oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. december 12. 06:30,  „Nagy öröm ez nekünk” – magyarok a brit hó alatt 185 komment

2017. december 12. 06:30 Határátkelő

„Nagy öröm ez nekünk” – magyarok a brit hó alatt

Egészen szokatlan dolog történt az elmúlt egy-két napban Nagy-Britanniában (és Írországban): komoly mennyiségű hó esett. Ami persze komoly fennakadásokkal is járt, ugyanakkor az ott élő magyarok számára kicsit visszacsempészte a magyar telek emlékét. Rengeteg kép érkezett a Határátkelő Facebook-oldalára, ezeket nézegethetitek most meg. Nektek melyik volt a legszebb havas emléketek akár Magyarországon, akár külföldön?

cim_luton_edit.jpg

Mielőtt azonban jönnének a fotók, gyorsan elnézést is kérek mindenkitől, aki a hétfői írországi poszt ellenpárját várta mára – azt egy nappal szó szerint elsodorta az időjárás. 

Szóval nem maradtok le semmiről, holnap jön az a poszt is, de a hó nem volt tekintettel az előzetes terveimre, és ha már nyakunkon a karácsony, gondoltam, havaskodjunk kicsit! 

Jöjjenek hát a képek! 

A nyitóképet készítő Edit több fotót is küldött, és mint megjegyezte: „nagy öröm ez számunkra”. A képek egyébként Lutonban készültek. 

cim_128.jpg

1_162.jpg

Christine is küldött képet Cheshamből, de gondoltam, gyorsan felnézek a blogjára, mert valami azt súgta, lesz ott még pár fotó – és így is volt, úgyhogy most jöjjön tőle egy válogatás. 

Egyébként ő a következőket írta: „Reggel fehérségre ébredtünk. Rég nem volt errefelé ilyen havazás, így aztán már hat órakor fényképezőgépre kaptam. Egy óra alatt teljesen szétfagytam és eláztam, a fényképezőgép lencséjét nem győztem törölgetni. De megérte.”

Éva South Yorkshire-ből küldött képet, egészen pontosan Mapplewellből. „Hát… egy kevéske hó a hátsó kertben. Reggelre a járdán viszont jég, a fiam kétszer esett el 200 méteren. Meg kell várni míg elolvad a jég, mert senki nem takarítja a járdát.” Úgy tűnik, vannak országfüggetlen dolgok…

mapplewell_eva.jpg

Krisztina Reading közelében Henleyben él, ott készítette ezt a képet.

reading_krisztina.jpg

Ha már Reading, Andrea is onnan küldött egy fotót.

reading_andrea.jpg

És ha már hóember… sokan álltak neki gyerekkorunk egyik kedvenc téli foglalatosságának, úgyhogy érkeztek hóemberes képek is. Például Judittól.

judit.jpg

Vagy Bálinttól, aki szerint a hóesés és a hóember-építés „csodás élmény volt! ;)” A jelek szerint legalább akkora, mint a Leicester bajnoki címe tavaly.

balint.jpg

Ha nem tudnám, hogy Orshi képei a szigetországban készültek, simán elfogadnám mondjuk egy osztrák hegyi kisvárosban lőtt fotóknak is. Nem semmi…

Bazzser Northamptonban fotózta még vasárnap reggel az alábbi képet. Erős karácsonyi fílinggel.

northampton.jpg

Odett Milton Keynesben találkozhatott a klasszikus téllel.

milton_keynes_odett.jpg

Borbála egészen művészi képet küldött.

borbala.jpg

Eszter fotója azt bizonyítja, hogy azért nem mindenhol esett akkora hó (egyébként többen megjegyezték, hogy náluk nyoma sem volt a fehérségnek).

eszter.jpg

És persze London sem úszta meg, derült ki Zoli képéből is.

london_zoltan.jpg

Persze nem csak Angliában esett hó, Skóciát sem kímélte. Mónika Nethy Bridge-ről küldött két fotót is, amely tanulsága szerint nem csak az emberek élvezték a havat. (A település egyébként nagyjából Aberdeennel egymagasságban van, Inverness alatt, ha jól láttam.)

nethy_bridge_skocia_monika_2.jpg

nethy_bridge_skocia_monika.jpg

Szintén a skót Felföldről érkezett kép Gergelytől.

skocia_felfold_gergely.jpg

És ha már Anglián kívül jártunk, ne hagyjuk ki Írországot sem, hiszen Tamás szavai szerint „Írország is elesett”.

„Midlands régióban hó és jég mindenhol, számos iskola nem nyit ki, a tömegközlekedés akadozik. A taxik, ha járnak is, csak városi fuvart vállalnak. Magyarra lefordítva a helyzetet: -2 fok, a takarítás, és sózás teljes hiánya miatt a kevésbé forgalmas helyek és járdák jegesek. Az autósok eleve bénák, amin a nyári gumi még ront is.”

irorszag_tamas.jpg

Végül a kis virtuális havaskodásunkat fejezzük be Dóra képével, aki csak annyit írt lakonikus rövidséggel a fotó mellé: „Hollandia nem jó?”.

Hát dehogynem.

hollandia_dora.jpg

Most pedig jöhetnek a havas élmények!

HÍRMONDÓ 

Mennyiért költöznének a magyar fiatalok? 

Országon belül könnyebben mozdulnak a magyar fiatalok, külföldre viszont a diákok sokkal jobban vágynak, mint a már dolgozó huszonévesek – derül ki egy friss felmérésből. 

Szigorodik az ellenőrzés a bécsi reptéren 

Egyelőre a schengeni térségen kívülről érkezőket érinti a schwechati repülőtéren hamarosan bevezetendő változás, de a jövőben a tervek szerint minden beutazót az E-Gates segítségével ellenőriznek majd. 

Olcsóbb a német falu, mint egyetlen ház 

Elárverezték Alwine-t, a licit nyertese kevesebbet fizetett érte, mint amennyibe mondjuk egy berlini ház kerül. Persze lesz vele dolga bőven, ha szeretné felvirágoztatni.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: időjárás Nagy-Britannia Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2013473497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

London2009 2017.12.12. 13:25:43

@kisrumpf: jajj ertelek. Nalatok a suite az rovid. Ez szimplan helytelen lenne itt Angliaban. Mindketto hosszu. Sweet es suite. SzvÍt es szvÍt lenne helyesen.
De az irek mondjuk irto viccesen beszelnek. Emlekszem, hogy egy ir turan a ficko mutogatta, hogy a Braveheart was filmed here. A filmed pedig ugy ejtette, hogy filmid! :D Nagyon tetszett!

London2009 2017.12.12. 13:28:19

@Buchhalter: A vendeglatas altalaban mindenhol szivas. Beszelgettem par honapja a Boscolo hotelben Budapesten a mixer sraccal. Azt gondolna az ember, hogy azert egy 5 csillagos hotelben megfizetik az alkalmazottakat. Erdekes modon Londonbol ment haza a srac. Na es azt meselte, hogy netto 180k forintot kap es rosszabbul el belole mint Londonban a minimalberbol. Budapesten is ugyanugy szobat berel es az egesz fizeteset elkolti. Londonban legalabb tudott egy kicsit sporolni a penzebol. Viszont egy lany miatt ment haza, ugyhogy igy nem tervez mozdulni. Azt is meselte, hogy volt felvetel naluk es o ment el egy mixer iskolaba a frissen vegzetteknek munkat ajanlani. Amint megtudtak mennyit kapnanak, senkit sem erdekelt a melo…
Voltam mult heten egy magyar esemenyen de azt hiszem ezt mar meseltem. 2 lany kivetelevel mindenki Magyarorszagra keszult koltozni. Meguntak, nincs parjuk, nem jutnak egyrol a kettore stb. stb. Bar szerintem ez nem varos fuggo. Nem tudom, hogy Budapesten ez mitol lesz jobb. Talan annyi, hogy ha van sporolt penzuk abbol lehet, hogy tudnak venni valami lakast. Csak hallgattam es okosan csendben maradtam. :D

Mrs. Clayton 2017.12.12. 13:29:43

@geegee: mert nem ugyanazok, a Manchesterben van egy extra h, ott van towcester az is toszternek ejtendo
ezt irtam tegnap a diggernek, h van egy csomo szo, ami osszekeveri a kulfoldit mert a vegetable is vedzstbl meg az extraordinary is extrodnry es hasonlok, egyebkent egy ido utan tok raerez az ember
@London2009: itt minek ismerni, hiszen a gyerekek eleve a hangzokat tanuljak meg igy tudjak h hogyan ejtodik
a should of/have kerdesrol volt multkor szo a radioban, termeszetesen irasban hatalmas baromsag, de beszedben teljesen elfogadott, hiszen ugy ejtik h should of azt az osszevonatst hogy should've

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.12.12. 13:31:38

@geegee: "Két éve már, hogy nem volt fehér kari Stockholm mellett!"

Így van. Stockholmban november első felében (és február végén) hull a legtöbb hó.

hobbiszakacs.blog.hu/2016/11/09/havazik_stockholmban

Decemberben általában esik az eső, januárban pedig +4C fok az (évszázados) átlaghőmérséklet. Februárban aztán bekeményít a tél, és márciusban lehet korcsolyázni/sétálni a tavak jegén.

London2009 2017.12.12. 13:37:39

@Mrs. Clayton: azert mert talan itt is tanulnak nyelveket nem?!?
A should've/of meg persze, hogy ugyanugy hangzik, de aki ettol fuggetlenul igy irja, az eleg buta/kepzetlen lehet vagy lusta, vagy csak szimplan szegyellje magat.

Buchhalter 2017.12.12. 14:35:58

@London2009: ismerek pár emberkét,előbb is írtam,hogy hazajönnek de miután itthon a fizetés rosszabb és a munkakörülmény is + lakhatás sok esetben visszafordulnak és ilyenkor már nem biztos , hogy még egyszer hazajön. Ha van spórolt pénze akkor csak nagyon vidéken esélyes házat vennie.Budapest és agglomeráció nagyon drága és hónapról-hónapra pár százalékot még mindig emelkedik.Használt panelek most már 18-20 millió új építésűek meg 25-35 között. A vidéki városok is ahol van úgymond munkalehetőség( Székesfehérvár, Győr, Kecskemét,Debrecen ) kezdenek elszállni az árak.A bérek meg csak kényszer hatására kezdenek emelkedni ,akkor is fél egy éves késéssel. Való igaz : a 25-40 év közötti szakmunkás réteg legjobbjai kint vannak.Mint egy szegedi vállalkozó nemrég a királyi tv-ben nyilatkozta soha nem tudnak adni annyi bért mint nyugaton.Ha még ezt is szajkózza a munkaadó ,akkor ne csodálkozunk ha a legjobbak és a közepesek kihúznak. Nem mindegy ,hogy itthon napi 10-12 órában minimálbérre bejelentve max keres 250-t, vagy nyugaton napi 8 órában átszámolva rendesen bejelentve nettó 5-600 -t.

Mrs. Clayton 2017.12.12. 14:37:36

@London2009: hat azt nem tudom, h francia/spanyol eseten mennyire kell ez, szerintem nem olyan lenyeges mint angol eseten, siman megtanulod betukapcsolatok hangzasat, nincs mas varioacio, angol eseten ez nem igy megy
egyebkent felteszem azert nem tanitanak effelet mert angol nyelvtant sem tanitanak ugy mint magyar nyelvtant otthon

London2009 2017.12.12. 14:45:43

@Mrs. Clayton: en sem tudom, miutan nem vagyok nyelvtanar (sajnos). Azt ismetlem igazabol, amit tegnap hallottam a proftol. O mondta, hogy milyen kar, hogy itt nem tanitjak, hasznaljak a nyelvek oktatasanal a fonetikus irasmodot. Mint laikus azt gondolom, hogy a francia nyelvnel peldaul az elejen lehet, hogy jol jonne. Spanyolnal nem hianyozna, mert nagyon konnyu irni, olvasni megtanulni.

London2009 2017.12.12. 14:49:17

@Buchhalter: az attol fugg, hogy mennyi sporolt penze van. Aki itt van 10+ eve, azert eleg nagy esellyel osszegyujt egy szep osszeget, amibol egy lakas, meg ha hitellel megtoldva is, nem szabadna, hogy gondot okozzon. Na es akkor viszont sokkal elorebb van, mint itt.

DieNanny CH 2017.12.12. 15:57:47

@Buchhalter:

"hát amiről te beszélsz ,azok vállalkozók.Sokan továbbra se mernek itthon rizikózni ,mint vállalkozó .Inkább alkalmazotként szeretnének dolgozni normális fizuért ami szerintem nem elítélendő."

Hát, házfelújításhoz ki/mi mást lehetne hívni, mint vállalkozót?
(Tényleg nem tudom.)
Vannak még állami cégek, akik vállalják mondjuk egy 20 m2-es szoba parkettázását, vagy egy 80 m2-es ház tetőcseréjét?
Ez melyik, nem-vállalkozó cégnek éri meg?

Golf2 2017.12.12. 15:57:59

@London2009: Vagy össze kell jönni 1 gazdag partnerrel...Mint Vajna Timi és a többiek...

DieNanny CH 2017.12.12. 15:59:01

@London2009:

"amibol egy lakas, meg ha hitellel megtoldva is, nem szabadna, hogy gondot okozzon."

Gondolj bele, 1 hónapja jött Mo-ra, van akkora mázlija, hogy olyan állást kap, amire kap hitelt? (Tényleg nem tudom!)

London2009 2017.12.12. 16:10:59

@DieNanny CH: en sem tudom. De mondjuk vegyuk azt, hogy 10 ev alatt felretesz 20 millio forintot. A kinezett lakas meg legyen 30 millio forint. 10 millio forintra biztos kap hitelt, ha sikerul egy munkat talalnia olyan 200-250 nettoval. De biztos lesz itt valaki aki jobban tudja. Nincs semmilyen tapasztalatom a mo-i hitelekkel kapcsolatban.

London2009 2017.12.12. 16:12:04

@Golf2: aha es akkor meg fankozoja is lehet!

London2009 2017.12.12. 16:38:05

@Golf2: gazdag ferjem vagy fankozom? :D

Virago_1000 2017.12.12. 16:42:52

@Buchhalter: jo lehet az ismeroseidnek londonban dekkolni egy peneszes tarsberletben, szerencsere ott olcsok az alberletek bezzeg pesten dragak.

Virago_1000 2017.12.12. 16:42:52

@London2009: egy magyar szakmunkas ma tobbet keres otthon mint te ott londonisztanban.

Virago_1000 2017.12.12. 16:42:52

@London2009: "Na es akkor viszont sokkal elorebb van, mint itt."
- otthon a lakasok, hazak sokkal jobb minoseguek mint itt.

Virago_1000 2017.12.12. 16:42:56

@Határátkelő: "Azért ez az orbitális baromság a magyar médiáról még tőled is erős."
- az a bajod hogy a liberalis szubkultura a valodi sulyanak, ertekenek es tamogatottsaganak megfelelo teret kap a mediaban?
Mert ez valoban szubkultura. Mar belpesten sem vevo a tobbseg a hulyesegeitekre.

Dikusz 2017.12.12. 16:43:45

@London2009: fánkozó gazdag férjed:)
Amennyiben szereti a fánkot.

Határátkelő 2017.12.12. 16:47:57

@Virago_1000: :D :D :D Vicces ember maga, Virág doktor. Még az sem zavarja, hogy egyik kommentjével meghazudtolja a másikat. :D

Golf2 2017.12.12. 16:53:26

@London2009: Tegye fel a kezét akinek gazdag férje van,szerintem nem soknak.

DieNanny CH 2017.12.12. 16:57:32

@Virago_1000:

Sajnállak, hogy penészes társbérletben kell laknod.

London2009 2017.12.12. 17:03:23

@Virago_1000: na Doktor Virag, vallj szint! Vettel e szanalmasan nyomorek hazat Angliaban? Halljuk! Ne titkolozz mar tovabb. Hetek ota lazban egunk, te meg itt ketsegek kozt tartasz minket!

London2009 2017.12.12. 17:04:16

@Golf2: kerdes, hogy mi szamit gazdagnak. Minden relativ ugye. Ha Vajna Ur a merce, akkor nagy bajban vagyunk... : )

London2009 2017.12.12. 17:05:38

@Virago_1000: ezt erosen ketlem, hogy egy szakmunkas Magyarorszagon tobbet keres, mint en. :D Cuki vagy ma is! Szeretunk!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.12. 17:21:48

@London2009: ha nyit neked fankozot, akkor gazdag ;-)

London2009 2017.12.12. 17:39:12

@kisrumpf: haha. Azt olvastam valahol, hogy teljesen rafizeteses az egesz. Inkabb ne nyisson... :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.12. 17:46:38

@London2009: tenyleg?! Hahaha! Egy volt kollegam fankozot/kavezot nyitott Parizsban, nagy siker, mondjuk, a popsijukat ledolgozzak, o es a ferje. De megelnek belole.

zoldzeller 2017.12.12. 17:46:54

@London2009: duma. Virago ugyis tudja, egy peneszes tarsberletben elsz 10 idegennel. Mert Londonban a magyarok csak es kizarolag mosogatasbol elnek. Minden poszthoz leirja, mit ertetlenkedsz itt??

DieNanny CH 2017.12.12. 17:56:23

@zoldzeller:

Hát, ez természetes. Mivel ő Londonban él, ezért minden Londonban élő magyar azt csinálja és úgy él, ahogy ő. Vagyis penészes társbérletben és mosogatásból.

London2009 2017.12.12. 17:58:51

@kisrumpf: gondolom Timi asszony is sokat robotol a fankboltban!

tsabus UAE 2017.12.12. 18:00:53

@Buchhalter: Környezetemben, a túlnyomó többség, marad ahol van. Most éppen mi készülünk odébb állni a párommal, de véletlen se Magyarországra.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.12.12. 18:01:20

@London2009: Biztosan. Varom is, mikor robban ki a botrany, hogy mukormot talaltak egy fankban...

somlobodog 2017.12.12. 18:11:07

@Virago_1000: sztem most lépj hátra egyet és b*aszd arcon magad, de jó erősen.

London2009 2017.12.12. 18:16:15

@DieNanny CH: @London2009: azert tudnek alberletekrol meselni! Ugye minden kezdet nehez... Van par jo tortenetem nekem is.

gabors 2017.12.12. 18:23:33

usa ho mar nem is jo ? meg texasban is havazott a mult het vegen ...

en is tettem fel kepeket ny kozelebol van tobb is .. igaz ez nam annyira kulonleges mint Texas vagy Atlanta vagy England ...

gabors 2017.12.12. 18:30:56

@DieNanny CH: ' Én úgy tudom, téli gumit +8 fok alatti hőmérsékletnél ajánlatos használni. Tehát nem hó, hanem hőmérséklet-függő."

Ezt rosszul tudod szaraz uton a nyari gumi is elmegy ha nem is tokeletes de a negyevszakos teljesen jo ezt persze nem alaszka vagy eszak norvegiaba ertettem ... Sot +7 fokban SZARAZ uton jobban jarsz nyari gumival

A teli gumi a havas lagyakos uton szamit sokat a nyarihoz kepest (akar eletek is mulnak rajta) ez nem jellemzo +7 fok felett (amugy ez az egy hasra utott szam...)

Matula néne 2017.12.12. 18:47:07

@London2009: Bocs, én sem ejtem ezeket egyformán (amerikai angol)...de lehet hogy a brit kiejtés szerint egyforma, nem ellenkezésként, inkább csak érdekességképpen írom. Kérdezzük meg pld. Gabors-t, ő mit gondol:)

A sweet és az suite szavakat sem ejtem egyformán, de mindkettőt hosszan ejtem. A sweetnél hallható a w ejtése, a suite-nél nem, az inkább olyan franciás.....

@catnip cupcake: Gondolom úgy érted, hogy a NEM angol anyanyelvűek igaz? Mert az angol anyanyelvűek miért küzdenének a saját nyelvükön a szavak kiejtésével? Egyébként mi ezekkel a szavakkal a probléma? Bocs ha hülye a kérdés:)

Buchhalter 2017.12.12. 19:06:11

@Virago_1000: létszi hol olvastál te olyat nálam,hogy a volt kollégáim Londonban vannak? Írtam,hogy Ausztria és Németország ahol 1600-1800 eurot keresnek havonta és a lakhatás ma már ugyanannyi mint Budapesten ,vagy a felkapottabb magyar városokban. Különben nem minden angol lakás penészes.De te ezt úgy se akarod felfogni.

Buchhalter 2017.12.12. 19:07:16

@tsabus [UK]: lehet tippelni? Írország,Skócia?

Golf2 2017.12.12. 19:07:40

@London2009: Mondjuk legyen 1 millió font összvagyon a mérce.

Buchhalter 2017.12.12. 19:08:05

@London2009: látom virág elvtárs téged is megtalált.

Csuti Ördögüző 2017.12.12. 19:45:35

'senki se takaritja a jardat'

Hat jobb ha tudod, hogy ha nem takaritod le a sajat portad elott es vki kitori a nyakat akkor eleted vegeig fizetni fogod.

Mrs. Clayton 2017.12.12. 20:20:22

@London2009: asszem az orszag gazszereloje csak egy szakmunkas, aztan lam-lam@Matula néne: ha nem egyforman ejted akkor rosszul ejted a w-t, amit a magyarok 99%-a v-nek ejt, pedig nem az
Probald ki, mit ejtesz ha azt mondod who? Na latod h nics v benne. Ellenben a whatot sokan v-vel mondjak pedig nem kellene mint ahogy a sweetet sem.

Csuti Ördögüző 2017.12.12. 20:28:33

@Herr Géza: A Totalcar mult 7en tesztelt es az jott ki hogy ha nincs ho vagy latyak, akkor a nyari gumi minden homersekleten messze jobb mint a teli. A 4evszakos pedig mindig hasznalhato, latyakban hoban is majdnem olyan jo mint a teli, es nyaron is majdnem olyan jo mint a nyari. A teli nyaron hasznalhatatlan es nagyon kopik, a nyari pedig hoban, latyakban semmire se jo. De a homerseklet nem szamit, szaraz uton a nyari minusz20ban is rovidebb uton megall mint a teli. Jegen meg mind ugyanugy csuszik, kiveve a szoges.

somlobodog 2017.12.12. 20:28:41

@London2009: "Na es ugye tele van veluk az angol nyelv, a magyarban meg ez nem is letezo dolog."
Aha... Dob. Nyúl. Szűr. Ég. Legyek. Na most több nem jut eszembe az azonos hangalaku szavakból de páran talán elvégztuk a 4. osztályt. Nyelvtan óra?

Budapest a kutyaszar városa 2017.12.12. 20:38:50

@Virago_1000: Húzd ki a fejed a felcsúti pöcegödörből, állami bűnszövetkezet és náci légkör van !

somlobodog 2017.12.12. 20:38:59

@somlobodog: @London2009: bár igaz ezeket ugyanúgy írjak magyarul.... Annyira nem volt jó az ellenpéldam. Egyébként amiket leirtal szavakat nem ugyanígy hangzanak itt ny-ban. Hallani az eltérést simán. Lehet ennyire más az angol ott. Mondjuk a British nekem amúgy is kicsit fulserto az ittenihez képest, dehat ki kit szokott meg

Csuti Ördögüző 2017.12.12. 21:01:20

Hat en meg egy callcenterben csapatom a nem eppen havas Pragaban, egesz nap a UK-s ugyfelek baromsagait hallgatom.

Eloszor is: az angol kiejtesek szepek, meg minden, az ir a kedvencem, a manchasteri mar problemasabb a glasgow kornyeki konkretan neha erthetetlen es szerencsetlenek nem is kepesek maskepp beszelni, a problema nem velem van az amerikaiak is annyira ertik oket mint en. A walesire ra lehet allni de elso hallasra az is miafasz kategoria. Persze az indiai-paki angol kiejtes az igazan felulmulhatatlan, meg lebetuzve se vagom mit akar a joember, mert meg a betuzesnel is mas a kiejtese - tisztelet a kivetelnek.

Matula néne 2017.12.12. 21:24:10

@Mrs. Clayton: Nem v ejtéséről beszélek, hanem w-ről... nem ugyanaz. Sajnos így írva ezt nem tudom jobban elmagyarázni.

@somlobodog: "Egyébként amiket leirtal szavakat nem ugyanígy hangzanak itt ny-ban. " Ismét egyet beszélünk::)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.12. 21:40:17

@Bredpitt Monika: "Mi van Kanadában? Az ott élők írhatnának, van e már hó"
Kaliforniaban, a Sierrakban mar van :)
www.mammothmountain.com/winter/mountain-information/cams/summit-cam

bandika57 2017.12.12. 21:44:37

@catnip cupcake: ez kb olyan, mint a német főneveknél a névelő határozza meg a nemüket ráadásul logikátlanul. Édes anyanyelvünkben pedig semmi és ez így jó :-)

zoldzeller 2017.12.12. 22:02:43

@Matula néne: Mrs. Clayton:
en nagyon szeretem ez a videoit az amerikai kiejtesrol (szemelyesen is talakoztunk).
www.youtube.com/watch?v=jt5huPbR7zU

zoldzeller 2017.12.12. 22:03:54

@zoldzeller: nagyon szeretem ennek a csajnak a videoit, na.

somlobodog 2017.12.12. 22:04:11

@Matula néne: :))) tényleg, ráadásul ezek a britek még angolul sem tudnak :)

Mrs. Clayton 2017.12.12. 22:05:56

@Matula néne: hat pont ezt magyaraztam, hogy a w-ban nincs v, viszont ha ezt erted akkor en nem ertem miert nem erted h a suite es a sweet ugyanaz kiejtve

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.12.12. 22:12:08

@zoldzeller: en is sokszor hasznalom az oraimon Rachel videoit, nagyon jok!

zoldzeller 2017.12.12. 22:16:25

@Mrs. Clayton: szerintem nem ugyanaz kiejtve. A w-t nem ejtik v-nek, a sweet-ben w-t ejtunk, ami nem v.

www.youtube.com/watch?v=84AiJGfN3i4

zoldzeller 2017.12.12. 22:17:29

@Zsuzsi65: en talalkoztam is vele:)) gyonyoruen beszel.

zoldzeller 2017.12.12. 22:20:57

@Zsuzsi65: igen, meg LA-ban. Roadtrip-en voltak a ferjevel es az egyik baratom nagy rajongoja es meghivta oket vacsorara. (Meg terhes volt a kisfiaval.)

Matula néne 2017.12.12. 22:37:05

@zoldzeller: Köszönöm!!!

@Zsuzsi65: Köszi!! ::))))

@Mrs. Clayton: lásd please Zöldzellet kicsit alább :))

De mindent összevetve valószínű hogy a brit angolban egyformán ejthetik ezeket a hangokat??? Mivel csupa UK-ben élő mondja ezt... szóval leszögezném hogy ezek fentebb nem kritikák akartak lenni, de Amerikában valóban nem ejtik egyformán ezeket a szavakat, ill. London2009 korábbi példáit sem.

@somlobodog: Szegények !! ::))))

somlobodog 2017.12.12. 23:54:09

@Mrs. Clayton: lehet a brit faluban vagy városkában ahol laksz ugyanaz de hogy New Yorkban nem az 100%. Hallani a különbséget a két szóban. És nem magamon. A helyieken is. Nem jelentős a különbség de megvan. De holnap reggel direkt kimondatom külön eggyel.

zoldzeller 2017.12.13. 00:17:38

@somlobodog: en kimondattam az amerikai kollegaval:)) egyertelmuen mashogy ejtik a ket szot.

zoldzeller 2017.12.13. 00:19:19

@zoldzeller: marmint egyertelmuen egy hajszallal mas a ketto kiejtese.

2017.12.13. 01:54:11

IPA-ra atirva elvileg ugyanaz kellene legyen a sweet suite kiejtese.

az elohangos (nem gepi angos) szotarak is ugyanugy mondjak:

dictionary.cambridge.org/dictionary/english/suite
dictionary.cambridge.org/dictionary/english/sweet

gabors 2017.12.13. 02:27:13

@zoldzeller: igy van a ket "sz" kozott hallahato kulonbseg van (szerintem a sweetnel kicsit magasabbra intonalva mint a suite ne)

2017.12.13. 02:29:02

@gabors: akarhogyis, azert legtobb kulfoldinek nem ez a legnagyobb problemaja, pl nekem sem :D

gabors 2017.12.13. 03:00:43

@Herr Géza: "A tuti megoldás pedig az, hogy az emberfia beruház négy lemezfelnibe, es télen téligumival, nyáron nyárival jár."

Nem foleg nem annak aki atlag Mo-on hasznalja az autot es NEM kell a csucsra jaratnia mindenkeppen es NEM kell akar hoban jegben is mennie... annak TELJESEN felesleges

Eddig harom autom volt itt New Yorkban ahol a tel kb olyan mint Mo- n mindig 4 evszakossal jartam ugy ahogy kb 90% (van ismerosom Mainben na OK cserelik telire) ... mentem hoban jo parszor valoban lehetett volna jobb is DE az utakat letakaritjak eleg hamar latyak/ho nem tart sokaig igy a teli gumira alig van szukseg ... DE HA pl valahol az Appalache-hegyseg kozepen laknek en is vennek teli gumit ...

Ugyanigy ha valaki Dobogokon vagy Kekesen lakik persze lehet jol jon a teli gumi de Szegeden ????

gabors 2017.12.13. 03:07:38

@P.Elliot: "A macskak inkabb fanyalogva nezik azt a hideg micsodat es meg kimenni sincs kedvuk, csak egyszer volt egy macskam aki ugy orult a honak mint a kutyak, pofozta a havat es ugralt."

Van ilyen .... nekunk van 4 macskank most eppen (rescue) ebbol 1 kimondottan imadja 1 kimegy de nem szereti masik ketto hoban ki sem lep ... szoval macskaja valogetja ...

gabors 2017.12.13. 03:16:24

@Csuti Ördögüző: "A Totalcar mult 7en tesztelt "

itt a pont !!!!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.13. 03:18:14

@Mrs. Clayton: Hát, én bizony nem hagyom ki azokat az ice betűket, így lesz belőle Leicseszter...Jó, én könnyen beszélek, mert megtehetem.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.13. 03:19:14

@Hobbiszakács: Kész röhej itt ez a helyi időjárás, rendszeresen van az, hogy Magyarországon keményebb a tél...Kabaré.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.13. 03:32:01

@Csuti Ördögüző: Igen, ez így van otthon.Tartok viszont tőle, hogy külföldön meg nem sok helyen...
Itt felénk az van, hogy hát télen mindenki készüljön téli időjárásra, lehet az úton, járdán hó, fagy sár és még be is szakadhat alattad, szóval ruházkodjál, cipőzködjél rendesen.Ha kell, jégeső esetén mászóvas is játszhat... :D Egyébként meg jön az önkormi szervezésében három traktoros sárkány és eltakarít egy éjszaka egy városrészt.A mászóvas meg csak addig kell, amíg nem végeznek.
A magyar is lehet jó módszer, csak helyenként nem feltétlenül lehet kivitelezni, illetve nem emberséges, hogy 80 éves fekvőbeteg mamókák lapátolják a havat, mert nem lakik senki más a házban, vagy ilyesmi...

somlobodog 2017.12.13. 06:22:21

@zoldzeller: én találkoztam a szomszeddal. Kimondattam vele. Most ugyanúgy hangzott... Most elbizonytalanodtam.:)

zoldzeller 2017.12.13. 06:36:10

@somlobodog: Haha:)) Mi ultunk az irodaban es egymas utan mondogattuk a szavakat, valtozo eredmennyel:)) aztan nem sokkal kesobb el is jottem, mert a youtube videok teljesen eltereltek a figyelmem az excel tablazatomrol.

Dikusz 2017.12.13. 08:46:18

@geegee: le van maradva tőlünk a világ, a fasorban sincsenek hozzánk képest! :)))
Mikor küldtek nektek olyan üzenetet, mint amit mi kaptunk 2013-ban SMS-ben a Belügyminisztériumtól:

"Segítünk! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe!"

Mrs. Clayton 2017.12.13. 09:28:43

@geegee: az nem tud cseszter lenni maximum szeszter, mint mondtam nincs benne “h” mint a man-cseszterben

Herr Géza 2017.12.13. 10:17:44

@gabors: Figyu, kb. ugyanezt mondtam. Viszont az általam propagált megoldással az ember a biztos oldalon van. Én nem tehetem meg, hogy ha leesik a hó, akkor nem megyek sehova, vagy átállok a tömegközlekedésre. Pláne nem buli, hogy elmentem valahova, majd jön a hó, otthagyom az autót, s hazamegyek busszal-vonattal-metróval, stb. Egy síklapos városban (pl. NYC) közlekedve, évi 2-3 havas nappal naná, hogy más az egyenlet vége....
A Totalcar tesztjét meg inkább hagyjuk. A TC az utóbbi időben durva mélyrepülésbe kezdett, lassan már nincs ott egyetlen értelmes, pláne szakmailag hozzáértő ember sem. Nézd meg a mai (tegnapi?) hasznát BMW-s cikket. Agyrém.

Herr Géza 2017.12.13. 10:43:03

@Csuti Ördögüző: “De a homerseklet nem szamit, szaraz uton a nyari minusz20ban is rovidebb uton megall mint a teli. Jegen meg mind ugyanugy csuszik, kiveve a szoges.” Na, ez pont nem igaz. A nyárigumik mínuszban rendesen felkeményednek, azaz a féktáv bizony hosszabb lesz. A téligumik keveréke jóval puhább (ezért is kopnak nyáron jobban...), valamint a mikrolamellás profiljuk miatt jégen is hamarabb megállnak, mint a nyárik. Az a pár méter differencia gyakran élet-halál kérdése lehet (de a pénztárca állását még gyakrabban befolyásolja :D). A szöges gumi meg Európa legtöbb országában tiltott a közúti forgalomban. Kivéve ugye az északi országok egy részét. Na az meg pont olyan, hogy ha éppen nincs hó/jég, akkor egészségedre az azzal való közlekedést. Kb. ugyanaz, mint hólánccal dzsesszelni a száraz aszfalton.

London2009 2017.12.13. 10:43:08

@somlobodog: vegtelenul jo erzes am, amikor a magas lorol beszlve lehulyezel engem, majd hopp, kiderul, hogy tiszta marhasagot beszelsz! :D

tsabus UAE 2017.12.13. 11:51:34

@Buchhalter: Nem talált... Kontinensváltás lesz. :-)

Willkommenskultur 2017.12.13. 13:31:06

@Herr Géza: Hat a Totalcar tesztje szerint felkemenyedve is jobbak voltak a nyari gumik a szaraz teli teszten azaz ez ugyanugy kamu mint a 7 fok

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.13. 13:56:19

@Dikusz: Pfffff, az biztos is... :D
Hogy ebből annó mekkora mém lett, meg mennyi trollkodás, arra nincsen szó.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.12.13. 14:03:38

@Herr Géza: "szöges gumi... akkor egészségedre az azzal való közlekedést."
Azért annyira nem tragédia, de kétségtelen, hogy érződik.Ami bosszantóbb, hogy felragyásítja a keréknyomban az aszfaltot, amit idővel ki kell cserélni, mármint a felső rétegét.Ami viszont útlezárás, torlódás, stb-vel jár...
Ha idén se lesz itt felénk tél, akkor a következő szett téligumma már szögmentes lesz, istenuccse.Mert hogy azzal télen is haza lehet menni, ha éppen úgy adja ki.

Herr Géza 2017.12.13. 15:05:38

@Willkommenskultur: Aha, a “Totalcar tesztje szerint” megfogalmazásban van a lényeg: egy gyártó három gumiszettjét tesztelték, egy autón, valljuk be, igen amatőr módon (pl. igazán hidegben nem is voltak, mert “közbeszólt az időjárás”, hahaha...). Aztán még náluk is ez a rezümé:
“De akkor mi a jó megoldás, mit tanulhatunk a Totalcar első saját gumitesztjéből? Például azt, hogy a nyári gumit nem a hideg, de még csak nem is a mifelénk ritka hó, hanem a gyakran latyakos, vizes, páralecsapódásos utak és a hideg együttese miatt kell elfelejteni télen. Aztán azt is, hogy a téli gumit nyárra fent hagyni ugyanolyan felelőtlenség és anyagilag sem éri meg. De a legfontosabb, hogy igenis van megoldás annak, aki viszonylag keveset autózik, és télen-nyáron egyaránt le tud mondani az elérhető legjobb teljesítményről. 10 ezer kilométer körüli éves futásteljesítmény mellett egy jó négyévszakos gumi önmagában is elég lehet. Aki ennél többet autózik, vagy fontos számára a maximális tapadás minden körülmények között, cserélgesse az abroncsokat – én is így teszek, és továbbra sem érzem magam hülyének.”
Értő olvasás nem árt.

gabors 2017.12.13. 17:41:11

@Herr Géza: " A téligumik keveréke jóval puhább (ezért is kopnak nyáron jobban...), valamint a mikrolamellás profiljuk miatt jégen is hamarabb megállnak, mint a nyárik. " ez igaz nem is vitatta itt ezt senki ... arrol volt csak szo hogy nem a "hideg" miatt erdemes nyarit telire cserelni .... meg arrol hogy szaraz uton a nyari gumival sincs komolyabb gond telen sem Mo-i idojaras eseten. Es 4evszakos meg normal hasznalatra teljesen OK ezert is lehet azt hasznalni. Valoban az a gond, ahogy irtad is, hogy telen veletlenszeruen fordulhat elo hogy latyak vagy akar ho is szembejon... es ennek a valoszinusege novekszik amikor +7 vagy +8 alatti napi atlag?? homerseklet de ez csak hasra utes..

Van ahol adott naptari nap utan KELL valtani ami lehet tul hamar van abban az eveben vagy tul keson.... Ja es neked lehet teljesen mas a TUTTI megoldas mint masnak.

Herr Géza 2017.12.14. 00:27:52

@gabors: Na, akkor egyetértünk. A 7 fokos határra én is azt mondtam, hogy humbug. Valakinek mondania kellett valamit, hát átlagolt egy nagyot, és azt mondta +7.... :D
Engem továbbra is az zavar, hogy a “minek téligumi, az valami úri huncutság” szószólói úgy állítják be a dolgot, mintha a négyévszakos gumi használatával spórolni tudna az autós, aki “nem is megy egy évben sokat”. Mégis mit spórol meg? Max. a gumiátszerelés költségét. Amit ugye egy plusz felnikészlettel minimalizálni lehet.
Ja, felénk nincs kérdés, ha hóban/jégen/latyakon nyárigumival közlekedsz, akkor büntethetnek is, ha meg balesetet okozol így, akkor a biztosító fog beinteni.
Én meg az elmúlt két hét minden egyes napján anyáztam a nyári/négyévszakos gumit használó f@szokkal, akik a gyenge/közepes hóesés mellett sem bátorkodnak az 50 km/h haladási sebességet túllépni autópályán, mert “csúszik az út”. Ja, vazze, vennél rendes téligumit, máris nem kéne rinyálni....

gabors 2017.12.14. 03:56:36

@Herr Géza: "Mégis mit spórol meg? " szerintem nem keveset itt egy gumi szet a kocsimra kb $350 ez mar az osszes kedvezmennyel egyutt .. teljes ar kb $450 ... nem tudom mennyi itt egy felni keszlet ... de hasonlo arban lehet ...

Az atszereles es "centirozas" kb $150 ...

na most az hogy cseret otthon barki sajat maga csinalja egy nagy hulyeseg !!! 95% normal autosnak ezt nem tudja sot NEM IS akarja csinalni .. (en magam sem )

Szoval ez "Amit ugye egy plusz felnikészlettel minimalizálni lehet." eleg nagy humbug !!! megint..

Csak mondom en direkt kiprobaltam mit is tud a kocsim havon jegen latyakan nagy szeles helyeken... a mai autokin (en nem vezetek 10-15 eves autokat) minden (antibreak, antislip etc) electronika ellened van direkt probaltam a konyvek szerintei ellen kormanyzast csuszaskor csak rosszabb lett rangatta a kormanyt vissza rosszabb volt.. Mikor tartottam a kormanyt egyenesen a kocsi jobban csinalta a korrekciot ... csak mondom erdemes kiprobalni ezt mindenkinek...

DE "autópályán, mert “csúszik az út”. Ja, vazze, vennél rendes téligumit, máris nem kéne rinyálni.... " de ez nagy marhasag mert csak azert mert TE gyakorlottabb vagy (vagy csak siman batrabb) masokat hulyseg ekezni !!

Herr Géza 2017.12.14. 09:58:14

@gabors: Pajtás, nagyon el vagy tévedve. A téligumi önmagában nem plusz kiadás, mert ugye amíg az van az autódon, addig a nyárik pihennek. Azaz 1 nyári és 1 téli garnitúrával (majdnem) pont annyi kilométert fogsz elmenni, mint két nyárival.... A téligumikhoz itt jellemzően nem csilivili alufelnit veszünk (annak ugyanis kurvára nem tesz jót a téli sózás), hanem klasszikus lemezfelnit. A szokványos méretekben kb. 30 euró darabja. Azaz 120 euró az “extra” beruházás, mint egyszeri költség. A komplett kerekek cseréje meg jóval olcsóbb, mint a gumik átszerelése (pl. centírozni sem kell, csak amikor a gumikat felszerelik a felnire...). Mellesleg az a férfiember, aki nem képes kb. negyed óra alatt 4 kereket átcserélni akár a ház előtt az utcán, az járjon metróval meg busszal. Vagy menjen a gumishoz/szervízbe és fizessen -úristen- 10-20 eurót az átcserélésért.
Az “antibreak” (wtf? :D), “antislip” elektronikának meg semmi köze a téligumi-nyárigumi kérdéshez. Egyébként ABS-nek meg ASR-nek hívják, amire gondolsz, bár egyes gyártók az utóbbira más elnevezést és rövidítést is használhatnak.
Az utolsó megjegyzésemet meg rohadtul nem értetted, bár nem lep meg. Arról beszélek, hogy a “minek a téligumi, én olyan kurva faszagyerek vagyok, hogy nyárival is kihúzom a telet” nagyokosok nem csak magukat szívatják adott esetben, hanem konkrétan engem is akadályoznak és az én életemet is veszélyeztetik.
És még egyszer: Miamiban, de NYC-ben, sőt Johannesburgban sem téma a téligumi. Nálunk viszont igen.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása