oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. február 06. 06:30,  „Örülök neki, hogy kint születtek a gyerekek” 163 komment

2018. február 06. 06:30 Határátkelő

„Örülök neki, hogy kint születtek a gyerekek”

A minap egy posztban már volt szó a külföldi szülési élményekről, Zsófi mai írása erre reakcióként született. Ő Ausztriában adott életet gyermekeinek, és élményei döntően pozitívak voltak.

A te gyermeked is külföldön született? Milyen élmény volt? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_36.JPG

„Én kint Ausztriában, Schladmingban szültem két gyermekemet. Maga a terhesgondozás is nagyon színvonalas volt, igaz, hogy a terhességem teljesen normális lefolyású volt, semmi extra nyűggel. 

Első gyerekemmel osztrák nőgyógyászhoz jártam. Ő egy kicsit személytelen volt, sok mindent nem mondott el, amit így utólag visszagondolva kellett volna tudnom.

A másodikkal már egy magyar nőgyógyászhoz mentem, aki nagyon lelkiismeretes volt, mindig előre vett a vizsgalatok alkalmával (aztán lehet azért, mert magyar vagyok, sose derül ki :D).

korhaz.JPG

Ő választott orvosom volt, viszont a Krankenkasse visszatérítette a kiadások 80%-át. Szülés után még be is jött megkérdezni, hogy vagyok. A szülés maga is egy abszolút pozitív élmény maradt, ami az ellátást és a gondozást illeti. 

Az első szülésnél mondjuk hatalmas baby boom volt, így rengeteg szülő nő volt azon a heten. 

Ami nagy negatívum volt (állítólag sok más kórházban ezt nem tapasztalták), hogy egész álló nap a rokonok, barátok ki-be járkáltak, tekintet nélkül arra, hogy az ember lánya épp hamvaiból kaparja össze magát, szoptat, pihenne. Kutya nem szólt rájuk, hogy ugyan hagyni kellene a kismamákat nyugton. 

Viszont hihetetlen odaadóak voltak az ápolónők és a szülésznők. Egyébként ott általában szülésznő van csak jelen a szülésnél, orvos csak akkor, ha indokolt, elképesztően rámennek a szülés természetes levezetésére, tényleg csak akkor avatkoznak bele, ha nagyon muszáj. 

kad.jpg

Mindent megmutattak, elmagyaráztak, mindenki nagyon kedves volt, ha megnyomtuk a nővérhívót, egy percen belül ott voltak. A kórházba semmit sem kellett bevinni, minden ott volt a babának és a mamának is. 

Naponta kétszer jöttek takarítani, feltölteni a pelenkákat, törölközőket, hálóingeket, szóval minden kéznél volt amire csak szüksége volt az embernek. Tea, kávé, gyümölcs, joghurt, víz korlátlanul rendelkezésre állt, szinte tömtek minket kajával.

kaja_1.JPG

Naponta körbejártak egy laptoppal, amivel a rendelést vették fel a másnapi reggeli-ebéd-uzsonna-vacsorára. Az étel nagyon finom és bőséges volt, ízlésesen tálalva. Olyan higiénia volt az osztályon, ami itthon meg magánkórházban sincs. 

zuhany.JPG

Ami egy picit zavart, hogy full room in van, a baba non-stop az anyukával van, ami szép és jó, de azért értékeltem volna, ha alhatok egy hét bent tartózkodás alatt pár órát zavartalanul. 

Ami meg nagyon jó volt, hogy addig nem engedtek haza, amíg teljesen biztosak nem voltak benne, hogy baba-mama egyaránt jól vannak. Három nap ott tartózkodás az alap volt. Ezalatt megtanítottak szoptatni, fürdeni, pelenkázni. :) 

agy_1.jpg

Ausztriában nincs kötelező védőnői kontroll, de igény szerint házhoz jön. Én nem kértem egyik gyereknél sem. Második gyerekemnél már tiszta Hawaii volt, egyedül voltam a kórteremben 3 napig. 

Összességében véve örülök neki, hogy kint születtek a gyerekek, mert tényleg olyan ápolást és odafigyelést kaptam bent a kórházban, ami szerintem minden anyát megilletne a szülésnél.”

plafon.jpg

HÍRMONDÓ 

3187 

Érdekes szám, nem igaz? Vajon mit takarhat? És ami ennél is érdekesebb kérdés: te is azok között vagy, akik gyarapítják ezt a számot? 

„A határátkelők úgyis hazajönnek” 

Megmondta a tutit a Terror Háza Múzeum igazgatója a külföldön élő magyarokról. Schmidt Mária a brit Guardiannek azt is elárulta, miért biztos benne, hogy a külföldön élő magyarok úgyis hazaköltöznek. Az érv zseniális. 

Kiváltságos helyzetben a magyar nők 

A világon szinte egyedülálló, amilyen sokáig a magyar nők szülési szabadságon lehetnek azaz amilyen hosszan a társadalombiztosítás fizeti a gyermekgondozással összefüggő távollétet. 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: szülés egészségügy Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9313635920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dikusz 2018.02.06. 14:05:34

@Lana00071: Van itthon egészségpénztári biztosítás, a kafetéria keretén belül(is). Nem tudom fel lehet-e használni itthon, szüléskor magánkórházakban, de talán van ilyen lehetőség.

Az itthoni gyakorlatot meg nyilván ismered, ha nem is a saját, de ismerősi körből biztosan. Ha itthon orvost választasz, akkor az annyit jelent, hogy állami kórházban szülsz, "fogadott" orvossal, és magáért az ellátásért nem fizetsz.

szakasz2 2018.02.06. 14:06:57

@Dikusz: "ha neadjisten bármiféle probléma adódik, amihez sürgős orvosi beavatkozás kell, és mondjuk jó messze, órákra minden segítségtől, mit tudnak tenni?"
Én meg visszakérdeznék, ha nem szülés után, hanem bármikor máskor adódik ilyen eset (mondjuk a pár éves gyerek leesik a padlásfeljáróból, vagy az éjszaka közepén elkezd az orrából ömleni és spriccelni a vér,... tudnék még pár ilyet sorolni), akkor mit tudsz tenni?
Csak azért kérdeztem vissza, hogy jelezzem, a válasz mindkét kérdésre ugyanaz. (És a jó megoldás nem az, hogy akkor az egész életed töltsd a kórházban, vagy legalábbis negyed órányi távolságon belül. :))

P.Elliot 2018.02.06. 14:13:34

@Mrs. Clayton: Itt a kozeli korhazban ahova jarunk ha kell/ ott rendel bennt egy orvosom is/ ingyen van a parkolo ha beteghez jottel vagy hoztad, az orvos ad egy kis papirt amit az automatanal be kell mutatni es akkor nulla-nulla szamlat ad. Egyebkent napi 5 dollar a parkolo, kizarolag a latogatoknak, illeve a dolgozoknak, emeletes parkolohaz.
Hogy a tobbinel hogy van azt nem tudom, lehet hogy mar van olyan itt is hogy fizetsz mindenkeppen, fogalmam sincs, elkepzelheto. Ez egy regebbi korhaz de nagyon felfejlesztett.
Itt mindig elvarjak a kiserot hazameno beteg eseten, muszaj hogy legyen valaki akinek kiadnak.
Az latod itt is erdekes kerdes hogy ha nincs senkid akkor kinek adnak ki? Hogy mesz haza? Hazavitetnek a korhaz altal? Penzbe kerul vajon? Fogalmam sincs de itt is lehetnek maganyos egyedulallok akiknek senkijuk nincs meg barat sem aki eljonne ertuk.
Otthon gondolom hazavillamosozik, vonatozik a babaval de itt vajon hogy oldja meg, taxizni lehet de ha messze lakik? Amerre nincs vonat es buszjarat a kocsija meg otthon maradt. Csak ugy az utcara nem tehetik ki egy ujszulottel, az valoszinu hogy nagyon a szabalyokba utkozne. Tenyleg erdekes kerdes majd erdeklodok az ismeroseim kozott hogy mi itt a szabaly...

Dikusz 2018.02.06. 14:27:43

@szakasz2: mindkét lehetőségre egy válasz van szerintem. Segítséget hív az ember, és reménykedik abban, hogy nem lesz gond, amíg meg is érkezik az a segítség.

Nem vetítem ki másra akkor a választ, magam hozom példának:
ha én hazajöttem a kórházból egy nappal a szülés után úgy, hogy meg voltam győződve arról, egészséges a babám, utána -akár a legkisebb gond is adódik- életem végéig szemrehányást tennék magamnak, hogy nem maradtam a kórházban.
Annak idején nem jöhettem haza a három nap után, magam miatt. Negyven fokos lázzal engedtek haza a tizedik nap után, de akkor is csak azért, mert front volt, sokan szültek a Söfiben. Nem bántam volna pedig, marha sz@rul voltam.
Amúgy a fenti kommentemben belinkelt cikket érdemes elolvasni.
Nem meggyőzni akarlak, vitába meg senkivel nem óhajtok bonyolódni, én így gondolom, más meg másképp.

Dikusz 2018.02.06. 14:33:27

@P.Elliot: Azért arra majd' minden esetben tud a család beszervezni rokont/barátot/ismerőst, hogy hazafuvarozza a kismamát, és az újszülöttet. Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy valaki a szülészetről hazabuszozik/vonatozik.
Kíváncsi vagyok ismerőseid tudnak-e ilyen esetről, itthon nehezen tudom elképzelni, meg a legkisebb faluban is megoldják.

Golf2 2018.02.06. 14:35:07

@adg: Kedves aranyos hozzászólás csak úgy sugárzik belőle a jóindulat.A véleményemet fenntartom.

Mrs. Clayton 2018.02.06. 14:40:12

@P.Elliot: amikor en voltam korhazban par eve a ferjem egy kisebb vagyont hagyott a parkolooraban, itt nincs ingyen
haza is ugy mentem 20 merfoldre h taxit hivtam a korhazbol
kerdeztem mennyibe fog kerulni, mert kartyat nem fogadnak el, kivettem 20 fontot, majd a haz ele erve 23-t mutatott a taxiora
mondtam a sofornek, h sajnalom de direkt elore megkerdeztem
latta h meg mindig tok szarul voltam es mondta h a 20 is eleg lesz

Herr Géza 2018.02.06. 14:57:51

Édes istenem... Férfi vagyok, még sose szültem, tehát a véleményem nem is számít....:)
De: azért érdekes, hogy aki otthon szül (mert az ősember is...), aztán meghal a baba, mert a pamutzoknis (?), jurtában lakó (?) alternatív szülészasszony elbaltázott (?) valamit, az rögtön beperli az immár “sarlatánt”.
Kéretik lebaltázásom előtt a zárójeles kérdőjeleket figyelembe venni. :D
Aztán mindenki tegyen úgy, ahogy akar (és számoljon el a lelkiismeretével...). Csak utána legyen csöndben, ha valami mégis félresikerül. És pláne ne hozzon hülye statisztikákat, hogy “de a kórházban...”.

P.Elliot 2018.02.06. 15:00:56

@Mrs. Clayton: A taxi itt sem olcso, a 20 miles itt szerintem itt legalabb 40 dollar, igaz hogy csak saccolom, regen nem ultem mar taxiban, ebben nincs benne a borravalo.
Azt tudom hogy kimenni tolunk a Newark-i repterre ami igazabol nem tudom hany miles de nagyjabol 25 perc tobb mint egy szazas. Egy ut!

Herr Géza 2018.02.06. 15:02:29

@Herr Géza: Ja, egyébként minden orvos hülye, én (meg a Google) sokkal tudom, hogy mi nekem a jó. Azok is csak az adófizetők pénzén buliztak az egyetemen büfé-ruhatár-orvos szakon. :D

Arthamyr 2018.02.06. 15:09:30

@Herr Géza: Azon azért meglepődnék, ha valaki olyan statisztikát hozna, hogy a kórházban szülésnél nagyobb a százalékos veszteség...

Arthamyr 2018.02.06. 15:19:57

@soad1221: Most hirtelen nem találtam, de délelőtt valahol átfutottam rajta, hogy több hal meg kórházban, vagy valami ilyesmi, csak nem méltattam épp válaszra, pedig arra ugyanezt mondanám. A többet nem vitatom, elképzelhető, hogy igaz, de a százalékosan több mindenképpen meglepő lenne. "A gonosz egészségügyben összeesküvés van, hogy plusz pénzért kórházba zavarják a kismamákat, akkor is, ha az a veszélyesebb opció, mert valamilyen körnek ehhez anyagi érdeke fűződik, és pont ők tudják keresztülvinni az akaratukat." - az ilyesmi nekem roppant furcsa lenne, és így első körben nem is hiszem el.

Dikusz 2018.02.06. 15:32:04

@Arthamyr: pedig van ilyen...
Nem csak a posztban, ilyen-olyan hírekben is szerepel, hogy mennyivel többen halnak meg kórházban szüléskor, mint otthon.

Lehetne is parttalan vitát nyitni erről, és ez, pont ez igen durva adok-kapokká tud fajulni, több helyen olvastam már róla.

Mrs. Clayton 2018.02.06. 15:52:24

@P.Elliot: milyen erdekes a ferjem anyukaja Newarkban lakik, igaz Angliaban, mondjuk ott repter az nincs :-)

Arthamyr 2018.02.06. 15:53:25

@Dikusz: _Százalékosan_ többen? Milyen mértékadó hírekben láttál te ilyet? Még egyszer hangsúlyozom, nem azt kétlem, hogy többen, hanem azt, hogy arányaiban többen. Én élek kő alatt (egyébként valamilyen szinten igen :)), vagy te nem figyeltél, hogy mit írtam?

Arthamyr 2018.02.06. 15:56:09

@Dikusz: @Arthamyr: Egyébként még a százalékosan többet sem feltétlenül jelentené automatikusan azt, hogy az otthoni szülés biztonságosabb (mert nem feltétlenül ugyanakkora kockázatú terhességeket/szüléseket menedzselnek kórházon kívül).

De még egyszer: _százalékosan_ többen? Mert engem már ez is elgondolkodtatna.

Mrs. Clayton 2018.02.06. 16:16:39

@Arthamyr: nem akarok beleronditani a heti kismama blogba, de azt hiszem az otthonszulok epp ezzel hirdetik magukat h naluk igen, aranyaival kevesebb hal meg, mondjuk 1000-bol 1 mig a korhazban meg 1000-bol 3, csak itt mar ezt mondtak masok, az az 1000 no rohadtul meg van szurve es szinte biztos h nem lesz komplikacio naluk, mig ugye a korhazba meg mindenfele nepeket odaesz a fene szulni, es hat igy nana nem lehet mit csinalni, kicsit tobb gyerek hal meg
mindenesetre a modern egeszsegugy ota a gyerekhalandosag 50%-rol azert lement par %-ra, es ez nem feltetlen az orvosok benasaga miatt

négyzet 2018.02.06. 16:21:43

@Arthamyr: @soad1221: @Herr Géza:
Hirtelen rákeresve kb. az első három találatban benne volt ez:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2742137/

Kanadai felmérés, bár itt is elég alacsony az otthonszülések száma, de a pár nappal korábbi posztban szerintem valaki holland tanulmányt is linkelt, ahol 20% otthon szül...

The rate of perinatal death per 1000 births was 0.35 [...] in the group of planned home births; the rate in the group of planned hospital births was 0.57 [...] among women attended by a midwife and 0.64 [...] among those attended by a physician.

...We compared them with the outcomes of all planned hospital births that met the criteria for home birth and were attended by the same cohort of midwives. ...

Szóval nyilván úgy vetették össze, hogy valamelyest az almát az almával, azonos kockázatú terheseket.

Nyilván a kórháznak, az eü fejlődésének sokat köszönhetünk, csak a szülés kicsit spec terület, ahol túl lett medikalizálva a folyamat azok számára is, akik komplikáció nélkül szülnek, és mondjuk a kórházi beavatkozástól lesz komplikációjuk (benne van ebben a tanulmányban is, de amúgy ezer helyen), meg traumatikus szülésük, ami elég durván kihathat a frissen bővült család életére. Mert sietni kell, mert az orvosnak dolga van - Magyarországon a hálapénzrendszer miatt ez különösen kiélezett. Kevésbé lenne a rendszer ilyen sz@r, ha mindenki az ügyeletesre (merné) bízni magát.
Az ambuláns szülés meg mint alulról kezdeményezett valami Magyarországon pont ugyanezért van. Az már-már legendás, hogy Mo-n valahogy a csecsemőgondozó nővérek az összes frusztrációjukat ráöntik a frissen szült anyákra, és segítség helyett sorra alázzák őket (tisztelet a kivételnek). Plusz a kórházi fertőzések óriási probléma Magyarországon. A kórházi körülményeket még hozzáadjuk - és máris kész, hogy miért akarnak sokan ambuláns szülést. Persze nyugodjatok meg, a többség nem akar majd hazamenni akkor sem, ha majd könnyebben lehet. Nyugat-Eu-ban lehet, hogy finanszírozási okokból rugdalják haza a betegeket. Igazából azt kell megnézni, hogy több lett-e az utólag szövődmény vagy sem.

Arthamyr 2018.02.06. 16:24:02

@Mrs. Clayton: Igen, ezt írtam a későbbi hozzászólásomban, csak más szavakkal. :)
De ez a tény is elgondolkodtató, ha valaki felelősségteljesen meg tudja ítélni, hogy egy szülés kis kockázatú otthon is, miért ne?
Mondjuk támogatnám, hogy azért a felelősségvállalás is meglegyen: ha mégis baj lesz, a mentési próbálkozás extra költségét ráverik az otthonszülőre, a sikerétől függetlenül... Mert azért a kórházakban csak jobb felszerelés, személyzet akad, mint egy otthonszülésnél. Nekem nagyon sokat kellene a feleségemnek győzködnie, hogy egy otthoni dolgot jóváhagyjak, szerencsére nem ilyen "okos".

Lady Scarlett 2018.02.06. 16:26:17

Nekem itthon is ilyen volt egy magankorhazban, Budapesten. Szamlara fizettunk nem volt boritekos zsebbe csuszka, aztan meg rossz érzés a kifogasolhato viselkedes es allapotok miatt.
Szinte sajnaltam hazamenni annyira jó volt.
Mondjuk mi eleve evekig sporoltunk a szulesre, nem akartam kozkorhazban szulni.

szakasz2 2018.02.06. 16:30:30

@Mrs. Clayton: @Arthamyr:
Talán tanulságos ezügyben Semmelweiss életútját és szélmalomharcát elolvasni (a begyöpösödött orvostársadalom ellenében!):
hu.wikipedia.org/wiki/Semmelweis_Ign%C3%A1c

Nem hinném, hogy ma sokkal másabb lenne általános szellemiségében az orvosszakma, különösen, hogy a gyógyszeripar már az egészet maga alá gyűrte.
Semmelweiss életéből az is látszik, hogy jó eséllyel egyszerűen az általános (és kórházi) higiéniai viszonyoknak köszönhető nagyrészt a gyerekhalandóság legnagyobb mértékű csökkenése, és nem a hiper-szuper-fantasztikus orvosoknak.

Arthamyr 2018.02.06. 16:31:38

@négyzet: Érdekes, és elgondolkodtató!

Bár egyelőre nem győzött meg. Meg ugye a mi körülményeink jó minőségű kórházi ellátásra predesztinálnak automatikusan, valamint öregek vagyunk, ami a kockázatot is növeli.
Ha egyáltalán lesz ilyen, mert én még arról sem vagyok meggyőződve, hogy ez a gyerek projekt jó ötlet, és egyelőre a feleségem is belenyugodott ebbe. Amikorra meg meggyőződök róla, lehet, hogy már késő bánat lesz.

szakasz2 2018.02.06. 16:33:38

@Arthamyr: Ezzel a logikával akkor kérlek az elhízottak is fizessék a szív- és érrendszeri vagy egyéb ebből eredő kezeléseiket, akárcsak a dohányosok és az alkoholisták. Ja és persze a sportolók a sportbaleseti műtéteiket is. Így nekem rendben lenne, neked is?

szakasz2 2018.02.06. 16:43:25

@Herr Géza: Semmi bajom sem veled, sem a véleményeddel, sem a férfiak véleményével általában. Én is férfiből vagyok.

DE: a terhesség és a szülés a természetéből eredendően azon kevés dolgok egyike, amit férfi soha a büdös életben nem él(het) át, és ezért kinyílik a bicska a zsebemben, amikor egy férfi (legyen akár orvos) akarja megmondani pl. hogy hogyan kellene éreznie magát a kismamának, mi lenne a kismamának a legjobb szülőpozíció vagy hogy mikor és mennyire fájhat neki - meg úgy egyáltalán.
Ez az a téma, ahol nekünk, férfiaknak kussban kéne maradnunk, és támogatnunk a nőket, kismamákat, hogy a legszeretetteljesebb és segítőkészebb közegben úgy szülhessenek, ahogy nekik a legjobban esik. És nem ahogy nekünk (akár az orvosnak). Mert hogy a nőknek a legnehezebb, és nem nekünk. És az egyik nő ezt szeretné, a másik meg azt. Akkor e szerint kellene eljárni, az egyik szülhessen így, a másik meg úgy. Pont.
Lezártam a témát mára. Mindenkinek Minden Jót!

Csodabogár 2018.02.06. 16:55:11

@P.Elliot: Mi ezen a komplikált? Akinek nincs kocsija, mert Pesten pl. alig lehet autóval közlekedni, megállni meg pláne nem, hív egy taxit és haza megy.
Mit gondolsz én mivel jöttem haza a 3. napon a térdműtét után?

kardio1 2018.02.06. 17:54:55

@P.Elliot: ezért lett sajnos az orvoslás ennyire defenzív. Nemcsak Amerikában, de ott különösen.

SzZoole 2018.02.06. 18:16:27

@Golf2: “És mi lett a bokarándulással?”

Mi lett volna, hát megszült :-)

SzZoole 2018.02.06. 18:21:09

@adg: @Turchi:
Akkor már örüljünk hárman :-)))

Mrs. Clayton 2018.02.06. 18:24:09

@Arthamyr: miert hittem en azt hogy te no vagy? Vagy nokent van feleseged? Ossze vagyok zavarodva. Ez h no vagy akkor alakult ki bennem amikor arrol a nagyon draga szakacskonyvrol beszelgettunk, na mindegy nincs jelentosege egyebkent

Dikusz 2018.02.06. 18:26:41

@Zoole Reloaded: mert legszebb öröm a káröröm, semmi irigység nincs benne:)))

Mrs. Clayton 2018.02.06. 18:27:36

@szakasz2: tenyleg nem akarok tovabban ebben a kismama, orvos gyogyszeripar temaban tobbet hozzaszolni, de azert megis, ha nem az orvosoknak, akkor vegul is szerinted a lakatosoknak, vagy a muszereszeknek vagy megis kinek koszonheto a sterilitas bevezetese?

Dikusz 2018.02.06. 18:28:24

@@Mrs. Clayton: Hát ezt jól összehoztad:)
Össze vagyok zavarodva, és olyan bizonytalan vagyok, vagy mégsem? :)))

SzZoole 2018.02.06. 18:31:38

Könyörgöm mindenkinek, ne emlegesetek már azt a kibaccot statisztikát, mert akkor holnap tuti sztatisztikas poszt lesz!

SzZoole 2018.02.06. 18:39:22

@Dikusz: erről a témáról kérdezünk meg egy életvitelszerűen ott elő embert aki teljesen be integrálódott az osztrák társadalomba, vagy egy ízig vérig patrióta osztrákot, hogy mit szólnak ehez az szüljünkausztriábantúrizmushoz.

Ez legalább olyan örömteljes dolog lehet az osztrákoknak, mint magyaroknak az ukránok ingyenes orvosi el látása, szerintem

Dikusz 2018.02.06. 19:15:24

@Zoole Reloaded: mondjuk erre nem gondoltam, be kell hogy valljam.

zoldzeller 2018.02.06. 19:24:09

@soad1221: hoznal olyan statisztikat ami szerint a magyarorszagi szulesi statisztikak jobbak mint barmelyik ny-europai orszage, ahol mind az otthonszules, ambulans szules, valasztott csaszar engedelyezett?
A besargulas dolgot nem ertettem soha, mind ket gyerekem besargult, lathatoan sargak voltak, es aluszekonyak. A doki lyen kis izevel amit hozza kel erinteni a fejehez megmerte a bilirubin szintet, ami nem erte el azt a pontot hogy napi 3-4 orara bent tartsanak es feny ala tegyek, de csak ezert nem kellett volna bent maradnunk a korhazban. Annyit kertek, hogy ebresszuk oket surun es eroltessuk az etetest.

SzZoole 2018.02.06. 19:39:00

@Dikusz: most mondok erre valamit;
Amikor itt a balesetem megtörtént, meg csak 9 hónapja tartózkodtam itt.
A baleset súlyossága miatt nem fizettem, nem tudtam fizetni, az NI-t.
Egy idő után kaptam az HMRC-tol egy levelet, hogy miért nem fizetem, és igazoljam, hogy miért.Vegulis elfogadtak az orvos igazolást, de én rendkívül szégyelltem magam, hogy az adófizetők pénzén ‘pocolok’ otthon.(2010 augusztusában történt és 2013 márciusig gyogyulgattam, terápiákra és orvostól orvosig jártam, mire munkaképessé nyilvánítottak, úgy, hogy kétszer voltam orvosi bizottság előtt, mert rokkantá akartak nyilvánítani, amit én nem tudtam elfogadni)
Amíg otthon voltam, ki váltottam a vállalkozói igazolványt, hogy fizetni tudjam az NI-t, pedig nem kellet volna.

Csodabogár 2018.02.06. 19:50:06

@Zoole Reloaded: Nekem állandóan ez járt az eszemben, de nem akartam gonosz meg irigy lenni.

Csodabogár 2018.02.06. 19:53:11

@Zoole Reloaded: Nyilván nem mindenkinek fekszik a "megoldjuk ügyesen" dolog. Sajnos te vagy a kivétel, nyilván én se csináltam volna másként, de mi vagyunk a kisebbség.:-(

gabors 2018.02.06. 19:54:06

@szakasz2: '1. A saját életét és egészségét is kockáztatja elsősorban, és ehhez másnak semmi köze, " es ha valami elore nem lathato dolog tortenika akkor ugye siman ott hal meg nem fog mentot meg szakorvost es surgossegit igenybe venni ??? vagy akkor azert mentsek mar meg a kozosbol 10x annyiert mint normal ellatas lett volna ??? amihez szinten kinek mi koze ? jol ertem ?

SzZoole 2018.02.06. 19:56:31

@Csodabogár: de ebben mi a gonoszság vagy irigység?

SzZoole 2018.02.06. 20:00:20

@Csodabogár: pedig otthon épp ellenkezőleg éltem.
Majdnem az összes törvényt/jogszabályt át hágtam

gabors 2018.02.06. 20:09:54

@P.Elliot: "Ezt hogy a vezeto halalok az Usaban az orvosi felrekezeles, honnan vetted? "

Meg googliztam valami van benne amit mond csak felig fake news !!!!

A harmadik halalozasi ok (2016 felmeres szerint) ami kb az osszes halaleset 10%-a !!! es lehet ennel tobb is

Csak "fake" CNN-t talaltam ha nem tul demokrata akkor itt van

www.cnn.com/2016/05/03/health/medical-error-a-leading-cause-of-death/index.html

de tobb mas "hirgyar" is kozolte annak idejen ...

NorthPier 2018.02.06. 20:30:26

@Zoole Reloaded: @Csodabogár: Szóljatok , ha nem jol értelmeztem valamit: a posztiró életvitelszerűen Ausztriában élt, fizette az ottani tébét, kicsengette a privát szülés árát, aminek a 80 %-át a biztosító visszatéritette. Hol van ez egálban avval, hogy Mo-on olyan külföldi kap ingyen eü ellátást, aki soha nem élt ott egy napot sem, es egy fillért nem perkált soha a tébé kasszájába?!

gabors 2018.02.06. 20:38:04

@P.Elliot: "Hogy tobb ember hal meg felrekezeles miatt mint rak meg szivbetegsegek miatt? Akkor mar nem lenne lakos az Usaban! " igen ez a "mgazine" egy reklamja egy "termeszetes" biszbaszokat "gyarto" es marketingelo cegnek...

viszont a statisztikakban az is van aki bizony rakban hal meg de orvosi muhibanak szamit mert vagy nem vette eszre az orvos vagy felrekezelte ...

mint mar irtam ez alacsony hangon az usa-ban a 3-dik halalozasi ok egyes felmeresek szerint 2016 ...

gabors 2018.02.06. 20:42:55

@szakasz2: "hogy nem állandóan totál részeg, vagy láncdohányos, vagy hogy éppen nem lesz öngyilkos valamikor?" ha ezeket mellozned akkor a mondanivalodnak is komolyabb sulya lenne, szerintem ...

gabors 2018.02.06. 20:46:40

@P.Elliot: "Itt a kozeli korhazban ahova jarunk ha kell/ ott rendel bennt egy orvosom is/ ingyen van a parkolo ha beteghez jottel vagy hoztad, az orvos ad egy kis papirt amit az automatanal be kell mutatni es akkor nulla-nulla szamlat ad. " Nalunk meg a varosi korhazban ingyen van parkolohely bar nem garantalt es van mikor igen tele van szerencsere 3 evben egyszer ha kell :-)

gabors 2018.02.06. 20:52:50

@szakasz2: ".... hogy jelezzem, a válasz mindkét kérdésre ugyanaz." A nagy turot ugyanaz !!!! nem vagyok orvos de egy szules utani (vagy barmi mas korhazi beavatkozas utani) kockazatot hozzaertok kalkulalni tudnak. Az azert remeleem neked is EVIDENS hogy a kockazat szules utan az idovel csokken es raadasul nem is egyenes aranyban vagyis van optimalis ido ami a tobbseg eseten pozitive kimenetelt fog eredmenyezni .. es ezt mar kb tudjak ebbol lehet a 2-3 nap. Persze van mikor a penz dont pl USA-ban (pl nincs biztositasa a zilletonek, ) vagy a mar tobbszor emlitett MO-on ahol meg a korhaz probal okosba jol jarni a TB penztarbol

Az hogy vannak akik fel ora utan gyerekkel a kezben 100 metert is tudnak futni a szavannan a hienak elol NEM erv, mielott jelzed.

P.Elliot 2018.02.06. 20:55:07

@gabors: "viszont a statisztikakban az is van aki bizony rakban hal meg de orvosi muhibanak szamit mert vagy nem vette eszre az orvos vagy felrekezelte" ...

Es akkor mi van ha a paciens keson ment orvoshoz es mar nem sok kezelnivalo volt rajta? Az is muhibanak szamit az orvosnal mert nem tudta/ mar/ kigyogyitani?

Egy szomszedomat, 50 eves, mar hetek ota zaklatjuk hogy menjen orvoshoz mert megmutatta a laba ujjan a kormet ami sotetkek, szurkebe jatszodva es mar a boron is van folt mar 4 honapja, lenoni nem tud ahogy nezzuk, a kompjuter korom vagy koromalatti rakot jelez ha ugyan az es nem mas es meg mindig nem ment el az orvoshoz mert fel. Kulonben eletemben nem hallottam hogy meg koromrak is letezik, ha nem latom a kompjuteren nem is hiszem el.
Attol fel hogy kiderul hogy valoban rak, attol ugy latszik nem hogy szorodni fog es meg meg is halhat.
Ez is az orvos muhibaja hogy majd nem fog tudni mit kezdeni vele?
A rak mar korantsem olyan veszelyes ha idoben orvoshoz kerul a beteg, a vasarnapi Super Bowl-i partin resztvevo 8 no kozul 4-nek volt rakja es mind a 4 gyogyult, vagyis sok ev ota tunetmentes.
A betegtol is fugg hogy mennyire veszi komolyan ha valami problemaja van es orvost keres.

P.Elliot 2018.02.06. 20:56:56

@gabors: "Az hogy vannak akik fel ora utan gyerekkel a kezben 100 metert is tudnak futni a szavannan a hienak elol NEM erv, mielott jelzed"
Hat ez jo volt... hehehe....

SzZoole 2018.02.06. 20:57:22

@NorthPier: nem konkretan a poszt irojarol volt szo, hanem ugy altalaban.
Dehamar Te azt irod,hogy eletvitelszeruen Ausztriaban elt;

"Lana00071 2018.02.06. 08:36:36
@Golf2: kellett igen. 2007decemberben mentem ki, onnantól voltam szezonálisan bejelentve 2012ig.
Szűrés Válasz erre"

A szezonalis az en ertelmeim szerint nem eletvitelszeruen.
De ha 2012-ig volt bejelentve, akkor mit csinalt ott 2016-ig?

P.Elliot 2018.02.06. 21:02:48

@gabors: Van a kozeli masik korhaz ott is ingyen van a parkolas a latogatonak ha van meg hely de az annyira forgalmas hogy bizony reggel 10 utan mar nincs hely, aki meg delutan vagy este akarna bemenni az bajban van, a varos kozepere epitettek a lovak es parkolora nem jutott eleg hely, nem is szoktam odamenni ha lehet.

Dikusz 2018.02.06. 21:34:41

@Zoole Reloaded: Úgy látszik a szokásosnál is felületesebben olvastam, bár most azért némi oka van, ami pár hét múlva derül ki...

Mindnyájatoknak igaza van, a posztot ebből a szemszögből nem fogtam fel. Jó lenne most is, ha a posztoló is hozzátenné a magáét. Délelőtt itt volt, azt hittem figyelemmel kíséri a kommenteket tovább. Mondjuk azt sem értem, hogy -és itt nem konkrétan a posztolóra gondolok-, hogy miért érdemes Ausztriába menni, és ott szülni?

Gondolom a baleseted óta két szülinapot tartotok. Nem semmi volt, az biztos. Nem volt miért szégyellni magad, hiszen nem tehettél róla, de megértelek, ahogy azt is, hogy nem tudtad elfogadni, hogy rokkanttá nyilvánítsanak.
Nem tudom hogy van, de azt hiszem, az ember egy ilyen baleset után teljesen átértékeli az életét, és mindent másképpen lát, más dolgok válnak fontossá, vagy éppen kevésbé fontossá számára.

Az ukrajnaiak nem csak ingyenes orvosi ellátásért jönnek, ott bejátszik sosem itt dolgozottaknak nyugdíj is. Nem néztem utána, mert megütne a guta. Találkoztam én orvosi klinikán olyannal is, hogy a vizsgálatra várakozónak tolmács kellett, mert egy kukkot nem beszélt magyarul, a kinézete alapján nem is volt az.
Az utazási kedvezményekről meg ne is beszéljünk, vannak akik nagyobb kedvezményt kapnak, mint akik itthon élnek...

somlobodog 2018.02.06. 21:36:36

Tok jó. Pont ugyanilyen volt Magyarországon a magankorhaz ahol feleségem szult. Nem volt extrém drága sem. Semmi különbség. remélem holnapután nem lesz megegy szülés poszt. Értjük milyen király nyugaton szülni, részemről elsőre is felfogtam. Én nem vagyok virág doktor de kivételesen most en sem értem ezt a cikksorozatot hogy mi szükség rá ilyen szinten nyomni a témát indirekt módon arra utalni hogy ez Magyarországon mekkora szar. Azért otthon még az allamiban sem hiszem hogy dezsaba szulik bele a gyereket a nők egy koszos kezű kontarnak.

somlobodog 2018.02.06. 21:36:36

@szakasz2: a who és a cdc szt nem így van. De szted igen. Aha... Mert nem egzakt mérhető azért nem mérik mert az adat ami bemegy nem igaz vagy pontos. De van egy tanulmány ami szt a 3. Leggyakoribb. De nem az első semmiképpen. Azért a mainstream még mindig igazabb mint a BS weboldalak...

www.cbsnews.com/news/medical-errors-now-3rd-leading-cause-of-death-in-u-s-study-suggests/?ftag=CNM-00-10aab4i

www.google.com/amp/s/www.medicalnewstoday.com/articles/amp/282929

SzZoole 2018.02.06. 21:48:49

@Dikusz: "hogy miért érdemes Ausztriába menni, és ott szülni?"

A szules utanni harom fogasos ebedert :-)

Igen ket szuletesnapot, egy es ugyanazon a napon, mivel '74 08 11.-en szulettem, es a balesetem 2010 08 11.-én :-)
Valoban nem tehettem a balesetemrol, de nem azert jottem ide, hogy kihasznaljam a befogado orszagot.
Valoban at ertekelni es maskep latja a dolgokat az ember egy ilyen utan.

Igen, nem csak az orvosi ellatas ingyenes nekik, hanem nyugdij is jar :-(

gabors 2018.02.06. 21:53:47

@Dikusz: '@Arthamyr: pedig van ilyen...
Nem csak a posztban, ilyen-olyan hírekben is szerepel, hogy mennyivel többen halnak meg kórházban szüléskor, mint otthon."

Na de varjal mar !!!

Tegyuk fel 100 bol 2 szul otthon nem tudom erre nem talalok adoatot de ez valszeg tulzas ...

baba meghal 4.9 ezerbol a teljes orszagra nezve. (ez a legujabb magyar adat csak szolok fiuk tobben !!!)

szoval van kb 90,000 szuletes Mo ez is kb igazi adat....

na akkor otthon szul 1800... duplazzuk meg a rizikot 10-re ebbol az jon ki hogy 18 hal meg !!!

korhazban szul a tobbi 89100 ... ebbol akkor meghal 436.5 !!!

mennyivel tobb gyerek hal meg a korhaban szuleskor vagyis mindenki szuljon otthon ... (valoban ???)

zoldzeller 2018.02.06. 22:04:10

@gabors: ne, csak az szuljon otthon aki akar es akinek problema mentes volt a terhessege.

Negyzet mar egyszer linkelte ezt, almat az almahoz hasonlit.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2742137/

gabors 2018.02.06. 22:04:21

@P.Elliot: "Es akkor mi van ha a paciens keson ment orvoshoz es mar nem sok kezelnivalo volt rajta? Az is muhibanak szamit az orvosnal mert nem tudta/ mar/ kigyogyitani?"

nyilvan nem de ez a rakba fog szamitani ahogy az is akit kezeltek es meghalt kicsit kesobb (sokszor nem nagy a kulonbseg raktol fugg)

de aki pl ment a szuresre es nem talaltak semmi mert elneztek az mar benne van a muhiba oszlopban ... (is)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.02.06. 22:11:02

@Dikusz: Úgy látszik a szokásosnál is felületesebben olvastam, bár most azért némi oka van, ami pár hét múlva derül ki...

Ez mit jelent?

blackhairlady 2018.02.06. 22:21:49

@Zoole Reloaded: A Mercivel mentel haza a korhazbol? :D

SzZoole 2018.02.06. 22:25:59

@blackhairlady: igen, honnan tudod? :-)))
Tényleg azzal vittek haza, sárga volt és volt rajta villogó :-)
Be viszont helikopterel vittek, de arra nem emlékszem, tudod az agymutetem miatt :-)))

NorthPier 2018.02.07. 00:25:32

@Zoole Reloaded: erre a szezonalisra annyit, nyáron nincs síszezon, ő meg síoktató, talán munkanélküli volt. Vagy szezonális káposztaszedő - azt meg ugye télen nem nagyon lehet csinálni. Akkor télen volt munkanélküli. Ausztriában. Vagy mittudomén. Nem azt írta h szezonálisan tartózkodott kint, hanem h ugy volt bejelentve.
És hogy mit csinált 2012-től 16-ig? Gondolom megszülte az egyik, majd a másik gyereket, oszt nevelgette őket, teeee.. :-)

NorthPier 2018.02.07. 00:36:43

@Zoole Reloaded: Így meg nem jártam, írtam egy hosszabb választ es elvitte a cica, vagy nem tudom mi történt, de eltűnt

NorthPier 2018.02.07. 00:45:08

@Zoole Reloaded: rovidebben: szezonális munkát végzett az év egy időszakában akárhány hónapig, a maradék időben mondjuk munkanélküli? Nem azt írta h szezonális munkára ment ki ( évente), hanem kiment 2007--ben, onnan hol szezonálisan volt bejelentve.
Azaz kint élt, de nem mindig volt munkája.
2012-16: szült két gyereket es nevelte őket.

adg 2018.02.07. 04:19:20

@Golf2: fogadjunk, nem tudnal ramutatni, hogy mi volt a rosszindulat a kommentemben.

Nagyon helyesen vag meg a rendor, amig ertelmetlen es felesleges kockazatvallalasod koltseget masok fizetik, holott ott egy marha egyszeru megoldas a kezed ugyeben, amivel jelentosen csokkentheted az eselyet.

SzZoole 2018.02.07. 07:19:06

@NorthPier: értem én, idényvendégjómunkásember volt :-))

Golf2 2018.02.07. 08:03:36

@adg: a rosszindulat ott volt ahogy jóízűen ecsetelted hogy megy tönkre 1 ember. Én se szólhatok bele hogy normális kórházakra költsék a közpénzt.Pont arról híresek hogy törődnek az ember egészségével.

NorthPier 2018.02.07. 09:56:27

@Zoole Reloaded: Cseszd meg. Mo-on nem olyan rég a tanarokat (nem általános gyakorlat volt, de bepróbalkoztak) tanév végen elküldték munkanélkülire, augusztus utolsó hetében meg visszavettek őket ugyanoda .

NorthPier 2018.02.07. 09:59:38

@Zoole Reloaded: Szóval ők is idenymunkások voltak vendégként a saját hazájukban abban a két hónapban.
De itt én most befejezem, mert látom, hogy szándékosan nem akarod érteni.

DieNanny CH 2018.02.07. 10:03:36

@Dikusz:

"itthon nehezen tudom elképzelni, meg a legkisebb faluban is megoldják."

Én '74-ben busszal-vonattal jöttem haza Pestről, húgom '75-ben szintén. 30 km-re laktunk Pesttől, az akkoriban másfél óra út volt, ajtótól ajtóig. Én 10 napos voltam, húgom 8. Besárgultunk, azért maradtunk.

soad1221 2018.02.07. 10:27:32

@zoldzeller: egyrészt nem értem, hogy mit értesz a jobb szülési statisztika alatt, másrészt nem értem miért kellene nekem ilyet hoznom?

besárgulás: nagyon sok gyerek besárgul, ez természetes folyamat, jellemzően nagyjából a 2-ik napon, néhány nap alatt elmúlik, ha rendesen eszik a gyerek, a legtöbb gyereket lámpázni sem kell. A probléma, hogy csak úgy laikusként nem tudod megállapítani, hogy mi az oka, ugyanis viszonylag sok esetben nem a normális folyamat zajlik, hanem lehet vércsoport eltérés, a máj és epe fejlődési rendellenessége, vírusfertőzés, stb... jó része ezeknek könnyen orvosolható, ha vért vesznek, orvosnak rutin. Csak itt is számít az idő, ha nem lesz időben diagnózis, akkor nagyon komoly szervi károsodás, sőt halállal is végződhet.

Vitatkozhatunk ezen sokáig, de a szülés után az első kb 24 óra mind az anya, mind a gyerek számára kritikus idő, ezt bármilyen otthon szülést támogató ember is elismeri, ekkor mindenképp felügyelet kell. Én mindössze annyit mondtam, hogy ez távol eszközöktől és szakszerű személyzettől töltik, akkor a kockázat nagyobb, mint ha a közelükben telik le. Semmilyen véleményt nem fogalmaztam meg, senkit nem vádoltam, senkit nem minősítettem és senkit nem is kényszerítettem semmire ez egy teljesen objektív tény. Nagyobb a kockázat, ennyi.
Többen is adtatok a számba rengeteg olyat, amit nem mondtam sem én, sem más. Minden más témát Ti hoztatok fel, ti hoztok statisztikát (ami teljesen torz mintán alapul).

Jó példa a biztonsági öv, ha nem kötöd be, attól nem leszel sem gyilkos, sem öngyilkos, sem semmi, mindössze egy kockázatot növelsz. Az esetlegesen bekövetkező kockázat következményét viszont nem csak kizárólag te, hanem a társadalom is viseli, erre utalt @adg: is.

Érthető bármennyire is, amit mondunk?

soad1221 2018.02.07. 10:29:14

@Golf2: Te nem tudod megkülönböztetni a rosszindulatot a szarkazmustól.
a fenti kommentem utolsó bekezdését ajánlom figyelmedbe, és akkor adg által mondottak tartalmára reagálj...

adg 2018.02.07. 11:51:56

@soad1221: Tehat szerinted az otthonszulok aljas felelotlen gyilkos idiotak, a korhazakban meg minden szules egy latogatas a menyorszagba, es soha senkinek semmi baja nem tortent meg szerinted a fantasztikus korhazakban. Ertjuk

négyzet 2018.02.07. 12:04:19

@soad1221:
Na most, a besárgulás épp nem annyira indokolja, hogy ne menjenek haza szülés után a gyerekkel a családok. Ez ugyanis egy vérvétel, amit a gyerekorvos otthon is meg tud csinálni. És meg is csinálja, az otthonszüléseknél kötelező biztosítani a gyerekorvost is, aki a szülés után kimegy az újszülötthöz, ahogy amúgy is kimenne, amikor a kórházból hazaérnek.
Az összes rutin vizsgálatot, oltást stb. meg tudja csinálni a házi gyerekorvos. Plusz otthon nagyobb esély van a sikeres szoptatásra (kevesebb stressz miatt...), így a besárgulásra is.

négyzet 2018.02.07. 12:08:29

@soad1221:
Plusz még erre:
"ti hoztok statisztikát (ami teljesen torz mintán alapul)"

Én küldtem statisztikát, az a te bajod, ha
1. nem tudsz olvasni
2. nem tudsz angolul olvasni
bár magyarul is leírtam, hogy a mintavétel során biztosították, hogy azonosak legyen a körülmények (azonos kockázatú terhesek).

Ezt most tényleg csak azért, hogy ha valaki idejön, akkor ne ezt lássa, hogy ugyanazt sulykolod.

négyzet 2018.02.07. 12:10:11

@négyzet:
"így a besárgulásra is."
helyett így a besárgulás elkerülésére is, hiszen az emésztéssel kiürül a bilirubin.

soad1221 2018.02.07. 12:22:42

@négyzet: jó, akkor nem volt érthető amit írtam :)

linkeld be megint, csakhogy az utánunk következők is lássák, gyanítom mindenki tud rajtam kívül olvasni és angolul is olvasni, és biztos vagyok benne, hogy ahogyan te is, más is veszi a fáradtságot arra, hogy a táblázatokat és forrásokat is megnyissa és elolvassa, és így már tudja is milyen jók a statisztikák...

üdv :)

SzZoole 2018.02.07. 13:33:03

@NorthPier: ok ok, értem én, hogy gőzgép, de mi hajtcsa :-)

Nem mindent kell komolyan venni K.

mojoking77 2018.02.07. 15:04:18

Utalok beleszolni, foleg, hogy az ellenkezo oldalt erositem, de nalunk felesegem otthon szult, kb a szerzo holgy altal emlitett -vissza nem teritett 20% ertekben, egy magankorhazban, es a hatsok epp ugyanugy ki voltak nyalva, mindent megkaptunk amit csak lehetett, 3 nap bent let alatt mindent le is ellenoriztek, amit csak orvosilag indokolt lehetett. Semmi gond, en is rengeteget elek kulfoldon, de most ezt a kazi "propagandat" nem igazan ertem a Hataratkelo reszerol. Nem akarok kotekedni, csak fursanak tunik...

élhetetlen 2018.02.07. 15:07:02

@Csodabogár: „néhány órával a szülés után mosolyogva vonult haza gyerekestől.”. Erről csak az jutott eszembe, hogy Katalin (az angol) most a harmadik gyerekét otthon akarja megszülni. Lehet, hogy ezért? Csak végiggondolom, hogy akármilyen „könnyű” szülés után is csak egy óra pihi, aztán fürdés, öltözés, fodrász, sminkes, mert tökéletesen kell kinézni, magassarkúban, a három kilós gyerekkel a kezében, mert őt neki kell vinni. És mosolyogni kell, mert kinn vár a tömeg, és az összes tv stáb, hát nem tűnik egy álommenetnek. Kíváncsi leszek, mennyivel lesz könnyebb otthon. Lehet, hogy csak az erkélyről mutatják meg a gyereket, Katalin csak két percig integet, aztán visszafekhet?

mojoking77 2018.02.07. 15:07:10

Ja ,es imadjuk a vedononket is. Az egy dolog, hogy egy az egyben Monica Belluci, de meg iszonyat kedves is, pedig soha egy fillert sem adtunk neki.. Kesz, most mar egesz biztos, hogy valami beepitett Fidesz troll vagyok. Bar ezt mar megkaptam itt a Parizst ertekelo postom utan is :)

négyzet 2018.02.07. 15:07:20

@soad1221:

De, érthető volt.

Ignoráltad, aztán hitelességét próbáltad venni annak, amit mások mondtak.

soad1221 2018.02.07. 15:11:21

@négyzet: így van, próbáltam leplezni de közben @adg: kolléga is lebuktatott. ez van. :)

zoldzeller 2018.02.07. 16:09:21

@soad1221: melyik statisztika alapul torz adatokon?

“szakasz2: tényleg nem azért, mert nagyon meg akarom szabni, hogy ki, hogyan akar szülni, de 3 órával szülés után hazamenni különösen nagy kockázat. Egy gyerek besárgulhat a 2-ik napon is, és ez az életébe is kerülhet. Egy anyánál lehet bármilyen szövődmény, ami 3 órával később még fel sem merül.
Tudom, megkaptam már, hogy az orvostudomány nem mérvadó, de nem véletlen a 3 nap. A választás szabadsága pedig jól hangzik, csak nem biztos, hogy egy átlagos ember képes minden kockázatot megfelelően értékelni, és ezzel meg megnövelni egy tragédia bekövetkezésének kockázatát, pedig nem jó. “

Erre irtuk azt hogy azok az orszagok ahol az ambulans szules, szuletes-hazas szules bevett gyakorlat, nem hal meg tobb (inkabb kevesebb) anya es ujszulott mint MagyarorszaGon. Szerinted ennek mi az oka?

A sargasagrol - meg tudjak azt merni boron keresztul is, ha eleg jol felszerelt a korhaz es akkor meg vervetellel se kell baszogatni a babakat, raadasul azonnal meg van az eredmeny mint a homeronel.

posztiro 2018.02.07. 16:13:40

Demi vagyok, csak most massal belepve. Probalok nem sokat netezi es irogatni mostanaban, de ez kicsit erzekenyen erintett:
"Ami egy picit zavart, hogy full room in van, a baba non-stop az anyukával van, ami szép és jó, de azért értékeltem volna, ha alhatok egy hét bent tartózkodás alatt pár órát zavartalanul. "
Parom Franciaorszagban szult, itt is allandoan a gyerek az anyjaval volt, meg az apjaval, szerencsere en is benn alhattam. Viszont masik francia korhazban elvittek a gyereket, hogy az anyja alhasson. hat nem tudom. Szerencsetlen kolyok 9 honap bezartsag utan kijon, az egyetlen eloleny, akitol segeitseget remel, akit "erez", atteteti egy masik szobaba, hagy sirjon egyedul.
Welcome to anyasag.

Egyebkent gyorsan meg egyszer: francia terhessegnel, havi ultrahangos kovetes, vedono 10 alkalmas oktatas es szivhangvizsgalat, szules furdokadban, kanapen, agyon, ahol akarsz, mindez ingyen. Kaptunk szamlat a korhazi koltsegekrol, asszem 2000 € korul volt, semmit nem fizettunk. Az elotte levo nogyogy vizsgalatokat meg visszateritette a TB. Most masodik kislanyommal terhes a parom, 5. honap, juniusban megirom, van e valtozas.

élhetetlen 2018.02.07. 16:14:12

@Zoole Reloaded: „mert rokkantá akartak nyilvánítani”. Egy kicsit off. Elgázoltak, bal térdem javíthatatlanná vált, nem akartam leszázalékoltatni magamat (itthon ezt kérni kell, nem erőszakolják), mert fél távmunkás voltam (három nap itthon, kettő bent), tehát itthon is adott volt az irodai környezetem, a munkát meg emailben, vagy telefonon kaptam, és, ha leesett a hó, vagy ónos eső, akkor hónapokig nem kellett bemennem. Viszont kaptam egy orvosi papírt, hogy életem végéig jogosult vagyok a rokkant parkolók használatára (ne kelljen sokat gyalogolni, mert fáj, stb.). Ehhez egy kártya, öt évente érvényesíteni kellett, vizsgálatok nélkül. A magyar kormány nekiállt kiszűrni a „csalókat”. Vizsgálat, 4x25 %, bal láb, jobb láb, bal kéz, jobb kéz sérültségi foka. Bal láb 25 százalék, jobb láb nyekereg, jobban terhelem a féllábas lépcsőzésekkel, 5 %, ez ugye harminc. Mind a két karom ép, sem fizikai, sem idegi elváltozás nincs. Megkaptam a levelet, hogy megvonják a roki kártyámat, mert csak 40 %-os sérültség esetén jár. Érted, ha nem tudok a lábamon menni, járjak kézen, vagy a lábamat segítendő, négykézláb, hiszen mindkét karom ép. Na, bocs, kitérő volt.

élhetetlen 2018.02.07. 17:29:32

@Dikusz: Bocs, nem rám tartozik, hogy mit gondolsz, de elmondom, hogy én mit. „Gondolom a baleseted óta két szülinapot tartotok”. 50 éves voltam, mikor elgázoltak egy zebrán, repültem három métert, és végülis csak a sípcsontom tört el, ami viszont felszúrta a térdemet, tehát fél láb működése el. És nem, nem értékeltem át az életemet. Annyi volt, hogy még mindig jobb, hogy a lábam ment tönkre, és nem a fejem. És, mivel egyedül élek, felértékelődtek azok a kapcsolatok, akik akkor segítettek. Combig gipszben nem igazán játszik a fürdőkád, és véralvadásgátlóval menstruálni, hát nem egy élmény. Az a harmincas férfi kollégám, aki tartotta a lavórt, amig az ágyon előre csúszva lemosom magam, az azért nem senki. És az a házaspár, aki lehozta a heti öt féle kaját, amit csak ki kellett vennem a hűtőből, (a cég hazahozta a gurulós székemet, mankóval ki a konyhába, átültem, és ki tudtam szolgálni magamat), az sem átértékelés volt, csak elégedetten állapítottam meg, hogy jó barátokat választottam, anno. Az meg, hogy úgy képzeltem, hogy nyugdíjas koromban elhúzok valami tengerpartra, és ezt már nem merem megcsinálni, csak a helyzet tudomásul vétele. Ez más okból is lehetne így. Na, ez csak ennyi volt, hogy nem kell az embernek átértékelni az életét, ha addig is normális értékítélete volt. Bocs.

SzZoole 2018.02.07. 18:20:19

@élhetetlen: ez Magyarország....

Az én balesetem Londonyországban történt.
A nyílt csuklotoresem miatt a bal csuklom csak 60%-ban tudom használni, nem csuklik nem tudom forgatni és nem terhelhetem.
A gerincem 3 helyen tört el, amit szinten nem terhelhetek.
A nyílt koponya csont toresem miatt műtöttek az agyam is, vannak néha gondok, szédülés erős fejfájás.
Ezekkel együtt kell élnem, de nem érzem magam rokkantak.
Jelenleg is teljesmunkaidos munkát végzek.

2018.02.07. 19:20:36

@szakasz2: "A szülés egy természetes folyamat, sok ezer évig mindenféle orvos és kórház nélkül is jól működött."
Ja, csak akiket ma meg lehet menteni császárral, azok régen meghaltak.
De tény, hogy a kórházi szülésvezetési protokoll fölöslegesen medikalizált, megértem, ha valakinek összeszorul tőle a gyomra.
Inkább a kettő előnyeit (az otthonszülés háborítatlansága és a kórházi szülés biztonsága) kéne ötvözni valahogy.

élhetetlen 2018.02.07. 20:06:09

@Zoole Reloaded: Én is teljes munkaidős munkát végeztem nyugdíjig, mert a balesetig is seggen ülve dolgoztam egy nagy cég számlázási rendszerén. A roki kártyának két funkciója volt, az egyik, hogy, ha elvisz valaki egy Tescoba, mondjuk Balatonra menet, és két hónapra kell bevásárolnom, akkor ne essek szét már a parkolón átmenve, mert a boltban úgyis szétesek. A másik, hogy, ha egy baráti család értem jön, elvisz egy színházba, az nem fogja elfogadni, hogy kifizetem a parkolási díjat, a roki kártyát elfogadták. Egyébként le van sz@rva az egész. Én azért nem tudom teljes értékű embernek tekinteni magam a magánéletben, a munka az más volt, mert olyan vagyok, mint egy cserép gaz, letesznek valahol, és kétszáz méteres körben vagyok képes mozogni. Nagyon sokat utaztam, most már egyedül nem merek, és már társasútra sem, mert ha betolják egy busz alján a táskámat egy másik csomaggal, letérdelni, és leguggolni sem tudok. Vagy, ha szembejön három lépcsőfok korlát nélkül, akkor buktam. Rögtön beszól valaki, hogy akkor miért jött ide, feltartja a többieket. Ebben az a furcsa, hogy, ha van melletted valaki, aki segít, akkor mindenki drukkol, ha magad vagy, megmarnak. A klasszikus „tyúkudvar” helyzet.

élhetetlen 2018.02.07. 20:06:22

@Lana00071: ijesztő, amit írsz. „inkább gugliztam,”. Egy védőnő három éves képzést kap, a gyerekekkel kapcsolatban, és utána még x továbbképzést. És van tapasztalata. Hú, mert a gugli, az a szakértő!

gabors 2018.02.07. 21:20:53

@similar: :Ja, csak akiket ma meg lehet menteni császárral, azok régen meghaltak.
De tény, hogy a kórházi szülésvezetési protokoll fölöslegesen medikalizált, megértem, ha valakinek összeszorul tőle a gyomra."

ehhez csak annyit hogy bizony Mo-on 1968 es 2018 kozott (50 ev) 1/10-re csokkent a gyermekhalandosag most 4.9/1000 szules 50 eve meg 43.x /1000 volt es az mar a 60-as evek legvege !!! kb akkor kezdett altalanossa valni a korhazban szules ...

amugy a Mo-i eleg magas igaz Virag ur miatt nem is a "nyugati vilaghoz hasonlitom hanem Kubahoz ahol az allami statisztika szerint 4.3/1000

Szoval az altalanos otthon szuleshez valo visszateres azert valszeg jelentosen emelne a gyermekhalandosagot (meg ha a fertozeseket a modern antibiotikumokkal egyelore kezelni is lehet)

kardio1 2018.02.08. 14:00:07

@posztiro: védőnő nincs Franciaországban. Sage-femme van, ez a szülésznőnek felel meg nagyjából, de terhesgondozást is végez. Meg infirmière puéricultrice van, aki nagyjából a csecsemős nővérnek felel meg.

vándor madár 2018.02.08. 17:15:59

@kardio1: "védőnő nincs Franciaországban"
Jó, hogy megírtad. Már én is párszor nekiálltam, de elálltam tőle, mert ugye aki ott lakik, ahol lakik, az biztosan jobban tudja.
Sehol nincs védőnő és nem is értem, miért írnak állandóan a kisgyerekesek védőnőről. Azért van a szülésznő meg az (körzeti) ápoló, hogy a feladatokat ellássák. A körzeti ápoló pedig nem a körzeti orvos asszisztensnője, hogy nehogy ebből megint félreértés legyen. Pár napja direkt utána néztem, hogy szülésznőknek és ápolóknak direkt van a UK-ben egy továbbképzés "health visitor"-nak. www.healthcareers.nhs.uk/explore-roles/public-health/roles-public-health/health-visitor
Azért kíváncsi lennék, hány védőnő végzettségű személy vándorolt ki, aki ott kint is a munkakörének megfelelő munkát végez. Szerintem elenyésző. Én ilyen munkaköri hirdetést még soha nem láttam.Nekünk van egy védőnő végzettségű ismerősünk, aki évekig munkanélküli volt, úgyhogy az ő kapcsán utána néztem a dolgoknak. Most egy irodában ül. Nem tudom Mo még meddig engedi meg azt a luxust magának, állami pénzen ilyen végzettségű emberek százait képezni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása