oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. május 04. 07:01,  Történetem a személyi igazolványról 451 komment

2013. május 04. 07:01 Határátkelő

Történetem a személyi igazolványról

Aki intézett már hivatalos ügyet Magyarországon (azaz szinte mindenki), alighanem megtapasztalta, hogy a magyar bürokrácia sok szempontból a párját ritkítja Európában. Mégis, Márti története annyi abszurd elemet hordoz magában, hogy muszáj vagyok közölni. Kíváncsi vagyok a véleményetekre!

személyi igazolvány.jpg

„A Facebookon olvastam a történetet a személyi igazolvány leadásáról, ez indít arra, hogy leírjam, amit az elmúlt 14 évben átéltem.

1999 óta Hollandiában élek. Letelepedési szándékkal jöttem. Körültekintő polgár módjára, NAGYON pontosan, hivatalosan akartam az ügyeiket intézni, hogy ne a szüleimet kelljen a hivatalos tennivalókkal terhelni.

Az illetékes intézmény dolgozói igen furcsán néztek rám, amikor le akartam adni a személyimet, elküldtek. Édesapám Miskolc város akkori jegyzőjét kereste meg az ügyben.

Ő először jót nevetett, mondván, hogy az ő lánya is külföldön él a férjével együtt, de eszébe sem jutott ez. Majd egyet telefonált és kegyesen elvették a személyimet. DE!

1. Személyijét halottnak szokták leadni. A háziorvos riadtan telefonált a szüleimnek, hogy mi van velem, mert a halottak hivatalos listáján kapta meg a nevemet.

A dolgot tisztáztuk, de vajon minden, ideiglenesen külföldön tartózkodóval is ezt fogják tenni? Mert így a TB-jük is megszűnik.

2. Lakásingatlanom a tulajdonomban van, marad, de oda nem jelentkezhetek be.

3. Gyermekeim kettős állampolgárok, hivatalosan járhatna nekik diákigazolvány, de nem, mert nincs lakcímkártyájuk. (A diákbérletet így nem vehetem meg a 8 évesnek, felnőtt bérletet nem állítanak ki gyereknek... Magyarul utazhat jeggyel, drágán...)

4. Édesapám halálakor a közjegyző a hagyatéki tárgyalás összes tértivevényes papírját édesanyám címére küldte, lehetőleg 14 napos fizetési határidővel, pedig hollandiai lakcímem hivatalosan be van jelentve!!!

Kérdem én, ha anya mondjuk 30 évvel idősebb és nem tud eligazodni ügyesen az útvesztőkben, akkor mi van? Az örökösödési illeték befizetésére haladékot kértem, mert egy nappal a határidő előtt jutott el hozzám a sárga csekk és a banki átutalás lassabb volt.

A jogásznő válasza: „amennyiben nem fizet időben, úgy a törvény szerint eláll a NYEREMENYtől!" (Hasonló jókat kívántam neki, egy bocsánatkérés jól esett volna, de nem.)

5. A Földhivatal hasonló módon járt el, akárcsak a közüzemek.

6. Édesanyám együttrendelkezőknek akart bejelenteni a bankjában. Nem sikerült, mert „csak" magyar útlevelem és holland személyi kártyám van, s egyiknek a számát sem tudta át ügyintéző beütni a számítógépbe, mert a karakterszám nem egyezett.

Újabb köreim a magyar hatóságokkal hamarosan várhatóak.

Minden törvénytisztelő, jó magyarnak további szorgalmatos törvénybetartást kívánok!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: bürokrácia ügyintézés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr855255662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 02:25:23

@mzgldr: talan, mert magyaroknak irja????

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 02:40:05

@dr. Trebitsch: OK, de mi szamit KItelepedesnek?
pl ha en kijottam 15 eve se szo se beszed egy turistautlevellel, akkor onnantol, mit kellett volna jelentenem haza, vagy fizetnem
vagy ha kellett volna mikor evul el?
ha hazamegyek kernek majd mindenfele penzeket 15 evre visszamenoleg?
nem gondolom
EU-n belul sem hiszem
persze mas a helyzet ha valaki nem szamol fel mindent es pl ingatlana van
gondolom

dr. Trebitsch 2013.05.05. 03:02:52

@dirtyfreebird: @Amarante: nyilván vannak kivételek, én az általános dolgokat írtam le. Pl. a hivatal téved, azt hiszi adóköteles jövedelmed volt egy elírás miatt, a leveled nem kapod meg, a postás ráírja, hogy nem vetted át (Ilyen nekem volt, olyan címre kézbesített levélnél, amely címen soha az életben nem lactam!), szóval job a kitelepedést rendesen ügyintézni, húzzanak ki itthon mindenhonnan, akkor nem létezővé válsz, és nem jönnek téves levelek. Tapasztalatból tudom, a legrosszabb olyan vádakat kivédeni, amelyekről nem is tudsz... de a Hatóság kerekei őrölnek...

dr. Trebitsch 2013.05.05. 03:07:57

@hagyma: azért demokrácia van, az számít kitelepedésnek, ha az ember bemegy a lakcímnyilvántartóba, nyilatkozik, hogy kitelepszik Bergenciába, leadja a személyi igazolványát, és vagy kéri, hogy töröljék minden magyar nyilvántartásból, és leadja a lakcímkártyáját is (ez történik automatikusan, ha másképp nem nyilatkozik), vagy nyilatkozik, hogy szeretné, ha külföldön élő Magyar állampolgárként továbbra is nyilvántartanák, ebben az esetben olyan lacímkártyát kap, amelyen lakcímként ez szerepel: "külföldi lakcím" . Így minden világos a közegnek is, és nem cseszegetik, ha külföldi rendszámú kocsival jár.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 03:15:37

@dr. Trebitsch: ezt kerdeztem, es mi van ha en ezt nem tettem meg?
mivel az sem volt biztos hogy sikerul maradnom
1 evig meg lehettem hivatalosan turistakent is
na engem az nem fenyeget, hogy otthon vezessek:)
valahol lehet nyilvantartva vagyok otthon, mert nem adtam le a magyar allampolgarsagomat, viszont nincs lakcimem, munkaehlyem, 15 eve adobevallasom...

dr. Trebitsch 2013.05.05. 03:30:24

@hagyma: a magyar állampolgárság csak annyiban számít, hogy bármikor visszatelepülhetsz, bejelentkezel állandóra és kapsz újra személyit, lakcímkártyát ugyanúgy, mintha csak itthon költöznél. Ha leadod az állampolgárásgot, akkor nem olyan egyszerű visszajönni... persze EU-n belül majdnem mindegy, de máshonnan nem tudsz egyszerűen hazatelepülni, ha nincs ÁP. A kitelelepülést nem jelentetted be, ez nagy gondot nem jelent, csak kicsit. látod a fentiekből, hogy morfondírozunk, kell adóbevallás, vagy nem, TB stb. problémák, nem látod tisztán, milyen kötelezettségeid lehetnek Magyarországon, mert káosz van a jogrendben. Ha hivatalosan kitelepültél, akkor ezt kikerülted, egyszerűen nem vagy ADÓALANY Magyarországon, semmiféle kötelezettséged fel sem merülhet... és azért ezt jobbnak tartom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 03:46:20

@dr. Trebitsch: jo, az szinte kizart, hogy visszatelepuljek
turistakent gondolom mehetek, foleg hpgy amerikai utlevelet hasznalok
nem akarom a magyart leadni en magyar is vagyok
a kerdesfelvetes elmeleti,, bar ha valami csoda folytan hazakoltoznek, gondolom semmi jogalapjuk nem lenne semmire megbuntetni, pedig nem jelentettem be, hogy kijovok
minek is kellett volna amugy? meg kolbaszert sem jarok haza
senkinek semmi koze hozza, hova utazom
az egy masi dolog, hogy itt is maradtam

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 03:48:51

gondolom nem sok ertelme lenne most bejelenteni, hogy masfelevtized kitelepultem:)
/tenyleg csak elmeleti sikon kerdezem, mert eszem agaban sincs barmi papirmunkat elvegezni otthon, bar ha hazamegyunk lehet csinaltatok magyar utlevelet nosztalgiabol
lehet nem
asszem nem, mert minek?

dr. Trebitsch 2013.05.05. 03:58:36

ha nincs otthon semmid, akkor nagy baj nem történhet. A legtöbb embernek van otthon valami, és ha elperlik a házát, otthoni vagyonát, nem hivatkozhat arra, hogy nem tudott semmiről, és mikor haza megy, nem tud semmit csinálni. Ha viszont be van jelentve, hogy nem magyar rezidens, akkor lehet keresnivalója, mert nyilván nem igaz, hogy nem vett át a címére érkezett küldeményt, hiszen nincs is címe Mo-n. Sajnos, pár éve ez lett a fő bizonytalansági factor, hogy úgy mehet ellened per, végrehajtás, hogy nem is tudsz róla, mert vélelmezik, hogy kikézbesítették a küldeményt. Akkor is, ha olyan címre, amihez soha az életedben semmi közöd nem volt...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:11:10

@dr. Trebitsch: hat aki vegleg kitelepul az altalaban ertekesiti is az ingatlanat, najo nem az elso evben, es meg utana orokseg johet szoba, de ammellett hogy artatlan vagyok, 15 ev alatt a haborus bunokon kivul szinte minden elevul:)
arrol nem beszelve, hogy mikor jottem, nem volt bejelentett lakcimem egyaltalan, tehat - meg csak kiserelni sem tudtak volna kuldeni barmit
najo ez mas tortenet
ha valaki csak angliaba megy, dolgozni stb. hazajar, annak tuti oda kell figyelni, mi a dolgok utja

dr. Trebitsch 2013.05.05. 04:15:44

@hagyma: hát az eléggé nyilvánvaló, hogy ahová soha nem megyek, ahol nincs vagyonom, ott nem nagyon törődök azzal, hogy mi történik, és miket küldenek nekem. Itt a többség azért valami érdekeltséggel rendelkezik... pl. engem sem érdekel, hogy Csádban esetleg meg akarnak büntetni

montroyal ( CAN qc) 2013.05.05. 04:18:37

@dr. Trebitsch: égrehajtás, hogy nem is tudsz róla, mert vélelmezik, hogy kikézbesítették a küldeményt. Akkor is, ha olyan címre, amihez soha az életedben semmi közöd nem volt...

ez nem csak magyar sajatossag... a canadai ado a felszolitast figyelmeztetest a vegrehajtasrol, foglalasrol rendszerint egy regi cimre kuldi el , mivel hogy olyan tiszteletlen vagy hogy nem valaszolsz ,nem reagalsz a felszolitasra, amit meg sem kaptal, nincs valasztasuk meglepetesszeruen es titkosan foglalnak vegrehajtanak.. igaz evek ota uj cimedre jon minden de a vegrehajtasi osztaly szettarja kezeit ;nekik ez a cim volt meg ( a regi)
ez normal ha tudod esetleg eltunteted a bankszamladrol a penzt atiratod a vagyonodat stb...
velem ugyanez tortent..

dr. Trebitsch 2013.05.05. 04:23:38

@montroyal: nálunk azért ennél cifrább a helyzet... tudok olyan esetről, hogy a bírósági felszólítást olyan címre küldték, ahol a kliens soha életében nem lakott, aki perelte, direct rossz címet adott meg, hogy ne kapja meg. Sajnos a jogállamok megint kezdenek elmenni egy embertelen, bürokratikus irányba...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:26:25

@montroyal: hat itt - ha nem direkt akarok eltunni - koltozesnel kitoltok egy papirt, leadom a postanes onnantol odajonnek a leveleim
ha direkt aakrok eltunni, akkor neet is valtoztathatok es ha nem buncselekmeny, az eletben meg nem talalnak
persze sok mulik azon, miert keresnek?
amugy torveny szerint a jogositvanyon levo cimet is at kell iratni x napon belul, tehat a rendszerben is benne leszel az uj cimen...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:27:35

@dr. Trebitsch: es ilyenkor ha nem jelensz meg, meg piti ugyekben is felvesznek a korozottek listajara

dr. Trebitsch 2013.05.05. 04:28:10

@hagyma: és az ország összes postahivatalánál tudják, hol laksz? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:30:29

@dr. Trebitsch: nem tudom, hogy csinaljak, de igy van

dr. Trebitsch 2013.05.05. 04:32:14

akkor minek a címzés, elég lenne a neved ráírni, nem?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:33:51

gondolom pl elkoltoztem louisvillebol KY3-ik utca 45
es ott a postan bejelentettem, hogy elkoltoztem asheville NC gyurcsany ferenc utca 32
akkor a louisvilli postas nem tudja kezbesiteni, vissza viszi a postara, azok megnezik a computerben es atirjak az uj cimre es elkuldik az ashevilli postanak...
mukodik

dr. Trebitsch 2013.05.05. 04:34:03

@hagyma: azért én ezt nem hiszem ám, hogy küldök neked egy levelet bármelyik amerikai címre,és ott tudni fogják, kinek hová kell továbbküldeni... itt kicsit azt hiszem füllentesz:)

dr. Trebitsch 2013.05.05. 04:36:32

@hagyma: de nem erről volt szó, hanem arról, hogy pl. egy olyan címre jön a level, ahol soha nem laktál, sőt esetleg abban az államban soha az életben nem is jártál. Ugyanis itt olyan esetek vannak, hogy az illető soha nem is járt arrafelé, ahová a levelet küldik neki....

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.05. 04:40:10

@dr. Trebitsch:
Csak küld el a klasszikus NAGYAPÁNAK FALURA, USA cimre.

Amerikában hagymát ennyi iránymutatással már megtalálják.

dr. Trebitsch 2013.05.05. 04:42:39

@ctboy: ott nagyon jó a technika, nyilván ennyi elég, sőt a 2 millió John Smiths közül is rögtön tudják, melyikről van szó:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:42:48

@dr. Trebitsch: szo sincs rola nem errol beszeltem, azt mondtam, ha nem akarok eltunni...
az egyertelmu, ha olyan cimre jon a level, ahol eletemben enm laktam, akkor a birosag siman kimondja, hogy nem kaphattam meg
ez a vilagin minden kicsit is fejlettebb orszagban nyert ugy
mert pl kiadataok egy fmh-t ellened 200 ezer forintrol es direkt rossz cimet adok meg es a postas hulye es nem kreste cimzessel kuldi vissza, akkor jogerosse valik
de utana ha utoler a vegrehajto siman nyerheto a per

en montroyal peldajara irtam
ha nalunk ez megtortenne, a koltozes es bejelentem /O regi cimrol beszel, nem nem letezorol/ akarcsak a postan, akkor a level utol fog erni
mondjuk en nem kanadaban elek, ott lehet maskeppen van

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.05. 04:43:55

@dr. Trebitsch: csak semmi szarkazmus mert mindjárt megkapod a magadét

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:45:13

@ctboy: neked is elobb el kellene olvasni, kinek es mit valaszoltam
montroyal panaszkodott, hogy DIREKT R E G I cimre kuldtek
na en errol beszeltem, ha a postan itt bejelnti a koltozest, ha regi cimre megy, akkor is megkapja

tessek mar szoveget ertelmezni fikazas elott

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:47:03

@dr. Trebitsch: montroyal azt irta direkt regi cimre kuldtek
nem nem letezore
regire

es neki valaszoltam
es az amerikaiak a hulyek:)

dr. Trebitsch 2013.05.05. 04:49:13

@hagyma: látom kezded kapisgálni... de hogyan fordulok bírósághoz, ha nem tudom, hogy perelnek? Csak egyszer hopp, mikor nézem a birtoklapot, hát kiderül, nem az én nevemen van pl. a telek. Ezért írtam, hogy csak akkor lehetsz nyugodt, ha itthon semmid nincs. És aki figyel, az elkerülhet hosszú pereskedést. És persze nyerhető a per... tudod, hogy itt a Bíróságok 10 évnél is tovább vacakolnak egy peren???

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.05. 04:49:53

@hagyma: "tessek mar szoveget ertelmezni"
Ejnye már, a fóldid sem irhat semmi ilyesmit?

Mikor lesz már a blog befejezve?
Minden nap megnézem hol tartasz? Évekkel ezelőtt.
Ezt érdemeljük?
Hüséges olvasóid?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:50:31

de segitek meg, ha holnap megy az adohivataltol az ashevillei cimemre, ami a regi cimem, egy level, akkor eljuttatjak ide
a posta
kapisga?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:53:08

@ctboy: hat nem, nem hamut is szorok a fejemre, azt a fogadalmat tettem, ha vegre amerikai leszek befejezem
es nem tartottam be
most meg eskuvoi szezon van, dolgozok mint allat
hazat akarunk venni
ha van egy offom inkabb horgaszni megyek
stb
szoval kifogas mindig van
de tenyleg nagyon be kellene fejezni:)
napkozben ha ha melozok, mar irom fejben
ez jo jel, mert igy kezdodott, mikor elkezdtem annakidejen

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 04:56:24

@dr. Trebitsch: az a baj, hogy elvesztetted a fonalat
a regi lakcimes variacio az amerikai modszert mutatta be montroyalnak
ha a regire kuldik, akkoris megkapom, ha bejelentem a postan
de ez egy masik tema volt mar, csak leragadtal ott, hoy akkor lehetek nyugodt ha nincs otthon semmim
ezt megertettem
es nincs otthon semmim:)
montroyal tortenete masvolt, oda kotottem at az itteni helyzetet/es meg en kezdem kapisgalni:)/

dr. Trebitsch 2013.05.05. 05:00:00

@hagyma: a régi címen mindenhol be lehet jelenteni az új címet, és utánad küldik, ez még Albániában is működik, ebben nincs semmi rendkívüli...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 05:01:15

nade ma pl 200 fos afroamerikai eskuvom volt a hotelben, ami eleg kimerito volt
itt aztan vannak igenyekes elvarasok kerem szepen
de letudtuk a cermoniatol az utolso tancig
de szoval joejt
uj nap uj vasarnap uj poszt
horgaszas nem lesz mert kurva hideg lett es esik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 05:03:26

@dr. Trebitsch: montroyalnak mond....
magyarorszagon is annyi, hogy bemegy a postara, kitoltessz egy 6 soros nyomtatvanyt, es onnantol a postadat hiaba a regi cimre kuldik, akkoris megkapod?
kotve ketlem
albania az mas mindenki ismer mindenkit

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.05. 05:04:46

@hagyma: "ha van egy offom inkabb horgaszni megyek"
Nehogy azt mond hogy ashville, nc ben minden két percben van egy kapásod.

Két hal között le tudsz irni egy egész fejezetet.
Mary pedig megpucolja és jól meg is süti.
Pont úgy ahogy szereted.

Annyi bólcsességet el szoktál itt szórni, ezzel már kész is lenne a sztorid.

Megigérted a bocsoknak.

peter3374 2013.05.05. 07:18:18

Nem olvastam végig az összes hsz-t, de csak nekem tűnnek fel azok, hogy ha valaki külföldön él, dolgozik, oda van bejelentve akkor mégis miért zavarja, hogy Magyarországon megszűnik a tb-je?
Ha valaki hollandiában él, akkor gondolom ott élnek a kölykök is, akkor mégis miért akad ki azon, hogy a gyerekek nem kaphatnak magyar diákigazolványt?
Most ekkora szarrágó, hogy jaj meg kell venni a gyereknek a teljes árú bérletet amikor hazajönnek?

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.05. 07:35:54

@Zsuzsi65: mert mostanában túl sok volt emailes csaló levél. az elmúlt hetekben több bank is megszüntette emiatt az emailes pw küldést.

aleb19 2013.05.05. 07:36:02

@dirtyfreebird: ez a hirdetmeny dolog ugyes, de orszagos szerveknel nem igen mukszik
mindenesetre felelmetes, hogyha a hivatalok birsagolni akarnak mennyire a szamukra kenyelmesebb lustabb modot valaszthatjak
amugy ez a ertesitesi velelem mar kb 10 eves rendelkezes

DieNanny CH 2013.05.05. 07:52:55

@labirintus1:
"Ha jól tudom, most már a nőket is nyilvántartják valamilyen formában, mert mindenkinek lett polgári védelmi kötelezettsége."

Ez mi? Ez nekem új... Kifejtenéd bővebben?

aleb19 2013.05.05. 08:03:22

@M. Péter: @tildy:):
tenyleg megfeledkeztem a minimalberesekrol/altalaban ez a 0%-s sav/ ez uk=ban kb 9000 mostansag, de minimalberes fizetes csak vegetacios funkciokra eleg- barhol
de kb 33000 van 20% es felette asszem 40% es 50%
nekem az otthoni szja adorendszer azert hainyzik mert nem kellett adot fizetnem hiaba volt5x a fizum a minimalberhez kepest
es ez a szemlelet itt uk-ban ismeretlen inkabb segelyeznek mint allat es ezzel rendesen bekavarnak
letrehoztak egy lusta agressziv reteget/lasd otthon cigok/ csak itt nagyreszuk feher/es ebbol is latszik hogy az eloskodes nem genetika fuggvenye/ es siman azon a szinten elnek mintha 30-50 e fontot keresnenek/csak 3-6 gyerek kell hozza es felpumpaltak a kecoberletek dijjait durvan ez altal
a 115e fontos fizu adoterheleset nem ertem vagy evekkel ezelott szamoltatok es/vagy hibasan belekevertetek a jarulekokat, illetve a ceg utanatok fizetendo levonasait is

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.05. 08:07:26

ez a magyar bürokrácia.
pont.
tanulság?
nincs.

AiRLAC 2013.05.05. 08:26:54

Ha van Ügyfélkapus azonosítód (ehhez egyszer azért be kell menni egy okmányirodába).

Program hozzá:
ÁNYK-AbevJava kitöltőprogram
www.nav.gov.hu/nav/ebevallas/abevjava

TB kijelentkezés:
OEP-en keresztül, Ügyfélkapuval beküldhető:
Bejelentő lap TAJ számmal rendelkező magyar állampolgár részére, aki EGT tagállamban biztosított személy
www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,1&_dad=portal&_schema=PORTAL

APEH (NAV) kijelentkezés:
NAV-on keresztül, Ügyfélkapuval beküldhető:
13T1011 nyomtatvány
www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/adatbejelentok_adatmodositok/13t1011.html?query=13t1011

aleb19 2013.05.05. 08:27:33

@doggfather: szerintem van tanulsag ha ezek a hivatalok igy mukodnek kapjak be es labbal van szavazva
en szemelyszerint leszartam mindent es csak felultem a repcsire ez egy fajta protest civilkurazsi
es lassan mukszik mert a hozzam hasonlo kitantorgok szama kb 500000 es evi 100000 fovel novekszik es ez mar szamottevo, nehany ev es eleri a kritukus tomeget az otthon maradt potyalesok es nyuggerek kenytelenek lesznek visszavenni az arcukbol es feladni un. szerzett jogaikat vagy ha nem osszeomlik az ellatorendszer

AiRLAC 2013.05.05. 08:35:24

@AiRLAC: Ehhez persze az kell, hogy legyen munkád külföldön, azaz legyen az adott országban biztosított jogviszonyod (EU-ról beszélünk).

Ügyfélkapus regisztrációt ezért érdemes csinálni, sokszor nem kell hivatalba menni, ami külföldről pláne hasznos.

DieNanny CH 2013.05.05. 08:36:31

@ctboy:

Bármennyire röhej, de szüleimnek így jött Angliából levél. Valamikor 20 éve volt nálunk egy erdélyi pedagógus házaspár gyümölcsöt szedni. Ott laktak 2 hétig. Aztán kimentek Angliába és kb 2 év múlva jött egy képeslap. Címzés:

(Nem a valódi, csak ilyen stílusú):

"Szabó bácsinak és családjának, Alsóröcsöge és Felsőröcsöge között félúton, a gyümölcsösbe.

Hungary"

Még irányítószám sem volt rajta. De megkapták!!! :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.05. 08:36:42

@hagyma: annak azert utanajarnek, hogy van-e a TB fele fennallo 15*12*parezer Ft.
Ez egyszer meg mosolyt csalhat az arcodra, ha nem is tul oszintet. Pl. oroklesnel?

Sztem levelben ki tudsz jelentkezni legalabb onnan (TB). A NAV nem hiszem, hogy akar molesztalni (megtette volna).

aleb19 2013.05.05. 08:40:54

@Kovermadar: hagyma 10 evig volt apeh/nav-os anno ezert ismeri belulrol a rendszert, nem hinnem, hogy aggodna

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.05. 08:45:58

@mzgldr: De, csamcsogni akarsz... :)

hagyma mar valaszolt helyettem (reszben).

Mikor elkezdtem blogolni, az meg az ismerosoknek es a csaladnak szolt csak. Kozben a csalad (sajnos) megfogyatkozott, az ismerosi struktura atalakult. Lett viszont jopar ismeretlen olvaso illetve erdeklodo (a kinti elettel kapcsolatban).

Irhatnek svedul is (annak nyelvhelyessegetol eltekintenek :) ), de kotve hiszem, hogy oket erdekelne egy Svedorszagrol szolo blog.

Az angolon is gondolkoztam (vagy ketnyelvun), de... majd egyszer, ha esetleg penzt is akarnek vele keresni es ha egyaltalan lenne ra kereslet.

Remelem kielegultel :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.05. 08:47:11

@aleb19: sosem lehet tudni. De ha megis tudja, akkor OK.

nadiposzata 2013.05.05. 08:52:34

@macamuca: szabályzat ide vagy oda.
Egyszerű matematika.

A jegyre valóban 50% kedvezmény van. Én a havi bérletekről beszéltem. Számold ki a teljes árból: elvira.hu/utazas/berletek_20120901.php?mid=14ef340a545570&chapter=4

ok, a BKV valamiért nem (pedig valahol szabályozva van, pl itt: www.diakigazolvany.hu/igenyles/kozoktatas/diakkedvezmenyek/uti_kedvezmenyek): bkv.hu/hu/ketheti_es_havi_berletek
de elképesztő, hogy míg egy felnőtt bérlet 10500 Ft, addig egy tanuló mindösszesen 3850. tádám! S ez nem a fele. Nagyon gyökér kéne, hogy legyek matekból, hogy ránézésre elhiggyem. Ha meg kiszámolom, akkor a teljes árnak csupán a 37%-át fizetik.

a volán társaságoknál nincs fent. de vagy maradt a régi 67,5%-os kedvezmény, vagy változtattak rajta. De nem a felébe kerül egy diák havi bérlet a teljesáruhoz képest.

Ha pedig visszahozták a matricázást általános iskolában is, akkor elnézést nem tudtam róla.

2013.05.05. 09:02:41

@dirtyfreebird: 8 ezer font meg adomentes"

Most emelték az adómentes határát 9,500-ra.

2013.05.05. 09:08:02

@hagyma: magyarorszagon is annyi, hogy bemegy a postara, kitoltessz egy 6 soros nyomtatvanyt, es onnantol a postadat hiaba a regi cimre kuldik, akkoris megkapod?"

Igen. Pontosan így működik. Sőt, az én leveleimet az ügyvédem címére irányítottam át, tekintve, hogy otthon nincs aki átvegye.

2013.05.05. 09:10:23

@aleb19: tenyleg megfeledkeztem a minimalberesekrol/altalaban ez a 0%-s sav/ ez uk=ban kb 9000 mostansag, de minimalberes fizetes csak vegetacios funkciokra eleg- barhol
de kb 33000 van 20% es felette asszem 40% es 50%"

Semmi köze a minimálbérhez. Ez az adómentes sáv.
Ha 45 ezret keresel, akkor is, az első 9,500 adómentes, 35,000-ig 20% adót vonnak, a fölötte levő összeg után fizetsz 25%-ot .

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2013.05.05. 09:14:24

@aleb19: nem elek Magyarországon fel evet egy évben. Es rendes adófizető vagyok Izraelben. A TB -t pedig mindkét helyen fizetem, mert ha itt kell lennem mondjuk két hónapig, akkor esetleg ki kell íratni gyógyszert, stb. Van itt egy aprocsaka lakasom, bankszamlam, es amig anyam el, addig marad is. A világ ma sokkal nyitottabb, mint ahogy azt a magyar bürokrácia elképzeli. Amikor visszamentem Izraelbe, abszolút megértették, hogy nem fogok mindent felszámolni Magyarországon. Kettős identitasom, kettős állampolgárságom van, es saját elhatározásból két helyen fizetek TB-t. A nyugdíjamrol magam gondoskodom, bár egyelőre meg nincs szándékomban nyugalomba vonulni....
Van meg valami kifogás?

2013.05.05. 09:18:16

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Helyesbítés: 32,000-ig 20%
Valóban, a fölött 40%
100,000 font fölött elveszíted a kedvezményt (adómentes sáv).
Viszont valahogy redukálják az adót, a lényeg az, hogy ha eleget keresel, az adód 0% is lehet, ebben a sávban. De mondjuk ez nem hinném, hogy érintene minket.

2013.05.05. 09:21:29

@Amichay: nem elek Magyarországon fel evet egy évben. Es rendes adófizető vagyok Izraelben. A TB -t pedig mindkét helyen fizetem, mert ha itt kell lennem mondjuk két hónapig, akkor esetleg ki kell íratni gyógyszert, stb."
Ha nincs a fél év+1 nap ittartózkodás, akkor nem kell adóbevallást készíteni. A TB az EU területén belül egyesített, tehát aki két országban van bejelentve, az csalást követ el.
Izrael EU tag?
No. Ennyi.Egyébként, ha valaki befizeti a TB havi díját , a kutya se kérdezi meg, van-e máshol is biztosítása.

aleb19 2013.05.05. 09:25:22

@Könnyen elkaptuk, uram!: nagyjabol ahol 0%jovedelemkulcs van azt a minimalber kornyekere allapitjak meg sok orszagban igy alkalmazzak
ha kiszamolod a 9500/ev kereset is kb az angol minimalbernek /36 hetiora/ felel meg

aleb19 2013.05.05. 09:34:43

@Amichay: nem volt semmi kifogas reszemrol
nem en irtam:
"de nem fogom eldönteni, hogy egy évben mennyi idot töltök Magyarországon vagy másutt. Ez az én dolgom. ... akkor es annyit vagyok ott, amennyit én akarok, nem az adóhatóság fogja eldönteni."
erre irtam, hogy ha tetszik hanem az adohatosag donti el ezt torvenyek szabalyozzak es nem a polgar dont miszerint:"világ ma sokkal nyitottabb, mint ahogy azt a magyar bürokrácia elképzeli"
es ezek nemzetkozi megallapodasok nem a magyar burokracia elkepzelesei
es meglennek lepve ha a tenyleges szemelyi jovedelmednek megfelelo jarulekot fizetnel mo-n valszeg csak valami minimumot

30-06 2013.05.05. 09:42:16

Ez egy jó történet. Jó régi. Az egyenesági rokonok között az örökösödési illetéket már legalább 3 éve eltörölték.

Jofiu 2013.05.05. 10:37:41

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
És ezt, hogy az értelmetlen jogszabályokat nem kell betartani, ezt pontosan hol olvastad, az alaptörvény ötödik módosításában talán? Mindenki belátására lesz bízva, mi értelmes mi nem, mit tart be, mennyit adózik, mennyivel hajt az autópályán vagy a lakóövezetben, milyen papírokat hogyan használ, sőt, esetleg hozhat magának értelmes törvényeket is talán?
; )
Félreértés ne essék, értelmetlen szabályokkal tele a padlás, lehetetlen is betartani sokat, na de talán maradjunk az értelem talaján: értelmetlen szabályokat meg se kellene hozni. A szabályhozóak a hibásak, nem a pógár!
Meg kicsit te is. Ráerősítve erre a szar szabályok vannak ezért szarunk rá magyaros mentalitásra, mentálisan konzerválva a kuplerájjal kevert disznóólat, hallgatólagosan elfogadva a kupi és szar keverékét ami itt repdes, a helyett hogy a takarításon törné a fejét a kerülgetésére gyúr, jó magyarhoz illően.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 10:38:55

@Jofiu:

"És ezt, hogy az értelmetlen jogszabályokat nem kell betartani, ezt pontosan hol olvastad, az alaptörvény ötödik módosításában talán?"

Józan ész kell hozzá, nem alkotmány.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 10:42:16

@Jofiu:

"Mindenki belátására lesz bízva, mi értelmes mi nem, mit tart be"

Igen, ez a helyes megoldás. Így működik a demokrácia.

Jofiu 2013.05.05. 10:57:53

@Kovermadar: Hat ez az, nem tudhatod hol állsz, ír valaki egy levelet az adataiddal és ezt boldogan elfogadják a nélkül, hogy kérnék a lakcímkártyádat. ; ) Miközben egy egyszerű számlát nem tudsz személyesen, arcképes igazolvánnyal megszűntetni.
Majd egyszer előszednek oszt jól van.

Jofiu 2013.05.05. 11:02:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Majd jusson eszedbe mikor kilencvennel haladsz egy "kinnfelejtett" harmincas tábla mellett. Csak szólsz a rendőrnek, hogy ez demokrácia és józan ésszel működik, ő pedig udvariasan köszön és utadra enged. Ugyanez adóbevallásba behasalt összegeknél vagy regisztrációs adó "elengedésénél", de még sorolhatnánk a józan ész hatalmát.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.05. 11:21:47

@Jofiu:

Ez mind mindegy. Statikusan szemlélsz egy dinamikus folyamatot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 11:27:30

@Könnyen elkaptuk, uram!: akkor viszont ne sirjon senki, hogy jajj a regi cimemre ment a felszolitas, most meg mar a vegrehajto jon
/heti szinten olvasom az ilyen storykat a homaron/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 11:30:40

@aleb19: sosem voltam navos
illetekhivatal-KIOSZ adokozosseg-adomegallapito hivatal-APEH
90-ben mondtam fel
23 eve, gondolom azota valtozott 1-2 dolog
@Kovermadar: nem aggodom, a kerdes elmeleti volt

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.05. 11:50:57

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Es nem art kifizetni a kb 12 ezer forintot az atiranyitas dijakent evente.

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.05. 11:54:59

@DieNanny:
Emlekezetes ket het lehetet nekik.
Ez nagyon komoly.
A Mikulasnak irt leveleket kinek kezbesitik?
Megy Finnorszagba?

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.05. 12:06:22

@hagyma:
Csináltassál is magyar útlevelet. Mert mint amerikai, neked sorban kell állni a reptéren. Míg en mehetek az unióssal.

Remelem vesznek toled uj es DNS lenyomatot is. (-:

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 12:08:47

@dirtyfreebird: hat kb meg egyszer akarok menni es mivel csak amerikai utlevelem van sorba fogok allni akkor, ha ez a szabaly
bar nem tudom
nalunk 3 sor van
-amerikai
-unios
-egyeb
tul fogom elni

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.05. 12:46:15

@hagyma:
Ha rossz sorba allsz lonek. (-:
Hogy fogsz köszönni?
Magyarul vagy angolul?
Taxishoz hogy fogsz szolni?
Jo kis viteldijad lesz ha angolul. (-:

Mentek mashova is ha mar egy napot repulsz?
London, Parizs?
Azert az asszonykad nem hiszem hogy elhagyta USA-t valaha is.
Franciaorszagban tudsz neki mutatni 300 éves várakat nem csak gipszkarton házakat. (-:

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 13:06:03

@dirtyfreebird: nekem felesegem van, nem asszonykam
nem tervezunk europai korutat
csaladon kivul angolul fogok beszelni, hoy Mary is ertse mit mondok, meg gondolom erdekes lesz nehany reakcio:)
nem, nem volt meg amerikan kivul, de otthon sok ember van aki magyarorszagon kivul sem, pedig amerika kicsit nagyobb es meg tobb aki csak europaban
nem tervezunk varakat nezni, de az egrit megmutatom neki, meg lehet a budait is
sot mutatok neki metrot es vonatot is, ezeket sem hasznalja

talan - talan egy-ket nap nemtorszag, mert apai agon nemet
meg kerdes?

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.05. 13:12:38

@hagyma: Most nincs halaszthatatlan kérdés. De meg lehet.
Londonba sem jöttök. )-:
Es tudod mar hogy mikor jössz az asszonykáddal?
Vagy pontos dátum nincs?
Szívesen találkoztam volna egy ilyen híres emberrel ha nem 2000 kilométert kellene utazni érte. )-:
Annyit meg a kutyámért sem utaztam, pedig aztán más nem nagyon szeretet engem.
( biztos o is csak a kajáért)

Te honnan ismered Tildyt személyesen?

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.05. 13:15:13

@dirtyfreebird:
Ja, igen.
Egy fenykepet ha tudnal prezentalni egy kifogot haladal kozosen.

Mondanam a lelott medves kepet is-amin egy labbal tamaszkodsz-
de arra kevesebb eselyt latok mint egy orias piranhasra.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.05. 13:25:14

@dirtyfreebird: olyan szanalmasan vergodsz a nem letezo ironiaddal es a nulla humoroddal, hogy mar-mar szorakoztato
de stand-uposnak ne mennyel el, javaslom

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.05. 13:33:37

@hagyma:
Jaj, ezt jól megkaptam.
Azt hittem kedvelsz. )-:
Lassan eljön az idő hogy nem is fogok hozzászólni semmit.

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.05. 13:37:09

@hagyma:
De tudod mit, torlom magam most.
Ha ennyire utalsz.
Ez nagyon rosszul eset.

mzgldr 2013.05.05. 14:27:25

@hagyma: korábban azt írta, hogy sem barátai, a nővérét kivéve családja sincs nagyon már Magyarországon.

mzgldr 2013.05.05. 14:35:26

@Kovermadar: OK, csak nekem nem állt össze a kép azzal, hogy annyira svéd akarsz lenni, meg magad mögött hagyni Magyarországot.

kovacs55 2013.05.05. 16:09:36

@mzgldr:
Vannak sokan akik abban lelik örömuket hogy mint "uj telepesek" pocskondiazzak a szulöföldet, ez erthetö mikor meg az elejen vannak,,,, kivancsi lennek hogy 20-30-40 ev utan is az a velemenyuk mint az elejen...

chocco channel 2013.05.05. 18:08:17

A magyar burokracia egy horror en nem jelentettem be h 6 eve kulfoldon elek (es nem is all szandekomban visszamenni) de amit nem ertek (es ez most nem kotozkodes), az az, h mit szamit az, h a gyerekek kapnak-e diakigazolvanyt, ha ugysem pesten elnek?

Julianna Bukvic 2013.05.05. 18:52:12

Nem volt szokàsom kommentàlni,de sajnos hasonlo dolog tortènt velem is.32 ève èlek kulfoldon.Annak idelyèn fèrjhez mentem Szerbiàba ès le kellett adnom a szemèlyiigazolvànyom.Magyar àllampolgàrsàgpmrol nem mondtam le soha ès nem vettem fel màs àllampolgàrsàgot.Magyar utlevelem rendszerese hosszabitom a Magyar Nagykovetsègen.A nyàron eldontottem,hogy kèrelmezem a szemèlyigazolvànyt mivel ma màr azzal is lehet az Eu-ban utazni.Sajnos nagyon meglepodtem,az eggyik hivatalbol kuldtek a màsikba.A szemèlyigazolvànyhoz lakcimkàrtya kell.A lakcimkàrtyàhoz szemèlyigazolvàny..Ahogy màr irtam csak Magyar utlevelem van. Nevetsèges,itt Olaszba mint kulfoldi àllampolgàr 10 perc alatt kèsz az Olasz szemèlyigazolvànyom. Nagyon buszke voltam arra,hogy Magyar vagyok,de ezek utàn megvàltozott minden.

DieNanny CH 2013.05.05. 19:20:05

@dirtyfreebird:
"A Mikulasnak irt leveleket kinek kezbesitik? Megy Finnorszagba? "

Dehogyis! Nagykarácsonyba, a Mikulás-Házba! Egész évben nyitva van!

DieNanny CH 2013.05.05. 19:25:02

@chocco channel:

Hát, lehet, hogy nyáron itt vannak Pesten, és ilyen esetben a havi bérlet nagyon kifizetődő...
Pl ha szüleim Pesten laknának, és jönnek az unokák Svájcból, akkor tuti vennének a 7 évesnek havibérletet. Arra az 5 hétre nagyon is jó lenne.

DieNanny CH 2013.05.05. 19:29:16

@Julianna Bukvic:

Olaszországban, mint nem olasz állampolgár, csak úgy osztogatják a személyiket?

Amúgy Mo-on nem elég a születési anyakönyvi kivonat a személyihez? Ez érdekes dolog. Tehát magyar állampolgár vagy, van útleveled, de személyid nincs. Tulajdonképpen szerintem emiatt ne aggódj, mert ahogy itt olvasom, az útlevél sokkal több mindenre jó, mint a sz.ig.
Csak talán érzelmileg bánt.

MágnásMiska 2013.05.05. 20:08:11

@chocco channel:

Akkor leírom az én pozitív példáimat:

Majd 20éve élek külföldön. Van több ingatlanom odahaza. És nem mondok le a személyimről. Inkább hazajárok 2-3havonta hetekre....

Személyim lejárt tavaly nyáron és a helyi okmányirodánál automatából kellett időpontot kérni. Jahhh.... kaptam is 15nap múlva. Bementem az ügyféltérbe és az első ügyintézőhöz odamentem, hogy nem lehet-e, most azonnal soron kívül, mert külföldön élek. Mondta, hogy elméletileg nem lehet, de kihívja a kirendeltségvezetőt.
Vezető ki én meg elmondom a bánatom. Az úr elmosolyodott, azt mondta, hogy ez nem probléma, úgyis sokan nem jelennek meg a kért időpontokra. Majd utasította az ott lévő ügyintézőket, hogy soronkívül most készítsék el a fényképet és indítsák el a személyi ig. megújjításának menetét.
1 héten belül meg is kaptam!!!!

Másik sztori.... A KFT-m bezártam, de az NAVI (APEH) követelt rajtam 4millió párszázezer forintot amit 1990-ben aportként vittem be a cégalapításhoz anno.

Mindenki tanácsolta, hogy ne menjek be, mert nagyon bunkók az ügyintézők.
Én viszont jobban hiszek a személyes kommunikációban, mint az arcnélküli telefonálgatásokban, levelezgetésekben.

Bementem és elmondtam, hogy az a pénz már rég nincs meg, mert a cég működése során számlákkal igazolván feléltük.

A régióvezetővel hosszan beszéltem. Végül annyit mondott, hogy nem tudnak eltekinteni a nem fizetéstől, de "megoldják" hogy ne kelljen fizetnem.
Hetek múlva jött az új levél, hogy minden követelést felém törölnek. :)))) Azóta is nagyon köszönöm a segítségüket!!!

Nem b...megoltam, nem sírtam.... teljesen normálisan emberként kezeltem az ügyintézőket.

Aki hepciáskodik, az perce jól megszívatják, mert ők a hivatalnokok és megtehetik.
Ahogy állsz más emberek felé, azt kapod vissza!!!

Szóval ezért nem hiszek el, minden gonosz bürökratikus hivatali sztorit a teljesség részleteinek ismerete nélkül!!!

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2013.05.05. 20:23:03

@aleb19: miután izraeli adófizető vagyok, a magyar hatóságok szempontjából nincs jövedelmem, mert ugye a kettős adózás elkerülésére van megállapodás... Bár itt mindenki adószakértő, megjegyeznem, hogy Izraelben nincs a félév + 1 nap kikötés - van egy másik fogalom, mégpedig életem központja, szerintem, hol van... Erről nyilatkoztam, es ennek megfelelően minden jövedelmem után Izraelben adózom. Magyarországon valóban a minimum TB-t fizetem, es éppen azért mert nem akarok olyan bürokratikus dilibe keveredni mint a cikkíró. Hála a josorsomnak, orvosra nagyon ritkán van szükségem, de kétségtelenül, a TB ad egyfajta biztonságot.
Meggyőződésem, hogy egyre több olyan ember lesz a világon, aki nem egy helyen éli le az életet, es ezt a burokracianak valahogy követni kellene. Tapasztalatom szerint az izraeli bürokrácia képes volt az elmúlt évtizedben feldolgozni a jelenséget, es nem nehezítik meg az emberek életet, nem kényszerítik arra, hogy mindenképp válasszon egy hovatartozást. Nem tudom, hogy más országokban, mondjuk az EU-ban ez hogy van, de a környezetemben azt latom, hogy azok, akik alijaztak Izraelbe, a magyar hatóságok nem kevés gondot képesek okozni. Ezt aztán mindenki úgy oldja meg, ahogy tudja.

aleb19 2013.05.05. 21:29:15

@Julianna Bukvic: ebben nincs igazan igazad aki 32 evig elt mo-n es multheten elkoltozott annak sincs szemelyije/ha jogkoveto magatartast folytat/ ez van ez a szabaly
megsporoltal volna nehany felesleges kort ha ezt a bloggot olvasod az elmult 2 honapban mert ez a vitathato szabaly masnak sem tetszett es volt rola nagybaszo

aleb19 2013.05.05. 21:54:37

@Amichay:"... bar itt mindenki adoszakerto..." ezt nemtom de en vegzett okleveles adoszakerto vagyok ill. csak voltam mert 6-7 eve ezt a teruletet elhagytam es most mas teruleten /maradtam penzugyes/ mukszom
ha vicceskednek mondhatnam szavaidra miszerint:" Izraelben nincs a félév + 1 nap kikötés" de mo-n pedig van es mivel mo-n vagy TB potyazo igazabol ez szamit es erdektelen, hogy melyik/nem eu-s/ orszagba fizetsz adot,jarulekot
ha tagja vagy a magyar egeszsegugyi kockazat kozossegnek akkor jovedelmednek megfelelo mertekben kell jarulekot befizetned ez van ez a torveny mo-n
a miheztartas vegett ez evi 6millio bruttonal kb 2millio ft/ev fizettem en ill. cegem utanam tavaly es ezzel szemben nemigazan vettem igenybe semmit
szamold ki ez a te eves jovedelmednel mekkora osszeg lenne, ha nem a min befizetessel potyaznal otthon
ennek fenyeben kerlek valogasd meg szavaidat mikor kritizalsz egy orszagot ahol kihasznalva a kiskapukat jarulekot csalsz

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.05. 21:55:56

@hagyma: mekem ugy remlik, hogy EU es egyeb sor van, de nem biztos.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.06. 00:19:43

@hagyma: egy bizonyos ideig atkuldik a postat(6 ho) de at is jelenkezhetsz a netten minden hivatalos helyen (adonal is ) mindent meg is kapsz de az foglalasra felszolitast 2-5 evvel elotti cimedre kuldik az esetembe eladtam a hazat es condok epultek a helyere egeszen mas cimmel, ajtoszamokkal..

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2013.05.06. 12:03:52

@aleb19: az eszem elszáll! Én vagyok a csaló, aki fizet tb-t, amikor egy csomó ember nem fizet semmit Magyarországon! Van egy 81 éves anyám, fenntartok egy miniatűr lakást, es ha kell Pestre jövök, de pont ez a kákán is csomót kereső mentalitás tart távol a szulohazamtol! Varosgazdasz vagyok, magam is foglalkoztam adó rendszerekkel ( helyi adok) es azt tudom, hogy első szabály, hogy az adófizetés betartható legyen. A fel év egy európai országban betarthatatlan, hiszen amikor éppen nem vagyok Izraelben, lehetek a berlini barátomnal, vagy bárhol másutt... Az izraeli belépés-kilépés követhető, mégsem kell igazolás, ha valaki fizetni akar. M
Ebben a cikkben a magyar bürokráciarol volt szó, es arról, hogy az ésszerűség nem erénye. Ezért mindenki igyekszik valahogy a maga egyszerűsége szerint megoldani a helyzetet. A magam megoldása az, hogy duplán fizetek, es miután a jövedelmem után Izraelben adózom, Magyarországon nincs adó kötelezettségem , számomra logikusan a minimumot fizetem, arra az eshetőségre, hogy ha a ma ám miatt itt kell lennem ... Jó, hogy nem várod el, hogy mind a két helyen adóztak a teljes jövedelmem után - tényleg agyrém!

aleb19 2013.05.06. 19:17:07

@Amichay: megint kicsit keverve van a szezon a fazonnal
1 adocsalas:ha nem elsz 186 napot egy adott naptari/adoevben mo-n errol nem beszelhetunk ha igen akkor adocsalo vagy ha nem mo-n fizetsz adot abban az evben
2 jarulekcsalas: az nem eleg ha fizetgetsz/pl, minimumot/ lassan leirom megint, hogy egy varosgazdasz is megertse

ha tagja vagy a magyar egeszsegugyi kockazat kozossegnek akkor a valos jovedelmednek megfelelo mertekben kell jarulekot befizetned ez van ez a torveny mo-n

ha eltitkolod a valos jovedelmedet es csoringerkent minimumot fizetgetsz mo-n jarulekcsalast kovetsz el
szemleletedrol az jut eszembe mikor az indianoknak uveggyogyot adtak aranyert/premert cserebe -ott is adtak valamit a tudatlanoknak

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2013.05.06. 21:16:38

@aleb19: nekem meg a fafejség jut eszembe a valaszaid nyoman, ami oly jellemzo annak az országnak a törvényeire es hivatalnokaira.

aleb19 2013.05.07. 09:08:37

@Amichay: nekem meg a potyazasra szocializalt pofatlan korosztalyod jut eszembe ha csalo vagy legalabb halgass, lapits mint szar a fuben es ne masokra nyafogj
esetedben ez azert is megdobbento mert evek/evtizedek ota mashol elsz mar megis megmaradt ez az alapbeallitasod es kifogasnak gyenge,hogy szuleid korosztaly tobbet sumakolt, lopott a kozosbol
ez volt az egyik fo oka diszidalasomnak es mar kb felmillio fiatal protestal a labaval es hagyja otthon a potyazokat/mint te/ ill nyuggereket
a mostani kitantorgas nem politika hanem generacios protest elegunk van olyanok helyett/mint te/ fizetni pl a teljes TB jarulekot mig te jovedelmedet otthon eltitkolva minimalt fizetsz okosba megoldva es ezt te is tudod mert magyarazkodsz, haritasz, mellebeszelsz

utazona 2013.06.01. 15:21:26

Nem tudom, hogy ki az aki teljes mértékben átlátja a hazai okmányirodákban aktuális szabályokat, útvesztőket.

2 hónapal ezelőtt lejárt az útlevelem, ezért gondoltam megújítom, annak rendje és módja szerint 7.000,-Ft ért (5 évre!!????) meghosszabbították. Megjegyzem 44 éves vagyok, gondoltam többet néznek ki belőlem, mint 5 év... :)
Előző héten lejárt a személyigazolványom, így gondoltam megújítom azt is. Ekkor ért a meglepetés, most idézet következik: "mivel van érvényes útlevelem, ezért 1.500,-Ft-ot kell fizetnem". Nem az összeg verte ki nálam a biztosítékot, a szemlélet. Ha, lejárt lenne az útlevelem, akkor nem kellene fizetnem. :( Úgy vélem, hogy el innen, de nagyon gyorsan...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása