oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. december 19. 08:43,  Az első karácsony határátkelőként 271 komment

2015. december 19. 08:43 Határátkelő

Az első karácsony határátkelőként

Az első külföldön töltött karácsony sok szempontból tud igen nehéz lenni, hiszen az ember (ha csak meg nem látogatják) külön tölti a szeretteitől, ráadásul ilyenkor sokszor még csak ismerkedik a körülményekkel is. Legalábbis így történt a mai történet szerzőjével, Tücsökkel és családjával, akik ráadásul jó messzire, Kanadába költöztek. (A képekért külön köszönet nekik!)

Neked milyen volt az első, külföldön töltött karácsonyod? Ha van kedved, írd meg, és ha tudsz, küldj hozzá fotókat is! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

cim_46.jpg

„2011. december közepén költöztünk a tengerentúlra a férjemmel és a cicánkkal. Tudtuk, hogy ez „A” költözés, és bár úgy jöttünk el, hogy ez a távoli ország lesz innentől kezdve az otthonunk, túl sok holmit nem hozhattunk magunkkal. A családdal odahaza még tartottunk egy gyors elő-karácsonyt, majd zokogva búcsúzkodtunk, aztán felültünk a repülőre.

Az óceán túlpartján egy gyönyörű felhőkarcolóban várt egy csodaszép lakás, mindössze egyetlen apró szépséghibával: tökéletesen üres volt. Mikor megérkeztünk a hat darab bőrönddel és a cicussal, meglepődve tapasztaltuk, hogy az egy hálószobás, kb. 40 négyzetméteres lakás is milyen hatalmas tud lenni, ha üres. A beépített konyhabútor és a mosógép volt az egyedüli felszerelés.

Ünnepi ügyintézés

Mivel az új munkahelyemen január 2-án kezdenem kellett, a férjemmel együtt lényegében ügyintézéssel töltöttük az összes munkanapot a 2011-es hátralévő részében.

Ügyintézés alatt értsd például helyi iratok, társadalombiztosítási szám beszerzését, bankszámlanyitást, stb. Tehát semmi időnk nem volt arra, hogy mondjuk komolyabb bútorokat vegyünk.

Mivel még nem ismertük a helyi viszonyokat, azt sem tudtuk, merre induljunk például fenyőfáért, stb. Azért szerencsére a házunk előterében volt egy szép nagy közös karácsonyfa, ahol azért sikerült szép képeket készítenünk.

Végül aztán az utolsó pillanatban csak kaptunk egy kb. 40 cm magas asztali műfenyő-szerűséget (az egyik képen látható is). „Asztalt” már a héten sikerült beszerezni: egy vasalódeszkát és hozzá két összecsukható széket… Illetve volt még egy felfújható ágyunk.

kis_fa.jpg

A csúcsluxus persze az volt, hogy karácsony napjára sikerült beköttetnünk az internetet, és venni egy kicsi tévét is. Így aztán a reggelt Skype-olással töltöttük a családdal (6 óra időeltolódás), majd nekiálltunk főzni a férjemmel.

Egy bejgli meglepetései

Úgy terveztük, tárkonyos ragulevest csinálunk (szigorúan még az otthonról hozott tárkonnyal), lesz töltött káposzta, illetve bejglivel zárjuk a sort. Az első kettő elég jól sikerült, a bejgli viszont hihetetlenül rossz ízű lett: akkor tudtuk meg, hogy errefelé a papírba csomagolt margarinból létezik sós változat is…

tarkonyos_leves.jpg

toltott_kaposzta.jpg

bejgli.jpg

Az első néhány hétben egyébként sok meglepetés ért bennünket bevásárlások után, és azt hiszem, ezt minden határátkelő fogja érteni, ha azt írom, szavajárásunkká vált a következő: „Megint vettünk valami sz@rt”.

Azóta eltelt négy év. Sok minden változott. Azóta már a távoli ország másik felén élünk, és a költözéskor bizony már teherautót kellett rendelni a rengeteg bútornak és egyéb holminak.

Tavaly először már a szüleim is velünk karácsonyoztak, és idén is várjuk őket. A vacsorát nem vasalódeszkáról fogyasztjuk majd, és a bejgli nem lesz sós… :)”

fa_elott_ketten.jpg

A moderálási alapelveket itt találod.

Határátkelő találkozó!

Ha nem vigyázunk, lassan hagyomány lesz az év végi budapesti Határátkelő-találkozóból :), amit idén Digger szervez. A három lehetséges időpont december 27., 28., 29. – aki szeretne jelen lenni, az vegye fel Diggerrel a kapcsolatot emailben (janoshorvath65KUKACyahoo.com). Akár mind a három napot meg lehet jelölni, amelyik napra a legtöbb visszajelzés érkezik, azon lesz a találkozó délután 5-kor a Menzában, a Liszt Ferenc téren. Jelentkezési határidő dec. 23.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: karácsony Kanada

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr538182918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2015.12.19. 22:34:42

@puhacica:

Én csak ezt az egy esetet ismerem, ahol a végén balhé és kirúgás lett.

De talán, nem kell ahhoz senkinek Cavinton hogy emlékezzen, volt itt már olyan poszt amely hasonló ok miatt lett eltüntetve.

tanato 2015.12.19. 22:42:32

@Pink Petsch: @diggerdriver: Azért szögezzük le Kékség nem egy átlagos buszsofőr,mint ahogy Digger sem egy átlagos gépkezelő,mindkettőjüknél felmerült bennem hogy ezek csak fedőfoglalkozások,igazából Digger te egy irodalmár bölcsész vagy,Kékség meg magasabb körökben mozog mint egy átlagos sofőr.Azért nem jellemző hogy egy gépkezelő művét színpadra viszik egy fővárosi színházban,ugyanannyira nem jellemző hogy egy buszsofőr viszonylag fiatal korára bejárja a fél világot Szingapúrtól az USA-ig./Sok buszsofőrt és gépkezelőt ismerek személyesen./

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 22:46:10

@puhacica: Hej, Macs, ment privi az utolsó blogposztodhoz.Kösz, ha okés a dolog... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 22:47:37

És akkor egy széleskörű kérdés a jónéphez: ismer valaki Izlandon magyar kiszakadt hazánkfiát-lányát, aki blogol?Netán van itt is ilyen személy?Volt valaha evör bármikor is izlandi poszt?

SzZoole 2015.12.19. 22:49:06

@puhacica: tolem hupilila is lehet,a lenyegen nem valtoztat

2015.12.19. 22:49:39

@tanato: Már ne haragudj, de nekem tök átlagosnak tűnnek, pont mint én. Vagy akkor én sem vagyok egy átlagos "madam"? (ahogy anno Hagymási Tivadar alias hagyma volt szíves nyilatkoznin rólam)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.12.19. 22:50:47

@vityo641(AT):
Na. Akkor mondd a másik kettőt.
:)))))))))))))))))))))))))

33621 2015.12.19. 22:51:40

@Dragonlady (Bp, Hun): A születésnapomon (02 08) miért nem lehet bejglit sütni? :-)
Jössz a HA talira?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.12.19. 22:52:52

@vityo641(AT):
Arról azért tudnék mesélni hogy kinek ástam már....

tanato 2015.12.19. 22:53:28

@geegee: Persze itt is volt már több izlandi poszt is.

2015.12.19. 22:53:58

@geegee: Mondják, hogy az írek lényegében tök egyformák. Nos, ez nem igaz, az izlandiak azok. Az egyik gyerekkori barátnőm ment férjhez oda. Ki van készülve az unalomtól, szegény.
Ja, a kérdésedre válaszolva, nem sajnos magyar bloggert onnan nem ismerek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 22:54:37

@Dragonlady (Bp, Hun): Köszönöm a választ.Nem, eszemben sincs pálcát törni, vagy ilyesmi, ha jár, miért ne fogadja el az ember.
Télleg a hézezret tébére kell fizetni távolkeletről, úgy mint pl asszem Usákiából?

Szaloncukrot meg tudok küldeni jpg-ben, ha az jó...
:-)))))

A fél pár kesztyűk, fuszeklik rejtélye meg örök megoldatlanságra van kárhoztatva.A legjobb az, mikor mindkettő megvan igazából, csak éppen tök más helyen, és mindig azt hiszed, hogy rendre csak az egyiket látod...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 22:55:50

@Pink Petsch: Persze, elhiszem, közhely, de épp ezért igaz és sokszor hivatkozott... :-)

tanato 2015.12.19. 22:57:15

@Pink Petsch: Jó volna ha Mo.-on az átlag buszsofőrök olyan helyzetben volnának hogy beutazhassák a fél világot/anyagilag is meg nyelvtudásilag is/.Diggernek meg művészi vénája van,AZÉRT blogot sem vezet egy átlagos magyar gépkezelő.Szóval minden csak nem átlagos.

SzZoole 2015.12.19. 23:01:33

@tanato: doki,pedig hidd el,hogy @diggerdriver: ugyanaz a undorito gusztustalan himsoviniszta allatkinzo traktoros iskolat vegzet proli mint aminek itt a tobben magasankepzett tulkvalifikalt kommentelok leirjak,csak sajnos Ök nem ismerik es ugy alkotjak rola ezt a velemenyt.
Nekem nem tisztem meg vedeni,megtudja Ö magat.
Mar csak emiatt is erdemes lenne elmenned a talalozora,hogy megbizonyosodj rola.

©________ 2015.12.19. 23:04:06

@Mrs. Clayton: bbc player programmes are avalaible to play in uk

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.12.19. 23:05:20

@33621:
Miért, te jössz bazmeg? Még nem jelentkeztél.

©________ 2015.12.19. 23:08:51

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Az lenyegtelen.

Csomo infot mondott, majd kompromittalta magat, a szo eredeti ertelmeben.
Plusz ugynyilatkozott, mint a ceg kepviseloje. Ezt nem szeretik, mert ugy erzik, sokak szemeben a ceggel azonositja a szemyles velemenyet.

De mindegy, ugyse valodi ember volt.

2015.12.19. 23:08:52

@tanato: Hm, szerintem meg ezek a képességek és készségek átlagosak, a fél világot én is beutaztam, évekig szerkesztő voltam, megvolt a művészi véna is .... és nem rohadtul nem vagyok ettől különleges, átlagos vagyok én is. Szerintem ezek a dolgok minden emberben benne vannak, csak vannak, akik úgy 20-24 éves koruk között, amikor el kellene kezdeniük felfedezni magukban a cuccokat, a környezetük hatására inkább egyrészt lebabáznak, másrészt meg ott szteppelnek a lebabázott friss asszonyka és a kölyök mellett. Mindkettőre ráértek volna még 15 évvel később is.

2015.12.19. 23:10:46

@geegee: Pedig én tényleg nem vagyok egyiéniség. Mármint bizonyos szempontból semmiképpen. ;)

33621 2015.12.19. 23:12:04

@diggerdriver: Akkor most itt nyilvánosan megteszem! Nekem 28 vagy 29 lenne jó! Vetted öcsi? :-)

©________ 2015.12.19. 23:15:01

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Hat te. En vetettem fel eloszor, es erkolcsileg minden alapom megvann ra.
Es engem megnyugtaott, hogy tobben is ugy gondoljak, hogy jolgondolom.

SzZoole 2015.12.19. 23:17:48

@Pink Petsch: hat azert a 100/F-et nem mondanam atlagosnak

Herr Géza 2015.12.19. 23:17:51

@Pink Petsch: Egyébként engem meg is lepett meg nem is, hogy mennyien elbagatellizálták ezt a "csak egy ingyenjegy" kérdést.
Hát vazze, nem az érték a lényeg (mellesleg a buszt azért mégsem viheti haza..). Ahogy többen leírták a posztnál: ha a jegy árát betette volna a kasszába és úgy engedi fel a szegényembert, akkor lehet, hogy én is állva tapsoltam volna. Így viszont rohadtul nem tudom felmenteni a (mondjuk már ki nyíltan) a munkáltatója meglopása miatt. De az is biztos, hogy ha én tennék ilyet, tuti nem lennék olyan hülye, hogy még büszkén ki is posztoljam..

Gyanítom neked megvan az a nem túl régi német sztori, amikor a cége kirúgta a pénztárosnőt, mert az a boltban talált, valamelyik vásárló által elvesztett ca. 1-2 € értékű göngyölegblokkot (üvegvisszaváltás) a saját zsebére beváltotta. Volt is nagy felháborodás országszerte belőle (a nő tizeniksz éve dolgozott a boltban, soha semmi gond nem volt vele...) Az összeg nagyjából ugyanaz, a sztori nem teljesen. A bíróság is azzal indokolta a döntést, hogy a pénztárosi állás bizalmi mivoltja nem tesz lehetővé bagatellhatárt. Aztán hogy a másik oldal is megnyugodjon, másodfokon visszahelyezték a nőt az állásába, pont a makulátlan múltjára és az "elhanyagolható összegre" való tekintettel. Na itt is érdekes volt a vita az ügy körül.

2015.12.19. 23:19:13

@Pink Petsch: Az igaz, hogy te nem vagy egy "átlagos" nő. Mármint, ami a szakmádat illeti. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 23:19:17

@Pink Petsch: Ő nem strigónak nevezett?? :D Bár lehet, hogy rosszul emléxem...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 23:21:14

@tanato: Télleg, el is felejtettem a felső országajánló menücsíkot.Találtam is négyet, utánnuknézek. Kösz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 23:22:53

@Pink Petsch: Végső soron elhiszem simán, Izland nem egy nagyvilági hely...Én valszeg ellennék egy darabig, mert a természet egy csoda.Aztán valójában meg ki tudja...

2015.12.19. 23:23:36

@Herr Géza: Hagyjuk már ezt a képmutatást. Akik idejárnak, azok sosem dugtak borítékot az orvos zsebébe, mindent számlával(!) kértek a szerelőtől, és a többi. :)))) Elítélhető a tette, de elég sokan hajlamosak elfelejteni, hogy ahonnan jöttek, ott milyen játékszabályok szerint játszottak.

2015.12.19. 23:23:38

@Zoole[uk]: Uhh, b+!!! Te hülye!!!! :DDDD Nem 100, hanem 85, és nem F, hanem FF. Te nagyon majom :DDDDD

2015.12.19. 23:24:48

@Praliné.: "Es engem megnyugtaott, hogy tobben is ugy gondoljak, hogy jolgondolom."

Ez a legfontosabb. Enélkül, manapság már senki nem érezheti magát biztonságban ezen a blogon. ;-)

2015.12.19. 23:27:14

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Nayaps, a jelenlegi szakmámat, de sosem egy szakma határoz meg egy embert. 1 év múlva képzett szakács leszek. Akkor az leszek én? És ami előtte voltam eltűnik? No nem. Mert a múltbeli döntéseim és cselekedeteim alapján vagyok ma az, aki, Szerethető vagy utálható, átlagos vagy nem. Szerintem én egy átlagos ember vagyok, semmi különös. Csak annyi, hogy van agyam, amit használok. És remélem, ez még átlagos.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 23:27:57

@Pink Petsch: Te is írhatnál valami blogot, vagy könyvet a cafkellákról.Szerintem tutira vannak q jó sztorik (szó szerint) legalább 1-2 minden héten.Neveket, városokat átírva, csak a nettó sztori.Tutira sokan olvasnák...Mnah? :D

Shanarey 2015.12.19. 23:28:07

@diggerdriver:

Ne aggódj, mindig van valaki aki nem jelentkezik, és mégis ott van.

Na és egy kávéfőző csak neked.

www.youtube.com/watch?v=1AbBpY-7SWE

©________ 2015.12.19. 23:28:58

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Khm. Sosem adtam parat orvosnak.
Sose.

Szamlat nem kerek, es nem is vagyok koteles kerni. mi viszont mindig adunk.

2015.12.19. 23:29:28

@geegee: Nem, madámnak. Emlékszem, még sajnálkoztam is, hogy nem vagyok az, mert akkor enyém lenne a kupi ;).

SzZoole 2015.12.19. 23:31:17

@Pink Petsch: az F-et eltalatam a 85 meg meg jobban tetszik:)))
Azert ugy szeretnek veled meg egyszer talalkozni

SzZoole 2015.12.19. 23:32:52

@geegee: de kepekel illusztralva:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 23:33:18

@Pink Petsch: Ott hagyod a cafkákat??Akkor meg pláne írd meg azt a könyvet... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.12.19. 23:35:06

@Pink Petsch: Jó, oké, de volt valaki aki "sima stricinek" nevezett, akkor valszeg más volt.De ez úgy megmaradt bennem...

2015.12.19. 23:36:41

@Praliné.: Tudom. Mo.-n senki sem dugdos borítékot az orvos zsebébe, senki sem csal adót, senki sem ügyeskedik. Ide csakis talpig becsületes emberek járnak, akik még a turbó rágóval is el tudnak számolni. :)))

Shanarey 2015.12.19. 23:38:23

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Orvosnak sose adtam pénzt így, persze az az igazság hogy nem volt rá szükségem, mert 47 évesen, még semmi problémám nincs.

Számla, az más kérdés, ebben a kategóriában ezt már nem állíthatnám. De hogy miért, azt te is, és mindenki más is tudja a kicsiny hazánkban. Köszönhető a 27%-os áfának, és sok minden másnak.

©________ 2015.12.19. 23:40:37

@Pink Petsch: tanato meglepodne, ha elmeselnem az eletem:-)

©________ 2015.12.19. 23:42:41

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nemmuszaj elhinni
Tulajdonkeppen leszarom, elhiszed-e.
Csak nem eertem, miert hazudnek benne

Es vissza az origohoz: sosem jotekonykodtam masebol, csak a sajatombol.

2015.12.19. 23:44:17

@Herr Géza: Hm, tudod mi a különbség? Hogy Kékség senkit meg nem károsított közvetlenül azzal, hogy hagyta a francba az apuka vegzálását a jegy miatt. A pénztárosnőnek le kellett volna adnia a bont. A vásárló vagy visszamegy, vagy nem. De ami nem az övé, azt nem teheti el. Mindegy mennyi az értéke. Ha 15 cent, akkor sem. Kb. tavaly ilyenkor találtam egy pénztárcát a Rewe pékségénél a pulton. Volt benne néhány családi fotó, egy jogsi, és úgy hirtelen belenézésre olyan kb 70-80 euró (nem számoltam meg, de annyinak saccoltam). Senki nem vette észre, hogy megtaláltam, eltehettem volna, ehelyett szóltam a pultos hölgynek, aki hívta a főnökét, aki meg a rendőrséget. Mindezt alig kb. 1 percen belül, amíg megvettem és felszeleteltettem a fél kila kenyeremet. Hát így.
A BKV elsőajtózása forgalmas járatokon meg egy igen elcseszett rendelkezés. Azt képzeld el, hogy Stuttgartban a 43-as buszon (tudod belváros) a vezetőnek kötelező lenne ellenőrizni mindenki jegyét. Mnaaaa .. ???? Szóval, ugyehogy faszság.

2015.12.19. 23:47:30

@Praliné.: Én mindent elhiszek. A képmutatást, viszont kifejezetten nem szeretem.

2015.12.19. 23:48:06

@Praliné.: Vannak még csodák. :)

2015.12.19. 23:50:58

@Dragonlady (Bp, Hun): Persze, minden fejlett orszagban egyre kevesebb gyerek szuletik, ezt mar sokszor megbeszeltuk itt a blogon es szociologiaban is sokszor kimutatott altalanos jelenseg - minel iskolazottabbak a nok, minel magasabb az eletszinvonal, annal kevesebb gyereket akarnak az emberek. Es ez igy is van jol, kulonben brutalis tulnepesedes lenne mindenhol. Viszont UKben aki akar gyereket, annak majdnem mindig lesz is, Mo.on meg szerintem eleg sok olyan no van aki szeretne gyereket de anyagi okokbol nem vallal - nem csak azert mert nincs eleg fizetese, hanem mert aggodik hogy gyerekkel nem fog kesobb munkat talalni, esetleg egyedul nem akar vallalni mert fel a tarsadalom megitelesetol stb.

tanato 2015.12.19. 23:56:19

@Pink Petsch: Az a magyarországi ember/ aki nem foglakozása révén/ifjú korában beutazza a fél világot,minden csak nem átlagos.Erre itthon sem pénzügyi fedezet sem nyelvtudás nincs meg általában.Ehhez különleges helyzet és képességek kellenek.
A művészi véna az megint más dolog,aki érzi hogy van benne az igyekezik is magából ezt kihozni akármi a polgári foglalkozása.De ez is minden csak nem átlagos hétköznapi történet.

Herr Géza 2015.12.20. 00:04:34

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Cicabogár, sok disznóságot elkövettem már én is (bár speciel soha nem adtam dokinak borítékot, számlát meg nem nekem kell kérni, hanem a vállalkozónak/kereskedőnek kell adnia, bocs..), de munkáltatómat még akkor sem károsítottam/loptam meg, amikor erkölcsileg minden alapom meg lett volna rá. Bár ez utóbbit azóta megbántam.
Persze nem muszáj elhinni, ahogy gondolod....

SzZoole 2015.12.20. 00:12:37

Hajo HA. itt vagy meg?
Reggel el ne felejsd időben kirakni a friss posztot!!
Csak szóltam;)))

2015.12.20. 00:12:48

@Zoole[uk]: Ja, hogyne, aztán majd asszony kikaparja a szemem! Tudod, én egy olyan embert, aki Ramsaynek is megfelelt volna a végtelenségig tisztelek (mert valszeg engem arra sem méltatna, hogy leordítson). És ha jót akarsz magadnak, akkor te is azt teszed!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.12.20. 00:15:00

@Zoole[uk]:
Köszi:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.12.20. 00:15:15

@Pink Petsch: attól nem kell felned,nem olyan harcos fajta Ő :)))

33621 2015.12.20. 00:16:14

@diggerdriver: Én meg én! Vagyis csak én!

SzZoole 2015.12.20. 00:17:43

@diggerdriver: te szólj mar egy pár jo szót a Judit érdekében,@Pink Petsch: azt hiszi szegenyrol,hogy egy harcos amazon:)))
Amúgy 153 centis óriás:)))

2015.12.20. 00:17:46

@Zoole[uk]: Én azért a helyedben nem tesztelném ... de te tudod .... :PPPPP

SzZoole 2015.12.20. 00:20:03

@Pink Petsch: mar tobb mint 20 éve"tesztelem"hidd el,hogy ismerem:)))

2015.12.20. 00:20:26

@geegee: Minek, annyi kurvakönyv van már, amennyi csillagvárost még Asimov sem tudott elképzélni ....

2015.12.20. 00:21:51

@Zoole[uk]: Khm, azt akarod mondani, hogy több mint 20 éve félrekefélsz? Bátor gyerek vagy te .... vagy csak vak ;)

2015.12.20. 00:25:49

Ez a 'nagy kekseg'-sztori jo peldaja annak amit mindig mondok, hogy nem eri meg senkinek a munkajaval kapcsolatos olyan posztot irni amibol beazonosithato, kiveve egyes specialis helyzeteket, pl. mar nem dolgozik ott vagy biztos benne hogy nem lenne gond a munkahelyen ha megtalalnak a posztot. Nagyobb vallalatok gyakran mediafigyelo cegeket es / vagy szoftvert alkalmaznak aminek a segitsegevel megtalaljak a veluk kapcsolatos irasokat az interneten.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.12.20. 00:27:48

@Zoole[uk]:
A magasság nem számít. Én is csak a küszöb alatt merek bemenni hozzátok...
Azért a ketrecharcos múltját ha akarná sem tagadhatná le.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.12.20. 00:28:24

@Pink Petsch: Már hogyne tudnám mi a különbség... Ettől függetlenül jogilag nézve hogyne károsította volna meg a cégét a sofőr úr: ha neki a kötelessége arról gondoskodni, hogy ne utazgasson senki érvényes jegy nélkül, akkor azzal, hogy ő Robin Hoodot játszott, azzal pontosan egy vonaljegynyi bevételkiesést okozott. Nyilván nem olyan súlyú, mintha effektíve kivett volna 300 Ft-ot a kasszából, de nincs messze tőle.
Lehet ezt a dolgot csűrni-csavarni, de maradjunk annyiban, hogy ezt egyetlen munkáltató nem intézné el egy vállrándítással.

2015.12.20. 00:36:14

@Mirjam2: Ebben igazad lenne, ha nem létezne a bkvfigyelo blog, ami évek óta fut, és mostanában már facsés bejelentkezéssel. És még így is, ha sztorit nem is küldenek be, de a kommentekben sokszor ott vannak a bkv-s dolgozók, jól azonosíthatóan, és gyakran nem túl pozitívan nyilatkozva a cégükről.
Ezért mondtam én már a kezdetektől, hogy A nagy kékség olvtársunk tutira nem a cég "bosszújától" riadt vissza úgymond, hanem valami más van a háttérben. A 15 percet mindenképp megkapta, csak mártírt ne csináljatok már belőle, könyörgöm.

2015.12.20. 00:38:25

@Zoole[uk]: Bocsánatodat kérem, ez amolyan pasis sörözéses poén volt, és nem is a legszerencsésebb.
Jó lenne, egyszer összefutni veletek ...

©________ 2015.12.20. 00:39:13

@tanato: nem ugy ertettem, hogy teged ne erdekelne :-)

Nem meselek en nyilvanosan s emmi komolyat.

2015.12.20. 00:44:46

@Herr Géza: Oké, ha szigorúan a szabályzatot vesszük, akkor igazad van. És a Kékség akkor járna jól, ha végre felmondanának neki, egy olyan országban ahol 1 euró értéknyi "félrenézésért" pellengér jár, viszont több százezer euró EU-s támogatás elmutyizásáért a felcsúti stadionra kormányfői vállonveregetés.
Igazad van. Ideje lenne Kékségnek is rádöbbenie, hogy mi a faszt keres tulajdonképpen egy ilyen elcseszett országban. A Temze is tud olyan szép lenni, mint a Duna.

2015.12.20. 00:55:44

@tanato: Ne hülyéskedj már, hogy én, egy mezei, a mai világban mélyen lenézett és megvetett filológiai képzettséggel rendelkező valaki valami különleges állatfaj lennék, a mainstream és istenített természettudós urak/hölgyek körében?
Oké, a fél világ azért nem jött össze, csak úgy a jó 30%.a.
Szóval, akkor mégsem :P

2015.12.20. 01:03:40

Hé! Valaki! Akárki! Bárki, akit illet!
A szeretet meg hasonló karácsonyi izék szellemében, szeretnék kérni valamit az éppen jelen levő HA-tól.
Szóval, hogy ezt a Hinta gyereket .. mna, igen, őt a Boris Vian néven .. de meg leginkább a Géza Gáz néven .. engedd már be a játszótérre, légy szíves.
Mégiscsak Karácsony van .. meg ilyesmek.
Köszönöm.

adg 2015.12.20. 03:53:30

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: en adtam, amikor a gyerekek szulettek, meg amikor a servemet stoppoltak be. De az a sajat penzem volt, nem maset adtam oda. Ez a kulonbseg, ezt probaltuk paran megmagyarazni, de erre az vot a valasz, hogy kivanja nekunk, hogy tapasztaljuk meg azt a szegenyseget, stb. Ahogy geza irja, ha a sajat penzebol vett jegyet szetosztja, akkor nagyon fasza.
Te szoktal a vasarlok zsebebe dugdosni neha par termeket, mert szegenyek? Nem tudom, milyen boltban dolgozol, de kepzeld el a szituaciot, latod hogy szegeny, es a zsebebe raksz egy kis kolbaszt, sajtot, akarmit. Ha elkapja a biztonsagi ember, akkor meg megbeszelitek.
Milyen kellemetlen mar, hogy elkapjak, aztan meg meg jobb, hogy ott masok elott a sofor kimenti, mekkora eges mar. Ugy, hogy az utas ki akarta fizetni a jegyet. (?!)
De a legjobb nem is ez, hanem hogy felall a kis piedesztaljara, es oszt mindenkit, hogy nem tartjak be a szabalyokat, meg hogy viselkednek masok. Errol szolt a poszt is kb. Hogy MASOK nem tartjak be a szabalyokat.

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.12.20. 05:44:16

@Pink Petsch:
Bocsánat...
Csak szólok...
A Vityat...en szeretnem bitorolni...
Koszonom...:)

2015.12.20. 08:27:59

@Herr Géza: "számlát meg nem nekem kell kérni, hanem a vállalkozónak/kereskedőnek kell adnia, bocs..)"

Ez a valóságban úgy működik, hogy a vállalkozó megkérdezi, hogy számlával, vagy számla nélkül. Mivel számlával sokkal drágább lenne a végösszeg, így inkább a kisember úgy dönt, hogy jó lesz az számla nélkül is. "Mindenki" jól jár. Az a tipikus összekacsintás, ami ismerős lehet máshonnan is, ha a vállalkozói világot vesszük alapul.

2015.12.20. 08:29:56

@Praliné.: "Csak nem ertem, miert nekem mondod."

Én sem értem. Mármint, hogy amit írtam, azt miért veszi rögtön mindenki magára. :)

2015.12.20. 08:32:22

@Pink Petsch: "Szóval, hogy ezt a Hinta gyereket .. mna, igen, őt a Boris Vian néven .. de meg leginkább a Géza Gáz néven .. engedd már be a játszótérre, légy szíves.
Mégiscsak Karácsony van .. meg ilyesmek.
Köszönöm."

Elrontaná a karácsonyi hangulatot. Meg az a másik, hogy Kékséget már szétszedtétek, miért akarjátok most szegény Hintust is bántani? :S

Mrs. Clayton 2015.12.20. 11:07:19

@Praliné.: ez nem a teljes adas, ez csak nick helm a harmadik fellepo

www.youtube.com/watch?v=uNPElfc6uUU

2015.12.20. 11:16:23

@Pink Petsch: Latom neked is konyorgo e-maileket ir, hogy kampanyolj erte hogy visszaengedjek a blogra. Viccen kivul, gondolom neked is feltunt hogy neki szakemberre / terapiara lenne szuksege, nem arra hogy megint az egesz napjat a Hataratkelo blogra valo irogatassal toltse.

2015.12.20. 11:21:05

@Pink Petsch: En nem csinalok senkibol martirt, hanem azt tanacsolom - sokadszor - az itteni kozonsegnek hogy ne irjanak a munkajukrol ha jot akarnak maguknak, kiveve specialis eseteket. Az nem szamit hogy mashol, masok is irtak dolgokat ugyanarrol a vallalatrol; ez nem ovoda ahol lehet mutogatni hogy 'o is azt csinalta', a ceg fogja eldonteni hogy oket mi zavarja. Egyebkent ez csak barati jo tanacs a reszemrol, mindenki azt ir amit akar, en nem irok a munkahelyemrol, ha masok irnak, az az o sajat dontesuk. De azt gondolni hogy a munkahelyen nem fogjak eszrevenni (kulonosen ha magyar vonatkozasa is van a munkahelynek), eleg naiv dolog.

Herr Géza 2015.12.20. 11:54:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Én nem erre a verzióra gondoltam, hanem amikor meg sem kérdezik... Magánrendelésen orvos, fogorvos, és még sokan mások...

Herr Géza 2015.12.20. 11:59:27

@Pink Petsch: NIX! Nézd meg az ámokfutását Digger blogján.... Ez kell neked? Ötpercenként egy komment a mekisek kizsákmányolásáról, meg a grazi albérletárakról, meg az eltartott nőkről, stb.
NO!
Mellesleg kapott x lehetőséget, trükközött is hozzá eleget, elég. Pszichiáterre van szüksége, nem HÁ-ra...

2015.12.20. 13:29:22

Sosem értettem meg, hogy miért megy az külföldre, ha nem tud meglenni töltött káposzta nélkül. Ha annyira hiányik a túró rudi meg az anyukája, maradjon otthon.
A külföldben az a jó, hogy más, nem olyan mint otthon, ha olyan lenne,akkor otthon maradtam volna.
Egyébként az első karácsonyomon dolgoztam. Volt egy 100 éves ápoltam, előtte volt a szülinapja.
Tojás likőrt ittunk és énekeltünk, akkor tanultam meg a csomó német népdalt.Sokat mesélt a régi időkről, érdekes volt.
A menüt étteremből rendeltük, a szokásos Sauerbraten, kloss mit soss. Finom volt.
A karácsonyi felár mellé nagyon jó borravalót kaptam, pedig csak helyettesítem,
Szeretem a munkám, és szeretek dolgozni, tehát nem volt egy nagy tragédia, azóta is többnyire bevállalom a karácsonyt, csak 1x voltam otthon, elment egy csomó pénz, és folyton menni kellett ide.oda, nagyon untam.

©________ 2015.12.20. 14:38:00

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: hol irtam, hogy magamra vettem? Csak nem ertettem, miert nekem irtad tok varatlanul, az addigi tematol elterve.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.20. 23:55:21

@33621:
a gyerekem legkésőbb négykor bealszik (napelemes modell), így hát még el se tudok gondolkoni azon, hogy mennék-e egyáltalán, ha tudnék menni :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.12.20. 23:57:28

@geegee: ha kijelentkezik az ember a magyar lakcímről, akkor semmit nem kell onnan fizetni, úgy tudom. az usa azért spéci helyzet talán, mert ott nincs meg az az egyezmény, mint az EU-n belül, hogy csak egy helyen szabad / kell? mármint ha nem jelentkezel ki innen? de nem akarok hülyeséget beszélni.

Demi78 2015.12.22. 14:34:13

Gyorsan leirom a mi tavalyelotti karacsonyunkat. Akkor voltunk harmadik eve itt Franciaorszagban, ket honappal azutan, hogy otthagytuk az eszaki hideg esos regiot es a magyar ismerosoktol tavol koltozve ketten laktunk egy delnyugati regioban kempingben munkara varva (aki ismeri a francia rendszert, az tudja, hogy lakast akkor kapsz, ha dolgozol).

Oktobertol december elejeig ismerkedtunk a kornyekkel, onkenteskedtunk ahol lehet stb - meg volt kis felretett penzunk, de tudtuk, hogy amint jon valami, azonnal ra kell csapnunk. Mar terveztuk a hazamenetelt kocsival, amikor dec kozepen felhivtak paromat, hogy lenne egy 5 napos helyettesiteses munka Bretagnetol delre egy tengerparti rekreacios kozpontban (gyogytornasz). Szallas ingyen. Dec 20 - 25. Na, ebbol nem lesz hazaut, gondoltam, de ki tudja, meg jol sulhet el a dolog.

Megerkeztunk, atvettuk a szallast, szerencsere nem volt kifogasuk, hogy ketten menjunk. Egy szuteren lakast kaptunk, nulla termeszetes vilagitassal, lelakott butorokkal, semmi tv, semmi net. Raadasul egy nyaralorezidencia pinceszintjen volt, kozel-tavol ember se jart. 20 meterre a korhaztol, ez legalabb pozitivum. Es meleg volt!!! A kempingben egy muanyag kishazban laktunk, minden peneszes, hideg stb.

Parom dolgozott, en meg nezelodtem a kornyeken, kisvaros, szal semmi erdemleges nem volt. Karacsony reggelen elmentem, gyujtottem nemi fenyogallyat, tetejere kinder tojasbol keszult a csucsdisz. Karacsony napjara szabadnapot kapott, gondoltam, most kirugunk a hambol, elmegyunk a legdragabb helyi etterembe, kerul amibe kerul. Vegzett, elindultunk, hat basszus, minden hely bezarva, egy kocsma volt nyitva, ugyhogy hazamentunk es csinaltunk 4 tojasbol unnepi rantottat:)). Mi mar csak rohogtunk, akkor megfogadtam, hogy nagy csinnadrattat akarok ezentul, ha nem tudunk otthon unnepelni.

Es hogy ne kis gyufaarus lanykent vegzodjon a tortenetem, azert leirom, hogy ra ket hetre kaptunk allast egy szigeten (ahol jelenleg is vagyunk) es meg kezdes elott haza tudtunk menni ket hetre:).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása