oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 22. 06:33,  Egy nap nélkülünk 182 komment

2017. február 22. 06:33 Határátkelő

Egy nap nélkülünk

Több tízezren vettek részt az Egyesült Királyságban azon a kezdeményezésen, melynek célja az volt, hogy felhívja a figyelmet, milyen sokat jelentenek a bevándorlók (köztük főleg az Európai Unióból érkezett határátkelők) az országnak.

cim_edinburgh.jpg

A 1 Day Without Us kezdeményezés értelmében hétfőn 24 órára az Európai Unión belülről és kívülről érkezett határátkelők, bevándorlók, menekültek és az őket támogatók többféleképpen jelezhették, milyen fontosnak tartják azt a munkát, amivel hozzájárulnak a brit társadalom működéséhez. 

Mindezt meg lehetett mutatni szimbolikusan, kitűzők viselésével, a közösségi oldalakon szelfikkel, vagy akár a bevándorlókkal közös ebéddel, bulival, sőt, úgy is, hogy a határátkelő aznap nem ment dolgozni.

oxford_i_am_a_migrant_badge.jpg

A kezdeményezésben végül több tízezer ember vett részt (hogy ez sok-e vagy kevés, nem az én tisztem megítélni, az biztos, hogy az ország nem állt le), a Parlament előtt is több ezren gyűltek össze, igaz, ők részben azért, mert később volt egy tiltakozás Donald Trump amerikai elnök látogatása ellen.

london_parlament.jpg

Sokan vitték magukkal szülőhazájuk zászlaját (ez volt az úgynevezett „flag mob” azaz „zászló mob”), hogy így is hangsúlyozzák, milyen sok nemzetiség él és dolgozik Nagy-Britanniában.

A napot mások mellett egyetemek, szakszervezetek és művészeti galériák (például a Tate és a Tate Modern) is támogatták.

Nem csak Londonban voltak megmozdulások, hanem Manchesterben, Glasgowban és Cardiffban is, hogy így fejezzék ki szolidaritásukat azzal a mintegy 3,3 millió emberrel, akinek a Brexitet követően veszélybe kerülhet a nagy-britanniai egzisztenciája, miután a parlament elutasította, hogy a kilépést követően automatikusan garantálják a már a szigetországban élők maradását. 

„Soha nem kételkedtem abban, hogy jogom van itt lenni” 

Egyébként hétfőn mintegy 50 alsóházi képviselő (a Munkáspártból, a Konzervatívoktól, a Zöldektől és a Skót Nemzeti Párttól) találkozott nagyjából 1000 uniós állampolgárral az alsóházban.

„Elfogadhatatlan, hogy csaknem kilenc hónappal a népszavazás után a kormány még mindig bizonytalanságban tartja ezeket a családokat, és alkudozásra használja őket. A brit kormánynak meg lenne a lehetősége arra, hogy véget vessen az általa kreált kártékony bizonytalanságnak, és garanciát adjon a határátkelőknek” – jelentette ki Joanna Cherry, a skót SNP képviselője. 

Visszatérve a nap eseményeire, akadtak cégek, melyek zárva tartottak, így demonstrálva, hogy bevándorlók nélkül nem tudnának működni, míg mások olyan fotókat készítettek, melyeken a más uniós országokból érkezett kollégák nem szerepeltek, így mutatva meg, milyen fontosak a napi működés szempontjából.

Glasgowban a George Square-en gyűltek össze, és Edinburgh-ban is volt megmozdulás. „Büszke vagyok arra, hogy egy vibráló, multikulturális közösség tagja lehetek itt. Soha nem kételkedtem abban, hogy jogom van-e itt lenni, teljes felnőtt életemet Skóciában éltem, és most mindez megkérdőjeleződik” – mondta a német Uta Rosenbrock, aki arra a napra bezárta ékszerüzletét.

glasgow.jpgGlasgow 

Napi 328 millió font veszteség 

A New Economics Foundation (NEF) felmérése szerint egyébként a brit gazdaságnak napi 328 millió font veszteséget okozna, ha az összes bevándorló letenné a munkát, arról nem beszélve, hogy teljes szektorok (például az egészségügy) megbénulna a külföldi munkavállalók nélkül. 

A NEF szerint a nagy-britanniai munkavállalók 11 százaléka határátkelő, különösen az élelmiszer- és a tisztaságiparban magas az arányuk. 

„Nagy-Britanniában hosszú és régi hagyománya van a külföldről érkezők iránti nyitottságnak, a kutatásunk bizonyítja, hogy a bevándorlók bőven meghálálták ezt. Országunk jövője függ a határátkelők gazdasági, kulturális és társadalmi hozzájárulásától. Miközben világszerte több ország adja meg magát a populizmus szirénhangjának, nekünk emlékeznünk kell erre a hozzájárulásra, és ünnepelnünk kell azt” – jelentette ki a NEF ügyvezetője, Marc Stears.

1_2.jpg

„Noha a bevándorlók hozzájárulása messze túlmutat a gazdaságon, ezzel együtt megdöbbentő látni, milyen fontos a gazdasági hatás is, és mennyit veszítene az ország, ha nem lennének itt” – ezt már a 1 Day without Us egyik szervezője, Rachel Taylor-Beales tette hozzá. 

Már elindultak kifelé 

Ez alighanem hamarosan még inkább nyilvánvaló lesz, ugyanis máris elindult az EU-s munkavállalók kiözönlése a szigetországból. A tavalyi év utolsó három hónapjában 50 ezer fővel csökkent a Nagy-Britanniában munkát vállaló más uniós állampolgárok száma a brit statisztikai hivatal közlése szerint, ez a legnagyobb csökkenés az elmúlt 5 évből. Figyelmeztetnek arra is, hogy óvatosan kell kezelni az adatokat, mert szezonálisan nem kiigazítottak. 

Egyes szervezetek már munkaerőhiánytól tartanak. Az üzleti szektor lehet az egyik kulcsterület, itt nagy számban alkalmaznak uniós állampolgárokat. A másik érintett (mint említettem) az egészségügy, illetve a teljes brit közalkalmazotti szektor. 

A Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) ezer tagvállalatra kiterjedő, nemrég készült munkapiaci felmérése szerint jelenleg 748 ezer munkahely betöltetlen a brit gazdaságban, mivel a cégek egyre nehezebben találnak megfelelő számú és képzettségű munkaerőt.

bath.jpgBath 

A CIPD felmérésébe bevont vállalatok 27 százaléka mindeközben arról számolt be, hogy a már alkalmazásában álló külföldi EU-munkavállalók is fontolgatják távozásukat a cégtől, sőt sok esetben az Egyesült Királyságból is. 

„A földeken fog elrohadni a termés” 

Minnette Batters, a brit mezőgazdasági termelők szövetségének (NUF) alelnöke korábban a BBC rádiónak nyilatkozva kijelentette, hogy „a földeken fog elrothadni a termés”, ha nem lesz, aki betakarítsa. 

A NUF legújabb felmérése szerint a tavalyi első negyedévben a brit agrárszektor egyetlen munkaadója sem jelzett munkaerőhiányt, a harmadik negyedévben azonban már 47 százalékuk számolt be munkaerő-toborzási nehézségekről. 

Ide tartozik egy kedden közzétett felmérés eredménye is, mely szerint a britek ma már jobban aggódnak a gazdaság helyzete, mint a bevándorlás vagy a terrorizmus miatt. 

A Reuters brit hírügynökség szerint ez azt jelzi, hogy nő az aggodalom amiatt, hogy az Egyesült Királyság el fogja hagyni az Európai Uniót. 

A Nielsen felmérésében a megkérdezettek 28 százaléka nevezte meg a gazdaságot az őket leginkább aggasztó két dolog között; 12 százalékponttal többen, mint egy évvel ezelőtt.

cambridge.jpgCambridge 

A bevándorlást és a terrorizmust a válaszadók 20-20 százaléka említette a két legaggasztóbb dolog között, ami 2 illetve 12 százalékpontos csökkenés 2015 végéhez képest. 

A brit kormány bejelentette, hogy az uniós kilépéssel együtt az Egyesült Királyság az egységes piacról is távozik. A brit Nielsen vezetője pedig úgy véli, emiatt egyre többen aggódnak amiatt, hogy munkahelyek fognak megszűnni. 

Egy másik felmérés januárban azt mutatta, a britek számára fontosabb, hogy az ország ellenőrizni tudja a bevándorlást, mint a szabadkereskedelem az Európai Unió többi országával. 

A brit választók szűk többsége tavaly júniusban tette le a voksát amellett, hogy az Egyesült Királyság lépjen ki az Európai Unióból.

hastings.jpgHastings 

HÍRMONDÓ

Kilóra venné meg London a magyar kormányt?

Nehéz másként értelmezni azt az elképzelést, mely szerint a brit kormány ázsiai és afrikai országoknak szánt segélyből csoportosítana át kelet-európai országokba. Cserébe „csak” a segítségükért kéri a brit kilépésről szóló tárgyalásokon.

Élelmiszerbotrány: osztrák árak a magyarok ellen 

Napok óta zajlik a balhé, ami egy vizsgálat kapcsán robbant ki, mely szerint a nyugaton kapható élelmiszerek jobb minőségűek, mint a Magyarországra szállítottak. A kérdés másik vetülete az ár. Lássuk, ezen a téren mi a különbség Ausztria és Magyarország között!

Magyar-magyar harcok Németországban 

A külföldön élő magyarok között Túró Rudi-szintű toposz a „vigyázz a másik magyarral!”, aminek aztán hol van alapja, hol nincs, a tapasztalatok sokfélék. Speciel a három éve Németországban élő Berta élményei nem túl pozitívak.

(Fotó: facebook.com/1DayWithoutUs)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1012280295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.22. 08:02:15

Nagyon régóta mondom már hogy meg fog indulni egy visszavándorlás elsősorban Romániába és Lengyelországba.
Ez most érett be.
Kb 10 év alatt gyűjtöttek egy kis pénzt és a fő ok meg a gazdaságuk felfelé ível. A Brexit talán adott egy utolsó lökést de előbb utóbb ez bekövetkezett volna az nélkül is.

Golf2 2017.02.22. 08:10:24

@diggerdriver: A magyaroknál nemhogy megérett de egyre éretlenebb a helyzet.

Hari Seldon 2 2017.02.22. 09:37:13

Valószínű, hogy be fog állni egy új "egyensúlyi helyzet". Az volt a szokatlan, hogy ennyi ideig tartott egy erős odaáramlás.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.22. 10:31:41

Megy a szokasos hangulatkeltes, mikozben a lenyegen semmi sem valtozik, a soha meg nem valasztott hatterhatalom a regi.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.22. 10:31:44

@diggerdriver: "Kb 10 év alatt gyűjtöttek egy kis pénzt és a fő ok meg a gazdaságuk felfelé ível. "
- a szamok alapjan a mienk is.

tnt 2017.02.22. 10:55:53

Hát szép elméletek.. a gyakorlat meg pöttyet más.... többeket az ismeretségi körömben valamilyen okból hazahozott valami ... aztán fél ill. egy éven belül sikítva menekültek vissza valahová főként aki hosszabb időt töltött már külföldön.... eddig egy valaki nem ő is inkább kényszerből maradt .. még. Sőt sokan hatással voltak a szűkebb-tágabb baráti, családi körre ahonnan szintén elmentek valaki vitte már az ősöket is. Felfelé ívelő gazdaság... hát erről mindenkinek más a fogalma....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.22. 11:11:44

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Tegyük fel hogy így van. A magyarok viszont sokkal később kezdtek tömegesen kivándorolni és a nemzettudatuk is más.

SzZoole 2017.02.22. 11:47:31

Meg harapni azt a kezet ami enni ad?
Mi az a flag mob,valami zászlós bűnözői szervezet?
Na mindegy,ha már mob,akkor megnézem a valaha készült legjobb filmet Godfather-t

SzZoole 2017.02.22. 11:53:48

@rebel rebel: nem igazán...miért tennem?

Shaktee 2017.02.22. 11:54:59

@Zoole[uk]: Godfather, délelőtt? :)

SzZoole 2017.02.22. 11:57:01

@rebel rebel: miért ne,kedvenc,bármikor meg tudom nézni

Shaktee 2017.02.22. 12:01:07

@Zoole[uk]: tündérkert az ott, én bezzeg mehetek málenkij robot :)

SzZoole 2017.02.22. 12:07:31

@rebel rebel: hétfőn kedden lehuztam 28 órát,ma off,csütörtök péntek újra ;)
Ne menny dogozni,mennye sztrájkolni:))

Dikusz 2017.02.22. 12:13:45

@Zoole[uk]: akkor csapd mellé a Macskajajt is:))
Nekem az a kedvenc, meg is nézem megint nemsokára.

Van egy könyv, a címe: Don Camilló kisvilága. Meg is filmesítették, Terence Hill a főszereplő, a film címe is Don Camillo. Egy kommunista polgi, és egy pap összecsapását mutatja be. A könyv felülmúlhatatlan szerintem, nem tudeom ismered-e?

SzZoole 2017.02.22. 12:21:01

@rebel rebel: ilyen babával alszol?:)))

SzZoole 2017.02.22. 12:22:25

@Dikusz: ismerem,de nem kedvenc:)

Shaktee 2017.02.22. 12:23:43

@Zoole[uk]: jaja, a kis zolinak hívom őt :)

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.22. 12:39:28

@diggerdriver: a magyarok tobbsege is visszamegy, ez teljesen fuggetlen a brexittol.
Nyilvan az itt kommentelok tobbsege nem, de ok a kinti magyarok 1%-t sem teszik ki.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.22. 12:39:30

@tanato: olvastam ezekrol az idiotakrol. Mit akarnak orban helyett? Jobbikot, vagy Mszp-t, gyurcsanyt?
Akkor minden jobb volt?

Herr Géza 2017.02.22. 13:58:33

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Vagy csak takarék-láng új nickjét van szerencsénk üdvözölni??? :)))

geeezzzr 2017.02.22. 14:14:10

Kamionos brifkó megvan? Kutas, pincér dettó, az a többfakkos?
Rokongyerekek játszottak az érmékkel, frank, líra, márka, gulden, isling, rubel, leva, stb... , nem hiányzik. Bár nem is érint már.

Pernilla 2017.02.22. 14:20:01

@Herr Géza: a kérdőjel itt teljesen indokolatlan, pláne három :)))

P.Elliot 2017.02.22. 14:22:49

Engem ez az egesz kitiltas Angliabol, illetve a kormany lapitasa hogy nem mondjak meg hogy mit forralnak arra enged kovetkeztetni hogy talan azt akarjak a jovoben ami most Dubaiban van, vendegmunkasok de letelepedes, allampolgarsag nelkul, meg a gyerekeik sem kaphatnak majd, akkor sem ha ott szulettek.
Hogy ezt nem tehetik mert a torveny, ugyan mar, jol tudjuk hogy a torvenyt meg lehet valtoztatni pillanatok alatt, egyik orszagnak sem szabad hinni a jovoben.
Igen, senkit nem fognak hazakuldeni aki ott rendesen dolgozik mert szukseg van ra. Egyelore.
Ha en elnek most Angliaban nagyon surgosen felvennem az allampolgarsagot mielott kihoznak hogy a jovoben felejtse el az aki csak ugy bejott.
Nem is tudom Dubaiban van nyugdij annak aki ott dolgozott? Es azt kifizetik akkor is ha mar nem lakik ott?
A jovo ahogy elnezem nem rozsas sehol, a tuntetesek szerintem nem ernek semmit, regen ezeket itt is komolyan vettek, ma mar szart/ elnezest/ sem er.
Nem tudom mi fog kisulni ebbol az angliai dologbol, szerintem nincs nekik bajuk a bevandorlokkal, kiveve ha tul sokan jonnek / es jonnek mindenhonnan/, nekik a bajkeverokkel van es lehet hogy igy fogjak meloldani. Vendegmunkas amig kell, ahova kell, az elso problemara kilokik az orszagbol, menjen vissza ahonnan jott. Igy fognak majd megszabadulni lassan a rengeteg muszlimtol is.
Akinek van otthon lakasa vagy haza nem teszi jol ha eladja mielott ki nem derul hogy mi is lesz itt, legalabb van hatter otthona.
Szerintem a kilepest mas orszag is kovetni fogja, jobb ha mindenki felszedi az allampolgarsagot ahol lakik es nem akar hazajonni amig meg lehet.....mintha ugy festene hogy nem sokaig lehet majd.....

geeezzzr 2017.02.22. 14:23:35

@Herr Géza: Én meg a geeeteee vagyok, csak avval nem sikerült belépni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.22. 14:24:02

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Erre azért nagy összegben ne fogadjál.
Milyen sikeres vokt a kormány "Gyere haza birka" programja ugye?
Ja nem.

Shaktee 2017.02.22. 14:44:51

@Herr Géza: Hullik a fűrészpor...:-))

tanato 2017.02.22. 14:45:32

@P.Elliot: Tökéletesen egyetértek,én is így érzem.Munkaerőre szükségük van képzettre és képzetlenre egyaránt,de letelepedő tömegeket nem óhajtanak.Így a csatolt részek család stb.nem mehetnek majd csak a munkaerő, meghatározott ideig letelepedés és állampolgárság megszerzési lehetősége nélkül.Tökre mint Dubaiban,ott is működik.Ha viszont szétesik az unió, más gazdag államok is így fognak csinálni.Munkás,mérnök.ápolónő.orvos ,stb.kell,bevándorló nem.Tényleg olcsóbb, problémamentesebb így gazdagéknak.

geeezzzr 2017.02.22. 14:52:34

Az izolációs politika világszerte immunreakció a globalizációra. Kiszelektóládunk, sima ügy.

geeezzzr 2017.02.22. 14:52:34

Avittasan hangzik az osztályharc, pedig rajta a sor a globalizációban, meglep, aki nem érti-érzi. A "This is England"-ben Shaun már tengerbe vetette a Szent György zászlót. Legalább tíz éve?

geeezzzr 2017.02.22. 14:52:34

Mindenféle nemzeti lózung az érzékszerveidet, a józan itélőképességedet téríti el. Gazdagságból, szegénységből milyet kérsz?

Hari Seldon 2 2017.02.22. 15:00:20

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Inkább úgy kéne kérdezni, kit akarnak a maffia helyett.
(Sarkosan fogalmazva, még a jobbik is jobb...)

montroyal ( CAN qc) 2017.02.22. 15:11:07

Off udv mindenkinek Nha Trangbol. Ez ugyan Vietnam de ha az utcan setalo tomeget neznem es hallgatnam azt hinnem Ukrajnaban vagyok heti 3direct flight jon ... es fiatal parok fiatal csaladok kis gyerekekkel... van valami problema az eletminoseggel Ukrajnaban?
Akkor meg 2 nap Vietnam... azutan jjohet Kina Korea... itt meg nagyon meleg van ,helyieknek hideg. 26 fok. de kesobb tizen fokok lesznek na azt is kibirjuk Udv

Hari Seldon 2 2017.02.22. 15:11:23

@Hari Seldon 2:
Bár, ha belegondolok, ha megszavazták akkor biztos jó nekik. (Nekem meg mindegy, tőlem egy cent adót sem kapnak.)

Hari Seldon 2 2017.02.22. 15:12:39

@montroyal ( CAN qc):
Nem lehet, hogy oroszok? - Alig különbözik a két nyelv.

LittleG (uk) 2017.02.22. 15:23:12

@diggerdriver: Romániából még nem-igen mentek 10 évvel ezelőtt, csak a tavalyelőtti kapunyitás után, azok még nem mennek haza szerintem, legalábbis nem annyian, mint a lengyelek.

Férjem lengyel munkatársa, brexit-szavazás után hipp-hopp eladták a házukat, és egy hónap alatt hazaköltöztek...

2017.02.22. 15:45:26

@tanato: @geeezzzr: A szo amit kerestek a "neo-feudalizmus".

@LittleG (uk): Ebbol is latszik, hogy nem az "igazi" v*ndegm*nkasokat szivatja ez az egesz, hiszen ok tenyleg csak penzt keresni mentek ki es pikk-pakk hazamentek, hanem a valodi letelepedetteket, akik tulnyomoreszt a keleti orszagok csatlakozasa elott mentek oda, pl svedek, danok, hollandok, akik evtizedek ota ott elnek, de nem kertek allampolgarsagot, mert ugye eddig ugy voltak vele, hogy minek, hazamenni viszont nincs hova, mert pl egy percet se dolgoztak otthon, mert meg diakkent mentek ki vagy ilyenek, vagyis pont ok azok, akik nem szandekoznak hazamenni, mert nincsen eletuk a regi orszagukban. Hogy ezeket a nyelveket beszelo, kepzett, beilleszkedett embereket mi ertelme szivatni, azt nem tudom, a v*ndegm*nkasokat hazakuldeni pedig plane eleg ongyilkos huzas, dehat ok tudjak...

Golf2 2017.02.22. 16:19:27

@montroyal ( CAN qc): Mi a szart keresnek ott az se tündérkert? Nyílván nem akarnak katonáskodni és onnan nincs kiadatás.

geeezzzr 2017.02.22. 16:23:22

@LittleG (uk): A románok talán a latin nyelvű országokba vándoroltak, szerintem, olaszba', panyolba' tán? :D

geeezzzr 2017.02.22. 16:23:24

@Hari Seldon 2: Ukránok azok, kik szaladtak szanaszét? Ko Sametről ugyanazt hallani.

geeezzzr 2017.02.22. 16:23:27

@Hari Seldon 2: Ócseny harasó-t is máshogy mondják, vagy nem?

Demi78 2017.02.22. 16:24:42

1 napos sztrajk? Tehat nem lesz termeles a gyarakban, nem lesz zöldség gyumolcs, nem jar a helyijarat, nincs taxi, utcai wck szarosak, kozintezmenyek piszkosak, nincs kebab, nincs meki, nincs pincer, pincerno, mindenki magat szolgalja ki, jol ertem? :)

(kulon orom, hogy megtalaltam az ö betut a francia billentyuzeten ugy, hogy nem ASCII kodot kell hasznalni)

Hari Seldon 2 2017.02.22. 16:25:37

@geeezzzr:
Nem vagyok egy szláv szakértő, de azt tudom, hogy a keleti szlávok nyelve lényegében ugyanaz. ( - ha itt lenne a birka, ki is elemezné...)

Hari Seldon 2 2017.02.22. 16:27:33

@Demi78:
Mi vettünk egy magyar USB-s billentyűzetet még régebben, Magyarországon. - Így van francia laptop, meg kapcsolható magyar billentyűzet.

Demi78 2017.02.22. 16:28:45

@Hari Seldon 2: tudom, de a souci az, hogy melohelyen vagyok, itt nehez valtogatni a billentyuzetet:)

geeezzzr 2017.02.22. 16:36:16

@mojyo: "neo-feudalizmus" ? Inkább csak fasiszta melléktermék, vagy metaforikusan értendő ugye? Ütik ezek a tradíciókat is keményen. Élettér, egészséges nemzettudat vs. globalizáció ÉS internacionalizmus.

geeezzzr 2017.02.22. 16:48:33

@Golf2: Pedig a többségük katona, csak nem a nemzeti seregben.

P.Elliot 2017.02.22. 16:49:23

@tanato: Most valami hasonlo megy az Usaban is....Mintha ezek osszebeszeltek volna.
Minden illegalist kifele, frocsog Trump es hiaba a tuntetes az nem fogja megallitani.
Vajon kik fogjak meg kovetni? Abbol az is meglatszik majd hogy kik beszeltek ossze, illetve mi folyik itt.
Legalis bevandorlas van most is, vagy van meg, itt legalabbis.
Egyelore.
Olyan furcsa lett vilagszerte ez a dolog. Valoszinu hogy a mertektelen bearamlas/ foleg a muszlimok akiktol felni kell,/ miatt jutott idaig a dolog.
Mi lesz azzal az egymillio menekulttel ilyen esetben Nemetorszagban? Azok menekultek nem vendegmunkasok illetve gazdasagi menekultek.
Azok maradhatnak? Alig hinnem, lehet pont miattuk jott letre ez hogy nagytakaritast csinalnak amig meg lehet, ahogy lehet.
Ezt a Trumpot nem veletlenul valaszthattak, illtve mar elore kiszemeltek hogy ezt fogja elvegezni a piszkos munkat, meghogy demokratikus valasztas, ugyan mar....

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.02.22. 16:55:36

@diggerdriver: sikertelen volt ok se gondolhattak komolyan. De te is a komcsik elol menekultel angliaba.

A jelenlegi kormany szar, de:
Mutasson valaki jobb alternativat.

2017.02.22. 17:05:53

@geeezzzr: Tul szepeket gondolsz a tradiciokrol :)

Herr Géza 2017.02.22. 17:06:04

@geeezzzr: Írtam neked választ tegnap a RoLa-val kapcsolatban. Láttad?

Shanarey 2017.02.22. 17:07:30

@tanato:

Semmi sem lesz, mert nem éri meg az angoloknak hogy magukra haragítsák az Unió nagyobbik, ráadásul hangosabbik részét. Ugyanis kismillió nyugat Európait is érint ez a homály, amiről a cikk szól, nem csak a magyarokat , lengyeleket stb. Na meg ha emiatt az Eu hazaküldi azt a 2 millió angolt, akik az EU-ban élnek, na az sem lesz az a "csendes" megmozdulás. Az angolok, jelenleg azért nem mondanak semmit, hogy elbizonytalanítsák az itt lévőket, és azokat akik most akarnak kijönni. De a végeredmény úgyis az lesz hogy aki itt van maradhat. Az újonnan érkezőket pedig már most is szívatják.

@Hari Seldon 2:

30-40% azonos.

geeezzzr 2017.02.22. 17:21:16

@Herr Géza: Nem, biztos összekeversz a svéddel.

geeezzzr 2017.02.22. 17:21:19

Fingerprint File, "Keeping their eyes peeled...... on you", 74-es cucc, "All right. Good night, sleep tight" :D

Herr Géza 2017.02.22. 17:38:36

@geeezzzr: Ó vazze, és tényleg.... :)))) Bocsiiiiiiiii.

Herr Géza 2017.02.22. 17:40:39

@geeezzzr: ???? Volt olyan? Sztem nem, max. ilyen Sonderausgabe szinten.

tanato 2017.02.22. 17:43:37

@P.Elliot: Pontosan mintha Terézanyu és TRump összebeszéltek volna.Hogy követik e őket az még többesélyes.
A 3.világból jövőknek köztük a muzulmánoknak meg teljesen indifferens hogy ANglia vagy Németország vagy Franciaország EU tag e vagy nem,őket ezzel a lépéssel nem lehet visszafogni.
Ez a lépés sajnos csak ellenünk káeurópaiak ellen hatékony fegyver.

tanato 2017.02.22. 17:47:59

@Shanarey: Jól látod ez az elbizonytalanítás és megfélemlítés időszaka még mielőtt keményebb lépésekre kerülne sor.És láthatólag hatásos,mert már ennek hatására sokan máris elmentek/meg nem is jönnek/,így megússzák az angolok az erőszakos kitoloncolással járó emberjogi és egyéb /Külső és belső/ kényes kérdéseket,lépéseket.

tanato 2017.02.22. 17:53:26

@mojyo: Ez egy tényleg jó szó,visszatér a múlt.

geeezzzr 2017.02.22. 17:54:47

@Herr Géza: Most ránéztem, annyi közöm hozzá, hogy nem volt közöm hozzá:D. Osztrák rendszámmal nem szorultam rá. A balkán járt Rola-n, vagy mentek Kuty-nak. A rövidítést is csak teherforgalommal kapcsolatban ismertem, gördülő országút, le lettek körözve bármikor.

geeezzzr 2017.02.22. 17:54:49

@Herr Géza: Tán milliószámra, szóra sem érdemes.

P.Elliot 2017.02.22. 18:02:16

@tanato: Azt azert alig hinnem el hogy pont az europaiakkal akarnanak kitolni hiszen azok kozelebb allnak hozzajuk mint az az 1 millio abszolut idegen menekult aki meg penzbe is kerul. Viszont valahogy meg kell kezdeni a kitoloncolast, valami megertheto szoveggel, azok az europaiak akiknek nem volt rendorsegi ugyuk azok szerintem maradni fognak, de a jovendobeli allampolgarsag nagy kerdes lesz hogy megengedik-e, ezert kellene annak aki mar jogosult ra megcsinalni amig lehet.
Nyugodt lehetsz hogy arra hivatkozva hogy bunozo vagy csinalt valamit ki fogjak tenni a politikai menekulteket is, a maradektol meg fogjak tagadni az allampolgarsagot, marmint dolgozhat addig abban az orszagban amig bajt nem csinal, de csak azt, Dubaii modra.
Nem fog nekik tetszeni es nem is fognak emiatt ottmaradni hosszu tavon.
Nem tudom de olyan szomoru ez az egesz.....Valahogy itt sem igazan akarjak felfogni hogy komoly dolog amit most csinalnak, a Trump elnoksege ota talalkoztam 3 illegalis csaladdal, magyarok, kerdeztem oket hogy hogyan tovabb? Csak legyintettek hogy oket nem erdekli, ugysem tudjak kitenni oket, ok nem mexicoiak.
Vajon miert gondoltak hogy kulonb bevandorlok mint azok? Szerintem egyforman kitesznek mindenkit akit elkapnak de ok nem hiszik el.
Egyiknel ket hetes kisbaba is van, ok ezert is nagyon magabiztosak hogy oket emiatt nem lehet kitenni, valahogy nem akarjak tudomasul venni hogy nem lesz ez indok.
Aki kulfoldon akar elni es allampolgar akar lenni valahol az jobb ha hivatalosan megy ki meg mindig sok helyen van igy rendes bevandorlas es amig lehet.
Szerintem nagyon furcsa dolgokat fogunk latni a joveben ilyen teren...

Csodabogár 2017.02.22. 18:26:51

@P.Elliot: "meghogy demokratikus valasztas, ugyan mar...."
Ezért a mondatért engem már néhányszor majdnem megöltek lelkes amerikiak. Pedig nem csak most mondtam Trumpal kapcsolatban hanem régen is. De most egyértelmű. Hillary kapott 3 millióval több szavazatot és kinyert?
Persze az elektorok. Na azokat megnézném rendesen egyszer.

Shanarey 2017.02.22. 18:27:14

@tanato:

Nem hiszem hogy az angolok kiutasítanák az EU országok lakóit, max. szigorítanak, s kidobálják azokat akik nem dolgoznak, avagy rendőrségi ügyük volt. Na meg Nagy Britanniának sem jönne jól a brexit tárgyalások során az hogy egy marék EU ország letámadja őket, mert a britek kizavarnák a polgáraikat. Így sem ússzák meg olcsón a kilépést.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.22. 18:46:59

@P.Elliot: gyorsan megszerezni az állampolgárságot, ha az olyan gyorsan menne... a minap telefonált egy barát, aki régóta Angliában él, két gyermeke ott született, most tölti a kérdőívet az állampolgárságihoz, még azt is fel kell tüntetnie, hogy az elmúlt években hány napot töltött Anglián kívül, s tőlünk kérdezte, emlékszünk-e, meddig volt itt látogatóban... cca 65 oldal kitöltőcske... Az ír útlevélhivatalban pedig 200 új alkalmazott próbál lépést tartani a papírmunkával, mert az angolok között sok akad, aki jogosult ír útlevélre, s most riadtan igényelik ezeket, hogy gond nélkül mozoghassanak majd az EU-ban.

tanato 2017.02.22. 19:01:39

@P.Elliot: Jól látod,tényleg furcsa dolgok következnek majd.Az illegál magyarok meg mehetnek majd Mexicóba dolgozni az USA HELYETT ha tényleg beélesít Trump.Hogy az öreg kontinensen mi lesz?Nem túl biztató.

tanato 2017.02.22. 19:07:38

@Shanarey: Kérlek szépen az angolok/akárcsak itthon a vezérkarunk/azt mondják azt engedünk be ezután akiket mi akarunk.Véleményem szerint ha kipakolásról lesz szó elsősorban a káeurópaiak lesznek a célcsoport.Én úgy gondolom a régi tagállamok polgáraival elnézőbbek lesznek,szerintem egy spanyol.olasz,portugál,görög polgár mindenképpen előnyben lesz egy lengyellel,bolgárral,románnal vagy magyarral szemben,ha lakásról.munkáról,állampolgárságról vagy éppen egy kitoloncolási eljárásról lesz szó.
Valahogy a néhai szovjet block polgárai jobban csípik az angol Brexitre szavazók szemét,mint a felsorolt régebbi tagállamokból érkezőek.

Shaktee 2017.02.22. 19:20:11

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

Hazatelepülő vendégmunkások figyelmébe!
www.fidesz.hu/tagfelvetel/
:DDD

Orkeny visit a sirjában :-)

Shanarey 2017.02.22. 19:29:12

@tanato:

Az állításoddal csak annyi a gond, hogy vagy mindenkit elküldenek, vagy senkit sem. Ha az angolok megpróbálnák régi és újabb EU tagokra szétbontani a mezőnyt, az igen érdekes lenne. Mert a jelenlegi EU-ban a lengyelek, csehek, szlovákok és a magyarok is "teljes jogú" tagok.

Na meg ha az EU hagyná ezt a hátrányos megkülönböztetést, akkor az az EU végét is jelentené.

Hari Seldon 2 2017.02.22. 19:36:43

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Ezt hívják önfelmentésnek. Gyakorlatilag egy vak majom is el tudná ugyanennyi kárral kormányozni Magyarországot.
És még csak nem is lopná széjjel. Megelégedne napi egy kiló banánnal. Ha véletlenszerűen nyomkodna gombokat, az sem lenne nagyobb kár.

2017.02.22. 19:41:01

@tanato: Ez hulyeseg, az angolok a franciakat szerintem jobban utaljak mint a magyarokat, es biztosithatlak rola, hogy ez kolcsonos. :D

nyuszigonosz 2017.02.22. 19:43:50

@tanato: Nem, doki. Egy EU tagország állampolgára az EU-s állampolgár és mindegy, hogy német vagy román vagy magyar vagy portugál.
Ilyen megkülönböztetés ezesetben kizárt.

tanato 2017.02.22. 19:55:02

@Shanarey: @nyuszigonosz: @mojyo: Ez csak addig igaz amíg valaki tag.Ha már nem tag,nem köteles egy államnak nézni az uniót csak államok laza szövetségének,és akkor tényleg abból az országból enged valakit letelepedni ahonnan akar.Egyéni ,személyre szóló elbírálásnak mondván persze,hogy ne érje szó a ház elejét.
PL. Putyin nem köteles az unióval mint egy állammal tárgyalni,szabadon kivételezhet,és külön tárgyalhat a neki tetsző állammal ,pl. velünk.Na Anglia esetében is lehetséges ez ha lezárul a kilépési folyamat.

Buchhalter 2017.02.22. 19:59:33

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: ezeket az arany gyöngyszemeket honnan szedegeted, hogy a magyarok többsége azza 99 % visszajön? Nyomod a süket Fidesz propagandát ,de minek magad se tudod! Az 56 ' -os menekültek 70 % közel 130 ezer ember soha többé nem települt vissza. Ha kint élsz legalább 7-10 évig annyira elszakasz az itteniektől ,hogy már nem igazán akarsz visszajönni. A nagy lengyel visszaáramlás is süket szöveg lehet.A kint élő ismerőseink,rokonaink egész lengyel kommunákról írnak.A Brexit meg sokféleképen alakulhat.Egy biztos : a jól beilleszkedő,angolul beszélő általában szakképzett Kelet.Európai munkaerőre az angol gazdaság még sokáig ,legalább 10 évig nyitott lesz.

Shanarey 2017.02.22. 20:06:22

@tanato:

Na akkor fuss neki még egyszer, mert amit leírtál abból csak a logika hiányzik. Putyin, sosem az EU-val tárgyalt, ha valamely országgal üzleteltek, ám Terézanyunak az EU-val kell tárgyalnia a kilépésről.

Az EU-nak nem érdeke a hátrányos megkülönböztetés, a briteknek pedig így is macerás lesz a brexit letárgyalása, s nem hiányzik nekik még egy púp a hátukra. A másik dolog, hogy az angolok nem húzhatják el a kilépés utáni időszakra a döntést, hogy mi lesz az ittlévő EU népséggel. Az hogy mi lesz velünk, az benne lesz a brexit tárgyalásokban.

2017.02.22. 20:10:37

@tanato: "Ha már nem tag,nem köteles egy államnak nézni az uniót csak államok laza szövetségének"

Ez nem egeszen igy van, az EU sajat szabalyai tiltjak, hogy a tagallamok kulon-kulon targyaljanak bizonyos kerdesekben (pl szabadkereskedelemrol), hiaba nem veszik semmibe a britek az egeszet, nem ulhetnek le kulon a nemetekkel es kulon a franciakkal, hiaba szeretnek.

nyuszigonosz 2017.02.22. 20:18:05

@tanato:

Nem kell leírnom a választ, mivel @Shanarey: és @mojyo: leírták azt, amit én is írtam volna.

gabors 2017.02.22. 20:21:54

@P.Elliot: "Legalis bevandorlas van most is, vagy van meg, itt legalabbis . Egyelore."

Bizony mar be adtak egy torveny tervezetet ami a mai kb 1 millio legalis bevandorlot (ennyi zold kartyat adnak kb evente most) 5 eve alatt max 500,000 akarjak csokkenteni ugy hogy jelentosen csokkentik a csalad egyesiteseket ... (persze reszleteket meg nem lehet tudni de mar ez is eleg) persze lehet hagyma kedveert vendeg munkas programokat fognak inditani :-))

gabors 2017.02.22. 20:32:25

@Csodabogár:
"Persze az elektorok. Na azokat megnézném rendesen egyszer. "

A nevuk minden allamban nyilvanos ...ha akarod meg tudod nezni. Van ahol valasztjak oket van ahol az adott part csak jeloli.

Ennek amugy semmi koze hogy a valasztas demokratikus volt-e vagy sem. Akkor lenne "nem" demokratikus ha az elore lefektetett szabalyktol ternenek el (rendben hogy ez 270 evre vissza hajazo dolog de egyszer mar valtoztattak az electoral college intezmenyen szoval nem lehetlen)

Shanarey 2017.02.22. 20:45:55

@gabors:

Nem, nem az, ezt úgy hívják, menekülés.

Ők is tudták ha szavazás lesz, Budapesten esélyük sincs nyerni.
Így inkább visszalépnek.

gabors 2017.02.22. 20:53:02

@Shanarey: " Budapesten esélyük sincs nyerni.
Így inkább visszalépnek. "

de ezt gondolom regebben is tudhattak ... csak kellettek a palyazati elokeszitesre elkoltott milliardok a csokosoknak ....

Amugy Borkai most lemond ? (bocs menekul)

Shanarey 2017.02.22. 21:07:46

@gabors:

Dehogy mond le, ez nem Amerika, hanem Magyarisztán.

Shaktee 2017.02.22. 21:12:12

@gabors:

Lefújva

Hét éve ez az első jó hír.
A momentumosok pedig mint az Orbánverők indulhatnak vidékjárásra, megismertetni magukat az országgal. Talán még nem tudják, de Orbán és elvetemült propagandagépezetének tiszta, egyszerű eszközökkel történt megfutamítása hatalmas erkölcsi, politikai tőke a kezükben. És ez így nekik is sokkal jobb, mintha egy kíméletlen és becstelen népszavazási kampányt kellett volna végigcsinálniuk, amelynek végére a korlátlan eszközökkel rendelkező hatalom felfalta, tönkretette volna őket.
Most a nép szemében tiszták, érintetlenek – és győztesek.
Ennél jobban nem lehet tömegmozgalmat kezdeni.

Bruck András - via FB

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 21:13:26

@gabors: lett volna esely,, ha budapestiek akarjak
de 260 ezren kinyilvanitottak, nem akarjak
akkor minek meg nepszavazni
a momentum legyen magara buszke
Roma is visszalepett
tipikus Magyar hozzaallas
ne legyen
semmise legyen

tanato 2017.02.22. 21:15:01

@Shanarey: Ebben nem vagyok biztos,mármint hogy a kilépés után nem tudnak változtatni a bevándorlási szabályokon.

tanato 2017.02.22. 21:16:17

@mojyo: JÓ,REMÉLJÜK a jobbik forgatókönyv jön be.Nemsokára kiderül.

M. Péter 2017.02.22. 21:17:47

@mojyo: David Davis (jelenlegi brexitügyi miniszter) mondta, hogy majd lesz szabadkereskedelmi egyezmény Németországgal, aztán valaki felvilágosította, hogy nem így működik a dolog.

Shanarey 2017.02.22. 21:24:23

@tanato:

Kilépés után igen, de nem azokra vonatkozóan akik már itt vannak.

M. Péter 2017.02.22. 21:34:34

@gabors: Ehhez amerikai állampolgárok közvetlen rokonaira is be kell vezetni valamilyen korlátozást, és az érintettek szavazni is tudnak.

2017.02.22. 21:39:32

@M. Péter: Ez azert iszonyu tragikus. Az is szomoru, hogy a "zemberek", a nep semennyit sem tud az EU-rol, emiatt konnyu ellene kampanyolni mindenhol, es ez reszben az EU hibaja, hogy nem kommunikalja tul jol "lefele", hogy mire is jo tulajdonkeppen.

De az, hogy a vezeto politikus is ennyire, de ennyire fogalmatlan, arra tenyleg nincsenek szavak, es oszinten szolva nem nagyon iger sok jot a briteknek.

gabors 2017.02.22. 21:44:04

@M. Péter: Mint mar sokszor lattuk amerikaik nagyon ugyesen tudnak a sajat erdekeik ellen is szavazni es meg orulnek is mikor nyernek :-)

Amugy mint irtam ez egyelore csak egy javaslat a sok kozul

Korlatozas most is van minden kategoriaban (kiveve hazastars es gyermek) regionalis kvotak mar regota vannak, vagyis kevesebb zoldkartya hosszabb varakozasi ido. Es valamu uj trumpi definiciot is ki lehet talalni "közvetlen rokonaira" (Orwel lehet mar megirta)

M. Péter 2017.02.22. 21:47:59

@P.Elliot: Egy magyart nem elég elvinni valamelyik határátkelőhöz, hanem repülőre kell rakni, ennyivel tényleg nehezebb a dolog.

2017.02.22. 21:49:01

@hagyma: "Roma is visszalepett
tipikus Magyar hozzaallas"

Akkor a romaiak (es a hamburgiak is egyebkent) is tipikus magyarok? Nem ertem.

M. Péter 2017.02.22. 21:56:02

@gabors: A definíció a törvényben van, a módosításhoz nem elég, hogy Trump írjon egy elnöki rendeletet. Olyan trükk persze lehetséges, hogy kirúgják az ügyintézők felét, és akkor máris kevesebb vízumot tudnak kiadni.

gabors 2017.02.22. 21:57:17

@hagyma: "de 260 ezren kinyilvanitottak, nem akarjak" .. ez nem kicsit hulyeseg az alairok CSAK azt tamogattak hogy LEGYEN nepszavazas az adott kerdessel !!! (bocs ha tudtad csak direkt terelsz )

A nepszavazason lett volna CSAK kerdes hogy Budapest vonja vissza a palyazatot... de eddig most sem mert elmenni a fidesz mert nyilvan sem Borkai-in sem Tarloson nem mult (ezt csak a nagy fonok mondhatta meg).

Shanarey 2017.02.22. 21:58:30

@mojyo:

Ő már agyilag amerikai, ezért nem érti, miről is szólt ez a szavazás, s főleg mért léptek vissza a többiek.

gabors 2017.02.22. 21:59:02

@M. Péter: "A definíció a törvényben van, a módosításhoz nem elég, hogy Trump írjon egy elnöki rendeletet." OK ez igaz de ugy tudom torveny modositas keszul a "comprehensive immigratin reform" cimszo alatt

gabors 2017.02.22. 22:06:16

@kisrumpf: " még azt is fel kell tüntetnie, hogy az elmúlt években hány napot töltött Anglián kívül, " ezt az amerikai allampolgarsagi kerelembne is be kell irni. Egeszen pontosan azt hogy hany napot (osszesen) toltott az usan kivul, hagy utat tett ... es ezeket reszletezni is kell egyenkent a meglatogatott orszagokkal egyutt. kilepessel es belepessel (jo nem elszurni mert konnyu ellenorzni)

szova USA -s sokat kerdez bar a nyomtatvany csak 20 oldalas, de eleg sok oldalt kell azon kivul is beadni (valoban nem 65)

gabors 2017.02.22. 22:07:41

@Shanarey: "Ő már agyilag amerikai," akkor nem hogy orulne igy LA eselye mar 50% (nem tudom gyengebbeknek 1 out of 2)

Csodabogár 2017.02.22. 22:09:00

@rebel rebel: A város tele van hatalmas plakátokkal. Az árán rendbe lehetett volna hozni pl. egy kórházat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 22:09:36

@gabors: a zoldkartyasok vendegmunkasok
meg vannak a szamok honnan hany ember johet
a legtobb mexikobol
a lenyeg hogy legalis legyen
a csaladegyesites nemm jo ut

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 22:09:40

@mojyo: ott nem gyujtottek NEM szavazatokat
belattak nincs eselyuk
nekunk let volna

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 22:09:44

@gabors: szerinted akik alairtak, azok akartak az olimpiat?
ne legyel mar naiv

M. Péter 2017.02.22. 22:11:59

@Shanarey: Érdekes módon egyik tagállam sem jelentette be, akármi is lesz, az ott élő britek maradhatnak.

Csodabogár 2017.02.22. 22:13:00

@mojyo: A nép már csak ilyen. Populista dumával mindent meg tudnak etetni a néppel mindenütt. Erre vannak ékes példák a közlemultból és aggódva várom a hamarosan elkövetkező választások eredményeit.

Csodabogár 2017.02.22. 22:17:48

@gabors: Mennyivel könnyebb svédnek lenni. 3 oldalas volt a nyomtatvány és az utolsó oldalon megadhattam neveket referenciának, max. 4 darabot. Néhány hónap múlva, a postás hozta a papírt. Rég volt, de most már nem is kell 7 év, csak 5 és nem hinném, hogy nagyobb lenne a cirkusz mint akkor.

nyuszigonosz 2017.02.22. 22:20:43

@M. Péter: Viszont egyik tagállam sem terjeszti, hogy az ott élö britek a terhükre lennének.

M. Péter 2017.02.22. 22:25:17

@gabors: A brit állampolgársági kérelem 30 oldalas. Az uniós jogon alapuló állandó lakosi státusz igazolásához szükséges kérelem 85 oldalas, de ebből 10 oldal a kitöltési útmutató, és mindenféle variáció benne van, pl. elveszett vagy megrongálódott igazolvány pótlása, vagy ha valaki nem saját jogán, hanem családtagként kérelmezi, akkor kellenek annak a rokonnak az adatai is, stb. Egy átlagos esetben szerintem kevesebb, mint 20 oldalt kell kitölteni.

2017.02.22. 22:27:11

@hagyma: Hat ez a te szubjektiv ertelmezesed, az enyem meg az, hogy Budapestnek se lett volna eselye, es pont azert kellett alairasokat (nem pedig nem szavazatokat) gyujteni, mert ok ezt a hamburgiakkal es a romaiakkal szemben nem lattak be, es csak igy lehetett volna kikenyszeriteni a visszalepest.

M. Péter 2017.02.22. 22:27:58

@nyuszigonosz: Akkor meg különösen nem lenne semmi gond a britek státuszának garantálása, és megmutathatnák, hogy ők mennyivel nagylelkűbbek.

nyuszigonosz 2017.02.22. 22:28:29

@hagyma: Butaságokat beszélsz, mint már olyan sokszor.
Nem tudsz semmit.

Hamburgban volt referendum és több volt NEM. És ez így jó. Nem sokkal utána, Róma is úgy döntött, hogy irtó sok pénzbe kerül egy olimpia, és nem fognak akkora hiteleket felvenni, amiket a további generációk sem tudnának visszafizetni, szóval nem árverezik el a a gyerekeik -unokáik jövöjét.

Shaktee 2017.02.22. 22:31:46

@Csodabogár: amennyit lehetett lenyúltak a fiúk az elõkészületekbõl, de nem mertek mégegy megnyerhetlen választást vállalni.

gabors 2017.02.22. 22:32:38

@hagyma: "a zoldkartyasok vendegmunkasok" nem kellene mar ilyen ellentmondasba hoznod magad !!! zoldkarty az "Permanent Resident Card" ALLANDO LAKOS/LETELEPEDETT ... ez nem velemeny kerdese ez jogi kategoria.

amugy en sem tamogatom az illegalis bevandorlast, de tomeges deportalast sem ...

a csalad egyesites az a tarsadalmi kotodest erositi pont ezert talaltak ki csak nem biztos hogy ahogy ez most megy jo.

Szerintem tanult kepzett embereket kell beengedni legalissan (lasd Kanad, Ausztralia, es Anglia is talan ezt akarj most) a csaladjukkal egyutt.

Alulkepzett betanitott munkasokkal tele vannak a rust-belt allamai most majd mehetnek fuvet nyirni, tetot javitani, festeni mosogatni, szallodakat takaritani a mexicoiak helyett ... biztos ezt akartak ...

gabors 2017.02.22. 22:33:56

@hagyma: "szerinted akik alairtak, azok akartak az olimpiat?" de CSAK 266 ezren voltak a 2 milliobol ... a tobbi lehet mind olimpiat akar ... akkor meg siman lehetne .. meg kellene oket kerdezni, nem?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 22:36:05

amugy elnezve a felveteleket az alairokrol,, feltunoen sok az idos ember
oket nem erdekli a sport mar
ez a 260 ezer ember fidesz ellenes

nyuszigonosz 2017.02.22. 22:37:26

@M. Péter: Nem értem, miért kellene a többi EU tagállamnak a brit állampolgárok további akárhol tartózkodásának garantálását elöre bejelenteni, ha a britek akarják az EU-t elhagyni.
Söt, nekik "bajuk" a szabad költözés és letelepedés.

Amelyik brit állampolgár most ( tavaly tavasz óta) beadta az állampolgársági kérelmét pl. Németországban - és szinte mind beadták, akik már több mint 8 éve itt élnek és beadhatják,mert megfelelnek az elöírásoknak, míg elötte 20-30 évig éltek itt, de nem találták fontosnak, hiszen EU- állampolgárok voltak, elég volt az itt - senkivel nem cirkuszoltak, mindenki, aki megkaphatta, meg is kapta.

gabors 2017.02.22. 22:42:49

@M. Péter: "A brit állampolgársági kérelem 30 oldalas. Az uniós jogon alapuló állandó lakosi státusz igazolásához szükséges kérelem 85 oldalas," Biztos igazad van en ideztem valakitol gondoltam ugy van ahogy irja. Az amerikai 20 oldal az utmutato csak par de egy kulon fuzetecske. Nem mindenkinek kell minden kerdest itt sem kitolteni mert egybe van suritve tobb esetleges kerelmi szituacio. Atlag 1/3 ures marad a 20 oldalbol. Es a kerelmtol fuggoen kell kulonbozo dolgokat csatolni (altalaban masolatot az eredit interveiw-n esetleg be kell mutatni).

De szerintem nem akkora nagy dolog kitolteni (fill in pdf).

kék madár 2017.02.22. 22:49:34

@hagyma: "tipikus Magyar hozzaallas"
van fogalmad rola, hogy mennyibe kerult volna?

kék madár 2017.02.22. 22:54:14

@P.Elliot: miota vagy ilyen bevandorlo ellenes?
az, hogy mi alapjan utasithatnak ki valakit egy fabol vaskarika: aki megszegte a torvenyt, marpedig aki illegalisan jott at a hataron az mar azzal megszegte, barkit ki lehet rakni.
Majd nezhetjuk az ures polcokat a zoldseg/gyumolcsos pultokon.
Egyetlen oka van ennek egyebkent es az politiakai: tobb szavazot gondolnak nyerni ezzel mint vesziteni. Trump evtizedekig alkalmazott illegalis bevandorlokat ehberert, es csak nyert vele.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.22. 23:04:05

@nyuszigonosz: nem beszeltem hamburgrol
@gabors: budapesten nins 2 million valasztopolgar, sot akik egyaltalan elmennnek az kb 500 ezer, max
lehet kevesebb
Budapest nem akar olimpiat
ez van
folosleges nepszavazni

FutureFry 2017.02.22. 23:14:24

A fővárosi Választási Iroda szerint: "A fővárosban helyi népszavazásra jogosultak száma 2017. január 10. napján 1 385 262 fő":
m.cdn.blog.hu/ke/kettosmerce/image/16732155_10212110682306098_11696154_o.jpg

Dikusz 2017.02.22. 23:14:40

@gabors: mondjuk érdekes lett volna azt tudni, hogy országosan mi lett volna a népszavazás eredménye.

gabors 2017.02.22. 23:18:34

@FutureFry: koszi en mindig ugy "tudtam" BP kb 2 millio lakosu (kik nem szavazopolgarok a 18 ev alattiakon kivul?)

kék madár 2017.02.22. 23:20:56

@kék madár: akkor most az a celom, hogy falevelekbol epitek egy hidat neked a Linville River fole, atmesz rajta?

gabors 2017.02.22. 23:21:54

@Dikusz: "mondjuk érdekes lett volna azt tudni, hogy országosan mi lett volna a népszavazás eredménye. " talan de olimpiat mindig egy varos rendez (hivatalosan) es volt mar hasonlo pelda (marmint nepszavazas persze nem a Pekingi-re vagy Moszkvai-ra gondolok)..

amugy szerintem a fidesz sem gondolta ezt komolyan bar az ellophato milliardoknak nagy sulya volt .... :-)

kék madár 2017.02.22. 23:24:09

@hagyma: "amugy elnezve a felveteleket az alairokrol,, feltunoen sok az idos ember"
hol nezted a felveteleket?
Adatokkal minek zavarod ossze magad, nem lenne eleg atlagos Trump szavazokent az erzelmeidre es az indulataidra hallgatni?

gabors 2017.02.22. 23:25:56

@kék madár: "Majd nezhetjuk az ures polcokat a zoldseg/gyumolcsos pultokon. " ott vannak azok rust-beltiek mind munka utan orditozott meg hogy falat kell epiteni most majd mehetnek lesznek ures allasok dogivel.

A gond hogy ahol ok elnek gyakorlatilag sem legalis sem illegalis bevandorlo nem volt vagy az igazan "voros" allamok Idaho, North Dakota es hasonlok ott meg joszervel fekete sincs nemhogy illegalis mexicoi :-)

kék madár 2017.02.22. 23:32:17

@gabors: meg mezogazdasag sincs, legalabbis nem Imperial Valley meretu. Az atlag Trump szavazotol amugyse az illegalis bevandorlo vette el a munkat, hanem vagy 10 mas tenyezo

gabors 2017.02.22. 23:42:40

@kék madár: "Az atlag Trump szavazotol amugyse az illegalis bevandorlo vette el a munkat, hanem vagy 10 mas tenyezo "

Engem nem kell errol meggyozni, Oket meg a tenyek nem igen zavarjak. De majd akkor fognak nagyot nezni amikor a 20% tarrifot fizetik a walmart-ban a lapos tevektol a zokniig mindenen. Mert addig hiaba probalja barki elmagyarazni hogy ez nem mas mint sales tax az importalt arucikkeken.

kék madár 2017.02.22. 23:48:38

@gabors: ez az egyetlen silver lining ebben az eszementben, a sajat szavazoi fogjak a legjobban megszivni.

LittleG (uk) 2017.02.23. 00:06:38

@mojyo: az a baj, hogy ők se tudják... A brexit mellett kampányolók lepődtek meg a legjobban, hogy nyertek...

Herr Géza 2017.02.23. 00:26:13

@gabors: A 18 éven aluliak stimmel természetesen, aztán a Budapesten élő, de nem budapesti állandó lakóhellyel rendelkezők, a külföldi állampolgárok, az elítéltek, a közügyektől eltiltottak, a gyámság alatt lévők...Csak, ami hirtelen eszembe jutott.
2 millió fölött utoljára 89-90 környékén volt a budapesti lakosság, utána meredek csökkenés jött, aminek mélypontja 2015. 1.729ezer lakossal, azóta lassan ismét emelkedik, 2016.-os adatok szerint 1.772ezer volt ez a szám.

Shaktee 2017.02.23. 00:34:26

@kék madár: Ezt itt már többször leírtuk mint hagyma a vendégmunkást.

Tudsz valami újat is? :)

M. Péter 2017.02.23. 00:35:12

@gabors: Inkább csak 1700000-1800000, van. kb. 5% külföldi is.

Herr Géza 2017.02.23. 00:37:39

És a @FutureFry: által belinkelt aláírásgyűjtő lapon is szerepel a azavazásra jogosultak 10%-ának (132.586 fő) érvényes aláírása esetén a Fővárosi Közgyűlésnek kötelessége lett volna elrendelni a népszavazást

kék madár 2017.02.23. 00:38:03

@rebel rebel: ne haragudj en itt "uj" vagyok. Hagymaval probalok baratkozni, de nem vagyok az esete/Mary

Shaktee 2017.02.23. 00:41:21

@Herr Géza: Nézz már az üzeneteidre lécci :)

Shaktee 2017.02.23. 01:08:57

@kék madár: Maradj a hintusnál kiskerék ;)

Nite!

P.Elliot 2017.02.23. 01:45:47

@kék madár: Magad is nagyon jol tudod meg masok is hogy eppen en nem vagyok bevandorlo ellenes, ha ennyit olvastal ki a hozzaszolasaimbol akkor itt veled nem ohajtok beszelgetni.
Mindig is dicsertem a mexicoiakat hogy milyen jo munkasok, / most azert irom a mexicoit mert abbol van a legtobb/, aki nem bunozo az nagyonis jo polgara lenne az orszagnak.
En csak egyszeruen leirtam hogy mit latok a jovoben es ha valaki ezt nem hiszi az ne higgye, nem kotelezo elhinni.
De en foleg Angliarol irtam hogy mi lehet a jovoben es gondolkozzanak el rajta hogy mit tudnanak tenni megelozesnek ha ugyan meg lehet elozni.
Hozzamszolasod kifejezetten rosszindulatu, a jovoben ne faradj azzal hogy hozzam szolsz mert ugysem fogok reagalni, illetve szurlek....

P.Elliot 2017.02.23. 01:53:01

@gabors: Voltam 3 eve Dakotaban, ha tudnad hogy mennyi mexicoi van az utcakon, uzletekben, nem hinned el. 2 hetig koboroltunk arrafele. Persze lehet hogy mind legalis volt, hehehe....
Barmerre jartunk arrafele eszakon lattunk boven mexicoit, uzletekben, melos munkakon, csaladokat is kisgyerekekkel.
Kansas is tele volt veluk...

P.Elliot 2017.02.23. 02:01:52

@Csodabogár: Nekem mar Obamatol kezdve ugy tunik hogy nem hiteles a szavazas, azt tesznek oda akit a ki tudja kik akarnak, ez a Trump is egy nagy keptelenseg. Nem Obamara szavaztam de nem bantam, ha ez, hat ez, kell egy fekete elnok is.
Ez van, ilyen lett a vilag...

P.Elliot 2017.02.23. 02:02:57

@kisrumpf: Vagyis mindenki meg van ijedve...

gabors 2017.02.23. 02:31:45

@Herr Géza: "2 millió fölött utoljára 89-90 környékén volt a budapesti lakosság,"akkoriban eltem pont ott utanna "hatar atkeltem ." gondolom nem volt egyedul

azert koszi az elemzest

gabors 2017.02.23. 02:37:19

@P.Elliot: En is voltamSouth Dakotaban de kb 12 eve volt akkor ez nem tunt fel egyaltalan ...

De elhiszem es akkor onnan is hianyozni fognak mint irtam minden kisebb/kozepes etteremben hotelban ok dolgoznak errefele legalabbis (kiveve perszs Ashville-t amit viszont nem hiszek el) azonkivul epitkezeseken (ugy tudom hogy farmokon is de ezt magam nem lattam) husfeldolgozokban stb

Ebbol komoly gazdasagi gond lesz a munkaero piacon.

P.Elliot 2017.02.23. 02:54:52

@gabors: Farmokon nem lattam mexikoit arrafele, joforman csak gepeket lattam, embert nemigen. Nehany helyen amishok arultak kis bodefelekben a termenyuket, azok tuti hogy nem alkalmaztak senkit, megcsinalta a csalad a farm munkakat.
Szep volt arrafele, az a nagy szabad egbolt, azok a furcsa rohano felhok meg meg is voltam kicsit ijedve hogy nem-e tornado elojele es ha az akkor hova a francba menjunk amikor kihaltak az utak, illetve farmteruletek, haz is alig.
Barmikor visszamennek olyan hangulatot adott, lakni persze nem, iszonyu meleg volt, volt vagy106 fok, azt hittem leeg a fejemrol a hajam, telen meg az a baromi hideg..., hat nem nekem valo.

kék madár 2017.02.23. 03:33:09

@P.Elliot: Ja, hat akkor en ertettem felre, nem akartalak megbantani vele.

blackhairlady 2017.02.23. 03:56:01

@gabors: Teljesen ertheto es logikus, nagyon konnyu kitolteni. Szerintem megvan fel ora alatt siman, illetve ami idobe telik az a kulfoldi utazosk idopontjanak kitalalasa, mivel sokszor nincs pecset az utlevelben.

Bredpitt Monika 2017.02.23. 04:25:41

@kék madár: szeretem a kek szint, nyugtatolag hat az idegekre....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.23. 06:22:17

@kék madár: Mary nem eset
O az igazi asszony, szereto, barat
az igazi feleseg es tars
a vilag legszerencsesebb ferfia vagyok

somlobodog 2017.02.23. 06:22:31

@hagyma: kB 50 helyszínen gyűjtöttek egy hónapig kB napi 10 órában. Plusz a bekuldheto aláírások. Azaz a nagyon okos és empirikus megallapitasod alapján legalább 15.000 órányi adast megneztel.... De nagyvonalú vagyok legyen ennek a 100ad része mert a közvélemény kutató se kérdez meg mindenkit. Így 150 óra közvetítés maradt. Haat te tudod, igaz a jól megalapozott véleménynyilvánításra kellően fel kell készülni :)))) te jó isten, nem hiszem el hogy ezt le bírtad írni.... Inkább szidd a "vendegmunkasokat" mint hogy okoskodj, az néha legalább szórakoztató

kék madár 2017.02.23. 06:54:21

@hagyma: ennek oszinten orulok es remelem, hogy akkor is az, ha nem irod le naponta haromszor

kék madár 2017.02.23. 06:57:36

@somlobodog: voter fraud. 2 fizetett oregember irt ala 133 ezerszer

tanato 2017.02.23. 07:11:49

@Shanarey:
Kilépés után igen, de nem azokra vonatkozóan akik már itt vannak.
Szűrés Válasz erre

Igazad van,de úgy fogalmaznám át hogy akik itt vannak és rendezett jogi statussal rendelkeznek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.23. 07:31:51

@somlobodog: nekem nincs diom alairast gyuteni
en dolgozom
@kék madár: a bolldogsag jo dolog:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.23. 07:32:00

@somlobodog: nemm erted a velemneymet
szerintem budapestnek nagyon jo t tett volna egy olimpia
hogy fiatalemberek ez ellen gyujtsenek alairast, nekem erthetetlen
OK
nem less
legyenek boldogok
en mellettegyujtottem volna, nem ellene

kék madár 2017.02.23. 07:43:09

@hagyma: "hogy fiatalemberek ez ellen gyujtsenek alairast" - ha valaki Ashevilleben olimpiat akarna szervezni a te adodbol, nem orulnel ha beleszolhatnal?

Taxomükke (UK) 2017.02.23. 07:49:52

@hagyma: Penzugyi csodbe kerult volna Budapest, de ez hidegen hagy teged.
Szamodra Orban sem mocskos tolvaj.
Koltozz haza, ha igy imadod ezt a rablobandat.

Dikusz 2017.02.23. 10:38:05

@gabors: azt írták a médiában, hogy 1000 milliárd forint körül becsülik az olimpia költségeit.
Ehhez képest a Dagály uszoda, aminek a költségeit az építkezés megkezdése előtt 8 milliárd Ft-ra becsülték, a tényleges költség 100 milliárd körül van. Plusz még az eredetileg bemutatott tervhez képest egész máshogy néz ki, konkrétan egy rusnya doboz.

adg 2017.02.23. 13:42:31

@Dikusz: bocs, de ez igy nem teljesen pontos. 8 mrd-ra becsultek az eredeti uszodaepulet koltsegeit, ez igaz. De mar eredetileg is kb 25 mrd volt a teljes vb koltsege.
Ez utobbi jar 100-nal, ami ettol meg durva tevedes, de csak 4szeres, nem 12-szeres.

Az egyik legdurvabb alabecsles amugy a sydney operahaz talan. 7 millio dollarra saccoltak a koltsegeket, majd 102-nel allt meg, mire befejeztek. Magyarorszagnak meg van hova fejlodnie. :))

gabors 2017.02.23. 15:38:38

@P.Elliot: "Farmokon nem lattam mexikoit arrafele, joforman csak gepeket lattam, embert nemigen. " bocs nem ezekre a farmokra gondoltam hanem ahol zoldseget, gyumolcsot termesztenek, vagy ahol tejet, tojast es hasonlokat es a hozzajuk csatlakozo csomagolo es feldolgozo uzemek ... (amugy szerintem az automatizlas lesz a kiut ott is ) tobbek kozott ezert vesztettek el a munkajukat a banyaszok es autoipari es egyebb ipari munkasok leginkabb es ha barmi vissza is jon nem leszznek 1000 embereket foglalkoztato gepsorok soha tobbet az USA-ban...

gabors 2017.02.23. 15:51:06

@adg: van ilyen is hogy a Puskas stadion 100mrd helyett 190mrd ... majdnem duplaja (de tutti hogy gyurcsany es demszky es az emut nyoc ev miatt)

index.hu/sport/futball/2017/02/23/lazar_janos_puskas_stadion/

P.Elliot 2017.02.23. 16:39:25

@gabors: Pontosan ez az. Az automatizalas elveszi az emberek munkajat, jo, mas teren teremt de az nagyon keves lesz a regiekhez kepest..
Mi lesz azzal a sok emberrel akiknek nem jut munka?
En ezt latom aggasztonak. A lakossag szama no, a munkahelyek csokkennek.
Ahogy a kornyezetemben korulnezek allandoan ezt latom hogy mar gepesitve van, kompjuterizalva, egyre tobb minden,nem kell, ez sem kell, a munka nelkul maradt ember kutathatja hogy hol talal masikat, nagyon bizonytalan lett ilyen szempontbol a vilag.
Az en ferjem 28 evet huzott le egy mernoki irodaban egyfolytaban es a munkatarsai is maradtak vagy 20 even at, ott is lettek valtozasok, a kompjuteres tervezes is megtette a magaet pedig a fonoke azok koze tartozott akik meg akartak orizni minden munkatarsat, annyit azert megtett a fonoke hogy akikre nem volt mar szukseg segitett masik munkahelyet keresni nekik, voltak persze osszekottetesei es minden ev karacsonyi partijara visszahivta oket. Es mindig elmondta hogy mennyire sajnalja hogy nem tudta megtartani a regi gardat egyben.
Ilyen sem sok akad manapsag....
Lehet hogy csak en latom feketen a jovot, munkahely szempontjabol az aggodok koze tartozok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.23. 21:46:40

@Demi78: Telepíts fel magyar kódlapot és akkor minden karakter meglesz.Semmi köze a dolognak a billenytűzet nyelvéhez, de még a windowséhoz se, meg az országhoz se, ahonnan írod... :-)

adg 2017.02.24. 09:23:53

@geegee: En hiaba telepitem fel, mert kevesebb gomb van az itteni billentyuzeteken. Vagy hosszu i nincs, vagy nulla, attol fuggoen, melyiket telepitem. Nincs eleg gomb a magyarhoz.
Ami mondjuk nem athidalhatatlan gond, mert az í az alt161, a nulla meg ott van a num billentyun is, de akkor is. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása