oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 20. 02:07,  Szombati klubsarok 325 komment

2013. július 20. 02:07 Határátkelő

Szombati klubsarok

Na, ez most micsoda? - kérdezhetitek és joggal, főleg, ha nem olvastátok a Szolgálati közleményt. A helyzet az (és csak röviden ismétlem el), hogy a következő két hétben a nyaralás nemes tevékenységének hódolok, ami azzal jár, hogy nem lesz mindennap új poszt, hanem csak heti 3-4 alkalommal.

Ellenben mindennap biztosan kikerül 3 olyan történet, amely még a blog origós korszakában jelent meg, ám itt, az Indexen / blog.hu-n még nem volt olvasható. Archív voltuk miatt úgy döntöttem, hogy ezeket az írásokat nem lehet a poszt alatt kommentelni, viszont hogy ne maradjatok a beszélgetés, vita, stb. lehetősége nélkül, ezért jött létre a Klubsarok, amiből minden nap új nyílik majd.

Itt lehet tehát elmondani mindazt, ami a mai posztok, vagy akár egyéb események kapcsán eszetekbe jut. Remélem, ez a megoldás mindenkinek megfelelő lesz (részemről ez persze csak álnaivitás...), és jót beszélgettek majd.

klub 1.jpg

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Klubsarok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr315415846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 04:36:21

meghogy nyaralni...
nagy a jolet otthon:)

2013.07.20. 05:52:54

@hagyma: +1 :D

a nagy szamok torvenye alapjan, mindenkinek nem mehet szarul (ahogy jol se).

Biztos elnez Hawaii-ra, hogy milyen arra az elet.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 06:47:45

Jó nyaralást kívánok!
Én már azt sem tudom, az mi...
:D

Kacorlakk 2013.07.20. 07:15:19

Javaslatom a mai napra főtémának: mi volt jó a szocializmusban?
Az ötletet a 17-i poszt kommentjeiből kialakult vita adta, ahol egy elfogult tévképzetet a nyelvoktatásról semmi áron sem lehetett megváltoztatni.

Kezdeném is: rengeteg gyermek töltötte a nyarat ilyen-olyan táborokban, üdülőkben. A mai rendszer egyik bűne ennek az eliminálása. Ma csak annak a gyereke mehet üdülni, aki meg tudja fizetni, az emberek zöme nem. Tele az ország kihasználatlan táborokkal, üdülőkkel (az is igaz, a többsége még Kádár alatt volt utoljára felújítva), de erre nincs pénz. Ebből nem lesz 3-4 év alatt megtérülő profit.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 07:16:36

@Kacorlakk: Én úgy tudom elindult most egy projekt erre vonatkozóan. (?)

Bonjour 2013.07.20. 08:06:05

Nagyon jó nyaralást. En is nyaralok éppen... Csak Bp-en :). Ma megyünk Édesapámat megünnepelni. Jó kommentelést!

zopilote 2013.07.20. 08:18:21

@Kacorlakk:
" Javaslatom a mai napra főtémának: mi volt jó a szocializmusban? "
En egy rosszat tudok az un. szocializmusban: azt, hogy mindenkinek dolgozni kellett rendszeresen:( A munkakerulest buntettek:( ( KMK) Ezert leptem le, tobbek kozott:)
Es egy masik: nem vettek fel katonai foiskolara, helicopter pilota szerettem volna lenni ( pedig Apam parttag volt es katonatiszt) Azt sohasem bocsatom meg a rendszernek:) Rohatt komcsik:)

Kacorlakk 2013.07.20. 08:24:02

@zopilote: Öcsém sem tudta soha megbocsátani, hogy nem lehetett pilóta, mert a rokonságban volt 56-os disszidens. Nálad nem játszott hasonló?
Lassan eljutunk oda, hogy a KMK (közveszélyes munka-kerülés - a fiatalok kedvéért) ellentettje lesz a büntetendő, nyugodtan "visszaléphetsz". :)

NIKI LAURA 2013.07.20. 08:35:52

@zopilote: a bátyám Kiliánra járt Szolnokra,aztán a gerince miatt átrakták volna Helikopteresnek,de az nem kellett neki:)

Kanadába tudsz-szinte bárhol-az európai árak feléért legalább PPL-A,vagy PPL-Heli szakszót szerezni,és is tervezem a magyar konvertálását helyire,és a vizitalpas traininget.

Határátkelő 2013.07.20. 08:40:32

Kösz mindenkinek! :)))

A szocializmusos ötlet nem rossz, még az is lehet, hogy valamelyik nap feldobom főtémának.

Vagy még jobbat tudok: @Kacorlakk: nincs kedved megírni? :)

Na, megyek, mert baj lesz! :)

Kacorlakk 2013.07.20. 08:49:50

@Határátkelő: Hello HA! megtisztelő a felkérés, kérek pár napot, megpróbálom. Ne sok reményt fűzz hozzá, mert egy másik posztot ősz óta írok, de csak féli kész - így is túl hosszú. De néha hiszek a csodákban. :)
Jó főnök lehetsz (vagy lehetnél), azt látom, szervezni tudsz, ritkán szólsz közbe, a munkát viszont azonnal kiadod.

zopilote 2013.07.20. 09:02:10

@Kacorlakk:
Nem volt 56 - os disszidens, ugy tudom. Volt repuloorvosim, I/B, helikopterre. ( Kecskemet- Repuloorvosi Kutatointezet, 3 napos kivizsgalas) Repultem is, Miskolcon, motoros geppel. Azt hiszem, politikailag voltam megbizhatatlan:) 18 eves fejjel:) Amikor 3 evvel kesobb a katonasag utan jelentkeztem Nyiregyhazara novenyvedo pilotanak, mar rendszeresen ittam, azert nem vettek fel:(
@NIKI LAURA:
Egy idoben sokat repultem helikopteren, mint utas, amikor a kutatasban dolgoztam. Beszelgettem a pilotakkal, sot egy haverom el is vegzett hivatasos helicopter tanfolyamot, 40 ezer dollarjaba kerult, a 90 - es evekben. A vegen nem kapott munkat benne:( ( rossz helyen, rossz idoben)
Konvertalasrol nem tudok, esetleg Vancouverben lehet vizitalpas treninget szerezni, rendkivul sok a hidroplan. Egyszer Nanaimoban beszelgettem egy magyarral, a fia hidroplan vezeto volt es lezuhant a geppel, nem akart a leszallohely kozeleben csonakazo gyerekekben kart tenni:(
Tavaly gondolkoztam egy Cessna licencen, Mexikoban tudnam hasznalni:) De lebeszeltem rola magamat:) Erdekes, par mexikoi epitoipari vendegmunkas szerzi meg itt kisrepulore a licencet:)

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.07.20. 09:03:00

Szocializmus? Nekem abból csak 9 év jutott, úttörő már nem is voltam, oroszul sem tanultam! Most viszont itt Moszkvában mindent bepótolok, itt minden sarkon ott a sarló-kalapács, Lenin, meg a CCCP-s jégkrém, póló, sapka, amit akarsz.
Pont tegnap beszélgettem erről egy orosz barátnőmmel, kérdeztem tőle, ez most igazi nosztalgia, a múlt visszasírása, vagy csak brahi. Szerinte az emberek többségénél az utóbbi.
Az biztos, hogy a Vörös térnél az aluljáróban mindenki Sztálin és Lenin hasonmásával akar fényképet, Putyiné általában munka nélkül lófrál. :D

2013.07.20. 09:07:58

@Kacorlakk: a poszthoz add hozza, hogy gyerekeket 8 evesen mar fogalmazni tanitottak az 56-os forradalomrol.

zopilote 2013.07.20. 09:17:18

@fannie:
Brahibol en is szoktam venni itt a hasznalt katonai felszereles boltokban regi szovjet sapkarozsakat, szovjet katonai terkeptaskat, csikos orosz matrozpolot, harckocsizo sapkat:) Amikor nem latjak, felprobalom oket, elnosztalgiazom kicsit:) Kar, hogy Kalasnyikovot nem arulnak:( Ellenben Mexikoban lattam magyar gyartmanyu AMD - 65 tipusu gepkarabelyt " illetektelen " kezeben.

zopilote 2013.07.20. 09:27:28

@fannie:
En meg erre is emlekszem, sot az elso 3 verszakot fejbol vagom:)

Союз нерушимый республик свободных
Сплотила навеки Великая Русь.
Да здравствует созданный волей народов
Единый, могучий Советский Союз!

Славься, Отечество наше свободное,
Дружбы, народов надежный оплот!
Знамя советское, знамя народное
Пусть от победы, к победе ведет!

( Regi szep idok!) :))

Kacorlakk 2013.07.20. 09:36:36

@charlieharper: De csak akkor ha volt valami "vöri" beütése. :)
@tilmir: Jó lenne. Én azt hallottam, a természetjárók szövetsége kap némi milliókat a kulcsos házak, menedékházak, túristaszállók felújítására, megóvására. A dolog igaznak tűnik, kár, hogy eddig sokból lett valami fejes üdülője, de még több ment tönke, lopták szét. A cikk: termeszetbarat.hu/cikk/tortenelmi_jelentosegu_megallapodas

2013.07.20. 09:40:44

@hagyma: Amerikában persze mindenki látástól vakulásig dolgozik, nem? :)

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.07.20. 09:43:19

@zopilote: Akkor neked igazi kincsesbánya lenne az itteni bolhapiac, a Vernissage! Ott aztán van minden, világháborús gázvédelmi maszk, katonai sapka, zubbony, mifene. Azért fegyvert ők sem árulnak. De ahogy az oroszokat ismerem... megfelelő kapcsolatokkal akár tengeralattjárót is vehetsz. Talán még nem adták el az összeset. :)
Itt van néhány hűtőmágnes Vernissage-ból, nosztalgiázz nyugodtan! :)
elet-uton.blog.hu/2013/07/11/izmailovo_vernissage_hutomagnesek

VHB 2013.07.20. 09:43:36

@hagyma: tényleg Hagyma, hány nap fizetett szabid van egy évben?

2013.07.20. 09:44:27

Végigmentem a japán poszton közben, szívesen olvastam volna még, csak rövid volt. :(

james80 (törölt) 2013.07.20. 10:05:15

@Kacorlakk: Mókus őrs ,szurdokpüspöki tábor,dohánykapálás-, mert utána kaptunk fagyit, Pannóniából épített „trájk”, szpartakiád,"Amerika", nagyszülők még éltek, debreceni csónakázó tó, Fera Ford Sierrája ami a világ leggyorsabb autója volt,budapesti óriáskerék ,suli előtt és után foci .(Nekem valahol 95-ben volt módszerváltás)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 10:21:12

Egy ismerősöm Klubsarokban élt 2 évet, de azt mondja: rideg, élhetetlen hely.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 10:22:56

@Kacorlakk:

"Javaslatom a mai napra főtémának: mi volt jó a szocializmusban?"

Kb. ez jut eszembe:
- a dotált termékek olcsósága,
- szinte kiváló közbiztonság,
- kiszámítható, biztos életpálya.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 10:30:20

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
A táblázatodban mi a különbség a "nettó havi átlagbér" és a "tiszta, nettó havi átlagbér" között?

Számításaim szerint a svédországi sorban az ember a "nettó havi átlagbért" kapja kézhez az adott bruttóból.
De akkor mi az a "tiszta..." bér?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 10:32:33

Mi volt jó a kommunizmusban / szocializmusban?
Az, hogy az ember kaphatott politikai menedékjogot! :) Azt leszámítva pedig a vége... ;)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 10:35:06

@zopilote:

S a mostani verziót tudod? 2000-ben Putyinék visszaállították orosz himnuszként a volt szovjet himnuszt. 1990-2000 között ugyanis új himnusz volt, de sosem lett népszerű, eleve zeneileg a szovjet himnusz mestermunka, nehéz felülmúlni. Állítom: valószínűleg a világ legszebb himnusza zeneileg. Persze a régi komcsi szöveget eltörölték, s lett teljesen új szöveg. A vicc: az új szöveget ugyanaz írta, aki 1944-ben írta az eredetit. Pl. Lenin helyett Isten van az új szövegben... :-)

Hozzáteszem: 1944-1990 között is volt szövegváltozás,de apróbb jellegű, pl. Sztálin nevét kivették, ugyanis ő is szerepelt az 1944-es eredetiben.

Itt az új 2000-es verziö www.youtube.com/watch?v=iLnVcONW18Q

De mindjárt rákeresek a kedvenc paródiaverziómra. Egy orosz csoport csinálta 20 éve, fantasztikus.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 10:36:36

@Kovermadar:

Igen. meg kellett volna magyarázni. A nettót kapja kézhez az ember, míg a tiszta nettó az, amit ténylegesen elkölt, azaz a nettóból ki lett vonva a forgalmi adók átlagszintje.

2013.07.20. 10:59:12

@Kacorlakk: Azt nem tudom, hogy mi volt jó benne, de azt igen, hogy mi volt a rossz benne. Az emberek az államtól várják azt, hogy előrébb lépjenek az életben.

Kacorlakk 2013.07.20. 11:01:16

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Majdnem tökéletes összefoglaló.
@james80: Mi voltál a Mókus őrsben? Nótafa, tűzfelelős, őrsvezető? Igen, a nagyszülők, éngem nagyapám tanított mindenre...
@Kovermadar: Látod, a kapitalizmussal még ezt is elcsesztük! :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 11:11:19

@Kacorlakk:
Jah, ráadásul a helyzet sem lett sokkal jobb... lehet(ne) venni sok mindent, de nincs rá pénz :)

Kacorlakk 2013.07.20. 11:13:57

@Philosoraptor: Ebben igazad van, teljesem más felkészültséget kíván a két rendszer, s az emberek a szemléletmódjukat (szokásaikat?) változtatják meg a leglassabban és a legnehezebben. Sok átverés született emiatt az eltelt 20+ évben.
Pontosabban: odáig már eljutottunk, hogy a sikereinket kizárólag magunknak tekintjük, kudarcainkban viszont tartjuk a markunkat az állam felé. (Pl. egy magyar gazda jó és bő termés esetén szívesen teszi zsebre a lehetőleg adózatlan hasznot, de aszálykár esetén állami jóvátételt követel, mert biztosítása meg nem volt. Más: vállalkozóink, de még hírességeink is a kötelező minimumokat fizeti a nyugdíjkasszába, aztán sírnak a minimális nyugdíjuk miatt.)

james80 (törölt) 2013.07.20. 11:14:05

@Kacorlakk: "... hűséges gyermeke a magyar hazának."

DieNanny CH 2013.07.20. 11:24:09

@Kacorlakk:

Mi volt a jó a szocializmusban:

Gyerekként mindent csinálhattunk, fillérekért.
Pl a zongoraóráim fél!!! éves tandíja 1984-ben 1,50 forint volt.
Persze, zongorát kellett venni hozzá, de akinek nem volt, bejárhatott gyakorolni.
Egyéb szakkörök meg vagy ingyenesek voltak, vagy pár forintba kerültek.

A gyerekfilmekben önmagunkat láttuk viszont. Pl az egyik Bonca filmben Ulmann Mónikán ugyanolyan póló volt, mint amilyen nekünk is volt húgommal.

Még fog eszembe jutni pár dolog...

Kacorlakk 2013.07.20. 11:24:38

@james80: Gratulálok, én is igyekeztem betartani a 12 pontot.
Nekem a mai napig lemaradásom van a következőben: 3. Az úttörő szorgalmasan tanul, a világ és önmaga megismerésére törekszik. :)

Muscari 2013.07.20. 11:25:35

En egyszer eljutottam Zankara, egy elsosegely-nyujto versenyen ertunk el jo helyezest es ezt kaptuk jutalmul.
Az uttoro nyakkendomet elcsereltem egy mongol kislannyal, az ovekenek a szelen egy kek csik fut vegig. A mai napig megvan, nagyon szep emlek.

Egyebkent a ferjem szerint nagy mazlim volt, hogy eljitottam egyaltalan Zankara, o egy kis borsodi falubol valo, onnan senkit sem vittek sehova.

BTW volt valaki Csillebercen? Oda hogy lehetett bekerulni?

Kacorlakk 2013.07.20. 11:28:13

@DieNanny: Igen, most a szívem szorul össze, mikor látom, mi minden értelmeset a szülők többsége nem tud megfizetni. Ez nagyon jó volt, az esélyegyenlőség a mainál jobban dívott.

2013.07.20. 11:29:46

@Muscari: Csilleberctol 10percre laktam biciklivel, na jo, legyen 15, mert sokat kellett felfele tekerni. Mi csak besetaltunk :)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 11:30:52

Kubában, még kamaszként 1981-ben sikerült egy háromnapos úttörőtábori víkenden is részt vennem. Hozáteszem: ez egy elit úttörőtábor volt, amit az is jelzett, hogy Varaderóban volt (ahová a átlag kubai nem teheti be a lábát), meg eleve egy szép épületkomplexus volt az egész a tengertől 50 m-re, sportpályákkal, úszómedencével. A rend persze katonás volt ott is: az étkezdében nem tányérok voltak, hanem hatalmas alumíniumtálcák lyukakkal, s alumíniumpoharak. Az elit táborba sem sikerült normális minőségű élelmet hozatni, a külföldiek zöme nem evett semmit, annyira rossz volt az étel. Az alapétel a kihűlt babfőzelék volt szelet kenyérrel. Viszont volt ebédre deszert, ami legalább jó volt, mármint azoknak akik bírják a kubai különlegességeket (sajnos akkoriban én még nem kedveltem a kubai deszerteket, később viszont én is ráéreztem egyediségükre), pl. a legnépszerűbb kubai deszert, a sajttal felszolgált sűrű guayabalekvárt (Magyarországon egyes nagy áruházakban kapható maga a gyümölcs guajava néven), ez annyira nevezetes, hogy Floridában az egyik helyi mondás szerint onnan lehet megkülönböztetni, hogy kí kubai és ki más latin-amerikai, hogy az a kubai, akinek otthonában mindig van a konyhában guayabalekvár. Kubában ez egy darab sajtot jelent, rátéve a sűrű nagyon édes guayabalekvárt. Később megtudtam amerikai kubaiaktól, hogy a deszertnek több változata van: pl. guayabalekvárral töltött sült sajtgombócok, rántott kecskesajt lekvárral, palacsintába töltött guayabalekvár reszelt sajttal, stb.

Az úttörőtáborban egy nagy szobában aludtunk 40-en. Itt volt aztán 3 kubai, aki nagyon komolyan vette magát és el volt borzadva az idétlen külföldiektől. Még a néhány keletnémet is igyekezett komolynak látszani, de amikor az egyik cseh rájuk szólt, hogy “heilhitler”, ők sem bírták tovább röhögés nélkül. Mellettem egy erősen túlkoros, vagy 25 éves angolai úttörő volt, aki a nap 24 órájából 18-at alvással töltött. Időnként felkelt cigarettázni. Egy ilyen cigarettázás alkalmával megkérdezte, hogy honnan jöttem. Mikor mondtam, hogy Budapestről, nagyon felélénkült és “Magyarország! Neoton Família!” kiáltást adott ki magából. Utána már megbántam, hogy az igazat válaszoltam, mert ezután több órán keresztül Neoton-dalszövegeket kellett neki diktálnom spanyolra fordítva.

A víkend csúcspontja az utolsó előtti napon történt, amikor elfogyott a vécépapír, s egy éppen vécézni akaró úttörő az alsógatyájával törölte ki a fenéket, amit aztán be is dobott a vécébe és lehúzott, amitől az eldugult, majd kiöntött, s így hamarosan 2 cm magas szaros víz lepte be a vécéhelyiséget. Ez mérsékelt éghajlaton sem a legjobb esemény, de szubtrópuson meg kifejezetten nagyon nem jó, s ezzel enyhén fejeztem ki magamat… Néhány élelmes bolgár úttörő téglákat hozott be a vécére, így építve utat, hogy legalább pisilni lehessen. Vidámság is volt, mert egy úttörő elvesztette az egyensúlyát a téglákon lépkedve és teljes testével beleesett a koszos vízbe. Mivel fürödni nem lehetett, mert elig csorgott a víz, a bepiszkolódott úttörő azon nyomban (éjfél tájékán) két barátjával leugrott a teraszról (2. emelet) és elindultak a strandra, ott lemosni a lemosnivalót. Nagyon hamar vissza is jöttek, mert az egyikük beúszott mélyebbre, s sikeresen takálkozott egy barrakudával, ami nem egy kellemes úszópartner.

Szerencsére mánap volt a “trabajo volungatorio” ahogy a kubai köznyelv hívja, a volungatorio a “voluntario” önkéntes és az “obligatorio” kötelező szavak kombinálása, jelentése: olyan önkéntes munka, melyet muszáj elvégezni, mert különben megnézheted magadat. Egy krumpliföldre vittek ki minket segíteni a parasztoknak. Kifejezetten sajnáltam a krumplit, mert a hozzá nem értő “segítők” sikeresen összetaposták a termés egy részét, ami nem szép látvány sehol sem, de egy élelemhiánnyal küszködő országban mégkevésbé az.

Aztán szerencsére indultunk haza.

DieNanny CH 2013.07.20. 11:39:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Én a magyar szövegre emlékszem:

Szövetségbe forrt szabad köztársaságok,
A nagy Oroszország kovácsolta frigy.
A szovjet hatalma és egysége éljen!
Sok nép így akarta, s megalkotta így.

Szálljon szabad hazánk,
Dicsőség fénye rád.
Népek barátságát vívtad te ki.
Lenini párt vezet,
Láng mely a népeket
Kommunizmus győztes útján viszi!

Lehet, nem teljesen pontos, de talán elnézhető - 25 éve énekeltem utoljára...

Ja, ami még tetszett:
Az iskolai ünnepélyek előtti fél órában a Rádió Gyerekkórusa énekelt mozgalmi a dalokat a suli hangszórójából.
Szerettem.

És mivel a téma: mi TETSZETT, ezért nem írom, hogy mi nem tetszett.

2013.07.20. 11:48:27

@Kacorlakk: Nyugdíjt én ebben az országban biztosan nem fizetnék sehova, ismervén az előzményeket meg azt a nem elhanyagolható tényezőt, hogy vagy nem lesz nyugdíj v. éhhalálra lesz elegendő. Elég nagy lutri.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 11:50:31

@DieNanny:

A mai szöveg:

Oroszország a mi szent államunk,
Oroszország a mi szeretett országunk.
Erős akarat, hatalmas dicsőség
a tiéd, örök időkre.

Légy dicső, szabad hazánk,
Testvéri népek hatalmas szövetsége,
Elődök adta népi bölcsesség!
Légy dicső, ország! Mi büszkék vagyunk rád!

A déli tengerektől a sarkvidékig
Terültek el erdeink és mezőink.
Egyedüli vagy a világon! Egyedül te vagy ilyen,
Isten védte szülőföld!

Tágas terület a vágynak és az életnek
Nyitnak nekünk az eljövendő évek.
Erőt ad nekünk a hazához való hűség,
Így volt, így van és így lesz mindig!

james80 (törölt) 2013.07.20. 11:54:47

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "... mert ezután több órán keresztül Neoton-dalszövegeket kellett neki diktálnom spanyolra fordítva." Ez a mondat helyet követel magának a Félelem és reszketés Las Vegasban(ban) !

ffüttyfürütty 2013.07.20. 11:56:58

Rosszat többet hallottam róla, mint jót. Nekem annyi van meg belőle, hogy egy darabig volt vörös csillag a parlamenten, aztán már nem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 12:07:33

@ffüttyfürütty:
Végre egy sorstárs!

Beszéljünk inkább az autókról :)

Kacorlakk 2013.07.20. 12:31:03

@Philosoraptor: Részint értelek, mert logikus amit mondasz. Másrészt aggódom, mert mit fog hozni nekem a postás a jövő hónapban, ha mindenki így gondolja? Kérlek, ne híreszteld, maradjon kettőnk között!

Kacorlakk 2013.07.20. 12:42:49

@ffüttyfürütty: A jelképek mögött többnyire tartalmi változások is vannak, érdemes azokat is követni.
Ismerek helyet az országban, ahol még megvan a vörös csillag, nem szedték le (arra a kis időre minek?).
@Kovermadar: szocializmusban trabi, kispolszki, lada, skoda, dacia, előre befizetve a fele, 10 év várakozással, átvételkor színválasztással: tetszik ez a libazöld vagy nem? A 8 éves 56-os elemzőknek sanyargatási célból merci, úgysem kap hozzá alkatrészt. :)

DieNanny CH 2013.07.20. 12:52:13

@charlieharper:

14 éves koromig a Balatont csak nyaraláskor láttam, el is könyveltem magamban: Balaton = nyaralás.
Aztán a pesti kollégiumban le voltam döbbenve, hogy az egyik lány Siófokon lakott. LAKOTT! :-) Én a vállalati üdülőkben radiátort sem láttam. El nem tudtam képzelni olyat, hogy a Balatonnál élni.
Hát, ez hatalmas újság volt.

2013.07.20. 12:52:41

@Kacorlakk: Én a saját nyugdíjjárulékomra gondoltam... Ahol megtehetik, hogy minden következmény nélkül ellopják az emberek jövőbeni nyugdíját, ott nem fizetek egy fillért sem, sehova.

Nyilvánvaló, hogy a mostani 30-40 éveseknek már valószínűleg nem lesz nyugdíja, mert nem lesz senki, aki kitermelje nekik. Rengeteg cikket lehet ezzel kapcsolatban olvasni, többek között a kiöregedő társadalom is az oka ennek. De ha esetleg lesz is, az semmire sem lesz elég.

A mostani nyugdíjrendszerről annyit tudok, hogy állítólag átreformálják, és csökkenteni fogják 30 v. 40 százalékkal a válságra hivatkozva. Persze nem a választások előtt...

Muscari 2013.07.20. 12:57:28

@DieNanny: O, azok a mozgalmi dalok! Enekkaros voltam, olyan sokszor enekeltem oket, hogy a mai napig emlekszem a szovegekre. Munka hadanak, Bella Ciao, Warsavianka (bar ez utobnirol fogalmam sincs, hogy kell irni).

Aki nem elt akkor, vagy meg kisgyerek volt, nem tudja ezt elkepzelni. En egyebkent egy evvel vagyok nalad idosebb, ha jol remlik a korod.

Minden nosztalgia ellenere, amit erzek, nem gondolom, hogy "regen minen jobb volt". Mondjuk a kiszamithatosag talan. De en tulsagosan elvezem a szabadsagot ahhoz, hogy visszasirjam a szocializmust.

Olvastam egy felmerest valahol a hvg.hu-n, hogy a mai egyetemistak kb. 50%-a jobban preferalna egy lightos diktaturat, mint a demokraciat. Merthogy a kiszamithatosag, a jobb kozbiztonsag , a rend fontosabb nekik, mint a szabadsag.
Nos, ok lesxnek a jovo ertelmisege. Mi var igy az orszagra?

ffüttyfürütty 2013.07.20. 13:47:22

@Kacorlakk: nyilván nem véletlen, hogy csak a csillag változása tűnt fel, kevés óvodás érdeklődik élénken a politika iránt (szvsz), de lassan egyetértek Kövérmadárral lehetne értelmesebb dolgokon is töprengeni
Háromhatvanvoltakenyér szólam volt már?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 13:49:49

@33621:
:D Soha, semmi hasonlót nem tapasztaltam :)
Hozzáteszem, hogy Magyarországon sem ért soha, semmi attrocitás a rend őrei részéről. Biztosan bennem van a hiba :)

Kiváncsi lennék, hogy mit mondogatott a ficó a rendőrnek, mert a szóváltás miatt kapott az arcára, az biztos.

(azt már meg sem merem említeni, hogy örülök neki, hogy ilyen harcias rendőrök vigyáznak rám)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 13:52:58

@ffüttyfürütty:
Még nem volt... de amikor 3,60 volt a kenyér, vajon mennyi volt a fizetés?

ffüttyfürütty 2013.07.20. 14:03:17

@Kovermadar: és vajon hány tonna virsli fogyhatott május elsején? és ennek volt bármi hatása a Naprendszerre?

M. Péter 2013.07.20. 14:07:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Azt a guayabalekvárt Magyarországon is lehetett néha kapni, nekm ízlett. Kolumbiában és Venezuelában is létezik, ott is eszik sajttal vagy süteménybe sütve.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.07.20. 14:07:35

@Philosoraptor: és ez még mindig így van, egyre jobban láthatóak a jelei az ebből következő lemaradásnak.

Shanarey 2013.07.20. 14:11:19

@Kovermadar:

1000 Ft körül volt az átlag.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 14:14:01

@Philosoraptor: mindenki nem
de az atlagember igen
@VHB: iden lesz kb 14, mert 3 eve itt melozok mar
@ffüttyfürütty: @Kovermadar: a 3,60-ban nem a 3,60 a lnyeg
maga a kenyer
magyar buzabol, magyar lisztbol, magyar kenyergyarban kifejezetten jo kenyer volt
jo, maximum egy hetveget birt ki es naponta vettuk de jo volt
a mostani zacskos szarok kibirjak 2 hetig ha meg nem peneszedik, meg nem szarad, de olyan is
nem nosztalgia
az egy jo kenyer volt, kifli, zsomle

amugy sok mindent lehetne mondani a 70-es evekrol, targyiasitva is, nosztalgiazva, sok ok is lenne ra
DE

ami nekem a legerdekesebb, az emberek
mas volt az egymashoz valo viszony, a kozbiztonsag, az udvariassag, a kozbeszed, a kozleekedesi es utazasi kultura, az erkolcsi normak, a sajto, a tv musorok szoval az emberi kapcsolatok
nemcsak az internetrol erzekelem a valtozast, mar mielott kijottem is rohamosan romlott

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 14:16:47

@Shanarey: '78-ban gimnazium mellett 2000 folott kerestem ujsagkihordassal, napi 4-5 ora munkaval
mondjuk a posta jol fizetett es kiugroan nagy peldanyszamom volt, apam alig keresett tobbet idomszereszkent 20 ev munkaval
egy kezdo fizetes fiataloknak az kb igen, 70-es evek elejen atlagmunkakorben 1-1200 forint volt

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 14:23:34

@ffüttyfürütty:
:D

@hagyma:
Nekem már a mai, rosszbb, magyar kenyér is felüdülés lenne a svéd szeletelt szörnyűséghez képest!
Aztán van itt is egybekenyér, fél kilós, puha a hélye, száraz a belseje.
Sehol nincs ahhoz a kenyérhez, amit a CBA-ban vettünk, még melegen, tapadt a belseje, frissen, zsírral, lilahagymával vagy egy jó rántottához...

Nálatok milyen a kenyér? Van ott olyan ropogós héjjú, nagy, puha belsejű csemege?

@Shanarey:
Akkor jól tippeltem, köszönöm!

zopilote 2013.07.20. 14:26:32

@fannie:
Imadom a bolhapiacokat! :) Valsagos kincsesbanyak. Mexikoban peldaul tianguisnak hivjak oket, szinte mindenhol megtalalhatok. 1-2 dollarnak megfelelo osszegert kaloz CD - ket, DVD - ket, legujabb softwareket lehet venni.
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Mint mar irtam is parszor, 2009 - ben jartam Kubaban. Na, akkor abrandultam ki igazabol az un. szocializmusbol:( Deja vu volt szinte minden: lerobbant hazak, lerobbant autok, szinte semi valasztek az uzletekben, ehetetlen kaja, stb. Erdekes, a kubai emigransokat az USA - ban szinte minden mas del - amerikai gyuloli, nem is nagyon keverednek veluk, ugyanis nagyon odavannak a szellemi felsobbrendusegukkel, a Kubaban szerzett oktatasukkal. Lenezik a tobbi, szerintuk buta latin - amerikait.
Most pedig irany a munka, hetvegen is:( Ha az "atkosban" annyit dolgoztam volna, mint itt, most ugy elhetnek otthon, mint Marci Hevesen:)

Shanarey 2013.07.20. 14:29:36

@hagyma:

Hmm, ezt én is tapasztaltam, bár nekem több jött össze, mert a borravaló volt napi 80-120 Ft. Hogy én akkor mennyi fagylaltot bezabáltam.

78-ban, már drágább volt a kenyér, nem 3,60.
A fagyi is 1 forint volt már akkoriban.

zopilote 2013.07.20. 14:30:53

@Kovermadar:
Amikor 3,60 volt a kenyer, kb 5 - 6000 Ft - ot kerestem havonta, 1976 - ban az olajkutatasban Magyarorszagon. Igaz, abban az idoben az olajipar mindenhol jol fizetett a vilagon.

Shanarey 2013.07.20. 14:32:16

@Kovermadar:

Az akkori papírpénz, és fém pénz címletek is érdekesek voltak.
Na meg az a bizonyos tantusz, ami le szokott esni.
:-))

De majd jön Birca és elmagyarázza.
:-))))))))))

zopilote 2013.07.20. 14:32:27

@hagyma:
Igen, a kezdofizetesek eleg alacsonyak voltak. Mint kezdo erdesz, havi 1700 Ft - ot kerestem 1973 - ban:(

zopilote 2013.07.20. 14:36:46

@Kovermadar:
Felenk van ill volt Vancouverben nagyon finom kenyer, egy magyar pek sutotte. Mindig vettem vagy 3 - 4 -et, amikor bementem, mire hazaertem, egyet meg is ettem vezetes kozben, friss, meleg volt. Rosszul is lettem tole, de nem erdekelt:) Az ara 6 dollar volt, 1 kg - os.

DieNanny CH 2013.07.20. 14:37:53

@ffüttyfürütty:

Nemsokára megint háromhatvan lesz a kenyér. Euróban...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 14:40:17

@Kovermadar: nalunk mindenfele kenyer van, mint mindenhol, gondolom
a sima hiperekben a szokasos szeletelt, de azok kzott is van eheto, csak igen, az a friss ropogos erzes hianyzik beloluk, mikor meg meleg
na ilyenhez el kell menni egy francia peksegbe, de az meg frissen jo es hat nem vezetek 2x20 percet egy bagettert, vagy csak ritkan
azert lehet kapni sok felkezet, beteszed a sutobe 10 percre es nem is rossz
meg szoktunk sutni is, de hozzateszem, mar nem jatszik akkora szerepet az eletemben a kenyer mint otthon

@Shanarey: hat en mar az arakra nem emlekszem, mikor valtoztak, olyan volt ez a kenyerdolog otthon mint itt a benzin
mindenki ledobbent, hogy mar 1 dollar fole ment az ara,
naja meg tantusszal mentek az utcai telefonok
@zopilote: pont 73-ban kezdett a noverem / ezt a korabol vagtam le,, 54-es , Gardonyi/ de arra hatarozottan emlekszem, hogy muszaki rajzolokent a Vizmunel 1200-al indult

DieNanny CH 2013.07.20. 14:41:40

@hagyma:

Emlékszem, nagypapám mindig 2kilós kenyeret vett, de azt lehetett akár 1 teljes hétig is enni, semmi baja nem volt. Mert kovászból készült, nem élesztőből. (Nem tudom, mi a különbség. Tudom, szégyen!) Pár éve Ausztriában láttam a Spárban kovászt, abból jó kenyeret tudtam sütni. Aztán itt is van Sv-ban. Mo-on nem tudom.

mirx 2013.07.20. 14:43:34

***Dolgok, amiket nem tudnék feladni***

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 14:44:41

@zopilote: ja ez meg a masik
jo kenyer mindenhol van, csak tudni kell hol es hat dragabb lesz mint a rossz....
ez ilyen

jameg heti 4-5 testnevelesora, ingyen sportolas, napi 2 edzessel en usztam , majd poloztam, suli utan hazi, majd le a terre, foci a duhongoben, hunyo fogo, hazateres lampafeloltaskor, karorank meg nem volt, nem hogy mobilunk, igy nem volt gatya, ha felkapcsoltak az utcai lampakat, tuz haza ( ez persze altalanos iskola, annak is az elso 5-6 eve)/ marmint az utcaira/ telen nyaron
meg bakanacbsan is fociztunkk a hoban

Igényes 2013.07.20. 14:46:42

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A szovjet propagandadalok nagy része mestermunka. A magyar fordításuk is, de a mai kölykök többsége nem nagyon tudja értelmezni már.

@Kovermadar: Bízz meg egy itthonmaradt rokont, hogy küldjön ki minden héten egyszer pakkot Neked rendes kenyérrel, zsírral, mindennel ami ott nincs. Fizess neki valamennyit érte, hogy ne felejtse el, és imádkozz hogy a svéd postások ne egyék meg, ha rájönnek, hogy az rendes kaja. Ennyi. :))

Igényes 2013.07.20. 14:47:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A régi szöveg szebb volt. Már nem emlékszem rá, de az tetszett, ez meg nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 14:48:48

@DieNanny: nalunk csak 7 vegen volt 2 kilos
hetkoznap 1 kilo
az el is ment az aktualis vacsorara 2 szulo 2 gyerek, valami maradt masnapra
estig mindenki mashol evett, nem otthon
nyaron, mikor nem volt menza, akkor a szomszedos strand Platan nevezetu ettermebol hordtam haza etelhordoval az ebedet, olcso volt es nem rossz
hozza kell tennem hogy nekem a 70-es evek az osszetett,, mert 61-es vagyok tehat gyerek is voltam benne, gimnazista is es P.Mobilra-fradi meccsre jaro lazado kamasz is

Igényes 2013.07.20. 14:48:50

@ffüttyfürütty: Meg hány tonna képviselőfánk... 50 fillérért osztogatták, és nem olyan szar volt, mint amit most 300-ért veszel. :D

DieNanny CH 2013.07.20. 14:49:17

@hagyma:

Pont 20 évvel később, '93-ban, óvónőként első fizetés 12.500 bruttó.
Most kis kerekítéssel tízszerese a bruttó. (Óvónőként Mo-on.)
Majd mikor hazamegyek, előszedem a háztartási naplóimat (igen, vezettem, csak így lehetett beosztani a pénzt...), és utána fogok nézni az akkori arányoknak. Víz, kenyér, stb.

DieNanny CH 2013.07.20. 14:50:12

Na, írok a japán posztról:

Jó volt, érdekes. Igazából ilyen kellene minden országról, akkor senki nem kötne bele... :-)

mirx 2013.07.20. 14:51:16

Vagyis én a mai svájcos poszthoz kommentelnék. Egyrészt azt, hogy a posztoló által olyan kis tüchtigül összeállított "havi költség-táblázat" végösszege 14860 frank. Ami azt jelenti, hogy legalább 18 000-et keres nettóban, állítása szerint multinál mérnökként. Nos, ez egész egyszerűen KIZÁRT.

Másrészt, hogy nem értem, minek az észosztós hangnem. Ezzel kapcsolatban viszont meg kell állapítsam, hogy az ember óhatatlanul "elsvájciasodik", azaz én például így négy év után öt percig dohogok magamban, ha 1. eldobott kólásüveget látok az utcán 2. valaki nem köszön a liftbe lépve 3. négynél többen állnak a kasszánál 4. 10 másodpercet késik a busz 5. nincs wifi a kórházban, ésatöbbi ésatöbbi. A hazamenetel ennek megfelelően egy merő horror :))

Szóval egyrészt megértem a posztert, másrészt szerintem a jólét és a létbiztonság egyáltalán nem indok arra, hogy valaki eszméletlen nagyképű stílust vegyen fel.

Kacorlakk 2013.07.20. 14:58:11

@zopilote: Én kezdőként szintén ennyit kaptam 75-ben.

kenyér 3,60 - ma kb 360 (százszoros)
szimphonia cigi akkor 6,20 - ma 760 (x125)
fagyi akkor 1Ft - ma legalább 150 (x150)
1 liter benzin 3 Ft - ma 430 (x143)
egy kocsi 60-100 ezer - ma min 2 milla (x<33)

Nem is értem, minek volt ez a sok cécó, elég lett volna az árakat időnként felszorozni, hogy mára minden majd a 100-szorosa legyen. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 14:58:36

@DieNanny: 93-ban adoellenorkent 30 korul volt + ezmegaz
de az mar az atkos kapitalizmus
az majd a kovetkezo posztban:)

morsels (törölt) 2013.07.20. 14:59:51

@ffüttyfürütty:
Mi a baj a virslivel? :-)
Egyebkent nem csak majus elsejen fogyott a virsli, meg a debreceni, hanem gyakorlatilag mindenkor :-)
Az meg a masik, hogy senki nem szeretett igazan felvonulni majus elsejen. Az egyetlen jo buli az egeszben a virsli, meg a sor volt :-).

Amugy nem all szandekomban vedeni, de amikor az emberek komcsiznak, meg atkos vilagrol beszelnek, az valojaban harom, elesen elvalaszthato korszak. Az elso a haboru utan 56-ig, aztan onnan 68-ig es onnan 90-ig. Ezen korszakok elegge kulonboztek egymastol. Az ide irok nagy resze a harmadik korszakban volt gyerek.

DieNanny CH 2013.07.20. 15:02:02

@mirx:

Emlékszem a cikkre még tavalyról, ott is többen szóltak, hogy vissza kéne fognia a nagyarcból.
Ettől függetlenül jó poszt, és mondjuk nekem ez új, hogy 18ezer az kizárt.
Egyáltalán nem értek hozzá, de ha a Roche-nál egy egyszerű laboráns 8ezret kereshet, akkor egy mérnök 18-at miért nem?

DieNanny CH 2013.07.20. 15:03:25

@hagyma:
"az majd a kovetkezo posztban:)"

Ja, tényleg, hagyjunk valamit jövő hétre is...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 15:03:53

@zopilote:
Olyan vagy, mint hagyma... erdész, olajkutató, hobó... :D Te is csak énekes halott nem voltál még :)

@Shanarey:
Érméim vannak itthon, papírpénzeim nincsenek (azt nem gíűjtöm). Mintha tantusz is lenne valahol, de lehet csak álmodtam :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 15:04:32

@mirx: Szerintem kétkeresős háztartásról van szó, és akkor már nem kizárt.
De!
Ennél jóval kevesebb pénzből is meg lehet itt élni.

mirx 2013.07.20. 15:05:13

@mirx: elszámoltam, 11185 a vége. Nos, egy 18 000-es bruttós mérnöki állás (és most feltételezem, hogy atom spórolnak a kaján, és semmi másra tényleg nem költenek) nem létezik. Különösen nem franciasvájcban. A poszter valamit nagyon elszámolt, vagy nem sima mérnök.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 15:06:19

@DieNanny: Ha jól tudom - most jöttem rá kiről van szó - , vezető beosztásban dolgozik. Akkor egyértelműen lehet, de egy kezdő mérnök nem keres ennyit.
:)

DieNanny CH 2013.07.20. 15:07:31

@tilmir:

Nem kétkeresős, írta, egyedüli kereső.

mirx 2013.07.20. 15:07:45

@DieNanny: Én Zürichben vagyok mérnök, és egyszerűen mérnökként a havi 8-9 ezer nettó az már nagyon a maximum. Fejlesztőként, programozóként esetleg 10-12 ezer. De akkor az húzós meló, jó fizu még itt is.
Egyébként olvasd el még egyszer, külön kitér rá, hogy egykeresős háztartás.
A farma pedig más tészta, szerintem a poszter informatikus.

nyuszigonosz 2013.07.20. 15:08:05

@Shanarey: Írjál még a tantuszról. :-))))))

Igényes 2013.07.20. 15:08:21

@morsels: Azért az a virsli, az nem a mostani virsli volt. Tényleg, azt írta valaki, hogy volt rendes kaja? Most semennyiért nincs, az űberprémiumlófsz kategóriában sem.

mirx 2013.07.20. 15:08:46

@tilmir: @DieNanny: Ja bocs, ez tilmirnek ment volna :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 15:09:11

@DieNanny: Igen, közben rájöttem ki írta, és róla tudom, hogy vezető beosztásban van.

Igényes 2013.07.20. 15:10:43

@Kovermadar: Én kevés rosszabbat tudok elképzelni egy embernek, mint hogy elmegy egy iskolába, elvégzi, és nyugdíjig azt csinálja. Itt most rengeteg tragédia van ezekből, mert 25-30 év meló után jönnek rá, hogy amihez értettek, az már nem kell, máshoz nem értenek, váltani nem tudnak, elképzelni sem tudják. Ilyenkor válik ellenséggé a világ, pedig csak ők basztak ki önmagukkal.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 15:12:24

@mirx: Ja, én is véletlenül neki küldtem, amit neked szerettem volna.
:D
Meleg van.
Igen, jó lett volna, ha ezt akkor is leírja, mert így a többség - aki számol -, egyből infarktust kap.
:)
Mi amikor kijöttünk havi 3 ezerből megéltünk. Jó nem volt, habzsi-dőzsi, de nem is éheztünk (3 fő).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 15:13:12

@morsels: igy van pl. a debreceni egeszen kivalo volt, meg a juhbeles virsli is\jo kis mustarral, tormaval friss kenyerrel
amugy en sosem kaptam majus 1-en ingyen virslit, nekunk venni kellett
persze , hogy untuk, allni orakat
en a sportolokkal vonultam altalaban
felnottkent mar nem kellett menni, ja meg egy igazitas@Kacorlakk: a kocsira 5 evet kellett varni,nem tizet, trabantnal elofordulhatott 6, de az a vicc, hogy az NDK-soknak tenyleg tizet kellett
most belegondolva, milyen sok ember nem szopna most hasonlo rendszerrel
befizetted a 20 szazalekat az aranak az uj kocsinak es havonta fizetted a reszleteket, es mire megjott az uj LADA 5 ev utan, volt egy tehermentes kocsid es nem vitte el a bank a hazadat miatta

az uzleteles elkerulese vegett 3 eves koraig nem lehetett eladni

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 15:13:47

@Igényes:

Én a zenére gondoltam. A zeneszerző nagyon tehetséges ember volt.

Lehet, hogy viccesen hangzik, de a stílusa az amerikai John Williamsre emlékeztet.

Általában nem szeretem a modern zenét, de John Williams nagyszerű, egyszerűen csodálatos. Remélem, nem fog megtörténne az a szégyen, hogy a Disney nem John Williamset fogja felkérni a Star Wars VII. részéhez. John Williams nélkül a Star Wars féllábú ember csak. Itt www.youtube.com/watch?v=4rQSJDLM8ZE maga a mester vezényel.

ffüttyfürütty 2013.07.20. 15:14:06

@Igényes: Nem szeretem, de gesztenyepüré jöhet.

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:14:10

@nyuszigonosz:
A tantusz egy erme volt, amit a postan levo nyilvanos telefonokhoz lehetett hasznalni, masra nem volt jo. Egy tantusz 1 forintot ert. A postan lehetett venni, illetve visszavaltani forintra.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 15:14:41

@Igényes:

A régi szöveg szimpla komcsi propaganda volt. Csak rontotta a csodálatos zenét.

Igényes 2013.07.20. 15:16:58

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Én ezeket műalkotásként és nem propagandaként nézem. Megvan az az előnye, hogy egyrészt nem hat rád, másképp tudod élvetni. :)
De gondolom ha benne éltél, akkor másképp jön le. Nem tudod ki a zeneszerző?

@ffüttyfürütty:
Az is, mindenképpen. :D

mirx 2013.07.20. 15:17:47

@tilmir: Közben rájöttem, hogy egyszerűbben is lehet számolni. Ugye a teljes állásban dolgozókról jó eséllyel el lehet mondani, hogy az adójuk a bruttójuk egyötöde. Az általa posztolt 3500-ös adó egy kb. 17-18 000 CHF fizetést feltételez.
Nos, ez egyértelműen menedzseri fizetés, de még annak sem akármilyen...

Persze nem gond, csak ne írja, hogy "mérnök". Én bruttó kb 9500-ből élek, mint marci hevesen, egyedül, de ez is jónak számít, még Zürichben is. És igen, ki lehet jönni 3000-ből is, csak akarni kell. Svájcban sosem az a kérdés, hogy befizessem-e az x számlát, hanem hogy most Samsung Galaxyt vegyek-e, vagy fussa az iphone-ra is. :)

(volt felújítás az irodánknan. az összes festékesgatyás melósnak ájfónja volt :) )

Igényes 2013.07.20. 15:18:37

@Igényes: jah írtál már róla, elnézést. Most vettem észre. @maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

DieNanny CH 2013.07.20. 15:19:02

@mirx: @tilmir:

Hát, ha már ide-oda küldözgetünk:
Lenne egy olyan kérdésem - már régóta, csak mindig elfelejtem -, hogy mi van a tv díjjal? Most, hogy elolvastam a poszt régi kommentjeit, van szó a Billag-ról.
Nekem ugyebár Swisscomtól van telefonom és internetem, de nem is kérdezték a tv-t. Eleve nem tv-zek és rádiózok. Előfordulhat, hogy utólag kell fizetnem? Vagy hogy van ez?

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:19:48

@Igényes:
Hat, en csak azt tudom, hogy akkoriban szerettem a virslit es ha most veszek (marmint itt, europai virslit), akkor az olyasmi, mint amire emlekszem. A magyar virsliket nem ismerem.
Azt viszont tudom, hogy par eve elmentem a piacra, a lacikonyhaba. Egyreszt ehes is voltam, masreszt meg kiprobalni, amolyan nosztalgiakent :-).
Szoval rendeltem hurkat, meg kolbaszt, mustar, szelet kenyer, ahogy azt illik. Ket falat a hurkabol, ket falat a kolbaszbol es kidobtam az egeszet. Azon kivul, hogy uszott az olajban, a hurka izetlen volt, a kolbasz meg kifejezetten szar :-).
Jo, nem volt draga, vegulis egyszeru melosok jarnak oda kajalni, de en ugy emlekszem, hogy regebben azert eheto volt :-)
Aztan lehet, hogy csak az ido szepiti meg az emlekeket, meg az is lehet, hogy akkor csak azt ismertem, igy persze jo volt.

Igényes 2013.07.20. 15:20:11

@mirx: Szóval az upc keze a svédekhez is betette a lábát. A galaxy csak szerintem jobb az iphonenál?

DieNanny CH 2013.07.20. 15:21:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Bizony, hogy nagyon jó!!! Libabőrös leszek tőle...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 15:22:05

@mirx: Ez így van.
:)
Vannak jó helyek, én le sem merem írni mennyit keresnék, ha itt sikerült volna abban a beosztásban elhelyezkednem, amiben otthon dolgoztam.
Nem sikerült, de nem bánkódom.
:)
Igaz, azóta bővült a költségkeret.

Igényes 2013.07.20. 15:22:54

@morsels: Én leszokóban vagyok az itt kapható hústermékekről. Sokáig vettem őket, mert egyszerű volt, de a minőségük lefelé ment, az áruk felfelé. Kipróbáltam azt is, hogy veszek drágábbat, de ott szerintem a cucc 30%-át a tartósítószer tette ki, mást nem is nagyon lehetett rajta érezni.
Most színhús, sütve, és kész.

mirx 2013.07.20. 15:23:00

@DieNanny: A "szovjet" himnusz egyszerűen csodálatos. Szergej Mikhalkov szerezte egyébként.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 15:23:10

@DieNanny: Utólag nem kell fizetned, de ha megtalálnak, akkor nem úszod meg.
A blogomon írtam róla bővebben.
Mi egy évre ca.500 frankot fizetünk.
:(

DieNanny CH 2013.07.20. 15:23:53

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Nekem olyan van otthon, ahol asszem 1 vagy két vájat fut párhuzamosan a fej-oldalon. Az is tantusz, mert rá van írva, hogy Magyar Posta. Ezek szerint többféle volt? (Én már csak 2forintossal telefonáltam.)

nyuszigonosz 2013.07.20. 15:24:27

@morsels: Köszönöm a választ.
Tudtam, hogy az olyan érme, amit ha bedobsz ahová kell, hát fennakad.
Szóval nem mindig esik le. :-)))

Csak ahol én abban az idöben nyilvános telefont használtam, ahhoz rendes pénzérmék voltak.
Azok is sokszor fennakadtak. :-))))

Csak olyan jó ilyen régi dolgokról hallani most.

DieNanny CH 2013.07.20. 15:27:11

@tilmir:

Dehát ez nem szemétség? Olyasmiért fizessek, amit nem használok?
(Majd elolvasom a blogodban.)

Kacorlakk 2013.07.20. 15:27:20

@Igényes: Nem feltétlenül. 37 évet dolgoztam egy szakmában. Végig szerettem, s remélem tudtam is jól csinálni. Sokat változik maga az egyén, sokat a társadalom körülötte. Egy szakma sem egysíkú, sok területe van, mire bejárod, eljár feletted az idő.
Előnye, hogy idős korodra már tényleg jól értesz hozzá, sok a tapasztalatod, megbecsülhetnek.

A mai gyakori váltásokban sokszor azt látom, a cég használja, kifacsarja, mire esetleg érvényt szerezhetne a szakmaiságának, eldobják, kezdik mással elölről. Te szeretnél olyan orvoshoz kerülni, akinek 50 éves korára 5 szakmában volt megújulása? Én nem.

Mint a blogból kiderül, gyakorlatilag semmilyen szakmára sem igaz. Itthon nem kell a nehézgépkezelő, nyugaton igen, szobafestő szintén stb.

Akik gyakran tudnak váltani, semmiben sem tudnak elmélyedni. Anyagilag járhatnak jobban, lelkük rajta, de veszítenek is.

nyuszigonosz 2013.07.20. 15:27:42

@mirx: Ájfónja is annak van hamarabb, aki két évig fizeti rá részleteket. :-)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.20. 15:29:50

@DieNanny: Az. Sajnos, nem lehet kibújni. Mivel hallgathatod nyilvános helyeken, buszon, autóban, így kvázi használod.
Ez a magyarázat.
Elébük menni nem kell. Van, aki 20 év után "bukott le". Ha így történik, akkor egyszerűen azt kell mondani, hogy nem tudtál róla. Elfogadják, visszamenőleg nem kell kifizetni.

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:31:41

@Igényes:
Tudod, a baj az az, hogy az emberek egyreszt elhiszik azt, hogy ha magyar, akkor az automatikusan jobb is. Legyen akar husaru, vagy pekaru. Vagy hogy a magyar lanyok a legszebbek (bar az is beletartozhat a husaruba):-). Pedig ez igy onmagaban nem igaz es most nem azert mondom ezt, mert 'kopkodni' akarok. Hanem mert egyszeruen ez az igazsag.
Viszont az is igaz, hogy ettem nagyon jot is. Csak nem a regi markak voltak azok. De vannak, akik odafigyelnek az alapanyagra es jokat tudnak kesziteni beloluk. Mondjuk en mindig hozzajutottam hazi stifolderhez, meg hazi kolbaszhoz, amik messze vernek barmilyen markanevet. De az altalanos szint az inkabb romlott, azt hiszem azert, mert olcsobol tenyleg nem lehet jot kihozni.
A nagy lancok meg eleve nem arulnak olyasmit, aminek az eltarthatosaga nem eri el azt, amit ok megszabnak (szeretik hosszu ideig tarolni, mert kidobni ugye nem akarjak), innentol kezdve meg persze hogy tele van tartositoszerrel minden.

En emlekszem ra, hogy amikor a tej megsavanyodott (huhh.. pocsek rossz ize van :-)), akkor kiontottuk bogrebe, kitettuk az ablakba es ket nap mulva ettuk az aludttejet. Kefirt.
A mostani tejekbol ezt nem lehet megcsinalni. Ugy ertem itt, Kanadaban. Ha megromlik, akkor valami bun rossz keseru ize lesz. Rosszabb, mint amikor megsavanyodik :-)

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:33:22

@nyuszigonosz:
Ja, mert azt hiszem nem fembol keszult (bar nem tudnam megmondani, hogy mibol), a lenyeg az, hogy nem volt igazan sulya.
Ezert a sulyzarnal konnyen elakadt :-).

Shanarey 2013.07.20. 15:34:42

@nyuszigonosz:

Birca, belinkelte a képét.

Ez helyettesítette a pénzérmét, a telefonfülkékben.
Aki telefonálni akart, annak kellett rendelkeznie tantusszal, amelyet akkoriban a postán lehetett főleg beszerezni, legalábbis ahol én laktam ott máshol nem volt. De a tantusz a 70-es évek közepére eltűnt, és maradt az alumínium egyforintos érme a telefonálásra.

Igényes 2013.07.20. 15:35:13

@Kacorlakk: Tehát add bele a lelkedet a szakmádba? Ez olyan szintű önfeláldozás, amit én nagyon tisztelek, csak ezt inkább más csinálja, mert én nem fogom. :))

A munkának annyi szerepe van, hogy fizessenek érte, az életben meg vannak fontosabb dolgok.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 15:37:42

@Shanarey:

Én még emlékszem, hogy gyerekkoromban egyes telefonokhoz még kellett tantusz, de a legtöbb telefon már sima kétforintossal ment,

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 15:38:46

@hagyma:

A határok megnyíltak már 2007-ben, de csak látogatási, turisztikai céllal. A munkavállaláshoz csak januártól nyílnak meg.

mirx 2013.07.20. 15:38:48

@DieNanny: Szia, a trükk az, hogy hiába nincs tévéd és rádiód, ha van interneted, akkor bizony a "neten is lehet tévét nézni" érvvel jönnek, és akkor fizetned kell. Egy ismerősömet elkapták, és vtöbb ezer frankot fizetnie kellett (visszamenőleges díj plusz büntetést).
Ha az okostelefonodon van net, vagy a kocsidban rádió, akkor sincs kegyelem.

Természetesen általában úgy kapnak el, hogy lekérik a szolgáltatóktol (Swisscom, Orange, UPC, Sunrise, stb) az előfizetői listát. Ha te live-in nanny vagy, akkor szerintem nem kell egyébként, mert hiszen a háztartást nem te tartod fenn.
Szól a nevedre bármilyen szerződés, pl mobil?

Igényes 2013.07.20. 15:39:48

@morsels: Én ezt legelőször hiszem el, aztán ha valamiről kiderül hogy szar, akkor ennyi is volt. Én ezt egyébként úgy ismerem, hogy a magyar oktatás mindaddig világhírű, amíg át nem léped az országhatárt. :))
(amivel nem értek egyébként feltétlenül egyet).

Hogy olcsóból nem lehet jót kihozni... ha már a 6000 forintos kilónkénti szalámi is olcsó, akkor nem tudom mennyiért kellene adni, de én akkor szegény leszek hozzá. :)) Vagy az elvárásaim túl magasak, nem tudom.
Van savanyítható tej, nem tudom melyik, én utálom a szagát, sosem játszottam vele. De állítólag létezik.

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:39:57

@hagyma:
Nekunk sem volt ingyen, nadehat egy korso sor volt 4,50, egy par virsli is kb. ilyen arban lehetett. Csinaltunk mi is sor-virsli evo versenyt, mint a Bud Spencer filmben :-).

Najo, a sor vizezett volt, meg meleg, dehat... a masik az, hogy akkor meg a sor nem volt tartositva. 8 napos volt a sor hatarideje, tenyleg meg tudott romlani a hutoben. Bar ilyesmit csak egyszer lattam, mert egy haver elutazott 2 hetre es bennfelejtette a sort a hutoben. Sosem volt problema az, hogy megromlik a sor :-).

Kacorlakk 2013.07.20. 15:39:59

@morsels: Szóról szóra igaz, itthon is.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 15:40:01

@DieNanny:

Szerintem több verzió volt. Én meg egy olyanra is emlékszem, melynek lyuk volt a közepében.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 15:40:06

@hagyma: én meg egy percet se. sütök egyet és kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 15:40:19

@morsels: szerintem fembol volt es nem mondhatnam konnyunek
rez lehetett vagy vagy rezbevonat, olyan 10 filleres nagysagu
en mar nemigen hasznaltam, de emlekszem ra
bedobtad, tarcsaztal, es vartal, hogy felvegyek a kicsonges utan
ha felvettek, leesett a tantusz
ha nem akkor meg visszadobdta
vissza lehetett valtani mint a colas-sorosuveget, ezert kincsnek szamitott
1 tantusz ket kisgomboc fagyi

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:41:31

@Shanarey:
A hetvenes evekig nagyon nem is volt mashol nyilvanos telefon, csak a postan. Maganhaznal meg ugy altalaban nem volt telefon :-)

mirx 2013.07.20. 15:42:37

@Igényes: Nekem van mindenféle telóm, és nem vagyok márkahívő, szóval szerintem ízlés kérdése. Az tény, hogy az ájfónjaim sose fagytak le (ellentétben a legdrágább nokiákkal meg htc-kkel például), de olyan szinten le vannak butítva, hogy az k..ra idegesítő. Látszik, hogy az amerikai piacra készültek. Szerintem nincs egyértelműen "jobb" az elit szegmensnek, mindegyiknek van mindenféle előnye meg hátránya.

Ez kb olyan, mint a "jobb-e Mozart Beethovennél"-vita. Teljességgel értelmetlen.

mirx 2013.07.20. 15:44:46

@Babette_: ez az egyik kedvenc főzősblogom. a lilahagymás pogácsája felér egy mennybemenetellel :)

Kacorlakk 2013.07.20. 15:45:30

@Igényes: Ha a munkának csak annyi a szerepe az életedben, hogy fizessenek érte, akkor havonta-kéthavonta kell váltani, amint talász jobbat. Nekem megadatott, hogy a munkámat csak annyiban tekintsem pénzforrásnak, amennyire szükséges az életünkhöz (hát, mondjuk nem is vet fel a pénz, de panaszkodni is ritkán szoktam).

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:47:12

@Igényes:
Dragan is lehet szart csinalni, szoval csak az ar onmagaban nem szuksegszeruen jelent jot :-)
De ez nem csak Magyarorszagon van igy, hanem mindenfele a vilagon. Peldaul ettem frankfurtert, Kolnben, eredetit. Mifelenk aranyarban merik es nekem nem er meg annyit, hogy oszinte legyek. Ettem joval olcsobban olyat, hogy en (mondjuk laikus vagyok, szoval nincs kifinomult erzekem ehhez ugy latszik) ha a frankfurtert, meg a masik virslit egymas melle teszik, akkor megmondom, hogy melyik a frankfurter.

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:48:21

@hagyma:
Nekem ugy remlik, hogy kb. akkora volt, mint az 1 forintos. Tenyleg nem tudom, hogy mibol keszult, konnyen lehet, hogy aluminium valami fura bevonattal.

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.07.20. 15:49:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
@Igényes:
@DieNanny:
Jajjajjaj, de isteni meggyes sütit csináltam!
De a szocializmus témájánál maradva, vicc a szovjet időkből:
1953. Budapest. Állnak az emberek húsért.
Várják a húst. Végre, több óra után megjön. Egy nő felsóhajt:
- Hála Istennek!
Mire egy, szintén sorba álló orosz katonafeleség kioktatja:
- Mi ilyenkor azt mondjuk, hála Sztálinnak.
A magyar nő ránéz, gondolkodik egy cseppet, majd óvatosan, halkan megkérdi:
- Ugyebár, hát, Sztálin elvtárs is csak egy ember és ő is halandó..., mit fognak mondani, ha, esetleg, szóval ha Sztálin elvtárs meghal?
- Azt, hogy hála Istennek.
És tényleg valami ilyesmi lett. :)

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:49:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Az a lyukas 10 filleres volt, nem?
Lyukas tantuszra nem emlekszem, bar lehet, hogy volt olyan.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 15:50:07

@mirx: nekem nem a kedvencem, sőt. de ezt volt a legegyszerűbb belinkelni.

morsels (törölt) 2013.07.20. 15:51:36

@morsels:
Megneztem, a 2 filleres volt lyukas :-)

mirx 2013.07.20. 15:51:56

@Babette_: annyira tudtam, hogy ezt fogod válaszolni

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 15:52:17

@DieNanny:

Róla van elnevezve mind a mai napig az orosz hadsereg zenekara. www.ensemble-aleksandrova.ru/

Valami ami elképzelhetetlen lett volna a szovjet időkben: Frank Sinatra a hadsereg zenekarának előadásában www.youtube.com/watch?v=vD9OGLbkusU - a szólista Joszif Kobzon, aki a szovjet időkben az egyik fő szovjet előadó volt.

S még valami: a hadsereg zenakara Joszif Kobzonal együtt Kobzon tiszteletére ZSIDÓ NÉPDALt ad elő (Kobzon ugyanis zsidó nemzetiségű). Ez sem lett volt lehetséges akkoriban.

mirx 2013.07.20. 15:53:41

@Kacorlakk: Megkérdezhetem, hogy ezt a nicket hogy sikerült összehozni? :)

Shanarey 2013.07.20. 15:54:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Én még az egyforintos telefonnal kezdtem, és tantusszal persze.
@morsels:

Igen, a 70-es évektől, közterületen volt nyilvános telefon, a fontosabb helyeken, nálunk ez a közért volt, a közeli lakótelepen az ottani ABC. De az a 70-es évek elején még mind tantuszos volt. Nehogy feltörjék a pénz miatt.
Az a telefonkészülék nem is volt alkalmas más érme be fogadására.
Az egyforintossal, illetve később kétforintossal működők, már készülék típus volt.

Na igen a lakás telefonhoz rettentő nagy hazafinak kellett lenni, vagy valami tudományos fő segédsugalmazónak, vagy feljelentős házmesternek. Ez is egy olyan ősmagyar szokás volt akkoriban.

Kacorlakk 2013.07.20. 15:55:06

@morsels:
'74: Hárman beültünk a Kis Pipába. Két kör sör, fizetünk egy húszassal, nagyvonalúan köszönjük, a többi borravaló. A pincér kihúzza magát, uraim, megsértettem én önöket? S visszaad 20 fillért. Basszus, a héten megemelték a korsó sör árát 3-ról 3,30-ra, s bennünk a régi rutin dolgozott. Gyorsan összekapartunk 2 Ft-ot, s kértünk elnézést mi is.

Igényes 2013.07.20. 15:55:06

@morsels: Igen, sajnos itt most ez a jellemzőbb. Vagy én ezt látom, de az is igaz, hogy piacra nem megyek el kipróbálni az ottaniakat, csak a multis kínálat.
Ami feltűnt, hogy a tescoban pl. ugyanannak a gyárnak ugyanaz a terméke ugyanolyan áron, rosszabb. Amit nem értek, mert ugyanannak kellene lennie, de valahogy nem.

@Kacorlakk: Ez összetettebb azért, vannak dolgok, amik "forintosíthatóak" egy munkánál: mennyire élvezed, milyen a légkör, mennyi idő bejutni, mennyire szívesen csinálod... ezek hozzátesznek vagy elvesznek a fizetéshez. De tényleg nem nagyon hiszek a munkavállalói lojalitás című történetben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 15:55:11

@Babette_: mi csak fagyasztottbol sutunk
es jelzem
jo
lehet igy kapni
beteszed a formaba es a sutobe persze es egeszen jo
de a legjobb a kornyekunkon a francia pekseg
csak kurva draga a sima botyihoz kepest

azert egy jo friss baquette egy jo reggelihez, az ott van
halistennek itt a kozlekedes rendben van, vasarnap meg 2x 10 percbol is siman megjarom:)
ez a peksegem:)
farm4.staticflickr.com/3634/3324496552_27ecca30fe_o.jpg

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 15:55:14

@mirx: nem baj. az oscar díjas filmeket se szeretem. mint úgy általában az agyonsztárolt dolgokat.
na meg én tudok főzni, nincs szükségem gasztroblogokra...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 15:56:00

@morsels: lehet de az akkori 1 forintos ketszer akkora volt es aluminium az tuti

Igényes 2013.07.20. 15:56:31

@fannie: :DD
Egyszer írhatnál az oroszokról, meg hogy milyen ott élni. Mindig vonzottak valamiért.
(Beérem Moszkvával, ha vízfej, ha nem. ;) )

mirx 2013.07.20. 15:56:42

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ez valami rettenet. Tiszta kordagyuri vaze. Utálom, amikor valaki ilyen mulatós stílusban énekel. Pláne Sinatrát.

Kacorlakk 2013.07.20. 15:57:15

@morsels: A kétfilléres volt lyukas.

mirx 2013.07.20. 15:57:22

@Babette_: ezt a választ is borítékoltam volna. nem kell tovább magyarázd, kösz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 15:57:39

@morsels: 2 forintost kifurtunk es damilra felkotve ha ugyes voltal, pl a keleteinel az automataba belogattad es a kello pillanatban visszarantva volt szendvics is meg a belas is megmaradt

Igényes 2013.07.20. 15:57:53

@Babette_: Egy főzni tudó nő aranyat ér. Még akkor is, ha csak férfi. ;)

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 16:02:29

@mirx: miért nem mész a tévébe. jósok látót keresnek. szarrá kereshetnéd magad.

Kacorlakk 2013.07.20. 16:04:14

@mirx: "Megkérdezhetem, hogy ezt a nicket hogy sikerült összehozni? :) "
Kis falu Zalában, a végén az utolsó mássalhangzó túlhansúlyozva (az eredeti csak két k)

mirx 2013.07.20. 16:04:28

@Babette_: ööö az önfényezés szerintem jobban megy neked, mint a riposztolás... bocs :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 16:05:07

@Babette_: de mi van ha en mar akkor kedvelem a filmet, ha meg nem is kapott Oscart?

amugy meg csesszetek meg, ugy megennek egy baguettet
/mar nem tudom hogy irjam./ szoval azt a hosszu friss francia kenyeret es nem tudok venni
a fiam elvitte az egyik kocsit, Mary a masikat es itt ulok
szar szendvicskenyer van csak itthon

lehet sutok biscuitot, erosen reggeli ido van:(

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 16:05:52

@fannie:

Van egy hasonló orosz-zsidó vicc.

1970, Moszkva,
Sor áll a húsbolt előtt.
Kijön az üzletvezető és szétnéz a soron:
- Emberek, túl sokan vannak. Nincs elég hús mindenkinek. A volt arisztokraták, a papok, s más volt elnyomó osztályok leszármazottjai, valamint a zsidók álljanak ki a sorból és menjenek haza!
Kiállnak. Megint szétnéz az üzletvezető a soron:
- Emberek, még mindig túl sokan vannak! Álljanak ki a sorból akik nem vettek részt a világháborúban.
Kiállnak. Megint szétnéz az üzletvezető a soron:
- Emberek, még most is túl sokan vannak! Álljanak ki a sorból a pártonkívüliek!
Kiállnak ők is. Már kevés ember maradt. Megint szétnéz az üzletvezető a soron:
- Elvtársak, most már egymás közt vagyunk. Így elárulhatom nektek. egyáltalán nincs hús a boltban.
Az emberek szétszélednek. Közben mérgelődnek:
- Már megint az arisztokraták, kapitalisták és zsidók jártak jól! Már félórája otthon vannak, miközben mi itt álldogáltunk!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 16:06:54

@mirx:

Korda volt a magyar Kobzon. Egyébként ismerik is egymást.

mirx 2013.07.20. 16:06:57

@Kacorlakk: akkor az, amire gondoltam. mi mondjuk viszákon nyomulunk, ahhoz képest ti már tisztára metropolisz vagytok :))

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 16:07:48

@mirx: ööö...te mikor lettél ilyen kötözködő suttyó?

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 16:08:28

@hagyma: nem tudom, ez velem még nem fordult elő....

mirx 2013.07.20. 16:10:01

@Babette_: amikor te ilyen nagyképű, i'm better than anybody stílust kezdtél el (pedig egy értelmes embernek gondoltalak). ez a jessG stílus már nála is nagyon irritált*, ha ma kezdted, még abbahagyhatod :) persze nekem mindegy.

*besserwisser a német kifejezés egyébként. az ilyesmit érdemes levetkőzni, még ha tudja is az ember magáról, hogy esetleg intelligensebb, ügyesebb, jobban főz, szebb, és értékesebb másoknál. egy dolog tudni, és egy másik dolog mutogatni. ennyi.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 16:11:38

@mirx: és hol is mondtam, hogy jobban tudok valamit valakinél? megmutatnád?

mirx 2013.07.20. 16:13:27

@Babette_: easy. nem mutatom meg, a viselkedésforma lényege, hogy az ember *észreveszi* magát, meg a felsőbbrendűsködését.

amúgy no para, lehet, hogy csak rossz napunk van. nekem ez most szemet szúrt, nálad először, jessG-nél és diggernél meg sokadszor. őket nagyjából ignorálom, te is teheted ezt velem pl.
:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 16:13:58

@Babette_: hat velem igen
bar volt amelyiket biznyos okobol csak Oscar utan lattam
keresztapa
szall a kakaukk feszkere
farkasokkal tancolo
forrest gump
annie hall
esoember

stb stb stb.
nagyon sok jo Oscaros film van
szerintem, teszem hozza

Igényes 2013.07.20. 16:14:06

@Babette_: Természetesen. Hol érünk mi fel a nőkhöz?

@mirx: Ezt a csillagos részt akár magadnak is mondhattad volna. Innentől kiszálltam, csak gondoltam szólok, hogy egy barom megy szembe az autópályán, nem mindegyik.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 16:14:23

@mirx: akkor tekintsük úgy, hogy rossz napod. mert én semmi ilyesmit nem csináltam.

morsels (törölt) 2013.07.20. 16:15:19

@Kacorlakk:
Ez jo :-)
Multkor volt egy igazi retro feeling :-)
Egy etterembe mentunk, a felujitott banyasz szallasbol egy wellness izet csinaltak, annak az etterme is fel lett ujitva, tenyleg klassz meg minden, anyosomek mondjak, hogy menjunk oda, mert milyen jo.
Es sokaig nem jottem ra, hogy mi az, ami fura nekem. De olyan bosszantoan fura. Aztan aprankent eszrevettem. Minden olyan volt, mint 30 eve. A pincerek stilusa, modora, az etelek, meg a literes vizesuveg is az asztalon ugyanaz volt, mint harminc eve :-).
Mikor rajottem, elkezdtem nevetni :-)

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 16:15:46

@hagyma: ó, igen, ez a farkasokkal táncolóva kezdődött nálam...

mirx 2013.07.20. 16:16:42

@Igényes: nini, egy fogadatlan prókátor! és milyen "igényes" is, például barmozik. máris meggyőzött.

morsels (törölt) 2013.07.20. 16:16:58

@mirx:
Meg plane ez Paul Anka :-)
(jo tudom, Sinatra tette hiresse)

Igényes 2013.07.20. 16:17:29

Tényleg kiszállok, kellemes hétvégét mindenkinek... Madárnak valaki küldjön kaját, mielőtt éhen hal.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 16:18:04

sot az utolsot, az Argo-t sem tartom rossz filmnek

Igényes 2013.07.20. 16:18:30

@mirx: Ilyenről szó sincs, csak amíg engem baszogattál, gondoltam nem veszem fel. :)
Bocs, tényleg mennem kell.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 16:19:26

@mirx:

Pontosan. S Korda is zsidó. Szóval sok a közös. Meg persze az éneklés stílusa.

mirx 2013.07.20. 16:21:33

@morsels: ennél már tényleg csak a schlagermusikra dülöngélő német nyugdíjasok rosszabbak :))

Kacorlakk 2013.07.20. 16:22:18

@mirx: Sajnos mindenben ti nyertetek: területetek +2,5 km2, 21-gyel több lakos, még az irányítószámotok is nagyobb. Kisebbségi érzésünk többszörösen megalapozott.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 16:22:36

@Babette_: nekem bejott
nekem vannak erzelmeim, neha meg konnyezek is ha beleelem magam
amugy egyertelmuen mast jelent az a film egy amerikainak mint egy magyarnak, bar en magyarkent is szeretem
itt meg gondolom az Istvan a kiralyon nem hatodnanak meg
ez van
nem tudok mast mondani 90 szazalekban az amerikaiak csinaljak a filmeket
ezen belul nagy a szoras de a jo filmek is itt keszulnek nem csak a hulladekok
ez ilyen
regen voltak nagyon jo magyar filmek
foleg a szocializmusban, ha mar ez a tema
azert egy Jancso eletmu pl es abban a rendszerben siman engedtek...
jo, nem kovetem, de manapsag nem hallok kiugro sikerrol csak penzugyi botranyokrol mozival kapcsolatban

ffüttyfürütty 2013.07.20. 16:25:40

@hagyma: ha ez vigasztal hagyma én is szeretem a Farkasokkal táncolót

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 16:26:12

@hagyma:

Nem tudom. Szerintem Gott picit más stílus azért. De nem áll ő sem távol ettől, ez tény.

mirx 2013.07.20. 16:27:49

@Kacorlakk: Hát, a versenyt kizárólag az döntheti el, hogy hogy csináljátok a prószát.

Kacorlakk 2013.07.20. 16:29:57

@ffüttyfürütty: Az egyik film, melyet akármikor meg tudok nézni.

mirx 2013.07.20. 16:30:46

@hagyma: szerintem ez nem teljesen igaz, a franciák és a skandinávok elképesztő mennyiségű filmet készítenek, csak az nem lesz mainstream

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 16:32:33

@ffüttyfürütty: en nem voltam szomoru, attol en meg bogracsozhatok Babettevel, mert nem szereti a filmet:)
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: hat kicsit mas
de a kozonsege is kb ugyanaz es meg fejre is van hasonlosag

milyen erdekes,amugy hogy a rendszervaltas utan a nagy harmasbol koos, korda, aradszky, O futotta ki magat igazan

Kacorlakk 2013.07.20. 16:33:28

@mirx: reszelt krumpli + aludttej + kis liszt és fűszerek, tepsiben 1 cm vastagon öntve és szélét pirosra égetve kisütni, majd felkockázni. Ínyencek tejföllel nyakon öntik (ha van).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 16:36:16

@mirx: nem tudom lehet
lehet az a baj hoghy eer nem jon es kiestem a verkeringesbol
en igazan jo francia filmet eletemben nem lattam
olaszt igen
svedet nem
cseht, magyart igen
spanyolt nem
es folytathatnam a sort
persze tuti elokerul mindig valami jo film, amit a kozonseg is megnez mashonnan is, nem csak amerikabol

oh a megboldogult szocializmusban heti 4-5 mozi gyerek es fiatalkorban tuti volt

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.07.20. 16:44:10

@Igényes: De hiszen írok én, majd minden nap! Erről szól a blogom! :)
De Határátkelő is jelentetett már meg posztomat, kettőt is. Valamiért Ázsiába tette Oroszországot, lelke rajta, de ott megtalálod a bejegyzéseket.
Ha kérdésed van, arra szívesen válaszolok.

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.07.20. 16:51:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
@Igényes:
:))) Milyen szép világ is ez!
Egyébként mostanában értem el olyan bizalmi viszonyt néhány orosszal, hogy meg merem tőlük kérdezni, milyen a viszonyuk a szovjet múlttal. Mert látszatra nagyon büszkék rá.
Az egyikük azt mondta: "Nézd, én sajnálom, hogy megszálltuk a te hazádat is. De én azt gondolom, a legnagyobb áldozata ennek az egésznek Oroszország volt. Őt szállták meg először."
A másik: Az ő szülei visszasírják a sztálinizmust (!), de ő örül, hogy már az új rendszerben született.
De az én ismerőseim mind fiatalok, akik tudnak angolul, és világlátottak. Szóval nem mondhatnám, hogy az átlag.

mirx 2013.07.20. 16:52:40

@Kacorlakk: jóvanfiam, ötös! :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 16:55:35

@Igényes:
Én beleteszem a lelkemet a szakmámba.
Nagyon szeretem csinálni. Lehet ezt hívják munkaalkoholizmusnak.
Soha nem volt még olyan hogy úgy ébredjek reggel hogy "a francba már megint menni kell dolgozni".
Minden percét élvezem. Ez nekem valami függőség.

mirx 2013.07.20. 16:55:43

@hagyma:
Män som hatar kvinnor

ezt nézd meg! nagyon kemény. ez az aktuális kedvencem. és ez a svédeknél még a "hollywood" kategória.
(csak nehogy rosszat tölts le: a "The girl with the dragon tattoo" 2011-es film NEM ez)

a francia filmek valahogy nálam se találnak be annyira, mondjuk például a Gyűlölet, az tetszett.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 16:56:26

@Kacorlakk: na ennek akajank kulonboZo formaban kb 123 fele elnevezese van otthon es variacioja

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 16:57:05

@fannie:

Tény: Sztálin volt az, aki stabilizálta a kommunista rendszert, mely egyébként valószínűleg megbukott volna még a vh. előtt. Ezen kívül van egy nagyon fontos teljesítménye: olyan hadigépezetet tudott kiépíteni 10 év alatt, mely végsősoron megállította Hitlert, majd pedig képes volt az USÁ-t sakkban tartani évtizedekig. Ez azért komoly teljesítmény. Szóval sok ember erre emlékszik vissza.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 17:01:25

@morsels: Ötvözet volt és kisebb jóval mint a forintos.
Valóban többféle volt igaz az is hogy lyukas közepű is volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.20. 17:12:40

esélyem nincs, hogy 220 nosztalgiakommentet legyűrök :)
viszont honvágyam van, pedig már megint itthon vagyok épp. már megint utálom, hogy mindjárt vissza kell menni Yangonba. amikor ott vagyok, ok, a meló pedig nagyon is ok, de amikor nem ott vagyok, azért sokkal jobb minden. :-(

morsels (törölt) 2013.07.20. 17:13:38

@diggerdriver:
Hat, akkor rosszul emlekszem. Mondjuk nem hasznaltam sosem, csak volt 4 darab a perselyemben :-)
Es hat 8 eves voltam, forintok sem voltak surun a kezemben akkoriban :-)

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.07.20. 17:15:07

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Persze, értem én, mondtam is Ksushának, hogy én megértem, hogy mindenki a saját tapasztalatain keresztül élni meg a történelmet, ha nekik jó volt az az élet, én ugyan nem ítélem el őket miatta. Az más kérdés, hogy nekem nem ez a véleményem, meg gondolom azoknak sem, akik a gulágon sínylődtek, akiket üldöztek, vagy aki egyszerűen csak többre vágyott volna.
Érdekes kimutatás a témában:
russianspectrum.com/2013/05/23/brezhnev-russias-best-leader/?fb_source=pubv1

morsels (törölt) 2013.07.20. 17:16:32

Es nyuszigonosznak; rakerestem a tantuszra es ezt talaltam:
"Ez a szólás meggyökeresedett a magyar nyelvben. Eredete onnan származik, hogy az illető bedobott egy tantuszt, tárcsázott, majd várt az összekapcsolásra. A hívott jelentkezésekor egy csengő-bongó hang volt hallható. Az érme beleesett a perselybe. "

hu.wikipedia.org/wiki/Nyilv%C3%A1nos_telefon

Szoval ezt is rosszul tudtam. Ezert nem szabad senkinek sem hinni :-)

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.07.20. 17:18:21

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Persze, értem én, mondtam is Ksushának, hogy én megértem, hogy mindenki a saját tapasztalatai szerint ítéli meg a történelmet, én ugyan nem ítélem el őket. Az más kérdés, hogy nekem más a véleményem, ahogy gondolom azoknak is, akik a gulágon sínylődtek, vagy egyébként üldözték őket, esetleg egyszerűen csak többre vágytak volna.
Érdekes kimutatás a 20. századi orosz vezetők népszerűségéről:
russianspectrum.com/2013/05/23/brezhnev-russias-best-leader/?fb_source=pubv1

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 17:18:25

@hagyma:
Nagyon sok jó Oscar díjas film van.
Nagyon sok szar Oscar díjas film van.
Tény hogy több a jó.

morsels (törölt) 2013.07.20. 17:18:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Az nyilvanvalo, hogy valsagos helyzetben a diktatura joval hatekonyabb, mint a demokracia.
A kerdes tobbnyire az, hogy mi szamit valsagnak.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.20. 17:18:57

@morsels: Chiang Mai (Thailand)

de hát a leeső kétforintos, később tizes, huszas is csörömpölt egyet, nem?

morsels (törölt) 2013.07.20. 17:20:43

@diggerdriver:
Sosem ertettem azokat, akik valamit csak azert nem neztek meg, mert amerikai, vagy mert Oscar dijas.
Igen, van egy csomo szar, meg masok is tudnak jo filmeket csinalni.

Nade ha valaki gasztroblogot sem nez, mert o tud fozni, akkor innentol kezdve sok ertelme nincs a beszelgetesnek. O igy gondolja, meggyozodese van es annyi.

morsels (törölt) 2013.07.20. 17:23:04

@Chang Yai:
Ja, csak azok mar nem ugy mukodtek :-).
A tantusz idejeben ez volt:
"A hőskorban az alkalmi telefonáló felvette a kézibeszélőt, a kezelőnek megmondta a kért számot. A kezelő meggyőződött róla, hogy a hívott beszélgetésre kész (otthon van), majd felszólította a hívót, hogy dobjon be egy megfelelő érmét. Ennek a hangját bizonyos szerkezetek eljuttatták a kezelőhöz, aki ezután összekapcsolta a 2 vonalat."

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 17:24:55

@hagyma:Az USA-ban filmGYÁRTÁS folyik Európában filmMŰVÉSZET.
Nagy különbség.
Egyébként én kimondottan utálom a művészfilmeket még a kedvenc rendezőmtől is.
Jancsó nézhetetlen.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.20. 17:25:38

nekünk egyébként volt otthon telefon. de sokra nem megy vele az ember, ha egyedül az egész osztályból! (82-88-ig kb.) az előző lakó hagyatéka volt, ottmaradt, sajnos (?) nem mi voltunk kádercsalád.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 17:28:18

@hagyma:
A Francia filmek közül nézzél Linó Ventura filmeket vagy nézd meg a Nyomorultakat Belmondó főszereplésével.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 17:32:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Haggyadmá' azt a hadigépezetet.
Kiirtotta a teljes vezérkart. A németek Moszkváig mint kés a vajban.
Iszonyatos emberáldozatok árán tudtak győzni. Meg Tél Tábornok sokadszori segítségével.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 17:36:20

@diggerdriver: amerikaban filmgyartas folyik, neme rtelmezem a muveszfilmet
vannak popularisabb filmek vannak szakmaiabbak, muvesziebbek
a film az film
Jancso a XX szazad legnagyobb magyar filmese
mar igy oregesen is mefcsinalta a 2 utolsoi filmjet
Te meg azt nezd meg amit en utoljara lattam tole a nekem lampast.. es az utolso vacsora
de a nagyjatekifilmjei 65-tol vegig
hat nekem nagyon bejonnek
az szegenylegenyektol az allegro barbaroig

/ jo, a nyomorultak az alapmu ott, es alapfilmek, mind jo, akar belmondo akar nem/

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 17:41:35

Nekem egyetlen egy dolog hiányzik a szocializmust építő rendszerből.
A fiatalságom.
Akkor az volt a legjobb.

Az első fizetésem 1981 szeptemberében 4500Ft volt.

Régen volt az az anekdota hogy honnan lehet tudni hogy nyugati országban valaki belép a telefonfülkébe telefonálni az magyar vagy nem?
Onnan hogy a magyar az mindig ELŐBB felveszi a kagylót és belehallgat hogy van e vonal. A helyi lakos az bedobja a pénzt felemeli a kagylót tárcsázik és AZUTÁN emeli a füléhez.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.20. 17:43:46

@diggerdriver:

Nyertek, ennyi. Kis hatékonysággal, de nyertek. A háború olyan, mint a foci: győzelemre játsszák. Fociban sem mondják: ne is beszéljünk a győztesről, mert hű, de milyen szépen játszott a vesztes csapat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 17:44:44

@hagyma:
Egyszer próbáltam megnézni a Szegénylegényeket.
Gondoltam egy életem egy halálom végigkínlódom ha beledöglök is.
Nem sikerült.
A többit se.
Ez van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 17:47:19

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Én ezzel egyetértek de ebben a nyerésben pont Sztalinnak volt a legkisebb szerepe sőt.
Az hogy egy legyengített országot kivéreztetett lakosságot találtak a németek az az ő bűne.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 17:50:15

@diggerdriver:
ez
nincs ezzel semmi baj
nekem bejott
most hogy szobakerult a keljf fel komam ne aludjalt nezem a masik gepen
ez is bejon:)
es meg ezentul is van 2 Jancso film amit nem lattam
na ma megnezem
mindem csaladtagom 12 orazik, es kocsim sincs:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 17:51:57

sztalin is benne van
es kispal, akit kedvelek, vagyis lovasi

ffüttyfürütty 2013.07.20. 17:58:08

@diggerdriver: ez valószínűleg nagy bölcsesség

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 18:02:39

@hagyma:
Lovasit én is bírom. Épp nemrég volt itt, fellépett a Csík zenekar koncertjén. Megnéztük, nagyon jó volt.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.20. 18:42:14

@hagyma: pedig most legutoljára a két legjobb film, amit láttam, francia volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 18:44:02

A Japán poszthoz kapcsolódva...
A sógornőm néhány hónapja volt Japánban.
Meglepetésre gyakorlatilag senki nem beszél angolul.
Hozott néhány ételt ami hát hogy is fogalmazzak? Érdekes.
Ez Alor Vara ízű Kit Kat

kepfeltoltes.hu/130720/20130407_134157_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kacorlakk 2013.07.20. 18:46:38

@mirx: Kösz a fiam-at és az ötöst is elfogadom, de az öregapád lehetnék valszeg. Ti is így csináljátok?
@hagyma: ami Zalában krumpliprósza, azt a legtöbb helyen tócsninak, lepcsáknak nevezik, plusz tényleg még 120 név.
@diggerdriver: már csak a családi "gyapotföldekre" járok, 345 napja nyugger vagyok.

Bocs, de 2 órás gyűjtögető életmódot folytattunk a közeli Tesco nevű vadonban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 18:52:06

@Kacorlakk:
Kösz Csoki sokat segítettél:)))))))))))))))

Kacorlakk 2013.07.20. 18:55:05

@diggerdriver: Nincs mit, egy többnyire közutálatnak örvendő foglalkozásom volt, nem akarom kiadni, nem akarok céltábla lenni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 18:55:53

@Babette_: nem ketlem
kicsi az esleyem, hogy francia filmet nezzek
itt nincs
franciaul nem beszelek
ez a kellj fel komam Jancsotol tetszik
es meg van 2 masik, amit nem lattam
ma Jancso nap van
potolom a hianyossagokat

DieNanny CH 2013.07.20. 18:57:06

@mirx:

Hú, ezt jó, hogy mondod!
A telefon és net tesóm nevén van, mert anno még csak L-em volt. Lehet, nem is kéne az én nevemre íratni?

Mobilból a yallo van az én nevemen.

Én tényleg úgy vagyok vele, hogy itt nagyon tisztességesen akarok élni, és mindent fizetni - de ha lehet, havi 50-et a semmiért talán mégsem. Amúgy mitől függ az összeg?

DieNanny CH 2013.07.20. 19:11:14

@hagyma:

Mo-on hogyhogy nem látni panelépületeken tűzlépcsőt? Pedig van belőlük több tízezer. És égni is tudnak.

mirx 2013.07.20. 19:11:45

@DieNanny: Jó kérdés, talán a lakhelytől? Én kéthavonta fizetek 117-et mindig (ehelyütt szeretném megjegyezni, hogy A JÓ BÜDÖS NÉNIKÉTEK!). Nem is értem, mi a fenét csinálnak ezzel a pénzzel. Remélem, nem ebből üzemeltetik az iszonyatosan izgalmas, action-packed tehénpásztor-interjúkat és végtelen fehér lejtőn síelső fiatalokat mutogató állami tévéadókat.
Bár meg kell hagyni, a rádióválaszték valóban pazar, van például 24 órában reklámmentes jazz-t sugárzó meg egy csomó baromi jó komolyzenei rádió is. De az összeg szerintem egy borzasztó túlzás akkor is.

mirx 2013.07.20. 19:13:27

Na, amúgy már három posztnál tartunk ma. Jól nyaral ez a Határátkelő. Biztos suttyomban nyomatja a posztokat, amíg az asszony a vízben pancsol. :)

DieNanny CH 2013.07.20. 19:18:25

@hagyma:

Ha jó francia filmet akarsz látni, nézd meg ezt:
www.imdb.com/title/tt0756648/?ref_=fn_al_tt_1

Elsőosztályú!

nyuszigonosz 2013.07.20. 19:40:53

@DieNanny: Szerintem is nö a Há.

Nanny, rád gondoltam valamelyik este: Néztem a Hunkeler sorozat egy részét. :-)
Svájci krimi, olvastam két könyvet, de azok ugye németül voltak írva. :-)
De a film persze svájci és hát úgy is beszéltek. Német feliratos volt, de nem kellettek a feliratok. Lényegében pár bajor nyelvjáráshoz hasonlít is.

mirx 2013.07.20. 19:51:36

@DieNanny: igazad van, csajos a stílus :)

amúgy a yallos mobilodon ha van net, akkor megbüntethetnek, ja. a tesódnék meg gondolom, fizetik már, ha ők is kint laknak B-vel.
te a családnál laksz amúgy?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 20:38:41

@DieNanny: hat ez nem panelhaz
kicsit regebbi, mint mielott feltalaltak a panelt
a menekulesi utvonalak, mar itt is es mashol is maskeppen vannak megoldva
abban az idoben tuzlepcsot alkalmaztak
ma is amugy csak epuleten belul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 20:47:24

@DieNanny: oszinte leszek
egyaltalan nem akarok francia filmet nezni
amerikait /es magyart/ is rendkivul keveset nezek
de azert koszi

kizarolag termeszet csatornakat nezek, netgeo, animal planet stb.
es muveszfilmeket, de csak eredeti nyelven, esetleg felirattal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 21:08:07

tovabba csak ostermelotol vasarolunk zoldseget es gyumolcsot
a marhahust farmerektol hozzuk
hazilag kopuljuk a tejfolt
most kezdek atallni a hazi sorfozesre

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 21:22:53

@hagyma:
Na most ebbe a sorba azért a szárítógép nem illik bele.
Házi tejföl házi sör házi szárítókötél:)))))))))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 21:23:28

@mirx: igen, erre el is felejtettem reagalni
ha leirok a egy tuchtig koltsegvetest, akkor annak kell lennie egy bal oldalanak is
tehat mennyi a havi bevetel
igy eleg szar

ja meg valami, tudom latens pedofil leszek, vagy mar vagyok is, de a hogyan tanitsuk meg a gyerekunket magyarul poszt fotoja, hat hogyis mondjam, a nem latens pedofilokat izagalomba fogja hozni
csecsemo nem csecsemo, nem elonyos
csaxoltam

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 21:26:13

@diggerdriver: hazi szaritogep
\kizarolag itthon szaritunk vele es extra energiatakerokos

ffüttyfürütty 2013.07.20. 21:34:31

@hagyma: Lehet, hogy tényleg az vagy, a gyereknek az a vége nekem fel sem tűnt. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.20. 21:37:28

@hagyma:
Menyasszonyomnál is kiverte a biztosítékot és én sem értettem, hogy minek...
Inkább akkor egy tarajos sült! :)
index.hu/belfold/2013/07/20/kethetes_a_kis_tarajos_sul/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 21:39:52

@ffüttyfürütty: hat lehet valakinek nincs terlatasa es egy fotonak csak a bal felso kockajat latja....\
de megnyugtatlak szexualis eletem normalis, rendezett es kiegyensulyozott
/hat Mary lehet reklamalna, ha tudna magyarul,de megteszem ami tolem tellik/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 21:43:43

@Kovermadar: kifejezetten nem oda valo foto
a tarajos sul az jo fej

M. Péter 2013.07.20. 21:47:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Vállalkozni lehet mindenféle engedély nélkül, vagy is egy csomó román kéregetési vállalkozó az utcákon.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 21:48:28

@hagyma:
Amerikai rokona is van az urzon. Felétek van belőle?

33621 2013.07.20. 21:57:48

Diggerdriver!
Az első fizetésem 1981 szeptemberében 4500Ft volt.
Nekem az első teljes havi fizetésem 1981 Szeptemberében úgy 2800-3000 Ft volt talán ha jól emlékszem!

DieNanny CH 2013.07.20. 21:58:08

@mirx:

Yallo-mon nincs net. Most voltam tesómnál, szerinte a háztulaj fizeti ezt a tv díjat. Meg szerinte menjek fel a Billag oldalára. Mondom, dehogyis! Még a végén belenéznek a gépembe, ha azzal védekezem, hogy nem tudtam róla. Most megy éjszakára, mondta, a kórházból megpróbál utánanézni.
A másik még, hogy a lakásom (ja, mert nem a családnál lakom) régen egy iroda volt, aztán a ház gazdát cserélt, és lehet, a szimatolóknak még nem tűnt fel, hogy már lakás.

Akkora zuhé volt most itt, már régen itthon lennék, csak mondta tesóm, munka előtt hazahoz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 21:59:34

@Kovermadar:
Azért baszod mert a Hagyma az Hagy' ma:))))))))))))))))
Nomen est omen

DieNanny CH 2013.07.20. 21:59:44

@hagyma:

Na, ez a francia film pont egy természetfilm. Egy róka van benne, meg egy gyerek. Nagyon jó!

M. Péter 2013.07.20. 22:01:32

@hagyma: Indiában készítik messze legtöbb filmet, de csak a belföldi közönségnek meg a külföldön élő indiaiknak. Mindenki más halálra unná magát rajtuk,

33621 2013.07.20. 22:02:31

@diggerdriver:
Zacskós tej van az avatarodban is!

ffüttyfürütty 2013.07.20. 22:02:44

@hagyma: Lehet, vagy túlságosan arcra fókuszálok, mint az arcfókuszos fényképező. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 22:07:13

@33621:
Nekünk a szopás akkor volt mikor bevezették az adórendszert.
Azt hiszem talán 88-ban. 33Ft volt az órabérem és erre jött rá 30% karbantartási díj. Az ugye majdnem 10Ft. Jött az adórendszer felbruttósították az órabért 6Ft-al és elvették a 30%-ot. Ugye ez minusz 4Ft óránként és minusz adó. Kemény érvágás volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.20. 22:09:39

@33621: Igaz.
Azt ugye tudod mi a legjobb az anyatejben?
A CSOMAGOLÁS:)))))))))))))))))

DieNanny CH 2013.07.20. 22:13:04

@nyuszigonosz:

Nem ismerem ezt a sorozatot.

Nemrég néztem interneten a Der Verdingbub című filmet, sokáig tartott, mire találtam egy német szinkronosat. Először elkezdtem nézni svájciul, de rájöttem, fontosabb, hogy mindent értsek, mint hogy tanuljak...
Ez a film a svájci Árvácska, csak egy fiúról szól.
Hihetetlen, hogy ott is ugyanúgy pénzért adták ki az árvákat, aztán jól kihasználták.
Érdemes megnézni!
www.imdb.com/title/tt2057931/?ref_=sr_1

33621 2013.07.20. 22:18:23

@diggerdriver:
Igen a jó csomagolással mindent jól ellehet adni!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.20. 22:20:37

@diggerdriver: sejtelmem sincs
a kigyokkal van tele a tokom ,ha kirandulunk
az sok van
@Kovermadar: hat nem tudom, felek kevesli az egyutt toltott naszejszakakat:)
@DieNanny: rakattintottam es innentol plane nem erdekelt:)
sorry
de neha mi is nezunk ilyenfele amerikai filmeket, van kulon csatorna
foleg unnepek elott
@M. Péter: hat forgassanak amgukrol amennyit akarnak, semmi gond:)
@ffüttyfürütty: lehet
en a lanyomay nem raknam fel ilyen fotoval a netre es a blogomban sem raknek ki ilyen fotot

nyuszigonosz 2013.07.20. 22:25:28

@DieNanny: Köszönöm, de nem fogom megnézni. Ne haragudj.
Az Árvácskát olvasni is végtelenül szomorú volt annak idején, a filmet mikor láttam, az is egy szörnyü dolog volt. Pedig nem is néztem mindig oda...

DieNanny CH 2013.07.20. 22:32:54

@nyuszigonosz:

Én sem szeretem az Árvácskát. Ezzel a svájci filmmel is úgy voltam, hogy megnézem, mert svájci. Nem sok svájci van.
De még egyszer nem fogom megnézni. Attól függetlenül, hogy ennek pozitív lett a vége.

ffüttyfürütty 2013.07.20. 22:46:12

@diggerdriver:
1. eszméletlen :D valaki adjon már nekik pár quadot
2. egész jó ez a terminátoros-kisgömböcös-kígyós vonal
3. ne már, ez a Bud Spencer- Csákknorisz Singh vonal azért tényleg gagyi

2013.07.21. 00:11:20

@Zka: Ebből is látszik, hogy nem volt tényleges rendszerváltás. Szocialista kormányok váltogatják egymást, aztán csodálkoznak az emberek, hogy nem jut sehova ez az ország.

2013.07.21. 00:13:55

@diggerdriver: És finom volt? Mert szerintem az alap Kit Kat baromi finom.

2013.07.21. 00:17:34

@zseketto88: "Talán a fenti tulajdonságok elegye az a jellemvonásunk, hogy nem birkulunk. Nekünk a hülyeséget nem lesz könnyű beadni. Aminek nincs értelme, azt megkérdőjelezzük, nem vagyunk olyan buta nép, akinek bármit le lehet nyomni a torkán."

Kac-kac. Ez a nap poénja.

2013.07.21. 00:21:11

@Philosoraptor: a macskasbol a white verzio ut, szerintem....

Ne legy negativ, zsenialis nep vagyunk. Mi talaltuk fel a croissant-t is :D ha hinni lehet a guglinak ;) (ironia off)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.21. 00:24:10

@zseketto88:
Es nemhogy a spanyol viaszt, de meg a spanyolokat is! ;)

Igényes 2013.07.21. 00:29:00

Ha utáltak, akkor valami őr, az biztos. :D

@Kovermadar: Kaptál már kenyeret, drága barátuszom?

Almandin 2013.07.21. 00:31:38

@Philosoraptor: Sajnálom, hogy nem lehetett kommentelni. Japán a világ egyik legérdekesebb helye és kultúrája.

Igényes 2013.07.21. 00:32:12

@nyuszigonosz: Szerintem nem adja vissza a film a könyvet. De semmi különösebben durva nem volt benne, egy átlagos nincstelen gyereksors akkoriban. Még az elején a molesztálós rész is belefért.

Igényes 2013.07.21. 00:37:11

@zseketto88: Ez nagyon aranyos. És pozitív. Nem mindenhol igaz, de jó. :D

Igényes 2013.07.21. 00:39:50

@DieNanny: @nyuszigonosz: Nézzétek meg az Angela's ashest, az egy nyomorgó ír család, körülbelül ugyanakkor. Ők ugyan nem árvák, de szerintem magasan veri a magyar nyomort.

2013.07.21. 00:52:49

@Kovermadar: :DDD a spanyolok vajon tudnak rola? :)

Igenyes: jah, bar kicsit betepetten irhatta, de legalabb nem a szokasos siros top13
.
Mit szoltok a regi svajci irashoz amit nem lehet kommentelni? Korbekerdeztem es a fantasztikum kategoriaba megy svajci ismerosi szinten a 15k chf havi budget... Tilmir? Velemeny?

Igényes 2013.07.21. 00:59:04

@zseketto88: Ezt a csóróság+drogozás együttest én sosem értettem. Ugyan most csóró vagyok, de voltam már nem annyira (ennyire) az, és akkor sem tudtam volna keménydrogos lenni. Más csórók hogy oldják meg?

Majd jön Töki, és kijelenti, hogy neki 15k aprópénz. :)

2013.07.21. 01:26:39

@Igényes: +1, pakoltam lisztet 60nettoert multinal soksok eve...es felfele csusztam lefele helyett. Nemtom masok hogyan oldjak meg.

Töki?Vmi meno arc? 15k mint apro? :DDD Milyen orszagbol valo?

DieNanny CH 2013.07.21. 07:26:01

@zseketto88:

Korábban már írta Tilmir és Mirx a véleményét. Keress vissza. Amúgy itt nyugodtan lehet kommentelni. Na, mentem a mai posztokhoz.

Bonjour 2013.07.21. 09:24:38

@mirx: szia, nem akarom Diggerdrivert védeni, de szerintem nála ez stílus, lehengerlő módban ír, de nagyon jól. Ugyanakkor meggyőzhető, de legalábbis vitaképesnek gondolom, észérvekkel meggyőzhető. Mérnökembernek esetleg ijesztő, családom tele van mérnökkel, sokkal nyugisabb emberek az átlagnál. Sz'al ne vedd fel, sosem neked szólnak, csak ilyen kabátjuk van és kész. JessG-t nem sikerült kiismernem semennyire sem a kommentjeiből.

Tévedés nincs kizárva a részemről!!! :)

2013.07.21. 09:55:30

@zseketto88: Igen, elnézést. Világhírűek a boraink, a konyhánk, a világon nálunk vannak a legszebb lányok, blablabla.... :)

2013.07.21. 09:56:40

@zseketto88: Miért nem írod meg a sztorit? Amúgy olvastam a kiszamolon is, amikor ugyanezt leírtad. :p

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 10:49:36

@zseketto88:
Tényleg vicces. Minden pontját könnyű cáfolni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 10:51:58

@Philosoraptor: Finom volt. A Japán édességek finomak csak az állaguk furcsa. Nem ahhoz vagyunk szokva.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 10:56:50

@Igényes:
A világ szétszóratásban élő népei között az Ír előkelő helyen van.
Előrébb van mint a magyar.

Igényes 2013.07.21. 12:46:33

@Bonjour: Diggerben nincs rosszindulat. Mirxben van. Sok.

@diggerdriver: A film alapján nem csodálom. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 13:15:39

@Igényes: Nem láttam a filmet.
Az 1800-as évek közepén iszonyatos éhínség volt Írországban a burgonyavész miatt.
Öt évig tartott kb másfél millió ember halt éhen.
Akkor vándoroltak ki a legtöbben.
Sok nemzet van amelyik elmondhatja magáról hogy a világ minden zugában jelen van.
A zsidó az örmény a lengyel az ír az olasz a kínai...

Bonjour 2013.07.21. 17:21:42

@Igényes: igen, Diggerben tényleg nincs, Mirxet meg nem ismertem meg a kommentjei alapján.

Bonjour 2013.07.21. 17:31:26

@diggerdriver: ... Meg a magyar. Olvasd el a "Ma a madzsar?" Című könyvet Margittai Gábortól.

Bonjour 2013.07.21. 17:35:12

@diggerdriver: igen, és ezt írek számon tartják. Sőt, a mai 30-40es korosztály még emlékszik arra, hogy milyen csóróak voltak az EU előtt, csóróbbak, mint mi. Szerintem ez ma is látszik rajtuk, nyomott hagyott. De én bírom az íreket, a bretonokkal rokonítom őket a fejemben, de ennek nincs tudományos alapja, illetve lehet, hogy van, én ebben nem vagyok járatos, csak saját szerény megfigyelés.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.21. 17:46:43

@Bonjour:
Sokan dolgoznak Londonban sok kollégám volt van közülük.
Kiváló emberek.

montroyal ( CAN qc) 2013.07.21. 19:09:54

@Philosoraptor: Világhírűek a boraink, a konyhánk, a világon nálunk vannak a legszebb lányok,
az alkohol boltba van 4-5 fele magyar bor 6-8$ vagyis a legolcsobbak... na ugyanez a magyar lanyokrol...

mi volt jo az atkosba ..kicsit furcsallom ha azok frocsognek ellene (bele ertve a mai politikus generaciot) akik4- 6-8 tizenevesek voltak
mindenesetre biztos nosztalgia is de gyereknek fiatalnak jobb volt lenni de a megelhetes is jobb volt , igaz elfogadtunk sokkal kevesebbet..

.. es most nehogy valaki azzal a demagogiaval jojjon ; igaz de az allam adosagbol volt ... szamszaru teny a mai adossag sokszorosa annak es raadasul egyesek buntetlenul lenyuljak es fujjognak a regi rendszerre ..

ja nekem sincs jogom kulombseget tenni mert a gengstervaltas elott jottem el ..

a fizetesem pedig taxi soforkent, barportaskent tobbszorose volt az atlagnak de az utolso 2 evben maszekfuvaroskent is vidaman eldegeltem..

2013.07.22. 00:16:06

@montroyal: Vannak ilyen idióta emberek, akik ezeket tényleg komolyan is gondolák...

Nem tudok nyilatkozni az átkosról, én a gengszterváltás után születtem. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása