oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. április 15. 06:51,  Miért költözöm vissza Magyarországra? 994 komment

2013. április 15. 06:51 Határátkelő

Miért költözöm vissza Magyarországra?

A blog indulása óta már sokszor elmondtam, hogy szeretnék mindenféle véleménynek helyet adni, így azoknak is, akik a maradás, vagy (mint ebben az esetben) a hazaköltözés mellett érvelnek. Finoman szólva is túlzás lenne azt állítani, hogy Nyba írásának minden részével egyetértek, de az övé is egy vélemény, melyben vannak érdekes gondolatok. Például a család és a barátok jelentősége, és hogy milyen nehéz őket hátrahagyni.

bőrönd és férfi_1.jpg

„Olvasgatom a cikkeket és rá kellett jönnöm, az élete mindenkinek egyfelé tart. Mindenki ugyanazt akarja, és mindenki ugyan azt csinálja. Mindenki létbiztonságot akar, ezért mindenki keményen dolgozik - utcát söpör, takarít, mérnök, stb. - , és mindenki ezt tanítja a gyermekének, gyermekeinek is.

Látod fiam, én minden reggel munkába megyek, keményen dolgozom a megélhetésért, mindenünk megvan – kocsi, ház, pénz, nyaralás, stb.-, ha majd Te is elég sokat tanulsz és dolgozol Te is meg tudsz majd mindent VENNI. Milyen érdekes, ugye? Venni és nem teremteni!

Elhagyjuk az országunkat, egy másik nemzet pénzén élünk, egy másik nemzet erkölcsei szerint, és a gyermekeinket is így neveljük. Hova vezet mindez? Talán oda, hogy a gyerekem sose fogja megtudni, milyen magyar földön élni, hogy milyen magyarnak lenni, hogy mit jelent a hazaszeretet!

Ahol most élsz, sosem lesz a hazád

Joggal merül fel mindenkiben a gondolat, hogy Magyarország mit adott nekem, hiszen csak nyomorogtunk, nem tudtunk megélni egyik hónapról a másikra sem. Hát igen, vannak rossz oldalai a dolgoknak, de felmerül bárkiben is, hogy Ő mit adott a földjének, mely születésétől a haláláig az övé lesz?

Ahol most élsz, mint határátkelő, sose lesz a hazád, sose fog befogadni, még ha TE most azt is hiszed. Mindig idegen leszel, de a szülőföldeden történjen bármi is, Te mindig Otthon vagy.

Odáig jutottam, hogy nap mint nap teszem fel akár többször is a kérdést magamnak, MIT KERESEK ÉN ITT? Van otthon házam, földem, barátaim, rokonaim, családom, mit csinálok még itt? Aztán jön a hirtelen felismerés, hogy az ég egy világon semmit.

A család hiánya

Keresem a pénzt, hogy haza tudjak látogatni a családomhoz, hogy segíthessem őket, hogy segíthessek magamon a gyerekemen, a szomszédon, stb. De valóban segítek nekik? Hisz nem vagyok velük, nem beszélek velük, nem találkozom velük, csak küldöm a pénzt, hogy vegyétek meg, amire csak szükségetek van.

Nem baj hogy én már fél éve vagy talán egy éve se beszéltem és láttam az anyámat, a mamámat, a gyerekemet is csak félévente. Meghalnak a rokonaim, a szüleim, a barátaim, és én hazaugrok a szertartásra, ha van rá lehetőségem.

Ha nincs rá mód, azt mindenki értse meg, mert nekem dolgoznom kell, hogy a temetési költségeket ki tudjátok fizetni. De egy szót nem váltottam velük az elmúlt időbe, nem simogattam anyám arcát, nem búcsúztam el a nagyitól és a legjobb barátom is úgy ment el, hogy nem tudtam vele beszélni.

Mindez MIÉRT? A pénzért, hogy a családom jól éljen. És valóban jól él? Van pénzük, kocsijuk, házuk, nincs adósságuk és jól élnek. Csak egy valamit nem tudnak megvenni, engem, az együttlétet, a családot, a szeretetet.

Rájövök arra, hogy én tettem ezt velük, az én hibám, hogy anyámtól nem tudtam elbúcsúzni, hogy nem tudom a nagyinak megköszönni a finom sütiket és az én hibám, hogy a fiam 18 évesen teng-leng a világban, mert fogalma nincs, mit csináljon, hisz én küldöm a pénzt, hogy vegye meg ezt is azt is.

Ha én otthon maradok, együtt nyomorgunk, akkor a fiam most tudná, hogy hogyan kell az állatokkal bánni, növényt termeszteni, az édesanyám tudná, hogy mennyire hálás vagyok neki, stb.

Hát igen, kell a pénz, de mire?

Gondoljuk csak végig! A gyerekemet ugyanerre nevelem, ugyan abba az életbe kényszerítem bele, amiben én élek jelenleg, és Ő is megtapasztalja majd, milyen sok pénzzel, de család nélkül, igazi szeretet nélkül élni.

Hány határátkelő élte már át azt, amikor az otthon maradt testvérének gyermeke született, vagy a barátja megnősült? Nagyon sokan ismerjük ezt az érzést és mindig elmondjuk, de kár, hogy nem tudtam ott lenni.

A pénz utáni hajsza, a jobblét elvesz tőlünk mindent, ami igazán fontos. Az lenne a fontos, hogy együtt legyünk jóban-rosszban, hogy egymást támogassuk, segítsük, oltalmazzuk.

Ne azt tanítsuk már a gyermekinknek, hogy milyen fontos pénzt keresned, mert ha apád beteg lesz, akkor tudod majd gyógykezeltetni, hanem azt, hogy apád előbb meggyógyul, ha Te vele vagy és szereted.

Ne menthetsz meg mindenkit, de ott vagy

Most jöhet az a rész, amikor azt mondjuk, hogy a családomat magammal viszem, stb., de mindig lesz valaki, aki ott marad, és mindig lesz valaki, akit sajnálni fogsz, és mindig lesz valaki, aki majd hazavár, és mindig lesz valaki, akinek nem az lesz a fontos, hogy Te pénzt keress, csak az, hogy vele légy.

Nem menthetsz meg mindenkit akkor sem, ha otthon vagy, nem segíthetsz mindenkinek, de ott vagy. A hiányérzeted megmarad, mindig hiányozni fog valaki vagy valami.

Hazalátogatsz, amilyen sűrűn csak tudsz, de ott lesz az a bizonyos érzés, hogy mennem kell, mert még be csekkolnom és a gép nem vár meg.

Én most hazaköltözöm, növényeket termesztek, állatokat tartok, kenyeret sütök, sajtot készítek, ellátom önmagam és a családomat egészséges friss finom ételekkel, érzésekkel szeretettel."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr385223022

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: In máj kántri, avagy mit hagyj itthon, ha elindulsz 1. 2013.04.15. 18:58:09

A minap rájöttem, hogy ha már odaát vagyok, nem kívánok majd többé lobsterkedni. Ezért ezzel a poszttal - korábbi tervemmel ellentétben - nem várok addig. Szubjektív kalauz kivándorlóknak, azaz mit ne vigyél magaddal, ha úgy döntöttél, hogy lelépsz. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fatbird 2013.04.16. 13:53:41

A posztból nem tudjuk meg, melyik országban járt az író? Mennyi időt töltött ott el?Mennyire beszélte az ország nyelvét? S hogyhogy nem szerzett ott egyetlen helyi barátot sem? Egyszer ezt írja:
"Elhagyjuk az országunkat, egy másik nemzet pénzén élünk, egy másik nemzet erkölcsei szerint, és a gyermekeinket is így neveljük. Hova vezet mindez? Talán oda, hogy a gyerekem sose fogja megtudni, milyen magyar földön élni, hogy milyen magyarnak lenni, hogy mit jelent a hazaszeretet!"

Aztán:
"az én hibám, hogy a fiam 18 évesen teng-leng a világban, mert fogalma nincs, mit csináljon, hisz én küldöm a pénzt, hogy vegye meg ezt is azt is.
Ha én otthon maradok, együtt nyomorgunk, akkor a fiam most tudná, hogy hogyan kell az állatokkal bánni, növényt termeszteni, az édesanyám tudná, hogy mennyire hálás vagyok neki, stb."

Most akkor hol él a fia, ha küldi neki a pénzt? Ha vele van a fia, miért nem nevelte a "saját erkölcsei" szerint, ha meg nincs, akkor ki nevelte fel és kinek az erkölcsei szerint Magyarországon?

"Nem baj hogy én már fél éve vagy talán egy éve se beszéltem és láttam az anyámat, a mamámat, a gyerekemet is csak félévente."

Telefon? Skype? Én több időzónával arrébb vagyok, a szüleim se mai gyerekek, mégis Skype-on kamerával beszélünk legalább kéthetente. De hajdanán anyám csak félévente látogatta meg az ő anyját, pedig húsz kilométerre lakott tőle, és levelet se váltottak. Ha valakivel kapcsolatban akarsz maradni, akkor megtalálod a módját.

"Hány határátkelő élte már át azt, amikor az otthon maradt testvérének gyermeke született, vagy a barátja megnősült? Nagyon sokan ismerjük ezt az érzést és mindig elmondjuk, de kár, hogy nem tudtam ott lenni." - Ez meg belföldön ugyanígy van, ha a más megyében élsz.

"Hazalátogatsz, amilyen sűrűn csak tudsz, de ott lesz az a bizonyos érzés, hogy mennem kell, mert még be csekkolnom és a gép nem vár meg." - A gyulatanyai távolsági busz se fog.

" Mindenki létbiztonságot akar, ezért mindenki keményen dolgozik - utcát söpör, takarít, mérnök, stb. - , és mindenki ezt tanítja a gyermekének, gyermekeinek is." - Tudod, sokan vannak, akiknek a szülei nem törődtek a létbiztonsággal, hanem elkocsmázták, eljátszották a család teljes vagyonát. Aztán felvettek pár hitelt, majd azt is megfoltozták egy kis providenttel, s nyakukon a végrehajtók.A szüleinket nem válogathatjuk meg, és ha ott vagy iskola után nulla hátszéllel, el kell dönteni, hogy fedél legyen a fejük felett, meg ne haljanak éhen, s elmész megkeresni még egyszer, amit elvertek, meg elegendőt magadnak egy saját, normális család alapítására, vagy az arcukat simogatod a híd alatt. S hogy nem kaphatják meg mindkettőt, azt, bár durván hangzik, maguknak köszönhetik.

KrisztinaKrisztina 2013.04.16. 13:53:48

A megszépítő távolság.
Ez jut eszembe a posztoló írásáról.

Nagyon szépen el lehet képzelni, hogyan termesztene itthon növényt, tenyésztene állatot, készítene sajtot, stb. Csakhogy, az első, amibe belefutna, az az irigység. Aztán a harcba az oligarchákkal. Aztán abba, hogy esetleg a fia hallani sem akarna erről a fajta életmódról....
felesleges önmarcangolás az egész. Mindenki azt teszi, amit a legjobbnak vél maga és a szerettei számára. Utólag sajnálkozni, megbánni - semmire sem jó, felesleges önkínzás!

PannonBoy 2013.04.16. 14:31:30

@Amarante: LOL. :) Na igen. Erről pont az jut eszembe, amikor egy kitelepült akarja "bezárni" a határokat, nehogy már a többinek is jó legyen. Nem baj, egy európai számára sokkal jobb választás Anglia. Nemcsak az alacsonyabb terrorfenyegetettség miatt (USA-nal ez nagyon magas), de az EU, a Közös Piac mind olyan intézmények, amelyek európaibb, barátságosabb légkört adnak.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.16. 14:39:36

@Gergo10: Központosított állami iskolákat, a nemzeti alaptatntervnek nevezett förmedvény teljes részletességgel történő betartatását, kötelező erkölcstant, vagy hittant, és még sorolhatnám a végtelenségig.

Sem a szülőnek, sem a gyereknek nem adatik meg a választás szabadsága. Tiszta kínai minta az egész. Abból az oktatásból meg csak droidok jönnek ki, nem felelősen gondolkodó, önálló döntésekre képes emberek.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.16. 14:43:52

@Fatbird: Pontosan. Ezek az ellentmondások tűntek fel nekem is, azért a véleményem az, hogy ez egy nagyon rosszul megírt kamu bérposzt. Kb. Kádár-rendszerbeli propaganda színvonal.

ZOH 2013.04.16. 14:46:05

@KrisztinaKrisztina: "Nagyon szépen el lehet képzelni, hogyan termesztene itthon növényt, tenyésztene állatot, készítene sajtot, stb. Csakhogy, az első, amibe belefutna, az az irigység." -> vagy ha nem, akkor majd jon a Kojal es jol megbaxxa, amiert nincs plafonig csempezve a budi, meg a kuszob nem rozsdamentes acel

A magyar kisvallalkozasok elso szamu ellensege a magyar allam, mindenki mas csak ez utan jon.

Amarante 2013.04.16. 14:50:31

@PannonBoy: Mindeg megdobbent a kepmutatasuk!Miert van az,hogy csak olyan helyekre exportaljak a demokraciat,ahol olaj,gaz vagy egy jo kis belhaborura van kilatas?Nem latok sok kulombseget az ottani agymosas es a nehai szovjet agymosas kozott.Vanni van de az csak azt jelenti,hogy mas szavakat hasznalnak:):)

tsabus UAE 2013.04.16. 15:10:22

Érdekes szituáció állt elő ezzel a poszttal. Az írója a következő információkat osztotta meg:
Évek óta külföldön él, távol a családtól, de lelkileg nem tudja ezt feldolgozni, mert hiányoznak az otthoniak (különösen a most felnőtté váló fia) és anyagi jólét ide, vagy oda, inkább hazamenne és gazdálkodásból tartaná el magát, szerettei közelében.
Ha ennyiből állt volna a poszt, szerintem mindannyian fejet hajtunk előtte és sok sikert kívánunk neki, valamint az egész dinasztiának.
Csakhogy, egyetlen bővített mondat nem nevezhető posztnak. Gondolom, kell egy minimális karakterszám, hogy hozzászólás helyett, posztként jelenjen itt meg. Ebből a célból pedig le lett öntve egy nagy adag nyúlós-ragadós pátosszal és örök érvényű igazságként előadott... hmmm... súlyos tévedéssel.
Ezért lett az egész egy kicsit hiteltelen, propagandaízű és gyanús.
Ez a blog - elvileg - azért van, hogy információkat, tapasztalatokat osszon meg más országokról. Az, hogy valakit hazaűz a honvágy, mivel is tette gazdagabbá a tudásunkat ? Egyáltalán, idevaló volt ez a "poszt" ?
Még strasszos Barbi végtelenül egyszerű írása is több tanulságot rejtett (T.i. azt, hogy Németország bizonyos tartományában szívni fogsz, ha együgyű, ámde kissé antiszoc plázacicaként költözöl oda - pláne ha az IQ-d nem éri el a szobahőmérsékletet). De ez...
Csak reménykedem, hogy ez a színvonalzuhanás nem válik tendenciává.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.16. 15:13:55

@ZOH:
"A magyar kisvallalkozasok elso szamu ellensege a magyar allam, mindenki mas csak ez utan jon."

Pontosan.

És +1

Gergo10 2013.04.16. 15:33:36

@Jani haverja: hat ebben nagyon nem ertunk egyet, remelem legalabb olyan helyre jaratod a gyerejkedet külföldön ami tetszik neked. Meg nincsenek iskolaskoru gyerekeim, de szeretnem magyar iskolaba jaratni oket. A magyar kozepiskolakat europai szinten is erosnak tartom ha van megfelelo nyelvtudas es nemzetkozi tapasztalat melle.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.16. 15:46:57

@Gergo10: A magyar iskolák túlterhelik a gyerekeket mindenféle hülyeséggel. Ennek Magyarországon nagy hagyománya van, most meg még jobban bedurvult ez a dolog. Tiszta stresszes minden iskolás Magyarországon (tisztelet a kevés kivételnek). Rengeteg lexikális tananyag, logika, meg döntésképesség sehol.

Az én kisfiam 2 évet járt óvodába Magyarországon. Ritka módon utálta. Itt meg minden nap örömmel megy az iskolába, annak ellenére, hogy egy számára annyira idegen nyelven kell tanulnia, amely nyelvből ezelőtt két évvel szinte egy szót sem tudott, és tetejében eléggé előkelő helyet foglal el ez a nyelv a világ legnehezebben megtanulható nyelvei között :)

Én nagyon megdöbbentem a múlt nyáron itt. Ugyanis nyaranta rengeteg külföldön dolgozó albán hazalátogat, és találkoztam közülük jó néhánnyal, beszélgettünk sokat. Ami a megdöbbentő volt, az az, hogy egy átlag magyarnak legalább 3-szor annyi papír szerinti végzettsége van, és úgy indul külföldre, az albán meg gyakorlatilag fing képesítéssel sokkal többre viszi.

Ja, itt gyakorlati tudást oktatnak, nem Petőfi, Ady, stb. verseket (meg albán költők verseit sem) kell szakmányban bemagolni, és nincsen is tizedannyi kötelező olvasmány sem, mint Magyarországon.

Helyette viszont olyan embereket nevel ki az iskola, akik bárhol a világon ÖNÁLLÓAN megállják a helyüket, tudnak felelős döntéseket hozni mind a munkájukban, mind a magánéletükben, és nem szorulnak rá az állam csecsére.

ABL CA 2013.04.16. 17:59:17

@gazell16: Olvastam: ... en a kulfoldon elo es visszakopkodo nemzetietlen magyarokat vetem meg de nagyon. -errol beszeltem.

"Ugyse fontos hogyan irsz mert itt a trollkodas a fontos,..." marakinek. Nagyon sokan normalisan irnak, normalis velemenyuk van, amit normalis stilusban adnak elo.

"Masreszrol meg hemzseg foleg a mondatformalo, nyelvtani hibaktol az itt megszolalok zome, habar probalnak helyesen irni de nem is tud róla. " Ehhez inkabb nem tennek hozza semmit.... :(

A blogirassal/kommentelessel kapcsolatban a velenyunk meroben elter; elobeszedben a szem a lelek tukre. Nevtelen kommentelesben pedig az iras mutatja a jellemet es annak a minosege. Az en velemenyem szerint (ha mar felemlegetted, hogy egyetemista korodbol maradt meg ez a szokasod), talan engedtessek meg megkerdojelezni a szinvonalat... Pont arrol szol(na) egy egyetemi diploma, hogy szemleletet is ad, nemcsak papirt. Hogy az egyetem "szar' volt, azt pedig Te mondtad magad. Miutan eleg sokat kommenteltel ilyen stilusban: igen, a megfigyelesem alapos kivizsgalason nyugszik.

Az pedig, hogy kivel hogyan vitazol, az csak rajtad mulik egyedul...

Tovabbi szep napot!

DieNanny CH 2013.04.16. 18:42:17

@KrisztinaKrisztina:
"Csakhogy, az első, amibe belefutna, az az irigység. Aztán a harcba az oligarchákkal. Aztán abba, hogy esetleg a fia hallani sem akarna erről a fajta életmódról...."
... aztán abba, hogy a naposcsibéket megtámadja valami kór, és a fele elhullik (saját tapasztalat) Aztán odaszokik egy héjapár,róka, görény és hetente veszik el baromfi (ez is saját t.). Aztán jön a belvíz, a gabona kirohad, úgy kell megvenni tripla áron. Vagy jön az aszály...
Egy ismerősömék tehenet tartanak. Az átvevő a dátum előtt egy héttel lemondta. Őrületes gyorsan kellett új vevőt találni, mert meg volt határozva törvényileg, max hány kilós és mennyi idős lehet az állat az eladáskor. Az új vevő persze már nem akart annyit fizetni...
Rengeteg a hátulütője, úgyhogy hatalmas tiszteletem annak, aki ebből megél!

2013.04.16. 19:09:22

@Fatbird: Te jo eg. Ez az 'egyetlen ut' a magyarok egy reszenek, loval szantani, kezzel takaritani be a gabonat, ebbol megelni, erre nevelni a gyerekeket? Hat az emberiseg nagy resze elkezdett tullepni ezen a szinvonalon par szaz evvel ezelott, de sebaj, Magyarorszagon ez az 'egyetlen ut'. Miert nem rogton az oskorba mennek vissza - vadaszo-gyujtogeto eletmod?

2013.04.16. 19:21:46

@Jani haverja: Vegre valaki ki merte mondani helyettem... Az hogy a magyar iskolak 'erosek', az azt jelenti, hogy nagyreszt felesleges informaciok memorizalasara kenyszeritik a tanulokat. Mi meg nyelveket is memorizacio utjan 'tanultunk'; szorol szora be kellett magolnom es visszamondanom idegen nyelvu szovegeket, amibol semmit sem ertettem. Kozben meg koszonni alig tudtam volna az adott nyelven (nemet, orosz). Felesleges idotoltes es a tanulok stresszelese. Es mi meg szerencsesen megusztuk, mert nem volt kotelezo hittan meg nepnemzeti tananyag.

2013.04.16. 19:24:28

@DieNanny: 'Rengeteg a hátulütője, úgyhogy hatalmas tiszteletem annak, aki ebből megél!'

Ezt mondom, kar mezogazdasaggal foglalkozni, mikor ott a vadaszo-gyujtogeto opcio. Ha mar mindenkeppen onellatonak kene lennem (mert pl. Eszak-Koreaba deportalnanak), szerintem ezzel probalkoznek.

Apeiron (törölt) 2013.04.16. 19:58:03

@abyn: Géczy típusú emberekre van egy nagyon jó szó. Crackpot.

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.16. 20:10:23

@mirx: a ciprusiak is ezt gondolták nem sokkal ezelőtt...

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.16. 20:18:48

@Jani haverja: hát őrajta elég sokat gondolkodtam, hogy miből telik neki ezekre a hosszú utazásokra...

Amarante 2013.04.16. 20:27:43

@Babette_: Szerintem szponzorokat keres es talal is.

Rebarbaraa 2013.04.16. 20:35:09

Nnnna akkor: Aki akar menjen haza. Mindenkinek szive joga ott elni ahol akar, vagy ahol hagyjak.
Ha akar eljen nyomorban de megsimogathassa az anyja, vagy a gyerekei ehezo arcocskaja a hideg szobaban amire a vegrehajto hamarosan rateszi a kezet. Es meg chf hitel sem kell hozza csak az hogy elmaradj nemi rezsivel. Kapirgald a foldet a tanyadon, vagy csinalj amit akarsz ha amugy is idegen vagy mindenhol mashol csak a szulofoldeden vagy otthon.
Hat nekem meg errol mas a velemenyem, Szoval en meg had eljek itt ahol vagyok, idegenben. Bar ez az idegen orszag mar most tobbet tett ertem mint a sajat hazam 40 ev alatt. Nem mas penzen elek, hanem abbol amiert megdolgoztam. Minden nap megkoszonik a munkamat es nem kell konyorogni a fizetesemert.
Nem erzem magam idegennek, a kollegak befogadtak, a fonokasszonyommal joban vagyok, a kollegak is rendesek, jonnek segitenek ha latjak, hogy kell. Idegen vagyok itt? Hat...a sajat hazamban ereztem magam ennel idegenebbnek is:) Cosmopolita vagyok, szeretem az orszagot ahol elek, latjak is rajtam az emberek. Akarok tenni, alkotni, es itt legalabb ertekelik sot elosegitik. Tolem mindenki azt csinal amit akar. Menjen haza vagy maradjon csak engem hagyjon beken a baromsagaival. Nem kell megjatszani se a martirt se az istent, eljen mindenki ahol es ahogy tetszik de: Ne dumaljon okossag cimen masnak a gyomraba/penztarcajaba bele.

Rebarbaraa 2013.04.16. 20:40:15

Ja meg valami: Aki idegen orszagban el es savanyu abrazattal nyomja a sodert, hogy: "Jaj remelem nemsokara hazamehetek, jaaaj vegre latom a haverok, csalad arcat, fu de utalok itt lenniiiii, juj barcsak otthon lennek mar"
Na ezeket az embereket kellene peklapattal jol szajba ba...ize csapkodni mert a nyomorultja bezzeg elmegy dolgozni idegenben mert ott megkapja a szabad donteshez szukseges fizetest, hogy donthessen arrol, hogy a kaja, lakas melle meg akar e venni valamit, mert Mo.-n nem sokaknak adatik meg ez a dontesi jog.Ezek az emberek azok akik kihasznaljak egy masik orszag adottsagait kozben meg fikazzak.Menjenek is haza aztan ehezzenek de remelem akkor majd befogjak a po....szajacskajukat!!!

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.16. 20:51:54

@abyn:
"nem az a lényeg hol voltam és mit csináltam a lényeg hogy most mit fogok csinálni a jövőmet hogy tervezem el - jövőnket - terveztük el ."

na innentől már én is azt gondolom, hogy nem kizárt, hogy kamu vagy.

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.16. 21:12:46

@Amarante: egy reklámot se látni nála.
mecénások meg már nem léteznek...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.16. 21:25:40

@Mirjam2: Hát igen. Itt a gyerekeknek az iskolában majdnem csak fele annyi órájuk van, aztán ha a gyakorlati tudást vesszük, mégis többet tudnak :) És egyébként ezt olvastam sok más országról is.

Elég megnézni egy magyar átlagember reakcióját egy váratlan helyzetben, meg egy máshonnan származó átlagember reakcióját ugyanabban. A legtöbb nemzetből származó átlagember sokkal hamarabb feltalálja magát egy váratlan helyzetben, mint a magyar átlagember (persze tisztelet a kivételnek). Mindez azért van, mert megtanították az iskolában önállóan dönteni, és mindezért felelősséget vállalni, valamint nem taposták a vele született önbizalmát az iskolában a sárba.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.16. 21:35:50

@Babette_: Amit én tudok róla a blogjaiból kiszűrve: Egyrészt szabadúszó újságíró, és nem csak magyar helyekre ír, másrészt meg mostanában vezet extrém turistautakat is Iránban.

Mellesleg - ha az igényeket az ember leszállítja, mint pl. ő - akkor utazni nem drágább ilyen helyekre, mint otthon ülni Magyarországon a négy fal között. Sőt, néha még olcsóbb is. Ez felfogás kérdése, én hasonlót meg tudnék csinálni egyedül, a feleségemnek azonban már nagyobb igényei vannak a kényelemre, tisztaságra, stb. Tetejében a kisfiam még csak 8 éves, tehát vele sem lenne egyszerű mondjuk egy 48 órás buszút, meg egyebek :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.16. 21:40:12

@Babette_: Sok cikkje jelent meg külföldi lapokban. Pl. a líbiai és az egyiptomi átalakulásról is sokat tudósított, az ilyen helyekről tudósítókat meg elég rendesen megfizetik, mert sokszor a bőrüket viszik a vásárra.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.16. 22:03:13

@M. Péter: @M. Péter: konyorgom amaerikaba robbantottak es amerikarol beszelunk
es itt igen, ha robbantas van az zommel terrorista celbol az iszlam neveben al - kaida es hozza hasonlo szervezetek kovetik el
a nem terrorista cselekmenyek nek az amerikaiak rendszeresen lofegyvert hasznalnak, nem bombat
szoval ez a ket teny amerikara jellemzo
robbantas- terrorizmus
lovoldozes-- akarmi miatt

bpetya75 2013.04.17. 12:03:53

@petrasp:

"Egy a fontos ( és ez hiányzott csak a posztból), hogy ami NEKEM jó, az nem biztos hogy NEKED is jó, és csak azért, mert ÉN külföldön élek, szerethetek és tisztelhetek olyan embereket, akik nem...és fordítva. "

Tökéletesen egyetértek.

@dirtyfreebird:

Az az érzésem, hogy hozod azt a típust, amelyiket tableno említett a buddhista példám kapcsán. Akik komoly sebekkel léptek le innen, és szinte(?) mindent rossznak tartanak, ami itt van. Amellett, hogy épp olyanom volt, azért vettem fel a kesztyűt két napja, mert egész egyszerűen nincs igazad az itthoniak meg/elítélésében.

@Jani haverja:

Az elütésre (205) utaltam, de köszi a törileckét ,-)

bpetya75 2013.04.17. 12:12:48

@zopilote:

Ugyan már kolléga! Mindig vannak olyan korlátoltak, akik képtelenek kezelni a világ sokszínűségét. Az ilyeneknek van néhány óriási skatulyájuk, abba pakolgatják a dolgokat. Ennyire futja tőlük. Szűrd ki, de ne lépj le!

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.17. 13:13:51

@DieNanny:
He-he-he.
Jaj , te.
A kiscsirkékből azt gondoltam hogy jó leszel parasztasszonynak mellem.
De lehet hogy tevedtem.
(-:
Nalunk az iskolaban egy osztalytarsam egyest kapot mert ugy hivta a szarvasmarhat bika valtozatat hogy apatehen.
Ugye azt tudni kell hogy a tehen az egy togyes allat. Es togye csak a " lanyoknak " van.
Vagyis kizart hogy apa legyen.

Ezt csak azert irtam le mert egyszer vicces, meg azert mert amit az atvevo akart megvenni szerintem az hízóbika volt.

De csak tippelek, mostanaban belefutattam magam itt jo nagy tevedesekbe.
Szoval a tevedes jogat fenntartom.

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.17. 13:17:28

@Jani haverja:
Na de azert Albaniaban valami buzlik.
Mert nem hiaba akarnak sokan elmenni onnan.
Nem hiaba vannak alban automosok Angliaban.

Kiveve par magyart akik meg odamennek.
Na de szoval az atlag szakmunkas naluk gondolom ugyanugy éhenhalás ott is.

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.17. 13:25:52

@Fatbird:
Ez nagyon kemeny.
Kezzel gabonat betakaritani.
Huha.
Aztan tenyleg ne lehgyen aszaj mert akkor aztan nem lesz mit enni.
Vagy akkor mennek a Tescoba?

A szentimentalis jellegetol eltekintve jo dolog otthon megtermeleni par dolgot.
Mondjuk a tehenhez minden nap felkelni(igen pestiek, szombat vasarnap is) az kemeny lesz.
Mert azt minden reggel fejni kell.
Nincs am nyaralas.

Mindegy, ahogy a mondas tartja.
Szegeny embert az ag is huzni.

Divatozni, meg divatos szavakat hasznalni-ugymint bio- is csak kello penzmennyiseggel lehet.

Az amisok is boltba veszik a szekérkereket.

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2013.04.17. 13:45:05

@dirtyfreebird:

az a vicc hogy pont volt az amerikai restaurátorokban, hogy a csávó amisoktól vett fa kereket mert ők készítik :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.17. 15:18:49

@dirtyfreebird: Nagyon rosszul tudod!
Jelenleg Albániába SOKKAL TÖBBEN JÖNNEK HAZA, mint amennyien elmennek innen. Nem úgy, mint Magyarország esetében, ahol ez jelenleg fordítva van.
Néhány év alatt bődült sokat változott ám az itteni helyzet, most tele van az összes helyi TV csatorna híradója szinte naponta azzal, hogy gond, hogy túl sokan, túl rövid idő alatt hazaköltöznek külföldről, mert az egekben az ingatlanárak, főleg a belvárosi részeken, és nem akar itt senki lufit az ingatlanárakból.

Az autómosó nyitás, meg albán tradícionális foglalkozás. :)

És egy szakmunkás itt meg tud élni a fizetéséből simán, jobb színvonalon, mint Magyarországon, igaz, hogy ez csak az itteni olcsó áraknak köszönhető. Csak arra nem telik neki, hogy mondjuk elmenjen külföldre nyaralni, mert mihelyt kiteszi a lábát ebből az országból bármelyik irányba, akkor egyből marha drága lesz neki minden :)

ikiv0000 2013.04.17. 19:48:24

Én csak egyet kérdeznék. Azt már hallottam, hogy nekem miért kéne hazavágyódnom, hogy simogassam az anyám arcát, meg idekint úgysem fognak elfogadni, de ez legyen az én gondom. Azt, hogy a nyelvemet csak otthon értik, hát valószínűleg ezért tanultam egy másikat, hogy ez ne legyen gond. Szóval azt, hogy szerintetek nekem miért érné meg, azt most hagyjuk. Azt válaszolja meg valaki, hogy a kormánynak és néhány kommentelőnek miért ilyen fontos ez? Mit várnak a külföldön élők esetleges hazatérésétől? Mindenki csak azt hajtogatja, hogy a külföldön megszerzett tapasztalatunkat és a nyelvtudásunkat vigyük haza. És? Hogyan tovább? Nem követem minden nap a mo.-i eseményeket, de azt hittem, hogy a munkanélküliség 14-15% és nem a munkaerő hiány. Vagy vagy az otthon lévő még dolgozók szeretnék felajánlani nekünk a munkahelyüket. Vagy azt hiszitek, hogy nemzetközi iparmágnásként betódulunk és gyárat gyár hátára építünk vagy mi? (akkor csalódni fogtok) Komolyan mondja meg nekem valaki, hogy miért olyan fontos nektek, hogy hazamenjünk, mikor még az otthon maradtaknak sem tudok munkát adni. Amíg nem kapok értékelhető választ engedjétek meg, hogy azt gondoljam csupán azért mert ha nektek szar, akkor nehogy már nekünk jó legyen. A másik lehetőség pedig, hogy valójában csak a hiány szakmákba várjátok vissza az embereket, mint az orvos, nővér, meg mit tudom én, akkor pedig hagyjátok már ezt az ócska szöveget, hogy bármit hiszünk idegenek maradunk, meg úgysem fogadnak be minket. Akkor mondjátok az érintetteknek, hogy gyertek haza mert szükség van rátok, ajánljatok nekik valamit a fene nagy hazaszereteten kívül a többit meg nem kéne hülyíteni a nemlétező lehetőségekkel.

DeadBodiesEverywhere 2013.04.17. 20:28:31

"otthonom van, és nem hazam"

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.17. 22:02:52

@ikiv0000: Ugyan nem tőlem kérdezted - merthogy én sem élek Magyarországon, és nem is szándékozok a közeljövőben visszamenni oda - de hadd mondjam el a kérdéseiddel kapcsolatban a meglátásaimat:

Szerintem ez az egész "gyere haza" kampány nem nekünk szól igazából. Ez egy gumicsont amit kitalált a politika a Magyarországon élő magyarok közül azoknak, akik tájékozatlanok, és könnyen megvezethetők. Nehogy azt hidd, hogy kevesen vannak!

Ez éppen olyan gumicsont, mint az, hogy rengeteg gyereket kell szülni a nőknek, aztán kánaán lesz. Vagy pl. az, hogy vesszen Trianon, legyen Nagymagyarország és akkor kánaán lesz. És folytathatnám a végtelenségig.

Mivel a politika nem tudja és nem is akarja (inkább a haverok zsebeit tömködi) megoldani Magyarországon az anyagi, erkölcsi, mentalitásbeli, és még számtalan egyéb problémák sorát, ezért - hogy ne lázongjon legalább a tudatlanabb fajta - bedobál ilyen gumicsontokat, aztán azon meg ezek az emberek elrágódnak egy ideig, és tetejében egyből nem a kormányt hibáztatják a bajaikért, hanem minket külföldön élőket, a szingliket, a románokat, meg még mindenki mást. Az éppen aktuális magyar kormánynak pedig ez így nagyon kényelmes.

Remélem, hogy nem sértődtél meg, hogy én válaszoltam a kérdezettek helyett, de lehet, hogy közelebb van az igazsághoz az, amit én írtam, mint az, amit ők válaszolnának :)

M. Péter 2013.04.17. 22:58:08

@Jani haverja: Még mindig kifelé vándorolnak, a nettó kivándorlás a lakosság kb. 0.3%-a évente.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.17. 23:47:17

@M. Péter: Nem tudom, hogy mikori adatot vettél, ez az ország ugyanis messze a leggyorsabban változó ország Európában, nem csak ebben a tekintetben. Itt nagyon sok minden ami tavaly vagy tavalyelőtt igaz volt, az már abszolút idejétmúlt dolog. Szerencsére a dolgok jó része jó irányba változik :)

Hidd el, szinte naponta ezzel vannak tele az itteni híradók, hogy azzal van a gond, hogy túl sokan jönnek vissza, és mindez hirtelen. Én egy kertes házas övezetben lakom, tehát nem panelrengetegben, azaz relatív kevesen laknak mondjuk 100 m-es sugarú körben. Mégis ebben a 100 m sugarú körben amióta itt vagyunk (másfél éve) 3 családról tudok, akik hazajöttek, két család Görögországból, a harmadik család pedig az UK-ból. Mondjuk nekik nem volt semmi gondjuk (egyiknek sem), mert már előzőleg a rokonok építettek nekik házat (természetesen ők utaltak a rokonoknak pénzt a házépítésre még külföldről), ők előre gondoskodtak arról, hogy hogyan jönnek haza, meg volt is megtakarított pénzük.És ugyanebből a 100 m-es körzetből egyetlenegy embert (nemhogy családot, hanem egyetlen embert sem) tudok, aki külföldre költözött volna. Persze valami hegyi eldugott faluból a fiatalok biztos, hogy az onnan való elköltözés mellett döntenek, és akkor vagy beköltöznek valamelyik itteni városba, vagy pedig elmennek külföldre. Ilyent el tudok képzelni. Meg olyant is, mint a mi házunk tulajdonosa a feleségével, ők azért élnek az USA-ban nyugdíjas albánként, mert a lányuk már nagyon régóta ott él a férjével, a fiuk meg nagyon régóta Olaszországban. Amikor ők nyugdíjasok lettek, rájöttek, hogy minek maradjanak itt egyedül, és kimentek a lányuk után, ezért lett üres a házuk, amit mi bérelünk. De ők nem dolgozni mentek ki, ha az unokákra való vigyázást nem tekintem annak.Egy másik idős barátom Kanadába akar kimenni a fiuk után, de náluk még a feleségnek van két éve a nyugdíjkorhatárig.

2013.04.18. 02:52:07

Egy újabb kamu gyanús tanmese... Ráadásul televan baromságokkal.

Több mint 20 éve élek Kanadában, valódi "retro" határátkelő vagyok. Nincs olyan hogy nem fogadnak be. Ha be tudsz illeszkedni, be fognak fogadni. Itt senkit nem érdekel hogy milyen származású vagyok, csak az, hogy milyen természetü ember - ennek alapján alakulnak a barátságok.

Az viszont igaz, hogy a magyarok között nagyon sok a merev, zárt, korlátolt gondolkodású ember. Az ilyen emberek még a saját hazájukban is nehezen illeszkednek be - állandóan panaszkodnak, negativak, másokat támadnak, kritizálnak, mig magukban még a legorditóbb hibákat se látják. Az ilyen emberek nem fognak tudni beilleszkedni - miután elfogult a gondolkodásmódjuk, ezt úgy élik meg, hogy őket "nem fogadták be".

Amúgy nyilván lesznek sokan akik visszamennek Mo-ra. Ez már igy volt anno az egymillió kitántorgóval is - nagy részük nem találta meg a szerencséjét. Ez most sem lesz másként. A kivándorlás pl. csakis nyitott gondolkodású, rugalmas, motivált, ambiciózus embereknek való.

zopilote 2013.04.18. 05:52:19

@cougarcat:
" Nincs olyan hogy nem fogadnak be. Ha be tudsz illeszkedni, be fognak fogadni. Itt senkit
nem érdekel hogy milyen származású vagyok, csak az, hogy milyen természetü ember - en-
nek alapján alakulnak a barátságok. "
Azert ilyen egyertelmuen ezt nem jelentenem ki. Gondolom, van szikh baratod is, native in -
dianan is, jamaikai is, brit expatriot is. Hogy csak a szarmazast emlitsem:) Pedig ok is jo ter-
meszetu emberek, es gondolom, Te is az vagy:) Osztalyhelyzeted alapjan is csak a hasonlo
osztalyuak fogadnak be es viszont. Gondolom, hajlektalan barataid sincsenek, pedig koz -
tuk is vannak jo termeszetu emberek:) Abban is biztos vagyok, velem sem baratkoznal es en
sem veled, mar csak a szarmazas miatt sem (mindketten Magyarorszagrol szarmazunk) Pedig
Te is es en is jo termeszetu emberek vagyunk :)
" A kivándorlás pl. csakis nyitott gondolkodású, rugalmas, motivált, ambiciózus embereknek
való. " Ezzel a kijelenteseddel tokeletesen egyeterek. Ha csak az egyik tulajdonsag hianyzik
az emlitett negy kozul, mar nem tanacsos kivandorolni. Nalam az utolso ketto hianyzott, illet-
ve az evek folyaman elhalvanyult. Ezert akarok hazakoltozni (vagy Mexikoba) :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.18. 09:06:26

@Jani haverja:
jól fogalmaztad a gumicsontot.
két jellemző kommunikációs politika látható már egy jó ideje:
1. ha be akarnak jelenteni valami "fájdalmasat", akkor előtte csinálnak egy felhajtást valamiből, amin a népek jól felháborodhatnak, aztán a zűrzavarban besumákolják. a népek pedig nemigen fognak figyelni rá, nem fognak tiltakozni.
2. ha be akarnak vezetni valami "fájdalmasat", először mindig egy még fájdalmasabb verziót kommunikálnak, majd a felháborodás után bejelentik, amit akarnak, mondván, tessék, mi figyelünk rátok, a népek meg jól megnyugszanak. mármint a "jobboldali" fele. mert másik átlát a szitán.

mindkét módszer végső soron a választásokat célozza, a jelenlegi kormánynak a legfőbb fegyvere a kommunikáció (sajnos, néha úgy látom, hogy az egyetlen is)
a módszer egyébként a szocializmusból ismert, a "hívószavak" használatával együtt.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.18. 09:35:50

@Babette_: Pontosan. Tiszta Kádár-rendszerbeli retorikát használnak.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.04.18. 09:43:18

@M. Péter: Nem tudom, ezt nagyon furcsállom, mert itt most tényleg minden arról szól, hogy a visszaköltözés a gond. Itt Tiranában még építési övezet besorolást is változtattak azért, hogy egy bizonyos helyen lakóparkok épülhessenek (aránylag közel a központhoz, és nem kinn a prérin), pont az ingatlanárak elszabadulása miatt. És még azt sem lehet rájuk fogni, hogy valaki politikaközeli csókos akart jó helyen lakóparkot építeni, mert nem egy lakópark épül ott, hanem több, és több beruházó által építve, és a beruházók eléggé vegyes összetételűek.

Tetejében az ingatlanárak itt a helyi viszonyokhoz képest tényleg az egekbe mentek, a 2005-ös áraknak a 10-15-szöröse a mostani. Persze még mindig olcsók mondjuk Nyugat-Európához képest, de itt minden olcsóbb, mint ott, úgyhogy ezt meg lehet érteni.

goAUS 2013.04.19. 15:21:35

Na ezen a poszton nagyot röhögtem!!:))) Gratulálok a fidelitas lelkes tagjának hozzá!:)

ikiv0000 2013.04.19. 21:18:11

@Jani haverja: Nem haragszom, sőt köszönöm a választ. Tényleg nem értettem, hogy mi ez a felhajtás körülöttünk mostanában. Már majdnem kezdtem fontosnak érezni magam :). Na jó ez csak vicc volt.

málnabálna 2013.04.21. 12:28:28

@tsabus: tsabus 2013.04.15. 11:23:41
ez mennyire igaz!! nem is tudom hány hetet, hónapot töltöttünk azzal, h neten bizonyos országokban állást pályáztunk és adózási, bérlakás, bölcsi, ovi, stb témakörökben körbejártuk adott országot és rendszerét, h legalább körvonalakban legyenek pro és kontrák...
sztem is nehéz, főleg, ha családdal együtt tervezi az ember, de elején, csak családfő vág neki, s aztán követi a család fél év után esetünkben.. (keresgélés és otthonmaradási próbálkozásokra fordított idő ca.2 év!)
emellett hazai álláspályázatok, interview-k és valljuk be több lehetőség, esély volt a külföldieknél minden szempontból.... érdekes volt, h izzadtunk azon, h maradjunk, de közben muszájból a vasat tűzbe kellett tenni határon túlra is...
nem nem egyszerű senkinek se, de aki tesz az otthon maradásért és nem jön össze, s belevág a kinti létbe az tuti többet agyal, mint aki csak dobálózik a hazaárulós dumával... és semmit sem tesz kvázi, mert nem lehet nem is muszáj, mert jól él, van munkája, jól menő vállalkozás mittom vagy kényelmes és azért nem agyal csak egy síkon...

Badeni_lakos 2013.04.22. 00:08:37

Figyeljetek már ide! Ez a Poszt (írás) KAMU.
ezen érződik, hogy otthonról (Magyaro.) írták meg.

A szerzője nem írt semmi külf. konkrétumot sem,
nem innen külföldről írta meg az szent!!!
Ez egy MAszlag. Egy Bullshit. És propaganda gyanús!
Mekkora kamu...
de milyen ótvar átlátszó csöpögős szinten van fogalmazva...

röhögök én is egyet! :DD

málnabálna 2013.04.22. 14:06:05

@Whave: magyarországi AXA-val csak vigyázz, ki akarnak vonulni és nagyon nagy a gáz a házuk táján...amit az anyabank se bír nyakába venni...pénzt beszedni és beszedni, de kiadni már nem! nem adnak hitelt, hasonlóakat, akinek hitele volt s nem annuitásos az szív nagyon vagy perel és egyre több pert nyernek meg ellene is, s rebesgetik a rolót lassan húzzák... kivenném a pénzem onnan s vmi Angliában létező, működő életbiztibe nyomnám a helyedben....

málnabálna 2013.04.22. 14:22:56

@okosallah: ez valóban nagyon érdekes volt!!! grat! kinézet alapján, bőr és hajszín is számít, naná, hogy!!! köszi!!

okosallah 2013.04.22. 15:00:06

@málnabálna:
Azért vettem fel ezt a témát mert az emberek mindig valamiféle eszeveszett nagyságú politikai érvet hoznak fel magyarázatként. Pedig az emberek kapcsolatát apró, érzelmi indulatok jobban befolyásolják mint a világpolitika. Az első benyomást a megjelenés vagyis a kinézet teszi. Ez megadja az alaphangot és erre épül a többi dolog.
Egy pillanat alatt 100 adatot regisztrál az ember, mert a ruha szabásából is lehet következtetést levonni.

Viszont az ilyen szubjektiv témáról nehéz vitatkozni ezért a legtöbben kerülik mert ilyenen össze lehet veszni.

okosallah 2013.04.22. 15:12:14

@málnabálna:
Aki sokat utazik reptereken és jó a megfigyelő képessége az azonnal felismeri a különböző emberek etnikai hovatartozását, és a cuccaik minőségéből az anyagi helyzetükre, társadalmi státuszukra is lehet következtetni.

málnabálna 2013.04.22. 16:14:00

@okosallah: nagyon jól gondolod! ezen az állásponton vagyok én is! és érdekes, hogy nap mint nap ez az emberekben -bennem is!!!- megfogalmazódik járva-kelve s mégsem jutott pl.nekem eszembe, h jééé ez is meghatározó -nagyon is!- tényező!! tegyük fel Bécsben a sok török közt egyes kerületekben nem érezném jól magam, de a nobel kisvároskában, ahol vannak tőzsgyökeres osztrákok, bevándorló magyarok, románok, szerbek, olaszok, németek, franciák stb egész jól megvagyok, mert vhogy egyik sem kirívóan van jelen, oké az osztrák jobban értelemszerűen, de aránylag az én közegem, ám kasztokba sorolok nap mint nap mkit, akit látok, akivel érintkezem...földszinten lévő tanult osztrák néni, aki full sminkben és rendezett frizurával van a nap bármely szakában és mindig jól öltözött és friss illatú nem ugyanaz a kaszt számomra, a mellettem élő másik tanlt osztrák nyugdíjas tanárnénivel, aki igényes, de mégsem annyira mint a másik... és nem hiszem, h anyagi helyzetük nagyon kirívóan eltérne, de mittom.. anno mikor indiaiakkal is dolgoztam együtt vhogy mindig is taszított a nagyon indiai konyha szagát eresztő ember (szeretem az indiai konyhát! szagokat töményen keveredve kevésbé!), ám az az indiai, aki kissé már semlegesebb szagú, sőt jó szagú volt az inkább vonzott, mint ember, és fura saját magamon azt vettem észre fontosabbak a szagok, illatok, jól öltözöttség (nem feltétlen márkás és full kasmír öltönyről bőrtalpú olasz cipőről beszélek!), egyfajta magára való igényesség, mint a bőr v.hajszín, de az sem elhanyagolható! egy piaci kofától is hamarabb vásárlok, ha látom hiteles, valóban ő a termelő is egymaga +családja, DE nem bűzlik, tip-top a standja és ő maga is!...

önismeret, nagyon fontos amondó vagyok! ha szereted a meleget, de kiráz a hideg a sok esőtől meg szürke napoktól, akkor Anglia valszeg nem jó választás, de próba cseresznye, s max egy idő után nem kísérletezik az ember. Eddig 4 országot próbáltam ki, de EU-n belül, eddig leginkább az osztrák közeg jött be, igaz csak 3 éve nyomjuk, -nem ide tartozik-, de a férjem, aki mai napig alig beszél, de igyekszik németül is beszélni! (céges nyelv angol és nemzetek olvasztó tégelye) érdekes módon egyre többx mondja, h ő lassan osztrák akar lenni papíron is, nem magyar :D röhejes tőle ezt hallani DE 1ben szomorú is :(

málnabálna 2013.04.22. 16:21:56

@Ebropeca Spanyolország: ez komoly??? jesszusom! én is írogattam a katasztrófa védelmiseknek fb-oldalára pontos infót adva családoktól, koordinátákkal, telefonszámmal stb. hol vannak elakadva szted válaszoltak? jah kitöröltek mindent és civilek!!! voltak a hősök nem az a kat.opera, amit előadott BM :(

málnabálna 2013.04.22. 16:53:51

@andaluzkutya:
""Talán oda, hogy a gyerekem sose fogja megtudni, milyen magyar földön élni"
Viszont ha az ember nem költözik el, a gyermeke sosem fogja megtudni, milyen angol, francia, kínai, német, amerikai, chilei, stb. földön élni. Az se kicsit igazságtalan:) Azt hiszem az életben kompromisszumokat kell kötni, és tudomásul venni, hogy nem lehetek egyszerre mindenütt, és nem adhatok meg semmit a gyerekemnek úgy, hogy közben ne vennék el tőle sokkal több mindent."

az utolsó mondatodra egy nagy +1

vhogy ezt tárgyaltuk ki amúgy a szűk családdal épp...biztos maradunk? de a nyelv egyelőre nehéz még a gyerekeknek, magyar ovi, magyar suli biztos jobb lenne... -mondta anyósom...jah könnyebb lenne neki valszeg az anyanyelvén! persze! de itt élünk és slussz, azért nem költözök én haza a gyerekekkel (pl.hozzájuk v.bérelt lakásba Bp.-re), h a férjemből vasárnapi apukát csináljak! (fél évig elég volt!)

nézem inkább úgy, h.a gyerekeknek az anyanyelvük mellett lesz egy másik, ill.egy harmadik erős nyelvi közege, amit otthon sokx a béna közoktatásnak köszönhetően nem adna meg nekik, igen az én felelősségem, h olvasson, írjon magyarul is, ez is cél!
De azt is megértem, ha vkinek ez már nem cél, hanem teljesen integrálni akarja a gyerekét és max elismeri gyerek meg környezet előtt is, h magyar származású, de ő beolvadt. (jó pár példa van erre, amikor apa-anya magyarok mégsem már magyarul beszélnek gyerekkel... tök más szitu, ha az országba egyik fél beházasodik... DE echte osztrák apukát és anyukát is hallok sokx nyelvtanulás céljából, h angolul bezsél a pici!! v.már ovis gyerekeihez!! ez erre sikk... de otthon is sokan csinálják, nyugi!!! :P Bp.-en is sok ilyen családot láttam, h már angolul pelenkázta kezdetektől és angol mondókákat, dalokat nyomott... egy magyart nem hallottam tőle...)
Minden család, minden élet más, ennyire 1xrű és ennyire bonyolult is ez egyben. Ezt nehéz elfogadni? úgy él és kész, mi köze hozzá a tök idegennek, és mi köze hozzá akár az (ex magyar) szomszédjának, rokonának, h.anyuci a svéd férje kérésére csak svédül beszél a gyerekeihez és azok max csak értenek magyarul, de nem beszélnek sem anyucival, se nagyon mással ...
Mki választ egy utat akár kint, akár otthon, azt végigjárja v letér róla az ő szíve joga, beleugatni még családi szinten sem tanácsos! mert a más életét élni, más fejével gondolkodni NEM lehet!
Mindennek van előnye, hátránya és mind erős kompromisszumon alapszik.
Részemről boldog leszek, ha világpolgár gyerekeim lesznek és nemcsak melldöngetős magyarok.(én sem voltam soha az) Tudjanak magyarul, nagyikkal értsék meg egymást s egy könyvet, feliratot el tudjanak olvasni magyarul, nagy vonalakban ismerjék a történelmet, irodalmat -ez már nekem túlontúl bőven elég lenne pl.! a többi maszlagra semmi szüksége senki gyerekének, elképesztő hülyeségnek tartom, amikor vkik magántanulót csinálnak a gyerekeikből otthon s félévente, 3 havonta hazajárnak és vizsgázni viszik a gyerekeket, h ne csak itt, hanem otthoni bizonyítványa is legyen.... áááá... ott vannak a vasárnapi iskolák, du.-i magyar foglalkozások, stb, bőven elég ennyivel leterhelni egy (full vagy félig) magyar nemzetiségű gyereket szvsz

málnabálna 2013.04.22. 17:24:53

@szerengeti: NEEEEM, Falk Miksa utcát is?? imádom azt az utcát, átnevezve olyan idegen lenne -máááár az is...

okosallah 2013.04.22. 18:38:06

@málnabálna:
Én 36 éve élek kint a nagyvilágban. Münchenben kezdtem de a német életforma túl kemény volt nekem és a sok lecsúszott haver szomorú sorsa megrémitett.
Párizs lett az otthonom mert francia nyelvészként otthonosan mozogtam, igy Münchenből egyenesen Francia o.-ba mentem.
Megélhetési gondok miatt irány az USA - és majd ha lesz minden akkor vissza Franciába...volt a nagy terv.

Az USA és én nem szerettük egymást igy illegálisan Francia Kanadába mentem de onnan kiutasitottak, vissza az USA-ba. 5 év az állampolgárságig majd USA útlevéllel braziliai egyetemen portugál nyelvtanulás.
Brazilia nem tetszett, onnan vissza az USA-ba és onnan most a közép-amerikai Costa Rica az irány. Spanyol nyelvtanulás.

Eredménytelen mert nem tudok megélni Costa Ricában.
Vissza az USA-ba.
Irány Thaiföld, Thai feleség Thai nyelvtanulás.
Feleség amerikai akar lenni és nem Thai.
Vissza az USA-ba.

USÁ-ból hazatelepülés hivatalosan M.o.-ra. Lakás, cuccok, Tajszám, szig. nagy tervek.
M.o-n semmi se változott, a káderek a helyükön maradtak, reménytelen.
Vissza az USA-ba.

Végeredmény: Kiöregedtem és nincs már 5 évem ami egy újrakezdéshez kell a mai világban.
Ugyanis a profik szerint annyi kell, hogy eldőljön, hogy siker lesz vagy bukás.
Most itt vagyok a déli Louisiana Államban végleg.
No way out.

málnabálna 2013.04.22. 20:05:35

@DieNanny: vidd akkor a ch-bankkártyádat és vegyél atm-ből ki valutátváltással kp-t. Komolyan! én pl.osztrák bankkártyát így használom vmi minimális Spesen-be kerül, de nem annyiba, mintha ugyanazzal a kártyával magyar huf-ot vennék fel, ez dettó ugyanaz csak otp és osztrák bank közt lefolyik egy valutaátváltás tökjó árfolyammal :) többet adott legutóbb, mint a 4 méterrel arrébb lévő valutaváltó, ha kp-val mentem volna oda...

málnabálna 2013.04.22. 20:16:04

@okosallah: oh, szép és rögös életút :) irigyellek is meg nem is... de mindig nézzük a szebbik oldalát! :)

málnabálna 2013.04.22. 23:22:37

@ikiv0000: nem esett le még, hogy miért? miért miért? vidd haza a külf.ön megkeresett zsíros félretett pénzed, sőt, ha már van int ingatlanod, add el és otthon vegyél majd belőle párat, mert annyira xar az ingatlanpiac, h fel kéne már vkinek turbózni, íreknek, angoloknak, stb-nek se kell, sőt az okosabbja, aki ano jól bevásárolt párat Bp.-en az is eladta az esés előtt v.kezdetén...ezért menj haza! vidd a lóvét és fuss haza :D

DieNanny CH 2013.04.25. 21:49:50

@málnabálna:
A ch bankkártyámat Mo-on nem fogadják el. Postfinance.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2013.05.03. 01:12:03

Kedves cikkiro. Bevallom oszinten, csak feluletesen futottam at az irasod. Na ne erts felre, nekem is gyakran vannak ilyen kirohanasaim es eszmefuttatasaim az eletrol :)

Sem kioktatni nem szeretnelek, sem tulsagosan bolcsnek latszani, hiszen kicsi vagyok meg en is. Ezert ez csak a velemenyem lenne:

Nem azert dolgozunk, hogy VEGYUNK dolgokat. Javaslom a maslow hierarhia tanulmanyozasat. Ez a fajta magatartas maximum az onbecsules szintjere eshet, ha minden alatta levo megvan, de altalaban csak a biztonsagerzet szintje. Ha megvan a kello hatter (nem csak anyagi), akkor kezdhetsz olyan dolgokba, mint peldaul az onmegvalositas. Masok segitese, nonprofit, alapitvanyi munkak es meg ki tudja, teged mi hajt elore. Ha nincs penz, azaz letbiztonsag, nem lesznek rendes kapcsolataid, nem leszel kiegyensulyozott, energetikus stb.. nagyvonalakban. De a cel az onmegvalositas, nem a koltekezes.

A masik, azert mert X helyen szulettel, meg nem lesz a hazad (szerintem). Sosem ereztem magam otthon, otthon. Nemertettem egyet az eszmekkel, nekem nem tetszik a himnusz (nem konyorgok senkinek, ha jobb eletet akarok, jobba teszem), de ettol fuggetlenul tisztelem. Elindultam hat kulfoldre megkeresni azt, amitol otthon erezhetem magam. Oda tartok, bar most nem ott elek, az elso olyan helyre eletemben kozel 4 nagy koltozes utan, ahol otthon ereztem eddig magam. Sajnos a te eseted, nem arrol szolt, hogy kulfoldre koltoztel, hanem arrol, hogy kulfoldon voltal vendegmunkas, szerintem. A kulfoldre koltozes egyik elso lepese volt nalam a magyar nyelv hanyagolasa. Mert mge kell tanulni a helyi nyelvet jol. Utana az etelek, el kell felejteni a szegedi paprikat, azt kell enni ami itt van. Majd persze a tobbi, jo helyen lakni, kenyelmesen berendezni a lakast, venni szep jo autot es igy tovabb. Ha ezeket felepitetted, megismerted a kulturat, megismerkedtel a helyiekkel, esetleg baratsagaid es szerelem is osszejott... na akkor mar kozeledsz a beilleszkedeshez. Amig csak a munkarol szol, vagyis a piramis aljan vagy, ne remelj tobbet.

A csalad pedig.. mar csak ilyen. En rendkivul bunko modon azt tettem, hogy megvalogattam kivel tartom a kapcsolatot kivel nem. Mint a haza, csak azert mert a dns-unk hasonlit, nem sanyargathat egyik sem.

Csilla Cz 2014.01.08. 20:17:39

Teljesen egyetértek. Mi is hazakoltozunk tavaly es a legjobb döntés volt. Azóta élünk igazán. Ráadásul az ír férjem is nagyon örül, hogy Magyarország él.

Szelid sunmalac 2014.01.09. 19:35:54

Kedves posztolo. Mibol is veszel allatokat es termesztesz zoldseget? Ja! Hogy peznbol, amit Mo.-n nem tudtal volna felretenni! Mert egyik naprol a masikra elnel!
Apadeknak tan nem jobb erzes biztonsagban tudni a gyerekuket es unokajukat? Tan jobban ereznek magukat, ha tudnak, hogyletbizonytalansagban eltek?
Te majd jobban orulsz, ha a gyereked teged fog szidni, amikor rajon, hogy tanulhatott volna nyugodt korulmenyek kozt versenykepes egyetemen hasznalhato dolgokat, amivel az egesz kesobbi eletet megkonnyitened?
Szoval hamarabb gyogyul a beteg ha ott vagy? Hat egy nagy lofaszt! Ha (sajnos) tenyleg olyan beteg, akkor sokkal tobbet szamit, ha normalis, vagy annal jobb kezeleseket adnak (ami ugy penzbe kerul), mint ha ott ucsorogsz mellette a mocskos, lepukkant magyarorszagi elfekvoben! Ertem en, hogy lelkiismeretfurdalasod van, de attol meg nem kell hulyesegeket irni! Sajnos tudom. Nincs ket honapja, hogy ateltem.
Azert kerlek majd tajekoztass egy par ev mulva, mikor a termenyeid nem tudod eladni, csak nyomott aron, es mikor nem tudod kifizetni a boltban amit nem tudtal megtermelni!
Hogy ki a befogado? Az aki erzi, hogy szeretnel kozejuk tartozni. Ha te bejarsz dolgozni, utalsz mindenkit, majd hazamesz es bezarkozol, akkor megis kitol varod, hogy befogado legyen? De tudod mit? Mashol ezt is megteheted, megis mosolyognak ha bemesz a boltba, es legalabb altalanossagban kedvesek veled.
Mo.-n meg a kozvetlen kornyezettol kezdve az interneten at mindenki kuld el es nem sajnaljak ha mesz, sot orulnek.
Mellesleg igen, a csaladod is kimehet veled. Mitobb ki is kell menjenek! Azt meg aztan ne magyarazd meg nekem, hogy ha otthon vagy, akkor naponta szaz meg szaz ismerosoddel talalkozol. Mert otthon is csak dolgozol es otthon is veges az ember ideje.

dene 2014.01.10. 00:33:01

Szép gondolatokat fogalmazott meg a posztoló.
De a két aspektus ( pénz, család ) édeskevés.

Sokan nem kifejezetten a több pénz, hanem a jobb életszínvonal miatt költöznek külföldre. Ebbe pedig beletartozik sokminden.

Aki síoktatóként minden reggel a fehér havon szikrázó napsütéssel akar kelni, annak mennie kell.

Aki minden reggel a tengert akarja nézni a kávéjával, annak mennie kell ( Igen, a Tihanyi kilátás is jó. Vegyél ott bármit.. ).

Lassan annak is, aki nem akar tré közbiztonságú és/vagy zajos, elhanyagolt, kátyús, nyomasztó környezetben élni.

Azokról nem is beszélve, akik fejlett munkakörnyezetben, kompromisszumok nélkül, csak a legjobbat magukból kihozva szeretnének dolgozni.
Sok munkakörben ez csak külföldön lehetséges.

És lehet, hogy sokan vannak, akik nem lehettek ott az édesanyjuk temetésén, de jó részüknek az édesanyja azért élt tovább évekkel, mert támogatták. Áll ez a családi kapcsolatokra is.

A nyomor ritkán szül szeretetet, egészséget vagy büszkeséget. Sokkal többször stresszt, kimerültséget, kilátástalanságot, alkoholizmust, erőszakot stb.

A növénytermesztés, az állattartás, a sajtkészítés, a kolbász-szalonna a kamrában, a gyümölcsfák nekem is tetszenének.
Csak ugye Amerikába kéne költöznöm, hogy ha viszik mindenestől a kis utópiámat a saját kertemből, ne kelljen végignéznem tehetetlenül...

Turboanyu 2014.01.10. 04:36:49

@Csilla Cz: Hát persze. De hogyan gondolod, hogy azóta éltek igazán? Mi az, ami rossz volt külföldön nektek, mi az, ami miatt Magyarország jobb?
(legalább megírhatod a második hozzászólást is ;-) Lehet, hogy bennem van a hiba, de nekem bűzlik az egész írás. Tudom, hogy vannak, akiknek nem jött be a külföldi élet és hazaköltöztek ilyen-olyan okokból, de valahogy azok a beszámolók nekem másképp hangzanak. De nagyon gyanúsak azok az írások, amiből az jön le, hogy külföldön jajderossz, otthon minden szép és jó, alatta meg vannak olyan kommentek egy hozzászólásos nevektől, hogy igen, juj de rossz volt nekünk kint és de jó hogy hazaköltöztük)

Beáta Horváth 2014.01.10. 09:12:31

Szép gondolatok :) viszont egyetértek néhány előttem szólóval...nem csak a család és a pénz motiválja az embert. Én egy tanári diplomás 35 éves gyesről visszatérő anyuka vagyok Baranya megyében, és napról napra küzdünk a megélhetéssel. Több mint 1 éve próbálok elhelyezkedni tulajdonképpen már bárhol, de sikertelenül, és kétségbe vagyunk esve, hogy januárban lejáró gyesem után miből is fizetjük a fizetni valókat... ez a pénz része! A családom sajnos évekkel ezelőtt szétszakadt, az országban több száz kilométerre lakunk egymástól. Sajnos anyagi gondjaink miatt ugyanúgy nem tudjuk látogatni egymást mintha külföldön élnénk, sőt...ha külföldön élnénk több pénzünk lenne, ezáltal több lehetőségünk a találkozásra! Itt Baranyában KATASZTROFÁLIS a helyzet. Mindenki feszült, nagy a pénztelenség, bizonytalanság!!! Úgy érzem mindenképp mozdulnunk kell. Fiatal 1 gyermekes párként se ingatlanunk, se családunk itt a környéken, se lehetőségünk! Arról nem is beszélve, hogy az utcán zombiként gyalogoló gondterhelt emberek látványa is lehangoló!!!! Szóval egyszerűen nem látom mi lehetne itt maradásunknak az értelme???? Hozzáteszem nem ülünk a fenekünkön és várjuk a sült galambot...próbálkozunk, vállalkoztunk is, keresgélünk, az esélytelenség fényében mi folyamatosan reménykedünk és pozitívan állunk az ittlét elé, de fogy az erőnk, és a hazaszeretetünk, folyamatosan csökken ragaszkodásunk szülőhazánkhoz.... :(

Kim Jong Un 2014.01.10. 10:18:30

@Beáta Horváth: ha itthon vagy gazdag, az sokkal tobbet er mintha kulfoldon lennel az. Mindenem megvan, es meg jol is elek, es ITTHON vagyok a csaladommal. Eleg volt 4 ev kulfoldon, a faszom se menne vissza megint, pedig barmikor megtehetnem.

Anett Nánási 2014.01.10. 17:15:15

Ennyi! Mindin egyes szavával egyet értek! Mi addig akarunk itt lenni amíg hitelmentesen nem tudunk venni házat! Max 2 év! Utána gyereket szeretnénk azt meg sose hagynám h a család nélkül nőjön fel vagy ide járjon iskolába! :) A külföldi munkát arra kellene használni h pár év alatt a fiatalok pénzt gyűjtsenek h el tudjanak indulni az életben! :)

Buntmetall 2014.01.10. 17:15:38

Elég nevetséges ez a poszt. Köszönöm de nincs szükségem olyan hazára ahol leszarnak mint állampolgárt is meg munkavállalót is. A kedves posztoló azon idióta kérdésére hogy én mit adtam a hazának elmondanám hogy 18 évig adóztam, amiért cserébe semmit nem kaptam. Sokkal jobban érezzük magunkat külföldön, ha úgy tetszik nekünk inkább ez a hazánk mint Magyarország. Mégis mi hiányozna Magyarországról??? A sárga csekk? A szar utak? A cigányok? A besavanyodott emberek? A nyakig korrupt kormány? A nevetséges munkabérek? A munkanélküliség? A katasztrófális közbiztonság és eü ellátás? Nevetséges az a feltételezés hogy itt idegenként kezelnek. Ezerszer jobban emberszámba vesznek mint Magyarországon. Szomorú, de ez az igazság. Aki akar nyugodtan menjen haza, lengesse a magyar zászlót és éljen meg a hazaszeretetből. Sok sikert hozzá!

csekk 2014.01.11. 08:23:26

Hááát, elég bugyutára sikerült sikerült ez a cikknek frissiben kinevezett Orbán reklám. Elég ha arra gondolunk, hogy ahogyan már 1000 évvel ezelőtt sem voltak országhatárok, ugyanúgy ahogy már 100 év múlva sem lesznek ezek az idióta, a hatalom illetve az uralkodóosztály által mesterségesen emelt gátak, az emberi szabadság földbetiprói.
A Kedves cikkírónak először is meg kéne fogalmaznia mit nevez hazának?
A Haza egy baromság. Egy olyan képzett szó amely képes elfedni a lényeget és egybemosni olyan fontos fogalmakat, mint ősök, Szülőföld és mondjuk a hagyomány. Hogy a kultúráról már ne is beszéljek. Ezt a szót adja szádba a hatalom, miközben megerőszakol és szép lassan eltünteti a többi lényegest.
Nekem, mint a Kárpátmedencében oly sokaknak Hol a hazám? Hol apám született, vagy netán anyám? Vagy nagyszüleim? ... vagy sorban mind a 10 nemzet mihez anno tartoztak az őseim az elmúlt 250 esztendőben. Német, Cseh, Szlovák, Román Török vagy éppen Cigány?
Lófaszt!
Az Én hazám Európa! Vagy inkább mondjuk a Föld! De talán még helyesebb, hogy a hazám neve Emberiség! ... és bárki bármit próbál barmolni a helyére, .... kiröhögöm. ,.... sőt mint az emberiség ellenségét megvetem érte. Mert holmi szűkebb csoport, vagy "pártérdekért" képes a személyes kulturális hovatartozást egybemosni az Emberiség érdekével.

Boriskaaa 2014.01.11. 14:22:11

Ez az írás természetesen valakinek a véleménye, amit tiszteletben kell tartani, de az író nem számol nagyon-nagyon sok mindennel.
Azt kérdezi, hogy én - vagyis ő, azaz bárki - mit adtam a hazámnak. Szerinte semmit. Én ezt bő 20 évnyi magyarországi munka után, miután eltartottam mindenkit, aki a rendszerből kivesz és nem (a közalkalmazottaktól a segélyből élőkön át a nyugdíjasokig), cáfolnám; úgy érzem elég sokat adtam. Miközben én nélkülöztem is fizettem; elvégeztem a munkám, fizettem az adót, amiből milliók éltek meg, utak, hidak épültek, kórházakat újítottak fel stb. És közben nem plazmatévét, vagy luxsautót, esetleg rózsadombi villát nélkülöztem, hanem a legalapvetőbb dolgokat, melyekre az életben maradáshoz szükség van. Mint pl. étel. És nem vagyok egyedül, aki szó szerint sokszor éhezni kényszerült Magyarországon. Mindezt a XXI. században. Az EU-ban.
És ezek után mire is számíthatok a hazámtól? Arra, hogy nem lesz nyugdíjam, HA egyáltalán megérem azt, hiszen ma Magyarországon az 50 körüliek (főleg a férfiak) úgy hullanak, mint a legyek. Olyan stressznek vannak kitéve és olyan sokat dolgoznak, hogy megteremtsék a legalapvetőbb szükségleteikre a rávalót a családjuknak az emberek, hogy nem húzzák tovább. Az én generációmnak a nyugdíjkorhatár jelenleg 3 évvel van az átlagéletkor alatt. Ha el is élek odáig, a statisztikák szerint 3 évet lehetek nyugdíjas, utána meghalok.
Az egyik távoli, de nekem nagyon kedves rokonom, a nagymamám húga, 50 évnyi munkaviszony után úgy ment nyugdíjba, hogy ma a 83. életévében is heti háromszor eljár napi 9-10 órában takarítani, mert nem tud a nyugdíjából megélni. Egyszerűen nem tuja kifizetni belőle a rezsit, az ételt és a gyógyszereit. És neki "csak" fenntartani kell(ene) a meglévő ingatlanját. Van, akinek bérelni is kell, vagy törlesztőt fizetni.
És nekem nincs hová hazamenni. Nincs házam, ahová hazavárnak, nincs lakásom, amibe csak vissza kell költözni Magyarországon.
Vajon úgy is ugyanerre a véleményre jutna a fenti cikk írója, ha Magyarországon a 100 ezres fizetéséből kellene megélnie egymagának úgy, hogy ebből lakást kellene bérelnie, ennie kellene, ruházkodnia, közlekednie, szükség esetén gyógyszert vennie stb. stb…?
Mert szerintem addig, amíg biztos megélhetésem és egzisztenciám van otthon is, s csak azért vagyok külföldön, hogy otthon a hazaküldött pénzből az átlag felett éljenek a szeretteim, nem nehéz arra a következtetésre jutni, hogy hazaköltözöm, mert hiányoznak az otthoniak.
Vajon akkor is erre a következtetésre jutott volna a szerző, ha a szabályos nyomorgás otthon és a biztos megélhetés külföldön között kellene választania?
A cikk írója teljesen úgy állítja be, mintha mindenkinek alapból adottak lennének azok a magyarországi feltételek, melyek számára adottak, s abból indul ki, hogy azért, mert ő nem tett semmit a hazájáért, más sem tett.
Teljességgel érthető az ő döntése, de szerintem (nem) kicsit szemellenzővel nézi egy-egy megállapításánál a világot.
Én is szeretnék otthon élni, a hazámban, biztonságban, egészségben, de ehhez Magyarországon különösen sok pénz kell, pláne akkor, ha az embernek nincsenek olyan alapjai, mint az írónak. És csak magam ismétlem: nem rózsadombi villára vágyok, plazmatévére, luxusautóra… Csak arra, hogy legyen BIZTOSAN munkám, amit megfizetnek, ezáltal legyen hol laknom (és az ne dohos-salétromos-penészes alagsori 25 nm legyen, mint korábban Magyarországon volt), legyen mit ennem (és minden nap ehessek főtt ételt, zöldséget, gyümölcsöt, azaz ne az ételen kelljen spórolnom, hogy kifizessem a lakbért), és családot tudjak alapítani, azaz tudjam, hogy a gyereke(i)mnek is lesz hol laknia, lesz mit ennie, lesz ruhája, ha megbetegszik kapjon megfelelő ellátást, gyógyszert stb. Azaz emberhez méltó módon élhessenek. Egészséges környezetben. Ezek pl. Ausztriában, vagy Németországban alapvető, magától értetődő dolgok. Mondom: OTT.
Majd értesítsetek, ha otthon, Magyarországon is így lesz!

Kiss Norbert300 2014.01.11. 14:22:22

Ismerek olyanokat akik hazaköltöztek 8-10-15 év után és fél év múlva visszamenekültek:D

Nikoletta Kojnok 2014.01.11. 15:52:06

Én is baromsagnak tartom ezt a cikket!Hiaba dolgozol otthon keményen mégsem tudsz megélni!Ha valaki mindent megvehet ,megvan mindene azt nem hiszem hogy a kemény munkából teremtette meg!(tisztelet a kivételnek)Ahhoz hogy termesztő legyen valaki ahhoz is rohadt sok pénz kell!Es abból hogy hiányzik a "hazám",emberek abból nem fogok megélni,kifizetni a számláikat!Nekem csak az otthoni ételek hiányoznak semmi más!Itt megvan mindenem nem úgy mint otthon,hiába dolgoztam mint egy állat és hiába tanultam!Semmit nem kaptam cserébe csak a nagy számlákat!En szeretek itt élni ahol vagyok,és ha nem jöttem volna ki akkor nem találom meg a volegenyem!Es nem is fogok vissza menni "haza"!

fajanka 2014.01.11. 20:09:44

Szerintem a posztolónak az a baja,hogy nincs otthona külföldön.
Kiment, hogy pénzt termeljen.Kiment, hogy a családját pénzgépként kiszolgálja. Nem teremtett otthont, mert a megkeresett pénzt a családja itthoni otthonteremtésébe fektette.Ezért ment ki, ezért nem alakított ki külföldön emberi kapcsolatokat, és hát ezért nem érezheti magát jól ott.
De ezért kár azt az országot korholnia,amelyik neki -és családjának-megteremtette az itteni jólétet.
Köze nincs a kivándorláshoz, csak egyszerű vendégmunkás.
Így nem tudom értékelni a honvágyát,hazaszeretetét, hiszen azt eladta már régen, jó pénzért.

2014.01.11. 22:32:47

@zopilote: "Abban is biztos vagyok, velem sem baratkoznal es en
sem veled, mar csak a szarmazas miatt sem (mindketten Magyarorszagrol szarmazunk)"

Hmmm, ezt csak most látom...

Na jó, hát persze nem kötelező barátkozni. :) Én úgy látom hogy te saját magadnak szabsz határokat. Én nem vagyok ilyen - és bizony volt, van indiai, kinai, fekete, dominikai, filipino és metis barátom - olyan aki a házamba jön és én is megyek hozzájuk. Már az elejétől kezdve, aktivan részt vettem mindenféle bevándorló megmozdulásban, ez segitett a kezdeti nehézségeken. Persze ehhez is nyitottnak kell lenni, nem "pakizni" és "rizsaszemüzni", stb. mint ahogy sok honfitársunk teszi.

" Ezert akarok hazakoltozni "

Ez rendben van, mindenkinek joga van ezt megtenni, nem is kell semmit ehhez bizonyitani, vagy ideológiát gyártani. :)

oritomi 2014.01.11. 22:34:47

Eltekintve attó hogy kamu poszt:
Most azért költözzön haza valaki hogy dagadjon a melle hogy magyar földön van (pusztul éhen)?
Meg van sárga villamos meg tokaji bor???
Mert az hungarikum.
Az hogy külföld nem lesz a hazád.Oké.Sajna ez van.A magyar (direkt kis m-el) földed az állam és a kormányzóik kényszerítettek engem is meg sok mást is arra hogy lépjen.
Azzal én nem leszek boldog,hogy körülöttem a sok rokon és barát és látom ahogy mennek tönkre vagy éppen jönnek hogy adjak pénzt mert éhen hal,számlát nem tud befizetni(vagy én megyek hozzájuk...)
Ha gyereke van valakinek tényleg érthetetlen,hogy miért nem viszi magával legalább azokat akiket lehet.
Itt kint szépen el lehet élni családot alapítani,stb...
Aztán minden haza látogatás alkalmával szembesülni azzal,hogy mindenki panaszkodik,szarul élünk de tenni nem teszünk ellene semmit...Tipikus magyar mentalitás.
Ha meg valakinek több van dögöljön meg.Szintén hungarikum....
Ezért jobb hogy lépsz.Kiszakítod magad abból a körből és senki nem irigykedik rád mert nem vagy a közelében.
Szülőket nagyszülőket én is sajnálom,de ez van.Sajna ez a helyzet.Ha magyarország megteremti azt a lehetőséget,hogy munkával el tudom tartani magamat és a családomat akkor hazaköltözök.De úgy tűnik ez az elkövetkező 20évben nem fog bekövetkezni.Akkor meg már 50-en felül leszek akkor arra a pár évre minek menjek haza?????

2014.01.11. 22:50:38

@cougarcat: Ja és még annyit, miért kellene a felsőbb osztályok köreibe tartozni ahhoz, hogy azt mondhassam, elfogadtak? Engem totálisan nem érdekel, hogy nem vagyok a felső középosztály tagja. Mo-n az anyagi helyzetem miatt a szegények közé tartoztam, itt meg a középosztályba. Nekem az a lényeg hogy a középosztályba eljutottam, a képzésem és képességeim szintjéhez képest többet nem is nagyon várhatnék el...

Zaharbaba 2014.01.12. 00:39:44

Elképesztő, hogy milyen hozzászólások futnak ide be a magyar emberekről, hogy mennyire nem ismerjük és látjuk saját magunkat!!! Én is lassan három éve kint élek és amit megtanultam a magyarról, az több, mint fantasztikus:
végtelenül nyitott, szeretetteljes, alázatos, kitartó, dolgozni szerető, jámbor és nem utolsó sorban humoros nép vagyunk.
Aki ezt külföldön élő magyarként még nem ismerte fel, akkor az nagyon el volt foglalva a pénzgyűjtéssel vagy az akciókkal, mert a magyarról ordít a szeretet!

Az egész posztnak pedig nem a "száraz tények" volt a lényege, hol, mennyiért, hány évet, miként lehet megoldani stb.....
hanem az az üzenet, hogy a szeretetnél semmi sem lehet fontosabb, és akárhol élsz, csak az fog számítani, hogy szerettél-e vagy sem. A cikk írójának otthon van a szíve, ezért nem boldog külföldön és szerintem ez egyértelműen kivehető a szavak mögül.

Kívánom neki, hogy ne is gondolkodjon, költözzön haza (ha még nem tette), mert igenis jobban gyógyítja a nagypapát egy szerető mosoly,mint a kórház,
értékesebb az apai figyelem,mint egy sokat ígérő diploma, fontosabb egy ölelés, mint bármilyen jövőkép.
Én hiszek benne, hogy a többi jönni fog magától...

Magyarok! :) Ti pedig vegyétek már észre, hogy egyáltalán nem utáljátok magatokat és nem is vagytok irigyek egymásra! Ezt valaki egyszer véletlenül kitalálta és azóta mindenki ezt fújja, mint a kismajmok.

Én imádni fogom a magyarokat, amíg csak élek!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 01:02:47

"Ahol most élsz, mint határátkelő, sose lesz a hazád, sose fog befogadni, még ha TE most azt is hiszed. Mindig idegen leszel, de a szülőföldeden történjen bármi is, Te mindig Otthon vagy."

Muhhhaha. inkabb nem mondok semmit...

nyunyi30 2014.01.12. 10:43:00

Én soha nem tettem fel azt a kérdés, mit tett értem a hazám. Nem is érdekel, és nem csak a pénzért hagytam ott azt a csődtömeget! Miért kell ezen a témán lovagolni már 1-2 éve? aki akar, elmegy, aki akar, otthon marad, és kész! És akkor mi van, ha otthon érzem, milyen "magyarnak" lenni! Azért mert kiló számra ehetem a paprikát, meg akkor főzök igazi alapanyagból töltöttkáposztát, ha van rá pénzem? leszarom, itt legalább boldog vagyok. amikor meg hazalátogatok, jól érzem magam. ennyi...

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2014.01.15. 08:27:09

Ilyen normális írást rég olvastam. Örülnék neki ha az adminok kitennék a címlapra.

Phaloo 2014.01.20. 09:31:14

Mindenkinek igaza van, de csak azért, mert vagy magáról beszél, vagy valami közeli ismerőséről. És ezért húz egy burkot maga köré.

Jó ilyeneket olvasni, de SZERINTEM
nincs helye itt politikának.

Itt hazaszeretetről, meg hovátartozásról van szó.

Tudd+ azigazat 2014.01.26. 15:51:28

Végre!!! Egy értelmes ember!!! Nem egy rongyot ràzni vàgyó -közben nincstelen, felszínes magyar fajta!!
Nagyon megható! Igazad van! A legjobb úton jàrsz hogy teljes, BOLDOG életet élj!!!
Szívből kívànok neked sok sikert, és örömet!!
Hanna

LisaMosoly 2014.02.07. 13:20:37

Valakinek a sorsában van hogy másik országban éljen, de kevés embernek!! Nagy őszinteség kell hogy felismerjük mi a jó nekünk annak ellenére hogy "elvileg" Jó. Nem lehet hosszútávon hazudni a lelkünknek következmény nélkül.

amit még megtehetsz 2014.02.08. 14:56:55

Szerintem nem kamu. Mi a fontos az életben? Nekem elsősorban a családom, és az hogy szerethetem őket. A felmenőim, és a leszármazottaim. Minden perc ajándék amit velük tölthet az ember. Édesanyámmal nem élek ugyan egy városban, de mindig amikor látom megszeretgetem, megölelem, megköszönöm neki az erőfeszítéseit. Mellékesen nem vagyok vallásos, de hiszek a szeretet erejében, működik.Ja és nem érdekel a politika sem.
Persze van akinek az is elég ha kollektíve lefikázhatja az elhagyott országot, és elmeséli mennyivel jobban mennek a dolgok külföldön.Basszus az angol, amerikai , ny-európai életszínvonal valakiknek a kárára jutott oda ahova. Nyomorult emberek százezrei élnek éhbéren hogy a fejlett országoknak meglegyen ez a gazdagság. Egy mesterségesen gerjesztett kamu az egész, be lehet állni szolgának oda, de befogadni nem fognak.
Magyarország egy csúcs hely,(ld. Times újságíró esete Mezőberényben) beszélgetni kell értelmes emberekkel, fiatalokkal és nem kell túl mohónak lenni.
Sajnálom azokat akiknek nem ilyen jutott.

Magyar fotóarchívum · http://stefan2001.blogspot.de/ 2014.02.09. 19:49:21

Addig amig a bankok irányitanak,és nem a politikusok,ne várjon senki semmi jóra!Ez így fog maradni a választások után is!Teljessen mindegy,hogy ki fog legfelül ülni!Mi meg csak reménykedjünk!Mindenki próbál valahogy megélni,akár külföldön v. akár belföldön!

isti75 2014.05.24. 13:08:08

Toväbbra is egy szänalmas rinyäläs ez az egesz cikk.... Költözz vissza Magyarorszägra, aztän lengetheted korgo gyomorral a magyar zäszlot. Ha neked ennyi eleg az eletben akkor sok sikert es jo utat hazafele...

Margo Macko 2014.05.24. 15:22:25

Sajna én is ugyan abban a cipőben járok!Szerencsémre csak 2 hetet dolgozok itt, majd 2 hét otthon.De mikor közeledik a nap mikor utazni kell visza,jaj nagyon rosz érzés!Mikor az Angyalkám azt mondja:Anja nemenj visza!Olyan más minden mikor nemvagy itthon!....Már 4éve ,hogy itt dolgozom(szerencse 2 hetet)de nemlehet megszokni.Megszokni hogy mindenröl lemaradok ami jó(iskola kezdés,ballagás,szülinapok,karácsony,sok-sok kisapróság ami itt még azis nagydolognak számit)De mikor arra gondolok az a fizetés amitt itt kapok kell a normális élethez akkor azt mondom ÉLJEN AUSZTRIA! 2HÉT MÚLVA MEGYEK HAZZA!!!Haza ami nekem azt jelenti "AHOL A CSALÁDOM,BARÁTOK ISMERŐSEK VANNAK" nem ország fűggű a HAZA.Mondom én azt,aki MAGYARNAK születet,SZLOVÁKIÁBA ment férjhez ésAUSZTRIÁBA dolgozik.

Garbaacz (törölt) 2015.01.25. 21:37:38

Haza ott van ahol az otthon. Kinek hol? Nem fogom egyik országot vagy nemzetet sem ocsmárolni, minden orszàgnak megvannak a maga szèpsègei ès minden nemzetben vannak jo ès rossz emberek. Magyarország azonban más! Hogy mièrt? Nem, nem azèrt mert nem gyönyörű mert az es jo es szorgos emberek lakjak csak èppen nem magyarok. Olyan hogy magyar ember már nincs csak magyar állampolgár. Az elmult századokban kihaltak, helyüket pedig áttvettèk a betelepülök:szlávok, romák,svábok, frankok, törökök, kunok, jászok stb. A nyelvet , szokàsokat áttvettèk, de akkor mi, ezek leszàrmazottai mondjuk hogy mièrt mentek külfoldre?Mièrt ne! Nèzzük meg akkor a vezetèkneveket! Ugye! Akkor azèrt ,ne magyarkodjon senki! Europa van ès kèsz , mindenki oda megy ahova akar ès ott teremt othont , talál hazát ahol tud , legyen az bármely ország a földön.Becsülöm azokat akik szeretteiket hátrahagyják ès máshol kezdenek ùj èletet.valaki tud ,valaki nem, ennyi. Mit kell ezen lovagolni, hazaárulozni? k

Zsuzsanna Timári 2015.02.01. 12:04:27

Nah ennek a levélnek az írója sem volt még bajban soha.... Ezzel a nyáladzással pusztán annyi a probléma, hogy a legtöbben nem 'kalandvágyból' mennek külföldre. Nagyon hiányzik a családom, szívesebben élnék otthon, de sajna nem lehet, mert akkor én is és a családom is éhen halna... Hát ennyi. Kitehetem az ablakba a hazaszeretetem.

7esbusz 2015.02.02. 10:49:24

Egy ilyen bejegyzés azért felébreszti a kétely szikráit az emberben. Ne úgy legyen, de mi a garancia, hogy ez az iromány nem egy pártközpontban íródott propaganda anyag (ez persze igaz lehet visszafelé is, de mint tudjuk a jó bornak nem kell cégér....)
Hogyan szűr a blogger . ha szűr egyáltalán? Van valamiféle visszaellenőrzés? Csak kérdem...

kikooo 2015.02.02. 14:29:06

Érdekes topicindítás. Egy külföldi ismerősömtől sem hallottam soha ilyet, maximum olyanoktól, akik kimentek de nagyon hamar rájöttek, hogy kinn is dolgozni kell és sikítva hazajöttek.

Amit a magyar média sugároz a dübörgő gazdaságról meg a többi hülyeségről, nos az egyszerűen népbutítás. Sajnos nyelik is rendesen a népek. Azok mennek el és maradnak kinn, akik tudnak dolgozni és akarnak is. Persze nem jó a jövő szempontjából senkinek, aki marad /GDP, nyugdíj, TB, stb../, de ezen a rezsim tudna segíteni, de őket nem érdekli az ország, csak a saját klientúra. Így elég furcsa azokat hibáztatni, akik tesznek a saját érdekükben valamit, nemcsak az állami gondoskodásra várnak.

Rathos 2015.08.13. 12:40:24

Nem tudom, a kommentelők közül hányan éltek kint huzamosabb ideig külföldön, de én 1 évet töltöttem Londonban és az ebben a cikkben leírtakat egy az egyben megtapasztaltam. Nem árt, ha valaki, aki kint tervez maradni meghallgat ilyen véleményeket is. Mind a saját részről, mind kint élő más magyarok esetéből azt láttam, hogy igazán beilleszkedni nem lehet, és bár magasabb életszínvonalon élsz, az életed üres. Sokan kérdezték, miért nem maradunk, de engem megfojtott az a világ. Helyette hazajöttünk, és kicsit nehezebben, de okosan megoldjuk itthon az életünket. Az összegyűjtött pénzből házat vettünk vidéken, így se albérlet se hitel nincs a nyakunkon, ételre keveset költünk a tyúkoknak és a kecskéknek köszönhetően. Ilyen a magyar ember, találékony :)

CsakEgysrác 2016.03.11. 00:10:19

Szeretném ha írnál 1-3-5 év múlva hol tart az életed, anyagi helyzeted, egzisztenciád, "Én most hazaköltözöm, növényeket termesztek, állatokat tartok, kenyeret sütök, sajtot készítek, ellátom önmagam és a családomat egészséges friss finom ételekkel, érzésekkel szeretettel." meseországban.
Nekem a gyerekkori emlékek a külföldről hazalátogató rokonok, élettel teli, mosolygós, boldog emberek jutnak eszembe. Esze ágába nem volt "hazaköltözni" azok a gyönyörű 90's évek, ja hát hogyne. "Otthon" akkor is mindenki rinyált, csak a külföldi rokon nem, lehet sientologus lett azért volt neki ott jó :D Na jó köszönjük Emese, növénytermesztős, állatozós,saját kenyér, sajt, sütős , készítős, tudom mennyi melóval jár, te annyit londonba se dolgoztál, mint most fogsz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása