nem pedig egyiptomiak.

(Egy kis érdekesség: legtöbbször az „Egyiptom" szót az itteniek Kairó szinonimájaként használják. Tehát aki például Alexandriából megy a fővárosba, az sok esetben azt mondja arabul, hogy Egyiptomba megy, nem pedig azt, hogy Kairóba.)

Az idelátogató egyiptomiak általában szállodák helyett lakást bérelnek, mert az sokkal kifizetődőbb. A tengerpart csodálatos, tele van éttermekkel, kávézókkal és strandokkal.

A férfiakat viszont el kell keserítenem, ugyanis itt nemigen látni bikinit a lányokon, maximum a gyerekeken: általában a nők ruhában vagy burkiniben – búvárruhához hasonlító ruha úszósapkával - szoktak bemenni a vízbe, vagy helyette inkább csak az árnyékben hűsölnek.

Könyvtár és csónakázás

Ha valaki Alexandriában jár, szinte kötelező ellátogatni a híres alexandriai könyvtárhoz, még ha csupán kívülről is szemléli az ember. Emellett lehet még csónakázni egyet a Földközi- tengeren, illetve kihagyhatatlan program egy nagy séta az egyik kedvenc helyemen a városban, Montazahban.

Montazah Alexandria egyik kerülete és egyben egy hatalmas park is tele pálmafákkal, gyönyörű virágokkal, két meseszép kastéllyal, egy világítótoronnyal és természetesen az elmaradhatatlan tengerparttal.

Kastely Montazahban.jpg

Montazah-vilagitotorony.jpgMontazah - kastély és világítótorony

Alexandrián kívül van még néhány tengerparti város, amelyek igen közkedveltek a helyiek körében. Ilyen például Kairótól csupán egy órányira Ejn Szokhna a Vörös-tenger partján, ahol számtalan magánapartman sorakozik végig a tenger mentén.

Marina városa, ami közel fekszik Alexandriához (akit érdekel a történelem, itt található a közelben El-Alamein is), vagy Marsza Matrúh, ami szintén a Földközi- tenger partján fekszik nagyjából félúton Alexandria és a líbiai határ között.

Ain Sokhna.jpg

Ain Sokhna Apartmanok.jpgEjn Szokhna és az apartmanjai

Őszintén remélem, hogy még a nyár vége előtt véget ér a jelenlegi rémálom és mindenki kipihenheti magát és a stresszes napokat valamelyik tengerparton... békességben és biztonságban.

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat nyaralás Egyiptom országfelelős

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr705469763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.22. 06:56:36

Köszi Timi, szépek a képek.
Tervben volt, hogy megyünk, de a jelenlegi helyzetben inkább majd később.
Érdekes párhuzam, itt is azt mondják sokan, hogy Zürich = Svájc.
:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.22. 08:35:10

Ha mar Egyiptom, akkor kerdezek, megprobalok tajekozodni.

1) Az atlagember hogyan viszonyul a vallashoz (mennyire veszi azt komolyan)?
2) Ha robbantast latnak a hirekben, akkor azt elitelik / kozombos / orulnek neki?
3) Sokan mondjak, hogy kedves emberek, de nekem valamiert az eroszakos oldalukat mutattak. Vajon letezik ekkora pech vagy maskent definialjuk a kedvesseget (nekem eddig a thaiok voltak az etalon ezen a teren)?
4) Mi a gond az aktualis hatalommal? Miert a haboru?
5) Mi volt a baj az elozo fonokkel?
6) Mik az alternativak a mostani helyett?
7) Mit szeretne a nep? Milyen egy ideologizalt Egyiptom a szamukra? (Pl. ki es milyen iranyba vezessen?)

(nem nagyon kovetem a hireket, az atlagember szemszoge erdekel, nem a nyugati sajtoe)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.22. 08:38:37

@Kovermadar: Jó kérdések. Egy korábbi írásában Timi azt mondta, hogy ott (is) megosztott a nép. Ezért a balhé.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.22. 09:17:35

@tilmir:
Na de ennyire?
'98-ban nalunk is volt megosztottsag (a csaladban) es mar a mosolyszunet is nevetseges volt. Egymast olni ideologiak miatt... az is az szerintem.

A kerdes ezzel kapcsolatban: ugyanazt akarjak csak maskepp jutnanak el oda vagy egeszen mast akarnak.
Elobbinel, ha mar eleg ver folyt / eleg mosolyszunet volt ugyis rajonnek, hogy hulyeseg az egesz.
Utobbi esetben nem tudom mi lesz. Illetve sejtem, mert ez jo ok lehet az elvandorlasra. Dehat egy orszag (fel orszag) hova tud elvandorolni?

@diggerdriver:
Semmit sem tudok az ottani gazdasagrol.
Egy pelda: ha nekem kufarkodni kellene, akkor en sem akarnek dolgozni. Ha egesz nap szamolni / rajzolni / tervezni, akkor talan meg haza is vinnem a munka egy reszet, mert hobbi lenne.

Szamomra elkepzelhetetlen, hogy ne akarjak dolgozni / csinalni valamit. Zopilote-n kivul meg nem lattam olyat, aki kifejezetten azt elvezte, hogy nem csinal semmit :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.22. 09:20:16

@Kovermadar: Más nép, más mentalitás.
:)
Azt hiszem tök mást akarnak, de majd (remélhetőleg) jön Timi és megmondja a tutit.
:)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.22. 09:23:43

@Kovermadar: En turaznek, nem lenne gond. A legjobb az lenne, ha valaki fizetne is erte.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.22. 09:37:18

@Kovermadar:
2. pont annyira mint más országban
3. ezt a médiából veszed? a médiából milyen kép alakul ki rólunk pl? na pont annyira stimmel...

négyzet 2013.08.22. 09:38:47

@Kovermadar: Hát ugye elég rendesen megkötött Egyiptomban (és a Közel-Kelet más országaiban) a kizsákmányoló, diktatórikus elit. Az a közös ezekben, hogy egy szűk réteg jól él, katonai háttérrel megtámogatva tartják kézben a hatalmat, miközben a nép egyre durvábban elszegényedik, nincs infrastruktúra, nincsenek normálisan működő intézmények (oktatás, egészségügy), Egyiptomban Mubarak 30 éven át volt az ország elnöke, közben egyre nőtt a szegénység, van kábé 15 millió ember az országban, aki napi 1 dollárnál kevesebből él. Szerintem ez épp elég a feszültségekhez. Amikor két éve az arab tavasz megindult azt hiszem talán épp Egyiptomban, a célok elég világosak voltak, normálisan működő országot akartak az emberek (voltak interjúk), végül voltak választások, jött Murszi és a muzulmán testvériség, de a dolgok nem nagyon mozdultak. Ezek a rendszerek ugyanis nagyon nehezen változnak meg, hiszen mi sem csábítóbb, mint egyszerűen beleülni a már jól bejáratott kizsákmányoló szerepbe, ami vagy ugyanazt, vagy egy másik, de hasonlóan szűk elitet szolgál ki, miközben a nép ugyanolyan szegény marad.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.22. 09:40:00

@Babette_: na jo, csak ez mindig ugy mukodik, hogy ha az ellen robbant akkor a mocskos gecik, ha mi robbantunk, akkor merrt igazunk van.

tableno 2013.08.22. 10:14:42

@négyzethálós: Nagyon pontos elemzés! A Magyarországgal való mindennemű egyezés sajnos nem a véletlen műve...

Bebbi 2013.08.22. 10:32:19

Nekem meg az lenne a kerdesem Timihez, hogy milyen magyar nokent elni Egyiptomban es mikent eli meg egy ottani no a hirekben szereplo nok ellen iranyulo eroszakos tamadasokat? (nem akartam mas szavakat hasznalni, nem tudom, hany fiatal olvassa ezt a blogot).

Oszinten szolva az utobbi honapok ilyen jellegu hirei utan nekem egyfajta "undorom" kezdett kialakulni Egyiptommal szemben, ahogy Indiaval szemben is. Konnyen lehet persze, hogy ezek a hirek tulzoak, csak fel vannak nagyitva, de nekem valahogy nem ez az erzesem.

Jelenleg ott vagyok, hogy bar meg akartam latogatni egy jo par orszagot meg, de ahol ilyen jellegu dolgok tortenhetnek fenyes nappal, masok szeme lattara nokkel, oda nem megyek.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.22. 10:33:43

@Mr. Long: azért talán van bennük annyi, hogy a robbantás nem jó...

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.22. 10:34:31

@négyzethálós: ez egy általános igazságnak tűnik...

négyzet 2013.08.22. 10:45:37

@Babette_: tűnik. Valójában nagyon sokféle kombinációja létezik a politikai, intézményi, gazdasági rendszereknek. Egy nagyon rossz szélsőség Észak-Korea, holott a kvázi autoriter vezetésű Szingapúr a világ egyik leggazdagabb országává tudott emelkedni.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.22. 10:53:42

@négyzethálós: vannak népek, akik autoriter tudnak csak létezni viszonylag sikeresen.
és egy erős vezető mindig kell, az más kérdés, hogy a vezető milyen morállal rendelkezik és mire használja a hatalmát.

négyzet 2013.08.22. 10:59:04

@Babette_: és van, hogy a szándék megmarad, de az eszközök átalakulnak, és végül a szándék is értelmetlen lesz. Érdekes például az amerikai demokrácia története. A gyarmatosítás nem működött a dél-amerikai módon, a kizsákmányolás nem működött dél-amerikai módon, hát kénytelenek voltak ösztönzőket, tulajdont és jogokat adni a telepeseknek, hogy dolgozzanak (és így az elit is jövedelemhez jusson). Furcsa mód a gyarmatosítás így lett az (eleinte nem túl széles) demokrácia alapja.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.22. 11:43:29

@Bebbi: akkor elég sok hely ki fog esni neked...

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.22. 11:44:26

egyébként tessék, ezért kapunk sámános posztot a képünkbe...
dél van és nincs 100 komment

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.22. 12:04:49

nem akarok politizálni, de megtaláltam a 2014-es választások titkosan kiszivárgott filmfelvételét:
indavideo.hu/video/Sheep_Protest_-_FREAKING_HILARIOUS

andaluzkutya 2013.08.22. 12:15:43

@tilmir: Én most kivételesen dolgozom:) De Egyiptomhoz egyébként se tudnék sok okosat hozzászólni (nem mintha máshoz tudnék:) ). Nagyon más világ, még akkor is, ha némely kép nagyon szép.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.22. 12:20:01

@andaluzkutya: Ezért lett volna jó, ha jön Timi. A múltkor is sok érdekes dologra világított rá. Remélem, minden rendben van vele...

ffüttyfürütty 2013.08.22. 12:25:20

@Kovermadar: "Dehat egy orszag (fel orszag) hova tud elvandorolni?" - Hozzátok?
@Bebbi: az a gáz, hogy ha a google-ba beírod, hogy svéd már akkor is elég csúnya dolgok tudnak szembe jönni :(

magyarlanykairoban 2013.08.22. 12:25:27

@négyzethálós: Az Arab tavasz Tuneziabol indult.

Sajnos itt nincs kerdes, hogy szeretned vagy nem: ez lesz es kesz. de tudod mit? Ennyi embert lehet maskepp nem lehet iranyitani, csak dikaturaban, ahol mindenkinek csond van. Van egyfogadod, vagy mesz a bortonbe, mert a rendszer ellensege vagy.

magyarlanykairoban 2013.08.22. 12:25:28

@Kovermadar:

1) Az atlagember hogyan viszonyul a vallashoz (mennyire veszi azt komolyan)?

Minden csaladtol fugg. van, ahol a ferfiak minden egyes imat a mecsetben imadkoznak, mindenki napi szinten olvassa es momorizalja a Korant ...stb. tehat mindent precizen betartanak...de vannak akik hiaba muszlimok, nem imadkoznak, cigarettaznak, alkoholizalnak, noket hajkurasznak...( lasd Sharm el sheikh meg Hurgada kituno pelda, tisztelet a kivetelnek). Van aki kendot hord, de bulizni jar. :D Szoval ugyanugy, mint mas vallasban, itt is talalkozol ilyennel is olyannal is.

2) Ha robbantast latnak a hirekben, akkor azt elitelik / kozombos / orulnek neki?

Nem latok bele mindenki fejebe, de igen, elitelik. Tudod, a Koranban is benne van, hogy egy aratlan embert megolni olyan, mintha az egesz emberiseget megolted volna. Egy muszlim " testvert" megolni pedig nagy bun. Persze ahogy latod, ez sem hat meg minden muszlimot sajnalatos modon. :S

3) Sokan mondjak, hogy kedves emberek, de nekem valamiert az eroszakos oldalukat mutattak. Vajon letezik ekkora pech vagy maskent definialjuk a kedvesseget (nekem eddig a thaiok voltak az etalon ezen a teren)?

Hm, attol, hogy ramenosek es mindenuket el akarjak adni neked szerintem meg nem jeleni azt, hogy nem kedvesek. Nezd akkor oket, mikor nem uzletrol van szo, nem a bazarban setalsz. Nagyon nagyon segitokeszek, altalaban mindig szamithatsz rajuk, barmi tortent, ok nem fognak elsetalni melletted, mint Magyarorszagon. Egy ket mogorva buszsofort leszamitva tenyleg kedvesek az emberhez. ( Altalaban, bar a jelenlegi helyzet utan vannak ketsegeim efelol, mert az emberek most olyan szinten utaljak egymast ha nem egy velemenyen van a masik vele, hogy az hihetetlen.) Csak egy hulye pelda: ha a buszon ralepsz valakinek a labara, nem formed rad, hogy mit kepzelsz, hanem szinte meg o ker bocsanatot. :) Jo kerdes, hogy kik kedvesebbek, de lehet igazad van, es nem verik le ebben a thaifoldieket. :)

4) Mi a gond az aktualis hatalommal? Miert a haboru?
Ebbe nem szeretnek bele menni, mint mar irtam, az emberek nagyon megosztottak, nekem is van termeszetesen velemenyem, de inkabb megtartanam magamnak, nem akarok vitatkozni senkivel. :D Ha CNN, BBC es Aljazeerat nezel, olvasol, azok nem rosszak, bar oket is kikialtottak, hogy a "terrorizmust" segitik..Ugyhogy kb. Isten tudja most mar, mi folyik ebben az orszagban, de az biztos hogy semmi jo fele nem haladunk, sokak szerint rosszabb lesz, mint Mubarak idejen. A legjobb, ha Youtube felveteleket nez az ember, amiket azok kesziettek, akik ott voltak a helyszinen vagy olyanoktol tajekozodik, akik ott voltak.

6) Mik az alternativak a mostani helyett?
Az majd kiderul, de nem hiszem, hogy sok alernativa lesz.

7) Mit szeretne a nep? Milyen egy ideologizalt Egyiptom a szamukra? (Pl. ki es milyen iranyba vezessen?)
Erre vegkepp nem tudok valaszolni. :D Mar maguk sem tudjak...Mindenki mast. :)

Indygo123 2013.08.22. 12:26:33

Én az elmúlt 4 évben több, mint 12x voltam hosszabb rövidebb időt Egyiptomba... és októberben is tervezem (reméljük nem kell halasztani). Annyit mondhatok, hogy csodálatos úticél ez az ország... Az hogy jelenleg milyen a politikai helyzet, mondhat bárki bármit, innen nézve könnyű megállapítani. Remélhetőleg mielőbb rend és nyugalom lesz. És turistaként egyébként sem politikai tüntetésekre kell járni :))))

andaluzkutya 2013.08.22. 12:36:23

@ffüttyfürütty: Beírtam. A legcsúnyább az volt, hogy a "Svéd Külügyminisztérium nem javasolja a beutazást Egyiptomba". Igaz, csak az első oldalt néztem át:)

Bebbi 2013.08.22. 12:44:48

@Babette_: hat, igen, es ez azert eleg szomoru. :-(

magyarlanykairoban 2013.08.22. 12:51:12

@Bebbi: Nem tudom, a blogomon talalsz par posztot a nokkel kapcsolatban, de en pedig sokat jartam busszal, nem egyszer heringek modjara paszirozodva ossze a tobbi utassal, es soha semmi atrocitas nem ert, de lehet en voltam csak ennyire szerencses. Persze en is hallottam tonrteneteket, hogy valakit itt ott megfogdostak a tomott buszon, vagy metron... de szerintem foleg turistakent nem kell semmitol tartani, maximum a szemermetlenul flortolo es bokolo egyiptomi pasasoktol a szallodaban, meg a bazarban, de nem kell rettegni, hogy elvisznek :D A nok amugy sem szoktak este egyedul maszkalni, ha tehetik. Velem egyszer esett meg olyan, hogy este fel 10 fele vartam a ferjemet az egyik fout menten munka utan, es meg nem is voltam egyedul, mert mas emberek nem messze tolem vartak a buszra ( ugye itt nincsenek buszmegallok), es egyszercsak leparkol mellettem egy kocsi, egy fiatal srac ul benne, es mondja menjek vele. Nem reagaltam semmit, mintha ott sem lenne, meg perszor elismetelte, es elment. 2 perc mulva megint ugyanugy visszajott, na akkor mar mondtam neki par kedves szot, de szerencsere elment.

Magyarorszagon folyamatosan rabolnak el es eroszakolnak meg noket buli utan...

ffüttyfürütty 2013.08.22. 12:53:49

@andaluzkutya: nálam az lehetett a baj, hogy a képekre kattintottam :(

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.22. 13:00:48

@négyzethálós:

Nemigen látok különbséget dél-amerikai és észak-amerikai modell között. MIndkét nem tioikus gyarmatosító modell, mint Afrikában, hanem telepes-modell. Talán csak az a különbség észak és dél között, hogy míg északon a szigorú faji elkülönölés volt érvényben, azaz fehérek és indiánok nemigen közösködtek egymással, addig délen nagyobb volt a keveredés.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.22. 13:02:24

@négyzethálós:

Észak-Koreát Szingapúrral nem érdemes összehasonlítani: az egyikben marxizmus van, amásikban kapitalizmus. Az, hogy egyik sem demokratikus, tény, de a gazdasági alap egészen más.

nosuti 2013.08.22. 13:15:43

@magyarlanykairoban: ez az utsó mondat, ez is saját tapasztalat? mert nekem erős túlzásnak tűnik

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.22. 13:24:39

Nagy szarban levo orszagot pedig igen is diktaturaval kell kivezetni belole, legalabbis eroskezu vezerrel. Csak aar kell figyelni, hogy ne a sajat zsebet, hanem a nepet tomje.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.22. 13:29:16

@nosuti: jol van na, de vedeni kell egyiptom becsuletet. :D

nosuti 2013.08.22. 13:33:56

@Mr. Long: ja, és Magyarország maga a szodoma és gomora :)

SzZoole 2013.08.22. 13:41:58

Hi Timi,erdekes posztokat irsz meg kell hagyni eleg bator lany vagy hogy ott elsz minden elismeresem a Tied!!!A kommentek menyisegeben nem vagy olyan nepszeru mint a tegnapi illeto,de minosegeben annal inkab,es hat a minoseg sokkal fontosabb mint a menyiseg,szerintem,de szerintem masok szerint is.Tovabbi sok jot neked,egyszer ez is csak veget er es ujra bekesebb lessz minden mert Egyiptom azert egy csodas orszag.

négyzet 2013.08.22. 13:47:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: hát épp ez az, h az egyik nem (annyira) demokratikus, és mégis

négyzet 2013.08.22. 13:49:50

@magyarlanykairoban: "Magyarorszagon folyamatosan rabolnak el es eroszakolnak meg noket buli utan... "

tényleg??

zopilote 2013.08.22. 13:52:41

@Kovermadar:
" Zopilote-n kivul meg nem lattam olyat, aki kifejezetten azt elvezte, hogy nem csinal semmit :) "
Tevedes!:) Azt elvezem, hogy nem kell mennem dolgozni, szabad vagyok, azt csinalok olyankor, amit akarok: olvasok, konyvtarba jarok, utazok, stb. Azt a szot, hogy unalom, nem ismerem. Minden nap reggel 5 - kor kelek peldaul olyankor is. Lassan 6 honapja melozok, gyakran hetvegeken is, es kezdem unni. Pedig szeretem, amit csinalok. Nem tudnam munka nelkul elkepzelni az eletemet:) Prolinak szulettem, nem kizsakmanyolo kapitalistanak:)

négyzet 2013.08.22. 13:52:55

@magyarlanykairoban: annyi embert nem lehet csak diktatúrában irányítani? mekkora ökörség már ez?? Németország népessége nagyobb, mint Egyiptomé!

nosuti 2013.08.22. 13:55:22

@Mr. Long: ja, hogy igény az volna rá :))

tableno 2013.08.22. 14:05:54

Timi, nem tervezed, hogy (legalább ideiglenesen) elhagyod Egyiptomot? Én a helyedben inkább visszaköltöznék Magyarországra, mielőtt kitör egy szíriai típusú polgárháború.

zopilote 2013.08.22. 14:18:26

@négyzethálós:
A nepek olyanok, mint az emberek: van szemelyiseguk, egyeniseguk, jo es rossz tulajdonsaguk, ami az idok folyaman alakul, valtozik. Van sok olyan nep, ember peldaul, aki nem kepes az onallo gondolkodasra, na ezeknek kell a diktatura, a Nagy Vezeto:) (aki lehet jo vagy rossz) A masik az, hogy diktaturabol demokraciaba atmenni ido, fokozatossag kerdese. Hirtelen jot szabadsaggal nagyon kevesek tudnak elni. Ez az egyik legnagyobb problema szerintem. De un. kulturnepek is at tudnak menni a diktatura szeretetebe, pl Nemetorszag:(

SzZoole 2013.08.22. 14:37:28

@nosuti: annyira nem eros,ha jartas lennel a magyarorszagi ejszakai eletben lathatod hogy mi tortenik a sok tizenevesel,anyiban tulzas egy kicsit hogy elraboljak oket,nem kell mennek ok maguktol is,a G.I.N.A. megteszi a dolgat.Az mar egy mas kerdes,hogy ez mennyire egy gusztustalan dolog!!!

magyarlanykairoban 2013.08.22. 14:57:03

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem tudom sajnos megnezni a videokat az internetem miatt, de ha az amire gondolok, akkor annyit szeretnek hozzafuzni, hogy nem azt mondtam, nincsenek egyiptomi nok bikiniben, hanem azt, hogy nem jellemzo, Alexandriaban maximum privat parton lathatsz olyat, de ha vegigmesz a parton, pedig jo parszor voltam mar ott, de sosem lattam not bikiniben. Pl. Marinarol hallottam, hogy ott viszont vannak bikinis nok.

VHB 2013.08.22. 15:01:51

@magyarlanykairoban: Nyugi, semmi köze a linkelt videóknak egyiptomi nőkhöz. Mondjuk számomra ők olyanok lehetnek, mint a törp asszonyok a gyűrűk urában.

"A törp-asszonyok kevesen vannak, az egész népnek talán egyharmadát sem teszik ki. Nemigen hagyják el otthonaikat, csak végszükség esetén. Kinézetük és hangjuk hasonló a férfiakéhoz. A törpök csak egyszer nősülnek, vagy mennek férjhez, és roppant féltékenyek, mint mindenben, ami a jogaikba vág. Végső soron a törp-férfiak egyharmada sohasem köt házasságot. Az egyetlen törp-asszony, akikről ezekben a históriákban említés történik, Dis, II.Thráin lánya. "

magyarlanykairoban 2013.08.22. 15:02:10

@négyzethálós: Tevedes, nezz utana, de tenyleg nem sokkal kevesebb, mint Egyiptom. Nem tudom, akkor ugy mondom ide eros kezu ember kell...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.22. 15:07:26

@magyarlanykairoban:

Viccnek szántam a videókat, a videókon ruhában fürdő nők vannak, de mind totál európai, azaz nem egyiptomiak.

magyarlanykairoban 2013.08.22. 15:08:13

@tableno: De, tervezzuk, de azert ez nem olyan egyszeru, mindenunk itt van es egyenlore dolgozni is tudunk, boltok nyitva...Attol is fugg ez, hol laksz Kairon belul...

magyarlanykairoban 2013.08.22. 15:11:41

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Jah ertem. Egyebkent meg nok elott sem vetkoznek am le. Voltam ilyen csak noknek fentartott villaban, ahol van medence, befizetsz egy piti osszeget es egesz nap ott vagy, furodhetsz, van ahol konditerem is van....csinalnak dobolos, tancolos programokat is :) Es teljesen elszeparalt hely, kizarolag nok vannak, de a legtobben igy is ha nem is hosszu ruhaban meg kendoben, de ujjatlanban, rovidujjuban, terdig ero nadragban vannak...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.22. 15:19:39

@magyarlanykairoban: hat akkor semmi ertelme egyiptomba menni. melegvan, minden tiszta homok es meg csajokat sem latni. Ennyi erovel mehetetk az eszkimokok koze is, bar ott lehet kutyaszannal szaguldozni, meg jegesmedvere, fokara vadaszni...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.22. 15:23:04

@magyarlanykairoban:

Én sem szeretem a meztelen nőket. Sokkal szebb látvány lehet egy felöltözött nő.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.22. 15:29:09

@Mr. Long:

Igen, a leggings valóban a kedvencem, de lehet nem feltűnően színes is. S persze van más ruha is.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.22. 15:39:14

Kulonben mi ez a nagy csend? Mindenki megvarta Samant es elment nyaralni?

nosuti 2013.08.22. 15:41:34

@Zoole: szomorú esetek mindenhol történhetnek a fiatalokkal.
Viszont megnéznék egy összehasonlítást, hogy más országokban ez mennyire gyakori, kiket érint stb. Nekem az az érzésem hogy a magyarországi közbiztonság azért még mindig sokkal jobb mint akár más európai országok némelyikéé. Amúgy ezt a visszajelzést kaptam expatoktól akik Budapesten élnek, hogy nekik itt nyugisabb az élet.
Ne vonj le messzemenő következtetéseket olyan esetekből, amit a média felkap.
Ott van például most a székesfehérvári drogos ügy. Ott nőttem fel, az ország egyig legunalmasabb, legnyugisabb városa. Hülyegyerekek mindenhol vannak.

Warlimont 2013.08.22. 15:52:56

@négyzethálós: Az eszak-afrikai (afrikai, közel-keleti, stb) orszagok nagy utemben tulnepesednek, igy ha lenne is penzuk infrastruktura kiepitesere, folyamatosan kinönek azt. Erdemes megnezni ezen orszagok lakossaganak az atlageletkorat, nagyon fiatal. A tulnepesedes miatt persze munka sincs eleg, igy rengeteg a raerö fiatal (harckepes), primitiv de minimum iskolazatlan (azaz könnyen fanatizalhato) felnött. Ezek egy resze lazong-harcol valami ködös ideologiai celert, a masik fele meg eppen elözönli Europat.
Es mivel a helyzetet semmilyen kormany sem tudja közeptavon sem megoldani, ezert ezek az orszagok allando taptalajai lesznek az oda-vissza forradalmaknak, puccsoknak, lazongasnak. Eddig Eszak-Afrika kulönfele diktatorok altal evtizedeken at karban volt tartva kifele, viszont most, hogy a nep megizlelte az "utcai politizalas" izet, es hogy a nem tetszö politikusok eluzhetök, raerö idejukben tartos polgarhaborukra fognak berendezkedni.

A Nyugat oriasi öngolt lött, amikor a mar kiismert, adott arfolyamu diktatorok helyett a kontrollalhatatlan kaoszt valasztotta. A sziriai haboru sem a jo es a rossz harca, a muzulman fanatikus mostani ellenzekkel meg sok baj lesz, amikor egyszer a nyugat segitsegevel Asszadot megbuktatjak.

ffüttyfürütty 2013.08.22. 15:55:28

@Mr. Long: Nem, mióta papucsállatkák vagyunk nehezebb gépelni a csillókkal.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.22. 16:04:24

hát ez rettenetesen lepukkantnak néz ki, alapból nem rajongok a mediterrán üdülőhelyekért, de ide akkor se mennék, ha béke lenne és fizetnének érte.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.22. 16:07:19

@ffüttyfürütty: es nehezebb is vegiggondolni az irando dolgokat vagy miket

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.22. 16:10:05

@Warlimont:

Nem ez az amerikai külpolitika első fatális tévedése, s nem is ez lesz az utolsó...

VHB 2013.08.22. 16:13:25

@ffüttyfürütty: XD

Bankár biológiai síkon, sültcsirke aprító tanácsnokkal, keretben.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.22. 16:34:02

@Réka ‎:
Szamomra sem az igazi. A pueamisokat meg kell nezzuk egyszer, de azt hiszem annyi eleg is lesz.
Sok magyar megorul azert a videkert. Talan a megfizethetosege miatt, nem tudom.

montroyal ( CAN qc) 2013.08.22. 16:37:23

meg nem olvastam el de a cimhez; igen veget ér , el kell koltozni, mar oda koltozni is vegzetes hiba volt persze nok eseteben ,. ja a szerelem vak...

négyzet 2013.08.22. 16:43:34

@Réka ‎: ezzel én is így vagyok.

négyzet 2013.08.22. 16:49:34

@Warlimont: igen, ez igaz. bár ha lennének működő intézmények, talán a demográfiai kép is másképp nézne ki.

montroyal ( CAN qc) 2013.08.22. 17:01:55

@tableno: egy biztos kulombseg a birka magyarok soha nem mennek ki az utcara megdonteni barmilyen hatalmat ... hiszen 2-5-10-20 év mulva biztos jobb leszs ... ha igerik...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.22. 18:12:26

@ffüttyfürütty:
Elképzelem, ahogyan Sámán áll a KFC-ben a hátsó, "étel"összerakós helyen egy nagy üst fölött. Kevergeti, közben kántál és a mi avatárjainkat dobálja bele voodoo-bábú formájában.
Ezt sziszegi hozzá: Pimasz kisz éltelen papucállatkák... meglakoltok... sssssszszszsz!!!

montroyal ( CAN qc) 2013.08.22. 18:31:56

@magyarlanykairoban: ja .. arab mentalitas ! felesege viszont elfuggonyozve bezarva otthon.. o viszont barmelyik not maceralja beszol stb .. meg itt canadaban is ha egy no egyedul van a buszmegalloban az arabok maceraljak.. na kedvesen udvariasan mosolygosan mert a torvenyek itt szigoruak.. de nem tudjak megallni hogy ne szoljanak be...

magyarlanykairoban 2013.08.22. 18:50:50

@montroyal: Ne altalanosits. :) Azt irtad arabok...azok lehetnek algeriaiak, tuneziaiak, marokkoiak, szaudiak, kuwaitiak es meg sorolhatnam. Illetve mindenhol elofordulnak bunko emberek, nem csak az arabok koreben. Ha otthon epitkezes mellett mesz el, vajon hany munkas nem fog beszolni neked beszolni meg futtyogni? Meg kirivo ruhaban sem kell lenned hozza :) "felesege viszont elfuggonyozve bezarva otthon" Ez is csak egy sztereotipia...

montroyal ( CAN qc) 2013.08.22. 19:03:35

@magyarlanykairoban: altalanositok azokra akik beszologatnak es molesztaljak a noket .. mindegy milyen nemzetiseguek de arrol a feltekerol ... semmi gatlas( neveles , mert itt is volt pelda amikor a szulok leteremtettek a tanitonenit , hogy mer raszolni egy gyerekre hiszen az ferfi , o meg csak egy no ) nincs bennuk ... akik pedig nem csinaljak altalanositas nelkul nem vonatkozik rajuk hiszen ok nem csinaljak .. hogy MO-on az epitkezes mellett is beszolnak azok nem az iden napoztak , meg hat azert csinaltuk a HA-t mert itt ez elkepzelhetetlen barmilyen formaban barhol...(kivetel ugye az ismerkedo helyek... bocs ne ragozzuk , es ne gyozkodjuk egymast , jo neked hogy ott elhetsz, sok szerencset..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.22. 19:05:22

@montroyal:
Ezt egyébként észrevettem más nemzetek fiainál is.
Van egy olyan érzésem, hogy nemzettől, vallástól, bőrszíntől függetlenül egyész egyszerűen korcsosul el az emberiség. A nagy szabadságban semmiféle konrtoll nincsen, a törvények a legritkább esetben súlytanak le kőkemény szigorral a bűnelkövetőkre.
Már kevésbé rettegnek az emberek attól, hogy ha rosszat csinálnak, bajba kerülnek.
Már egyáltalán nem végedni való érték az, ha nem macerálom a másikat (nem szólok be, nem lopom meg, nem zaklatom, nem verem el, stb). Letalábbis nem látom, hogy "ránk", olyan nagyon vigyázna az állam... az elkövetőt pedig "mindig meg kell/lehet érteni".

Nekem pl. hiányzik az utcáról az erővel fenntartott rend... amikor tudom, hogy bármikor ott teremhet egy rendőr és megvédhet.

De lehet csak nekem... sőt, valószínű, hiszen a világ nem pont ebbe az irányba halad :(

montroyal ( CAN qc) 2013.08.22. 19:28:34

@Kovermadar: Nekem pl. hiányzik az utcáról az erővel fenntartott rend... amikor tudom, hogy bármikor ott teremhet egy rendőr és megvédhet.

en ugy vettem eszre itt ha tenyleg surgos , barmilyen eroszakos cselekmeny tortenik nalunk egy percen belul 2-3 rendorauto ott van ..persze az aki 9 golyoval agyonlotte a buszon levo fiut ( kessel a kezeben de senkit nem veszelyeztetett foleg nem a rendoroket ); masodfoku gyilkossaggal vadoljak.. na ez rendben szerintem . viszont tegnap mentettek fel azt a rendornot aki bar tuntetes volt az uttesten a jardan a jarokeloket agyon gazsprayozta .. a video nem volt eleg bizonyitek ... amugy tobb vizsgalat van ellene mert egy allat... barkit megut lefujj es oromet leli benne tragarkodik... na hat 2 oldala van az ermenek..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.22. 20:22:42

@montroyal:
Való igaz... lehet rendőrrel is alaposan ráfázni. Nekem eddig szerencsém volt vagy nem tudom, de Magyarországon csak korrekt rendőrrel találkoztam. Mikor megbüntettek is jogos volt, egy szavam sem lehetett.

Úgy gondolom, hogy a civilek megvédéséhez bizonyos fokú hatalom kell. Ezzel a hatalommal pedig nem mindenki tud bánni (ld. túlkapások). Ideális esetben ilyen ember nem lehetne rendőr... ideális esetben rendőrre sem lenne szükség :)

Itt volt talán fél éve egy eset, amikor műanyag AK-47-essel raboltak ki valamit egy városban. Jöttek a rendőrök, meglátták a "fegyverest" és lelőtték. Volt némi értetlenkedés, hogy miért kellett... hát. Lehetett volna igazi is az AK-47-es, nem?
Normális ember nem hadonászik sem éles, sem játékfegyverrel.

Rendőri túlkapásról nem tudok, igaz relatív kevés hírt olvasok... erről Réka tudna felvilágosítást adni.
(biztosan van, de nem hangos tőle a média)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.22. 20:26:23

@montroyal: itt angliaban azert eleg sok rendorrel talalkozom es biztonsagban erzem magam ettol. mult hetvegen elutaztunk egy madik varosba, olyan helyen is talalkoutunk ket jarorrel, amire nem is gondoltam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.22. 20:43:33

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/130822/2011-10-10_214008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az a helyzet hogy akár tudomásul vesszük akár nem ezek a népek egyszerűen nem érettek a demokráciára. A demokráciának sok kizáró tényezője van, de egy dolgot figyelembe kell venni. A demokrácia legfőbb feltétele a kompromisszumkészség. Ahol ez hiányzik ott nem lehet demokrácia.
Mit jelent ez?
Figyelmetekbe ajánlom az amerikai elnökválasztás utáni beszédekből a VESZTES beszédét.
Aki meghallgat egy ilyen beszédet az tudni fogja az USA miért tart ott ahol van.
Magyarország szintén éretlen a demokráciára ugyanezen okból.
A „ Obama az én elnököm is és álljunk mögé” kontra „a haza nem lehet ellenzékben” idézet világosan mutatja a különbséget és mutatja a jövőt is.
@Warlimont:-al abszolút egyet lehet érteni hogy ezek a népek igénylik a diktatúrát.
Annak idején az első iraki háború után én is hülyének tartottam az idősebbik Bush-t hogy megállt Bagdad előtt és meghagyta Szaddamot a helyén. Az idő őt igazolta. A fia kivégeztette és most meg lehet nézni milyen demokrácia van Irakban.
Persze lehet puha diktatúrát is fenntartani, feltéve ha van némi fekete folyadék a homok alatt mint az emírségekben.
Alapszabály hogy befogod a pofád és nem kell dolgoznod, jól élsz.
Egyszer percekig röhögtem mikor valaki írta nekem hogy a bölcs sejkek milyen okosan fektetik be az olajpénzeket.
Negyven Ferrari és néhány aranykarosszériás Rolls tényleg tuti befektetés.
Annál csak az idegenforgalomra bazírozás nagyobb faszság. Ahogy Hagyma barátom mondta annak idején hogyha elfogy az olaj halott városok lesznek. Így igaz.
Felépíthetik ott az Eiffel tornyot meg a Big Bent is attól még a sivatag közepe nem lesz Párizs és London.
Mintahogy kiállhatok én is az udvar közepére ágyékkötőben és üvölthetek olyat mint Tarzan attól még nem leszek Tarzan. Esetleg a Feleségem maga alá pisil a röhögéstől.
Egyiptomra és egész Észak Afrikára nehéz idők jönnek

montroyal ( CAN qc) 2013.08.22. 20:56:23

@Kovermadar:Normális ember nem hadonászik sem éles, sem játékfegyverrel. ja nem az USAban vagyunk...oda egy szo sem igaz ebbol a mondatbol...

@Mr. Long:

nalunk tokeletes biztonsag van es gyors a rendori beavatkozas es ha vannak ritkan tulkapasok ,az megesik ,nem lehet vitatkozni , kinek van igaza stb ( az csak MO-on van) oktalanul sose allit neg rendor vagy nem intezkedik..

rumitom 2013.08.22. 21:19:18

@montroyal: az USAban, meg itt del-Alabamaban sem hadonasznak. ha az ember nem megy iskola kozelebe hanem megmarad a barpultok biztonsagaban baj nem erheti ;)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.22. 21:36:47

@rumitom:
Ebből nekem az jött le, hogy ha adnának a 14 felettieknek is whiskey-t, akkor nem lenne ennyi lövöldözés :)

kela-bá 2013.08.22. 22:26:43

Csodálatosan működik az emberek szembe állítása .

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.08.22. 22:26:43

Nem élek Egyiptomban, de sokszor voltam ott. Úgyis, hogy csak repülőjegyem volt oda, aztán ahogy esik úgy puffan.

Magyarok többsége azért szereti az országot, mert rohadt olcsó. Amikor nálunk -már vagy még- bőven zimankó van, 100-200 ezer forintért leugorhatsz egy hétre pár óra alatt "ólinkluzívra" Egyiptomba. Ha a reptéri transzfer alatt behunyod a szemed és a tengerparti szállodából sem lépsz ki, azt sem veszed észre milyen kotu az egész ország. Kilépni már csak azért sem érdemes, főleg a nőknek, mert igenis erőszakosan próbálnak közeledni az európai nőkhöz, amit pár szexuálisan kielégítetlen idősödő nőn kívül senki nem szeret. Vagy még ők sem. A férfiaknak meg folyamatosan eladni próbálnak valamit.
A kedvesség is inkább ennek tudható be.

A nő -még a saját vérükből való is-, másodrendű. Mintha a férj halálakor nem örökölhet sem a leánygyermek, sem a feleség. És értem én, hogy a magyar fertőben micsoda veszélyek leselkednek a lányokra, minden esetre a "gyurcsánytakarodj!" tüntetéseken tudtommal nem erőszakoltak meg egyetlen nőt sem, ellentétben Egyiptommal.

Sajnálnám ha kimaradt volna az életemből az Egyiptomi Régiségek Múzeuma, a piramisok, Luxor, Hatsepszut temploma vagy Alexandria, de a nyomor, igénytelenség és kosz nem hiányzik.
Persze vele szemben ott van a búvárkodás, ár-érték arányban a legjobb, de én isteni módon éreztem magam az Arab-öböl mentén is. Vendéglátásban nincs szégyenkezni valójuk.

Szóval rohadt nagy a kettősség, olyan mint egy zsiráf. Szép-szép, de otthonra nem kéne.

Magyarokkal találkozni persze ott is. Vagy fiatalok, vagy idősödő hobók, akik eljöttek nyaralni, aztán osztottak-szoroztak és vállalkozásba kezdtek. Turistáknak ajánlanak programokat. Egyikőjüktől sem hallottam, hogy ott akarná leélni az életét.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.08.22 21:33
Magyarország

The Seer (törölt) 2013.08.22. 22:26:43

@diggerdriver: Aztán miért ez a szaros demokrácia az etalon ? Egy diktatúra is lehet jó, sőt sokkal jobb mint más rendszer, csak normális vezető kell, ennyi a titok.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.08.22. 22:26:44

@Warlimont:

A legjobb jellemzés amit olvastam.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.08.22 20:42
Magyarország

Latcho Rom 2013.08.22. 22:35:57

@montroyal: oh montralban sosem, csak torontoban lonek ha kes van nalad, szitava.

Latcho Rom 2013.08.22. 22:39:05

@shakti_rom: visszaolvastam, latom irtal rola.

montroyal ( CAN qc) 2013.08.23. 01:01:02

@shakti_rom: ezek extrem esetek de ahogy mondjak ha egy ember meghal az eggyel tobb mint kellene .. nalunk kés sem kellett hozza hasonfekvo megbilincselt embert lott fejbe hatolrol 1 meterrol egy rendor .. felmentettek nem o volt ,nem tehet rola, csak az ujja volt ,meg a korulmenyek, meg az idegesseg..

legalabb Torontoa vadat emelnek a rendor ellen bar biztos semmi baja sem lesz ..

Latcho Rom 2013.08.23. 01:41:53

@montroyal: Tul sok ilyen tortenik mostanaban mindenhol, szadista bortonorok itt ottawaban, a lengyelt halalra teaserelo rendorok bc ben, a szadi rendorno nalatok. S nagyon bassza a csorom hogy az adonknol fizetjuk oket, busas 90 ezer evente, s nem vesznek semmi riszket, hozza nem ernenek amdelikvenshez, csak ha a foldon van mar elve vagy halva.

SzZoole 2013.08.23. 02:09:33

@nosuti: amit a media felkap???Ugyanmar ne legy ennyire naiv kerlek,En az ejszkaban evekig dolgoztam hid el tudom hogy mit lattam nagyon sokat tudnek beszelni rola...Ezek a megtortenesek nem hogy a mediaig,rendorsegig de meg a szulokig se jutottak el mert kislanyok rendkivul szegyeltek a dolgot,de ha ki is derult nagyon elenyeszo az az adapt,es abbol nem igazan lehet statisztikat kesziteni es olvasni mert nem fedne a valosagot,hid el tudom mit beszelek.

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 03:24:15

@Babette_: feloff, vagy sem, folosleges betenni olyan linkeket, amihez regisztralni kell. Senki kedveert nem leszek FB-os.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.23. 06:17:51

@rezsoatya:
Pedig szivesen bejelolnelek ;)

Ez az uj csajozos szoveg...

pappito · http://pappito.com 2013.08.23. 06:36:40

@diggerdriver: "Egyszer percekig röhögtem mikor valaki írta nekem hogy a bölcs sejkek milyen okosan fektetik be az olajpénzeket.
Negyven Ferrari és néhány aranykarosszériás Rolls tényleg tuti befektetés."

tényleg nem az de ezek a pénzfitogtatós marhaságok amiről olvasol a médiában, ez lényegtelen töredéke annak amit az okosabb olajországok befektetnek, egy öltést nem baszik egy aranyozott rolls költsége. Az emirátusok gazdaságának a fele az olaj, a többi rég nem. Az könnyen lehet, hogy ha elfogy az olaj akkor kiürülnek a felhőkarcolók amiket a sivatagba szúrtak, de soksok milliárd dollárkájuk ketyeg szerte a világon, (nem csak UAE, hanem Quatar, Oman és Bahrein is) és egyre erősebbek a pénzügyi szolgáltatások/bank vonalon. (gondolom erről charlieharper sokkal többet tud) Afrikában elképesztő mennyiségű olajpénzt fektetnek be és évtizedek óta terjeszkednek Európában is.

Az a pár versenyló (élő vagy autóemblémán) jól néz ki a blikkben, de a lényeg hűvös irodákban történik, a fiatal urakodógeneráció pedig a világ elitegyetemein (nam ahol tökkencs, hanem igaziakon) tanulja a gazdaságtant. Összességében nem ők lesznek az elsők akik rácsesznek, ha elfogy az olaj.

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 06:44:11

@Kovermadar: ejnye no, ez nem szoknya ez reverenda! :-)

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.23. 07:28:00

@rezsoatya: te rezső, szerinted hogyan kéne mégis? közvéleménykutatás, hogy mindenki, aki olvassa, regisztrálva van-e? és csak ha mindenki, akkor beteszem? vagy bizonyos százaléktól? hány százalék legyen? ha már 80 % olvasó regisztrálva van a fb-on, akkor betehetem?
vagy hogyan gondoltad?

ezen a linken amúgy egy felajánlás van egy írországban élő hölgytől, hogy érdeklődőknek segít munkát keresni, IT meg valami mérnök vonalon.
ha kívánod, csak neked bemásolom a tartalmát.

legyen neked is szép napod:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.23. 07:32:34

@pappito:
Persze egy kicsit bulvárízü a Rolls téma elismerem de amiről te irsz az is túl van misztifikálva nem kicsit. Amiröl Te írsz az inkább Kínára igaz meg a Kistigrisekre.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.23. 07:40:07

@The Seer:
Na látod itt a titok.
Normális vezetö vagy van vagy nincs de semmiképp sincs beleszólásod hogy ki legyen.
Ha nem normális a vezetö akkor szopsz 30 évig.
Demokráciában még rossz párt vagy rossz vezető nem volt évtizedekig.

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 07:44:41

@Babette_: kosz, van jo munkam! (Irorszagba meg kulonben sem mennek!).
Mindossze annyi volt a hozzaszolasom ertelme, hogy belinkelsz valamit, amit nem lehet megnyitni.
Mert gondolom, aki FB-os, annak be kell lepnie, akkor jegyzi a rendszer, hogy mire kattintottal, onnantol kezdve kuldi az egyeb szarokat reklamkent, spamkent...
Es ezek szerint nem csak felig off, mert itt Egyiptomrol van szo es Irorszag egy kicsit masfele van. Es ha reklamozni akarod a holgyet, akkor ez nem nevezheto celzott reklamnak. Es mar beszelgettunk a HÁ-n arrol is, hogy ismeretlenre hagyatkozni kulfoldi munkanal eleg nagy felelotlensegra vall...

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 07:48:39

@diggerdriver: pedig latod, mar ketten maradtunk le az irorszagi IT-s munkarol...! :-))))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.23. 08:14:49

@rezsoatya: semmi bajom veled, de ez a komment tipikus "nem értek hozzá, de fikázom, ezért hülyeségeket beszélek" jellegű volt...
először is, akinek van FB-ja, az általában be van lépve a böngészőben, ergo Babette linkjéhez nem kell külön belépnie, hanem egyenesen megnyílik neki.
másodszor, "jegyzi a rendszer, hogy mire kattintottal, onnantol kezdve kuldi az egyeb szarokat reklamkent, spamkent..."

igen, a rendszer bizonyára jegyzi, hogy ellátogattam az illető profiljára, de pontosan milyen szarokat, reklámot, spamot küld nekem ez a nő? Aki nem is tudja, hogy megnéztem a profilját? Vagy a Facebook? Aki egyébként soha nem küld sem reklámot, sem spamet? Mivaaaan?

Teljesen oké, hogy nincs fácséd, de fogadd el, hogy a legtöbb embernek, van, ergo nekünk teljesen természetes a link és mi azt is tudjuk, hogy nem kapunk tőle spamet. Fogadjunk, hogy tévéd sincs és a számítógépen is csak Spektrumot nézel. Arrrgghhh.

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 08:27:41

Igy van! Nem nezek TV-t, mert szemetet nem engedek be a lakasba. A neten megvalogathatom, mit olvasok el, ami erdekel, azt.
Nem szeretem, ha az orrom ala nyomnak valamit, hogy ezt vedd meg, ezt olvasd el. Tisztaban vagyok, hogy vannak szurok, be lehet allitani. De az eletben vannak erdekesebb dolgok is...
Nem sodrodom egyutt a tomeggel, mert divat FB-osnak lenni.
Nem akarok a "legtobb embernek van" taborba tartozni! En ugyanis egyeniseg vagyok!

andaluzkutya 2013.08.23. 08:42:52

@rezsoatya: Egyéniségnek lenni nem azt jelenti, hogy nem csinálod azt, amit a többiek, hanem azt, hogy azt csinálod, amit te szeretnél. Így akár még az is előfordulhat, hogy sok dologban a "legtöbb ember" táborába kerülsz be.

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 08:49:11

@andaluzkutya: ez igy van! Pl. levegot veszek, mint a legtobb ember... :-P
De a gonoszkodasaimmal probalok kimozditani embereket a megszokott, termeszetesnek vett gondolkodasmodjukbol. Jatek a reakciokkal. Nem rosszindulatbol teszem.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.23. 08:50:39

@rezsoatya:

ne is hagyatkozz ismeretlenre, de hagyd meg másnak, hogy ha akar, akkor kapjon egy információt, amit aztán leellenőrizve felvegye a kapcsolatot a céggel hivatalosan.

a többi Réka megválaszolta.
egy szaros fb-link miatt ennyit parázni, nem hiszem el, tényleg...

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.23. 08:51:25

@rezsoatya: az emberek többségének az jelenti a különbözést másoktól, hogy NEM csinál valamit. marha nagy egyéniségség:)

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 08:54:21

@Babette_: ne mergelodj mar! Art a szepsegednek! :-)

Ha "lajkollak", akkor megbekelsz?

andaluzkutya 2013.08.23. 08:54:46

@rezsoatya: Csak eszembe jutott pár ember, akik pl. egy zenészt/együttest csak addig szerettek, amíg tök ismeretlenek voltak, és max. tizen voltak a koncertjeiken. Amint már voltak legalább ötvenen egy koncerten, közölték, hogy ez szar mainstream, és ők egyéniségek, ilyet nem fognak hallgatni. Aki így gondolkodik, azt piszok könnyű befolyásolni, csak rá kell venni 49 ismerősödet, hogy menjetek el együtt egy koncertre:)
De olyat is ismertem, aki akkor utálta meg a facebookot, amikor rájött, hogy túl sokan vannak rajta...

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.23. 08:57:21

@rezsoatya: van elég, ez a kicsi veszteség meg sem látszik:)

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.23. 08:58:25

@Babette_: itt egyébként új szót alkottam, ha nem vettétek volna észre.

még a gugli tr se ismeri...

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 09:00:31

Mondasz valamit... Bp-en szulettem, de mindig is videkre vagytam, csend, nyugalom, jo levego... es most itt vagyok egy kis faluban, Londonban... tenyleg, mit keresek en itt?
Azert donteseink sokkal osszetettebbek.

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 09:05:36

@Babette_: nagy ko esett le a szivemrol! Nem vettem volna a lelkemre!
(eszrevettuk/tem, de merek ezek utan szolni? :-) )

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 09:06:32

@Mr. Long: Trafalgar Square... az egy koz hely...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.23. 09:07:41

@rezsoatya: na ott nem voltam, mert nem kovetem a sok magyart es nem Londonba koltoztem :D

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 09:14:36

@Mr. Long: latod-latod... kilogsz a sorbol...! :-)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.23. 09:26:24

@rezsoatya: errol jut eszembe, miert hasznalod a netet? az nem egyedi, mindenki hasznalja!

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 09:29:57

@Mr. Long: hat milyen barat vagy Te? :D
(en csuhas!)
Aaah, ez teljesen egyedi, eszak-koreai proxyt hasznalok! :D

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.23. 09:30:59

Csalo!!!!!!! En oda akarok letelepedni!!!!

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 09:38:37

@Mr. Long: de pont most koltoznel oda, ahol mar elfogytak a szuzlanyok? Tegnap irta az index!

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.23. 09:41:15

@rezsoatya: baszki... 3 napja nem olvasok magyar hireket, csak angolt es nemzetkozit. a bbc nem irta, vagy csak nem lattam. no mindegy megnezem a daily mail-t, meg a sun-t. azoknak ez megfelelo hir :D

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 09:48:20

@Mr. Long: jol teszed, en is csak azert szaladtam bele, mert a FB helyett az eszak-koreai szuzlanyok oldalara akartam regisztralni... (a reverenda is szoknya)... mint a legtobben... :D

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.23. 10:28:47

hát asszem atyám, méretes cinkelés hullámba futott bele ma önszántából:D

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 10:30:50

@diggerdriver: nem a szuzlanyok a lenyeg, hanem a regisztralas! :D

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 10:32:36

@Babette_: nem baj, lelki bekemet ez nem emszte fel... aldasom Read, lanyom, az Ur kiserje napodat! :-)

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.23. 10:46:08

@diggerdriver: hát az a helyzet, hogy nincs nálam regisztrálva:D

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.23. 10:49:30

@rezsoatya: ezentúl minden reggel ilyen áldással kezdjük, jó?:)

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 10:55:15

@Babette_: eszak-koerai Vagy? vagy a cink.hu-n kell regisztraljak?

Amugy mindig onszantambol futok... kiveve, ha kergetnek! De az mar reg volt...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.23. 11:05:04

@rezsoatya:
Abszolút.
A beregisztrálás a lényeg:))))))))))

rezsoatya (törölt) 2013.08.23. 11:07:22

@diggerdriver: es ha kapok valami "spamet" es nem tudok "leiratkozni"???

2013.08.23. 17:12:21

@montroyal: teljesen hiaba mondod neki,meg fogod kapni,hogy ez nem igy van,te csak altalanositasz,mert egy marokkoi az mindjart mas,mint egy egyiptomi:))
En azon tunodom,hogy,ha valaki egy polgarhaborus övezetben el valoban,hogyan lehet a legfobb gondolata a nyaralas az alat a par kokadt palmafa alatt,amit belinkelt vagy az,hogy mit es mit nem vesznek fel az arabusok furdozes kozben
En torok csatornan lattam egy egyiptomi orvost sirni,amint elmeseli,hogy 50 gyerek halt meg a kezei kozott,kinn rekedt magyarok allitolag sos jeleket kuldenek es arrol irnak,hogy tankok jarjak az utcakat es velemenyuk szerint tobb ember hal meg ,mint ,ami a mediaban elhangzik,o meg jon a burkinivel es a stresszes hetkoznapok kipihenesevel:)))
Szerintem nem el ott

Határátkelő 2013.08.23. 17:24:09

@Mmj Drtmmj: Talán nem tűnt fel, de ez a poszt egy sorozat része. Én kértem meg az országfelelősöket, hogy írjanak arról, hol és hogyan nyaralnak az emberek abban az országban, ahol élnek. Nyilván az én hibám, hogy nem voltam szájbarágósabb, de ez már a sokadik rész... Mindenesetre érdees gondolat, hogy valaki nem foglalkozik a körülötte zajló polgárháborúval, csak a nyaralás érdekli. Néha nagyon csodálkozom....

2013.08.27. 22:46:52

Kicsit lekéstem ezt a posztot, de mindegy. Volt szerencsém az első forradalomhoz Kairóban. Lehet hogy furcsán hangzik, de bizony, főleg @Mmj Drtmmj: nak válaszolva, a nehéz helyzetekben akik nem tüntetnek, (elég sokan vannak) netán még gyerekük is van, féltik a biztonságukat, központi kérdés, hová lehet pár hétre felszívódni, nevezhetjük nyaralásnak is. És a poszt írója bizony ott él. Meggyőződésem :-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása