oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. február 26. 06:51,  És akkor jön a számlás ember… 184 komment

2013. február 26. 06:51 Határátkelő

És akkor jön a számlás ember…

Egyiptom sok magyarnak is kedvelt turistacélpontja volt (amíg oda mertünk menni...), de mindjárt más a kép, ha dolgozni is szeretnénk, vagy muszáj. Tímea ma arról ír (korábban a tömegközlekedésről küldött posztot), hogyan is találhatunk magunknak munkát és mi mennyibe kerül – azaz egész kis kalauzt kapunk a mindennapi élethez (a benzin literje például 70 forint). Kiderül az is, mi van akkor, ha jön a számlás ember...

park.jpg

„Nílus, a híres gizai piramisok, a Vörös-tenger csodálatos élővilága, ragyogó napsütés, pálmafák, a végtelen Szahara homokdűnéi, kedves egyiptomi emberek. Mindez szép és jó, de nyilván felmerül az emberben a kérdés: mégis mit lehet magunkkal kezdeni ebben a gyönyörű, nyüzsgő, európai szemnek kissé talán zűrzavaros sivatagi országban, ha az ember éppenséggel nem turistaként csöppen ide?

Előrebocsátom, hogy a következőkben saját tapasztalataimat írom le, ahogyan azt én láttam-hallottam. Természetesen ez alól mindig vannak kivételek.

A legkedveltebb szakmák

Először is hadd kezdjem magukkal az egyiptomiakkal. Egy kis túlzással élve négy féle pozíciót betöltő egyiptomival fogsz találkozni: orvos, gyógyszerész, mérnök és tanár.

Én, ha egy eddig számomra ismeretlen egyiptomival beszélgetek először, viccesen nem azt kérdezem meg tőle, hogy mi a foglalkozása, hanem hogy mérnök, gyógyszerész vagy éppen tanár-e. És valóban: az esetek 90%-ban az illető biztosan a négy közül valamelyik területen dolgozik.

Természetesen van itt is rendőr, média vagy politika szakon végzett, tűzoltó, autószerelő, amit akarsz, de a legnépszerűbb mégis a négy fentebb felsorolt szakma, abból is első helyen áll a mérnök, majd második helyezett a gyógyszerész osztozva az orvossal, és ezután következik bronzérmesként a tanári pálya.

Fizetések

Az átlagfizetés, mint mindenhol, itt is a munkahelytől, pozíciótól függ. Azért hogy némi fogalma legyen az embernek: egy mérnök átlagban 5000-7000 egyiptomi fontot (nettó) megkeres havonta, ami átszámolva 165.000-230.000 Ft-ot jelent. (Az összes további fizetést is nettóban kell érteni).

Egy banki dolgozó szintén ebbe a kategóriába sorolható, sok esetben ennek a dupláját is megkeresi akár. Viszont egy tanári fizetés, Magyarországhoz hasonlóan, sehol sincsen ezekhez képest. Egy állami iskolában tanító keresete nagyon alacsony. Nem ritka, hogy a szerencsétlen csupán 700 fontot kap kézhez havonta, ami 24.000 Ft... De ebbe a kategóriába sorolható még az állami hivatalokban dolgozók fizetése is.

Egyiptomban nagyon sok a nemzetközi (international) - amerikai, brit, német, kanadai, francia - iskola, ahol a fizetési átlag azért magasabb egy állami iskoláénál, általában olyan 1500 fontnál (51.000 Ft) kezdődik. Éppenséggel amennyit tandíjként beszed az iskola a szülőktől egy-egy tanévre (510.000 - 680.000 Ft per tanév), igazán lehetne ez a bér kicsit magasabb is.

házak.jpg

Csak érdekességképpen megemlíteném egy portás fizetését. Itt szinte minden lakóházhoz tartozik egy, az alsó szinten lakó portás, aki hetente egyszer letakarítja a lépcsőházat, reggelente lemossa a kocsikat, leviszi a szemetet, és ha valamelyik lakó a közértből, gyógyszertárból, innen-onnan óhajtana valamit, akkor csak lecsörög neki a kaputelefonon keresztül és ő máris hozza azt.

Mindezért a lakók lakásonként olyan 50 fontot fizetnek neki minden hónapban. Tegyük fel, hogy a lakótömb 12 emeletes és minden emeleten 4 lakás található, mint például anyósoméknál is. Az összeszámolva 2400 font havi bért jelent a portásnak. Őrület! Nem is gondolná az ember, hogy többet keres, mint jónéhány ember!

Ennyit az egyiptomiakról.

Mihez kezdhetünk Kairóban külföldiként?

A külföldieket, nem minden esetben, de általában külön bánásmódban részesítik a munkáltatók. Mit értek ez alatt? Azt, hogy egy külföldi jelentkezőt például előbb fognak felvenni egy adott munkára, mint egy egyiptomit.

Egy iskolában kifejezetten elsőbbséget élvez egy külföldi egy egyiptomival szemben, ha mondjuk nyelvtanári pozícióról van szó. Hiába van az egyiptominak angol szakos diplomája, ha van egy külföldi, akinek talán még nem is anyanyelve az angol, nincsen tanári, akár még semmilyen egyéb diplomája sem, de elfogadhatóan beszél angolul, mérget vehetsz rá, hogy a vezetőség a külföldit fogja választani.

Ráadásul nem csak hogy ő nyeri el a pozíciót, de nagy valószínűséggel a többi egyiptomi tanárnál magasabb fizetést is fog kapni. Ez majdnem minden munkahelyen így működik. Még arabul sem kell tudnod. Ez az egyiptomiakra nézve elég szomorú, ám külföldi szemmel viszont megnyugtató, hogy viszonylag rövid időn belül tudsz majd magadnak állást találni.

Nemzetközi iskolák, óvodák

Egy nemzetközi iskolában havonta 2500-3000 fontot (81.000-102.000 forint) tudsz megkeresni. Most már egyre több helyen kérnek diplomát, de sehol sem feltétel a tanári. Lehet az mérnöki, idegenforgalmi, akármilyen diploma, csak legyen.

(Éppenséggel a logikát nem nagyon látom benne. Ennyi erővel miért ne lehetne egy nem diplomásnak pályázni? Egy média szakon végzett diplomája annyit ér mintha nem is lenne, ha az illető némettanári állásra pályázik. )

Ami még jó az iskolákban, hogy mindegyiknek van külön busza, így nem kell aggódni, ha nem vezetsz Kairóban (ne is tedd, ha kedves az életed...), vagy netalán a hihetetlenül szervezett tömegközlekedés lehetőségével sem szeretnél élni, mert szerencsére van lehetőséged az iskolai külön busszal munkába menni- jönni.

Ezt persze levonják a fizetésedből, durván 100-120 fontot havonta, de legalább házhoz jön és házhoz is visz vissza. Általában nem csak iskoláknak, de minden nagyobb munkahelynek van ilyen külön busza. Most hirtelen a Vodafone meg az Egyptair jutnak eszembe példának, de számos másik cég dolgozóinak is biztosítják ezt a kényelmet.

kikötő.jpg

Ha óvodában szeretnél dolgozni, nyugodtan zsebre vághatod a diplomádat, ugyanis oda biztosan nem fog kelleni. (Legalábbis én még nem találkoztam ilyennel, pedig jó pár óvodába adtam már be a jelentkezésemet és sehol sem volt ez alapfeltétel.)

Viszont kevesebb a fizetés: csak egyetlen ismert – keresztény vezetőségű – óvodáról tudok, ahol német barátnőm havi 3000 fontot keresett. Általában viszont 1000-1500 fontnál többet nem fogsz hó végén kézhez kapni még külföldiként sem.

Call centerek

A másik munkahelytípus, ahová külföldiként, angol, német, francia, olasz és egyéb nyelvtudás birtokában nyert ügyed van, az a call center. Vannak nagyobb cégek, mint a Vodafone, Orange, akiknek itt Kairóban is van kihelyezett központjuk és folyamatosan keresnek új munkaerőt.

De sok kisebb call center is létezik, akik főleg értékesítési ügynököket keresnek brit, amerikai, ausztráliai partnerek termékeinek eladására. Egy olyan nagy cégnél, mint a Vodafone, egy átlagfizetés 3000-4000 font, ami 102.000 -136.000 forintnak megfelelő összeg. Erre még rájön a bónusz is a teljesítményed függvényében.

Én jártam már nemzetközi iskolában, óvodában is. Legutóbbi munkahelyem egy brit call centerben volt, amit nagyon szerettem. Jó volt a munka, folyamatosan kaptunk mindenféle traininget, jó volt a társaság, minden hónapban szerveztek össznépi grillpartizást a kertben, az arabtudásom is sokat fejlődött, nem beszélve arról, hogy az egyiptomiakat is jobban megismered.

Ja, igen, majd elfelejtettem: ott sem igazán foglalkoznak azzal, hogy van-e diplomád vagy nincsen, sokkal fontosabb a nyelvtudás, legfőképpen a helyes kiejtés.

Égető szükség van mesteremberekre!

Továbbá szeretném buzdítani azokat a fodrászokat, kozmetikusokat, villany és-gázszerelőket, asztalosokat, burkolókat és mindenféle szakembert, akik el akarnak indulni a nagyvilágba szerencsét próbálni és egy kis kalandra is vágynak, kérem, Kairót válasszák úticélul!

Ugyanis (tisztelet a számos kivételnek) itt borzalmas munkát végez a legtöbb „mesterember", ugyanis nincsen olyan iskolai képzés, amely arra koncentrálna, hogy elsajátítsák egy szakma fortélyait.

A sztorimat a fodrásszal meg a szabóval ugyan későbbre tartogatom, de a lényeg, hogy itt csak és kizárólag ajánlás alapján szabad bárkihez is fordulni. Amit én sajnos nem tettem meg, illetve valószínűleg az illető, akit megkérdeztem hova mehetnék levágatni a hajam nem volt tisztában azzal, hogy amit az a bizonyos fodrász művel minden, csak nem éppen alapos munka.

Aki végül mégis Kairóban kötne ki, el ne felejtsen e-mailben tájékoztatni!

ház kerttel.jpg

Rezsi, havi kiadások

Ezek a számok sok embernek valószínűleg igen kevésnek hangozhatnak, így gondoltam a végére egy pár sort szentelnék még a rezsire és az egyéb havi kiadásokra is, hogy érzékeltessem, mire elég itt egy 50.000 Ft-os fizetés.

A rezsi, főleg a villanyszámla, attól függ, Kairó melyik részén laksz. Ugyanis van, ahol piti összeget fizetsz még akkor is, ha naponta viszonylag sokat megy a légkondi, van, ahol meg igen csak vigyázni kell, mennyit kapcsolod be egy nap, mert hó végén szép kis számlát kaphatsz kézhez.

A rezsi átlagban havonta mondjuk legyen 60 font. A múlt havi számlákra pillantva nálunk a gáz volt 15, a villany meg kerek 25 egyiptomi font úgy, hogy mi egész éjszakára égve hagyjuk a konyhában a villanyt.

A vízszámlát sajnos nem tudom, (de az sem lehet több 20 fontnál) ugyanis itt a számlák néha érdekesen jönnek. Van, mikor több hónapon keresztül meg sem kapom őket.

És akkor jön a számlás... vagy nem

Itt Kairóban minden hónapban házhoz jön a villany, víz- és a gázszámlás; nem járunk a postára befizetni őket és bankszámlával sem lehet sajnos elintézni. A vicc az egészben, hogy soha sem ugyanazon a napon jönnek ugyanabban az időpontban, hanem mindig máskor. Már ha jönnek ugyebár. :)

Tehát előfordult már, hogy fél éven keresztül akkor jött, mikor se én, se a férjem nem voltunk itthon. De semmi vész, nem kell tartani attól, hogy kikapcsolják a szolgáltatást. Egyszerűen csak szépen gyűjtögeted a számlákat és valamikor majd csak úgy hozza a sors, hogy ki is tudod őket fizetni.

Na, ha nagyon akarod, be is mehetsz az irodájukba és személyesen megteheted, de nem sokan vannak, akik ezzel a fajta fizetési móddal élnének. Ugyebár ha házhoz jön a számlás és ki sem fogják kapcsolni a szolgáltatást, mert már egy ideje nem fizettél, akkor minek mennénk be az irodába?! (Azért a számlások többsége megpróbál hétvégén jönni, hogy legyen is itthon valaki, bár így sem mindig jön össze a találka.)

Tehát a rezsit mindennel együtt havi 60 fontból megúszhatjuk, ami 2000Ft! Említettem a portást, az ő bére 50 font általában, nálunk ezen a környéken mondjuk ez csak 25 font.

A bevásárlásnál figyelni kell

A bevásárlás lehet esetleg drága mulatság, ha nem vigyázunk vele. Ami itt is drága, az a különféle húsok, illetve a sajtok. 1 kg csirkemell 30-35 font (950-1200Ft). A marhahús ennél jóval drágább, olyan 1600-2000 Ft is lehet kilója.

A zöldségek, gyümölcsök viszont nagyon jó áron vannak - kivétel pl. az alma, ami csak nyáron, pár hétig kapható 5 fontért kilója, amúgy 10-15 fontért árulják mindenütt.

Jelenleg a narancsnak, mandarinnak, banánnak és epernek van szezonja. 1 kiló narancs most 2 font, vagyis 70 forint, a banán 5 font, 162 Ft, az eper pedig 8 font, azaz 260 ft.

A zöldségek is ebben az árkategóriában mozognak. Tehát két főre, amennyiben nem minden nap eszik az ember húst, 500-600 fontból kényelmesen, gyümölccsel, zöldségekkel, mindennel együtt be lehet vásárolni.

Na, mindjárt nagyon irigy lesz mindenki, mikor elmondom, hogy 1 liter benzin 2 fontba, azaz 70 Ft-ba kerül! Jó, mi? :)

Most akkor sok vagy kevés?

Tehát mindent összevéve két főre a havi kiadás portástul, benzinestől, internetestül (ami 100-150 font havonta) nem lesz több 1000-1100 fontnál. Így már azért az az 1500 fontos fizetés sem hangzik olyan túl rosszul, nem igaz?

Nyilván ennél lehet jóval többet is elkölteni havonta. Illetve azt is tudni kell, hogy ebben nincs benne egy étterembe, moziba, cukrászdába való kiruccanás. (Itt az emberek sokat járnak ilyen helyekre, hetente többször esznek utcai falatozóknál, rendszeresen járnak parkokba, mozikba.)

Aztán ott van még a lakhatás kérdése: aki nem saját lakásban lakik, hanem bérel, számíthat rá, hogy a havi bérleti díj (amennyiben kulturált környezetben, kulturált lakásban szeretne élni) nem lesz kevesebb 1300-1500 fontnál. Na így viszont nem lesz elég az a havi 1500 fontos kereset.

A végére befejezésképpen elmondanám, hogy itt sok iskolában, médiában és egyéb irodákban dolgozó - jómagam is - nem bankszámlára átutalva, hanem a hó végén, névre szóló borítékban kapja a fizetését. Az idősebbeket valószínűleg most nem leptem meg, de nekem ez teljesen új élmény volt..."

(Tímea blogját itt olvashatjátok. A mai képeket is ő küldte.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyiptom

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr785105637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2013.02.26. 07:11:30

Hat én azt tapasztaltam széleskörű világjárâsom során,ahol arab-roma-nèger hatalomba kerül,ott minden szarrà vâlik.

Az életem veszélybe volt,mikor Hurkadai utam során a sofőr éjszaka csak akkor kapcsolta fel a lámpát - egy pillanatra-mikor jött szembe egy autó.
Egyiptombôl pont elèg egy hèt,egyèbkènt a turista helyek telivannak ruszkikkal.

NIKI LAURA 2013.02.26. 07:16:54

Tudjatok mi az absolut dilemma?
Ingyen disznóhús szombaton Izraelben.

Gazdag èszaki orszâgokbn lakni,dolgozni a hidegben,számos depresszióval küzdve,vagy inkább a jó meleg Egyiptom egy Call centerben...:))

tableno 2013.02.26. 07:40:15

Egyáltalán, hogy jutna eszébe valakinek, hogy Egyiptomba menjen dolgozni, ha csak nem kiküldött expatként, vagy házasság révén? A posztoló például hogy került oda?

Egon Krenz 2013.02.26. 08:08:20

@NIKI LAURA: Melyik országban vannak romák a hatalomban?

Egyébként én sem élnék Egyiptomban még ha fizetnének sem.

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2013.02.26. 08:23:40

Max. a Vörös-tenger merülni, az viszont még innen is csodásnak számít!

Stupidella 2013.02.26. 08:39:46

Én pl szívesen élnék Egyiptomban -imádom a jó meleg időt és tetszett, főleg Alexandria-, de sajnos a szakmám (tetováló) arrafelé nem túl keresett.

2013.02.26. 08:58:51

Kedves posztiro, tudsz esetleg azzal kapcsolatban tanacsot adni hogy hogyan lehet munkavallalasi engedelyt kapni ha valakinek nincs egyiptomi hazastarsa? Tehat ha pl. en meg a baratom - mindketten brit allampolgarok - szeretnenk Egyiptomban dolgozni, milyen feltelelek kellenek ehhez? (Tudom hogy utana lehet nezni Google-on, de mivel te sok ott elo kulfoldit ismersz, gondolom nagyobb ralatasod van a dologra.)

2013.02.26. 09:01:10

Egyebkent nem ertem itt a sok negativ hozzaszolast, miert ne akarnanak emberek Egyiptomban elni? Vannak olyan kulfoldiek is akik Magyarorszagon akarnak elni, fogalmam sincs miert, de teny hogy elofordul. Mindenkinek masok a szempontjai.

Tökfőzelék (törölt) 2013.02.26. 09:07:17

Mindjárt jön a sok munkanélküli és munkában lógó kommentelő.

Jelentős részt képviselnek a külföldön élő, gyermeket nevelő, az ország nyelvét nem beszélő kommentelők is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 09:38:52

Mely piacokat lát el a kólcenter? Mert pl. a Vodafone európai kólcentere Budapesten van jelenleg.

tableno 2013.02.26. 09:51:08

@Tökfőzelék: köszönjük, hogy ezt megosztottad velünk.

Alice in Wonderland 888 2013.02.26. 09:53:15

Kedvem támadt "átugrani" hozzád Egyiptomba...mindig is szerettem volna látni, de mégis jobb lenne egy bennfentes szemével is...:)
Persze csak nyaralás szintjén és nem most.:)
Köszi a szuper és részletes posztot..várom a többit is!;)

Alice in Wonderland 888 2013.02.26. 09:54:34

@Tökfőzelék:
Wow, a jól értesült!;)
Nagyon mellé ment, szerintem...:)

tableno 2013.02.26. 09:54:38

@Mirjam2: Semmi negatív, inkább kíváncsi vagyok, hogy miért pont ott akarna élni valaki, hacsak nem egyiptológus régész. Egy szegény, politikailag instabil, néha kifejezetten veszélyes ország, ahol még jól keresni sem lehet. Kairo pedig egy túlzsúfolt, zajos, szennyezett, kellemetlen megapolisz. Szóval én például csak nagyon sok pénzért mennék oda, pedig amúgy semmi bajom a Közel-Kelettel.

Mrs. Clayton 2013.02.26. 10:03:40

@Tökfőzelék: akik közül is felülreprezentáltak a Londonban bölcsészdiplomával 15 éve mosogató angolul azóta se beszélő loserek
egyébként épp reggel hallottam a rádióban h 19 haltak meg Luxorban mert felrobbant egy hőlégballon
a leírásból sajnos egyértelműen kitűnik, h egyáltalán nem éri meg Egyiptomba költözni, a fizetés és a költségek talán kijöhet +-ra, de ott a klíma, közlekedés, lakás, ami bztosan - -ba fordítja az egészet

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.02.26. 10:06:27

Hat egyiptom szamomra sem vonzo, ha fizetnenek se mennek. Eleg rosszakat hallok mostanaban az orszagrol, bar van aki szereteti... pl a baratom, Egyip Tomi :P

Oldsmobile 2013.02.26. 10:08:38

Egyiptom....
Sosem vonzott sem az ország,sem a földrész. Nyaralni max,de ennyi..
Holeglufizni meg pláne nem :P

Wuppi 2013.02.26. 10:19:09

Mi eleg nagy hurghada-latogatok vagyunk a ferjemmel, ha jol szamolom, januarban 7. alkalommal jartunk ott. Ismerünk ott élö magyarokat, ugy tünik, a postban leirtak vonatkoznak Hurghadara is. MIrjam2! En ugy hallottam, hogy nyugat-europai vagy orosz utlevellek minden tovabbi nelkül kaphat az ember munkavallalasit!
Ami engem illet: dolgozni biztosan nem mennek oda, mert Nemetorszagban elek, a nemet szinvonalat nem cserelnem le az arabra, de azt elkepzelhetönem tartom, hogy a nyugdijas eveimben ott fogok kitelelni. 3-400 €-bol siman meg lehet elni. A nyari höseg nem vonz, akkor biztosan nem laknek ott.

2013.02.26. 10:19:54

@Mirjam2: "Egyebkent nem ertem itt a sok negativ hozzaszolast, miert ne akarnanak emberek Egyiptomban"
Tul koran van meg a reszletes kifejteshez, ugyhogy roviden: islam brotherhood -szamomra emiatt sziba sem johet Egyiptom

Wuppi 2013.02.26. 10:20:33

@Mirjam2: En ugy hallottam, hogy nyugat-europai utlevellel minden tovabbi nelkül kaphatsz tartozkodasi illetve munkavallalasi engedelyt.

basznivalo_egyiptologus 2013.02.26. 11:30:57

menne oda az akinek 6 anyja van.....meg asatasra se mostnaaban nemhogy ott lakni.
Pfff..mestermeberek!irany egyiptomba, az uj kanaan. Ha jo sokat meloztok meg talan havi 25 ezer Ft-ot is meg tudtok majd takaritani...

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.02.26. 11:57:51

Jó a poszt. A kommenteket meg kommerszitásuk, ismétlődésük, agyfaszi rátiójok okán elolvasni nem merem.

magyarlanykairoban 2013.02.26. 12:12:30

@tableno: Arabot jottem ki tanulni, aztan talalkoztam a ferjemmel is es itt ragadtam :) Csak ugy nem jon ide az ember az biztos, de ezt irtam is, hogy aki itt el annak nem a penz a motivacio, hacsak nem egyiptologus vagy kikuldott idegenvezeto az illeto akkor vagy tanulo, vagy hazassag reven van itt. nah meg a kovetsegi, magyar kulturhaz dolgozoi. :)

magyarlanykairoban 2013.02.26. 12:17:34

@Stupidella: Nah Alexandriaban en is nagyon szivesen elnek, sokkal tisztabb mint Kairo, rendezettebb, ott a tenger, mas a levego. Meseszep!

zopilote 2013.02.26. 12:19:08

Nemregen olvastam az interneten egy hosszu cikket angolul, hogy idosebb angol
holgyek szeretnek 15 - 25 evvel fiatalabb egyiptomi ferfiakhoz menni felesegul.
Nagyon erdekes volt, hogy ez milyen tarsadalmi problemakhoz vezet a Voros - ten-
ger melletti kis falvakban es szinte " ipari " mereteket olt lassan. Majd megkeresem
a cikket, ha lesz idom:)

magyarlanykairoban 2013.02.26. 12:21:12

@Mirjam2: hm, alig van ceg, akik kernenek munkavallaloit. eleg egy mezei vizum is, viszont a turista vizum csak par honapig ervenyes, 1-2szer ujithatod meg, aztan ennyi, ugyhogy a munkaltatot kerdezd errol, mert nekik kellene a munkaltatoi vizumot megcsinalni elvileg.

tableno 2013.02.26. 12:22:58

@magyarlanykairoban: akkor nem lőttem nagyon mellé! :)

qengland 2013.02.26. 12:26:25

@Tökfőzelék: és te melyik vagy? én a munkában lógó :) persze amennyit én lógok ...

magyarlanykairoban 2013.02.26. 12:30:35

@Wuppi: hat ha telelni akarsz itt akkor csak is Hurgada, mert en utalom itt Kairoban a telet, rettento hideg. Mar bent a futetlen szobaban. De meg futessel sem a legjobb.

THEHUNGARIANMINGLE · WWW.THEHUNGARIANMINGLE.COM 2013.02.26. 12:33:09

@hagyma: nem bizony!! ahol minarett van, oda biza nem megyunk :)))

magyarlanykairoban 2013.02.26. 12:34:31

@zopilote: es nem csak angol holgyek. En ezalol en lennek az egyik kivetel a 2 ev korkulombseggel, de jo sokan vannak, akiket megszeditenek a fiatal egyiptomi fiuk Hurgadan meg Sharmon. Varom a cikket!

THEHUNGARIANMINGLE · WWW.THEHUNGARIANMINGLE.COM 2013.02.26. 12:34:31

@NIKI LAURA: milyen roma hatalomrol tudsz te? :)) vagy indiara gondoltál?

magyarlanykairoban 2013.02.26. 12:37:41

@45eskoltozik: akkor bizony eleg korlatozottak a lehetosegek ugyanis meg Egerben is van minaret:)

zopilote 2013.02.26. 12:44:19

@Tökfőzelék:
" Mindjárt jön a sok munkanélküli és munkában lógó kommentelő. "
Mi a bajod a munkanelkuliekkel? :) Munkabol konnyu megelni, munka nelkul pedig
muveszet:) Miert ne kommentelne valaki munkahelyrol? Ha egyszer megteheti :)

zopilote 2013.02.26. 12:49:04

@magyarlanykairoban:
Igen, van minaret, de en meg nem jutottam fel a tetejere, pedig ott szulettem, ott
jartam iskolaba, evekig ott dolgoztam. Miota az eszemet tudom, mindig zarva van.

Kis-Vuk 2013.02.26. 12:55:01

@magyarlanykairoban: Pont ezt akartam mondani, mert hat en is egri vagyok aztan siman elfertunk egymas mellett a Minaret meg en :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 13:01:44

Nekem van egy egyiptológus haverom. Sőt, felvette az egyiptomi vallást is, annyire benne van a témában.

Egy gond van: szakmájából nem tud megélni. Így jelenleg az egyik mobilcégnél dolgozik mint ügyfélszolgálatos, s ezen kívül vállal diplomamunka írást történelem témában - évente van 8-10 megrendelése, mert elég sokat kér, mivel igyekszik csak kiváló munkát kiadni a kezéből.

Taxomükke (UK) 2013.02.26. 13:02:21

@Mirjam2: A minap panaszkodtal, milyen rossz Londonban a kozbiztonsag... elcserelned Egyiptomra? Most ezen meglepodtem. Amugy koszonom a multkori reszletes valaszt. Sajnalom, hogy ilyen csunya eseteitek voltak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 13:02:56

A cikkben leírt fizetési viszonyok borzasztóan hasonlítanak a bulgáriai viszonyokra egyébként.

Gyurcsótány Ferenc 2013.02.26. 13:07:05

@magyarlanykairoban: hat akiknek egyiptomi ferferi faj a foga az annyit is er.Vegignezve rajtuk tisztara mint a ciganysor.
Kb. olyanok lehetnek mind mint a dagadt mittomen katinka a joban rosszban sorozatbol a tuneziai surmokjaval mert mar csak ott talalt maganak kant.
Ugyan meg veletlenul sem egy europai utlevel remenyeben? Ah, dehogy.

zopilote 2013.02.26. 13:18:34

@Gyurcsótány Ferenc:
Ha magyar no lennek, inkabb valasztanek egy egyiptomi ferfit mint egy rasszista
turulmagyart:)

trolipotlo 2013.02.26. 13:26:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Hát ez nagyon nem így van, saját tapasztalat: Vodafone.de-t felmondtam de csak nem sikerült átadni a számomat az új szolgáltatónak. Call center felhív, hát sajnos minden ügyintéző foglalt, de beszélhetek a kairói németül beszélő munkatársakkal (nem akartam), vagy várok (kb. ameddig akarok). Persze ez a fícsör eddig nem volt, gondolom, csak a felmondott ügyfeleknek jár.

Az még lehet, hogy közben a kairóiak tovább kiszervezték a melót Bp-re. :)

Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent 2013.02.26. 13:32:12

@Gyurcsótány Ferenc: Ugyan, mit képzelsz!
Az írni olvasni nem tudó félcigány egyiptomi bunkó nem a jobb élet reményében megy férjhez undorral a dagadt európai öregasszonyokhoz 35évesen!
Hanem tiszta szerelemből!
Még a feltételezésed is sértő!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 13:34:02

@Gyurcsótány Ferenc:

Téves a kiindulópontod.

Hogyan lesz egy Egyiptomban élő egyiptominak magyar útlevele csak azért, mert a felesége magyar? Megsúgom: SEHOGY. Soha az életben nem lesz neki.

Ha nem élsz Mo-n, be se adhatod a magyar állampolgársági kérelmet! (Kivétel: ha magyar nemzetiségű, származású vagy és beszélsz magyarul.)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 13:34:35

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Volt kollégám ott dolgozik a budapesti irodában."

Hozzáteszem: NEM magyar ügyfelekkel foglalkozik ott.

Gyurcsótány Ferenc 2013.02.26. 13:34:59

@zopilote: come on. Hat ha valaki nem turulmagyar az tuti en vagyok.....es rasszista se csak szokomindo.
Persze hatalmas szerelem tombolhat egy kover, rusnya otvaros europai kozepkoru no meg egy huszoneves arab ferfi kozott.
Ah, dehogy meg veletlenul se a hazassagi business-t lehet eszrevenni mogotte. Az esetek 99.99%-a ez.Es ha ez neked rasszizmus....
Amugy meg igaza van a magyar kulugynek:sorra dobjak vissza a vizumkerelmuket a bejoveteluket megakadalyozando es meg anno a kulugy honlapjan is felhivtak az allampolgarok figyelmet,hogy tuneziaiak nem kaphatnak schengen vizumot,mert megbizhatatlan orszag....tok mindegy melyikrol van szo eszak afrikaban.Mind ugyanaz.Egyiptom is.Meg egyertelmuen igazolt "hazastarsi" vizumkerelmet is visszadobott a magyar nagykovetseg es a kulugy par eve.Szerintem most se valtozott a megitelesuk.

Gyurcsótány Ferenc 2013.02.26. 13:38:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: persze a celt emlitettem de az eszkoz ismert:
1. elcsabitani a hulye agyatlan europai rusnya not
2. elvenni/ravenni a hazassagra mert akkor alanyi jogon mar johetne is europaba
3. mar ha itt van elkiskiralykodik vagy par evet, totyog-lotyog csinalja az amerikat kozbe meg lehet felcsinal 1-2 not suttyomban
4. addigra megkapja az europai utlevelet es mar dobhatja is a kukaba a "szart" se ero regit es el Europaban mint marci hevesen.
Hat igy. Szerinted miert vadasznak europai nokre az udulotelepeken a szallodakban ezek a suttyok?

bobsys 2013.02.26. 13:48:39

Tuneziaig jutottam par eve, egy het eleg volt, soha meg a kornyekre sem megyek

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 13:51:52

@Gyurcsótány Ferenc:

Mivel 101 %-ban heteroszexuális férfi vagyok, az egyiptomi férfiakról nem tudok nyilatkozni. De a egyiptomi nőkről igen. S bizony nagyon sok gyönyörű egyiptomi nő van. Nem minden egyiptomi nő szép, de van ott az ősi kopt típus: hófehér bőr, sötét szem, sötét haj, alacsony termet - na ez gyönyörű típus.

Lásd:

www.yasmineniazy.com/site/?page_id=245#

cairoscene.com/scenario/wp-content/uploads/2012/09/lara-scandar.jpg

www.majalatouki.com/wp-content/uploads/2011/05/may-kassab_1.jpg

chobane.com/picture/Amal-Maher/amal_maher3.jpg

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 13:53:57

@Gyurcsótány Ferenc:

"Szerinted miert vadasznak europai nokre az udulotelepeken a szallodakban ezek a suttyok?"

Pénzért. Ez a tevékenység minden nagy üdülőhelyen létezik, neve "férfi prostituált". Bulgáriában is van ilyen, a helyi nevük "sirály", ugyanis mint a sirály lecsapnak a buta külföldi szexéhes nők pénzére.

Gyurcsótány Ferenc 2013.02.26. 13:57:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ezt nezd maxi mit talaltam a magyar kulugy honlapjan. Igaz ez Tunezia, de ide johet barmelyik eszak afrikai lepratelep is:

Nem ajánlatos utcai ismeretségek alapján közös programokba bonyolódni – annak ellenére, hogy a tunéziaiak többsége jelenleg is kimondottan barátságosan viszonyul a turistákhoz. Ugyancsak nem javasolt szállodában nőismeretséget kötni, ennek fordítottja még inkább igaz: különösen uniós tagságunk óta megnőtt a szakképzettség nélküli fiatal tunéziai férfiak – általában szállodai alkalmazottak, a bazárokban működő árusok – érdeklődése magyar hölgyek iránt, az utóbbi két év belső (és külpolitikai) folyamatainak hatására a tendencia kiterjedt a fiatal diplomásokra is.

Házasságipar

A Tunéziára (is) oly jellemző „házasságipar” egyre jelentősebb méreteket ölt, ezt a formát az illegális migrációt kiváltó hatékony eszköznek tekintve az utóbbi tizenöt évben a tökélyre futtatták tunéziai fiatalok az EU tagállamok irányában. A magyar relációt tekintve a beadott beutazási kérelmek minimum 90%-a un. vegyes-házaspárok, vagy házasságra készülő „vegyes-párok” tunéziai tagjai részéről érkezik be.

Az utóbbi hónapokban megfigyelhető, hogy a házasságipar által „megérintett” magyar hölgyekhez hasonlóan tunéziai fiatal férfiak is internetes portálokon egyeztetnek a különösen számukra fontos témakörben, a helyi szlengben bezness-nek nevezett házasságipar területén (a Bezness-hez részletes viselkedési kódexet dolgoztak ki meglehetősen rafinált formában). A valószínűsíthetően tunéziai fiatalok által külföldi szerverekről üzemeltetett portálokon a blog-bejegyzések arról tanúskodnak, hogy a fiatal, rendszerint szakképzetlen és munkával nem rendelkező, Tunézia elmaradott területein, vagy Európában (általában Olaszországban, de előfordulnak Franciaországból érkezett bejegyzések is) rendezetlen háttérrel (illegálisként „sans papier”) élő férfiak egyértelműen migrációs szándékkal keresik magyar hölgyek ismeretségét, a cél, bejutásuk biztosítása a Schengen övezetbe, vagy ottani tartózkodásuk legalizálása.

A bejegyzésekből kitűnik az is, hogy a „magyar feleség” csak egy lehetőség a sok közül – a „konzultációk” azt is egyértelművé teszik, hogy az „érdekeltek” egymás között ajánlgatják a különböző Schengen-államokban nőismeretség terén adódó lehetőségeket – a cél az övezet államaiban adódó kiskapuk, a leggyengébb láncszem kipuhatolása.

Viszonylag új momentumként jelentkezik, hogy – igaz Schengen-csatlakozásunkat követően már volt erre példa – tunéziai fiatalok a Schengen övezetben tevékenykedő magyar hölgyek ismeretségét keresik (Olaszország, Svédország, Németország stb.), vagy Németországban működő magyar (általában „munkaközvetítéssel” is foglalkozó) cégeken keresztül igyekeznek beutazási engedélyekhez jutni.

A kockázatok, terror-műveletek lehetősége kapcsán nyomatékkal kérjük a házasságkötésre készülő, magyar állampolgárságú hölgyeket egyéni útjaik mellőzésére. A házasságkötésre készülők tunéziai partnerei rendszerint az ország forró körzeteiből származnak, utazásukkal személyes biztonságukat, testi épségüket veszélyeztetik. A kockázatokat fokozza, hogy a jelzett területen (észak-nyugat, továbbá Bizerte és déli régiók), az utóbbi hónapokban már országos szinten is szalafista milíciák, nem egy esetben a hivatalos rendfenntartó erők inzultálnak helyi férfi társaságában utazó/található hölgyeket, „ellenőrzik” a szállodai szobákat házasságon kívül együtt tartózkodók után kutatva.

Wuppi 2013.02.26. 14:00:26

@magyarlanykairoban: Persze, csakis:-) Az esték még Hurghadában is hűvösek télen. Amint már írtam, eddig hétszer tapasztaltuk meg a hurghadai telet. Napközben a legjobb, amit ember csak kívánhat (25-28 fok), de esténként lehül, főleg,ha erős szép fúj.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 14:03:43

@Gyurcsótány Ferenc:

Ilyen van, ez tény. De a gond az, hogy jelen cikk írója nem illik be ebbe a kategóriába. Ugyanis az érdekházasságok esetében nem a küllföldi telepedik le ott, hanem az arab gyerek telepedik le Európában. Azaz nemigen alkalmas a leírt modell a konkrét eset leírására.

Wuppi 2013.02.26. 14:03:58

@Gyurcsótány Ferenc: minden szavaddal egyetértek! Mint középkorú európai nő, a saját bőrömön is megtapasztaltam,hogy vadásznak az egészen fiatal egyiptomi srácok a magamfajtára. Szerencsére én meglehetősen cinikus fajta vagyok, csak röhögni szoktam a (rossz angolsággal) elszavalt bókokon:-)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 14:07:41

@Wuppi:

Kubába kellene menned. Ott minden nőre vadásznak, 12 éves kortól 65 éves korig, sőt nem csak külföldire, hanem belföldire is. Az egyedül lévő nő nem tud úgy megmozdulni, hogy valaki ne szólítaná le, de legalábbis ne fütyölne rá. Ha viszont férfi van a nő mellett, akkor az a nő tabu, senki sem figyel rá.

Mrs. Clayton 2013.02.26. 14:08:22

@Gyurcsótány Ferenc: a fiúcskák már csak ez alapján felkeltették az érdeklődésemet, cukik lehetnek
Tunéziában esett meg velem, hogy minden cuccomat véletlenül bezártam a hotelszobába, mivel a kulcs is bent volt, így bikiniben voltam kénytelen segítséget kérni a recepción, a fickó, aki a vele szemben monokiniző német, 60 év körüli nyugdíjast ette épp a szemeivel, olyan hangon vázolta az általam megszegett írott és íratlan vallási szabályokat, h elsőre lefagytam, másodikra már én is hasonló stílusban beszélgettem vele, így végül küldött vkit kinyitni az ajtót
ehhez képest Egyiptomban soha nem tapasztaltam semmi kellemetlent, igaz egy német utazási iroda saját hoteljéből ki se tettem a lábamat, talán mert már a kapuban gépfegyveres őr állt, a reptértől a hotelig kb 3-4 fegyveres ellenőrző ponton kellett átjutni

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.02.26. 14:19:05

Azért jól lekurváztátok a posztolót.
Gratulálok "kultúremberek"

Gyurcsótány Ferenc 2013.02.26. 14:20:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: en egy szoval se mondtam,hogy O a hazassagi business reszese. Fura egy holgy az teny.Nekem inkabb csodabogar de attol en nem szolok ra egy rossz szot se.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.26. 14:20:31

@zopilote: egy bezárt minaretben születni és dolgozni nem semmi.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 14:30:36

@diggerdriver:

Nem. Gyurcsótány nem ezt mondta. Ő azt nyomozta ki, hogy a posztoló 50 év körüli csúnya magyar hölgy, a férje meg 20 éves félcigány suttyó.

:-)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 14:31:40

@Babette_:

Igen, ezen a furcsa, kissé zárt, de mégis a maga módján egzotikus életúton én is elgondolkoztam...

nyuszigonosz 2013.02.26. 14:41:05

A poszt érdekes. Én azért nem szereték Kairóban élni.

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Öröm olvasni a hozzászólásaidat!

@diggerdriver: MI lenne ha elöször is elolvasnád amit mások írnak, mielött véleményeznéd?

Wuppi 2013.02.26. 14:42:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Lehet, hogy furcsán jött le, de ÉN NEM VADÁSZOM FURCSA SZÍNŰ FIATAL FIÚKRA:D

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 14:44:24

@Wuppi:

Csak fiatal fehér fiúkra vadászol ezek szerint. Nem gond, Kubában sok a fehér.

:-)

Wuppi 2013.02.26. 14:45:48

@Jess G: hol jártál Egyiptomban? Melyik fürdőhelyen? Mert Hurghadan sem ellenőrzőpontok, sem fegyveres őrök nincsenek a hotelbejáratnál. Őrök vannak, de egyiknél sem látni fegyvert.

Wuppi 2013.02.26. 14:47:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: :D, szegény fejem, jól kimagyaráztam magam, igazad van:DDD Egyékként: már voltam Kubában, férfikísérettel, szóval tabunyanya voltam:D

tanato 2013.02.26. 14:50:32

@Gyurcsótány Ferenc: Házassági biznisz nem csak arab-eirópai viszonylatban van,van Európán belül is meg Latin-Amerikából,Ázsiából stb a gazdagabb régiók felé,nálunk pl a Kádár rendszerben volt egy Erdélyből és Kárpátaljából is Mo.-ra vándorlás céljából.Az USA is kiemelt célterület,biztosan sokan láttátok a híres Zöld Kártya című filmet,ami ezt járja körül.Vagy volt erről még több mint egy éve itt a HÁ-n egy poszt ausztrál viszonylatban is.Erről is volt régebben egy film a Muriel esküvője című,ahol egy európai sportoló akart elvenni egy nem túl szép kövér ausztrál lányt nagy pénzt ígérve neki,hogy ausztrál válogatott csapattag lehessen.Végül a lány beleszeretett az izmos jóképű sportolóba és nem fogadta el a pénzt,visszamondta az esküvőt,mert nem akarta becsapni saját magát az álházassággal.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.26. 14:59:26

Azt nagyon jó olvasni, hogy a tanári pálya ilyen divatos!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 15:00:25

@tanato:

Egy eset ezzel kapcsolatban. Bár a kapcsolat csak laza.

XY nagynénje nagyon akarta, hogy XY megházasodjon végre. Így meghívta magáhzo fiatal barátnőjét, QZ-t olyan időpontban, amikor tudta, hogy XY meg fogja őt látogatni.

Összeismerkedtek a fiatalok. S egy év múlva házasság lett a vége, majdnem.

A házasság előtt egy héttel XY örömmel mondja nagynénjének: micsoda véletlen, hogy pont akkor ott volt nála QZ. A nagynéni bevallja: nem volt az véletlen...

XY elképed ezen és üvölteni kezd: tehát a egész kapcsolatom alapja hazugság? Becsaptatok, én azt hittem, véletlen találkozás volt.

S XY szakított QZ-vel, esküvő lemondva, s azóta a nagynénjével sem beszél már.

Annagabi · http://annagabika.blogspot.hu/ 2013.02.26. 15:01:57

Nem értem,miért kell támadni valakit,aki itt is be tudott illeszkedni,és jól érzi magát!Én csak gratulálni tudok,érdekes lehet itt élni.
Amúgy már írtam,hogy Bécsben ismertem néhány egyiptomi srácot,mind irtó helyes,udvarias volt,és rózsaárusként dolgoztak.A bécsi asszonykák szívesen mentek hozzájuk,persze a srácok csak a vízum miatt házasodtak.

Annagabi · http://annagabika.blogspot.hu/ 2013.02.26. 15:03:55

@tanato:
Muriel esküvője egy nagyon jó film,+1 neked!

tanato 2013.02.26. 15:06:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Igen kissé tényleg hasonlít az említett ausztrál vígjáték történetére.Bár a filmeben először mindketten tudták hogy üzlet,de a kövérkés lányban kibontakozó szerelem a "menő" külsejű fiú iránt felébresztette benne a lelkiismeretet és el akarta kerülni a később nyilvánvalóan bekövetkező érzelmi buktát,mert a fiú csak "tiszta" üzletet akart.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 15:10:36

@Annagabi:

Egy magyar haverom úgy ment ki az USÁ-ban, hogy eleve ügynökségen keresztül vett egy amerikai álfeleséget. 15 ezer dollárt fizett érte. Aztán kapott zöldkártyát,s elváltak. 3 évig voltak álházasságban, szigorúan szexmentesen egyébként. Csak párszor laktak ténylegesen is együtt, ez azért kellett, mert a hatóság észreveheti, ha soha sincsenek együtt Most már van igazi felesége is, egy kubai csaj.

tanato 2013.02.26. 15:15:17

@Annagabi: Pontosan nagyon hasonló a főhős története Bridget JOneshoz tán még a két főszereplő külseje is egy kissé hasonló,nagyon aranyos,kedves vígjáték az esetlen,ide-oda kapkodó állandóan pénzzavarban levő ausztrál lányról.

magyarlanykairoban 2013.02.26. 15:18:28

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Bocsass meg, felre ne ertsd, nem kotoszkodesbol irom: olyan nincs hogy egyiptomi vallas. Illetve az lehet az iszlam, de lehet a kopt keresztenyseg is. Ha jol sejtem az iszlamra gondoltal, amit felvett a baratod, ami meg nem csak az egyiptomiak vallasa, de meg nem is csak az araboke. ( mondanad ezt egy itteni kopt keresztenynek, hogy egy kalap ala vetted ot a muszlimokkal. kicsit lenne csak merges:) ) Sot! A muszlimok tobbsege nem is arab. Sokan elfelejtik, hogy ott van Indonezia, Malajzia is am mint muszlim orszag. A torokok, a pakisztaniak, az afganok, de az iraniak sem arabok. Nem beszelve az "attertekrol" Europaban, Amerikaban.

magyarlanykairoban 2013.02.26. 15:21:40

@45eskoltozik: Kolompol helyette a templom harangja, nah? :) melyik a jobb? :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 15:29:17

@magyarlanykairoban:

Kösz, hogy felhívod a témára a figyelmet. Természetesen minden szavad igaz. Azonban félreértettél.

"olyan nincs hogy egyiptomi vallas"

De volt. S a haverom az ősi egyiptomi vallás híve.

magyarlanykairoban 2013.02.26. 15:30:08

@Gyurcsótány Ferenc: azert ennyire ne altalanositsunk ha lehet foleg ugy ha az illeto nem is jart meg itt, vagy ha igen, azt is csak turistakent tette. Itt is vannak nagyon rendes emberek, kulon neked a kovetkezo posztom az egyiptomi emberekrol fog szolni, hidd el, tudnal toluk is mit tanulni, foleg a tiszteletet meg a segitokezseget! Nem altalanositok, sajnos vannak itt is koszos emberek, bunozok, szegenyek, megbizhatatlanok, mint mindenhol. EUROPABAN IS! ennyire nem kellene oket sem lenezned, sem egy kalap ala venned. Miert lenne jobb az europai? csak mert europai? sajnalom az ilyen beszukult latasu embereket, aki azt hiszi a jo csakis nyugaton van. Kikene kapcsolni azt a tvt es kicsit korulnezni hogy mi az igaz es mi a nem, mellozni a rasszista megjegyzeseket es leszallni arrol a bizonyos magas lorol.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 15:42:32

@bpetya75:

Én is így gondoltam, amikor hallottam a történetet.

magyarlanykairoban 2013.02.26. 15:44:33

@Wuppi: nem tudom msot mi a helyzet, de par eve mikor en is turistakent voltam Sharmon meg Hurgadan, a hotel elott is voltak fegyveres orok. Eleg felelmetes volt. Van a blogomon egy cikk a forradalomrol, ugyanis volt szerencsem itt lenni. Tahrir terre nem mentem, de eleg volt otthonrol megelni azt a par hetet. Nah akkor aztan lathattal fegyveres katonakat, tankokat amit akarsz :)

magyarlanykairoban 2013.02.26. 15:48:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: a faraok vallasara gondolsz mint osi egyiptomi vallas? en arr mar nem is gondoltam, tul reg volt az :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 15:55:22

@magyarlanykairoban:

Igen. A XIX. és a XX. században többen is újralapították az ősvallást. A haver is ilyenben tevékenykedik mint pap. Pontosan nem tudom, hogy ő melyik csoportban van, de pl. ez www.kemet.org/ egy jó példa.

zopilote 2013.02.26. 16:09:29

@Babette_: igy is lehet ertelmezni:) De hogy megkonnyitsem a dolgodat, akkor hozzateszem a kimaradt Eger szot:)

Naru 2013.02.26. 16:23:30

Mi az, hogy ki akar Egyiptomba menni / élni? Én pl el nem tudom képzelni valaki miért akar Angliában élni mégis rohadt sok magyar megy oda. Pedig ott aztán tényleg semmi nincs ami miatt érdemes lenne....

2013.02.26. 16:24:27

@magyarlanykairoban: Én 5 éve járok Hurghadára egy ismert szállodába, és sosem volt fegyveres őr sem kint, sem bent. Voltak biztonsági emberek a kapunál, de ők is bent ültek, és a bemenők csomagjait ellenőrizték. Közvetlen a forradalom után is voltam ott, és fegyver akkor sem volt. Kairóban viszont elég sok helyen. Privátban levelet írtam neked.

blackhairlady 2013.02.26. 16:29:30

@tanato: Imadom ezt a filmet, foleg mert a lany ABBA imado, es en is szeretem az Abba slagereit:)

zopilote 2013.02.26. 16:32:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Amikor Kubaban voltam, talalkoztam egy 80 ev koruli kanadai magyarral, torte mar a
magyart (az angolt is). O mondta, direkt csak a fiatal kubai nok miatt jar Kubaba, 20
even aluliakert, hogy milyen olcsok. Mondta azt is, hogy mar 50X !! volt emiatt Kuba-
ban. Es meg buszkelkedett is vele:( Es hogy gyuloli a kommunizmust:) Azert disszidalt
56 - ban. Nagyon undorito volt hallgatni. Utana nem is beszeltem vele, pedig egy ho-
telben voltunk. De sok olasz, spanyol, nemet nyugdijas is ezert jar csak Kubaba. Egy
jo ismerosom a mult heten jott vissza kubai "nyaralasbol" , o is elsokent emlitette az
olcso kubai noket:( En nem vagyom vissza, az eszmeletlen nyomor miatt, pedig nagy
balos vagyok. Szazszor inkabb Mexiko!! Bar ott is kapok eleg sok " ajanlatot " noktol,
de nem azert, mert gringo vagyok, hanem a szemem szine miatt (nem fekete, nem is
barna) Szerencsere nem erdekelnek a nok, azert megnezem oket, csak annyira. (Ferfi-
ak sem erdekelnek, csak a jo kave es cigi) :)

Sanyi9 2013.02.26. 16:33:30

@hagyma: te az utobbi 15 evben hany orszagban jartal, az USA-n kivul? Azelott pedig hany orszagban jartal, Magyarorszagon kivul?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 16:46:03

@zopilote:

A Che-Castro rezsim egyik szövege az volt, hogy a gonosz USA és Batista Kubából bordélyházat csináltak. Igenám, de a "forradalom" előtt a prostituáltak a nők 4-5 %-át tették ki és csak bordélyházakban űzték az ipart, ellenőrzött körülmények között, rendes pénzért. S persze 12 éves lányoknak nem engedék űzni az ipart.

A "forradadalom" nagy vívmánya, hogy nincsenek bordélyházak, viszont sikerült az életszínvonalat annyira levinni, hogy a "szocializmus" alatt már minden harmadik nő szexelni akar a külföldi turistával, kislányok is, s hajlandóak erre egy szappan ellenében is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 16:49:39

@zopilote:

18-19 éves koromig szőke, kékszemű ember voltam (szemem most is kék, de a hajam elsötétedett). Amikor kisgyerekként Peruban éltünk, meghatározó élményem 4-5 éves koromból, hogy anyámmal mentünk az utcán, elmentünk egy indián koldus mellett, az indián végignézett, maga elé köpött és azt mondta "gringo", de olyan utálattal, hogy az hihetetlen.

Toeck Filkow 2013.02.26. 16:57:50

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: És egyesek még rínak, hogy anno irtották ezeket az európaiak...

zopilote 2013.02.26. 17:03:16

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Hozza kell tennem, hogy Kubaban nem lattam prostit. Vagy nem ertek hozza, hogy ki
a prosti, ki nem. Indulas elott direkt megneztem a hotellel kapcsolatos dolgokat, es
sokan irtak, hogy a kornyeken estenkent tomegevel setalnak a prostik. En egyet sem
lattam. Ellenben majd mindenki Havannaba (30 km - re volt csak) jart nozni, barokba,
szorakozohelyekre estenkent. En este 9 utan mar a hotelben voltam, nappal Havanna-
ban setelgattam, fotozgattam. Es meg csak ajanlatokat sem kaptam noktol:(

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 17:08:43

@Streil ezredes:

Irtás nemigen volt Dél-Amerikában. Komoly irtás csak a karibi szigeteken volt, ott gyakorlatilag egy szál indián sem maradt - kivétel Dominica - nem Dominika! -, ahol máig fennmaradtak indiánok. De már az XVI. sz. kezdetén a katolikus inkvizíció elkezdett harcolhi az indiánok jogaiért (ezt sosem említik az ateista történelemkönyvek!), s el is érték a XVI. sz. közepére királyi törvény kiadását, mert megtiltotta az indiánok rabszolgává tételét vagy megölését. Így Dél- és Közép-Amerikában - a Karib-térséget leszámítva - ma is nagyon sok az indián, sőt sok országban ők vannak többségben.

Az indiánok száma elsősorban a bárányhimlő miatt csökkent, egyszerűen ez a betegség a fehéreknél egy hét lázat eredményez, míg az indiánoknál halált.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 17:13:23

@zopilote:

A rendőrség figyeli a dolgokat, így elsősorban szórakozóhelyeken van ez a jelenség.

De egyedülálló férfi nehezen marad meg egyedül. Amíg nem lehet tudni egy férfiről, hogy van felesége vagy menyasszonya, addig jönnek hozzá. Nekem még az egyetemen is volt hódolóm, de aztán a barátnőm megverte őt. Aztán már nyíltan azt mondtam, hogy a barátnőm a menyasszonyom, ezek után már tabu lettem.

Szakura 2013.02.26. 17:19:07

@Jimmy, a ne tarts egy nagy magnest, ha valaki vent: Azért vesznek feleségül fehér - akár fiatal, akár idősebb nőt -, mert a gazdagabb muszlimok feleségül vesznek 4 nőt is, nekik meg nem jut semennyi sem.

zopilote 2013.02.26. 17:30:11

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
" Az indiánok száma elsősorban a bárányhimlő miatt csökkent, egyszerűen ez a betegség a
fehéreknél egy hét lázat eredményez, míg az indiánoknál halált. "
Az indianok " bosszuja " erre a szifilisz volt:) A feher ember belepusztult, ok nem.
A jezsuitakat is azert zavartak ki Mexikobol, mert az indianok jogaiert alltak ki, tobbek
kozott. A del - amerikaiaknak nem a kapitalizmus vagy szocializmus a legnagyobb ellen-
sege, hanem a sajat nepuk. Mint a magyaroknak!!!:(

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 17:37:54

@zopilote:

S a katolikus inkvizíció már akkor harcolt a indiánok jogaiért, amikor 10 európaiból 9 állatnak tekintette az indiánokat. A katolikus egyház hatására 1542-ben kiadott királyi rendelet annak idején felháborodást is okozott a spanyol telepesek körében,

Wuppi 2013.02.26. 17:38:02

@magyarlanykairoban: én 1999 óta járok Hurghadába, még soha nem láttam nyíltan fegyveres erőket, én azt tapasztalom, hogy a turistákra úgy vigyáznak, mint a szemük fényére.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 17:39:12

@zopilote: @Kis-Vuk: az engyerekkormban meg nyitva volt
minden hetvegen mentek a turistak
en is voltam vagy ketszer, nagyon klassz csigalepcso

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 17:46:59

uzlet vagy nem
egy arab csaladba/orszagba/ behazasodni nem kis kihivas lehet
en sosem mernek belevagni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 17:59:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ha nem laknak egy lakasban szinte eselytelen, hogy megkapja
UL
amugy mukodik maga a rendszer
hasznaljak is
de 2 ev
kozos lakas kell
kozos bankszamla
kozos villany-es mas kozuzemi szamlak
ez kulolnakva nem mukodik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 18:03:26

mondjuk ha mar iszlam es film, nekem elsore
A lanyom nelkul soha ugrik be

Mrs. Clayton 2013.02.26. 18:06:41

@hagyma: itt nem oly rég volt egy afrikai házaspár, akik hivatalosan egy másik házaspár egy-egy tagjával éltek látszat házasságban, de gyakorlatilag nem cseréltek párt
igaz le is buktak, de ettől még lehet,h vkinek sikerül
miért, egyébként kimennek és leellenőrzik, h hova mész haza, v h lehet azon megbukni, h ha csak falból kizárólag az állampolgárság miatt vagytok férj-feleség?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 18:08:07

@Sanyi9: 15 eve nem jartam amerikan kivul
nem ertem miert fontos a kerdes?
elotte azert voltam itt-ott
mondjuk ha tul leszunk a magyar vakacion, nem is igen kivanok sehova
itt alaszkatol-floridaig megtalalok mindent ami erdekel

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 18:12:11

@hagyma:

Mint amatőr író, az én műfajom alapvetően a fikciós dokumentalisztika. Azaz alapvetően igaz tények alapján létrehozott fikció. Kis kiszínezés, nemlétező szereplők beiktatása, dramarturgiai hatásnövelő elemek, de az alap mindig megtörtént esemény. Vagyis majdnem mindig, mert eseténként meg nem történt eseményeket is feldolgozok, melyek azonban megtörténhettek volna.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 18:15:23

@hagyma:

"kozos lakas kell
kozos bankszamla
kozos villany-es mas kozuzemi szamlak"

Egyébként az a vicc, hogy én 26 éve vagyok házas, de eddig SOSEM volt se közös bankszámlánk, se közös közüzemi számlánk. Sőt közös lakásunk is csak egy alkalommal, 3 évig.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 18:18:39

@Jess G: nem kell mar kijonni a mai vilagban...
es igen rutinosak akik a bevandorlasinal dolgoznak/karoltve az FBI-al
meg tudod oldani, ha egyutt laktok tenylegesen, azt sosem fogja a helyszinene ellenorizni senki hogyha kulon szobaban alszotok pl
de a kozos bankaszamla, kozos kocsi, mindenfele kozos szamla az elengedhetetlen
azert azt ne felefjuk, hogy a zold kartya cimu film, az film
papirok alapjan dolgoznak
rutin alapjan
en osszesen 1 darab interjun voltam
erdekes volt, ahogy ultunk a varoban Maryvel ees 3 no volt ott,akik ugye inteztek a bejovoket stb, tehat ultek a pultnal
es a mogottuk levo paravan mogott lattam egy ferfifejet aki nez kifele
nem tudtam mit nez es miert, mondjuk csak a szemem sarkabol figyeltem mert oldalt vold es hat nem bamulunk egymas pofajaba meg 5-6 meterrol sem
na mikor behivtak az interjura ez a fej fogadott, mar testtel egyutt
egyszeruen lecsekkolta, hogy viselkedunk Maryvel a varoban
szoval amugyis meg lehet oldani ha ugyes vagy es uzletileg megcsinalod, en is ismerek ilyet 8-10 ezer dollar egy amerikai lanynak nagy penz, de ha valoban hazassag van mint nalam volt, nincs mitol tartani
szerinted pl meddig tart csekkolni, ki hol mikor hasznalta a kozos szamlahoz tartozo kartyajat?
es ez csakk egy az ezer kozul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 18:21:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ezt en is igy gondoltam, nincsennek is bajom a torteneteiddel

semmi szukseg kozos bankszamlara stb. ha nem papirert hazasodsz
aki viszont papirert pl itt annak erre oda kell figyelni
nekem nem kellett mert nekunk elso perctol kozos volt minden, mivel nem papirert hazasodtunk

tanato 2013.02.26. 18:23:32

@Jess G: Azt hiszem 3 éve bukott le egy magyar nő Angliában aki egy Európán kívüli,azt hiszem pakisztáni férfival kötött álházasságot,annyira primitív volt az istenadta,hogy nem tudott angolul sem csak egy -két szót és az anyakönyv vezetőnek tűnt fel hogy menyasszony-vőlegény, tolmács közbeiktatásával kommunikáltak.Ő szólt a rendőröknek hogy valami bűzlik.Kiderült hogy nem is egyedül dolgozott ,egy egész csapat magyar nő bukott le és került sittre akkoriban,a magyar média is beszámolt róla.

Mrs. Clayton 2013.02.26. 18:27:58

@hagyma: nem gondolom, h ma jöttek le a falvédőről a hivatalnokok, egyértelmű h hamar leveszik, ha vki csaló és nem ügyes, az meg egy loser, aki bmilyen ápságért fizet, mert ennyi erővel tényleg találhat egy párt

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 18:30:16

@hagyma:

Nekem az alapálláspontom az, hogy házasodni akkor érdemes, ha van bizalom. Így alapból ellenzek mindenféle házassági szerződést, jogászkodást, s mást.

Csak egy példa. Egy korábbi ingatlan eladásából van egy komoly összeg, mely arra vár, hogy másik ingatlanra legyen elköltve valamikor a jövőben. Az ingatlan jogilag csak az enyém volt. Ez nem zavarta a feleséget cseppet sem. Most meg a pénz egy olyan számlán van, melynek csak ő a tulajdonosa, (Egyszerűen éppen nem értem rá bankba menni, így ő ment számlát nyitni.) Ez meg engem nem zavar.

Ha jogászkodni kell, akkor jobb meg se házasodni.

Mrs. Clayton 2013.02.26. 18:31:22

@tanato: nem hallottam, de ezek az afrok is érdekesek voltak, nem emlékszem min buktak le
mondjuk nem tudom itt hogyan megy egy adóvizsgálat, de ha kapok többször több ízben 5-10e fontot és azt elkezdem költeni, lehet h vki feljelent, főleg ha soha nem is dolgozom
úgy meg lehet nem annyira éri meg

Mrs. Clayton 2013.02.26. 18:34:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: mivel az összeg a különvagyonodnak számít és feltehetőleg ez bizonyítani is tudod, így nincs is min aggódni
egyébként tapasztalatból mondom, h nem ördögtől való a házassági szerződés, ugyanis az is tapasztalat, h minél inkább értelmiségi vki, annál inkább idióta lesz, ha válni kell

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 18:34:37

@Jess G: nade gondolj mas szituaciora ism anit pl en is ismerek
egy par jon ki, nem hazasok de par /tudom igy kell hivni/
azutan itt vannak es ugy gondoljak maradnanak
eselyuk?
zero
nade ha legalabb az egyik ferjhez megy vagy megnosul
2 ev utan zoldkartyas lesz
elvalik
harom ev utan elveheti az eredeti parjat es 2 ev mulva az is zoldkartyas
5 ev
osszehazasodva zold kartyaval boldogan elnek
/ha eleve mind a ketto talal part penzert, akkor 2 ev

amugy aki nem talal part az sem feltetlen luzer, meg otthon is vannak maganyos emberek, nem meg idegenben feketemunkaskent, de valoban sokan egyszeruen osszejonnek valakivel es dul a szerelem
azert erre a legnagyobb esely joval 30 alatt van, eloszor a noknek, utana fiuknak sorrendben

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 18:36:31

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: nekunk nem voltak ilyen problemaink, mivel kb volt fejenkent 1000-1000 dollarunk meg egy-egy kocsink
nekem meg volt egy matracom is

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 18:36:47

@tanato: @hagyma:

Az ismerősömnek nem lett problémája. Az álházasságát nem vonta
kétségbe a hatóság, kapott zöldkártyát. Aztán elvált. 4 év múlva amerikai állampolgár lett. S kb. ugyanakkor házasodott is, immár valós, szerelmi alapon egy kubai csajjal. Most már a gyerekeik 10 éven felüliek, azaz a történet nem mai. A házasság idején a felesége sem volt még amerikai állampolgár, mert előtte 2-3 évvel menekült Kubából. Így a vicc az lett, hogy a haver hamarabb lett USA-állampolgár, mint a felesége.

Mrs. Clayton 2013.02.26. 18:39:07

@hagyma: hát lehet akkor az afrok is így csinálták itt, egyik a férjjel a másik a feleséggel élt volna együtt papíron, vagyis vette volna el és ment volna hozzá, a házaspár, akik meg vhol Afrikában kötöttek házasságot és gondolom szereztek azóta brit v más eu-s ápságot, ebből akart megélni
ok nem lúzer, de ennyire sztem nem kell akarni másik ország polgára lenni, jó nem tudom milyen nigériainak lenni, de ők meg sztem kapnak vmi menedékjogot, ha ott nagyon szar

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 18:39:31

@Jess G:

Nem szoktam papírokat megőrizni, hacsak nagyon nem kell, így nem tudnám bizonyítani. De mondom: bizalom nélkül nem megy. Ha jogász kellene a saját feleségem ellen, inkább azonnal elválnék. Számomra a házasság elsősorban nem jogi kötelék.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 18:39:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: nemm vontam ketsegbe , de gyutt kellett lakniuk az tuti

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 18:41:05

@hagyma:

Hát mi annak idején rosszabbul kezdtük: csak ruhák és könyvek voltak, s a legnagyobb érték a jeggyűrűk voltak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.26. 18:44:54

@hagyma:

A gyerek is mondta, hogy időnként össze kellett költözniük, azaz nyilván igazad van ebben.

ffüttyfürütty 2013.02.26. 18:46:23

@Taxomükke: melyik posztnál volt a londoni közbiztonság?

Mrs. Clayton 2013.02.26. 18:53:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: pedig elsősorban arról szól, különben lehet csak úgy simán együtt élni, bár azzal is járnak jogok és kötelességek
egy házassági szerződés épp arról szól, h nekem nem jó az az általános felállás, amit a törvény biztosít, mivel én magam szeretem meghatározni a saját kereteimet, természetesen összhangban a lehetőségekkel
szóval max ha egyedül élsz, akkor nincsenek a társaddal szemben se jogaid, se kötelességeid
sőt ált nem is abból szokott a baj lenni, h te mit és hogyan gondolsz most, hanem akkor amikor válásra kerül a sor mit és hogyan látsz majd, ráadásul ott a partner is, aki lehet most hasonlóan gondolkodik mint te, de ha válni szeretne, ez ált hamar meg szokott változni
egyébként az ingatlannyilvántartás nem szokott elveszni, így egyszerű bizonyítani, h a lakás még a házasság előtt került a nevedre, így a vételára is a tiéd

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 19:05:40

kocsi nelkul meg amerikaban nemigen dolgozol

2013.02.26. 19:13:36

@Wuppi: Koszonom! Utananezek.

2013.02.26. 19:27:40

@Taxomükke: Jogos a kerdes kozbiztonsaggal kapcsolatban... Ez egy hosszu tortenet amibe itt nyilvanosan nem mennek bele, de lenyeg az hogy probalunk elobb-utobb melegebb eghajlatra koltozni. Egyebkent en alapvetoen nem parazok a kozbiztonsag miatt - mondjuk Del-Afrikaba nem koltoznek, de ugy tudom Egyiptom kozel sem annyira veszelyes. Nyilvan alaposan utanajarnank ennek mielott barmilyen dontes szuletik.

2013.02.26. 19:32:52

@charlieharper: 'islam brotherhood'

Ez tenyleg nyugtalanito tenyezo...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.26. 19:37:51

@Mirjam2: talan mert egy homlokegyenest mas kultura, mas felfogas, kiszamithatatlansag /a felsorolt fizetesek is viccesek amugy, megha olcso is benzin/ a kozbiztonsag
a minden
en inkabb azt kerdeznem mi vinne ra valakit hogy egyiptomba mennyen elni
/ jo erterm, hazassag, bar azt sem teljesen:)/

2013.02.26. 19:55:52

@magyarlanykairoban: Koszonom a vizummal kapcsolatos infokat - remelem nem idegesitettek fel tulsagosan a rasszista hozzaszolok, szerintem jol irsz es remelem fogsz kuldeni tovabbi posztokat.

2013.02.26. 20:22:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: nemet kollegamak bbazo thai felesege volt. Papirok meglete utan el is valt. Nemet fiu meg nezett ertetlenul

Wuppi 2013.02.26. 21:40:24

Nekem két ismerősöm van az USA-ban, akik álházasságban éltek évekig,egy pár. Soha,semmi gondjuk nem volt. Ma már mindketten elváltak az álházastárstól és együtt élnek. Németországban is ismerek egy tunéziai srácot, aki 25 évesen elvett egy 48 éves német nőt. A mai napig állítja, hogy élete legjobb időszaka volt:-) Persze elváltak és hozott magának arab asszonyt,miután meglettek a német papírok.

tanato 2013.02.26. 22:13:51

hvg.hu/vilag/20130226_holegballon_baleset_magyar_aldozat#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2013_2_26
Vissza Egyiptomhoz a szomorú eset kapcsán.

Részvétem az elhunyt magyar hölgy és angol párja családjainak.

mommmmo 2013.02.26. 23:15:42

Momdjuk ez tipikus, ahanyszor arabokrol (vagy feketekrol) van szo, egybol elokerul ez a frocsoges a ronda kover idiota banyakrol, akiket a ciganysuttyok hogy kihasznalnak.
Es ha igy van, ez miert zavar egy harmadik szemelyt?
Az arabok kapnak europai utlevelet, az oreg europai huspiacon mar nem kelendo holgyek szexet, aztan mindenki jol jar.
Most mit kell emiatt egy kivulallonak frocsognie?

Egyreszt, ugysem ilyen uton tortenik majd a tomeges
bevandorlas, ami annyira piszkalja egyesek csoret.

Masreszt, az a tapasztalatom, hogy az effele nyomor orszagbol erkezo kepzetlen emberek altalaban nagyon is megbecsulik magukat nyugat europaban, az europai normaknal altalaban minimum 50%-kal tobbet dolgoznak, olcson, es kuldik haza a penzt a csaladnak.
Szoval az europai csaj is jol jart, mert valaki legalabb elszorakoztatta, az arab csalad is jol jart, mert valaki kuldi a penzt, es a tisztelt orszag allampolgara is jol jart, mert ha csupa angol/nemet satobbi lenne peldaul a pizzafutar, akkor a pizza is dragabb lenne.

mommmmo 2013.02.26. 23:24:19

@mommmmo: megjegyzem meg itt, hogy a lusta labat logato arab kepe abszolut hamis, ilyet meg nem is lattam, minimum napi 10 orat dolgozik mindegyik, amelyiknek van mit. Az mas kerdes, hogy gyakran nem valami hatekonyan, es eleg agyatlanul. De meg friss UK bevandorlo koromban ismertem ilyen embereket, es a minimum 1 foallas + 1 mellekallas volt mindegyiknel, vagy pedig egy allas a legnagyobb torvenyileg engedelyezett tuloraval.
Az ilyen nyomor orszagbol odaerkezo emberek sokkal szivosabban meloznak altalaban, mint az oket lenezo nagypofaju kelet europai. Szoval ha mar odavergodnek valahogy, akkor nem azzal szorakoznak, hogy meg meghuzzanak egy egy not itt ott, hanem, hogy a maximumot kifacsarjak a helyzetbol. Ez az egesz jatek ugyanis nem babra megy a koreikben.

morsels (törölt) 2013.02.26. 23:32:33

Namost nem szeretnek altalanositani, meg ugy kulonben is csak belefutottam egy dologba, de azert leirom.

Szoval az elso az, hogy az arab orszagokban is sokan vannak keresztenyek (nem mintha engem erdekelne).

Aztan az itteni arab orszagokbol szarmazok kozott a donto az az, hogy kinek van uzlete. Az arab ugyanugy uzlet orientalt, mint a zsido. Tok mindegy, hogy kavezo, pizza, vagy shawarma, a lenyeg az, hogy sajat uzlete legyen. Mert ha nem, akkor a sajat csoportja nezi le.

A masik meg a kulonbozo orszagokbol szarmazo felesegnek jelentkezok. Ilyenbol van sok orszag.. A volt Szovjetunio tagorszagaitol kezdve az azsiai orszagokig. Barhonnan, ahol a gazdasagi helyzet nehez.

montroyal ( CAN qc) 2013.02.27. 02:35:33

@zopilote: playas del este ben volta? nem szezonba szeptemberben voltam tele volt 60+ hapsikkal feltunoen fiatal hogyel neha kettovvel de ok a hotelbe laktak legal es csinaltak a forgalmat fizettettek a pasikat ... meg csak a szobaba elkepzelnem de nyalni falni egymast egesznap masok elott , undorito volt ..kovetkezo heten uj csopert uj, nett rendeles

montroyal ( CAN qc) 2013.02.27. 02:52:08

@montroyal: jol ossze vissza utottem de talan ertitek
egyebkent kevertem ismerkedesi oldalakon es ott is jellemzo 50+ holgyek valogatnak a fiatal pasik kozott, a pasiknak konnyebb eset mint mindent bedobva meghoditani egy fiatal, a nok viszont el vannak szallva maguktol mert napi 50-100 levelet kapnak fiataltol is (dugni akar vagy nos is) tehet mit kezdjenek egy oregebb hapsival..

montroyal ( CAN qc) 2013.02.27. 03:02:26

Égető szükség van mesteremberekre!
és auto javitokra? de meg tudom szerelni a tevét is .. csak alljon a 4-es aknara..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.02.27. 06:24:26

@hagyma: "kozos lakas kell
kozos bankszamla
kozos villany-es mas kozuzemi szamlak
ez kulolnakva nem mukodik "
Ezt megerositem, vegigcsinaltam az interjut (amerikai ferjem van). Olyan reszletekbe is belekerdeznek, amit egyutteles nelkul eleg nehez kitotozni:) (aki latta a Zoldkartyat, tudja, mirol beszelek:) Tenyleg megkerdezik, melyik oldalan alszol az agynak, mit hordasz az agyban (marmint miben alszol:), ki kesziti a reggelit, stb. Ha nem egyeznek a kerdesre adott valaszok, akkor baj van:) Mi mind a 20 kerdesre jo valaszt adtunk a ferjemmel, igy megallapitottuk, hogy jol ismerjuk egymast:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.27. 06:38:58

@Zsuzsi65: tolunk annyit kerdeztek, hogy ismerkedtunk meg slussz-passz
amugy ez erdekes, mert az itt szerzett tapasztalataim alapjan a ferjhez meno noket sokkal jobban vizsgaljak , mint a nosulo ferfiakat tehat ha no a bevandrolo nem ferfi/
nem tudom miert?, biztos van valami statisztikajuk, hogy ott tobb a sumak
persze ez allamonkent is valtozhat, meg egyenfuggo is lehet, mar tisztviselofuggo
nalunk gondolom a megfelelo hattervizsgalatok utan joll latta a pasi, hogy nem kamuhazassag
es eleve egyedulallo nonek nehezebben adtak vizumot is anno

magyarlanykairoban 2013.02.27. 07:56:06

@hagyma: nah az pont egy borzalmas konyv. mar mint abbol a szempontbol hogy az emberek azt hiszik ez az iszlam, ezek a muszlimok es elfelejtik hogy minden vallasban, minden kulturaban vannak rossz emberek. van az iszlam, kereszteny, akarmilyen tanitasok, es vannak a hivok, akik kozul van aki koveti, van aki nem, van aki csak annyit kovet belole amennyi neki tetszik. pl. az iszlamban nincs olyan hogy elrendezett hazassag, es megis pakisztanban, afganiztanban, indiaban szinte csak ez megy aztan okoljak az iszlamot, pedig csak annyi tortent, hogy a muszlim szulok a kulturajukat kovetik es nem nezik meg hogy ez msot jo vagy nem. ezt lattak ezt viszik tovabb. es sorolhatnam meg a peldakat...

magyarlanykairoban 2013.02.27. 08:04:34

@Mirjam2: jaaj dehogy idegesitenek, mindenhol vannak olyanok, akik nem tudjak hogyan kell a masikat kulturaltan kritizalni. :) a kozbiztonsaggal kapcsolatban pedig szerintem attol fugg. taskadra mindig mindenhol vigyazni kell, sajnos van jo par tolvaj, motororal jon es kirantja a kezedbol. pl kairo forgalmasabb reszen mondjuk nasr cityben akar este 10-11kor is vigan setalgattam egyedul az utcan. jelenleg a sivatagban vagyok kb, itt nem azert mar nem annyira szeretek este kozlekedni egyedul de nappal nem problema az sem. nem erzem hogy rosszabbodott volna a kozbiztonsag. del afrikaban tudtommal eleg rossz a helyzet, sok a nok molesztalasa, megeroszakolasa, itt ilyen nincsen. ami volt a hirekben, azok a nok este mentek tuntetni tahrirra, ne csodalkozzanak.

magyarlanykairoban 2013.02.27. 08:08:32

@montroyal: autojavitora is...sot az alkatreszekkel nagy bizniszt lehet csinalni.

tanato 2013.02.27. 09:13:51

@mommmmo: Ebben egyetértünk,én is a demokrácia híve vagyok,ha elfogadott volt és most is elfogadott hogy egy 30 évvel idősebb férfinak lehet fiatal barátnője,lehessen fordítva is egy 50+ nőnek is ugyanolyan joga van bizonyos dolgokra mint egy hasonló korú férfitársának.És persze nyilvánvalóan az idősebb partnernek saját magán kívül valami plusszt is kell adnia a kapcsolat érdekében,jelen esetünkben európai letelepedéshez szükséges papírokat.Ha jól tudom az iszlám atyja Mohamed is egy jóval idősebb özvegyasszonnyal kötött házassága révén/aki munkahelyi főnöke volt a kereskedőházban ahol a fiatal jóképű Mohamed dolgozott/került a korabeli elitbe,ahol már nem kellett neki egész nap melóznia és volt ideje a vallási tézisei kidolgozására.

Yasmin5 2013.02.27. 11:30:35

Tanato: A vallast nem Mohammed profeta dolgozta ki. A kinyilatkozasokat Gabriel angyal hozta le neki Istentol. Amugy meg folyamatosan melozott :)
Meg mindig felhuz a sok buta hozzaszolas es sotet velemeny. Az en ferjem arab es lelegzetelallitoan gyonyoru, en sem vagyok se csunya,se kover,se idos. Az orszagat is szeretem a sok hibajaval egyutt. Sehol nem tapasztaltam meg akkora szolidaritast,mint az arab orszagokban. Peldaul amilyen tisztelettel az idos csaladtagokkal bannak az igazan lenyugozo. Lenne mit ellesni.
Nagyon sok kulonbozo kulturaju emberekkel talalkoztam,beszelgettem soha nem volt bennem negativ itelet es nem vettem egy kalap ala egy nepet csak mert valaki nem tetszett. Foleg ugy nem hogy nem volt eleg informaciom. Javaslom mindenkinek, hogy olvasson,utazzon,ismerkedjen,de csakis nyitott szivvel. Ha nem megy akkor meg inkabb meg se szolaljon.

tanato 2013.02.27. 11:45:07

@Yasmin5: Bocsi,de én erről pont egy Magyarországon élő és ide nősült iráni előadásában hallottam aki éppen Mohamed életéről és az iszlámról tartott előadást egy ref. egyházi rendezvényen.Folyamatosan melózott Mohamed,ha jól tudom árvagyerek volt és már kiskorától pásztor volt és nagy tudását éppen azzal alapozta meg hogy a karavánokkal bejárta az akkori keleti világ nagy részét.De úgy tudom tényleg feleségül vette a kereskedő özvegyét és ezáltal, feljebb is lépett.Az iráni teológus mondta nem én találtam ki.Azonkívül sosem mondtam hogy nem lehet szerelmi házasság arab és magyar között,jómagam is nagyon sok vegyespárost ismerek stabil jó házasságban évtizedek óta.Úgy hogy bennem aztán nincsen előítélet egy csepp sem.Sőt kifejezetten vegyespáros párti vagyok,mint már itt a HÁ-is kifejtettem sokszor.
Egyebekben pedig már írtam régebben is neked,nagyon várjuk már a te életedről szóló posztot is.

Yasmin5 2013.02.27. 11:53:45

Igen. En csak arra akartam valaszolni,hogy ha esetleg valaki ugy ertelmezne...nem a profeta talalta ki a vallast. :)
De nem rad utaltam az utana kovetkezo mondatokban. :)

tanato 2013.02.27. 11:53:54

@Yasmin5: Ha jól emlékezem te vagy az akinek algériai férje van és Angliában/vagy FR.-ben?/ éltek?

tanato 2013.02.27. 11:55:39

@Yasmin5: Oké semmi gond,itthon tényleg van komoly rasszizmus és a négy fő céltábla a zsidók a cigányok, az arabok és a négerek.

Yasmin5 2013.02.27. 12:21:21

Igen. Bar nem emlekszem hogy emlitettem volna. Most epp Londonban vagyunk.
Tervezem,hogy irok ide, de talan tul szemelyes lenne. Nem tudom elernek e vele barmit is azoknal az embereknel,akiknel szeretnek. Celtabla meg senki nem akar lenni,nem? :)

mommmmo 2013.02.27. 12:58:02

@Yasmin5: ez az Yasmin, en sem altalanositok, de a hazassagbiznisz tenyleg letezik, a szegeny kelet europai orszagokbol meg azsiabol a nok probalkoznak, afrikabol meg a ferfiak a mas kulturalis hatter miatt.

Mindez nem azt jelenti, hogy minden vegyesparos feltetlenul a biznisz resze, sot, mint kiemeltem nem minden feher es fekete, a hazassagbiznisznben sem feltetlenul csak a szegenyebb fel jar jol, legyen szo ferfirol vagy norol. Bar ketsegtelen, hogy ez esetben nem art esznel lenni.
Legutobb mikor olvastalak ugy emlekszem 40 hetes terhes voltal. Jol vagytok?

mommmmo 2013.02.27. 13:06:37

@mommmmo: amugy megjegyzem, en sem vagyok annyira a ronda dagadt tehen kategoria de egy idoben en is odaig voltam az arab pasikert, szerintem nagyon szexisek. Kesobb kiabrandultam ugyan, nem ertik a humorerzekemet, nekik meg nincsen, legalabbis en nem talalkoztam olyannal akinek lett volna, kulturalis sajatossag sajat maguk bazi komolyan vevese. Kivancsi vagyok letezik~e a foldon olyan elso generacios arab, aki elvezne pl a South Parkot, de meglepodnek. Az o "vicces" filmjeik meg olyanok mint a mieink a 30~as evekben.

mommmmo 2013.02.27. 13:07:19

@mommmmo: ja ugy ertettem elso generacios bevandorlo arab.

Yasmin5 2013.02.27. 13:27:01

Huuu,az nem en vagyok. Nem voltam terhes. :) a south parkot en sem elvezem,bar ertem a poent. Szerintem o inkabb elborzadna :)
A multkor valami nagyon egyugyu francia vigjatekot nezett,csak lestem hogy engem most mi a vicces,annyira bena a sztori.
Nos,igen volt mar par felreertes az en poenjaim stilusa miatt az elejen, de mar megszokta :) megerti,felfogja hogy mashonnan jottunk.

Yasmin5 2013.02.27. 13:38:06

Igaz,hogy vannak olyanok,akik csak vizumert hulyitenek altalaban idosebb noket. Lattam mar ilyet. Sajnalom oket,mert borzalmasan maganyosak lehetnek. Amin merges lettem,hogy sok kommentelo szerint ez az altalanos. Pedig nem.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.02.27. 13:47:56

@Yasmin5: Egyszer nekem is volt egy algériai barátom, hogy az milyen jóképű pasas volt!!! És bár a kapcsolatunk nem tartott túl sokáig, minden percét élveztem, egy igazi úriember volt!
Felesleges megítélnünk embereket anélkül, hogy ismernénk őket csak az alapján, hogy mit tudunk a vallási hovatartozásáról, vagy hogy hol él!

Gratulálok a poszt írójának, szerintem bátor tett egy számunkra idegen kultúrában élni, de ahogyan látom Ő fantasztikusan feltalálja magát, és élvezi is az életét. Végső soron ez az, ami fontos nem???

Sok sikert a poszt írójának, és neked is Yasmin5!!

Yasmin5 2013.02.27. 14:00:32

@petrasp: :) Koszi.
Amugy ha egyszer Egyiptomban jarunk en mindenkepp szeretnem felkeresni a posztirot :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 14:03:34

@tanato: @Yasmin5:

Meg nem erősített hírek szerint Mohamed zsidó volt. A Jeruzsálemből az I. sz. végén kivándorolt zsidókeresztények leszármazottja volt. Persze ezt nem lehet bizonyítani. Mindenesetre számos megdöbbentő hasonlóság van az zsidókeresztény és az iszlám teológia között.

Yasmin5 2013.02.27. 14:31:37

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ha zsido szarmazasu lett volna,akkor a zsidok elfogadjak ot,mint utolso profeta. De pont azzal volt a problemajuk,hogy arab csaladbol szarmazott. Ha erdekel a Profeta elete es a tortenelmi hatter,akkor tudok ajanlani egy nagyon jo konyvet.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.27. 14:35:29

@Yasmin5:

Az zsidók eleve nem fogadták el a zsidókeresztényeket sem.

tanato 2013.02.27. 15:30:16

@Yasmin5: De említetted egy kommentedben hogy Angliában éltek,és algériai a férjed,és már akkor is szabadkoztál,hogy nem akarsz posztot írni,pedig már akkor is sokan javasoltuk ezt.

mommmmo 2013.02.27. 15:52:30

@Yasmin5: ha jol emlekszem irt egy muszlim lany arab ferjjel a UK~bol meg az 1 evvel ezelotti Ramadankor. Hogy mennyi pluszt tud adni a bojt, de sajnos nala most kimarad mert 40 heter terhes.
Ugy latszik akkor tobben vagytok:)

blackhairlady 2013.02.27. 16:59:46

@Zsuzsi65: Tolunk nem kerdeztek semmit. No de mi mar 10 eve hazasok voltunk akkor, es van kozos gyerek, szoval nem kellett tulzottan bizonygatnunk, csak a hivatalos papirok kellettek.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.02.27. 23:37:07

@blackhair-lady: "Tolunk nem kerdeztek semmit. No de mi mar 10 eve hazasok voltunk akkor, es van kozos gyerek, szoval nem kellett tulzottan bizonygatnunk, csak a hivatalos papirok kellettek"

Hat igen, akkor egyertelmu a dolog:) mi csak 2 eve voltunk hazasok, es nem volt kozos gyerek, szoval ertheto, hogy jobban kifaggattak:) de atmentunk a vizsgan, es azota sem koltoztunk szet (6 eve:)

GERI87 2013.02.28. 01:13:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Szerintem az is simán lehet hogy lemásolt egy jól működő egyistenhitű vallást mert látta annak erejét, működőképességét...

Ez a "Mohamed zsidó" volt kicsit olyan "zsidó háttérhatalom" meg "nemzetközi zsidó összeesküvés" szagú:)
Lenne aki bemagyarázná hogy Jézus és Mohamed zsidó ügynökök voltak akik az egyistenhit terjesztésével a zsidó világuralmat készítik elő:)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.28. 08:39:24

@GERI87:

Nem kell ide összeesküvés. Csak látványos a hasonlóság a zsidókeresztény és az iszlám teológia között.

Ismert, hogy a keresztény Egyházban kezdetben vita volt a zsidósággal való kapcsolatról. Az Egyház zöme a zsidó vallást elutasította, de vita volt a zsidó szokások érvényességéről.

A zsidó szokások megtartásának szokása egyre inkább hátrébb szorult a zsidó gyökerű keresztények körében is, bár valóban maradtak olyan zsidókeresztény csoportok, melyek továbbra is betartották a zsidó szokásokat. Azonban ezeknek a csoportoknak a zöme nem szakadt el sosem az Egyháztól, nem alkotott külön vallást, hanem a kereszténység része maradt, ugyanazokat a hitelveket vallva, mint a többi keresztény.

A legismertebb ilyen csoport a nazarénusok csoportja (nem keverendő az újkori protestáns nazarénus felekezettel), akik olyan zsidók voltak, akik felvéve a kereszténységet, továbbra is gyakorolták a zsidó szokásokat. A csoport mind a mai napig létezik Indiában, kb. 5 millió nazarénus él ott, természetesen az idők során az eredetileg tisztán zsidó nemzetiségű nazarénusok missziós tevékenysége miatt más népek között ma már a legtöbb nazarénusnak nincsenek zsidó gyökerei, de a nazarénus tudat mind a mai napig fennáll. Az indiai nazarénusok nem alkotnak külön felekezetet, hanem elsősorban a nem-khalkedóni ortodox (ókeleti) keresztény egyházak tagjai, részben pedig keleti-katolikusok. Az indiai nazarénusok alcsoportja a knanaják, akik még jobban ragaszkodtak zsidó szokásaikhoz, többek között kizárólag egymás között házasodtak (azaz a többi kereszténnyel sem), azonban ők sem egy önálló felekezet, hanem ugyanahhoz a két egyházhoz tartoznak, mint a többi nazarénus.

Viszont volt egy kis zsidókeresztény csoport, az ebioniták alkottak külön csoportot az Egyháztól az I. században. Ők voltak azok akik elutasították Pál apostolt, azonban éppen azon az alapon, hogy szerintük Pál apostol és az egész Egyház hátat fordított a zsidó szokásoknak, pedig azok szerintük továbbra is kötelezőek voltak. Azaz ők elutasítják Pált, de éppen mai horogkeresztényekhez képest ellentétes okokból! Az ebioniták az Apostoli Zsinatot sem ismerték el, s az egyik első szakadár eretnek keresztény csoportot alkották, mely azonban sosem volt jelentős létszámú.

Van olyan elképzelés is, hogy az ebioniták a jeruzsálemi templom lerombolása után Arábiába vándoroltak, s ott egészen a VIII. századig fennmaradtak, amikor is felvették az akkoriban keletkező, új iszlám vallást – ezen elképzelés szerint a muszlimok Jézusról való elvei (nem Isten, hanem egy nagy proféta, akit a zsidók megöltek, a keresztények pedig félreértettek és meghamisítottak) az ebionitáktól származnak.

kirándulóutak · http://kiranduloutak.blogspot.hu/ 2013.03.02. 22:00:45

Nahát, Egyiptom egészen érdekes választás.. amikor Kairóban jártam, először sokkot kaptam a buszon ülve a szeméttel elárasztott folyók, félkész épületeken legelő szamarak és földutakon mezítláb mászkáló emberek látványától..

Az óta már megismerkedtem több egyiptomi emberrel, és az ő megvilágításukban nézve a dolgokat, sokkal pozitívabb képem van az országról.

2013.03.03. 04:51:41

@kirándulóutak: Én is megismerkedtem sok egyiptomival, de a sokk nem múlt el :-) A szemét akkor is ottmarad, ha ismerem az embereket.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása