oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. május 02. 06:53,  London egy piros busz volánja mögül 325 komment

2013. május 02. 06:53 Határátkelő

London egy piros busz volánja mögül

Nagyvárosban buszvezetőnek lenni a világon sehol sem leányálom. Szidja őket az utas, szinte állandó az ellenőrzés, miközben naponta sok órát kell eltölteni a forgalomban, lehetőleg mindenkire vigyázva. Persze sok kritika is éri őket, gyakran nem is teljesen jogtalanul. Ugyanakkor nagyon érdekes belelátni az életükbe és a munkájukba. Ma egy ilyen írás következik László tollából.

London double decker cím.jpg

„2009 óta vezetek buszt Angliában, 2011 óta Londonban. Nyelvtudás nélkül vágtam neki Angliának, végigjártam a szamárlétrát, majd egy piros emeletes busz volánja mögött kötöttem ki.

Egy távoli ismerőshöz érkeztünk, aki szállást intézett, a munkára pedig azt mondta, az lesz, nem kell izgulni, persze mi azért izgultunk rendesen. Mivel az angol nyelvvel gondjaink voltak, ez az ismerősünk (azóta már barát) segített elintézni a papírmunkát, bankszámla ügyintézést, meg ilyesmit, majd néhány héten belül kaptunk munkát egy McDonald's-ban.

Na, ez 30+ éves fejjel nem túl kellemes, 20 év alatti munkatársak, szendvicskészítés nagy tempóban, a nyelvet csak makogja az ember, és a többi. Szerencsére rövid időn belül találtunk munkát egy Tescóban éjszakai árufeltöltő munkakörben.

Ez emberesebb munka, felnőttek között, viszont nyelvtanulásra kevésbé jó, mint a Meki, ugyanis míg az első munkahelyünkön folyamatos kapcsolatban voltunk a kollégákkal, ha időnk engedte, próbáltunk beszélgetni, a Tescóban ez nem ment.

Ott mindenki egy sort vagy részleget csinált egymaga, a legközelebbi munkatársa egy sorral arrébb volt, szóval a kommunikáció nagyon minimális volt. Mivel az előbbiek igen sz*r melók, ráadásul a fizetés sem csúcs, az egyszerű jó munkásember erős késztetést érez a továbblépésre.

Ez serkenti a nyelvtanulás sebességét, mi például még magántanárhoz is jártunk, igaz nem túl gyakran, drága volt, ráadásul nem is értettünk teljesen egyet a tanár munkamenetével.

Végre láttam napfényt

Nagyjából kétévnyi kemény éjszakai árufeltöltő munka után éreztem úgy, hogy meg kell próbálnom találni egy buszos állást. Elsőre egy farmra jelentkeztem ahol a vendégmunkásokat kellett volna kivinni a földekre dolgozni. Ide fel is vettek volna miután levizsgáztattak újra vezetésből.

Ez abból állt, hogy hívtak egy vizsgabiztost, akivel vezetgettem, illetve különböző mókás tolatásokat kellett végrehajtanom, szerencsére ezek a vizsgák sikerültek.

Végül is nem itt helyezkedtem el, mert a rossz idő miatt késett a szezonmunka kezdése, közben pedig találtam egy kisebb magán cégnél munkát ahol egy 20 perces tesztvezetés után iskolabuszon illetve a 403-as Newquey-Truro Expressz vonalon dolgoztam egy lerúgott Mercedesszel 8 font körüli órabérért.

Ez a pénz még vidéken sem mondható túl soknak, de örültem, hogy a Tescót ott tudtam hagyni és végre vége lett az éjszakázásnak láttam a napfényt, meg ami ezzel jár, például pótoltam a 2 éves D vitamin elmaradásom.

Eközben a feleségem is talált nappalos munkát idősápoló munkakörben, ami keresett munka és így jobban is fizetett, mint a Tesco, szóval jó irányba haladt az életünk. Családi házat béreltünk, ami nem megszokott itt a bevándorlók között, a legtöbben szobát bérelnek, leginkább anyagi okok miatt. Így azonban nem tudtuk a tervezett pénzt félre tenni, azaz nem úgy alakult a dolog, ahogy terveztük.

A londoni lehetőség

Aztán egy szép napon olvasgattam az újságot és 11-18 fontos órabért kínáltak londoni buszvezetőknek. Jelentkeztem, mint később kiderült egy közvetítő céghez, ami szerencsére nem a munkásoktól húzza le a pénzt, hanem egyszeri juttatást kap minden kiközvetített sofőr után.

Rövid egyeztetés után kaptam időpontot az első interjúra, amit figyelembe véve a 300 kilométeres távolságot, úgy oldottunk meg, hogy egy barátomnál aludtunk előző éjszaka Londonban, reggel irány be a cég központjába, majd délután busszal vissza vidékre.

Az első interjú után jött a második, ahol már tesztek is voltak, orvosi vizsgálat ilyesmik. Azóta a feleségem is lerakta a jogsit aminek a költségeit a vállalat állta neki, így már egy helyen dolgozunk.

Jól vagyunk fizetve

A mai írásom egy decemberi bejegyzésre reakcióként született, amiben erős kritika érte a londoni buszvezetőket. Lévén magam is egyikük, ezért megpróbálok válaszolni az abban az írásban felvetettekre.

Tény, hogy jól vagyunk fizetve, ahol én dolgozom, ott 13-19 font között mozog az órabér, nyilván a sima hétköznap a 13, a hétvégi túlóra pedig a 19, és igen nem nagyon iparkodunk a reggeli illetve a délutáni csúcsforgalomban, később leírom miért.

Azonban az esti órákban van olyan útvonal, ami 36 buszmegállót érint és 25 percet kapunk rá. Persze nem kell megállni minden megállóban, de ezekben az órákban kihasználjuk a buszaink határait, természetesen a KRESZ szabályait betartva, esetleg minimálisan megszegve.

Szóval padlógáz a két megálló között, majd olyan fékezés, aminél az utasok még épp nem esnek el. Pont a Határátkelő egy régebbi posztjában írta valaki, hogy a londoni buszosok nagyon agresszívan vezetnek, de ezt az emberek megszokták, ez ugye éles ellentétben áll a te tapasztalataiddal. Ez pedig azért van, mert teljesen helyzetfüggő, hogy a sofőr menyire iparkodik, első a biztonság.

Ez a három tonna a fejünk felett semmin nem változtat, buszos tempót alapul véve ugyanolyan gyorsan lehet vele kanyarodni, mint a single deckerrel, nyilván extrém körülmények között, mondjuk egy versenypályán előbb borulna az emeletes mint az egyszintes busz.

Kész állatkert

Otthoni kollégáknak (akik közül többen gondoltak arra, hogy kijönnének ide dolgozni) mutattam pár videót az itteni busz fedélzeti kamerájáról. Szinte mindannyian meghátráltak. Nem mintha nem tudnák megoldani, de ha otthon is elvannak, van munkájuk, nem kockáztatnak, nem jönnek egy állatkertbe.

Tény, hogy én 10 év balesetmentes vezetés után érkeztem meg ide és az első napokban megizzadtam rendesen, úgy éreztem magam, mint valami kezdő úrvezető.

A londoni buszvezetők képzése a világ élvonalába tartozik, nem sok városban fordul elő az, hogy a padka és a busz közé befurakodik egy biciklis, a másik oldalon egy másik megy a busz mellé, tehát bármelyik irányba mozdulsz, simén elütheted valamelyiket.

Amiért azonnal kirúgnak

Ha a telefont előveszed a fülkében, azonnal kirúgnak. Bármikor felszállhat három különböző szervezet (DSA/DVLA, TFL, és a Vállalat) egy-egy ellenőre civilben, azzal a feladattal, hogy hibát találjon a munkánkban.

Ezenkívül a sofőrt minimum két kamera figyeli, az egyik úgy, hogy a műszerfal is látszik, bár ez nem is lenne fontos, mert a buszokban amúgy is mentik az adatokat, emellett pedig van egy Driving Assist nevű, a gyorsulási erőket mérő mókás kis szerkezet is.

Ezeken kívül persze ott van még a kedves utas is. Anglia a feljelentők országa, szerintem itt durvább a helyzet ebből a szempontból, mint anno a III/3-mas korszakban otthon.

Teljesen normálisan vezetsz, az utas egyik kezében három szatyor, a másikkal a telefont tartja a füléhez, közben megpróbál lejönni a nem kicsit meredek emeleti lépcsőről a mozgásban lévő buszon. Természetesen elég hamar „leér" majd, feljelenti a céget kártérítést követelve, a sofőrt pedig felfüggesztik az ügy kivizsgálása időtartamára, pedig nem is csinált semmi rosszat.

Vagy amikor az iskolás gyerek nem akar iskolába menni, a busznak kell egy erősebbet fékezni, a sofőr megkérdezi az utasoktól, hogy mindenki jól van-e, amire mindenki azt válaszolja, hogy persze, semmi gond, mehetünk tovább, majd az iskolában a gyerek azt hazudja, hogy beütötte a fejét, aminek semmi látható nyoma sincs, de legalább hazamehet Playstation-özni. A sofőrt ismét felfüggesztik, plusz írásbeli figyelmeztetést kap, amiből három elég a kirúgáshoz.

Botrányos sávok

A már említett posztban felmerült a „2500 mm-es busz a 2510 mm-es sávban" kérdése. Ez a legmókásabb. Angliában a sávok felfestése botrányos, szerintem itt nem létezik szabvány a minimum szélességre.

Csak egy példa (tudok jó sokat): két párhuzamos, egy irányban haladó sáv megy, majd jön egy gyalogátkelőhely. Ezeknél középen van egy pici járdasziget, ahol hirtelen csak másfél sáv lesz, itt már nem fér el két teherautó vagy busz egymás mellett, de sokszor még egy busz és egy személyautó sem.

Mindez úgy, hogy semmiféle előzetes felfestés vagy tábla nem jelzi ezt a mókás kis sáv összeszűkülést azon kívül, hogy a járdasziget előtt 2 méterrel megszűnik a szaggatott vonal.

Természetesen a személyautós nem fog lassítani, főleg ha turista, nem is sejti, hogy ekkora baromság létezik a földön. Ha úgy alakul, neked megy oldalról, amiért a KRESZ szerint téged is meghurcolnak, mert itt létezik a „mindkét fél hibás" jelenség. Szóval mi vigyázunk mindenkire...

A sebességről

Szóba került az is, hogy nem lehet minket kibillenteni a 20-30-as sebességből. Nappal közepes vagy erős forgalomban főleg a belsőbb kerületekben biztos, hogy nem. Rengeteg oka van.

Például a biztonság. Naponta kettő(!) busz vs. gyalogos/biciklis ütközés történik Londonban. (Az alacsony sebesség ellenére.) Megállóból, lámpától elindulás előtt négy lépésben nézelődünk: bal-jobb tükör, magunk mellé jobbra le a holt térbe, majd ismét bal tükör.

Sajnos még ez sem mindig elég a fülhallgatóval a fülében a piros lámpán körülnézés nélkül alapból áthajtó biciklisek megvédésére. A gyalogosok sem a lámpát nézik, hanem hogy én a busszal állok-e, ha igen mennek, amikor kiengedem a féket és ezt meghallják, szaladnak, de minimum kettő még lelép. Ennek oka számomra felfoghatatlan.

London double decker bringással.jpg

Előírások, menetrend

Londonban kétfajta buszvonal van: a Low Frequent (ritka) és a High Frequent (gyakori). A High Frequent a 15 percnél sűrűbben közlekedő vonalak (8-12 perc), ebből van több, a Low pedig értelemszerűen a 15 percnél ritkábban járó járatok.

Minden buszban van helymeghatározó, ami a TFL-nek küldi, hogy a menetrendhez képest milyen időben mentünk, hol álltunk meg, stb... Minden buszban van iBus kijelző, ami a sofőrnek mutatja, a menetrendhez képest vagy az előtte haladóhoz képest a helyzetét. Low-nál időt mutat (plusz/mínusz), High-nál pedig követési távolságot egy helyes kis ábrán.

Az első dolog, amit megtanítanak, hogy bármennyit (!) késhetünk, de maximum négy és fél perccel mehetünk korábban. Ezt egyes cégek 2:30-ra csökkentenék, hogy még véletlenül se lépjük át a TFL-es határértéket, mert azért pénzlevonást kap a cég.

Ha a sofőr sietne is, a controller látja, hogy éppen hogy áll és azonnal rászól rádión, ekkor van az, hogy a busz áll a megállóban 2-3 percet, az utas ideges, a sofőr meg nem tud mit tenni, hisz ő csak követi az előírásokat, illetve az utasítást.

Talán mégsem vagyunk annyira megfizetve?"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: tömegközlekedés London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr425258489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.02. 20:37:25

@Patrisha80's: esetleg ha lathatnank egy postot toled is... szerintem sokakat erdekelne Brazilia.

mojoking77 2013.05.02. 20:43:00

@Csige791: Azt hiszem erre a versenyre en is benevezhetek. Bar most sem keves, de a csucs 2012 januartol aprilisig volt, amikor is "legvonalban" kb 16000 km-re dolgoztam a munkahelyemtol :)
Ez most egy baratsagosabb 7500 km

Csige791 2013.05.02. 20:43:29

Látom jól elbeszélgettetek amíg én dolgoztam. Az egészhez annyit fűznék, hogy egyikünk sem tudhatja ki honnan jött min ment keresztül.

Pl ha én egy nagyon gazdag és jó családból származom de mondjuk a sok zsebpénznek hála drogos lettem (mert az menő) és ezért apám kitagadott, majd az ügyvéd/orvos stb helyett lettem buszos, akkor elég szar a történetem, illetve az anyagi helyzetem. Ha viszont mondjuk egy árvaházból vagy valami alkesz fater miatt szétdarabolt családból jutottam el a Londoni buszvezetésig és a jelenlegi anyagi helyzetemig, (a szar család miatti drogos senki helyett) mindjárt más a jelenlegi helyzetemnek a csengése.

Szóval kinek kevés a 13 kinek sok.

Volt még szó a feljebb jutásról, én az alján vagyok ennek a mókának, a garázsomban mind a Garage Manager mind az Operation Support Manager buszsoförként kezdett. Ha kicsit csiszolok az angolomon egy kb egyéves tanfolyam után irodában dolgozhatok 20 font/óra környékéért. Nem célom irodában dolgozni, nem az én világom, csak arra akarok rávilágítani, hogy Angliában mindenkinek nyitva az út felfelé. Nemrég TFL fejesek vezettek nosztalgia buszokat a 24-es vonal 100 éves évfordulója alkalmából.

Sokan mondják, hogy Magyarország és Anglia között az az egyik legnagyobb különbség, hogy a főnököd bármikor eltudja végezni a munkádat.

A végére pedig még egy gondolat: Ez a poszt nem panaszkodásnak íródott, egyszerűen a posztban is linkelt decemberi kritikákra írtam pár választ, vagyis miért megyünk lassan és a többi. Én nagyon jól érzem magam, a legnagyobb gondom az Angol gyártmányú buszok alacsony minősége, de ennyit kibírok. :)

Patrisha80's 2013.05.02. 20:44:01

@Csige791: Tenyleg nem:?Pedig nagyon jo kis munka .

mojoking77 2013.05.02. 20:44:44

@mojoking77: Felreirtam, bocs, laktam es nem dolgoztam

2013.05.02. 20:46:31

@mojoking77: jo is a munkahelytol messze lakni. Jot tesz az egeszsegnek:) csak sajnos nem minden munkaban/pozicioban kivitelezheto

tanato 2013.05.02. 20:50:41

@Patrisha80's: Újra olvasod a Há-t?Tényleg ígérted már több mint egy éve a brazil posztodat is.

MágnásMiska 2013.05.02. 20:53:08

@Patrisha80's:

A Te történedted sem lehet érdektelen! :))))))))))))

Már csak "eszkimóknál baby-sintér vagyok, mellette másodállásban fókára és jegesmedvére vadászom" történet hiányzik innen! :)

MágnásMiska 2013.05.02. 20:56:10

@Csige791:

Mások véleménye nem kell, hogy számítson!!!!
A lényeg, hogy Te, ill. Ti jól érzitek magatokat!!!!

Meddig tervezitek itt létet, ha nem itt szeretnétek gyerkőcöt vállalni????

Patrisha80's 2013.05.02. 20:56:47

@tanato: Mindig beleolvasok, csak nem nagyon szolok hozza, delutanra mar eleg faradt vagyok, reggel 4kor kelek. De most muszaj volt, buszos a tema es erdekelt vagyok :)

Patrisha80's 2013.05.02. 20:57:49

@MágnásMiska: Az en sztorim love-story is egyben, annyira csopogos es hihetetlen, hogy sokan azt mondanak, Norbi, megint itt vagy?? :DDD

Patrisha80's 2013.05.02. 21:00:31

@Kovermadar: Osszeszedem magam es megirom a tortenetem. Csinalok egy vazlatot elotte, kulonben irto hosszura nyulna, bobeszedu vagyok. :)

MágnásMiska 2013.05.02. 21:00:56

@Patrisha80's:

Jahhh közben láttam, hogy szex-árdról való vagy! :)))))))))))))))

BTBTBT 2013.05.02. 21:01:01

@Csige791:
Ne foglalkozz azzal, mit gondolnak rólad a fanyalgók. Jól érzed magad? A posztod meg a hozzászólásaid alapján igen. A többi nem számít. :)

2013.05.02. 21:02:54

@Patrisha80's: ha a samanenal rovidebb a posztod, mar jo!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.02. 21:08:26

Na szóval...
Nem vagyok nagyon elájulva magyar honfitársaimról és el is mondom a véleményem ha a helyzet úgy hozza.
Mindettől függetlenül a magyar buszsofőrt csak dicsérni tudom.
Fényévekkel jobban vezetnek mint más nemzetiségű kollégáik.
Az én szakmámban 13font nagyon jó órabérnek számít. Amivel a buszosok többet keresnek azt megérdemlik. Állatcsordákat szállítanak. Mind az összes hihetetlenül profi. Szűk utcákban nagy forgalomban centizve manővereznek. Igaz a buszok is olyanok hogy úgy aláfordul a kerekük mint egy targoncának valami elképesztő szűk ívben tud fordulni. Olyan helyen is buszok járnak ahol egy sávban közlekedik a kétirányú forgalom.
Ennyit a pozitívumokról.
A magyar sofőrökön kívül egy rosszindulatú tetű féreg mind.
Ha egy ember áll a buszmegállóban akkor sem képesek ott megállni ahol az utas áll. Néhány méterrel előtte vagy utána de nem ott. Hajszálpontosan kiszámolják hogy a megállóban a hátsó ajtó pont a kukával legyen egyvonalban kínlódjon a babakocsis meg tolószékes meg bőröndöket cipelő. Vannak olyan megállók ahol érthetetlen módon a váró bodega hátoldala van az úttest felé és a sofőrök természetesen úgy állnak meg hogy felszállók élére vasalva tudjanak felkúszni a buszra.
Padlógázzal indulnak és satufékkel állnak meg be néha csak úgy kedvtelésből is belepöccintenek a fékbe hátha megborul valaki. Egyenletes fékezés gyakorlatilag nem létezik.
Ezeket Budapesten az első útjukon megnyúznák.
Mit szólna a BKV utazóközönsége ha rendszeresen előfordulna hogy a végállomástól 10-20 megállóra egyszercsak azt mondaná a vezető hogy eddig jöttem és kész. Mindenki szálljon le és várja meg a következő buszt. Volt olyan járat hogy 5munkanapomon hazafelé 3szor eljátszották. Olyan is volt hogy menet közben azt mondta nem oda megy ahova a menetrend szól hanem másfelé akinek arra jó az maradjon a többi szálljon le.
Nincs olyan nap hogy ne szidnám a kurva anyjukat.

MágnásMiska 2013.05.02. 21:09:38

@Patrisha80's:

Inkább jó nyomozó vagyok!!! :)))))))))

A neved had ne írjam már ki! ;) Patrícia C...............

mariann49 2013.05.02. 21:11:14

@Csige791: igen, ismerem oket
nem, mar videken lakom, de a ket fiam meg ott, viszont ok metroznak legtobbszor

tanato 2013.05.02. 21:12:50

@Patrisha80's: Jó hogy mint régi HÁ-s újra írsz is.Brazíliáról eddig tényleg alig volt poszt.

tanato 2013.05.02. 21:16:53

@Kellemes Zérókomponista: Patrisha sokat kommentelt még az Origós HÁ-n tavalyelőtt.

Csige791 2013.05.02. 21:26:45

@diggerdriver:

Igen érdekes helyen is járnak itt buszok. Amikor útvonalat tanultam egy-egy utcában azt hittem, hogy csak a tanulás végett valamilyen okból mentünk arra, de kiderült, hogy az tényleg az útvonal. Én mondjuk figyelek, hogy úgy álljak meg, hogy ne akadályozzák a tárgyak a fel/le szállást, hisz ezzel magamat is szívatom, mert lassul az embercsere.

Padlógáz/Padló fék: Sajnos vannak olyan vonalak ahol a TFL egyszerűen kevés időt ad és tolni kell neki mint az állat, este/kora reggel meg főleg. De a buszokban van Driving Assist ami méri a G erőket, amit érzel az Londonban megengedett, ugyanis ha valaki bizonyos pontszám alá esik mehet vissza tréningre, az meg olyan mintha újra kéne vizsgáznia.

Az egyenletes fékezés azért kivitelezhetetlen néhány busztípusnál, mert a retarder egyszerűen hirtelen bekapcsol/kikapcsol ami olyan érzés mintha rárugna a sofőr a fékre, nevetséges, de nem biztos , hogy a sofőr a hibás. De nem mondom, hogy nincsenek állatok.

Amikor azt mondja a sofőr vagyis bemondatja a női hanggal hogy "This bus Destination is changed, please listen the further announcement" azt nem a sofőr találja ki hanem a Controll. Ez általában úgy működik, hogy megy a busz, és mondjuk valami miatt (dugó, ilyesmi) sokat késik, a mögötte haladó meg szinte mögötte van akkor előre megtanított hivatalos fordító pontokon visszafordítják, hisz felesleges kettő busznak egymás mögött elmenni a végállomásig, ráadásul a késés miatt nem is tudna onnan időben elindulni. Tehát az elöl haladó átpaszolja a pár perc múlva mögötte érkezőnek az utasokat akiknek természetesen nem kell újra fizetniük, csak kérni kell az előző sofőrtől Extension Vouchert és odaadni a második sofőrnek.

Ez a máshova megy az fura, nem hallottam ilyet, szerintem ugyanaz lehet mint az előző, csak a sofőr rosszul tájékoztat, vagy valami félreértés van. Melyik vonalon van ilyen?

breathy-blip2.wav 2013.05.02. 21:31:54

Egy jo darabig utaztam a 38-as busszal Londonban, mit mondjak, utaltam mivel a menetido 45 perctol 1.5 oraig bmi lehetett a delutani csucsban. Ezert kerekparra valtottam es 35 perc alatt tettem meg ugyanazt az utat, altalaban csucsban 8-10 38-ast eloztem meg mig hazafele (11 utan) 3-5 buszt sikerult lehagynom piros lampak athagasa nelkul.

Minden tiszteletem az ottani soforoknek, nem cserelnek veluk.

Patrisha80's 2013.05.02. 21:31:57

@diggerdriver: Azert ne mondd, hogy a magyar soforokon kivul mind tetu, hogy lehet ilyet kijelenteni? Akkor az en kollegaim tetu fergek? Kozel sem. Vannak kevesbe jo fejek, de ez szerintem mindenhol igy van., minden helyen..

Patrisha80's 2013.05.02. 21:33:47

@MágnásMiska: Aha, a facebook koraban meg sem lepodom ;)

breathy-blip2.wav 2013.05.02. 21:34:06

Es igen, azok a jardaszigetek a zebraknal leteznek, kerekparral sem jo belemenni ha valaki melletted vagy mogotted van, mert nincs eleg hely.

Patrisha80's 2013.05.02. 21:36:58

@tanato: Kezdettol figyelemmel kovetem a blogot :) Van nehany poszt,amit nem olvastam el, de a tobbseget igen. Neha delutan is alszom, hogy kompenzaljam a korankelest. Igaz, delutan 1kor vegzek, ugyhogy annyira azert nem kemeny. Probalom osszehozni a posztot Braziliaraol, igaz, csak a DFrol es kornyekerol tudok nyilatkozni :)

MágnásMiska 2013.05.02. 21:42:09

@diggerdriver:

Ezt már korábban belinkeltem, de ez überel minden sofőrt! :)))

Bus driver jailed for attack on cyclist

Vide-jó:

www.guardian.co.uk/uk/video/2012/feb/17/bus-driver-cyclist-attack-video

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.02. 21:46:23

@Csige791: Ja. Leszállít a buszról és 5percet várok a másikra.
A 83-as busz ezt rendszeresen eljátsza. Ha közvetlen jönne a másik akkor is szidnám az anyját. Mikor még nem volt kocsink 30kiló cuccal másztunk fel az emeletre meg le mikor megszakította az útját.
Edmontonból jöttem Golders Green felé mikor a sofőr azt mondta hogy a végállomás megváltozott.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.02. 21:47:17

@Patrisha80's:
OK. Van kivétel. Csak én még nem találkoztam vele.

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 21:52:44

@diggerdriver:

"Vannak olyan megállók ahol érthetetlen módon a váró bodega hátoldala van az úttest felé "

Nem annyira érthetetlen az kérem szépen. Érdekes dolgokra képes ám a víz amikor a busz kereke es az úttest közé szorul.
Általában az a végkifejlet hogy a busz tömege kiszorítja a vizet és az a víz annyira szereti az embereket hogy ellenállhatatlanul vonzódik azok ruhájához.
Ez a fránya fizika, na.

@Amarante: Persze hogy ismerem a bozgor szo jelenteset.
A legnagyobb szitokszo a romanok kezeben.
Hazatlant jelent.
Szivesen használom, mert románnal meg gondom nem volt ellenben a székelyekkel.
Verekedni akartak állandóan, megloptak, hazudoztak, kikezdtek a masikat, leneztek a magyarokat.
Hala istennek egyen rajta hagytam a talpam nyomat.
Hi-hi.
Budos gyökerek. A legtöbb gyergyoi volt.
Nagy általánosságban ezt mondom róluk.

Mondjuk van kettő a facebookon is ismerős.
Egyénileg nincs bajom veluk, de eszben tartom a tapasztalataimat veluk kapcsolatban.
Szekelyben ne bizzon senki.
Csak a siras megy nekik állandóan.
Jol meg gyűlöltették magukat.

Amarante 2013.05.02. 21:53:19

@diggerdriver: Csak nehany szemelyes tapasztalat a csodas magyar buszsoforokrol:Villanyi ut,40-es busz.a sofor olyan iramba fordult be,hogy az oreg neni,aki a kulso ulesen ult mellettem egyszeruen kidolt a szekrol.Mas:allok a Blahan,jon a 7-es en felszalok sok massal ,az utolso fazon labat bezarta az ajto kozze es elindult.a pasi szo szerint fellabon ugralt.utasok orditottak aztan vegul kivancsi lett miert anyaznak...Mas:Wekwrle telep 148-as busz:terhes voltam a 3-ik gyerekkel,a masik babakocsiban volt velem.olyan sebesseggel kanyarodott,hogy a kocsi befordult a lepcso es az ajto kozti lyukba,en ra.na minden esetben volt nehany keresetlen szavam a soforhoz:):):)Van meg elmeny,de ma nem a magyar buszsoforokrol szol a tortenet:):)

Amarante 2013.05.02. 21:56:54

@dirtyfreebird: Ha csak a szekelyekre erted az okes,mert en Szilagymegyei vagyok:):):)Meg ram ugysem illik,nekem van hazam:):):)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.02. 22:01:57

@dirtyfreebird: Fizika vagy nem fizika akkor is úgy állnak meg hogy az ajtó meg a buszmegálló hátoldala között fél méter van. Szálljál fel ott bőröndökkel. Ha pedig az az indok amit írsz akkor miért nem az összes van háttal az útnak?

Amarante 2013.05.02. 22:03:56

@diggerdriver: Hat azert mert az osszes megallo elott nincs tocsa:):):):)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.02. 22:12:04

@Amarante: Értem.
Ha KELETKEZIK egy tócsa megfordítják a buszmegállót.
Bár még mindig nem derült ki hogy miért pont mögötte kell megállni a busznak.

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.05.02. 22:12:58

@Csige791: Nagyon klassz poszt, köszi hogy megírtad! Szeretek vezetni, de buszsofőr tuti nem lennék, tisztelet!
Patrisha, a tiédet is szívesen elolvasnám.

Amarante 2013.05.02. 22:14:34

@diggerdriver: Ejnye,ejnye:hat hogy NE tudjal folszallni ra:):):)Amugy tenyleg:miert van ez?Meg itt nalunk is kulombozoek a megallok pedig itt aztan nincs sok kanyargos szuk utca,mint Londonban

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 22:24:32

@diggerdriver:
Biztos lehetsz benne hogy azért vannak így kialakítva buszmegállók.
Magyarországon is vannak mar ilyenek.
Meg kell mondjam egyébként hogy egy kicsit tipikusan viselkedsz és alkotsz véleményt olyan dolgokkal kapcsolatban amikbe nem látsz bele.
Értem ez alatt amit a buszosokra írtál.
A buszos posztoló jo néhány dologra választ is adott.
Erős fékezés, útvonal változás.
Igy egyből választ is kaphattál pár kérdésre.

Nem tudom miért úgy állnak meg ahogy.Nem valószínű hogy rosszindulatból.
Vagy mert annyira rossz a kezelőszervei a busznak hogy örült hogy ott meg tudott állni. Vagy nem fért be jobban. Vagy béna volt. Vagy van egy belső utasítás hogy úgy álljon meg.
Sok minden lehet.

De menj el buszosnak és megtapasztalhatod mi miért van úgy ahogy.
Tényleg kipróbálhatnád.
A cég fizeti a jogsidat.
Azt hiszem fel-egy evet kell lehúzni náluk.

@Csige791:
Engem az erdekelne hogy a Metroline-nak dolgozol-e?

Az is érdekelne hogy a busz kamerája veszi e azokat akik a buszsavban mennek. Ha igen ki ellenőrzi le a felvetélt?
Esetleg a buszsofőr rögzíti?

Egyszer egy buszos nem fert el mert a két külső sav buszsav volt mindkét oldalon. Középen volt egy-egy sav a pórnépnek.
Aztan pampogott nekem hogy miért nem húzódok át a másik buszsavba.
En rá nem teszem egy kerekemet sem oda, az biztos. Nekem 120 fontot nem ér.
Mondjuk nem értettem hova sietett, buszos. Az ráér. (-:

zobod 2013.05.02. 22:27:27

A szigorú, már-már b@szogatásnak tűnő ellenőrzés valahol érthető, elég nagy a felelősség minden tekintetben. Az ügyfélpanasz esetén azonnal a dolgozóban, és munkájában hibát vélelmezni, ok nélkül büntetni csak hogy az ügyfél elégedett legyen, az meg egy nyugati eredetű kórság, az ügyfél a király elv kiforgatása, félreértelmezése. Meg persze a vállalati image álszenteskedő fényezése, miszerint a céges folyamatok tökéletesek, az ügyfél nem kevésbé, így aztán csakis a hülye melós cseszhetett el valami. De hát ez van, van mikor ezt dobja a gép.

Csige791 2013.05.02. 22:31:30

@dirtyfreebird:

Igen, Metroline. A kamera veszi őket de senki nem ellenőrzi. Mi tudunk jelenteni ilyen dolgokat a Code Blue vagy ha teljesen nem tudunk haladni valaki valami miatt akkor a Code Red benyomásával. Én egyszer jelentettem egy mikróbuszost mert a buszmegálló közepén parkolt, ami ugye Londonban alap, csak nekem meg volt egy tolószékes utasom akit nem tudtam lerakni a megállóban mert ugye nem tudtam a patkához állni. Ilyenkor Code Blue, rádión aránylag hamar hívnak (Code Red-nál azonnal), hogy mi a gond, és akkor elmondom, plusz a garázsban papír munka és akkor megbüntetik őket. De ugye vannak a kihelyezett kamerák is, azok meg mindent vesznek és azokat figyelik is.

Ha például az utolsó körünkben vagyunk, vagy kaja szünet előtt, akkor nem érünk rá. :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.02. 22:33:41

@dirtyfreebird: Had legyen meg a véleményem arról ami körülvesz.
Otthon Magyarországon ha különösen udvariasan kiszolgáltak azt különleges egyedi esetként kezeltük. Itt ugyanúgy különleges egyedi esetként megjegyezzük néha hogy ez biztos a BKV emlőin nevelkedett mert alig vettük észre hogy gyorsított vagy megállt.

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 22:35:32

@MágnásMiska:
Meg kell mondjam magának köszönheti a kerékpáros.
Feltűnt hogy a biciklis kekeckedik a buszsofőrrel?
Direkt behúzódott meg jobban hogy a busz ne férjen el és ne tudja megelőzni.
Természetesen azért meg nem kellene elütni, de a biciklis is hibás volt.
Azt hitte sérthetetlen és érinthetetlen.
Rossz napon idegesítette a sofőrt.
Meg az is lehet hogy volt benne egy kis véletlen is hogy így alakult.
Az előzés kezdetekor a cyclist meg az út szélen volt utána mar a felező vonal mellett.

Mérges 1234 2013.05.02. 22:37:22

Aki fikzza a buszosokat, tényleg probálon meg egyet elvezetni, vagy csak egy frgont...

Én megszereztem egyszer egy nyergyes vontatót a cégnél, mentem vele két kört és reegve száltam ki, baszki többször ki kellett szálnpm megnézzem elférek-e, pedig személyautval már több, mint félmillió kilómétert letoltam balest nélkül.

Londonban meg tényleg eszetlenül megy mindenki, azt hinné az ember, hogy durva, ami pesten van de nem, kis egyirányú utcákból 70-80-nal száguldaank ki az autók, csak mert éppen elsőbbségük van. Pont leszarják, hogy esetleg elütnek valakit.

Athén is kemény, de ott szimplán hülyék de figyelnek egymásra csak a szabályokra nem, de London kemény hely. Párizsban is sok durvaságot láttam, de Londn tán keményebb...

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 22:43:06

@diggerdriver:
A véleményed meglehet bármiről.
Attól függetlenül nagyon magyaros az ilyen "mit csinál ez a hülye" beszolasok. Lehet hogy mindennek megvan az oka, csak te nem látsz bele.

De olyanért sivalkodni hogy egy busz fekez az nonszensz. Barki lelephetett ele, bevághatott elé.
De most komolyan, van olyan ember aki kapszkodas nelkul buszozik?
Lehet hogy van, de annak nem sok fogalma van a közlekedésről, fizikáról meg ilyenekről.
Ha valaki zsebre dugott kézzel, állva buszozok az ne lepődjön meg ha elesik .
Ha 30 kilos csomagod volt akkor miért mentél az emeletre vele?
Otthon is le kellet volna menni onnan, egyébként. Nem?

Semmi személyes, de hat nekem is lehet véleményem, igaz? (-:

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 22:47:43

@zobod:
Jol megfogalmaztad a rendszer lényegét.
Vagy ha nem is jól, de én is ezt gondolom.
Nem mintha számítana mit gondolok.
Csak úgy mondtam.

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 22:49:11

@Csige791:
Metroline-os kollégád mondta a 13 fontot , onnan gondoltam hogy ott vagy.
Talán ti kerestek a legjobban, nem?

micsoda? 2013.05.02. 22:52:14

A poszt alapján csodálom, hogy találnak embert a piros busz vezetésére:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.02. 22:54:34

@dirtyfreebird: A busznak vannak olyan jó nagy ablakai. Olyan nagyok hogy még én is kilátok belőle. Aztánmeg én is gyakorló sofőr vagyok jónéhány százezer kilómétert vezettem már talán meg tudok ítélni egy indokolatlan fékezést.
A probléma az hogy a kapaszkodás ellenére is dőlsz borulsz.
Például azért mászunk fel az emeletre a csomagokkal mert lent nincs ülőhely és a Wembley-i ASDA-tól egy órát megy a busz Golders Green-be.
A csomagokat meg ha odateszed a babakocsik vagy tolókocsik helyére akkor törvényszerűen felszáll egy. Akkor költözhetsz a tömegben.
Egyébként Te hol élsz?

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 22:56:39

@diggerdriver: East London-ban.

Egy kis parkolas Belfastban.
Par napja meg a radio is ezzel volt tele.

www.youtube.com/watch?v=5fdWy-T-wyA

mojoking77 2013.05.02. 22:58:44

@Mérges 1234: " Párizsban is sok durvaságot láttam, de Londn tán keményebb.."
No.
Azt az agymenest amit a parizsiak kozlekedesnek neveznek, talan Lahore-ban vagy Numbai-ban tudtak felulmulni (meg persze Marseilles-ben, de ott inkabb a sebesseg az, ami nelkul egy autos sem tud elni). London, de plane Budapest, udito feludules volt a sok agyatlan utan...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.02. 23:03:13

@dirtyfreebird: Örülök hogy meg vagy elégedve a Londoni közlekedéssel. Én annyira nem. Sőt egyáltalán nem.
Ha kérdik tőlem az angolok hogy mi az ami nem tetszik Londonban mindig azt mondom hogy Fantasztikus város élhető város nem akarok innen elmenni de két dolog egyszerűen kritikán aluli. Az egyik a londoni közlekedés a másik a szemét. Hogy ott esik ki minden az emberek kezéből ahol vannak akár egy méterre a kukától és ebben az angolok élenjárnak.

dirtyfreebird (törölt) 2013.05.02. 23:14:50

@diggerdriver:
Szemet kerdes teljesen jogos felvetes.
En sem ertem.
Tildy baratnod sem. Kerdezd csak meg tole.
En a kozlekedes autos reszet dicserem, tömegközlekedéssel nincs sok tapasztalatom.
En a draga es rossz minőségű hazakat meg a borus eget emlegetem.

Amarante 2013.05.02. 23:19:28

@diggerdriver: Lehet ezek specifikus londoni problemak.Itt,videken,pl. a buszos nem indul padlogazzal,ha idos szall fel akkor megvarja,hogy leuljon,udvariasak es tenyleg a megalloban allnak meg.Nekem nagyon tetszik az is,hogy ha tele van-ulohelyugyileg-akkor inti,hogy jon a masik mogotte es nem all meg,de a masik tenyleg mogotte jon.hangsulyozom ez videki varos es annak sem a legnagyobb:):)Kb. 100ezer lakos.
A tisztadsagra sem lehet nalunk panaszkodni,mert a hetvegi bulik"termese"hetfon kora reggel el van tuntetve:):)Picur jarganyokkal a jarda melle besodrodott leveleket,csikkeket rendszeresen takaritjak,a parton pl.egesz nap jar a zsakos emberekbol nehany es szedik a szemetet.
Persze azert egy london meretu varosban nem ilyen egyszeru minden foleg a forgalom altal reges-reg kinott utcakkal.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.05.02. 23:24:16

@PannonBoy: Miért ne írnád? Különben milyen diplomát mutatsz fel a munkádhoz?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.02. 23:28:43

@dirtyfreebird: Tapasztalataim szerint 10-ből 9-szer nem a buszsofőr hibája, ha hirtelen fékeznie kell, viszont előfordul, hogy ő is figyelmetlen.

Bolsi Buster 2013.05.02. 23:40:05

Micsoda fostos melók vannak, agyamat eldobom.

Jól fizetett? Röhej.

A Tyne folyó déli partja 2013.05.02. 23:45:37

@vladx: inkább az az oka, hogy nem követsz el szabálysértést, ha átmész a piroson. az összes kollégám csodálkozik, hogy Magyarországon megbüntet a rendőr, ha átmész a zebrán, mikor piros a lámpa. itt le se szarják. a biciklisávot meg a buszsávba teszik, roppant okosan...

Nemzeti trafikos 2013.05.02. 23:53:07

Itthon is így van, korrekt, jól vezető, barátságos buszvezetők, idióta, ön- és közveszélyes, büszke biciglisek.

Szerencsére most már egyre jobban begyűrűzik "Európa" hozzánk, "mi" is csak a felét használjuk a mozgólépcsőnek, de ott egymás hegyén-hátán állunk, mint bezzegLondonban és bezzegMoszkvában. Aki meg siet, az letapos mindenkit, buszmegállóban jobbról előz, egyébként meg mindig a másik irányból, mint ahonnan várod.

PannonBoy 2013.05.03. 00:01:40

@Mr. Long: Igaz, közben rájöttem, hogy nem voltam elég specifikus.
Szeretnék egy UK diplomát is a magyar mellé. Mondjuk akkor is van értelme a magyart feltüntetni.

A Tyne folyó déli partja 2013.05.03. 00:08:23

@M. Péter: itt egybe van nagyon sokszor a busz és a kerékpársáv. idióta ötlet.@PannonBoy: hát én beírom. már miért ne írnám? ráadásul, legalább egyértelmű, hogy tudok angolul, s nem valaki megírta helyettem a jelentkezést.@Barátusz: mndjuk, ez attól is függ, hogy hol vagyunk. könyvelési példa: (a könyvelő újságban volt): ami Londonban évi 26ezer font, itt nálunk 18ezer.. itt konkrétan a legkevesebb.

A Tyne folyó déli partja 2013.05.03. 00:17:17

@Barátusz: jelentem, a bérszámfejtőhöz nem kellett végzettség, gyakorlatilag betanított, szellemi munka. amihez azért megszerezheted a végzettséget, mint én is tettem. valamint, ugyan nem kell hozzá különösebb végzettség, valahogy nálunk is a többség diplomás emberekből áll. szóval, nem kell a végzettség, de azért kell, hogy legyen némi intelligenciád, meg felfogóképességed, meg tudj számolni:)

A Tyne folyó déli partja 2013.05.03. 00:19:51

@Puskát kellett volna hozni: mert te mit csinálsz, és főleg, mennyit keresel,ha szerinted nem jó pénz 13-19 fontos órabér?

Bolsi Buster 2013.05.03. 00:28:13

@A Tyne folyó déli partja: Az Magyarországon sem jó pénz. Vagy az?

Úgy általában az órabér egy szar. Én eredményekért szeretek fizetni és fizetve lenni, nem órákért.

PannonBoy 2013.05.03. 01:34:55

@A Tyne folyó déli partja: Igen, igazad van.
Amúgy melyik ez a könyvelő újság? :)

BTBTBT 2013.05.03. 01:51:04

@A Tyne folyó déli partja:
Ha visszaolvasol, kiderül, hogy Tökfőzelék többek között a bérszámfejtést is "szarlapátolás"-nak titulálta, és onnan indult ki az egész.

Angliai vagy magyar viszonylatban írsz arról, hogy nem kell végzettség a bérszámfejtéshez? És milyen cégnél?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.03. 07:44:42

@bobsys: Muszaki ciic usaban olcsobb.

@dirtyfreebird: Igy van. Imadom Londont, de szemetes. a tomegkozlekedessel nincs bajom, evekig buszoztam kinn, mert metroval lassabb lett volna az atszallasok miatt.most epp egy nemet kisvarosban vagyok par napig, de egy nemet szot tudok ra mondani: tüchtig.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.03. 08:46:06

@Mérges 1234: most nem akarok vagizni,
de én ugyan ritkán vezetek furgont, mégsem okoz problémát sem a furgon, sem a platós.
mondjuk a múltkor meg is kaptam az emberemtől meg a kőművestől az elismerő pillantást érte.

2013.05.03. 09:27:18

@Puskát kellett volna hozni: Szerintem te jóval kevesebbet keresel. Ez látszik a műveltségeden: fogalmad nincs, mi az az órabér, miért alkalmazzák, mi az a teljesítménybér, és hol van értelme alkalmazni.

is 2013.05.03. 10:39:15

@poszt: a menetrend _elé_ menni az tipikus magyar parasztság a buszvezetőktől. pontosan az a helyes, hogy betartom a menetrendet, ha kell, várkozással.

M. Péter 2013.05.03. 11:06:58

@Csige791: Hogy lesz attól dugó, hogy több ember jár kerékpárral és kevesebb személygépkocsival, kevesebb helyet foglalva el az úton? Amit rendszeresen látok az az, hogy az autópályán du. 5 körül áll a forgalom, a feljárónál is sor áll, egy idő után elér a keresztező útig, valamelyik okos autós beáll a kereszteződésbe, nehogy a másik útról elébe kanyarodjon valaki, ettől bedugul a keresztező út is, és aztán az egész városnegyed forgalma lebénul.

kovacs55 2013.05.03. 12:06:43

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Tök igazad van, ezeket en is tapasztaltam Kubaban...

xylon 2013.05.03. 12:15:21

@PannonBoy: Ha az UKban akarsz tanulni akkor nagyon meg kell nezni hogy hova mesz, nehany munkakorben a keleteuropai diplomaknak eleg jo hire van (nem maganak az egyetemeknek csak maganak a tenynek hogy K-europai vagy) ezert ha ebben a korben van a diplomad az akar az elonyodre is valhat, mondjuk ahhoz kepest hogy egy huszadrangu angol egyetemen vegeztel.

Ez valoszinuleg nem vonatkozik a szoftabb gazdasagi diplomakra, ott mindenfelekeppen elony ha az UKbol szarmazik, de itt is inkabb az a baj hogy annyi embernek van hogy a huszadrangu angol gazdasagi diplomaval ugyanugy munkanelkuli leszel.

Ezt vegig kell ketszer gondolni, az angolok sokkal kevesbe papircentrikusok, ezert 3 evet elvesztegetni mondjuk 3 ev tapasztalat helyett eleg nagy penzkidobas.

hopptarisznya 2013.05.03. 13:20:45

@orange85: itthon sem tudsz félretenni, a munkád mégis tiszta stressz, és kit tudja, hogy itthon mennyire éltek "cigány módjára".

Csige791 2013.05.03. 14:23:58

@diggerdriver:

Ha nem fordítanák vissza a buszt, akkor a másik irányban, kimaradna egy azaz min. 20 percet várnál, akkor meg azért rinyálnál.

Londonban közel annyian laknak mint Magyarországon, ezt az egészet nem lehet jól csinálni egy ekkora és ilyen felépítésű városban, azok a szabályok nélkül amik ellen tüntetsz még ennél is szarabb lenne. Pl megtörténne az, hogy félóráig egy busz sem jönne majd egyszerre 5 érkezne a megállóba...

Csige791 2013.05.03. 14:32:53

@M. Péter:

Jelenleg ha egy bringás megy előttem az még gond nélkül megkerülöm és elérem a zöldhullámot. De pl ha a Park Lane-en már 3-4 megy egymás mögött ráadásul nagy követési távolsággal, már nem merek belevágni az előzésbe mert túl "hosszúak" úgy 4-en és kullogok mögöttük és persze nem érek át a zöldön.

Tehát ha sokkal többen lesztek akkor nem fogunk elférni együtt akkora helyen ami rendelkezésre áll, a zöldhullámok értelmüket vesztik jelentősen lelassúl a közlekedés.

Egy buszra 80-an felférnek, az kb 50 autó mínusz, ha hirtelen elém teremre 80 bringás másfélszeresre növekedne a menetidő.

Csak adalék, hogy továbbra is tartom ,hogy mind őrült aki ilyen szmogban bringázik, én a Bakers st-től lefelé még az ablakot is becsukom (igaz nem sokat ér) Nem eszélve az életveszélyről, ha halálra gázolnak bas******, hogy utána a vétkest megbüntetik.

Szóval építeni kéne a bringásoknak bicikli utakat és akkor mindenki boldog lenne, de így hogy beküldik őket a buszok, teherautók közzé az embertelen és hülyeség is.

Szerintem.

xylon 2013.05.03. 14:55:28

@Csige791: Igy is osszetorlodnak a buszok, szerintem egyszeruen tul sok buszmegallo van, van hogy 100 meteren belul 3. Ebbol nyugodtan lehetne ritkitani.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.03. 15:55:21

@Csige791:
Figyelj. Én fizetek egy szolgáltatásért. Nem keveset.Azért az senki nem állíthatja hogy olcsó a közlekedés Londonban.
Ha felülök egy buszra akkor elvárom hogy menetrend szerint közlekedjen. Addig menjen amíg a menetrendje szól. Nem kell most arra hivatkozni hogy egyébként is átszállok. Az azért van mert MENETREND szerint közlekedő buszokkal jutok el A-ból B-be.
Mivel én vagyok a VEVŐ talán megillet a morgás joga mert ezen kívül mást nem tehetek. Én mint gépkezelő jól végezhetem a munkám ugyanúgy mint Te mégis ha utcai munkálatok miatt terelés van vagy korlátozás engem vagy a munkát bonyolító céget szidják. Nincs ezzel baj. Ilyen szakmában dolgozunk.

PannonBoy 2013.05.03. 15:57:28

@xylon: Igen, alapvetően egyetértek veled, hogy a tapasztalat sok esetben többet ér, mint maga a papír. Ez különösen igaz a gazdasági területekre. Gondolom, hogy ezen a területen az UK-ban sem könnyű érvényesülni.

Sajnos azonban, itt Magyarországon is nehéz gazdasági diplomával elhelyezkedni, még az elittel is. Sikerült egy nagy mennyiségű gazdasági szakember "tömeget" (?) kiképezni, de a munkahelyek számát tekintve nem volt meg az ezzel arányos növekedés.
Sőt, sok multi és bank most várakozó helyzetben van, de nem tartom kizártnak, hogy ha tartósan marad a jelenlegi helyzet, akkor több bank és multi cég kivonul Magyarországról.

Taxomükke (UK) 2013.05.03. 17:14:46

@Barátusz: Nem jól emlékszik... 7-8 éve lehetett, hogy a névnapomon, április 14-én volt az első hómentes tavaszi nap...

FrankyLon 2013.05.03. 18:11:31

@dirtyfreebird: Londonban is csak a belvarosi kukasok kezdenek negykor. Kiljebb mar 7-re kell menni. Amennyire en tudom, nem egy top fizetes, kezdokent talan 8-9 fontos oraber, viszont H-P 7-15:30. Aki vezeti a kocsit az kicsit tobbet keres.

A Tyne folyó déli partja 2013.05.03. 18:42:52

@Puskát kellett volna hozni: nem válaszoltál a kérdésre. és igen, Angliában bizony az elég jó pénz, tekintve, hogy a minimálbér 6.19, és a legtöbb ember 7-10 font között keres. és képzeld el, nem csak olyan munka van, ahol követhető az "eredmény'". egy eladónak pl. hogy fizetsz? vagy akár a buszsofőrnek? leginkább órában tudod számolni a munkáját.@PannonBoy: jó kérdés, amikor csináltam a payroll végzettséget, akkor szokott küldeni az, akinél volt az oktatás, AAT (ez az oktatócég). az ő újságjukban volt.@Barátusz: Angliai, és a helyi önkormányzat. szerintem otthon kell, itt csak úgymond betanított szellemi munka. Tökfőzelék meg biztos egy kamasz, aki azt hiszi, hogy majd neki lesz szuper munkahelye, szuper fizetéssel, mert ő a jani, és majd ő menő lesz. Meg a Puskát kellett volna hozni is:)@Könnyen elkaptuk, uram!: szerintem nem is dolgozik még:)

Csige791 2013.05.03. 19:54:46

@diggerdriver:

Dehogynem tehetsz. Minden buszban kivan ragasztva, hogy milyen csatornákon tudod elmondani a javaslataidat, panaszodat és a többi. Tehát ha van ötleted arra, hogy hogy lehetne jobban csinálni London tömegközlekedését akkor hajrá! Hidd el van aki meghallgat, és ha tényleg jó az ötleted még jó sok pénzt is kereshetsz vele!

Én csak annyit mondok ha holnap oda jönne hozzám valami TFL fejes és azt mondaná valami fura okból, hogy: Laci látjuk, hogy értesz ehhez az egészhez, vannak jó gondolataid, ezért kinevezünk valami magas pozícióba felelős munkatársnak, előre megörülnék, de kb 2 másodperc múlva le is mondanék, mert tudom, hogy ezt egy ilyen városban lehetetlen jól csinálni.

Leírom a mai történetet:
263-as voltam Barnet Hospital - Holloway Nag's Head. Normál esetben egész jól lehet tartani az időt, azonban kettő útépítés is zajlik az útvonalon ráadásul mindkettő elég csúnya helyen. Konkrétan egész High Barnet be van állva, a 4. megállóig (High Barnet Station) 12 perces késéssel értem pedig csak 1 percel később indultam. Azonban az előttem lévő 263 (leadernek nevezzük) már látótávolságban volt, mivel én elég erőszakosan mentem át a dugón ő meg nyilván nem. Megelőzni nem előzhetem, kivéve ha külön kérnek rá, sőt normál esetben viszza is kéne vennem hogy kb 6-8 percre kövessem, de mivel mindenki késésben volt hagyták hogy menjek mögötte. Mivel ő tele volt emberekkel, ezért a lasabb utas csere miatt igen belassult, így utolért minket még egy 263-as. Így mentünk Archway-ig hárman, közben én belesz*rtam és megelőztem így engem küldtek végig, a másik kettőt vissza fordították Archway-nél. Ha nem így tettek volna akkor visszafelé az utasok 30 percig nem láttak volna 263-ast, de így hogy vissza lettek fordítva akik le lettek szállítva vártak plusz max 5 percet. Ha telettél volna aki 30 percet vár ugyanúgy rinyálnál mintha 5 perces várakozásod lett volna a visszafordítás miatt.

Szóval aki nem érti meg, hogy London útjai túlterheltek az mindenképpen rinyálni fog, addig amíg nem találják fel a dugó felett átrepülő buszokat.

De tényleg ha van jobb ötleted ne tarsd vissza írd meg a TFL-nek.

Csige791 2013.05.03. 19:56:32

A másik kedvenceim meg azok az utasok, akik a várakozás alatt képtelenek arra, hogy előkészítsék a pénzüket vagy az Oyster kártyájukat, majd az ajtóban fél percig állva keresik a táskájukban, ha meg késik a busz ők rinyálnak a leghangosabban. :)

M. Péter 2013.05.03. 20:19:37

@A Tyne folyó déli partja: A medián fizetés kicsivel 13 és 14 font/óra között van, Londonban persze magasabb. (A medián azt jelenti, hogy a dolgozók fele keres ennél többet, fele pedig kevesebbet.)

BTBTBT 2013.05.03. 20:28:54

@Taxomükke: Magyarországon vagy Angliában?
(Nagyapáméra és a saját kristálytiszta memóriámra szivesen hagyatkozom.)

BTBTBT 2013.05.03. 20:34:02

@A Tyne folyó déli partja:
Kérdés, hogy mit dolgozik az emberfia az angol önkormányzatoknál, mert például ha "health & safety officer" vagy építésellenőr, akkor bizony a közelébe se mehet ilyen állásoknak megfelelő szakképzettség meg jó néhány rendszeres vizsga nélkül.

Csak annyit tudok, hogy Tökfőzelék nő, meg hogy sem Angliában, sem Mo.-on nem dolgozik, talán Nyugat-Európában lehet. Meg azt, hogy a kommentjei alapján időnként nagyon feketén-fehéren látja a dolgokat. (Néha azért egyet is szoktunk érteni.)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.03. 20:39:10

@Csige791: Ez teljesen igaz a rosseb enné meg őket.
Halálos nyugalommal vár 10percet a megállóban majd felszálláskor 10percig keresi a kártyáját. a buszsofőröknél csak az utasok rosszabbak az tény.

Ez miatt a visszafordítások miatt van az hogy 20percet várok a Wembley stationnál a 83-as buszra aztán öt megálló után utolérünk egyet?

Csige791 2013.05.03. 21:15:16

Ha 20 percet vártatok és 5 megálló után utolértetek egyet, akkor igen, valószínűleg akit utolértetek nagy késésben volt és visszafordították.

Valószínűleg pár megállóval az egyik fordító pont előtt vártatok. Tehát akit utolértetek késésben volt valami miatt, ezért vissza fordították és csak az őt követő ment végig majd ért oda ahol ti vártatok.

Na most ha nem fordították volna vissza akkor is 20 percet vártatok volna (esetleg 18-at) viszont akkor egyszerre két busz ért volna oda, ellenben előtettek minden megállóban az emberek ugyanúgy 20 percet várt volna, a visszafordítással azonban ők már kevesebbet vártak. Így csak "pár megállónyi" ember várt 20 percet a többi elvileg kevesebbet.

Ennél jobb megoldás nincs ebben a városban.

Csige791 2013.05.03. 21:16:26

Golders Green-nél találkozhatsz velem 82-esen Edmonton környékén meg 217, W8. (Ha még arra járkálsz). Bár kicsi az esély :)

Taxomükke (UK) 2013.05.03. 21:23:02

@Barátusz: Magyarországról volt szó, arról beszéltem én is, és teljesen biztos vagyok a dologban, már csak azért is, mert alig néhány évvel az építkezésünk után történt.

A Tyne folyó déli partja 2013.05.03. 22:31:11

@Barátusz: konkrétan a payrollra értettem, hogy nem kellett hozzá végzettség alapban. elvileg elég a sima GCSE hozzá, valahogy mégis a legtöbb munkatársam egyetemet végzett, vagy legalábbis elkezdte. de mi pl. sima adatrögzítőnek vagyunk elkönyvelve, így úgy is fizetnek, pedig annál jóval összetettebb a feladatunk, tudni kell a különböző feltételeket a timesheetek feldolgozásánál, hogy kinek, milyen pótlék jár, mikor, stb, az adó, nyugdíj, meg tb számításokat, a törvényi előírásokat, hogy hogy kell kiszámolni a student loant, ügyfelekkel foglalkozni, stb. stb.

BTBTBT 2013.05.03. 23:25:40

@Taxomükke:
Értem, de akkor pontosan melyik év is? És melyik vidék?

Nekem csak Pest megyéből vannak megbízható adataim, és mint tudjuk, nem egyszer megesik, hogy bármelyik ország egyik régiójában ilyen, a másikban meg olyan idő van.

BTBTBT 2013.05.03. 23:28:30

@A Tyne folyó déli partja:
Ez az "alacsonyabb bérbesorolás mellett több dolgunk van"-játék ismerős Londonnal kapcsolatban. More with less.

Nem megy ez az adókód alapján? Értem úgy, mint azok az online adókalkulátorok, amik a megadott értékek alapján automatikusan számolnak?

A Tyne folyó déli partja 2013.05.04. 21:05:31

@Barátusz: de, a fizetés, meg egy csomó minden automatikusan megy. az, ami mindig ugyanannyi. de van milliónyi egyéb dolog, pl. túlóra, akkor timesheeteket küldenek be, ez van egy hónap alatt 4-5 ezer (már, régebben 7-8 is volt, mert már mindenféle csökkentések, meg megszorítások vannak, és nem engednek sok helyen túlórázni. pl. mi utoljára valami három évvel ezelőtt túlórázhattunk, rugalmasban vagyunk, szóval nálunk az a hozzáállás, hogy menj be előbb, maradj tovább majd a flexiben megoldod a munkádat. kivenni meg tök nehéz a csúszót, mert alig vagyunk már, és pl. a mi csapatunkban van az összes part timeos is.) meg vannak casualak is, azok is timesheetet küldenek be, ezeket mind fel kell dolgozni,tudni, hogy ki, mire jogosult, milyen pótlékra, meg gépre vinni. aztán, mivel ez a helyi önkormányzat, és nagy a terület, amit lefed, kb. 12-14ezer ember dolgait csináljuk, ott folyamatos változás van, új emberek jönnek, azokat rendszerbe kell vinni, a nyugdíjat beállítani (sávosan van nálunk, x. fizetéshez fizetsz y %-ot), vagy épp felmond, vagy kirúgják, akkor azt is fel kell dolgozni. vannak ilyen permanent allowanceok is, hogy pl. műszakpótlék, meg hogy valaki dolgozik hétvégeken is, azt is ki kell számolni, hogy kinek, mennyi jár egy hónapra. aztán, ha változik, akkor azt. aztán gyest számolunk, meg paternityt, meg sickpayt, meg holidayt, meg fizetetlen szabadságot, meg vannak ilyen törvényes levonások, hogy mondjuk valaki nem fizette ki a council taxet, és akkor jön a bírósági papír, hogy le kell vonni a fizetéséből. vagy a gyerektartást. van olyan is, hogy valaki lelép, és jár neki még szabadság, azt is fizetjük. ezeknek sok része csak bruttó, szóval csak azt kell kiszámolni, és rendszerbe vinni, és akkor a rendszer kiszámolja az adót, meg NIt, stb. de van egy csomó alkalom, mikor nettót kell számolni, pl. ha valaki lelépett, vagy csökkentette az óraszámát, és későn értesültünk róla, akkor túl lett fizetve, mert nálunk 19én van fizetés, de az a hónap első napjától az utolsóig tart, és már 9-10-e környékén zárás van. szóval addig tudnunk kell minden információt. az információ úgy működik,, hogy mondjuk valaki elment, vagy valami változás volt, akkor az ő részlege elküldi ezt a HR-nek, azok megcsinálják, amit kell, aztán tovább küldik nekünk. na, ez 12-14ezer embernél nem igazán megy olyan gyorsan, ezért lesznek túlfizetések, meg hátralékok. és mikor túlfizetés van, akkor ki kell küldeni egy számlát,és ott nekünk magunknak kell kiszámolni, hogy mennyi lesz a nettó (a bruttót is), hogy abból mennyi a nyugdíj, adó, NI, student loan. ugyanez fordítva, ha pl. valaki visszajön gyesről, vagy növeli az óraszámát, vagy akármiért kevesebbet kap, mint ami jár neki, akkor fizetésen kívül kell neki csinálni ilyen special paymentet, hogy a két fizetési időpont között, és ott is ki kell számolni a nettót.

A Tyne folyó déli partja 2013.05.04. 21:08:58

@Barátusz: de egyébként pl. a barátnőm most kezdett el dolgozni casual receptionistként, ahol kemény minimálbért keres (az előzőről létszámleépítés áldozata lett), és ott is jóval többet várnak el, mint amennyit a minimálbér indokolna, tanulja meg a rendszert, számlázzon, vigye be az új vendégek adatait, vezesse őket körbe, ügyfelezzen (ja, azt is kell nekünk is), stb. stb, aztán minimálbér.

BTBTBT 2013.05.06. 14:56:01

@A Tyne folyó déli partja:
Némely részlet számomra is ismert volt a felsorolásodból, és értékelem a fáradtságot is, amivel begépelted ezt a töménységet (bár néhány bekezdés könnyebben fogyaszthatóvá tehette volna).

Ennek ellenére vissza kell térnem a kiindulóponthoz: a dirtyfreebird által felsorolt állások között volt a payroll/bérszámfejtő, és Tökfőzi az egészet azzal fikázta le, hogy "szarlapátolás".

A barátnőd - egyáltalán nem szokatlan - esetével kapcsolatban: a munkaköri leírásokban meg a szerződésekben is ott van egy így vagy nagyon hasonlóan megfogalmazott kitétel, többnyire a vége felé: "and any other duties that commensurate with the grade or can reasonably asked by the (Duty/Line) Manager to carry out".
De szerintem ezzel te is tisztában van.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása