oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 14. 06:53,  A tudás fontos, nem a papír? 742 komment

2013. június 14. 06:53 Határátkelő

A tudás fontos, nem a papír?

A mai poszt alighanem kavar majd némi vihart, de a történet érdekes, és a belőle következő morális kérdéseket majd alighanem alaposan kivesézitek. Noha Angliában és Norvégiában játszódik, szerintem ez a legkevésbé érdekes része. Jöjjön tehát Zoltán története!

cím_36.jpg

„Most egy hosszú poszt következik arról, hogy megéri-e továbbtanulni. Én azok közé tartozom, akik nem azért hagyták el Magyarországot, mert anyagi gondjaim voltak, se nem a negatív közhangulat miatt, csak szerettem volna világot látni. Szerettem Magyarországon lakni, szerettem a várost ahol éltem.

Otthon a szakközépiskolai érettségi után úgy döntöttem nem tanulok tovább. Ennek elég egyszerű oka volt: Nem igazán érdekelt.

Már a középsulis diákéveim utolsó másfél éve alatt is dolgoztam diákmunkát, napi 3 és fél órát esténként. Ez persze nem sok pénz volt, de legalább magamnak tudtam megvenni a bérletemet meg a kajámat.

Nyomtattam magamnak egy papírt

Miután befejeztem az iskolát, és már nem csinálhattam volna legálisan az esti diákmunkámat, nyomtattam magamnak otthon egy iskolalátogatási bizonyítványt, egy műszaki egyetemes pecséttel, amit az interneten találtam.

Ezzel sikerült tovább csinálnom az esti 3 és fél órás munkát, ami azért adott egy minimum pénzt. A BMI-s papírom miatt, körülbelül két hét múlva kaptam egy hívást az iskolaszövetkezettől, hogy az egyik mobilszolgáltató mérnökhallgatókat keres egy egyhónapos projektre és érdekelne-e.

Elmentem az interjúra, ahol azt gondoltam, nem sok esélyem lesz a sok „igazi" mérnökhallgatóval szemben, de szerencsém volt. Körülbelül húszan sikeresen megkaptuk az állást, ami egy hónapra szólt, és nem is volt túl bonyolult.

Mikor letelt a projekt, es megcsináltunk minden munkát, volt egy kis meeting a cég irodájában ahol mindenkinek megköszönték a munkáját. Mikor indultunk volna haza, a manager odaszólt, hogy velem még szeretne beszélni, tudnék e maradni egy kicsit.

Kicsit megijedtem, hogy most derült ki, hogy velem valami nincs rendben és valami baj lesz, ám a feltett kérdésen nagyon meglepődtem. Azt mondta, hogy meg voltak elégedve a munkámmal, és szeretnék, ha ott maradnék hosszabb távra a mérnökségen.

Persze nagyon meglepett, hogy mit csinálhattam jobban, mint a többiek, de igent mondtam. Így kezdődött a 7 éves magyar telecom pályafutásom, diploma nélkül, egy olyan munkakörben, ami jól fizet, és azok szerint, akik ezt csinálják (szerintem is) a legjobb munka a világon, plusz mellette még meg is tanultam mindent, amit az egyetemen tanítottak volna.

Dolgozott bennem a kalandvágy

Én mindig boldog voltam Magyarországon, nem voltak anyagi gondjaim, lett időközben egy feleségem, volt hobbim, voltak barátaim, de nagyon bennem volt a vágy hogy lássam a világot; a kalandvágy. Annak ellenére, hogy nagyon szerettem a munkámat sokszor gondoltam rá, hogy mennyire szeretném, ha felmondanának nekem, mert ez megadná a kezdő lökést ahhoz, hogy elinduljak végre világot látni.

Egyszerűen olyan jó volt minden hogy nem volt elég elszántságom ott hagyni. Az ott töltött évek alatt egész Magyarországot bejártam.

autó_1.jpg

Hat év munka után a főnököm szólt, hogy van 18 nap felgyülemlett szabadságom az előző évekből, amit már nem tudok tovább vinni, és ki kellene venni márciusig. Nem igazán tudtam, mit kezdjek majdnem egy hónap szabadsággal, ezért az az ötletem támadt, hogy kimegyek valahova külföldre körülnézni.

Anglia nem igazán vonzott soha, de mivel angolul beszélnek és én is angolul „beszéltem", eldöntöttem, hogy ide jövök megnézni, milyen itt az élet. Feltettem az iwiw üzenőfalra az ötletet, és hogy kinek lenne kedve velem jönni Angliába egy hónapra körülnézni. Erre egy barátom jelentkezett, hogy miért ne.

Megbeszéltünk mindent, összeszedtünk kb. 500 fontot fejenként, megvettük a retúrjegyeket, es két hét múlva már a Luton reptéren álltunk egy-egy bőrönddel a kezünkben, hogy akkor most hogyan tovább, hova menjünk, hol fogunk ma aludni stb.

Rájöttünk, hogy nem beszélünk angolul

Ahhoz képest, hogy még egyikünk sem volt soha Magyarország határain túl, semmit nem terveztük meg, úgy voltunk vele, hogy majd lesz valahogy, és ha kell, akkor a híd alatt is elalszunk egy pár napot. Kaland.

Első küldetésünk az volt, hogy próbáltunk venni még a reptéren egy SIM-kártyát, amikor is rájöttünk, hogy nem beszélünk angolul. Egy magyar lány segített végül a vásárlásnál, akinek el is meséltük, hogy még nem tudjuk, hol alszunk az éjszaka.

Felajánlotta, hogy annak a főbérlőnek, akinek ő is a lakásában lakik, van egy üres szobája 3 napra egy másik házban. Ekkor egy nagyon „barátságos" londoni-magyar fiatalember, aki a leányzót is vitte be Londonba, kedvesen felajánlotta, hogy akár minket is elvisz fejenként csekélyke 60 fontért.

Sokalltuk, de nem igazán tudtuk, hogy ez itteni viszonylatban sok-e vagy sem. Az út során végig azt ecsetelte, hogy London mennyire veszélyes, hogy este 10 után már ne lépjünk ki az ajtón, és hogy valószínűleg az első héten már biztosan kirabolnak a feketék.

Végülis elhozott a házhoz, ahol az első 3 napunkat töltöttük, ahol megtudtuk az ott lakó magyaroktól, milyen bérletet vegyünk, hogy hova menjünk kaját vásárolni és mit vegyünk meg.

metró.jpg

Szerencsére a három nap alatt, amit ott töltöttünk, sikerült találnunk az interneten egy másik szállást, (ugyancsak magyaroknál) ahol eltölthettük a hátralévő majdnem egy hónapot.

Belekóstolni a kinti életbe

Mivel nem annyira turistáskodni szerettünk volna, hanem belekóstolni az itteni életbe, el is kezdtünk munkát keresni. Itt is nagyon szerencsésnek érezhettem magam, mert a 4 hetes itt tartózkodásom alatt 3 hetet dolgoztam mosogatóként egy kis étteremben, ahol csak ketten voltunk a szakáccsal.

Nekem a mosogatás abszolút nem volt rossz meló, hiszen kaptam ingyen kaját jó fizetést és még borravalót is. Mire eljött a hazatérésem napja, sikerült ugyanannyi pénzel hazamenni, mint amennyivel kijöttem, plusz rengeteg élménnyel - viszont egyedül.

A barátomnak ugyanis annyira megtetszett az itteni élet, hogy eldöntötte, ő nem használja fel a vissza jegyet es ott marad. Odament az étterembe a helyemre mosogatni, én meg egyedül hazarepültem.

Ahogy otthon leszálltam a repülőről, az volt az a pillanat, amikor tudtam, hogy én is vissza akarok menni.

Nem voltam meg így sem elég elszánt ahhoz, hogy egyből fejest ugorjak, de szóltam a főnökömnek előre, hogy egy év alapos előkészület után kimegyek. Az előkészület csak abból állt, hogy rávegyem magam az elszakadásra itthonról.

Az utolsó 3 hónapban, amikor már megvettem a repjegyet is, akkor vált világossá számomra, hogy most tényleg megyünk. Ennek már 4 éve.

Nem szerettem volna fejest ugrani a semmibe

Mivel már volt 7 év tapasztalatom a telecom területen, már nem volt olyan nehéz odahazudni a diplomát és leszervezni egy munkát egy magyar céggel, aki éppen Angliában is dolgozott egy project-en.

Azon kívül, hogy a project csak egy héttel azután indult volna, mint ahogy nekem a repülőjegyem szólt, minden rendben lévőnek látszott, jó pénzt ajánlottak és mindent elintéztek volna nekem.

Mikor eljött az indulás napja, a feleségemmel megfogtuk a megspórolt fejenként 1000 fontunkat és elindultunk. Így, hogy már a feleségem is velem volt, nem szerettem volna fejest ugrani a semmibe, ezért már otthon kiválasztottam 2 szállást, akikkel lebeszéltem, hogy megnéznénk, és ha tetszik, akkor ott maradnánk.

Az első szállás annyira bejött, hogy a másodikat már meg sem néztük, és a mai napig ott lakunk. Nem is szeretnénk arról a környékről elköltözni.

Egy hét ittlét után jött is a hívás, hogy indulna a project; elindult a részletek lebeszélése, de nekem addigra annyira megtetszett a környék, ahol voltunk egy hetet, hogy nem akartam elköltözni, és meg akartam egyezni a céggel, hogy én bejárok melózni Londonból és fizessék a vonatbérletemet a 45 mérföldre lévő irodáig.

Ebben nem sikerült megegyeznem velük, elköltözni pedig nem szerettem volna, ezért visszamondtam az ajánlatot, és inkább otthon maradtam meló nélkül.

Különböző önéletrajzok

Írtam magamnak egy-egy kőműves, egy árufeltöltő, és egy konyhai tapasztalatot leíró CV-t (egyikhez sem értek), és ezzel elmentem mosogatni egy étterembe. Nem bántam meg.

8 hónapot dolgoztam az étteremben (6-ot meg kellett ígérnem ahhoz, hogy felvegyenek, és még kettőt ráhúztam). Utána dolgoztam még 2-3 munkahelyen az étterem után (voltam először sofőr, majd maintenance egy autókölcsönzőnél), és közben folyamatosan pályáztam a mérnöki melókat, úgy hogy még egy válasz sem jött soha. (De nem bántam, mert mindig megéltünk és jól is éreztük magunkat.)

Álomajánlat Norvégiából

Nagyjából két év ittlét után fordult a szerencsém, és kaptam egy nagyon egyszerű short term project-en egy munkát, ahol olyan szintet vártak el, mint Magyarországon a mérnök hallgatói project volt. De legalább sikerült feljebb lépnem. Ez volt az a pont ahonnan már nagyon jó irányba fordultak a dolgok és elkezdtek jönni a lehetőségek.

Egyik hétfőn jött egy telefon egy 3 hónapos szerződés ajánlattal, rengeteg pénzel, és nem máshol, mint Norvégiában. Az ajánlat olyan jó volt, hogy el sem hittem először, aztán amikor a hét folyamán elkezdtek jönni sorban az emailek a cégtől, először a szerződések, később a repülőjegy, majd a szállodafoglalásom Oslóban, akkor már tudtam, hogy sikerült.

Egy héttel azután, hogy felhívtak, már Oslóban landoltam és checkoltam be a hotelbe, ahol egy hónapra volt foglalásom. A 3 hónapos szerződés később féléves lett, majd mire véget ért, azon kaptam magam, hogy már egy éve kint vagyok Norvégiában. Az ország leírhatatlanul gyönyörű volt, és a munkámból adódóan az ország északi sarkkör alatti egész részét bejártam.

Itt semmire sem volt gondom, a cég bérelt nekem autót, szállodából szállodába költöztem (volt, ahol csak 2-3 éjszakát töltöttem, volt ahol egy hónapot is), a főnökömet kétszer láttam összesen, minden feladatot emailben kaptam meg, és azt csináltam, amit szeretek, rengeteg pénzért.

Közben csináltam egy LinkedIn profilt, és elértem azt, hogy legalább havonta egyszer csörgött a telefonom valami cégtől, akik anélkül ajánlottak melót, hogy bármire is jelentkeztem volna, csak látták a CV-met a neten.

tópartlaptop.jpg

Már több mint egy éve, hogy véget ért a project, azóta visszajöttem Londonba, most annál a cégnél vagyok, amelyik kiküldött, állandó alkalmazásban. Boldogan élek a feleségemmel.

Szerintem:
Nem kell diploma ahhoz, hogy jó munkád és sok pénzed legyen.
Ha van merszed és szorgalmas vagy, akkor bármit elérhetsz, amit szeretnél.
Néha egy kicsit megéri hazudni!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Norvégia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr105360610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

váj mí 2013.06.14. 21:41:45

@napvadászlány: Á, ez csak egy egyszerű, és meglehetősen elnagyolt protré volt, nem bántás. Hol van ez még attól ..! ;)
Különben meg már szerintem rájött, ezért üt át rajta egyre jobban a keserűsó ....

2013.06.14. 21:42:20

@én már a fény gyermeke vagyok: huuu, de finom az a solet libacombbal!

váj mí 2013.06.14. 21:42:53

@én már a fény gyermeke vagyok: Ne már, én köszöntem neki, ahogy illik... de tényleg, na.

jkhk 2013.06.14. 21:44:38

Egyébként az mindig is úgy volt hogy a papir csak legyen, és kész.
Sok embernek papirja van, de sza@rt se ért hozzá. Ha szerencséje van, még szakmában elhelyezkedhet, ha olyan a cég, de egy jobb cégnél, a próbaidőn túl nem fog jutni, nem hozzáértéssel.
Ha voltak tapasztalatok cégnél, ha nem is papir formájában, már az jelent valamit.

2013.06.14. 21:44:51

@én már a fény gyermeke vagyok: a dolgozo biorobotoknak csak teszkos spagettire futja

váj mí 2013.06.14. 21:47:44

@Whave: Ugyanilyen, csak a fele latinul ;)

mirx 2013.06.14. 21:48:23

@jkhk: Ha te még most vagy egyetemista, és semmilyen élményed nincs azzal kapcsolatban, hogy milyen 25, 30, 35, 50, 70 évesnek lenni, illetve milyenek az egyetem utáni munkahelyek, megkérdezhetném, hogy tudod kijelenteni, hogy az egyetem "maga az élet"?

Nincs már az a logika nevű tantárgy progterven? Pedig hasznos az.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.14. 21:50:16

@Whave: Látod, a biorobotságnak is vannak előnyei. Az igényes ember feleségének egyenként kell kigyúrnia a spagettit. Mondjuk ez még pár fokkal jobb, mint ha cérnametélt fan lenne a gazda.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 21:52:12

@montroyal: jo a memoriam
@én már a fény gyermeke vagyok: hat az egyik tenyleg kurva volt, vagy legalabbis fehermaju
ez van, az elet furabb a szarnal

váj mí 2013.06.14. 21:53:59

@charlieharper: Én kérhetném inkább sima káposztával és krumplival?

Almandin 2013.06.14. 21:55:47

@Whave: Teljesen más képességeket igényel a munkaerőpiaci boldogulás, mint egy egyetemi jól teljesítés. Sok az olyan színjeles egyetemista, akinek nagy az arca, fél lépéssel a föld felett lebeg, aztán meg meglepődik, hogy nem kap állást, vagy rosszabbat kap az elképzeltnél.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 21:56:16

unalmamban megneztem par oercet a DAL dontojebol
a magyar nep nincs elveszve
en is Alexre szavaztam volna
az a masik 3 nyavogas:)
muhhaha

Almandin 2013.06.14. 21:57:32

@napvadászlány: Szerintem erre már rájött és pont ez a baja. Meg az excel táblái se jövedelmeznek úgy, ahogyan szeretné.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.14. 21:58:15

@hagyma: Én csípem a fehérmájú nőket, nincs szebb halál a végelgyengülésnél.

Almandin 2013.06.14. 21:58:33

@hagyma: Alex egy tutyimutyi antiférfi, pesszimista, irritáló dalocskával.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 22:02:39

@váj mí: libacombot barmivel
de soletet csak libacombbal
@én már a fény gyermeke vagyok: 30 alatt en is csiptem
@Almandin: az egy fulbemaszo dal
telitalalat
az a negro gyerek
meg a vastag csavo nyavogasa
ah haggyuk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 22:04:09

es tuti egyik se kerult volna bele a 10-be
egyeniseg is kell
es ez a dal fulbemaszo:)
en imadom
es ki van talalva a gitarossal es a vokallal:)
szuper

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.14. 22:05:51

@Almandin: Alex művészetét nem ismerem, de a doors is elég sokra vitte a pesszimista búvalbaszott nótáival.*

*talán egy kissé merész a hasonlat
de hasonlat
és ez a lényeg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 22:06:46

a tobbiek 66-os korda-koos-mary zsuzsi minoseg
\ami nem rossz
de avas
ez a csavo irt egy dalt amit lehet szeretni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 22:08:11

nagyzenekarral mit karel gott:)
nem tudom mi vitt ra, hogy ma ezt nezzem
de orulok, hogy alax ment ki
amugy a neten is nagy sikere van
szeretik

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.14. 22:08:53

@Elstron: otthon. Itt tobb olyan vezeto programozot is tudok mondani korabbi munkatarsaim kozul, akiknek nem volt diplomaja.

légrésindukció 2013.06.14. 22:09:06

@mirx: Bocsánat a közbeszólásért, de ajánlok figyelmedbe egy idézetet Márai Sándor Egy polgár vallomásai című könyvéből:
"... afféle főiskola. Ha kijártad, nem vagy okosabb, de úgy érzed, nagy baj az életben már nem történhet veled."
Szerintem jkhk is hasonlóra gondolt. Mondjuk az élet szó használata elég elcsépeltnek meg közhelyesnek tűnik. Az egyetem nem is maga az élet, de hatalmas tapasztalatra tesz szert az ember a megpróbáltatások során.
Bár én nem ELTÉ-s vagyok, de a BME is kiválóan felkészít a későbbiekre, ebben biztos vagyok.

2013.06.14. 22:11:53

@légrésindukció: te lettel a 666. komment, szoval ne terjeszd itt a fals iget

légrésindukció 2013.06.14. 22:14:14

A cikk egyébként nekem egy kicsit önigazolásnak tűnt, hogy diploma nélkül is lehet boldogulni. Nem állítom, hogy nem lehet, de talán a szerzőnek egy kicsit savanyú a szőlő.
Ettől függetlenül persze sok sikert kívánok a továbbiakban is.

mirx 2013.06.14. 22:14:49

@légrésindukció: én csak nem tartottam logikusnak a "maga az élet" megfogalmazást egy olyantól, akinél az élet viszonylatában még kb 20%-on áll a progress bar :D

az ilyen márais bölcsességeket annyira nem kedvelem, és ezzel a fentivel pont nem is értek egyet: nagyon sok olyan szak van, amitől igenis "okosabb" lesz az ember. én nagyon örülök, hogy olyan dolgokkal tömték a fejem, amikkel. aztán vannak szakok, ahol tényleg csak inkább azt jelenti a diploma, hogy végig tudtál csinálni 5 évet kitartóan, tessék, kisfiam, itt egy plecsni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.14. 22:15:05

@Zoltan___: Hat masokat atvagva, hazudozva boldognak lenni valoban tiszteletre melto. ;)

váj mí 2013.06.14. 22:15:12

@hagyma: A sóletet meghagyom neked, mert ilyen nagylelkű vagyok, de leginkább azért, mert nem szeretem ;).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.14. 22:18:22

@Whave:
Nincs mit írnom.
Egyszerű vagyok mint a fakocka. Nem tudom mi az a IT, a HR, a Phb meg az összes többi ilyen úri huncutság.
Szakmunkás vagyok a saját szakmám szépségeit le tudom írni. Ott nem lehet hazudni. El lehet jönni Londonba és pincérnek vagy akár szakácsnak is hazudhatja valaki magát de gépkezelőnek nem tudja. Nem lehet honosítani az otthon libáért vett gépkezelői jogosítványt. Itt újra kell vizsgázni.
Egy gépet kezelni pontosan olyan mint egy hangszert. Semmi különbség nincs a megtanulásában és megszólaltatásában-kezelésében.Mindkettőhöz tehetség kell. Én ugyan nem tudok hangszeren játszani de biztos vagyok benne ahogy mikor valaki zongorázik nem tudj mit csinál a keze. A kottát nézi vagy a fejében van a dallam de a keze szinte tőle függetlenül teszi a dolgát. Én például ha hirtelen el kéne mondanom melyik kar mit működtet gondolkodnom kéne de ha ráteszem a kezem akkor egy vagyok a géppel. Mikor a kanállal odanyúlok valahova az nem a kanál hanem az én kezem. Esküszöm hogy mikor kitörik egy köröm akkor úgy érzem hogy hiányzik egyik ujjam. Volt már hogy le kellett néznem vagy megmozgatni hogy tényleg megvan e. Hülyeségnek hangzik de így van.
A mi szakmánkban is igaz hogy van akiből Paganini lesz van akiből kocsmai zenész. Egy biztos Paganini csak az lesz aki szereti amit csinál.
Sosem felejtem el hogy valamikor nagyon régen dolgoztam Soroksáron a patak mellett és láttam hogy egy idős bácsi figyel. Amikor megálltam egy kicsit akkor odajött és mondja hogy azon csodálkozik hogy minden mozdulat milyen folyamatos mennyire harmonikusan mozog a gém hogy semmi darabosság nincsen benne. Mondom Neki hogy ez pont olyan mintegy hangszer. Felcsillant a szeme és mondta hogy Ő a Magyar Filharmonikusok elsőhegedűse de sajnos rákos lett és többet nem fog zenélni. Nehéz volt utána megszólalni. Sokáig beszélgettünk még.
Na mindegy, ez nem illett ide.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.14. 22:19:17

@tildy:): Hol olvastad azt, hogy megkárosított valakit a szerző? És miért kéne tisztelned? Nem vagyunk a börtönben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 22:20:10

@váj mí: vicc, hogy azt tudnam a legsimabban megcsinalni itt, a hazai izek kozul, de nem csinalok
ez van
az meg kulon vicc, hogy az oroshazi pulyka solet KONZERV volt a legjobb
sose csinalt senki jobbat:)
ezt hidd el

2013.06.14. 22:21:43

@diggerdriver: hat, nem egy ilyen szep tortenetet vartam a "na szoval" utan :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 22:29:28

ja es rajottem az Alexen az a legjobb, hogy l;eszarta, enekelt, a sok celeb meg kioltozve vinnyogott
hehehe
igazi fricska volt
es birom a szamot
itt ul mogottem a kedvesem
nekem szol ez a szam, a tobbi nem
nem is emlekszem mikor fogtt meg utoljara magyar szam ennyire

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.14. 22:30:09

@Whave:
Végigolvastam az összes hozzászólást..
A mai nap kritikán aluli volt. Minősíthetetlen.

váj mí 2013.06.14. 22:32:36

@hagyma: Én simán elhiszem, mert a babot fővesztés terhe alatt sem eszem meg, tuti!

váj mí 2013.06.14. 22:33:10

Ja, az Alex meg egy nyálas ripacs.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.14. 22:36:13

@rezsoatya: Még sose volt spagettifám, lehet hogy most kipróbálom, Eddig tátikát ültettem, de valamit rosszul csinálhatok mert nem az igazi. Egy ideje már csak nézegetem.

váj mí 2013.06.14. 22:36:30

@diggerdriver: Huhh.....!!!! Tiszteletem, megmutatnám ezt annak a kollégádnak, aki hajnali 7kor basztatta a betont a géppel ... hétvégén ...:(

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.14. 22:37:29

@én már a fény gyermeke vagyok: hol olvastad, hogy azt irtam masokat megkarositott?
Egyebkent engem, meg sok mas tisztessegesen boldogulot megkarositott a viselkedesevel, nem o fogja ugyanis meginni a levet, hanem a tobbi magyarnak hisznek majd kevesbe.

2013.06.14. 22:38:34

@diggerdriver: szerintem annyira azert nem volt veszes, bar az biztos, hogy voltak mar jobb napok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 22:38:36

@váj mí: a bab minden formaban OK
en foleg csulkos bablevesnek fozom, de a soletem meg sosem sikerult
ketszer probaltam
na most hulye vagy mert Alexrol mindent lehet, mondani hogy ripacs.....?????
enekli az erzelmeit es nem is celebkedik
Marynek is tetszett
meg nyalas?
egyeniseg
magyar nyelven szerintem O volt a legjobb Intevizion
magyar nyelven 10-ik hely?
meg az interneten meghalnak erte
nem sztarolom
nekem bejon ez a dal
leszarom az oltozetet

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.14. 22:39:31

@váj mí: Nem kell a rizsa. Benne van a szerződésedben, hogy nem ehetsz babot.

váj mí 2013.06.14. 22:41:43

@hagyma: Tudod, nekem az Iron Maiden a kedvenc bandám, oszt lehet azért nem jönnek be ezek a nyomi kis hipszter-gyerekek, meg az érzelmeik sem, pláne megzenésítve ...!

Ha vajbabod van, arra vevő vagyok, az összes többit neked hagyom, csinálsz belőlük, amit akarsz ;)

váj mí 2013.06.14. 22:43:07

@én már a fény gyermeke vagyok: Az speciel nincs, de eskü, beleíratom, így amikor a csajok babot főznek, nem lesz sértődés, hogy miért nem kóstolom meg.

BTBTBT 2013.06.14. 22:43:41

@hagyma:
Jaj, hát végre látjuk Mary-t is. Jól néztek ki. :)

@charlieharper:
Az indiai kolléganőmtől tudom, hogy még ma is vannak ilyen fogorvosok. A nyugati értelemben vett fogászat marha drága arrafelé.

A poszterrel kapcsolatos, másokban is felmerült kérdéseidre sajnos még várat a válasz.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.14. 22:43:57

@tildy:) Ha elégedettek a munkájával, akkor nem csapott be senkit, és szorgos-dolgosként csak öregbítí hazánk és a kinti magyarok jó hírnevét.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.14. 22:46:12

@rezsoatya: Gondolod attól nőtt ekkorára? A szomszédok azt hiszik óriás kanadai juhar.

BTBTBT 2013.06.14. 22:47:05

"ha elmesel masoknak el sem hiszik"
Egy öntelt hazudozótól mi mást várhatnánk?
Azért kíváncsi lennék arra a nőre, aki úgy döntött, hogy feleségül megy hozzá. Neki is olyan folyékonyan hazudik, mint a munkáltatóknak?
Az ilyenek is öregbítik a magyarok "hírnevét" külföldön.

Költői kérdések ezek, mert nem hinném el a válaszait.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.14. 22:48:13

@váj mí:
Rossz helyen élsz.
Itt reggel nyolc órakor lehet gépet indítani. Múltkor elindítottam hét óra ötvenkilenckor és szóltak hogy állítsam le. Ez igaz szombatra is. Amióta itt vagyok vasárnap még nem dolgoztam.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.14. 22:48:55

@váj mí: változatlanul másképp látjuk. Mentalitásra, gondolkodásának világára értem az értelmiségi beállítottságot. De ezt ketten nem fogjuk megoldani, jelenjen meg ő!
@diggerdriver: ilyet én is szoktam érezni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 22:50:37

@váj mí: nekem meg a deep purple
de ez valami eurovizio volt nem rock koncert
a csavo OK

váj mí 2013.06.14. 23:00:17

@diggerdriver: Itt sem jellemző, ezért is esett olyan rosszul, meg az is ahogy belekapott a betonba, brrr!!!!!

2013.06.14. 23:01:00

@Kellemes Zérókomponista: pedig mintha te lettel volna az egyik fo hisztikozpont a litaniaiddal :D

váj mí 2013.06.14. 23:03:02

@Kellemes Zérókomponista: A gondolkodásmódja kifejezetten nem értelmiségi. Arra ugyanis nem szokott jellemző lenni a gőgös, kasztrendszerben való gondolkodás, a másképpen élők teljes semmibevétele, a társadalmi rangok alapján megítélt tisztelet-mennyiség... az egy teljesen másfajta gondolkodásra jellemző. De tudod mit? Ha annyira akarod, jelenjen meg, de csak neked ;).

váj mí 2013.06.14. 23:04:24

@hagyma: Ok, lehet táncdalfesztiválra jó, de én a Korda Gyurit sem szeretem, úgyhogy ....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.14. 23:09:38

@váj mí:
Akkor az azért volt mert valamilyen sürgős közműjavítást kellett csinálni.
Én is dolgoztam otthon ilyen cégnél állandó éjszakásként. Éjjel megjelentem Budapesten valahol és nekiálltam törni az utat. Voltak érdekes helyzetek.
Egy gázszivárgást vagy olyan vízcsőtörést ami kárt csinál viszont nem lehet halasztani a lakók nyugalma érdekében.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.14. 23:11:20

@én már a fény gyermeke vagyok: ha hazudott a nemletezo diplomajarol, akkor becsapott-e valakit? Szerinted nem?

nyuszigonosz 2013.06.14. 23:13:33

@én már a fény gyermeke vagyok: Miért nem az igazi? Nem tátog?

A fenti, koraesti írásod a vonaton tanulással:: hat én már nagyon régen nem utaztam vonattal. Ideje is lenne, na de majd egyszer. :)

Almandin 2013.06.14. 23:14:15

@hagyma: Iszonyat sótlan az a pasi. Ráadásul az érzelmeiről olyan érzelemmentesen, átélés nélkül énekel.

Almandin 2013.06.14. 23:18:13

@hagyma: A sólet főtt tojással a legjobb.

váj mí 2013.06.14. 23:18:49

@diggerdriver: Mna igen, előkészítették a terepet a vízvezetékcserére. De könyörgöm, miért szombat vadhajnalban? És miért kell nekem arra ébredni a harmadik emeleten, hogy a gép belekap a betonba? Brrgrrrkrrrssschhkrrsssschgrrrkrrsssschhhgrr - fortissimóban :(

Zoltan___ 2013.06.14. 23:21:11

@charlieharper:
Valaszok:
1. Szeretem a kelkaposztafozeleket, de mivel edesanyam egyszer ugy elsozta hogy szinte ehetetlen volt, azota csak ugy ismerem mint "sos fozelek". Azota mikor megkerdeztem mi a kaja mar o is csak azt mondta hogy sos fozelek, habar csak akkor egyszer volt sos.
2. Megfordult a fejemben hogy a felesegemet vigyem magammal de nem kapott szabadsagot, es amugy sem egy olyan utat tervezte, amire ot nem vittem volna magammal szivesen. Haverral elmegy hogy a hid alatt alszotok, de a felesegemert mar feleloseggel tartozom.
3. Az angol tudas hianya verbalisan mutatkozott meg nallam. Minden szakkonyvet amit kellet angolul olvastam elotte is es tobb regenyt is amiknek a szokincse hatalmas volt. Tehat volt tudasom, ismertem a szavakat es tudtam olvasni. De beszelni es erteni az nem ment. Igy csak azt kellet megtanulnom.
4. eszak kelet london. De nem a hely volt specialis hanem tetszett maga a varos.
5. Nem annyira erdekeltek az anyagiak hogy csak azert elvallaljam a melot. Habar az akkori manager megmondat hogy valszeg ha nem vallalom el nalluk a melot akkor nagyon nehez lessz barmi telecom melot is talalnom, de belevagtam. Akartam egy kis valtozast, kalandot.
6. Felesegem addig dolgozott
7. Nem erzem ugy hogy bejartam a vilagot, de meg nincs vege a tortenetnek..., se az eletemnek.
8. Mar nincs hazudozas. Ahogy leirtam a tortenetemben, a diploma behazudasa csak a magyar cegnek volt aki kint ajanlott volna melot a londoni kezdeshez es el sem vallaltam. A mostani melomnal mar egyszeruen kitoroltem az iskolara vonatkozo reszt es nincs benne semmi arra vonatkozo. De miutan latjak a tapasztalatokat senki nem is kerdez semmit. Tehat mar nem kell hazudni.

BTBTBT 2013.06.14. 23:28:53

@mirx:
Itt vagy még?

nállam/nálluk
lessz
észak kelet london
magyar cég...aki

Van kedved náciskodni? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 23:33:52

@váj mí: hat en sem
ezt mondom
a vastag gyerek egy uj korda
meg az abrazil
@Almandin: kedves a szam
olyan jo bolcseszes, de kedves
es
megallta a helyet
najo en szerettem a P mobilt is meg Borodyt is
valami meg kell hogy fogjon
fott tojast hejjastol bele kell tenni a fustolt libaval egyutt
ez nem kerdes

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 23:35:01

@váj mí: vagy kubai
ez a csavo meg elenekelt egy jo kis notat
esd imadtam, ahogy a harom nagy sztar pofara esett a szuper hangjaval;)
orulok, hogy atfutottam ezt a videot

nyuszigonosz 2013.06.14. 23:37:26

@Zoltan___: Látod, ez jó, hogy már nem kell hazudnod.
Érdekes történet a tiéd, kár volt ezzel a diploma-összehazudozásával díszíteni.
Nem minden munkához szükséges a diploma, és az is jól van így.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.14. 23:38:47

@váj mí:
Ennek több oka is lehet. Ha az utcában akár egy közintézmény orvosi rendelő óvoda, iskola van azok nem maradhatnak víz nélkül és hétfő reggelre be kell fejezni.

Amikor éjszaka valami gyökér lekiabált hogy "mi a kúrva anyátokért zörögtök éjjel kettőkor?" olyankor a kolléga válaszolt hogy "azért hogy legyen mivel a picsádat kimosni reggel hülyegyerek"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 23:40:00

es a zsuri is pofara esett:)
most komolyan ez enekles amit vastag meg a brazil csinal, vagy kubai, meg az a no
12 egy tucat
alex meg valami
emlekszem mekkora slager volt a don't worry be happy
ahogy valamelyik zsuritag mondta nem kell feltetlen 1 millios ruhaban leenekelni a csillagot az egrol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 23:42:09

@váj mí: ez lehet karelharitas, ami surgos
de lehet olyan is, hogy mi a fasznak dolgoznak itt nappal, miert nem ejjel csinaljak a dolgot amikor nincs forgalom
amuigy meg hol van szombat hajnal?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.14. 23:46:48

@nyuszigonosz: de ha tenyeket irt?
engem utaltak a blogomon, mert voltam adoellenor
dehat voltam
tildy azert baszogat mert illegalis melos voltam itt
dehat voltam...
most elmondani jobb vagy hazudni, hogy nem is hazudtam
,mindket esetben hazugsag
en nem hazudok ez tenykerdes
30 eve megfogadtam es tartom
fullentes belefer
pl. azert kestem ,mert karambol volt, kozben meg az egyik kocsit elvitte a fiam, amasikat Mary es mind a ketten kestek
ilyenkor nem magyarazkodom
le volt zarva az ut
ennyi
2 evente sem fordul elo, ez csak ugy a peda kedveert, hogy ezt nem tartom hazugsagnak

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.06.15. 00:16:25

@hagyma:

Nem erre a kommentre, de a mai poszt (kommentaradat) egyetlen pozitivuma a youtube video a kepekbol... :)

PannonBoy 2013.06.15. 00:47:26

Nah, nem kellett kávét innom ahhoz, hogy felmenjen a vérnyomásom.
Hogy a jó édes k.rva anyját a posztolónak. Mit képzel magáról, hogy csak úgy nyomtat magának egy BME-s igazolást. Kár, hogy nem ellenőrizték szigorúan a jogviszonyt (ma már ez biztosan nem működne). Aztán behazudja a diplomát magának.
Elveszi más, rendesen tanult diplomástól / hallgatótól a helyet, gratulálok! Grr!

Ez a durva, hogy ilyen jött-ment senkik veszik el más kiérdemelt helyét, számos területen. De ettől még csak egy kis proli marad.

Ui.: Elnézést a kissé durva kommentért, de ez nagyon felidegesített!

mzgldr 2013.06.15. 03:29:34

@hagyma: lehetek én az a gyökér, aki elárulja, hogy az a "brazil vagy kubai gyerek" amerikai-magyar állampolgár? LOL. Csaxolok, teketizi.

mzgldr 2013.06.15. 03:40:56

@hagyma: Helyszín: North Caroline, Asheville
- I like this song, what is it about?
- Something like my dear, my dear...
- Awww,.. how cute!
- And then it goes like, erm... rosemary.. car.. na hogy is van a tücsök, milyen bogár van még... grasshoppers pulling... az anyád picsáját, mi a faszomról énekelsz. Okay Mary it's time to sleep.

mzgldr 2013.06.15. 03:44:28

A jatt kérdéshez, meg az egyik haveromtól tudok információt, aki egy pesti - nem is túl csicsás - étteremben volt pincér. Ők is szétdobták a borravalót, még a takarító néni is kapott belőle. Persze a pincérek meg a szakácsok a nagyobb részét. Egyébként a srác összeszedte a tauzand pándszot forintban, de kurva sokat dolgozott érte.

mommmmo 2013.06.15. 04:06:58

@Kovermadar: arrol, hogy a legtobb szakmahoz nem kell diploma, csak 2 honap szakmai gyakorlat: en csak egy hulye kozgazdasz vagyok kontrolleri gyakorlattal, de kabe 4~5 ev szakmai gyakorlat utan mondhattam azt, hogy onalloan tudnam csinalni.

Az elmeleti reszet persze meg lehet tanulni autodidakta modon, de ha az ember annyira tudja, miert nem szerez mar egy papirt is.

montroyal ( CAN qc) 2013.06.15. 04:44:31

@én már a fény gyermeke vagyok: sokaig a vilag legjobb orszaga volt az eszekiak megeloztek de azert el lehet meg itt lenni ... ahogy mondjak itt ; tele hassal panaszkodunk..

Taxomükke (UK) 2013.06.15. 06:48:57

@orange85: Nagyjából ma is stimmel, amit a kolléga leírt. Anyni, hogy nem hónapok, hanem hetek alatt megkapod a QTS-t. Én egy hónapja dolgozom supply teacherként ügynökségen keresztül, nyomulni kell, hogy elegendő órát/napot kapj. Sajnos párszor beszívtam, hogy messze kellett utazni fél nap vizsgafelügyeletért, gyakorlatilag elköltöttem vonatjegyre a fizumat, de legalább látják, hogy melózni akarsz.

tundrazuzmo (törölt) 2013.06.15. 07:21:10

Hát persze, hogy a tudás számít, nem a papír. Az első papír aminek a mai napig tartó haszna van, az az első cégem társasági szerződése volt... Nagyobb változást hozott az életemben mint bármilyen mérnöki vagy bölcsész diploma.

A megbízások elhozása során sem gyakran merül fel: hé, neked milyen diplomád is van?
Azt szokták inkább kérdezni: Tisztességesen meg szoktad csinálni a melókat? Csináltál már ilyet?
Az első hozzáállás kérdése, a másik referencia kérdése. Referencia pedig lesz, ha a hozzáállásod jó. Nagyon hamar.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.15. 07:30:35

@váj mí: én büszke vagyok rá, hogy még sosem hallottam ezt a dalt...

csőcsere 2013.06.15. 07:52:53

@Zoltan___: nagyon pozitív srác vagy és a történeted is nagyon tetszett, köszi, hogy megosztottad. További sok sikert és kalandokat kívánok!

DieNanny CH 2013.06.15. 08:14:55

@diggerdriver:

A zongorázással beletrafáltál! Én zongorázom, és úgy tanultam a darabokat, hogy csak a kottát néztem, sem az ujjaimat, sem a billentyűket.
Aztán kipróbáltam a kész darabot úgy, hogy néztem a kezemet. Nem ment! Be kellett csuknom a szememet.

DieNanny CH 2013.06.15. 08:20:41

@tildy:):

Már a dal is megmondta:

"Aki hazudik, az csal, aki hazudik, az lop;
Hazudni, csalni csúnya dolog..."

DieNanny CH 2013.06.15. 08:24:37

@Barátusz:
"Van kedved náciskodni?"

Én szívesen megtenném, de valahogy olyan 'direkt' hibák ezek... Nem tudom.
... Birca, te vagy-é...?

jágör68 2013.06.15. 09:36:57

"Nem érdekel, hogy csak 7 éves vagy- akkor is dolgozzál rendesen!
És mondd meg az öcsikéidnek is, hogy a napi 3000 pár cipő qrva kevés lesz!"
Végülis ha évszázadokon át nézzük a munkavállaló- munkáltató viszonyt, történelmileg abszolút igazságos, ha egy- két munkaadó néha becuppant egy ilyen alkalmazottat.

M. Péter 2013.06.15. 12:13:35

@diggerdriver: És arra mi a magyarázat. hogy a cég megkapja az építési engedélyt szigorúan azzal a feltétetellel, hogy vasárnap nem fognak dolgozni, hogy a környékbeli lakóknak is legyen egy kis nyugalma, ennek ellenére vasárnap is 8-kor kezdenek jó sok zajjal?

bpelhos 2013.06.15. 12:36:40

Pár részlet ami kisakkozható:
A berakottt képen egy elakadt Vodás mérőautó látható (sok antennávl a tetején), tehát valószínűleg ott kezdte telkós karrierjét Zoltán. A Voda indulásakor hirtelen kellett sok ember, nem válogattak túl sokat, így hihető, hogy "mérőember" pozícióba felvették.

Angliában, Norvégiában is ha alvállalalkozón keresztül vagy foglalkoztatva akkor a multi telkó cég HR procedúráját (és diploma ellenőrzését) kikerülöd, és ha elvégzed a munkád, akkor elégedettek az alvállalkozóval, az alvállalkozó pedig veled.
Mivel Norvégiában is a vidéket járta (ami valóban lehet szép munka) önállóan, így valószínűleg az épülő/bővített mobil állomások átvételével, műszeres ellenőrzésével foglalkozott és nem az építésével. Ez papíron mérnöki munka, de némi gyakorlattal elvégezhető technikusként is. Mivel a norvég mérnökök nem szeretik bevállalni ezt a cigány életet, így sok pént hajlandók kifizetni bárkinek, aki vállalja és tudja ÖNÁLLÓAN végezni a munkáját.

Ma már ugyanezt ugyanígy nem tudná megcsinálni. De mindig vannak olyan területek amik pár év múlva hiányszakmák lesznek. Hogy mi ez most... kit tudja. Az érettségizőknek most talán a mobil programozást ajánlanám (Android SDK Java, iOS C).

Összefoglalva: talpraesettség, önállóság, nyelvismeret, hiányszakma.

Erg 2013.06.15. 13:26:40

Szerintem jól csinálta az illető. Nincs mire felvágnia annak, akinek diplomája van, meg úgy gondolni, hogy ő "A Nagy Értelmiségi", a többi meg a kis csőcselék. Persze az már egy szintet mutat, ha valaki tanulni akar, de ez max. csak egy szűrő. Önmagában attól, hogy valakinek diplomája van, semmivel sem lesz jobb, mint mások, a legfontosabb, hogy értelmes legyen az illető, és persze, hogy miképpen tudja majd kamatoztatni a diplomáját. A tapasztalat valóban sokkal fontosabb.

A BME-es diplomával meg annyira nem is vágnék fel, pl. a matematematika zh-lapok egészen viccesek, sírtunk amikor megláttuk. Belegondolni is félelmetes, hogy egy-egy mérnök még ilyen meglepően alacsony követelmények mellett is képes megbukni. Úgyhogy cseppet sem csoda, ha nagyon sok területet be lehet vállalni diploma nélkül is, sajnos nagyon kevés valós gyakorlati tudást ad a diploma, viszont sok helyen iszonyatos mennyiségű elméletet kérnek számon, amikre persze soha az életben nem lesz szükség, mert annyira eltérnek a tanított szakterülettől.

PannonBoy 2013.06.15. 14:13:36

@Erg: Nem értek egyet. Azzal, hogyha valaki végigül az egyetemen / főiskolán n évet és ezt elfogadható végeredménnyel teszi, akkor jogot formál arra, hogy egy normális diplomás szintű állásra szert tegyen a szakmájában. Nagykönyv szerint, ill. 20-30 évvel ezelőtt.

Mi van ma? Nem elég, hogy valaki jó eredménnyel diplomázik, még versenyezhet a többivel (akik nem biztos, hogy olyan jól képzettek), akik ráadásul be-behazudnak egysmást az önéletrajzba.
Ehhez jön még hozzá a HR-esek bugyuta kérdései és millió kiválasztási körei.

Ha valaki diplomás állást akar, az ülje már végig a teljes képzést (azokat a tárgyakat is, amik nem szimpatikusak), nehogymár ne tanulja meg, hogy mit jelent a vizsgákra való hosszas készülés!

A gyakorlati résszel egyetértek, hogy a diploma csak elméleti hátteret ad, de a gyakorlatias rész hiányzik belőle.

vazzup 2013.06.15. 15:51:58

@PannonBoy: He? A melóban nem az a lényeg, hogy végigültél-e X évet, meg, hogy mennyi vizsgát teljesítettél, meg az sem, hogy mennyi felesleges információt kellett megtanulni, hanem az, hogy a _feladatot_ el tudod-e végezni rendesen. Meg, hogy milyen hatékonysággal, adott esetben vagy-e annyira kreatív, hogy új utakat, módszereket próbálj ki, vagy éppen ragaszkodsz-e a bevállt úthoz.

A kettő néha találkozik, néha nem. Általában az IT-s dolgok (néha nagy szórással) nem találkoznak. Simán lehet valaki szuper IT-s diploma nélkül, mert megtanulta a lényegi dolgokat.
Az, hogy nem ismeri a számítástechnika történelmét, a kutyát sem érdekli. Már ha a szakma lényegét érti és ismeri.

Jómagam is diploma nélküli fejlesztő vagyok már 10+ éve, van olyan gyakorlatom és tapasztalatom, hogy a legtöbbször BME-s diplomásokkal szemben is nyerek. Tudod, az iskola lehet, hogy felkészít az életre (általában nem), de az élet készít fel csak igazán az életre. Én már akkor napi sokmillió lekérést kiszolgáló rendszereket piszkáltam, amikor a mostani diplomások még ismerkedtek a szövegszerkesztőkkel.

Ezzel én persze nem azt mondom, hogy be kell hazudni egy diplomát, koránt sem, sőt, én sem tartom sem jónak sem követendőnek, sem pedig jogosnak. Azt sem mondom, hogy haszontalan lenne egy diploma, mert azzal együtt könnyebb az élet néha (azoknál, akik papírfétisben élnek még mindig), én is gondolkodom, hogy visszaülök az iskolapadba, csak hát ugye, aktív meló mellett már sokkal nehezebb.
Viszont diploma nélkül is sok esetben el lehet vinni az amúgy diplomásnak kiírt állásokat. Itthon is.

Erg 2013.06.15. 15:59:55

@PannonBoy: Ez is egy vélemény.

De ettől még nem hiszek ebben az "eleve elrendeltetett", azaz elitista szemléletben. Ha valakinek a családja simán finanszírozni tud bármit, bármilyen tanulmányt, akkor ő onnantól kezdve már különb, és megérdeli a helyét, míg akinek nem tudják finanszírozni, az már nem érdemli meg ugyanazt. Sokkal inkább hiszek abban, hogy ne ez legyen a fő elv, hanem a hozzáértés, a felmutatott teljesítmény, az akarat és elhivatottság. Amíg XY az iskolapadban ücsörög ("hosszasan készül a vizsgákra"), addig a másik ki tudja milyen ótvar melót kénytelen elvégezni, hogy előrébb juthasson (megélhessen), a mosogatás sem az, amiről mindenki álmodik.

Igaz, lehet ingyen is tanulni, ha épp pap akarsz lenni, esetleg egyiptológus, stb. De ha valaki pl. közgazdász vagy jogász akar lenni, akkor már gyakorlatilag nem (hacsak nem produkálsz "földöntúli" eredményeket). Pedig utóbbi szakmákkal 100%, hogy hamar adófizető lesz, míg az előbbiekkel 100%, hogy az adófizetők pénzének elköltője. Ráadásul az egyiptológus, meg a hasonló "hiányszakmákkal" biztos hogy munkanélküli leszel, vagy elmész olyan szakmába, ahol pont ugyanolyan képzetlennek számítasz, mint bárki. Ma Magyarországon a diplomások 30%-a vagy munkanélküli lesz (egyes államilag támogatott szakokon ez az arány a 95%-ot is eléri), vagy szakmát vált. Kivéve a jogászokat, a közgazdászokat, a gépészmérnököket, valamint a villamosmérnököket.

Vajon egy biológus, esetleg egy antropológus miért érdemel meg jobban mondjuk egy marketinges állást (és magasabb pozíciót, fizetést), mint az, aki járt egy kereskedelmi középiskolába, és X ideig dolgozott marketing-asszisztensként?

Soha nem fogok hinni abban, hogy valaki bizonyítás nélkül eleve megérdemeljen valamit, csak azért, mert pl. kék szeműnek születet. :)

Persze nyilván egy diplomás jobb helyzetben van, hisz alapból feltételezhető róla, hogy "okosabb", de nehogymár egy feltételezés miatt kallódjanak el tehetséges emberek! És amikor bebizonyítják, hogy ők tehetségesek, akkor meg mindezért irigykedjenek rájuk, és szapulják, csak mert nekik nincs diplomájuk.

Erg 2013.06.15. 16:10:09

(1 t-t és az IT-seket tényleg kifelejtettem:)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.06.15. 18:01:42

@PannonBoy: na mivan, szar volt értelmetlen dolgokat magolni és most mindenki köcsög aki ezt megúszta? :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.15. 22:34:46

@Zka: szerintem nem igy ertette. Viszont az, aki behazudja lazan a diplomat, hat az tobb mint "erdekes".
Nincs itt szo elitista szemleletrol, egyszeruen inkorrektsegrol van szo.
( En is sok olyan embert ismerek, aki diploma nelkul is ott van diplomas szinten, de ok nem hazudtak se diplomat, se iskolat).

vazzup 2013.06.15. 23:12:01

@Zka: ha hozzászólást lájkolni lehetne itt... :D

Igényes 2013.06.16. 13:29:57

Szóval egy félamatőr, viszont tapasztalt okirathamisító, aki mosogat, és úgy érzi, szép karriert csinált... LOL. Még bűnözőnek sem vagy jó, bakker.

El periodista 2013.06.21. 15:40:12

@Kovermadar: Nem is olyan régen éppen erről beszélgettünk egy ismerősömmel, akit nemzetközi szinten is jegyeznek a szakmájában (ismert ember, így a neve maradjon homályban). Pontosan erre a következtetésre jutottunk, hogy az egyik nagyon nagy különbség az ún. nyugati és a magyar munkaerőpiac között, hogy az előbbi - ha meggyőző vagy - esélyt ad a lehetőségre, ahol aztán brillírozhatsz. Nyugaton az élethosszig tartó tanulás és az önfejlesztés elképesztő távlatokat nyit(hat) meg.
Magyarországon ez csak a lenyúlásra szánt EU-s pályázatokban jelenik meg. Feudális társadalom nulla társadalmi mobilitással (tisztelet a kivételnek).
Nyugaton sincs kolbászból a kerítés, de előbb elismernek és nagyobb eséllyel építheted a saját életed (aka karrier és magánélet), mint Mao-n. A szűklátókörűséggel megáldott cégvezetők Nyugaton nem húzzák sokáig, mert akkora a verseny, hogy hamar eltűnnek a süllyesztőben.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása