oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 06. 06:46,  Nem árt észnél lenni 142 komment

2013. szeptember 06. 06:46 Határátkelő

Nem árt észnél lenni

Régen jártunk már Angliában (...), úgyhogy éppen itt az ideje egy londoni posztnak. Amiben viszont Erika írása különleges, az az, hogy varrónőként boldogul a divat egyik fővárosában. Tapasztalatai azonban bőven megszívlelendőek a szakmán kívül is.

varroda.jpg

„Magyarországon valaha divatszakmának számított a varrás, mai szemmel már elképzelhetetlen, hogy valaki négyes átlaggal szakmunkásba megy, vagy érettségi után ilyen most már elavultnak tűnő szakmát tanul. Azonban akkor még az iskolák ontották a jól képzett szakembereket a ruhagyárak és a kisipar számára.

A rendszerváltás utáni gazdasági, jogi változások többször is padlóra küldték a szakmát, ám a végleges hanyatlása a kilencvenes évek végére tehető, köszönhetően a kínai ruhadömpingnek és az olcsó használt ruhakereskedések megjelenésének és a jövedelmek elértéktelenedésének. Ennek következtében a varrónők kénytelenek voltak más szakmát választani.

A szalonok, a kis javítóműhelyek szépen lassan eltűntek az utcákról, amelyek több tulajdonosváltás után üresen, leeresztett rolóval várják sorsukat, a lassú pusztulást.

Kezdetek

Én is a pályaelhagyók között voltam. Hittem benne, hogy tanulással, szorgalommal megváltoztathatom az életemet. Először egy okj-s képesítést szereztem, majd ezen a vonalon főiskolára mentem.

Az új területemen három évet dolgoztam. Sajnos a válság miatt egyre kevesebb lett az ügyfél és a munka. A főnököm akkor már folyamatosan mondogatta, hogy anyagilag jobb lenne neki, ha az egyik gyermeke segítene, akinek szintén kevés a munkája. Ebben az ágazatban tevékenykedő cégek inkább elbocsátották a dolgozóikat, minthogy felvegyenek, ezért esélytelennek tartottam, hogy hamar kapjak állást.

Nagyon szerettünk volna a párommal összeköltözni. Számolgattunk otthon is, hogyan jövünk ki jobban. Úgy döntöttünk megpróbáljuk Angliát, alapozva az ő gyári gyakorlatára és az én varrónői múltamra.

Ősz derekán érkeztünk meg Londonba

A házban összesen nyolcan lakunk. Nekünk szerencsénk van, mert éppen akkor újították fel. Szép világos déli szobát kaptunk, amely a ház legmelegebb helyének bizonyult a későbbiekben. Két hétig szinte csak nyaraltunk, rácsodálkoztunk a környezetünkre, a boltok kínálatára, az árakra, a különböző kultúrákból érkezett emberekre.

Sajnos nem ősszel kellett volna jönnünk. Ez az időszak a közelgő ünnepek miatt csak a vendéglátósoknak volt jó. Egész évben folyamatosan figyeltem a varrással kapcsolatos hirdetéseket az interneten. Ám ősz végén már hiába küldözgettem az önéletrajzomat, nem jött rá válasz.

Rossz kezdet után álommeló

Kilistáztam a közeli varrással foglalkozó cégeket és nyakamba vettem a várost. Az első, később zugvarrodának bizonyuló cég fel is vett. Vacak pénzt kerestem, be se jelentettek, de csak addig akartam maradni, amíg nem találok jobbat.

Itt többségében pakisztáni, bangladesi férfiak dolgoztak és csak négyen voltunk nők. Maga az épület egy elhanyagolt, palatetős, hatalmas helyiség volt. Fűtés egyáltalán nem volt, de kaptunk fűtőtesteket. Ám ez sem segített a mindent átható hideg ellen. Decemberben ez már egyáltalán nem volt vicces. Január végén felmondtam.

Valószínűleg az önéletrajzomba beleírt angol munkatapasztalatnak köszönhetően egy másik hely, behívott próbamunkára. Gyönyörű világos, tiszta varroda, nagyon jó munkakörülmények, a legmodernebb gépek, egy álom a másik után. Január utolsó hetétől már ott dolgoztam.

Követelmények

Bárhova is kerül az ember, mindenhol van próbamunka. Ez lehet fél eleje elkészítése, vagy kap egy méretet és el kell kezdeni vele a munkát.
Amit itt Angliában nagyon szeretnek, az a franciavarrás. Szinte minden, ami blúz, ing, organzából, csipkéből készült ruha, ezzel készül. Sokan már itt elbuknak a próbamunkán.

Nálunk ez nem volt ennyire hangsúlyos dolog, mint itt. Ráadásul nem saját magad vasalod meg a darabjaidat, hanem vasalóférfiak vannak. Ez nekem például nagyon furcsa, mivel előzőleg soha nem dolgoztam nagyipari környezetben.

Ők viszont nem akkor vasalnak, amikor szeretnéd, hanem a felállított munkahelyi standard szerint. Ebből következően, meg kell tudnod csinálni vasalás nélkül, akár negyvenöt fokban szabott anyagból is. Megvarrod a színén hárommilliméteres varrással, visszafordítod, tíz centiket fogsz le és jobb kéz felé enyhén görbíted. Akkor kifeszül úgy, hogy szép, egyenletes legyen. Ezután talpszéles varrással fejezed be. Az anyagot, főleg a szöszt ki kell vágni a második varrás előtt.

A másik kritikus feladat, amin sajnos a magyar próbamunkázók tipikusan elbuknak, az a rejtett zipzár bevarrása. Kilencvenes évek végén jelent meg, amikor nálunk hanyatlóban volt az ipar. Így sokan már nem vették a fáradtságot, hogy megtanulják.

Mit tegyél, ha nem tudod? Vegyél egy talpat az otthoni gépedhez és gyakorold! A nélkül, hogy nem tudod, ki se gyere! A trükkje, hogy enyhén nyújtani kell az anyagot a zipzár alatt. A másik, illeszteni tudni kell a varrásokat egyébként is, de húzózárral is. Ilyen minden próbamunkán és utána a tételeknél is van. vagy ruhaderékba kell pontosan a zipzárt rakni, vagy a mintát kell a húzózárnál is illeszteni. csípéssel, utóbbit általában fehér, vagy grafitceruzával jelöljük át a másik oldalra.

Érdekesség, hogy ledarált szemétből készített, első mosás után bolyhosodó anyaggal, amivel leginkább minket szerencséltetnek meg itthon, ott kint nem találkoztam.

A legfontosabb tanács: mindig kérdezz!

Akár próbamunkán is teheted, nem biztos, hogy negatívumként könyvelik el, hanem inkább akként, hogy hajlandó vagy tanulni és odafigyelni. Vannak különbségek a magyar szokások és az angolok között. Például itt a formázók nem mindig felfelé és nem mindig a közepek felé állnak. Ezeket jó mindig megkérdezni.

Eleve az angol ruhaipar kicsit másképp épül fel nem úgy, mint nálunk. Nálunk a jellemző az volt, hogy egy gyárhoz tartoztak a modellezők, akik elkészítették a modellek szabásmintáját és szériáztak különböző méretekben, a gépi szabászok, akik kiszabták a tételt és a varrónők. Az igazán nagy varrodák esetében ruhatervezőt is alkalmaztak.

Angliában kicsit más a felállás. Egy varrodához, gépi szabászok, varrónők és vasalók tartoznak. A szabásmintát önálló erre szakosodott cégek készítik, tervezők, boltok megrendelésére.

A tapasztalatom az, hogy kevesebb a hiba a szerkesztésnél, lényegesen profibbak a minták, mint amikkel itthon találkoztam. Itthon még a szakmában kiemelt helyeken is ment a gányolás, azaz egy más modellből, vagy a legrosszabb esetben más alkatra, emberre készített szabásmintából toldották-foldották össze az új modellt, ami így mindig produkált valami cifra, nem várt hibát.

Nyelvi követelmények

Magyarként szükséged van egy jó erős alapfokú nyelvtudásra, inkább középfokra. A csodálatos, színes, csak és kizárólag angol nyelvű tankönyvek nekem semmit nem használtak. Hiába van leírva a nyelvtani szabály angolul, ha nem tartok ott, hogy megértsem.

Szótárazni időpazarlás, az értékes tanulásra szánt idő megy csak el vele. Nem beszélve arról, hogy iskolába kell járni, amire sokszor egyszerűen nincs idő. Nekem egy levelezőoktatási forma jött be. Az oldal egyik fele angol és mellette ott van magyarul. Csak tanulni kell. A kezdő és a középhaladó tananyag és a hanganyag letölthető ingyenesen a netről.

Varrodában alapvetően elegendő ez a nyelvtudás kezdetben. Ám, ha valaki szalonba szeretne menni, ott már nem mindegy, hogy engedd ki vagy hajtsd fel. Ott pontosan kell érteni, mit mond a vevő.

Nemzetközi környezetben dolgozni

Ugye mindenki előtt ott a kép, gyönyörű barna lány, előírásszerű kiskosztümben, lágyan hajol a számítógép előtt ülő szőke fiú felé statisztikát mutatva? Mindketten mosolyognak és boldogok, hogy együtt dolgozhatnak.
Na, ez azért az életben egy picit másképp néz ki.

A lengyelek nagyon jó munkások, igyekeznek zárt közösséget alkotni és a csapatukba nehezen fogadnak be más nemzetiséget. Viszont ha lengyel varrónő érkezik, azt azonnal körülveszik, segítik. Az sem baj, ha egy kukkot nem beszél angolul, irányítják, fordítanak neki. Csak tanulhatunk tőlük.

Ugyanez a helyzet a törökökkel és a spanyolajkúakkal is. Nem véletlenül írom így, mert ez gyakran dél-amerikait jelent. Rendkívül összetartó közösségek.

Pakisztáni, bangladesi, indiai: nekem ők elég érdekesek, bár az egyik lakótárs felvilágosított, hogy azért fúrnak, mert náluk az a munkakultúra, bár szerintem inkább kulturálatlanság.

Ha érdekükben ez áll, akkor egymást is fúrják és elfogadott, hogy az egyik a másik hátán akar előbbre jutni. Rendkívül szabálykövetők, ez nagyon jó bizonyos munkáknál, de itt nem. Akkor is megvarrja egy centis varrásszéllel, ha nyilvánvaló, hogy nem lesz jó. Itt figyelembe kell venni az anyagot, a szabást és csapatmunkánál az előző munkáját. Nem szabad ész nélkül dolgozni.

Ettől függetlenül, ha jó természetű vagy, rendesen dolgozol, akkor egy idő után befogadnak a különböző nemzetiségű munkatársak. Tudsz találni olyanokat, akik szimpatikusak és ki lehet jönni velük. Először ehhez neked kell tenni és neked kell bizonyítani.

Hogyan indulj el?

Leginkább tavasszal gyere ki, március környékén. Angliában kevés a varrónő és tavasszal indul az új szezon. Engem két olyan cég is visszahívott, akihez ősszel hiába adtam be az önéletrajzomat.

Mi négyezer fontot hoztunk ki a párommal, de egy emberre ezer font is elegendő. Ez egy hónapig fedezi a szállást és az ételt és a közlekedést. Nekem ebben is szerencsém van, mert egy busszal elérem a munkahelyemet.

Szállást magyar közvetítőn keresztül foglaltunk. hetvenöt font egy főre. Vannak ennél olcsóbbak is, jobbak is, de lehúzások és nagyon rosszak is. Szóval nem árt észnél lenni.

Sokan azt gondolják, hogy lehet keresni otthonról is munkát, de ez nem igaz. Kint kell lenni, angol telefonszámmal kell rendelkezni és internetes elérhetőséggel. Tehát kell egy lapos is. Ha behívnak, akkor holnapra fognak behívni. Nem fognak heteket várni, amíg kikászálódsz Magyarországról.

Lassan mi is változtatnák, kicsit kevesebb lakótárs jobb lenne. Esetleg az sem lenne baj, ha ki tudnám hozatni a gépeimet és dolgozhatnék otthon is, vagy csak otthon.

Kereseti lehetőségek

Kimondva, kimondatlanul ez a legfontosabb dolog. Otthagyjuk a saját lakásunkat és elmegyünk idegen országba, idegen emberek közé, odahelyezett lakótársakkal lakunk és tetszik, vagy nem tetszik, meg kell próbálni kijönni velük.

Van-e az a pénz, amiért ez megéri?

Mindenkinek az egyéni döntése. Legrosszabb esetben minimálbért kapsz 6,19 fontot és mindehhez 40 órát dolgozol hetente. A munkarend szörnyű. Londonban nyolc előtt még a fű sem nő. Nyolc, fél kilenc mire a munka elkezdődik, fél hat mire felállsz. Közte van két negyedórás és egy háromnegyedórás szünet. Szerintem iszonyú sok. Páromnál is ez a helyzet, csak neki három félórás szünete van.

Hétkor indulok, este hét órára érek haza, gyakorlatilag az egész nap belefolyik a munkába. Dolgozol és alszol, nincs az, mint nálunk volt, hogy a gyárak kezdenek hatkor és végzel emberi időben, így idő sem marad a magánéletre, tanulásra, vagy odaérni még egy hivatalba, vagy bárhova. Ezért lenne jó, ha sikerülne valami vállalkozásfélét csinálni.

A fizetés itt teljesen kaotikus. Én havibért kapok, a párom hetibért. Így az enyémet félrerakjuk, a másikból fedezzük a bérleti díjat és az ételt. Van olyan lakótársunk is, aki kéthetente kapja meg a jövedelmét.

A valós jövedelem két dologtól függ. Az egyik a ledolgozott órák, a másik a fizetési besorolás. Szezontól függően alakulnak a túlórák. Minimálbér feletti a besorolásom, így néha kijön ezerháromszáz-ezernégyszázra is a kifizetett jövedelmem.

Azt gondolom, hogy aki birtokában van a szakmának, vagy esetleg még keresettebb férfiszabó, annak nem árt végiggondolnia ezt a lehetőséget is. Nálunk a szakma leállt, de itt fejlődött, vannak új megoldások, új anyagok, módszerek, szabásvonalak.

A nők az utcán csinosan járnak, tehát van fizetőképes kereslet a divatra, hiszen London a divat egyik fővárosa, az iskolák pedig folyamatosan képzik az önmegvalósításra vágyó fiatal tervezőket."

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr995497316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.06. 11:38:20

@_Jeff_: neked mi a amunkad? a felevi egy talalkozasig melegen tartod a fonokeid szeket? :D

London2009 2013.09.06. 11:39:54

@_Jeff_:
Oh, hát mindent. Futok, úszok, biciklizek, evezek, gyúrok, ami jön! Nem London Angels HC : )

Az én melóm is pont olyan mint a tiéd! Kb. 2-3 óra az ami tényleges meló, a többi meg a szenvedés. Ennek ellenére én vagyok folyamatosan a high performer a teamben! : )))) Ennyit az amcsikról…

_Jeff_ 2013.09.06. 11:52:54

@London2009: nem hinnem hogy pont ilyen. vagy te is vizespalackba pipilsz?. :)))

London2009 2013.09.06. 11:57:04

@_Jeff_: nem....az nem menne. Lány vagyok : )

_Jeff_ 2013.09.06. 12:01:47

@Mr. Long: nem :) de amugy volt ez jobb is, csak miota az amcsik megvettek a ceget az angoloktol, lett par szigoritas :-D

_Jeff_ 2013.09.06. 12:04:48

@London2009: lehetnek en is high performer, de vakok kozott legyek felszemu? abszolut minimum energiaval is hozom az elvarhato szintet (es egyesek meg ezt is kepesek alulteljesiteni)

nah 11am, kisstory on kiss100. szoktad hallgatni?
tudom hogy lany vagy, maskepp nem kerdezgetnelek ;-)

London2009 2013.09.06. 12:26:03

@_Jeff_: Haha. Értem! ; )

Nálunk a teljesítményed besorolásától függ az éves búnusz…úgyhogy muszáj jól teljesíteni! :D Azt persze nem értem, hogy ezt a minimumot miként lehet alulteljesíteni de sebaj… nyilván azért vannak izgalmasabb időszakok meg projekt munkák stb., de jelenleg megy az uborkaszezon és ezt nem szeretem. El is megyek ennek örömére úszni és szaunázni. Ki kell pihennem ezt a sok semmittevést! : )

_Jeff_ 2013.09.06. 12:28:37

@London2009: virgin?
I mean health club, not you :-)

London2009 2013.09.06. 12:30:44

@_Jeff_: :D
Reebok. Na már tökéletesen beazonosíthatóvá is váltam : )

_Jeff_ 2013.09.06. 12:35:05

@London2009: igen? nemtom... fogalmam sincs a szemelyazonossagodrol. csak annyit tudok hogy sportolsz mint egy orult es nem magyar pasid van :) ja es magas vagy szep tartassal. egy 8 millios varosban azert meg igy is nehez megtalalni :)

London2009 2013.09.06. 12:41:51

Viccelek…nem sok magyar jár ebbe a gymbe. Az edzőm persze magyar!! De ez is a véletlen műve. Teljesen véletlenül kerültem hozzá. Tegnap egy hapsi magyarul számolt mellettem a gymben. Eeeegy, kettttő, háááromm…annyira vicces volt, mire kb meg akart ölni a szemével, hogy ő itt nyög, erőlködik én meg kinevetem. Aztán mondtam neki, hogy ne aggódjon csak azért mosolygok mert én is magyarul számolok, más nyelven egyszerűen nem megy : )
Azért majd szólj rám ha a Reebok gymben jársz : )

_Jeff_ 2013.09.06. 12:44:09

@London2009: ez a veszely nem fenyeget, olyat meg nem is lattam :) en virgin, wandsworth es wimbledon

andaluzkutya 2013.09.06. 12:47:54

Most, hogy ennyien kérdeztétek, elmondom, hogy én fél 8-kor kezdek és fél 4-kor végzek, és benne van egy félórás ebédszünet. Ha ügyelek, akkor 3-tól reggel 8-ig nálam van egy mobil, amin vagy hívnak, vagy nem. Főnökömet naponta látom, de nem az irodámban:)

A poszthoz: tényleg jó poszt, gratula mindenhez:) A varrás-szakmai részből kb. annyit értettem, mintha sámán-posztot olvastam volna, de valahogy mégis más volt:)

_Jeff_ 2013.09.06. 13:01:44

ez a beosztasosdi jo moka. szerintem :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.06. 13:05:54

kar hogy toki nem irja le, hogy mien keveset dolgozunk hozza kepest... :(

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.06. 13:06:32

korrekturazva:
kar hogy toki nem irja le, hogy milyen keveset dolgozunk hozza kepest... :(

2013.09.06. 13:19:21

@andaluzkutya: meg van szabva milyen kozel kell laknod a korhazhoz, ha ugyelsz?

andaluzkutya 2013.09.06. 13:25:01

@charlieharper: annyi, hogy 15 percen belül be kell érnem, ha be kell mennem. De amióta ügyelek itt (lassan másfél év) a hétvégi kötelező bemenéseket leszámítva, talán ha ötször kellett bemennem, mivel van bent rezidens, aki szinte mindent megcsinál. Csak akkor kell bemennem, ha nagyobb a gond, vagy túlmutat a hatáskörén.

Lunacica 2013.09.06. 13:51:21

Erika nagyon jo kis posztot irtal, osszeszedett, pontos infokkal annak aki esetleg ezen a vonalon gondolkodik. tovabbi sok sikert, es ha nagyon akarod igenis meg tudjatok csinalni azt a vallalkozast. kivanom,hogy sikeruljon :)

A magyarorszagi munka keresesrol annyit,hogy igenis lehet, en is igy talaltam munkat ram ket helyen is vartak, ami le volt beszelve magyarorszagrol telefonon, ehhez kell a nyelvtudas.
Azota is ugyanazon a helyen vagyok mar 3 eve es nagyon szeretem. Ja es a munkaidom reggel 6- d.u 3 ig tart. Ha tulorazok akkor azt is fizetik szo nelkul, es hetvegen nem dolgozom :)

Igen a Jeff-nek igaza van: Akinek segitesz az gonoszul mellbol hatba tud szurni- sajnos tapasztaltuk is. engem is kerestek e-mailben, fb-on, iwiw-rol emiatt toroltem magam.
annyit lehet,hogy kerdeznek valaszolsz,megadod a telefonszamot, weboldalt es lehet indulni intezkedni,ennyit tudsz segiteni amibol nem lesz bajod.legfeljebb megsertodnek na es.
Bar ezek utan is mivel a legtobben nem beszelnek rogton megmondo embernek iszik magukat es amikor ideerkeznek akkor " majd mi megmutatjuk az angoloknak" aztan vagy ugyanazzal a lendulettel ternek vissza es meselik hogy itt milyen rossz, vagy meses "szallodai karriert " futnak, talan mosogatnak, vagy hasznalt ruhat valogatnak. Ja es meg sem fizetik oket. Szornyu ez az anglia komolyan meg a magyar nyelvet sem beszelik :(
Mindet osszevetve mi szeretjuk, imadunk itt elni, a gyerekekinknek is sokkal jobb.
Erikaeknak megegyszer sok sikert. Mindenkinek szep napot.

DieNanny CH 2013.09.06. 14:16:09

Hát az én munkaidőm a következő:
7:20-kor elindulok otthonról, 7:24-kor a munkahelyemen vagyok (család lakása), ahol megállás nélkül nevelek/fegyelmezek/etetek/szórakoztatok 3 gyermeket (14 hó, 3 éves, 5.9 éves), egészen 17:30-ig. Aztán haza, vacsora, net. Ennyi. Bár ez csak hetente 3x. Aztán ha úgy alakul, még 1x-2x a bölcsiben is 5-9 óra hosszat.

DieNanny CH 2013.09.06. 14:20:02

@Lunacica:

Én fb-n és iwiwen sem írtam meg, hogy külföldön vagyok.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.06. 14:45:36

@DieNanny: en kiirtam. baratoknak segitek, kulonben meg egy pocs vagyok :D

DieNanny CH 2013.09.06. 14:56:25

@Mr. Long:

Igen!

... és amúgy sokkal jobb, mint az fb, de sajnos az fb a nemzetközi... :-(

andaluzkutya 2013.09.06. 14:58:46

@Mr. Long: Én is pont ezen gondolkodtam:)
Amúgy nekem soha nem volt ilyen jellegű gondom. Ha e-mailben kérdeznek akármit, mindig válaszolok, de lehet, hogy csak annyit, hogy fogalmam sincs. Olyan még nem volt, hogy rám akartak volna akaszkodni, de ez lehet azért is, mert olyan szimpatikus fiú vagyok:)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.06. 15:09:46

@DieNanny: mondjuk fel eve felmentem egyszer ra mert emlekeztem egy fotomra, amit le akartam menteni, mert nem talaltam a gepemen.

rumitom 2013.09.06. 15:28:24

nagyon franko poszt. bar fogalmam sincs a varrasrol, megis elvezet volt olvasni. koszonom, hogy irtal.

munkaido. vmikor 6 es 7 kozott ebredes. edzes, 8 es fel 9 kozott beeres az irodaba. 1-1.5h ebedszunet. 5kor el.

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.09.06. 16:11:10

Kíváló (ritka) példa arra, hogy akár egy London poszt is lehet jól megírt! :)

Muscari 2013.09.06. 16:27:57

Nekem is nagyon tetszett, koszonjuk szepen. Azt hiszem, ha valaki varrono es tervezi a kulfoldi munkavallalast, az most kimerito informaciokat kapott.
Sok sikert nektek a tovabbiakban is.
Azt nem irtad, hogy mennyire farszto a munka a magyarral osszehasonlitva. Hulla vagy nap vegere mert hajtani kell, vagy azert elviselheto?

Lattam egyszer a BBC-n egy musort egy angliai varrodarol, ahol diszparnakat keszitettek. A tulaj fo gyara Kinaban van, de szerette volna hazahozni a gyartast, ez az uzem egy proba volt arra, hogy mennyire lehet ezt megoldani ugy, hogy rentabilis legyen. Minimalbert fizetett, de olyan tempot diktaltak, hogy sokan egyszeruen nem tudtak teljesiteni az elvart mennyiseget es kihullottak a rostan.

Persze ez videken volt valami szegeny kornyeken, csupa angolokat alkalmaztak, nagyon furcsa volt latni a londoni viszonyok utan.

A vegen az uzlet ugy allt, hogy eppen nem volt veszteseges, ugyhogy megmaradt, de mindenesetre nem tamasztottak fel bennem a vagyat, hogy ott dolgozzak... Kemeny rabszolgamunka az.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.09.06. 17:03:31

Jó a poszt, hasznos, hogy végre nem a vendéglátásból/idegenforgalomból/raktári munkáról írt valaki, hanem egy speciális szakterületről. Jó látni, hogy valaki az első negítv tapasztalat után is tovább tudott lépni és egy jobb állást talált.

A magyar állástalanságnál jobb az angliai 8 albérlős ház, de remélem, hogy hamarosan olvashatunk egy cikket az önálló lakásba költözésről. Addig is kitartást!

Az indiai, bangladesi, pakisztáni munkatársakról hasonló tapasztalataim vannak nekem is, bár én még nem dolgoztam a ruhaiparban. Az utasítást akkor is követik, ha nincs értelme és a család elvárása, hogy bármi áron előreléptessék őket. Az ilyen állandó előrelépési kényszer miatt van sok cégnél junior trainee, trainee, senior trainee, junior beosztott, beosztott, senior beosztott, experienced beosztott, shift leader, deputy team leader, team leader, stb. még egy 10 fős csapatban is...

A magyar ruhaiparnak az adta meg a végső döfést, amikor 1998-2001. között megduplázták a minimálbért, azt a cégek többsége egyszerűen nem tudta kigazdálkodni. Nem mintha akkora nagy összegről lenne szó, tudjuk jól, hogy mire elég a magyar minimálbér...

♔bаtyu♔ 2013.09.06. 17:03:45

Olyannyira nem igaz, hogy a haverom, a neje, a gyerekem és két barátja is itthonról szerzett munkát Londonba. Ráadásul nem is rosszat.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.09.06. 17:30:28

engem is "üldöztek" infóért vadidegenek annó iwiwen pár éve, aztán valahogy abbamaradt. de biztos vagyok benne, hogy akik szem előtt vannak (bloggerek), azok most is kapnak az égvilágon mindenféle kérést meg kérdést :-(
a legjobban az a magyar lány tetszett, aki hozott otthonról sampont, mosogatószert és tusfürdőt, mert hátha itt nem lehet kapni. (aztán még ezt is beszívta, mert a magyar mosogatószer nem működik, az meleg vízre van dizájnolva, itt meg a konyhában csak hideg víz van, és másféle kemikália kell.)
jelentem, még a vidéki Burmában is van szappan, ahol az emberek a patakban mosnak és mosakodnak :-)
van egy sampon, ami hagyományosan egy fából készül (nem tudom, kéreg, vagy melyik rész). az egyik tanítványom apja valami nagy vegyászmérnök-mágus, aki gyártott ebből "rendes" sampont, a gyerek iszonyú büszke rá :-)

ffüttyfürütty 2013.09.06. 18:02:07

Ha már szóba került, hogy nincs idő iskolába járni. A briteknél nincs esti/levelező/távoktatásos képzés? Akár szakmát, akár főiskolát/egyetemet tekintve.

Bonjour 2013.09.06. 18:41:21

Jo poszt.
A posztolo helyeben megkeresnem a divatiskolakat kisebbeket, nagyobbakat egyarant es ott probalkoznek eleinte, kezdetben minimalis osszegert. Aztan lehetne ott is erdeklodni, hogy hogyan epul fel a rendszer. Abbol talan lehetne kovetleztetni, hogy merre lehet lepni az onallosodas utjan.
De ez csak otlet.
Egyebkent semmi bajom az angolos posztokkal, de szerintem nem 200ezer, hanem van egymillio magyar is kint, ha nem tobb. Csaladtagokat is beleertve.

sélli_ 2013.09.06. 18:44:56

Kicsit sok a szakmai zsargon bene - konkretan egyaltalan nem ertem mirol beszel a kedves poszt iro- , ez azonban a kisebbik baj. A nagyobbik@ `fél kilenc mire a munka elkezdődik, fél hat mire felállsz - Szerintem iszonyú sok - MIVAN??!! Napi 8 oras munkaido sok??!! Akkor menjel ujsagot kihordani reggelente, az csak 2 ora.
Mar bocs, de heti 40 ora az atlag mindenhol. Orulj neki, hogy nem napi 10-12 orat kell dolgoznod.. akkor megertenem hogy hoborogsz, de igy???

M. Péter 2013.09.06. 19:17:51

@ffüttyfürütty: Van, az Open University csak ezzel foglalkozik.

rumitom 2013.09.06. 19:41:58

@sélli_: szerintem inkabb ugy ertette, hogy sokara er veget a munkaido, szivesebben kezdene korabban...
egyebkent meg a 40 ora az sok. napi 8 ora munka 9 ora bent letet jelent, fel ora munkaba jarassal is 10 ora megy el a hasznos idobol.

nyuszigonosz 2013.09.06. 20:31:13

Olyan csönd van itt ma.

Bonjour 2013.09.06. 20:34:31

@nyuszigonosz: mar napok ota, pedig en is dolgozom. Legalabb Charlie feltunt, az jo, bar o felmentest kap, mert anyossal kuzd. :) Kovermadar meg tropusozik vagy mi. Persze en is elvonuloban, de azert egy-ket bejegyzest mindig teszek futolag, hogy ne halljon be a blog.

pamut 2013.09.06. 20:35:15

Látom ma nincs nagy pörgés, akkor bedobok egy angol témát, hátha ráharap valaki.

Régóta foglalkoztat, hogy Angliában minden azonos árú, vagy éppen olcsóbb mint nálunk, csak a lakhatás elviszi a pénz felét. És hogy hogy lehetne ezt valahogy kikerülni? Hisz ha már elmegyünk a hazánkból, és mégiscsak a pénz a lényeg, akkor maximalizáljuk a bevételeket, minimalizáljuk a kiadásokat ugyebár. Na meg magyar aggyal nehéz is belenyugodni hogy aranyáron mérik még a legvacakabb albérleteket is.

A lényeg: azon töröm a fejem, hogy lehetne-e élni lakókocsiban? Nyilván az életminőségből kicsit le kell adni, de annyit talán nem is, ráadásul az ember sokkal mobilisabb is így (időben is, térben is). És a lényeg hogy nem megy el a fél fizu albérletre.

Rákerestem, és persze ahogy vártam is, ez egy agyontárgyalt téma a neten, sok született angolt is foglalkoztatja, illetve sokan így élnek. Itt egy blog, ami pont erről szól, ez a poszt a 10 leggyakoribb kérdésre ad választ:

ourlifeinacaravan.blogspot.hu/2011/03/living-in-caravan-full-time-top-10.html

Elsősorban Angliában élők véleménye érdekel, mennyire látják ezt reálisnak, jó ötletnek :)

2013.09.06. 20:40:28

@Bonjour: rengeteg a munka, nagy csalad itt, Rosh Hashana, gyerek bat mitzvaja. Mindez egyszerre.

Niki, Shana Tova!

nyuszigonosz 2013.09.06. 20:45:26

@pamut: Úgy gondolod, egy lakókocsi-parkban, mint az amerikai filmekben sok esetben? Azok olyan elég nagy lakókocsik.

De ilyen azthiszem Angliában is van, azthiszem valamelyik krimiben olvastam - láttam.

Vagypedig lakókocsit venni, olyat, amit húzhatsz is magad után, és egy kempingbe állítva élni benne?

Mert mondjuk ilyen még Németországban is van.
Mármint olyanok akik a kempingben nem csak a hétvégére járnak nyáron, hanem egész évben olyanban élnek, akár bérelt lakókocsiban.

nyuszigonosz 2013.09.06. 20:46:10

@Bonjour: Igen, sajnos pár olyan kommentelö, akik még érdekesen is írnak, na azokat hiányolom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.06. 20:47:22

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/130906/2013-08-23_210357_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

az égvilágon semmi baj nincs ezzel a poszttal.Profi munkaszerető ember aki írta, ezzel a hozzáállással ezzel a szakmával nem lesz itt gondja. Vállalkozni is könnyű, nem zsigerelik ki adókkal.

A magyaroknak való segítségről.
Ha megkeresnek segítek. Volt egy netről ismert barátom, soha nem találkoztunk. Megkért cseréljem ki a jogosítványát angolra mert kivándorol Ausztráliába és ott nem fogadják el a Magyar jogsit az angolt viszont gond nélkül cserélik auszira. Nyár elején a Feleségem vitte haza a gyereket a jogsit hozta, itt elintéztük a cserét a nyár vágén ment a gyerekért vitte az angol jogsit. Senkinek nem került semmibe. Ennyi.
Másik
Amikor a posztom első része megjelent innen megkeresett egy ember hogy segítsek Neki jótanácsokkal. Mikor kijött találkoztam is vele, egy nagyon szimpatikus figura volt targoncás állást keresett.
Amiben tudtam segítettem. Mikor utoljára beszéltem Vele nagyon elkeseredett volt hogy ne talál munkát.
Azóta a telefonján csak az üzenetrögzítő válaszol. Lehet visszament.
Nincs ezzel baj ha kell segitek.

2013.09.06. 20:53:38

@pamut: van lakokocsik es vannak mobile home-ok. A lakokocsiknak attol fugg, hogy merre mesz van egy feelingje, hogy is mondjam PC modon... Nos, az a kisebbseg lakja oket, akiket Magyarorszagon BAZ megye torzslakosainak hivnak. Oket travellernek hivjuk hivatalosan, valojaban ir (jellegzetes sajatsagos) diakektusban beszelnek, ugy is hivjak oket sokan ( lehet isszul), hogy irish gypsies. A mi kornyekunkon ezert nem szeretik az ireket, mert mindenkinek ez az elso definicioja.

Termeszetesen vannak, akik csak siman vesznek lakokocsit es campingeznek. De van nagyon sok traveller is.
Ezen kivul, vannak mobile homeok.
Ezek jellemzoen Londonon kivul, Essex es Home Counties

Masik irtelen otlet, a Temzen horgonyzo hajok, ezeken laknak sokan. Allando mooringnal, ugyanugy kell council taxet fizetni, mintha lakasod lenne. Ez jo es szep, de telen a szakado esoben nem kellemes a hajodat kiszippantani.

Nos, hirtelen ezek, mint alternativ lakhatas.

pamut 2013.09.06. 21:00:29

@nyuszigonosz: Alapvetően olyanra gondoltam, ahol a kocsi és a lakókocsi egybe van építve, de tulajdonképpen minden verzió érdekel.

London nyilván nem játszik, de az engem nem is érdekel, ez vidéken reális. Mint a netes utánajárásomból kiderült, minden megoldható, víz, villany, fűtés, vizesblokk működtetése. Net nyilván mobilnet, de az ma már teljesen jó.

Rákerestem használt caravan-okra, van ezerféle, ezer fonttól felfelé a csillagos égig van minden. 2-3 ezerért már szerintem elfogadható minőségűt lehet beszerezni. A legfontosabb szerintem, hogy az ember egy kényelmes ágyon jól ki tudja aludni magát, mert ha eleve rosszul alszik, akkor az egész napja el van szúrva. De ezzel nincs gond, elég nagy ágyak vannak benne, illetve az ember olyat vesz ami megfelel neki. Zuhanyozni lehet, van kis sütő-mosogató, ezek teljesen okék. Hely nyilván nincs sok, szóval ilyen több szekrénnyi ruhát nem lehet bezsúfolni. Én persze úgy képzelem, hogy szép időben a lakókocsi környékét is használom, egyszerűen kiülök, netezek, vagy akár tábortűznél sütögetek egy bbq-t.

Na ez a képzelgés, de hogy tényleg milyen lenne azt nem tudom, sose laktam lakókocsiban :)

pamut 2013.09.06. 21:08:50

@charlieharper: Az, hogy mások mit gondolnak rólam, vagy az életvitelemről, az még itthon se érdekel, Angliában meg pláne nem érdekelne. Nem másoknak akarok megfelelni. Hogy egészen világosan fogalmazzak: nagy ívben teszek rá mások mit szólnak ehhez. Ha nekem jó, megteszem, ha nem, akkor nem. Más szempont nincs.

Fő szempontjaim az ár, hogy mennyit lehet megspórolni, és hogy mégis mennyi kompromisszummal jár, mert hajlandó vagyok leadni a lakhatási komfortfokozatból egy darabot, de azért megvannak a saját szubjektív határaim is.
Mellesleg ha érdemi pénzt spórolnék meg ezzel, akkor azt részben a szabadidőm aktívabb kihasználására költeném, azaz még kevesebbet lennék a lakókocsiban, és még inkább csak alvóhelyül szolgálna.

A hajó jó ötlet, erre nem is gondoltam. Sejtelem sincs milyen lehet ez és mennyiért adják. A szivattyúzás annyira nem zavarna szerintem, talán még élvezném is :)

nyuszigonosz 2013.09.06. 21:14:32

@pamut: Lakókocsiban lehet lakni, mondjuk én csak rövid távon tudom milyen, mert volt, és tavasztól -öszig a hétvégéket lehetett abban tölteni, esetleg egy hét szabadságot.
De ugye más ez így, ha az ember vasárnap este, vagy az egy hét szabadság után szépen hazamegy a civilizációba. :-))

Hogy állandóra... hát azt nem tudom milyen lenne,

Nekem tetszene mondjuk hajóban lakni, de hát megintcsak: itt a tél is, az esös idök is... jóég tudja milyen az olyankor.

2013.09.06. 21:17:35

@pamut: felreertettel, az eletstilus miatt irtam. Ha nem zavar, hogy a melletted levo lakokociban egesz ejjel megy a zene vagy hogy ejszaka bogetik a quadot, akkor nagyon jol fogod magad erezni. Nyilvan meg kell valogatni a helyet. Mint minden lakhatassal, a fo elvek, location, location, location.

Rakerestem neked a hajon lakasra, pl ilyen
www.gumtree.com/p/flats-houses/modern-stylish-house-boat-in-limehouse-basin-marina/1030489462

pamut 2013.09.06. 21:27:37

@charlieharper: "Ha nem zavar, hogy a melletted levo lakokociban egesz ejjel megy a zene vagy hogy ejszaka bogetik a quadot"
Na látod ez zavarna :) Ilyen gondra nem is gondoltam, hisz ha zavar valami gondoltam arrébb gurulok.

A belinkelt hajó nagyon pöpec, viszonylag tágas, komfortos, még szép is, boldogan laknék benne, de heti 475 font az ára, tehát pont a spórolás ugrik. Ez havi 2000 font, ennyiből egy lakókocsit lehet venni, és addig laksz benne ameddig akarsz. És ha meguntad a lakókocsit, eladod, tehát a vételi-eladási árért (+rezsi) laktál fél-egy évig vagy bármeddig.

Félreértés elkerülése végett: nem lakókocsiban akarok megöregedni, lehet nem is lesz az egészből semmi. De amíg az ember nem erősödik meg Angliában, az első fél-egy évre, netán két évre talán megteszi.

bobsys 2013.09.06. 21:28:48

Ha mar mindenki leirta milyen beosztasban dolgozik.
En vagy itthonrol dolgozom vagy utazom az ugyfelhez. Az itthoni az eleg egyertelmu, nagyjabol akkor amikor akarok, a hataridok legyenek betartva illetve a napkozbeni konferencia hivasokban azert ott kell lennem.
Ha utazom akkor altalaban a hetfo reggeli elso repulojarattal indulok ami altalaban 6 es 8 ora kozti felszallast jelent, celallomastol fuggoen. Majd csutortok delutan jovok haza, este 8 utani erkezessel. Ugyfelnel pedig korai kezdes es 4-5 fele megyek vissza a hotelbe, konnyu vacsora es este meg vagy dolgozom vagy tanulok

bobsys 2013.09.06. 21:30:23

@pamut: Ismeros igy gyujtotte ossze a lakasra valo indulo toket. 2 evig egy lakokocsiban elt, pontosabban egy mobile home parkban. Aztan eladta es bekoltozott a lakasaba

2013.09.06. 21:32:56

@pamut: nem akarlak lebeszelni a "caravan" eletmodrol, de ha egyegulallo no vagy, azert gondold at.
Gondolom akkor veszel hozza egy erosebb autot, hogy huzni tudd. A lakokocsihoz fizetned kell a caravan sitenak a tarolas/aram/viz/szippantyuhoz.

2013.09.06. 21:34:09

@bobsys: a mobile home szerintem egy fokkal jobb, mint a caravanozas. Aztan lehet, hogy csak en latom ennyire gazosnak.

nyuszigonosz 2013.09.06. 21:49:08

@bobsys: @charlieharper:
Én is azt gondolom, hogy egy mobile home park a jobb megoldás.

Mert mondjuk lakókocsi: hát azt minimum egy zárt kempingben lehet rendes lakhatásra használni, ahol más tisztálkodási lehetöség is van, mint magában a lakókocsiban plusz mosógép és szárító használat.
Mert a gönc tisztán tartására is gondolni kell.
Meg persze a kémiai vécét is valahová elöírt helyre lehet csak üriteni plusz tisztítani.
Meg a szemét is egy probléma, ha csak úgy ide-oda gurulni szeretne az ember.
Meg a vizet nagy tételekben valahonnan beszerezni meg az áramot és általában gázfütéssel vannak.

pamut 2013.09.06. 21:51:41

@bobsys: Na, erről beszélek, ezek szerint másnak is bejött ez. Ha látod az ismerősöd, mond neki hogy írhatna erről egy posztot ide, biztos sokan örülnének neki :)

@charlieharper: Pasi vagyok, de közelharcban képzetlen, és motiválatlan is, szóval ha ez nagy eséllyel ilyesmivel jár akkor már le is mondok róla, ennyit nem ér.
Rezsije ennek is van, tudom, ez belefér, nem a rezsi a nagy összeg amin spórolni akarok, hanem a lakásbérlés.
A mobil home valóban nagyobb, kényelmesebb, de gondolom drágább is, meg immobil.

puhacica 2013.09.06. 21:56:38

hejj druszam, de jo ilyet olvasni! :)

kepzeljetek, koltozunk! na persze egyelore meg nem Angliaba vagy Uj-Zelandra, csak Szentendrere.

BTBTBT 2013.09.06. 21:57:47

Még annak ellenére is jó olvasni, hogy valaki ennyire szereti a munkáját, és közdve küzd, hogy a nem szakmabelinek időnként száraz a sok varrással kapcsolatos részlet.
Sok sikert!

Az viszont nem adódik össze, hogy ha heti 75 font a lakbér, akkor mire is megy el havi 1000 font egy személynek kaja/szállás/közlekedés címén?

Már nyelvoktatási oldalakat is belinkelnek a posztokba?

@ffüttyfürütty:
Kismillió lehetőség van. Szakmára is, ugyanis Angliában nagy a hangsúly a "lifelong/adult learning"-en. Csak guglizd meg azt, hogy "distance learning".

bobsys 2013.09.06. 21:59:43

@pamut: @charlieharper:

Az ismeros szuletett amerikai, nem fog posztot irni ide :) Csak azert tudja merre van Magyarorszag, mert a felesege magyar. ) Foglalkozasat tekintve vizvezetek szerelo, mostanaban egy idosek otthonaban mindenest dolgozik, fur szerel, szamitogepet javit.
Volt mar vagy 15 eve mikor ezt csinalta, de itt az usakoknal azert egy mobile home az elegge egy lepusztult megoldas, nem a magasan kvalifikalt emberek celpontja. Sok a balhe, drog, alkoholistak stb... Tulajdonoskent egy mobile home park, ha van hozza gyomrod, akkor egy fejostehen, mindenki keszpenzben fizet, csak balhezni kell, hogy megtegyek.
Ilyen parkban kb $10 000 lehet venni egy "hazat" es lehet fizetni a helyberles dijat + rezsit, de mint mondtam nem eppen idealis. Mar lattam belulrol egy kettot, nem nez ki rosszul fel vannak szerelve, de a kornyek az veszleyes.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.09.06. 22:01:20

@pamut:
Lenyúltad az ötletemet :)
Én is gondolkoztam/gondolkozom azon, hogy hétköznap leparkolnék a gyár parkolójában, esetleg szerdán elvinném egy kocsiparkba, feltölteni, kiüríteni, aztán vissza :)
Azt hétvégén meg lemenni tengerpartra, hétfő reggel meg vissza.

Elméláztam, hogy milyen lenne 5.30kor kelni, 5.50kor elindulni, és 5.55kor már melóban lenni :) Most 5.30kor már javában utazok...

Ebédszünetben a saját ebédlőmben ülnék :)

2013.09.06. 22:01:34

Jó volt a poszt. Egy nő aki tudja mit akar, aki érti a szakmáját, aki nem önző, segíteni akar másokon.

Lassan elfogynak a normális emberek Magyarországról.

BTBTBT 2013.09.06. 22:03:06

@puhacica:
Akkor egy picit közelebb kerültetek Angliához, és egy picit távolabb Új-Zélandtól. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.06. 22:16:05

Munkábajárásról.
Ha egy órán belül elérem a munkahelyem akkor az közel van.
A legelső munkámra itt Slough-ba reggel 3,45-kor indultam és este 7,45-re értem haza. Fél évig csináltam.
Most már négy hónapja fél óra oda fél óra vissza. Ez NAGYON közel van.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.09.06. 22:22:19

@pamut: Ne szarozz ocsem! Mit lakokocsi? Satrazz valahol a King's Cross kozeli parkban. Ugy meg a belvaros is kozel van... :D
Komolyan mondom, mint a roman vendegmunkasok. :D

Nem bantaskeppen, de megkerdezhetem hogy azt a szuperul megsporolt sok penzt mire szeretned kolteni ha a lakhatasra is sajnalod? Mi lehet ennel fontosabb?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.09.06. 22:37:43

@pamut: Nahat, lakokocsi temaban otthon vagyok, szo szerint:)) ugyanis mi egy 36 labas oreg Titanban lakunk (anyosektol orokolt joszag:), amig az uj hazunk felepul:)) susiehun.blogspot.com/2010/10/what-is-it-like-to-live-in-motorhome.html

BTBTBT 2013.09.06. 22:43:07

Piszok szerencse is kell hozzá, de 70 lépés a munkahelyig - és 70 vissza.

@puhacica:
Nem Pesten van a cég, ahol dolgozol? Vagy költöztek? Vagy inkább utazol? Vagy már otthonról is sikerül dolgozni?

puhacica 2013.09.06. 22:51:38

@Barátusz: inkabb utazunk, kb 25 perc alatt bent vagyunk meloban. bar szerettunk itt lakni, kicsit besokalltunk, most elmegyunk a csendbe, bekessegbe.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.09.06. 22:56:27

Egyebkent az USA-ban nagyon nepszeru mind a motor home (ez lenne a caravan megfeleloje? ) ill. a trailer, amit egy pickup truck konnyeden elbir. Rengeteg helyen vannak RV parkok, ahova 1-1 hetvegere, de akar tobb hetre is be lehet "koltozni". Emellett vannak - a kispenzuek szamara - letesitett "mobile home" parkok, ahol akar kimustralt lakokocsikban v. un. mobile home-okban (kontener hazakban) laknak emberek.
Csak CA RV parkjairol itt egy hosszu lista: www.rvparkreviews.com/regions/California/

BTBTBT 2013.09.06. 23:02:14

@pamut:
Nincs mit csodálkozni az áron, de azért a Limehouse Marina szépen is néz ki. Kivéve, amikor a DLR másik oldalán kinyitják a zsilipet, és bemegy a sok szar meg moszat.

Egy angol biztonsági őr nő ismerősömnek van karavánja, de csak kikapcsolódásra, hétvégéken használja. Pöpecül néz ki, rendben tartja.

@puhacica:
Nem tudom az árakat, de általánosságban véve Szentendre olcsóbb a Pesthez közelebbi Solymárnál?
Ja, az nem jó, mert akkor meg picit távolabb kerülnétek Angliától. :))

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.06. 23:06:13

@pamut: a hajó fenntartása sokban van. múltkor olvastam egy cikket róla kb annyit ölsz bele évente, amiből kiveszel egy szobát egy 2 szobás lakásban. persze van előnye is. de sokban van es vonz engem is a narrow boat feeling. :D jó kikötőért meg sorban állas van mindenhol. egy éve néztem egy tévéműsort, ahol bemutattak pár neves narrow boat kikötőt. ott hangzott el a "legjobb" kikötő kapcsán, hogy kihalásos a bekerülési rendszer...

2013.09.06. 23:11:56

@Mr. Long: a Temzen nincs egyseges mooring, mindenhol mas van benne az arban. Es a Londoni vagy Londonhoz kozeli reszeken nagyon nehez kapni mooringot. Nem lehetetlen, csak nehez. Allitolag a szivas, hogy nem ismerik l lakcimnek, igy jogositvany, stb sem lehet azon a cimen. Amazonrol sem tudsz mit venni (vagy munkahelyre kuldod). De ez csak rumour, nem tudom mennyire igaz.

pamut 2013.09.06. 23:14:23

@Don Kartasch: Egy sátor nem elégíti a komfortigényemet.

A román vendégmunkásokkal való összehasonlítás számomra nem bántó, egy kicsit sem érzem magam különbnek vagy másnak sem a román, sem a lengyel, szlovák, bolgár vagy egyéb keleti bevándorlóknál. Egy csónakban evezünk mind, menekülünk a szegénység elől a gazdag nyugatra, kaparunk mind a tyúkszaros életünkért. Nem hiszem hogy lenne bármi, amire fenn hordhatnám az orromat a sorstársaimmal szemben.

A megspórolt pénz részben az otthon maradtak támogatására kell, részben magamnak biztonsági tartaléknak közép- és hosszútávra. Bármikor bármi beüthet.
De a pénz mindig jó, ha van, nem hiszem hogy különösebben indokolni kéne hogy valaki miért akar spórolni.

puhacica 2013.09.06. 23:17:27

@Barátusz: nemtom, Solymart nem neztuk., mert a 10-esen reggel lehetetlen bejutni a Florianra. na meg persze nem is kerultunk volna ilyen kozel Angliahoz mint igy, Szentendren. ;)

pamut 2013.09.06. 23:17:39

@Zsuzsi65: Tök szuper! :-))

@Mr. Long: Éreztem én, hogy ez nem reális :) Engem is vonz a vízi élet vadromantikája, de sajnos a pénz a döntő szempont, marad a caravan vagy a mobile home.

@Kheopsz: A hétvégi tengerpart bennem is felmerült :-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.06. 23:19:49

@iwebinfoember: Nem csak amiatt berelnek toluk. Nalunk megvolt az angol nyelvtudas, megis "magyar" szallasa mentunk eloszor. Igen, tomegszallasra. Mert nem volt fix munka a tarsolyban ( 3 honapig nem is talaltam), igy sporolni kellett, masreszt meg lehet nem is kaptunk volna lakast ( credit checket elbuktuk volna) es meg lehetne sorolni.
Szoval nem csak azert megy a "csoro" magyar magyar szallasadokhoz, mert "csoro" es /vagy nem tud angolul.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.06. 23:30:46

Jeff es Mr. Long, olyan szepen leirtatok mindent rolam ( nyelvtudas nelkul( alapfoku nyelvtudas nem nyelvtudas), kijon a semmire.
Egyedul a szakmai tapasztalat volt meg.

nyuszigonosz 2013.09.06. 23:33:55

@pamut: Szerintem meg nézz körül, hol mi érdekes lenne, mármint árak, helyek, és ha gondolod , hát miért is ne próbálnád meg?
Ha mégsem jön össze, akkor nem. Ha meg igen, annál jobb.

Csak valami konvenciók miatt valamit nem megtenni, amit szeretnénk, tudod, azok azok a dolgok, amiket utólag végtelenül tudunk sajnálni. Legalábbis én így vagyok ezzel.

BTBTBT 2013.09.06. 23:35:11

@tildy:):
Érdekes, hogy néhány éve anélkül is sikeresen át lehetett esni a lakásbérléshez szükséges ellenőrzésen, hogy regisztrálva lettél volna a választási jegyzékben.
Bezzeg ha kölcsönt igényeltél, anélkül (vj.) eleve felejtős az egész.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.09.06. 23:45:56

@pamut: Jo, az otthon maradottak tamogatasa az egy masik ugy. Akkor igy mar ertem.

Csak mert szerintem az egeszseges sorrend:

1. Normalis lakas/haz
2. Normalis kaja
3. Normalis ruha

es utana jonnek a luxus dolgok: cigi, kocsi, szorakozas, nyaralas, ilyesmik.

Az otthon maradottak tamogatasa kulon kategoria, akkor befogtam a pofam es visszaszivtam mindent. Csak rossz beidegzodes mert nem tudom hova tenni, amikor latom hogy panelban lakik valaki de par eves 7-es BMW-el jar...

De ez nem rad vonatkozik. Bocsanat az elozo kommentert! :)

pamut 2013.09.07. 00:01:30

@nyuszigonosz: Hát igen, én is ezt gondoltam, informálódok, átgondolom százszor, aztán ha úgy tűnik megéri, akkor belevágok. A konvenciók sose érdekeltek.
Még csak nem is olyan nagy ügy az egész, ha mégsem jön be, akkor az ember eladja és mégis lakást bérel.

@Don Kartasch: Semmi gond :)

nyuszigonosz 2013.09.07. 00:08:22

@pamut: Akkor sok sikert a dologhoz! És majd ha odáig értél, hogy körvonalazódik, írjál róla.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.07. 00:13:41

@tildy:): Mielott valaki belekotne, pontositok. Paromnak megvolt az angol nyelvtudas, leven felsofokon ir es beszel. Nekem volt alap. @Barátusz: otthonrol mi nem probaltuk be a total ismeretlent. Ezer tjottunk magyarokhoz,1 evet voltunk naluk, majd meg 1 evet tarsberletben. Utana lett csak sajat albi.

@Don Kartasch: Egyeni szocproblem, ha neki ugyjo , mit szoljak en bele ? Lehet ugy erzi jol magat. ( en nem tudnek panelban lakni, most sincs erkelyunk, se kert, total megorjit. Sajat lakasnal tuti olyat veszunk, aminek kis kertje legalabb van. )

PannonBoy 2013.09.07. 00:24:17

Mi ez a nagy csend, ilyenkorra már Angliás posztoknál 300-400 komment szokott lenni. Elfáradtunk? Itt az ősz vagy mi?

Mellesleg épp a Nyelvparádén volt ma egy előadás arról, hogyan lehet Angliában irodai állásokhoz jutni. Az előadó személyét neten megkeresheti, akit érdekel. Asszem, még a Figyelőbe is írt egy cikket.

Furcsa jelenség volt, alapvetően igaz dolgokat mondott, amiket leginkább a saját tapasztalatai alapján támasztott alá. Inkább csak kerülgette a témát, úgy vettem ki inkább marketing-re ment ki az előadás. Újdonságot nem jelentett nekem, az elhangzottaknál jóval többet tudok.

Ladislav 2013.09.07. 00:32:28

Ritka korrekt és gyakorlatias poszt! Tetszik, hogy egyszerűen, közérthetően, mindenféle elvarázsoló humbug nélkül el lehet mondani valamit értelmesen. Két lábbal a földön állva, sem lehúzva, sem felnagyítva a befogadó országot.

VHB 2013.09.07. 04:41:23

@sélli_: A szünetre vonatkozik, hogy túl sok.

Bonjour 2013.09.07. 05:15:05

@Bonjour: ..."ne haLjon be a blog"...

A hibak 99%-a ennek a nyomorult ipad-nek koszonheto, pedig az automatajavitast mar kikapcsolom, ha magyarul irok. Millio elnezest egykori magyartanarnomtol, aki mindig engem kuldott helyesirasi versenyre :).

Bonjour 2013.09.07. 05:23:42

@PannonBoy: es nem irsz egy posztot a tapasztalataidrol? Sokakat erdekelne, es sokaknak lenne pro es kontra ervuk.

Bonjour 2013.09.07. 05:28:52

@charlieharper: megy az ido, oregszik a leanyzo, ugye? Csak mi fiatalodunk, szulok :). Bat micva nagy esemeny. Gondolom ezert is vannak ott az anyosek.

Amugy Shana Tova 5774 neked is, meg Nikinek is.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.09.07. 11:52:16

@pamut: nekem ott tetszett meg a hajón lakás, amikor ifjúként a Hegylakó sorozatot néztem :D

PannonBoy 2013.09.07. 15:08:31

@ffüttyfürütty: Az előadás nagy részében a Pitman training-et marketing-elte (hisz érdekeltsége van benne). Kár lenne egyetlen lehetőségnek kikiálltani. Mondjuk nem is egy Oxbridge szint.
Beszélt a szükséges iratokról, bankszámla, NI, stb. Ezeket már mindenki nagyon jól tudja itt.
Azt is említette, hogy a magyar képzettségek, beleértve diplomák kint nem érnek sokat (ebben viszont teljesen igaza volt).
Azt a hallgatói kérdést viszont nem tudta megválaszolni, hogy szükséges-e az Europass önéletrajz Angliában. (Elárulom a megfejtést: kuka. Ha kifejezetten nem kérik, akkor csak még nagyobb hátránnyal indul az illető).

ffüttyfürütty 2013.09.07. 22:54:55

@PannonBoy: "Azt is említette, hogy a magyar képzettségek, beleértve diplomák kint nem érnek sokat (ebben viszont teljesen igaza volt)."

Erre a posztolók közt azért voltak ellenpéldák, nem? Tehát képzettség kilőve, de a mosogatásból nehéz összehozni egy helybeli végzettséget? - azért ez a történet sem gömbölyű nekem

orange85 2013.09.09. 17:35:35

@_Jeff_: " egy magyar raktarosi poziciora se varna senki magyarorszagon egy uzbegisztani bevandorlora, aki bizonygatja messzirol hogy "mindent megcsinal de sajnos magyarul nem tud"."

ne hasonlítsuk már össze uk-t és mo-t.mo-n akkor sincs semmi esélyed ha beszéled a magyar és nem vagy magyar állampolgár.

orange85 2013.09.09. 17:35:35

@Don Kartasch: nem, a legfontosabb a normális étel amit a testedbe beleraksz.minden egyéb másodlagos.
ezt a lakás dolgot én nem értem.én falusi gyerek vagyok,10 éve élek panelben,oké az elején furi volt, de mára már teljesen megszoktam.azok akik lepratelepnek állítják be a panelt azok akik vagy nem éltek benne, vagy nem tudtak hozzászokni.
persze egy kertes ház jobb,engem is idegesít néha a fenti gyermek aki tologatja a kis autóját a parkettán,de ez is csak alkalmazkodás kérdése.mint olyan sok minden az életben.

orange85 2013.09.09. 17:35:36

@Mr. Long: azért mert volt már rá példa, hogy keres vele minimálbért,azért.és tényleg,ha megvan a minimálbér tehetsz belőle félre.ezt játszd el mo.-n...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása