oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. szeptember 20. 06:30,  Határátkelő súlyos betegen 117 komment

2017. szeptember 20. 06:30 Határátkelő

Határátkelő súlyos betegen

Sokan vannak úgy, mint Mariann, aki 55 évesen, ápolónőként már nem tudott kijönni a fizetéséből, így kénytelen volt Ausztriában munkát vállalni. Aztán jött egy súlyos betegség, de tudta, nem adhatja fel, különben még egyszer nem tudna talpra állni. A mai egy rövid, de annál keményebb történet.

idosapolas_kezek_foto_pixabay_com_geralt_1.jpg

„Fiatalon lettem özvegy, 2 gyermekkel, albérletben, ápolónői fizetésből. Havi 31 napon minimum 12 órát dolgoztam 2-3 munkahelyen, amíg csak bírtam. Amikor 55 évesen éreztem, hogy betelt a pohár, elfáradtam, a helyzetem kilátástalan lett. 

Amit kerestem, az már nem volt elég semmire. Az adósságom már átgázolt rajtam. Albérlet, rezsi, bérlet és már nem is volt fizum. Az 55 év már semmire se jó, nem kellettem senkinek, ahova tudtam volna menni, ott én nem bírtam fizikailag. 

Jött a mentőöv 

Egy nap, 2011. február 6.-án az égiek az utamba sodortak valakit, aki szólt, hogy ha 3 nap alatt minden hivatalos papírt el tudok intézni, indulhatok Ausztriába egy idős 91 éves bácsit ápolni. 

Mentőöv volt a számomra. Pár szót tudtam csak beszélni, de meg akartam csinálni. Sikerült is, 3,5 évet velük éltem kéthetes váltásban. Megszerettük egymást. 

Tíz hónapig kemóztak 

Mire kezdtem megszokni a nyugalmat, és nem rettegtem a holnap miatt. 2012. november 13.-án kiderült, rákos vagyok. Műteni már nem lehetett, így maradt a kemó. Az orvosom adott 3 hónapot, ha erős vagyok is maximum 1 évet. 

Döntenem kellett, így 3 hetes váltásra álltunk át. A család támogatott mindenben, amiben csak tudott. 10 hónapig kemóztak és én közben kijártam dolgozni – kopaszon, sántán, de mentem. A család elfogadta a helyzetemet, a kinézetem, a gyenge fizikumomat is. 

A nagy élni akarás és a családom, a gondozottjaim és a barátaim hatalmas biztatása és támogatása sok erőt adott. Tudtam, ha megrogyok újra, már nem jutok ki dolgozni, otthon meg hajléktalan leszek. 

Ezért küzdöttem és imádkoztam mindennap, aminek az eredménye az lett, hogy talpon maradtam, tünetmentes lettem, miközben háromszor megoperáltak és 60 üveg kemót is legyűrtem. Ezt mind munka mellett, 3 hetes váltásban. 

Volt sokszor, hogy a kemó után aludtam egyet és hajnalban kocsiba ültem és indultam dolgozni. Vagy a műtét után 5 nappal már dolgoztam, a draint is én távolítottam el magamnak, meg naponta fecskendővel szívtam le a felesleges nyirokfolyadékomat este a szobámban. Magamat kötöztem és vigyáztam, hogy nehogy baj legyen. 

Csak azért is túléltem 

Legyőztem ezeket is és csak azért is túléltem. Azóta is tünetmentes vagyok. Az égiek nagyon vigyáznak rám. Gondoztam a betegeimet halálos betegen. 

Ma Ausztriában van a lakásom, mert itt olcsóbban tudok bérelni, mint otthon és dolgozom - 61 éves vagyok és még élek, dolgozom és várom, hogy nyugdíjas legyek. 

Köszönettel tartozom Józsinak, hogy akkor érkezett, amikor épp feladni készültem és a drága betegeimnek, a családomnak és a barátaimnak, akik mindenben segítettek, hogy legyen erőm élni, harcolni a halállal és dolgozni is egyszerre. 

Minden napnak örülök és bízom benne, hogy javítok a statisztikán és sokáig még boldog nyugdíjasként élhetek a hazámtól távol, az otthonomban, ahol nem kell rettegnem a holnap miatt.”

HÍRMONDÓ

Végletekben gondolkodunk 

A párizsi luxusapartmanok projektmenedzserétől a pincéren és farmmunkáson át az ausztriai szállodaigazgatóságig próbáltunk ma ajánlatokat keresni azoknak, akik külföldön képzelik el a jövőt.

Lassan már csak röhögni lehet a brit kormányon

Ha ilyen minisztereid vannak, semmi szükséged ellenzékre – alakíthatnánk át a klasszikus mondást barátokról és ellenségekről. Mindenesetre ami a brit kormányban zajlik, az lassan inkább hasonlít bokszmeccsre, mint közös politizálásra.

Nagyon vigyázz, ha Ryanairrel repülnél!

A fapados légitársaság ugyanis tömeges járattörlésekre kényszerül, mert még az év vége előtt ki kell adnia dolgozóinak a nekik járó szabadnapokat. A lépés már egy budapest-londoni járatot is érintett.

Tömegesen indulnak haza a határátkelők?

Komoly visszavándorlási hullámot vizionál egy nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég Nyugat-Európából Kelet-Közép-Európába. A Colliers International szakértői szerint ugyanis a határátkelés elérte a csúcspontját.

Nem vacakol, nagyot lépne egy finn város

Espoot eddig elsősorban a Nokia központjaként ismerték, és nyilván nem független a világcég központjától, hogy a finn város közölte: két éven belül be szeretnék vezetni az angol oktatást már az óvodától egészen a doktori képzésig.

(Fotó: pixabay.com/geralt)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria idősápolás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2912879152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2017.09.20. 06:46:40

hat ez valoban elkepeszto, ilyenkor elszegyellem magam, hogy en fele ennyire se tudnek igy helytallni.
A magyar egeszsegugyi dolgozoi fizetesbol pedig a parlamenti kepviseloknek kene megelni eletuk vegeig

Bredpitt Monika 2017.09.20. 07:11:47

Na, ebbol a posztbol lehet erot meriteni.

Sok boldogsagot kivanok.

Csodabogár 2017.09.20. 08:09:24

Ez kemény. További sok erőt és egészséget kívánok a posztolónak!

fasor6 2017.09.20. 08:16:28

Uristen! Lenyugozo a posztiro ereje, kitartasa. En meg milyen szerencses vagyok. Nagyon jo egeszseget es boldogsagot kivanok.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.09.20. 08:55:40

Ez tényleg kemény volt. Hosszú, békés életet a poszt írónak!

2017.09.20. 09:10:17

Erre mondja a müvelt angol, hogy speechless ... remélem, az itt kapott pozitiv visszacsatolások is adnak egy kis plusz erőt a poszolónak.

Asszonypajti 2017.09.20. 09:19:00

Fantasztikus kitartás! Több kolléganőm is jár ezen az úton, de még egészségesen is embertpróbáló feladat! Nem egy túl már az ötvenen, de csodálatraméltó az erő és a szakma szeretete, nagyon jó olvasni, hogy igenis meg lehet csinálni! Jó egészséget és teljes életet kívánok!

doktornoo 2017.09.20. 09:19:06

Uristen, kemo utan autozni es dolgozni :(

Herr Géza 2017.09.20. 09:26:22

Ha már Ausztria, ahogy Niki Lauda mondaná: Schapo!

tanato 2017.09.20. 09:27:01

Gratulálok én is a poszterinának és további ktartást kívánok!

DieNanny CH 2017.09.20. 09:29:17

Na, ez a kemény, nem a kád széle! Elismerésem, további jó egészséget, kitartást kívánok!

tanato 2017.09.20. 09:30:51

@tanato: Már csak 3 és fél év van a nyugdíjig ha nincs meg neki a 40 év munkaviszony,vagy hamarabb mint 3 és fél év ha ddig meglesz a 40 év-

lapetiteparisinne 2017.09.20. 09:41:13

Kevés ilyen poszt van itt, amely kapcsán egyforma mindenki véleménye- kívánunk egészséget, kitartást, nyugis/ boldog nyugdijas éveket.

Dikusz 2017.09.20. 09:58:14

Ugyanazt tudom írni, mint a többiek. Csodálatos, jó ember vagy.

Mrs. Clayton 2017.09.20. 10:11:20

@doktornoo: sajnos ilyen erre Angliaban is egeszen mindennapos. A regi berszamfejtonk is igy dolgozott. Reggel elment a kemora delutan meg jott berszamfejteni. Sajnos itt nem jar csak ugy tappenz, az allami kb 150 font hetente, abbol meg a rezsid se jon ki, sem a lakashiteled, vagy a berleti dijad.

Czidlina Ildikó · http://igyutazunkmi.blog.hu/ 2017.09.20. 10:17:45

Egy újabb megerősítés arra, hogy amire valóban szükségünk van, az megérkezik, ahogy a cikk írójának Józsi, az ausztriai munkával ;)

A kitartásért, az élni akarásért hatalmas elismerés, szerintem sokunknak adott kapaszkodót.
Nagyon köszönöm a cikket!!!!

London2009 2017.09.20. 10:28:35

Hosszu, boldog eletet es tartalmas, vidam nyugdijaseveket kivanok!

LittleG (uk) 2017.09.20. 10:28:48

@Mrs. Clayton: heti 80 lesz az...

Kirazott a hideg, sokkal sokkal kevesebbtol is nyavajgok es neheznek es igazsagtalannak erzem az eletet ....

le a kalappal!

2017.09.20. 10:43:13

@Mrs. Clayton: Hát tudod ... első világbeli, élvonalbeli ország, aztán a hivatalos felfogás meg, hogy dolgozz-vagy-dögölj-meg! Rohadtul nem szimpi. És még a németek munkamániások! - mondjuk, azok :D Viszont, volt ugye augusztusban az az idióta munkahelyi balesetem, aminek a vége munkáltatói szempontból 9 nap táppénz lett (kiirtak ugyan egy további hétre a klinikán, de azt a papirt viszont elsuvasztottam ;) ). A teljes fizetésem megkaptam arra az időszakra, és ki sem rúgtak, mert a hónap majd harmadát "héderelve" töltöttem. pedig megtehették volna, mert a próaidőm alatt történt.

LittleG (uk) 2017.09.20. 10:47:41

@LittleG (uk): legalabbis itt delen kb heti 80

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.20. 12:12:44

Az az utolsó bekezdés... édes Istenem. Hosszú, egészséges, anyagi gondoktól mentes nyugdíjaskort kívánok.

P.Elliot 2017.09.20. 12:18:10

Szegeny no, szerencsere ma mar tobb az esely a tulelesre, attol fugg hogy milyen rak volt, illetve mikor kerult orvoshoz.
Regen mindig azt hittem hogy a rak az egyenlo a halallal, a kemo meg azzal hogy az illeto olyan gyenge hogy a foldon hever de sok olyan rakost ismerek akik vegzik a munkajukat, elik az eletuket, kozben kemora jarnak es aranylag jol vannak, emlekszem amikor a szomszedom lanyanak volt rakja, valami a majan volt, az meg 8 evet elt akkor amikor 1 honapot josoltak neki, azert vannak ebben fejlodesek csak nem ugy tunik, maga a szo megremiszt mindenkit na meg a bizonytalan kilatasok.
Ez a no egyebkent magyar "gyogyszert" is szedett a vegen, az apja mondta hogy valami ottani teat / elmeselesre a celledam vagy valami ilyesmi lehetett/, nem tudta a nevet mert a lanya nem itt lakott/, hogy valaki ajanlotta, elvittek a gyogyszert az orvosnak itt aki azt mondta hogy teljesen mindegy hogy mit szed, mar nem lehet rajta segiteni olyan allapotban van, ha probalkozni akarnak, tegyek, o nem beszeli le roluk.
Meg 2 evig elt azzal a gyogyszerrel, az elso ev vegen az orvos bekerette a magyar gyogyszert hogy kozelebbrol megnezze, persze ez nem azt jelenti hogy ettol huzta tovabb hiszen szedte az amerikai gyogyszereit ami eleve 6 evet biztositt neki de ki tudja?.

A rak mar nem minden esetben vezet a halalhoz, egyre nagyobb aranyban lehet gyogyitani mar vagy tunetmentesse tenni es huzni tovabb.
A posztolonak sok szerencset kivanok a tovabbiakban is, vigyazzon magara, mi lesz ha eleri a nyugdijaskort? Hazamegy? Tud abbol a nyugdijbol berelni valami lakast otthon? Megelni? Vagy esetleg jobbak az eselyei Ausztriaban, jobb orvosi ellatas, valami segely, ilyesmi?
Nem artana ma ezt kivesezni hogy ilyen esetben melyik orszag mit tud nyujtani a letelepedonek, hol jobb, / otthon azert a csalad kozellete nagy pozitivum de van akinek a csalad is kinnt van/, mit es hogy lehet igenyelni, irja le mindenki a tapasztalalatat vagy azt hogy mit hallott ezzel kapcsolatban...
Szegeny posztolo, nagyon sajnalom hogy igy jart de tulelte. Nagyon nehez lehetett ott egyedul vegigvinni mert azert az is mas ha a csalad korulotte van.

P.Elliot 2017.09.20. 12:29:47

@Pink Petsch: Kirughattak volna? Dehat munkahelyi baleset volt!
Na, itt aztan ezt nem hagytak volna, az ugyved majd megmagyarazta volna a bironak vagy a munkahelynek hogy a kes tul eles volt vagy ellenkezoleg tul tompa, hogy nem volt lehetosege vagasmentes kesztyut hasznalni mert nem tartottak vagy a joisten tudja hogy mit de nem hagytak volna kirugni a dolgozot emiatt vagy jol megfizettettek volna veluk a balesetet.....
Egyebkent, emlekszel hogy beszelgettunk arrol a vagasbiztos kesztyurol? Na, megneztem a boltban, 20 dollaron felul volt, eleg merev, nem volt jo erzes hasznalni, nem is volt az en meretemben ezert nem vettem meg de fogom, van amikor valami olyan vagok hogy a kes elcsuszhat, na, aki ezzel megvagja a kezet az megerdemli a lotto fonyeremenyt vagy az ahhoz kozelito penzt amit ki is tudna verni a gyarto vallalatbol aki vagasmentesre hirdette.
Karvedot nem lattam de majd utananezek annak is, valoszinu hogy az is ilyen merevebb cucc.

Demi78 2017.09.20. 12:52:40

gratulalok es sok sikert!
Ebben a posztban van egy olyan mostani politikai kritika, hogy abba mar bele sem mennek. Ha egy apolononek betegen kell kulfoldon ervenyesulni par evvel a nyugdij elott, akkor ugyanmar, hagja meg a magyar kormany a kedves felmenoit.
(Remelem maradhat, nincs benne csunya szo)

2017.09.20. 13:09:46

@P.Elliot: Hm, nem ismerem az amcsi munkajogi törvényeket, igy nem tudom, hogy a próbaidő nálatok egyáltalán létező fogalom-e? Ezt most igy, tiszta tudatlanságból irom, viszont az "öreg kontinensen" (hogy modoros is legyek), a próbaidő azt jelenti, hogy minden különösebb indoklás nélkül, bármelyik fél azt mondhatja ezalatt, hogy "tschüss!". Szóval, megitélhették volna úgy is az idiotizmusomat, hogy ha én ezt, ha nem is havonta, de kéthavonta előadom, akkor ez a cégnek már nagyon nem rentábilis ... Viszont az is igaz, hogy nincs olyan konyha, ahova ne kellene ember, már tegnaptól. Ugyanis a túlórát hiába fizetik ki, az a pár tiz vagy száz euró nem sokat dob az ember magánéletén.
Egyébként utólag (mnnna, mikor máskor? :DDD), beszereztek, egy aprószemü, acél, tuti vágásbiztos kesztyüt. Felvettem párszor, viszont azzal eléggé nehézkes a munkavégzés ... igy inkább majd vigyázok. A kereskedelemben kapható általános védőkesztyük számomra használhatatlanok, mivel csak a kisebb sérülések ellen védenek, és nem profi alkalmazásra lettek kitalálva, hanem alkalmankénti, háztartási segédeszközként. Mellesleg, nézni szoktam ezeket a gasztro-"reality"ket .... a kamuzásból bepofázott profi-szakács-vagyok-x-éve mindig kibuknak a legelső totálnál, amikor látom a kezüket. Nincs olyan vérprofi szakács, akinek a kezén ne hagyna látható nyomot a szakma. ...

MRN 2017.09.20. 13:32:59

Nagyon megrázó írás, kívánok a posztolónak egészséges, boldog nyugdíjas éveket! Megküzdött érte.

2017.09.20. 13:39:20

@Demi78: Teljesen felesleges belemenned, mivel evidenciáról beszélsz. A személyelvü diktatúrák elsőként az oktatást és egészségügyet épitik le, mint a társadalmi "épitőkövek" kevésbé látványos darabjait. Helyettük, stadionokat épitenek, meg kisvasutat a kert végébe. Vagy éppen leromboltatnak teljes, történelmi városrészeket, hogy széles Victoriei sugárutat épitetthessenek, olyan ingatlanokkal, amelyekben soha senki nem lakott. Esetleg, tizmilliárdokat szórnak el olyan felesleges faszságokra, hogy az "ország első embere" a Budai várban hédereljen.

MRN 2017.09.20. 13:52:03

@Demi78: Most megint én leszek kikiáltva valaminek, de azt kell mondjam, hogy az ápolónők sajnos sosem voltak jól fizetve.
Ha egy hasonló eset mondjuk még az úniós csatlakozás előtt történik, akkor lehet, még Ausztirába se tudott volna menni dolgozni. Most kár azt mondani, hogy én örülök a helyzetüknek, mert nem, nincsenek kellően megbecsülve az egészségügyisek. Csak úgy gondoltam, ez is hozzá tartozik.
Egyet nem értek egyébként, hogy miért nem Ausztriában kezelték a posztolót, ha ott dolgozott, így még nehezebb lehetett, hogy még utazni is kellett a kezelések után.

2017.09.20. 14:02:57

@MRN: Mert valszeg a háziorvosa magyar volt, aki anno a posztolót további kivizsgálásokra küldte még Magyarországon. És hiába dolgozott Ausztriában (is), ki tudja mennyire fehéren, ha még jogosult volt a magyar tb-re és az általa biztositott kezelésre, a megszokás nagy úr ... no meg a magyar egészségügyben dolgozott évtizedekig, ismerősebb terep volt számára ezerszer, mit az osztrák rendszer. A megszokás nagy úr .. de a lényeg, hogy jó ideje tünetmentes, remélhetőleg elég sokáig, hogy élvezhesse igazán a nyugdijas évtizedeit is.

lapetiteparisinne 2017.09.20. 14:18:42

@Demi78: igen van benne rendszer- kritika - pedig nem is annak szánta, abszolut. De egyszeruen en nem is tudom, hogy nem szegyenli magat ... ( most majdnem leirtam konkretan ki, de - mindenki, aki ezért felelős, h ilyen az eü. Rendszer es ennyit keresnek benne emberek.
Nekem szerencsém volt- en előbb lettem beteg, ( mielőtt kijottunk) es lehetett műteni.. de akkor elgondolkodtam, h ha nem lett volna pénzem magán műtet/ magán orvosra- mar nem lennek itt, mert honapokkal későbbre voltak idopontok.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.20. 15:16:41

@Pink Petsch: (már dolgoztam egy ideje olyan beszélyes cuccok közelében, mint sütő és kés, eléggé tele voltam apróbb sérülésekkel, égésekkel, foltokkal, ugye, s egyszer el kellett mennem házidokihoz... gyengéden megtudakolta, hogy nem szándékosan vagdosom-e magam :-D)

2017.09.20. 15:33:08

@kisrumpf: A házidokid nem tudta, hogy konyhán melózól, mert akkor tutira nem kérdezett volna ilyet :DDD Most direkt megszámoltam ... a bal alkaromon van egy felületi vágás okozta sérülés, már csak nyomokban ... a jobb alkaromon, már csak kb. 7-8 centis az az égési sérülés, amit jó egy hónapja szereztem az egyik sütőnél (mellesleg, észre sem vettem akkor, csak rá pár napra, amikor éreztem, hogy érzékenyebb az alkaromon a bőr -mi-a-fasztól? :DDD). Egyébként mindkét mutatóujjamon enyhe bőrkemenyedés van állandó jelleggel , de ezt megfigyeltem a kollégáknál is ... ez a tipikus szakmai ártalom :DDD
Ezek csak a fő cuccok, mert kb. még vagy 7-8 kisebb szúrásnyomom van, vagy késhegytől, vagy konzerv-fedéltől ... nem, nem én vagyok ennyire béna ... a rutinosabb kollégák is naponta legalább 3-4-szer véreznek, pont mint én :DDDD

Dikusz 2017.09.20. 15:44:58

@Pink Petsch: még a végén kiderül, hogy titokban harcos szamurájamazon vagy, és csak ráfogod a szakácsságra:)))

2017.09.20. 15:51:38

@Dikusz: Nayaps, mondhatni rengeteg vérrel készül a napi menü :DDD Mellesleg tényleg, viszont, a vendégek szerencséjére az elháritásban is rutinosak vagyunk. Amint látom, hogy megvágtam, vagy megszúrtam magam, a deszka, amin dolgozom megy a mosogatóhoz, és a rajta levő cucc a szemétbe, akkor is, ha nem lett véres, sőt esélye nem lett volna, hogy véres legyen. Nem kockáztatunk ...
Egyébként, nem véletlen, hogy a vendéglátásban alkalmazott ragtapaszok szine undoritóan élénkkék ... ugyanis viszonylag kevés, mondhatni nulla kaja ilyen szinü ;)))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.20. 16:11:44

@Pink Petsch: ah, ez a poén, hogy tudta, mondanom kellett volna, bocs. Felettünk volt a rendelője, naponta jött kajáért, sokszor ki is szolgáltam (ez még egy deli pultos időszakom volt). Utána mondtam is, hogy de hát láthatja, hol mivel melózom, nem csoda hogy így tele vagyok. Az első sérülésemet egy ügyetlenül feltépett banánosláda okozta, ma is megvan, 18 év után, fehér csík a karomon... de jobbára csak égési hegek, forró zsír, stb, késes alig. Ugye, én inkább sütök,

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.20. 16:14:34

@Pink Petsch: ah, ez a poén, hogy tudta, mondanom kellett volna, bocs. Felettünk volt a rendelője, naponta jött kajáért, sokszor ki is szolgáltam (ez még egy deli pultos időszakom volt). Utána mondtam is, hogy de hát láthatja, hol mivel melózom, nem csoda hogy így tele vagyok. Az első sérülésemet egy ügyetlenül feltépett banánosláda okozta, ma is megvan, 18 év után, fehér csík a karomon... de jobbára csak égési hegek, forró zsír, stb. - késes kevesebb, mivel én inkább sütök. Ja és a könyököm kék-zöld, beverem sokszor, nagyon kicsi a konyhám :-)

2017.09.20. 16:24:43

@kisrumpf: Akkor meg mamlasz volt :D
Hm, én imádom a meleg konyhát ... elméletben ... gyakorlatban meg látom, mi van, oszt inkább faszául elvagyok a hideggel (ami nem zárja ki, ugye a sütőhasználatot :DDD) Legalábbis a mostani helyemen ... egy bolgár-kommandó, egy kibaszott egomán chef de partie-val. 3 hónap alatt kétszer ugrottunk egymásnak olyan szinten, hogy azt mondta, akkor a séfnek szól legközelebb ... mondtam szóljon, ha akkora pussy, hogy egy jungkochhal nem bir el a hideg-konyháról, meleg-konyhás chef de partieként ... hát, szóljon csak .. legfeljebb kiröhögi a séf :DDD Oszt kussban maradt, de én ilyen bandával nem akarok együttdolgozni közelebbről ... pedig a melegkonyha jobb lenne ... de per pillanat inkább elvagyok a hidegkonyhás spanyol chef de partiemmal, aki normálisan, emberi hangon kommunikálja az elvárásait.

DieNanny CH 2017.09.20. 16:44:29

@P.Elliot:

"A rak mar nem minden esetben vezet a halalhoz, "

Így van, egyre kevesebbszer vezet ahhoz.
Sőt, MINDEN 2000 után született ember életében legalább egyszer meg fog betegedni rákban. Ami ma már egyáltalán nem egyenlő a halálos ítélettel.
:-)

blackhairlady 2017.09.20. 16:47:23

Az ember sokkal tobbet kibir mint amit gondol magarol, ha baj van. Ezt mar en is megtapasztaltam.
Nagyon hosszu es nagyon boldog eletet kivanok a posztolonak!

LittleG (uk) 2017.09.20. 17:03:58

@Pink Petsch: errol egy film jut eszembe (aminek a cime meg sehogyse), ahol Mel Gibson meg fiatalon es lofrizurakal mutogatja a sebei nyomait egy csajnak, az meg Mel-nek az oveit. Persze haloszobajelenet felvezetojekent :)

2017.09.20. 17:06:37

@DieNanny CH: Hm, én még úgy tanultam, hogy a rák, azaz bármilyen kóros, rosszindalatú sejtburjánzás kialakulásának esélye az egyes egyednél, elsősorban genetikai cucc. Persze, készakarva rá lehet játszani, a csernobili reaktort nyalogatva, de azért, ha az őseid közül 4-5 generáción keresztül egyiket sem a (bármilyen) rák vitte el, akkor neked sem lesz túl sok esélyed rá.

2017.09.20. 17:07:25

@LittleG (uk): Hm, engem már Mel Gibsonnál elvesztettél ... :DDD

LittleG (uk) 2017.09.20. 17:15:50

@Pink Petsch: (hangosan felvihogtam a reaktoros reszen, szerencsere a kolleganom, mar hazament :P)

de amugy meg szerintem csaladi history nelkul is sok a rakos megbetegedes.

Nekem egy nagymamamnak volt (el is vitte..), de ha nem lett volna, akkor is az lenne az egyik titkos felelmem, hogy egyszer engem is megtalal. Es en nagyon nem vagyok optimista szerzet, ugyhogy nagyon remelem a tuleles nem a hozzaallason mulik.

(Anyukam onkologian dolgozott, meselt...)

LittleG (uk) 2017.09.20. 17:17:29

@Pink Petsch: miert? annyira nem szereted? vagy epp ellenkezoleg?

2017.09.20. 17:29:07

@LittleG (uk): Még szerencse ;)
Biztosan anyud több egyedi esetet ismer, én csak tényleg azt mondom, amit anno, még 2000 előtt tanitottak a témában ;) no meg, a saját a családi történetemet, azaz egyedi esetemet: 4 generációra viszamenőleg tudom, hogy miben hunytak el a közvetléen rokonaim, igy statisztikailag az a legvalószinübb, hogy egy szivinfarktus visz el, vagy az a német úriember. Rákbeteg egy sem volt ... persze, attól még lehet, hogy én nyerem meg majd a genetikai lottót, miszerint az egyik oldalági 5-öd unokatesóm leukámiában hunyt el ... de akkor már inkább a stroke, vagy az a német faszi ... komolyan .. gyorsabb.

2017.09.20. 17:29:48

@LittleG (uk): Hm, maradjunk annyiban, hogy nem a szivem csücske ;)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.20. 17:32:22

@LittleG (uk): éppen Angliából láttam a legdurvább reklámot e téren: három kislány ül egy farönkön, háttal a nézőnek, s a fejük fölé ez van írva: doctor - lawyer - cancer.

@Pink Petsch: szerencsére nálunk csak kisebb viták voltak a konyhában, viszonylag jó volt a banda.

2017.09.20. 17:37:05

@kisrumpf: Végeredményben nálunk sem gáz a helyzet, és szerintem a csávó csak bepróbálkozott, hogy mit engedhet meg magának velem szemben, de ennek ellénére, a kisfaszom dolgozzon közvetlenül együtt egy ilyen egomán pöccsel! :D

2017.09.20. 17:43:29

@kisrumpf: Mondjuk, ez attól lehet, már az én személyes hozzáállásom, hogy a saját chef de partiemat is elküldtem a kurvaanyjába, érthetően angolul, amikor a 417 vendéges monstre-megszállás alatt valamit másként akart, amit nekem előző nap a séf mondott, hogy úgy csináljak, ahogy tettem. A konyhában a séf és sous-séfek a keresztapák, ha valamit közvetlenül mondanak az embernek, akkor az úgy van. Ha meg balhé van miatta a chef de partieval, akkor rendezzék le a maszkulin egójukat egymás közt. Leszarom.

Manka88 (törölt) 2017.09.20. 19:02:31

Sok boldogsagot, eröt, egeszseget, anyagi biztonsagot. Az egiek is kedvelik!;)

never again 2017.09.20. 19:02:35

Én ezt a posztot megkönnyeztem. Kívánok neki még hosszú és boldog életet, egészségben, szeretetben!
Ilyen történetek mellett elcsendesedik az ember :'-(

DieNanny CH 2017.09.20. 19:54:23

@blackhairlady:

Ez így van. Én is ezt tapasztaltam.
:-)

2017.09.20. 20:28:24

@DieNanny CH: Hm, mondjuk, csak akkor, ha nincs más választási lehetősége. Én már most el tudom képzelni életemben azt a pontot, amikor tutira inkább függönyt kérnék, mert a vége az lesz, csak gázosabban.....

2017.09.20. 21:09:59

@DieNanny CH: Hm, nézd, nekem még fgy tanitották az "elavult" 2000.-ik év előtti tanáraim, hogy de, elsősorban az .. és azóta sem olvastam semmifél, ezt hitelesen megcáfoló tanulmányt ... már a különböző ráktipusok kialakulásának okáról. Egyelőre, ha nem tévedek nagyon nagyot, és nem maradtam le valami tényleg korszakalkotóról, de pl., az emlőrák kialakulásának a veszélyét olyan 70%-osra tippelik a szakemberek olyan nőknél, akiknél a családjukban már előfordult ez a betegség. Egyértemülen, eddigi tudásunk szerint, legalábbis a genetikai hajlandóságra vezetik vissza a betegség bármilyn formájának a kialakulását, és nem valamniféle környezetri vagy életmódbeli következménynek, ami ellen mondjuk tudatosan tehetne az egyén.
Tudtad egyébként, hogy egyedül a tüdőrákosoknak nincs szimpátia-szalagjuk a nagy-álságos-hánynom-kell-tőlük-rák-kampányban? Mert az idióta, hülye, unatkozó picsák, akik ezt az egész értelmetlen szalagosdit elkezdték a mai napig azt hiszik, hogy a tüdőrákért egyedül a dohányzás tehető felelőssé, igy aki abba hal bele, a saját sara... meg a kurva anyjukat, az érzéketlen, tudatlan kottonszökevényeknek! Igen, kurvára felbassza az agyamat minden alulmüvelt picsa-társaság, különösen akkor, amikor a 29 évesen tüdőrákban elhunyt volt osztálytársam temetésén kellett részt vennem. Aki életében nem dohányzott. De sajnos neki, ezt dobta a genetikai lottó ... :( (Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy az egyik gyerekkori barátnőm férje is volt ... rohadtul gáz az ilyen helyzet... )

erkölcsi hulla 2017.09.20. 21:11:55

Egy tisztességes és haszonos szakmával, ami megerőlető fizikumilag és szellemileg is, nem lehet normálisan megélni, sőt éhen lehet dölgeni mellette. Egy HR-es csótány meg megkeres nettó 250-et, és mereszti a seggét. MInden tiszteletem az ápolóké.

M. Péter 2017.09.20. 21:53:16

@DieNanny CH: " MINDEN 2000 után született ember életében legalább egyszer meg fog betegedni rákban. "
Tehát a 2000 után születetteket a vonat sem üti el, az áram sem csapja agyon, amíg nem volt rákjuk?

Csodabogár 2017.09.20. 22:06:12

Van egy régi orvos haverom, neki mindig az volt a teoriája, hogy valamikor mindenki kap rákot, legfeljebb megussza és előtte meghal. Nos ő most 88 éves, él és virul, ráknak semmi nyoma.
Sajnos az én két emberemnél se volt senki rákos a felmenők közül és ők mégis.....:-((( Férjem még 60 éves se volt.Nem ivott, nem dohányzott, sportolt, nem volt kövér stb.

M. Péter 2017.09.20. 22:09:10

@@Pink Petsch: MRN: Az EU-n belül ha valaki más országban dolgozik, mint ahol él, mindkét országban jogosult lehet orvosi ellátásra a szükséges papírok kitöltése után.

2017.09.20. 23:07:46

@DieNanny CH: @Csodabogár: @Pink Petsch:

"Sőt, MINDEN 2000 után született ember életében legalább egyszer meg fog betegedni rákban."

Nahát, ma tök nem akartam hozzászólni, mert csupa morbid dolog jutott eszembe, de látom, hogy magától is erre kanyarodott a beszélgetés. Meg vagyok könnyebbülve.

Egy barátommal beszélgettem, amikor a második gyereküket várták. Ő mondta, hogy ez az egész terhesség és szülés dolog mekkora misztikus, ijesztő varázslatnak tűnik, az emberek abszolúte nem tudnak róla semmit, amíg nem érintettek, meg vannak rémülve, tanácstalanok, holott a gyerekszülés a világ legtermészetesebb dolga, a szó szoros értelmében mind így kerültünk ide.

Csak valamiért nem beszédtéma, és így az embereket felkészületlenül éri.

A halál ugyanez. A világ legtermészetesebb dolga, csak nem beszédtéma, ezért misztikusnak látjuk meg furának.

A helyzet az, hogy mindannyian, de tényleg mindannyian pont így fogunk járni, mint a hölgy (akinek egyébként kitartást és sok szerencsét kívánok). Oké, nem szó szerint fogunk mind kemóra járni, de nyilván sokan igen, aki meg nem, annak lesz más. Ez az élet rendje.

Be lehet mákolni persze az álmomban meghalok dolgot, de A) valószínűleg akkor is lesznek addigra olyan betegségeid, amit még most nagyon ijesztőnek tartanánk, és B) akkor meg végignézed, ahogy a hozzátartozóid halnak meg vért kakálva. Ez ilyen, megúszni ezt a dolgot nem lehet.

Mindig van ez az izgulás a randizásnál, meg az első szexnél, hogy de mit fog szólni a kis hurkáimhoz, meg nem túl fura színű-e a nemiszervem, de nekem évek óta az a csajozós dumám, hogy babám, ne törődj a hurkákkal, ha minden jól meg kettőnk között, végignézheted, ahogy meghalok. Ó, és bemutatnád a szüleid? Ők azok az emberek, akikkel néha együtt ebédelünk majd, aztán rákot kapnak és meghalnak, és nekem ott kell lennem, ugye?

Na így. Engem egyébként közismerten imádnak a nők. Is.

Meg látom mindig ezeket "ráktúlélő vagyok" pólókat, főleg ex-leukémiás gyerekeken meg hasonlókon. És minden empátiám és jókívánságom az övék (tényleg), de mégis mi a tökömet "élt túl"? Haladékot kapott, ennyi. Olyan dolog, hogy "túlélés", nem létezik.

... és tényleg állati nagy megkönnyebbülés, hogy ti hoztátok fel, szuper! :)

cicavirag 2017.09.20. 23:11:48

Kedves poszterina, lenyűgoző az erőd! További jó egészséget kívánok és hosszú, boldog, nyugdíjas éveket

LittleG (uk) 2017.09.20. 23:31:20

@Pink Petsch: mikor valaki azt mondja, gyűjts emlékeket, azt senki nem veheti el tőled, nekem is az a német csávó jut eszembe, hogy dehogynem...

LittleG (uk) 2017.09.20. 23:34:59

@kisrumpf: durva :( a másik titkos félelmem, hogy a lányomat kell végignéznem... azt nem is utdom, hogy lehet... extrán felkavar, mikor rákos gyerekekről látok fényképet, és még nem is az érint legrosszabbul, mikor kórházi ágyon csövek lógnak ki belőlük. Egyszer láttam egy képet, ami örökre belém égett.

Egy anya posztolta állítólag, a kb 10 éves kopasz gyerekéről, aki a fürdőben, pelenkában a kagylóba kapaszkodik és hányingerrel küzd

:( :( :(

bocsi

igyekszem nem tovább rontani a kedélyeket..

LittleG (uk) 2017.09.20. 23:40:54

@Pink Petsch: én nemrég a fb-n tudtam meg, hogy egyik gyerekkori, kb velem egyidős szerelmem is elment nemrég... :(

meg egy régebben életerőtől duzzadó fiatal, okos, jóképű, sármos volt egyetemi tanárom, aki a végére a felére fogyott...

LittleG (uk) 2017.09.20. 23:45:53

@Nagy kámpics: és te nem félsz a haláltól vagy csak igyekszel poénnal elütni? tényleg érdekel. mert állítólag vannak, akik nem félnek. csak ezt nehéz elhinni. szerintem ők saját magukat is becsapják. még egy pársejtű is menekül, ha veszély fenyegeti, szerintem minden élőbe bele van kódolva a Mentsd az irhádat, a Nem akarok megszűnni és igenis fél tőle..

Dikusz 2017.09.20. 23:58:38

@LittleG (uk): Tökéletesen igazad van. Közelről láttam ezt két nagyon közeli hozzátartozómnál, egyszerre...
Arra jöttem rá, hogy könnyen állítja az ember azt, hogy én nem félek, de amikor a kapu előtt áll, bizony harcol ellene. Lehet látni az ismeretlentől való félelmet, és nem tudunk segíteni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.21. 00:03:20

@LittleG (uk): no az aztán a durva dolog. A beteg kicsik. Senkinél sem sétagalopp, de egy kicsi gyereknél...ugh. Amúgy sem tudom, az ember azt a folytonos gyomorszorító aggodalmat hogyan tudja átvészelni. A férjem végignézte a húga halálát, s ugyan tréfás kedvű ember de azóta nem tud - s akar - poénkodni úgy a halállal, mint Kámpics. Nekem már nem is titkos félelmem, ahogy múlnak az évek, úgy aggaszt egyre jobban, a higyan és a mikor, mind jobban foglalkoztat. Csak azt remélem, hogy nagyobb kellemetlenségek és magunk alá szarás nélkül tudunk majd elmenni. Az esély kicsi, de drukkolok.

2017.09.21. 00:03:58

@LittleG (uk): Egen, az a nyomorult Jürgen, vagy hogy is hivják .. ez a legnagyobb kibaszás, mellesleg, nem a rák. Mert már a közepe táján sem marad annyi saját akaratod, hogy akkor inkább felkösd magad, nemhogy a végére ...
Egyébként, én nem félek a haláltól, nincs mitől... de a módját majd magam szeretném megválasztani,-hacsak nem hirtelen jön, ami még jobb- ezért Jürgen, vagy az a másik német faszi, húzzon a búsba!

2017.09.21. 00:20:00

@LittleG (uk):

"és te nem félsz a haláltól"
"minden élőbe bele van kódolva a Mentsd az irhádat, a Nem akarok megszűnni és igenis fél tőle"

Ööö, pff, nem tudom.
Nem, nem hinném, hogy félek a haláltól. Nem nagyon szoktam ezen gondolkodni (már a halál tényén), azt hiszem, sikerült elfogadni (vagy legalább nyugtázni, felfogni), hogy van, mint egy csomó más kellemetlen dologét: például hogy aranyere lesz az embernek, meg hogy el kell járni végbéltükrözésre, és hogy nem is olyan sokára eljön az idő, amikor már senki sem akar velem flörtölni az utcán.

Ezek lehangoló dolgok, de hát félni azt éppenséggel nem félek tőlük.

Amitől viszont egyenesen rettegek, az a kontrollvesztés és a szenvedés. A haláltól nem félek, a meghalás folyamatától nagyon is, ha úgy tetszik.

A sajátomtól is, de igazából a környezetemben lévőkétől még jobban. Amit írtam feljebb, az sajnos igaz: azt szoktuk pozitív forgatókönyvnek tekinteni, ha az ember sokáig él, szóval tkp az a pozitív forgatókönyv, hogy az ember végignézni, ahogy a szerettei meghalnak, és igen, az ember látni fogja az anyósát meghalni (ez vagy jó, vagy rossz, mindenki döntse el maga). Ha elég sokáig él, akkor a gyerekeit is.

Ami át is vezet oda, hogy én nem hiszem, hogy nagyon sokáig, és főleg nem örökké élni jó. Vagy annyira leválasztod magad érzelmileg mindenről, hogy már nem is vagy ember, vagy állandóan szomorú vagy. Legalábbis így képzelem. Vannak itt nálam öregebbek, majd megmondják.

Mindenesetre ebben különbözünk a pársejtűektől, mi értjük, mi történik körülüttönk, és például tudunk öngyilkosak is lenni. Amiről jut eszembe, mint mondtam, szerintem az egészben a kontrollvesztés a legrosszabb. Nagyon remélem (és feltett szándékom), hogy én személyesen öngyilkos leszek, és egy idális világban minden ismerősöm is öngyilkos lenne. Félre ne érts, nem holnap, meg nem rosszkedvből, hanem mert legalább egy icipici kontroll meg méltóság marad. Nagy rajongója vagyok az öngyilkosságnak meg az eutanáziának. Sőt, tkp a kivégzéseknek is. Ott ugyan nincs kontroll, de legalább tiszta, világos ügy.

Hobbim egyébként, hogy kivégzéses videókat (meg baleseteket, rablógyilkosságokat, szívinfarktust) nézek a neten, és az emberek nagyobbik része egyáltalán nem menekül. Igen, a kutya menekülne, a tengeri csillag is, de mi emberek vagyunk, értjük, mi történik, felesleges vergődni. Nem is nagyon szoktak.

Egyébként lefejeződni lényegesen kellemesebb halál, mint rákot kapni. Nem hiszem, hogy bárki boldog lenne, amikor megtörténik vele (legalábbis nem szoktak annak tűnni), de jobb/kellemesebb/gyorsabb. Ha alá lehetne írni valahol, én tuti azt választanám, hogy kivégezzenek, mint a klasszikus, "normál" utat, ahogy az öregemberek meghalnak.

Ó igen, rettegek tőle. És mégis meg fog történni szó szerint mindannyiunkkal. K.rva nagy szopó az egész, és rohadtul megalázó és méltatlan, ha engem kérdezel.:)

2017.09.21. 00:39:59

Egy biztos, gyerkek, mgszületni sokkal nehezebb és undoritóbb volt, mint meghalni lesz. Gondoljatok csak bele a "születés csodájába", hogy az gyakorlatilag mit is jelent, miken is kellett átküzdened magad a napvilágig ... hacsak persze anyut nem császározták ... még jó, hogy a memeóriánk akkoriban az aranyhalétól is elmaradt. Nos, meghalni ennél könnyebb lesz, és kis szerencsével, sokkal tisztább.

Dikusz 2017.09.21. 06:48:55

@Pink Petsch: @Nagy kámpics: Mindkettőtöknek igaza van nagyon is. Mint az előbb utaltam rá, hogy végigkísértük az egyik ilyen betegségben szenvedő édesapám útját. Nem mennék bele, vannak itt azt hiszem olyanok, akik ilyen betegekkel (is) foglalkoznak, talán a posztoló is. Pinki azt hiszem az egyiket te is közelről láttad, ugye?
Nem válogat ez a két betegség sem, nem kímél gazdagot-szegényt, bárki belekerülhet. Mindent elveszít az ember ilyenkor, fájdalmas látni, hogy épülnek le. Az egykor ragyogó elmével rendelkező, szeretettel teli emberből hogy lesz testileg lelkileg roncs.
Azt hiszem egyikünk se azt akarta mondani, hogy -pl itt a rák- nem fájdalmas. Inkább azt, hogy a jól körülírt két betegségtől fél igazán az ember, ami magában egyáltalán nem fájdalmas, csak annyi betegség járul mellé, ami viszont igen. És egyáltalán nem csak az idősek betegsége...

Mégegyszer mondanám, itt csak azt írtam le, hogy -legalábbis én- ettől félek igazán.

Pop40 2017.09.21. 08:34:07

Minden elismerésem.

DieNanny CH 2017.09.21. 09:06:29

@M. Péter:

:-)

Igen, ez bennem is felmerült, hogy mondjuk 19 évesen repül az autójával egy szakadékba, tehát nincs lehetőség megtapasztalni, vajon igaz-e a fenti állításom.

Tehát térjünk vissza a témára 2100-ban.
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.21. 09:46:04

@LittleG (uk): www.youtube.com/watch?v=cNOsA4nH8yE

nem, nincs lófrizura sem (bár végül is mi számít annak?), meg sunázás se a végén... :D
Kebel Gibzon és René Russo, utóbbi gyönyörű kis bestella volt, manapság kb nagymama lehet...Kár ezért a rohadék öregedésért.

LittleG (uk) 2017.09.21. 10:19:20

@Dikusz: :( engem eddig szerencsére elkerült az, hogy közeliét kelljen végignézzem (nagymamámmal sajnos nem tartottuk a kapcsolatot, utólag tudtuk meg)

persze, ágyban, párnák közt halni meg volna jó, de nem akárhogy. szépen, elszenderedve. Ha úgy nem megy, akkor inkább hirtelen, essek össze az utcán oszt csókolom.

Pedig nemrégig még azt mondtam, hogy nem szeretném, ha felkészületlenül érne, tudjak elbúcsúzni stb.

De inkább felkészületlenül, mint kínok közt. Egy rokonom (kb. velem egyidős) már azt kérte az anyukájától, hogy nyomja a fejére a párnát, ne szenvedjen tovább.... (ez egész kevesebb, mint egy évig tartott)

Kár, hogy nem sok beleszólásunk van. Amerika bizonyos államaiban engedélyezik, hogy meadass magadnak egy halálos injekciót, ha pl. halálos beteg vagy, de csak akkor mikor még teljesen ép vagy szellemileg. Egy lány pár éve meg is tette ezt, oda költözött abba az államba, agydaganata volt és mikor úgy látta, csak rosszabbodik, 29 évesen inkább a halált választotta. Előtte szépen elbúcsúzott mindenkitől..

LittleG (uk) 2017.09.21. 10:20:15

@LittleG (uk): nekem erre az utóbbire azt hiszem, nem lenne bátorságom, mert mi van ha mégis meggyógyulnék?

Mikor már biztos, akkor meg már nem lehet ezzel élni, mert jó eséllyel nem vagy már teljesen beszámítható.

LittleG (uk) 2017.09.21. 10:21:15

@kisrumpf: hm, vajon milyen arányban múlnak ki az emberek kevés szenvedéssel illetve sokkal?

LittleG (uk) 2017.09.21. 10:23:23

@Pink Petsch: volt egy film Iris Murdoch írónő életéről (Kate Winslet játszotta), Alzheimere volt azt hiszem és az írásán vette észre, hogy épül lefele, először csak nem találta a legmegfelelőbb szavakat, a végén már hálóingben bóklászott el a búsba..

LittleG (uk) 2017.09.21. 10:33:44

@Nagy kámpics: igen, sehogy se jó, se sokáig élni, se keveset... Ahogy telik az idő, egyre többet gondolok arra, hogy basszus, egyre kevesebb van hátra, és sok szempontból a szarabbik fele vár rám (tíz éve még nem fájt (ennyit) a derekam, nem tapadtak így a kilók, nem voltak ráncok a szemem körül stb.)

Az is igaz, hogy 11 éve még nem volt egy imádott gyerekem, 12 éve férjem, 13 éve majdnem meghaltam, azelőtt meg tele voltam pattanással stb :P

Érdekes, hogy bírod az ilyen videókat nézni. Eddzeni akarod magad, hogy szokjad, bírjad a témát, a látványt?

DieNanny CH 2017.09.21. 10:36:42

@Pink Petsch:

(Nemrég olvastam egy cikket, hogy mivel megnőtt az orálisan szekszelők (sic!) száma, ezzel egyűtt nőtt a férfiak között a gégerákosok száma... De ez csak egy cikk.)

LittleG (uk) 2017.09.21. 10:37:08

@geegee: na, már a memóriám se a régi :) (de tényleg amúgy, régebb kívülről fújtam telefonszámokat, most a sajátomból is csak az egyiket tudom).

Lófrizura ami olyan, mint a sörény, nem ér véget a hajvonalnál, de nem is igazán hosszú - ott csüng a nyakéba egy kis haj, de lehet erre is rosszu emlékszem és egész más sérója volt a színésznek :)

Emlegettem már egy könyvet (Stumbling upon happiness, de egyáltalán nem nyálas, ahogy a címből gondolhatná az ember), ott írja (érdekes kísérletek leírásával), hogy igazából ahogy emlékszünk valamire, az tuti nem úgy volt. Még az sem, hogy milyen ízű volt valami.

DieNanny CH 2017.09.21. 10:50:05

@Dikusz:

"könnyen állítja az ember azt, hogy én nem félek, de amikor a kapu előtt áll, bizony harcol ellene. "

Várjál, az egyik nem zárja ki a másikat!
Attól, hogy nem félek tőle, nem azt jelenti, hogy várom a megérkeztét! Hogy keresem a találkozás lehetőségét!

Ez olyan, mint az elektromos áram. Nem félek tőle, de kerülöm a vele való találkozást.

Szóval, ha nem is félek a haláltól, attól még bekapcsolom a biztonsági övet, egészségesen élek, és körülnézek a zebra előtt.
Ha én mindent megteszek, hogy éljek, akkor a halálom más(ok) kezében van, azt meg nem tudom befolyásolni.
:-)

DieNanny CH 2017.09.21. 10:54:35

@LittleG (uk):

Asszem Svájcban is engedélyezett.

2017.09.21. 12:45:47

@Latcho Drom:

"Szüleid még élnek, igaz?"

Igaz.
(Ámbátor nincs/nem olyan a kapcsolatom velük, hogy a haláluk megadja azt az insightot, amit szerinted meg kéne adnia. Feltételezem, ezért kérdezted.)

2017.09.21. 13:13:24

@LittleG (uk):

"Érdekes, hogy bírod az ilyen videókat nézni. Eddzeni akarod magad, hogy szokjad, bírjad a témát, a látványt?"

Ez is biztos benne van, de egyébként a szó eredeti értelmében nagyon érdekesek, tágítják a látókört, perspektívát adnak, ilyesmi. Olyanok, mint egy david attenborough sorozat.

Az abortuszellenesek szoktak például az abortuszról videókat mutatni, és szerintem abszolút érdemes legalább egy ilyet megnézni, ahogy a PETA-sok meg a vágóhidakról, a pacifisták meg a napalmban összeégett vietnámi kislányról, és ezekkel szerintem mind-mind érdemes kicsit megismerkedni, hogy az ember valamivel többet tudjon/értsen a világból.

Például konkrétan a lefejezős videók kapcsán: van/volt most ez a migráncshelyzet, ugye, és egészen fura kérdéseket szoktak feltenni egyesek, például hogy valaki miért nem marad harcolni a hazájáért, és hogyan lehet menekült, ha egyszer van okostelefonja.

Ezekkel nem is az a baj, hogy nincs igazuk, hanem hogy maga a kérdés teljesen idióta, a tények totális nem ismeretén alapul. És érdekes, mert pár klikkel arrébb megnézhetne 20 perc isis-propagandavideót / ottani felvételt, ami egyáltalán nem jelentené, hogy szükségképpen ő maga is migráncssimogatóvá válna, de az biztos, hogy ilyen alulinformált kérdéseket a továbbiakban nem tenne fel. (Remélem, ez nem hangzik nagyon pökhendien.)

Vagy voltak, ugye, a 2006-os zavargások bp-en, és egy csomó olyan vélemény volt akkor, hogy bele kéne lőni a tömegbe. Mármost megint csak néhány klikk megnézni, hogy hogy néz ki a gyakorlatban, amikor valahol belelőnek, vagy belehajtanak tankkal, vagy valakit agyonvernek, és nem egy szívderítő látvány, és ha valaki már látta, akkor lehet, hogy többet nem mond ilyet.

Vagy a west balkán tragédia után értetlenkedtek sokan, hogy hogyan lehet, hogy valaki összetapos valaki mást, miért nem hajol le érte? Hiszen ők voltak már rockkoncerten meg pogóztak, mégis mindig figyeltek egymásra (ez volt a kedvencem). És az összetaposós balesetek is elég gyakoriak, tényleg nagyon könnyű képbe helyeződni, hogy az ilyen hogyan zajlik, és akkor máris nem teszünk fel ilyen kérdéseket (de ami talán még fontosabb: a jövőben lesz esélyünk észrevenni, hogy mely helyzetek azok, amelyekbe mi nem akarunk besétálni, azért ez sem olyan kis dolog).

A példákat baromi sokáig lehetne folytani. Szerintem hozzáad és érdekes és fontos, hogy az ember ne zárja el magát a valóságtól, és én mindenkinek javaslom, hogy nézzen néha meghaló embereket, mert akármilyen furán hangzik, szerintem totál építi a jellemet.

2017.09.21. 13:20:46

@Dikusz: @DieNanny CH:

"könnyen állítja az ember azt, hogy én nem félek, de amikor a kapu előtt áll, bizony harcol ellene. "

Ez nem feltétlenül igaz. Viszonylag gyakori öregember-jelenség, hogy az utolsó pár évükben csak ülnek/fekszenek valahol, és várják a halált. Ahogy az öngyilkosság által egyik leginkább veszélyeztetett korcsoport is a 70 felettieké (csak ez valamiért nem közismert, nem a közbeszéd része).

Azt hiszem, korábban beszélgettünk már itt a HÁ-n róla, hogy vajon mikor jobb meghalni, amikor még van miért élned, vagy amikor már nincs. Ez is egy olyan dilemmája alighanem az életnek, amire nincs jó válasz, egyik rosszabb, mint a másik. :)

Latcho Rom 2017.09.21. 13:49:53

@Nagy kámpics: Nekem se volt szoros, nemcsak a fizikai távolság miatt.

Tudod mit mondott John Cleese a halálról, amikor megkérdezték hogy fél-e?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.21. 14:33:34

@Nagy kámpics: bár minden porcikám tiltakozik ellene, de igazad lehet. Nővér barátnőm állítja, hogy másképp néz az életre, mióta ott volt pár haldokló mellett. Ettől függetlenül inkább nem nézek haldoklókat.

Arthamyr 2017.09.21. 15:40:31

@Pink Petsch: Ez max. akkor megy, ha "időben" megoldod magadnak. Most még nem késő... És holnap sem lesz. De 10 év múlva? És 50 év múlva?

Arthamyr 2017.09.21. 16:01:44

Amúgy nem tudom, ezektől a betegségektől/haláltól hogy félhet egy még (!) egészséges ember előre. Elsősorban azért, mert nem értem, hogyan lehet hosszú ideig félni. Nem vagyok különösebben bátor ember (sőt, inkább gyáva vagyok), és féltem már jópárszor életemben, de minden esetben viszonylag hirtelen keletkező, nagyon intenzív érzés volt, ami aztán elmúlt amint a fenyegetés megszűnt vagy _amint a szervezetem adaptálódott az elkerülhetetlen vészhelyzethez, és elfogadtam a bekövetkező kellemetlen eseményt_.
Volt mind rákos/mind agyilag leépülő közeli rokonom (az egyik fizikailag volt képtelen elhagyni az ágyat, a másik meg nem tudta ellátni magát, fejletlenebb volt már, mint egy pár éves kisgyerek), láttam mindkét esetet. Egyik sem jó, nincs preferenciám ezek közül. Viszont nem fogom félelemben leélni az életem, mert az utolsó pár évem jelentős eséllyel egy kínhalál lesz (vagy mert a szeretteim kínhalálát kell végignéznem)...

Dikusz 2017.09.21. 18:19:24

@kisrumpf: Valóban igaza van @Nagy kámpics:-nak.

Neked is. Nem megyek pl közlekedési balesethez (más az, ha szükség van a segítségemre) a bámészkodó tömegbe. Lát az ember a TV-ben éppen elég balesetet, tüzet, esetleg a környezetében volt már súlyos beteg, nem szükséges ahhoz ilyen témájú filmet megnézni, hogy tudja miről van szó.

Az élet ad olyan helyzetet -amit senki nem szeretne megélni-, hogy előbb-utóbb bizony kerül olyan helyzetbe, hogy lát idősebb hozzátartozói révén igen betegeket.
Nekem a közelmúltban volt ebben részem, nem egy. Ha nem muszáj, és nem tudok segíteni, akkor nincs szükségem arra, hogy ilyen filmeket nézzek.

Erdősné Kiss Marianna 2017.09.21. 19:06:38

Probaltam egyénileg válaszolni mindenkinek de elvesztem a tömegben. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek az együtt érzését. Jól vagyok és ugy élem az életem hogy mindennap boldog akarok lenni. Atértékelődött az életem. Hálás vagyok mindenért. Mindenkinek jo egeszséget és noldog életet kivánok.

DieNanny CH 2017.09.21. 20:59:05

@Nagy kámpics:

Ja, én ebben nem az idősekre gondoltam.

Mariann78 2017.09.22. 17:26:32

@Arthamyr: Ne érts félre nem kötekednék de ha anyukám ( a poszt iró) bele törődött volna abba hogy meg fog halni 3 hónap múlva valószínű meg is halt volna. Az a beteg aki nem harcol az meghal sajnos ez igy van. Ő harcolt nem is keveset , mellette voltunk végig csináltuk együtt. Nem az összkép amitől megijed egy haldokló hanem a mindennapoktól . Várni a halált , ez mindennél rosszabb. Sőtt nem is igazán a halál amitől fél egy haldokló hanem hogy már nincs ideje tovább. És annyi minden van még és nincs ideje. Anyukám is az időt kergette. 1 nap alatt akart 50 évet élni. Na ez az ami tönkretesz egy haldoklót. Mi igyekeztünk mindenbe támogatni de nem volt egyszerű. Amit nem élünk meg a saját bőrünkön azt nem tudjuk milyen.

Erdősné Kiss Marianna 2017.09.22. 17:53:22

@Mariann78: te tudod milyen is ez a harc és ennek már sose lett vège. A rettegés mindennap ott van az èletemben. Pròbàlok mindennap tervezni dolgokat cèlokat tűzök ki hogy legyen miben bìzni oèrt legyem értelme felkelni. A kèt lànyom tudja csak igazán milyen az amit èrzek.

Mariann78 2017.09.22. 18:55:42

Sziasztok
Végig olvastam a posztot és minden betűje újra élt bennem. Elsírtam magam, pedig nem vagyok sírós...az emlékek előjöttek.
A posztoló az édesanyám és a cikkből az kimaradt hogy mind ezek mellett van egy súlyos cukorbeteg húgom ,aki ebben az időben csinálta a jogosítványát és az ezzel járó stressz miatt, állandóan összeborult a cukor-háztartása. Így állandóan mentő járt nálunk. Neki még ezzel is meg kellett birkóznia, a saját betegsége mellett, hogy vajon a lánya ...a gyermeke, fel kell reggel vagy álomba hal meg. Mai napig nem tudom hogy tudta végig csinálni. És nem az volt az elviselhetetlen hogy tudta meg fog halni hanem a mindennapok. Amikor leborotváltuk a haját....az első paróka kiválasztása...a rengeteg ,eredménytelenül, kipróbált gyógyszer...... a tervek hogy most akkor mit hova, mi hol van mit kell elintézni,....A szülinapom amit sírva ünnepeltünk......a beszélgetések arról amikor ő már nem lesz, amit az ember nem is akar hallani ,de a gyerekeivel meg kellett tenni ezeket a beszélgetéseket...ami szerintem egy anyának borzalom ....és az orvos arca sose felejtem el ahogy ránk nézett....ő már fejben eltemette anyut...... volt úgy mi szóltunk az orvosra hogy váltson stílust mert még itt van és él.
Ezek azok a dolgok amik a történetét kiegészítik hogy nem csak a kemoval munkával kellett birkóznia hanem mindennel. Ő egy állandóan élni akaró, örökmozgó energia bomba , és egyszer csak azt mondták neki nincs tovább.
Meg küzdött a sárkánnyal és nyert. Az orvosa azt mondta az ő betegségével még senkit nem műtött, mivel még senki nem élte túl.
Furcsa volt olvasni azt amit megéltünk és szeretném ha ezt,még az unokáknak is elmesélhetné :) :)

csenerezi 2017.09.22. 18:56:04

A legjobbakat kívánom!!!!!

P.Elliot 2017.09.22. 19:14:37

@Mariann78: Milyen rakja volt anyukadnak?

Dikusz 2017.09.22. 19:30:29

@Mariann78: őszintén kívánom, hogy élje is meg édesanyád az unokái születését.

Mariann78 2017.09.23. 11:30:37

@P.Elliot: Gyulladásos mellrák. Mire megállapították neki hogy ez az... addigra 4. stádiumban volt. Agresszív rák fajta ami nagyon gyors lefolyású. Az a baj hogy általában ezt a fajta rákot későn veszik észre és általában senki nem éli túl pont ezért. 6 hónap - 1 év amíg élnek a betegek a vizsgálat után. Nálunk is eszméletlen sok vizsgálat volt mert nem voltak benne biztosak hogy ez az.

Mariann78 2017.09.23. 12:37:41

@Dikusz: Köszönöm. Kergetjük az időt és imádkozom mindennap hogy az unokáit még megérje

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.29. 04:31:54

@LittleG (uk): Aham, haha... :-)
Lófrizura alatt aszittem hogy a lófakat érted.Mint a régi viccben, hogy lófarkas kislány keresi hasonló adottságú férfiak ismeretségét...De nem akartam elterelni a gondolatmenetet...
:-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása