oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. január 13. 06:57,  Itt mindenki nyugodt 101 komment

2013. január 13. 06:57 Határátkelő

Itt mindenki nyugodt

Kanadába visz ma az utunk, főszereplőnk ana, aki a legutóbb elég rendesen kapott a kommentekben, úgyhogy most megírta azt is, miért volt jó Vancouverben élni. Ráadásul képeket is küldött, amiért külön köszönet.

cím_13.jpg

"Előző írásom elég negatívan festette le Kanadát, ezért gondoltam, hogy írok kicsit a pozitív élményekről is, mert azok is voltak rendesen. Azért hagytam ki legutóbb, mert gondoltam, a kedves olvasókat jobban érdeklik a nehézségek, amikkel meg kell birkózni odakint, mint egyebek.

Sokan írták, hogy "miért nem csináltam ezt, vagy miért nem csináltam azt, ahelyett, hogy hazajöttem". Megnyugtathatok mindenkit: csináltam.

Attól, hogy nem írtam le életem minden apró részletét, nem azt jelenti, hogy nem csináltam. Természetesen megtettem mindent, hogy talpon maradjak odakint, hiszen fél évet mégiscsak ott töltöttem, ami szerintem nem arról árulkodik, hogy hazarohantam az első probléma után.

Milyen az élet Vancouverben?

Az első dolog, ami szemet szúr, hogy rengeteg az ázsiai. Ők "könnyebben kapnak vízumot, és szívesen is látják őket". Ezt egy osztálytársam mondta a suliban, ahol ESL-t tanultam, és a diákok 80 százaléka ázsiai volt. Ezeknek a fele koreai.

Amúgy ezzel nincs is semmi gond, tapasztalataim szerint mindenki folyékonyan beszél angolul (boltokban, utcán, éttermekben), ezt csak azért találtam érdekesnek, mert Los Angelesben egyszer-kétszer tévedtem olyan környékre, ahol nem tudtam útbaigazítást kérni senkitől (mexikóiak és kínaiak), mert annyit sem értettek, hogy "elnézést".

vasút.jpg

A munkakeresés nem vészes. Én azt a módszert követtem, amit a suliban javasoltak nekem: nyomtass ki egy vagon önéletrajzot, és indulj el a főutcán, térj be minden vendéglőbe, és nyomd a kezükbe. Ezt találják nagyon szimpinek az étterem managerek is, úgyhogy végül is így kaptam munkát egy jó nevű étteremben (1 hónap keresés után), mint felszolgáló (tapasztalat nélkül).

Mivel nekem volt munkavállalási engedélyem, így 10 CAD lett az órabérem. De ismerősök mesélték, ha feketén találsz munkát, akkor 8 dollárt kapsz per óra, ami szerintem még mindig teljesen jó. Én csak 4 napot dolgoztam egy héten (szerettem volna többet is, de így osztott be a főnök), ráadásul délelőtti műszakban, ahol a borravaló sem túl jó.

Volt olyan nap, amikor összesen 2 vendég tért be ebédelni. Tehát így jött ki a fizum kb 1200 CAD (+200-400 tip/hó, az estis kollegák csináltak néha napi 200 dollárt is).

A költségek - albérlet

Igen. A legtöbb itthoni ismerősöm mindig azzal jön, hogy de odakint sokkal drágább az élet. Szerintem nem így van. Az egyetlen nagyobb költség az az albérlet.

A biztosításra 60 dollárt kell fizetni per hó. A rezsi röhejesen olcsó. Nem is igazán emlékszem. A víz ingyen volt. Az áram talán 10 dollár 3 hónapra. Talán a wifi volt a legdrágább, ami 20 dollár, de végül is megosztoztunk rajta a szomszéddal, úgyhogy az is csak 10-re jött ki. A fűtés meg benne volt a bérleti díjban.

Én 720 dollárt fizettem egy lakásért, aminek kiadhattam volna az egyik szobáját. Amúgy ez olcsónak mondható albérlet, mivel elég messze volt a belvárostól. Azt tudni kell, hogy Vancouverben a fő közlekedési eszköz a SkyTrain. Ha annak a megállója közelében találsz albérletet, akkor nincs olyan, hogy "messze".

Tömegközlekedés

Kb. 30 km-re laktam a munkahelyemtől, de fél óra alatt beértem, és ebből 10 perc séta volt a megállóig. Szóval a SkyTrain az gyors. A havi bérlet zónákra osztva: az 1-es zóna az a belváros és környéke: 90 dollár, a 2-es zóna 120 dollár (ebben laktam én), és a 3-as zóna: 170 dollár. De sok kombináció létezik, ha csak 1-es zónás bérleted van, de át kell ugranod a 3-as zónába, akkor van rá egy kiegészítő egyszeri jegy 1-2 dollár körül.

metró fare zone.jpg

A 'vonaljegy' 3-6 dollár (ez is zónás). De nagyon fontos, hogy valójában 90 percig érvényes. Ezt én nem tudtam, pár hét után hívta fel rá a figyelmemet valaki, akkor fogtam is a fejemet, hogy hány érvényes jegyet hajítottam én a kukába addig. Tehát egy jeggyel több járművet is használhat az ember, elmegy kávézni, aztán hazamegy, ha belefér 90 percbe, akkor az csak 1 jegy.

Nincs olyan, hogy bliccelés. A buszra elől kell felszállni, a jegyet, vagy a pénzt a sofőr melletti géppel kell érvényesíteni / befizetni. A buszra várakozók amúgy sorban állnak (nem tömött sor, kulturált, tiszteletben tartják a személyes tered). Nincs tolakodás, és az időseket, mozgáskorlátozottakat mindig előreengedik.

Sea bus_1.jpg

Szabadidő – sztárok és mozi

A városban rengeteg a film, tévésorozat-forgatás, ezért nem kevés híres emberke sétálgat a belvárosban (Gastownban), és tér be híresebb pub-okba. Voltunk egy páran, akiknek már a hobbija lett, hogy levadásszuk ezeket az emberkéket, és fényképet, autogramokat kérjünk tőlük.

Ha már sztárok és filmek: a mozi nem annyira szimpi. Nincs helyjegy, érkezési sorrendben oda ülsz, ahol találsz helyet. Így aztán egy komolyabb film előtt (például The Avengers - Bosszúállók) órákat kell állni a sorban, hogy jó helyed legyen. Persze aztán a hangzás és a látvány kárpótol.

Egyik alkalommal úgy jártunk, hogy elromlott a légkondi. Nem volt meleg amúgy, nekem csak az tűnt fel, hogy éppen nem fázom (amúgy elég fázós vagyok). Kifele menet a kezünkbe nyomtak egy papírt, "bármikor beváltható, óriás popcorn" és elnézést kértek a kellemetlenségért. Ekkor eszembe jutott, ahogy az egri moziban, kabátban üldögélve nézzük a filmeket télen, mert spórolás miatt nem kapcsolták be a fűtést - jót nevettem.

...és a természet

Rengeteg partja van a városnak, homokos is, és sziklás is. Lehet válogatni, mihez van kedved. Én – mivel kutyával voltam kint - általában a kutyás partokat szerettem, ebből is többféle van. Némelyik lélegzetelállítóan gyönyörű. Ha van kedved, hétvégén felülsz a buszra, és elmész egy öbölbe bográcsozni (és simán megközelíthető busszal, még a 3-as zónán belül mindegyik).

kutya a tengarparton.jpg

Rengeteg erdő, és park terül el a városhoz közel, vagy a város közepén (Stanley Park), amit még parknak hívnak, de nekem már egy dzsungel. :) A távolban hegyek magasodnak az ég felé, ehhez a látványhoz is hozzá lehet szokni, bár első 2 hónapban még nem tudtam levenni a szemem a havas hegycsúcsokról, miközben én még simán kabát nélkül sétálgattam a belvárosban).

Észak-Vancouverbe egy hajó visz át. (Lehet busszal is menni, de így gyorsabb), a SeaBus. Amit még mindig simán használhatsz a bérlettel (2-es zóna), és menetrend szerint 10 percenként indul. Mondjuk busszal se semmi: átmegy a Lions Gate hídon, ami őszintén szólva nekem sokkal nagyobb élmény volt, mint a híresebb Golden Gate.

Lions gate bridge.jpg

Bevásárlás

A nagybevásárlás általában a Walmartban zajlott (helyi Tesco). Lehet spórolni, szinte minden fele annyiba kerül, mint a kisebb, de könnyebben megközelíthető boltokban (SafeWay, MarketPlace stb.).

Illetve rengeteget jártam az 1 dolláros boltokba. Ezeket általában úgy hívják, hogy One Dollar, de szokták variálni kicsit. Lényeg, hogy 1-2 dollárért mindent megkapsz. Értem ezalatt a fogkefétől kezdve a törülközőn át, a mosószereken túl a kertitörpéket is.

3_3.jpg

Gasztronómia

Hát én nem vagyok nagy ínyenc, általában nem érdekel, mit tolok a fejembe, csak legyen valami, így nekem ezzel mázlim van, jöhet a mekis kaja is. Legtöbbször pizzát ettem, 1 szelet pizza 1,50 dollár. Ha nagyon éhes vagyok, dőzsölök, 2 szeletet is megeszek.

Amúgy ez nagyon érdekes, ha boltban veszel fagyasztott pizzát, vagy csak a hozzávalókat, sokkal drágábbra jössz ki, mint ha büfében veszed a készételt. És ez nem csak a pizzára igaz.

Az innivaló nagyon tetszett! Lehet kapni ilyen fagyasztott szörpöt, vagy nem tudom, minek nevezzem. Konzerv innivaló. Kicsi, könnyű hazavinni, fagyasztva van, tehát be lehet tenni mélyhűtőbe, eláll. Amúgy vizet engedsz rá (2 liter) és nagyon finom, bármilyen gyümölcs ízben. Ugyanaz a márka gyárt rendes dobozos üdítőt is, ha azt veszed meg (2 litereset), hazacipeled, észre fogod venni, hogy ugyanaz az íze.

Azért voltam rendes étteremben is. Egy hihetetlen gyönyörű kilátással rendelkező étteremben ettünk meg egy főételt, és egy kis fagyis desszertet, ami összesen kb. 20 dollárba került.

2_2.jpg

Amúgy az étteremben, ahol dolgoztam is igen olcsó volt minden. Ha leves-főétel-desszert kombót rendelsz ebédre, az tuti nem drágább 20 dollárnál. Persze ott volt a szálloda tetején lévő forgó étterem is, ahol egy kis előétel és egy közös desszert került bele vagy 60 dollárba. Ha ott rendesen vacsiztunk volna, biztos ott hagyunk 130-150 dollárt.

Mindent összevetve kellemes város, nem az a pörgős nagyváros. Csalóka a kép. Itt mindenki nyugodt. Beül a kávézóba, órákig elvan a laptopján. Gondolkoztam is rajta, hogy milyen jó lehet nyugdíjasnak lenni ebben a városban. Hát majd egyszer talán."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Kanada Vancouver

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr445014678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DieNanny CH 2013.01.13. 08:12:27

Tetszett az írás! Kanada tetszik már a Váratlan utazás óta, de sem angolul, sem franciául nem tudok. Hegyekért hosszútávon nem vagyok oda (tudom, akkor mit keresek Svájcban?!?! Hát pénzt...)
Amit nem értettem: kutyával voltál kint? Úgy érted, vitted a saját kutyádat? Őt nem kell karanténban tartani 6 hónapig?

DieNanny CH 2013.01.13. 08:19:55

Most elolvastam az előző írást is. Képzavarban vagyok...
Itt azt írod, 1 hónap után találtál étteremben munkát, ott azt, hogy 4 hónap után feladtad az álláskeresést, úgy döntöttél, mész LA-ba.
Oké, ma hajnalban kerültem ágyba egy kis ivászat után, gondolom bennem van a hiba, de valaki össze tudná foglalni a két írást egyszerre?
Megköszönném...

Ettől függetlenül Kanada a poszt alapján nagyon tetszik!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.01.13. 08:50:38

Az író védelmében mondom, reflektálva a tegnapi írásra is: mivel nem mindenki azonos mértékben van megáldva írói vénával nagyon nehéz rátalálni bizonyos esetekben a megfelelő szavakra, megfogalmazásra.
Mivel ez nem egy szépírói oldal, el kell fogadnunk ezt.
:)
Én most direkt nem olvastam az előzőt, bár dereng valami, ez az írás tetszett.
A képek is nagyon jók.
Régebben én is kacérkodtam Kanadával, de amikor egy felmérésben azt olvastam, (ha jól emlékszem Ottawáról), hogy lassan a hivatalos nyelv a kínai, elriadtam.
:)

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2013.01.13. 09:01:58

Üdv a bolygó túloldaláról és sok sikert!

Keppi · http://keppi.blog.hu/ 2013.01.13. 09:30:24

Fél év tényleg ennyi tapasztalatra elég, de nagyon jól összefoglalja, kellemes írás.

NIKI LAURA 2013.01.13. 09:33:07

Nos,Vancouver-ben szinte csak kinai van,és rohadt gazdagok...ugyanis Honkongiak menekültek,mikor Kina "átvette"őket.
Már ugyan Kanada rájött,ez nagy hiba volt,de családeggyesités cimszóval százezrek özönlöttek be.
Az időjárás:fűti-hűti az ocean,télen +5fok,de MINDIG ESIK,itt nem él meg az autómosó!Nincs koszos autó!
Nyáron +20,+25 max.
Sokkal jobb a klima BC fővárosában,Victoria-ban.
Volt egy román-magyar srác,"canadacruiser",de a blogja régóta halott,de azért érdemes -a régi cikkek miatt-megnézni.
A közlekedés -szerintem-szokásos káosz,pl Maple Ridge-ből a bejárás autóval(mert csak az van,public transport nuku)gáz,a 30km megtenni órák.Órák reggel-órák este,mindenki az autóban éli le az élete nagy részét.
Az ingatlan árak Nagyon MAGASAK,a sárgák felverték!!

Mindent-mindent MEGVESZNEK,kisebb deszka házak(amit egy magyar brigád pár nap alatt megcsinálna-funér-gipszkarton.-üveggyapot-zsindely-ből-több százezer dollár!

Egyébként a témában(Kanada)-igaz Torontóról-szóló cikk "Tom Bobb"olvtárstól származik,megtalálható a Toronto blogon.

2013.01.13. 09:59:51

Még mindig Kanada a szívem csücske. Az előző írásra nem emlékszem, ez viszont tetszett. Legközelebb tessék többet írni! :)

nigara 2013.01.13. 10:03:44

Ez jó kis poszt (az elsőt inkább nem kellett volna megírni :) )

A kutya dolog tényleg érdekes.
@DieNanny: Karantén ott szerintem nincs, de ha van is akkor azt szokta jelenteni, hogy sűrűn kell vinni vizsgálatra a kutyát, de otthon lehet.
A karantén egyébként is csak akkor játszik, ha az oltások + teszteredmények nincsenek. Magyarul, fél évvel a teszt után léphet be a kutya az országba minden következmény vagy további teendő nélkül.

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.13. 10:08:28

tudom, hogy még a madagaszkáros kérésemet se teljesítették,
de itt van egy újabb: Nova Scotiáról írhatna valaki,

tanato 2013.01.13. 10:16:45

@DieNanny: Ne hülyéskedj,Svájcban élsz és nem tudsz franciául?igyekezz!Amikor én 2005-ben francia-Svájcban nyaraltam a családommal, a háziakhoz akiknél laktunk,rendszeresen jártak német-Svájcból fiatalok hosszabb időre,direkt azért hogy tökéletesen elsajátítsák a francia nyelvet.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.13. 10:21:56

@tanato: Miert lenne hulyeseg?Svajc 4nyelvu orszag.A francia reszen szinte biztos h. senki sem beszel nemetul, a nemet oldalon meg franciaul.Vagy nagyon kevesen.Altalaban mindenhol beszelik a sajat nyelvuket, plusz angol.

pamut 2013.01.13. 10:26:06

A hegyek gyönyörűek, de a magas házak rondák mint a bűn.

Én is úgy tudom hogy Vancouvert elárasztják a kínaiak, főleg a honkongiak, ezért is hívják Vancouvert már jó ideje Honcouvernek. Állítólag Ausztráliában egyre jobban nő az ázsiaiak aránya, szerintem pár generáció és Ausztrália és Kanada is többségében ázsiai népességű lesz. Ami nem baj, ha maradna az európai gyökerű kultúra és nyelv, de ez nem biztos.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.13. 10:28:50

Errol a posztrol meg ez ju eszembe:

"Szegény emberek lánya volt, árva gyerek,
de bokor akart lenni,
melyet körülcsókolnak a nyári szelek."

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.01.13. 10:32:34

@tanato: Ő azt hiszem Schwyz kantonban él, az pedig német rész.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.13. 10:35:08

Volt egy francia kollegam, o beszelt nemetul, de olyan szornyu volt a kiejtese, hogy azt mondtuk neki folyton, "Matthieu, inkabb beszelj franiaul!"Hahah.

AnaKanada 2013.01.13. 10:36:32

@DieNanny: Nincs karantén Kanadában. Nagyon sok papírt kellett elintézni utazás előtt, és nem volt leányálom az utazás sem. De mivel hosszabb távra terveztem a kintlétet, mindenképp vinni akartam a kutyámat. (Nem is bántam meg). Több örömet okozott, mint amennyi gondot. Imádta az óceánt és a sok parkot.

tanato 2013.01.13. 10:39:16

@tilmir: Nyilván a német részen él,de már nagyon sok éve és azt gondoltam hogy bepróbálkozott már a francia nyelv tanulásával.Én ugyan tényleg csak egy nyuszifarkányit voltam Svájcban,de azért a német részen is ha franciául kérdeztem,igyekeztek válaszolni ugyanúgy.Ahol mi megszálltunk ott a háziak a két kamaszgyereküket direkt a német részre küldték tanulni,hogy ne legyen gond a nyelvvel.Apuka meg katonatiszt volt ő alapból a sereg miatt németül és olaszul beszélt az anyanyelvén kívül.

nigara 2013.01.13. 10:39:59

@AnaKanada: És a repülés hogy volt? Engem az aggaszt egyedül...

AnaKanada 2013.01.13. 10:40:35

@DieNanny: Az előzőben a saját szakmámban való elhelyezkedésről írok, azt adtam fel. Mert a DGC miatt kínai nagyfalba ütköztem. Pincérnői, takarítónői állás van dögivel, erre jó példa, hogy még engem is felvettek, akinek nem sok tapasztala volt. (mondhatni semmi). De nem akartam pincérnő lenni hosszútávon.

nigara 2013.01.13. 10:42:19

@tanato: na ezért igazán jó Svájc - a nyelvtanulás sehol sem ennyire adott.
Mondjuk a helyiek nem élnek vele eléggé szerintem.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2013.01.13. 10:44:10

Ez az irás már inkább emlékeztet arra a Kanadára amit én is ismertem. :-)

DieNanny CH 2013.01.13. 10:51:25

@tanato:
Itt Schwyz kantonban senki az ismeretségi körömben nem beszél franciául... Bőven elég nekem a svícerdüccs-öt megérteni, a hochdeutsch-ommal!

DieNanny CH 2013.01.13. 10:55:05

@tanato:
Igen, közben megválaszoltuk, de az elmúlt 11 évben Alsó-Ausztriában és Bécsben éltem, ott is jártam nyelviskolába, osztrák németet tudok. Svájcban csak 1 éve élek.

AnaKanada 2013.01.13. 10:59:51

@nigara: KLM-el mentem, éppen azért, mert ugy olvastam több helyen is, hogy jól bánnak a kutyákkal. Amszterdamban kellett átszállni (ott megsétáltatják a kutyát ÁLLÍTÓLAG, ami plussz pénzbe kerül, és nem választható, ez kötelező). A durva az volt, hogy láttuk is az ablakból, a kuytám ketrecét az amszterdami reptéren, és ott állt egyhelyben kint a hidegben legalább 3 órát 2 repcsi között, amig mi vártunk a repülöre.
Plussz mikor megérkeztünk Vancouver-be, akkor vettük észre, hogy kicserélték a ketrecét. (hu hosszu történet, bocs). De a lényeg, hogy hiába vettem egy méreg drága box-ot, ami direkt eu szabvány, repülöre, az nem volt jo nekik (állítólag) és lecserélték. Az uj box amit kaptunk törött volt, és 2szer akkora mint az enyém... na mind1...rengeteg bonyodalom. Végülis kifizettettem a KLM-el a különbözetet, úgyhogy így utólag nincs harag.
Amúgy a kutyusom jól viselte, nagyon boldog volt mikor megérkeztünk és először futkározott a fűben.

Namost...LA-ből mikor hazajöttünk az sokkal durvább volt. Onnan nem tudtam elintézni, hogy velem jöjjön a gépen, ezért egy direkt ezzel foglalkozó céget bíztam meg (hihetetlen pénzekért). És a BUD-tól nem messze lévő Kargo állomáson vártam rá. Alapból ott még nagyon sokat szivattak papírok kitöltésével MIUTÁN leszállt a kutya (kb 2 órát). Én meg alig vártam már hogy lássam végre. És miután kiengedtem a Box-ból, feltűnt hogy kába. Na ők benyugtatózták, aminek nem nagyon örültem, mert amugy jol viselte a repülést, erre igazán nem volt szükség.

Szoval ha kutyát szeretnél vinni, akkor azt javaslom hogy azzal a géppel, amivel repülsz (poggyászként), az árra most nem emlékszem, kb a fele volt az én repjegyemnek szoval olyan 100ezer Ft körül. A Box-ot jol válaszd meg (amcsi szabványt, ne eu-t, ha amcsiba mész). És akkor nem lehet gond.

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.13. 11:05:43

@AnaKanada: a kisméretű kutyát fel lehet vinni a fedélzetre, jól tudom, ugye?

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.13. 11:06:44

@AnaKanada: érdekes, mert az összes magyar kanadai oldalon az ellenkezőjét írják...

AnaKanada 2013.01.13. 11:13:39

@Babette_: Őszintén szólva nem tudom. Az én kutyám pont 1 kilóval kinőtte a "kisméretű" meghatározást, úgyhogy annak nem is olvastam utána, de úgy rémlik, hogy nem. Mivel a repülő út 8-9 óra még Amszterdamból is. Plussz én nem is akartam. Sztem az sokkal rosszabb a kutyának ha ott nyüszög a szék alatt, mint egy kényelmes box-ban ahol elnyújtózhat.
Minek az ellenkezőjét? :) Hát nézd, ez az én tapasztalatom, és nem is sok, hiszen csak 1-szer mentem oda-vissza, szóval nem vagyok expert. És ha azt nézzük, hogy a cég elkért kb 300ezer ft-ot hogy hazahozzák a kutyámat, ahhoz képest ugyanannyi kellemestlenséget kellett "átélnünk". És ismerem a kuytámat, láttam rajta, hogy neki szimpibb volt a KLM. XD (nem exakt tudomány, csak az én véleményem. Meg az övé...hehe)

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.13. 11:16:37

@AnaKanada: hát a kutyák nem egyformák. velem bármit kibír, de biztosan lelkibeteg lenne egy ismeretlen , zajos csomagtérben, pedig terrier...
amikor álmodozom kivándorlásról, mindig ő a szűk keresztmetszet..:(

nigara 2013.01.13. 11:18:43

@tilmir: nincs sok ismerősöm arrafelé, de ahogy tudom, nem tanulják meg ugyanolyan jól a másik országrész nyelvét. Pedig ugye mégiscsak egy ország, de egy "francia" nem fog tudni olyan könnyen boldogulni az ország másik felében, mint "otthon".
Legalábbis én azt láttam, de lehet hogy nem ez az általános.

nigara 2013.01.13. 11:23:46

@Babette_: na igen, nekem is ez a léc, amit meg kell ugrani.

@AnaKanada: de a boxot nekem kell biztosítani? mert akkor mire fizeti ki az ember azt a sok pénzt?...
Mondjuk azzal azért egyetértek, hogy minél nagyobb a box, annál jobb a kutyának.

tanato 2013.01.13. 11:26:12

@DieNanny: Ja az más,akkor abszolut a németre vagy beállítva.

AnaKanada 2013.01.13. 11:34:28

@nigara: A KLM-nél neked, igen. Én csak arról tudok nyilatkozni. Nem lehet "túl nagy" sem a méret, meg van határozva mekkora kutyának mekkora lehet. Én találtam egy jó videót anno a youtube-on, ahol elmagyarázták mekkora a túl nagy és a túl kicsi. (kutya ül, fölötte 5cm hely stb). És a Box-omat nem is azért cserélték ki, hanem mert műanyag volt az ajtaján a zár. Az fémből kell hogy legyen, ha amcsiba mész.
Amugymeg, ha nem zavar, hogy Amszterdamban kicserélik, akkor vegyél olyat amilyet akarsz, úgyis lecserélik :D
Amúgy Magyarországon van egy cég, ami kutyákat visz külföldre, ha az szimpatikusabb. Ők tudnak segíteni a papírokban is, mert tudják melyik országba mik a feltételek.

NIKI LAURA 2013.01.13. 11:35:18

@Babette_: más ez életével küzd,te meg azon rugózol,hogy retikülbe vidd-e a gépre a kedvencet.
Szánalmas.

nigara 2013.01.13. 11:39:15

@NIKI LAURA: te egy milyen gyökér vagy!
ki küzd az életéért?
és más problémája hogy függ össze az enyémmel?

nigara 2013.01.13. 11:42:05

@AnaKanada: köszi a sok infót. Nagyon nem akarnám ezt a macerát a kutyának (11 éves), de az infó sosem árt.
Amúgy is csak egy árva hajszálnyi esély van arra, hogy ezzel kellejen megküzdeni... :)

zopilote 2013.01.13. 12:05:12

@NIKI LAURA:
Kezdjuk azzal, hogy 2 Vancouver van: City of Vancouver (600 ezer lakos) es Metro Vancouver
hivatalos neven Greater Vancouver Regional District (2 millio 300 ezer lakos). A lakossag 47
% - a feher, a kinaiak aranyszama 30 %, es azok sem mind gazdagok. Van "rohadtul " gazdag is,
de olyan feherbol tobb van (de rohadtul szegenybol is). Csaladegyesites cimszoval egy masik
azsiai etnikumbol ozonlenek be szazezrek. Es nem pakisztaniak, hanem punjabiak. De ennek
tortenelmi okai vannak, es lassan 100 eve csinaljak. Ez hogy hiba vagy nem, lenyegtelen, ez van, Kanada nem tud mit csinalni.
"Az időjárás:fűti-hűti az ocean,télen +5fok,de MINDIG ESIK" Azer olyan is van, hogy nem e -
sik mindig :))) Es az esot nem kell lapatolni, mint a havat :) Van ott neha - 10C is. A legszor -
nyubb az, hogy hetekig nem lehet latni a Napot, ezert is van annyi depresszios. De MINDEN
zold, egesz evben, az orok tavasz varosa!!! Nyaron eleg gyakran van hetekig +30C. De leg -
kondit meg olyankor sem kell hasznalni, estenkent kellemesen lehul a levego + 20C korulire.
Tomegkozlekedes : Toronto utan a masodik legjobb szerintem Kanadaban. Es van vonat is
Missionbol Vancouverbe (1 ora), tehat Maple Ridge - bol is be lehet jutni vele, hiaba nem all
ott meg, de a Haneybe sok busz megy es gyakran Maple Ridgebol.
Az ingatlan arakat sem a sargak vertek fel, hanem a prime rate, ami evek ota 1 % es meg sok
mas tenyezo. Igaz, egy ideje a haz arak havonta 1 % - kal csokkenek.
"Mindent-mindent MEGVESZNEK,kisebb deszka házak(amit egy magyar brigád pár nap alatt megcsinálna-funér-gipszkarton.-üveggyapot-zsindely-ből-több százezer dollár!
Megneznem azt a magyar brigadot!!!!!! :))) Minimum 70 fosnek kellene lennie. Lattam pl otthon
az Arena plaza gipszkarton minoseget, majdnem elsirtam magam:( Egy kelet - indiai is kulonb
munkat csinal, pedig azok a legxarabb minosegrol hiresek.
25 evig eltem Vancouverben, kissebb nagyobb megszakitasokkal, 3 eve koltoztem el onnan.
A poszthoz majd kesobb szolok hozza, most megyek lefekudni, ideje mar, hajnal 4 ora van :)
Az egesztol fuggetlenul Vancouver a fekvesevel Eszak - Amerika egyik legszebb varosa, talan
San Fransisco vetekszik vele. (sajnos a szepsegbol nekem, prolinak nem lehet megelni) :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.01.13. 12:14:50

@nigara: Ez iskolázottságtól is függ. Itt a német részen kb. így néz ki: idegen nyelvet kell tanulni, általában az angolt tanulják a gyerekek már az általánosban. Erről elmondható, hogy egy gyenge középszinten még egy bolti eladó is nyomja. Aki viszont továbbtanul, annak kötelező a francia, abból vizsgázni is kell. Gimiben pedig lehet még plusz nyelvet is tanulni. Tehát aki érettségizik, az beszél franciául, angolul minimum. Persze a német mellett. Ha netán olasz részről származik, akkor olaszul is, de ez már szerencse kérdése. :)

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.13. 13:22:07

En is azt tapasztaltam, hogy nemetek, osztrakok, svajciak, hollandok nagy resze beszel angolul.Vajon, ha mondjuk Budapesten, vagy videken hanyan tudnanak valaszolni, ha valaki angolul erdeklodne?

tucano 2013.01.13. 13:22:15

@tilmir: statisztikailag a svájciak nem beszélik egymás nyelvét, a közös nyelv, bármilyen meglepő: az angol.
Igen komoly probléma is ez, rendeleti úton próbálják megoldani. Tudom te ott élsz, de a stat mást mutat!

Alice in Wonderland 888 2013.01.13. 13:26:52

@hogyne,persze,igazad van!: Így igaz.
Az átlag francia-svájciak és a franciák nem beszélik a németet, pedig a suliban tanulják/tanulhatják, de ugyanígy nem beszélik az olaszt sem.:) Max az angolt.
Gondolom, hasonló a német-svájci oldal, mert akikkel én találkoztam abszolút nem beszélték a franciát.
Fura, de ez van.
Kivételek persze akadnak, főleg azon családokból, ahol az első fokú prioritás a nyelvtanulás és mellette a továbbtanulás.
Itt így néz ki:
francia- ez ugye az anyanyelv, aztán választható: első helyen az angol, második spanyol, harmadik olasz és utána jön csak a német. Nekem úgy tűnik, hogy a franciák és a svájci-franciák annyira nincsenek oda a német nyelvért...valszeg a másik oldal is hasonlóan áll...

Alice in Wonderland 888 2013.01.13. 13:30:03

@tilmir: Itt már az általánosban is +2 nyelvet tanítanak, csak éppen senki sem tanulja rendesen. Kb 30 gyerekből 2 az, aki elsajátítja.
No, igen, ismerjük a híres francia önérzetet, ha franciáknál vagy, beszélj franciául, mert itt nem beszélni angol...:))))
Na, de ez sem igaz, az iskolázottabb vagy erősebb kereskedői vénával megáldottak beszélnek angolul, kicsit spanyolul, németül és kínaiul! is...:)No, meg ezerrel tanulják az oroszt, mert a síparadicsomok tele vannak idén oroszokkal...

Spacecake 2013.01.13. 13:32:35

jó poszt és gyönyörű hely, de 'karfiolként vegetálás' életmódban ezüstérmes kicsivel leszakadva Skandinávia után....turistaként egy hét helisízés után 2éjszaka pont elég is belőle egy életre.

33621 2013.01.13. 13:34:40

A nyelvtanuláshoz hozzászólva!
Egy Nagyváradi barátom azon kesergett régen hogy gyerekként miért nem Temesváron nőtt fel, mert ott jó esetben a magyar és a román mellett a németet és a szerbet is megtanulhatta volna gyerekként. Mint ahogyan volt is ilyen ismerőse aki így tanulta meg a nyelveket. A környezet meg persze a tanulni akarás sokat segít.

Alice in Wonderland 888 2013.01.13. 13:42:34

A posztírónak pedig gratula, ezt szívesen olvastam volna még...azt is, hogy mi történt vele azóta.
(Én is szeretnék eljutni Kanadába pár éven belül.)

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.13. 13:44:00

@NIKI LAURA: látod, van neked humorod, még ha szar is.

spangola 2013.01.13. 14:17:33

@DieNanny: Karantén Ausztráliában van, előtte még itthon az állattal féléves előkészítés (oltások, chip, attól függően, hogy milyen állat útlevél az állatnak).
De még Ausztráliában is csak 30 nap a karantén, ha jól emlékszem.

Sehol nincs a világon szerintem féléves karantén.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.13. 14:17:51

@Karinette: Igen, en is ezt tapasztalta, talan annyit meg hozzatennek, hogy a nemet-svajciak valamivel nyitottabbak, de abban max. egyetertek, hogy egymas nyelvet nem annyira beszelik, az angolt viszont majd mindenki.

micsoda? 2013.01.13. 15:50:40

Gondolom, hogy törvényhozóink csak- csak beleolvasnak a Határátkelőbe, mert kezdik észre venni, hogy "baj van, Babám" Lesz itt rezsicsökkentés, 13. havi nyugdíj meg minden. Úgy hogy maradok, pedig Kanadának még az éghajlata is jobb. Gratula a poszthoz.

Sanyi9 2013.01.13. 16:49:18

@33621: ez mondjuk inkabb csak a masodik vilaghaboruig igaz Temesvarra, azutan mar kevesbe letezett a kisebbsegi sokszinuseg (a nemetek meg a zsidok mar koltoztek el (akik tudtak), a varos lakossaga nott, mind inkabb csak a roman valt hasznalatossa).

Sanyi9 2013.01.13. 16:51:43

@Spacecake: Ha Kanada es Skandinavia nem szimpatikus szamodra, akkor melyik orszagok azzok, ahol nem csak "vegetal" az ember?

mirx 2013.01.13. 17:12:29

@Karinette: " Nekem úgy tűnik, hogy a franciák és a svájci-franciák annyira nincsenek oda a német nyelvért...valszeg a másik oldal is hasonlóan áll... "

itt zürichben tulajdonképpen "trendi" franciául beszélni. szerintem az emberek 20-25% próbál vagy tud vagy legalábbis szeretne. nem véletlen, hogy az adieu, merci stb teljesen elterjedt, igaz, ÁDÉ-nak ejtik, ami tök vicces (sokáig nem is értettem, mi a péket jelent ez).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.13. 17:24:00

ez az allatkerdes, ez erdekes dolog, nekem is volt kutyam, tudom mit jelent, de ha meg elt volna tuti nem hozom ki
ujra kezdeni egy eletet / legalabbis maskeppen folytatni/ es rogton kotottseget a nyakadba venni tartan, hat NEM megy
az anyagi oldalarol nem besszelek
lehet szivtelen szemetnek tartan, de igy gondolom
ha nem tudok megvalni a macskamtol-kutyamtol, akkor nem megyek sehova
vagy a minimum, hogy addig otthon hagyom, amig ugye nincs melom, normalis lakasom
hat en igy gondolom

DieNanny CH 2013.01.13. 17:45:26

@hagyma:
Arról nem is beszélve, hogy ezzel még szűkíted is a bérelhető lakások számát. Sok lakás/háztulajdonos ugyanis nem tűr meg háziállatot...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.01.13. 17:50:32

A sok azsiai az egesz nyugati parton jellemzo, LA-ben es kornyeken is rengeteg van :) En koreai diakoknak tanitok angolt (szerencsere ebben a szemeszterben van par vietnami is, hogy legyen egy kis multikulti feeling:)) Meg ok maguk is mondjak, hogy muszaj kicsit kijjebb koltozniuk, ha gyakorolni akarjak az angolt, mert ott ahol most vannak (Koreatown - nana, hogy sok a koreai:), nem fog az angoljuk fejlodni:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.13. 18:14:08

@DieNanny: de nagyon is hogy igen, igy van
en neki sem mertem volna vagni allattal,, de mondjuk nekem akkor meg volt
valahol megertem
en is ismerek akinek a legfontosabb volt, hogy hozza a macskajat
hat nekem a sajat eletem fontosabb
neha kell nehez donteseket hozni
/konnyen beszelek, nekem nem kellett allatugyben legalabbis/

Spacecake 2013.01.13. 18:21:23

@Sanyi9: nem arról van szó h nem szimpatikusak,csak nem kicsit ingerszegények...persze az életszinvonallal nincs baj,de az anyagi jólét az életnek csak egy szelete-ha nyilván fontos is,ill. kinek mennyire.
Kérdésedre a legeklatánsabb példám Magyarország-nyilván ezzel nem leszek nagyon népszerű,de vannak még izgalmas és élhető helyek Közel-Keleten,Dél-Amerikában és Afrikában is,ahol lehet még vmit alkotni,létrehozni,és nem csak beleülni...

zopilote 2013.01.13. 18:21:58

"A buszra várakozók amúgy sorban állnak (nem tömött sor, kulturált, tiszteletben tartják a személyes tered)."
Sorban allokat buszra varakozni nem nagyon lattam, marmint ugy, ahogy pl. az Toronto -
ban megszokott. Es tolakodni is szoktak, kulonosen a kinai negyedben es iskolak kornye -
ken. A buszsoforok nagy resze joindulatu, par cent hianya vagy a 90 perc nehany perccel
valo tullepese eseten is fel engedi szallni az embert. Sokszor idegenek nyomnak az em -
ber kezebe jegyet, amin meg van 15 - 30 perc utazasi lehetoseg, bar ezt szigoruan bunte -
tik.
Az utak tulzsufoltak, es jo indulattal sem lehet mondani, hogy a vancouveriek tobbsege
tud vezetni. Hallottam - igy nem biztos, hogy igaz - az azsiaiaknak "csolatasuk" van, tehat
nem ugy latnak, mint pl. az europaiak. Plusz mit var az ember egy olyan vezetotol, aki e -
lotte egy evvel vizibivalyt vagy riksat hajtott :)) Ha nagyritkan leesik 5 cm ho, az egesz
varos meg van halva, az utakra csak a legbatrabbak mereszkednek ki kocsival.
Bevasarlas, kajalas: mindenki megtalalja a zsebehez es igenyeihez megfelelo uzleteket,
ettermeket. Magyar tolteni valo paprikat juliustol oktoberig nagyon sok helyen lehet kap -
ni. Finom magyar kenyeret, kiflit, fonott kalacsot, turos batyut a magyar peknel mindig le-
het kapni, igaz, eleg dragan. Fustolt szalonna, kolbasz, hentesaru szinten kaphato az egy
sarokra levo szerb deliben, ami sokszor finomabb es olcsobb, mint Magyarorszagon.
Nyugdijaskent inkabb Vancouver Szigeten vagy az Okanagen volgyben elnek a kanadaiak
Termeszetesen a tehetosebbek, a szegenyebbek huznak le Mexikoba:)) Bar az Okanagen-
ben is tud meleg lenni, sokszor van, hogy ejfelkor +42C fokot mutat a homero, termesze -
tesen nyaron. A csorgokigyo, skorpio is mindennapos dolog ott. Mindossze 200 - 250
km-re Vancouvertol! Meg annyit, hogy Kanada legliberalisabb varosa Vancouver, a ken -
derkedveloktol az egynemueket kedvelokig mindenki szabadon gyakorolhatja vagyait:))
Elnezest a hosszura sikeredett hozzaszolasert, ennyivel minimum tartozom annak a va -rosnak.

zopilote 2013.01.13. 18:45:11

@Spacecake:
Tavaly Mexikobol jovet megalltam Vancouverben, felvenni a fizetesemet. Egy napig a -
kartam csak maradni, egy het lett belole, koszonhetoen a rendkivul jo idonek. Setalgat - tam, nezelodtem a varosban jo turistahoz illoen. Sok csaladi haz, toronyhaz, uzlet mellett
elmenve jolesoen jutott eszembe, hogy az en munkam is benne van, az az lehet itt is ma -
maradandot alkotni, meg ha az csak annyibol is all, hogy a falak tukorsimak, karcolastol
mentesek. A tevedesek elkerulese vegett nem egyszeru munka az sem, turelem, szaktudas
es ki merem jelenteni, "muveszi" hajlam is szuksegeltetik hozza. Az sem mellekes, hogy
jol meg is fizetik ill fizettek:)

zopilote 2013.01.13. 18:57:08

@zopilote:
Es mi az, ha nem alkotas, ha az ember a Kanadaban, USA - ban, Mexikoban uzemelo ba -
nyak, olaj - es gazmezok felfedezesehez meg ha nagyon kis reszben is, de hozzajarult, iz -
zadsaggal, fagyoskodassal, szaktudassal, lemondassal, az az a munkajaval. Az mar mas
dolog, hogy ez a kornyezet szennyezesevel is jart, ami nem igazan tolt el buszkeseggel.

montroyal ( CAN qc) 2013.01.13. 20:20:31

@NIKI LAURA: családeggyesités cimszóval százezrek özönlöttek
kis kiegeszites talan ez miatt is fel van fuggesztve a szulok nagyszulok parainage csak vizummal johetnek most es biztositast kell venni egy evre es evenkent megujitani az egeszet szigoru feltetelek mellett .... termeszetesen feleseg gyerek testver lehet sponzoralva..

montroyal ( CAN qc) 2013.01.13. 20:37:45

@DieNanny: a kuyaval kapcsolatban nem tudok semmit de feleseget azt most importaltam de ot nem kellet karanténba tartani... de az emigracio elég maceras es hosszu..

montroyal ( CAN qc) 2013.01.13. 21:10:59

@hagyma: Mo-rol !! leadtuk a menekult kerelmet .. termeszetesen a cigany aradat miatt megvaltoztatott emigracios torveny miatt ez nem valoszinu hogy megy, ezert osszehazasodtunk .. ez sem lesz egyszeru mert nem szeretnenk ha haza kuldik es Mo-on kell megvarni a papirokat hogy visszajojjon ami 1 ev is lehet...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.13. 21:16:39

@montroyal: hat te tudod:)
Canadaban ilyen gyenge a felhozatal?
mondjuk nekem is 4 ev volt mire minden papir a helyere kerult, de addig hagytak itt melozni nyugodtan

nyuszigonosz 2013.01.13. 21:21:08

@NIKI LAURA: Azé má no!
Humorod ide vagy amoda: szerintem egy fontos információ a háziállatok költeztetésének részleteit is tudni.
Nem ez a szánalmas.

A szánalmas az lenne, ha az ember határátkel, de a négylábú családtagot elfelejtené.

nyuszigonosz 2013.01.13. 21:22:50

Ja, hogy a poszthoz is írjak: Ez jó, anaKanada!
A legjobb kép a boldog fehér kutyusé az óceán partján!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.13. 21:57:51

@nyuszigonosz: ja, cask egy fel evre tok foloslegesen, majd fel million forintert utaztgattatta
fel evet kibirtak volna egymas nelkul
na mindegy
ez nem csesztetes
cask elso az eletem, masodik a kutya

nyuszigonosz 2013.01.13. 22:06:42

@hagyma: Fél évre tök fölösleges, ebben igazad van!
Söt, ilyen messzire.

Nem, én úgy értettem: ha valaki máshol szeretne letelepedni, mármint örökre.
( Ha jól értettem, a poszt írója is ugye úgy tervezte-képzelte, másképp lett. Kutyus világot látott, majd szintén hazatért. )

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.13. 22:17:28

@nyuszigonosz: hat ezt mondtam, kicsit varni kellett volna vele, mig kiderul OK-e minden
de utolag konnyu okosnak lenni
en tuti nem vittem volna rogton a bizonytalanba
ennyi
O vitte

Göröglány 2013.01.13. 22:32:08

Ana jó post, szép képek, jó emlékeid is lehetnek bőven, úgy veszem ki az írásból. Nem téptek szét a kommentelők, ez már elég bizonyság arra, hogy nagyon jól megírtad :) A kutyusod pofika:)

montroyal ( CAN qc) 2013.01.13. 23:15:37

@hagyma: tenyleg nehez a canadaiakkal az voltam parral volt hogy 14 evig .de oregedve egyet es egyforman gondolkozni talan megprobalom hazai kiadassal, egyebkent jol vagyunk es a hazassag tenyleg a papirok miatt kell es akkor holtodiglan-holtomiglan vagy legalabbis par evig ... o a 4. felesegem , ha menekultkent elfogadtak volna jobb megoldas lenne de igy se rossz...

zopilote 2013.01.14. 00:07:07

@montroyal:
"cigany aradat miatt megvaltoztatott emigracios torveny"
1994 - tol megszunt a vizumkenyszer magyar utlevellel rendelkezo allampolgarok reszere Kanadaba. Ezt ki is hasznaltak sokan, ciganyok, magyarok, hogy igy konnyen bejussanak
es menekult statuszt szerezzenek. A bevandorlasi hatosagok nem tudtak mit kezdeni ve -
luk, ugyanis itt a "gipsy" a szabad, fuggetlen elet szimboluma, ezert konnyen megadtak a
menekult papirokat. Volt olyan, hogy sok ciganyt azert utasitottak el, mert indiaiaknak
neztek oket, azt gondoltak, hogy hazudnak, a magyar papirokat csalas utjan szereztek be.
Igy ertheto, hogy a ciganykent lejelentkezok kozul a szintiszta magyarok reszesultek e -
lonyben:)) Sok ilyen embert ismertem, es amikor Kolomparnak szolitottam oket, veressel
fenyegettek meg:))) Es van egy kevesbe ismert ok is a bevandorlas megszigoritasanal: az
ezredfordulo korul mukodott egy jol szervezett nemzetkozi banda, akik 10 ezer dollar be-
fiztese es par igazolvany fenykep leadasa utan hivatalos magyar utlevelet, hivatalos be -
vandorlasi papirokat, jogositvanyt, bank accountot, credit kartyat adtak. Nem csak ma-
gyarok, tosgyokeres kanadaiak is kihasznaltak ezt a lehetoseget, pl olyanok, akinek el-
vettek a jogositvanyat ittas vezetes miatt vagy uj identitas megszerzeseert. Sok hulye le -
bukott, mert atment az USA -ba az uj papirokkal, de a regit megtalaltak pl. a kesztyutar-
toban:) Erre nagyon beragtak a kanadaiak es az amerikaiak a magyarokra, itt az eredme-
nye. Egy jo haveromat is emiatt deportaltak 27 ev kanadai elet, kanadai feleseg, 2 Kana-
daban szuletett gyerek ellenere:(
PS: felolem johetnenenek a romak ezrevel, ok azok, akiktol nem felek, hogy elveszik a
munkamat:) Bar volt kellemetlensegem is miattuk, miutan meghallottak, hogy magyarul
beszelgetek egy haverommal, beszoltak, hogy - Je, te is magyar vagy tezsvir! Ezt azert
nem kellett volna:)))

zopilote 2013.01.14. 00:20:30

@montroyal:
Voltak idok, hogy egy kanadaival kotott nevhazassagert min. 20 ezer dollart lehetett
kerni:) Ki is hasznaltak sokan. Nekem pl millo dollarert sem kellene meg egyszer no az
eletembe, meg ha csak papiron, akkor sem:))

montroyal ( CAN qc) 2013.01.14. 00:26:13

@zopilote: juniusi az uj torveny dec kozepetol van eletbe lepve ugye mindenkire vonatkozik( meg a mexicoiakra is ) es tobb cikk jelent meg elotte hogy mennyibe kerulnek ezek a roma al menekultek a segiiiily meg mas egeszsegugyi szoc ellatas es a bunozes megemelkedesevel jar ..ahonnan valami penzt segitseget lehetet lehuzni magyar tolmacsot foglalkoztattak 2 muszakba, a roma lakta teruleteken az uzletekbe megjelentek a biztonsagi orok az ajtoba etc.. a legnagyobb hatas az volt hogy tobb ezren sajat maguktol visszamentek Mo-ra bizonyitvan nem is lehet semmi baj ha inkabb visszaternek . ja itt nem megy ocsem cameram van elado... mindenki be tud menni a boltba es megveheti (toltovel egyutt) bar valaki mondta hogy a segelykero hivatal(ujjonnan erkezoknek) meg tele van romakkal ...

montroyal ( CAN qc) 2013.01.14. 00:33:08

@zopilote: igen de 3 evig sponzorolni kell es az kellemetlen meglepetes lehet a penztarcanak ha szetvaltok es segely ker a masik fel.. 20000$ az jogos de az is uj torveny minimum 2 evig egyutt kell elni az allando resident megkapasa utan amire kb 1 evet kell varni .. visszavonhatjak a resident kartyat es hazafele ..szoval szigoritanak ebben is a kamu hazassagok miatt..

zopilote 2013.01.14. 01:50:56

@montroyal:
Tudom, hogy megszigoritottak a menekultkerdest, nem is ertem, miert ezt az utat akarjak
jarni meg sokan. Legalisan sokkal konnyebb bejutni Kanadaba. Az egyik a hivatalos be-
vandorlas, igaz, ehhez kernek letetbe 10 ezer dollart es altalaban 1 evig is elhuzodhat az
ugy intezese. A masik a vendegmunkas dolog, amiben jan.01 -tol meg nagyobb kony-
nyiteseket adtak, es szukseg is van szakmunkasokra, itt is mindenki IT- s akar lenni :))
Ezt is sokan kihasznaljak: tavaly dolgoztam egy hatalmas epuleten, tele volt lengyel ven -
degmunkasokkal, akik panaszkodtak, hogy a lengyel szarmazasu tulaj 2000 dollar fej-
penz leperkazasa utan alkalmazza oket, plusz fizeteskor is atveri csorikaimat. Bar csi -
naltak ezt Torontoban is egyes magyar vallakozok regebben.
Most olvastam, hogy lebukott egy embercsempesz banda, aki Mexikon es az USA -n
at csempeszte a romakat Magyarorszagrol es Romaniabol, azert vannak meg mindig tele
ciganyokkal a bevandorlasi irodak.
A hazastarsat regen is kellett 3 evig sposoralni. Az hogy elvalnak, akkor is benne volt a pak-
liban. De azt is meg lehetett jatszani, ahogy hallottam es ebben a tozsgyokeres kanadaiak
voltak a furfangosabbak, nem a magyarok, akik kozul sokan es sokat szivtak emiatt anyagilag
Volt olyan sponsoralt magyar "menyecske" aki a erkezese napjan megcsalta jovendobelijet,
majd ra 2 honapra egy harmadik jobarat agyaban landolt akivel azota is szepen elnek:))))
"Szall a madar agrol agra, szall a kislany agyrol agyra" :))))

Fruka1 2013.01.14. 01:51:40

Nem kötekedés, csak kérdezem a posztírótól és a "kanadás" magyaroktól.
Kb. 1200 dolcsi csorog be a posztírónak, ebből "csak" 720 az albérlet.
Namost, a többi mire elég ott? De tényleg, nem baromira kevés a megmaradó összeg? (étkezés, közlekedés, satöbbi)

Egyébként sok sikert , és jó lenne tudni mi lett LA-ben ?

zopilote 2013.01.14. 02:20:07

@zopilote:
A 90-es evek elejen jo haverom volt Vancouverben egy au - pairkent erkezett "urilany", aki
hamar megunta a neki derogalo melot, meghulyitett egy magyar sracot, aki elvette felesegul,
akitol par honap utan lelepett. Engem szerencsere csak penzzel vett le, de egy masik srac el -
valt miatta, harmadik tragikusabban vegezte, ongyilkos lett :((((( A lany azota elvegezte az egyetemet es butor tervezo valahol Kanadaban. Sikersztory! De hogy kozben hany ferfit va-
gott at, az lenyegtelen. Amugy meg is erdemlik a hulye hapsik:))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.14. 02:48:05

@Fruka1: 1600 az borravaloval egyutt / tips- jatt/
canadaban nem tudom hogy van de itt pl 1600 dollarban kenyelmesen megelszy 6-700 dollaros apartmannal
jo, felre nem teszel, de elvagy
tv -energia- biztosita 300
napi 20 dollarbol meg megevszed ami kell siman

tanato 2013.01.14. 07:17:38

@zopilote: Köszi a megerősítést Pilóta!Már írtam én is ide régebben hogy környékbeli Kanadában ápolónőként dolgozó ismerőseim mesélték hogy a "cigány" menekültek jó része színmagyar gazdasági bevándorló,akik befestették feketére a hajukat,szoláriumoztak éjjel nappal,megtanultak 40-50 cigány mondatot és kifejezést az itthoni lovári cigányoktól és előadták a tengerentúlon hogy mennyire ütik,verik Magyarországon a romákat.El se hittem,de hogy most már te is írod így hihetőbb.

Ugyandehogy (törölt) 2013.01.14. 08:13:24

@hagyma: az életem része a kutya
de értelek, a másik kettő nincs annyira a szívemhez nőve. de a Lola, na őt nem hagynám itthon semmi pénzért, és nem tenném se csomagtérbe, se karanténba.

pont ahogy a gyerekemet sem.

AnaKanada 2013.01.14. 09:08:33

@Fruka1: 1200 csak a fizu volt, ahhoz még hozzájött a borravalo. Én 200-bol kijöttem, mármint ami a kaját, közlekedést illeti. De én elég spórolós vagyok :)

AnaKanada 2013.01.14. 09:12:12

@hagyma: Nem fél évre terveztem, alapból 1 év volt a vízum, és reméltem, hogy ezt még lehet majd hosszabbítani. Az más kérdés, hogy közben meggondoltam magam. Anno, jópár évvel ezelőtt kimentem LA-be kutya nélkül 3 honapra szétnézni, mert ugy gondolkoztam ahogy te. De az a 3 honap elég volt ahhoz, hogy azt mondjam, többet kutya nélkül sehova. Még 2 hétre se :)
Amugy, mint írtam, nem okozott több problémát, mint örömöt. Össz vissza a repülés volt macerás, dehát az csak 1 nap. Az meg hogy a lakás keresés korlátozva lett ezáltal. Hát kinek nem? Valaki erkélyes lakást keres, valaki óceánra nézőt, valaki 1 szobásat, bútorozott, bútor nélkül. Nekem csak hozzájött még egy tétel: kutya.
Amugy a ház ajtajára ki volt írva hogy NO PETS. Ehhez képest az én kutyámon kívül még vagy 3 élt abban a házban :)

nigara 2013.01.14. 09:22:36

@AnaKanada: "De az a 3 honap elég volt ahhoz, hogy azt mondjam, többet kutya nélkül sehova. "
Én is így voltam. Teljesen másképp éreztem magam, mint egyedül.
Másrészt ugye van az a szó, hogy felelősség.
A hobóknak biztos csak egy kolonc a kutyájuk, akinek viszont a gazda jelenti a létezést...

Qué-Béka 2013.01.14. 19:20:52

Én is importált feleség vagyok :-) Úgy látszik a magyar férfiak szeretik a 'hazait' :-DD

montroyal ( CAN qc) 2013.01.14. 21:49:19

@zopilote: igen hianyszakmakban ki lehet jonni es 3 ev mulva megkerni a letelepedest v. direkt kitelepedni az un pontozasi rendszerben www.cic.gc.ca/ itt megtalaltok mindent es a feleseg kerdesnel(parrainage epoux) ez elso oldalon a bekeretezett figyelmeztetest a kotelezo 2 evet a redidens kartya megszerzese utan v visszavonjak es deport a kamu hazassagoknal ... nehezebb a holgy dolga mert ha otthagy sem segely sem papirokat nem kap hiszen nem vagytok egyutt ez a lenyege a kamuzasoknal es a segelyt sem vonjak le az elhagyott ferj fizetesebol mint regen na ezt nem neked irom hanem inkabb infokent aki erre utazik.. kulomben a hireket en is nezem mindennap es megerosithetem amiket irsz 22 eve vagyok Montrealba.. sponzoralas feleseg elettars 3 ev gyerek testver 10 ev ,szulok nagyszulok felfuggesztve..

montroyal ( CAN qc) 2013.01.14. 21:55:39

@tanato: tobb szinmagyar ismerosom csinalta es meg is kaptak a letelepedest .. semmi felhaboritot nem talalok benne hiszen abba a bizonyos PIF ben mindenki hazudik az uldozest illetoen.. es aki kitudta okosan hasznalni miert ne .. nem ok miatt van a szigoritas akik becsuletesen letelepedtek es dolgoznak...

montroyal ( CAN qc) 2013.01.14. 22:00:32

@Qué-Béka: errol tudnek irni elotte probaltam a helyi termekeket is de 50 en tul mar az egyutt oregedesre jobb (talan) egy hazai..

tanato 2013.01.14. 22:32:52

@montroyal: Hiába ravasz egy nemzet vagyunk,mindig megtaláljuk a kiskaput.de tényleg,legalább ők nem rontják a renoménkat,mint a tősgyökeres magyarországi romák.

Molnár Károly 2013.01.15. 10:00:49

Kedves Ana! Szeretnék Neked egy e-mailt küldeni, ehhez szükségem lenne a címre, melyet a molnar_karoly@digikabel.hu -ra küldhetsz ha úgy döntesz. Köszönöm és Üdvözlettel: Molnár Károly

svájcinéger 2013.01.15. 21:45:38

@AnaKanada: Egy eves volt a vizumod? Milyen vizumod volt?

jewel79bp 2013.01.16. 10:10:45

@AnaKanada: én is kutyával élek külföldön, teljesen megértelek. Mi Európában vagyunk, de már nagyon sok országban voltunk közösen. Nem tudnám elképzelni, hogy otthon hagyjam. Amúgy nekem a kutya segítette a beilleszkedést, a helyi kutyások, akikkel együtt sétáltattuk a kutyákat lettek az első helyi barátaink.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.01.18. 02:30:11

@mirx: Nem trendi franciäul beszélni, hanem a sväjci németben rengeteg francia jövevényszo van. Igy, ha csak hochdeutsch-ot beszélsz eléggé meg vagy löve az elején. Nekem pl fingom nem volt rola, h mi a fax lehet az a jupe, föleg h formanyomtatvänyon volt. Aztän lättam kirakatot is, és kizäräsos alapon räjöttem.:-)

AnaKanada 2013.01.22. 16:42:34

@svájcinéger: Igen, 6 honap tanulas, 6 honap munka. De a tanulast abbahagytam hamarabb, es dolgozni is elkezdtem hamarabb. Vegul el is koltoztem hamarabb.

TravelER 2013.04.10. 12:30:04

@zopilote Most készülök Vancouverbe pár hónap múlva, mint permanent resident. Olvastam az egyik commentedben, hogy van valahol magyar pék és szerb deli. Merre találhatom ezeket a helyeket. Alkalom adtán majd ellátogatnék arra :).
Esetleg tudsz jó tanácsot adni, hogy érdemes munkát keresni. Hol érdemes munkát keresni, pl fajvadász cégeken keresztül, vagy inkább más úton? A gazdasági szférában szeretnék elhelyezkedni, de nem a bankszektorban. E mellett még érdekel az "öko" green energy; építkezés; hulladék gazdálkodás és az ezzel kapcsolatos területek is.
Előre is köszönöm.
U. I. Csak úgy mellékesen, Mexico melyik részén nyaraltál?

TravelER 2013.04.10. 12:32:14

@zopilote: Most készülök Vancouverbe pár hónap múlva, mint permanent resident. Olvastam az egyik commentedben, hogy van valahol magyar pék és szerb deli. Merre találhatom ezeket a helyeket. Alkalom adtán majd ellátogatnék arra :).
Esetleg tudsz jó tanácsot adni, hogy érdemes munkát keresni. Hol érdemes munkát keresni, pl fajvadász cégeken keresztül, vagy inkább más úton? A gazdasági szférában szeretnék elhelyezkedni, de nem a bankszektorban. E mellett még érdekel az "öko" green energy; építkezés; hulladék gazdálkodás és az ezzel kapcsolatos területek is.
Előre is köszönöm.
U. I. Csak úgy mellékesen, Mexico melyik részén nyaraltál?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása