oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. október 22. 06:54,  Élet a Malév után 234 komment

2012. október 22. 06:54 Határátkelő

Élet a Malév után

Idén tavasszal érthető módon hatalmas vihart kavart Magyarországon a Malév megszűnése. Egy ideig rengeteg szó esett arról, hogyan tudnak majd elhelyezkedni a munkanélkülivé vált pilóták, légiutas-kísérők és egyéb szakemberek. Nos, jelentem, mai szerzőnk, Wingsfly gyorsan kapcsolt és a magyar légitársaság bezárása után pár héttel már új munkahelyen kezdett – nem a közelben... (A köztes címeket is ő adta, és azért vannak angolul, mert a repülés nemzetközi nyelve is az.)

cím_5.jpg

„2012. február 3. Ez a nap biztosan sok más fontosabb eseményt, születésnapot és miegymást jelöl. Azonban a repülésben egy picit is otthon lévőknek egy 66 éves álom végét, a Malév leállását jelenti.

Elevenen élnek az emlékezetemben az akkor történtek. Aznap pihenős voltam, éppen a fogorvosnál ültem. Félelmemben az ujjaim tördeltem, ugyanis nem rajongok a fogorvosokért. A másik pillanatban kaptam egy üzenetet, amely még most is megvan a telefonomban. "Nincs többé Malév".

Hát kellett pár perc mire felfogtam. Optimista ember vagyok, mint a pilóták többsége így azt gondoltam, hogy ez is egy kacsa, mint oly sokszor az eltelt évek alatt.

Néhány telefon után azonban több dolog tudatosult bennem. Először is, hogy valóban nincs többé nemzeti légitársaság, másodszor pedig az, hogy munka nélkül maradtam. Nem sajnáltatom magam, de amikor az ember egy ilyen kis országban pilótaként az „utcára" kerül, rögtön rájön, hogy a karrierje bizonyosan külföldön folytatódik majd.

Amint lehetett, elmentem a holmikért, ruhákért a reptérre. Viszont nagyjából 1 óra alatt lezártam a Malévos korszakomat. Sokan siratták, én a jövőmmel voltam elfoglalva. Visszatekintve, a gyors reagálásnak köszönhetem, hogy a csőd után 3 héttel már új munkahelyen dolgoztam.

Just in Time!

Azon a szomorú februári napon, a fogorvos után azonnal nyakamba vettem a várost. Felkerestem két, valamirevaló "crew" toborzó céget. Volt jó néhány lehetőség, szinte azonnal kellett dönteni: interjú, igen vagy nem!

48 órával később, egy berlini irodában meg volt hirdetve egy interjú "low cost need a crew" címszóval. A megélhetésemmel voltam elfoglalva, így nosza, neki, mit veszíthet az ember. Irány Berlin, max. ha nem jön be, akkor felfogjuk városnézésnek.

Bevallom, először arra a bizonyos nagyon fapados légitársaságra gondoltam, mi másra? Bejelentkeztem az előadásra, már akkor feltűntek az európai átlagnál picit barnább emberek. Az előadás első 3 percében tucatnyi kérdésemre választ kaptam.

Munkavégzés nem Európában. Jól fizetnek, és független munkaerőt keresnek. Igen! Külön kikötés volt, hogy független embereket keresnek, így ideális terep volt egy csajozós, de nem lekötött pasinak!

Nekem addig Dubairól nem a low cost szó jutott az eszembe, hanem a pompa és a First Class-utazás. Fejlődik a világ, fejlődnek ott is. Olcsó és fejedelmi utazást elérhető áron, Mindenkinek! Az interjút tartó úr nagyon rámenős volt. Dobálózott mindenféle, számomra ismeretlen juttatási formával. Szokásos beetetés, vagy mégsem?

Az interjún senki sem kapott ajánlatot, viszont mindenkitől többször megkérdezték, hogy korábban milyen típuson szolgált, valamint mennyire független és mobilis.

Engem semmi extra nem kötött akkor Magyarországhoz, így a csoport egyik szószólójaként rámenősen tudattam velük, hogy dolgozzak bárhol is én AKAROM ezt az állást! Alig telt el 3 nap, egy német számról hívtak. Ott megkaptam az instrukciókat, irány egy hétvégi felvételi Berlinbe!

Pár haverommal kimentünk, egy kis lazítás, persze már akinek. Két körös interjú volt, akkor már a cég egy magasabb pozícióban lévő képviselőjével beszélgettem.

Nagyon sok szakmai része is volt, mégsem volt egy hétköznapi felvételi beszélgetés. Volt szimulátoros gyakorlati rész is.

Hihetetlen pókerarcuk volt a felvételin lévő HR-eseknek, nem tudta az ember eldönteni, hogy örül vagy sem, de nekem néha még az is megfordult a fejemben, hogy egyáltalán életben van-e vagy sem!

Vasárnap este pajkos mosollyal közöltem a haverokkal és az otthoniakkal, hogy sikerült! Még ki sem hűlt a helyem a Cockpiten, de nemsokára már ismét az eget hasítom.

Nem voltak nagyvonalúak a leendő kollégák. 48 órát kaptam, hogy otthon felkészüljek, elbúcsúzzak. Ez a kis idő pedig úgy elrepült mintha csak 20 perc lett volna. A dumám sosem volt rossz, így nem tartottam az ismeretlentől. A szüleim ejj, de óvtak, aztán végül rájöttek, hogy engedni kell a gyereket, hagy érvényesüljön.

A munkához szükséges papírokat a cég intézte, nekem elolvasni és aláírni kellett. Elmondták, mit keresnek, én meg "Nem gáz, hajrá!". A Malév alig 1 hete nem működött, de nekem már egy új lehetőség, új állás adódott.

Egy perzselően forró szerdai napon érkeztem meg a jövőbeli bázisomra Dubaiba. Egy My Name tábla várt az terminál érkezési oldalán. Rögtön egy, a marina körzetben lévő társasházhoz vittek, a későbbi lakásom helyszínére.

Dubai.jpg

A juttatások többek közt céges lakást és céges autót tartalmaznak. Berendezkedésre semmi idő nem volt, szinte azonnal mentünk a cég irodaházába a hátralévő ügyeket elintézni. Aznap késő este volt, hogy haza taxiztam.

Az ezt követő 1,5 hétben nagyon sok képzésen, oktató repülésen vettem részt. Memorizálni kellett egy, a Malévtól teljesen eltérő útvonal- és munkarendszert. Az első önálló utam a Malév leállása után mintegy 3 héttel volt, egy laza kis isztambuli út formájában.

New world, new opportunities

Az itt végzett munkám során olyan városba is eljutottam, amiről korábban csak a híradóban hallottam. Izgatottan vettem tudomásul, amikor egy hosszabb ideig a Dubai-Kabul-Dubai útvonalat repültem. Sokan nyugtattak, hogy nem kell tartani semmitől, nem a francot... Érdekes dolog egy, a mai napig veszélyes város repülőterén landolni.

Hála a jó édesnek, ez akkor volt először, és remélem jó ideig utoljára is. Külön öröm számomra, hogy immár Bukarestbe is repülünk, így egy egészen rövid járatfordulóig nagyon közel vagyok a családhoz és a haverokhoz is.

Sajnos Ferihegyre (én még mindig így hívom) esélytelen, hogy valaha is repülhessek. Sajnos Budapest, azaz a jó üreg BUD kiesik a low cost standardból. Drága a kiszolgálás, és a személyzet repülési ideje is lejárna, tehát akár személyzet csere is szükséges lehet. Ezek nem férnek bele egy fapados légitársaság működési szerkezetébe. A drága kerozin pedig csak könnyed ráadás, a mi filléres kerozinunkhoz képest.

Felejtsük el az európai fapados légitársaságokról alkotott véleményünket. Itt az arab térségben teljesen másképp megy. Nyilván a low cost modell ugyanaz, de átalakították a térségben elvárt szinthez. Exkluzívabb kiszolgálás, bőséges fedélzeti shop választék, kényelmesebb ülések és persze personal LCD-vel szerelt ülések minden utas számára.

A fedélzeten a néhány ezer forintos toll készlettől, a milliós értéket képviselő ékszerekig bármit megvásárolhatunk. Egy speciális alkalmazásnak köszönhetően repülés közben szállást is foglalhatunk, és kedvünkre válogathatunk egy Dubai ingatlanos cég ajánlatai közül. A terméket csak ki kell választani, kifizetni. Majd jellegtől függően a kijelölt repülőtéren átvenni.

Amolyan „csináld magad" szolgáltatást nyújtunk. Az utas dönti el, hogy milyen szolgáltatásért fizet. Ha csak utazni szeretne és semmi mást igénybe venni, akkor a repülő végében található minimális lábtérrel rendelkező üléseket választja.

Flydubai aircraft.jpg

Ha szélesebb kiszolgálást, és nagyobb kényelmet vár el, akkor a repülő elejében lévő ülésekre foglalhat jegyet. A légitársaság óriási összegekért értékesít reklám időket a repülőn, így már utazás közben elkezdődik a "Dubajozás" reklámok formájában.

Szerintem az otthoni pilótabérek már agyon lettek rágva, mindenki ismeri és tisztában van vele. Itt sem fizetnek rosszul. A fapados jelleg nem tükrözi a fizetéseket. Jó fizetés, és a karrierlehetőség után a juttatások sokasága teszi még vonzóbbá a térségben való munkavégzést.

Céges lakás, céges autó. Teljesítménybérezés, szociális kompenzáció, ingyen jegyek, szakmai képzések és évenkénti jutalmak. A cégnél külön pénzbeli kompenzációs rendszert alakítottak ki túlóra, és a jó munkavégzés esetére. Ha jól dolgozol, bőségesen jutalmazza a cég!

További 6 magyar dolgozik ennél a légitársaságnál, mindannyian légi utaskísérőként. Javarészt fiatal korosztály, olyanok, akik mertek gyorsan és nagyot lépni. Most írhatnám, hogy mi minden hiányzik otthonról, de nem teszem. Azt csinálom, amit szeretek, Dolgozom és Ennyi!

Átgondolva az eddigi 8 hónapos dubai tartózkodásomat nem bántam meg hogy rámenős és nagyon akaratos voltam. Nekem megérte, és remélem, hogy újabb 8 hónap múlva is ezt fogom mondani.

A munkám egyben a hobbim, Imádom!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: repülés Magyarország Malév Dubai

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr174862017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszigonosz 2012.10.22. 07:22:29

Nagyon jó poszt! Gratulálok, és további sok sikert!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.22. 07:40:31

Nagyon örülök ennek a cikknek, már sok fórum foglalkozott a pilóták sorsával, de ez így első kézből az igazi.

MALÉV: mi a csőd előtti héten vettünk jegyet, de a kormány ügyes -január 31.én meghozott -intézkedésének köszönhetően kiestünk abból a körből, akiknek visszafizették az út árát.
No comment.

Az írás a tényszerűsége mellett szórakoztató is volt. :)
Le a kalappal a gyors reagálás kapcsán.
:)
Gratulálok és további sok sikert.
Egy kérdésem lenne: az igaz, hogy sok pilótának ma sincs még állása? Tudsz erről valamit?

Világpolgár2012 2012.10.22. 07:46:11

Már csak az iyen történetek miatt is érdemes olvasni a HÁ-t!

Kíváncsi vagyok azért, hogy mindegyik volt maléves pilótának sikerült-e elhelyezkednie (a többi személyzetről nem is beszélve). Gondolom, ha valakinek már családja volt, akkor az nagyban megnehezítette a költözést. Vagy nem?

bandirepublic · halottnakacoach.hu 2012.10.22. 07:53:17

az apósom repült a lányom megszületésére pestre az utolsó malév járattal. mondta, hogy furcsa volt a hangulat, mert a crew elég leharcolt volt és nagyon bőkezűen osztogatták az alkoholt. akkor még nem értette, de hamar rájött, hogy más társasággal kell visszarepülnie svédországba, hiába vett retur jegyet...

tetszett az író talpraesettsége. kíváncsi vagyok, hogy mikor keres rá valaki arra a google-ben, hogy a kép meliyk katalógusból való.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2012.10.22. 08:21:59

Wow! Még olvastam volna! :-) Gratula a posztirónak! Igazi túlélő tipus.

Sanyi9 2012.10.22. 08:48:03

Erdekes iras, tetszett. Sok sikert a tovabbiakban is!

Lenne egy kerdesem: hogy lesz az emberbol pilota? Nem magam miatt kerdem, en mar soha nem leszek pilota, de azert erdekelne. Peldaul, ha jol tudom, akkor van sok pilota, aki azelott a katonasagnal volt harci gepen es azutan allt at a civil repulesre. Ha az ember nem volt vadaszrepulon pilota, akkor hol tanulhat tovabb pilotanak (kozepiskola utan)?

Alice in Wonderland 888 2012.10.22. 08:50:24

Végre valaki, aki tudott és mert dönteni! Őt nem féltem, bárhol megállja majd a helyét és megoldja a nehézségeket is.Örülök és gratulálok!

Mrs. Clayton 2012.10.22. 09:46:16

ha a szerző megtisztelne egy privát üzivel megköszönném, lenne pár szakmai kérdésem, talán tudna pár ötletet adni
jssi.gray@gmail.com

Zuiro · http://zuiro.blog.hu 2012.10.22. 09:49:40

Örülök, hogy a szerző ilyen gyorsan reagált a történtekre, gratulálok hozzá!

Engem eléggé sokkolt a Malév "váratlan" megszűnése, pedig semmi közöm hozzá munkaügyileg. Az egész eljárás gyomorforgató volt, aznap vesztettem el a maradék bizalmamat a magyar kormány iránt, hogy fordulnának fel.

xlngx 2012.10.22. 10:24:11

Kivancsi vagyok hogy egy ev dubai utan mi lesz a varosrol a velemenyed. En ennyi ido utan mar szabadulni akartam onnan:) Most meg vissza vagyom:)

tucano 2012.10.22. 10:47:29

nagyon jól reagáltál. Gyors döntés és LÉPÉS, bizony a konfliktus szituációk során az egyik legjobb megoldás. Szívesen repülnék olyan gépen, amit te vezetsz :D

Anna-2 2012.10.22. 10:48:55

Elmeny volt olvasni!!

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 10:49:45

@Sanyi9: sokan Nyiregyhazan valoban, de nem kotelezo jelleggel. Pl Czigany Ildi zenemuveszetit vegzett mielott pilota lett. Ami kotelezo mindenkinek az egy hosszu es nagyon nem olcso kikepzesi procedura :)))

Mrs. Clayton 2012.10.22. 10:59:53

@Kicsivagyokszekreallok: sőt sztem privátban olcsóbban lehet PPL-t szerezni mint nem államilag finanszírozott képzésben Nyíregyházán

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 11:14:41

@Jess G: konnyen lehet, igen. nem vagyok tisztaban a kikepzesi arakkal most, de az biztos, hogy egy atlag fizetesebol nem nagyon finanszirozhato

2012.10.22. 11:35:10

Tetszett, olvastam volna még.

xylon 2012.10.22. 11:35:20

@Kicsivagyokszekreallok: En ugy hallottam kulfoldon (UK/US)olcsobb megcsinalni mint Magyarorszagon. Persze sok penz az ugy is.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 11:37:06

@Kicsivagyokszekreallok: kb 1-2 millió között van egy PPL ez Nyíregyházán önköltséggel kb 10 millió, igaz ott diploma is jár a licencehez a CPL további 1-2 millió iskolától, géptől függően, de ez még mindig kevés ahhoz, hogy nagy gépen repüljön az ember

Mrs. Clayton 2012.10.22. 11:38:55

@xylon: ez biztosan nem igaz, főleg az UK-ból mennek sokan Mo-ra tanulni, épp a minap néztem egy árlistát ahol egy nagy gépre felkészítő kurcus ára kb 300.000 font körül volt hirdetve, Mo-n szerintem 10-15 millióból megoldható

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 11:55:58

Én szívesen olvastam volna arról is, hogy az említett munkarendszer mennyiben más, de gondolom, sokakat viszont untatna a téma.

xylon 2012.10.22. 11:57:14

@Jess G: Kis google utan PPL:£8k, CPL:£65k hogy ez sok vagy keves azt nem tudom (nem is igazan tudom mit takar a ket liszensz). De ez a 65k ez oruletesen soknak tunik (szvsz a 300k az tuti rossz). Ez ket ev brutto atlagfizetes hogy bekeruljel egy tulzsufolt piacra ahol a legtobb munkaado low-cost operationst mukodtet. Tenyleg imadni kell a repulest.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 12:06:50

@xylon: a PPL magán pilóta jogosítvány, a CPL kereskedelmi, de attól, hogy van kereskedelmi jogosítványod attól még nem vezethetsz utasszállító gépet a Wizz Airnél, ahhoz még nagyon sok minden kell, felsorolhatom, de sztem téged nem érdekel és jelentősége sincs, de mondom, hogy olvastam és annyi, otthon meg max 10-15 milla

xylon 2012.10.22. 12:11:47

@Jess G: Akkor a valosag meg hihetetlenebb.

Osszehasonlitaskeppen egy keteves masters kepzes egy top UK egyetemen kb 20k egy MBA a London Business Schoolon 55k. Ezekre lehet felvenni hitelt is, utana meg jo allassal a Cityben tolni. Par ev alatt vehetsz sajat repulot :)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 12:17:29

@xylon: Nyilván ha nem lenne ennyire telített a piac, olcsóbb is lenne. De így is csalóka az árak összehasonlítása, itt van például a BA képzési programja: www.bafuturepilot.com/finance/

Ha sikeresen végignyomod, akkor persze (majdnem) ingyenes, csak épp £84k-t előre ki kell csengetni.

A javasolt megoldás pedig a jelzáloghitel. Kemény ügy, de legalább biztos motivált leszel.

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 12:21:21

Angliat en is furcsallanam, az USA-t el tudom kepzelni

Mrs. Clayton 2012.10.22. 12:23:06

@xylon: attól, hogy 10-15 millió forintból meg 300K fontból is meglehet oldani, az nem jelenti ám hogy csak ennyiből lehet kihozni, a lényeg a repült órákon múlik, ezért sokan vesznek egy gépet, persze azt tárolni, szervizelni kell, de nem feltétlen drágább ám, mint egy jobb autó
az viszont tény, hogy elit szakmáért viszonylag sokat kell befektetni bárhol a világon

sanyix 2012.10.22. 13:24:32

@Sanyi9: nyíregyházi főiskola (de oda úgy tudom nehéz bekerülni) ezen kívül pénz pénz kurvasok pénz.
Nem véletlen hogy a legtöbb pilóta hobbiból nyomja, ugyanis pilóta 90%-ban gazdag családból származik.

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 13:27:34

@sanyix: azert ez nem igaz, szep is lenne.... Ket ilyen embert ismerek akinek valoszinuleg nem kellene a mindennapi megelhetesehez.... Es abbol csak az egyik magyar....

micsoda? 2012.10.22. 13:28:41

Hát ez nagyon klassz irás volt. Nagyon- nagyon sajnálom a MALÉV megszűnését. Magyartalan, nyomoroncok tehetnek róla.

bean 2012.10.22. 13:30:10

> tetszett az író talpraesettsége. kíváncsi vagyok, hogy mikor keres rá valaki arra a google-ben, hogy a kép meliyk katalógusból való.

Minek? A kep URL-ben benne van hogy flydubai :) megnezed en.wikipedia.org/wiki/Dubai_International_Airport a DXB szocikket wikipediaban "home base of Dubai's international airlines, Emirates, FlyDubai and Emirates SkyCargo" vegul ragoogle-zol a flydubai szora, kattintani sem kell "flydubai touches down in beautiful Bucharest". Szoval, flydubai :)

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 13:35:10

a cikkhez amugy annyit, hogy tiszteletremelto a reagalasi ido es nem a (egy ket embernel meg azota is tarto) tipikus magyar nyalogatom a sebeimet hozzaallas. Sok pilota amugy a csalad miatt pl nem mozdulna, illetve ha meg is tenne, nem kevesen estek ki a szuron a nem elegeseges angol nyelvtudas miatt is februar ota

realb 2012.10.22. 13:43:32

A FlyDubai jó rep.társaság.

Anyádlóháton 2012.10.22. 13:51:35

Gratulálok és további sok sikert!
Merj nagyot álmodni és tegyél is azért, hogy az álmaid valóra váljanak. Ügyes vagy és bátor. Le a kalappal előtted, hogy Te nem azok közzé tartozol, akik a sült galambot várják, miközben lejár a szakszolgálati engedélyük.
Hajrá! Csak így tovább!

sanyix 2012.10.22. 13:55:27

@Kicsivagyokszekreallok: kérdés kinek mi a mindennapi megélhetés. Egy átlagember a seggét a földhöz verné ha annyi pénzt keresne a mindenHAVI megélhetésre mint egy pilóta, csak hogy neki egy évre jut annyi fizetés mint amennyit egy pilóta egy hónapra kap...

_-_-_ 2012.10.22. 14:10:15

Szerintem meg egy evben se keresek annyit mint egy pilota havonta.

_-_-_ 2012.10.22. 14:12:21

@Kicsivagyokszekreallok: Letezik olyan pilota akinek nem jo az angolja??

Mrs. Clayton 2012.10.22. 14:17:22

@_-_-_: persze, főleg h Mo-n magyarul rádióznak

TARTYOMeister (törölt) · http://isaw.blog.hu 2012.10.22. 14:19:45

jó!

Kis off*

10.000 méter magasan ugye folyamatosan magas a sugárzás. Ez jelent valami plusz pénzt a pilótáknak és a kísérőknek, akik nap mint nap kiteszik ennek magukat?

micsoda? 2012.10.22. 14:35:54

@bandirepublic: "tetszett az író talpraesettsége. kíváncsi vagyok, hogy mikor keres rá valaki arra a google-ben, hogy a kép meliyk katalógusból való. "

Én is:D

Tapmancs 2012.10.22. 14:38:34

@sanyix: Oké, de azért nagyon c*gányélet a pilóták (és utaskísérők) élete. Ugye nem kell kifejtenem miért? Fiatalon, pár évig még elmenne de később nem.

Jómagam egy pilóta fizetésének kb 80%-át kapom, és fixen napi kevesebb mint 8 órát töltök egy irodában. Azért ez így kényelmesebb, de megértem ha valakinek az utazgatós, rendszertelen, koránkelős stílus a bejövős.

@Sanyi9: Sok légitársaság képez embereket, legalábbis ezt látom a fedélzeti magazinjaikban. Nem kell hozzá semmilyen speciális előképzettség, meg van adva hogy beszélj angolul és legyél mondjuk max 30 éves. Meg persze az orvosi alkalmasság, de az a jelentkezés után derül ki.

xylon 2012.10.22. 14:39:19

@micsoda?: En meg arra hogy mikor kialt valaki Norbit.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 14:48:31

@Jess G: Meg mondjuk az, hogy a fóniával elboldogulsz, egy dolog. (Azért azzal muszáj, a Malévnak viszonylag kevés belföldi járata volt az utóbbi időkben :))

De hogy tudsz-e angolul érthetően és biztonságosan kommunikálni a pilótafülkében, feltehetően nem angol anyanyelvű társakkal, teljesen más tészta.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 15:04:40

@Püspök utcai gombaszedő: azért írtam azt, h miért ne létezhetne olyan pilóta, aki nem beszél jól angolul, mert nem csak a Malév pilóták léteznek Mo-n, meg a világon máshol
egyébként nemzetköziben is el lehet lenni angol nélkül, attól függetlenül, h a magyar kommunikáció is jobbára angol kifejezéseket használ
az egy másik kérdés, h nagy légitársaság megfelelő nyelvtudás nélkül nem fog alkalmazni már csak amiatt sem, mert nyilván az állásinterjú angolul lesz

füles1098 2012.10.22. 15:05:55

Örülök a posztoló sikerének, kívánom továbbra is élvezze munkáját :)
De, nekem hiányzik a MALÉV, pontosabban a gépek látványa, nekem egy falatka otthont jelentettek. Ha megláttam a MALÉV gépeket, mindig mosolyt csaltak az arcomra, az élet apró örömei közé tartoztak.....

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 15:12:58

@_-_-_: kepzeld olyan is letezik aki fel repulni, de ezt ne aruld el senkinek ;)

blacklord 2012.10.22. 15:14:27

@TARTYOMeister: ez engem is érdekel - elméletben van egy éves sugárterhelési maximum, amihez képest a valós terhelést (leginkább kozmikus sugárzásból, a magasság miatt lecsökkent légköri elnyelődés hatására) számon kéne tartani doziméterrel, különösen a hosszútávú járatokon. Viszont amikor erre rákérdeztem stewardesseknél, azok csak néztek rám, mint borjú az újkapura... :-) Amiből az a benyomásom támadt, hogy az adott légitársaság sokat biztos nem ad az alkalmazottaik hosszútávú egészségére.

újbarázdátszántaZeke 2012.10.22. 15:41:07

újbarázdátszántaZeke 2012.10.22. 15:41:51

@újbarázdátszántaZeke: bocs a hosszú linkért, de így érdekes a találati lista

Rkhaylitsha 2012.10.22. 15:46:07

Istenem, tényleg ennyi hulye van, aki nem látja, hogy ez kamu?

A pilotát ejj de féltik a szülei, de aztán engedni kell a gyereket... Csajozos kötetlen jódumás pasi, aki pilóta is. Van vagy 40 éves, a pókerarcú HR esek meg felvételiztetik. Emberek! A pilótánál az számit, hogy mennyi órát repült, milyen tipusokon, milyen egyéb engedélyei vannak, orvosi vizsgák, stb, nem az, hogy a HRes tesztelje angolból.
A csávó max utaskisérő, csak ha azt irja akkor mindenki tudja, hogy buzi, aztán azért jobbnak tunt, ha pilótának adja ki magát.

Axum 2012.10.22. 15:54:22

@xylon: En meg arra hogy mikor kialt valaki Norbit.

Szerintem ez az írás kamu.

Tele van hülyeséggel (budapesti toborzóiroda, független embert keresnek, 48 óra alatt indulni kellett, céges autót adnak) és hiányoznak belőle a személyes dolgok (min repült, milyen beosztásban) és pilótás szófordulatok.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 15:54:29

@Rkhaylitsha: Szóval azt állítod, hogy az interjún kérdezgetik, hogy milyen vizsgái/típusengedélyei/jogosításai vannak? Jól átgondoltad ezt? :)

tlvajferi 2012.10.22. 16:06:10

igazán jó hír, hogy volt malévosok ilyen jó ajánlatokat kapnak
örülünk neki és szurkolunk nekik

innen is látszik, hogy tiszta kár volt a malévet fenntartani :-)
a pőiac szabályozza (megtisztítja) önmagát

Axum 2012.10.22. 16:07:14

Továbbá : a flydubai nem alkalmaz toborzó céget, nem ad lakást, főleg nam a Dubai Marina közelében, mely az egyik legdrágább része Dubainak.

Pilótánk örül, hogy van járata Bukarestbe, de nem vette észre, hogy eddig is volt járatuk a közelebbi Belgrádba. Pilótánknak memorizálnia kellett az útvonalrendszert. Sokatmondó az is, hogy pilótánk nem arról ir, milyen az élet a cockpitban, (mondjuk mennyiben fejlettebb ott a technika mint a Malévnél volt (és teljesen papirmentes)) hanem a fedélzeti szórakoztató rendszerről.

És persze mindenki tisztában van a pilótabérekkel...

SilentDreams 2012.10.22. 16:07:45

@Rkhaylitsha: Számodra gyanús dolgokat normálisan megemlíthetsz, de ebbe szerintem nem fér bele mások lehülyézése. Még akkor sem férne, ha minden kétséget kizáróan igazad van (lenne).

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 16:16:00

@Rkhaylitsha: nem tudom ki a nagyobb hulye.... pl aki olyat ir, hogy HR-es nem felveteliztet egy pilotat....

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 16:18:13

A norbizóktól kérdezném, hogy ilyenkor mit éreznek. Roppant melldagasztó büszkeséget, hogy sikerült egy ilyen baromi fontos ügyben leleplezni a világösszeesküvést?

Csak azért kérdem, mert innen kívülről úgy néz ki.

Leginkább fontoskodó és szőrszálhasogató, önnön fontosságuk hamis tudatában tetszelgő szánalmas és frusztrált figuráknak tűnnek, akik képtelenek egy piszlicsáré blogposztba nem belekötni.

Sanyi9 2012.10.22. 16:33:47

@Püspök utcai gombaszedő: Igy is lehet latni a dolgot. Masreszt viszont, mar tobb kamu cikk is volt, ugyhogy relativ normalis, hogy az emberek bizalmatlanok. Ez a bizalmatlansag pedig azoknal a cikkeklen nagyobb, amelyek mas kontinensekrol / kulonleges munkahelyekrol szolnak. Nem valoszinu, hogy valaki is gyanakodna, ha arrol szolna a cikk, hogy Jancsi bacsi atjar evente szezonmunkaskent Ausztriaba kapalni 3 honapot.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 16:39:55

@Sanyi9: Persze, a bizalmatlanság jogos, csak a stílus, amiben elő van vezetve.

Nem az van, hogy "szerintem ez kamu, mert" és itt jön egy tételes lista, hanem "Hogy lehettek ilyen idióták, hogy hisztek ennek a csaló gazembernek?"

Vagy lehet, hogy csak én dolgozom túl régóta az angol királyi család protokollirodájában?

Sanyi9 2012.10.22. 16:42:27

@Püspök utcai gombaszedő: Te tenyleg az angol kiraly csalad protokollirodajaban dolgozol? Ha nem, akkor szolok a tobbieknek, hogy ne legyen idiotak es ne higyjenek egy ilyen csalo gazembernek... :D

SilentDreams 2012.10.22. 16:43:59

@Püspök utcai gombaszedő: Igazad van, elfogadhatatlan a lehülyézö stílus, ahogy írtam is.

@Axum: egy szakmabelit tisztelhetünk benned? Valahogy így gondoltam az értelmes hozzászólást mások lehülyézése nélkül.

funfun 2012.10.22. 16:47:53

Élmény volt. Te a jég hátán is megélnél, ügyes vagy. Sok sikert. Remélem, a minapi ír rinyálós posztoló-picsa is olvasta, mert így kell külföldön/belföldön viszonyulni a helyzethez.

Mattimalac 2012.10.22. 17:02:05

A cikk írója valószínűleg nem a dubaji low-cost légitársaságának, sem légi-, sem földi alkalmazottja, de biztos h nem PILÓTA. Talán egy időmilliomos a szerző aki az internetről szerzett információit vegyítette saját élénk fantáziájával. Az adatok nem pontosak, az internet is sokszor pontatlan információkkal szolgál. Talán Te vagy Alice Csodaországban v csak irigykedsz, de mire??

_-_-_ 2012.10.22. 17:04:53

Ez nekem elég megdöbbentő,hogyan engednek valakit felsőfokú vagy közel anyanyelvi szintű angoltudás nélkül utasszállító gépet vezetni,eleve hogy kap pilóta engedélyt még belföldön is.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 17:15:14

@_-_-_: De tényleg, miért kéne? Légiirányításhoz nem kell, checklistek nyilván magyarul vannak, cockpiten belül meg magyarul beszélsz a magyar kollegákkal.

Persze, nem azt mondom, tényleg jó az, ha van nyelvtudás, de nem tűnik nélkülözhetetlennek.

Mattimalac 2012.10.22. 17:18:20

Inkább szedd a gombát.... :-) az aviatikában az angol nyelv ismerete nélkülözhetetlen...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.22. 17:20:52

@_-_-_:

Repülővezetéshez az anyanyelvi angol felesleges. Oda repülőangol kell.

01234567 2012.10.22. 17:24:41

@tilmir: A gyors reagálás könnyű, ha a szüleiddel laksz, és nincs önálló egzisztenciád, saját problémáid, hitel, gondoskodásra szoruló család tag, gyerek, feleség...Ez nem tudás, erény, puszta szerencse. Ezzel kérkedni pedig....

rohadjmegARCgeci 2012.10.22. 17:26:31

Milyen égés már hogy egy országnak nincs saját repülő társasága.Pfpfpfpf.

01234567 2012.10.22. 17:27:08

@Világpolgár2012: Úgy tudom a családosok nagyrésze munka nélkül tengődik, mivel csak teljesen eltérő kultúrában, nagyon távol lett volna lehetőség. (Afrika, Ázsia) És a MALÉV nem csak a pilótákból állt. Az elmaradt jövedelmeket sem kapták meg mindmáig.

01234567 2012.10.22. 17:27:43

A poszt pedig nem tetszik.

Mattimalac 2012.10.22. 17:29:55

Melyik légitársaság alkalmazottja vagy Wingsfly?? Mert az írásodból egyértelműen kiderül, h nem a flydubai-nál repülsz. Máskor szedd össze jobban a gondolataidat és próbálj hiteles képet festeni.

01234567 2012.10.22. 17:32:44

@Kicsivagyokszekreallok: Ne haragudj, te itt hagynád a családod? Vagy elrángatnád Ungabungaföldre? Az angoltudásért, azt kétlem. Valszeg a koruk miatt. Mert gondolom a posztíró max 30. De egy 40-50-es, ami a legtöbbje volt mit csináljon?

Mattimalac 2012.10.22. 17:36:19

@Püspök utcai gombaszedő: hát nem a gombaszedéshez... Dolgoztál te valaha a repülésben??

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 17:38:33

@Mattimalac: Nem, nyilván ezért kérdem.

Csak annyit volt szerencsém már hallani, hogy a magyar pilóták hogy makognak a rádióba, és bár ugye nyilván más a két dolog, de azért nem olyannak tűntek, mint aki tud angolul, anyanyelvi szinten meg biztos nem.

Mattimalac 2012.10.22. 17:42:50

Akiknek sikerült elhelyezkedni külföldön azok beszélik az angolt és nem makognak, mivel az interjúk világszerte angol nyelven folynak.

01234567 2012.10.22. 17:44:47

Most, hogy kezd tisztulni a lila köd, ami ettől az arrogáns, egoista, öntelt katyvasztól a szememre jött, nekem is kezd gyanús lenni az írás. Tök egyszerű, írja ide a nevét a posztoló, van két stewardess csaj ismerősöm, magyar, a Fly Emirates-nél, tőtőlük meg tudom kérdezni létezik e a koma. De ha ismeri őket, elég ha csak a keresztnevüket beírja ide, és azt mi a kötődés kettejük között.
Ezt csak azért, mivel írás stílusa, és a kommentek hozzá, jaaaj de talpraesett..., így még nem bassztak fel...

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 17:48:02

@Mattimalac: Ez nyilvánvaló, nem is vitatta senki.

A kérdés eredetileg az volt, hogy a Malévnél feltétlenül szükséges volt-e a jó angoltudás.

Mattimalac 2012.10.22. 17:49:27

Jó vagy komàm, kezdjük nyomozni!!! :-)
Végre mindenkinek tisztul a dubai köd, hogy ez csak kamu koma! Remélem legközelebb gondolkodik, mielőtt billentyűt ragad a posztoló f.....

Világpolgár2012 2012.10.22. 17:57:55

@01234567:
Köszi, valami ilyesmire gondoltam én is. Azért tettem fel a kérdést, hogy hátha szakmabelik is előfordulnak itt vagy Wingsfly megjelenik. A te két ismerősöd is régebbi malévos és utána kaptak munkát az Emirates-nél?

Mattimalac 2012.10.22. 18:01:48

Most miről beszélünk Emirates Airlines v a low-cost Flydubai-ról?? Remélem wingsfly újra szárnyra kap..., h legyen mit letörnünk közösen.

Mattimalac 2012.10.22. 18:01:57

Most miről beszélünk Emirates Airlines v a low-cost Flydubai-ról?? Remélem wingsfly újra szárnyra kap..., h legyen mit letörnünk közösen.

Mattimalac 2012.10.22. 18:02:26

Most miről beszélünk Emirates Airlines v a low-cost Flydubai-ról?? Remélem wingsfly újra szárnyra kap..., h legyen mit letörnünk közösen.

Mattimalac 2012.10.22. 18:05:03

Miről beszélünk az Emirates Airlinesről v a Flydubai-ról? Remélem a posztoló wingsfly előkerül, h letörjük a szárnyit közösen...

Mattimalac 2012.10.22. 18:12:50

Wingsfly is inkàbb a 7-es buszt vezesse...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 18:23:20

@ChristineK: haha
pilotakent tulelni, az lenne a csoda ha nem talalna melot

01234567 2012.10.22. 18:28:29

@Világpolgár2012: Én nem vagyok "repülős". A két lányt barátilag ismerem, az egyikük csak külföldön tanult, dolgozott, élt 18 éves korától. Dubaiban él, dolgozik mint stewardess sok éve, a másik ott kezdett dolgozni, az első vitte oda. El nem tudom képzelni, hogy ne ismerjék az embert, vagy az őket, feltűnő jelenségekről van szó :) , ha a posztíró tényleg ott él, és ebben a szakmában dolgozik, és magyar.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 18:28:45

@funfun: a jeg hatan pont az a "rinyalos ir picsa" el meg, nem egy pilota
ha tenyleg az
nem ismerem dibait, de mondjuk itt amerikaban sem szokas ceges autot adni nekik...
de dubai az gazdag

01234567 2012.10.22. 18:32:04

@hagyma: Nehogy azt hidd. Bizonyos kor felett nem kell szinte sehova pilóta. A családosoknak meg azért nehéz mivel állások szinte csak Ázsiában, Afrikában vannak.

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 18:32:53

@01234567: pedig elhiheted h a tobbseg angolja szep magyar kifejezessel elve egyszeruen csak szar

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 18:35:52

@01234567: neg a merikaban is
ahol akort se nezik, amig az alkalmassag meg ven, mert ugye a kort mindenhol nezik, csak nem ugy
csalados nem csalados
hga mas nincs akkor koltozunk
nem errol szol ez a blog?
namost ha ez a story igaz ide csak fuggetleneket kerestek...
ilyen is van

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 18:40:43

mondjuk az eleg hulyen hangzik, hogy kapok egy sms-t a fogorvosnal es rogton utana delutan elindulok melot keresni:)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.22. 18:45:31

@01234567: @01234567: Véleményem szerint pont fordítva van. Ha valakinek nincs "nyűg" a nyakán, ráér bámészkodni, keresgélni.
Pont annak kell azonnal reagálni, akinek van mit veszítenie.
:)

01234567 2012.10.22. 18:49:55

@Kicsivagyokszekreallok: Mondom, nem vagyok repülős, lehet igaz, csak nehezen hiszem. Mivel MALÉV-val kapcsolatban nem hallottam ilyet, inkább volt SZU-beli, spanyol anyanyelvű légitársaságok pilótáinál...

01234567 2012.10.22. 18:53:27

@tilmir: Tapasztalatom szerint meg nem. Egyedül állóként sokkal könnyebb volt nekem is. Igazából minden mindegy alapon vághattam bele bármibe. Családdal, családfentartóként, itthoni kialakított egzisztenciával sokkal nehezebb.

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 18:58:36

@01234567: ez amugy annyira nem is magyar sajatossag ahogy Te is irod. Nem sokkal jobbak a francia pilotak sem... :))))

01234567 2012.10.22. 18:58:44

@hagyma: Amerikán USA-t érted? Kétlem.

01234567 2012.10.22. 19:00:11

@Kicsivagyokszekreallok: Kár hogy MALÉV-os nincs itt. kíváncsi lennék a véleményükre.

01234567 2012.10.22. 19:02:35

@tilmir: A kivétel, aki erősíti a szabályt. Hidd el, átlag embereknél fordítva van. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 19:07:49

@01234567: hat ja, csak a lufthansa a tulajdonos
amerika alatt altalaban az emberek az USA-t ertik, ez igy elterjedt
pilota kell az tuti, meg sztyuvi is, az mas kerdes, hogy a munkavallalas felteteleivel nem vagyok tisztaban
az lehet nem annyira megy europabol
nem tudom

emoke.s 2012.10.22. 19:09:39

Gratulálok az új munkához, szégyellje magát a magyar kormány a népirtó intézkedései miatt!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 19:09:42

@01234567: ez egyertelmu
egyedul nekivagni sokkal konnyebben megy, a legjobb mondjuk kettesben egy tarssal,, lehet az barat vagy feleseg
csaladdal sokkal bonyolultabb, persze nem mindegy hova es mikent?

op tomi 2012.10.22. 19:11:05

Remek írás, gratula a posztolónak a bejegyzéshez, amúgy meg saját magához is :)

Herr Glatzkopf 2012.10.22. 19:13:23

Rá fogom most már venni magam egy poszt írására. Ez a cikk közvetve bár, de engem is megszólított, mert Anyu mostani férje is MALÉV-alkalmazott, repülőgép-szerelő, volt, 29 évet dolgozott a cégnél, egyik napról a másikra szűnt meg az állása, utána Anyu háziorvos-asszisztensi fizetéséből éltek 8 hónapig...no comment, hála Istennek megint van munkája, igaz, hogy 12 órákat dolgozik, de annak nagyon örül, vele mi is. Ő nem tudott ilyen gyorsan váltani, s a mai napig reméli, hogy egyszer újra lesz magyar légitársaság.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 19:14:57

@emoke.s: csaxolok, hogy a magyar kormany nem tudott penzt adni a malev-nak, mert brusszel tiltja az ilyesmit a versenykepesseg, meg egyeb baromsagok miatt
vevo meg nem ment megvenni
ez az europai kapitalizmus, amit tetszettek akarni es tetszettek volna forradalmat csinalni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 19:16:13

emellet meg igen, nagyon szukseg lenne magyar legitarsasagra
ha kis flottaval is , de csak kellene

Mbraun 2012.10.22. 19:24:12

Malevrol annyit hogy annyi kezipoggyaszt mint naluk, senki nem engedett fel a gepre.Ezt tobbszor ki is hasznaltam. :)
Most neztem jovo evre repjegyet, es a lastminute.de-n es ebookers.at-n meg mindig Ferihegy szerepel nevkent. :) Ugy latszik bizonyos dolgok nem valtoznak....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 19:29:21

@Mbraun: az volt a barom aki egy bejaratott nevet megvaltoztatott
ez egy brand, aminek evek kellenek hogy kialakuljon

napmintnap 2012.10.22. 20:07:20

Nem ismerem a szakmat de nalam a kabuli landolas kivagta a biztositekot. Nem az en dolgom minositeni a postolot, azt megtette maga sokunk szemeben. Arra lennek csak kivancsi, hogy mit nyert azzal, hogy megosztotta velunk a vagyait.

Punxsutawney Mormota 2012.10.22. 20:19:55

Gyerekek!
Egy-két dologban kicsit tényleg furcsa ez a poszt, (pl. független embereket keresnek... Minek??? Tavaly a feleségem kapott egy külföldi állásajánlatot és a cég erősen kapaszkodott, hogy engem is vigyen ki magával, majd segítenek nekem munkát találni - persze, nehogy a munkavállaló azon agyaljon egész nap, hogy mit csinál a párja). De ha az egészét nézzük, akkor van benne valami... A pilótáknak tényleg kapaszkodniuk kellett, mert - elnézést, ha hülyeségét mondok -, valami olyat olvastam, hogy három hónap nemrepülés után elvész az alkalmasságijuk. A posztoló vagy főhős gyorsan lépett és kész. És legalább olyan légitársaságot választott a sztorihoz, amelyiknek azonos a flottája a Malévéval (Boing 737-800).

Rkhaylitsha 2012.10.22. 20:20:14

@Kicsivagyokszekreallok: Szerinted ugy felvételiztetnek ahogy azt leirta? Biztos angolul kell beszélgetni, ugye, meg mosolyogni? Aztán a HR es majd eldönti ott, hogy megfelel e, aztán mehet is a gépet vezetni 1,5 hét után. A szülők meg, ejj, de aggódnak, de menjen a gyerek.

Az isten áldjon már meg mindenkit, mi értelme ennek a blognak igy ebben a formában?
Ez hazugság. Ebbol nem tanul, tájékozódik senki. Leirhatom, hogy kivágtak a trolivezetői állásombol, aztán nagyot gondoltam, és jelentkeztem a NASAhoz berepülőpilótának, ahova felvettek és most havi egymilliárd dollárt keresek. Mi értelme ennek?
Az olvasoközönség meg tényleg ennyire hülye, hogy itt gratulál, meg irkál, hogy milyen bátor az iró? Mi a bánatért nem olvasnak tájékozódnak a világról? Nem ilyen blogokon kell infot szerezni, mert ez egy nagy kalap szar. Aztán meg csodálkoznak, ha elmennek a határon tulra ott meg nincs kolbászbol a kerités.

HRH 2012.10.22. 20:24:13

Az sokat elmond az írásról, hogy már olvasás közben eszembe jutott "Norbi"... :D És a kommenteket olvasva úgy nézem, nem vagyok egyedül.
(Nem mondom, hogy tuti kamu, de azért furcsa, hogy a "stílusról" több ember is Norbira asszociált :) )

Rkhaylitsha 2012.10.22. 20:26:00

@emoke.s: Na, látod, pont az ennyire sötétekről beszélek mint te. Rohattkormány, (mindegy melyik van hatalmon), itthonmindenszar, itthonnemkellatehetség - és gratulálsz egy abszolút hülye kamusnak.

HRH 2012.10.22. 20:26:12

@Rkhaylitsha: (a konkrét poszttól függetlenül) hatalmas +1!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 20:32:28

@Jess G: mert?
hat jo ha van
hadsereg is, bar sokra nem jo
meg MAV
meg BKV
ilyenek
fejlettebb orszagokban ezek mukodnek
a Lufthansa igazan megvehetett volna minket is, de Merkel nagyasszony nem orul neki hogy Viktor felesel a hatso padbol...

Mrs. Clayton 2012.10.22. 20:38:54

@hagyma: persze nem rossz ha van, de lássuk be egy ilyen kicsi és főleg szegény országban felesleges pénzpocsékolás lett volna, bár volt egy időben szó még arról is, h majd a nyugdíjasok ingyen repülhetnek rajta :-) hát most lehet venni a wizznél/ ryannél 4000-ért jegyet, az már majdnem ingyen van és nem is az állam fizeti

pluto111 2012.10.22. 20:41:29

Na én nem tudok egyetérteni Malév pilótákkal. A sok sztrájkkal nagyon sok bajt okoztak a cégnek (meg az országnak).

(a Malév egy veszteséges cég volt, miért kellett évente szétalázni még pluszban?)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 20:52:18

@Jess G: ertenem en, csak a vegen mar semmi nem lesz ami magyar
malev miert nem repithet fapadosokat?
na es Oszko Peter miben volt erdekelt?
aggyatok ki berbe meg lizingbe az egesz orszagot

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.22. 20:53:26

@sanyix: Igy van. annak idejen kb evi 6 embert vettek fel ( tobb nyiregyi vitorlazos ismerosom be is kerult, es el is vegezte) a tobbi mar akkor is koltsegteritesesen 1 millat fizetett /felev .

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 20:55:31

@pluto111: szinte mindenhol a vilagon, szinte minden kozlekedes veszteseges, kiveve az aruszallitast, legyen az hajo, vonat vagy repulo, villamos es busz
jo, a karibi luxushajok, meg az olajszallitok nem

Mrs. Clayton 2012.10.22. 20:59:21

@hagyma: ha attól bármivel jobb lesz Mo-n a helyzet miért is ne ezt én akkora hülyeségnek érzem, már bocsánat, hogy valami csak akkor magyar, ha az magyar állampolgárok, vagy a Magyar Állam tulajdonában áll, holott a Tesco mittudomén Zrt. épp úgy magyar mint a Kispista2 Kft., a magyar GDP-t növeli ha működik magyar vagy Mo-n élő embereknek ad munkát stb. és ha veszteséges, akkor nem az államtól kér plusz pénzt, hanem költséget csökkent, hatékonyságot növel vagy bezár
ez utóbbi nagyon helyesen megtörtént a Malévval miután sehogy nem tudott nyereséges lenni, majd ha Mo is németországnyi gazdasági erővel fog bírni, akkor majd alapít egy új nemzeti légitársaságot, de sztem nem fog

pluto111 2012.10.22. 21:02:12

@hagyma: Lehet, de a sztrájkok csak növelték a problémákat.
(aztán egyszer csak csodálkoztak, hogy nincs többé Malév)

Rkhaylitsha 2012.10.22. 21:03:58

@Jess G: Már bocs, de hogy mondhatsz ilyen hülyeséget?
"holott a Tesco mittudomén Zrt. épp úgy magyar mint a Kispista2 Kft., a magyar GDP-t növeli ha működik "

Tesco csinál x profitot. Kiviszi angliába. kispista2 kft meg itt költi el. Hogy lenne ugyanaz?
Ismét nagyon egyszeru példa: CBA Ugyanolyan multi mint a Penny, csak a lázárék legalább itthon esznek, isznak, ruházkodnak, autojukat szervizelik, stb.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 21:06:12

@hagyma: ez igaz, de a villamost, helyi buszt mondjuk tömegek használják, a Malév járatait pedig nem feltétlenül a hétköznapi emberek nap mint nap,
üzleti tárgyalásra el lehet jutni máshogy is, de ha valaki csak úgy kiruccanna Berlinbe az is jobban jár valamelyik fapadossal
nem történ itt semmi extra, egyszerűen rendezte magát a piac, nem csak Mo-nak nincs légitársasága, nem akkora ügy ez

pluto111 2012.10.22. 21:06:36

@hagyma: És a sztrájk miatt reptéren rekedt emberkék véleményét még nem is írta le senki....

Mrs. Clayton 2012.10.22. 21:08:24

@Rkhaylitsha: úgy, hogy amit mondok egyszerű tény és nem hülyeség
attól, hogy te szeretnéd azt hinni, amit állítasz, attól még nem lesz igazság, bármennyire nemzeti gondolatokat képvisel is

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.22. 21:08:27

@Rkhaylitsha: szerinted nem kell felvitelizni HRessel ahogy azt Te leirtad? En ugyanis ennyire reagaltam csak, az osszes tobbit mar Te kepzelted hozza... hidd el hogy van fogalmam rola, lehet epp nem sokkal kevesebb mint neked

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.22. 21:09:22

@Safrane(k): Szinten repulogepszerelo, de fiatal ismerosunk A MAlev megszunese utan nagyon gyorsan at tudott igazolni a nemetekhez.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 21:13:26

@Jess G: hat ezt en mar mondtam, hogy nem csak nekunk nincs
de azert ne hidd, hogy ez csak piac kerdese
a fapadosoknal esetleg
az amerikai belfoldi jaratokat is szponzoraljak adokbol
nem gondolom, hogy a lufthansa is csak a beveteleibol el
osszetettebb dolog ez
arrol nem beszelve, hogy azt a par tucat gepet nem csak a pilotak meg a sztyuvik uzemeltettek
rengeteg kulso beszallito stb
olyan ez hogy forma 1 kell ugye mert allitolag hiaba fizetunk erte, hozza a penzt
hat inkabb malev mint a forma 1
/de tudom, nem lehetett tamogatni allami szinten, Merkel megtiltotta, mert a Lufthansa fontosabb.../

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 21:17:38

de mindegy, nalunk a gyulai kolbasz sem el meg
gyarmat az egesz orszag egyre inkabb
itt meg a magyar hentes megel belole:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.22. 21:18:40

@hagyma: Mennyit is keres egy USA belfoldi pilota? Hat szerintem nincsenek tulfizetve ( evi 28 ezer dollarrol tudok) , sot. Tobbrol is szo volt, hogy masodallast kenytelen vallalni, emiatt pedig faradtak.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 21:18:55

@hagyma: egyértelmű, hogy az F1 is hülyeség, ha egy ország ott tart ahol Mo., mivel nyilvánvalóan nem nyereséges, sőt állítólag erősen veszteséges
azt se mondom, hogy támogatni a légi közlekedést butaság
én azzal értek egyet, hogy nem baj, hogy nincs, mert csak úgy lehetett volna, ha az állam adhat rá pénzt

Mrs. Clayton 2012.10.22. 21:21:16

@hagyma: mindegynek egyáltalán nem mindegy, mert ez vezetett el végül oda, hogy ma már sok magánember sem él meg és kénytelen velem együtt egy másik országban létezni, ami megint nem baj, mert ha már minden lerohadt, akkor majd a romokon újraépül valami új, vagy nem, ez majd kiderül

Rkhaylitsha 2012.10.22. 21:27:28

@Kicsivagyokszekreallok: Nem azt irtam. Azt irtam, hogy nem igy megy, ahogy ez itt leirta. Pokerarccal nézték, nem tudta, hogy bejön e nekik vagy jót mondott e.
"Hihetetlen pókerarcuk volt a felvételin lévő HR-eseknek, nem tudta az ember eldönteni, hogy örül vagy sem, de nekem néha még az is megfordult a fejemben, hogy egyáltalán életben van-e vagy sem!"

Ha te szerinted igy vesznek fel pilotát, akkor egy fingod nincs semmirol. Nem a szakmaiságot nézik? Nem azt, hogy milyen tipussal mennyit, hova repult? Jópofiznak?

Rkhaylitsha 2012.10.22. 21:31:26

@Jess G: Aha. Szóval tény.
Hát akkor jó.
Emberek, Jess G kimondta, a tesco magyar, és ez tény. Lehet szólni kéne róla a tulajoknak is, nem?

De ezen tul, hogy te kinyilatkozol, el tudod magyarázni, hogy mitol lesz a tesco magyar? Mert az egy dolog, hogy vannak magyar alkalmazottai, de a nyereséget kiviszi. Ez nem nemzeti érzelem, ez a tény. És kint költi el. Ez is tény.

01234567 2012.10.22. 21:33:54

@hagyma:Ebben egyetértünk, gyerek nélkül, egy társsal a legkönnyebb, és egyben a legjobb.
Tudom hogy Lufthansa, a Malév is volt orosz, talán olasz is, meg kínaiaknak is akarták eladni. De a gép farkán a zászló, az a nem mindegy, meg a székhely :) Hidd el mára a sok f@szjancsi politikus rájött, többet vesztettünk a vámon, mint a réven...
Egy kis off, a poszt úgy is...
A Malév is abban ment tönkre amiben a többi nagy állami cég fog, ha egyszer hagyják. SZÉTLOPTÁK. És nem a pilóták, stewardessek, földiek..neeem. Az igen tisztelt irodai főnökök,a politikusok által odatolt csak lopáshoz, de ahhoz nagyon, értő szarjancsik. Hogyan?
Példa 1. Egy tálca kaja, előállítással, etc. a cateringben legyen 2000 ft..Mennyit fizetett érte a Malév? A többit rátok bízom. Mert minden így megy.
Öcsém az egyik legnagyobb állami cég járműjavítójában dolgozik. Egyik ügyeletben beszart az egyik jármű,mindenképp ki kellett mennie, egy kis hidraulikus alkatrész kellett volna, de a műhelyben nem volt. A lelkes műhelyfőnök kirohant egy boltba, ott vett egy darabot. 9000ft-ért. hozott számlát, saját zsebből állta, gondolta vagy fizetik, vagy nem. Ehelyett másnap az irodán a nagyfőnök és az anyagbeszerző leb@szta a lábán nem állt meg: "Te idióta a k...a anyádat ideállítasz egy 9000-es számlával. Mi ezt Győrből öcsém műhelyéből (nagyfőnök) hozzuk paraszt 36000-ért. A redvás számláddal itt rohangálsz, beleköpsz a levesünkbe?! Még egy, és ki vagy rúgva!"...Azóta nem lelkes. Megkérnék mindenkit a jelentse fel..stb..hozzászólásoktól kíméljen meg. Aki ilyet mond nem ismeri az életet..

Rkhaylitsha 2012.10.22. 21:34:11

@tildy:): Abban a 28 ezerben statisztikailag benne vannak a permetezőrepülők meg az alaszkai kávédarálók pilótái is...

Madár Fokker 2012.10.22. 21:36:15

@blacklord: Az, hogy a légiutaskísérők nem tudtak róla, még nem azt jelenti, hogy a cégük nem ügyel erre, csak azt, hogy nem olvasták el a rájuk is vonatkozó OM (Operation Manual) 6-os fejezetének a 12. pontját. Amiben mondjuk sok minden nincs leírva, csak nagyjából ez: www.hc-sc.gc.ca/ewh-semt/radiation/comsic-cosmique-eng.php

Ez mondjuk kanadai, de majdnem szóról-szóra megegyezik az európai megfogalmazással is.

@Axum: flydubai has partnered with CTC Aviation Group plc (www.ctcaviation.com) on pilot selection. All initial pilot assessment activity takes place at CTC's Crew Selection Centre in the UK with successful applicants being invited to Dubai for final interview.

 (www.flydubai.com/en/pilots/)

Szóval alkalmaz közvetítő céget, de amúgy több részlet, amit leírt, hülyeség. A fizetést és az egyéb juttatásokat is megtaláljátok a fenti honlapon. Céges kocsiról és céges lakásról szó sincs.

@Rkhaylitsha: minden cég máshogy felvételiztet és előfordul, hogy a szakmai részen megfelelt pilótát a HR-es vágja ki. (A Malévnál régen egynapos pszichológia és egyéb teszt is volt.)

Több volt Maléves légiutaskísérőről is tudom biztosan, hogy a flydubai-nál dolgozik, míg pilótában nem vagyok biztos, de sejtéseim vannak.

Rkhaylitsha 2012.10.22. 21:39:12

@Madár Fokker: "A Malévnál régen egynapos pszichológia és egyéb teszt is volt." ez mennyivel hihetőbb mint amit a képzeletbeli pilóta irt...

Shinjuku 2012.10.22. 21:46:10

@01234567: Ez azert nem igy megy... Az Emirates flottaja 182 gepbol all, amikkel 125 desztinaciora repulnek. Szamold ki a Cabin Crew alkalmazottak szamat. Tobb magyar csaj is dolgozik arrafele a kulonbozo legitarsasagoknal, nekem spec az Etihadon vannak kedves ismeroseim (de nekik Abu Dhabi a kozpontjuk.) Ha a csoka low-coston repul akkor sem tul sanszos hogy osszeakad hazank lanyaival. Mindenesetre a cikkbol magabol tenyleg egy felfuvalkodott durung kepe rajzolodik ki.

Madár Fokker 2012.10.22. 21:46:43

@Madár Fokker: Mondjuk ez egy 6 éves videó. Ezt csak most néztem meg, bocs. De ahogy hallottam, nem túl sokat változott a helyzet, bár a Colgan Air buffalo-i katasztrófája után volt némi felháborodás a közvélemény részéről.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.22. 21:47:30

@Rkhaylitsha: Nem vagyok ott pilota, sot sehol sem (sajnos, pedig imadtam a repulest), bizonyara rosszak az infoim, de ezt hallotam, hogy a belfoldi pilotak ott nagyon nincsenek tulfizetve, ellenben tulhajszoltak.

Shinjuku 2012.10.22. 21:50:09

@hagyma: :) evi 40K alatt keresnek a sztyuvik... mindegyik... szerinted megeri?...

Rkhaylitsha 2012.10.22. 21:54:07

@tildy:): nem rosszak, én is olvastam valami ilyet, de mondom, a statisztikát torzitja hogy azért azok nem nagygépekkel repülnek.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 21:58:02

@Shinjuku: nézőpont kérdése, ellenben egy pincérnőnek nem annyira rossz sztem

Shinjuku 2012.10.22. 21:59:02

@Rkhaylitsha: Sajnos a nagygepesek sincsenek megfizetve... Azert volt az a nagy balhe amikor egyesult az UA meg a CO... Ugyanis a CO pilotaknak es cabin crew-nak sokkal jobb volt a kollektiv szerzodese penz szempontjabol... az UA-nak meg a szabadsagok, pihenoidok es rugalmassag szempontjabol... szoval mindenki rosszul jart (az utasok is persze, de az mar egy masik teszta.)

Shinjuku 2012.10.22. 22:00:48

@Jess G: :) ha a sztyuvikat egyenlove tesszuk egy pincernovel akkor valoban nem... de ez az interkontinentalis jaratokra vonatkozik... a helyiek ennek a toredeket viszik haza... es azert evi 20K korul amerikaban is lehet nyomorogni

lidi400 2012.10.22. 22:02:06

Sziasztok! Én eddig csak olvastam a blogot, de most megjegyeznék pár dolgot. Először is légiutaskísérő voltam a Malévnél (bár már régebben abbahagytam), a férjem a megszűnéskor is ott dolgozott, szóval vannak ismereteim (persze, ezt is akárki mondhatja itt:-) ). Erősen gyanúsan a poszt, többek között egy-két szóhasználat miatt. Olyat, hogy "pihenős" soha nem használtunk, inkább szabadnapos vagy off-os. A Flydubai nem ad céges kocsit és nem köti ki, hogy egyedülállónak kell lenni. Dolgoznak ott családos magyar pilóták. Az sem valószínű, hogy a ground course-t, meg minden egyéb papírt kevesebb, mint 3 hét alatt lezavarják. Szóval nekem erősen kamu gyanús a poszt, bár valamilyen infója biztos van. Ja, a Flydubai egyébként Angliában felvételiztet.

lidi400 2012.10.22. 22:04:49

Olyan viszont tényleg van, hogy a HR-es dönti el, hogy kit vesznek fel, pont a Flydubai-nál először két HR-es felvételiztet, és ha rajtuk túljut az ember, akkor nézik meg, mit tud szimulátoron.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 22:04:50

@Rkhaylitsha: Ezt már sokadjára szajkózod el, miközben feketén-fehéren ott van, hogy ezt már az első interjún tisztázták, jóval a HR előtt.

Ld. még

"Az interjún senki sem kapott ajánlatot, viszont mindenkitől többször megkérdezték, hogy korábban milyen típuson szolgált, valamint mennyire független és mobilis."

Ettől még a poszt könnyen lehet kamu, de nem azért, amit te próbálsz belemagyarázni.

TU154 2012.10.22. 22:05:28

Az elszállt Malév nyomában...

Kis ember, hát itt a vége,
nincs is szárnya már, csak fékje,
szelek szárnyán szórta széjjel
a közpénzt nappal és éjjel!

Február harmadikára
lett sok utasnak nagy kára:
A jegy áráért cserébe
elhajtották a fenébe!

moTmeN 2012.10.22. 22:07:03

@Shinjuku: a legmegdobbentobb az egeszben az, hogy harmincakarhany evesen a legtobb legitarsasagnal kioregednek a szakmabol. Volt alkalmam talalkozni egy ilyen kioregedett sztyuardesszel, a maga kis panellakasaban, es nezett korbe, nem tudta, mit kezdjen az eletevel. Nem egy perspektivikus szakma.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:07:25

@Shinjuku: attól h vki egy repülőn szolgál fel, még nem lesz más mint pircérnő
gondolom az imázs ott is magas, ezért sokan jelentkeznek, tehát alacsony a fizu, bár különleges kvalitást nem igényel attól, hogy repülőn kell felszolgálni, aerodinamikai vagy hasonló ismeretek sem szükségesek, így miért is lenne sokkal több a fizu, mint egy hamburgerező felszolgálójáé

Shinjuku 2012.10.22. 22:12:58

@Jess G: Oszinten szolva nem tudom... Bar abban igazad van hogy a helyi jaratokon neha valoban rendkivul hasonlitanak a sarki hamburgeres felszolgalojara... Bar azok valahol 2-4 dollar koruli oraberben csusznak... az sem egy leanyalom.

Rkhaylitsha 2012.10.22. 22:16:23

@Püspök utcai gombaszedő: Olvassál már. Az egészet végig.
idézek: "így nosza, neki, mit veszíthet az ember. Irány Berlin, max. ha nem jön be, akkor felfogjuk városnézésnek." - szerinted igy beszél egy pilóta, aki kismillio városba repkedett már?

Szerinted nem azt emliti meg az ember, hogy mondjuk pszichologiai felmérés volt, fizikai alkalmassági, szimulátor, stb, hanem azt, hogy megkérdezték!!!! hogy milyen gépen repült. Megkérdezik? Errol esetleg nem kell valami papir, pecséttel meg ilyenekkel? Bizonyiték? Ajánlás? Nemzetközi certificate? Kisfaszom?
Szerinted tényleg életszerü ez a hulyeség? Nem azt irtam, hogy nincs HR, hanem azt, hogy ez igy faszság.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 22:16:25

@Jess G: Hacsak nem a helyi gettóban nyomod, azért egy picit veszélyesebb üzem a sarki hamburgeresnél.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 22:20:02

@tildy:): 200 dollar korul van orankent ugy tudom
de nem ismerem a pilotak eletet
28 ezret nehezen kepzelem el annyit en is csinalok
de abbol is meg lehet elni
vegulis repulonek 3 orat, leszunyalnak egy hotelbe oszt mennek vissza

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 22:21:20

@Rkhaylitsha: Látom, ahhoz képest, hogy milyen könnyen hülyézel le másokat, igen nehéz a felfogásod.

Egyszerűen csak rámiutattam arra, hogy pont az a részlet, amire pitbullként ráakaszkodtál, nem úgy van leírva, ahogy te azt szajkóztad. Bár abban valóban igazad van, hogy a szimulátorozást, ha ugye volt, csak le kellett volna írni.

"Nagyon sok szakmai része is volt, mégsem volt egy hétköznapi felvételi beszélgetés. Volt szimulátoros gyakorlati rész is."

Na nézd már, hát nem léírta?

Tanulság: máskor ne azzal indíts, hogy másokat lehülyézel, és akkor nem kerülsz ilyen kínos szituációba.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 22:21:49

@Shinjuku: nem tudom mia z a nagyven K , ha dollar, akkor nagyon megeri

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:22:19

@Püspök utcai gombaszedő: mert,csak nem ismered a statisztikát? azt hagyjuk, hogy a repülők le szoktak zuhanni, mert nem szoktak, majd ha pilóta leszel ezt is megtanulod, ellenben a pubokban meg más szokott történni

lidi400 2012.10.22. 22:22:19

@Jess G: Bocsi, ez a felfogás egy kicsit érzékenyen érint. Nem, nem pincérnő. A légiutaskísérő azért van a gépen, hogy ha valami történik akkor megmentse az életedet. (most nem arról beszélek, ha felrobban a gép a levegőben) Az hogy felszolgál, gondoskodik a kényelmedről - már amelyik légitársaságnál -, stb. az csak másodlagos.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 22:23:05

@lidi400: ezt altalaban minimum harom ember donti el, de inkabb negy
a HR egy szlete a dolognak
mar fejlettebb orszagokban

Rkhaylitsha 2012.10.22. 22:26:31

@Püspök utcai gombaszedő: baromi kinos szituban vagyok tényleg. ez egy kamu hulyeség, én meg az elejétől azt mondom, hogy kamu hulyeség.
Pitbullként ragaszkodok? Lofaszt. Leirom, hogy hulyeség, ez nem igy megy. Erre te baszakszol, hogy hámá hogyne lenne HR.
Ez egy hülyegyerek firkálmánya, aki már volt felváétei beszélgetésen, de olyanon nem, ahol mondjuk komoly emberként vették volna számba tényleges tudással.

lidi400 2012.10.22. 22:27:18

@hagyma: Én a Flydubai felvételiről beszéltem, amelynek első fordulója egy számítógépes teszt, majd egy csoport munka, amelyet a két HR-es felügyel, amelyet követ egy interjú - az általuk kiválaszott embereknek -, szintén a két HR-essel. Ők ketten döntik el, hogy ki mehet szimulátorra. Hidd el, első kézből származó információm van.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:27:27

@lidi400: értem, hogy elsősorban nem a felszolgálás a fő kiképzési cél, ettől függetlenül jellemzően szerencsére nem kell mást csinálni és egyáltalán nem biztos, hogy egy földi pincérnő nem kap arra vonatkozó kiképzést, hogy tűz, rablás egyéb esetén a vendégek védelmében lépjen fel, szóval semmi degradálót nem látok abban, ha a két típusú munkát összehasonlítom fizetés alapján, mert a valóságban szerintem meglehetősen hasonlóak

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 22:29:05

@Rkhaylitsha: Pont azért kínos, mert számtalan más, valóban irreális részlet közül sikerült az egyetlen teljesen hihetőt kiszúrnod, és azon rugózol.

Na nem baj, majd legközelebb :)

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:31:13

@lidi400: értem, h a kiképzésük célja elsősorban nem feltétlenül a felszolgálás, ugyanakkor szerencsére jellemzően csak ezt a feladatot kell ellátniuk és nem életmentést
ráadásul egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy egy földi pincérnő nem kap arra vonatkozó kiképzést, hogy tűz, rablás egyéb esetén miként lépjen fel a vendégek védelme érdekében
szóval semmi degradálót nem látok abban, hogy fizetés alapján összehasonlítottam a két foglalkozást

123strawberry 2012.10.22. 22:31:23

Ki az a Norbi akit mindig itt emlegettek amikor egy kamuszagú poszt bejön?

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:33:48

@123strawberry: azt mi is szeretnénk tudni, mert akkor megkérdezhetnénk tőle személyes, hogy mekkora örömöt jelent neki, ha publicisztikái jelennek meg a neten :-)

lidi400 2012.10.22. 22:34:30

@Jess G: Nem hinném, hogy egy pincérnővel évente több órán keresztül gyakoroltatnák, hogy mit csináljon tűz, hajtóműleállás, vízreszállás, futóműmeghibásodás, stb. esetén, és ismételtetnék vele, míg flottul nem megy. De hidd el, nem csak ez jelenti a különbséget. Eltekintve a biztonsági résztől, más egy kicsit 10000 m magasan étellel, itallal, üvegekkel megrakott kocsikat tologatni, hajnali 3-kor mosolyogni, napi 4 felszállást-leszállást végigcsinálni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 22:34:58

@lidi400: elhiszem
sosem ismertem se dubait se a pilotafelvetel rendszeret
nincs okom ketelkedni
normalis allasnal altalaban a manedzserhez fut be a jelentkezes
aki ha jonak tartja meginterjuvolja, azutan meg a fonoke is, azutan a HR-es es vegul a nagyfonok is ha nem nagy a ceg
ha kulonleges alkalmassagi tesztek kellenek az mas teszta
bar kotve ketlem hogy HR-esek vegzik

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 22:34:59

@Jess G: Bármilyen megdöbbentő, a sarki hamburgeresnél nincs ilyen kiképzés. :)

venator 2012.10.22. 22:36:12

Ez nagyon komoly, szívattuk a tegnapi srácot, hogy nem is épít erőművet Bengáziban, erre ma csóri pilóta posztja is megkapja, hogy kamu.

Norbi úgy látszik precedenst teremtett. :)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 22:36:28

@lidi400: Nem beszélve arról, hogy az ordenárére bebaszott embereket sem lehet csak úgy kivágni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 22:37:06

@lidi400: ez hulyeseg
a sztyuvi azert van hogy robotszeruen kiszolgaljon

lidi400 2012.10.22. 22:38:55

@hagyma: ezt komolyan gondolod, vagy lemaradt a szmájli a végéről?

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:40:08

@lidi400: nyilván ez indokolja a magasabb fizetést és a magasabb presztizst, nem? azon meg nem szeretnék ne haragudj vitatkozni, hogy kinek nehezebb és miért, levegőben vagy szárazföldön
mondom, én nem degradáló összehasonlítást tettem, de ha te személyes sértésnek veszed, ha összehasonlítom fizetésalapján a pincérnőket a légiutas kísérőkkel, hát...
ne vedd magadra, ha te nem érzed magad pincérnőnek
nincs harag?

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 22:40:28

@venator: Pont azon röhögtem magamban, hogy ha megírnám a saját történetemet (Céget átszervezték, az új szervezethez nem volt kedvem, feldobtam CV-t jobsite-ra, telefonos interjú, kiutaztam második interjúra és most Angliában fejlesztek szoftvert), vajon mibe kötnének bele a norbizók.

"Nincs is Ryanair Liverpoolba."
"Nem írta le, hogy milyen számítógépen dolgozik."
"Nem is lehet annyiért albérletet kapni."
"Máshol sincs kolbászból a kerítés."

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:41:19

@Püspök utcai gombaszedő: ezért nem is keresnek annyit mint egy sztyuvi, nem igaz? hol itt a hiba?

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 22:42:53

@Jess G: Sehol, csak eredetileg azt kérdezted, hogy miért is keresnének többet.

01234567 2012.10.22. 22:44:33

@Shinjuku: Kicsit szűkit, hogy 2012 feb. vége, márc. elejétől dolgozhat ott. Dubaiban lakik, azt írta. Bulizós, csajozós. Azért rájuk írtam facen.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:45:26

@hagyma: azért én is inkább bízom ildi400 férjének képességeiben inkább, mint abban, hogy egy sztyuárdesz életet ment, ha arra sor kell kerüljön nem biztos, hogy van értelme, vagy akkora jelentősége
megint elnézést ildi400tól, nem az ő személyes képességeit firtatom

venator 2012.10.22. 22:46:11

@Püspök utcai gombaszedő: Tegnap én is Norbiztam, aztán beégtem. Ezentúl kétszer is meggondolom. :)

A mai posztnál bennem nem merült fel, de a repüléshez végképp nem értek.

"vajon mibe kötnének bele a norbizók."

Ha jól írod meg nem lesz gond. :)) De várj, Angliában vagy! Könyörülj rajtunk. :P

lidi400 2012.10.22. 22:46:54

@Jess G: én csak erre a mondatodra reagáltam: "attól h vki egy repülőn szolgál fel, még nem lesz más mint pircérnő" és kicsit degradálónak éreztem. Egyébként nagyon tisztelem a pincérnőket, és természetesen nem nézem le őket, csak szerintem nem lehet összehasonlítani a két munkát. És természetesen nincs harag :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 22:47:47

@lidi400: hat felig komolyan
eleg robotmunka
persze mosolyogni kell
a jarat ugyanaz sokszor itt
de a tarsasag tuti, tehat bejaratott jaratok, bejaratott felszolgalas
aztan leszallnak, viszik a hotelbe oket aludni, azutan masnap vissza
mosoly
felszolgalas
igen, szalagmunka, de jobban fizetik
azzal ne farassz, hogy majd O menti meg az eletemet

Rkhaylitsha 2012.10.22. 22:48:15

@Püspök utcai gombaszedő: Rugózok? Én egyszer leirtam, azota ezzel baszogatsz...
Nem mellesleg, meg elkezdtem olvasni, a negyedénél már kamunak tartottam, ez meg végképp kiverte a biztositékot. Megint mondom, nem az a hihetetlen, hogy van munkaugy, (mindenhol van) hanem az, ahogy, egy állitolag a saját képességeit, tudását ismero, és áruba bocsájtó ember leirja, a csunya pokerarcu HReseket.
Utána meg jon száz komment, hogy milyen bátor gratula.
Ahogy már irtam: ha az a blog célja, hogy minél nagyobb faszságokat irjanak, aminek az a lényege, hogy otthon rossz, majd kint csudajó lesz, akkor elég szemét dolog, mert a sok naiv hiszékeny hulye még elindul aztán pofára esik. Pedig csak gondolkodni kéne, meg kis élettapasztalat. Ha pedig az a blog célja, hogy tájékoztasson, informáljon a külföldi élettel kapcsolatban, akkor nem kéne engedni az ennyire nyilvánvaloan kamu irásokat.
Teljesen jó kis irás lenne, csak át kell cserélni a malévet pizzahutra, dubait londonra, a pilótaságot meg mosogatásra.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:49:15

@Püspök utcai gombaszedő: akkor még egyszer, ha valaki levegőben vagy víz alatt szolgál fel, az önmagában nem indokolja az eltérő fizetési kategóriát, mivel egy földi pincér se nem olyan presztizs, se nem akkora munkáltató alkalmazottja, és mint kiderült jó eséllyel kevesebb feladata is van, így kiderült, hogy a légi "pincérek" azért jellemzően többet keresnek, és akkor a miért is meg lett válaszolva
a kérdésem korábban is csak költői volt

lidi400 2012.10.22. 22:52:40

@hagyma: Félig igazad van. Azért az életmentős részhez hozzátartozik, hogy nem (csak) én gondolom így, hanem a világ összes légügyi hatósága, hiszen pontosan meg van határozva, hogy hány ülőhelytől kötelező a repülőgépen a légiutaskísérő. Talán valami lehet benne, hidd el nem én találtam ki.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 22:54:51

@hagyma: ez kb ugyanaz mintha nekem vki azt mondja, h csak kopipésztelő szövegszerkesztő vagyok, holott jogász, ami annál kicsit több, ugyanakkor nem vitás, hogy az ember gyakran használja a Ctrl C, Ctrl V billentyűkombinációt
így értem, amikor lepincérezem a sztyuvikat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 23:01:40

@lidi400: @Jess G:
nahat akkor fifty-fifty
felszolagalok elsosroban, mas es nehezebb korulmenyek kozott mas eletmoddal es igen kell egy kis plusz tudas is baj esetere
barmelyik sztyuvi lehetne holnap pultos vagy pincer egy etteremben, de forditva nem igaz

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.10.22. 23:06:51

Nem akarok fogadatlan prokator lenni, es vedelmembe venni a sztuvikat, de azert le a kalappal foleg az interkontinentalis jarotokon dolgozok elott, akik 8-10 oras idozonakat repulnek at, mosolyogva dolgoznak az ejszaka kozepen is:) Ok, megszoktak...de azert nem leanyalom a rendkivul szaraz levegoju kabinban, neha haklis utasokkal, siro gyerekekkel stb. korulveve dolgozni. A belfoldi jaratok pesze konnyebbek, de kikepzes ott is van (lattam nemreg egy filmet USA flight attendant kepzesrol)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 23:09:48

@Rkhaylitsha: Én is magasan képzett munkát végzek, ismerem a saját képességeimet, mégis megemlíteném vicceskedve, ha úgy érezném, hogy a HR-esek kicsit túlspilázták a dolgot.

Ami nekem szemet szúrt, az egyrészt az, hogy ha már interjúra hívnak, akkor az ügynökségnek meg kell mondania, hogy kihez, másrészt az a kikötés, hogy független embereket keresnek (miért érdekelné őket ez?), harmadrészt meg az, hogy azért egy tapasztalt pilótától elvárható, hogy a juttatások rendszerét helyből megértse.

Persze ettől még nem kezdtem nekiállni lehülyézni mindenkit, csak egy próbakérdést dobtam be.

Őszintén szólva engem nem érdekel, hogy ki mit hisz el és ki mit talál bátornak. Én önmagában semmi bátorságot nem látok abban, hogy egy egyedülálló, viszonylag fiatal pilóta egy másik ország másik cégéhez szerződik el. De ha valaki ebben leli örömét, hát felőlem tegye.

Mrs. Clayton 2012.10.22. 23:13:51

@lidi400: írtam privit, ha időd/kedved engedni örülnék, ha válaszolnál

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.10.22. 23:19:31

Szerintem aki a Malév után sír az azt szerette, hogy a segge alá raktak mindent, meg hogy bármi is történt ő otthon aludt a saját ágyában, minden ingyen volt, mert a "cég fizette", aki meg mobil az szereti a repülést igazán.
Hajrá!

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 23:21:10

@golyós: Azért azt ne felejtsük el, hogy a Malév megszűnésével nem csak a crew meg a cabin crew vesztette el a munkáját.

Shinjuku 2012.10.22. 23:31:45

@hagyma: dollar... de szerintem az nagyon keves ha azt veszed hogy ez a maximum amit el lehet erni... de a pilotak sem keresnek tobbet... sajnos nagyon messze vannak a 200 dolcsi/oratol ok is...

Taxomükke (UK) 2012.10.22. 23:32:31

@Püspök utcai gombaszedő: Nem vagy te Angliában, akkor ékezetek nélkül írnál. Lebuktattalakm te csaló! En viszont tenyleg Angliaban vagyok, rogton be is bizonyitom azzal, hogy nincsenek ekezetek a gepen, latja mindenki, remelem.

Shinjuku 2012.10.22. 23:38:13

@Taxomükke: Te is hazudol... teneked sved a neved. Te tuti svedben vagy.

Taxomükke (UK) 2012.10.22. 23:43:48

@Shinjuku: Nem, én a svéd királyi csalá... En a sved kiralyi csaladnal dolgoztam, csak most atigazoltam Angliaba, itt tobbet fizet az uralkodo.

cnt 2012.10.22. 23:48:28

En nemetbe' vagyok. Gruess Dich!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.22. 23:49:01

@Shinjuku: 40 ezer dollar egy evben??
hol elsz te? az egy kibaszott jo penz itt
hat olyan messze nem lehetnek ha repulesi orat nezunk /per 200
persze ez a kapitanyokra vonatokozik
itt 15 16 ezer dollarbol is vigan megelnek az emebrek
nettorol beszelek

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.10.22. 23:54:53

@Taxomükke: Valld be, hogy csak a Buckingham palota híres, kolbászból font kerítése miatt jöttél ide. (Azért kellenek oda a vicces ruhájú őrök, hogy elijesszék a kutyákat.)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.10.23. 00:19:47

@hagyma: Hat, Kaliforniaban (ha evi netto 15-16rol van szo:) nem nagyon lehetne belole vigan elni, sajnos:) vegetalgatni, azt igen:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 00:31:08

@Zsuzsi65: 15 16 nettobol itt sem elsz vigan de meg lehet, foleg ha ketten vannak
es netto
kicsit masak az arak arrefele...
haromszoros ar az apartamane arrafele stb.
itt nagyon kenyelmesen kijossz 2 rugobol havonta, mindennel
ha mar ketten vagytok maris marad 12 ezer dollra plusz
egyedul valoban meg kell huzni magad evi 16 ezerbol, de nem tragikus
eltem ugy
felre csak keveset tudsz tenni

01234567 2012.10.23. 00:42:00

Nyomozásom eredménye: Ők egy emberről tudnak aki a Malév bezárás után odakerült pilótaként (Dubai, Emirates), ettől persze lehet több, más légitársaságnál.De ők szabadidejükben elég mobilak ott, és nem találkoztak mással. Ami biztos, a Malév kipurc után nem özönlöttek a magyar pilóták oda számottevően.. A keresztnevét ha megírná a posztoló.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.23. 00:59:51

@01234567: ah, onnantol kamu, hogy a fogorvostol elmentem melot keresni mar delutan, mert elhittem az sms-t es 2 nap mulva berliben voltam interjun
amugy a story nem hihetetlen , aha kivesszuka tulzasokat
en ugy kepzelem, nem pilota, nem aznap nem fogorvos, de talalt valamit dubaiban a repter kornyeken
/nem tudom en szkeptikuis vagyok, tudjatok, ha en egy pilota lennek egy dubai legitarsasagnal, magasrol leszarnam a storymat a hataratkelonel/
jo, most is leszarhatnam, de en igazi emigrans vagyok es erdekel ki hova mikent jutott, jo olvasni, vagyis erdekes

xlngx 2012.10.23. 08:39:46

@Püspök utcai gombaszedő: Mondjuk a MALEV sztyuvik nagyresze nem igazan volt mar arra a munkara valo. Tudnek meselni roluk, de mondjuk a BUD check-in pultosokrol is.

Behajtó70 2012.10.23. 08:58:07

Végre egy nyafogásmentes, vádaskodás nélküli poszt! Kösz! Igényes, objektív, tanulságos.

Sok sikert az új helyeden!

Üdvözlöm Eördögh kapitányt! :)

2012.10.23. 16:38:54

Basszus, errol is lemaradtam... :) Egyebkent, ezeknek a Norbi-gyanus posztoknak van egy kozos vonasa: mindenhol az egyedulallo macho heroikus kuzdelmet latjuk, aki Indiana Jones-t megszegyenito kaladonkkal keres milliardokat. :D Noknek, csaladnak pedig nincs helye ebben a vilagban! :D

encore 2012.10.23. 17:54:51

Szerintem meg nem kellene mindenhol Norbit látni.
Ha én írnék posztot (még Magyarországon vagyok de remélem már nem sokáig) én sem fedném fel a kilétemet, a munkámat.
Hogy miért?
Nem kellenek a látogatók, hogy szerezzem be ide oda, én is saját erőből keresek, pláne nem hogy beégessenek azután.
Nem kell a konkurencia.
Túl sok a gyökér az okoskodó, nyelv vagy szakma nélkül.
Csak hogy jót is írjak, jótett helyébe jót várj, akibe bízom, a tudásába is, segítenék.

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.23. 23:40:20

@Rkhaylitsha: Szakmaisagot IS neznek. Bar ha csak azt neznenek, akkor soha senki nem tudna az iskola utan repulni, mivel mindenkinek el kell kezdeni egyszer valahol. Semmilyen allasinterjun nem neznek CSAK szakmaisagot.

Kicsivagyokszekreallok 2012.10.23. 23:50:15

@01234567: a posztolo nem az emiretasnek dolgozik allitolag, hanem a kommentelok altal kideritetten a flydubainal. allitolag. nem ugyanaz a ket ceg!

gonoszboszi 2012.10.24. 09:48:26

@Axum: aki repült valaha, annak a második mondat után nyilvánvaló, hogy kamu az egész. De egész ügyesen ír a szerző, és sok információt szerzett a műhöz. Ehhez ezúton is gratulálok! :-))

vazzup 2012.10.24. 15:56:56

Nincs kedvem érdemben hozzzászólni, szóval csak annyit, hogy lassan a kommentelők szerint minden postot Norbi ír. Érdekes.

Amúgy érdekesség: www.bama.hu/baranya/kozelet/lemond-a-fideszes-alpolgarmester-o-is-kulfoldre-mehet-467657

myair 2012.10.24. 18:35:32

Sajnos kamu a poszt, aki repült valaha, az rögtön leveszi. Csak a szakmán kívüliek kedvéért írok le pár dolgot, hogy ne üres károgásnak tűnjön a hozzászólásom.

A flydubai felvételije Southamptonban van, a CTC Aviation csinálja. Online lehet jelentkezni, mint az összes többi arab légitársasághoz (Emirates, Qatar, Etihad, stb). Magyarországon nincs olyan cég, amelyik nekünk való munkákat közvetít, csak a nagy nemzetköziek foglalkoznak ilyesmivel (Rishworth, Park). Viszont a felvételiről ír a legtöbb igazságot. Az első körben tényleg meg se kérdezték, hogy láttam-e már repülőt közelről, két HR-es figyelte, hogyan teljesítünk egy szituációs játékban. Értékelés nincs, csak annyi, hogy köszi, faszagyerek vagy, de nem kellesz. Vagy igen, de nekem sajnos pont nem ezt mondták.

A berlini (?) állásinterjúra haverokkal menni bulizni? Na ez még a laikusoknak is sántíthat.

A flydubai-nál már a csőd előtt is voltak magyarok, volt malév pilóták is (2). A csőd után is vettek fel három embert, csak nem ilyen gyorsan, lányok pedig egész biztosan többen vannak, mint 6.

'Itt sem fizetnek rosszul.' - a nettó dupla pénz (vagy kicsit még több is) = nem fizetnek rosszul? Azért ez minőségi ugrásnak számít ezen a szinten.

Céges lakás + kocsi simán hülyeség. Adnak annyit, hogy abból lehet bérelni lakást, kocsit meg vehetsz kamatmentes hitelre.

Memorizálni az útvonalrendszert? Mivan? Taxisofőr vagy? :D

'egy hosszabb ideig a Dubai-Kabul-Dubai útvonalat repültem' - ? még ott sem ilyen a roster, hogy úgy repülsz egy járatot, mintha a 4-6 villamos sofőrje lennél és nap mint nap ugyan arra mész.

'Még ki sem hűlt a helyem a Cockpiten' - cockpiten? :) na ilyet sem mondunk :)

És ahol a legjobban kilóg a lóláb: február 3-án mindenki a reptéren intézte az ügyeit, papírokat szerzett be, amikkel egyáltalán jelentkezni lehet bárhova, pecséteket, aláírásokat gyűjtött mindenre, amíg még volt honnan. És reménykedtünk, hogy valami csoda történik, ez csak egy rossz vicc, ennyire nem k*rhatták el...
'...nagyjából 1 óra alatt lezártam a Malévos korszakomat. Sokan siratták...' - nem sokan, hanem MINDEN MALÉVES. Én is valamelyik kocsmában sirattam volna a többiekkel, ha nem megyek az egyik géppel Shannonba.

Szóval ha mindez ilyen egyszerűen menne, nem pálcikával enném a rizst a világ másik végén hetedmagammal. Gondolom, kínai munkavállalásról volt már poszt, úgyhogy nem töröm magam a részletekkel.

Egy Malév pilóta Kínából

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.24. 19:32:32

@myair: pedig törhetnéd, engem érdekel.

nál 2012.10.24. 23:42:50

@myair:
Engem is kifejezetten érdekelne. Lehet, hogy egy fél év múlva cégen belül megyek Sanghaiba, de ha az nem jön össze (mármint hogy cégen belül), én akkor is megyek Kínába. Minden ilyen témájú posztot örömmel olvasok.

gonoszboszi 2012.10.25. 13:05:26

Amúgy a Maléves személyzet tagjai (nem volt, hanem a szívük egy kis zugában örökre Malévesek) a mai napig tartják a kapcsolatot, és szinte mindenkiről tudják, hol van, mi lett vele...persze erről a posztot összekendácsoló nyilván nem tudhatott. ;-) :-p

Vadalmaaaaa 2013.07.16. 11:08:49

@Jess G: minden tiszteletem a tied
Nem fer a fejembe,hogy miert szereted ezta munkat,hiszen veszelyes az egeszsegedre es az eletedre nezvest is

Olvastam egy bennfentesek altal îrott konyvet,miszerint minden esetben valamilyen hibaszazalekkal szallnak fel, ergo valami biztos nem mukodik a gepen,te ezt,hogy latod?

Vadalmaaaaa 2013.07.16. 11:12:25

@myair: kiiiinabol?
Csak tisztelettel tudok adozni neked is,mert ezta nehez munkat kepes vagy ellatni
Kinaert pedig kulonosen
Nagy orom lenne olvasn i a beszamolod

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása