oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. augusztus 17. 06:30,  Hétvégi klubsarok 242 komment

2013. augusztus 17. 06:30 Határátkelő

Hétvégi klubsarok

Igazán változatos a mai menü, hiszen - csak egészen kis túlzással - bejárjuk a fél világot: Finnország, Ausztrália és az Egyesült Államok az úticélok. Természetesen lehet másról is beszélgetni, akár arról, hogy ki hol látja magát jó pár év múlva (folytatva ugye a tegnapi eszmecserét), de szóba kerülhet - és fog is - bármi más is. Kíváncsian várom, merre fordul ma a beszélgetés menete!

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. A félreértések elkerülése végett: bár oda van írva, hogy hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg, a Prémium kommentelők szabadon hozzászólhatnak, nem kell várniuk semmire. Köszönöm a türelmet!

Ha pedig még ezek után is szereted a blogot, akkor szavazz a Határátkelőre a Goldenblogon - egy kattintás ide és a Közélet kategóriában már voksolhatsz is!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: klubsarok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr985464400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.17. 07:25:05

Jó reggelt!
Már azt hittem látnok vagyok, mikor elolvastam a mai írást.
:)
Aztán olvasom, hogy ez már volt.
:D
Kíváncsi lennék, mi lett vele...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.17. 07:34:13

"Nem bírok tovább így élni!"

Én sem bírnék Finnországban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.17. 07:41:17

A cikkhez: annyit nem értek, miért csak Magyarországon élve lehet magyarnak lenni.
?

ffüttyfürütty 2013.08.17. 08:00:53

@tilmir: Akkor nem csak nekem volt deja vu-m.
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Másfelől pedig ez az értelmezés is felmerült bennem.

LyukasBogrács 2013.08.17. 08:57:29

"Nem bírok tovább így élni!"

Senki nem is mondta, hogy így kell, azt meg főleg nem, hogy csak így lehet.

"a jó fizu 6000 körül van"

Az ilyen kijelentésekkel óvatosabban, pláne, hogy te "a lelked mélyén valahogy még mindig az a falusi kislány vagy, aki egy senki,"

"valami pörköltféleség héjas krumplival, salival", "bogyósgyümilevek"

Ezeket meg gyomláld ki a szókincsedből, még a doktori előtt.

Marcus62 2013.08.17. 09:20:19

@tilmir: Szerintem mindenütt lehet magyarnak lenni,talán másutt még könnyebb is értelmes magyarnak lenni.

A poszthoz:Kíváncsi lennék hogy Ildikó olvassa méh a HÁ-t és mi történt vele azóta,mennyire szeret ott élni,és melyek a tapasztalatai?

Jó volna ha megjelenne itt és erről is olvashatnánk.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.17. 09:29:37

Sziasztok!

Engem is az érdekelne, mi lett a külföldi együttélésből, kutatásból?

Kapcsolattartásra ott a Skype, és egyéb VOIP alkalmazások, képpel együtt.
Anyukát, apukát később, ha rendeződnek a dolgok ki lehet vinni.

Ezek jutottak hirtelen eszembe - aztán az, hogy egy kollégám pedzegette, hogy az epres kutatást itthon át kellett volna adniuk, de nem találtak rá senkit. Házaspárt kerestek, én meg egyedül voltam akkoriban.
Ennyit a nosztalgiáról.

Vajon mi lett Ildikóval...

Amarante 2013.08.17. 09:39:46

Mondja mar meg nekem valaki,hogy miert rinyalnak ennyit az emberek!?:)
Manapsag Europan belul orak alatt otthon van az ember.En pl.ugyanannyi ido alatt vagyok otthon szinte(+1 ora a repteri varakozas miatt)Angliabol,mint amennyi ido alatt uaztam le Bpestrol a bekesi kisfaluba.:)Rohej,de igy van.Akkor mi a gond?
Magyarsagunk mindenfele visszuk magunkkal es nem kopik el attol,hogy kulfoldon elunk.:))))Sajnos kenyerre nem kenheto,ezert en nem is tulajdonitok neki akkora jelentoseget.
Kepzeljetek,hogy masfele is emberek elnek,de nem magyarok,megis pont olyanok,mint mi:)))))

Marcus62 2013.08.17. 09:51:34

@Amarante: Maximálisan egyet értek!

Annyira relatív ez a távolság dolog.

Nem most volt,20 évvel ezelőtt, a nagynéném a Ferihegyről hamarabb ért haza az USA-ba min az őt repülőtérre elkísérő nagyszüleim az ormánságba.

nyuszigonosz 2013.08.17. 09:55:23

Elolvastam az archiv posztot. Akkor kimaradt, mikor megjelent, nem is tudom mikor jelent meg.

Most én vagyok a köszívü gonosz, de már ennyi nyavalygás! A semmin!

Én ott vagyok az, aki éppen vagyok, ahol éppen vagyok.

Amarante 2013.08.17. 09:57:39

@nyuszigonosz:

Persze,hogy gonosz vagy!Mar a neved is mutatja:))))Es meg nyuszi is:)))))

nyuszigonosz 2013.08.17. 10:02:57

@Amarante: Ez a kettös identitás, ez jó dolog. :-))

Amarante 2013.08.17. 10:06:15

@nyuszigonosz:
:)))))Az am!Foleg,hogy ilyen verszomjas allatka borebe bujik az ember:)))))))

ffüttyfürütty 2013.08.17. 10:12:13

@Marcus62: @Amarante: Szerintem arra gondolt a költő... :)
Szóval innen nézve (Mo.) még félelmetes is lehet a nagyvilág, hogy hú mi lesz ott, stb. Nektek már nyilván más, mert megtapasztaltátok, hogy semmi gáz, itt (ki ahova határátkelt) is egy fejük van (jó esetben :) az embereknek, simán be lehet illeszkedni, nem lesz bacogatás, haza is lehet menni ha akarsz, szóval szánsájn-bícs-hepinessz.
Ha a költő másra gondolt szívesen olvasnám, akár az életének alakulását is.

ffüttyfürütty 2013.08.17. 10:13:18

@ffüttyfürütty: bocs lehet, hogy nyuszigonoszt akartam idézni Amarantéval együtt (vagy nem?) :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 10:20:05

@tilmir:
Én meg azt, hogy miért nem 'önmagunk' / 'boldogok' / 'elégedettek' / 'emberek' akarunk lenni... miért akarunk 'magyarok' lenni?
Ha a fentiek megvannak, akkor lényegtelen, hogy magyarok vagyunk-e. Ha nincsenek, akkor úgyis teljesen mindegy, hogy magyarok vagyunk-e.

Fene a laza életfelfogásomba! :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 10:21:19

@nyuszigonosz:
Bölcs vagy s nem gonosz vagy kőszívű.
Vannak akik picsognak és vannak, akik ÉLNEK. Mindenkinek a saját döntése, hogy hová tartozik...

Amarante 2013.08.17. 10:39:17

@ffüttyfürütty:

Hatha megjelenik es megirja,hogy mikent alakult az elete:)

Bar en ugy latom,hogy a picsogos posztok szerzoi a legritkabb esetben jelennek meg:))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.17. 10:39:22

Hataratkelo, mar sokszor felmerult az otlet, de tenyleg, nem szeretnel par regebbi posztolo (mondjuk legalabb 1 evnel idosebb posztok eseten) email cimere visszairni hogy nincs-e kedvuk egy uj beszamolohoz?

Biztos vannak paran, akik egyszeruen csak mar el is felejtkeztek arrol hogy irtak ide es lehet szivesen beszamolnanak a fejlemenyekrol. :)

Amugy Finnorszag szuper hely! En is szivesen atruccannek oda par evre. Snow mobilok, renszarvascsordak, afonyafoldek, vegtelen fenyoerdok, minden ami szem-szajnak ingere! :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 10:42:37

@Amarante:
Hogyan is jelenhetnének?
Aki picsogós posztot ír, az nem biztos hogy szeretné, amikor a jelenlévő közönség ízekre szedi...
Nem sokan viselnék el azt, amit Sámán...

Egyébként mi van vele? Érdekes színfoltja volt a blognak... lehet maga HÁ?

Sexual Harassment Panda 2013.08.17. 10:44:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Haló Max!
Neked volt igazad!!
Guernseybe kell munkavállalási engedély.
Írtam a Guernsey bevándorlásiaknak, és azonnal válaszoltak.

"Good Afternoon

Thank you for your email.

Hungary is part of the EU so you do not need immigration clearance however you do need a Right to Work document as Guernsey has its own government and laws about who can live and work here.

If you are going to be living in the Hotel and working there then you would be eligible for a Right to Work document. Your employer will give you a form to fill out your details and there is a section for the employer to fill out (see attached.

I hope that has answered your query.

Kind regards

Maria Blatchford

Senior Housing Control Officer
Housing Department

A States of Guernsey Government Department

DD: (+44) 01481 717179
Fax: (+44) 01481 716457
Email: maria.blatchford@gov.gg "

szóval tartózkodási nem kell, mivel eu-s tagok vagyunk, de munkavállalási kell, amit a munkáltató csinál, egy formanyomtatvány, amin rajta vannak a munkáltató, és munkavállaló adatai, 3évig érvényes, de megújítható.
A magyarázat:Guernsey saját maga rendelkezik a bevándorlókról/munkavállalókról.

Úgyhogy múltkor neked volt igazad.

Amarante 2013.08.17. 10:47:04

@Kovermadar:

Azert van olyan is,amit nem szedtunk izekre:))))Sot olyan is,aminek bedoltem es rafaztam:)))

Saman egy kulon mufaj:)Csak remelni tudom,hogy nem o HA:))))
Masfele is "publikal"a lelkem ugyanilyen stilusban:)Nala nem is a tartalommal volt a gond(mert nem igazan van,vagy ha igen:megfejthetetlen),hanem a stilussal es fogalmazaskeszseggel.:))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 10:52:33

@Amarante:
Bedőltél és ráfáztál? Hogyan, mirét?

Azért pl. az Ana 'Erasmus' KÚR-nyikova féle posztot rendesen kicsontoztuk :)

Amarante 2013.08.17. 10:57:42

@Kovermadar:

Na az meg is erdemelte:)Es megcsak nem is a delikvens vedte a munder becsuletet:))))

Megirom posztban a tortenest,mert tenyleg tanulsagos.Nekem legalabbis az volt:)))

Mme.Brioche 2013.08.17. 11:02:28

Sziasztok! Új kommentelő vagyok, úgyhogy nem is akarom túl sokat jártatni a szám, csak annyit szeretnék hozzáfűzni a finn-poszthoz, hogy nem egészen értem, hogy miért lenne visszatartó erő az hogy tudom ki volt Kossuth, meg hogy büszke vagyok a herendi porcelánra. Az embernek ritkán szokott törlődni a memóriája csak mert átlépte az országhatárt :-) A herendi porcelán iránt érzett büszkeséget meg csak az dagasztja igazán, amikor egy vadidegen külföldi elrikkantja magát, hogy a leggyönyörűbb készlete herendi, és azóta vágyott rá, hogy meglátta egy puccos francia magazinban.

Számomra a magyar kultúra azelőtt egy magától értetődő valaminek tűnt, a közegnek, amiben élek, anélkül, hogy jobban ismerném, kicsit szürke, kicsit tulipiros, kicsit szomorkás és hátrányos helyzetű, és miután elmentem és jelentősen kitágult a látóköröm, lett egy kis összehasonlítási alapom, és csak akkor vettem észre, hogy a magyar is egy a sok ezen a világon létező érdekes és egyedi kultúra közül, amit érdemes olyan szemmel megvizsgálni, mint amilyennel más egzotikus ismeretleneket nézek, és kiderült, hogy nem is olyan nagyon szürke, hanem éppen színes, ha a megfelelő részekre fókuszálunk (már ha politikai csatározások és a gazdasági nehézségek mögé tudunk nézni kicsit), és ekkor kezdtem innen a távolból újra felfedezni, hogy no lássuk csak, honnan is jöttem el? És azóta odavagyok érte, valahogy helyreállt az identitástudatom, képes vagyok különbséget tenni szép és csúnya között, és nem látok mindent csúnyának és szürkének, csak mert a nehézségek dominálják a mindennapjaimat. Egyedül a magyar nyelv szépségét és kifejezőerejét imádtam feltétel nélkül mindig is, lévén megszállott könyvmoly, és ez csak erősödött azáltal, hogy mostmár három nyelven is olvasok, de a kultúrám többi szeletét nem sikerült megismernem amíg ott éltem, nem is tanították az iskolában úgy, hogy az vonzó legyen, és később sem foglalkoztam vele, bár otthon a napról napra való küszködés mellett se időm se erőm nem lett volna rá, de igazából nem is érdekelt. Most meg már igen.

Nyilván a néha feltörő honvágy is megszépíti a dolgokat, de tény hogy mostmár nem egy betegeskedő fát bámulok közelről, hanem látom az egész szép lombos erdőt egyben, bár továbbra is tisztában vagyok a betegeskedő fák létezéséről abban az erdőben.

Mighty Duck 2013.08.17. 11:02:43

A részleteket - ha meg akarja osztani - meghagyom a posztolónak, de ha jól gondolom, kicsoda, akkor nem vesztegette el az idejét.

Mighty Duck 2013.08.17. 11:02:43

@LyukasBogrács: Ezzel a hozzászólásoddal akkora bakot lőttél, hogy az már elefánt.

Mivel magam is részt vettem a közétkeztetésben (ami mellesleg privát cégek kezében van), tanúsítom, hogy nem egy helyen felismerhetetlen ételek vannak, amik a magyar menzához hasonlóan nyomokban tartalmaznak húst és az étel neve mellett csak a piros szósz színárnyalata változott, a köret pedig konstans volt.

Mellékesen, szerintem az embertársakkal nem a doktori disszertáció stílusában szoktak értekezni az emberek, de ha odáig eljutott, gyanítom, hogy nem a Te tanácsaidra van szüksége ezzel kapcsolatban.

think different 2013.08.17. 11:04:45

"A fenébe is, magyar vagyok, emberek!!! Baromi büszke vagyok a kalocsai terítőkre, a herendi porcelánra és a makói hagymára, tudom ki volt Kossuth Lajos és azt is, hogy 1937-ben Szent-Györgyi a C-vitaminért Nobel-díjat kapott."

Londonban is tudok magyar lenni, ez nem kapcsolódik ki, amikor átlépek a Lisztferihegyi csillagkapun...
Ha netán egyszer brit állampolgár leszek, akkor is magyar maradok, csak a más gazda billogját sütik a hátsómra, attól még bakonyi szürkemarha maradok.
De emberként sokminden másra is büszke vagyok, mert az nagyobb halmaz, mint magyarnak lenni. Szerintem az fontosabb, hogy emberek legyünk elsősorban, aztán lehet felhúzni a nemzeti mezt és énekelni, mikor a Feröer-szigeteki cetvadászok legázolják a Puskás Akadémia gladiátorait...

Taxomükke (UK) 2013.08.17. 11:08:46

Számomra egy-két dolog furcsa volt a posztban, ezt akár kötözködésnek is lehet tekinteni.
A nagyon kevés (90000) pénzből hétvégi sörözésekre mégis futotta. Tablettára is, pedig a "párja" (hallod ezt, hagyma?) külföldön volt. Arra a heti egy hétre minek fogamzásgátló, vannak más módszerek is, miért neki kerül pénzbe?
Amúgy persze magánügy, dehát ha már kiteregette...
Valamint a sali, ajcsi, gyümi jellegű kifejezések alkalmazása valóban kerülendő.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.17. 11:20:00

olyan érdekes lenne megint hallani ezekről a régi határátkelőkről, mi történt azóta.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 11:23:50

@think different:
A fenébe is, ember vagyok, emberek! Sz@rok a kalocsai porcelánra, a herendi hagymára és a makói terítőkre! Nem tudom ki volt az a Kossuthcsy Albertcsi és nem értem miért kapott Szent-Györgyi Lajcsi Oszkár-díjat a Nobel-vitamin című filmben nyújtott alakításáért!

Tudom, sekélyes vagyok :) De mi a fenének kellene büszkének lennem bármire is, amihez semmi közöm? Vagy igen?

Tudom ki volt Teller Ede és ezért vagyok büszke magyar! Bár zsidó volt, Németországban tanult és az Egyesült Államokban érte el minden sikerét. Az összes közös bennünk, hogy férfiak vagyunk és tudunk/tudtunk magyarul... de ez már egy jó alap.
De a legbüszkébb George Washington miatt vagyok ám! Ő is férfi és angolul is tudtunk / tudtunk mindketten. Tehát akár miatta is lehetek büszke.

Vagy már megint én vagyok értetlen? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 11:25:09

@Chang Yai:
Rólad is érdekes lenne már hallani... eltűntél... ;)

VHB 2013.08.17. 11:28:03

@Taxomükke: Micsoda szigor!

Az antibébi lehet, hogy számukra pont jó mert a gumitól mondjuk allergiás egyik vagy másik. Esetleg egyébként is jó, hogy kap hormont. Egyszóval, nem feltétlenül lustaság, viszont pénzbe kerül.

Szerintem a hétvégi sörözés, nem mindennapos és talán nem minden hétvégés program. Mégis milyen szociális élete legyen? FB azt' jóvan? Vagy amit, megspórol a sörön abból vegyen tablettát?

A gyümivel kapcsolatban, Balatonról származó felirat: kajcsizz palcsit. Nálam ez visz mindent.

Amarante 2013.08.17. 11:31:26

@Kovermadar:

Igen ide irom meg:))))

Nem vagy ertetlen vagy ha igen,akkor mar ketten vagyunk.
Szamomra is fontosabbak az emberi ertekek,mint a nemzetiek.Inkabb legyek jo ember es rossz magyar kulfoldon,mint rossz ember de jo nagymagyar otthon:))))Ha mar opcionalis:))

mirx 2013.08.17. 11:32:51

@brioche: teljesen igazad van, annyi az egész, hogy a poszter egy rinyagép.

(most olyanokról nem beszélve, hogy azon akad fenn, hogy "mindenki vászonszatyorral jár", holott nekem ugyan nincs természettudományi doktorim, de szerintem aki otthon kettő percig is elgondolkodott például azon, hogy a műanyag hogyan (nem) bomlik le, az már otthon is kosárral meg vászontáskával járt bevásárolni, nem a szemétbe dobta az elemet, szétválogatta a szemetet és nem dobálta el a csikket meg satöbbi.

mindig kiakadok az olyanokon, akik attól dobnak hátast, hogy "nahát, európában" környezettudatosan élnek az emberek - a hanyagság meg a lustaság miért oké otthon? meraszomszédis?)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 11:43:59

@Amarante:
Ennek örülök akkor :)

De miről is fogsz írni pontosan? Anna Kurnyikováról és a posztjáról? Vagy miről?

ffüttyfürütty 2013.08.17. 11:49:23

Én az nem értem, hogy mit nem értetek a poszton. :D Szerintem most irreálisan felnagyította az ismerős és jelenleg biztonságot jelentő körülményeket/dolgokat, mivel egy számára is bevallottan nagy váltás előtt áll. Ezért lett minden ilyen hangsúlyos ami neki a magyarságához kötődik. Nem hiszem, hogy a hétköznapokban szegedi papucsban, kalocsai/matyó/mittudoménmilyen népviseletben énekli a népdalt, miközben a petricsészébe Magyar népmesék lombothányó madárkája - alakban keni bele a vizsgálati anyagot. :)
Egyszerűen ez egy nagy ugrás előtti levél. Lényeges még a "picsogós" posztokkal összehasonlítva, hogy ő nem már Finnországban élve picsog, hanem még a váltás előtt, tehát Magyarországról (magyar viszonyokról!) picsog - ahogy nem egy és nem kettő régebbi határátkelő is ;)
Én ezt szűrtem le. :)

ffüttyfürütty 2013.08.17. 11:51:28

Szvsz én a fogamzásgátló szedését és a heti sörözést nem találtam főbenjáró bűnnek.

Globetrotter2014 2013.08.17. 11:58:36

Jó lenne látni egy update beszámolót, hogy alakult azóta a finnországi kaland...

Amúgy a doktorinak minden országban megvan ez a sajátos hangulata: www.phdcomics.com/comics.php

Aranyszabály: nem szabad azonnal a doktorira menni anélkül hogy valaki ne venne merülőfürdőt a valóságban, és itt most nem a Mekis nyári munkára gondolok.

És érdemes tudni hogy jó pár tudományterületen (piacképes társadalomtudományok) annyira releváns a PhD hogy nem is tekintik releváns tapasztalatnak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 12:19:27

@ffüttyfürütty:
Nekem felfoghatatlan, hogy miért nagy váltás a külföldre költözés.

Nem emlékszem, hogy a posztomban leírtam-e, hogy nálunk hogyan zajlott ez, de röviden így:
Kijöttem munkát keresni, após segített. Összehozott egy interjút a főnökével. Találkoztam vele, beszélgettünk, nem mondott semmit. Másnap após a kezembe adott egy papírt, hogy hónap végén mehetek szerződést írni. (kissé csöpögősen a fellegekben jártam).
Utána visszarepültem Mo-ra (2-3 hetem volt a kezdésig). Apám már nem élt velünk, nem is tudta, hogy költözöm. Anyu kiborult, érthető müdon, de ez az élet rendje, nem élhetek életem végéig otthon, nem?
Nóri is a fellegekben járt (anyukája már akkor kint élt, mostohaapja is). A hugával (aki még egy évig maradt), sosem jött ki.

2 hét alatt elvágtunk majdnem minden szálat, ami kötöttséget jelentett volna, összepakoltunk. Az indulás napján bepakoltunk a kocsimba, nekiindultunk hárman (Muffinnal) és 2 nappal később Svédországban voltunk, az új otthonunkban, fülig érő mosollyal és azzal a diadalittas érzéssel, hogy SIKERÜLT!

27 hónapja élünk itt. A 27 hónap alatt összesen 4-szer voltam Magyarországon:
- anyu temetésén;
- egy hagyatéki tárgyaláson, amit összekötöttünk Nóri szemműtétjével);
- Nóri diplomaosztóján;
- illetve utoljára több, mint egy éve, amikor csak azért mentem, hogy segítsek apósomnak kihozni az autóját.

Néha megkérdezik, hogy mikor megyünk legközelebb... nos, amikor alá kell írnom a ház adásvételijét. Vagy olyan hivatalos ügyben, ahol muszáj megjelennem, mert az ügyvéd nem elég.

Ennyit a magyarságomról ;)

LyukasBogrács 2013.08.17. 12:29:36

@Mighty Duck:
Szerintem a 'sali', 'erdeigyumile' szavak meltatlanok egy erett, diplomas, doktori cimre keszulo nohoz.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 12:31:34

Diákhitel ügyben van itt járatos személy?
Jó lenne szerződést kötni az online felületük használatához, de mindenképpen azt akarják, hogy ott íram alá előttük... ez nem fog menni, mert eszem ágában sincs Mo-ra menni.

Viszont magukkal szúrnak ki, hogy nem férek hozzá a részletekhez és így esetleg elfelejtődik egy részlet vagy nem vagyok up-to-date a törlesztőrészletet illetően.

2013.08.17. 12:33:40

Ettol a hisztifeszttol majdnem visszajott a reggeli kave

ffüttyfürütty 2013.08.17. 12:53:16

@Kovermadar: Igen, te el is szoktad mondani, hogy ez neked nem jelent semmit, valószínűleg a poszternek többet jelenthet, nem vagyunk egyformák. :)
(egyébként ha senki sem tekintené nagy váltásnak Határátkelő sem lenne)
Nem akarom kisebbíteni az érdemeidet, de azért könnyített helyzetre mentél Svédországba, após-anyós kint, após munkahelyére egyből felvettek, gyakorlatilag úgy vettem ki hogy csak a menyasszonyodhoz kötődsz. Poszter jobban kötődne tán Mo.-hoz, illetve van benne némi kisebbrendűségi érzés esetleg, mivel lefalusilibázta magát. Egyelőre ha jól olvastam nincs munkája, csak a barátjának. A családjához jobban kötődik és ők Mo.-on élnek.
Szóval nekem nem picsogós a poszt, de szívesen olvasnám azóta mi lett vele. :)

morsels (törölt) 2013.08.17. 13:20:06

@Kovermadar:
Eszembe jutott az a vicc, amikor a sas meg a medve egy sziklan ucsorognek es szivjak a jointot, bamulva a nagy messzisegbe.
Egyszercsak a sas a melybe veti magat; szarnyai osszezarva, csak zuhan mint egy ko. Az utolso pillanatban szettarjat a szarnyait es centimeterekkel a fold felett egy elegans ivbenkijon a zuhanasbol.
A medve elismerve bologat latva a mutatvanyt, majd o is leveti magat a sziklarol. Zuhan mint a ko, a karja a testehez simulnak.
A sas elkepedve kerdezi a medvetol - 'Te medve, tudsz te repulni?'
'Nem' - valoszol a medve.
Mire a sas elismeroen - 'Huuu de laza.'

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 13:39:06

@ffüttyfürütty:
Semmiféle érdememet nem kisebbítetted, mert azon kívül, hogy lelkes voltam az interjún, semmit sem kellett tennem. A semmit pedig nem tudod kisebbíteni :)

Komolyra (jah, basszus, olyat nem tudok... akkor csak komolyabbra) fordítva a szót, nekünk azt hiszem azért volt könnyű dolgunk, mert mindig is menni akartunk.
Mielőtt jött a svéd lehetőség, Ausztráliába akartunk menni, ahol nem lett volna sem rokon, sem ismerős, sem senki. De mentünk volna igazából bármelyik angol nyelvű országba, függetlenül attól, hogy milyen messze van vagy van-e ott bárki, aki segít.

Svédország pl. nekem könnyen ment. Az első perctől kezdve dolgozom (vagy betegállományban vagyok :) ). Nóri viszont két éve keres munkát, neki semmi segítsége nem volt és nincs is, azon kívül, hogy nem kell aggódnia az anyagiakon (ami a szememben a lehető legnagyobb segítség, amit egyébként ember kaphat -> a tudtad, hogy NEM fog éhenlhalni és biztonságban van).

Valószínű egészen más az élethez való hozzáállásunk. Nekünk az első a munka és a megszerzett pénz. Ha ez megvan, akkor utána lehet gondolkozni, hogy hogyan érezzük jól magunkat, mit csináljunk, mit nézzünk meg, mivel töltsük a szabadidőnket. Erre mindenhol milliónyi lehetőség van, akár egyedül, ketten vagy csoportosan. Mert ameddig azon kell gondolkodni, hogy miből fogunk megélni, addig sok lehetőség nincsen a szórakozásra is (még ha ingyen van sem mennék szívesen túrázni a gyomorgörccsel). Érted, mire gondolok?

A családhoz és barátkohoz kötődést sajnos nem ismerem. Számomra a családot és a barátokat az különbözteti meg egymástól, hogy míg egy barátra mondhatom, hogy "már nem vagy a barátom", addig a rokonoknál ez egy kényszerközösség, amit nem lehet megszűntetni. Nincs meg az a pozitív érzés, hogy "oda mindig mehetsz", mert tudom, hogy ez nem igaz. A lehúzás, a nyivákolás, a másik átverése, az "addig vagy fontos, amíg segítesz" viszont ugyan úgy jelen van, mint bármilyen más kapcsolatban. Egy minimális kivételtől eltekintve, mert a nővéremmel tartom a kapcsolatot (sem apámmal, sem a 3 bátyámmal, sem apám és anyám testvéreivel, sem azok gyerekeivel / unokáival).

(Észrevettem pl., hogy a túlélő kapcsolatok 95%-s is azonnal leépült, amint elkezdtünk szebb helyekre utazgatni. Nem vette be sokak gyomruk, hogy "bejött az élet" és boldogok vagyunk. Most akkor mihez ragaszkodjak ott?)

@morsels:
Ugye? :)
A legjobb úgy befejezni az életet, hogy akkorát szól, hogy még hagyma füle is cseng tőle :)

Shanarey 2013.08.17. 13:52:49

Hmmm.

Ahogy egy bizonyos Magyar rajzfilmben mondták:
-Ma megint konzerv vér iszunk eszünk.

www.youtube.com/watch?v=k0dCueS3-Fs

ffüttyfürütty 2013.08.17. 13:53:30

@Kovermadar: Na szerintem amit most leírtál az nem ütközne a poszter látásmódjával sem és teljesen érthető. Ők is a munka miatt mennek és gondolom mindenkinek az a célja, hogy megtalálja a boldogságát és azt amiben/ahol jól érzi magát. :)
(legfeljebb ők a családi kötődés, vagy egyéb kulturális érdeklődés miatt többet járnak majd haza) - na de ez már csak találgatás, ha esetleg erre tévedne a poszter megtudnánk a valóságot.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.17. 14:00:25

@Kovermadar: neked nincs magyar identitásod. nem baj ez, csak ne hirdesd fennhangon, hogy ez nem érték, mert bizony az.

Amarante 2013.08.17. 14:13:54

@Babette_:

Marmint a magyar vagy allt.nemzeti identitasra gondolsz?

Ha nem magyar,hanem mas az baj?
Es ha igen,miert?
kotelezo vagy onkent erezheto,eroltetheto?

:)))))

montroyal ( CAN qc) 2013.08.17. 14:40:22

szép napot mindenkinek

akkor mai magyar vonatkozas ; làbtenisz (làbtengo) nemzetkozi(VB?) elodontok a Jarry parcba Montreal .. megyunk szurkolni a magyar csapatnak , diszmagyarba (valogatott focimez)
www.985sports.ca/divers/nouvelles/le-soccer-tennis-d-ploiera-ses-vedettes-au-parc-j-253233.html

montroyal ( CAN qc) 2013.08.17. 14:47:03

@montroyal: azert a foci lasd most labtengo nem igen ismert tv radio hirdetesek vannak a hetvegere de a netten pillanatnyilag semmit nem talaltam .. na majd ott tobbet tudunk..

BTBTBT 2013.08.17. 14:47:34

"Náluk nincs Vuk, sem Vízipók" - Sot Turo Rudi sincs, egyem a zuzadat, hacsak nem nyit ott egy magyar bolt.

Abrandos leanyzo almodozik, osszehasonlitgat, es "szenved". Nem a tettek embere, es ha kijut kulfoldre, ott is majd begubozik valami kutatasba.
A poszterina tipikus kepviseloje annak a retegnek, amely csak tanul es tanul, 26 evek koraig - tan a diakmunkahoz volt szerencseje? -, nem volt egyetlen foallasa sem, fingja nincs az elet mukodeserol - es a tetejebe a szegeny intellektualis csaladi mult miatt egyreszt szapulja a mo.-i gazdagokat, masreszt Finnorszagban a "jo fizetes"-sel az ottani jomoduak koze tartozva akarna ketsegbeesetten kompenzalni. (De legalabb ezen igazsag lehetoseget megemliti a vegen.)
Jo alany lenne andaluzkutyanak.

Az ausztral posztban a jo stilusa ellenere - nekem - nem sok uj tudnivalo volt: nem konnyitik meg, hogy barki betegye oda a labat. Anno a sajat boromon tapasztaltam, most meg pappito tudna regelni errol.

BTBTBT 2013.08.17. 14:49:42

@Shanarey:
Ra sem kellett kattintanom a linkre. Anelkul is beugrott, hogy melyik rajzfilrol beszelsz, mert annyiszor lattam. "Gringo egerke" :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 15:07:42

@Babette_:
Ezek szerint értéktelen vagyok :) Puff neki! :D

@Amarante:
Természetesen a magyar! Csak a magyar indentitás lehet érték, a többi nemzet fiai és lányai sehol sem állnak a magyarokhoz képest! Hisz' nekik nincsen sem kalocsai Nóbel-díjuk, sem porcelán paprikásuk és a herendi hagymáról még nem is beszéltünk!
Hiszen mit ér a német gazdaság, a német autóipar a Détári meg a Puskás öcsi mellett? Mit ér a japán szorgalom a Túri Rudi mellett?
Mit ér az amerikai haderő, ha a magyar himusz első két versszaka után az ellenség depresszió okozta halált hal?

Magyarnak lenni isten ajándéka! Magyarnak lenni nem valami! Magyarnak lenni MINDEN!

Te pedig szégyelld magad! Piszok, semmirekellő disszidens-hazaáruló!

@Barátusz:
Hehe :)

Az ausztrál poszt nekem sem sok újat mondott, viszont a végén a ripoert vicces volt :) Lehet a svédországi magyarok is azért húzzák ennyire le az országot, hogy ne jöjjenek újak? :) Akkor én nagyon kiszúrhattam velük :)

Sax_Maschine (törölt) 2013.08.17. 15:30:20

@Barátusz: nekem mindkét poszt nagyon tetszett

a finn lánynak is igaza van, a tudományos életben igenis az egyetemen belül kell teljesíteni, nem a munkahelyeken, és egyes tudományágakban impact pontokat kell gyűjteni a publikációkban, ez az előremenetel

az ausztrál pedig remélem csak viccel, hogy olyan jó ott mindenkinek
persze aki jó szaktudással és hiányszakmába megy, annak mindenhol jó az egész világon

arról persze mindenki elfelejt beszélni, hogy az ausztrálok jelentős része (66%-ra emlékszem, de 50-nél több) bőrrákot kap élete során az erős sugárzás miatt és egész életükben rejtőzködnie kell a nap elől, mert az európai bőrt leégeti az ottani UV sugárzás

Sax_Maschine (törölt) 2013.08.17. 15:31:49

Jók a posztok, de sajnos már megint csak a régieket kaptuk.

HA-tól kérdezném, hogy már nem küld senki posztokat? Miért kell a régieket kitenni?
Vagy az újakat túl sok idő tördelni, szerkeszteni és nyáron nem szeretnél ezzel foglalkozni?

Nem tudom, de kíváncsi vagyok a válaszra.

Régebb óta olvasom a blogot, csak most kezdtem kommentelni, korábban mintha az lett volna a probléma, hogy túl sokan küldenek történetet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 16:06:55

@morsels:
Tudom :)
Szándékosan sarkítottam a dolgon :)

morsels (törölt) 2013.08.17. 16:09:03

@Kovermadar:
Ezt csusztatasnak hivjak, nem sarkitasnak :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 16:14:00

Informatikában jártasoktól kérdezném, hogy:
Épp új notebookokat nézegetek. A leírásokban találtam egy olyat, hogy 500 Gb HDD + 32 Gb SSD. Az első nyilvánvaló, de mi ez a 32 Gb SSD dolog? És miért jó? Mert az 500 Gb mellé nem igazán érezném extrának a további 32 Gb-t... de valamiért mégis ott van, szóval az az opció maradt, hogy fogalmam sincs mi az és mi célt szolgál :)

@morsels:
Mondom én! 2 év és töröm a magyartat... nesze nekem nesöneldzseografik... izé, nesöneltudat ;)

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 16:19:09

Hát sosem értettem, most sem sikerült megértenem, hogy külföldre költözés felmerülésénél/kivitelezésénél miért olyan óóóriási gond az, hogy magyarságtudata van, meg büszke magyar mivoltára, néhány/sok Mo.-hoz köthető tárgyra/személyre/eseményre.
Ez miért gond?? Külhonban nem lehet továbbra is magyar, nem lehet tovább büszke??
Vagy kint kevésbé értékes ez a tudat és ez a büszkeség?? (szerintem fordítva: kint macerásabb megtartani a magyarságtudatot és büszkeséget, hisz óhatatlanul is távolodik a szülőföldtől, nem csak km.-ben, hanem lélekben is: nem él benne a mindennapokban, másféle hatások érik. Ugyanakkor nem lehetetlen megtartani, csak akarni kell = ha a posztoló számára ez létfontosságú, hát megteheti, és még "értékesebb" is lesz, hisz többet kell tennie érte, mint itthon élve)

Azt sem bírom megérteni, amikor valaki arra panaszkodik, hogy ha külföldre költözik, akkor nem fog tudni naponta/hetente találkozni-beszélgetni X-szel (olymindegy, hogy anyuka, tesó, barátnő/barát).
Ha valakinek az életében meghatározó szerepe van X-nek, olyannyira, hogy napi/heti rendszerességgel igényli a jelenlétét, akkor az még nem érett meg egy akkora változtatásra, mint egy kiköltözés. Beleroppan, ha nem trécselhet naponta/hetente X-szel.
Ha mégsem, akkor esetleg kiderülhet, hogy van élet X nélkül is = "picit" túldimenzionálta a fontosságát.
Ha nem túlzó, haenm valós eme másik személy jelenlétének fontossága, akkor ne költözzön, maradjon.
Az itteni lehetőségek/körülmények nem fognak változni, de legalább naponta/hetente beszélgethet X-szel. Megéri.
Ha megéri, ne panaszkodjon a körülményekre.
Ha nem éri meg, akkor változtasson, és ne emlegesse, hogy "jajj-mi-lesz-velem,-ha-nem-beszélhetek-naponta-1 órát-a-tesómmal!". Az lesz, hogy a tesója nem lesz része a mindennapjainak. Az emberek zöménél ez határokon belül maradva is így van, ráadásul anyagi helyzettől függetlenül.

Vagy csak simán én vagyok értetlen...

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 16:27:23

@Kovermadar:
neeeem, az értetlen én vagyok....
:)))))

(bár ezügyben is szerveződhetünk, ha gondolod-gondoljátok.
Mondjuk, ÉSz néven: Értetlenek Szervezete. Vagy ilyesmi... :D :D)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 16:29:33

@macamuca:
Akkor már hárman vagyunk értetlenek :)
És lehet, hogy még túl egyszerűek is.

Pl.:
Ha fontosak a magyarországi dolgok, akkor ottmaradok és nem nyüküngök azon, hogy nehéz ott, sem azon, hogy mennék.
Ha fontos, hogy külfödre mehessek, akkor nem nyüküngök azon, hogy mit kell ezért otthagyjak.

A világ pofon egyszerűen működik, csak eldöntentő kérdéseket kell feltenni (persze előrre nem árt tudni, hogy mit akarok vagy miből választhatok). Bár ott is végig lehet menni egy listán, hogy akarom-e az adott dolgot vagy sem. Aztán ha kiderült az a végtelen bonyolultságú, összetett és már-már felfoghatatlan dolog, hogy mit is akarok, akkor csinálni kell és ennyi.

Nehéz az élet! Ja, nem... ezt mindig elrontom, csak Magyarországon tanítják így :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 16:33:08

@macamuca:
Jó ötlet!
Mi is volt a tegnapi szervezetünk? "Ősanyák előre!!!"?

nyuszigonosz 2013.08.17. 16:33:50

@macamuca: Nem vagy értetlen. Csak normális. :-))

morsels (törölt) 2013.08.17. 16:33:51

@Kovermadar:
Az SSD sokkal (sokkal) gyorsabb, mint a HD.
Vagy boot vagy cache drivenak hasznaljak. Az elso esetben sokkal gyorsabban bootol a gep, a masodik esetben meg arra hasznaljak, hogy olyan file-okat taroljanak rajta, amiket vagy gyakran hasznal valaki, vagy komoly mondjuk DB van rajta.

A legjobb az, ha az egesz 500GB SSD :-)

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.17. 16:37:08

@Amarante: csak annyit mondtam, hogy a nemzeti identitásérzést általánosságban értéknek tekintjük.
ő nem.
valószínűleg azért, mert nincs neki.
de az visszatetsző, ha kifigurázza másét (vagy általánosságban)

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 16:38:45

@Shanarey:
+1
:)))

Nagy kedvenc a film, ez a 3 perc pedig a csúcs benne (nekem).

Ha már határátkelés (bárhogyan-bármerre is), egy ehhez kapcsolható mondat, szintén ebből a filmből:
"Vagy mehetünk vissza a balettba, ugrálni."

morsels (törölt) 2013.08.17. 16:39:13

@Kovermadar:
Te, en nem fogok ezen vitatkozni veled (vagy barki massal).
A nemzeti identitas (vagy identitas tudat) szerintem nem egy merheto valami. Nincs ra keplet, tudomanyos formula.

En ket dolgot nem ertettem soha.
1. A melldongetos turbo nemzetisegueket.
2. Akik azt is letagadnak, hogy honnan jottek, mikozben nyilvanvaloan nem a befogado orszagban szulettek.

A ketto kozott meg sok minden lehet. Ertem en, hogy te szarkasztikusan gunyulodsz azon, hogy magyarnak szulettel, de ez a tenyen nem valtoztat, ugye. Akkor sem, ha szamodra az inkabb teher, mint teny.

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 16:42:43

@Kovermadar:
Ősanyák Egybesüljetek!!
:))))))))))

ffüttyfürütty 2013.08.17. 16:45:35

@morsels: Hát már Buddha is ezt az arany középút -izét népszerűsítette pedig az sem tegnap kezdte... :D

BTBTBT 2013.08.17. 16:47:40

@Sax_Maschine:
Finn lany? Jo lesz az magyarnak is.
Nem az volt vele a gondom, hogy tudomanyos beallitottsagu a lelkem, hanem hogy csak elmeleti tapasztalatokkal rendelkezik a vilagrol, es 2 het "tapasztalat " alapjan omleng Finnorszagrol, es hurrogja le Mo.-ot. (A pasija 1,5 eves kintlete azert nem szamit, mert az nem a csaj altal megszerzett.)

Tobbek kozott en is nekiallhatnek - es allhattam volna fenyezni a kulfoldot, ahol elek, es szidni Mo.-ot, ahol mar jo ideje nem - de annak nem latom ertelmet, mert kint sem minden tokeletes, otthon meg alig van reszem abban, ami meg a kintinel is kevesbe tokeletes.

BTBTBT 2013.08.17. 16:52:06

@Sax_Maschine:
Es ez a csaj kulfoldon is eletkeptelen lesz, es majd bebujik a tudomany elefantcsonttornyaba. De ebbol egeszen addig nem lesz baj, amig istapolja a pasija. Vagy egy pasi.

Vagy siman szetmennek, mert almodozasbol odakint sem lehet megelni. Nem egy olyan part lattam, akik Mo.-on evek ota egyutt voltak, es kulfoldon fel ev-egy ev alatt szetmentek, mert nem birta el a kapcsolatuk az orszagvaltast.
Sot, a poszterinanal meg magyarsagvalsag esete is fenn foroghat.

morsels (törölt) 2013.08.17. 16:52:17

@ffüttyfürütty:
En nem szepserusitek semmit, csak mondtam.
Irhatnek peldakat is, de minek?

Azt hiszem hogy az europai 'multikulti' egeszen mas, mint az USA, vagy kanadai, vagy akar az Ausztral, New Zealandi. Masok voltak a nepvandorlasok, a beilleszkedesi lehetosegek, mert azert joval elobb is tortentek, mint ami most jatszodik le Europaban.

Raadasul az europai orszagok nemzeti identitasa eleve kizarta megneheziti a bevandorlo ilyen jellegu elfogadasat.
Ebbol a szempontbol az emlitett orszagok maskepp allnak hozza, hisz mindenki bevandorlo egyreszt, masreszt a vilag minden tajarol jonnek hozza.
Persze ezt lehet finomitani, de minek.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 16:54:46

@morsels:
Értem már! Akkor biztos ezen van az oprendszer... az tűnik logikusnak. De ki tudja.
Mi az a DB, ami ha azon van, az jó? :)

Éppen gépet keresek, amivel adott esetben majd jól lehet rajzolni, modellezni.

Identitásról:
Eleinte letagadtam én is, mert végtelenül ciki, amikor azzal azonosítanak, hogy Puskács öcsi meg Orbán Viktor. Ne azonosítsanak senkivel, csak önmagammal. Ítéljenek meg az alapján, szeressenek vagy itáljanak az alapján.

Már rájöttem, hogy nincs mit tagadni rajta. Viszont utálom, ha bárki meglérdezi, mert semmi jelentősége nincsen. Éppúgy, ahogy ha azt mondom svéd vagyok külföldön, kapom, hogy Ibrahimovich... hát kabbe! :) Ha azt mondom, hogy magyar, akkor meg Puskásöcsi... ez is kabbe!
Amerikában talán ellőhetem, hogy Európából jöttem és ha szerencsém van nem forszírozzák a dolgot tovább.

Jó megoldás még, hogy kitalálok egy országot, esetleg valami könyvből/filmből... mondjuk azt mondom Genoviából jöttem, ami mondjuk Lichtenstein és Luxembourg határán van (kár, hogy nincs közös határuk :) ). Akkor nem lesz mivel és kivel azonosítani és azt értékelik, aki előttük áll :)

@Babette_:
Bevallottan tudom, hogy én vagyok, aki nem éppen normálisan működik :)
Van, akinek érték a nagy család, nekem az sem az. És még biztosan van csomó más dolog is, ami nekem nem számít annak.

A gúnyolódás nem a nemzeti identitásnak szól, hanem a rajta való kotlásnak és nyüküngésnek.
Flenben is van pl. egy idős fickó, aki magyarcímeres melegítőben járkál. Semmi bajom vele... azokkal van bajom, akik kimennek külföldre és szevednek. Vagy maradnak Mo-n és szenvednek. A szenvedésünkért magunk vagyunk felelősek, nem szenvedni kell, hanem azt csinálni, amire vágyunk és akkor lehet valaki magyar, örmény, amerikai vagy svéd, fel fogok rá nézni. Ha valaki ugyan ezek közül csak szendevni tud, azt pedig le fogom nézni és ki fogom figurázni (és csak reméleni tudom, hogy rájön, hol rontotta el és elkezd végre boldog lenni).

morsels (törölt) 2013.08.17. 17:00:16

@Kovermadar:
DB - database

Latod, Europa (az europai orszagoknak multjuk van, amire azert tobbe-kevesbe emlekeznek) ezert mas, mint az altalam felsorolt orszagok. Egyreszt itt vannak mindenhonnan. Gorog, olasz, holland, nemet, kubai, ir, angol, lengyel, szerb, horvat, roman, orosz, indiai, kinai, vietnami, koreai, meg amit akarsz.
Az 'orszag multja' itt nem jelent sokat, a jelene sem. Europaban ennek valoszinuleg nagyobb jelentosege van, pont azert, mert a kulonbozo orszagok a tortenelem soran felhalmoztak komoly tapasztalatokat egymassal szemben :-)

Viszont valahogy mindenki megtartja az identitasat ugy, hogy kozben kanadai.
Najo, a quebeci franciat kiveve :-)

morsels (törölt) 2013.08.17. 17:03:42

@Kovermadar:
Ha olyasmit akarsz rajzolni (3d modell, meg ilyesmi, ami a munkadhoz kell), akkor gamer gepet nezz.
Ugy ertem olyan gepet, amelyikre azt mondjak, hogy komoly szoftware jatekokhoz van.
Egyreszt abban sok RAM van, masreszt a legjobb grafikus kartya van benne, harmadreszt minel tobb az SSD, annal jobb.

A Macbook Pro intel chipen fut, szoval fel lehet tenni ra a Windowst is. A legjobb grafikus display, 500GB SSD, csak hat nem olcso.

Amarante 2013.08.17. 17:04:30

@Babette_:

Oszinten:nekem sincs:)teny,hogy magyar a nemzetisegem,de ennyi.Puszta teny.
Noha Angliaban elek,de sosem leszek anglius.Ez egy masik teny.
Es ahogy asszem morsels mondta:kozte rengeteg minden van.
Azt hiszem en sem erzem-ertem azt,hogy egy magam-hozta-elvezi dontes miatt ezen sokat kene rugozni:)
Engem pl.egyaltalan nem izgat.Mert ott elek,ahol,attol magyarsagom nem no,nem kopik csak van oszt jonapot:))))

Amarante 2013.08.17. 17:07:01

@Kovermadar:

Angolorszagban meg mondhassam,hogy kontinentalis vagyok,mint a reggeli:))))

morsels (törölt) 2013.08.17. 17:07:12

@Kovermadar:
Ja szoval.
Az amerikai, meg a kanadai maximum azert kerdezi meg, hogy honnan jottel, mert a kiejtesedbol tudja, hogy nem itt szulettel (ennyi a nemzeti identitas elrejtesenek), masreszt meg szinte mindenki ismer egy csomo mas nemzetisegut. Sot, itt ha van olasz, ir, gorog, indiai, libanoni, barmilyen fesztivel, a kanadai az el fog menni. A politika (marmint az adott orszagban) annyira nem foglalkoztatja, de a kaja, a fesztival, az erdekli :-)

morsels (törölt) 2013.08.17. 17:19:03

@Amarante:
Azt hiszem ez a kulonbseg Europa es az altalam felsorolt orszagok kozott.
Lehetsz kanadai, amerikai, ausztral, merthat mindenki ugy lett az. Persze megkerdezik, hogy honnan jottel, de megkerdezik azokat is, akiknek mar nem az angoljabol tudjak, hogy van mas 'gyokere'. Peldaul itt egy ir, holland, nemet, magyar, olasz, gorog, spanyol, portugal meg egy csomo mas orszagbol szarmazo osokkel rendelkezo gyerek tudja, hogy a szulei honnan jottek. Es erdekesnek talaljak. Nem buszkeseg kerdese ez naluk, hanem mas a hatteruk es ez erdekes.

Europaban meg persze sosem lehetsz angol, vagy francia, vagy sved, legfeljebb azt remelheted, hogy a gyerekeid mar azok lehetnek.

Ne erts felre, nem erzelmi alapon irom ezt, mert minden orszagban el/befogadjak azokat, akik dolgoznak, akik tagjai lesznek az adott tarsadalomnak, akik beilleszkednek. De attol annak az orszagnak is van nemzeti identitasa, az orszag lakoinak is van.
A magyar bevandorlonak is lesz mindig. Es persze probalkozhat angolabb lenni az angolnal, de az tobbnyire vicces szokott lenni.

morsels (törölt) 2013.08.17. 17:21:39

@Amarante:
Talan egyedul a zsidok azok, akiknel a szarmazasi orszag masodlagos, barhova mennek.
Mert alapvetoen tok mindegy, hogy orosz, magyar, lengyel, vagy mit tudom en milyen zsidok, de kulfoldon nem szuksegszeruen a nemzeti csoportokat keresik, hanem a zsido csoportokat.

ffüttyfürütty 2013.08.17. 17:36:38

@morsels: Amerre megy a világ talán Európa is hasonló lesz ebből a szempontból, lásd Európai Egyesült Államok. De egyetértünk, egyszerűen a tényen és az antitényen rugózás is rugózás. :)

morsels (törölt) 2013.08.17. 17:43:33

@ffüttyfürütty:
Valoszinuleg az lesz, de ahhoz sok ido kell. Tobb generacio.
Mint emlitettem, az europai tortenelem az europai orszagok tortenelme, ami nem fog egyszeruen eltunni.

Csak nezd meg Gibraltalt. Najo, az angolok kuldenek par hajot, aztan csond lesz megint, mert a spanyolok mi a faszt tudnanak csinalni, nade van multjuk, ugye. Egyedul erre utaltam, semmi masra.

Az europai integracionak egy csomo multtal kell megbirkoznia. Mintha tobbnyire a jovobe valo ugras nem lenne eleg traumatikus.

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 17:45:37

@Kovermadar:
HDD: háttértár. Itt van az op.rendszer, meg minden tárolt anyagod. Minél nagyobb, annál több anyagot tudsz tárolni.
SSD: gyorsítótár, ide töltődik be az aktuálisan futtatott cucc. Akkor lényeges, hogy nagy legyen, ha sok nagy méretű programot futtatsz/használsz (mint pld a játékok, vagy pld tervezőprogramok). Ha kicsi, akkor akadozik a program futtatás közben.
Gamer gépeknél a játékok mérete miatt ez nagy, ezért jó ötlet ilyen gépet keresni.
:)

morsels (törölt) 2013.08.17. 17:49:56

@macamuca:
A programok mar a RAMbe toltodnek, a disk hasznalatuk meg azon mulik, hogy az adott program mit csinal.
Sok disk access programok (peldaul jatekok, filmek, adatbazis kezeles) gyorsabban fognak futni SSD-n, mint sima hard driveon.
De nem az aktualisan futtatott cucc toltodik az SSD-re, hanem amire az aktualisan futtatott cuccnak szuksege van.

ffüttyfürütty 2013.08.17. 17:50:00

@morsels: Hát igen és itt az egyre több Európán kívülről jövő is, akik már nagy számban nem akarnak a nemzeti dolgokba beolvadni, hanem vallási alapon nyomnák a saját világnézetüket. Nem egyszerű az biztos. :)

morsels (törölt) 2013.08.17. 17:54:50

@macamuca:
Ja, az HDD nem 'hattertar', hanem az a hard drive.
Az SSD is lehet 'hattertar' (gep csak SSD-vel, HDD nelkul). Csak 500GB meretben mar draga, a terahoz kozelito meretek meg meg dragabbak, ezert meg nem elterjedt.
Ezert hasznaljak ezt a fajta konfiguraciot. Olcso hagyomanyos hard drive, meg egy gyors cache.

morsels (törölt) 2013.08.17. 18:00:43

@ffüttyfürütty:
Namost itt ket dolgot kulon kell valasztani, ami fontos.
Az egyik az EU jogi szabalyabol adodo europan beluli nepvandorlas (ami eleve egyfajta lavinat inditott el), a masik pedig az europan kivuliek nagy tomegben valo megjelenese; akiknek jo resze menekult.
Azt hiszem Europa a kettot egyszerre nem nagyon, vagy igen nehezen tudja kezelni. Kulon-kulon is komoly gazdasagi es tarsadalmi kovetkezmenyei vannak ilyen tomeges nepvandorlasoknak, de amikor ez a ket, teljesen mas jellegu nyomast kell elnyelni valamilyen modon, az mindig komoly feszultsegeket okoz.
Ugyanugy a befogado, mint a 'kibocsato' orszagokban.
A 'kibocsato' orszagok alatt azokat ertem, ahonnan elvandorolnak az emberek, peldaul Magyarorszagot.
A menekultek meg hat azert menekultek, mert az o orszagukban mar eleve komoly problemak voltak.

VHB 2013.08.17. 18:05:26

@Kovermadar: Szerintem hybrid drive lesz. Nézd meg ezt a videót:
youtu.be/wXHNVsPdLYI

ffüttyfürütty 2013.08.17. 18:06:44

@morsels: igen és teljesen érthető, hogy egyfelől a fogadó országok strandpapucsa és hótaposója is tele van, hogy mindenki őket rohanja le

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 18:16:03

Nemzeti identitás:
Tanult dolog. Megtanulja a gyerek, hogy mely nép/nemzet szülötte, melyek e nép értékesnek tartott szokásai-egyebei, stb = értékként kezeli, mert ezt tanították neki.
Ha felnőttként valaki úgy érzi, hogy egy más nép értékesnek tartott szokásai hozzá közelebb állnak, jobban tud azonosulni azokkal, ezért identitást vált és nem magyarként, hanem teszem azt bhutániként definiálja önmagát, akkor az miért baj?
Azt hiszem, nem mondható tömegesnek az efféle identitásváltás (függetlenül attól, hogy számszerűen sok van, de arányaiban szerintem nem).
Ha megtörténik, akkor miért kell "leszólni"? Miért kell megpróbálni lelkiismeretfurdalást kelteni? Szélsőséges esetekben (ilyenből egyre több van itthon.... és az identitásváltásnál jóval kevesebb is elég hozzá, némelyeknek már a külföldre költözés vágya is elég hozzá..) le-hazaárulózni, idegenszívűzni, stb?? Volt, hogy a kint élő és számításait megtaláló, majd hazalátogatva a kinti életéről, mindennapokról, stb mesélő ismerőst nevezte "ez már nem magyar, ez már eladta magát"-nak valaki a hallgatóságból... Elég volt hozzá, hogy pozitív élményeket sorolt a másik egy másik országgal kapcsolatban....

Nos, a magyarságtudat van. Aki szereti, elégedett vele és akarja, az megtartja a határokon túl is.
Aki meg hozzá közelállóbbat talál, az lecseréli egy másik identitásra.
Hogy ez vitatható dolog: nos, ez is része a magyar-mivoltnak (általánosságban értve).
Identitása mindenkinek van, annak is, aki netán felnőtt fejjel választott magának egyet, és az identitás valóban érték.
Akkor is, ha nem magyar.
Akkor is, ha Mo.-on született a másféle identitású ember.
(és ha már múlt: hazánk történelmi nagyjai között akadt pár, aki az angolszász kultúra/felfogás = identitás rajongója volt -pld a legnagyobb magyarként emlegetett Széchenyi-, más a francia könnyedséget tartotta követendőnek és akadt, aki a német/porosz precizitást óhajtotta átültetni. Az identitást alkotó tulajdonságok változnak, pontosabban változhatnak, adott kornak megfelelően, bekalkulálva a lehetséges példákat/másolható tulajdonságokat.
Görcsösen ragaszkodni a meglévő elemekhez/tulajdonságokhoz lehetséges, de akkor nem kell csodálkozni, ha mentalitás tekintetében maradinak tartanak bennünket a többiek.
Megpróbálni ráerőltetni minden másként vélekedőre azt, hogy aki magyarnak született, annak csakis a magyar identitás lehet értékes: ezt is lehet, de attól ez még nem lesz helytálló. Ezután lehet kirekeszteni (szimplábban vagy durvábban), de ettől még nem fog változni a véleménye.

Nekünk kellene változni, ha tényleg európainak akarjuk magunkat tartani.
És ez a változás egyáltalán nem azonos a magyar identitástudat feladásával.

morsels (törölt) 2013.08.17. 18:18:34

@ffüttyfürütty:
Persze hogy ertheto. Ezert erosodnek a nacionalista (nemzeti identitast tulsulyba helyezo) erzelmek.
Egesz Europaban.
(es akkor meg csak a felszint emlitettuk, az okokrol szo sem esett)

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 18:22:19

@morsels:
a mostani árakat nem tudom, ismerős srác tavaly vett 1 terrás külső tárat, az akkor volt 27 ezer ft (boltból, számlával, nem "lepottyant cucc" kéz alól).
Gondolom, azóta lejjebb mentek az árak (ez tavaly márciusban volt).
Átlag felhasználónak az 500 Gb. simán elég, a játék/spec. szoftver más tészta (a srácnak is játék okán kellett).

morsels (törölt) 2013.08.17. 18:25:16

@macamuca:
Elvileg meg igazad is lehetne, csak a problema az, hogy az 'europai', az nem nemzeti identitas.
Ahhoz, hogy az legyen, ahhoz sok idonek kell eltelnie.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2013.08.17. 18:25:55

@Kovermadar:

Pár napja egy ismerősöm mesélte:
a veje ki akar(t) menni a baráti társasággal Londonba a szállodaiparba dlgozni.
Lelkesen meséltek neki, hogy mit, mikor, hogyan, miből, hol, mennyiért, stb.
Majd nemrég mondták neki, hogy felejtse el, mert olyan sokan vannak már kint, hogy nincs munka...

morsels (törölt) 2013.08.17. 18:27:57

@macamuca:
Persze, 1 teras kulso hard drive-ot lehet venni ennyi penzert, de az a hagyomanyos.
Amirol en beszeltem az az SSD. Az olyan 1 dollar 1 GB.

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 18:29:10

@morsels:
no igen.
Amikor a nacionalizmus mint érv előtérbe kerül, hangsúlyossá válik, az már alapból komoly bajt jelez: nincs más, amivel egyrészt önmagukat, másrészt másokat megpróbáljanak meggyőzni arról, hogy miért is klasszak és fontosak ők.
Ahol a születésen/származáson kívül mást is meg tudnak említeni, ott is létezik a nemzeti identitás, de nem központi kérdés, hanem a mindennapok egyik (!!) eleme, sokszor öntudatlanul. Jelen van és kész.
Ahol nincs más, ott végső érvként bevetik, mert hát kell valami kapaszkodó...

morsels (törölt) 2013.08.17. 18:32:18

@macamuca:
Igy is fel lehet fogni; meg ugy is, hogy az adott tarsadalom elerte a kepessegenek, lehetosegenek a hatarat.
A saturation point, amikor mar nem tud tobbet felvenni.
A nacionalizmus olyasmi, mint amikor lazas leszel. Persze lehet kezelni csak a lazat, de azert altalaban jobb ha azzal is foglalkoznak, ami azt okozta.

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 18:33:59

@morsels:
Európa említésével arra céloztam, hogy a saját nemzeti identitásunkat ne tartsuk mindki fölött valónak, mindenkiénél jobbnak-értékesebbnek.
Amíg ez nem megy, addig nehéz lesz európai felfogással/mentalitással szemlélni önmagunkat, magyar mivoltunkat, és nehéz (ha nem lehetetlen...) lesz önmagunkat helyre tenni.
Egészséges nemzeti önértékelés kellene, mert perpill öntúlértékelés van (terjed, egyre jobban...).
Kb ilyesmire gondoltam európaiság címszóval :)

ffüttyfürütty 2013.08.17. 18:34:41

@macamuca: már ha tényleg európainak akarjuk magunkat tartani (ki-ki igény szerint) :)

ffüttyfürütty 2013.08.17. 18:36:02

@nezzazegfele: ez érdekes téma. Ott élők, vélemény?

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 18:40:48

@morsels:
itt most megy a lázasodás....
Kezelésről, annak szükségességéről szó nincs, sőt, milyen szép az a pír az orcán!!
Kb. ez a felfogása a lázasodóknak.
Más meg hiába mondja, hogy hélo, gebasz van, valamit csinálni kellene, a válasz az, hogy aki láztalan, az nem ért hozzá, nem érti, nem tudja, nem is tudhatja, miért jó ez, tehát minimum hallgasson.

Soká lesz még az, amikor elkezdődik a lázcsillapítás, a láz okának megkeresése még odább van, gyógykezelés megkezdése szintén, gyógyulás pedig végképp a távoli jövőben...

Jelenleg élvezik a szép piros orcákat, csillogó tekinteteket, forró szavakat....
Merthogy ez jó....... szerintük.

morsels (törölt) 2013.08.17. 18:43:53

@ffüttyfürütty:
Hat, az orszagoknak nincs 'megtelt' tablajuk, ezert eloszor zugolodas van, nacionalizmus erosodese, majd kulonbozo torvenyek valtoztatasa, ami nem egyszeru, ha az orszagnak az adott jellegu torvenyei egy nagyobb csoport (jelen esetben EU) iranyvonalahoz kell igazodnia.

Ezert irtam azt, hogy a jo dolgok melle jottek azok a rosszak, amiket nem is lehetett igazabol felmerni. A megoldasnak meg kozosnek kell lennie.
Peldaul Maltanak hiaba volt kotelessege a menekulteket befogadni, egyszeruen keptelenek voltak, ugye. Ugyanez megy egesz Europaban, csak nagyobban.

A masik, hogy vilagos, itt is sokan irjak, hogy a magyarok nem tudnak elkoltozni Kelet-Magyarorszagrol Nyugat-Magyarorszagra, a munka miatt. Ez egyreszt igaz, masreszt meg gyakorlatilag ez tortenik Europaban. Hogy tomegesen mennek munka utan az emberek egy orszagbol masikba.
Ez komoly tuneteket okoz az orszagokban. Mint ahogy Magyarorszagon is. Az orszag (Europa) egyik resze magara hagyatott, elszegenyedett, a masik resze meg egyre nehezebben birkozik meg az odaozonlo tomeggel

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.17. 18:44:48

@LyukasBogrács: "Szerintem a 'sali', 'erdeigyumile' szavak meltatlanok egy erett, diplomas, doktori cimre keszulo nohoz."

Egyik oldalrol egyet ertek, a masik oldalrol viszont nem.

Ezeket a roviditeseket en sem kedvelem vegzettsegtol fuggetlenul, DE! Egy dolgot meg jobban utalok, az pedig a magyar hivatalos nyelvezet. Aramszamlak, jogszabolyok, politikai felszolalasok, hivatalos levelek, stb. Ez egy holt nyelv bassza meg, senki nem beszeli!!!

De komolyan, miert van az hogy 1 ev idegen nyelvtanulas utan az ember mar megerti az ottani hivatalos leveleket, de en neha a magyar anyanyelvemmel sem vagom hogy most az APEH mi a szart akart mondani ezzel a levellel... Ez kinek jo? Miert nem lehet normalisan es egyszeruen megfogalmazni valamit?

Mi fontosabb? Hogy a level iroja "komolynak tunjon" vagy hogy az uzenetet atvigye??? Hozzatennem az en szememben nem tunnek komolynak... olyanok mint a folyamatosan ordito szemelyek, kisebbsegi komplexusukat ezzel probaljak ellensulyozni...

Kimondhatatlanul gyulolom amikor valaki kormonfontan, modorosan, Ciceroi kormondatokban fogalmaz, csak ezert mert ettol o okosabbnak erzi magat. Es sajnos sok professzor is ilyen...

Isten tartsa meg a jo szokasat ennek a csajnak, hogy PhD-re keszul es nem olyan a nyelvezete mint a magyar alaptorvenynek...

ffüttyfürütty 2013.08.17. 18:47:25

@Don Kartasch: Azért mert az jogászul van. :)

morsels (törölt) 2013.08.17. 18:48:12

@macamuca:
A laz okanak megszuntetese nem egyszeru dolog.
Egyreszt egy csomo olyasmit fel kene vallalni, amivel sajat maguknak is kart okoznak, masreszt egyaltalan nem fer bele (vagy nem tudjak beletuszkolni) abba a liberalis, demokratikus, mindenki egyenlo alaptetelbe, amit oly fennen hirdettek.
Mint irtam, nem tehetik meg, hogy kiteszik a 'Megtelt' tablat, vagy azt mondjak, hogy innentol kezdve 'nem mindenki egyenlo' es csak az en jogom az, hogy ki johet ide.
Ez alapvetoen utkozne az EU szellemevel.

Szoval mondom, olyan nincs, hogy 'europai'. Europai nemzetek vannak. Majd talan lesz europai. De a mostani valtozas tul gyors ahhoz, hogy barmelyik tarsadalom 'kenyelmesen' adaptalodjon.

morsels (törölt) 2013.08.17. 18:52:34

@morsels:
Vagyis hat a svajciak most probalnak valtoztatni a torvenyeiken es mekkora nemzetkozi felhaborodast okoznak vele, pedig nem is tagjai az EU-nak.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.17. 18:54:36

@ffüttyfürütty: "Azért mert az jogászul van. :)"

Jah, nekem az az elmeletem hogy ezt a jogaszok direkt tartjak fenn mert ha megszunne ez az ertelmezhetetlen hivatalos nyelvezet, akkor onnantol a jogaszok 70% munkanelkuli lenne...

tableno 2013.08.17. 18:54:52

@macamuca: szép megfogalmazás. Azt tenném még hozzá, hogy manapság elég gyakori az is, hogy eleve többes identitása van, mert bevándorló szülők gyermeke, esetleg még vegyesházasságból is. Az én gyerekem például nem is kettő, hanem három kultúrába született bele, úgyhogy neki aztán nehéz lesz "megmagyarázni", hogy csak a magyar a jó, a többi meg nem... :)))

ffüttyfürütty 2013.08.17. 19:00:55

@Don Kartasch: A vicces az, hogy eredetileg minél pontosabban akarnak fogalmazni, hogy egyértelműen le legyenek fektetve a szabályok, meg hogy mi micsoda - legalábbis a kiinduló szándék talán ez. De sajna a végén a szöveg összessége elég sok fejtörést okoz az embernek.

Amarante 2013.08.17. 19:10:11

@morsels:

Tokeletesen igazad van.Ezert mondom,hogy tenyeken nem lehet vitazni:)Mindenkinek van,csak nem koll azt annyira tulspilazni:)))

Orrom is van,mint mindenki masnak de minek foglalkozni vele,hogy orrosabb orr-e vagy nem:)

En megertem,akinek fontos a magyarsaga,nekem nem annyira,mert oly sok minden mas van,ami itt foglalkoztat es erdekel.

ffüttyfürütty 2013.08.17. 19:12:59

@Amarante: Jó ez az orrosabb orr. (mondjuk akkor Depardieu nyert :D ) Ez is olyan lehet mint a vélemény és a s@gglyuk összefüggése a szólás szerint. :)

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 19:13:43

@tableno:
köszönöm.

@morsels:
nem európai identitásról beszéltem, hanem európai mentalitásról. Amelynek szerves része, hogy sokféle nép/nemzet van, sokféle identitással, ezek különbözőek, de egyformán értékesek/fontosak.
Amíg ez a mentalitás nem jellemző Mo.-on, addig nem beszélhetünk arról, hogy európaiasodunk (sic!). Földrajzilag Európában vagyunk, mentalitásban még nem.

És amíg lázasan hajtogatjuk, hogy fontos a magyar identitás (miért, ki mondta hogy nem???) és bőszen felsorolásra kerül Puskás, Kalocsa, Herend és a többi, addig esély sincs rá, hogy megértsük: senki nem akarja ezeket elvenni tőlünk, senki nem akarja "eltörölni" ezeket a dolgokat, de más elemek is vannak, amelyek szintén meghatározóak. Ezeket az egyebeket kellene időről-időre, spontán módon (!!) felülvizsgálni, és módosítani.

Mert bizony vannak dolgok, melyeken idővel változtatni kell.
Hogy nagy távolságot lépjek vissza az időben: ma már nem szerves része a mindennapok jópár dolog, ami 1000 vagy 500 éve az volt, és mint ránk jellemző dolog, része volt az identitásunknak (anélkül, hogy beszéltek volna róla: csak úgy, egyszerűen volt....).
Változik a nyelv, a szokások, a tárgyak, a körülmények.
Vagy változunk mi is, vagy maradunk a réginél....
Részemről a változás mellett vagyok, ami nem azt jelenti, hogy minden régit "dobjunk ki", más meg görcsösen ragaszkodik a régihez és ellenez minden változást.

Amarante 2013.08.17. 19:22:34

@macamuca:

Le a kalappal elotted(mert ha nem:lerepul:))) )

Osztom a velemenyed.+1pont:)))

ffüttyfürütty 2013.08.17. 19:28:08

@Amarante: Pumuklinak még cipője sem volt, nemhogy kalapja. :P

Amarante 2013.08.17. 19:29:17

@ffüttyfürütty:

De miota angliaban el vett egyet:)))))

Meg mondtam en egy szoval is,hogy az o kalapja repul?:)))))))

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 19:31:11

@Amarante:
csak maradjon fent az a kalap, a helyén, különben napszúrás és láz lehet belőle!
:))))))))))))))

Amarante 2013.08.17. 19:33:17

@macamuca:

Oke:))
De azt akkor is nagyon okosan mondtad:)))))

Es ezt nem tarsosanyai vagy egyebb szovetsegi tagkent mondom:)))

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.17. 19:39:38

@Kovermadar: akinek prioritás a magyarságérzés, az nyilvánvalóan sokkal többet vekeng rajta, mint te.

meg az is, aki megélhetési okokból "kényszerült" kimenni.
az oké, hogy akinek valami nem jó, az változtasson rajta. ha meg nem változtat, akkor ne sírjon miatta.
jelen esetben azonban az a két választás, hogy itthon éhen hal nagy magyarságában, vagy kimegy normális életre, és örökké sírni fog a szíve Magyarország után.
én nem tudom elítélni őket.

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 19:40:00

@Amarante:
nah, kár volt említeni, semmivel nem mosod le magadról, hogy pedig-de-biztosan-azért------
:)))))

(jah, tied a pályázott pozi a szövetségben, plusz nem kell tovább tagságit fizetned.....)

:))))))))))))

Sax_Maschine (törölt) 2013.08.17. 19:42:59

@macamuca: @morsels: de ez nem úgy van, hogy az SSD-s winchesterre kell tenni a Windows-t és a programokat és csak akkor érvényesül a gyorsaság?

Vagy direkt, külön az SSD-re telepítjük azokat a programokat, amiket akarunk, hogy gyorsabban fusson, a Windows pedig lehet a lassú HDD-n? Ilyenkor is érvényesül a gyorsaság?

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.17. 19:44:22

@Kovermadar: van, hogy habár a hozzászólásokat látom, nem tudok bejelentkezni, de az is megesett, hogy én úgy látom, elmentődött, megjelent a hozzászólásom, aztán mégsem. mivel fogadóórák vannak mostanság, a szokásosnál is fáradtabb vagyok, fogja a halál 20x újratölteni az oldalt, hátha a huszonegyedikre sikerül :-(

az a helyzet részemről ezzel a magyar identitás kérdéssel, hogy minél agresszívebben nyomulnak rá a témára itt-ott trollok, véresszájúak, annál kevésbé hat meg a dolog. durván kontraproduktív.
ráadásul az a helyzet, hogy ha utazás közben mondjuk valami pálmafás parton előkerül beszélgetésekben, hogy ki honnan van, hogy mennek arra a dolgok, akkor Chiang Mairól szoktam mesélni, azt akarom mindenkinek megmutatni, amit ott szeretek. de ha valaki nagyon akarja, akkor szavalok neki magyarul, vagy tanítok szavakat, amit kérdez.
az identitás meg olyan nagyon viszonyítások kérdése. mennyi sokminden van közös amerikai, angol, kanadai kollégákkal. de a kelet-európaiság azzal is jár, hogy én előbb fogom megérteni, a török kolléga mit akar, vagy az üzbég, mármint mi van a szavai mögött, honnan jön, mint az angol. meg fordítva is. a poszt-szovjet vonulat ilyen vonatkozása nagyon meglepően ért, a török kicsit, azon már soha nem csodálkozom, hogy lengyelekkel stb félszavakból is.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.17. 19:51:42

Na megjöttem, még nem olvastam vissza.
Van még jelentkező a holnapi születésnapi találkozóra?

ffüttyfürütty 2013.08.17. 19:59:55

@macamuca: Nálatok is van prémium? :D ősebb anya? neandervölgyi anya? australopitecus anya? :)

nosuti 2013.08.17. 20:03:24

ez a "kétféle ember van..." csak a jó a rossz és a csúfban működött és volt vicces. www.youtube.com/watch?v=a97cOa2Sy9A

nem hiszem, hogy a magyar felsőoktatásban vagy bárhol csak kétféle ember lenne. és a menő réteg is elég béna rész a finn posztban

ffüttyfürütty 2013.08.17. 20:11:22

@nosuti: pedig már ott is legalább 3 féle ember volt

macamuca [IHUN] 2013.08.17. 20:15:53

@ffüttyfürütty:
Jó tipp, megjegyzem!!
Olyan kis fityegős izéket is lehetne hozzá csinyáááni, amit aztán az ősfrizkóba tűz, jelezve, hogy mennyire ős(ebb...)
:)))))))))))))))

BTBTBT 2013.08.17. 20:17:25

@nosuti:
Naná, hogy GBU! :)
There's a third kind of man. Who doesn't dig and gets shot.
Or a fourth kind who manages to get his hands on the other's gun. :)))

ffüttyfürütty 2013.08.17. 20:22:53

@macamuca: minél nagyobb valakinek a csont a hajában annál ősebb?
Lesz egyen bunkótok/husángotok is? Az ősautó őslábmeghajtását nem irigylem.
@Barátusz: And the fifth kind of man, the winner is diggerdriver. :D

BTBTBT 2013.08.17. 20:27:35

@diggerdriver:
Eddig kikről tudjuk, hogy jönnek? Engem is beleszámolva.

@ffüttyfürütty:
He's evidently the winner. :)

BTBTBT 2013.08.17. 20:31:40

@nosuti:
And there's a sixth kind of man (or woman) who hasn't seen GBU.
Or a seventh who's seen but disliked it. :)

ffüttyfürütty 2013.08.17. 20:42:55

@Barátusz: Or the eighth kind of man who is blind so could not see it.

BTBTBT 2013.08.17. 20:54:59

@ffüttyfürütty:
Or the ninth kind who doesn't give a damn about watching it.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.17. 20:55:42

@ffüttyfürütty: @Barátusz:
Köszi.
Az írott beszédet elég jól értem:)))))

Megmondanám ki jön de nem hatalmazott fel rá.

ffüttyfürütty 2013.08.17. 21:02:48

@Barátusz: or the tenth who hasn't heard about it till yet

BTBTBT 2013.08.17. 21:03:06

@diggerdriver:
Ennyire titkos? Akkor legalább azt, hogy hányan jönnek. Bár abból, hogy egyes számban fogalmaztál, jól gondolom, hogy csak egy valaki?
Atya jelezte, tehát ő nem titok.

BTBTBT 2013.08.17. 21:06:51

@Barátusz:
Or the eleventh who doesn't have a media/VHS/DVD/Blu-ray player to watch it on.

ffüttyfürütty 2013.08.17. 21:14:20

@Barátusz: or the twelfth one who waits for it to be released in audiobook (if it's not)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.17. 21:16:53

@Barátusz:
Mondtam hogy csajok is lesznek.
:))))))))))))))))))

puhacica 2013.08.17. 21:23:16

az uj-zelandiakat mennyire rengette meg a fold? jol vannak?

BTBTBT 2013.08.17. 21:24:04

@ffüttyfürütty:
Audiobook? It doesn't count. :)))

The thirteenth kind is the one who's not allowed to watch westerns.

@diggerdriver:
Nem mondtam, hogy csak pasik lesznek.
De ugye nem akarod azt mondani, hogy senki sem akarta, hogy eláruld, hogy jönnek?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.17. 21:28:09

@Amarante: Tudod, mär Monty Pythonék is megmondtäk, h ovakodj a nyultol, mert az egy vérengzö fenevad. :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.17. 21:33:01

@mirx: Probäld ki, h elmész egy tetszöleges boltba (ruha, cipö, elektronika), vagy benzinkutra több mindent väsärolni - nem élelmiszerboltba!, majd fizetésnél közöld a kasszässal, h nem kell szatyor... és aztän tanulmänyozd az arcokat! - :XD

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 21:36:06

@morsels:
iMac-et nem szeretnék venni. Egyrészt az általad említett árat is sokallom, másrészt az iPad és iPhone "zártságából" kiindulva nem vágyom rá. Persze, ha Windows fut rajta, az más... de inkább vennék egy "hagyományos" notebookot.

A 3D modellezéshez kell, persze... viszont itt a cégnél nem hiszem, hogy olyan munkák vannak vagy lesznek, amikhez egy erőmű kell. Persze jó lenne, mert az sok-sok pénz :)

Első körben 6.000 kr körüli gépeket nézegettem, ezek kb. 200e Ft vagy 1.000 CAD. Kérdés mire elég, de ennél többet nem szánnék rá :) annyira nem vagyok "nagy" ember.

A kaja engem is érdekel :) szeretem a magyar ételeket. Meg az olaszt is, görögöt is és bizony az amerikai hamburger és hotdog is a gyengéim közé tartozik. Igazából mindent szeretek, ami nem hal vagy tengeri izé és jól meg van sütve (véres steak kizárva). Csupákos, zizegős dolgok is. :)

@macamuca:
Köszönöm! A HDDről azért tudtam mi ;)

Viszont van még egy szívfájdalmam az újabb gépekkel kapcsolatban: nem tudom őket kettéparticionálni valamiért. Itt egy 500Gb-os HDD és egyben van. Namost, ha meghal a win vagy valami gonoszság történik vele, akkor minden megy a levesbe.
A régebbi notebookaimon azt csináltam, hogy volt egy 50-os rész a Winnek és telepített dolgoknak és egy 100Gbos az installoknak, doksiknak, zenének, filmeknek. Így ha gond volt, csak a win ment a levesbe, minden más maradt.

@Babette_:
Az ilyen ember valószínű alkalmazkodásképtelen. Nem ítélem el (egyedül a bűnözőket és másokan ártó embereket ítélem el), de akkor is megmosolyogtat, mert lenne lehetősége egy boldog életre, mégsem tud élni vele. De ez inkább sajnálatos dolog, mint érték szerintem.
Mondjuk nekem minden sajnálatos, ami korlátozó tényező és az az érték, ami felszabadít (fenti zárójeles rész tiszteletben tartásával, természetesen).

@Chang Yai:
Érdekes, hogy mondod a szavak mögé látást, mert az utóbbi kb. 1 évben pl. valami megváltozott bennem. Korábban mondjuk átlagos szinten, de éreztem, hogy mikor van arról szó, amit mondanak és mikor van mondjuk átvitt értelme. De az utóbbi időben egészen egyszerűen nem megy a dolgok felfogása. Bárki, bármit mond, képtelen vagyok érzékelni, hogy az másként lenne.
Nem tudom jobban megfogalmazni... ugyanakkor semmilyen más (szellemi) képességem nem változott, tehát nem gondolnám szellemi leépülésnek. De valami nem működik (vagy sokkal kevésbé működik)...

@Barátusz:
Nem szólt digger? Csak te mész... :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.17. 21:37:28

@VHB: Best ofban ez is benne van: Mai menü: csiripöri ubisaliva...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 21:38:07

@Barátusz:
Ti miről beszéltek? Kik ezek a sokadik fajta népek? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.17. 21:40:48

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/130817/2013-08-09_203314_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ma megint megnéztük a vidéki Angliát.
Londontól északra mentünk azt hiszem Hundingtonba. Száz kilométer tőlünk.
A bolhapiac kb 20autóból állt ennyien akartak eladni és még belépőjegyet is szedtek. Viszont vettünk a nappali falára egy hatalmas csodálatos képet. 3 fontért. Jó, néhány porcelán csetresznek sem tudtunk ellenállni.
Aztán elmentünk Edmontonba ott is bevásároltunk a charity-kben meg később Golders Greenben is. Most olyan jó cuccok voltak mindenhol hogy nem lehetett otthagyni őket.

Fentebb elhangzott mindenféle okosság a magyarságtudatról meg az identitásról és hasonló életbevágó dolgokról.
Én madár álláspontjával szimpatizálok.
Olyan nem lehet hogy valaki csak úgy él a világban?
Csak úgy van.
Él.
Mindenféle ideológia nélkül.
Dolgozik mert szereti a munkáját.
Elkölti a megkeresett pénzt mert költeni is jó.
Élvezi az életet mindenféle saját maga számára felállított szabályok, korlátok nélkül.

nosuti 2013.08.17. 21:41:23

@Barátusz: fourteenth who does not like East Clinton :)

BTBTBT 2013.08.17. 21:45:29

@Kovermadar:
The good, the bad and the ugly.

Akkor gyorsan át kéne operáltatnom magamat holnap délutánig, hogy csaj is legyen? :)

@nosuti:
The fifteenth who dislikes Leone/Morricone/Van Cleef/Wallach/any other cast or crew member.

nosuti 2013.08.17. 21:47:05

@diggerdriver: szerintem nagyon sok minden lehet ebben a világban. többek között a magyarságtudatos is, meg a csak úgy élők is.

BTBTBT 2013.08.17. 21:54:01

@nosuti:
Evidens. Ezt meg sem kellett volna kérdezned. És akkor legalább nem kell kutyafuttában a kés alá feküdnöm, ha csajt is akarnak a buliba. :)))

ffüttyfürütty 2013.08.17. 22:02:38

@diggerdriver: Már hogyne lehetne. Ki mondta, hogy nem lehet? Még ilyen bébipapagájféle is lehet. :) Vagy ez már a holnapi álruha? :)

ffüttyfürütty 2013.08.17. 22:04:32

@Barátusz: And the sixteenth who doesn't care much about people's identity while they are digging. :D

ffüttyfürütty 2013.08.17. 22:07:44

@ffüttyfürütty: jav. : as long as they are digging :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 22:11:07

@Barátusz:
És honnan ez a lista? Valós?
Nem láttam a filmet, ezek szerint meg kellene nézni :)

ffüttyfürütty 2013.08.17. 22:12:39

@Kovermadar: Nem ez inkább brainstorming jellegű. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 22:13:46

@ffüttyfürütty:
OK :)
Azért megnézzük egyszer, hátha. Clint Eastwood jó filmeket csinál(t).

nosuti 2013.08.17. 22:31:23

@Kovermadar: nagyon jó, de csak ha bírod a westernt
Eli Wallach a kedvencem

33621 2013.08.17. 22:35:06

@ffüttyfürütty: Valamikor a 70-es években volt egy magyar filmsorozat a tévében Őrjárat az égen címmel. Annak a filmnek is ezt a zenét tették be a magyar tévébe így én gyerekként ott halottam először.

Amarante 2013.08.17. 22:36:50

@macamuca:

Kocce:)
Tudtam,hogy szamithatok rad:))))

33621 2013.08.17. 22:38:32

www.youtube.com/watch?v=FzxIkd5uqek
Bocsi de mégsem az, csak gyerekként hasonlónak tűnt.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.17. 22:40:01

@Kovermadar: Az öcsém erre azt mondta, h ö mailt szokott irni nekik, és ök megirjäk,h hogy äll. ;-)

Amarante 2013.08.17. 22:43:37

@diggerdriver:

Ez tetszik:)

Kellemes,bekebeli hangulatot araszt:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.17. 22:45:10

@Barátusz:
Lehet hogy nem mondtam még de ha epeköved veseköved identitászavarod fogfájásod van csak nekem szóljál.
Az öt tonnás műszer bal szélső körmével mindent vállalok.
Garantált siker.
:))))))))))))))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.17. 22:45:53

@Shanarey: Ez a kedvence a barätomnak! :-) Bär nem sokat tud magyarul, de a Pedro amigo mio, mär megint konzerv vért iszunk-ot gyakran meg kell néznünk! :-)

Latcho Rom 2013.08.17. 22:45:57

@diggerdriver: kedves, hangulatos, ugy nez ki akvarell lenyomata. Hm?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 22:49:53

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Mi az automatával szoktuk megbeszélni a dolgot, de csak jobb lenne online követni a dolgot... olyan... modern? :) Csak Magyarországon még megy ez a titkoskodós dolog.

A vicc az, hogy az amerikai Homeland Security jobban hozzáfér a diákhitelemhez, mint én :D

33621 2013.08.17. 22:52:35

Csak nem voltam hülye már gyerekkoromban sem! Az előbb rossz linket találtam. Ez az igazi!
videotar.mtv.hu/Videok/2007/12/03/22/Orjarat_az_egen_4_1_resz.aspx

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.17. 22:55:39

@shakti_rom:
Ja. 3fontért a hülyének is megérte hát még nekem:))))))))))))))

BTBTBT 2013.08.17. 22:56:02

@ffüttyfürütty:
And the eighteenth is the one who doesn't have a gun to shoot at someone with. :)

@Kovermadar:
Dehogy valós! Csak baromkodunk itt. :)
De a film óriási.

@diggerdriver:
Köszi. Szerencsére nincsenek ilyen problémáim. Szőreltávolításra meg úgyse jó a markoló. :)))

Egyébként ha már nem akarod elárulni, hogy ki jön, legalább mi találgathatnánk, ha összejövünk, mielőtt még elárulnánk egymásnak, hogy melyik nick is a miénk.
Mondjuk téged mindenki fel fog ismerni. :D

Amarante 2013.08.17. 22:59:28

@Barátusz:

Miert?Azt hiszed,hogy markoloval megy vagy egy not fog markolni:)))))

BTBTBT 2013.08.17. 23:00:47

@ffüttyfürütty:
@Barátusz:
Wait a second... The one above was only the seventeenth.
But the eighteenth is the one who doesn't have a spade to dig with.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.17. 23:01:21

@Barátusz:
Na most mond meg miből?
Jó, egy kicsit gázolajszagom van meg gépzsírral kenem a hajam na de ebből nem következik semmi:))))))))))))))

BTBTBT 2013.08.17. 23:02:25

@Amarante:
Nem. A dumájáról fogják megismerni.
Gondold el, milyen látvány lenne, ha beállítana egy markolóval a Sohoba, és ott parkolni próbálna! :)
Az asszonytól - aki persze most Mo.-on van - meg kapna a pofájára, ha egy nőt markolva jelenne meg. :)

Amarante 2013.08.17. 23:08:21

@Barátusz:

:))))))

De ha megis a masodik,akkor ne arulkodjatok az asszonynak:)))
Mindenki szereti Digit(na jo,az nem,aki irigyli tole a muzeumot meg a Sohobajarast:)))) )

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.17. 23:10:22

@33621:
Megmondom becsülettel soha nem hallottam erről a filmről.

BTBTBT 2013.08.17. 23:12:07

@33621:
A cucilizmusban, a vasfüggöny mögött elég sokszor fittyet hánytak a szerzői jogra, és jó sok zenét lenyúltak továbbfelhasználásra.

A 80-as évek eleji nem magyar filmekben is otthon vagy?
Csak mert szeretnék megtalálni egy filmet, aminek természetesen nem tudom a címét, de gyerekként láttam a tévében.

@Amarante:
Mi? Árulkodni? Majd kibökné ő az asszonynak. :)

Amarante 2013.08.17. 23:16:32

@Barátusz:

A nem is olyan csaladbol szarmaztok ti:))))Csak viccoltem.Meg ha ugyis o mondja el,minek???:)))))

Melyik filmet keresed?Hatha en is lattam..

33621 2013.08.17. 23:25:27

@diggerdriver: Akkor még biztos nem volt tévétek!:-)))

BTBTBT 2013.08.17. 23:34:06

@Amarante:
@33621:
Ahogy írtam, külföldi volt, mert az akkori magyar színészeket ismertem. Este adták, rohadt nyomasztó volt, de ha a részleteket olvassátok, lehet, hogy felröhögtök, mert úgy viccesen hangzik.
Biztos, hogy nem hétfőn láttam, mert 80-81 táján még akkor adásszünet volt, és lehet, hogy színes film volt - de ez a fekete-fehér tévén nem igazán jött át. :)

Szóval van egy ház, modern, nem valami erdőszéli, két vad kutya őrzi, akiktől lehetetlen bejutni az épületbe.
A férfi főhős idővel rájön, hogy ezek tulajdonképpen robotok, és amikor megtalálja a konnektort, amibe egy hosszú kábellel vannak bedugva, a kutyák bábként dőlnek el.
A férfi bejut a házba, és a pincében van egy emberszerű robot, előtte egy sakktábla. Játszani kell vele, és ha jól emlékszem, meghal, aki veszít.

Lehet röhögni. :)
Ha valami rémlik, köszi a segítséget.

33621 2013.08.17. 23:37:49

@33621: Nekünk 1968-ban lett meg az első ami igen szép nagy és nehéz darab volt. Soha nem felejtem el , hogy apámmal mentünk megvenni és tehertaxival vittük haza (Zsuk). Ami még érdekes volt az az, hogy a tehertaxis egy jó nagy darab nő volt akkor ami még később sem volt jellemző.

33621 2013.08.17. 23:40:13

@Barátusz: Ajjaj ez számomra teljesen idegen, sajnos ebben nem tudok segíteni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 23:40:16

Már most sajnálom, hogy kimaradok a holnapi mókából :(
De egy posztot, mint első Határátkelő találkozó mindenképpen írjatok róla! Fényképekkel!!! :)

BTBTBT 2013.08.17. 23:45:19

@33621:
Semmi gond. Köszi.
Nekünk úgy 76-77 táján, de nem voltunk azok az állandóan tévén lógó kisgyerekek. Meg olyan nagy választék sem volt, mint ma.
De nekünk is taxis vitte el a pesti Gelkából vagy miből a pályaudvarra, ahonnan apám már hazahozta.

@Kovermadar:
Persze, majd a te kedvedért felfedjük a kilétünket, mi? :)

Egyébként még semmi sincs veszve. Rendelj gyorsan egy repülőjegyet, és még itt lehetsz. Majd elalszol valamelyikünknél.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.17. 23:47:27

@Kovermadar: Én nem értek ehhez... :-)
Megkérdeztem töle, h miért nem csöngeti ki egyben az egészet, hamär jolkeresö külföldön élö lett. Erre az volt a välasza, h minek? Ugysincs nagy kamat rajta... no comment. Erre mondtam neki, h amikor otthon van, akkor rakjon a szämläjära egy nagyobb összeget, mert az okoska elutalt CHF 100-at, amire a költség CHF 23 volt... hät igy tanitjäk meg a mai fiatalokat szämolni... :-(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.17. 23:59:53

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Nekem uszkva 2,5 millió a tartozásom. Nem szeretném egyben kifizetni :)
Fizetem a minimumot, azzal ugyan még szinten sem tartom, de nem különösebben érdekel.
Majd ha az állam végre ítéletet hoz a hagyatéki ügyben és végre eladható lesz a ház, akkor az árából majd töresztek. Addig eszem ágában sincs, ennyi pénzből jókat lehet ám utazni! :)

@Barátusz:
Ott van digger blogja is. Nekem is van. Nincs mit felfedni :) De ha bánt a dolog, akkor majd kiretusálunk ;)

Amarante 2013.08.18. 00:03:01

@Barátusz:

Nekem sem ugrik be semmi:(
Mondjuk abban a periodusban tucatjaval gyartottak az ehhez hasonlo filmeket.Nagyon topon volt a sci-fi:)))

Mi a magyar hatarhoz kozel laktunk igy mindeg azt neztuk:)))
Igaz a romanoknal nem sok neznivalo volt.Napi jonehany oraban csupan partunk es vezerunk volt kozvetitve:))))))

BTBTBT 2013.08.18. 00:10:28

@Kovermadar:
Ha úgysem leszel ott, hogyan jön a képbe a blogod?

Egyébként nem(csak) Digi blogjára kéne valami, hanem ide is.
Meg mire odaérek, úgyis homály leszek.

@Amarante:
Ez inkább thriller-szerű volt, bár ezek a kutyák már a "fi"-t súrolták, ha a "sci"-t nem is annyira.
Az "Alfa holdbázis" mindig is jobban tetszett, mint az "Orion űrhajó".

Emlékszem, amikor régen mesélted a földidnek, aki azóta már nincs velünk, hogy a határközeli magyar tévéadás áldásait élvezhettétek.

De a nagyvezíretek legalább nem tartott 7-8 órás beszédeket, mint Castro. :)

BTBTBT 2013.08.18. 00:13:29

@Amarante:
Ja, és köszi az agymunkát.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 00:17:20

@Barátusz:
Fáradsz már? Álmos vagy? :)

A kilétetek (tágabb értelemben az itteni emberek kilétének) a felfedéséről beszéltem. Diggi nyilvánosan éli az életét. De pl. én is. És még vagyunk jópáran. Így nincs értelme titkolózni. De ha így érzed, lelked rajta. A fénykép jöhet, maximum csak diggert nem photoshoppoljátok ki róla :)

Egyébként vicces lenne, ahogy egyedül ül egy nagy asztalnál, láthatóan nagyon jól érzi magát a 6 korsó sör mellett, amiket az asztal különböző részein helyezett el :D

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 00:19:03

@Kovermadar: Na neki azért nincs ennyi... csak a fele kb.
Én mondjuk nem vagyok hive semmiféle hitelnek. Anno mikor Mo-on kötelezö volt bankszämlät nyitni, h arra menjen a fizu, akkor nekem annyi kikötésem volt csak, h ne mehessek minuszba. Mert anyämat folyamatosan csak sakkozni lättam (-tom :-( ), és ugy voltam vele, h akkor inkäbb eszek napi 2 zsömlét (ez lett belöle-vékony is voltam, mint ällat), és ki van fizetve mindenem, de ne legyen adossägom. Azota sem veszek semmit sem hitelre. Ezalol ugye csak a hitelkärtyäval valo fizetés a kivétel, online ugye nem lehet kp-vel fizetni :-), de azt is azonnal visszafizetem,igy ugye kamat sincs.

Amarante 2013.08.18. 00:20:11

@Barátusz:

Lehet tartott a lelkem csak mifelenk a kutya nem nezte:))))
Meg a romanok is felszereltettek m"magyar antennat",hogy ne kelljen unatkozniuk a TV mellett.

Nekunk olyan 65-66 korul volt az elso TV-nk es meg ketto volt a kisvarosba.Estenkent moziva alakultunk es a 6x6-os nappaliba,aki csak befert az utcabol ott tevezet:)))Marhara elveztuk:)))Jo kis baratsagok kotodtek ott:)))
A masik ketto TV is mozikent funkcionalt:)))

Amarante 2013.08.18. 00:24:27

@Kovermadar:

Na azert 6 korso sorrel en is jol ereznem magam:))))Megivasuk utan valoszinu mar nem is ereznem magam:))))

Szerintem,aki akar szembol fotozkodik,aki nem,az hattal:)))
de van olyan csinatos szemugo,amirol egy lancocskarol egy helyes kis bajusz lengedez ala:)))Na azt is be lehet vetni:)))

BTBTBT 2013.08.18. 00:28:48

@Kovermadar:
Dehogy fáradok, de mintha te kevernél egy kicsit. Hiszen azért, mert valaki blogot ír, az életéről elárul ugyan részleteket, de a kilétét még nem fedi fel. Te sem. Digi sem.
Vagy csak én nem találtam volna a mostani képetek mását az oldalaitokon?

A titkolózást te hoztad fel, nem én, de nyilván nem mindenki szeretné - ilyen-olyan okok miatt - viszontlátni a fényképét egy anonín blogon, mint a HÁ. De ez lehetne bármilyen más blog is.

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Mióta és hol kell hitelkártyával fizetni az online vásárlásokért?
Vagy felétek nem létezik/nem adtak debit-kártyát?

@Amarante:
Ez a "minden szomszéd az emeleten lévő egyetlen tévés családnál lóg"-dolog Pesten volt divat, különösen a gangos házaknál.
Valamelyik tévéfilmben is volt ilyesmi. Nem emlékszem, melyikben.

BTBTBT 2013.08.18. 00:30:13

@Kovermadar:
6 korsó sör? Te már tudod, hányan lesznek?
A kedvedért csinálunk Digiről egy ilyen képet, korsőktól körbevéve. :)

Amarante 2013.08.18. 00:33:15

@Barátusz:

Lehet a szuleim nem elveztek annyira a mozizast:))))De mi kolkok nagyon!!!!!:))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 01:06:13

@Barátusz: Én pl a repjegyeimet azzal szoktam venni. Meg sampont, hajfestéket, kontaktlencsét és tartozékait. Hirtelen ezek jutnak az eszembe. (VISA kärtyäm van, ezt mi itt hitelkärtyänak hivjuk. :-) Mi az a debitcard? )

BTBTBT 2013.08.18. 01:15:10

Tudja valaki, hogyan lehet felnagyítani más nick-ek avatarjait? Köszi.

@Amarante:
Gondolod, hogy a szüleid odaengedték volna az összes szomszédot, ha annyira a terhükre lett volna?

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Betéti kártya, amivel az egyenleged erejéig vásárolhatsz. Hitelkamat nélkül. Angliában a Visára rá van írva, hogy debit, és annyi.
Nem hiszem el, hogy felétek nincs ilyesmi. Vagy meg se nézted, hogy betéti számlád van-e.

Sampont meg hajfestéket online? :)
Miért nem mész be érte egy boltba? Annyival nem lehet olcsóbb a neten.

Furos 2013.08.18. 01:38:56

@Kovermadar: dehogynem. Mindent lehet particionalni. :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 01:59:28

@Barátusz: OK. Az enyémre VISA van räirva, 1honapon belül CHF 4000-t väsärolhatok össz-vissz vele. A honap közepétöl következö honap közepéig, aztän kiküldik a szämlät (csekkel), aminek a 10%-ät minimum, de legkevesebb CHF 50-et vissza kell belöle fizetni a ho végéig. Ha nem fizetném ki egyböl az egészet, akkor ugye hozzäcsapodna a következö honaphoz. Mivel még nem történt meg ilyen, nem tudom, h kamatozna-e a vissza nem fizetett összeg. Sampon-hajfesték: Fodräszkellékesnél väsärolok olyanokat, amik nem häzi fölhasznäläsra valok. Ezért, és nem azért mert olcsobb. :-)
Az avatarnagyitäs engem is érdekelne... :-)

pappito · http://pappito.com 2013.08.18. 04:48:24

@puhacica: még itt nálunk is lehetett érezni magas épületben, Wellingtonban meg elég nagy káosz lett. Szerencsére nem halt meg senki.

montroyal ( CAN qc) 2013.08.18. 04:50:07

@montroyal: szep nap volt .. a labteniszben sajnos a magyar csapatok noi es ferfi is elverzett de a nok legalabb canada ellen igy egy pici gyozelmet is erezhettunk ... holnap dontok de mi a magyar pic-nicre megyunk... mindigy sokan vannak egy szep helyen csaladi programok jatekok es ami fo kaja pija...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 09:16:46

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Lehet fizetni online bankkartyaval (debit) is. En is ugy szoktam.

Hitel:
A zavartalan cashflow miatt en kedvelem a hitelt. De sosem veszek fel tobbet, mint amire egyebkent van fedezetem (vesztartalek jellegy megtakaritas).
Mert pl. nem szeretek kifizrtni egy havi fizetest mondjuk nyaralasra. Jon a hitelkartya, aztan kifizetem mondjuk 4-6 reszletben. Ugy nem erzem. De ha valami baj tortenik, akkor azonnal is ki tudom fizetni. Ha meg nincs baj, szepen no a megtakaritas is, nyaralni is voltunk es a mindennapok is zavartalanok (nincs kicentizve semmi).

@Barátusz:
Szerintem van a blogomon max. fel eves kep (Jamaica). A tobbit megertem, de a 6 korsos diggert kerem, kiteszem a falra :)

@Furos:
Akkor csak en nem jottem ra, hogy hogyan :(

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 10:23:36

@Kovermadar:
Ficcenjetek le rólam kismókusok.
Aki látni akarja adoniszi termetem és görögös arcélem az eljön.
Tűzön vízen Tengerecki Pálon keresztül.
A többinek coki.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

BTBTBT 2013.08.18. 14:14:05

@rezsoatya:
Hozzál már egyet ma délutánra, ha jössz. Köszi. :)

@Kovermadar:
Majd jobban odanézek arra a jamaicai írásodra.

rezsoatya (törölt) 2013.08.18. 14:28:33

@Barátusz: avatart, vagy nagyitot?

Esetleg mosogepet? :D

BTBTBT 2013.08.18. 15:11:18

@rezsoatya:
Nagyítóra gondoltam, de azért megnézném, ahogy elcipelsz odáig, és behozol a pubba egy mosógépet. :)

rezsoatya (törölt) 2013.08.18. 15:29:17

@Barátusz: megkerem diggerdrivert, o ugyis markoloval jon a Sohoba!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 18:27:42

@rezsoatya: A tiédet még anélkül is sikerül kitalälni, h mit äbräzol... :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 18:37:50

@Kovermadar: Kb ugy vagyok én is, mint te. Azzal a különbséggel, h mi azonnal visszafizetjük. A legutobbi nagyobb utazäsnäl meg 3honappal elötte megvettük a repjegyeket, aztän az autokat/szälläst fizettük ki, nem teljesen, mert nem kellett, majd utazäs elött kb 1honappal kifizettük azokat is teljesen. Vittünk kp-t, de amit lehetett hitelkärtyära fizettünk, mert egyszerü volt igy itthon egybe mindent kifizetni. (Az ut kib@szott dräga volt, de igy semmit nem éreztünk meg belöle)
Viszont ha itt uj autot vennék, akkor azt csak és kizärolag hitelre (mert itt nem 10x-esét fizeted vissza a fölvett köcsönnek), de ugy hogy az auto ära a takarékszämlän hever, ha bärmi gäz van, akkor ki tudjam egyböl csöngetni a maradékot.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 18:43:50

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Jól hangzik.
Új autó ára attól tartok nem fog a számlámon pihenni még jó ideig :) Egy olyan autó, amit megvennék újonnan 300e kr minimum (10-11m ft).

Ha utazás van, akkor költünk a hitelkártyáról, aztán otthon visszafizetjük 2-3-4 hónap alatt. 4*3.000 kr nem érdekes, de egyben 12e már átrendezné a tárgyhavi költségvetést, arra meg semmi szükség.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 18:54:06

@Kovermadar: Hät az az uj auto ära, ami nekem bejön(ne), na az nekem sincs a szämlämon.:-) Valahogy mindig kipécézem a luxusautokat, pedig esküszöm, nem direkt van. Azoknak az äräbol meg inkäbb häzat vennék! :-)
Mär félek megkérdezni a barätom, ha lätok vmit és mellem van, h mi az az auto? Legutobb egy 60-as évekbeli luxusauto valoszinüleg replica-jät lättuk elszäguldani mellettünk. Azért valoszinüleg, mert az eredeti megfizethetetlen. :-) Vagy amikor közöltem vele, h jaj de szép! Erre ö: Kell? Nézz elöbb utänna... Fisker Karma volt az auto. :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 19:17:34

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
:)
Ismerős érzés. Nekem az elvárások "magasak" talán: automata, tempomat, minimum 2,5-3 literes motor és lehetőleg kevés (maximum 80e) km. Olasz, francia autók eleve kizárva. Az amerikai autókat szeretem, de biztos horror itt javítani őket. Német autók is jók. Pár ázsiai is jó, de azok már annyiba vannak, mint egy német vagy még többe (már ami megfelel kényes izlésemnek :) ).
Még sosem hallottam a Fisker Karma-ról, de valóban nagyon jól fest! :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 19:55:59

@Kovermadar: Képzeld! A barätom, aki a kicsiny popojät nem volt hajlando mäsba beletenni, mint a karikäs auto, tökre meglepödött, h a Renault Mégane (amig össze nem törtem) mennyire kiräly. :-)
Nekem csak annyi kikötésem van, h min 150PS és 100ezer km alatt. :-)

puhacica 2013.08.18. 22:54:27

@pappito: olvastam, hogy szerencsere nem kovetelt embereletet. bar ettol eltekintve sem lehetett egy leanyalom.

DieNanny CH 2013.08.21. 20:37:01

@Don Kartasch:
"De komolyan, miert van az hogy 1 ev idegen nyelvtanulas utan az ember mar megerti az ottani hivatalos leveleket, de en neha a magyar anyanyelvemmel sem vagom hogy most az APEH mi a szart akart mondani ezzel a levellel..."

Tudom, már 4 napja írtad, de akkor ehhez mit szólsz:

haerdekel.hu/gyermekdalok-jogasznyelven/
:-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása