oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. augusztus 12. 06:59,  Állandóan küzdeni kell a megmaradásért 104 komment

2012. augusztus 12. 06:59 Határátkelő

Állandóan küzdeni kell a megmaradásért

Lassan közeledik az új tanév, de ma nem ezért foglalkozunk az angliai oktatással, hanem mert Ottilia olyan írást küldött, ami szerintem igen sok kérdést felvet, miközben jó párat meg is válaszol – legalábbis nekem. Mai szerzőnk angol szakos diplomával, öt év otthoni tapasztalat után gondolta úgy, kipróbálja magát Angliában. A tervezett egy-két évből pedig az lett, hogy immár ötödik éve van Londonban.

London siket diákok.jpg

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

Az angliai középiskolai tanításra felkészülni nem lehet. Pontosabban lehet, de annyira mást kell nyújtani, hogy az ember gyakorlatilag a személyiségével készül fel. Azt hiszem, Pécsi Ildikó nyilatkozta egyszer, hogy abban áll a mestersége sikere, hogy „késznek kell lenni". Bármilyen adott szituációra késznek kell lenni; és az itteni iskolai életre rákészülni konkrét lexikai tudással vagy otthoni iskolákban eltöltött évekkel lehetetlen.

A gimnáziumi, dolgozók általános iskolai és büntetés-végrehajtási tanítási tapasztalatom és a diplomám arra volt elég, hogy elinduljak valamerre. Azokat a készségeket, melyeket itt napi szinten fel kell használom, kizárólag itt szereztem.

Tanulópénz, 1. állomás

Először egy nyári vízisport-táborban kezdtem nevelőként dolgozni. A hihetetlen színes programoktól eltekintve legtöbbször birka-fojtogató és tábor-gyújtogató tinédzserekkel kellett megküzdenem. Persze nem mindegyik volt ennyire neveletlen, de könnyű dolgom sem volt.

Először itt jöttem rá arra, a kollégáimat figyelve, hogy egy pedagógus nem mentegetőzhet azzal, hogy nincs semmilyen eszköz a kezében. Az eszköz a kommunikáció, a meggyőzés művészete, hogy jobb irányba térjen egy növendék, illetve a helyes döntéseket hozza meg.

A másik a versenyszellem fenntartása, ami nagyon jól bevált a tinédzser fiúknál. Egyik héten a newcastle-i csoportom beszédéből mit sem értvén, így indítottam: „Fiúk, egy szót sem értek abból, amit mondtok, de ez nem is számít. Mi nem beszélgetni fogunk, hanem egyszerűen megnyerünk mindent". És hála istennek úgy is lett. A meggyőző kommunikáció kezdetben néha sikerült, néha nem, többször volt kudarc, mint sikerélmény. A tábor jellege viszont kárpótolt mindenért.

Tanulópénz, 2. állomás

Még otthonról leszerveztem pár interjút a nyári tábor előtt Londonba, pedagógus-asszisztensi pozíciókra. Gondoltam, angol irodalom tanítására ebben a közegben még nem vagyok kész; egy évig inkább megfigyelem az itteni tanítási módszereket. Jobb esetben ugyanazt tapasztaltam, mint a táborban a brit kollégáim között, hogy egyes tanárok egyenesen a szóbeli kommunikáció művészei.

Mivel se buktatás, se jegyek, se középiskolai felvételi nincs, a kihívás a tanításban az, hogy a tanár elérje: az órán a gyerek a tananyaggal foglalkozzon. Én a tanulási nehézségekkel küszködőkért voltam felelős az órán, 3-5 tanulóért, akiknek vagy agyi-részképesség diszfunkciójuk volt, vagy egyszerűen viselkedészavarosak voltak.

Őket követtem egész nagy, és próbáltam rávenni, hogy az éppen kiszabott feladatot csinálják, ne pedig az asztalon ugráljanak, vagy nézzenek ki a fejükből. Minden napom olyan diákokkal való időtöltésből állt, akiknek semmi kedvük vagy hajlandóságuk nem volt a tanuláshoz, és pontosan tudták, hogy ha elég vehemensen ellenállnak, semmit sem tehetek ellene.

Rengeteg trükköt ellestem viszont energikus és nagyon tehetséges tanároktól. Munka után bementem a camdeni piacra, ahol a sürgés-forgás elfeledtetett minden frusztrációt.

Tanulópénz 3. állomás

A camdeni középiskolát egy jobb pozíció reményében hagytam el. Az angol irodalom oktatása helyett alternatív utat céloztam be. Az volt az elképzelésem, hogy ha én is magas fokon megtanulom a meggyőző kommunikáció művészetét, nem lesz olyan iskola egész Angliában, ahol ne alkalmaznának.

A legjobb út a célom eléréshez pedig az volt, ha bejutok egy olyan iskolába, ahová olyan gyerekek járnak, akiket mindenhonnan kirúgtak. Ez a gyűjtőhely egy kis létszámú speciális iskola volt Londonon kívül, két óra vonatozásra Camden Town-tól, ahol akkoriban laktam.

London Camden Town.jpg

Nagy meglepetésemre megkaptam az állást, olyan fizetéssel, hogy azok után bármilyen szenvedésnek és kimerültségnek bátran elébe álltam. A két tantárgy, amit tanítanom kellett, testnevelés és fizika volt. Angliában ha megvan a pedagógusi képzettség, bármilyen tantárgyat taníthat bárki, feltéve, ha az interjún bizonyítani tudja a hozzáértését. Én a fizikához nem értettem, de jól interjúzok.

Meg kellett tanulnom egy projekt-szemléletű tanítást; vulkánokat gyártottunk papírból, lisztből, vízből és ragasztóból; rakétákat lőttünk fel vizespalackból és bicikli-pumpa segítségével, illetve áramköröket készítettünk. Mivel az egész új volt nekem és a gyerekek viselkedése is rengeteget kivett belőlem, hihetetlenül fárasztónak találtam. A kosárlabda és a foci tanítása könnyebb volt élsportolói múltam miatt.

Még így is minden este hőemelkedésem volt és csak feküdtem az ágyon. A deus ex machina az egyik csütörtök délután érkezett el. Annyira borzasztó volt az osztályom, és annyira elszabadult a pokol, hogy figyelmeztetésként belerúgtam egy asztal lábába, ami mögött egy széken egy tanuló ült. A gyerek azonnal meggyanúsított, hogy én őt szándékosan megtámadtam, és kikelt magából.

Az itteni gyermekvédelmi törvények miatt azonnal felfüggesztettek, és három hónapi otthoni DVD-zés után egy tárgyalás alkalmával mentettek csak fel. A gyerekközpontú törvények, jogok és kötelességek másik nevetséges példája, hogy mikor engem hívtak az órán kib...ott külföldinek a diáknak simán elnézte az igazgató a beszólást.

Vándortanítás

A speciális iskola kudarca eléggé elkedvetlenített. Abban az állapotban kitaláltam, hogy elszegődök helyettesítő-vándortanárnak, rengeteg iskolát megnézek, aztán hazaröppenek véglegesen. A vándortanárság olyan pozíció, ahol a pedagógust egy oktatási ügynökségtől minden nap más iskolába küldik London-szerte helyettesíteni.

Reggelente 7 órakor készenlétben kellett várnom a telefont és jobb esetben hívtak, rosszabb esetben nem. Ilyenkor smink és kosztüm le, és visszafekhettem aludni, aznapi zéró bevétellel. Ha hívtak, akkor rohanni kellett. Gyorsan kitalálni, melyik metró visz az iskolához, hogyan jutok el az állomástól az iskoláig, aztán megtalálni a tanárit, az osztálytermeket. Öt-hat különböző órát kellett megtartani naponta, különböző osztályoknak, akiket mind először és utoljára láttam.

Ez a munka volt talán életem legnagyobb kihívása. Megtanultam állampolgári ismereteket, biológiát, rajzot, angol irodalmat, technikát tanítani, rögtönözni, észnél lenni. Ezt a korszakot lelkileg nem éltem volna túl, ha az egyik régi camdeni kollégám segítségével nem jutottunk volna állami támogatású lakásbérlethez. Még így is nagyon sokba került, de a belvárosi építésű új penthouse, ahol a kilátás a teraszról a Szent Pál katedrális, a Big Ben és az üzleti negyed – kárpótolt minden szenvedésért.

London kilátás.jpg

Kitavaszodik

Tíz-tizenöt egynapos, vagy egyhetes vándortanítási élmény után kezdett elegem lenni az állandóság hiányától. Már nem sok lelki tartalékom volt, amikor kaptam egy egyhetes helyettesítési ajánlatot egy kelet-londoni középiskola süket- és nagyothalló speciális osztályában.

YouTube-ról és pár weboldalról gyorsan megtanultam a brit jelbeszéd ábécéjét, illetve 5-10 kifejezést. Úgy éreztem, ezen kívül felesleges erőlködnöm, annyira veszett fejsze nyele az egész.

Mikor hétfőn reggel fél 8-kor fogadott a főnök, nagyon kellemes meglepetésben volt részem. Egy sportos, punk-frizurájú, szőke-vörös, Armani-szemüvegkeretes, kiskosztümös, nagyon vagány csaj fogadott. Bemutatkozott, hogy ő a nagyothalló és süket osztály vezetője. A szimpátia nem volt túl kölcsönös, amikor megtudta, hogy nem beszélem a jelnyelvet és akcentusom is van. Azt mondta, nem ilyen munkaerőt vártak...

Furcsa módon viszont nagyon jól sikerült az első nap, a második is, a harmadik is; és akkor újra leült velem beszélni. Nem találok rá máig sem okot, miért klappolt annyira minden, de ő is látta és azt mondta, alkalmaznának egy hónapra. Egy hónap után fél év lett belőle. Aztán újabb egy évre hosszabbítottak; az iskola megvásárolta az ügynökségi jogomat.

Fizikát tanítottam, egészen érettségiig, vizuálisan, jelelve, rengeteg kísérlettel. A süket gyerekeket kizárólag képes-kártyákkal és kézre-álló projektekkel, a nagyothallókat tankönyvből, próbavizsgákon keresztül fejlesztettem. Közben haladtam a jelbeszéddel, összehaverkodtam a bangladesi kollégákkal, együtt puboztunk a punk főnökömmel, mindent egybevetve hihetetlenül boldog voltam.

A való világ

A recesszió a személyes történetemnek sem tett túl jót. A kelet-londoni iskola vezetősége kénytelen volt mindenkitől megválni, akinek nem határozatlan idejű kinevezése volt. Az újabb helyszín Wembley, egy állami középiskola, 11-18 éves tanulókkal. Romos épület, 1700 diák a 800 férőhelyes iskolában, tömött folyosók, bőr- és izzadtságszag mindenhol, télen megfagyunk, nyáron megsülünk. Nem jók a körülmények, de legalább állandó a kinevezésem.

London önkormányati iskola.jpgAz iskola nagyrészt indiai és jamaicai népességű, de akadnak mindenhonnan; 132 nyelvet beszélünk összesen. Nagyon pontos statisztikák vannak származásról, nyelvről, pont azért, hogy hitelesen mérhető legyen a fejlődés. Minden évben megvan a célcsoport, az alulteljesítő réteg, akik különös figyelmet kapnak. Ez előző évben a fekete fiúk csoportja volt, idén a fehér munkásosztálybeli fiúk.

A tanárnak kötelessége a lelkét kitenni azért, hogy eredményt érjen el azzal a réteggel. Ez néha abban nyilvánul meg, hogy a pedagógus reggel 9-kor, a vizsgakezdés előtt pizsamában hurcolja ki azt a gyereket az otthonából, akinek 15 fős családja még egytől egyig ágyban van, néha pedig egyszerűen szülői telefonhívások sorozatában.

Ebben az iskolában nyolcadikosok osztályfőnöke vagyok, illetve kis létszámú angol-csoportokat tanítok. Az angolon kívül szociális készségeket is tanítok autistáknak és hiperaktív gyerekeknek. Ez olyan készség, amivel magamat is folyamatosan fejleszteni próbálom, mert ha valami hiányzik a kelet-európai mentalitásból, akkor ez az.

A csapatban való tanítás a másik dolog, amihez sokszor nem fűlik a fogam, főleg, ha szűklátókörű kollégákkal kell ezt tennem. Egy példa erre, amikor az autista gyerekeimmel október utolsó napján Halloweenkor tököt faragtunk, és hozzá olvasási feladatokat csatoltam. A mélyen vallásos pedagógiai asszisztensem kikérte a feladatot a saját nevében, és sátánista gyakorlatnak nevezte az órámat, amiben nem hajlandó részt venni.

Ezen kívül olyan dzsungel-érzete van itt az embernek, hogy állandóan küzdenie kell a megmaradásért. A legtöbb kolléga ezt állandó hangos támadással kompenzálja. Egy ilyen közegben sokat segít a szakszervezet. Ellenben rengeteg értéket is képvisel az iskola. A „feketék emlék-hónapján" olyan zenés-táncos produkciót adott elő közösen a fekete tanár-diák csoport, ami könnyen lehet, hogy profi koncert színvonalú volt.

A pedagógiai ígéret földje

London muzulmán kosarasok.jpgAz üdvösségemet sosem kerestem volna az iszlámban, az ígéret földjét mégis egy muszlim iskolában találtam meg. Régóta tartok iskolai kosárlabda-edzéseket és szájhagyomány útján elhívtak délutánonként kosárlabdát tanítani egy Islamia nevű iskolába. Ez egy fizetős magángimnázium, ahol a lányok kizárólag hosszú ruhában és fejkendőben játszanak, és nekem sem szabad fedetlen vállal és alkarral megjelennem.

A viselkedés, a hozzáállás kiváló, a gyerekek udvariasak, aranyosak, kedvesek. Itt az a szellem, mint otthon az elitebb helyeken, ide öröm járni, itt élvezet a tanítás.

Részemről bezárult a kör.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: oktatás London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr524707759

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.13. 15:09:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mommmmo 2012.08.12. 07:53:51

Wow...'!!

Ez nem semmi egy sztori. A pedagogusoknak (csakugy mint az orvosoknak) gyonyoru szakmaja van, en csak azt nem tudom felfogni, hogy hogy kepesek amellett meg elni is, miutan annyira ki lesznek facsarva a meloban.

Amugy, bar nem vagyok pedagogus, azt azert siman boritekolni lehetett, hogy a suli a problemas gyerekekkel nem fog osszejonni egy "bevandorlonak", akcentussal.

Ha ezek a kolykok megszagolnak barmifele gyengeseget, akkor ott annyi. Ketajtos szekreny meretu pasik, oroszlanboges szeru hanggal: na ez kell az ilyen gyerekeknek. Nem egy akcentussal cincogo magyar tanarneni.

A muszlim suli jo hangulata sem lep meg: en is talalkoztam ott ezzel a reteggel:
Pasizas csajozas semmi, italozas, buli szinten semmi, csak a tanulas ezerrel, es mindenki mernoknek, meg orvosnak keszul.

SECI 2012.08.12. 09:17:14

Hogy a tegnapi hozzaszolasbol a (szerintem) legjobb reszt idezzem: ideje megismerned Angliat, es nem Londont :)
Nekunk ket gyerekunk vegigjarta itt az iskolat (10+ eves koruktol), de ilyen esetekrol nem is hallottunk. Igaz ez Thames Valley, valoszinu Leeds/Manchester hasonlo "elmenyeket" adott volna.
-seci

capuchina 2012.08.12. 09:19:12

Ottilia, köszönet a beszámolóért! Angol nyelvtanárként én is az oktatásba készülök és bár átrágtam már magam számtalan oldalon, nagyon érdekes és hasznos bepillantást nyerni az oktatási rendszerbe egy magyar pedagógus szemszögéből. Olvastam ugyan, hogy végzett tanárként bármit taníthatsz, de nem hittem, hogy ennyire szerteágazó egy tanár feladatköre, hiszen szakosodni kint is lehetséges, de ezek szerint kevésbé jellemző?

A projekt-szemléletű tanítás nagyságrendekkel jobban működik, mint a mi biflázós módszerünk, én amerikai gyerekekkel építettem vulkánt és készítettem rakétát, gyurmát, stb, jó látni, hogy a UK-ban is hasonló a rendszer.

Én elsősorban (vagy egyelőre) általános suliba készülök pedagógus asszisztensnek, ezek szerint már itthonról érdemes felvenni a kapcsolatot az irodákkal? Összeírtam már néhányat, de ha esetleg tudnál ajánlani egyet-kettőt, nagyon megköszönném. Nem írsz véletlenül blogot? Törzsolvasód lennék! :)

hunostor 2012.08.12. 09:40:32

Mindenesetre ugy látom az alapvető különbség hogy itthon a "pedagógusok" lepasszolják a munkát és a problémás gyerekeket ott meg kihívásnak számít. Mér gondolom már megint, hogy a magyarok szemetek és lusták?

capuchina 2012.08.12. 10:00:19

@magyar seggbe, magyar lófaszt!: suliban nem tanítottam, így onnan közvetlen tapasztalatom nincs. Suliigazgatókkal viszont kapcsolatban álltam, amit elmondtak általánosságban (falubeli általános iskolákra vonatkozóan)
1. nincs elegendő tanár - a UK-ben ugye ped. asszisztensek foglalkoznak külön a nehézségekkel küzdő, fogyatékkal élő és problémás gyerekekkel, így a tanár taníthat
2. túl sok a tananyag - darálni kell, nincs idő bevárni Pistikét (asszisztenssel megoldható lenne, hiszen lenne, aki foglalkozik vele)
3. a fentiekből (is) adódó frusztráció miatt a lelkesebbek is elfáradnak, kiégnek.

Beszéltem olyan igazgatóval, aki külön jutalmazta a tehetségesebb, jobban teljesítő pedagógust és a rendszer működött, csak sajnos a jutalmazási forrás (anyagiak) apadt le oly' mértékben, hogy nem tudták fenntartani a rendszert.

Az itthoni oktatás ezer sebből vérzik, kár lenne mindent a tanárokra kenni.

ederlezi 2012.08.12. 10:08:01

valóban nagyon érdekes ez a cikk.......az én kisfiam 6 éves és egy éve jár itt iskolába, vidéken vagyunk, szerencsére idehozott minket a sors és nem kell egy nagyvárosban élni........eddigi tapasztalatok nagyon jók, otthon Misi még óvodás korú lenne, vagyis szeptembertől menne csak iskolába, itt meg már egy éve bent van az oktatásban........ beszél már angolul, számol, összead, tudja a kettes szorzótáblát, kezd már olvasni, ugye tudjuk mennyire nehéz angolul olvasni egy gyereknek, és másolja a szavakat, tehát ír, tanult már a környezetvédelemről, vallásokról, fair trade termékekről és erdei kirándulásokon bunkert épített, számítógépezik..........elmondása szerint nagyon finom az ebéd, pizza, hal, tikkala massala csirke stb.......az elején 4 nagyobb fiú rászállt és bántotta, szóltuk az iskolának, kőkeményen megfenyegették kicsapással a gyerekeket, békén hagyták........amúgy anglikán egyházi iskola, nem erőltettik a vallást, de fontos nekik a rend, fegyelem, mégis emellett a kreatívitás kibontakoztatása........év végén 4 oldalas beszámolót kaptam a gyerekről, személyes jellemzéssel, ami rendkívül pontos és figyelmes volt.......otthon Misi az óvódában szétunta az agyát, kicsapták őket az udvarra, ahol egymást verték kínjukba a gyerekek, bent a terembe énekelgettek, meg mondókákat mondtak, amit az én értelmes fiam rendkívüli módon unt......margarinos kenyér, kutyának való felvágottal, lisztes főzelék, ízetlen fasírttal.......egyszerűen inkább nem evett és odáig volt az örömtől, hacsak egy fél órával előbb eltudtam hozni, mellékesen állandóan ordítoztak velük vagy kifaggatták őket a szüleikről........itt egy más világba csöppentünk, a gyerek iskola után úgy jött haza, és amikor kérdeztem miylen volt az iskola szinte mindig azt mondta: szuper! és mesélt......állítólag majd az elkövetkező években látni fogom, hogy miylen gyenge az angol oktatás a magyarhoz képest, igen biztos, én itthon is sokat foglalkozom vele, úgy érzem kipótolom, nyilván magyarul írni és olvasni is meg akarom tanítani, de mi a fontos???....hogy Misi szuper jól befiflázzon egy csomó semmire sem jó adatot a magyar iskolarendszerben vagy megtanulja, hogyan legyen nyitott a világra, hogyan keressen utána bárminek, amiről tudni szeretne?.........személyes véleményem: sokkal hatékonyabb valakinek a fejét csak néhány dologgal tömni, mert az legalább bent is marad.........mint adathalmazok, amik ott vannak összefüggéstelenül a fejében és nem jók semmire.......

iszlám iskoláról...............ismerünk muszlimokat, fegyelmezettek, kedvesek, a gyerekek tiszteli a szüleiket, valójában örülnék, ha egy liberálisabb muszlim országban kötnénk majd ki később, a kamaszkortól, itt féltem......nem akarom, hogy a fiam brit tinédzser legyen, és végighányja Mallorcát, de nem szeretnék hazamenni és látni, ahogy ott áll a reménytelenségben és szenved attól a versengő, magamutogató " brazil" világtól, ami otthon van........

Taxomükke (UK) 2012.08.12. 10:14:31

Le a kalappal.
Végzettségemnél fogva én is gondoltam rá, hogy tanárként helyezkedem el Angliában, de már itthon sem akartam küszködni a sok kis ****-val/vel, úgyhogy aligha nekem való ez odaát, ahol a hülyegyerekeknek mindent lehet, de ha csúnyán nézel rá, már meghurcolnak.

dennisthemenace 2012.08.12. 10:29:52

@Taxomükke: Nem akarlak megbántani, de szerintem Magyarországon sem vagy alkalmas tanárnak, ezzel a szemlélettel.
Kíváncsi lennék, Te milyen gyerek voltál...

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2012.08.12. 10:31:18

Köszi a beszámolót, nagyon tetszett!
Én fizika tanár is vagyok, de meg lennék lőve a kinti fizika tanítással, ezt beismerem:-)
Nekem is újra kellene tanulnom azt, hogy hogyan kell egy órát megtartani!

psyery 2012.08.12. 10:47:43

Wow,ez nem semmi pálya,le a kalappal!

bodis.lajos 2012.08.12. 10:53:19

Gratulálok Ottília tanárnőnek is, a blognak is!

A sok fontos és érdekes részlet közül a muszlim lányok kosárlabdaedzéseihez szólnék hozzá. Úgy látszik, éppen ezt mások is érdemesnek találják a muszlim gyerekek iskolai programjába illeszteni.

Beszámoló egy oregoni (USA) középiskolában "preliterate", vagyis anyanyelven olvasni és írni nem tudó, politikai menekült státuszú, bantu lányok kosárlabda-programjáról:
www.visionpdx.com/news/pressHosford_8-29-08.pdf

(A program menedzsere egyébként Németh Zsuzsa, a budapesti István Gimnázium egykori angol-orosz szakos tanára.)

pamut 2012.08.12. 10:56:07

Le a kalappal, tiszteletre méltó amit végigcsinált. És ismét, sokadjára bebizonyosodott mennyire elavult a magyar oktatási rendszer. Ami pénzkérdés is, meg nem csak pénzkérdés. Mondjuk erre fontosabb lenne, sokkal fontosabb lenne a milliárdokat költeni, mint sok másra, de ezt inkább nem folytatom mert nem akarok politizálni.

@ederlezi:
"4 nagyobb fiú rászállt és bántotta, szóltuk az iskolának, kőkeményen megfenyegették kicsapással a gyerekeket, békén hagyták......"
ez a mondat szíven ütött. rám három nagyobb osztálytársam szállt rám a suliban, megkeserítették a gyerekkorom, minden nap féltem iskolába menni miattuk. a suli nem tett semmit, nem is érdekelte őket, nem is nagyon vették észre, szartak mindenre. csak az órán nem volt szabad hangoskodni, a szünetekben bárki bármit csinálhatott, hagyták hogy játsszák a bandát és hatalmaskodjanak. ezek szerint angliában figyelnek arra hogy ne legyen ilyen... istenem, csak ennyi kell, hogy egyszer szólni nekik leállnak vagy repülnek, és kész... és ettől teljesen másképp alakul egy diák gyerekkora... jobban jártam volna ha angliában növök fel.

Haloperidol 2012.08.12. 11:23:49

Nagyon tetszett a cikk, igazi kokemeny helytallas tortenete.

igazabol csak ott jottem ra, h norol van szo, amikor irta a kosztumot meg a smikent. (A bevezetot elso olvasaskor kihagytam).

Egyebkent mindenki nagyon dicseri az angolszasz oktatasi rendszert es megvannak az elonyei a poroszos oktatassal szemben, pl h sokkal inkabb csapatmunkara nevel es gyakorlati problemamegoldasra.
Megis, szerintem elsosorban a tanartol fugg, h mit hoz ki a gyerekbol: vannak Mo-n is elhivatott es jo tanarok, csak az a baj, h kontraszelektaltak: az alacsony fizu miatt a tehetsegesek inkabb elmennek valami multihoz, pedig lehet h szeretnenek tanitani.

Az is tetszettm ahogy a szemleletrol irt Ottilia: kommunikacio es motivacio: hogyan veszed ra a viselkedeszavaros, problemas, aggressziv gyereket, h azt csinalja, amit mondasz. Nekem a nagybatyam volt kisegitotanar egy ideig problemas gyerekeknel: o 195cm magas, 100kg, szinizom ferfi, mely, parancsolo hanggal, nem nagyon mertek vele szorakozni a kolkok, megkerdojelezhetetlen tekintelye van.

ederlezi 2012.08.12. 11:27:40

az iskolában tanulnak, beszélgetnek is arról, hogy bully, vagyis ha valakire rászállnak, a tanárnő azt mondta nekem, amikor szóltam: zero tolerance with those boys.........előszedte ő őket, de folytatták, másnap irány az igazgatónő szobája, majd szembesítés a kisfiammal, ő még alig tudott angolul , de elmutogatta, hogy bántották, azt is mondták nekik, ha nem állnak le, behívják a szülőket.......most a 4 gazfickó úgy elkerüli Misit, mint az ördög a tömjénfüstöt........
maximálisan el vagyok ájulva az iskolától, a bejáratra magyarul is ki van írva Welcome.....Misi nevét ékezettel írják....másik: nincs felelés, úgynevezett show and tell van, kiállsz és előadsz, amiről akarsz, imádja a gyerek.......ahogy szereti ezt az iskolát, úgy utálta az óvódát............

Haloperidol 2012.08.12. 11:28:26

@pamut:
Egyebkent a bullying leallitasa szerintem nem orszagspecifikus, egyik barataom egy egyhazi altalanos iskolaban igazgato Mo-n. Ha ott eszreveszik, h zaklatnak valakit, akkor ott is kokemenyen raszallnak a zaklatokra. Volt mar ebbol kirugas (bocsanat, eltanacsolas) is, igaz, a zaklatonak mas is volt a szamlajan. Egyebekent sajnos engem is zaklattak alt isk-ben, es ott sem tortent semmi akcio, az egyik srac majdnem kirugta a szemem, aztan, amikor anyam bement, akkor annyi valt a rekacio a tanar reszerol h: "ja, az X az nem rughatta meg, az orvos gyereke"
Rohej.

Thor vagyok 2012.08.12. 11:28:33

Le a kalappal Ottília, nagyon jó vagy!
Azt nem értem, hogy akik szerint a magyarok szemetek és lusták, azoknak az ilyen bejegyzésekről miért nem jut eszébe, hogy a magyarok fantasztikusak?

Taxomükke (UK) 2012.08.12. 11:41:17

@dennisthemenace: Nem bántottál meg, éppen ezért nem voltam soha főállású tanár, csak nyelviskolában, cégeknél és privátban tartottam órákat.
Amúgy nagyon jó gyerek voltam, kitűnő tanuló, példás magaviselettel. Nem vicc. Mondjuk a hetvenes években más világ volt...

SECI 2012.08.12. 11:53:29

Azert egy par dolgot hozzatennek, kiegeszites keppen.

Az angol/brit oktatasban (de masban is) nagyon meglatszik az elesettek/raszorulok segitese. Ezert van a segitotanarok hada. Tehat nagyon "jo" dolog problemas gyereknek lenni, segitik, ahol tudjak, es ha a gyerek ezt meghalalja, akkor meg plane mindenki orul, ebben messze a magyar rendszer elott all. [De ez nem csak az oktatasra vonatkozik]
Viszont a masik oldal, a tehetseges gyerekek tamogatasa viszont katasztrofalis, ha a szulo nem jar utana, akkor szinte remenytelen ugy egy tehetseges gyereknek delutani/esti kiegeszito programot csinalni. Itt - legalabbis mi nem talaltunk - nincs egyetemi felveteli elokeszito, nincs X/Y/Z szakkor. Erre az otthoni rendszer sokkal jobban felkeszult.

A fegyelmezes meg abszolut iskolafuggo. Abban az allami kozepiskolaban ahova a mi gyerekeink jartak igenis megadtak a tiszteletet a tanaroknak a diakok, nem volt visszapofazas, stb.

Aki nem tartotta be a rendszabalyokat az repult - bar ilyen ritkan fordult elo. (www.court-moor.hants.sch.uk/) Erdekes olvasgatni, pl mobiltelefonhasznalatra vonatkozo megszoritasokat :) de siman hazakuldtek igazolatlan nappal olyan diakot, aki ki volt festve avagy nem megfelelo volt a ruhazata.

Ami erdekes, hogy itt a gyerek, amikor beiratkozik az iskolaba, alair egy szerzodest, hogy ezek-es-ezek a jogaim es a kotelessegeim. Igen, vannak kotelessegei, amit be is tartatnak!

neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.12. 11:55:57

Jó írás egy érdekes témáról.

pamut 2012.08.12. 11:58:31

@Thor vagyok:
Olyan nincs hogy "a" magyarok. Vannak ilyen magyarok is, meg olyan magyarok is. Én végigjártam a magyar iskolarendszert, olyan elhivatott, a diákok fejlesztésébe mindent beleadó tanárral, amilyen a poszt írója, soha nem találkoztam. A többség az életbe és a munkájába belefásult, közönyös biorobot volt, megélhetési tanárok, vagy inkább úgy mondom, órákat leadó hivatalnokok, beszélő fejek. Olyan, hogy egyénenként foglalkozzanak valakivel, soha fel merült. Hogy érdekesség tegyék az órákat, az se. A tanárok úgy 10-20%-a megmaradt embernek, személyiségnek, így vagy úgy de jó fejek voltak, és többet adtak a diákoknak a tananyag ledarálásánál. "Fantasztikusnak" azért őket sem nevezném, vagyis vannak ilyenek is, kiválóak is, de ők még kevesebben.
Felnőttként azt látom, hogy a magyar társadalomban is hasonlóak az arányok, nem csak a tanárok közt.

SECI 2012.08.12. 11:59:38

Ez lemaradt az elozorol: www.court-moor.hants.sch.uk/uploads/documents/D-Behaviour%20and%20uniform.pdf
Erdemes elolvasni, mar annak aki tud angolul.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.12. 12:05:05

@pamut:

"A tanárok úgy 10-20%-a megmaradt embernek, személyiségnek, így vagy úgy de jó fejek voltak [...]

Felnőttként azt látom, hogy a magyar társadalomban is hasonlóak az arányok, nem csak a tanárok közt."

Ez érdekes mert amikor még Mo-n éltem, én ezt egy-a-hatból aránynak gondoltam, ami ugye ~17%.

christophe 2012.08.12. 12:13:55

Hàt igen Nàlunk is imàdnak a gyerekek oviba,iskolàba jàrni az ovónèni nagyon kreativ,imàdja a gyerekeket a szakmàjàt.Júliusban kèt hètig volak napközis tàborban,25euro egy hètre,uszodàba jàrtak,voltak vadasparkban,15iskolabusz teli gyerekekkel motoros rendőr vezete fel a konvojt :-)),A kicsik gyümölcssalàtàt a nagyok tortàt kèszitettek aztàn együtt megettèk,mini vidàmparkot kèszitettek...Csillogó szemekkel tartjàk estènkènt az èlmènybeszàmolót,alig vàrjàk az iskolakezdèst....

capuchina 2012.08.12. 12:18:43

@SECI: nekem szimpatikus, a kisebb büntetések (plusz házi, tovább kell maradnia a diáknak, suli körüli munkák elvégzése) hatékonyabbnak tűnik, mint bevágni egy karót, mert nincs felszerelés, vagy beírni az ellenőrzőbe. Itthon még az elit iskolákban is mobilon pötyörésznek a kölykök, de úgy tudom, a tanár nem veheti el, max. rászólhat, hogy tegye el.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.12. 12:20:07

@SECI:

Korrekt.

Az USA-ban igen problémás az iskolai fegyelmezés:

city-journal.org/2012/22_3_school-discipline.html

eszkütyü 2012.08.12. 12:29:39

Elszomorító, hogy egy ilyen tehetséges pedagógusnak külföldön kell a boldogulást keresnie.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.08.12. 12:45:50

Ha jól emlékszem pár éve Angliában állami szinten felmerült a testi fegyelmezés visszahozása, annyira tarthatatlan a helyzet.

Persze nem lett belőle semmi.

hunostor 2012.08.12. 13:05:50

@capuchina: jó hát ügyesen felmondtad a kifogásokat amiket szoktak ilyen esetben a magyar tanárok. Nem lepődnék meg ha a brittek hasonló problémákkal kűzdenének, csak mivel ott divat kűzdeni és nem léha majomként leélni egy életet nem akkora probléma:-)

BigPi 2012.08.12. 13:17:07

@pamut: valamit nagyon félre értettél, ez csak arra az egy iskolára volt igaz. A többi a leírás szerint sokkal rosszabb a helyzet.

hidier 2012.08.12. 13:20:58

Csodálatos küzdelem, gratulálok!
Kommentelők, azért ne felejtsétek, hogy itt azért 5 évről van szó, azok a tanárok akik titeket tanítottak, és akikről nem maradt szép emlék, talán már 20 kudarcokkal teli év is mögöttük volt.
Ottília kudarcról-kudarcra járt, és egy magángimnáziumban talált megoldást.
Én is tanítottam. Egy jobb középiskolában. Elképzelhetetlen mit tudnak a tanárok, és a diákok. A magyarok! MIndig gyönyörűséggel vettem részt egy érettségin.
Nyugaton élő rokonaink gyerekei egy-egy évre hazajöttek, hogy magyarul is járjanak egy gimnáziumi évet. Sehol nem voltak szegények.
Gyermekeink óvodát, iskolát jártak, járnak. Átlagos (tehát helyi, vidéki iskolában). 90% fantasztikus pedagógusokkal találkoztunk.
Úgy tűnik, hogy vagy nem ismeritek, vagy nem becsülitek őket. Vagy valami más...
Egy szép beszámoló nem arra szolgál, hogy mindenki kiélje frusztráltságát...

padlas 2012.08.12. 13:21:27

@SECI: érdekes amit írsz a brit hozzáállásról, szinte egy az egyben ezt látom én itt Hollandiában. A gyengébbek felzárkóztatására nagyon figyelnek, de a tehetséggondozásra nem. Sőt, szerintem kifejezetten demotiválják a kiemelkedő tanulókat, felesleges hajtani a jó jegyért, nincs versenyszellem. Egy itteni haverom megfogalmazásában: a cél a középszerűség.
(Mondjuk ezeket az infókat másodkézből veszem, családon belüli tapasztalat nincs az általános és középiskolai rendszerről, de minden amit hallok ebbe az irányba mutat.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.08.12. 13:21:37

Pamut: azért azon a kitételen, hogy "megélhetési tanárok", majdnem felröhögtem.

Dennis: attól, hogy az ember nem tud mit kezdeni elkanászodott kiskamaszokkal, még simán lehet, hogy ő a tökéletes tanár angolt második nyelvnek tanuló óvodásokkal, 12 óra meló után esti angolra beeső zombi felnőttekkel, elitiskolában angol irodalmat és drámát tanuló érettségizőkkel, vagy diszlexiás elsősökkel. Csak meg kell találni, kinek mi fekszik. Problémás, halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek közé nem mennék én sem, mert tudom, hogy nem menne, nem nekem való, de ez nem jelenti azt, hogy már iskola közelébe se kéne mennem.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 13:24:46

Nagy és sok tiszteletem Ottiliának vállakozó szelleméért. Ráismerek a viszonyokra a kitűnő leírásból.

Viszont a vége elszomorított.

„A viselkedés, a hozzáállás kiváló, a gyerekek udvariasak, aranyosak, kedvesek. Itt az a szellem, mint otthon az elitebb helyeken, ide öröm járni, itt élvezet a tanítás.”

Biztosan így van, elhiszem. Azt is értem, hogy Ottilia helyzetében ez miért öröm.

Ami szomorú, az az, hogy az elnyomottságból eredő jó magaviselet az – mert, hogy ez van a mohamedán lányok jó magatartása mögött, ahhoz biztos, hogy nem férhet kétség – ami rokonságot mutat a mi elit iskoláinkban tapasztalhatókkal. Itt nagyon sok átgondolni van a legkülönbözőbb megközelítésekben.

Bilbo 2012.08.12. 13:26:31

Nagyon eredekes tortenet. Valoban, Angliaban sokat adnak
a diakok onertekelesere es a tanitas mas elvek szerint zajlik, mint M.o.-on vagy Nemetrorszagban. Azert ez a reszlet kisse meglepett

"Angliában ha megvan a pedagógusi képzettség, bármilyen tantárgyat taníthat bárki, feltéve, ha az interjún bizonyítani tudja a hozzáértését. Én a fizikához nem értettem, de jól interjúzok."

En kemenyen tanultam a felvetelire fizikabol. Ma is ebbol elek.

Az mas kerdes, hogy a magyar oktatasi rendszerben is lehetne valamit tenni a stress ellen, es az ellen, hogy sok a maganyos gyerek, meg a piszkalas.

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.12. 13:27:49

Nekem az angol fiatalokkal az a tapasztalatom, hogy tényleg a lelküket kiteszik értük a pedagógusok, ők vannak a középpontban, hozzájuk sem lehet nyúlni, de közben nem tanulnak semmit valójában a nagy kíméletes oktatásban messze le vannak maradva. Nem szaktanár tartja a szaktárgyak óráit... az ilyen módon tanított gyerekeknek komoly hátrány lesz később egy valós versenyhelyzetben. Márpedig az életben versenyhelyzetek vannak és nem lehet végig bullshit-elni egy interjút, munkahelyet. Szóval aki valamit el akar érni az életben, annak nem lesz elég a vulkán építés lisztből, komolyabb egyetemre ilyen háttérrel nem kerül be senki.
Sajnos Angliában csak a leszakadók felzárkóztatásában profik, de a magasabb rendű tudást nem adják át tanórai keretek között. Persze így kevesebb a stressz, a gyerekek szívesebben járnak suliba, de később ez visszaüt, amikor kikerülnek a való életbe és versenyezni kell majd egy szörnyű poroszos oktatást kapott orosz, lengyel, szlovák, balti munkavállalóval.

A brit gyerekeknél azt láttam, hogy otthon sem foglalkoznak velük úgy, mint annak idején velem a magyar szüleim, ott valahogy a szülők is még bulizni, élni akarnak, a gyerek csak egy mellékvágány, akit rábíznak az au-pair-re, de a szülők nem a gyereknevelést tekintik elsődleges feladatuknak a munka után, mint itt a csóró K-Európában.

padlas 2012.08.12. 13:28:29

@magyar seggbe, magyar lófaszt!: szerintem kifejezetten igazságtalan vagy, a capuchina által elmondott érvek nagyon is relevánsak. Nehogy azt hidd, hogy ezt csak a pedagógusok mondják kifogásként, oktatáspolitikai, oktatásgazdaságtani szakértők is rá szokták mutatni ezekre a problémákra.

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.08.12. 13:33:16

@Bilbo: hát igen, ez a szaktantárgyhoz nem értő pedagógus, aki végig bullshiteli az interjút, az interjúztatót meggyőzi, közben nem tudom mit fog átadni a diákjainak...

mert irodalomból, történelemből még egy kis utánjárással fel tudja hozni magát valaki olyan szintre, hogy aztán gyerekeknek előadja, de fizikából, kémiából, matematikából komoly problémákat okozhat később egy felkészületlen, a szaktantárgyhoz nem értő tanár
én nagyon nem örülnék, ha a gyerekemet ilyen tanerő okítaná természettudományokból

nem csak lelkesnek kell lenni, de bizonyos dolgokhoz bizony érteni is kell, különben később ezek az elmismásolt dolgok visszaütnek

mondjuk nekem egyetemi végzettségű matek tanárom volt már általános iskolában is, középiskolában meg több egyetemi óraadó tanár is tanított földrajzból, kémiából, és a magas színvonalú képzésnek nem láttam kárát
persze a lelkünk pátyolgatására kevesebb figyelmet fordítottak, de legalább megtanultuk azt, ami később az egyetemen is jól jött

hunostor 2012.08.12. 13:40:15

@padlas: Szerintem meg szépen idomultatok a magyar rendszerbe ahol a fő elfoglaltság a kifogáskeresés. Természetesen nem csak a pedagógusok az egész ország ilyen. Kissé engem ma érzékenyebben érint a téma, mert megtudtam tegnap, hogy az unokaöcsémet eltanácsolták, bár nincs komoly problémája csak nagyon mozgékony hiperaktív gyerek 13 éves. Ebből a a cikkből azért rájöttem, hogy a jó britteknél harcolnának érte, itt meg inkább kirúgja az osztályfőnök, mert az neki sokkal egyszerűbb kevesebb lesz a munka és a probléma, meresztheti a picsáját tovább az íróasztalnál.

feketekave82 2012.08.12. 13:45:37

Azert ez erdekes..ahova en jartam altalanos iskolaba, ott is jatekos oktatas ment, ha elfaradtunk szunetet tartottak, olyan kapcsolat alakult ki par tanarommal, hogy maig baratkent tekintek rajuk! De ezt kb. 20 eve meg a koztudat nem tudta igazan bevenni..Szoval mi voltunk a szar iskola, mert nem volt vasfegyelem, sok `okos`szulo gaznak erezte oda jaratni a gyereket, mert mi lesz igy belole...Ahogy hallom, be is bukott azota ott is ez a szemlelet...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.12. 13:50:20

3 különböző országbeli (Spanyolország, Magyarország, Bulgária) tapasztalatom alapján elmondhatom, a tanárok mindenhol egyformák.

Minden tanár szembesül azzal a problémával, hogy képtelenség tanítani, mert nulla a fegyelem, s még jó is az osztály, azaz a többség tanulni akar, mindig van minden osztályban pár gyerek, aki megzavarja az egészet. Sokan ezt nem is bírják, elhagyják a pályát. Aki marad, azoknak a 90 %-a azért marad, mert nem talál jobb helyet. Ezek után különféle reakciók alakulnak ki a helyzet kezelésére.

Van a gyerekekkel haverkodó típus, aki nem követel meg semmit, jegyeket osztogat, dolgozatnál megmondja előre a válaszokat. Így könnyű az élete, a gyerekek békén hagyják. Persze a gyerekek nem is tanulnak meg semmit.

Van az életunt típus. Ő tanít, de nem érdeklik a gyerekek. Anyagot leadja, nem tart fegyelmet, nem érdekli, hogy a tanulni akarók nem is hallják sokszor, hogy mit mond. Osztályzatoknál nem kegyelmez, a gyerekeket leidiótázza, hátuk mögött meg még csúnyább szavakat is használ.

Van az elitista típus. Ő tanít a tanulni akaróknak, a fegyetlmetlenkedőkkel meg szerződést köt: nem zaklatlak titeket, csináljatok amit akartok az órán, de halkan, kaptok egy hármast a semmire, de ha zavarjátok a többieket, meg lesztek buktatva.

S van az alattomos típus. Ő szerez magának néhány kedvenc diákot, s nekik jó jegyeket ad, míg mindenki másnak csak rosszat.

Áági 2012.08.12. 14:03:03

@ByA:
Talan te is abban az iskolaban tanitasz, vagy megis honnan veszed, hogy azok a lanyok el vannak nyomva?
Mennyi muszlim not , vagy lanyt ismersz valojaban?
Bar az sokat elmond a temaban valo jartassagodrol, hogy a muszlimokat mohamedanoknak hivod...

capuchina 2012.08.12. 14:09:50

@magyar seggbe, magyar lófaszt!: Ilyen sajnos van. Az én családomban is van egy kis gond az egyik gyerkőccel: semmi komoly, csak egy veleszületett probléma miatt van egy kis bibi az egyik végtagjával. Emiatt az osztálytársak cikizik, az ofő meg még rátesz egy lapáttal, ahelyett, hogy az osztályában tenne rendet. Az ilyen anti-pedagógust én is kihajítanám úgy, hogy soha többet ne kapjon munkát a szakmában.

Az általam említettek viszont tényleges problémák, nem kifogások, mint látod, az Egyesült Királyságban gyönyörűen működik a teaching assistant rendszer. Itthon is beindult egyébként a ped. asszisztens képzés, mondván milyen jó lesz, hogy lesz a tanárnak segítsége (és tényleg hatalmas segítség lenne), de mire az első csapat végzett, azt mondták, hogy bocsi, de nincs pénz az alkalmazásukra.

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.12. 14:13:43

@ByA: Régóta foglalkoztat engem is a kérdés, hogy a muszlim lányok vajon hogyan élhetik meg a helyzetüket. Találkoztam már iráni siklóernyős lányokkal Törökországban a starthelyen, akik hihetetlenül udvariasan, fegyelmezetten viselkedtek.
Most készülök egy muszlim országba hosszabb időre és minden vágyam, hogy sikerüljön szóba állnom muszlim nőkkel, hiszen így első kézből tudnék meg információkat róluk.
Így kívülről nagyon nehéz megítélni, hogy mi áll a viselkedésük hátterében.

padlas 2012.08.12. 14:23:05

@magyar seggbe, magyar lófaszt!: nagyon sajnálom ami az unokaöcséddel történt, és megértem, ha belőled most a keserűség azt hozza ki, hogy mindenki elmehet a p....-ba
Ha megfigyeled, mi nem a probléma meglétét tagadjuk, hanem az okait firtatjuk, már csak azért is, mert azok megértése nélkül nehéz változtatni a problémákon.

goldeng12 2012.08.12. 14:40:08

Nekem nem tetszett. Végig sem olvastam.

Kb. idáig olvastam el : "Én a fizikához nem értettem, de jól interjúzok."

Erre én nem lennék ilyen büszke.

Mindamellett aki az asztal lábát rugdossa dühében az ne menjen tanárnak.

zuzzer 2012.08.12. 14:40:47

A tanàri munka nagy elônye - legalàbbis Mo-n - hàrom pontban foglalhatò össze: 1. jùnius, 2. jùlius, 3. augusztus :)
Kàr, hogy Angliàban és egy sor màs orszàgban nincs ìgy..

blacklord 2012.08.12. 14:42:58

@pamut: és a szüleidnek nem mondtad? Szülőként ha tudsz róla, az iskolán keresztül kényszeríted ki a változást, ha pedig ez nem kielégítő, rövidtávon más suliba viszed a gyereked. Nem is értem, hogy ilyenek hogy történhetnek meg...

SilentDreams 2012.08.12. 14:51:08

Nagyon tetszett a poszt. Gratulálok a kitartáshoz, hogy végig tudott menni ezen az egyszerűnek koránt sem nevezhető úton. Tetszett a posztoló humora is, pl. a "Én a fizikához nem értettem, de jól interjúzok." résznél hangosan felnevettem.... :))))

Még további sikeres éveket kívánok Angliában, vagy amerre esetleg az élet továbbsodorja! :)

2012.08.12. 14:52:50

@Votisky Petra: 'a muszlim lányok vajon hogyan élhetik meg a helyzetüket. (...) Így kívülről nagyon nehéz megítélni, hogy mi áll a viselkedésük hátterében.'

Ne haragudj, nem sertegetni akarlak, de ezek annyira naiv megjegyzesek. A 'muszlim lanyok' ugyanolyan lanyok / emberek mint barki mas, milyen helyzetrol beszelsz, meg hogy mi all a viselkedesuk hattereben? Miert, a te viselkedesed hattereben mi all, te hogyan iteled meg a helyzetedet? Nem ertem. Te hogy erezned magad ha azt mondana valaki, probalja megerteni hogy az europai kereszteny nok hogyan elik meg a helyzetuket...

Szerintem ha muszlim lanyokkal, vagy barki massal talalkozol, a legjobb amit tehetsz hogy ugy viszonulsz hozzajuk mint egyenisegekhez, emberi lenyekhez akik nem annyira kulonbozoek toled, meg nem annyira hasonloak egymashoz, csak azert mert mas a vallasuk mint neked.

SilentDreams 2012.08.12. 14:54:07

Ez is nagyon tetszett, mivel személyes tapasztalatom is van a New Castle-i kiejtés megértésének nehézségeivel:

"Egyik héten a newcastle-i csoportom beszédéből mit sem értvén, így indítottam: „Fiúk, egy szót sem értek abból, amit mondtok, de ez nem is számít. Mi nem beszélgetni fogunk, hanem egyszerűen megnyerünk mindent". "

Ha velük is szót értett, az már valami :)))

2012.08.12. 14:59:07

@ByA: Szerinted fiatalok csak azert tudnak normalisan, kulturaltan viselkedni mert 'elnyomottak'? En nem muszlim csaladban nottem fel es megis tisztelettudoan viselkedtem az idosebbekkel, tanaraimmal szemben fiatal koromban, nem azert mert a szuleim elnyomtak, hanem mert normalisan neveltek. Honnan veszed ezeket hogy muszlim fiatalokat 'elnyomnak', ki nyomja el oket?

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.12. 15:01:52

@Mirjam2: Természetesen, ha bárkivel találkozom, akkor egyéniségként közeledem hozzá.

Azzal azonban nem értek egyet, hogy a kulturális háttér nem befolyásolja a világlátásunkat, felfogásunkat. Nyilván nem csak ez befolyásolja, de elég komoly hatása van a gondolkodásunkra, viselkedésünkre, arra, hogy mit tartunk helyesnek és mit nem.

Elég sok emberrel volt szerencsém beszélni, akik más kulturális környezetből jöttek és óriási különbség volt ahhoz képest, ahogy én vagy magyar ismerőseim gondolkodnak a világról.

blacklord 2012.08.12. 15:02:21

Kedves Ottília, kitartásból amúgy csillagos ötös, büszke lehetsz magadra! Én se tartom amúgy jó ötletnek, ha természettudományt olyan tanít, akinek lövése sincs hozzá (persze általános 1-6 osztályban még OK, felsőben-gimiben már biztos nem - hacsak nem önszorgalomból rendesen felkészül a tanítás előtt). Más kérdés, hogy szerintem az kifejezetten ostoba oldala a magyar oktatásnak, hogy csak a legjobbakra van méretezve - és a többiek meg frusztrációnak élik meg az összes természettudományi órát, aztán életük során rengeteg olyan kóklerséget meg csont nélkül beszopnak, mint a homeopátia, a horoszkópok, a null-ponti energia, a hidegfúzió, stb, stb, stb. Szerintem nagyon lényeges lenne egy olyan szervezés, hogy mindenkinek jelenségszinten bemutatják a lényeges dolgokat, minimális matek-háttérrel, és aztán az érdeklődőket viszik csak el arra a vágányra (külön órák keretében), ahol már átmatematizáltan és absztraktan folyik az oktatás - a többieknek úgyse hoz semmit, hogy bemagoltatnak velük rengeteg száraz dolgot, ennél sokkal többet érne, ha az alapvető összefüggéseket jelenség-szinten alaposan megértenék (elektromosság, hővezetés, fénnyel kapcsolatos jelenségek, stb), úgy, hogy rengeteg, a mindennapi életben őket körülvevő dolgot tanulmányoznának (részben önállóan is). Én voltam mindkét jellegű tanrendszerben is, és lényegesen többet tanultam az angolszászban - mert motivált, hogy rajtam múlik, hogy meddig jutok el, és nem csesztetett senki hülyeségekkel. Más kérdés, hogy én motivált voltam, nagyon jó iskolában és társakkal körülvéve. Hogy egy átlagos, neadjisten átlag alatti környezetben mi működhet, az már megint egy másik kérdés. De szerintem ott is több értelme van annak, ha közösen csinálnak valami alacsonyabb szintűt, ahol egyszerű, de látványos dolgokkal próbálják a figyelmet felkelteni-fenntartani, mint ha az absztrakt tananyagot ledarálja egy kiölt lelkülető biobot.

pamut 2012.08.12. 15:08:19

@blacklord: nem panaszkodtam én senkinek. mivel ebbe nőttem bele, azt hittem ez a normális, hogy a világ ilyen, közönyös vagy kegyetlen, és hogy a biztos otthonból kilépve mindig figyelni kell hogy védjem magam. sejtelmem sem volt hogy ez nem normális, meg szavaim és fogalomkészletem sem volt a saját helyzetem értelmezésére, pl. nem ismertem a lelki terror kifejezést és hasonlókat. még azt sem tudtam, hogy állandóan félek, stb., így utólag már könnyű átlátni. a szüleim persze csak észrevették, hogy nem stimmel valami, kikérdeztek, és panaszkodtak a suliban, de az simán hárított, meg azt mondta majd figyelnek, blabla. könnyű mondani hogy vigyenek más suliba, de egy kisvárosban nőttem fel, nem volt ott sok suli, meg ez a komcsi időkben volt, a 80-as években, más világ volt. nekem a közönyös és dilettáns tanárok tönkretették a gyerekkorom.

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.08.12. 15:18:39

Itt gondolkozom már vagy félórája, hogy mondjak-e valamit ebben a témában vagy ne, nyilván Ottilia majd mesél a muzulmán vonalról, ha úgy gondolja, releváns. Hiába muzulmán a kollégáim fele és a diákjaim harmada (már a 7. éve), attól még teljesen más lesz ott a kép, mint itt. Az iszlámon belül is akkora kulturális különbségek vannak, mint a Titicaca-tónál élő, a pápua, vagy a lengyel katolikusok között, nemigen lehet általánosításokat közzétenni. És mégis persze amint egy idióta iszlamista mond vagy csinál valamit, az az összes muzulmánon csattan, a gyerekeket is beleértve. Attól, mert valaki kendőt hord és szigorú iskolába jár, és a szülei elvárnak tőle egyet s mást, még nem jelenti azt, hogy elnyomott, nincsenek jogai, nincsenek lehetőségei.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 15:35:24

@Áági:

Onnan veszem, hogy a naivitás teteje, illletve tudatlanság azt képzelni, hogy ez egyéni kérdés. Nem az iskola, hanem a család, a kultúra nyomja őket el. Lehet, hogy az extrém eset, hogy a szülők a család becsülete érdekében, ahogyan ők azt fölfogják megfojtják a 17 éves lányt , mert az nyugatiasan él, elmegy táncolni, találkozik hapsokkal is, de meg meg-történik és valamit mutat. A mohamedánok nem más vallású magyarok, hanem egy tisztára külön világ egészen eltérő értékrenddel.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 15:40:00

@Mirjam2:

Nem, nem mondtam azt, hogy fiatalok csak azért. Hanem, hogy a mohamedán lányok esetében ez biztos.

Kár így hadakozni, azonnal gyűlülködő hangnemet megütni, mert valakinek a tiédtől különböző ismeretei meglepnek téged. Előbbi kommentemben mondtam valamit arról, hogy honnan veszem. Ismeretei vannak az emberenek, onnan. Neked vannak? Vagy csak kiabálsz, mert valami nem illik a tudatlannak tűnő világképedbe?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 15:52:09

@Votisky Petra:

Ez így helyes. De azért egy-két dolgot ott élés nélkül is lehet tudni, és bizonyára nem véletlen, hogy pont a mohamedán lányok viselkednek Angliában másoktól gyökeresen eltérő módon. A tapasztalataidra majd kíváncsi lennék, de hadd mondjak annyit (amit nem mondom, hogy nem tudhatsz nélkülem is), hogy nincs arra semmilyen garancia, hogy a kérdéses nők neked majd a legbelső gondolataikat mondják, sem arra, hogy nekik maguknak megvan az értelmes összehasonlításokhoz szükséges ismeretanyaguk. Nagyon gyakori emberi hozzáállás az, hogy valaki természetesnek tartja a saját meglévő állapotát és körömszakadtáig védi. Nagyon gyakran találkoztam ezzel magyarok esetében is. Sokan úgy élik át, hogy hazafias kötelességük megvédeni ha külföldivel beszélnek azt amitől ők maguk rettenetesen szenvednek és halálosan gyűlölnek. Ez legalábbis nem lehetetlen egy mohamedán nő részéről egy nyugatival szemben.

Advanced Flight 2012.08.12. 15:54:24

@Madárfejű Lajcsika: nekem is valami hasonló jött át a posztból. Nagyon nem tetszik ez az oktatási/nevelési struktúra, ráadásul a nagy szemforgatás közepette, úgy tudom, a magánsulikban még mindig van verés.

És speciel a posztoló sem rokonszenves, nekem a leírt történet valamiféle tök fölösleges mazochizmusnak tűnik.
Miért kell egy gazdag ország neveletlen, primitív hülyegyerekeivel szenvedni és bele is betegedni? Egy erőszakos, pökhendi, gyarmatosító országot ellepnek a beilleszkedésre képtelen bevándorlók, és egy csóró magyar nő töri kezét-lábát, hogy valamire jusson velük? Ez inkább nevetséges, mint felemelő...

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.12. 16:00:04

@ByA: Igen, valóban nincs rá garancia, hogy elmondják a belső gondolataikat, sőt nem valószínű, hogy így lesz. Talán csak egy kicsivel jutok közelebb hozzájuk, mint most vagyok.

Egyébként a muszlimok is nagyon sokfélék, ahogy fent is írta az egyik hozzászóló. Nekem legfeljebb arról lesz valami halvány fogalmam, hogy az adott országban hogy gondolkoznak az emberek, illetve azok, akikkel beszélek majd. Gondolom ez az "adatgyűjtés" sem lesz túlságosan reprezentatív, ugyanígy, ahogy egy külföldi Magyarországon sem a reprezentatív mintával találkozik. :-)

mommmmo 2012.08.12. 16:08:33

Abbol, hogy az elmult 5 evben volt egy szal darab "becsuletgyilkossag" az Egyesult Kiralysagban, meg nem lehet semmifele kovetkeztetest levonni az egesz muszlim iskolarol.

Anders Brejvik is a "kereszteny hagyomanyokat" akarta megvedeni, amikor tomeggyilkossagot hajtott vegre, csakugy, mint ahogy a becsuletgyilkos szulok, a "muszlim hagyomanyokat, "na most ettol minden norveg kereszteny kozveszelyes elmebeteg?

Ha valaki a muszlim kulturarol akar tudni, akkor menjen ra ilyen jellegu forumokra, ahol muszlim fiatalok csetelnek egymassal, eletrol, tanulasrol, rendezett vagy szerelmi hazassagrol: barki elolvashatja, sot bele is szolhat, vagy kerdezhet.

Vagy olvasson muszlim noi iroktol konyveket, van egy par. Mielott velemenyeket hangoztat.

Amugy van ez a bizonyos "tanulok mint a guzu" bevandorlotipus, foleg az indiaiak kozott, (muszlimok vagy szikhek) a fiuk ugyanolyan fegyelmezettek mint a lanyok.

Itt korantsem a vallasrol van szo, hanem inkabb arrol, hogy ezeknek a gyerekeknek a tagabb csaladja Pakisztanban, Indiaban gyakran meg baromi nagy szegenysegben el, es tudjak, hogy mit jelent az, hogy ok ebbol kitoresi lehetoseget kaptak.

Nem ugy mint sok angol fiatal, aki abban a tudatban no fel, hogy neki ez meg az meg amaz alanyi jogon jar.

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.12. 16:08:58

@Jolika neni a szomszedbol: Hát az még nem publikus, de hamarosan az lesz. Akkor feltétlenül megírom. Addig is most már meg akarom írni a Bukarest posztot ide, amit 1000 éve tervezek, csak el voltam havazva a Nők Külföldön témával. :-)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 16:18:35

@Votisky Petra:

Ez mind nyilvánvaló, teljes egyetértésem.

A sokféleség is tény, viszont, nem a te részedről, hanem egy másik beíró részéről ennek a emelegetése az adott összefüggésben elkenő jellegű. Mert a sokféleség lehet igaz nyolc dologban, de nem a kilencedikben. Meghát az is nagyjából sejthető, hogy legalábbis ami a tipikus iskola összetételt illeti, a kérdéses mohamedánok honnan számaznak és honnan nem. Az idonézek bizonyára szabadabbak úgy nagyjából, mint az afgánok, az albánok sokkal inkább mint szaúdi arábiaiak, de látatlanban meg merem kockáztatni, hogy egyikből sem kerül ki Ottilia osztályainak legalábbis az elsöprő többsége.

Én jártam török lánnyal, akik pedig főként városokban a legszabadabbak közé tartoznak. Tudnék mesélni. Ő is tudott, meg a barátnői.

De tudod mit? Ha nem évtizedekre mész el nem tudom hova, komolyan érdekelne, ha amikorra meglesznek, megírnád a tapasztalataidat. Lehet róla szó?

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.12. 16:33:34

@ByA: Oksa, megírom majd a tapasztalataimat.

Az itt posztolástól egy kicsit a blog.hu riasztott el, mert kb. tök mindegy mit ír az ember, kap hideget és meleget is, sokszor elég igazságtalanul. Pofonért meg ugye nem áll sorba az ember szívesen. :-)

Viszont a saját blogomon meg nincs annyira helye a saját élménybeszámolómnak, h emiatt tényleg ide érdemes megírni a Bukarestet is és majd a muszlim tapasztalatot is....

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 16:40:20

@Votisky Petra:

Az, hogy egyáltalaán kinyitom a blog.hu-t bizonyítja, ha szükség van rá, mazochizmusomat.

De Adatbank? Érdekes! Viszont miért nem tudlak bevadászni? Varró Éva jön be mindig helytted. Én nem mondom, hogy őt meg kell vetni, de mégsem indulhatok ki abból, hogy nő, nő.

Én egyébként határtalan arroganciámban külön nekem szólót kértem/reméltem, de ha gondolod, hogy ez túlzás, tisztelettel magamba szállok.

mommmmo 2012.08.12. 16:40:40

@ByA:

Amugy nyilvan vannak muszlim lanyok, akiknek nincs sok szabadsaga, es az is igaz, hogy a muszlim csaladmodel elegge mas mint a mienk, es ehhez a helyzethez a muszlim lanyok egyenenkent kulonbozokeppen viszonyulnak.

A baj a gondolatmenettel az, hogy van egy sztereotipia, marmint, hogy a "muszlim nok el vannak nyomva" es utanna, gyanitom barmit olvasol vagy hallasz a temarol, akkor ezt latod igazolva.

Lasd ha belegondolunk, a szorgalmasan tanulo, jovojet es karrierjet epito muszlim no kepe elegge elter a szokvanyos sztereotipiatol, de te ezt is beleilleszted valahogy a kepbe..

Gondolom, ha nem tanulnanak, az meg azert lenne, mert a csalad nem engedi.

Hogyha meg viselkedesproblemasok lennenek, akkor az meg azert lenne, mert "nem tudnak beilleszkedni a nyugati kulturaba".

Szoval ilyen megallapitasokbol inkabb azt latom, hogy szegeny muszlimok mar barmit is csinalnak, csak a sztereotipiakat erositik...

Es arra nem is gondolsz, hogy ennek az egesznek semmi koze nincs a muszlimsaghoz, hanem inkabb olyan dolgokhoz, amiket irtam, peldaul a tagabb csalad Indiaban, esatobbi.

Amugy ebben az indiai pakisztani kulturaban, (a british-sel ellentetben) semmi hagyomanya nincs a "jaj de laza vagyok, es jaj de kuuuuul, hogy leszarom" fele tinedzser viselkedesnek, egesz egyszeruen ezt nem is ertik, ott naluk nem volt hippi korszak meg ilyenek. Ez is benne van a kepben.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 16:48:28

@Votisky Petra:

Talán úgy kellett vona mondanom, Adatbank Café. Meg úgy, Transindex.

Most sem?

Merthogy gondoltam, a tiéd nem valószínű, hogy álnév (igen komoly képzelőerőre mutatna annak részéről, aki ezt találja ki, pedig igazán elég érdekeseket kitalálnak), és láttam ezt a nyomot. Meg is néztem volna – az ember kíváncsi – de csak ez a Varró. Át lennék verve?

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.12. 16:51:05

@ByA: Jaaaa, így már értem. Az egy másik "kalapom".
A TV-ben ősszel lesznek az előadások, addig az Adatbank Cafe-ra sem töltik fel. Ez a megfejtés. :-)

Tényleg nem álnév, csak olyan véleményt írok le, amit vállalok. ;-)

padlas 2012.08.12. 16:52:18

Nekem egyébként a poszt vége nem volt teljesen világos, mit ért azalatt a posztoló, hogy bezárult a kör? Ott marad Wembley-ben? Nem lenne jobb keresni egy süketeket tanító sulit, ha már megtanulta hogyan kell őket tanítani? Csak mert abban nagyon sikeresnek és boldognak tűnt, és kár lenne ha kárba veszne az a tudás amit megszerzett. Ottilia, ha esetleg olvasod a kommenteket, reagálhatnál, kíváncsi vagyok mik a további terveid.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 16:57:58

@Votisky Petra:

Ezzel én is így voltam, de rájöttem, nem igazán tetszik, hogy ha valaki rám kíváncsi (MONDOM, hogy arrogancia!), akkor ha beír a Googlebe ilyen túl gyakran semmilyen blogbeírásokat talál. Azóta félig rejtőzködök.

padlas 2012.08.12. 17:01:12

@ByA: nem vagy semmi, ahogy azt bizonygatod egy muszlim nőnek, hogy többet tudsz az életéről mint ő maga...

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.12. 17:10:38

@ByA: Most már biztos, hogy mindenkit esz a fene, hogy ki is vagy. :-)))))

padlas 2012.08.12. 17:19:28

@ByA: szívesen, gondoltam szólok, mert szemmel láthatóan nem ismerted vitapartnered hátterét, és hát elég nevetségessé váltál azzal, hogy tudatlannak nevezted a saját vallásával kapcsolatban.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 17:22:26

@padlas:

Még egyszer biztosítalak, nem tudok eléggé hálás lenni.

klondike 2012.08.12. 17:23:13

Nekem, mint majdnem német tanárnak nagyon tetszett az írás.

Őszintén megmondom én bele sem kezdtem a tanításba.
Elég volt 2 testvér kiscsaj korrepetálásával kínlódni, akik közül az egyik folyamatosan be akart mászni az ágy alá a másik meg magasról szart rám. Felőlük akár Zámbó Jimmy-t is énekelhettem volna németül.

Nagyon becsülöm Ottiliát, talpraesettségét, kitartását biztos a sport is segített. Elképzelem a punk igazgatónő meg a jelbeszédelni kevésbé képes magyar angol tanárnő esetét a süketek iskolájában. Wow, fucki.g good!!

Nagyon tetszett a "késznek lenni" képesség , engedelmeddel lopom. Ez a story még Puzsérnál is min. 8/ 10 lenne szerintem.

nestje 2012.08.12. 17:28:20

A poszt és a hozzászólások eszembe juttatták E. Szabó László A hiba nem az ön gyermekében van... címmel az Élet és Irodalomban megjelent cikkét. Terjedelmes, de megéri elolvasni.
mnytud.arts.klte.hu/tananyag/eszabo-hiba.htm

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.08.12. 17:39:01

@Votisky Petra:

De ha történetesen köztük vagy, (majdnem) a legegyszerűbb, ha Jakabffyt kérdezed meg.

2012.08.12. 22:12:02

@ByA: Te tenyleg nem veszed eszre hogy ugy beszelsz a 'muszlim nokrol' mintha valami kulonleges allatfajtarol lenne szo, aminek a viselkedeset tanulmanyozod? A vilag lakossaganak kb. egy negyede muszlim, ennek kb. fele no, tehat szerinted kb. egy milliard ember a Foldon mind ugyanolyan es mind el van nyomva. Es szerinted en vagyok a tudatlan. Aha...

Az az egyetlen szerencsejuk az elnyomott muszlim noknek, hogy ott vagy te aki mar rajta van az ugyon es remelhetoleg hamarosan elinditod a felszabadito mozgalmat a megmentesukre; csak most meg az adatgyujtes fazisaban vagy (de mar termeszetesen igy is sokkal tobbet tudsz a muszlim nokrol mint barki mas, oket magukat is beleertve.)

SilentDreams 2012.08.13. 09:47:44

@Mirjam2: :))))))

Vajon akkor én is el voltam nyomva teljesen, mert annak idején az iskolában teljesen normálisan viselkedtem, vagy azért viselkedtem így, mert ezt tanultam a szüleimtöl? Ha tehát még sem voltam elnyomva, akkor elöfordulhat-e mással is ez, azaz hogy elnyomás nélkül is tud normálisan viselkedni (nem törz-zúz, nem szemetel, illedelmes, stb.) még akkor is, ha tegyük fel muszlim?

Már miért ne lehetne ilyesmi...

33621 2012.08.13. 11:36:07

@Votisky Petra:
Elhagyod Bukarestet?
Előtte egy posztot írjál már róla légyszíves!

spangola 2012.08.13. 11:42:32

Le a kalappal kollegnő előtt!

Én is tanítottam olyan iskolában, ahová azokat fogadtuk be,akiket mindenhonnan kirúgtak viselkedészavaruk miatt.

Nagyon kemény volt.

A különbség annyi volt, hogy nemcsak gyerekek fenyegettek minket (szóban, fizikaiilag is), hanem a szüleik is meg akartak verni....

Én nagyon erős és nagyhangú vagyok, nagyon katonás, szigorú a stílusom, így tudtam elérni, hogy én legyek a tanár, és órán figyeljenek.

A magyar jelbeszédet is megtanultam, középfokú nyelvvizsgám van belőle, de sajnos nem tudom használni, így már elfelejtettem 8 év alatt.

Számomra furcsa, hogy egy tanár bármilyen tantárgyat taníthat, nem hiszem, hogy így garantált lenne a színvonalas oktatás, de hát hallottunk már ilyenről Magyarországon is, bár ritka szerencsére.

Nem is tudom, hogy volt lelki-fizikai erőd mindezt végicsinálni, és ráadásul idegen nyelven.

Minden tiszteletem a tiéd, vérbeli pedagógus vagy! Bárhol megállod a helyed a világban!

Minden jót neked!

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.13. 12:11:36

@33621: Feltétlenül.
Még egy kis bátorságot kell gyűjtenem a rám zúduló komment özön előtt, de hamarosan jön.
Illetve hamarosan megírom, aztán a bloggazda kirakja, ha akarja.

Batávia 2012.08.13. 17:10:26

Üdv!

Lehet kötözködésnek hangzik, de én is tanítottam siketeket és nagyothallókat (jelenleg pedig HH és HHH roma gyerekeket) ezért furcsállom, hogy süketet írsz hiszen az "hülyét" jelent-legalábbis egy itthoni hasonló intézményben. Arra lennék kíváncsi, hogy Angliában vajon a különböző kísérletekhez stb. a te anyagi forrásaidat veszed-e igénybe vagy az iskola biztosítja? Ha a családot hívod hogy hol a gyerek arra ad-e az iskola pénzt vagy az is a te költséged? Ahol jelenleg én tanítok (itthon) ez engem terhel, sőt papírzsepi is van nálam egy rakás, és férfi létemre még intimbetét (sic!) is. Angliában mindezen dolgokat, hogyan oldják meg?

kutii 2012.08.15. 06:37:20

Szereny velemenyem szerint Ottilia kitartasa es helytallasa mindenkepp elismerest erdemel, attol fuggetlenul, hogy mennyire van otthon a fizikaban, vagy hogy a muszlim lanyok viselkedeset eppen mi motivalja. En is tanitottam fizikat Japanban annak ellenere, hogy ez nem igazan a teruletem. Bar sosem kivantam magamnak ilyesfajta kihivast, a suli, ahol akkor mar 2 eve tanitottam, egyszeruen felkert ra, amit nem utasithattam vissza... Mondanom sem kell, hogy mennyit kellett keszulnom ezekre az orakra, hogy vegul helytalljak, de megoldottam. Ottilia is, es ez a lenyeg. Az, hogy ezt a brit (vagy a japan) oktatasi rendszer lehetove teszi, ill. hogy a nebulok mennyivel jarnanak jobban egy szaktanarral, az mar mas kerdes...
Ottilia, koszi, hogy megosztottad velunk az elmenyeidet, tapasztalataidat. Sok sikert a tovabbiakhoz!

Balu86 2012.08.15. 19:11:55

@ederlezi: Teljes mértékben egyetértek a hozzászólásoddal, noha nekem még nincs gyermekem. Amikor kiköltöztünk a párommal, nem gondoltam bele, hogy mi lenne, ha majd egyszer itt járna iskolába a poronty. Ma már nem kétlem, hogy némi kiegészítéssel persze, rosszul járna.

ederlezi 2012.08.15. 20:35:53

én csak a muszlim témához szeretném a következőt hozzáfűzni, ismerek ilyen családokat és nekem valahol nagyon tetszik, ahogy élnek.....ez egy hülyesség, hogy a nők elvannak nyomva.......Magyarországon vannak el nyomva a nők, de leginkább magukat teszik áldozat szerepbe.......nekem otthon minden munkahelyemen csodálkoztak, hogy a férjem fele arányban kivette a részét a házimunkából, míg mindketten dolgoztunk........a magyar modell: nő is melózik szarabb pénzért, mint az állat, legtöbbször a vállán taposva jut előre a főnöke, aki férfi, aztán hazamegy és mindent csinál, időnként besegít a férje.... aztán ez az áldozati szerepben lévő nő lenézi annak a férjét, aki fogja magát és megpuccolja az ablakot, mert attól nem esik le a férfiassága........szóval miben vanank elnyomva a mzslim nők? megvan az ő szerepük és megvana férfiakké....a régi modell, .......vannak jordán ismerősök, .....meséli, ha hazamennek, lesz bejárónője stb.......mert ő 3 gyerek mellett időnként tanít....no csak dióhéjban..

mommmmo 2012.08.15. 21:10:19

@ederlezi: Ja, egyetertek, a magyar nok ugy huzzak az igat, hogy az majdhogynem egyedulallo.
Nekem is ez a tapasztalatom. A magyar ferfiak jo resze nem veszi ki a reszet a hazimunkabol, szoval ilyen teren meg van "mindenkinek a helye" de masfelol meg retteg attol, hogy a no "anyagilag lehuzza". Szoval ilyen szempontbol meg nincs. Tisztelet persze a kiveteleknek. De en is viccesnek talalom, amikor a magyar nok elkezdenek lesajnalgatni masokat. Na persze ennyi oromuk mar legyen a napi 15 ora melo+ hazimunka utan:)

Amugy a nyugati pasik koreben tobbek kozott ezert is nepszeruek a kelet europai csajok, mert ilyen szivos es igenytelen igahuzokat mashol nem talalnak:) Jo, talan a tavol keleten meg van ra esely, csak az a rassz meg nem mindenkinek jon be.

ederlezi 2012.08.15. 22:25:15

de Magyarországon a nők tehetnek erről.......van jónéhány ismerősöm, aki dühödten harcol azért a jogáért, hogy kihasználják és kizsákmányolják, ha te meg nem ilyen van, úgy néz rád, mintha veled lenne baj......aztán ezek a nők nevelik azt a sok kis nagy ego-jú hím-soviniszta ivadékot......igen legalább az az öröme legyen neki, hogy sajnálja a muszlim nőket.......vagy az indiaiakat, mellékesen az arab családoknál és a punjabiknál is a nő a nyak, a férfi a fej mentalitás működik, arrafele fordul a fej, amerre a nyak hajlik.....no ez egy kis kitérő a témától......de ez a sok igavonó, önbecsülés nélküli nő meg is érdemli,.......... hány kolléganőm miután elszidta nyomorú női helyzetét, arra a kérdésemre, hogy akkor minek vagy azzal a lusta, tespedt disznóval kérdésemre a következőt mondta, .szeretem.......no comment, akkor vasaljál még éjfélkor is.......

mommmmo 2012.08.16. 07:34:48

@ederlezi:

Ez igy van, a nokelnyomott helyzeteert altalaban az idosebb, megkeseredett nok a fofelelosok, akik szerint "ez a vilag rendje" mert tul stresszes lenne kinyitni a szemuket, es latni, hogy amugy nem, csak ok voltak az ostobak vagy a szerencsetlenek.

Nem magyar sajatossag, minden kulturara jellemzo, pl a noi korulmeteles zaszlovivoi is a venasszonyok. Na persze ez off.

tanato 2012.08.16. 07:39:21

@mommmmo: Off:nemrégen talalkoztam egy magyar nőgyógyásszal/persze Svájcban él/aki az ENSZ égisze alatt Szomáliában és Etiópiában ezres nagyságrendben végzett lányoknál körülmetélés utáni helyreállító műtéteket.,nagyon jó eredménnyel.

ederlezi 2012.08.16. 10:00:29

igen Szomáliában a nők csinálják nőkkel, de ez sajnos annyira nem off, hogy nem régibben volt egy műsor itt élő szomáliai fiatal lányok beszéltek tökéletes brit akcentussal, hogy erre rá akarja készíteni őket a család, pedig ők küzdenek ellene........mit mondjak? az tény, hogy valahogy szinte a legtöbb társadalomban szivatják a nőket, de főként a többi nő.......engem minden munkahelyemen nők furtak, gonoszak voltak, ostábák, de éjszakába nyalták a házat az uruknak és nem voltak öregek........amúgy is Magyarországon nagyon sok van a rosszindulatú, ostoba ribancból, szerintem több, mint Nyugaton, nem tudom miért.......én itt jobban érzem magam nőként is......most mit szépítsük Anglia egy régi demokrácia, sokat tanultak a múltbéli hibáikból, rugalmasaabb nemzet, nem a régi sebeken nyavalyognak évszázadokon át, egy fejletebb kultúra......örülök, hogy annak a sok semmirevaló, rabló politikusnak az a pici haszna volt, hogy valahogy elérték, hogy kiengedjenek ide minket dolgozni, élni.......és nem kell ott nyomorogni abba a magamutogató, rendkívül igazságtalan, negatív rezgésű társadalomban.........

A Tyne folyó déli partja 2012.08.19. 17:21:08

@SilentDreams: bakker, akkor én most marha büszke vagyok magamra.

A Tyne folyó déli partja 2012.08.19. 17:24:49

@spangola: nem is valami színvonalas az oktatás:) én is voltam behaviour unitban, meg supply teacher is, hát valami borzalmas. reggel hétkor telefonálnak, ha kell menni, hogy hova kell menni, találd meg az iskolát, és reggel kiderült hogy most ma kémiaórán fogsz helyettesíteni. kösz. de még ha angolóra lenne is, nem tudod, kiket fogsz tanítani, mit vesznek épp. totál lutri az egész. utáltam én is.

ax14d 2012.09.17. 10:58:02

Még nem olvastam végig a kommenteket, de meg fogom tenni!
Azt kérdezném a posztolótól, hogy a mikor szerezte a diplomáját, milyen szintű (főisk/egyetem)? Mennyi idő alatt sikerült elfogadtatnia a naric-kal és minek felelt meg?
Természetesen más kolléga tapasztalata is érdekel! :)
Jövőre én is szeretnék menni, hol érdemes nekiállni tanári munkát keresni?
Köszi!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása