oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. január 25. 07:00,  Így lehet itthonról külföldi állást találni 310 komment

2013. január 25. 07:00 Határátkelő

Így lehet itthonról külföldi állást találni

Sokszor lehet hallani és olvasni, hogy Magyarországról szinte lehetetlen jó külföldi állást találni. Nos, ha nem is egyszerű, mint Tamás mai története mutatja, messze nem lehetetlen, csak ügyesség, kitartás és persze piacképes tudás kell hozzá.

munka tábla.jpg

„Engem sem a mélyszegénység és a kilátástalanság vitt arra rá, hogy külföldön keressek munkát. Épp ellenkezőleg. Egyszerűen az, hogy szeretném magam egy másik országban kipróbálni, s megállni a saját lábamon. Ezen dolgoztam már körülbelül másfél éve. Akkor kezdtem el küldözgetni az önéletrajzomat londoni és London környéki állásokra... Budapestről.

Magamról annyit, hogy 25 éves vagyok, nyelvszakos bölcsész a végzettségem, egyébként IT területen dolgozom már több mint 2 éve. Egy nagy multinál dolgozom jelenleg, decens fizetéssel egy 4 idegen nyelv ismeretét megkövetelő pozícióban.

Nos, ez az a tipikus helyzet, melyre azt mondják, hogy akkor nekem itthon is jól megy. Igen, ezt mondják páran. Mégis, valahol mindig is vonzott az Egyesült Királyság, s látván, hogy vannak Londonban hasonló állások, mint melyben itthon is dolgozom, gondoltam, miért ne...

Magyar elérhetőséggel nehéz

Akkor még magyar telefonszámmal, lakcímmel készítettem egy önéletrajzot, s feltöltöttem angol álláskereső portálokra. Megkeresés alig, vagy inkább egyáltalán nem is jött. Nem sokkal utána voltam 1 hetet Angliában, mint turista és szereztem magamnak egy angol SIM-kártyát. Ezt követően pedig már ezt írtam rá a CV-mre és találomra egy angol címet is.

Ami ezután következett, már merőben más volt. Napi 2-3 megkeresés érkezett ügynökségektől, ill. pár esetben maga a cég is keresett. Természetesen nehéz volt a helyzet, mert azt hitték, hogy Londonban hívnak engem, miközben Budapesten ültem az albérletemben. Sajnos a legtöbb esetben, mikor ezt közöltem, a válasz az volt, hogy keressem őket akkor, amikor már kint vagyok Londonban. Mindez történt 2011 decemberében.

2012 januárjában úgy döntöttem, hogy visszaírok két recruiter-nek, s próbálok interjút szervezni. Sikerült. Az egyik esetben egy Skype-os interjú volt, mely után nem kaptam meg az állást, mivel sok volt nekik a 30 napos felmondási időm.

A másik cég esetében pedig személyesen kellett megjelennem. A telefonos interjú után kiutaztam Londonba 2 napra ezért az interjúért, ami borzasztóan szervezetlen volt, noha egy világcégnél történt. No, nem gond... hazatértem, nem is kaptam ajánlatot, s ez a tény nem is lepett meg egy pillanatra sem.

Eztán letettem a kivándorlásról egy jó darabig, s Budapesten kerestem más helyet, ami pár hónap után meg is lett, viszont a Londonba mennék gondolat mindig visszatért.

Karácsonyi „ajándék"

Olyannyira, hogy 2012 decemberében ismét megpályáztam pár állást. Jött is a telefon szinte azonnal, de mindegyik ilyen azonnali kezdés lett volna... a helyzetem ezt persze nem is engedte. De Karácsony előtt felkeresett 2 ügynök is, hogy látták a CV-met s lenne egy érdekes pozíciójuk számomra.

Persze bonyolódott a helyzet, mikor közöltem, hogy hol is élek, meg milyen kötöttségeim vannak. Ez a két ügynök ettől eltekintett, mert erős önéletrajzom volt és a tapasztalatom, valamint az idegen nyelvek ismerete abszolút meggyőző volt és pályáztattak.

Újév után jött a két telefonos interjú a két céggel, melyek szerintem életem eddigi legjobb telefonos interjúi voltak. Mindkét esetben találkozni akartak velem a managerek. Emiatt következett egy újabb londoni út. Milyen jó, hogy az egyik fapados légitársaságnak jó akciói voltak, s azonnal tudtam is foglalni egész olcsón (beleszámítva a poggyászt is).

Hosszú út volt

Múlt hét vasárnap hajnalban utaztam. Az első interjú hétfőn reggel volt Sunbury-ben, ami életem legjobb személyes interjújává nőtte ki magát. A másik interjú szerda reggel Croydon-ban esett meg. Azon a napon értesültem, hogy mindkét esetben ajánlatot kaptam, s a 30 napos felmondással sincs semmi gond.

Épp a District line metrón ültem, mikor hívtak. Nem volt egyszerű pillanat. Tudtam, hogy ezzel megvalósult egy célom, ugyanakkor nagyon nagy lépés elé kerültem. Szerda éjjel hazaértem, már az emailek között volt az ajánlat, melyet másnap elfogadtam. Értelemszerűen azt, amely a magasabb fizetést ajánlotta.

Hosszú út volt, sokat kellett próbálkozni, másfél év kellett hozzá, hogy összejöjjön Budapestről a londoni álláskeresés, de összejött, kitartással és türelemmel.

Azt sohasem tettem volna meg, hogy felmondok itthon, s kimegyek szerencse alapon, s majd ott találok. Szerintem ez a lehető legrosszabb megoldás, noha tudom, sokan ezt tették előttem. Én is azt erősítem tehát, hogy lehet itthonról állást találni, csak sokat kell keresgetni hozzá, no meg ügyesen.

Azt is szeretném cáfolni, hogy nem igaz, hogy mert kelet-európaiak vagyunk,s magas képzettséget igénylő állásokra nem kerülhetünk be. Badarság az, hogy még interjúra sem hívnak be...DE IGEN! Itt vagyok rá a példa, s még vagyunk páran, akik eljutottunk idáig.

Mi kell hozzá?

Ami kell: beszéljünk nagyon jól angolul (nem jól, hanem NAGYON JÓL). Az én esetemben ez is döntött, mindkét cég megjegyezte, hogy szép brit kiejtésem van, alig hallható akcentussal. Ha lehet, beszéljünk még más – nem magyar – európai nyelvet (én 6 európai nyelven beszélek folyékonyan, beleértve az angolt), legyen világcégeknél tapasztalatunk, no meg legyen nagyon jó referenciáink. Ha ezek adottak, akkor bármi lehet. Mindez persze az irodai munkákra pályázóknak szól.

Márciusban kezdek kint, a történetem onnan fog folytatódni. Onnan fogok további tapasztalatokkal jelentkezni."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr125042219

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szárnyakat adtunk vágyainknak 2013.01.25. 09:45:40

Ha családi ház, akkor ugye udvar. Ha udvar, akkor már kert is. Ha meg kert, akkor állatok is. Haszonállatok. Na, ez a mi alapkoncepciónk, és most előrébb léptünk az ügy érdekében. A ház ugyebár, már megvan. Szegénykém, mostanában inkább hasonlít egy é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VíziLó 2013.01.25. 14:28:26

@tableno: Én voltam az utolsó oroszos évfolyam általánosban, s mondanom sem kell, hogy egy árva szót sem tudok oroszul. Gimnáziumban németet és latint tanultam. A német oktatás elég gyenge volt, valamit tudok németül, de nem sokat. A latin viszont számomra valóságos csodafegyvert jelentett. Érettségi után ezek után már gyerekjáték volt megtanulni az újlatin nyelveket, melyek nem különösebben nehezek, s az egyik ismerete után a másik már adja magát. Angolul is egyedül tanultam, de szenvedtem is vele sokat, tulajdonképpen azt mondhatom, hogy több időt töltöttem az angollal mint az összes többi nyelvvel együttvéve, s az eredmény még így is rosszabb.

tableno 2013.01.25. 14:31:53

@VíziLó: Tehát nem igaz, hogy megtanultál 5 nyelvet. A "megtanultam" ugyanis azt feltételezi, hogy tudod is őket...

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.01.25. 14:32:40

@Haibane: én most intézem, nagyjából ugyan ez.
1. fejvadász megkeres
2. engem CV-t küldöm neki
3. ír emailt, hogy keresni fognank, kik-honnan,
4. felhívnak 10-15 perc beszélgetés
5. menjek személyes interjúra hozzájuk

a 3-5. pont eddig kétszer esett meg világcégekkel és nem zavarja őket, hogy csak 2-4 héttel később fogok tudni utazni.
csak, hogy nehezítsem az életem, nincs NAGYON jó nyelvtudásom (szerintem szar és le is tettem volna a telefont, ha én lettem volna az interjúztató)
Nem vagyok IT-s, csak mérnök és szakterületem van 5 év tapasztalattal, bár ilyenek az ő országukban is vannak.

VíziLó 2013.01.25. 14:34:04

@tableno: Felsőfokon (C1) tudok angolul, spanyolul, olaszul, franciául, középfokon portugálul és latinul, a németem valahol az alap és középfok között lehet.

tableno 2013.01.25. 14:36:21

@VíziLó: Ja, így már OK. Azért mindezt egyedül, nem anyanyelvi környezetben, tanár nélkül... Nem is tudom.

SilentDreams 2013.01.25. 14:39:22

@VíziLó: Az szép.

Es akkor még kifelejtetted az oroszt. En is tanultam még ált. iskolában (+ én gimnáziumban is 4 évet), és biztos vagyok benne, hogy egy alap és középfok közötti szintre pár hét alatt fel lehetne hozni (1-2 hónap alatt többre is), ha lenne rá ambicióm. De egyelöre nincs :)

VíziLó 2013.01.25. 14:41:32

@tableno: Ebben nincs semmi csoda, ezek a nyelvek mind hasonlóak, egymás után könnyebben tanulhatóak. Az angollal a kiejtés és a sok idiomatizmus miatt viszont valóban sokat szenvedtem egyedül, s a felsőfokú nyelvvizsga és 5 év Anglia után is észre lehet venni, hogy nem vagyok anyanyelvi beszélő.

Ha valakit érdekel az újlatin nyelvek megtanulásának sorrendje, akkor ajánlom ezt az írást:

ivoiiiovi.blogspot.co.uk/2009/12/how-to-learn-all-eight-romance_05.html

traktoroslány 2013.01.25. 14:44:49

@VíziLó: Ne haragudj, nem hiszem. Dolgoztál heti 7 napot, mellette egyetem (már ez is hihetetlen), és még e mellett 5 nyelv. Nem azt nem hiszem, hogy egyedül tanultad a nyelveket, hanem azt, hogy mindez belefért az idődbe. Ha kiderül, hogy ráadásul nappalira jártál az egyetemre, akkor végképp hihetetlen.

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.25. 14:49:05

mindezek után ne mondja nekem senki, hogy a nyelvtudás nem nyelvérzék kérdése...

VíziLó 2013.01.25. 14:50:45

@traktoroslány: Nappalin kezdtem, de aztán tagozatot váltottam. Minden reggel tanultam 1 órát felkeléskor, aztán még egy órát vacsora után, de villamoson, egyéb üresjárat közben is elővettem a nyelvkönyvet. Vizsgaidőszakban nem tanultam nyelveket, vizsgaidőszakon kívül viszont nem tanultam az egyetemi tárgyakat, csak olyan minimális mértékben, amennyire muszáj volt.

G mint Gyalogkakukk 2013.01.25. 15:03:21

@Babette_:
engem kibszttul bosszant, hogy a szakmáról, szakmai tudásról, hozzáállásról, eddigi eredményekről semmi, de semmi szó nem esik. hogy az mondjuk kitűnő. sőt, NAGYON JÓ.
csak a nyelvtudás. hát kapják be.

Nem tudom hogy pontosan az IT teruletre vagy barmilyen munkara, szakmara gondolsz, az elobbihez ertelemszeruen nem tudok hozzaszolni. Ha barmilyen terulet megteszi, akkor ime az en tapasztalatom:
Mi magyarok, ha akarunk, nagyon jol tudunk dolgozni. S allitolag ez igaz a koltoztetocegektol egeszen bankokig. A hangsuly ugye az akarason van. Mert sehol sincs kolbaszbol a kerites, de itt igenis elismerik, ha az ember dolgozik. Az en angol kollegaimat elnezve sem a tudasuk, sem a munkamoraljuk nincs a mienk kozeleben sem. Ha az ember ugyesen helyezkedik, nem szemtol szembe nagykepuskodik, vaganykodik, de odateszi magat rendesen, akkor lehet elore jutni! Anyagilag es erkolcsileg is elismerik az embert es a kelet-europai jelzot is csak pozitivumkent kaptam: a fonokom szerint azert jo minket alkalmazni mert sokkal alaposabb a szakmai felkeszultsegunk, az iskolaik magasabb minosegu es igenyesebb szinvonalon oktatnak...(khmmm)
Jaa, amikor megerkeztem, azt hittem tudok angolul, hiszen evek ota tanultam, angol nyelven vegeztem a munkamat otthon is, aztan jott a meglepetes amikor ebednel a kollegak viccelodni kezdtek, ugratni egymast, vagy csak altalanos dolgokrol lazan csevegni! Csak kapkodtam a fejem a rengeteg olyan szo kapcsan, ami meg a szotarban sem volt benne! Egy dolog angolul tudni, megertetni magad a fontosabb dolgokban, meg egy masik szint mondjuk elmenni egy standup comedy estre. Ott is nezelodhet az ember rendesen...

nyuszigonosz 2013.01.25. 15:05:04

A nyelvtudás, egy nyelv elsajátítása nem kizárólagosan nyelvérzék kérdése.
Sok sok szorgalom is kell hozzá.
Persze jól jön, ha az ember többnyelvü környezetben él,nö fel, iskoláit különbözö nyelveken tudja végezni.
Tudom miröl beszélek. Magam 4 nyelvet beszélek úgymond anyanyelvi szinten, pár továbbit úgy -ahogy.

És napi szinten használni is kell öket, a nyelv változik, új szavak jönnek, pár elavul..
Szóval nem elég egyszer megtanulni, az ember gyorsan felejti azt, amit nem használ.

tableno 2013.01.25. 15:05:05

@VíziLó: Hát, mindenesetre gratulálok a kitartásodhoz! És használod is ezeket a nyelveket?

VíziLó 2013.01.25. 15:05:20

A nyelvtanulásnak szerintem egy háromlábú szék, s ha 1 lába is hiányzik, akkor nem fog megállni. (Felnőttek tanulásáról beszélek, a gyerekkori tanulás más.)

1. Érdeklődés. A kérdéses nyelvet, vagy a hozzá kapcsolódó kultúrát szeretni kell, érdeklődni kell iránta. Ha a cél pusztán nyelvvizsga, fizetésemelés, állás, akkor abból nem lesz maradandó nyelvtudás.

2. Önfegyelem. A nyelvtudás megszerzése nem sprintelés, hanem hegymászás. Minden áldott nap, ha esik, ha fúj, mászni kell, különben nem érsz fel a csúcsra. Lehetnek rövid kihagyások pl. betegség miatt, de ezeknek nagyon indokoltnak és valóban kivételesnek kell lennie.

3. Nyelvtan. Ma nagyon divatos a nyelvtan hanyagolása, s a beszédcentrikus nyelvoktatás. A beszédközpontúsággal nincs is semmi baj, de a nyelvtani ismerete és értése nélkül nem lehet helyesen beszélni. Attól, hogy téglákat dobálsz egy halomba, nem lesz ház, ahhoz alapozás és stabil váz kell, s ez a nyelvtan. (A gyerek megint más kérdés.) Ha nem tudod, mi az a határozott névelő, vagy melléknévi igenév, akkor nem fogod megérteni a nyelvtankönyvet.

Ha ezen 3 feltétel adott, akkor a nyelvtanulás sikeres lesz.

VíziLó 2013.01.25. 15:06:55

@tableno: Az angolon kívül sajnos aktívan nem nagyon használom őket, de karbantartási céllal sorozatokat nézek és olvasok.

nyuszigonosz 2013.01.25. 15:09:55

@G mint Gyalogkakukk: "Egy dolog angolul tudni, megértetni magad a fontosabb dolgokban, meg egy másik szint mondjuk elmenni egy standup comedy estre."

Nálad a pont! Egy nyelvet akkor tudunk igazán, ha megértjük a vicceket is, a kabarét is, a bármit! Ha értjük a "félszavakat" az utalásokat.

VíziLó 2013.01.25. 15:12:00

@nyuszigonosz: A nyelvérzék egy nagyon szerencsés plusz, de nem feltétel. Bármely szellemileg egészséges ember meg tud tanulni egy másik nyelvet. A nyelvérzék, olyan mint a gyors futás adottsága: egy része adott, egy része fejleszthető. Én soha nem fogok tudni egy kelet-afrikai futóval versenyezni, de ha lassabban és több erőfeszítés árán is, de előbb-utóbb én is beérek a célvonalba. Ráadásul minél többet edzek, annál könnyebb lesz legközelebb. Ezért van, hogy az első nyelvet a legnehezebb megtanulni.

Furos 2013.01.25. 15:14:25

@G mint Gyalogkakukk: Teljesen egyetertek veled. a stand up est poenjainak megertese es elvezese szerintem sokkal pontosabb nyelvtudas fokmero mint akarmilyen nyelvvizsga.
Amit meg az angol kollegakrol es elorehaladasrol mondasz az is 100%-ig ugy van.

LittleG (uk) 2013.01.25. 15:14:45

@charlieharper: A "miért"-ről nem olvastam, érdekelne, ha lehet (esteleg melyik posztnál van a komment, arra még emlékszel?)

Épp most olvasok egy könyvet (Bill Bryson: Notes from a big country) ,angyon érdekes: a szerző Amerikában született, iowában, 26 évesen átköltözött Angliába (család lett, 4 gyerek), majd kb. újabb 20 év múlva visszaköltözött Amerikába (családostól). Heti, a humort nem nélkülöző cikkei vannak összefűzve egy kötetbe, mindegyikben valamiről ír, ami Amerikába visszatérve, Angliával összehasonlítva vicces/visszás/feltűnik. Érdekes, vicces ('97 körül íródott), de nem hozta meg a kedvem Amerikához :)

nyuszigonosz 2013.01.25. 15:17:56

@VíziLó: Tényleg nem feltétel a nyelvérzék. A kitartás és a szorgalom fontosabb.

xylon 2013.01.25. 15:24:16

@mariann49: @SilentDreams: A csoben 100% hogy nincs, de a District line egy jelentos resze fold folott megy, a belvarosban is sok helyen nyitott a teteje mivel csak keregvasutrol van szo.

Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.25. 15:32:23

@G mint Gyalogkakukk: teljesen kielégítettél...

ennek a szövegnek kellene minden posztban szerepelni személyre szabva, majd utána egy cezúra és jöhet a személyes ömlengés, meg a bullshitelés, akkor az információra éhes arcok és a posztokat csupán benyomások miatt olvasók is megtalálnák a számításukat a blogon

SilentDreams 2013.01.25. 15:36:48

@VíziLó: Az elsö 2 ponttal abszolút egyetértek.
A legeleslegeslegfontosabb, hogy az érdeklödés meg legyen az adott nyelv/kultúra iránt, különben a szükségszerüen fellépö nehézségek rövid idö alatt "kicsinálják" az embert, és nincs semmi, ami a folytatásra ösztönözzön.

Az önfegyelem/kitartás is nagyon fontos, mert ez nem oylan dolgo, amit 1 hét alatt le lehet tudni, hanem komoly hónapokat, éveket vesz igénybe, és a haladás gyakran alig érzekelhetö.

A 3.pontoddal viszont nem értek egyet, még ha épp kedvelem is a nyelvtant és pont ez is a nyelvekben az erösségem. Viszont, ahogy látom is :), sokakat pont a nyelvtan eröltetése üz el a nyelvtanulástól. Ök más módszert igényelnének. Teljesen mindegy nekik, hogy valamit melléknévi igenévnek vagy határozott névelönek hívnak, ezzel ök nem mennek semmire, söt csak inkább összekuszálódnak ezektöl :)
Az viszont tény és való, hogy a nyelvi alkotóelemek egymásra dobálásából még nem lesz "ház". Az ezeket összekötö vázat viszont minták alapján is meg lehet tanulni felnött korban is véleményem szerint, nem feltétlenül csak precíz nyelvtani magyarázattal.
Szóval a 3. pont szerintem inkább az egyénre szabott helyes tanulási módszer lenne: kinek alapos nyelvtanostul, kinek más módszerekkel.

Es még egy 4. pontot is gondolnék, ez pedig a tanultak alkamazása/gyakorlása a lehetö legtöbb féle módon: TV, rádió, olvasás, beszélgetés, levelezés, stb. Ezzel válik rutinszerüvé a dolog, amikor már nem kell nagyon semmin gondolkozni, csak "egyszerüen" jön magától minden.

Az anyanyelvi környzet persze nem pótolható ezzekkel sem, de egy nagyon o alapot adhat a további fejlödéshez.

Amúgy szerintem egy nyelvet nem igazán lehet "megtanulni" az anyanyelvtöl eltekintve, legfeljebb nagyon magas szintre eljutni benne....

VíziLó 2013.01.25. 15:45:07

@SilentDreams: A 4. pontoddal maximálisan egyetértek.

Ami a nyelvtant illeti, szerintem a felnőttkori nyelvtanulásban a nyelvtan megértése, majd begyakorlása a gyorsabban járható út. Biztosan meg lehet tanulni nyelvtani magyarázatok nélkül, minták alapján is, de ez sokkal időigényesebb (szerintem években mérhető a különbség), s bizonytalan helyzetekben nincs kapaszkodó, amihez nyúlhat az illető. Azoknak, akik nem szeretik/ismerik a nyelvtant sokszor azt javaslom, hogy először tanulják meg/újra a magyar vagy egy más, általuk már többé-kevésbé ismert nyelv nyelvtani szabályait.

montroyal ( CAN qc) 2013.01.25. 15:48:00

@tableno: plane 25 evese!!!! ssssok sok eves szakmai munkahelyi ismeretek a folyekony tokeletes kiejteshez sokk evet eltoltve kulombozo nyelvteruleteken bravo!!!!!

Thargoid 2013.01.25. 15:48:59

@DieNanny: Itt nem nagyon kéri senki a diplomát, kivéve ha orvos, nővér (esetleg tanár?) vagy egyéb szakmai, ahol követelmény...
Miért akarod honosítani?
Nincsenek jogutódjai az iskoláknak ahova jártál, akiket esetleg meg tudsz keresni?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.01.25. 15:56:24

"a csávó bölcsész, konkrétan nem ért semmihez, csak a nyelveket beszéli, ami bizonyos munkakörben elvárt, de a legtöbb munka Londonban azért szaktudás+angol nyelvtudással tölthető be"

És Angliában mi kell hozzá?

Első trollkodásom :)

montroyal ( CAN qc) 2013.01.25. 16:07:01

@Jess G: a regi idok emigransaitol hallottam amikor megkerdeztek mi a szakmaja azt mondta --mernok , hajomernok.... a hajon talalta ki hogy mernok aregi idokben amikor hajoval utaztak at...

kék madár 2013.01.25. 16:16:33

kivancsi vagyok ra, hogy melyik 6 nyelv. Meg hogy mennyire accentus nelkul az az angol. Mert nem irta, hogy elt volna kulfoldon.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2013.01.25. 16:17:06

@pamut: LoL... nem eszik azt olyan forrón.

Bizonyára elhitted azt is az elmúlt pár évben, hogy kész, az OTP becsődölt, a Görögöket kirúgjuk az EUból. Minősített esetben a világvégét is vártad.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.25. 16:21:51

@Kacorlakk: Neked meddig tartott végigolvasni a posztot és a kommenteket? Addig sem termelsz, nemdebár?

Bandi, a ló

kék madár 2013.01.25. 16:27:17

a masik amit nem ertek, miert nem tudott azonnal lelepni, ha ajanlatot kapott?

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.25. 16:32:13

@hagyma: Hja.
Én meg (nem dicsekvésképp), de szakmailag vagyok annyira fasza, hogy nem is kell tudnom nyelveket. Németül annyit tudok, hogy "Halli, ich bin Álamkatona, ich möchte sprechen mit... (aki tud magyarul a cégnél)" (Svájc)
Angolul nem lehet megtéveszteni, így Új-Zélandtól Kaliforniáig melózok szana-széjjel grafikusként a nagyvilágba. Egy 51-es út menti mezővárosból, 12 éve.
Repülőtér itt is van...

mariann49 2013.01.25. 16:39:08

@xylon: igen, tudom, jartam a District line-nal, mondom, hogy csak gonosz-trollkodok:)

kék madár 2013.01.25. 16:44:59

@VíziLó: te hol elsz? Talalkoztal mar olyan emberrek akinek nincs nyelverzeke? Az emberek negyede nem kepes megtanulni kozepfokon barmilyen mas nyelven, egy jo 10%-a pedig megszolalni is alig. Ezt azokra ertem akik minimum 5 evet elnek egy masik orszagban es az orszag nyelvet nem tudjak megtanulni - ugy, hogy probaljak.

DieNanny CH 2013.01.25. 16:45:09

@Thargoid:
Óvodapedagógus... Talán, ha honosítva lenne, akkor nem kellene az itteni nemtudomhányéves fősulit elvégeznem, elég lenne 'másoddiplomás', vagy 'szakosító' - fogalmam sincs, mik lennének a lehetőségeim, csak úgy kíváncsiságból néztem utána a honosításnak.
Mint írtam, interneten sem találtam jogutódot.

DieNanny CH 2013.01.25. 16:48:12

@Rendíthetetlen Álamkatona:
Én úgy vettem ki, hogy ő már nyugdíjas. Csak ezért van ideje.

DieNanny CH 2013.01.25. 16:49:40

Kedves Posztíró! Jelentkeznél?

G mint Gyalogkakukk 2013.01.25. 16:50:14

@Thargoid:
Nekem mondjuk durvan leellenoriztek mindket diplomamat! Sot a cegeket is, ahol korabban dolgoztam! Kikuldtek mindenfele formanyomtatvanyokat, ertelemszeruen angolul es addig nem veglegesitettek a szerzodesemet amig mindenki vissza nem igazolta, hogy az oneletrajzomban kozoltek valosak. Egy erzekenyebb lelkuletu kolleganom ugy fogalmazott, hogy az atvilagito ceg meg a bugyis fiokjaba is belekukkantott, legalabbis virtualisan :)
De tudod mit, ez tetszik, legyen is igy! Ellenorizzenek es ne lehessen lemeselni a holdat az egrol...

Hari Seldon 2 2013.01.25. 16:51:47

Sziasztok.
Bocs, ha közbevetem és volt már:
Nem Norbi2- höz van szerencsénk?
Lassan majd jön az én posztom is, én nyolc nyelven beszélek, igaz nincs rajtam kívül senki aki megértené.
Találjon ki más is más nyelvet felsőfokúan.
Azt hiszitek olyan könnyű folyékonyan hablatyolni?

Thargoid 2013.01.25. 16:52:53

@DieNanny: Igen, így már van értelme, ha pont beleesik abba a kategóriába ahol számít - gondolom már utánanéztél a szükséges képzettségnek.
Ha lenne transcript-ed akkor esetleg hiányzó tárgyakat lehetne pótolni, esetleg hetek alatt.
Szerintem érdemes lenne pontosan utánanézni mi az az ismeret (esetleg semmi?) ami hiányzik. Lehetne próbálkozni leckekönyv másolattal, fordítással?

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.25. 16:54:05

@Andras125: Egy süjjesztőben nyelvtudás nélkül még csak elmerülni sem lehet.

montroyal ( CAN qc) 2013.01.25. 16:57:59

hol lehet ilyen fiatalon 6 nyelvet megtanulni folyekonyan accent nelkul es hol lehet gyakorolni .. en soha nem jartam nyelv iskolaba es csak a az angol es a francia ragadt ram (orosz felejtos, német 2 evet Becsbe konyhanyelven csak osztrakok kozott) persze foleg vizszintesen a baratnoimtol elettarsamtol . nem is leszek soha ITs v helpdeskes de senkinek nem kell jo benyomast keltenem ,jo CV es hogy en vagyok a legnagyobb tudasu munkatars., nem varom hogy valahol valakik mukodtessenek egy multi ceget es jaj csak bekeruljek(nincs ellene semmi es tisztelem ezt az eletpalyat) sajat magam alakitom eletemet, vallalkozasomat , dolgozok kemenyen,30eves szaktudasommal tudok servizt nyujtani es nekem fizetnek erte nem mastol varom a fizetest es elobbre jutast es senkinek nem kell bizonyitanom -razom a bokrot fonok..ismetlem barki barmit csinal ,6 nyelven beszel , tisztelem csak nekem mas dobott a gep..

think different 2013.01.25. 17:02:06

Az utolsó pár komment alapján idevalónak érzem ezt a kis remekművet:

A helyszín egy trópusi paradicsom. Négy, igen elegánsan öltözött úriember a naplementében gyönyörködik. Lerí róluk, hogy milliomosok.

Hm. Szép ez a naplemente.
És milyen finom ez a bor! Igaz?
Úgy, ahogy mondod. Ki gondolta volna negyven évvel ezelőtt, hogy majd itt fogunk ülni nemes bort kortyolgatva.
Bizony senki! Akkoriban örültünk, ha egy csésze teát ihattunk.
Egy csésze hideg teát!
Amiben nem volt se citrom, se cukor.
Se tea!
És persze csorba volt a csésze.
Nekünk csészénk se volt. Mi újságpapírból ittunk.
Mi meg vizes rongyot ettünk vacsorára.
De szegényen is boldogabbak voltunk. Boldogabbak, mint most!
Éppen azért, mert szegények voltunk. Apám mindig azt mondta, hogy a pénz nem boldogít fiam.
Igaza volt! Én boldogabb voltam, amikor semmim se volt. Egy romos kis házban laktunk. A tető tele volt lyukakkal.
Nektek legalább volt házatok. Mi huszonhatan laktunk egy szobában bútor nélkül. A padló fele hiányzott, ezért mind egy sarokba kuporodtunk, hogy le ne essünk.
Szerencse, hogy volt szobátok! Mi a folyosón laktunk.
Óh! Én arról csak álmodtam, hogy bárcsak egy folyosón lakhatnánk. Nekünk az kastély lett volna. Mi a szemétdombon laktunk. Minden reggel arra ébredtünk, hogy ránköntenek egy rakomány rothadó halat. Folyosó, ház? Hah!
Amikor azt mondtam: ház, egy földbe vájt lukat értettem rajta, szakadozott vászonnal beborítva. De nekünk, az ház volt!
Minket kilakoltattak a mi földbe vájt lyukunkból. Attól kezdve a tóban laktunk.
Mázlisták! Nektek legalább volt tavatok. Mi viszont százötvenen éltünk egy cipősdobozban az út közepén.
Kartondobozban?
Igen.
Micsoda kényelem! Mi három hónapig egy összetekert újságpapírban laktunk. Hatkor keltünk. Kitisztítottuk az újságpapírt, ettünk egy darab száraz kenyérhéjat. Napi tizennégy órát dolgoztunk a malomban heti hat pennyért. Utána hazamentünk, és apu addig vert minket a szíjával, amíg el nem aludtunk.
Micsoda luxus! Mi hajnali háromkor kijöttünk a tóból. Ettünk egy marék meleg salakot. Húsz órát dolgoztunk a malomban havi két pennyért. Aztán hazamentünk, és apu a fejünket, meg a nyakunkat verte törött üveggel. Ha szerencsés napunk volt!
Én minden éjfélkor kimásztam a cipősdobozból. Tisztára nyaltam az úttestet. Ettem egy kevés hideg salakot. Huszonhárom órát dolgoztam a malomban. Négy évenként egy pennyért. És amikor hazamentem, apu felszeletelt a kenyérvágó késsel.
Na jó! Én este tízkor keltem. Azaz fél órával azelőtt, hogy lefeküdtem. Ittam egy csésze hideg mérget. Napi huszonkilenc órát dolgoztam a malomban. Én fizettem érte a főnöknek. Aztán hazamentem, és apu minden este hidegvérrel legyilkolt. Utána meg énekelve táncolt a síromon.
Ezek a mai fiatalok meg nem hisznek el nekünk semmit.
Bizony nem!
Nem!
Bizony!

think different 2013.01.25. 17:08:15

@tableno: Galla Miklóséktól hallottam, sajnos már nem emlékszem ki írta...

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.25. 17:08:44

@think different: Legyünk tekintettel a 6 nyelvet beszélőkre.

Michael: Ahh.. Very passable, this, very passable.
Graham: Nothing like a good glass of Chateau de Chassilier, eh Josiah?
Terry J: You're right there Obediah.
Eric: Who'd a thought thirty years ago we'd all be sittin' here drinking Chateau de Chassilier?
Michael: Aye. In them days, we'd a' been glad to have the price of a cup o' tea.
Graham: A cup o' COLD tea.
Eric: Without milk or sugar.
Terry J: OR tea!
Michael: In a cracked cup, and all.
Eric: We never had a cup. We used to have to drink out of a rolled up newspaper.
Graham: The best WE could manage was to suck on a piece of damp cloth.
Terry J: But you know, we were happy in those days, though we were poor.
Michael: Aye. BECAUSE we were poor. My old Dad used to say to me, "Money doesn't buy you happiness."
Eric: 'E was right. I was happier then and I had NOTHIN'. We used to live in this tiny old house, with greaaaaat big holes in the roof.
Graham: House? You were lucky to have a HOUSE! We used to live in one room, all twenty-six of us, no furniture. Half the floor was missing and we were all huddled together in one corner for fear of FALLING!
Terry J: You were lucky to have a ROOM! We used to have to live in a corridor!
Michael: Ohhhh we used to DREAM of livin' in a corridor! Woulda' been a palace to us. We used to live in an old water tank on a rubbish tip. We got woken up every morning by having a load of rotting fish dumped all over us! House!? Hmph.
Eric: Well when I say "house" it was only a hole in the ground covered by a sheet of tarpolin, it was a house to US.
Graham: We were evicted from our hole in the ground; we had to go and live in a lake!
Terry J: You were lucky to have a LAKE! There were a hundred and fifty of us living in a shoebox in the middle of the road.
Michael: Cardboard box?
Terry J: Aye.
Michael: You were lucky. We lived for three months in a paper bag in a septic tank. We used to have to get up at six in the morning, clean the paper bag, eat a crust of stale bread, go to work down the mill for fourteen hours a day week in week out, for sixpence a week. When we got home, out Dad would thrash us to sleep with his belt!
Graham: Luxury! We used to have to get out of the lake at six o'clock in the morning, clean the lake, eat a handful of hot gravel, work twenty hour a day at the mill for tuppence a month, come home, and Dad would thrash us to sleep with a broken bottle, if we were LUCKY!
Terry J: Well of course, we had it tough. We used to have to get up out of the shoebox at twelve o'clock at night, and LICK the road clean with our tongues. We had half two bits of cold gravel, worked twenty-four hours a day at the mill for sixpence every four years, and when we got home, our Dad would slice us in two with a bread knife.
Eric: Right. I had to get up in the morning at ten o'clock at night, half an hour before I went to bed, drink a cup of sulphuric acid, work twenty-nine hours a day down mill, and pay mill owner for permission to come to work, and when we got home, our Dad and our Mother would kill us, and dance about on our graves singing "Hallelujah."
Michael: And you try and tell the young people today that... and they won't believe ya'.
All: They won't...

tanato 2013.01.25. 17:10:06

@DieNanny: A számból vetted ki a szót,hol a cikkíró?És a lényeg,mely nyelveken beszél/még az sem baj ha nem folyékonyan./

kotyomfitty 2013.01.25. 17:23:18

Miert lenne kamu? Hatarontulimagyar alapbol tudhat az adott orszag amugy alig kulonbozo nyelveni (cseh+szlovak, horvat+szerb+alban), kozepiskolaban mindenki megtanul angolul es nemetul, es akkor meg a magyart nem is szamoltam.
Ehhez meg ELTE nepesnyelvcsaladisztikara sem kell jarni.

Amit a sok orcazast igmoralva erdemes megjegyezni: igazan jo, kifinomult angolnyelv-tudassal tenyleg jobbak a kilatasok, mint rigoutcas cekozeppel. Ebbol mondjuk pont a kiejtes a legkevesbe fontos.

Amit "javasol", az allaskiirok atbaszasa kamu cimmel, az tipikus magyar tempo, es mint leirta semmivel nem vitte elore, hiszen amint lebukott udvarisan rabasztak a telefont. Aki nem, az kulfoldi cimmel is megkereste volna.

NIKI LAURA 2013.01.25. 17:39:30

@Északifény74: igaz,
A "bőcsész" hosszú, zsíros hajjal, saruban, tarisznyásan elmélkedik a világ nem exact dolgairól, művészetekről, nyelvekről, irodalomról,zenéről etc.
Azaz büfészak.

Gaius Plinius Secundus 2013.01.25. 18:02:49

"6 nyelven beszélek folyékonyan"

Hát ez szerintem bullshit. Aki tényleg beszél JÓL egy nyelvet az még 10-20 év után is azt fogja mondani, hogy vannak dolgok, amiket nem tud.

Pl. tudsz-e jól angolul, ha nem érted amit Shakespeare írt? Vagy tudsz-e franciául ha nem érted az afrikaiakat?

Az hogy "folyékonyan" az nem egyenlő azzal, hogy "jól".

Különben hacsak az illető nem többnyelvű környezetben nőtt fel, vagy nem rokon nyelvekről van szó (pl. aki tud szerbül, az tudni fog horvátul is stb.) akkor szerintem erősen kétséges.

montroyal ( CAN qc) 2013.01.25. 18:17:36

@Gaius Plinius Secundus: nem ketlem soknak van tobb felsofoku nyelvizsgaja MO-o es kavar a netten de nem szukdeges tobb evet v valamennyi idot a nyelvteruleten eltolteni ..annak idejen Becsben egy igazi magyar kozepiskolai angol tanarral dolgoztam (bolti elado) elmondta amit akart de amikor valaszoltak v kerdeztek valamit csak makogni tudott .. jo ez regen vol egy unokaocsem szulei kitalaltak tanuljon canadaban persze magan iskolaban lehet csak mert kozepiskolarol volt szo .. 17 evesen istenitettek milyen jol beszel angolul minden filmet angolul nez .. amiikor bevittem az igazgatohoz interjura meg makogni sem tudott en valaszoltam helyette mondvan o izgatott..nem is lett belole semmi.. amugy folyton kijavitott nyelvtanilag es olyan kifejezeseket tudott es kerdezett tolem amirol fogalmam se volt es whothefuckcareabauthit...

Sanyi9 2013.01.25. 18:40:55

@kotyomfitty: ja, a szerb meg az alban alig kulonboznek, szinte ugyanaz a nyelv...

Kacorlakk 2013.01.25. 18:41:52

No, sziasztok újra!
@Furos: Engem a hó feltúrbózott, naponta több órát kellett lapátolnom.
@DieNanny: Értem, köszönöm.
@hagyma: Memorizáltam, Valentin napja.
@zopilote: Irigylem Tőled a hangya-tücsök váltogatást. Nekem még a hangyás korszakaid is bámulatosak.
@Rendíthetetlen Álamkatona: Napi 3-4 órám megy rá a blogra. Legnagyobb örömömre már nem "termelek", 0-24-ig nyugdíjas vagyok.

Magyarázatként annyit szeretnék hozzátenni, olyan nekem ez a blog, mint másnak a kábítószer vagy a tv-sorozat, már nem tudok meglenni nélküle. De látom, az itteni kemény mag is hasonlóan viszonyul hozzá. Reggel megnézem, mi a napi téma, lehet el is olvasom, de igazán este szeretem egyben végigolvasni, a kommentekkel együtt, akkor már nem szakítják meg a napi teendőim.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2013.01.25. 18:48:16

Ez a leírás kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy ha tojást akarsz sütni, akkor mindenképp legyen egymillió forintos profi tűzhelyed, mert nekem az van és szépen megsült rajta a tojás.

Egyetlen példából általánosítani mindig elég merész dolog, és hát nyilván itt is csak annyi derült ki bizonyíthatóan, hogy lehet otthonról munkát találni Angliában.

Ez viszont nem lepett meg túlzottan, mert én is találtam anno, tizedannyi hercehurcával, magyar telefonszámmal és az angolon kívül nulla használható nyelvtudással (az, hogy elboldogulok németül, a kutyát se érdekelte amúgy).

Nem tudom viszont, hogy ez a módszer működik-e egyáltalán az IT és néhány nagyon specializált szektoron kívül.

Az viszont biztos, hogy türelem kell hozzá, és valami, amiből fenntartod magad, amíg kapsz egy használható ajánlatot.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2013.01.25. 18:53:40

Viszont azt elfelejtettem hozzátenni, hogy viszont.

A viszontlátásra.

zopilote 2013.01.25. 19:08:47

"Az én esetemben ez is döntött, mindkét cég megjegyezte, hogy szép brit kiejtésem van,
alig hallható akcentussal. "

De leginkabb az dontott, hogy fele annyi fizetesert fogsz dolgozni, mint az oslakosok.
Sokszor udvariassagbol is mondjak az "alig hallhato akcentus nelkuli szep kiejtest" :)
Kinek vagy kiknek van akcentus nelkuli szep brit kiejtesuk? Van erre referencia?
Az ilyen angolul "nagyon jol beszelo" fogja kioktatni szuletett angol beszelgetopartneret
arrol, hogy a Hamlet nem csak egy Shakespeare mu cime, hanem egy telepulesfajta is.
Tenyleg, ki tudja, mi ennek a szonak a helyes magyar forditasa? Tanya? Tanyacsoport?
Bar sokszor az angol sem tudja az altala olvasott szonak a helyes jelenteset. Ismerosom
felhaborodva mondta, miert tesznek az ujsagba olyan semmitmondo hirt, hogy valaki
bosszubol bement egy hazba backhoe - val. Ugy tudta, az egy hatizsak fajta:)

xylon 2013.01.25. 19:16:18

@zopilote: nyugati multiknal ua fizetest kapod mint a helyiek.

zopilote 2013.01.25. 19:24:59

@xylon:
Lehet, nem tudom. De az biztos, hogy jobban es teljes erobedobassal fog dolgozni,
nem ugy mint az oslakos. Es tulorara, hetvegi munkara is mindig kahato lesz.

Taxomükke (UK) 2013.01.25. 19:33:58

@hagyma: Nemet-spanyol-francia tolmacs.
Angol-olasz-holland szakfordito.
Latin-ogorog-szanszkrit szakos egyetemi oktato.

traktoroslány 2013.01.25. 19:48:47

@VíziLó: Ja ez ilyen egyetem volt? Gyakorlatilag nem jártál be és nem is tanultál, csak félévente 1-1 hónapot. Ez azért nincs minden egyetemen így. Az aki jár egy egyetemre, nem biztos, hogy azért nem tanul meg 5 nyelvet és dolgozik mellette, mert lusta. Amúgy ügyes vagy, én örülnék, ha azt a kettőt karban tudnám tartani amit régen megtanultam.

traktoroslány 2013.01.25. 19:55:36

@VíziLó: beszélni hogyan tanultál egyedül? Komolyan érdekelne a technika.

Taxomükke (UK) 2013.01.25. 20:03:06

@mariann49: A felszin felett futo szakaszon haladt eppen...

2013.01.25. 20:11:18

@zopilote: "Sokszor udvariassagbol is mondjak az "alig hallhato akcentus nelkuli szep kiejtest" :)"
Vagy csak orultek, hogy vegre egy angolul tudo jelentkezett. Ha tudnad, hany angolul nem tudo jelentkezik mindenhova...
Miert ne beszelhetne szepen angolul egy kis akcentussal csak azert mert otthon tanult? Meg mindig szebb egy k-europai akcentus, mint egy newfie

zopilote 2013.01.25. 20:29:46

@charlieharper:
Ez igaz!! A newfie akcentus kemeny, dolgoztam nehannyal! :) De nem csak a beszeduk,
az alkoholhoz valo viszonyuk es az egyszeruseguk is legendas! :) Nem ok nelkul vannak
a newfie viccek. ( newfie = newfoundland - i )

montroyal ( CAN qc) 2013.01.25. 20:36:11

@traktoroslány: vegi lehet ragni a konyvet a feladatokat es kipipalni egy nyelvet joheta masik de gondolom az iskolaban is igy van

2013.01.25. 20:43:34

@traktoroslány: Na igen, ez engem is érdekelne, partner nélkül eléggé "necces".

Eino81 2013.01.25. 21:28:25

@ablakkktalan: Valahogy elegem lett, hogy a többedik hozzászóló is azt állítja, hogy a környező országok nyelveiből meg az angolból jön össze 6 nyelv. Nem én vagyok a posztoló, de sok paramétere rám is illik, csak sajna már nem vagyok 25 (hanem 32 lassan). Az én nyelveim ezek (nem folyékonyan beszélem őket):

- közép és felső fok között valahol:
- angol
- finn

- alap és középfok között:
- német
- svéd

- elég sokat tudok, de még nem alapfok:
- cseh / szlovák (2 nyelvnek is veheném...)
- észt

(...és tanultam ezeken felül még jó pár nyelvet, de azt nem sorolom... voltunk páran az egyetemen, akik ilyen őrültek voltak, és 6-nél kevesebb nyelvbe bele se kezdtek...)

Az egyetlen valóban környékbeli a cseh és a szlovák, az is, mivel 2,5 éve nekem Magyarországról ide sikerült állást megpályáznom és meg is kapnom, magyar címmel és telefonszámmal, és a mai szemmel nézve egy veszettül jellegtelen és ronda, igazi tapasztalat nélküli önéletrajzzal. A nyelvtudás mellé egy valami kell nagyon még: önbizalom és pozitív kisugárzás. Én 2x próbálkoztam a cseheknél, az első nem jött össze annak idején, de nem is bánom.

pamut 2013.01.25. 21:39:48

@Öltönyösrabszolga:

szegénykém... milyen betegségben szenvedsz, hogy nem tudod megkülönböztetni a kérdést az állítástól? gyógyítható?

33621 2013.01.25. 22:56:23

@Eino81:
Kérem szerintem is többek nevében, hogy ezt írd le részletesebben is. Egy cikk keretében, kíváncsiak lennénk rá!

GepidaPampass 2013.01.26. 01:32:47

na hála az égnek bedugultatok...

DieNanny CH 2013.01.26. 08:07:45

@33621:
Én úgy emlékszem, ő már írt ide posztot. De lehet, tévedek.

DieNanny CH 2013.01.26. 09:08:42

@GepidaPampass:
Hát, jó sokáig kellett várnod...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.26. 13:31:45

@Eino81: de akkor Te nem 6 nyelven beszelsz, hanem vegulis nullan...
najo tarsalgasi fokon elboldogulsz kettovel
ketton elvagy, nem adnak el
ketton meg elmakogsz
ez nem = 6 nyelven beszelek
amugy nincs azzal gond, biztos van aki hat nyelven beszel, de szerintem boven 100 alatt az egesz orszagban
/ ha kivesszuk ugye a magyart es nem mondjuk pl. "beszelesnek, hogy aki tud lengyelul az megerti magat egy szlovakkal, mert az meg nem a nyelvtudas , a "beszeles"
/bar ugye kinek mi szamit beszelesnek/

Eino81 2013.01.26. 14:29:11

@hagyma: Ha így állunk hozzá, akkor kb. Ma Magyarországot pár ezernél több ember nem is "beszél", csak "elboldogul" egy idegen nyelven. Viszonyulás kérdése. Nekem nem csak papírom van ezek közül 3 nyelvből, de napi szinten használnom is kell, szóval nem passzív a tudásom. Szemben azzal az ismerősömmel, akinek azon a jogcímen van felsőfokúja, mert kéttannyelvűben végzett (de a tudása és a kiejtése pocsék volt). Amúgy én eddig úgy vettem észre külföldön, hogy az anyanyelvet is e beszélt nyelvek közé veszik az életrajzban (ami nekem elsőre fura volt). Van, aki kevés tudással se mer megszólalni egy adott nyelven, pedig a többiek jó néven veszik, ha az anyanyelvükön próbálkozol. Én így állok hozzá. :)

spangola 2013.01.26. 17:22:50

@bpetya75:
"Némi italozás után én is folyékonyan tudok beszélni négy európai nyelven. Sajnos csak a magyar az, amit érthetően, de a többit is folyékonyan ;-)"

:D Ez jó volt!

Ha én 6, de akár 3, sőt 2 nyelven is folyékonyan beszélnék, tuti nem vártam volna ennyit, nekiindultam volna a világnak egy pillanat alatt.

Fashionistas 2013.01.26. 17:37:19

NAGYON JÓ lett volna a esetleg konkrétum is esik hogy milyen állást milyen területen kapott az illető.....

techsup777 2013.01.26. 19:26:34

Én volnék a posztiró.

Elolvasva a kommenteket, szeretnék 2 fő kérdésre válaszolni.

Az munkakör, amire az ajánlatot kaptam, nem IT helpdesk, hanem technical support, ami egészen más és nem telefonkapkodást és ügyfélszolgálatot jelent (szerencsére, mert azt én nem tudnám hosszabb távon csinálni). A pozíció utazással is fog járni, s ezért kellenek hozzá az angolon kívül más nyelv ismerete is.

Az idegen nyelvek, melyeket ismerek: angol, német, olasz, francia, spanyol és portugál. Legmagasabb szinten áll az angol, az olasz, a francia és a spanyol. A portugál és a német valahol középfokon stagnál.

Egyébként nem származom gazdag családból, sőt épp ellenkezőleg.

Végezetül pedig azért tartott másfél évig a munkakeresés Londonban, mivel volt olyan, hogy hónapokig nem is keresgéltem semmit :) . Mondjuk úgy, hogy félévente ránéztem a lehetőségekre, s jelentkeztem. Nem siettem sehova.

Jó hétvégét mindenkinek!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.27. 00:55:54

"Azt sohasem tettem volna meg, hogy felmondok itthon, s kimegyek szerencse alapon, s majd ott találok. Szerintem ez a lehető legrosszabb megoldás, noha tudom, sokan ezt tették előttem. "

Biztonsagi jatekos vagy, mint sokan. Pedig sokszo r bejon, nekem is bejott. :)

A masik: a 6 nyelvert gratula.

a 3. : ez sokkal hihetobb tortenet, igen lehet otthonrol is talalni ide munkat, csak valahogy igy, ahogy neked is osszejott. Vagy ki kell jonni 1-1 hetre, es akkorra szervezni interjukat.Magyar szammal tenyleg nehez...

Szoval az irashoz nem tudok mit hozzateni, minden elismeresem.

-------------------------
Mas: vegre megvan a "tesonal" a szerzodes, nulla tapasztalattal is mar magasabb kezdojvel kezd, mint en anno ( tobb ev tapasztalattal, de rosszabb angollal) , a munka jonak tunik, megiscsak erdemes volt ra varni tobb honapot. Talan most mar egyenesbe jonnek a dolgok.

-------------------------

Amugy megint itthon, kedden reggel megyek vissza.
Ferihegyen nem mukodott amugy a bkv automata (ejfelkor jottem) , a buszsofornek adtam egy ezrest , azt modnta van egy 50-esem még? Talaltam nehezen, erre visszaad egy 500-ast. Nézem a jegyet, 550 lenne a buszsofornel a jegy? Kiderult nem, 450, csak "biztos elszamolta"....
Ferihegy vasurnal nagy orom, megy a lift ! Aha, csak az egyik oldalon. Masik oldalon lecigolom a borondot, probalnek jegyet venni, sem kartyaval , sem papirpenzzel nem lehet fizetni. Egyik el van tomitve, masik nem is mukodik. Oke boronddel at a tuloldalra , lift nelkul persze, jegy megvesz, visszacaplat.
Meg epp idoben 5 perc mulva jott is az egyorasi szemely Szolnok fele.
Raadasul desiro, szoval vegulis happy end. :)

Es mivel van mar kezikuplung a kocsinkban, apu is ki tudott jonni elem a vonathoz, a forgalom is kicsi volt:)

Sanyi9 2013.01.27. 01:23:25

@techsup777: Ez a nyelvtudas-kerdes meg mindig birizgatja a fantaziamat. Peldaul mennyi ido alatt tanultad meg ezeket a nyelveket (X honap/2-3 ev/tobb nyelvenkent, egymas utan, vagy parhuzamosan)? Ezek a neolatin nyelvek nem irto nehezek abbol a szempontbol, hogy a foneveknek (az angollal es a magyarral ellentetben) nemeik vannak?

2013.01.27. 12:03:23

@techsup777: kosz, hogy valaszoltal. A tech support (nalunk) kemeny technikai munka es szep IT ismeret kell hozza. Gondolom ez alkor nalad pipa.
Ehhez miert kell 6 nyelv? Londonban nem sok 6 europai nyelvet ismero van, aki mellete jo ITs is. Minden elismeresem. Remelem majd irsz ujra.

techsup777 2013.01.27. 12:07:08

@Sanyi9: 12 év kellett hozzá, úgy összeadva. Anno kezdtem az angollal, majd jött a német (ezek mind iskolai szinten). Azután következtek a latin nyelvek, melyeket könyvből kezdtem még 14 évesen. Mindig mindegyikből egy keveset, s nem keverve. 14 évesen még jobban fog az ember agya, ezért is maradtak meg az alapok.
Aztán volt szerencsém járni néhány országban, s ezzel együtt gyakorolhattam élesben a fenti nyelvek közül majdnem mindegyiket (kivéve a portugált).

Minden esetben a nyelvtannal kezdtem - kevés szót ismerve. Maradi módszer, mégis jó, ha az ember először megérti a nyelv gonolkodásrendszerét, s aztán arra épít rá. Igen valóban, a neolatin nyelvekben a főneveknek két neme van, de ezt könnyű megszokni (jóval könnyebb, mint a német der, die, das). A végződés elárulja sok esetben milyen nemű a főnév.
Idő kellett hozzá ez tény..de ha már tudsz 2 nyelvet, akkor a többinek könnyebb nekifutni, s könnyebb elsajátítani.

DieNanny CH 2013.01.27. 13:56:15

@tildy:):
Na, igen, ez is az egyik "ország szégyene"!
Kőbánya-Kispestnél, amin keresztül az ember a repülőtérre jár, és az esetek 90%-ában bőrönddel, NINCSEN mozgólépcső, vagy lift.
A másik hely: Nemzeközi Buszpályaudvar, Népliget - metróból nincsen lift, vagy mozgólépcső. Eddig mázlim volt, valaki mindig segített cígölni.
A BKV-s főnök 1 havi prémiumából kijönne egy lift ára.
Bécsben MINDEN metrómegállónál van vagy lift, vagy mozgólépcső...
Ja, a 3.-at el is felejtettem: Keleti Pu. Megjön a turista, de szerintem ahogy leszáll a vonatról, szerintem fordulna is vissza. Az épület meg ahogy kinéz!
Itt Svájcban a legolcsóbb megoldást választották: rámpa van minden állomáson. Húzni kell ugyan a bőröndöt, de nem fogyaszt áramot. Nekem ez Pesten is megfelelne!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.27. 16:00:34

@DieNanny: A rámpa sok esetben elég. Ferihegy Máv állomásnál azonban nincs rámpa , ha Szolnok felé menne valaki.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.01.27. 18:13:34

@tildy:): Ferihegy 2B-n az emeleten van posta, (ha jol tudom a check in-nél) én anno ott tudtam buszjegyet venni, igaz nappal volt. Ez mondjuk régen volt mär, ugy betäraztam, h még mindig van. De lehet, h az ujsägosoknäl is van. Vonatjegyet én online veszek, és mivel a Ferihegyi megälloban a program szerint nincs automata, ezért otthon kinyomtatom a jegyet. Ennek csak 1hätränya van, csak a megadott vonatra jo.

Stacey 2013.01.28. 19:14:04

Meg tudod adni a két recruiter cégnevét (esetleg privátban)? Én voltam kint, de őszintén megmondták, hogy 30 napos felmondási idővel felejtsem el az egészet, pedig anyanyelvi szinten beszélek, éltem már kint korábban is, és mindenki azt mondta az önéletrajzomra, hogy "impressive".

xylon 2013.01.28. 21:16:31

@Stacey: milyen szakma? A legtöbb ügynökség szakma specifikus, legegyszerubb ha a monster. co. uk-n meegnezed kik posztoljak a neked szolo allasokat. Szerintem marhasag hogy esélytelen lennel 30nap felmondassal, valsz headhunter akart lekoptatni.

Stacey 2013.01.28. 21:54:42

@xylon: HR, azonban mivel a fizetéseket is felteszik, titkárnőként erős vezetői fizetéseket (35k+) lehet keresni, ezért nem a szakma irányába mennék...

xylon 2013.01.28. 21:58:35

@Stacey: HR-es vagy es most titkarno szeretnel lenni? 35k+ az londoni atlagfizetes, nem tul eros de jol meg lehet belole elni.

az ilyen office assistant meg personal assistant munkaknak van temporary verzioja is. altalaban valami adminisztraciot kell vegezni egy szulesi szabadsagon levo no helyett fix ideig. Szerintem oda konnyebb bekerulni es ha mar itt vagy akkor lehet permanentet is talalni.

Stacey 2013.01.28. 23:20:07

@xylon: Köszi az infot. Igen, mert a HR-eshez kellene CIPD végzettség, ami 18 e GBP meg két év, anélkül a szakmában nem lehet elhelyezkedni, és még rosszabbul is fizet mint a PA vagy EA munka, illetve jobban bele lehet látni a stratégiai döntésekbe, ami tanulás miatt érdekes.

Korábban mikor kint dolgoztam ismeretségen keresztül hívtak ki, így volt fix helyem, és bár várnának vissza, de ugyanazt a fizetést tudnák adni, mint korábban (18k) ami azért nem a legideálisabb. Az újbóli kijutáshoz sajna pont ez az az 1 hét- 3 havi időszak amit anyagilag nem tudok megengedni...

montroyal ( CAN qc) 2013.01.29. 00:32:50

@techsup777: jo nektek hogy igy tudjatok minositeni : felsofok kozepfok , a ketto kozott .. es az is ha 5-10 evig nem eltek egy nyelvteruleten megis besoroljatok az ilyen olyan fokok koze ... mivel en nem jartam iskolaba , csak 2 evig osztrakokkal dolgoztam laktam, egyszeruen beszeltem elbodogultam nem kukaskodtam ... amikor quebecbe angol-francia teruletre erkeztem angolok kozott dolgoztam angolul vegeztem egyeves szakmait full time-ban azutan 14 evig franciaul beszeltunk otthon es a csaladban(angolul a munkahelyen) tehat ezen a ket nyelven beszelek ,ezt hasznalom nem tudom milyen fokon csak barkivel barmirol beszelek .... a nemetet nem is emlitem tobbet beszelt nyelveim koze...!!!

proprorporporpo 2013.03.25. 11:40:05

Leírod, hogy csomó lehetőséged volt azzal, hogy kinti címet adtál meg. Leírod, hogy itthon is normálisan kerestél. Mégis azt állítod, hogy nem érdemes munka nélkül útnak indulni? Nem tűnsz túl logikus embernek, vagy kicsit kiszínezted a sztoridat.

Ha félre tudsz tenni egy kis pénzt, akkor nem lenne egyszerűbb kimenni egy pár hónapra és kint munkakereséssel foglalkozni, hisz mint mondtad, kinti lakhellyel jöttek a megkeresések, tehát elég biztos, hogy piacképes tudásod van

Miért jobb 1,5 évig keresgélni itthonról, mint kimenni 1-2-3 hónapra és ott keresgélni intenzíven? Így valószínűleg, jóval rövidebb idő alatt sikerülhetett volna...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása