oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. október 18. 06:53,  Merni kell tisztán látni 206 komment

2012. október 18. 06:53 Határátkelő

Merni kell tisztán látni

Régen jártunk már Londonban :), szóval éppen itt az ideje, hogy ismét a szigetország felé vegyük az irányt. Linda egy szerelmet követve ment a brit fővárosba, a kint élet élménye még egészen friss, ám az odavezető út nem volt egyszerű.

pizzeria konyha.jpg

„Sajnos volt több mint egy évem Magyarországon, amikor munka nélkül voltam, nem részletezem - ez még a régi, „jobb" rendszer volt egy munkanélkülinek, de mégis leamortizáló. Na, akkor esett meg az, hogy már majdnem külföldre indultam bánatomban, hiszen a két szép szememért még nekem sem adtak kenyeret a boltban. Akkor zártunk le közösen az előző párommal egy 7 éves kapcsolatot, mehetnékem volt, de ez a lépés még akkor elmaradt.

Hosszas keresgélés, és már a „mindegy csak munka legyen végre" (értem itt ez alatt, hogy a takarítónőtől a kocsmában pohárszedegető lányig jelentkeztem mindenhova) jelmondat után sikerült elnyernem egy állást egy nagyobb városban, mint irodavezető, hívhatja akárki titkárnőnek is, bár szerintem a kettő nem ugyanaz, de nem részletezem, nem ez a lényeg.

Érkezett a szerelem

Aztán, ahogy az lenni szokott, telt múlt az idő és jött egy férfi, aki persze külföldön élt - Londonban. Innen lesz – talán - érdekesebb a sztori, ugyanis a jelszó az már a tudatos tervezés, meg kitartás, meg ilyenek.

Tavaly júniusban találkoztunk először, én alapfokú nemzetközi nyelvvizsgával rendelkeztem ekkor angolból. Telt az idő, alakult a kapcsolat, napi levelezések, Skype, találkozások. Londonba először novemberben jöttem ki, egy hét alatt megnézni, mi a helyzet.

Eljutottunk oda. hogy dönteni kell, hogyan lesz ez tovább, mert megbeszéltük, hogy nem tudunk évekig távkapcsolatot Skype-on keresztül fenntartani. Elérkezett a december és döntöttünk: én jövök ki, a várható érkezésemet szeptember - októberre tettük.

Munka mellett tanulás

Megkezdődött a felkészülés, újra az angol tanulás lett a téli esték elfoglaltsága, a munka és az önálló élet mellett. Közben jöttünk-mentünk egymáshoz, 6-7 hetesek voltak a turnusok, napi Skype, közben mindketten dolgoztunk, én ugye tanultam is, meg ott voltak az egyéb családi dolgaink. Éltük az életünk, külön is, együtt is.

Igen, sok félelem, aggály volt bennem is, hogy amit felhúztam magamnak egyedül, feladjam-e az önálló életet, jobb lesz-e itt kint, hogyan bírom majd a családtól való távolságot, minden idegen lesz, nem lesz barátnő, akihez felugrasz, csak ketten leszünk egymásnak – na, azért ez is tud rémítő lenni.

Nagyon sok éjszakai tanulás, és rengeteg ésszel - és nem csak szerelemből, szívvel - meghozott döntés, átbeszélt órák után augusztus 29-én érkeztem Londonba.

Aki irigy, csinálja utánunk

Az otthoni dolgok lezárva, időben felmondtam, az utódomat a cégnél betanítottam, hivatalos dolgokat elintéztem, ruhákat, könyveket bedobozolva szülőknél elhelyeztem, és most már hetek óta külföldön élek.

Igen, lehet azt mondani, hogy nekem könnyű, mert van kire számítanom, és tudtam, hogy mivel a párom itt él évek óta, van hova jönnöm, van hol aludnom, van mit ennem. Aki erre irigy, az csinálja utánam, utánunk.

Otthon egyedül éltem majdnem két évet, voltam koleszos, de ez a „lakjunk együtt egy jó nagy házban" ha nem is mind, de legalább még rajtunk kívül öten, nem egyszerű, de egyelőre ez van.

Tudni kell alázatosnak lenni

Elkezdek egy nyelvsulit is, ami pedig a munkát illeti, már dolgozom egy pizzériában és most jön a lényeg: én otthon már 2005-ben dolgoztam, és ami a legszebb, hogy 2012-ben ugyanannyit kerestem (5 számjegyű az összeg nettóban) ugyanabban a munkakörben.

Amikor az ember kijön ide - vagy lehet, hogy bármelyik külföldi országba -, tudjon alázatos lenni, mert lehet, hogy én többre értékelem magam annál, hogy a pizzára szórjam a feltéteket, de hogy őszinte legyek, ez itt senkit nem fog érdekelni!

Arra jó az ilyen munka, hogy van pénz, NI-szám, bankszámla, és kész. Magasról tesznek rá, hogy te azelőtt hol és ki voltál, mit csináltál, itt ez van, de legalább választhatsz: csinálod, vagy nem csinálod.

Ott a lehetőség, hogy ha az ember beáldoz egy két lábmegvetős ilyen hónapot, jobb lesz angolja, és ha AKAR, VÁLTOZTAT A DOLGAIN.

Higgy magadban!

A másik észrevételem: én sok mindenben hiszek, amire mostanában divatosan az ezo szót használják, igen, tudom, van úgy az ember, hogy el van teljesen bizonytalanodva, azt sem tudja, merre van arccal, meg hogy fiú-e, vagy lány és segítséget kér jósnőtől, vajákos asszonytól, ki honnan - de könyörgöm, én egyvalamit megtanultam az elmúlt időszakban: CSAK MAGADRA HALLGASS!

Ha én hallgattam volna a fenti segítőkre, akkor nem foglalkozom egy Emberrel, aki ma a Társam, és nem jövök el otthonról. Hiszek dolgokban, magamban, az Életben, a Sorsban, de ne egy vadidegen mondja már meg nekem, hogy mit tegyek, mit ne!

Kérdem én, ha maradok, és ne adj Isten egy év múlva mégsem lenne Kánaán otthon, akkor elveszett egy év. Nem pesszimista vagyok, hanem realistán optimista, vagy optimista realista, franc se tudja - állítólag ez a legrosszabb párosítás. :)

Néha az ember sírva fakad

Merni kell, de merni kell tisztán is látni, tanulni a nyelvet, kitartani. Nem egyszerű, csinálni kell, keresni, mert aki keres, az talál – igen, mondhatják most sokan, hogy „bezzeg neked könnyű most is, ott a párod, segít". Igen, segít, de helyettem ő sem megy el CV-t dobálni a környékbeli üzletekbe, meg nem megy helyettem állásinterjúra és nem visz kocsival sehová sem.

Néha nehéz, mert minden más, mint otthon, és már most túlhaladtunk a „mézeshetek" (régebbi posztra utalva) korszakon, és igen, van úgy, hogy szar... mert minden autó nekem rossz felől jön, mert bosszantó, hogy az árak ugyanazok mint otthon, csak mégis más a kereset, hogy az angol manager az állásinterjún, a boltos, a nyelviskolás emberek értik, amit mondok, de az indiai
főnököm nem.

Ezek mind heti, napi dolgok, és van, hogy az ember sírva fakad, mert hiába élt koleszban otthon, meg élt a családjától 100 km-re, itt azért ez is más.

De maradunk, csináljuk, vagy állunk tovább egy másik országba, de nem haza, Magyarországra, mert a helyzet... hát nem vázolom, mindenki tudja. Sajnos ez van.

Kívánok minden határátkelőnek és leendő határátkelőnek sok sikert, jó egészséget, kitartást, bátorságot és egy biztos: egy mosoly minden nyelven ugyan azt jelenti."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr704855498

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hol jár az eszem, csak az ásót ölelem. 2012.10.18. 11:38:50

Napok óta. Mert egy családi ház rendbehozatala nem merül ki a különböző belsőségek transzplantációjában, rozzant és megereszkedett, ráncot vetett burkolatok cseréjében. Ide tartozik bizony a külcsín is, kert, udvar. Mivel a belső munkák immáron télies ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GolyofogoToni 2012.10.18. 17:14:15

De legalabb odaat Dücslandban van nehany :)
Persze, hogy iszik az ember masfajta bort is, a boltok tele vannak nyolcszazmilliofajtaborral. De a legjobb megis csak a hazai...
Szerintem

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.10.18. 17:14:16

@Zlot: "idős korára" jah. Most, hogy új, fiatalabb barátnője van, egészen megfiatalodott, így 44 évesen. És már legalább kedve van dolgokat csinálni. De mondjuk a hobbival töltendő idejét (teherautó sofőr reggel 7-este 6 ig) azt főzőcskézéssel, evéssel és alvással tölti. 30 éves kora óta "lelép Magyarországról" de végül sosem tette.
Bezzeg a Németországban "szocializálódott" magyar barátok délután 4kor eldoják a munkát. Hazamegy, átveszi a cuccát és megy focizni. Jah és mindehhez 50+ éves. Ez a nem mindegy.
Imádom apukámat, de ő is be van már punnyadva az életbe, pedig nincs még abban a korban hogy ez így legyen. :-/

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.10.18. 17:15:06

@Dennisthemenace: Hol? Sosem találkoztam velük. Mondjuk nem vagyok nagy tescos, sainburys voltam inkább.

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.10.18. 17:18:46

@Sir Drinkalot: Akinek 18 éves kora óta gyereke van, akit egyedül nevelt, az biztos öregnek érzi magát 40 évesen :-) amúgy szarkasztikus próbáltam lenni, nem öreg ő egyáltalán, csak tetteti. :-) Nem is néz ki annak, rendszeresen néznek a barátnőjének. Most vagy én nézek ki nagyon rosszul, vagy ő néz ki jól...... :-)

Világpolgár2012 2012.10.18. 17:27:35

@Nitnitnit:
A Tesco-ban es a Waitrose-ban is szokott lenni mindketto, a csemegepultnal altalaban, ahogy Dennis irta. A Tesco-ban olcsobb.

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.10.18. 17:38:45

@Világpolgár2012: tök jó! Mondjuk nálunk nagy tesco nem volt a városon belül, csak sainsburys. Waitrose-t nem is láttam, csak ha utaztam valahova. Tesco express-ben meg ilyet nem láttam. De jó tudni, arra az esetre, ha visszamennék :-)

Alice in Wonderland 888 2012.10.18. 17:39:50

@Nitnitnit: Abszolút egyetértek. Nekem is fura a posztoló hozzáállása. Elismerésre méltó, hogy döntött, dolgozik és tanul. Még nagyon korai fellengzősen kijelenteni, hogy :"én megcsináltam", hiszen, ha jól értettem még alig telt el 2 hónap..szerintem az első 6 hónap a legnehezebb...

A csinálja utánam, aki irigy mondatára reagálva pedig:
Bárki megcsinálhatja egyedül, van aki több gyerekkel, családdal is...csinálja bárki utánuk...:)))

Mindezek mellett sok sikert és kitartást kívánok neki!

váj mí 2012.10.18. 17:43:29

@Ann1294: Hát jah, az eladó többnyire barátnő/feleség/anyós/mama. És hozza a szart otthonról túlárazva, hátha. Mikor 3-4 lengyel bolt is van a 400 méteres körzetében, olcsóbban, közel hazai ízekkel. Nu, ilyenkor fedezi fel magának az ilyen, hogy az expresszen nemcsak a szakadt roncsát adhatja el, hanem szerencsétlen, hülye csajokat is toborozhat ...

@Frau Holle: Nem, már én sem. Ez csak szimpla emlékeztető a magyar segítőkészségről, meg hogy vegyünk magyar termékeket, meg hogy ne verjük át egymást. Szép gondolalatok, naiv gondolalatok... De azért ne akarj rájuk alapzni, ha magyarországi magyarral találkozol külföldön.

váj mí 2012.10.18. 17:51:16

@tilmir: @GolyofogoToni: Ok, skacok, akkor mondok mást. Az Edekában kapni fél lityós gömböt, aka Unikumot, 14 euróért. Ugyanez a gömb 600 méterrel arrább a Markethall-i magyar/puszta standon 21 euró. Szerintetek?

Jesus.Green 2012.10.18. 18:10:47

@Frau Holle: Az elfajulast ugy ertem, hogy egymasnak ugrunk itt paran aztan fight :)

Jesus.Green 2012.10.18. 18:18:12

@tilmir: De miert tart olyan termeket, ami nem is kuriozum, nem is extra, de csereben a helyi legalabb annyira jo? Megertem a Vilmoskortet, koser szilvat, Pick vagy gyulai szalamit, pirospaprikat, de minek Frissfolt vagy tejet vagy mittudomenmilyen mas romlandod arulni? Arra egyreszt ott vannak a helyi boltok, masreszt meg a lengyel boltok, akiknek a forgalom viszont van akkora, hogy friss keszletet tudnak tartani.
Mondjuk azt sem nagyon ertettem soha, hogy a helyi lengyel bolt miert importal friss (nem UHT!) tejet vagy zoldsegleveskockat, ami ugyanolyan Knorr mint az itteni bolti, csak lengyelul irja rajta :D Jo, a kolbaszok, husos szalonna, mustar es turo maradhat, meg a kovaszos uborka, meg biztos van meg par, ami 'kontinentalis izu', de az aruk tobbsege vicc ilyen szempontbol.

Frau Holle 2012.10.18. 18:38:29

@váj mí: Nekem mások a tapasztalataim. De valószínűleg máshol és másokhoz is volt szerencsém.

Frau Holle 2012.10.18. 18:39:48

@Jesus.Green: Azt értettem mire írtad, azt nem értettem, mi szükség lenne rá.
Különben sem vagyok én olyan dulva...:)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.18. 18:44:54

@GolyofogoToni: Bocsi, csak közben elmentem vásárolni. Vettem egy kis magyar csirkemellet. :D
Igen, az étteremben, 18 órától.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.18. 18:46:04

@váj mí: Ezt nem tudom, nem ismerem az árképzését, de már megkérdeztem volna tőle. :D

venator 2012.10.18. 19:04:51

Látom nem gond, ha unalmas a poszt. :)

Mondjuk ezt a kaja vitát nem is nagyon értem.
Szvsz alapnak kéne lenni, hogy ott, ahol kapható jó minőségű magyar élelmiszer, ott azt veszi meg az ember.

Aki külföldön él, annak számára ez is egy lehetőség, hogy támogassa a hazája iparát és egyúttal ne kelljen nélkülöznie a megszokott hazai ízeket. :)

Természetesen nem kell és nem is szabad megvenni a túlárazott szarokat, mert senkinek sem érdeke, hogy életben maradjanak ezek a boltok vagy termelők.

Kapitalizmus van, azt veszem meg és ott, ahol akarom. Hajlandó vagyok többet fizetni egy magyar termékért, mint mondjuk egy dánért, de kizárólag olyan termelőt támogatok, aki minőséget állít elő.

váj mí 2012.10.18. 19:22:01

@Frau Holle: Te, tudod mit? Ne fuss bele soha másba külföldön. De tényleg. Én már sokszor belefutottam, az pont elég tapasztalatnak ;).

@tilmir: A barátod árképzését én sem, de nem éppen ortodox, ha jól sejtem ;). De ha van vevője, ugye ... Nem gond ez, amíg van veréb ..

@venator: Te, most teljesen jól vagy? ;)

venator 2012.10.18. 19:25:06

@váj mí: Ajjaj, félek sértődés lesz, ha ebbe most belemegyünk. :)

Igyekszem nem beleszólni, amikor épp teliszájjal szidod Magyarországot vagy magyar termékeket.

Ne rontsuk el az eddig kialakult jó viszonyunkat. ;)

Jesus.Green 2012.10.18. 19:27:18

@Frau Holle: Nem, csak nekem volt egy unalmas 2 oras callom, gondoltam szajkaratezok kozben.

Frau Holle 2012.10.18. 19:29:40

@váj mí: Egy szóval sem írtam, hogy csak egyértelműen pozitív élményem van. Amit írtál, az nálam igen extrém eset lenne-. Ha össze is akadtam hasonló figurával, ez a típus feltehetőleg nem előttem dicsekszik a rosszabbik énjével.
De valószínűleg más közegben mozogtunk, más emberekkel találkoztunk, noch dazu nem szeretek általánosítani.

Azt tényleg sajnálom, hogy neked több is jutott belőle. Komolyan.

váj mí 2012.10.18. 19:30:09

@venator: Te, tudod, mit, menjünk bele. Eskü, nem sértődök meg. Komolyan.
De te meg komolyan tudsz olyan pozitívumot mondani a mostani Magyarországról, ahol kiknek a fizetése lett megvágva? Na kiknek? Hát a pedagógusoknak, ofkórsz! És Mataolcsy hozzányúlt as szuperbruttóhoz? Na, hozzá? Lófasztot, azt! De azért jó lenne, ha tudnál valami pozitív cuccot is mondani, mert nekem a tököm tele van vele.

Frau Holle 2012.10.18. 19:31:14

@Jesus.Green: Ja vagy úgy!!! Hát miért nem ezzel kezdted? :))

Frau Holle 2012.10.18. 19:32:37

@venator: "Látom nem gond, ha unalmas a poszt. :)"

De hát kit érdekel a poszt??? :)

Jesus.Green 2012.10.18. 19:34:21

@venator: De MIERT vegyem meg a Globusz majonezt ami tobbezer kilometert utazott idaig, amikor megvehetem a helyben keszultet? (Nem beszelve arrol, hogy a legminosegibb a hazilag keszult majonez.) Most direkt megneztem a Magyarok Boltjat online es nem fogom fel esszel, hogy miert kellene nekem toluk rendelni pl. finomlisztet, porcukrot, citromlevet, kenomajast, sutoport, kokuszreszeleket - tenyleg ez lenditene fel a magyar gazdasagot?

Frau Holle 2012.10.18. 19:34:25

@váj mí: Nem vágta meg. Az emelést halasztották el négy hónappal.
Tényleg nem akarok ebbe az irányba elmenni, de ez de facto nem így van.

Jesus.Green 2012.10.18. 19:38:21

Pickwick gyumolcstea :DDD

váj mí 2012.10.18. 19:38:26

@Frau Holle: Khm, én alapból egy szubkultúrában dolgoztam. Kelet-London legrégibb magyar boltjának a tulaja foglalkozik lányok közvetítésével. Ha nem alulról, hanem felülről érkezel ebbe a környezetbe, valszeg sosem tudod meg, miközben vígan vásárolgatsz a boltjában. Én alulról érkeztem bele. Sok mindent megismertem a londoni magyar alvilágról. Nekem jópofa volt, mert amúgy is postameló volt. De tanulságos, mindenesetre ...

Frau Holle 2012.10.18. 19:41:22

@váj mí: Azt elhiszem, hogy tanulságos volt. Nekem ez kimaradt.
Nem is tevezem.

váj mí 2012.10.18. 19:44:00

@Frau Holle: Ok, bocs, nem mentem bele részletesen. De ez az "elhalasztotta" a politikában tudod mit jelent? Sohanapján. Azt. Ha tévedek, egy napi akármidet fizetem, ahol akarod.
Matolcsy egy hozzá nem értő fasz. Bokros hozzáértő volt anno, csak ő rosszul mérlegelt, így átment faszba. De Matolcsy vicc, meg a Viki gyerek is. Mémek lettek külföldi oldalakon, legalja, de tényleg, hogy a 9gag közössége röhög az országon. Mondjuk, joggal.

telepi vagány (törölt) 2012.10.18. 19:44:34

Tényleg egy se füle se farka poszt és ismét bebizonyosodott, hogy aki Angliába megy, azok nagy része a nyomor elől szökik.
Ismét megtudhattuk, hogy ott még lehet takarító, pizzériás stb. valaki egy kis szerencsével. És az Ember az nagy betűvel írandó, valamint csak magadra hallgass.
És persze hiányzik a család és a Túró Rudi.
Angliás poszt nem kell minden héten, ha nem tud már újat mondani.

És megtudhattuk, hogy alapfokú!!! nemzetközi nyelvvizsga is van... hogy az mire jó?
Na most már tényleg lapozzunk.

váj mí 2012.10.18. 19:46:22

@Frau Holle: Ne is tervezd. Hosszú távon nem funny ... tényleg.

Frau Holle 2012.10.18. 19:48:26

@váj mí: Nem mentél bele részletesen.:))
Ügyesen csinálod.
Ezek szerint erről a témáról sem ugyanabból a forrásból szedjük az infót. Na bumm...

váj mí 2012.10.18. 19:58:09

@Frau Holle: Én? Hova? Mibe? Ugyan már ...!

Ok, legyen ma Magyarországon pedagógus és tűzoltó az, akinek milliárdosak a szülei. Nem forintban. Nos, kielégítő a válasz?

Frau Holle 2012.10.18. 20:10:22

@váj mí: Téged idéztelek. :))
Tényleg ugyan már. :)

váj mí 2012.10.18. 20:21:05

@Frau Holle: Khm, ok, akkor beszéljünk/írjunk némileg komolyabban.
Véleményem szerint Magyarország jelenlegi kormánya olyan mélyre rugdosná a megmaradt országot- ha az EU engedné-, hogy Móricz bátyánk is csak pislogna.
Ó, nem, nem fogok kitérni minden egyes törvényre, amivel ez a törpe entitás, akit miniszterelnöknek neveznek, alapvető emberi jogokat sértett.Amikor meg kifejtette, hogy tulajdonképpen elnöki rendszerben működne jól Magyarország .... mna, az volt a LOL-effektus. Érted, vagy magyarázzam külön?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.18. 20:26:58

@váj mí: Abszolut rosszul gondolod. :(
Sajnálom. Ha figyelmesen olvastad volna, akkor azt írtam, hogy a bolt már bezárt.
Erről ennyit,

Frau Holle 2012.10.18. 20:31:26

@váj mí: Tudod, az a vicc ebben az egészben, hogy sosem tudhatod a neten, ki mihez ért. Előfordulhat, hogy suszternek magyarázod a talpalást. Alapvető tévedésekkel.
Már olvastam tőled ilyen vitát, nem mondtál semmi konkrétumot, pedig kértek tőled. Feltételezem, most sem tennéd.
Kockázatos is lenne, mert nagyon úgy tűnik, nem vagyunk egy súlycsoportban ebben a témában. :)
Szerintem maradjunk meg ebben a barátságban, nézegesd tovább a 9gag-et. :)
Schlaf gut!

venator 2012.10.18. 20:53:55

@váj mí: Látod, én nem a politikáról beszélek, de ha arról beszélnék, akkor sem személyeskedve és érzelmi kérdést csinálva belőle, ez kocsmapolitizálás. :)

Szó nincs róla, hogy ez a kormány lenne a világ legjobbja, de én az országról beszéltem és nem a Fideszről. Az, hogy megveszed a jó minőségű magyar terméket külföldön, azzal a hazádat (te mondjuk nem) támogatod. Ennek nincs köze a politikához, én ezt Fletó alatt is így gondoltam. Ez elsősorban elvi kérdés.

De tudok mondani rengeteg pozitívumot, mert van magyar tévénk, így mondhatni képben vagyok. Rengeteg kreatív és szorgalmas ember dolgozik azon, hogy egy élhető országot hozzon össze.
Most csak a kaja témánál maradva, borászok, kistermelők, kézművesek ezrei, nem viccelek ezrei gyártják a jobbnál jobb termékeket.
Egész évben, minden hétvégén van egy rendezvény vagy vásár, ahová nem tudok elmenni és nem tudom elvinni a fiamat. A gesztenyeünneptől kezdve a traktormajálisig bezárólag.

@Frau Holle: Igaz is, elég lenne egy olyan poszt hetente kétszer, hogy: "Angliában minden jobb. Punktum!" :D

@Jesus.Green: Nem írok érthetően vagy mi a tök van? 10+ évig mindenki megértett, itt meg totál hülyének érzem magam. :)) Azt írtam, hogy a jó minőségű, magyar termékeket. ti. hungarikumokat például.
Azt, hogy mit veszel meg azt nyilván el tudod dönteni magad is. Hiszen - nyugtass meg - felnőtt ember vagy. Mi például otthon csináljuk a majonézt, de azt is megértem, ha valaki ragaszkodik a Glóbusz termékéhez.
Én nem utasítást adtam, csak jeleztem, hogy én hogyan csinálom/csinálnám.

váj mí 2012.10.18. 21:25:11

Ok, nem szólok ezentúl hozzá. Elvégre román vagyok, passz.

2012.10.18. 21:29:21

@venator: Az a baj, hogy itthon (ahogy látom meg tapasztalom), csak az számít, hogy minél olcsóbb legyen. Csak példát mondok, lisztből lehet venni szlovákot meg magyart tescoban, a szlovák öt (ismétlem öt) forinttal drágább, mint a miénk. Persze, nem a magyar liszt raklapja van lepusztítva. A tej ugyanez. Itt már konkrétan nem arról beszélünk, hogy spórolni akarnak az emberek, hanem ez már szarrágás kategória. Én megszoktam nézni, hogy honnan származik az, amit veszek, meg keresni a magyart. Sajnos például rizsből nem volt valami nagy választék, mindegyik külföldi volt. Ez a másik, amit szeretek, hogy mennyire verik magukat a boltok, hogy ők mennyi magyar terméket árulnak. Azt közben ez az egész csak beetetés meg az illúzióteremtésről szól.

venator 2012.10.18. 21:31:13

@váj mí: Látod erről beszéltem, sértődés lett belőle, pedig gondolhatod, hogy nem így akartam.

Amúgy izgalmas, hogy pont azon sértődtél meg, amit te magad jelentettél ki. Ti. Azt mondtad, hogy te Romániát tekinted a hazádnak. Nem is szólt senki egy rossz szót sem emiatt.

venator 2012.10.18. 21:36:55

@Philosoraptor: Persze, otthon nyilván számít az ár, meg is értem és egy szót sem szólok. De a külföldön dolgozók, ha akarják nyilván megengedhetik maguknak, hogy az esetleg drágább, de magyar terméket válasszák.

Keringenek egyébként listák a neten a magyar cégekről és az új egységes Magyar Termék logoról is.

Itt egyébként teljesen elfogadott, hogy mindenki igyekszik a dánt venni és minden élelmiszeren rajta van, hogy dán termék, dán minőség stb. És dán zászló orrvérzésig, mindenen. Ezért minket megszívatna úgy az EU, hogy ihajj.

venator 2012.10.18. 21:39:18

@váj mí: Amúgy ez "román vagyok" duma övön aluli volt, bizonyára tudod, hogy a feleségem nagyváradi. Ebben neki is volt része és a bozgorozásban is.

váj mí 2012.10.18. 21:40:06

@venator: Lófasz, aki megsértődött! Te, most komolyan ezt gondolod? Csak láttam, hogy itt a népek erre érzékenyek, oszt feszegesse a halál a magyar belpolitikát, van arra éppen elég blog, minden szinten. Csak annyit mondtam, hogy bár érdekel, mi történik Magyarországon belpolitikailag, ezentúl nem pofázok közbe, mert semmi közöm hozzá. Szedjék ki egymás szemét, leszarom.

venator 2012.10.18. 21:42:38

@váj mí: Úgy csináltál. :) Szépen megszívattál....

váj mí 2012.10.18. 21:43:53

@venator: Miért lett volna? A feleséged is román, meg én is, brassóiként (bár a család most félig Nyírizében, félig Nagykárolyban él). Mi ezzel a baj?

venator 2012.10.18. 21:53:38

@váj mí: Nem lenne gond, ha az lenne.

De Ő csak Fletó és rajongói szerint az. Túl azon, hogy színmagyar a családja, csak magyar suliba járt, románul is alig beszél, és ráadásul már magyar állampolgár is.

váj mí 2012.10.18. 22:09:23

@venator: Hm, na most izé, ezek olyan személyes dolgok. De elmegy, vagy el akarna menni a feleséged szavazni, ha lehetősége lenne rá az otthoni képviselőházi/szenátusi választásokra? (Megtenni megteheti bármelyik román konzulátuson vagy követségen).

Jaa, különben nem is értem, mit jelent a "megszívatni" kifejezés. :p Valami kocsival lehet kapcsoltban, már az "öreg járgány"-ból következtetve ....;)

venator 2012.10.18. 22:29:00

@váj mí: Nem, de ő soha nem is kötődött Romániához, Nagyváradhoz igen, oda hazajárunk a mai napig, de az országgal soha nem érzett semmilyen közösséget.

váj mí 2012.10.18. 22:36:17

@venator: Mna, akkor ő nem román. Én meg igen. Még mindig képes vagyok elzarándokolni nagykövetségre vagy konzulátusra, hogy szavazhassak. Uhm, ez nem baj vagy valami, csak nekem így állt be, neki meg másképp. Ezvan ... ;)

01234567 2012.10.18. 22:47:01

Unalmas. Egy év múlva érdekesebbet fog írni...

venator 2012.10.18. 22:51:11

@váj mí: Amúgy ez a román, nem román téma is gáz. Vagyok annyira liberális, hogy ne én döntsem el, hogy ki milyen nemzetiségű.
Ha te románnak érzed magad, én tiszteletben tartom és semmi bajom vele.

váj mí 2012.10.18. 22:55:42

@venator: Szívem, én rommagyar vagyok ;).

málnabálna 2012.10.18. 23:02:40

@váj mí: anyááááám :D ezt így még sose hallottam :D de tetszik rom+magyar muhaha

váj mí 2012.10.18. 23:14:19

@málnabálna: Ne már, ez nem új, mármint a kifejezés. Szóval, alapvetően magyar, de azért román ("is"). Nagyjából ezt fedi le, az "is" mértéke változó.

venator 2012.10.18. 23:19:59

@váj mí: Hát ez nekem is új, de minden nap tanulunk valamit. :)

váj mí 2012.10.18. 23:36:21

@venator: Húúú, akkor ma is előremozdítottam pár nanométernyit a világot ;).

váj mí 2012.10.18. 23:42:26

@venator: Hát még a világ! Szegény .... ;).

Aussie pride 2012.10.19. 00:28:26

@SilentDreams: ide rengetegen jonnek igy. Az esetek 98%-ban nem is tudsz meglevo allasra jonni max csak multi-s kapcsolattal.
A ketkezi szakemberek lehetosege meg igy is elegge korlatozott mert amikor felhivsz egy ceget, kb a 2-ik kerdes hogy hany ev itteni tapasztalatod van, adj meg 2 munkaltatot hogy fel tudjak hivni, illetve 2 kozeli baratot.
1-2 hetes ittlet utan ez sokkoloan tud hatni, de a magyar megtanult kuzdeni. Az ismeroseim joresze elkezd melozni en is addig talpaltam mig a sajat szakmamban helyezkedtem el.
1 ev utan mar szinte "gyerekjatek" munkat talalni.

váj mí 2012.10.19. 01:14:18

@Aussie pride: Hát tudod, mesze is van, körülményesek is, meleg is van, rahedli undorító állat a klozetben hajnalban, a szökőár őket veri pofán elsőként, cserében viszont van évente minimum két olyan tűzvész, amiről még a BBC is tudósít. Tök fasza. Tényleg.

hbabci 2012.10.19. 03:10:12

@GolyofogoToni:

igen, azóta láttam már én is, kicsit elnéztem! Bocsi Linda!:) ettől függetlenül ugyanaz a véleményem!:)

Aussie pride 2012.10.19. 03:29:17

@váj mí: tehat ennyi amit tudni erdemes ausztraliarol?

En kicsit mashogy latom. Az allat az allat, egyutt lehet elni veluk, amiota itt vagyok, jo ha 5-10 alkalommal talalkoztam pokkal amibol talan 2-re mondtak hogy veszelyes. Kigyoval meg nem is volt dolgom.
Messze van ez teny. Elony es hatrany is egyben.
Tuzvesz, arviz. Mindenhol van, talald ki hogy Mo-n nincs arviz vagy tuz...
Ha te ennyit ismersz ebbol a szigetbol akkor nem vagy tul szerencses...

pappito · http://pappito.com 2012.10.19. 04:24:07

@Jesus.Green: " Most direkt megneztem a Magyarok Boltjat online es nem fogom fel esszel, hogy miert kellene nekem toluk rendelni pl. finomlisztet, porcukrot, citromlevet, kenomajast, sutoport, kokuszreszeleket - tenyleg ez lenditene fel a magyar gazdasagot?"

felröhögtem, a világhírű, magyar kézműves kókuszreszelék :)

pappito · http://pappito.com 2012.10.19. 04:28:29

@venator: " És dán zászló orrvérzésig, mindenen. Ezért minket megszívatna úgy az EU, hogy ihajj."

bullshit, az eu nem szól bele, hogy a dánok mire akasztják a saját zászlajukat

pappito · http://pappito.com 2012.10.19. 04:33:58

amúgy a poszthoz tényleg csak a posztoló szavait tudom mellékelni:

" és most már hetek óta külföldön élek."

klassz. sok sikert. majd másfél-két év múlva írd meg a következő posztot.

Tudom, hogy csak engem zavar, de a pár hete (de gyakran a fél-egy éve kiköltözöttek is) kikerült emberek egyszerűen még a felszínét se látják azoknak a helyeknek hova mennek, lehet, hogy okosabb volna nem posztolni a semmiről.

Most már csak néha-néha jövök, pont ezért.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.19. 06:07:28

ez a amagyar kajat, bort majonezt hurkat tokom tudja mit ez ugy 2 ev alatt elmulik
akinel nem az mennyen haza
a turo rudi az meg mindig kulonosen kiakaszt
felnott emberek valtank, uj eletet kezdenek, vagy akarnak es az ovodasok csemegeje is befolyasolja oket
tenyleg hihetetlen

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.19. 06:17:38

arrol meg mar nem is beszelnek, hogy ezek a magyar termekek mar nem is magyarok

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.19. 07:02:14

@hagyma: @pappito: Szerintem kár, hogy ennyire lesarkítottátok. Nem a liszthez, meg a kókuszreszelékhez ragaszkodik az ember, hanem mondjuk egy üveg jó villányihoz, pálinkához stb.
Ennyi, és nem több.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.10.19. 07:18:00

@tilmir: de egy jo villanyi vagy egy jo palinka nem befolyasolhat semmit
reszletkerdesek

pappito · http://pappito.com 2012.10.19. 07:39:34

@tilmir: jó persze, a kókuszreszelék csak szimplán vicces volt :)

egyébként sokmindenről akkor derül ki, hogy mennyire silány vagy teljesen középszerű vacak, amikor 1-2 évig nem eszed, mert nincs a közeledben, aztán véletlenül belebotlasz igy vagy úgy és elcsodálkozol, hogy erről emberek százezrei hiszik, hogy micsoda csoda, miközben pénzt nem adnál érte.

a bor az más tészta, bár szerintem a hétköznapi ember által megfizthető villányi borokat kár inni, a nagyon gondos, kisszériás, odafigyelős borokon kívül a magyar bor szar. Ez számomra is akkor derült ki igazán, amikor valódi bortermelő országba jöttünk élni.
(ez szerencsére javul, mármint a magyar borhelyzet, nincs kizárva, hogy 5-10 év múlva majd külföldön is jegyezni kezdenek 1-2 magyar bort, mert most csak a tokajit jegyzik, de hát az édesbor, nyalánkség, nem innivaló)

De ezen ne vitatkozzunk tán. Egyébként én is szeretek csomó magyar kaját, az egyetlen dolog amit nem lehet pótolni az a paprika, sajnos mindenből másból van helyi, általában jobb, legalábbis itt. De például kolbászt azt csináltunk magunknak, de azt is csak virtusból, megvehettük volna a szerbekét vagy a németekét, mindkettő fényévekkel jobb, mint az itteni kókler magyar hentes áruja.

pappito · http://pappito.com 2012.10.19. 07:43:16

@hagyma: ebben sok igazság van egyébként, ha összevetjük azt, hogy mekkora léptékű döntés az életben, hogy kivándorolsz és új hazát keresel, azzal, hogy nem ehetsz többet tejfölt... hábazz :)

Egyébként pont kajaügyben érthetetlen ez a magyar kolbászozás, pláne Londonban, ahol a világ összes konyhája és alapanyaga elérhető, maga a felfedezésük mekkora kaland, a frissfölhöz képest...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.19. 07:50:02

@pappito: Ok, értelek.
Nem vagyok a végletek embere, lesz@rom a túró rudit, de vannak olyan termékek, amiket nem tudok mással helyettesíteni. :)
Pl. a bor vagy a pálinka.
Ettől függetlenül, természetesen van itthon francia, olasz és ki tudja még milyen bor. Itt most nem a 2 eurós borokról beszélek.
:)
A bor téma egyébként a szívem csücske.

pappito · http://pappito.com 2012.10.19. 07:55:00

"A bor téma egyébként a szívem csücske."

nekem is :)

A pálinka nehezebb ügy, azt itt nem készítenek, ellenben a magyar házipálinkák zöme is szörnyű, 95%-uk ihatatlan, hibás szemét, gyümölcspazarlás. Aminek gyárja van abból már van iható, de annál jobb a gondos kezek által háznál készült. Mondjuk ilyesmit csak én iszom a családból, szóval abból nem kell sok, hónapok eltelnek két korty között :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.19. 08:02:16

@pappito: Akkor a kiegyezés megtörtént... :)

Egyébként visszatérve az alap kérdésre, én ezeket a bejegyzéseket nem értem:
- hiányzik a magyar cucc, de drága.
- hiányzik a magyar cucc, de nehogy már tőle vegyem meg.

Alapanyag szinte minden hol van (a paprikán kívül). Kell egy kis fáradtság, és meg kell csinálni otthon. Kell venni húst, lesz kolbász, hurka. Túró kell? A parasztnál van tej, lehet belőle házilag is csinálni és így tovább. Még azt a fostos túró rudit is meg lehet csinálni.
Paprikát meg annyit kell hozni otthonról, amennyi elég. Nem romlandó. Nekem a szüleim csinálnak házit minden ősszel, abból hozok vagy küldenek és le van a gond. Ennyi....
:)
Szerintem rém egyszerű.

pappito · http://pappito.com 2012.10.19. 08:10:42

"hiányzik a magyar cucc, de nehogy már tőle vegyem meg."

hát ezeket én se értem, de hát nem kell nekem minden érteni :)

Én nem azért nem vásárolok itt a magyar entesnél, mert magyar, hanem azért, mert annak ellenére, hogy 10 centet is kártyával fizet mindenki, neki nincs terminálja ÉS az árujának ingadozó a minősége ÉS még paraszt is a vevővel. Inkább megyek a némethez, aki ért ahhoz amit cisnál plusz ért az üzlethez is, ott elégedett vásárló vagyok.

egyébként tényleg minden meg lehet csinálni, csak akarni kell

gyanítom, hogy a kajás panaszkodás nagyrésze lustaságból történik, vagy csak azért, hogy panaszkodhasson az ember

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.19. 08:35:10

"Én nem azért nem vásárolok itt a magyar entesnél, mert magyar, hanem azért, mert annak ellenére, hogy 10 centet is kártyával fizet mindenki, neki nincs terminálja ÉS az árujának ingadozó a minősége ÉS még paraszt is a vevővel. Inkább megyek a némethez, aki ért ahhoz amit cisnál plusz ért az üzlethez is, ott elégedett vásárló vagyok. "

Ezzel nincs semmi gond. Otthon is ahhoz mész be, aki normális veled.
:)
Mondjuk nem is értem, akkor minek csinál boltot, ha nem ért hozzá...

GolyofogoToni 2012.10.19. 08:35:21

@tilmir: Jo is a magyar csirkemell... hat meg a magyar nöi mell :DDD

GolyofogoToni 2012.10.19. 09:05:44

@tilmir: Az igazat, csak is a szintiszta igazat irom, kedves tilmir :))
Itt itt a pentek... par km-rel arrebb nalad nem? :D

váj mí 2012.10.19. 09:12:21

@Aussie pride: Természetesen nem, csak sarkítottam ;).

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.19. 09:17:17

@GolyofogoToni: De, de ...és várom az estét, hogy hányan leszünk... :)

Rolix 2012.10.19. 09:31:27

Azért szívesen olvastam konkrét fizetésről is (kint). Oké, hogy ez mindenki magánügye, de itt ha úgy vesszük, névtelenül megy az írogatás. Viszont mégis egy támpont, hogy na igen kb. ennyit és ennyit lehet keresni pizzériában, takarítóként stb stb.

GolyofogoToni 2012.10.19. 09:37:10

@tilmir: Nem is tudtam rola. Ma este Solothurnban leszek, de legközelebb ellesnek en is... hol lehet utana nezni? :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.19. 09:43:15

@GolyofogoToni: Szuper... cilke.ch-n mindig kiírjuk. (programajánlóban/, vagy a FB-on is van a kantonban élőknek csoportja. :)

GolyofogoToni 2012.10.19. 09:44:59

@tilmir: Okes, ott csak a CsoportteraPIA-t talaltam a multkor Luzerben :DD

venator 2012.10.19. 09:49:28

@pappito: En a piacvedelemrol beszeltem, amit az EU deklaraltan tilt a tagorszagok reszere. A danok es sok nyugati allam meglehetosen lazan kezeli.

Nekem ne baromsagozz, nem vagyunk haverok. ha nem erted amit leirok kerdezz ra.

Jesus.Green 2012.10.19. 11:36:27

@venator: De, erthetoen irtal, csak erre kaptam fel a fejemet, idezlek: "Szvsz alapnak kéne lenni, hogy ott, ahol kapható jó minőségű magyar élelmiszer, ott azt veszi meg az ember." Ennek szamomra kisse preskriptiv ize van, a szvsz-tol fuggetlenul.

Jesus.Green 2012.10.19. 11:40:54

@pappito: Ja, valami hasonlo buzgolkodott bennem is :D

venator 2012.10.19. 12:51:18

@Jesus.Green: Szó nincs róla, csak úgy gondolom, hogy ennyi minimális patriotizmus mindenkitől elvárható, aki megengedheti magának.

Természetesen nem a kiváló magyar szusira vagy kókuszreszelékre gondolok. :D

málnabálna 2012.10.19. 13:41:31

@váj mí: elég egyértelmű volt nyugi, h mit fed....:D ami vicces volt az a rom szó, mint értelmes magyar szó és a magyar összeházasítása... amúgy én is lehet az vagyok, de inkább magyarnak tartom magam és nem kedvelem sem az erdélyi magyar, sem a romániai magyar kifejezéseket, mert bénák, magyar vagyok, még akinek románnak is számítok, lexarom mit gondol- egy az állampolgárság, és más a nemzetiség!! mindig azzal példálózok, h aki az USA-ban kínai (oda települt vagy ott született tök mindegy!), de amerikai állampolgár akkor is érdekes módon mki kínainak tartja, nem? :P

pappito · http://pappito.com 2012.10.19. 13:41:43

@venator: "És dán zászló orrvérzésig, mindenen. Ezért minket megszívatna úgy az EU, hogy ihajj."" ezt te írtad
nem piacvédelem,hanem zászló, amiért minket megszivatna az EU.

Ez szimplán hazugság, nem szivatna meg, az EU nem rendelkezik arról, hogy rá lehet-e kenni a nemzeti lobogót és/vagy színeket a termékekre. Az, hogy mire gondoltál miközben írtad nem érdekel, csak az amit leírtál, az meg bullshit.

váj mí 2012.10.19. 15:23:00

@málnabálna: Jahooogy .. van neki bája. kétségtelen ;).
Hm, tudod, USA állampolgársággal a háttérben felerősödnek a nemzeti érzelmek. Sokaknak vágyálom az ilyesmi ;).

venator 2012.10.19. 15:45:39

@pappito: Gratulálok az absztrahációs képességedhez, mehetsz vissza a balettbe ugrálni.

venator 2012.10.19. 15:49:16

@málnabálna: államnemzet kontra nemzetállam problematika.

Dennisthemenace 2012.10.26. 08:49:42

@pappito: A rohej az, hogy anno a Gyulai helyett kezdtuk el venni a Tesco corizojat. Ma mar nem is vennem helyette a Gyulait...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása