oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 21. 06:50,  Rádöbbentem, egy kupiban dolgozom 272 komment

2012. november 21. 06:50 Határátkelő

Rádöbbentem, egy kupiban dolgozom

Érdekes, hogy amikor külföldi munkavállalásról van szó, általában a fiatalokról beszélnek, holott egyre többen keresik a megélhetést 50 felett is a határokon túl. Ilyen mai szerzőnk, Öregszárcsa is, aki megtapasztalt már egyet s mást, több országban is dolgozott, nem egyszer kalandos körülmények között – miként ez rögtön ki is derül.

sörcsapolás.jpg

„Elég régóta olvasója vagyok a blognak, mivel magam is átkeltem párszor a határon. Magamról röviden: jóval 50 felett, két egyetemista és egy már önálló gyermekkel, feleséggel, próbálom megtalálni a helyemet ebben a kaotikus világban.

Vendéglátós szakmával, hivatásos jogosítvánnyal és pár OKJ-s tanfolyammal otthon esélytelen vagyok, főleg a korom miatt, hogy minimális igényekkel, de viszonylagos biztonságban várjam az esetleges nyugdíjas kor elérését.

Történetem akár a magyar életpálya tipikus példája is lehetne: az ezredfordulóig egy nyugodt, munkával, külföldi rövid nyaralásokkal, gyerekneveléssel töltött időszak volt. Aztán jött egy lehetőség, üzletkötőként egy jól menő vállalkozásnál helyezkedtem el.

Egy ideig jól ment

Nagyon jól kerestem, építkezni kezdtünk, hitelt vettem fel és két kocsit is vettünk, szintén banki hitellel. (Már hallom is a véleményeket, hogy úgy kellett, balek.) Utólag persze könnyű okosnak lenni, de az én korosztályom, akik hosszú évek óta azt hallották, hogy itt most jön a felzárkózás, az euró, vége a hosszú ideje tartó lemaradásnak, látva, hogy végre igaz, hogy napi 12 óra munkával és sok száz km levezetésével, de kezd emberhez méltó bért kapni, ez nem tűnt lehetetlennek.

Kiszámoltuk persze a részleteket, de kezelhető volt. Aztán jött a bukta: kiderült, hogy a cég adalékokkal dúsította (hamisította) a terméket. Cég bezárt, munka megszűnt, adósság maradt. Ekkor még újabb munkahellyel, mellette másodállásban vállalkozással valahogy kezelhető volt a törlesztés, de jött a bankok csődje miatti hirtelen duplájára nőtt részletfizetés.

Láttam, hogy ebből nem tudunk itthon kilábalni és kimentem Angliába egy szállodába dolgozni. Minimális nyelvtudással, egy konyhai kisegítő (főleg mosogató) állásra jelentkeztem. Ezalatt a feleségem intézte a ház eladását a kocsik visszaadását és a bankokkal való mindennapi küzdelmet.

200 fonttal a zsebemben érkeztem

Itt jegyezném meg, hogy sok írás szól arról: minimum középfokú nyelvtudás, erős (vajon kinek mennyit jelenthet) anyagi háttér nélkül esélytelen bárki külföldön megélni. A kényszer nagy úr, mondják, és sajnos hazánkban az emberek jelentős része kényszerből megy ki külföldre. Lassan akár gazdasági menekültként is fogadhatnák őket, hiszen soknak a napi ennivalóra sem futja.

Én 200 fonttal a zsebemben érkeztem, bár a szállásom és a napi egyszeri étkezésem biztosítva volt. Tehát szálloda: négy hónapig voltam ott. Bár tetszett és viszonylag jó körülmények voltak, a gazdasági visszaesés miatti forgalomcsökkenés miatt el kellett jönnöm.

Érthető okokból az ott dolgozó nemzetközi csapatból azokat hívták be rendszeresen, akik már jó ideje, évek óta ott dolgoztak, minket heti 3-4 nap. Így viszont nem volt értelme a családtól távol, az adósságtól viszont nem távolodva maradni.

Hazajöttem, majd egy szezon (Balaton parton lakom) ledolgozása után befizettünk egy közvetítő irodának és most már a nejemmel újból nekivágtunk Angliának. Közel három évet voltunk, többször egy-egy hónapot is otthon töltve (kisebbik lányom érettségi előtt állt).

Eközben dolgoztunk Skóciában és Angliában több helyen és sokféle munkát: gyár, kertészet, gyümölcsválogatás, stb. Adósságainkat (az ingóságok eladása után persze még a bankok felé maradt bőven) sikerült visszafizetni, egy kis tatalék is maradt, hát a nejemre hallgatva hazatértünk. Kár volt.

Irány Németország!

Béreltünk egy kisebb családi házat még a kint létünk alatt és egy kempingben vállaltunk munkát, közben egy családi takarító vállalkozást is elkezdtünk kiépítgetni. A baj megint az otthoni lehetetlen adórendszer miatt jött. A szezon végeztével mint főállású vállalkozó, olyan lehetetlen adóterheket kellett fizetni, hogy egy kezdőnek lehetetlen nyereségesen kigazdálkodni.

Jött a kiskapu: az egyetemista lányom nevén ment tovább a vállalkozás, a feleségem csinálta, én pedig elkezdtem állást keresni német nyelvterületen, két okból kifolyólag: közelebb van, és erős alapszinten beszélem a németet.

Kínálkozott egy lehetőség, egy magyar tulajdonú németországi bárban pultost kerestek. Bár a magyar tulajdonos hallatán erős kételyeim támadtak (később be is igazolódott) jelentkeztem és mivel a szakmámba vágott, egy telefonos német nyelvű beszélgetés után felvettek.

Kiutazásom után, bár célzások történtek rá, döbbentem meg, hogy egy kupiban vállaltam munkát. Pultosként nekem kellett a magyar lányokat eladnom, tízből nyolc egyáltalán nem beszélt németül egy árva szót sem.

Három hónapig bírtam

Különösebb erkölcsi aggályaim nem voltak, hiszen ők vállalták ezt a sorsot, csak állandó vitáim a lányokkal és a vezetőséggel, akik egy strici és egy volt örömlány párosából állt. A vendégek egy része reklamált, hogy hiába fizet italt a lányoknak, egy szót sem tud velük beszélni, a főnökség kijelentette, azért vagyok én, hogy beszélgessek a vendéggel. Hiába mondtam, ha rám lennének kíváncsiak, akkor egy melegbárba mennének, nem reagáltak rá.

Még valahogyan ezt is benyeltem volna, de este 19 órától-reggel 06-ig minden nap munka volt, a fizetést meg különböző indokkal mindig lefelezték: kaució, mert már sokan otthagyták, különböző pénzbírságok, mert a lányok valamit nem jól csináltak és ilyenkor tőlem is tőlük is levontak.

Három hónapig bírtam, majd a kauciót veszni hagyva, hazajöttem. Megint álláskeresés és most igaz még csak pár hete, de újra Németország, a feleségemmel egy bajor kórházban takarítunk.

Hivatalosan bejelentett állás és egy nagyon szép helyen lévő egy hálószobás, nappalis, teraszos kis házikó. Egyelőre ez van, remélem itt sikerül jó ideig maradni.

Azt írták

Ennyi lenne és mivel már sok reagálást olvastam egy részüket szinte hallom is, de nem mindenki írhat olyan sikersztorit, mint a nemrégiben megjelent londoni karrier, aki nyolcéves korától magántanárral tanulta az angolt, egyetemet végzett, otthon is sokat keresett, de... a szüleit egyszer sem említi, mint akiknek köszönettel tartozik, hiszen az Ő anyagi támogatásuk nélkül meddig jutott volna?

Vagy aki azt írta, elege van a londoni takarító, mosogató magyarokból, akik közül tízből nyolc alkoholista tolvaj, drogos bűnöző. Az ilyen beképzelt honnan is ismerné őket, hiszen messzire elkerüli őket, nem is a szomszédjuk, szóba nem áll velük.

Vagy aki felháborodott, hogy miért is kéne barátnővel, élettárssal együtt lakni, ugyan még csak harminc felé közeledik, de egyszer majd jön a nagy Ő, és onnan majd el tudja viselni az együttélést, a gyereksírást, az alkalmazkodást, addig meg egy beképzelt majom marad, aki és sajnos egyre több ilyet olvasok, csak azt nézi sikernek, ha diplomával, külföldön megfelelő pozícióban dolgozik valaki, a többi mind sikertelen, kudarcra ítélt, lumpen, meggondolatlan egyén.

Én minden olyan rászorultnak, aki otthon kilátástalan helyzetben van, azt javaslom, hogy bár nézze meg hová, de próbálkozzon külföldön. Sok sikert!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország Anglia Skócia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr124917594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.11.21. 15:09:42

@Spacecake: Hmm. de hol itt az okosság? Ez sima diákhitelnek tűnik, de ugye nem akarok diákként bohóckodni épp, és vissza is kell fizetni:)

SilentDreams 2012.11.21. 15:10:37

@Jossarian: Nem tapasztaltam szerencsére sehol az említett "jó hírt".

Es segítség nélkül mentem ki Anno Angliába saját magam szervezve mindent. Aztán meg Angliából N´metországba szintén saját magam szervezve mindent. Könnyünek valóban nem könnyü, de manapság nem lehetetlen. Elözetes informáciogyüjtés, nyelvtudás, talpraesettség, kitartás a "titok".
Megkönnyíti a dolgot, ha keresett szakmája van az embernek, vagy ha nincs, akkor pedig hajlandó legyen más területen is dolgozni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.21. 15:11:19

@Jossarian: ugyan meséld már el, hogy még kire számíthattam, ha már a hülyeségosztásról beszélünk - persze azt már nem tudod tárgyilagosan megvitatni, hogy mi is a hülyeség abban, amit én és még sokan írunk, csak trágárkodsz és személyeskedsz. Lehet, hogy te szemétdombról származol, de én nem tartozom a te fajtádhoz. Többet nem etetlek, vidd a frusztrált dühödet máshoz, akit érdekel is.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.21. 15:12:00

@hagyma: Ez igaz, azt kb abbol lehetne leszurni, ki jelentkezett be az okmanyirodaban vegeleges kulfoldre tavozas cimszoval. Amit sokan nem leptunk meg, leven jopar dolog intizese nagyon megbonyolodik szemelyi nelkul.

2012.11.21. 15:12:29

@tildy:): igy van, de azt nem tudjuk, hogy akkor hanyan vallottak magukat magyarnak, mert census 2001-ben es utana 2011-ben volt. Egy teljesen termeszetes jelenseget boncolgatunk. Lehet mashol is munkat vallalni igy az emberek elmennek oda, ahol munka van, foleg valsag idejen. Ebbol milyen kovetkeztetest kellene levonnom? Valtozatlanul fentartom, hogy a 18ezer nem sok abszolut ertekben.

Igy van ez az USA-ban is, aminek a merete es lakossaga vetekszik az EU-val (ok, tudom nincsenek nyelvi akadalyok a bible beltes angoltol eltekintve).

Rengeteg cikk volt itt UK-ban 2007/2008 korul amikor elkezdottek a kirugasi hullamok, hogy az UK dolgozoi mennek Szingapurba, Dubaiba, Shanghaiba munkat vallalni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.21. 15:14:44

@Jossarian: Tenyleg nem lehetetlen. Mi is minden egyeb segitseg nelkul jottunk ki, csak utanaolvastunk neten, megkerdeztunk par embert, de sajat magunkra voltunk utalva. Igaz , mar a szallast is indulas elott elinteztuk, hogy az legalabb ne legyen gond.

Szoval lehet, de tervezes , szervezes es gyujtogetes kerdese.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.21. 15:19:46

@tildy:): hat ezt ugy lehetne, hogy mar most mennyien rendelkeznek az adott orszag allampolgarsagaval, majd evente ezt megnezni
na az kivandorlasi mutato, nem az, hogy kint melozok es magyarnak tartom magam
@Jossarian: eletemben nem voltam alabamaban, nem tartrozik a gazdagabbak allamok koze mint florida, vagy kalifornia az tuti
de parhuzamot nem tudnek vonni
amerika az amerika
ha van jo allasod, normalis penzed ugyanazt kapod meg mindenhol, van ahol dragabban van ahol olcsobban
mondjuk azis szamit, mennyi az allami ado stb.
szoval nem tudom igazabol

Spacecake 2012.11.21. 15:21:26

@Eltévelyedés: akkor ne bohóckodj diakként!!!megteszi más helyetted havi 1-1500ért,hetente 1szer beslattyog 1órára,vizsgakérdéseket odaadják,pénz minden hó elsején ott a számlán...
én csak mutattam 1 rést a pajzson!!!
és a magyar diákhitellel ellentétben nem,ezt NEM kell visszafizetni,ha kicsit ügyes vagy és körbejárod a témát!!!
hadd ne rágjam má a szádba a megoldást.....:-)

Jossarian 2012.11.21. 15:22:59

@Réka ‎: nem vagyok sem frusztralt, sem duhos, tragar meg vegkepp nem.realista, hat igen. csak ezt nehez elfogadni. jol elek, es megtalaltam a helyem, am latom azt is, hogy hany ember es sors fut zatonyra, es nagyon sok az olyan "tanacsadok" miatt mint te vagy. mert akinek igazan szuksege van tanacsra es a te fajtadhoz is tartozik (ha mar nem vallalsz kozosseget velem:) ), annak se elismert szakmaja (ny-eu-ban) sem kiemelkedo nyelvtudasa sem kapcsolati tokeje nincs. na ezeknek az emberekneknek hadd ne te mond meg mi a tuti. te egy szerencsek valaki vagy, aminek orulok, de az emberek nagyresze nem olyan, mint te. ne huzd csobe oket hulyesegekkel.

SilentDreams 2012.11.21. 15:28:17

@Spacecake: Es mindezt nyugodt szivvel tegyük is meg, a "világot 300 éven át kizsákmányoló, mai napig abból élő" angolokra hivatkozva? :)))

Vagy te sem támogtad ezt, csak mutattál egy rést a pajzson?

Nekem a csalás az csalás, egykori kizsákmányolás ide vagy oda.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.21. 15:33:18

@Jossarian: nem tudom, miért pont engem pecéztél ki, semmi olyat nem írtam (tanácsot meg főleg nem adok, légyszi mutasd meg, hol tettem), amit legalább tízen nem írtak volna le ugyanígy, mint én. De örülök, hogy legalább őket megkíméled a fröcsögéseddel.
Akinek se szakmája nincs, se a nyelvet nem beszéli, annak a világ segítségével sem lesz lehetséges a boldogulás, az egyszerűen nem való külföldre.

Nem mindenkinek való és nem is univerzális emberi jog egy idegen országban boldogulni.

Felkészülés, tanulás, spórolás mindig szükséges, anélkül a segítség is teljesen hiábavaló. Az, hogy én milyen helyzetben vagyok, teljesen irreleváns, attól még igaz, amit írok. Get over it.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.21. 15:39:44

@Réka ‎: azert az elet nem fekete es feher
as Te teoriad szerint en itt sem vagyok most es nem megyek januarban allampolgari vizsgaar
sot 15 eve nem is letezem:)

SilentDreams 2012.11.21. 15:42:01

@Jossarian: Absz. nem értem, mi baj van azzal, amit Réka írt. Sokan megcsináltuk a dolgot segítség nélkül is. Miért ne létezne ilyen?

Oké, akkor még egyszer világosan leírva:

- kell tudni az adott ország nyelvét
- jó elöre fel kell készülni az adott országból: ügyintézések, szükséges dokumentumok, lakhatás, munkalehetöségek stb.
- anyagilag minél inkább fel kell készülni az elsö idökre, amíg nincs munka
- lehetöleg akkor kellene csak elindulni, ha van is esély olyan munkára, amiböl az illetö meg tud élni és nem is óckodik töle

Ha ezek közül bármelyik hiányzik, akkor valóban külsö segítség nélkül szinte lehetetlen külföldön életet kezdeni.
Pl. ha vki nem ismeri az ország nyelvét, akkor nem tud ügyeket intézni, nem tud lakást keresni, és munkakeresés is sokkal nehezebb, azaz segítségre szorul.
Ha nem készül fel kellöen anyagilag, akkor bar´ti-ismerösi segítség nélkül nem tud hol lakni az elsö idöszakban.
Ha nincs oylan munka, amit elvállana és esély lenne, hogy megkapjon, akkor hiába van induló pénze, nagyon gyorsan kifogy ebböl és segítség nelkül nem fog tudni az adott országban maradni.

Ezek mind egyértelmüek, de hagyjuk már meg a lehetöségét annak is, hogy valaki mindent elöre megtervezve, szépen, akár évek alatt tudatosan felkészülve ment ki és segítség nélkül épitette fel kint fokozatosan az életét. Van ilyen, és nem lehetetlen! De igaz, hogy ehhez a fenti feltételek mind kellhetnek.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.21. 15:42:38

@hagyma: Persze, hogy ki lehet menni munka és nyelvtudás nélkül - saját felelősségre. De otthonról rinyálni, hogy segítség nélkül lehetetlen, enyhén szólva is röhejes. Szerezzen magának tudást, vagy vágjon bele a vakvilágba, mint te.

SilentDreams 2012.11.21. 15:44:04

@hagyma: Dehogynem létezel, csak esetedben kellett a nagyfokú talpraesettség és kitartás is ahhoz, hogy elöre tudj jutni. Meg ahogy ovlastam, címmel (bizonyos fokú segítséggel) vágtál neki, még ha nem is nagyon segített ki....

Jossarian 2012.11.21. 15:44:47

@Réka ‎: "Akinek se szakmája nincs, se a nyelvet nem beszéli, annak a világ segítségével sem lesz lehetséges a boldogulás, az egyszerűen nem való külföldre."

na errol beszeltem, ez bizonyitja, mennyire ostoba es ontelt vagy, es pont ezert peceztelek ki.

mert pl. hagyma (sorry, teged nem peceztelek ki... :) ), es a kornyezetembol kb. 30-40 embernek szted nincs is letjogosultsaga.

inkabb te maradtal volna otthon, azt hiszem...

SilentDreams 2012.11.21. 15:52:27

@Jossarian: Ez egy másik dolog, mint amit korábban emlitettél. Korábban azzal "volt a baj", hogy segítség nélkül is ki lehet menni külföldre? Most akkor még sem ezzel van baj? :)

Keresett szakma, nyelvismeret nélkül is neki lehet vágni, de akkor naná, hogy nem megy (szinte lehetetlen) segítség nélkül. Igy is lehet, ha valaki válallja az ezzel járó kockázatokat. Pl. a segítség akármikor elmaradhat, vagy nem is bizonyul olyan jó segítségnek, söt...

En pl. szeretek magamban és nem más segítségében bízni. Ez nekem túl rizikós. Magamra tudom, hogy számíthatok, az ígért segítség viszont nagyon remegö lábakon állhat...

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.11.21. 15:52:54

@Jossarian: Rékával értenék egyet. Mi van, ha ott vagy külföldön, a jótevőd elköltözik/elüti a busz, akkor ott állsz, és amig visz a lendület megy, amint jön az első váratlan szitu(kirúgnak, nem jár több támogatás törvényi változás miatt, egy egyszerű megkeresés az önkkormányzattól, amire azt sem tudod mit válaszolj), akkor elsüllyedsz. Önállóság nélkül kicsit olyan, mintha gyámság alatt lennél, szerinünk meg az nem élet, hogy valaki mindig aládnyúl.
Sőt, az önérzete sem lehet teljes az embernek, mert nem a pénz szüli a boldogságot, hanem hogy hátradőlhetsz büszkén, véginézel az életeden, és azt látod: Igen, ezt én csináltam, én értem el.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.21. 15:54:49

@SilentDreams: hat nem fogom fenyezni magam, de bizonyo ratermettseg es nagy akarat az kellett
es qrwa sok szerencse:)nem lottotos, aprosagok, olyanok amiket nem befolyasolhatsz es ugy tortenik, hogy a vege jo:)
\esd lehetne kezdeni a HA-kat, ha az elso lakcimem normalis es az igert modon kiadja az ures szobajat, lehet meg mozit takaritok floridaban

az ketsegtelen, ha valakinek van ideje es lehetosege, a nyelv a legfontosabb, amiatt sokat szoptam
mert ha feljebb akarsz lepni munkaban akkor valamit kell beszelned
penz sem art, de havalaki 2-3 hetre ad egy szobat es vvan melod, mar el tudsz indulni
/ mondjuk gondolom egy havi lakasberletre csak felre lehet tenni amugy meg/
mindenki mas utat jar be
annyi konnyebbseg van manapsag, hogyha nem jon be hazamegy...

Jossarian 2012.11.21. 15:56:14

@SilentDreams: persze, igazad van. DE! akiket en ismerek, es rohadt sok emberrol van szo akik kulfoldon elnek, egy sincs olyan aki a felteteleidet teljesitette volna. egyetlen egy sem! velemmel egyutt :) (pl. orvos, de nem beszeli a nyelvet...) mert eleve a balkani nepeket fenntartasokkal kezelik, nem minden ok nelkul, igy ha csak nincs abszolut hianyszakmad, ohatatlanul ra vagy szorulva kulso segitsegre. rovidebb vagy hosszabb tavon.

Jossarian 2012.11.21. 15:59:33

@Eltévelyedés: persze, ha tudnal szovegertelmezni, akkor meg sem sem irtad volna a hozzaszolasodat. :) itt nem ALLANDO segitsegrol, tamogatasrol van szo, hanem KEZDETI segitsegrol. estenkent akar 1-2 hetrol. es ez sztem semmivel sem kissebiti az egyen erdemeit.

SilentDreams 2012.11.21. 16:11:20

@Jossarian: akkor azért is jó ez a blog, mert találkozhatunk olyan emberekkel, akikkel amúgy valamiért nem találkoznánk :)

Tildy-ék segítség nélkül vágtak neki jó szakmával (IT) úgy, hogy még nem volt meg a munkájuk, mikor kimentek, s én is absz. önálló szervezéssel índultam el, viszont én csak akkor, amikor sok év pályázgatást követöen végül sikerült megkapnom egy állást (kutatás-fejlesztés). Külföldi ismeröseim körében az ilyen esetek vannak túlsúlyban, ill. az aupair-nek kimenök, s onnan felkapaszkodók és önállásodók (saját bérelt lakás).
Az, hogy sok éven át kellett pályázgatnom jelzi, hogy nem hiányszakma, azaz nagy a jelentkezés rá, s nehéz megkapni.

váj mí 2012.11.21. 16:23:03

@Jossarian: Hm, átolvastam itt a teljes vitát a témáról, deviszont. Igazad van neked is abból a szempontból, hogy a kezdeti segítség (ha van), nem homályosítja el az egyén érdemeit, ha utána önmagában is megáll a lábán.
Silent Dream-nek meg abban van igaza, hogy az az ideális helyzet, ha valaki azokkal a feltételekkel indul neki külföldi országnak, amelyeket említett. Pláne, ha véglegesen maradni szeretne, és nem szezon-munkára megy ki.
És, bár nem hiszem el, hogy ilyet leírok, de Rékának is igaza van abban, hogy lehetőleg minél kevésbé legyen bogáncs valaki külföldön.
Eltévelyedés meg nagyon jól látja azt a gyakran előforduló helyzetet, hogy bár 1-2 hetes segítségről van szó eredetileg, az újonnan érkezett hajlamos teljesen a segítőre támaszkodni, és a saját érdekében való ügyintézésre is ökrös szekérrel kell elvontatni.
Különben, nekem még melóm sem volt, nemhogy ismeretségem, lakhatási lehetőségem meg hasonló nyalánkságok, amikor először Ausztriában horgonyoztam le, csak némi pénzmagom, meg szakmai gyakorlatom.

Jossarian 2012.11.21. 16:27:46

@SilentDreams: hat igen.

jol beszelsz, adjuk, meg :)

en a sarkitasokat nem szeretem, mert "Tildy-ék segítség nélkül..." ez rohadtul szubiektiv. ezzel a lendulettel en is segítség nélkül vagtam bele, pedig nem.

ez egy.

a masik, hogy magadot, magunkat, nem vonhatod ossze a tomegek sorsaval.

mert a tomegeknek: nincs szakmajuk (nyugaton elismert!!!), nyelvtudasuk (nem nyelvvizsga, hanem ertekelheto). nem kutatok, nem orvosok, nem banyamernokok.

de nagyreszuknek van akaratuk es kitartasuk meg egy egszseges "pittbullfilozofiajuk", am hogy ez ervenyesulnui tudjon, ahhoz igenis kell az a kis fix pont amiben meg tudnak kapaszkodni.

es hidd el, ez a tobbseg. am ezek kozul pont azok nem hallatjak a hangjukat, akik a legtobben vannak, mert jobb dolgok is van :)

akiknek nem sikerult, azok sirnak meg minden, akiknek meg kozok nincs a tobbseg sorsahos, lasd a kedvencemet rekat :), azok meg osztjak az eszt

de a lenyeg az altalaban rejtve marad.

bobsys 2012.11.21. 16:28:03

@tildy:): en most kezdtem el az egesz vegleges kijelentkezest, elvileg kuldenek uj szemelyit meg lakcimkartyat a kulfoldi cimeddel ha kered

bobsys 2012.11.21. 16:29:02

@Eltévelyedés: az ausztraloknal 2 evig nincsen peldaul munkanelkuli segely bevandorlokent

Jossarian 2012.11.21. 16:31:18

@váj mí: "bár 1-2 hetes segítségről van szó eredetileg, az újonnan érkezett hajlamos teljesen a segítőre támaszkodni, és a saját érdekében való ügyintézésre is ökrös szekérrel kell elvontatni."
ismeros a helyzet :D ilyenkor szoktam azt mondani a segitettnek, hogy hello, elj meg magadnak, aztan szidnak is rendesen. ez amugy k-europai csokeveny, a 40 ev oroksege, hogy nekunk minden jar, me´ egyenlok vagyunk... :D
hat nem.

Jossarian 2012.11.21. 16:40:27

hat udv mindenkinek, rekanak is :), en elmentem korcsolyazni, iden mar asszem nem kommentelek tobbet, sokak megnyugvasara, igy b.ue.k. nektek :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.21. 16:42:30

@HgGina:

"Sokkal komolyabb kaland és kihívás 50 fölött, diplomával, nagy szakmai gyakorlattal, tapasztalattal ITTHON maradni."

Mint az 56-os viccben a 3 fivér. A legidősebb Kanadába ment, a középső Ausztráliába, A legkisebb testvér viszont már gyerekkorában is izgága, nyugtalan alak volt, így kalandvágyból Magyarországon maradt.

váj mí 2012.11.21. 16:48:52

@Jossarian: Erről szerintem mindenki tudna mesélni, aki megpróbált bár egyszer is segíteni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.21. 16:50:20

@Jossarian: draga kiscsillag, most döbbenek ra, na nem arra, hogy kupiban dolgoztam, hanem arra, hogy neked alkalmasint kimaradthatott, kinek irtam a "de igenis lehet segitseg nelkul" valaszomat. Annak a sirankozo illetonek, aki szerint segitseg nelkul lehetetlen kimenni. Te meg en (meg hagyma meg tildy meg meg sokan) kulonfele megvilagitasbol ramutattunk, hogy nem lehetetlen. Van nehez modszer es van meg nehezebb. Könnyu soha nem lesz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.21. 16:51:35

@Jossarian: Definiald kerlek, mi szamit segitsegnek...

Az, hogy masok tapasztalatait elolvastuk, illetve kerdeztunk, ha valami nem volt tiszta az ebbe a korbe tartozik-e?
Nem akaszkodtunk senkire, a repjegyet magam vettem, allast magam talaltam, a szallast is meg otthonrol elinteztuk. Nem rokonnal, hanem ugynoksegnel.
Senkir enem akaszkodtunk ra, viszont nagyon szivesen segitunk az ujonnan kikoltozoknek, hogy nekik mar konnyebben menjen, tudjak mit kell elintezni,stb. Amolyan checklist.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.21. 16:56:16

@SilentDreams:

"Oké, akkor még egyszer világosan leírva:
- kell tudni az adott ország nyelvét
- jó elöre fel kell készülni az adott országból: ügyintézések, szükséges dokumentumok, lakhatás, munkalehetöségek stb.
- anyagilag minél inkább fel kell készülni az elsö idökre, amíg nincs munka
- lehetöleg akkor kellene csak elindulni, ha van is esély olyan munkára, amiböl az illetö meg tud élni és nem is óckodik töle
Ha ezek közül bármelyik hiányzik, akkor valóban külsö segítség nélkül szinte lehetetlen külföldön életet kezdeni."

Érdekes módon a legtöbb embernél ebből valamelyik hiámnyzik, sőt van akinél az összes pont hiányzik.

Azt hiszem, tudják rólam többen, akik valamennyire ismernek a neten, hogy őseim zöme a XIX, sz. végén, a XX. sz. elején vándoroltak be Mo-ra.

Szóval jellemző állapot:
- nulla magyarudás,
- nulla pénz,
- egy darab útlevélen kívül nulla okmány.

Nagyapám bátyja 1915-ben vándorolt az Osztrák-Magyar Monarchiába, Kolozsvárra, 19 éves korában, általános iskolai végzettséggel, nyelvtudás nélkül, pénz nélkül. A háború után nem akart román lenni, így átköltözött Miskolcra. 30 éves korában más önálló vállalkozó volt, s a 40 éves korában már milliomos. (A milliomosi állapot persze csak 10 évig tartott, mert mint gonosz kapitalist kifosztották a kommunisták a II. vh. után.) Mindenesetre 1973-ban halt meg, s SOSEM dolgozott az államosítás és a halála között, ügyesen elrejtett pár kincset 1946-ban, s abból élt meg. (Egyik szövege az volt, hogy "ezeknek nem dolgozom".)

Szóval az alapelem a szerencse. El kell indulni, ha az ember menni akar, s majd csak lesz valami. Nem kell ezt agyonbonyolítani ötéves tervekkel.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.21. 17:08:55

@Eltévelyedés:
"Mi van, ha ott vagy külföldön, a jótevőd elköltözik/elüti a busz, akkor ott állsz, és amig visz a lendület megy, amint jön az első váratlan szitu(kirúgnak, nem jár több támogatás törvényi változás miatt, egy egyszerű megkeresés az önkkormányzattól, amire azt sem tudod mit válaszolj), akkor elsüllyedsz. "

akkor pont ugyanaz van, mint itthon.

Frau Holle 2012.11.21. 17:31:36

@Babette_: Szerintem nem egészen. Az otttani viszonyokat kevésbé ismeri, minél jobban támaszkodott a segítségre, annál kevésbé.
Azt azért lássuk be, hogy a külföldre költözés hosszabb-rövidebb időre személyfüggően több-kevesebb ismerethiányból fakadó kiszolgáltatottsággal is jár.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.21. 17:39:29

@váj mí: tök jók ezek a nyeglén képernyőre vetett nagy szavak. Megnéznélek milyen elánnal nyomnád fel az embert, mégha csak a volt munkáltatód is. Gondolod az emberei utána nem keresnek és találnak is meg? Nem olyan egyszerű ez.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.21. 17:59:38

@nookedli: nyakas vagy. Éstudod aki nem rugalmas és képes a változásra - mert nagyapjától vagy akárhonnan magába szívta a massziv makacsságot és/vagy nacionalizmust - nos az előbb utóbb könnyen megszívja. Értem én a logikai menetet, csak nem tartom okosnak. Szép dolog a hazaszeretet, de nem mindenáron.

váj mí 2012.11.21. 18:03:39

@Kellemes Zérókomponista: Tudod, nekem azért ekkora a pofám, mert már megtettem. Jé, képzeld! Az a 15 ezer euró meg az egy havi bezárás, a nyitás utáni heti rendszeres ellenőrzés biztos elgondolkodtatta azt a barmot, aki azt hitte, hogy, de tévedett. Az emberei meg? Khm, szerintem olvass kevesebb Blikk/Bors/Velvet vagy hasonló bulvárszennyet.

Spacecake 2012.11.21. 18:06:38

@SilentDreams: igen,csak 1 rést mutattam a pajzson.
Régi mondásommal élve:megengedhetem magamnak h Mo.-n éljek:-)

Mondjuk,ha a túlélésem vagy a családom sorsa függne rajta,nem haboznék h kihasználjam,és csalás v nem csalás(1ébként szigorúan véve nem az),sztem ez esetben te sem!!!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.21. 18:38:06

@váj mí: te meg légy pasi.. Te is nagyon jól tudod, hogy nőkre más farkastörvények vonatkoznak. Ezt a bulvározást kikérem magamnak. Nem tudom miért kell proliba átmenni.

váj mí 2012.11.21. 19:03:36

@Kellemes Zérókomponista: Khm, hát a fantáziád szerint a nőket is ugyanúgy agyonverik, mint a pasikat, sőt őket előtte még ... hát na ... Valójában meg nagyon nem így van, tök mindegy ilyen szempontból, hogy nő vagy, esetleg pasi.
A bulvárt csak azért említettem, mert ott olvasni hasonló marhaságokat, mint amilyeneket te képzelsz erről a világról.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.21. 19:19:40

@SilentDreams:

En 3 dolgot szoktam kiemelni:
-penz
-adott orszag nyelvenek tudasa
-szakmai tapasztalat.

Ha ekozul egy hianyzik, meg azert bejohet a dolog.

Persze nem art jo adag kitartas es szorgalom is, de ez azt hittem mindenkinel alap.

NIKI LAURA 2012.11.21. 19:24:13

@hagyma: nem tudom,kinek mennyire van teli a töke ezzel az állandó "januári állampolgársági vizsgával",amit minden blogban megemlitesz.
Kivánom,hogy tényleg juss el odáig,de az általad többszőr leirt 6 év illegális tartozkodás egyszerűen kizárja még a permanent resident statuszt is,nemhogy a Citisen megszerzését.
Vannak ugyan kivételek:
-elnöki,kogresszusi felmentés
-valami nagyon nagy dolgot tettél ezért az országért(hős,professzor,stb)
-különleges belbiztonsági ajánlás,beépitett teroristaellenes megbizás..stb..
Ezekkel nem büszkélkedhetsz,"csak"egy feleséggel,ez az előéleteddel nem jogalap.
Nem beszélve arról,hogy egy pár éve már ha valakiről kiderül,hogy hazudott/valótlant állitott/illegális statusz,stb majd állampolgárságot kapott,VISSZA LEHET-KELL VENNI!!!
Hát jászkarizd csak magad ...

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.21. 19:27:45

@NIKI LAURA: nekem nincs teli, mert pontosan érzem, hogy ez neki milyen sokat számít.
és szerintem ezzel mások is így vannak, akikbe egy cseppnyi empátia is szorult.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.21. 19:34:53

@váj mí: jólvanakkor. Kicsit lassítsál már le, nem tudom melyikünk képzeleg többet, de pont nem erre gondoltam amit te belelátni vélsz az írásomba. Még ha nem hiszed el ezt, akkor is. Különben is: ne harcolj már velem. Mibajodvan neked..
@tildy:): ismeretséget meg kihagyod. Ilyet..

NIKI LAURA 2012.11.21. 19:34:55

@Babette_: ha fontos neki,akkor hallgat.Mindenki belepisál a medencébe,de ő a trambuliról csinálja.
Nem is b@szogatnám,ha bármi másról irna,de ez a :"hahaha,6 évig illegálisan voltam,feketén dolgoztam,kihasználtam,lehúztam,becsaptam ezt az országot,de találtam egy feleséget ,innentől tiszta vagyok,és állampolgár leszek"csipi a szemem.
Te nem vagy jogkövető?

igi1 2012.11.21. 19:50:31

@hagyma: te, mondd màr el, ha Mary a felesèged, minek neked àllampolgàrsàgi vizsga? Ha több ève mentèl ki, meg pàr ève hàzas vagy, akkor te màr elvileg àllampolgàr vagy, nem?

NIKI LAURA 2012.11.21. 19:59:30

@igi1: Nem igy működik.
Ha feleséged-férjed van,Permanent Resident statuszt kapsz,kaphatsz.
Amerikában ez "green card",azaz zöld kártya.
Ezzel egyenrangú vagy az állampolgárral,csak nem szavazhatsz,és nem dolgozhatsz a Govermentbe,nem lehetsz Rendőr,stb
2-5 év múlva(országtól függő)kérvényezheted az állampolgárságot,ahol a biró elött vizsgát kell tenned.
Sokan bebuknak a házasságon,biztos emlékszel a Zöld kártya c filmre,ahol még azt is ellenőrizték,ki milyen fogrémet használ,egyűtt éltek-e,stb,stb
Az egész állampolgársági vizsga elött van egy Back Ground Check,mikor az FBI még a segged lyukába is benéz.
Itt bukik ki az illegális tartozkodás,hacsak nem hihetően igazolod(boarding pass,etc)hogy elhagytad az országot időben.
Ha másik névvel,identitással,stb...lehet trüközni,esetleg igy lehetsz tiszta.
Olyan nincs,hogy az FBI tud az illegalitásodról,és mehetsz vizsgára,sőt valószinüleg boritékolható a kiutasitás!

Taxomükke (UK) 2012.11.21. 20:09:04

@plüss arctámadó: Nem bizony, egy okos, kulturált, kedves ember vagy. Biztos mindenki szeret és tisztel.

váj mí 2012.11.21. 20:30:41

@Kellemes Zérókomponista: Különösebben semmi bajom, bár először felszólítottál, hogy ne nagyképűsködjek a neten, hanem tegyem is meg, amit mondok. Mikor mondtam, hogy ok, megtettem, akkor az volt a bajod, hogy nőként, persze mááás .... Mikor mondtam, hogy nem, nem más, akkor viszont te azzal jössz, hogy nem is arra gondoltál. Hm, bajom? Nekem? Veled? Semmi az égvilágon.

én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.21. 20:43:08

Végre egy hihető történet. Sok 50-es vendéglátós számolta el egykor a lehetőségeit, sokan basztak rá, és majdnem annyian kezdtek valami egészen másba. A szakma majdnem akkora nyertese a renszerváltoztatásnak , mint a bányászat, vagy a kohászat. A te történetedtől se kacagtam fel percenként, de hát van ilyen, borásznak vagy focistának kellett volna tanulni. Tetszett, hogy mint írod, kupis pultosként nem voltak erkölcsi aggályaid, így is van ez rendjén, a kurvanénik önálló döntését tiszteletben kell tartani. Sok ájtatos fasz legendát írt volna, mekkora szodomára kényszerítette az élet.
Ami nem derült ki, mihez kezdett a két egyetemista, míg te az asszonnyal külföldön lumpoltál? Valahol olvastam, hogy léteznek önfenntartó fiatalok, de a mi környékünket ezek valamiért folyton elkerülik, így olyat még nem láttam. Gondolom a Balaton parton vannak lehetőségeik, ezentúl majd többet járok arra.

Étrisyon 2012.11.21. 21:15:15

OFF:
@igi1: posztert? Ennyire ne angolosodjunk már el, kérem! Ez a szó anyanyelvünkben kicsit más jelentéssel bír. Amit te szerettél volna írni: posztoló. Ja, hogy ez nem menő, egy az egyben angol szó?

monddazigazatmar 2012.11.21. 22:05:19

Lenne kérdésem a poszthoz.
Azt irja, hogy jól menő üzletkötő volt, csak megbukott a cég. Namost, ha ügyes üzletkötő volt, akkor miért nem talált másik hasonló melót? Ha meg tudta, hogy átbassza a népet, akkor miért nem számitott rá, hogy előbbutóbb megbuknak, és tartalékolt rá?

Ugy egészében meg ezt se lehet sikersztorinak kikiáltani, végul is itthon volt nagy ház, két autó, egyetemre járó gyerekek, most meg van bérelt házikó, meg takaritás a kórházban...

Nguyen 2012.11.21. 23:09:43

Pár apró észrevétel, megjegyzés, előbb a cikkel kapcsolatban:
Igazat adok az egyik előttem szólónak, hogy sokat elárul, ha valaki ennyi mindenbe belekezd, majd mindent hamar otthagy, továbbáll. Persze, a körülmények szabta korlátokon belül mindenki úgy alakítja az életét, ahogy szertetné, csak nekem ezen nagyon megakadt a szemem.
A másik: - szintén elhangzott - miért kell felelőtlenül szórni a pénzt, amikor van? Nem azt mondom, hogy az embernek ne legyen saját lakása meg autója, na de kicsit ezt soknak éreztem, két kocsi meg egy ház, hitelből. Mindegy, ez se az én dolgom.
Ezt leszámítva további sikeres boldogulást kívánok! Bár az utolsó előtti bekezdéssel nem értek egyet, miért kell lenézni valakit, akinek nincs 25 évesen már 3 gyereke? Nem csak egy életút lehet úgymond jó.
A kommentekhez hozzáfűzni való:
Egyrészt nem értem, miért olyan hihetetlen, hogy ha valaki belegebed, sem talál értelmes munkát? Nem csak a munkakerülő, lusta dögök maradnak állás nélkül, és bizony van, hogy valaki hiába lenne jó munkaerő, protekció és szerencse nélkül nem sokra viszi.
Persze a ló másik oldalára sem kellene átesni. Hányingert kapok az ilyen "itthon minden sz*r, mindenki depis, semmi nem jó, itt az egész élet egy nagy rakás sz*r, Angliában persze az maga az éden, ott semmi rossz nincs, mindenkinek megvan mindene, mindenkinek minden sikerül, mindenki tök vidám, boldog, még a sz*r is ibolyaillatú" jellegű véleményektől. Azért ennyire nem kéne sem hazánkat leszólni, akármennyire is tényleg vannak problémák, és a másik egekig magasztalásából is ez egy kicsit sok.
A "elindultam szerencsét próbálni pár fonttal a zsebemben, és láss csodát, egyből lett munkám, házam, barátnőm" jellegű történetek meg léteznek... csak a nagy büdös igazság az, hogy ez megy ritkaságszámba. Persze, van, aki ezeket el is hiszi...

igi1 2012.11.21. 23:24:41

@NIKI LAURA: ahha. Csak hát hagyma elmondása szerint vagy már 15 éve kint él Amerikába, meg régóta házasságban él. Meg abból indultam ki, hogy régen esetleg más szabályok vonatkoztak erre, ugye, régebben innen nem akárki indulhatott el csak úgy Amerikába se, vízum, egyebek kellettek hozzá, meghívólevél, stb.

Nekem is van rokonom, aki 56-ba ment ki, de ő teljes jogú állampolgár, mint ahogy a gyerekek is.

Ebből indultam ki, hogy hagyma már olyan régóta van kint, és ezért nem tudom, hová tenni ezeket a dolgokat, de erre csak ő tudja a választ.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.21. 23:39:02

@Kellemes Zérókomponista: Kihagyom, mert 18 eves korom ota ( akkor is csak eladoi munka miatt) sosem eltem vele.

Persze ez nem zarja ki, hogy mas sogor-koma-jobarat alapon talaljon munkat.

pappito · http://pappito.com 2012.11.21. 23:55:32

@plüss arctámadó: "n. De vannak itt olyanok is, akik pl egyetemi meg foiskolai vegzettseggel a kezukben mosogatnak Londonban eveket es elik ezt az igazi alja lecsuszott eletmodot. Es nem egy ilyet ismerek, nem egy barati korbol, hanem egymastol fuggetlen helyekrol"

engem érdekelne, hogy miért érzed szükségét annak, hogy hatvanhatszor leírd, hogy a Londoni magyarok (vagy angliai?) 90%-a lumpen izé aki amosogat és cigit csempész? Hiszen te szupersikeres professional vagy állításod szerint, vajon miért zavar, hogy mások mit csinálnak? (ha mégse lennél szupersikeres professional csak egy idegesítő balfasz, azt kérdeném fasz közöd van neked ahhoz, hogy mások hogy élnek?)

pappito · http://pappito.com 2012.11.21. 23:56:38

@Étrisyon: " posztert? Ennyire ne angolosodjunk már el, kérem!"

akkor nem posztoló, hanem rovat vagy cikkszerző, ugyebár

(faszt is szalvettával tetszik fogni-e?)

pappito · http://pappito.com 2012.11.21. 23:58:27

@NIKI LAURA: " nem tudom,kinek mennyire van teli a töke ezzel az állandó "januári állampolgársági vizsgával","

nekem teli van, de abszolut megérte, hogy ez valami nagy dolog az életében és fontos és mindenről ez jut eszébe.

pappito · http://pappito.com 2012.11.22. 00:01:00

@monddazigazatmar: "Ugy egészében meg ezt se lehet sikersztorinak kikiáltani, végul is itthon volt nagy ház, két autó, egyetemre járó gyerekek, most meg van bérelt házikó, meg takaritás a kórházban..."

hm... szemben azzal, hogy Mo-n lenne segílyke meg elzárt villany, elzárt gáz... meg még egy családnyi ember eltartási terhe az adófizetőkön. Ehelyett egy munkaképes ember siránkozás helyett megy és dolgozik ahol hagyják - szerintem ez tökéletesen rendben van. (pláne, hogy felismerte a hibákat és tanult belőlük)

Nem mindenki családiházban meg autókban gondolkodva méri a sikert.

NetuDki 2012.11.22. 00:03:30

@Spacecake:
Nem barmok, csak tamogatjak a tanulast, es igazuk is van teszem hozza.
Azert arnyalja a kepet kicsit, - amin nagyvonaluan alsiklottal-... el kell vegezni a sulit hozza! :), Angolul.

Nem fogadnek ra nagy osszegben, de nekem ugy remlik 40 eves korodban azert akkor is el kell kezdeni torleszteni, barmennyit is keresel. Az masik meg viszont hogy kb havi 30 font a torleszto :) vagy valami hasonlo tetel. Ja es full time student nem kell hogy council taxot fizesen, meg a public transport is occobb,

Étrisyon 2012.11.22. 00:17:39

@pappito: Drága barátom! Kötekedni tetszik? Hadd ne idézzem be az "érvelési hibák" szócikket! Inkább kifejtem mondandómat, hogy maga is értse!
Tetszik tudni, egy nyelvben az úgynevezett szókölcsönzés megszokott, de nem feltétlenül hasznos folyamat. A kölcsönszavakat (vagy jövevényszavakat, a szakirodalom ezeket szinonímákként használja) három csoportba lehet sorolni, ezek a következők: szükséges, elfogadható és felesleges kölcsönszavak. Szükséges akkor, ha annak leírására nincs, és nem is alkotható pontos magyar szó. Elfogadható, ha ugyan létezik hasonló jelentésű magyar szó, de az nem fedi teljesen az átvett szó jelentését, vagy már elterjedt, elfogadott szóvá vált. Felesleges pedig az, amire létezik vagy képezhető magyar szó, mely az átvenni kívánt idegen eredetű szó jelentését teljesen lefedi.
Sajnos a rovat és a cikk szavak nem fedik pontosan a "poszt" szó jelentését. Szóval az átvétel elfogadható, bár jelen esetben tényleg helyettesíthető lenne például az "írás" vagy a "cikk" szavak valamelyikével.
Azonban ha át is veszünk egy szót, azt onnantól a magyar (csak a kedvedért: hángériön) nyelv szabályai szerint toldalékolódik. Tehát ha a "poszt", mint szó átvételre került, annak toldalékolása (poszt -> posztol -> posztoló) a magyar nyelv szerint történik, és nem vesszük át egy szónak még egy, angol nyelv szerint képzett alakját. Főleg ilyen béna esetben nem, amikor már létezik egy, a helytelenül átvenni kívánt szóval azonos hangalakú, közismert szó.

Persze hülye vagyok, ezt pont az angolb*zeráns blogon akarnám megmagyarázni?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.22. 00:17:52

@pappito: Nem tudom a nagy vizen tul hogy megy, de itt eleg konnyeden ment az allampolgarsagi vizsga, mar ha a life in the uk tesztet annak lehet mondani.

Szerintem a nagy dolog nem is a teszt, hanem megkapni magat az allampolgarsagot.

NetuDki 2012.11.22. 00:41:45

Nem ertem miert kell ennyire negativnak lenni. Kotekednek az emberek, meg elemzik hogy miert volt rossz amit a cikkiro csinalt az eleteben.miert ezt meg azt dolgozik, meg hogy is van ez meg az.

Amit en lattok ebben. Ez az ember 50 eves! Dolgozott, es dolgozni akar.Felnevelte a gyerekeit, probalt tanulni is, elvegzett par tanfolyamot, A felesegevel meg mindig egyutt elnek, tamogatjak egymast, legjobb tudasuk szerint probalnak ervenyesulni, munkabol.
Mindenkinek aki huzza az orrat, csak annyit tudok mondani, lehet utanna csinalni mindezt 50 evesen, es talpon maradni.

"Több dolgok vannak földön és egen,
Horatio, mintsem bölcselmetek
Álmodni képes."

sosem szabad feladni, gondolkozni kell, tervezni, ha nem sikerul megprobalni felalni es nekifutni meg egyszer. ez a lenyeg ebben a torteneben. nem az hogy mosogatott-e vagy irodaban feszitett zakoban. Ahonnan o indult nem olyan rossz teljesitmeny ez, a celjait sikerult megvalositania vele.
oszt ennyi :)

bobsys 2012.11.22. 01:38:47

@NIKI LAURA: Neked miert faj hagyma allampolgarsaga? En is orulni fogok neki es mindenrol az fog eszembe jutni ha mar csak par honap van hatra.
Az, hogy valaki illegalis volt semmit nem jelent egy green cardnal. Mar megkapta tehat nem illegalis. Kepzeld ha kiutasitottak es permanent bant kaptal vagyis soha nem mehetsz vissza akkor is kaphatsz green cardot es a hataron be fognak engedni ugyanis mar nem jelentesz veszelyt az orszagra nezve azzal, hogy maradsz az orszagban, mert nem vagy illegalis. Tudod mikor nem kapsz allampolgarsagot? Ha elitelt bunozo vagy, de akkor sem biztos, hogy elveszik a zoldkartyat. Tehat egy elitelt drogdilernek lehet zoldkartyaja csak allampolgarsagot nem fog soha sem kapni. Mind a ket peldat lattam mar. No worries, hagyma megfogja kapni ha nem iteltek el regebben..

kék madár 2012.11.22. 01:44:01

@pappito: akar igazad van akar nem, a stilusod nagyon kozonseges. Gondolod a tragar szohasznalattol meggyozobb vagy?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.22. 01:45:09

@bobsys: szerintem szimplan csak arrol van szo, hogy "illegalisan" lenni aztan meg allampolgarsagot kerni sokak szerint nem korrekt magatartas.

Nekem is fura volt, aztan belegondoltam az 56osok helyzetebe, akik illegalisan , de leleptek, vagy abba, hogy en mit tennek, ha UK vagy Magyarorszag kilepne az EU-bol. Nehez kerdesek ezek.

bobsys 2012.11.22. 01:53:20

@tildy:): Illegalisokkal nekem akkor van bajom ha nem akarnak integralodni, de csereb ugatnak, hogy a jogaikat serti ez meg az. Hagyma talalt egy feleseget, akit szeret, dolgozik, adot fizet (ez azert eleg fontos tenyezo) es amerikat tekinti az otthonanak, buszke ra. Beilleszkedett es eli a mindennapjait. Teljesen ok. Ha mondjuk meg mindig illegaliskent, feketen dolgozna nem adozva itt sirna a szaja, hogy nem kap jogsit, mert mar ellenorzik a bevandorlasi statuszat amikor ker egyet/megujitja akkor siman leugatnam.

pappito · http://pappito.com 2012.11.22. 02:02:39

@Étrisyon: "Drága barátom! Kötekedni tetszik? "

barátom?

egyébként te kötözködtél, neked nem tetszett a poszter és te csinálsz hülyét magadból éppen egy teljesen lényegtelen faszságon, amit mindenki ért. (bár miutábn leírtad így, hogy hángériön, nincs is több kérdésem)

pappito · http://pappito.com 2012.11.22. 02:04:18

@tildy:): itt nincs vizsga :)

De egyébként tényleg nagy dolog az állampolgárság, azért is értem, hogy hagymánk pörög ezen,mint a zománclavór :)

pappito · http://pappito.com 2012.11.22. 02:06:27

@kék madár: "kar igazad van akar nem, a stilusod nagyon kozonseges"

az számít, hogy igazam van-e, ha neked bántja a lelkivilágodat, akkor IJ.
a manók elvitték a page down gombodat vagy a görgőt az egérről?

pappito · http://pappito.com 2012.11.22. 02:08:43

@tildy:): az 56-osok külön téma, a világ 56-ban erősen szimpatizált a magyarokkal és csomó helyre befogadták őket, különösen azokat akik Ausztriáig eljutottak és gyűjtőben voltak. Pl. Au létrehozott kvótát és azt az n darab menekültet beenegedték, sőt ausztrál pénzen utaztatták, és amikor megérkeztek kaptak státuszt, ők nem voltak illegálisak egy percig se. (mármint nagyrészük)

pappito · http://pappito.com 2012.11.22. 02:14:14

@bobsys: " Illegalisokkal nekem akkor van bajom ha "

így-így

(plusz vagyük figyelembe, hogy az USA kicsit fura ilyen szempontból, ott lehetsz illegálisan az országban miközben adózol, csomó helyen meg nem. De majd az USA szépen eldönti kell-e neki hagyma)

Étrisyon 2012.11.22. 02:44:14

@pappito: Bocs, de felfogóképességed és intelligenciád nem éri el azt a szintet, ami fölött hajlandó vagyok érdemben szóba állni valakivel. Lehet, hogy ez az angolok között elég, de attól még az ingerküszöb alatt marad.

kék madár 2012.11.22. 03:01:25

@pappito: ha leforditjuk magyarra amit irtal, akkor egyetertek veled, kar hogy egy Orszaghaz meretu arrogans taho vagy, az egyik trollja vagy ennek a blognak es meg fel is vagsz ra, hogy mekkora paraszt vagy. Hidd el ez pl. itt nem akkora erdem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.22. 03:44:03

@igi1: semki nem lesz automatikusan allampolgar
talan sehol a vilagon, persze kivetel pl. ha ide szulettem volna;)
na roviden
van par modja a zold kartya megszerzesenek az egyik a hazassag
nekem ez jatszott, mert beleszerettem egy nobe O meg belem
/jelzem mas uton is eppen folyamatban volt, de ez igy sokkal egyszerubb volt
roviden a torvenyrol, hogy ne Niki Lauratol szerezz infot
hazassag utan, kulonosebb kutakodas nelkul kapsz egy kartyat ami munkahelyre jogosit, mar az ezert bewkuldott papirokban fel kell sorolnod, hol dolgoztal elotte mettol meddig stb.
na szobval az elso kartya utan, ami csak melora eleg, jon az elso interju, ide mar az asszonnyal kellett menni, atneztek a papirokat, sokat nem kerdeztek, rutinosak ezek,latatk, hogy nem kamu a hazassagunk
arra emlekszem , megkerdeztek, hogy ismerkedtunk meg
na ezek utan ujjlenyomat es egy 2 eves zoldkartya ami mar nem csak munkahelyre jo, de ki is es be is utazhatsz az orszagba
ha letelik a 2 ev, akko megint papirok bekuldese mgint ujjlenyomat, de akkor mar nincs interju idaig az FBI mar regen tud rolad mindent
/ lehet vaalakinel van, nalunk nem volt/
namost akkor megkapod a vegleges zold kartyadat, ahogy irtak szavazason kivul szinte mindenre eleg, nagyon extrem diolognak kell tortennie, hogy elveszitsd. pl idegen hadseregben harcolsz az USA ellen ilyesmi
gyilkossagnal; sem veszited el csak lecsuknak 78 evre, bolonodok lennenek kiutasitani
a vegleges zold kartya utan, ha hazassag alapjan ka[ptas, 2 ev elteltevel jelentkezhetsz allampolgari vizsgara es ha megcsinalod a tesztet hivatalosan is USA allampolgar leszel
mint lathato, kizarolag lelki okai vannak, azonkivul hogy amerikai leszek es szavazhatok, meg lesz amerikai utlevelem, semmi kulonbseg de hat nekem kell
a felesegemrol, tobb mint 5 eve vagyunk egyutt, mar 2 eves egyutteles is eleg, ha utana elvalsz, a zoldkartyad megmarad es amugy is szuszog mogottem az agyba:)
az illegalis munkarol
nem akarok hazudni a pairok kezdetekor azt hiszem valami 2000 dollar buntetest kellett befizetnem, azert mert engedely nelkul meloztam
ezzel az ugy lezarva:)
a masodik papirnal is leszednek:) meg most hogy beadtam egy igen vaskos paksametat ez is 700 dollar volt
szoval nem kell ertem aggodni, meg fogom kapni

bocs hogy hosszu voltam, de reggeler ugyis lesz uj poszt, akit meg erdekel , az ha akarja elolvassa ha nem nem

ja igen tenyleg sokat jelent, es sorry ha tobbet emlegettem a napokban, most tanulok a vizsgara, ma csak azert hoztam fel, hogy en ide akartam eljutni es sikerult 100 dollarral teljesen nulla angollal es itt hasznosithatatlan iskolai vegzettsegekkel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.22. 04:43:43

@pappito: termeszetesen a disszidensek egy teljesen mas tema, aki 90 elott ki tudott jonni, annak szinte "alanyi jogon" jart a zoldkartya
/mosmeg nekem jar alanyi jogon az allampolgarsag, mert megfelelek a torvenyben elorit felteteleknek:)/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.22. 04:49:40

@tildy:): csk ha belegondolsz, amerikaban az indianokon kivul, mindenki illegalisan kezdte:)

2012.11.22. 05:09:59

@Spacecake: Kivancsisagbol megneztem a linket, szerintem te nem nagyon tudsz angolul mert ezen az oldalon szo nincs arrol amit irsz, hogy ingyen kapnanak emberek penzt. Mielott leszolod az angolokat, szerintem tanulj meg angolul, ismerkedj meg az angliai elettel, tovabbtanulassal Angliaban stb. Fogalmad sincs mirol beszelsz, csak butasagokat irsz annak alapjan amit alapfoku angoltudassal kihoztal ennek a weboldalnak az elolvasasa utan.

2012.11.22. 05:14:37

@Spacecake: 'akkor ne bohóckodj diakként!!!megteszi más helyetted havi 1-1500ért,hetente 1szer beslattyog 1órára,vizsgakérdéseket odaadják,pénz minden hó elsején ott a számlán...
én csak mutattam 1 rést a pajzson!!!
és a magyar diákhitellel ellentétben nem,ezt NEM kell visszafizetni,ha kicsit ügyes vagy és körbejárod a témát!!!
hadd ne rágjam má a szádba a megoldást.....:-)'

Mondom, nem tudsz angolul. Senki nem ad neked havi 1500 fontot ha diak vagy stb., ez baromsag. Ezen kivul heti oraszam az altalad belinkelt intezmenyben minimum heti 15, stb. Te nem ugyes vagy, hanem nagyon buta, raadasul meg magabiztos is, eleg rossz kombinacio. Honnan veszed ezeket hogy odaadjak a vizsgakerdeseket meg minden honapban penzt utalnak a szamladra?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.22. 05:31:14

@tildy:): amugy itt nincs korrektseg, meg inkorretseg
ezek az amerikai torvenyek
mirol beszelunk?

2012.11.22. 06:06:24

@plüss arctámadó: Ha van idod, komolyan ird mar le, mire alapozod ezeket a kijelenteseket hogy az Angliaban elo magyarok nagyreszt bunozok stb.? Lehet hogy igy van, en osszesen - direkt miattad megszamoltam - harom magyart ismerek akik Londonban elnek, ezek kozul egyik sem el ugy ahogy azt leirtad. Ha veletlenul talalkoznek valakivel - akar magyar, akar nem - aki bunozo vagy benefit-bol, igenytelenul el, akkor messzire elkerulnem az illetot, nem ertem te hol talalkozol folyton ilyenekkel, kiveve ha bortonor vagy, vagy benefit advisor-kent dolgozol a Jobcenterben.

Egyebkent a harom magyar kozul akiket ismerek ketto baratnom akik meg az EU csatlakozas elott jottek mint en, mindkettonek jo allasa van es semmi szukseguk benefitre meg bunozesre hogy megeljenek.

A harmadikat meg ugy ismertem meg hogy takaritani jart hozzank mikor eloszor idekoltozott EU-csatlakozas utan es meg alig beszelt angolul. Vele a kovetkezo volt a tapasztalatom: kisse naiv 'videki' lany, aki par honap alatt eleg jol megtanult angolul, nagyon kemenyen dolgozott mindenhol ahol kapott munkat, eloszor takaritott, kesobb pincerno volt, aztan elvesztettuk a kapcsolatot de biztos vagyok benne hogy meg jobb allasa van most, lehet hogy helyettes etteremvezeto stb.

Szerintem az olyan tipusu emberek mint o annyira naivak / tajekozatlanok illetve annyira nem beszelnek angolul eleinte hogy nem tudom elkepzelni hogy barmilyen segelyre jogtalanul jelentkezzenek; meg azt sem tudjak hogy jogosan mi jar nekik, en mondtam ennek a csajnak alapveto dolgokat, pl. milyen papirokat kene kapnia a munkaltatotol. Nagyon oszinte, kemenyen dolgozo lany volt, semmilyen szempontbol nem volt igenytelen es remelem jol alakultak a dolgai. Nyilvan ez csak egy ember a sok kozul, de ugy kepzelem el hogy sokan ilyenek, az altalad emlegetett bunozo tipussal meg eddig meg nem talalkoztam, tenyleg kivancsi lennek te hol ismerkedsz meg ilyen emberekkel.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.22. 06:42:49

@hagyma: hagyd el, az irigyek mindig azzal jönnek, hogy "de hát lehetetlen".
én ilyenkor mindig arra gondolok, amit egy ismerősöm mondott: "nem tudtam, hogy lehetetlen, ezért megcsináltam".
hajrá.

DieNanny CH 2012.11.22. 08:38:03

@Zabaalint:
Mert ezt láttuk az elmúlt 40 évben, hogy ha jobban megy, többet költünk, mert olyan úgysem lesz, hogy rosszabbul menne.
Mindenki bízott a politikusainkban, a munkahelyükben, hogy nem dől össze a háza, hogy nem lesz soha beteg.
Bizony, 99% csupán utólag olyan okos, hogy belássa: bárcsak inkább félretettem volna! Ezek közé tartozom én is, a félreértések elkerülése végett.
Viszont, ha valaki rájön, hogy "elszúrta", akkor már csak az különbözteti meg a balektól, hogy erre mit lép? Mert fel lehet élni a vagyont, hajléktalannak menni, szétinni az agyat, vagy, túl az 5. X-en, újra lentről, sok-sok megalkuvással újrakezdeni.

monddazigazatmar 2012.11.22. 10:19:46

@pappito: Ja, biztos igazad lehet... Itthon az volt a mérték, azóta németországban megtért az ő istenéhez, és rájött, hogy nem a világi javak hajszolása a boldogság utja.
Aszongya az iro, hogy másodállással meg kemény munkával még tudta fizetni a hiteleket, aztán bankcsőd és duplájára emelkedett részletek ( MINDENKI történelmi minimumon vett fel hitelt??) jöttek, igy eladták a kocsikat meg a házat aztán már huzott is...
Hol is van itt az elzárt villany segélyke meg az éhenhalás?
Tipikus kitelepülős sikersztori: Itthon 2 autó és nagy ház kellett az arcomnak, ellehetetlenültem meraválság merakormány, most kint takaritok, de azért én vagyok a nyertes. Szánalmas.
A posztbol nekem ami lejön:
Csávókám belekerült valami jófajta átbaszós buliba ( pilotajáték, providenthitel, kisfaszomtudja mi) akkor keresett jó pénzt, azt elbaszta felelőtlenül, amikor megbuktak, akkor meg rájött, hogy dolgozni kéne, hogy fent tudja tartani magát. Az nem tetszett neki, ezért elhuzott a francba, ahol szintén dolgozni kellett volna, na az sem tetszett, minden ügyeskedést megpróbált természetesen hasonszőrüekkel, akik átbaszták picit, aztán mivel itthon ciki lett volna takaritani, most németben csinálja. ( ugyanitt takaritoszerek eladók)

Spacecake 2012.11.22. 12:12:39

@Mirjam2: Kedves Mirjam.nem tudom hogy veszed magadnak a jogot h sértegess,mondjuk nem is érdekel,téged minősít.

Tudom,h fájdalmas lehet,h mutatok neked 1 dolgot,amit te nem ismersz és nem használtad ki.rá se ránts,még megteheted:-)
Hidd el,h 100 ilyen dolgot ismerek akár UK-ról,h mit h lehet kihasználni...azért nem olyan hűűű de pöpec az a rendszer sem,szimplán csak más.

konkrétan amit mutattam,az bizony nagyon is működik.a többség aki oda jár magyar,meg román romák az egész sleppel,gánaiak meg 1 halom bevándorló...(ennek megfelelően 5-6-7x 1000et rántanak fel)és nem vagy alig beszélnek angolul.

nem csak Mo.-n van 'összekacsintás',ne ringasd magad álomvilágban:a suli is fejkvótát kap a államtól,igenis érdekük h levizsgázzanak,és kiadják a vizsgakérdéseket,meg a válaszokat is hozzá.persze,15 óra hetente,hát hogyne,papíron,a neten feltüntetve.....te se járhattál sokat iskolába.
az elmélet meg a gyakorlat legtöbbször nem egyezik...

te 1 elméleti emberke lehetsz.én meg 1 gyakorlati vagyok.

DieNanny CH 2012.11.22. 12:24:20

@monddazigazatmar:
Hűha! Neked aztán van fantáziád! Tényleg olyan nehéz egy poszt minden szavát a szó valódi értelmében felfogni és elhinni? Annyira tényleg nem hihetetlen és gyanakvást keltő, mint Norbi posztja!

monddazigazatmar 2012.11.22. 12:31:02

@DieNanny: Már bocs, de melyik szavát nem hittem el?
Sajnos az én képzeletemben nem egy kedves középkoru vállakozó szellemű családapa képe rajzolodott ki, hanem egy ügyeskedni próbálo, de tehetségtelen, és ezért aztán szépen rábaszó középkoru fószer.

NetuDki 2012.11.22. 18:36:14

Azert gyomor kell igy nekivagni egy iskolanak, es megprobalni elvegezni. Van igazsagtartalma a posztolonak egyebkent. Mar amennyire en ismerem a temat.

Angliaban minden acreditalt felsooktatasi intezmenybe (ahogy en tudom) felvetel elott angol szintfelmero teszt van. Talan nem kell magyarazni miert...

A masik, ezek foleg unios penzek amiket szetszornak az angolok. Van valami ilyesmi az Eu-bol bevandorloknak (talan nem csak nekik), felzarkoztatas, beilleszkedes stb cimen. Nyilvan erdekuk hogy az ingyenpenz bekeruljon a gazdasagba. Persze van sajat oktatast finanszirozo programjuk is azert.

Akinek van hajlama ra az egesz sok mindent meg tud oldani menetkozben, a benyujtandokat mindig meg lehet csinaltatni valakivel, baratsagbol-jopenzert akarmi. Az oktatok sem gondolom hogy nagyon vadasznak a tanulokra ha nem muszaly.

Meg olyan is van, hogy "valahogy" :) segitokesz magyarok elintezik, hogy atmenj a nyelvi szintfelmeron, segitenek a beiratkozaskor, a papirmunkaban, stb hogy biztos megkapd a kolcsont+tamogatasokat.. Jo sokan csinaljak.Az utobbi idoben lett ez slager.

Sokan lehuztak mar ezt az orszagot, az is teny. A bankrendszert, az oktatast, a szocialis rendszert. Az is teny hogy az angolok kezdenek bekemenyiteni. Nincs garancia arra hogy a jovoben mi lesz. Lasd most emeltek fel a maximalis tandij osszeget a 3x-osara, sztrajkoltak is a diakok -amugy feleslegesen- .

A masik hogy ez az ugyeskedes, csak bizonyos kepzeseken mukodik szerintem, nem leszel villamosmernok ha belegebesz sem ezzel a modszerrel. Inditanak par szakot, buisnes managment, meg ilyesmi veszelytelen temaban, vagy olyan helyekre ahol hiany van kepzett munkaerobol

www.gov.uk/student-finance/overview

medical students
social work students
teacher training students
students in special circumstances, eg if you have children or are disabled

Viszont azi indiainak akinek vizumot kell venni de a tanulovizum sokkal de sokkal olcsobb, azoknak ez pont jo.

Na es a penz, itt kicsit arnyaltabb a helyzet. Van a tandijad meg igenyelhetsz penzt ilyen olyan cimen a kiadasaidra. Ezeknek egy reszet tenyleg nem kell visszafizetni!
Ez jo, ha megkapod, de mondjuk sokan megkapjak egyebkent. Meg ha varni is kell ra esetleg par honapot. Viszont ha ide jarsz akkor nem dolgozhatsz csak heti 16 orat legallisan kulonben ugranak a tamogatasok.
A baj az hogy akik belevagnak tizedet sem tudjak annak mire is valalkoznak, a tobbseg. Erdemi munka nelkul eleg sokat kell ugyeskedni, es rizikozni hogy vegigcsinald, ha sikerul egyaltalan. Azt latjak hogy kaphatnak egy csomo penzt, es ennyi. A baj hogy mar nem nagyon lehet elbujni europaban, itthagyni a kifizetetlen szamlakat, ugysem tudjak behajtani alapon.

Mindenesetre ha van hozza agyad, es tudsz/akarsz tanulni, ebben az orszagban, sikerulhet. Es a financialis resze nem tunik megoldhatatlannak, meg ugy sem ha ures a zsebed jelenleg.
Persze nem Oxfordon fogsz tanulni. :)

Szivesen olvasnek egy cikket valakitol aki ezzel az altalad gyerekjateknak hirdetett modszerrel tul van mar egy ilyen diploman. Mivel eddig csak olyanokrol hallotam akik, azt hirdetik milyen konnyu penz, meg olyanokrol akik belevagtak. Erdekelne az is mi van 2 ev mulva.
Mar ha lehet itt objektiven beszelgetni valamirol.

A tevedes jogat termeszetesen fentartom :)

2012.11.22. 20:13:28

@Spacecake: Kedves S., azert reagaltam a kommentedre mert felrevezeto, es nem akartam hogy teves informacio alapjan nehanyan azt higgyek tenyleg meg lehet itt jelenni Londonban es abbol megelni hogy valaki, nem is igazan, egyetemi hallgato. Szerinted nem jartam sokat iskolaba; eleg jo eredmennyel vegeztem egy Russel Group-hoz tartozo egyetemen, es ezen kivul meg egy evet tanultam egy elismert oktatasi intezmenyben Londonban, tehat elegge tisztaban vagyok azzal hogy milyen tamogatasokat lehet kapni es hogy mukodik a felsooktatasi rendszer. Talan ha nem olyan emberekkel baratkoznal akik nem tudnak angolul, meg te is megtanulnal, akkor jobban kepben lennel es nem terjesztenel hulyesegeket a vilaghalon.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.22. 23:18:26

@NetuDki: Igy van. Nekem peldaul azert nem ajanlotta a tanarom a kovetkezo nyelvtanfolyamot ( pedig kifizettem volna, IELTS ) , mert draga, es csak akkor eri meg, ha kapok valami benefitet, mert akkor viszont ingyen van. Tamogatja az allam.

Szerintem kisse nonszensz, de nem eloszor fordul elo, hogy aki dolgozik az fizessen, masok meg ingyen vegezhetika sulit.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.22. 23:23:11

@tildy:): Helyesebben mondva nem IELTS, csak az alapja az, Academic English vagy mifene volt.

NetuDki 2012.11.22. 23:48:58

@tildy:): A kiindulasi alap mindig az, a dolgoknak ara van!
A kedvezmeny rendszer egy mas dolog.

Van ami olcsobb, es van ami dragabb.
Bizonyos dolgokat tamogatnak, aki tamogatja annak van egy koncepcioja miert jo ez neki, es miert pont ezt tamogatja.

Ha mar valamiert erdekemben all hogy a kulfoldiek tudjanak angolul, akkor olyaner fizetek ami minoseg, es lehet tudni mit kapok a penzemer, erre jo pl az acreditacio, a nemzetkozi elismertseg stb.. Ha mar fizetek valakinek, akkor annak fizetek aki megerdemli de nincs ra penze.
kicsit feluletesen fejtettem ki, lehet belekotni, nagy vonalakban szerintem azert errol van szo.
Es igen ha dolgozol, akkor van penzed, ha van penzed akkor lehetosegeid vannak. Mint ahogy sikerult is megtanulnod angolul.

Ha feluletesen nezzuk, akkor igen azok ingyen vegzik el akik nem dolgoznak....., ergo szegenyek. en nem irigyelnem tolluk ezt a lehetoseget. Azt kivanom neked mindig legyen annyi penzed hogy ki tudd fizetni ha akarod a tanfolyamot akkor is ha penzbe kerul.

Arrol most ne beszeljunk aki csalo, es igy vagy ugy jogosulta valik a kedvezmenyre. Ha ez zavar akkor felreertettelek.

Szereny velemenyem velemenyem szerint :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.22. 23:56:34

@NetuDki: Ugy ertem, hogy rossz erzes , hogy mig sokan csak minimalbert keresnek, de mivel nem az allamon csungnek, ezert fizetniuk kell a tanfolyamert, teljes arat, mig az, aki lehet segelyben tobbet is kap, mintha dolgozna, az meg ingyen mehet.

Nem fair. Lehet hogy ezen minberen, vagy minber kozeli erteken elok meg szegenyebbek is a benefiteseknel.

Egyebkent kb 1000 fontrol beszelunk ebben az esetben.

Egyebkent tudom honnet jottem, nem felejtettem el milyen korulmenyek kozul indultam.

NetuDki 2012.11.23. 01:02:19

Veletlenul sem akartam celozni ra honnan jottel.
Igen az teny hogy a benefit rendszer erdekesen mukodik.
Engem is sokszor irritalt a dolog. Nem vedve az allamot, de szerintem a jogalkoto sem igy kepzelte. Mint ahogy Kanadaban sem gondoltak volna hogy a politikai menekult statuszt majd egy csomo olyan ember fogja kihasznalni akinek semmi jogosultsaguk nincs erre.
Nem akarok mar ebbe nagyon belemenni, de szerintem ez is sokkal arnyaltabb dolog mint elsore tunik.
Bevallom a bevandorlasi politikajat abszolut nem ertem az Angoloknak.

2012.11.23. 07:13:26

@NetuDki: "Bevallom a bevandorlasi politikajat abszolut nem ertem az Angoloknak."

Vannak már jelek az ellenkezőjére, pl. felvetették, hogy pontos rendszer lesz, mint Kanadában vagy Ausztráliában.

2012.11.23. 19:51:51

@Philosoraptor: Mar regen points-based rendszer van Angliaban, lasd www.ukba.homeoffice.gov.uk/pointscalculator

Badeni_lakos 2013.04.26. 23:41:23

Nagyon kalandos életed volt. Elismerésem, hogy kitartással éltél a "kupis" munkahelyen is, és végül jól döntöttél: Az ilyen tisztességtelen munkáltatótól minél előbb el kell jönni! Jól tetted!
Itt Dél-Németo.ban mindig lesz jó lehetőségetek munkát találni, itt korrektek és tisztességesen meg is fizetnek. Anglia szerintem eléggé szürke meg silány. Jobb ez itt...
Vigyázzatok egymásra! Üdv.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása