oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. augusztus 26. 06:30,  Itt az angliai álom vége? 71 komment

2017. augusztus 26. 06:30 Határátkelő

Itt az angliai álom vége?

A brit statisztikai hivatal nyilvánosságra hozta a legfrissebb migrációs adatokat, melyekből kiderült, hogy három éve nem volt ilyen kevés tartósan letelepedő külföldi a szigetországban, mint a márciussal zárult 12 hónapban. De mit jelent mindez valójában?

Te is Nagy-Britanniában élsz? Hogyan látod a helyzetet? Menni vagy maradni? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nagy-britannia_lengyelek.jpg

Abban nagyjából mindenki egyetért, hogy a rendkívül alacsony szám elsősorban annak tudható be, hogy visszaesett az Európai Unió kelet-közép-európai tagországaiból érkezők száma.

A BBC elemzését jegyző Dominic Casciani azt írta, hogy a tavaszi parlamenti választásokat megelőzően rengeteg kelet-európai munkavállalóval beszélt, és noha érezni lehetett a Brexit okozta idegességet, egyáltalán nem volt az a benyomása, hogy ők az első fapadossal haza szeretnének utazni. 

Ugyanakkor a friss adatok elég jó, átfogó képet adnak a több ezer, vagy tízezer egyéni döntésről, amit a szigetországban élő uniós munkavállalók meghoztak. 

A nettó bevándorlás (ez ugye a be- és a kivándorlás adatai közti különbség) ugyanis a népszavazás óta jelentősen zuhant. Míg 2016 márciusában (tehát a Brexit-referendum előtt) 330 ezer volt, addig most 246 ezer, ami három éves negatív rekord. 

A brit statisztikai hivatal becslése szerint ennek a csökkenésnek a kétharmadát az uniós állampolgárok, ezen belül is leginkább a kelet-közép-európai munkavállalók adják. 

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy miközben kevesebben érkeznek, mint a megelőző 12 hónapban, a korábbinál jóval többen döntöttek úgy, hogy a maguk részéről elegük volt a nagy-britanniai életből. 

Mi a helyzet a magyarokkal? 

Itt érdemes egy kicsit kitérni a magyarokra, annál is inkább, mert talán meglepő módon, az ő számuk nőtt az Egyesült Királyságban. Nem is keveset, hiszen míg 2015-ben 80 ezren, addig tavaly már 91 ezren voltak az országban, döntő többségük (82 ezer ember) Angliában él, és ezen belül rengetegen (28 ezren) Londonban. 

Az más kérdés, hogy minek köszönhető ez a növekedés. Az egyik lehetséges magyarázat, hogy sokan megpróbálják kihasználni az utolsónak tűnő alkalmat arra, hogy munkát vállaljanak és letelepedjenek. 

A másik elmélet szerint a növekedésben annak is szerepe lehet, hogy a tavaly nyári népszavazás után egyre többen igyekeznek regisztrálni magukat az országban, hogy az esetleges Brexit esetére bebiztosítsák magukat, és maradhassanak az országban. (Erről részletesebben itt olvashattok.)

Da szvidányija 

Ha közelebbről megnézzük az adatokat, azt látjuk, hogy a kelet-közép-európai országokból 62 ezren intettek búcsút a briteknek, és 26 ezerrel kevesebben érkeztek. 

A 2004-ben csatlakozott országok (ide tartozunk mi, magyarok is) esetében a visszaesés még szembetűnőbb. Míg 2016 márciusáig 39 ezerrel többen érkeztek, mint távoztak, addig egy évvel később a különbség már csak 7000 volt, ami gyakorlatilag elhanyagolható. 

A londoni King’s College professzora ennek kapcsán azt mondta a BBC-nek, hogy most először látszik stabilizálódni a helyzet, ami egyben azt is jelenti, hogy a szigetország elvesztette korábbi vonzerejét. 

„A 2004-es csatlakozás óta most először statisztikailag elhanyagolható a nettó bevándorlás ezekből az országokból. Ráadásul az új munkavállalóknak szükséges regisztrációs adatok is 12 százalékpontos esést mutatnak az uniós állampolgárok esetében április és június között az előző év azonos időszakához képest” - emelte ki Jonathan Portes professzor. 

„Mindez megerősíti, hogy a Brexitnek már a konkrét kilépés előtt is jelentős hatása van a migrációs folyamatokra” - tette hozzá. 

Pénzkérdés 

Persze hiba lenne hosszú távú következtetéseket levonni, figyelmeztet a statisztikai hivatal is, azt viszont érdemes megvizsgálni, milyen egyéb hatások állhatnak a feltételezett Brexit-effektus mögött. 

Ott van például a brit font árfolyamának kérdése. Az esés nyilván fájdalmas a briteknek is, de azok sokkal jobban megérzik, akik azért mentek a szigetországba dolgozni, hogy az ott megkeresett pénz egy (kisebb-nagyobb) részéből az otthon maradt családjukat támogassák. 

Márpedig nekik nagyon nem mindegy, hogy egy font 6 vagy 4,6 zlotyt ér, márpedig nagyjából ekkora volt az árfolyamesés tavaly június óta. Nyilván forintban is. 

Arról nem is beszélve, hogy közben a kelet-európai régióban (éppen az elvándorlás miatt) elkezdtek emelkedni a fizetések, legalábbis egyre több hiányszakmában – azaz a Brexit mellett immár két, erősen anyagi természetű érv is szól az angliai munkavállalás ellen. 

A kormány győzelme, vagy így alakult? 

Ha már így alakult, a brit kormány persze próbálja kihasználni az adódó lehetőséget, és a saját stratégiai győzelmeként beállítani a fejleményeket. Éppenséggel szüksége is van rá a nyár eleji félresikerült választást követően. 

A Migrationwatch UK elnöke is azt hangsúlyozta, hogy ez egy komoly lépés a nettó bevándorlás csökkentésében, de azért jórészt a dolgok szerencsés összejátszásának köszönhető. 

„A csökkenő migráció mögött elsősorban az áll, hogy 100 ezerről a felére esett vissza az érkező kelet-európaiak száma. Nem lenne szabad, hogy ez elhomályosítsa a tényt, mely szerint a bevándorlók száma még mindig az elfogadhatatlan évi 250 ezer fő” – mondta Lord Green. 

Arról sem szabad elfeledkezni, hogy az Európai Unión kívülről érkező bevándorlók jóval többen vannak, évente mintegy 180 ezer főről beszélhetünk, márpedig a migrációnak ez az a része, amit a kormány eddig is kontrollálhatott volna – hogy nem tudta, vagy nem akarta, ezen éppen el lehet vitatkozni.

HÍRMONDÓ

Irány Skandinávia (meg Ausztria)! 

Svédországba keresnek házvezetőnőt, de mehetsz lovasiskolai gyakornoknak Dániába és még számtalan egyéb lehetőség is vár rád – nem csak északon, hanem jóval közelebb is. Nézzük csak!

Zseniális kiállás a határátkelők mellett 

Sajátos módon tüntetett egy német szupermarket-lánc a külföldről érkezett munkavállalók mellet. Az Edelka egyik üzlete meglehetősen drasztikus lépésre szánta el magát. 

Év végéig megoldhatják a külföldi munkavállalás gondját 

Legalábbis ezt ígérte a francia köztársasági elnök, miután találkozott román kollégájával Bukarestben. Emmanuel Macron szerint szinte biztos, hogy az év végéig sikerül megállapodni a kiküldött munkavállalókról szóló európai uniós jogszabály módosításáról. 

Deportálással fenyegettek nagy-britanniai határátkelőket 

Durva körlevelet küldött a brit belügy mintegy 100, Nagy-Britanniában egyébként teljesen törvényesen tartózkodó uniós állampolgárnak. Ebben azzal fenyegették őket, hogy deportálják, ha egy hónapon belül nem hagyják el az országot. 

Jobban szeretjük az EU-t, de nem eléggé 

Érdekes kettősség jellemzi az Európai Unió megítélését: miközben az elmúlt egy évben valamennyit javult a megítélése, jól láthatóan ezzel együtt is bizalmi válsággal küzd a határain belül.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4612779870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.08.26. 07:22:20

Ugyanúgy özönlenek,jobb a semminél.

Shanarey 2017.08.26. 07:27:19

"Arról sem szabad elfeledkezni, hogy az Európai Unión kívülről érkező bevándorlók jóval többen vannak, évente mintegy 180 ezer főről beszélhetünk, márpedig a migrációnak ez az a része, amit a kormány eddig is kontrollálhatott volna – hogy nem tudta, vagy nem akarta, ezen éppen el lehet vitatkozni"

Ebben a cikkben ennyi a lényeg, a többi csak bűvészkedés a számokkal.

M. Péter 2017.08.26. 09:10:38

Egy kis helyesbítés, a statisztika nem a tartósan letelepedőket számolja, hanem azokat, akik 1 évnél tovább szándékoznak maradni. Nem korrigálják azzal, hogy ténylegesen mi történik. Ha valaki egyetemre jön egy 3 éves bachelor fokozatot szerezni, az bevandorlónak számít, de ha egy félév után kirúgják és elmegy, akkor azt úgy számolják, hogy egy nem bevándorló távozott. Fordítva is van, egy barátom eredetileg csak egy 3 hónapos nyelvtanfolyamra jött, és már 21 éve itt dolgozik.

nyuszigonosz 2017.08.26. 09:22:37

Sajnálatos elírás a lenti ismertetöben: EDEKA német üzletláncról van szó. A konkrét üzlet, ahol ez a hétvégén volt az Hamburg Hafencity- ben van.

Edelka üzletlánc nincs. Mégis kétszer így van van a rövid szövegben. :-(

2017.08.26. 09:52:52

@nyuszigonosz: Milyen érdekes, hogy nekem is pont ez szúrt szemet az angilia poszt alatt :DDD

vándor madár 2017.08.26. 09:58:35

@nyuszigonosz: "Edelka üzletlánc nincs."

Mikor szüntették meg?

"Die Edeka-Gruppe (Eigenschreibweise: EDEKA) ist ein genossenschaftlich organisierter kooperativer Unternehmensverbund im deutschen Einzelhandel. Zur Edeka-Gruppe zählen die Edeka Zentrale AG & Co. KG und die sieben Regionalgesellschaften (Großhandelsgeschäft) und deren Regiebetriebe (Filialen), ..."

de.wikipedia.org/wiki/Edeka

Az üzletlánc (vagy áruházlánc) olyan, több egységből álló kiskereskedelmi hálózatot jelent, amelyet vagy azonos vállalat (vállalatcsoport) üzemeltet vagy franchise szerződés teszi lehetővé illetve kötelezővé az azonos vagy hasonló arculatot.

hu.wikipedia.org/wiki/%C3%9Czletl%C3%A1nc

M. Péter 2017.08.26. 09:58:52

@Shanarey: Tényleges letelepedési engedélyt főleg családegyesítési célból vagy 5 év munka után lehet kapni. Vannak befektetők, menekültek és egyebek, de a számuk sokkal kevesebb. Mind a családegyesítést, mind a munkavállalási engedélyt jelentősen megszigorították, de szerintem kevesen gondolják azt, hogy egy brit állampolgár ne hozhassa magával a külföldi házastársát. Munkavállalási engedélyt pedig olyan állásra adnak, amelyre a munkaadó nem talál megfelelő emebert. Szeretném tudni, hogy Lord Green belegyezne abba, hogy bevándorló orvos vagy nővér kezelje, vagy inkább meghalna az elveiért?

2017.08.26. 10:03:46

@vándor madár: Khm, HA ezt benézte, ahogy te is. Az ajánlóba EDELKA szerepel, és nem EDEKA, ami valóban a létező üzletlánc neve. Az a plusz L, az ... :)))

vándor madár 2017.08.26. 10:40:31

@Pink Petsch: "Az a plusz L, az ... :)))" Igen, köszi. Ez igaz, de nekem az a véleményem, hogy akkor nem az a válasz, hogy Edelka - így kisbetűvel, mert EDEKA mindenhol nagybetűvel van írva - üzletlánc nincs, hanem figyelmeztetjük a szerzőt, aki valószínű nem járatos ez ügyben, hogy bocsi, de egy kis elírás történt.
Mi lenne itt, ha elkezdenénk már egyetlen betű elírásán is lovagolni?

Shanarey 2017.08.26. 10:46:35

@vándor madár:

Szövegértés?

EDELKA nem létezik, EDEKA viszont van. El írták kétszer is.

Shanarey 2017.08.26. 10:52:17

@M. Péter:

Ezt most nem tudom miért írtad nekem, de sebaj.

Engem az érdekel hogy az EU-n kívüliekkel miért nem foglalkoznak ugyanolyan hatásfokkal mint az EU-s bevándorlókkal. Nem az átlag EU-s akar robbantgatni, gyilkolni, hanem azok akik az EU-n kívülről jönnek. Mielőtt félreértenéd, a harmadik világra gondolok, nem az EU-n kívüli Európai országokra.

Muscari 2017.08.26. 10:56:31

@Shanarey: pont en is be akartam idezni. Miert rajtunk akarjak elverni a port, es nem ezzel foglalkoznak?
Lattam egyszer errol egy reszletesebb statisztikat, ami nagyon szemet szurt, az a csaladegyesites volt. Evente kozel 40 ezren jonnek ilyen cellal, harmadik orszagbol. A legnagyobb kategoria meg a diakok, de azt valahogy nem akarjak annyira korlatozni.

Shanarey 2017.08.26. 11:05:06

@Muscari:

Azért mert az úgy PC. A diákok pedig fizetnek a tanulásért így az pedig üzlet.

Muscari 2017.08.26. 11:14:05

@Shanarey: akkor a diakokat valahogy kulon kellene szamolni szerintem. Ha le akarjak szoritani a bevandorlast evi 100 ezer ala, akkor tokon szurjak magukat, mert ez meg a tanulni ideerkezok szamanal is kevesebb.

Shanarey 2017.08.26. 11:17:11

@Muscari:

Már tökön szúrták magukat, ám ezt hivatalosan senki sem látja. A munkaadók annál inkább.

gabors 2017.08.26. 14:42:21

meg nem olvastam le de hetvegere brexit ???

Herr Géza 2017.08.26. 14:48:16

@vándor madár: Mi a gond? Edelka valóban nincs, EDEKA van. És ettől eltekintve a cég igen gubancos felépítésű, de az biztos, hogy az említett akciót a cég egy üzlete, az EDEKA Böcker csinálta Hamburgban. Ami annyit jelent, hogy ez egy franchise üzlet, ami a Böckerék (család, egy ember?) tulajdonában van és ez az ő egyéni akciójuk. Maga az EDEKA viszont mögéjük állt, azaz helyeselték az akciót. De nem egy üzletlánc központi akciójáról van szó. A többi stimmel, ahogy mondani szokás...

nyuszigonosz 2017.08.26. 14:56:33

@vándor madár: Hát, ha vetted volna fáradtságot az egész hozzászólásomat elolvasni, akkor láttad - olvastad volna mit és hogyan írtam.

A Há cikkben van kétszer is kisbetüvel és elírva egy nagyon ismert üzletlánc. Szóval erre mertem figyelmezteti a szerzöt.
Te meg berakod az egész wikipédiát nekem: minek, én ismerem az EDEKA üzletláncot, és csupa nagybetüvel írtam. :-)

Nekem úgy tünik, hogy te vagy az, aki lovagol akármin, anélkül, hogy elolvasná, konkrétan mi az, amin lovagol.

Még jó, hogy @Pink Petsch:

és @Shanarey: elmondták neked, miröl is volt szó. Mindkettönek köszönöm. :-)

DieNanny CH 2017.08.26. 17:22:06

@nyuszigonosz:

Nekem is fura volt az "l" benne, de azt hittem, én tudom rosszul. Aztán mégsem. :-)

VT Man 2017.08.26. 18:08:14

@Shanarey:
"Engem az érdekel hogy az EU-n kívüliekkel miért nem foglalkoznak ugyanolyan hatásfokkal mint az EU-s bevándorlókkal."

Gondolom, mert az rasszizmus lenne.

Brix 2017.08.26. 18:08:22

Angliai àlom soha nem volt, valójàban...Ha màr valaki egyszer az USA- ban élt, akkor làtja az ordító különbségeket az életszínvonalban...Persze, 2004 utàn ők nyitottàk meg a munkaerőpiacukat először, így nagyon kedvelt célorszàg lett...Voltak azért sokan , akik szép karriert futottak be odakint, főleg a kezdeti években, de mégtöbben hazajöttek csalódottan...Ma màr csak nyelvet tanulni, vagy munkatapasztalatot szerezni lehet leginkàbb, de " meggazdagodni" egyre kevésbé lehet...

Shanarey 2017.08.26. 18:22:31

@VT Man:

Mi abban a rasszizmus, ha nem akar olyanokat beengedni, akik nem fogadják el az UK törvényeit, és gettókba tömörülnek, mert az asszimiláció avagy integráció náluk szitok szó, na meg városok jó hírét rombolják azzal ahogy élnek s amit tesznek. Nem mellesleg az eddigi terroristák származását tekintve nem éppen EU, és főleg nem kelet Európaiak voltak.

arncht 2017.08.26. 18:26:53

A kepzett eus polgarok helyett majd kaptok kepzetlen pakikat, afrikaiakat, kozelkeletieket.

Szaktanár 2017.08.26. 18:56:19

@Brix: "Angliai àlom soha nem volt, valójàban...Ha màr valaki egyszer az USA- ban élt, akkor làtja az ordító különbségeket az életszínvonalban..."

engem, mint olyasvkit, aki már élt a UK-ben, és talán elmegy a USA-be később, érdekelne, ha tudnád a különbségeket pár mondatban prezentálni, köszönettel

Szaktanár 2017.08.26. 19:05:23

@arncht: sokan állítják, h pont ez utóbbiakkal van végletesen tele az angolok töke, csak az ilyesmit nagyon nem PC kimondani, ezért az elfojtott érzelmeiket a k-európai fehérekre irányítják

flydomi 2017.08.26. 19:17:03

Itt érdemes egy kicsit kitérni a magyarokra, annál is inkább, mert talán meglepő módon, az ő számuk nőtt az Egyesült Királyságban. Nem is keveset, hiszen míg 2015-ben 80 ezren, addig tavaly már 91 ezren voltak az országban, döntő többségük (82 ezer ember) Angliában él, és ezen belül rengetegen (28 ezren) Londonban. 

Hát azért azt se lehetne mondani,hogy sok.Mert 9 ezerel nőtt 2 év alatt,szinte egyenlő a nullával.Mellesleg úgy,hogy a többi EUs bevándorlóhoz képest ez a szám semmi.

Jossarian 2017.08.26. 19:52:13

Pedig nagyon egyszeru, a harmadik vilagbeli bevandorlok nem jelentenek konkurenciat az oslakossag szamara es elvegzik olcson a rabszolgamunkat, hisz erre szulettek. Igy van ez (majdnem) mindegyik fejlett orszagban, nem csak NagyBritanniaban...

Sir Galahad 2017.08.26. 19:52:21

Ez egy folyamat kezdete. A nyugati munkaerő-piac lassan zárul a keletiek előtt. Ha évtizedekre tekintünk vissza, a mostani időszak kivételes. Már nem sokáig lehet szidni az aktuális magyar kormányt azért, mert vannak, akik élnek a nyugati munkavállalás lehetőségével.

Szaktanár 2017.08.26. 19:52:30

@flydomi: ezzel nem értek egyet, sztem két év alatt 9 ezres növekedés a magyar lakosság számarányát és azt a tényt tekintve, h mo-ról magas az ausztriába/no-ba emigrálók száma is (tehát ennyivel is csökken mo populációja, csak éppen nem angliáé nő vele), azért nem olyan kevés

Brix 2017.08.26. 20:33:28

@Szaktanár: A mentalitàs teljesen màs az USA-ban. Ott sokkal nyitottabbak, optimistàbbak és befogadóbbak emberek, mint az UK- ban. Keresett szakmàval többet is lehet keresni, és a keresetekhez képest olcsóbb a sajàt ingatlan megszerzése. Az életmód lazàbb, és jobb érzes bevàndorlónak lenni, mint " hideg" angol tàrsadalomban. Kijutni szinte lehetetlen, " csúcs diploma" hiànyàban vagy amerikaival való hàzassàgkötés nélkül...Talàn a zöldkàrtya lottó....

Brix 2017.08.26. 20:33:35

@Sir Galahad: Olyan soha nem lesz, hogy " lezàrul" a nyugati orszàgok munkaerőpiaca. Mivel a fejlett kapitalizmus nem az orszàgok teljes bezàrkózàsàról szól. Gyanítom, hogy aki nagyon akar , az le fog tudni telepedni UK- ban , a teljes Brexit utàn is. Egyébként önmagàtól is csökken a kelet- európai bevàndorlàs ...900 fontos fizetésért , egy 5 fokos hideg raktàrban dolgozni, màr csak a romàn\ bolgár munkaerőnek üzlet...A jövőben még tovàbb fog csökkeni a bérkülönbség Európa nyugati es keleti fele között...

Shanarey 2017.08.26. 20:40:00

@Jossarian:

Tényleg nem jelentenek konkurenciát, mert az én tapasztalatom szerint a többségük nem éppen Sztahanov leszármazottja, vagyis úgy áll oda a munkához hogy más is odaférjen, akkor is ha az a munka egy emberre van kitalálva. Az meg egy külön érdekesség hogy majd mindegyik céges alkalmazott akar lenni, és nem pedig ügynökségi melós, ám azt nem értik hogy ahhoz hogy ez teljesüljön, nekik is tenni kell valamit, vagyis keményen dolgozni.

gabors 2017.08.26. 20:43:43

@Szaktanár: "engem, mint olyasvkit, aki már élt a UK-ben, és talán elmegy a USA-be később, érdekelne, ha tudnád a különbségeket pár mondatban prezentálni, köszönettel "

szemelyes velemeny de ami UK "kozep osztaly" az kb munkanelkuli szint az usa-ban ... (persze ez nagyon fugg hogy HOL az usa-ban )

gabors 2017.08.26. 20:46:31

@flydomi: "Mert 9 ezerel nőtt 2 év alatt,szinte egyenlő a nullával" most tenyleg hulye vagy vagy csak megjatszod ?? ... ez 10% !!! kicsit tobb de hagyjuk ... mondjuk hogy csokkentik a fizetesed 10% akkor is egyenlo lesz a nullaval ???

gabors 2017.08.26. 20:51:49

@Brix: " A mentalitàs teljesen màs az USA-ban. Ott sokkal nyitottabbak, optimistàbbak és befogadóbbak emberek, mint az UK- ban." nagyjabol egyetertek de azert hozza kell tenni hogy ez azert hely fuggo ... nem tudom te hol szerezted ezt a tapasztalatot ...mert nem mindenhol van ez igy ...

keleti/nyugati parti nagyvarosok teljesen igy van .. .delebbi nagyvarosok hasonlo de csak ha feher/europai vagy .. delebbi kisebb varosok mar lehetsz feher is de ez mar akkor sem igaz ... hacsak nem te vagy a helyi mondjuk korhaz vezeto sebesze :-)))

ha mas a tapasztalatod ird meg

Szaktanár 2017.08.26. 20:53:23

@Brix: köszönöm a választ, de azért mégis ízekre szedném :)

"A mentalitàs teljesen màs az USA-ban. Ott sokkal nyitottabbak, optimistàbbak és befogadóbbak emberek, mint az UK- ban."

nem tudom, h ezt h kell érteni, és sosem éreztem magam kirekesztve az angolok által londonban. ami az amcsik mentalitását illeti, elég sokat ismerek, sztem pont ugyanolyan felszínesen érdeklődők, mint az angolok, de sokkal érzelem vezéreltebbek náluk.

"Keresett szakmàval többet is lehet keresni, és a keresetekhez képest olcsóbb a sajàt ingatlan megszerzése."

bár én sosem jártam arrafelé, azért abból, amit hallottam, azt mondanám, ezt állama válogatja. van, ahol olcsóbb az élet, van, ahol drágább.

"Az életmód lazàbb, és jobb érzes bevàndorlónak lenni, mint " hideg" angol tàrsadalomban."

én sosem éreztem magam rosszul az angoloknál, nem volt részem elutasításban. mondjuk azért nem is a tipikus magyar "hol lehet okoskodni kicsit" mentalitást képviselem, így azért vmivel könnyebb beilleszkedni.

"Kijutni szinte lehetetlen, " csúcs diploma" hiànyàban vagy amerikaival való hàzassàgkötés nélkül...Talàn a zöldkàrtya lottó...."

ha szabad tudni, nálad melyik opció játszik?

Szaktanár 2017.08.26. 20:53:27

@gabors: na, ez érdekesen hangzik, kifejtenéd röviden?

skye8 2017.08.26. 21:30:56

Mar el sem olvasom a brexites posztokat, annyira zavarosak. Valaki felvilagositana hogy konkretan mi tortenik a munkaeropiacon, bevandorlas teren? Szuletett torvenyes megoldas Hogy a bevandorlast jobban szabalyozzak vagy az exodus amirol a cikk ir valami altalanos paniknak tulajdonithato?

2017.08.26. 22:00:50

@skye8: felvilágosítást szeretnél?
Impossible :-)
A britek sem tudják, nemhogy mi

M. Péter 2017.08.26. 22:40:03

@Shanarey: Mert te idéztél az írásból.

Az átlag nem EU-s szintén nem akar gyilkolni, a manchesteri robbantó és a parlamenti merénylő pedig egyenesen Angliában született. Az EU-s bevándorlással az volt a baj, hogy Blair nagy uniós lelkesedésében kinyitotta a nagykaput, és az idegengyűlölők most a kilépésben látják az óriási lehetőséget, még ha tönkre is teszi az ország gazdaságát. Nyugodt lehetsz, ezek a nem EU-sokat is utálják, legföljebb a fehér bőrű kanadaiakat, ausztrálokat, új-zélandiakat látják szívesen.

M. Péter 2017.08.26. 22:41:59

@Brix: Trump megválasztása is a nagy nyitottságot mutatja.

Brix 2017.08.26. 22:50:54

@Szaktanár: Én màr éltem az USA- ban , akkor H1B munkavízummal jutottunk ki , a feleségem révén. De ez màr több mint 10 évvel ezelőtt volt. Ott két àllamban is éltem, így azért elég sok tapasztalatot gyűjtöttem a kinti létről. Az emberek elég felszínesek , de valahogy sokkal vidàmabb az élet afelé, mint az UK-ban. Mindez persze szubjektív tapasztaltokon alapul...De, aki màr volt mindkét orszàgban az tudja miről beszélek...Nekünk anno Anglia nem jött be...Az emberekben kifejezetten előítéleteket éreztem, főleg vidéken, ahol valódi angolok éltek...Összességében valahogy jobban működik az az orszàg és az emberek szemmel làthatóan jobban élnek.

Brix 2017.08.26. 22:50:57

@gabors: Én éltem déli és északi àllamban is. Észak sokkal felvilàgosultabb, és műveltebb mint a dél, nagy àtlagban. Pl. Cleveland- ben a néger hajléktalannal tudtam beszélgetni 56-ról, vagy tudta ki az a Pege Aladàr...Délen a fehérek sem tudnak semmit...

Shanarey 2017.08.27. 01:48:03

@M. Péter:

Igen, Angliában születtek, de számukra az integráció, s az Angol törvények elfogadása ellentétes a vallásukkal, de akkor miért engedték be az őseiket?

somlobodog 2017.08.27. 09:03:26

@Szaktanár: nincs olyan hogy az usaban általánosan. Allamonkent vagy inkább régiónként más és más. Kivéve persze a szolgáltatásokat:) mert pl meki meg dd és társai ugyanaz mindenhol. Az ingatlanarak a fizetésekhez képest meg nem hiszem hogy alacsonyabbak a brit vagy az amerikai vidéken illetve a nagyvárosokban. Nincs olyan hogy ingatlanarak az usaban kategória. Itt ny drága mint a dög. Nyilvan LA vagy SF is. De pl ahogy korábban egy kommenttars írta Houston és környéke sokkal olcsóbb. Arizona is, stb... És igen, ahogy más is írta ide legálisan érdemes jönni. Egyébként sztem értelmetlen.

2017.08.27. 09:03:34

ennek az amerikai felszinessegnek a felrovasa mindig is erdekelt, hogy miert zavaro. en inkabb ugy latom, hogy kb ugyanolyan eloszlasban vannak baratkozos es kevesbe baratkozos emberek, mint mo-n, a kulonbseg annyi, hogy az usa-ban sokszor a kevesbe baratkozos emberek is probalnak egy szintig baratsagosnak es erdeklodonek latszani, amig mo-n aki tesz rad, az sokszor nem is igyekszik ezt palastolni. miert is jobb az? nekem inkabb tetszik, hogy 1-2 szo erejeig itt majdnem barkivel el lehet beszelgetni, es kedvesen viszonyulnak, meg teljesen idegenek szolnak 1-2 jo szot maguktol, ha tetszik nekik barmi aprosag.

2017.08.27. 09:03:40

H-s vizummal kijutni az usaba az elmult par evben eleg szivo, a nagy tuljelentkezes miatt kb 1:5 az esely, hogy valaki megkapja (plusz kell keriteni egy munkavallalot, aki szponzoralja ilyen feltetelek mellett - tipikusan a nagy munkaltatok csinaljak ezt, kell nekik 10 ember, szponzoralnak 50-et, es az 1:5 arany miatt a vegen kb lesz 10 emberuk)

en L vizummal jonnek (illetve hat azzal is jottem), keriteni kell egy ceget, akinek mo-n es itt is van irodaja. 1 evet kell dolgozni az mo irodaban, utana pedig relokalni L vizummal. Ha rendes a ceg, 2 ev alatt megvan a zoldkartya. sajna nem szobafestoknek all a zaszlo, de jobb diplomakkal ez jarhato ut...

gabors 2017.08.27. 09:05:34

@M. Péter: "@Brix: Trump megválasztása is a nagy nyitottságot mutatja. "

nem tudom hogy ez most az USA-hoz nem ertes miatt irod vagy csak poen ... valoban a rust-belt Trump-ra szavazott de ott nem is nagyon elnek bevandorlok.

Hasonloan az UK-hez (vagy Mo-hoz) ott utaljak a legjobban a "bevandorlo/migrans/gyuttmenteket" ahol csak szokoevben egyszer (sem) latnak ilyet ...

Nem akarok reszeletekbe menni de Trump megvalasztasa nem igazan tukrozi az USA teljes lakossagat foleg nem a ket partot ahol a gyuttmentek (bevandorlok) tobbsege kongregal :-))

gabors 2017.08.27. 09:16:52

@LepesMez: " Ha rendes a ceg, 2 ev alatt megvan a zoldkartya. sajna nem szobafestoknek all a zaszlo, de jobb diplomakkal ez jarhato ut... "

Na ez azert nem igazan van igy csak annyiban igaz hogy igen jarhato ut ... de nem sokkal jobbak az eselyek mint H vizummal mert nem sok ilyen rendes ceg van es nem konnyu ilyen allast sem talalni Mo-n (foleg ha ezt a celt elo is adod nekik )

Szaktanár 2017.08.27. 10:07:51

@Brix: értem, köszi. mondom, alapvetően nekem volt gondom az angolokkal, bár azért tisztában vagyok azzal is, h london nem kimondottan anglia, ahhoz vidékre kéne menni. de engem tökéletesen kielégített a főváros, tetszett az a kulturális sokszínűség, ami ott volt, bár vannak neki bőven árnyoldalai, ezt kár lenne tagadni - viszont ez egy másik téma, egy másik tematikájú blogra, úgyhogy ezt itt annyiban is hagynám. még annyit, h írtad, 10+ évvel ezelőttről vannak tapasztalataid, azért azóta lefolyt némi víz a .... (tetszőleges folyón, tetszőleges országból), szóval azért bizonyára változhatott a helyzet, akár a usa-ben is.

@somlobodog: "nincs olyan hogy az usaban általánosan. Allamonkent vagy inkább régiónként más és más."

igen, azt hiszem, h szóról szóra ezt írtam én is :)

"Itt ny drága mint a dög."

nem tudom, h van-e tapasztalatod londonból, de ha esetleg igen, akkor melyiket találod drágábbnak? szoktam nézegeteni a numbeot különböző városokra, de az a tapasztalatom, h nem mindig pontos.

www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=United+Kingdom&city1=London&country2=United+States&city2=New+York%2C+NY

"És igen, ahogy más is írta ide legálisan érdemes jönni."

én szívesen mennék legálisan, csak még ki kell találnom a módot. mivel házasodni szerelemből szeretnék, ez nem egy vállalható út számomra :) úgyhogy marad a vízumok áttekintése, ezért is örülök, ha olyanok, akiknek van tapasztalatuk, megosztják azt itt.

@LepesMez: engem egyáltalán nem zavar a felszínesség, csak megemlítettem, h ilyennek látom őket. mondjuk még mindig inkább az a műérdeklődés, amit az angolszászok nyomatnak, mint a döbbent pofa, amit a skandinávokon látok, amikor jó étvágyat kívánok az ebédhez. ami a vízumos tanácsot illeti, köszi, utána fogok nézni.

@bloggazda: volt is itt korábban egyébként egy (lehet, h több is) amerikás poszt, amiben megjelent egy bizonyos cég is (x), érdekelne, h róluk mit lehet tudni, mennyire megbízhatóak, mert hát a neten relatíve kevés véleményt találtam a tevékenységükről. köszi!

VT Man 2017.08.27. 10:29:31

@Brix:
"900 fontos fizetésért , egy 5 fokos hideg raktàrban dolgozni, màr csak a romàn\ bolgár munkaerőnek üzlet"

A minimálbér 1100 font (ha megvan a heti 40 óra), a raktárak egy kicsit még többet is fizetnek.

Viszont Romániábab a román minimálbért 2017-ben 80 ezer Ft körülre emelték fel

VT Man 2017.08.27. 10:29:36

@Szaktanár:
Én hallottam olyan angol vidéki sztorit, afrikai származású nõtõl, hogy amikor egy kisvárosban bement a postára valamiért, szabályosan megfagyott a levegõ, és elég kellemetlen volt neki.
De õ színesbõrû volt.

flydomi 2017.08.27. 10:51:49

@gabors:
szövegértésed egyenlő a nullával.Megjátszod vagy ennyire hülye vagy?Nézd meg alaposan,hogy mit írtam.Egyébként viszonyitás kérdése,hogy 2 év alatt az a 9 ezer nagynak vagy kicsinyek számít.Cikk szerint ez egy "nagy" növekedés a 2 éves időtartalma vetítve.De ha arányosan számítanánk a többi nemzethez képest,akkor is "nagy"-nak lehetne titulálni?

--Itt érdemes egy kicsit kitérni a magyarokra, annál is inkább, mert talán meglepő módon, az ő számuk nőtt az Egyesült Királyságban. Nem is keveset, hiszen míg 2015-ben 80 ezren, addig tavaly már 91 ezren voltak az országban, döntő többségük (82 ezer ember) Angliában él, és ezen belül rengetegen (28 ezren) Londonban. 

flydomi 2017.08.27. 10:51:49

@gabors:
Egyébként ha százalékban veszed,akkor tényleg magas.Lehet trükközni a számokkal,ha az a célod. ;) de így nem a valós adat alapján mérlegelsz.

Szaktanár 2017.08.27. 10:51:49

@VT Man: jó h kellemetlen, szted milyen gyakran fagy afrikában?! nem volt hozzászokva.
na jó :)

Határátkelő 2017.08.27. 10:53:11

@flydomi: Egyébként elárulná valaki, hogy miért két év alatt 9 ezer fő?

"míg 2015-ben 80 ezren, addig tavaly már 91 ezren voltak az országban" - 2015-2016 az egy év, akárhogyan is nézem. Csak mondom.

flydomi 2017.08.27. 12:39:36

@Határátkelő:

Külön évnek vettem a 15 és 16-ost.
De így se változik meg a hozzászólásaim lényege:mihez képest nagy ez a szám?Ha százalékban nézzük,akkor igen,lehet azt mondani,hogy nagy.Nem azt mondom,hogy nem növekedett.De arányaiban a többi nemzethez képest tényleg mi produkáltuk a "nagy" növekedést?

gabors 2017.08.27. 16:02:30

@flydomi: "szövegértésed egyenlő a nullával" most azert nebaszad mar meg a matekok ...

9000 az kb hany szazaleka a 91000-nek vagy akar a 80000-nek ???

hogy egy vagy ket ev azt akar felejtsuk is el ...

amit irsz annak SEMMI erteleme nincs fuggetlenul attol hogy en mit ertettem meg a szovegedbol (nullaval egyenlo a 9000 ...)

gabors 2017.08.27. 16:06:29

@flydomi: "Hát azért azt se lehetne mondani,hogy sok.Mert 9 ezerel nőtt 2 év alatt,szinte egyenlő a nullával" EZT irtad ...

mindegy hogy mihez viszonyitod a 9 ezret de ez semmi keppen NEM "szinte egyenlő a nullával " csak azt tudom ertelmezni amit irsz .. az idezojelben levo dolgokat irtad TE nem en

2017.08.27. 16:32:02

@gabors: "Na ez azert nem igazan van igy ... nem sokkal jobbak az eselyek mint H vizummal mert nem sok ilyen rendes ceg van es nem konnyu ilyen allast sem talalni Mo-n"

Mondjuk en egy torz szegletet latom ennek a vilagnak, de IT-ben nem lehet eleg embert ravenni, hogy jojjenek. Szoval konkretan programozokent ez egy nagyon egyszeru es biztos ut - biztos van meg 1-2 mas szakma is, ahol hasonlo a helyzet.

Brix 2017.08.27. 16:32:19

@gabors: Az USA-t nagyon jól ismerem, mivel több évet éltem ott, emellett az utazas.com- on , ami a 2000-es években vezető kivàndorlàsi portàl volt ( ma màr nem üzemel..) kivàndorlàsi tanàcsokat adtam, ill. munkàt is közvetítette. Az àltalad említett rozsdaövezeteben, Cleveland- ban éltem, sehol , soha, semmilyen bevàndorlàs- ellenességgel nem talàlkoztam. Ott is szinte mindenki bevàndorló gyökerű...Ami ellen vannak egyre többen: az az illegàlis bevàndorlàs, amely megnövekedett bűnözést eredményezett. Az illegàlisok, akik dolgoznak , sem konkurenciài a gyàri munkásoknak, mivel tejesen más területeken foglalkoztatjàk őket ( leginkàbb amerikaiak àltal nem preferàlt munkakörökben..)

gabors 2017.08.27. 16:48:44

@Brix: "az az illegàlis bevàndorlàs, amely megnövekedett bűnözést eredményezett. "

ez egy trumpian MYTH ... a bunozes joval alacsonyabb mind a legalis es (nem) meglepoen az illegalis bevandorlok kozott mint az usa-ban szuletettek kozott .. barmelyik statisztikag nezed szinte barhol az egesz USA-ban ... (meg ugy is ha az immigracios "buntetteket" is beleszamoljak ...) ugy tunik az siman beveszed a propagandat ... (ahogy a rust belt-i feherek is tettek de nagyot fognak szivni illetve mar szivnak is ...)

gabors 2017.08.27. 16:55:06

@LepesMez: "de IT-ben nem lehet eleg embert ravenni, hogy jojjenek. Szoval konkretan programozokent ez egy nagyon egyszeru es biztos ut " igy mar egeszen mas (ahhoz kepest amit eloszor irtal) ... jol kepzett IT-seknek ez valoban egy jarhato ut ... de azert sok minden van a falfestok es IT kozott :-)

M. Péter 2017.08.27. 17:10:03

@Shanarey: A parlamenti támadó nem muzulmán családba született, hanem felnőttként tért át. Ez ellen hogy védekezel bevándorlási törvénnyel?
Az 50-es években munkaerőhiány volt, mint más nyugat-európai országokban is, ezért jöhettek az emberek a még meglévő és a volt gyarmatokból. Akkor még senki nem gondolta, hogy 1979-ben a szovjetek majd bevonulnak Afganisztánba, amire válaszul az amerikaik elkezdik felfegyverezni a mudzsahedeket, akikből majd iszlamista terroristaszervezet lesz.

Szaktanár 2017.08.27. 17:32:04

@LepesMez: akkor itt van egy, akit rá lehet venni :)

flydomi 2017.08.27. 18:20:35

@gabors:

Bemásolom az eredeti cikk egy részét megint,hogy pontosan arra reagáljál:
----Itt érdemes egy kicsit kitérni a magyarokra, annál is inkább, mert talán meglepő módon, az ő számuk nőtt az Egyesült Királyságban. Nem is keveset, hiszen míg 2015-ben 80 ezren, addig tavaly már 91 ezren voltak az országban, döntő többségük (82 ezer ember) Angliában él, és ezen belül rengetegen (28 ezren) Londonban. 

Vagyis a cikkíró szerint a magyarok száma nőtt meg leginkább.
De te valami 10%-al jössz folyamatosan,mert az nagy. :) És mi értelme,hogy jössz a 10%-al,nem tudom. :)
A többi nemzethez képest ténylegesen a magyarok száma nőtt elsődlegesen?
Valami linket dobjál már légszíves. :) és akkor igazat adok neked. :)
De a 10%-ot hagyd otthon most....;)

flydomi 2017.08.27. 18:20:47

@gabors:

Arányaiban a többi nemzethez képest tényleg mi produkáltuk a "nagy" növekedést?
Ezt a kérdést nem tudod értelmezni,mert csak a 10%- a lényeg számodra.
Márpedig a cikk szerint a magyarok száma nőtt jelentősen.(a többi nemzethez képest 2015-2016-os évre vetítve)
És ennek a 10%-os méricskélésnek semmi értelme.......

Shanarey 2017.08.27. 21:34:47

@M. Péter:

Aha egy, és a többi? A többség az bevándorló, avagy a szülei voltak azok.

blackhairlady 2017.08.27. 21:47:23

@somlobodog: Igy van, ezert is koltoznek sokan ide a houstoni regioba, alacsonyabbak az ingatlan arak es az adok is.

gabors 2017.08.27. 23:33:58

@flydomi: "Hát azért azt se lehetne mondani,hogy sok.Mert 9 ezerel nőtt 2 év alatt,szinte egyenlő a nullával"

nem en nem cikkre reagaltam hanem a fenti idezetre amit TE irtal (nem ertem mert nem is 9 ezer hanem 11) de meg a 9 ezer sem egyenlo a nullaval mert megint mondom hogy tobb mint 10%-al novekedett a szam ezt allatlaban nem szokas a nullaval egyenlonek mondani ahogy te tetted ... ezt tovabbra is fentartom

vagy nem te irtad ?? vagy nem ezt irtad .. ??

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása