oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. március 09. 06:55,  A kolumbiai kaland – menni vagy maradni? 262 komment

2013. március 09. 06:55 Határátkelő

A kolumbiai kaland – menni vagy maradni?

A gazdasági válság nem csak Magyarországot érintette igen rosszul, a dél-európai országok közül némelyik talán még nehezebb helyzetben is van. Spanyolországban például (mint Eszter mai írásából kiderül) már régen nem kolbászból fonják azt a bizonyos kerítést, így ő is azt fontolgatja, megkockáztassák-e egy kolumbiai ajánlat elfogadását.

Kolumbia, Medellin.jpg

„Spanyolországban élek a párommal, és mint gondolom, tudjátok, az élet már régóta nem a „kolbászkerítés" mederben folyik. Jelenleg dolgozunk mindketten, de minden bizonytalan, és a viszonylagos jólét csak addig tart, amíg két (normál átlag-) kereset folyik be a kasszába.

Viszonylagos jólét alatt azt értem, hogy tudjuk fizetni az albérletet, a számlákat, jól és egészségesen eszünk, és gondolkodás nélkül bekapcsolom a fűtést, ha hideg van. Emellett jut néha egy-egy házon kívüli vacsorára, nem vág földhöz, ha új cipőt kell venni és igen, Karácsonykor volt ajándék a fa alatt (még a Háromkirályok is hoztak valami apróságot).

Elég lelkesek lettünk

Párom egy jóbarátja hazalátogatott Karácsonykor. Medellinben él, és csábító képet festett egy jobb életről. Segítene álláshoz jutni, albérletet keresni, stb. Jól hangzik és elég lelkesek lettünk. Elkezdtünk interneten keresni, és kiderült, hogy Kolumbia már valóban nem az a hely, ami 20-30 éve volt, a kokainháborús időkben.

Jó, jó, elhiszem, olvastam a Panamericana blog idevágó bejegyzéseit, de vannak kétségeim. Tudniillik a barát a hatos zónában lakik, ami a legvédettebb, legtisztább luxusövezet. Jó állással, all inclusive. Az, hogy segítene állást szerezni, rendes dolog, de nekünk nem lenne igazgatói szép, tehát normál, ÁTLAG életszínvonalat kell elképzelni.

Ne gondoljátok, hogy sokra vágyom, félre ne értsetek, nekem tökéletesen megfelel az átlag életszínvonal, megdolgozva az „enyémért". De tudnom kell, hogy mit jelent Kolumbiában az átlagszínvonal.

Komplett áttelepülésről van szó, cakli-pakli (nyilván a hűtőt-mosógépet-éjjeli lámpát nem vihetjük magunkkal, de amit bírunk, azt pakoljuk, a maradékot meg elajándékozzuk – elkótyavetéljük) két kutyával.

Nem túl jó kilátások

Nekem márciusban lejár a szerződésem, a cég haldoklik, nagy az esély, hogy nem hosszabbítanak. Páromnak sincs hosszú tára tervezhető munkája, az építőiparban elég csúnya a kilátás valami komolyabb, stabilabb megrendelésre.

Ha mindketten meló nélkül maradunk, a munkanélkülivel éppen nem jövünk ki, és apránként (nem is annyira apránként, hanem inkább fájóan nagy falatokban) a megtakarítást kell felélnünk, nagyjából 3 hónapig tudjuk kihúzni és akkor teljes padló.

Itt az idei évre plusz másfél millió munkanélkülit jósolnak, előzetes elemzések szerint. A már meglévő mellé. És ebben nincsenek benne azok, akik úgymond a homályban élnek, tehát se bejelentett munkanélküliek, se hozzájárulást nem kapnak, se semmit.

Rengeteg „menekült" van (bár lehet, hogy törvényesen vannak jelen az országban), akik zokszó nélkül elvállalnak bármilyen munkát feléért-harmadáért annak, amennyiből te (én, ő...) még épp meg tudnál élni, mert más a megszokott életszínvonaluk.

Ezt aligha kell részleteznem, mindenestre neki az, ami szerinted nyomor még mindig Kánaán ahhoz képest, amilyen életből idemenekült.

Én csinálom rosszul?

Miközben én a bizonytalanság miatt nem merem lekötni magam akár egy drágább mobilszerződéssel, addig kolléganőim ugyanilyen bizonytalan helyzetben, szintén folyamatosan aggódva, az elmúlt egy évben simán bevállaltak hitelre egy mellnagyobbítást, meg egy új (!!!) autót.

Nem is egy ilyen akad, a mellét három ember műttette meg, új autót ketten vettek. Azon gondolkodom, lehet, hogy mégis én csinálom rosszul, és nekik van igazuk a magyarok pesszimizmusával.

Szóval így megy az élet, évek óta létbizonytalanságban, ketyeg az idő, nem mondanám, hogy zsigerből jövő sokasodási kényszerem van, de azért már egészségesnek tűnik egy gyerek utáni vágy, így, éppen túl a harmincon, sokéves (jól) működő párkapcsolattal. De nem látom megfelelőnek az időt.

Persze az okos öregek azt mondják, hogy gyerekvállalásra SOHA nem megfelelő az idő, és ha erre várna mindenki, az emberiség rég kihalt volna.

Manapság Spanyolországban még Barcelona az a hely, ahol az élet jobban megy, mint más régiókban, tehát ne panaszkodjunk, ssh, calladita, tuu.

Mindig így lesz?

Olvasom a posztokat és látom, hogy az emberek migrálnak és vagy bejön, vagy nem. Migrálnának, hátha bejön, de még lehetőségük sincs rá. És látnom kell, hogy sokan vannak, rengetegen, ha nem egyenesen az átlag, akik sokkal rosszabbul élnek nálam. Kilátástalanul. És az élet megy tovább. De ez már filozófia... ez mindig így van, lesz?

Hová kell menni, mit kell csinálni, hogy ne a létbizonytalanságban kelljen eltölteni egy életet? Nem akarom azt hallani, hogy persze, tanultál volna tovább, akkor most minden tuti lenne. Hol van a tuti a diplomásoknak, akik ugyanúgy nem találnak munkát, vagy éppen Mekiben dolgoznak minimálbérért, vagy gyárban futószalag mellett Angliában?

Van egy bátyám, Magyarországon él, többdiplomás mérnök. Dolgozik, a felesége is. Van egy gyerekük. És nem jönnek ki. Tehát hol a tuti?

Ráadásul nem lehet mindenki programozó, meg agysebész, meg vegyészmérnök... szóval persze, a tuti az a diploma, amire világszínvonalon is magas szintű kereslet van (szakmai gyakorlattal, persze).

Rosszabb színvonalon, de nyugodtabban?

Mindig büszke voltam rá, hogy nem függök senkitől, és megteremtem magamnak, amiből élek. De a gazdasági válság hatására újabban kezd fárasztani a kötelesség, az anyagi felelősség, hogy mindig rettegek a munkámért, kirúgnak, nem rúgnak, meghosszabbítanak vagy sem, új helyet keresni, beilleszkedni, jaj, nehogy beteg legyek, mert nem merek otthon maradni...

Van, hogy napokon keresztül hányok-fosok a munkahelyen 39 fölötti lázzal, félcentis sminkben, hogy ne lássák az arcomon, hogy rosszul vagyok, mosoly, kacaj, minden rendben...

Ez az, amiért elgondolkoztat a kolumbiai „ajánlat". Mert ha ott kicsit rosszabb színvonalon is, de nyugodtabban élhetnék. Kevesebb stresszel, és tervezhetnék hónapokra, évekre előre..."

(A kép forrása.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Spanyolország Kolumbia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr655122408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zopilote 2013.03.09. 15:08:59

@tableno: igen, meg is akartam Kinat emliteni, de anelkul is hosszura kerekedett a hozzaszolasom. Maskulonben Kina is megerne egy tanulmanyt, hogy jutott el a kulturalis forradalomtol a kapitalizmus dedelgetett mintagyerekeig. Hogy engedte ezt meg az USA es miert? Es meg tamogatta is, tudvan tudva, hogy ezzel nem sok jot tesz maganak az USA nepenek sem. Valami nem tiszta nekem ebben a Kina dologban. Faust jut eszembe errol mindig:)

zopilote 2013.03.09. 15:12:18

@morsels:
Nem sok, de inkabb hagyjuk:) A lumpen az nagyon lenn van, azert is szimpatikusabb ez a szo a szamomra:)

tableno 2013.03.09. 15:13:09

@morsels: dehogynem verseny kérdése. Sokkal olcsóbban termelik meg ugyanazt, mint a nyugatiak, akik magas béreket és szociális juttatásokat fizetnek. Ezért megy oda a termelés, miközben a fejlett országokban magas a munkanélküliség.

morsels (törölt) 2013.03.09. 15:13:33

@zopilote: Az USAnak is kellett hitelt felvennie valahol.
Nameg az ott egy erdekes huzavona. Az amerikai cegek orommel mennenek Kinaba, mert a piac oriasi. Elkepeszto profitot tudnanak csinalni.

Csak Kina meg azt meg szeretne tartani maganak. Persze itt jon be a know-how, a targyalasok, meg egy csomo mas dolog.

tableno 2013.03.09. 15:17:25

@zopilote: az USA úgy gondolta, hogy még mindig jobb ha fejlődnek, mintha éheznek atombombával a kezükben. Meg aztán jó üzlet is volt oda befektetni. Csak hát a fagyi visszanyalt...

morsels (törölt) 2013.03.09. 15:17:40

@tableno: @zopilote: Nezd, nekem vegulis mindegy.
Nem szemelyeskedtem, inkabb azt irtam, hogy amit te irsz annak tobb ertelme van, mint amit hagyma. Jobban osszeszedett, stb.

Szoval persze, szoktam szemelyeskedni, de te nem voltal a celpontban. Hagyma egy redneck, teged olvaslak.

morsels (törölt) 2013.03.09. 15:19:31

@tableno: Persze, de nem az a lenyeg. Az modosulni fog.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 15:20:14

@morsels: semmikeppen nem vagyok redneck, bar nem is lenne rossz:)

sparklie (törölt) 2013.03.09. 15:21:07

@Kellemes Zérókomponista: mellmutet azoknak, akik csinalni akarjak, egy logikus, megfelelo lepes
kutyat tartani netto hulyeseg, nagyapameknak is volt, szerettem, de tudom, hogy amit manapsag az emberek belelatnak, az tarspotlekka teszi oket, antorpomorfizaljak, felrzhazzak emberi tulajdonsagokkal: huseg, szeretet, becsuletesseg
kozben osztonlenyek
nem baj ez, csak nem utaztatnam sok-sok ezer kilometeren at, megiscsak egy allat
gyereket kicsit jobb szerintem nevelni, persze az neha ellentmond, okosabb lesz nalad, fuggetlenedik, nagyobb felelosseg...

@Taxomükke: onzo, becstelen... nem is lehet, mert ezek emberi tulajdonsagok
az allatimadok bizony emberi kapcsolataik csodjet akarjak kiheverni egy kutya, macska, papagaj babusgatasaval

mondom ezt ugy, hogy voltak körulottem allatok gyerekkoromban

Kolumbiaba utaztatni sok-sok penzert nem szabad allatot szerintem
vallaljon a posztolo gyereket, de erre meg nem Kolumbia a legmegfelelobb hely szerintem

az szamomra tovabbra sem derul ki, hogy a posztolo es embere mivel is foglalkozik, mi a vegzettsege, milyen munkatapasztalata van, ami alkalmassa teszi oket a kontinensek kozotti ugralasra
epitoipar remlik, na de azon belul mi? mernok, muvezeto, burkolo, komuves, gepkezelo?
rejtejes egy poszt, nem sok minden derul ki roluk, csak amit mindenki tud: Spanyolorszag szarban van, o meg menni akar, bele a bizonytalanba, gyereket nem akar, inkabb kutyakat tart es neha mennek etterembe is

tableno 2013.03.09. 15:21:51

Egyébként azért azt ne felejtsük el, hogy globálisan még soha nem volt ilyen kevés éhező nyomorult, éppen azért mert jön fel a harmadik világ. Valahol ez igazságosabb, mint ami a hidegháború idején volt.

morsels (törölt) 2013.03.09. 15:24:59

@tableno: Szoval egyelore, de ez valtozik.
Namost itt volt szo kommunizmusrol, szocializmusrol, meg North-Korearol, nade tenyleg senki nem foglalkozik azzal, hogy Kinaban meg mindig szocializmus van?
Vagy valami olyasmi.

Kina egy mas kategoria. Persze, a 'kapitalizmus' szivagrog be oda (egeszen pontosan a kozponti partbizottsag hatarozza meg, hogy hogyan) a valtozasokat, meg persze hatalmas felvevo piac, amit minden nyugati gazdasag ugy nez, mint egy boost, nade ok is vedik a sajat erdekeiket. Pont azert, mert meg mindig kozponti iranyitas van.

zopilote 2013.03.09. 15:26:41

@VíziLó:
" Az egyik dinamikusan fejlődik, a másik meg hanyatlik. "
Azert annak a dinamikai fejlodesnek nem egeszen a chilei emberek es az orszag gaz-
dasagpolitikaja az oka. A nyersanyag vilagpiaci aranak pl. rez, stb. is van koze hozza.
Bar hozzatennem, hogy az inovaciora is adnak. Lattam Mexikoban Chileben gyartott,
kanadai ceg altal uzemeltetett banyaszati kutato furo berendezest, amit nagyon dicsert
az azt kezelo uj - zelandi maori furomester. Fenykepem is van rola:)

morsels (törölt) 2013.03.09. 15:28:25

@hagyma: Na ez latszik. Hogy nagyon az akarsz lenni.

nyuszigonosz 2013.03.09. 15:30:54

Kína: hát az USA már pár éve végtelenül eladósodott, hitelekböl él és a hitelt Kína adja.
Leegyszerüsitve: az USA-t Kína pénzeli.

VíziLó 2013.03.09. 15:32:13

@zopilote: Chile elsősorban azért működik, mert hagyják, hogy a kapitalizmus (melyet tudom, te nem szeretsz) működjön a saját törvényszerűségei szerint. Venezuela olajkészlete sokkal értékesebb mint Chile salétromja és egyéb ásványai, de Venezuelát a szocialisztikus, mindent állami kontroll alá vonó politika tönkretette.

tableno 2013.03.09. 15:33:12

@zopilote: a nyersanyag világpiaci ára meg pont Kínának köszönhetően magas.

@morsels: Kínában kőkemény kapitalizmus van. A kommunista párt ott már csak a nevében az.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 15:34:26

@morsels: dehogy akarok redneck lenni, csak belegondoltam, mil;yen lenne ha annak szuletek
es lehet nem is bannam
nem vagyok hulye hogy rednecknek mennyek en egy intelligens, okos kulturember vagyok

zopilote 2013.03.09. 15:36:41

Kinaval kapcsolatban soha sem felejtem el: rokonom (masodik generacios magyar
szarmazasu new york - i) 79- ben volt nalunk latogatoban Magyarorszagon. Meg-
tetszett neki egy olcso, akkori aron kb 25 $ - os harmonika, amit meg is vett az uno-
kajanak. Attol felt, ha megnezik az amerikai vamosok, csunyan meg fogjak buntetni.
Az volt rajta, hogy Made in China:) Akkoriban meg kinai termeket nem volt szabad
bevinni az USA - ba. Ma meg nem is talalni mast:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 15:39:51

@zopilote: nana
a levist zommel haitin es mexikoban gyartjak

zopilote 2013.03.09. 15:54:36

@hagyma:
Nekem meg van Kanadaban gyartott is (melozni) Megneztem az egyik Levy's jeansemet: Made In Cambodia. Jackie: Bangladesh Ing: Indonesia. Kinai meg nincs:) Egyenlore:)

zopilote 2013.03.09. 16:05:56

@VíziLó:
Gondolom, Chileben meg megmaradt es eros a kozeposztaly. Venezuelaban Chavez inkabb a szegenyebb retegeknek probalt segiteni. Nem tudom, melyik a jobb, komolyan. Elvagyok en a kapitalizmussal, csak a nagy fenyezes nem tetszik es az igazsagtalansag.

Taxomükke (UK) 2013.03.09. 16:12:19

@sparklie: Teged valami komoly sokk erhetett az allatok vagy a csalad reszerol.
Na mindegy, a vitat a magam reszerol lezartnak tekintem. Nem fogunk egyeterteni, de nem baj. Csak attol, hogy te nem szereted az allatokat, mas szeretheti, es szimplan nem igaz, hogy potlek. Nekem nem azzal van bajom, hogy te nem szereted az allatokat, hanem hogy a masik oldalt kvazi lehulyezed.

Taxomükke (UK) 2013.03.09. 16:14:43

@sparklie: Ugy latom.elszallt az elozo hozzadszolasom, talan jobb igy.
Maradjunk abban, hogy egyaltalan nem ertek veled egyet. De nem baj.

zopilote 2013.03.09. 16:18:39

@tableno:
De ne felejtsuk, a del - amerikaiak tobbsege, kulonosen a nok nagyon hazavagyik, a csalad, a megszokott kornyezet fontosabb szamara a viszonylagos joletnel. Ismertem 4 Magyar ferfit, mexikoi feleseggel koltoztek Kanadaba, par ev utan mindet otthagyta az asszonya es visszament Mexikoba, gyerekestol.

VíziLó 2013.03.09. 16:27:36

@zopilote: Chilében egy rövid gazdasági sokk után következetesen alkalmazkodtak a szabad piacgazdasághoz, s tulajdonképpen ennek következtében alakult ki egy egyre szélesebb középosztály, s a szegények aránya 15 % alá csökkent. Állami transzferek helyett hagyták, hogy a gazdasági szereplők maguk teremtsék meg a fejlődést, s ezáltal a munkahelyeket, s a szegények a munka révén, nem pedig segélyekből tudtak kiemelkedni. A siker fontos eleme volt szerintem a is, hogy Chilében meglepően alacsony a korrupció, nem csak latin-amerikai viszonylatban, de még sok európai országhoz képest is. Chile ráadásul nem esett az európai "jóléti" államok csapdájába, ahol a szociális rendszer gyakorlatilag egy Ponzi-skéma, mely előbb-utóbb össze fog omlani, mert egyre kevesebb a befizető, s egyre több a használó.

zopilote 2013.03.09. 16:31:07

Erdekes tablazat latin - amerikai varosokban elkovetett gyilkossagokrol:
en.wikipedia.org/wiki/Latin_American_cities_by_murder_rate
oszehasonlitasi alapnak azert jo, meg ha nem is lehet hinni mindig a statisztikanak

sparklie (törölt) 2013.03.09. 17:11:05

@Taxomükke: Hagyjuk mar ezt az alpszichologiai szoveget, hogy aki nem szereti az allatokat, ugy mintha emberek, csaladtagok lennenek, annak biztosan volt valami sokk vagy trauma a csaladjaban vagy allatokkal sot meg perverz is lehet :) Erre meg azt tudnam mondani, hogy aki imadja az allatat, jobban, mint egy embert, annak biztos volt valami trauma az eleteben, sot, az apja valoszinuleg molesztalta, vagy egyszeruen frigid. En is tudok ilyen alpszichologiai okorsegeket irni.
Egyszeruen nevetseges, hogy ket kutyat a vilag vegere el akar utaztatni a posztolo, de kozben egy gyerek neki nem fer bele az eletebe, pedig annnnnyira naggggyon akarja! Raadasul egy gyereknevelesre szerintem alkalmatlanabb helyre tervez koltozni, mint ahol most el. Jo, munkat esetleg ott kapna, ami total nem biztos, de elorelepesnek nem tunik ez a Kolumbiaba koltozes, inkabb menekulesnek. Munkajarol, szakmajarol meg mindig semmit nem tudunk, eselyeket igy felmerni lehetetlen.
Ertem en, hogy most szar Spanyolorszagban elni, de szerintem Kolumbiaba is csak akkor erdemes elmenni, ha elorelepeskent elheti meg az illeto. Nem pedig a bizonytalanba. Na ez az onbecsapas.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.03.09. 17:19:49

Kolumbia, szólnak a vészcsengők nekem is :-) viszont mi mindent kaptam én is, mikor Burmába költöztem. különbség: voltam ott előtte, tudtam, mibe vágok bele. gyáva kukac lennék ismeretlen helyre költözni, szerintem nagyon vagány mindenki, aki képes erre :-)

ABL CA 2013.03.09. 17:20:39

Most, hogy meghalt a kolumbiai elnok, egy kicsit fordul(hat) a kocka. A Del-Amerikaiak eleg forrofeju nepseg, par perc alatt kepesek forradalmat csinalni.

Maxvel, mi a velemenyed?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.09. 17:22:57

@zopilote:

"Hogy engedte ezt meg az USA es miert?"

Az USA hatalma sem végtelen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.09. 17:24:09

@ABL CA:

Alapvetően előbb-utóbb egész Latin-Amerikában marxista államok lesznek, a nagy többség ezt akarja. Az USA befolyása meg csökken.

Sanyi9 2013.03.09. 17:26:02

@Quercus58: nyugaton is nagy kulonbseg van a keresetek kozott, avval a kulonbseggel, hogy ha atlagos fizetesbol is jol meg lehet elni, akkor nem zavar, hogy mas tizszer annyit keres.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.09. 17:32:05

@morsels:

Igen, a gazdag arab országokban ez a recept. Az összes állampolgár az elithez tartozik. A piszkos munkát meg vendégmunkások végzik, elsősorban szegényebb arab államokból, Indiából, Pakisztánból. A vendégmunkásnak nulla körüli esélye van, hogy állampolgár legyen. (Csak akkor lehet beadni kérelmet állampolgárságra, ha az ember már legalább 10 éve házas helyi állampolgárral.) Így nincs szociális és politikai probléma. S demokrácia utáni igény sincs. Persze ez csak azért működik, mert van egy óriási kincs, az olaj, melyből ezt finanszírozni lehet.

Taxomükke (UK) 2013.03.09. 17:32:40

@ABL CA: Az nem a venezuelai elnok volt veletlenul?
@sparklie: Abban speciel egyetertek, hogy hulyeseg azon gondolkodni, hogy Kolumbiaba megy, kutyakkal vagy anelkul, a gyerek viszont tul nagy teher lenne...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.09. 17:36:08

@sparklie:

Aki a kutyáját elhagyja, mert utazik, az másban sem megbizható ember.

A háziállat az őskortól kezdve az ember társa, s gondozása alapvető, magától értetődő feladat. Ez csak akkor nincs, ha extrém körülmény lép fel, pl. éhinség, amikor az emberek megeszik még a kutyájukat is. Pl. a kutyánál már az ősember is etette a saját kutyáit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 17:41:12

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: erre nem vennek merget
egyelore meg onnan szoknek ide, nem innen oda

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.09. 17:41:44

@Sanyi9:

Minél magasabb valahol az átlagkereset, annál kisebbek a különbségek.

Ezt úgy szokás mérni, hogy megnézik a béreket, s megállapítják az alsó és a felső 10 % bérét. A különbség Észak-Európában 1:5, Dél-Európában 1:7, a volt kommunista államokban 1:10, Latin-Amerikában meg 1:15. Most ezt fejből mondom, vannak erről pontos kimutatások.

is 2013.03.09. 17:43:15

@hagyma: két kolumbiai beszélget:

mondjuk en total nem is ertem egyaltalan a gondolat is hogy merul fel, hogy mennyunk magyarországra?

@poszt: ez a gazdasági világválság, ami most leginkább európai. még évekig fog tartani, mielőtt jobb lesz. tízmillióknak kell lejjebb adni az életszínvonalból, és azt mondani, hogy hát akkor így is meg lehet élni.

ABL CA 2013.03.09. 17:43:31

Pardon, tevedtem, Chavez Venezuela elnoke volt. Bar a "2 perc alatt forradalomat" arrafele fenntartom.

33621 2013.03.09. 17:44:33

@Turchi:
Egy ország beszámolót írhatnál, vagy a te saját életedről. Hogyan kerültél ki?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 17:53:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: a kutya huseges tars, de ha pl a csaladom, a gyerekem megelhetese miatt kulfoldre kell koltoznom, akkor a kutyamat inkabb veszitem el / megy menhelyre pl./ mint a felesegemet vagy a gyerekemet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 17:57:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: de, cafolja
amerikaban nincs marxizmus es Ok ide vagynak

a tobbseg azt sem tudja mi az a marxizmus, nem hogy arra vagyna
haggyuk mar

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 17:58:32

@is: nem is jonnek, vagy mennek
minek menne kolumbiai magyarorszagra?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 18:05:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: OK de ha utaznod KELL es a kutyadat NEM viheted
akkor maradsz a kutya miatt?

spangola 2013.03.09. 18:06:28

@szerengeti: Szerintem Roxynak van két kutyája Madridban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 18:25:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: hat mindent meg lehet oldani
pl ott haggyuk a kutyat valkire
a kutya nem fog belehalni
/volt kutyam es sosem ahgytam senkire, oregsegere el kellett altatni, mert mar annyira oreg volt, meg is tettuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 18:26:32

es remelem velem is megteszik ha mar fel sem tudok kelni az agybol

2013.03.09. 18:30:08

@33621: Köszönöm az érdeklődést, de igyekszem a háttérben maradni, nem szeretném az életünket túl részletezni, de ahogy itt olvasgatok, néha nem bírom megállni, hogy ne szóljak hozzá :-). A blogomon van pár részlet, azért össze lehet rakni néhány infót. Azért egyszer lehet hogy leírom, főleg ha már végleg otthon leszek. Utólag minden szebb és egyszerűbb. Leginkább azért nem írok, mert nem vagyunk állandó helyen, mire lenne mit írni, már haza is mentünk, vagy másik helyre, valamint rutinos blogoló vagyok, tudom előre, bármit írok, ízeke szednek a kedves olvasók, nekem meg mostanában inkább nyugalomra lenne szükségem. :-)

2013.03.09. 18:32:47

@Turchi: jav. ízeke= ízekre

spangola 2013.03.09. 18:34:10

A posztolónak csak annyit tudok segíteni, hogy én rengeteget olvastam Dél-Amerikáról, sajnos még nem éltem ott, tehát költözéshez alapot adó véleményem nem lehet.

Amiket olvastam és leveleztem másokkal, és amiket olvastam latin blogokon (pl. az általad említett panamericana) az alapján 3 országba mennék: Chile, Argentina, Uruguay.

Chile tájai rendkívül szépek, az ország, én úgy tudom az 1. vagy 2. leggazdagabb a kontinensen (salétrom, réz, arany, ezüst), mindhárom ország európai, és Chile nagyon biztonságos, nem akarják átverni a gringókat, nincs korrupció, nem késelnek meg 5 méterre a rendőröktől, mint Brazilban.

Azt olvastam, hogy Chile az egyik legdrágább a kontinensen, ami annyit tesz, hogy kb. olyanok az árak, mint itthon Mo-on.

Chilében külön spanyol nyelvjárás van, amit állítólag nehéz megszokni, és ami állítólag a legcsúnyább spanyol.

Kolumbiába én is mennék, de nem élni, csak szétnézni. Valami furcsa okból az online nyelvtanfolyamon, ahol spanyolt tanultam, mindig a kolumbiai segítőtársaimnak volt a legszebb spanyolja (igaz, mexikói ismerősöm nem volt), olyan orgánumuk és spanyol kiejtésük volt, mint itthon egy szinkronszínésznek. Hanganyagokat mondtak fel nekem spanyolul, hogy halljam az eredeti kiejtést, konkrétan a kolumbiai srácok hangjától elaléltam.

A másik privát véleményem, hogy köztudott, hogy Kolumbiában a nők gyönyörűek, az egyik leggyönyörűbbek a világon,
míg Chilében ez annyira nem jellemző.
Csak jobb egy olyan Chilében élni, ahol te vagy a gyönyörű nő, mint Kolumbiában, ahol eltűnsz a sok bombanő közt.

De! Ahogy leírtad a helyzetet, amiben most vagytok Spanyolban, én mindenképp mennék Dél-Amerikába.
Buena suerte!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 18:49:00

@spangola: kolumbiaban gyonyoruek a nok???
meg chileben?
ohbazmeg

spangola 2013.03.09. 18:49:41

@hagyma: olvasd már el, nem ezt írtam, chilében azt mondják, hogy NEM gyönyörűek a nők.

spangola 2013.03.09. 18:50:39

@hagyma: vagy magyarul megy nem megy a szövegértő olvasás?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 18:53:19

@spangola: OK
de kolumbiaban ugyanolyanok, mint chileben
kicsik es szorosek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 18:54:37

sot
\chilebol meg jobbakkal is talalkoztam
egesz delamerika kicsi kockafeju es szoros
ja es mexiko is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 18:56:52

najo, meg a braziloknal van felhozatal, de az az europai beutes miatt van
argentina detto
kolumbiaban eppen nem sok a beutes, meg is latszik rajtuk
aranyosak
csak nem a mi izlesunk
mexiko meg.....
haggyuk is

Muscari 2013.03.09. 19:52:53

OFF
Tud valaki Londonban magan szemeszorvost? Nem muszaj, hogy magyar legyen, de surgosen kene egy ismerosomnek, GP-hez nem akar menni, mert sokaig tart.
Thanks

Muscari 2013.03.09. 20:09:42

Sajnalom, hogy a posztolo ismetelten nem jelentkezik. A magam reszerol en is Chilet vagy Uruguayt reszesitenem elonyben Colombiaval szemben, ha mar mindenaron D-Amerika. En is ugy hallottam, hogy sokan koltoznek Spanyolorszagbol arrafele, de hat tenyleg jo lenne tudni a posztolo foglalkozasat. Meg kene keresni a regebbi posztjat, de most lusta vagyok, vagy inkabb csak faradt...

zopilote 2013.03.09. 20:26:41

@hagyma:
Az Appalache hegysegben es kornyeken meg rondak a nok, raadasul butak is.
Nem csoda, a moonshine es inbreed hatasa :)
Ez van olyan altalanositas, hogy a del - amerikai szoros es kockafeju:)
Ez a szor az agyadra megy vazze:) Arrol hallottal mar, hogy a szoros noknek
nagyobb a libidoja? :) Azert tuzesek a del - amerikaiak es szaporak, mint a nyulak:)
Azt mondjak, a venezuelai nok is csinosak. Nem egy volt mar vilagszepe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 20:53:25

@zopilote: hat a szorossel az igenytelenseguket probalom kifejezni, ami masban is megnyilvanul
szepsegkiraslynokrol ne beszeljunk, mert eleve kivetel
en az atlagrol beszelek
hat, felenk eleg vegyes a felhozatal az teny

zopilote 2013.03.09. 20:59:59

@hagyma:
Szoros labu not meg nem lattam Latin - Amerikaban, ellenben Vancouverben annal tobbet:) Es mind feher volt:)

Mrsmihaly 2013.03.09. 21:07:35

Nem olvastam el a sok hozzaszolast. Tudom hogy a spanyol es a portugal nyelv 2 kulönbözö, de mivel megertik egymast, igy en inkabb Brazilia fele vennem az iranyt, vagy Venezuelaba. Igaz ott az elnök nemreg halt meg, de hamarosan a kedelyek lecsillapodnak, amint megtörtenik az Uj elnök valasztasa. Mindket orszag gazdasaga stabil es növekvö. En ott neznek munka ugyben körul az interneten. Vagy meg 1 jo lehetöseg, hajora menni dolgozni. Bar en innen eszakrol irok, ahol a gazdasagi valsagot könnyeden ateltuk, es jol kijöttunk belöle. Sajnos sved vagy norveg nyelv tudasa nelkul nem ajanlott idé költözni. Meg a takaritoi allasokhoz is kerik a nyelv beszedet es irni, olvasni tudni kell ezeken a nyelveken. Sok sikert kivanok a döntesetekhez.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 21:13:14

@Mrsmihaly: hat azert a portugal meg a spanyol nem biztos, hogy megerti egymast, masreszt minek menne egy magyar delamerikaba?
tovabbra sem ertem
mondjuk ismerek amerikait aki NDK-ba koltozott de az hires volt
@zopilote: en ertem hogy latinamerika buzi vagy/meg mexiko/ de ha te nem lattal szoros labu not delamerikaban akkor Te valoszinuleg csak ugy 5 csillagos szallodakban eltel, vagy vak vagy

spangola 2013.03.09. 21:19:08

@zopilote, @hagyma:
ja, a kolumbiai és venezuelai nők a szépségversenyeken sokszor szép helyeket érnek el, nem véletlenül.

Örülök, hogy írtad, hogy a szőrös nők szenvedélyesebbek, ez igaz! Hagyma! Én is szőrös vagyok, de képzeld, szőrtelenítek.

De hát hagymának 114 nője volt már, mint tegnap kiderült, mégsem sikerült rájönnie, hogy ez a két dolog összefüggésben áll egymással.

Bár a szenvedélyes nőket csak olyan férfiak csípik, akik bírják a tempót és a van elég önbizalmuk, ami nem olyan gyakori.
És aki tudja kezelni őket az ágyon kívül is, mert az elég nehéz, ahhoz FÉRFInak kell lenni.

Szóval a szenvedélyes nőket kevés férfi csípi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 21:26:29

@spangola: 115
es ha szortelenitessz, akkor megsem vagy szoroslabu
errol beszelek

Mrsmihaly 2013.03.09. 21:29:14

@Quercus58: meg mindig jobb repulni, mint a börtönben ulni a Kadar diktatura alatt. Na Ö vezette az orszagot a zuhanas fele. Persze a többi haracsolo es sajat zsebre dolgozo politikus is besegitett Ebbe a mocskos jatekba. Ezt pedig a közeposztaly szivta meg, ök eltuntek, vagyis, elszegenyedtek.

spangola 2013.03.09. 22:03:45

@hagyma:

Nem értem, hogy miért jössz mindig a szőrös lábakkal.

Én természetes állapotomban mindenhol alapból nagyon szőrös vagyok, de érdekes módon deréktól lefelé alig-alig.

A karom pl. nagyon szőrös lenne, ha nem szőrteleníteném.

115 nőből ilyet nem láttál még?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 22:07:30

@spangola: nem jovok vele
amit ki akarok fejezni vele
igenytelenek a testukre nezve
es ez teny
de ez sok magyarra is igaz , nem csak a delamerikaiakra
es ott is van kivetel
szeretem, ha egy no karbantartja magat
legyen az akarki
aki ilyen volt, azt lattam
na azok a 115 felettiek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 22:30:21

szoval kedves posztolo, ha a kerdes tenyleges
ne mennyel kolumbiaba
ha spanyolorszag mar nem mukodik/ eleve rossz valasztas volt amugy/ akkor nemtorszag svedorszag, anglia, eszak-emerika, ausztralia, vagy magyarorszag
kolumbianal albania is jobb

montroyal ( CAN qc) 2013.03.09. 22:45:51

@spangola: deréktól lefelé alig-alig

na ma csak olvasgatok de ez felkeltette a figyelmemet .. valami bizonyitekok. fotok .. hol lehet megnezni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.09. 22:51:17

@montroyal: engem derektol felfele is erdekel,, nincs is szebb egy szep szoros noi mellnel

montroyal ( CAN qc) 2013.03.09. 22:52:37

@hagyma: jo teljes alaku kepeket kérunk..

hádeváu 2013.03.09. 22:53:10

@sparklie:
" kutyat tartani netto hulyeseg, nagyapameknak is volt, szerettem, de tudom, hogy amit manapsag az emberek belelatnak, az tarspotlekka teszi oket, antorpomorfizaljak, felrzhazzak emberi tulajdonsagokkal: huseg, szeretet, becsuletesseg
kozben osztonlenyek
nem baj ez, csak nem utaztatnam sok-sok ezer kilometeren at, megiscsak egy allat"

Ha netto hülyeségnek tartod,akkor minek tartottál kutyát?
Ja,hogy amig hasznod volt belőle addig kellett.
A használt ruháimat sem dobom a szemétbe, nemhogy egy kutyát!
Elaltani az állatot csak mert nem kell már neked,hát ez valami szánalmas.:(
Találhattál volna más megoldást is, hogy megszabadulj tőlük.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.09. 23:20:14

@Quercus58: ehhez a fujj kadar atkos es most bezzeghez van kerdesem biztos valaki jobban ert hozza mert én 25 eve nem elek otthon
nagyon jo reakcio ,hogy ha soknak, a nagy atlagnak, a lét biztonsag jobb volt az atkosban , rogton kotelezo azt valaszolni persze persze , de mind adosagbol volt es ugy is osszeomlott volna...én azert olvastam mar valahol es javitsatok ki , az elmult 20 év demokraciajaban sokszor(?) tobb kolcsont vettek fel nagyobb az adosag és persze egyesek superul profitaltak belole de sokkal tobb a szegeny remenytelen ember ...akkor ez is egy nepamitas hogy is van ez?

VíziLó 2013.03.09. 23:35:56

@montroyal: Ez az áljóléti - valójában csak adóssághalmozó és a következő nemzedék jövőjét felélő - rendszerek sajátossága, akár diktatórikusan, akár demokratikusan csinálják. Azok a társadalmak, ahol az emberek nem a saját munkájuk és erőfeszítésüktől várják az életük egyengetését és a problémáik megoldását, hanem az államtól, népvezérektől vagy világmegváltó ideológiáktól, az hosszú távon teljesen életképtelen és összeomlik.

zopilote 2013.03.09. 23:59:20

@hagyma:
Nem vagyok Del - Amerika buzi, de Mexikot szeretem, a jo ido miatt es hogy eltem ott. Tenyleg nem lattam szoros labu not, pedig sok helyen megfordultam, 5 csillagos szallodaban csak parszor, kis varosokban es falukban annal tobben laktam. Es hogy oszinte legyek, nem annyira tetszenek a mexikoi nok. De a magyarok sem, a kanadaiakat kedvelem, kinezesre. Es a szlav tipusu, kerekarcu, teltebbeket. De izlesek es pofonok, tudod. Szerintem Mexikoban a nok tobbet koltenek borotvara, mint amit anyagi helyzetuk megenged. Jo uzlet:)

M. Péter 2013.03.10. 00:02:25

@morsels: Hol van az állam tulajdonában valam amiből osztogatnak? Falklandon nem osztogatnak, Francia Guyanában meg a párizsi kormány, vagyis a francia adófizetők fizetik a segélyeket.

spangola 2013.03.10. 00:13:59

@montroyal:

:) nem vezetek blogot, úgyhogy sehol nem tudod megtekinteni, mint hagymát a blogján.
Hogy kiábrándítsalak, a karom viszont természetes állapotában olyan szőrös, mint egy férfinak, sőt, minden kapcsolatomban az én karom szőrösebb volt, mint a férfié, akivel voltam.
Persze ők ezt nem látták, szőrtelenítem.

Viszont cserébe a természet adott szép nagy szempillákat, nekem nem kell műszempilla.

spangola 2013.03.10. 00:18:11

@hagyma:

"engem derektol felfele is erdekel,, nincs is szebb egy szep szoros noi mellnel" :)

Igen, az a leggázabb, ha valaki szőrös mellel megy az ágyba:)

M. Péter 2013.03.10. 00:26:20

@hagyma: Egyáltalán nem. Egyszerűen kicsi a lakosság, kevesebb mint 3000 ember, viszont nagy halászterületük van, ebből jól meg lehet élni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 00:26:43

@montroyal: hat tetszik nem tetszik a haj;ektalanok nem az aluljaroban aludtak
az adossaga az orszagnak sokmilliarddal kevesebb volt
es a "szocializmus" ellenere valahogy baratsagosabbak voltak az emberek egymas kozott
bar pontosan en sem tudom ma mi van otthon, mert 15 eve nem jartam arra
@zopilote: azt eszrevettem, hpgy rajongsz mexikoert
en nem
@spangola: szorost irtam nem szorost:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.10. 00:27:54

@M. Péter: elhiszem, de anglia pumpalja oda a penzt, az tuti
ez presztzskerdes

Világpolgár2012 2013.03.10. 00:47:51

@Muscari:
Én a Lister Hospital-t ajánlanám Chelsea-ben.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 01:25:17

@spangola: természet adott szép nagy szempillákat,
hat ez nagyszeru!! en ugyis mindig eloszor a nok szemet nezem..DD

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 01:27:22

@VíziLó: most melyik rendszer? a régi vagy a mostani vagy mindketto ..

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 01:38:11

@hagyma: mint info nekem ugy tunik a HA bol is mindenki panaszkodik ,mindenki menekul, szoval elhetetlen az orszag semmi belso termeles , es kirabolva az orszag mintha regebben nem voltak ezek a hangok, viszont akik kozel vannak a husosfazekhoz ismerek parat meg olvasok is mind kapcsolatokbol rablasbol mutyizasbol nagyon jol elnek es ezek akik nem mennek kulfoldre csak nyaralni .. es fujjj az atkos nekem mindegy inkabb hallgatom a velemenyeket , en MO-on portas voltam a legjobb discokba ahol osszeszedtem annyit hogy 2 teherautoval fuvaroztam termeszetesen kapcsolatok alapjan mindig volt munkam es ugy szamlaztunk mindenkinek jo legyen ..

spangola 2013.03.10. 12:16:52

@montroyal:

Na, látom, nem olyan könnyű téged kiábrándítani, ahogy látom, a negatívomok felett gyorsan átsiklasz.

Akkor most harmadjára és egyértelműen:
A karom természetes állapotában olyan szőrös, mint egy majomnak.:)

montroyal ( CAN qc) 2013.03.10. 15:08:14

@spangola: olyan aranyos majmokat lattam az allatkertbe....DD

zopilote 2013.03.10. 16:36:31

Kolumbiaba a csinos nok, a finom kave es a cumbia miatt mennek csak :)

bubblelulu 2013.03.10. 22:01:53

Melegen és szívből ajánlom Kolumbiát, amikor ott töltöttem pár hónapot néhány éve, folyamatosan pozitívan csalódtam mindenben. Azóta is vágyom vissza, gondolkodás nélkül mennék! Két ismerősöm is élt ott, igaz ők Bogotában, de imádták és azóta is imádják, bár már hazajöttek. Medellinben nem voltam, de csupa jókat hallottam. :)

Zka77 2013.03.12. 10:17:15

Én simán mennék Medellínbe a helyedben, nagyon jó helynek tűnt a Panamerica alapján (mármint a szerencsésebb részei, mint Medellín is) és ami a legfontosabb, az az ország nem hanyatlóban, hanem felívelőben van.

tucano 2013.03.12. 16:26:12

@hagyma: teljesen érthető, magam is hasonlóképpen.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása