oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. július 20. 02:35,  Nem lehet visszatérni 49 komment

2012. július 20. 02:35 Határátkelő

Nem lehet visszatérni

Viszonylag egyértelmű, hogy a blog olvasóinak többsége úgy gondolja, más országban könnyebben, talán még boldogabban is élne. Ám vannak más vélemények is, én pedig szeretnék ezeknek is teret adni, mert hiszek benne, hogy közös dolgainkat meg kell beszélnünk és ebben a beszélgetésben mindenféle véleménynek teret kell adni, kulturált keretek között. Ezért esett ma a választásom egy nem sokkal a blog indulása után e-mailben érkezett véleményre. A mai vendégszerző Mária. Olvassátok és szóljatok hozzá!

Duna.jpg

Egyetlen dolog van, ami az embereket összetartja, ez pedig a sorsközösség. Aki kilép ebből, átlép egy másik csoport közösségébe, és elveszíti az eredetit. Nem lenne szabad azon morfondírozni, hogy milyen Magyarországot veszítünk el, és milyennek kellene lennünk, hogy megfeleljünk azoknak, akik elmentek innen.

Nem nekünk kell változnunk, és megváltoztatni a fejlődésünk és változásunk sokszor döcögő folyamatát, nem nekünk, akik itt maradunk, hanem nekik kellene tudomásul venni, hogy aki kilép, annak nincs visszaút, csak az, ha visszaköltözik és vállalja azt, ami itt van.

Feltételek nélkül

Szeretni a földet és a népet feltételek nélkül, kötődni ehhez és vállalni az ezzel járó következményeket. Manapság a fiatalok közül sokan előbbre helyezik az anyagiakat mindennél. Pénzügyileg, karriert tekintve tényleg mindenféleképpen nehezebb itt élni, mint ahová elmentek, így nincs remény arra, hogy aki elmegy abból ismét magyarországi magyar legyen.

Magyar lehet, csak ha nem fog itt élni bármilyen szinten tanítja is a gyerekét a nyelvre, az sem lesz magyarországi soha, és hiába tudja esetleg a magyar nyelvet, mert nincs benn a közösségben. Aki így kinn marad, az elkezd nosztalgiázni egy olyan Magyarországról, ami már nincs.

Nem lehet az elhagyott dolgokhoz visszatérni

Az életünk olyan mint egy folyam, és az ország élete úgyszintén, amiben együtt áramlunk. Aki kilép, amellett elhalad az itteni élet, ami lehet, hogy nem is sokkal rosszabb, hanem csak más.

Nem lehet az elhagyott dolgokhoz visszalépni, ez teljesen filozófiai síkra tereli ezt az egész kérdést. Mivel minden kiszakadt embertársunk azt sírja vissza ami volt, ez a szemlélet torzítja el annyira a külföldre szakadt magyarság gondolkozását.

Elveszített gyökerek

Így alakul ki, hogy egy letűnt világhoz tartoznak csupán, és hogy néhány év elteltével semmi közük nincs már a korábbi hazájukhoz. Kiszakadtak a közösségből, elveszítik a gyökereiket, fújja a szél őket össze vissza, mint egy gyökér nélküli növényt.

Aki így elszakad a hazájától, nem abban a pillanatban, hanem 20-30 év múlva tudja meg, hogy mit vétett. A választott hazában majd az ükunokáik találnak megnyugvást és valódi menedéket. Nagyon bonyolult dolgok, de a kulcsszó a vállalás. El kell vállalni a sorsunk által nekünk kijelölt dolgokat, ami a legnagyobb bátorság. Csak a vállalással együtt járó felelősség ad tartást az embernek, még akkor is ha szegény, vagy sokkal sikertelenebb, mint idegenben.”

(A poszt eredetije itt található.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr634667374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2012.07.20. 04:37:34

"Aki így elszakad a hazájától, nem abban a pillanatban, hanem 20-30 év múlva tudja meg, hogy mit vétett."

"Kiszakadtak a közösségből, elveszítik a gyökereiket, fújja a szél őket össze vissza, mint egy gyökér nélküli növényt."

"Nem nekünk kell változnunk, és megváltoztatni a fejlődésünk és változásunk sokszor döcögő folyamatát, nem nekünk, akik itt maradunk, hanem nekik kellene tudomásul venni, hogy aki kilép, annak nincs visszaút, csak az, ha visszaköltözik és vállalja azt, ami itt van."

értem én, nagyon is. szerintem az újabban elmenőknek csupán két alapvető kívánságuk van
1. ne más ugasson arról, hogy ők magyarok-e eléggé
2. ne képzeljék a maradók dicsőségnek a maradást, olyan emelvénynek amiről le lehet nézni azt aki máshol szeretne élni

Egyébként jó lenne, ha csupán annyira lenne egyszerű az elvándorlás oka, hogy máshol jobb a pénz. De az okok ennél sokkal összetettebbek és az elvándorlók sokszor picit szépített önigazolása pontosan olyan, mitn a maradók vélt erkölcsi magaslata és a maradás önigazolása.

Sokkal egyszerűb lenne csak szimplán elfogadni, hogy valaki Mo-n vagy máshol keresi a bodogulást és nem ultimátumokat adogatni nekik meg a magyarságukat méricskélni meg kizárni a közösségből.

eddie1977 2012.07.20. 06:04:18

@pappito: Idonkent nezz "vissza", talan megeri.
Remelem erted, ahogy ertem.
Varunk!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.07.20. 07:09:24

Nem tudom, hogy az írás egyfajta stresszor akar lenni a szunnyadó lelkiismeret felébresztésére? És most hanyatt-homlok csomagolunk, és indulunk haza?
Hát nem. Igaz, csak a magam nevében tudok nyilatkozni, de mielőtt eljöttem ezerszer átgondoltam pro és kontra, mérlegre tettem a döntés minden körülményét.
Nehéz szívvel jöttem el, de a döntés megalapozott volt.
Miért? Nem csak, és kizárólag a pénzért.

Felelős vagyok. Felelős vagyok az utánam következő nemzedékért, jelen esetben a gyermekeimért. Nem a múltért vagyok felelős.
Ettől nem vagyok kevésbé magyar, mint az aki a 93 ezer nkm2 egyikén él. A nemzeti hovatartozás nem bizonygatás kérdése.

És még egy apró megjegyzés: egy nemzet attól épül, erősödik, ha összefogás van. Az ilyenfajta vélemények, mint a tiéd a megosztást, a kirekesztést erősítik. Akkor miről beszélünk?

mommmmo 2012.07.20. 07:59:09

Na itt vagyok! De csak okostelefonon keresztul, eleg faraszto... Mostantol napi 3 iras is megjelenik? Ez nem tulzas?

Ehhez az irashoz csak annyit tudok hozzatenni, hogy a szerzoje bizonyara Vass Albert regenyekbol szerzi a tapasztalatait, es nem a valo eletbol

levengyuláné 2012.07.20. 08:04:44

Az Albánia poszt hol van? Ez a poszt régebbi.

tableno 2012.07.20. 08:24:12

Régen olvastam már ezt a posztot, és így újra mellbevágott, hogy mekkora baromságokat képesek egyesek gondolni és leírni. De azért azt kívánom a szerzőnek, érezze magát jól a kis otthonos álomvilágában. Nincs azzal gond, más meg Tündérországban hisz...

TilosazA (UK) 2012.07.20. 08:28:47

Nekem ez még mindig nagyon lila. Ez a szeressük a földet...
Szeretem a családomat, a barátaimat, valamennyire tudok kötődni a lakásomhoz, talán még a környékhez is ahol lakom... de valahogy ezt a "haza" dolgot nem érzem. Meg lehet érte kövezni, de én ezek szerint "rossz fia" (lánya) vagyok Mo-nak.

tableno 2012.07.20. 08:29:29

Na jó, abban van igazság, hogy aki hosszabb időre (vagy végleg) elmegy, az gyakran egy olyan Magyarországot őriz meg magában, ami az eltelt idő alatt szinte a felismerhetetlenségig megváltozott. Más kérdés, hogy nem feltétlenül előnyére.

ioi (törölt) 2012.07.20. 08:35:44

@mommmmo: ez egy tavaly őszi bejegyzés, az alján ott a postr link. Gondolom HA tölti át a bejegyzéseket, de a dátumokat nem írja át eredetire, pedig elvileg blog.hu-n lehet időzíteni. Szóval ezért van napi több bejegyzés most kint.

mommmmo 2012.07.20. 09:09:23

Ah ok, ez megnyugtato.. akkor usgyi az albanias posztra, az tenyleg jo

hothead 2012.07.20. 09:19:51

@mommmmo: szia, de jo, hogy itt vagy :)

pappito · http://pappito.com 2012.07.20. 09:33:10

@tableno: "Na jó, abban van igazság, hogy aki hosszabb időre (vagy végleg) elmegy, az gyakran egy olyan Magyarországot őriz meg magában, ami az eltelt idő alatt szinte a felismerhetetlenségig megváltozott."

ez igaz volt az 56-os magyarokra, amikor három hétig meg hónapokig ment egy levél. De mi pont akkor tudunk meg mindent, mint azok akik Mo-n élnek, itt a net, skype, nem vagyunk elrekesztve a változásoktól. (már, ha érdekel minket a dolog)

szóval a poszt továbbra is a kompenzálós okoskodás minősített esete.

szerencsére az én magyarságom vagy nemmagyarságom csak tőlem függ, nem ilyen kirekesztőktől, akik szerint gondolom az erdélyi vagy felvidéki magyarság se igazi magyarság, mert nem Mo-n élnek... :)

tableno 2012.07.20. 09:44:55

Azert tudni az otthoni dolgokrol nem egeszen ugyanaz, mint benne elni. En peldaul a 2000-es evek elejen mentem el, es igy a 90-es evek alapvetoen jo hangulatu dzsumbuj-orszaga maradt meg bennem. Ezert hiaba latom, hallom, de nem igazan ertem a mostanaban otthon tombolo indulatokat. Persze ezert inkabb szerencsesnek tartom magam...

pappito · http://pappito.com 2012.07.20. 09:57:14

"Azert tudni az otthoni dolgokrol nem egeszen ugyanaz, mint benne elni."

ebben igazad van, de akkor sem olyan távolság, mint félévente kapni egy levelet....

zachary 2012.07.20. 14:10:45

Jobb agyfélteke-amygdala: TE Mária. Te is az orbánnak vagy a fizetett seggnyalója vagy mi? Te mekkora fasz vagy már bazd meg? Annyira utálom amikor ti otthonmaradt gecik ugattok. Tudodmit? Olyan magyar nem is akarok lenni mint amilyen te vagy. konkrétan a kurva anyádat. Azért mert szőrös a pinád és a villám sem basz meg, meg még csóró is vagy, nem itt kéne ugatni.
Bal agyfélteke: Ez akkora marhaság amit leirt kedves mária, hogy ettől az ember minden szál szőre égnekáll. Ne is haragudjon, de tudja mit. Nem fog zavarni, ha a gyerekem-dédunokám nem magyar lesz. Miért is? Mert nem lesz loser..

tableno 2012.07.20. 16:29:29

@zachary: na te is kimoshatnad szappannal a szad!

CastieL 2012.07.20. 16:48:25

@tableno: legalábbis a jobb agyféltekéjét egy kissé megnevelhetné. :D Van benne indulat, az biztos...

zachary 2012.07.20. 16:58:58

van bizony.:D:D Either you like it or not.:D Az ilyen postok mint ez mindig kiakasztanak

CastieL 2012.07.20. 17:11:23

Na igen, tény, hogy én a legkisebb mértékben sem értek egyet a posztolóval, mivel jó nagy böszmeségeket írt le.

håll käften 2012.07.20. 17:14:35

Lehet Mária közreműködő volt az érettségizetteknek kiosztott "tákolmány" létrehozásában,amik díszkötésben porosodtak az osztályterem sarkában.:)
Van némi áthallás,bár valószínűleg a poszt korábban íródott.

CastieL 2012.07.20. 17:16:37

@håll käften: igen, még tavaly ősszel került fel a HÁ-re

_andris 2012.07.21. 12:18:13

Hadd legyünk már itt maradók egy kicsit szomorúak, hogy a fiatalok egy értékes, értelmes része itt hagyja az országot. Ettől egy kicsit (nem sokkal) rosszabb lesz ez a hely.
Szerintem igaz, hogy aki elmegy az elszakad az itteni élettől, érdekektől, ha tetszik kiszakad a sorsközösségből, és sokan nem térnek vissza. Egyre kevesebb közünk lesz egymáshoz ahogy telik az idő. És ebben van valami szomorú.
Aki elmegy, annak talán ez eleve kevésbé számít.

De csak menjetek, bíztassatok erre mást is, természetesen azt csináltok amit akartok, senki sem tiltja meg. Ne haragudjatok ránk, középszerű immobil begyöpösödött magyarországiakra. Sok sikert idegenben.

kissss 2012.07.21. 13:42:23

Bárhová mentek, mindenhol csak bevándorlók lesztek. Akkor is, ha a diplomáddal mosogatsz, és akkor is, ha az eredeti szakmádban helyezkedsz el.
Vicces volt itt olvasni, hogy London helyett inkább talán a vidék lenne jobb, mert Londonban nagyon sok a bevándorló.
Írta ezt egy magyar bevándorló. Hehe.

kissss 2012.07.21. 13:47:27

@zachary: Csak nem egy művelt, "nyugatos", toleráns demokratához van szerencsénk?

håll käften 2012.07.21. 19:41:58

Nem értem!Ha valaki külföldön jobban boldogul,akkor miért éhezne otthon?Miért ne tudna teljes életet élni más országban?Csak azért mert nem ott született attól még lehet sok és kitartó munkával megbecsült tagja a társadalomnak.Nem mindenki jókedvében hagyja el az országot!Ahogy az otthontalan sem jókedvében kukázik.Ez a blog nem nektek szól,ennyi!

Barakkah 2012.07.21. 20:41:30

@_andris: Nem magától értedő dolog, hogy ha valaki kivándorol, akkor azzal automatikusan kiszakad a magyar sorsközösségből. Ez hozzáállás és sok minden egyébnek a függvénye. Lassan 4 éve élek külföldön, de gyakran hazalátogatok családostul, minden nap követem a magyarországi híreket, és haza költöznénk, ha megfelelő munka- és életkörülmények volnának otthon, amibe a többszöri gyermekvállalás is belefér. Igaz, eléggé valószínű, hogy erre belátható időn belül nem kerül sor. Viszont ettől még továbbra is magyarok maradunk, ápoljuk az otthon maradt rokonainkkal és barátainkkal a kapcsolatunkat, gyermekünk anyanyelve a magyar.

Kintről mindazonáltal sok minden jóval tisztábban és erőteljesebben látszik az otthoni valósággal kapcsolatban. Amiben vannak pozitív dolgok, pl. átlagban egy nyugat-európai ember még mindig sokkal felszínesebb természetű-lelkületű, mint egy magyar. Ugyanakkor errefelé nem találkozni azzal a magyar posványos sárga irigységgel, a "dögöljön a szomszédé is" mentalitással, ami népünk körében oly jellemző. Azt kell mondjam, végső soron otthon nem pusztán és nem is elsősorban azzal van a baj, hogy kevés a pénz - mert ezt szokás emlegetni -, hanem inkább a mentalitással. Ez az, amitől egy kivándorolt magyar sokkal jobban tud irtózni, mint maguktól az otthoni megélhetési problémáktól.

Ibolya79 2012.07.23. 14:27:42

Értem én a cikk írójának azt a sérelmet hogy aki elmegy az ne szövegeljen, és ne verje a mellét milyen nagy magyar, DE senki nem ezért megy el mert jó itt és tudja biztosítani magának és családjának a megfelelő életszínvonalat.
Másik megjegyzésem a cikk írójának csupán annyi, hogy sehol sincs leírva hogy nem jöhet vissza az aki x időt külföldön töltött. Arról nem is beszélve hogy sokuknak a család itt marad (szülők, nagyszülők unokatestvérek) így időröl-időre visszatér sok pénzt elkölt, netalántán a családot segíti (amivel együtt az országot is segíti).

Akkor kérdem én miért nem magyar az ilyen ember?

zachary 2012.07.23. 23:51:59

@vok jenci: Nem vagyok demokrata, csak nyugatos, aki utálja az otthonról a mellüket verő töketlen fasszopókat, akik pinát is csak a képernyőn látnak. Majd ha te is kiköltöztél anyuka szoknyája mellől és megálltad a helyed, akkor irogassál ide.

Zombinyussz 2012.07.24. 19:06:09

Igen, már el is kezdtem magam rosszabbul érezni (mint nyócéve), hogy teszek valamit azért, mert szeretnék jobbat kihozni a lehetőségeimből/ helyzetből, amit felkínált az élet vagy olykor megvert vele.

@vok jenci

"Bárhová mentek, mindenhol csak bevándorlók lesztek. Akkor is, ha a diplomáddal mosogatsz, és akkor is, ha az eredeti szakmádban helyezkedsz el."

Tudod, nagyon szívesen lennék "simán csak 'másodrangú állampolgára' a Zországnak", ha teljes munkaidős állásból futná ÉLET-re, melybe a rezsi/bérlet/benzin/autó/hitel (kinek mi) mellett nem csak ecetes uborkára futná. Becsületesen, nem adót csalva, nem dubajozva, nem maffiába verődve.

"Vicces volt itt olvasni, hogy London helyett inkább talán a vidék lenne jobb, mert Londonban nagyon sok a bevándorló.
Írta ezt egy magyar bevándorló. Hehe."

Bevándorló és bevándorló között is van különbség, ahogy kisebbség és kisebbség között is. Talán feltűnt, ha Magyarországon élsz...

Nem mindegy, hogy bevándorolsz és beilleszkedsz vagy bevándorolsz és sz@rsz a helyiekre.

zachary 2012.07.24. 22:28:41

Bal agyfélteke:Mielőtt kitiltanak minket innen a jobb agyféltekével (innen üdvözöl mindenkit!:)). Ehh gyerekek, ez a vinnyogás. Ma hallottam miniszterelnökúrtól a tévében, hogy mi 5 év múlva sorba fogunk állni, hogy hazajöhessünk, akkora kánaán lesz itt. Hát nem tudom, 5 évre előre megmondani valamit.......Paprikás Ipadet mindenkinek!!!:)Viktor pószterrel!:)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2012.07.25. 01:32:53

néha megdöbbent az a távolság, ami gondolkodásban megjelenik. ha az élet tényleg ennyire sorsszerű lenne, akkor nem történt volna meg számos felfedezés (hiszen minek elhagyni a szülőföldet, kipróbálni az ismeretlent), nem alakulna úgy a jelenkor, ahogy alakul.
semmi gondom, aki fentebbi módon gondolkozik: tegye. én is teszem, amit helyesnek tartok. dehogy számon kérjen, ítéljen, megszabjon - ugyan. ehhez semmi joga.

zachary 2012.07.25. 21:14:03

Ezt maximálisan én is igy gondolom. A munkámon kivül egyedül magamnak és az asszonynak tartozom elszámolással. Az hogy egy nagyokos, aki életében nem élt külföldön, elmagyarázza nekem, hogy mekkora hazaáruló vagyokm mert elmentem amikor itthon nem éltem meg. Szóval ez azért erős. A másik dolog: Ha tényleg bekövetkezik az, hogy a most kiment kb 300-500 ezer ember hazaindul. Az rettenetes társadalmi konfliktusokat fog szülni megint.. Az összesúgás a hátunk mögött (ezeknek van pénzük, kint éltek), az hogy megpróbálnak átvágni azonnal, stb... Beláthatatlan lesz az is. De ha esetleg be is következik a hazatelepülés, akkor remélem normális világ lesz már. Én is inkább lennék itthon, normális kórházban, mint külföldön.

tableno 2012.07.27. 12:03:07

Ezzel a "nem lehet visszatérni" gondolattal kapcsolatban eszembe jutott egy interjú Róna Péterrel. Ha valaki még nem hallott róla, ő egy nezetközi hírű közgazdász, azt hiszem Cambridge-ben volt professzor. Na ő egy 56-os emigráns magyar, aki a 90-es évek elején hazatelepült, egyrészt hogy újra otthon élhessen, másrészt hogy segíthessen a tudásával és a kapcsolataival. Antall József (akivel jóban voltak) maga mondta neki, hogy ne is álmodjon arról, hogy Magyarországon bárki is kíváncsi lesz a tudására és főleg a véleményére, mert "aki egyszer elment, az elment". A magyarok pedig büszke fajta, és nem kíváncsiak "kívülállók" okoskodására. Mert mi mindent (jobban) tudunk. Hát tessék, ez lett belőle. És úgy tűnik, ez a szép hagyomány azóta is él és virul, úgyhogy sanszos, hogy a mostani emigráns generációra sem fognak jobban hallgatni.

bpetya75 2012.07.31. 09:05:57

@tableno:

Szerintem nem a büszkeségről szól ez, hanem arról, hogy "Ne zavard köreinket!". Le vannak osztva a lapok, ne jöjjön ide senki új osztást, pláne új paklit követelni.

Mondjuk pont Róna Péter néhány észrevételét mintha némi késéssel elfogadták volna. Persze gyerekes módon úgy, hogy valami tűzhöz közeli "bölcs" állt elő vele kicsit átdolgozva.

Mbraun 2012.07.31. 10:23:10

Par honapja koltoztem vissza, kozel 8 ev tavollet utan.
Van egy eros kultur sokk, amit meg mindig nem tudok feldolgozni, pedig altalaban eleg jol alkalmazkodok minden kornyezethez (3 orszagban eltem eddig). Beszelem a nyelvet, ismerem a kulturat, itt nottem fel, megsem erzem hogy ide "tartozok". Nem azt akarom mondani hogy itthon rossz, csak hogyha hosszu ideig tavol vagy az otthonodtol, nem biztos hogy ujra kepes lehet valaki ugyanott folytatni ahol evekkel azelott abbahagyta.

bpetya75 2012.07.31. 10:42:12

@Mbraun:

Node miért kéne ugyanott folytatni? Te is változtál, meg az ország is. Ahogy alkalmazkodtál ahhoz a három országhoz, most a jelenlegi Magyarországhoz fogsz alkalmazkodni. Remélhetőleg ;-)

patkányarcúáginéni 2012.08.02. 20:48:04

@zachary: mielőtt - teljes joggal - kitiltanak innen minősíthetetlen hangnemed miatt, engedd meg, hogy megjegyezzem: állatias indulataiddal mostani környezetedre is veszélyt jelentesz.

zachary 2012.08.04. 23:04:06

@csef: Azt te honnan tudod? Másrészt ha figyelmesen olvastad volna a bejegyzéseimet és tudnád mi a jobb és a bal agyfélteke megoszlása, akkor tudnád értékelni. de sajnos nem tudod. Másrészt az ilyen könnyes mellverő honvédő posztok a végletekig kiverik nálam a biztositékot, ami azért egyébként elég nehéz. Ezeket a megállapitásokat pedig, anélkül hogy tudnád ki vagyok, tudnád mit csinálok és láttál volna engem egyáltalán elég furcsának találom.

Garp 2012.08.05. 22:58:38

"20-30 év múlva tudja meg, hogy mit vétett."
Véteeetttt? '=/+/%!
"Magyarország a 10 millió életvezetési tanácsadó országa." - idézet innen, a blogról. (Írország)

patkányarcúáginéni 2012.08.07. 22:08:06

@zachary: "TE Mária. Te is az orbánnak vagy a fizetett seggnyalója vagy mi? Te mekkora fasz vagy már bazd meg? Annyira utálom amikor ti otthonmaradt gecik ugattok. Tudodmit? Olyan magyar nem is akarok lenni mint amilyen te vagy. konkrétan a kurva anyádat. Azért mert szőrös a pinád és a villám sem basz meg, meg még csóró is vagy, nem itt kéne ugatni."

Affene! Még egy kis orbánozás is belefért!
Ha ez a jobb agyféltekéd, műtesd ki a koponyádból, mert még nagy bajba fog sodorni!... Amúgy nekem elég ennyi is belőled, nem szükséges, hogy jobban megismerjelek.

zachary 2012.08.08. 18:18:16

@csef: ki mondta, hogy én meg akarlak ismerni téged? valszeg inkább nem. You are one of those stiffs obviously.

freeetoaster 2012.09.03. 17:21:06

Érdemes elolvasni egy átlagosnál jóval magasabb intelligenciával rendelkező ember cikkét is erről a témáról: www.antalffy-tibor.hu/?p=702
Mellesleg (kövezzetek meg) de inkább Mária felé hajlok véleményben mint a "maradj otthon szerencsétlen lúzer" típusúakhoz.
Bár csak 1 évet éltem külföldön, de azóta 20 országban jártam és kb 10 mai napig kint élő ismerőssel tartom a kapcsolatot rendszeresen de én is azt látom, hogy a kiköltözés időpontjához képest évekre rá jelennek meg olyan érzések ami miatt az emberek fele megbánja, hogy kint maradt.

2012.09.03. 17:42:27

@freeetoaster: 'évekre rá jelennek meg olyan érzések ami miatt az emberek fele megbánja'

Valamiert az jutott errol eszembe hogy ez a hazassagkotessel is pont igy van :)

bpetya75 2012.09.10. 18:25:47

@Mirjam2:

Persze, hiszen általában 2-3 évig tart a biokémia. Utána már többnyire csak akkor van tartalma a kapcsolatnak, ha tesznek érte a felek. Na ez szokott elmaradni. Aztán jön a csodálkozás, meg a másik, akivel (jó esetben) 2-3 év múlva ugyanaz a probléma jön elő...

mazsola123 2012.09.29. 14:19:26

Azt a földet szeressem, amit pont most passzoltak át a pajtásoknak? Vagy azokat az embereket, akik ellopják a megtakarításomat? Bakker...
Egyébként nekem sokkal fontosabb, hogy a gyerekemnek meg tudjam adni mindazt, amit otthon nem kaphat meg: magas színvonalú oktatást (itt sincs ingyen, de nem variálnak vele évente), nyugalmat (8 óra meló után feszültség nélkül érek haza és van időm a családra), biztonságot (ezt nem kell magyarázni) és nem utolsó sorban egy világnyelv anyanyelvi szintű ismeretét.
Ezek után pont leszarom a patetikus ökörségeket. És igen, a gyerekem beszél és fog is beszélni magyarul, ismeri a történelmet, az irodalmat. De nem ismeri a széthúzást, a másik passzióból történő letaposását. Viszont ismeri a közösség erejét, az közös munka előnyeit, a tolerancia (nem idióta polkorrektségről beszélek) és egymás segítésének fontosságát.

kriszana · http://picasaweb.google.co.uk/kriszana 2012.11.09. 13:16:59

Már bocsánat, de ezzel a posszttal messzemenőkig nem tudok egyetérteni.
kicsit tényleg olyan, mint az itthon maradók önigazolása.
És ez kérem, hogy "most akkor nagyon csúnyán szégyelld magad, mert te nem is vagy magyar"
Ez valami vicc?
Tényleg Vass Albert lehetett az írás ihletője.

Rebarbaraa 2013.01.22. 17:33:15

"Kiszakadtak a közösségből, elveszítik a gyökereiket, fújja a szél őket össze vissza, mint egy gyökér nélküli növényt."

A noveny az uj, taplalobb talajban szebben/jobban gyarapszik kornyezete megelegedesere es hasznara :P

"Manapság a fiatalok közül sokan előbbre helyezik az anyagiakat mindennél."

Nem csak ok, az idosebbek is mert penz nelkul nincs biztonsagerzet. Es nem sok penzrol kell beszelni, csak amibol nyugodtan ki lehet fizetni a lakbert, a rezsit es enni is jut egy uj ciporol, kabatrol nem is beszelve. Magyarorszag 75-80%-nak az ELHETO letminimum feltetelei sem adottak. Nem arrol a letminimumrol beszelek amit kozpontilag hataroznak meg, hanem ami valosagosan kell a nem nelkulozo elethez.

"Szeretni a földet és a népet feltételek nélkül, kötődni ehhez és vállalni az ezzel járó következményeket."

Tegyuk hozza, hogy okosan is kell szeretni, mert ha pl a gyermekedet feltetel nelkul szereted es elfogadod olyannak amilyen, tovabba vallalod a kovetkezmenyeit is ennek a szeretetnek, akkor konnyen meglehet, hogy a gyermeked nem tanulja meg mi a jo, azt sem, hogy hogy lehetne meg jobb. Amikor rosszat tesz nem lesz aki nyesegesse a vadhajtasait es annak a kovetkezmenye az arcodra merevedo dobbenet es egy kek monokli. Ahogy azt kis hazankban magyarorszagon sokan tapasztalhatjak, ha jobbra, szebbre torekednek.

"Mivel minden kiszakadt embertársunk azt sírja vissza ami volt, ez a szemlélet torzítja el annyira a külföldre szakadt magyarság gondolkozását."

Tevedes. Csak es egyvalamit sir vissza: az otthon maradottakat, hogy nekik nem lehet resze a jobb eletben.

"El kell vállalni a sorsunk által nekünk kijelölt dolgokat, ami a legnagyobb bátorság. "

Ez baromsag! Ismered a mondast, hogy: Mindenki a maga sorsanak az (el)kovacsoloja? Es azt, hogy: Ami nem megy nem kell eroltetni?

Velemenyem szerint a post ugy ahogy van egy a meleg hugyba (elnezest a tobbiektol) belepunnyadt ember irasa. Aki a sajat belenyugvasanak ecsetelesevel martirkodva probalja megszegyeniteni azt aki tenni akar, aki boldogulni akar, aki vagyik a jobbra. Megszegyeniteni azt aki evtizedek utan dont a tavozas mellett mert hiaba turt, hiaba kuzdott, mar elege lett.

Ja es, nem azert irok ekezet nelkul mert kintrol hazabeszelek, majd csak ket het mulva indulok csak igyekszem megszokni az idegen bill kiosztast. es tapasztalatbol beszelek, kozel a negyvenhez dontottem ugy, hogy elviselhetetlen ami itt megy!

Erzsébet Molnár 2013.02.10. 11:25:30

Ez csak részben igaz igaz. Sok mindentől függ az,hogy elszakadsz-e vagy sem. Az én fiamnak semmi gondot nem jelentett haza költözni. Mert sűrűn volt otthon. Az igaz,hogy nincs rosszabb vagy jobb csak más. Otthon csak anyagi téren nehezebb,mert munkát itt sem könnyű találni. Viszont ,ha van munkád többet keresel. A nagy változást "elidegenülést" én éreztem tavaly amikor otthon voltam. Ez csak azért volt mert sokáig nem mentem haza hosszabb időre. Gyökértelenek csak az érzi magát aki nem tudja elfogadni,elfogadtatni magát az új hazájában és soha vagy csak nagyon ritkán jár haza.

Amarynda 2013.04.01. 13:17:37

@Mbraun:
2000 ben jartam eloszor otthon a kivandorlasom utan 13 evvel. Azota eltelt ujabb 13 ev , nem voltam ott es mar nem is megyek.

Ezt azert is irom hogy erzekeltessem hogy 13 ev ami hosszu de azert megsem tobb evtized is kepes elidegeniteni az embert az orszagtol.
otthon jartamkor egy autobalesetet szenvedtem utaskent.
par perccel azutan hogy csupa veresen azosszetort kocsiban magamhoz tertem , mentosok, orvos stb. vettek korul, akik az anyanyelvemen magyarul szoltak hozzam. En nem emlekszem erre a ferjem meselte el kesobb hogy egyre cask sirtam es jajgattam hogy "I want to go home , I want to go home" es orakig meg se birtam szolalni magyarul.
Soha ne ereztem annyira idegennek es felelmetesnek hogy NEM VAGYOK OTTHON. Akkor ertettem meg hogy nekem Mo mar regen nem az otthonom es nem is a hazam. Csak a szulohaza ahol szulettem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása