oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. október 25. 06:30,  Összeesküvés-elméletek járvány idején 77 komment

2020. október 25. 06:30 Határátkelő

Összeesküvés-elméletek járvány idején

Az idei év különösen kedvez az összeesküvés-elméletek híveinek, legyen szó koronavírus-járványról, maszkviselésről, 5G-ről, a laposföldet meg talán már el is felejtettük.

maszk_foto_pixabay_com_terrianneallen.jpg(Fotó: pixabay.com/terrianneallen)

Nem csak magyar sajátosság megkérdőjelezni a koronavírus létezését és a járvány súlyosságát, de mint Veve posztjából kiderül, például az írek sokkal óvatosabbak, mint mondjuk a magyarok.

„Írországban hat hétre bevezetik a járványellenes intézkedések legmagasabb szintjét: az ország összes megyéjében az ötfokozatú skála ötödik, legszigorúbb kategóriája lép életbe.

Négy hét után felülvizsgálat jön, decemberben pedig remélhetően ismét a hármas, karácsonyra pedig a kettes, csak enyhén restriktív besorolás.

A jelenleg aktuális, a vírussal való együttélés kereteit megfogalmazó rendszer szerint ötös skála jelzi a helyzet súlyosságát. Minden egyes ír megyét ebben helyeznek el, s az egyes besorolások eltérő korlátozásokkal járnak együtt.

A Magyarországon teljesen elharapódzott összeesküvés-elméletek itt csak nagyon marginálisan vannak jelen, ami egyértelműen üdítő jelenség.

A legtöbb ilyen teória főleg kelet- és közép-európai migránsok körében terjed, akik feltehetően a kibocsátó ország közösségi csoportjaiból tájékozódnak. A bennszülöttek szinte kivétel nélkül tartanak a kialakuló helyzettől.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

Korlátozások kanadai módra

A kanadai Ontarióban augusztusban napi 100 új fertőzött volt, szeptember végén már több, mint 600, mostanában pedig 900 körül jár a 14,4 milliós lakosságban. A korlátozásokról és a jelenlegi helyzetről a Juharszirup számolt be.

kanada_9.jpgVárakozás a tesztelésre

„A lassan újra berobbanó járvány ellenére a konzervatív, tehát piacbarát kormány egészen sokáig bírta cérnával és október elejéig nem vezettek be újabb korlátozásokat, hogy ne üssék az amúgy is szenvedő gazdaságot.

Ez nem azt jelenti, hogy bedobták a gyeplőt a lovak közé, mert tavaszról-nyárról egy csomó korlátozás még mindig érvényben van. Például minden nyilvános, zárt helyen (boltok, épületek, stb) kötelező a maszkviselés, az éttermek, edzőtermek, mozik, kocsmák csak csökkentett számú vendéget fogadhatnak és a fizikai távolságtartási rendelkezések is hatályban maradtak.

Ezen kívül Kanadában (szövetségi szinten) még mindig korlátozzák a beutazásokat és bár repülővel állítólag egészen könnyű az USA és Kanada között repkedni, de a közúti autóforgalomban szűrik, hogy ki miért utazik, és aki nem „essential travel” céllal érkezik az USA-ból, azt visszafordítják a kanadai határon.

Aki pedig beutazásra jogosult, azt az indulási országtól függetlenül 14 napos karaténra kötelezik. Ennek betartásáról nem nagyon vannak információim, mert bár lehet cikkeket olvasni olyanokról, akiket több száztól ezer dollárig terjedő összegre büntettek a karatén szabályok megszegése miatt, de barátainkon keresztül tudjuk, hogy az ő családtagjaikat nem ellenőrizte senki augusztusban, amikor Magyarországról jöttek látogatóba.

Ezen intézkedések ellenére az országon/tartományon belüli nyári mozgolódás és persze a fegyelmezetlen emberek miatt sajnos a népesebb régiókban újra teret nyert a járvány, amit a fenti grafikon is jól mutat.

Jelenleg a megbetegedések fele Ontario három legnépesebb régiójához köthető. Ezek Torontó (6.2 millió ember), Ottawa (1 millió lakos), Peel (1.4 millió lakos). Peel egyébként Torontó mellett található, néhány nagyobb városa már teljesen egybeépült Torontóval.

Október elején volt olyan nap, amikor a napi új megbetegedések száma a 900-as szint fölé ugrott. Ez volt az a pont, amikor a tartományi kormány a fenti három régiót, és egy héttel később a szintén Torontóval határos Yorkot a Phase3-ból visszatették egy módosított Phase2-ba.

Ez azt jelenti, hogy az edzőtermeket, kocsmákat bezárták, nem lehet beltéri rendezvényeket tartani, az éttermek megint csak kiszállításra főzhetnek és a beltéri csoportokat 10 főben maximálták, ami vonatkozik a magán eseményekre is.

Én egyébként nem annyira aggódok a fenti számok miatt, mert a minden nap frissített online statisztikák jó támpontot adnak ahhoz, hogy a minket érintő kockázatot fel tudjuk mérni. (...)

Az oktatási intézményekben is nagy a szigor, a gyerekek csak a szünetben vehetik le a maszkokat (amikor az udvaron vannak vagy esznek), a szülők nem léphetnek be a suli területére és a protokoll szerint ha egy osztályban azonosítanak egyetlen beteget, akkor az egész osztály köteles otthon maradni 14 napig.

Erre sajnos vannak már példák, mert egészen sok helyen volt már megbetegedés iskolákban. Az esetszám dinamikusan emelkedik, de jelenleg a több ezer iskolából (még csak) 5 van zárva.

A villám csapkod körülöttünk is, Waterloo régióban van kb. 5-6 iskola (többnyire középsulik), ahol vannak/voltak COVID-os megbetegedések, de a mi sulinkban egyelőre nem volt még hivatalosan azonosított beteg. Kopp-kopp.

Márk a Hálaadási hosszú hétvége után náthás lett, folyt az orra és köhögött is. A tartomány ilyenkor elvárja, hogy egy online oldalon közzétett feleletválasztós teszt alapján értékeljük magunknak, hogy mehet-e a gyerek suliba. (...)

Csütörtök reggel odagurultunk egy parkolóba, ahol drive-in tesztelés végeznek. Érkezéstől távozásig kb 20 percet töltöttünk az autónkban, a mintát vevő néni ügyesen megnyugtatta az izgatott Márkot, levette az orrváladékot és péntek reggel már láthattam is a negatív eredményt online.

Márk péntek reggelre már jól érezte magát, az orrfolyása teljesen elmúlt és a köhögés 90%-a is, ezért felajánlottuk neki, hogy mehet iskolába ha akar, vagy maradhat itthon még egy napot, de akkor házit kell csinálni legalább 1 óra hosszat.

Szerencsére a sulit választotta és mi pedig a negatív teszt eredmény birtokában nem aggódtunk azon, hogy akkor most lefertőzi-e a teljes osztályt vagy sem.

Azt gondolom, hogy nem ez volt az utolsó tesztelésünk, de remélem egyhamar nem kell mennünk.”

A teljes posztot itt találjátok.

Istanbulkart 2020

Már másfél év telt el azóta, hogy Isztambul megavárosának új vezetése lett. CyberMacs szerint ez idő alatt sok minden változott, mást ne mondjunk, az istanbulkart is új tulajdonságokkal lett felruházva.

istanbulkart.jpg

„Ugye ha mindenki otthon van, akkor mindenki otthon van, nem pedig a buszokon. 2020 márciusában szépen mindenki bezárkózott a lakásába. Majd jött a szép idő, és ilyenkor hatóságilag is rátettek egy lapáttal: hétvégenként teljes kijárási tilalom volt. Ilyenkor csak azok voltak kint, akik azt fotózták, hogy rajtuk kívül senki sincs kint. (...)

De mi lenne, ha az istanbulkartot lehetne úgy használni, mint egy feltöltős kártyát, és tényleg lehetne vele ehető dolgokat is venni?

Nem tudni, melyik volt az első cég (bár biztosan utána lehetne nézni) melyik elkezdte az istanbulkartot is elfogadni, mint fizetős eszköz. Valószínűleg valamik nagyobb üzlethálózat. (hacsak nem a sarki kisboltban a Mari néni jött rá, hogyan lehet a rendszert meghackelni, és lecsapolni a rajta levő pénzt). De ma már több üzletben is lehet vele vásárolni.

Az istanbulkart össze lett kapcsolva más törzsvásárlós kártyákkal. Példánkban (nem reklám értékű – sajnos) a Migrosban lehet istanbulkarttal fizetni. Cserébe a Migrosban kapott pontokat lehet máshol elhasználni. Pl. buszozásra, hajózásra, biciklizésre, vagy városi WC-zésre (máris összekötöttük az inputot az outputtal..).

De nemcsak a Migrosban, hanem az A101-ben hálózatban vagy az online Getir-ben is használható. Meg még ki tudja hol…

Mindezzel bővültek azok a helyek is, ahol “alapesetben” is használható az istanbulkart. Ezek azok a dolgok, amelyek már régóta tervben voltak, és folyamatosan bővítették.

Ilyen a parkolás és a nyilvános WC-k, amelyek már régebb óta üzemelnek. Újdonság, hogy az isztambuli strandoknál (isper), egyes éttermekben és kávézókban (Beltur, Istanbul Sosyal Tesisler), és egyes taxiknál (iTaksi) és bicikli kölcsönzőknél (babike) is használhatjuk.

Használhatjuk még a palackos víz automatizálnál (Hamidiye) is. Ami azért izgalmas, mert ha a közelben palack visszaváltó is van, akkor a kiürült műanyagot oda bedobva valamennyi pénzt visszatölthetünk a kártyára. Így elviekben csak a vízért fizettünk, a palackért nem. Hiszen (elviekben) csak a vizet fogyasztottuk el, a palackot nem.

Mindennyi jóság mellett folytatódik az istanbulkart átvitele a mobil telefonokra is. Tavasszal elkezdték tesztelni azt a technológiát, hogy a kártya helyett egyszerűen a mobil telefont használjuk.

Ez ugyanúgy tud működni, mint amikor a bankkártya helyett használjuk a telefont (vagy jobb helyen az okos óránkat). Ennek igazándiból olyan komoly technikai akadálya nincs.

Mégis valahol akadozik a rendszer… talán nem szeretnék, ha a török hackerek már az első nap darabjaira szednék a mobil applikációt, és saját feltöltő program írjanak helyette.

Egyenlő egy köztes megoldás kezd kialakulni, a QR-kódos fizetés. Ebben az esetben, ha valami megtetszik, haza akarjuk vinni, és még ki is akarjuk fizetni, akkor egy QR-kódot kell a telefonon lévő istanbulkart programnak megmutatni. És már hopp! Át is ugrott a pénzünk az eladóhoz! (...)

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy az istanbulkart kilépett abból a kategóriából, hogy csak busszal-villamossal-hajóval-metróval-felvonóval használjuk. Szépen lassan talán tényleg egy általános Isztambul kártya lesz.”

A teljes írást itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Kanada Törökország Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2216256522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irbisz 2020.10.25. 09:47:25

"A Magyarországon teljesen elharapódzott összeesküvés-elméletek itt csak nagyon marginálisan vannak jelen, ami egyértelműen üdítő jelenség."

az irek intellektuális késpességeit nem ismerem, de itthon a virustagadók, a bagatellizálók és maszkellenesek túlnyomó többsége, hát hogy is mondjam, kissé alulképzett és tájékozott, képtelen ok-okozati összefüggések felismerésére, adatok értelmezésére, a valószinűség mit jelent a a gyakorlatban, nem értik az exponenciális növekedést mi takar stb.. És igy összezavarodva, pszichológiailag ez érthető is, zavarja őket hogy enm értik mi zajlik körülöttük, nem értik a fogalmakat, magyarázatokat, és mivel a saját eszét, tudását senki sem kevesli :) (hisz ahogy a népi bölcsesség tartja "az ész van a legigazságosabban elosztva, senki nem kevesli ami neki jutott"), saját butaságuk helyett (még az iq80-as nyolcáltalánosos segghülye félanalfabéta se tartja magát butának :)), a számára érthetetlen jelenségeekt, tényeket elveti, kamunak nevezi. Főleg akkor, ha az ilyen tanulatlan tömegeket akadnak szélhámosok, akik megszólitják őket egyszerű, általuk is jól érthető szavakkal, fogalmakkal. Ja, hogy becsapják őket és kihasználják, az fel sem merül bennük (hisz ha felmerülne, akkor eleve nem hinnének mindenféle ostoba kóklernek).
Hihetetlen, a virusellenes csoportokban mindenféle ostoba adminiszttrator gizike, péklegény józsika, életében egy könyvet sem olvasott, az élet iskolájába járt, ám magukat morva okosnak gondoló éltesebb figurák osszák az észt mikrobiológia, közgazdasági és járványügyi kérdésekben, vicc a köbön. Illetve tragikus, de hát ez csak jó országunk vezetőinek :(
Az már csak szubjektiv megfigyelés, a többségüknek még a tekintete és a pofája is olyan sötét, hogy is mondjam politikailag korrekten, nem az eszükért fogják őket ellopni....
Ennek minőstett esete, amikor maga is veszélyeztett, 60-on túli, jelentős túlsúlyos, alighanem totál inaktiv, a szükséges mennyiség tizedét se mozogja, feltehetőleg vérnyomása se jó gipszjakabok büszkén partizánkodik, csakazértsehordokmaszkot!
Az ilyen retardált hülye idiótáknak annyi persze nem esik le, hogy miközben a lezárások és korlátozások miatt nyilván kesereg, meg hogy tömegek megélhetése kerül veszélybe, ami sajna igaz is, azt úgy lehetne elkerülni, ha hordja azt a kib.ott maszkot, akkor is ha minimális kényelmetlenséget jelent. De nem, ő ellenáll mint gerilla, aztán persze sir az ostoba barma, ha ő is jövedelem nélkül marad - és nem a gonosz kormány, hanem saját és ahsonló gondolkodású ostoba eszmetársai miatt.

arncht 2020.10.25. 10:12:12

hozhatnak akarmilyen rendeletet, ha az emberek szarnak ra... meg ha nem latszatintezkedesek lennenek.

ausztriaban okosan kitalaltak ezt a lampas modszert, eljen ertheto az egyszeri ember szamara is. aztan elkezdtek varialni, hogy melyik lampa mit is jelent, majd behoztak negy lampat (?), majd hogy ok ez a lampa ide ervenyes, de az iskolakban nem. aztan a nagy liberalizmusban azt is kitalaltak, hogy bizonyos helyeken szinten ne legyen mar ugy.

mostanra az emberek fogalmuk nincs, hogy mi mit jelent. persze a szamok az egekben mert sokan tesznek az egeszre.

tegnap "szigoritottak", 12 foben hataroztak meg, hogy kint mennyien gyulhetnek ossze. de azert 1500 fos rendezvenyeket lehet csinalni. wtf... par heten belul 10000 beteg lesz naponta, 50-100 halottal.

SzZoole 2020.10.25. 10:20:51

@Irbisz: nagyrészt egyet értek veled, az alulképzet/iskolázatlan emberekről irt véleményeddel.

Annyi tennék hozzá, hogy nem csak ők a renitensek, hanem iskolázott/olvasott emberek is szaporítják az általad említett csoportot.

Én tudok/ismerek olyan embereket, orvos/tanár, tehát iskolázott, akik szintén vírus tagadók!

Irbisz 2020.10.25. 11:48:52

@SzZoole:
igazad van, de egy diploma nem jelent többet, mint hogy egy speciális területen teljesitett bizonyos követelményeket (amihez sok helyen elég az, hogy beseggeli, de nem érti amit tanul). ismertem pl. akadémikust aki saját szűk szakterületén elegett tett le ahhoz az asztalra, de egyébként teljesen szűklátókörű vaskalapos szakbarbár volt - de nem ez a jellemző. Azaz minden rétegben akadnak olyanok, akikre illik amit leirtam.
akad egypár volt német kollégám akivel tartom a kapcsolatot, nos, ott is vannak tüntetések a korlátozások és a maszkviselés ellen mint lehet erről olvasni. De, hogy is momdjam, nem a német társadalom inleligensebbebbik 20-30%-ába tartozó emberek alkotják a tömeget ott sem.
A fiam iskolájában pedig (Nordrhein-Westfalen) érdekes módon mind a tanárok, mind a nevulók egész nap maszkban vannak, nem okoz a gyerekeknek sem lelki törést, sem fizikai károsodást, pedig ott is a az echte német gyerekekn túl van már jó 20-30% bevándorló. Mégis hordják, és ha lázad is a szülő, de betartja az óvintézkedést, mert még egy töröknek v. kameruninak is van esze, ha nem akarja hogy megint otthon legyen a gyerek hónapokig, akkor ez KELL és kész. Nálunk a sok bunkó meg idáig nem jut el odáig, mint egy iskolázatlan harmadik világbeli, ez szánalom :(.
Saját megfigyelés, hazulról: én otthonról dolgozom március közepe óta és keveset utazom, de a megfigyelésem egyértelmű, a következtetést vonja le mindenki saját maga :)
A 11-es és időnként 91/291-es buszon még nyáron is, amikor erősen lazult a figyelem és el lett engedve a gyeplő, majdnem 100% volt a maszkhordási fegyelem. Ahogy lejöttem a hegyről, a 4/6-os vonalon már gyengébb, és átérve a Dunán a nyugatiig ez egyre romlott. Hogy ennek iskolázottság, tájékozottsági, vagyoni, vagy ezek valamilyen kombinációja volt-e az ok, az mindegy, egy tény a magyarázattól függetlenü l tény.
És a maszk-nemhordók mind a villamoson, mind ha nagyritkán metróra ültem, az utazóközönség iskolázatlabbik, butábbik rétegébe tartoztak, intelligens, értelmes kinézetű és viselkedésű kevés akadt közöttük.
De boltban is, a Rózsakert Spárjaban 7 hónap alatt szerintem nem láttam 3 embert maszk nélkül, és lázadozni is csak elvétve hallottam valakit, de legalább azokon már volt maszk. A Pasaréti Aldiban, ami jó, nem olyan jó helyen fekszik, majdnem ilyen jó volt a helyzet, de ott többen próbálták meg szabotálni a maszkviselét, a biztonsági őr ott többször kellett közbelépnie, és a handabandázó is több volt a maszk miatt. Másutt nem is vásároltam azóta, csak aMamamutban, de ahogy hallottam ismerősöktől, kollégáktól, már nagyon nem ilyen jó a helyzet és tartják be a vásárlók a maszkviselési szabályokat.
És lehet megint elmélkedni, a műveltebb, tehetősebb emberek miért fogadják el hogy igen, járvány van, a védekezés és a károk elkerülésének legolcsóbb módja ez - ami távol-keleti és mondjuk új-zélandi példa alapján hatásos is és működőképes.
és itthon, ahol qrva sok a túlsúlyos ember (ugyebár tán elsők vagyunk Európában a kövérségi ranglistán), a mozgáshiány vészes, a táplálkozás nagy átlagban káros, cukorbeteggel, magas vérnyomásban szenvedővel folyót lehet rekeszteni, sok a 60-on felüli, miért nem óvják magukat és rokonaikat. A financiális oldalról nem is szólva, sok tuskó hörögni tud, jajaj, a korlátozások mekkora kárt okoztak (igaz), de arra képtelen, hogy maszkhordással legalább igyekszik azt segiteni, ne kelljen megint ilyeneket elrendelni és ne kerüljenek megint tömegek nehéz helyzetbe.
Persze amilyen nonszensz hülyeségeket szajkóznak hónapok óta, anélkül hogy utánanéznek, igaz-e amit ismételgetnek mint egy papagáj, az hihetetlen. ha meg kapnak egy linket, ami bebizonyitja hogy hazudtak, akkor nincs válasz, vagy annyi, hogy oké, ez lényegtelen, de akkor azért nem kell maszk - és nyomat egy újabb zőccséget (amit szintén nem ellenőrzött, csak beszopott agynélkül valami összeesküvéselméleti fikaportálról)
na itt feladom, emberi joga műveletlen ostoba fasznak lenni- én óvom magam és vigyázok magamra, egészséges vagyok még nyugati mérce szerint is, sajnos már csak egy 84 éves idős rokonom él aki veszélyeztetett, a munkám teljes, tavaszihoz hasonló lockdown esetén is megmarad, akkor mit erőlködjek?
Csak elkeserit ez a bigott, balkáni sötétség, ami tömegek fejében és hozzáállásban van itthon :(

Csodabogár 2020.10.25. 11:53:55

Nem vagyok vírus tagadó, de pl. utálom a maszkot, ami szerintem nem sokat ér. Ugyanis eleinte nagyon oda figyeltem a német infektologusok véleményére, miszerint csak az FFP xx maszk véd meg engem bármitől. Kapni akkor még egyáltalán nem lehetett, ma már lehet, de piszok drága és rendesen megfullad az ember alatta. A minap a német orvosi kamara elnöke is mondott olyasmit, hogy többnyire értelmetlen a mindenféle maszk meg az egyszer használatos, amit mindenki többször használ, hozzányúl igazgatja stb. Egyetlen helyen jó, ahol kis helyen van összezsúfolva sok ember, pl. busz, villamos, metro. Kapott ezen véleményéért hideget meleget és sürgősen helyesbített, mert a vadabb politikusok a lemondását követelték. De ettől függetlenül tudom, hogy létezik a vírus, egy egyébként is elég beteg és nem fiatal ismerősöm meg is halt, pedig marha óvatos volt, maszk és kesztyű nélkül nem ment az utcára.
Mikor kezdődött az egész és az első napokban úgy beszéltek róla, mintha ez lenne az ebola, akkor írásba adtam, hogy semmi kezelést nem kérek, hagyjanak meghalni ha megkapom. Ma már tudom, hogy nem ez az ebola. Sokan megkapják és simán túlélik. Szerintem nincs arányban a vírus rémület a totális világra szóló gazdasági csőddel. Megszámlálhatatlan egzisztencia megy tönkre, kis és nagy cégek mennek csődbe. Mi lesz az emberekkel? Erről nincs semmi beszámoló vagy statisztika.

Platonica 2020.10.25. 12:10:25

Csodalatos pelda ez az egesz az Asch fele konformitas kiserletre...

@Csodabogár: "Erről nincs semmi beszámoló vagy statisztika."
Hogyne lenne..., csak nem a msm-ban kell keresni.

SzZoole 2020.10.25. 12:12:18

@Irbisz: egyetértünk, szerintem :-)

A napokban hunyt el egy régi ismerősöm, nyíregyházi kórház igazgató, 66 éves volt és nem csak a kórház első embere volt, hanem a templomban is az első sorban ült, sem a hivatása sem az istene nem védte meg a vírustól :-(

SzZoole 2020.10.25. 12:14:02

@Platonica: persze, hogy van statisztika az itteni hírek folyamatosan írnak róla.

Platonica 2020.10.25. 12:23:06

@SzZoole: Nem biztos, h Codabogar ezeket hianyolja.

SzZoole 2020.10.25. 12:29:26

@Platonica: ez most mire érted, hogy nem ezeket hiányolja?

Az uk statisztikákat?

takarék-láng 2020.10.25. 12:54:50

Milyen jo, hogy kitalaltak ezt a kifejezest: osszeeskuves elmelet.
Igy meg lehet egyszeruen belyegezni embereket, nem kell meghallgatni sem a masik oldal erveit, nem hogy megismerni es megvizsgalni azt.
Cel a kritikai gondolkodas alaasasa.
Hisz a media meg sosem tevedett, nem hogy hazudott.

Hiszen csak egy narrativa letezhet, es mar a kommunizmus alatt megtanultuk, hogy partunk es kormanyunk mindent ertunk tesz.

takarék-láng 2020.10.25. 12:54:50

@Irbisz: "Hihetetlen, a virusellenes csoportokban mindenféle ostoba adminiszttrator gizike, péklegény józsika, életében egy könyvet sem olvasott, az élet iskolájába járt, ám magukat morva okosnak gondoló éltesebb figurák osszák az észt mikrobiológia, közgazdasági és járványügyi kérdésekben, vicc a köbön."

- vicc a kobon az, hogy mekkorat tevedsz. Nem nem nem, nem kepzetlenek, hanem orvosprofesszorok mondanak nemet a vilag atveresere, most mar szinte minden orszagban, de de egyesulve europaban is. Te meg ott tartasz, mint par honapja a fosodratu media, amely neonaciknak probalta beallitani a berlini tuntetoket, eleg furcsa, LGBT szervezetek is voltak ott, tobbek kozt es nem 15000 hanem millio.
Mara mar eljutott oda a media hogy beszamol a tuntetesekrol, amelyek szaporodni fognak, ha nem tesz le az elit az ordogi terveirol.

Es bizony, nem idiotak, hanem neves professzorok allnak ki a covid-hazugsag ellen es kovetelnek vizsgalatot.

www.acu2020.org

Amerikai hasonlo szervezodesrol azert nincs tudomasom, mert nem neztem utana.

takarék-láng 2020.10.25. 12:54:50

@SzZoole: Ismersz ilyeneket, de az erveiket nem vagy hajlando megismerni sem, ez a baj!

takarék-láng 2020.10.25. 12:54:50

Figyelj bloggazda, lehet elhallgattani embereket es erveiket, de nem a vegtelensegig. Eljon egy "tipping point", ami a virus kapcsan mar el is jott par hete. Te elegge kesve koveted, mert nem vagy naprakesz.

takarék-láng 2020.10.25. 12:54:50

@SzZoole:
ime az aluliskolazottak, akik nem hisznek a covid-19 fele elmeletekben.

gbdeclaration.org/

takarék-láng 2020.10.25. 12:54:50

@Csodabogár: Mit er a maszk vedoszemuveg nelkul?
ovabba, a legzesunk tobb mint fele a boron keresztul tortenik. Ott hogyhogy nem jutnak be a virusok?
Miert mondta majusban is a WHO, hogy a maszk nem kell egeszsegeseknek? Ilyen gyorsan valtozik a tudomany?

Platonica 2020.10.25. 13:03:29

@SzZoole: Ezt inkabb tole kerdezd.

Shanarey 2020.10.25. 13:17:48

@takarék-láng:

A bőr nem lélegzik, hanem szellőzik, sebaj. megint okos akartál lenni. Bőrön keresztül a fertőzés nem összeszedhető, mert ahhoz nyilt seb kellene, az meg a nagy átlagnál nincs.

SzZoole 2020.10.25. 13:54:32

@takarék-láng: el olvasok én mindent, érveket-ellenérveket, meg az ilyen halfwit emberek írását is mint a tied.....

SzZoole 2020.10.25. 13:56:40

@boborján20: jaj bandacsöki, te is az türk/indiai félszerzet Orsós kasztjához sorolod magad

boborján20 2020.10.25. 14:33:20

@takarék-láng: fityeszmécses, azé remélem eszt a kommentedet az mti-hez, az origohoz, meg a kesmához is bedobod!

:)))

takarék-láng 2020.10.25. 14:35:12

@Shanarey: odaig kene agyilag eljutni, hogy a virus letezeset * senki sem tagadja, A jarvanyt azonban igen, mert nincs jarvany, hiszen kevesebben haltak meg 2020-ban, mint 2019-ben, minden egyes europai orszagban.
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_wnh001.html

* a covid-virus letezesenek tagadasa mellett is szolnak ervek, hiszen erdekes modon az influenzasok szama hogyhogy lecsokkent. Tovabba a tuneteit sem definialtak, csak azt mondtak, hogy "flu-like". Ha flu-like, akkor flu. Ennyi.
Ezt a virust (mas virusokat sem) sikerult soha senkinek sem izolalnia, majd az izolalt virusokat egeszseges sejtekbe visszajuttatva a Covid-19 betegseget eloidezni, hogy van ok ketelkedni.
www.youtube.com/watch?v=ZY1cmB8T_1I

-----
Hiszek abban, hogy nem Kopernikusz, vagy Galilei koraban elunk, amikor a maskepp gondolkodokat erveles helyett eltuntettek. A jelek arra mutatnak, hogy tevedek.

Hajlando vagyok megvaltoztatni nezeteimet es velemenyemet, ha megcafolsz, de ervekkel, nem szemelyeskedessel es idiota kepek beszurasaval.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.10.25. 14:35:27

@takarék-láng: "Igy meg lehet egyszeruen belyegezni embereket, nem kell meghallgatni sem a masik oldal erveit, nem hogy megismerni es megvizsgalni azt."
...
"legzesunk tobb mint fele a boron keresztul tortenik"

tudtam en, hogy ez a zacsko a fejre megfojtas csak a filmekben mukodik ;D

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.10.25. 14:35:38

@Shanarey: azert azt jo latni, hogy mar a hvg sem probalkozik olyan ostobasagot beadni, hogy a kamupartok vettek el a szavazatokat az ellenzektol.

SzZoole 2020.10.25. 14:47:27

@boborján20:

fityeszmécses=fideszesköcsög? :-)

Shanarey 2020.10.25. 16:38:04

@takarék-láng:

Majd ha ezt teszed te is, mint legutóbb, amikor belinkeltél egy könyvet, de el sem olvastad mit linkelsz be. Utána rá jöttél mekkora hülyeséget csináltál és el is tűntél, mind anno Birca amikor lebukott hogy olyasmiről beszél amiről fogalma sincs. Nincs járvány? Oké akkor a Hollandok, miért hordják a betegeiket a németekhez, csak nem kapacitás hiány? S hogy lehet kapacitás hiány, ha nincs járvány? www.deutschland.de/de/news/coronavirus-in-deutschland-informationen

Shanarey 2020.10.25. 16:39:57

@takarék-láng:

Nem mellesleg, az az apróság is elkerülte a figyelmedet, hogy az Influenza és a Covid19 tünetei nagyrészt azonosak.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.10.25. 17:19:27

@takarék-láng: hallod, ez az a cowen aki levezette hogy a koronavirus az 5g miatt van? (az)
nagyon durva.

boborján20 2020.10.25. 17:19:51

@SzZoole: dehogy! mi félázsiaiak nem vagyunk ilyen kirekesztőek, ezé takarómisinyílasbát is kitömjük pénzzel:)))

bakker, nagyon gáz ez a mi fosországunk. aszt nem értem, hogy ménem megyek inkább londonországba nehézgépkezelőnek!

karcsú is vagyok, beférek a bobketbe, és még imádom is, ha szemétkednek velem, me a vasfüggöny rossz oldalán szocializálódtam:))

FutureFry 2020.10.25. 17:34:38

@takarék-láng: @droid_: A vírusról már februárban elkészült az első elektronmikroszkópos kép [1]. Emberszabású majmokat meg tudtak vele fertőzni [2]. Mostanában - a vakcinafejlesztés részeként - indul egy direkt emberes fertőzés-kísérlet is Angliában [3] (jó hír az önkéntes jelentkezőknek, hogy - a videóbán látható - Dr. Cowan szerint ez nem lehetséges :)). Dr. Cowan - akinek több “out there” teóriáját (pl., hogy a vírusok igazából csak megmérgezett sejtek melléktermékei, és a mérgezést az “eletroszmog” okozza) többen cáfolták már [4]. Egyébként Dr. Cowan orvosi engedélyét (“medical license”) a kaliforniai Medical License Board (egészségügyi engedélyező bizottság) 2017-ben visszavonta (a visszavonás hatályát 5 év próbaidőre felfüggesztve), amikor egy általa sohasem látott rákos beteget alternatív gyógyszer beszerzésére és használatára buzdította (de arról nem tájékoztatta a beteget, hogy ez egy nem engedélyezett, kísérleti, potenciálisan veszélyes anyag) [5].

[1] www.sciencealert.com/this-is-what-the-covid-19-virus-looks-like-under-electron-microscopes
[2] science.sciencemag.org/content/369/6505/812
[3] www.washingtonpost.com/world/europe/covid-challenge-trials-uk/2020/10/20/00a31136-026c-11eb-b92e-029676f9ebec_story.html
[4] www.cbc.ca/news/technology/fact-check-viral-video-coronavirus-1.5506595
[5] 4patientsafety.org/documents/Cowan,%20Thomas%20Samuel%202017-05-10.pdf

SzZoole 2020.10.25. 18:53:50

@boborján20: fosország??? Te meg miről beszélsz pandacsöki??

Magyarország egy gyönyörű ország, csak a “politikai elit” rontja ott a levegőt :-))

Minek jönnél Londonyfalvára, az már tele van :-)

takarék-láng 2020.10.25. 19:23:23

@droid_: Hogy a virust a 5G terjeszti, azt senki nem mondta, de a media kiforgatja a szavait, es te meg csak ismetelgeted, mert kritikai gondolkodasra keptelen vagy.

takarék-láng 2020.10.25. 19:23:23

@Shanarey: "Oké akkor a Hollandok, miért hordják a betegeiket a németekhez, csak nem kapacitás hiány? S hogy lehet kapacitás hiány, ha nincs járvány? http://www.deutschland.de/de/news/coronavirus-in-deutschland-informationen"

- megirta ez a honlap, vagy ott voltal?
Attol, hogy megirta, meg akar igaz is lehet.
Azt is megirtak, hogy a cseheknel nem birjak mar a korhazak, annyi a megbetegedes.
Persze egyik felvideki baratom Pagaban dolgozik, es nem egy korhazban volt, otole tudom, hogy a korhazi agyak 2/3-a ures.

Shanarey 2020.10.25. 19:57:30

@takarék-láng:

Olvastam egy cikket, a jó ég tudja hol, de kerestem egy hiteles forrást neked. Netán Magyarországon is, a kórházak 2/3-a üres?

A felvidéki barátod, melyik kórházban dolgozik, mert akad itt online pár ember aki ott él, avagy van ottani kapcsolata és majd megerősíti amit mondasz vagy nem.

Shanarey 2020.10.25. 20:09:16

@takarék-láng:

A honlap, megírta, menj lejjebb 24-ére. Gondoltam tudsz görgetni, tévedtem.

takarék-láng 2020.10.25. 20:31:54

@FutureFry:
1) Ez nem peer-reviewed forras, de el tudom fogadni. Mondjuk ha allitolag mutalodik a virus, akkor nem tudom, hogy lehetseges oltast fejleszteni hozza. Eppen olyan, mint az evenkenti influenza oltas, aminek semmi ertelme, tekintve, hogy nem is egy virus okozza.
2) Megfertoztek majmokat, amelyek nem nagyon betegedtek meg. Hurra!
3) fizetos honlap, nem tudom elerni.

Ha az elektroszmognak nincs semmilyen hatasa a szervezetunk elektromos folyamataira, akkor kerdem en, hogy lehetseges az, hogy az abban torteno elkepesztoen kicsi elvaltozasokat ki tudjuk mutatni? Hogy lehetseges, hogy mukodik az EEG, az EKG?

Es meg mindig nyitva a kerdes. Milyen jarvanyrol es hol beszelunk, hacsak elvetve akadnak betegek, es a statisztikai hivatalok szerint mindenhol kevesebben haltak meg iden, mint tavalyi ev azonos idoszakaban?

takarék-láng 2020.10.25. 20:32:41

@takarék-láng: Azt is hallottuk ev elejen (akkor meg en is hittem a jarvanyveszelyben), hogy Kina utan 2 epicentrum volt: Kina es Olaszorszag. Nos, irani ismerossel is beswzeltem, es o ezt tagadta. Az itt elo embereknek ez mesze van, es nem tudjak ellenorizni.
Az olasz esetben pedig tobb eves kepeket tettek be.

Allitolag tombol a jarvany a muszlim orsazagokban is. Ha a maszk vedne barmit is, akkor a muszlim nok vedettek. Vagy nem?

En a sebeszeti maszkban (amit hasznaltam eddig is pl fekszereleskor) erzem a fust szagat, amit latok, akkor hogy vedne meg a virusoktol, illetve a droplets-tol - mindket iranyba - amit nem latok? Az ilyen egyszeru es logikus kerdesek feltevesehez nem kell meg 8 altalanos sem. Sajnos, a termeszettol, istentol es realitastol elszakitott telefonnyomkodo tomegek erre keptelenek.

Shanarey 2020.10.25. 20:32:52

@takarék-láng:

October 24, 2020: First patients flown to Germany from the Netherlands
Rotterdam (dpa) - For the first time in the second wave of the corona pandemic, patients were transferred from the Netherlands to German clinics. The move is intended to reduce the pressure on the intensive care units in the Netherlands. Almost every second bed in intensive care units is occupied by a patient suffering from Covid-19. The Netherlands is one of the countries in Europe most affected by the second wave of the pandemic. North Rhine-Westphalia and Lower Saxony had offered to take on patients from the Netherlands.

nyuszigonosz 2020.10.25. 20:46:02

@takarék-láng: A holland kórházak túlterheltek, pacienseket ide Németországba hoztak és fognak is még hozni.

És amit Csehországról, konkrétan Prágáról írsz az hazugság!
Nem igaz, hogy az ágyak 2/3-a üres, tele vannak, túlterheltek és ezért a katonaság Prága - Letňany-ban ahol a most üresen álló kiállítási területek vannak tábori kórházat létesített. Ma este hat után fejezték be a munkát ezzel. És lesz még több ilyen.
Már az elsö hullámban vett át Németország betegeket Csehországból is. Majd most is ez lesz, mivel Csehország sajnos listavezetö a Covid - 19 megbetegedésekben és elhalálozásokban.

Vagy az állítólagos felvidéki Prágában dolgozó barátod hazudik, vagy te találtad ki ezt a hazugságot.

Nem tervezek neked erre olyan nyelvü információt átküldeni, amit te még esetleg értesz.

Shanarey 2020.10.25. 20:51:22

@nyuszigonosz:

Nyugodtan linkeld neki, a Google lefordítja, max nem olvassa el, mert ő sem szereti a tényeket.

nyuszigonosz 2020.10.25. 20:54:01

@takarék-láng:

www.welt.de/vermischtes/article218424736/Corona-Niederlaendische-Patienten-nach-Deutschland-geflogen.html

- úgysem érted, de mindegy is.

12:18 - Armáda dokončila práce na záložní nemocnici na výstavišti v pražských Letňanech pro pacienty s covidem-19, uvedla na twitteru. Má v ní být 500 lůžek.

Dokončili jsme práce na záložní nemocnici v Letňanech. Ani při vysokém nasazení ale nezapomínáme na 3R (ruce, roušky, rozestupy). Připojte se k nám. #JsmeArmada pic.twitter.com/joLsf0C6KH

— Armáda ČR (@ArmadaCR) October 25, 2020

Shanarey 2020.10.25. 20:55:39

@takarék-láng:

Iráni barát, aha, mondjad tovább és egyre hiteltelenebb leszel.

www.worldometers.info/coronavirus/country/iran/

Biztos ez is hazugság, aztán mégsem akarja őket senki beperelni.

Shanarey 2020.10.25. 21:05:15

@takarék-láng:

Ne kérdez olyant, amihez úgysem értesz, és nem is akarsz. Elektro szmog, mióta az emberiség ipari és háztartási környezetben elektromos áramot használ, ez egy létező dolog, ám a csillagászok, és bizonyos egyéb okos emberek kivételével ez nem létezett a közbeszédben, egészen a 90-es évek végéig. Az EKG, és az EEG neked inkább Google egyetem.

Irbisz 2020.10.25. 21:54:46

@Csodabogár:
"Nem vagyok vírus tagadó, de pl. utálom a maszkot, ami szerintem nem sokat ér. "

1. apró kényelmetlenség, ne tegyünk már úgy mintha egy csadort raknának rád és 10 kilós súlymellényt. Komolyan vicc, hogy felnőtt emberek ennyit sirnak a maszk miatt mint egy elkényeztetett óvodás, miközben vannak szakmák, ahol évtizedek óta a teljes munkaidőben kötelező a maszk - és kibirták, nem haltak bele, nem lett semmi bajuk tőle.

2. Már ne is haragudj, de virológus szakember, mikrobiológus, vagy mi a franc vagy te?
kit érdekel hogy operaénekesi, karosszérialakatosi vagy bakteri végzettségeddel miként vélekedsz róla, hisz nem értessz hozzá és pont. Higgy azoknak, akik értenek hozzá, mert ez a szakmájuk, vagy nézz utána hiteles helyen, ha szkeptikus vagy.
Egyébként azok azok a civilizált országok ahol csirájában elfolytották a járványt (nézz utána, ne légy alulművelt tájékozatlan figura, melyek ezek és mit csináltak), ott mindenhol a maszkviselés és a közösségi távolságtartás betartása alapvető és működő eszköz volt (a kiterjedt tesztelés és komoly kontaktkutatás melllett). "Érdekes" módon, ezekben az országokban lockdown nélkül is kordában tartották a járványt, és nem is patkolt el soktizezer ember, és a mivel fegyelmezettek voltak, hordták a maszkot, komoly korlátozások se voltak, a gazdaság is köszöni szépen, jól van, a visszaesés töredéke (az is csak a begyűrűzés miatt). Ennyit mások egészségéért és a saját és honfitrásai zsebéért ugyan tegyen már meg az ember ...

3. Egyébként fogalmam sincs hány éves vagy, de már általános iskolában is tanitották, hogy ezek a kórságok cseppfertőzéssel terjednek, amelyek ellen a maszk igen hatásos ... kár h. iskola mellé jártál anno ... :(

4.ja, és még annyit, a maszk előnye kettős: egyrészt másokat megóvsz a fertőzéstől, ha netán már fertőzött vagy (ez a fontosabbik faktor), másrészt, neked is nyújt valamilyen fokú védelmet. Szóval ha minimálisan is törődik valaki másokkal, nem másokat letojó önző ember, akkor hordja a maszkot.

Irbisz 2020.10.25. 22:01:27

@Shanarey:
figyelj, aki még ma is tagadja a járványt, az vagy szimpla troll, vagy olyan ostoba és/vagy súlyos kognitiv disszonanciában szenvedő tökfilkó, hogy azty se fogod sose meggyőzni az ellenkezőjéről, kár is a fáradtságért.
A tények se számitanak az ilyennek, se az hány hozzáértő mondja, mert nála ez Hit, azt meg holmi tények nem ingatják meg. A szomszéd yorkiját se lenne nehezebb meggyőzni, hogy tényleg van járvány, mint ezt a figurát.

Shanarey 2020.10.25. 22:13:14

@Irbisz:

Égeti már itt magát egy jó ideje.
A múltkor belinkelt egy könyvet, amely szerinte a vírus tagadásról szólt, és hú de nagy tekintélyű ember írta, de a linket ő maga nem nézte meg mert abban leírták hogy a vírus, a gazdaságra vetített károkozása, és az esetleges jövőbeni hasonló károkozás megakadályozása a cél. Nála a tényeket helyettesíti a "felvidéki" és Iráni" ismerős aki biztos jobban tudja.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.10.25. 22:32:46

@takarék-láng: eppenseggel azt en se mondtam hogy szerinte az 5g terjeszti, de hogy semmi koze nincs hozza az teljesen nyilvanvalo. te hianyolod a kritikai gondolkodast de figyelmen kivul hagysz vagy lehazugozol mindent ami nem illik bele a szerencsetlen alternativ vilagkepedbe. ja most latom, te vagy a serthetetlen. akkor oruljel inkabb hogy rajtad nem fog betegseg es foleg hogy te atlatsz a szitan. a hulyeket meg hagyd beken telefont nyomkodni, ugysem ertik meg a zsenialitasodat.

Mikkamak 2020.10.25. 22:32:50

@Csodabogár: A maszk a többieket védi a te vírusaidtól. A távolságtartással együtt jó hatásfokú.

Mikkamak 2020.10.25. 22:32:58

@takarék-láng: Pedig a Florida Atlantic University-n tesztelték a különböző maszkokat és a képeken látható, hogy mennyire gátolják a kilélegzett vírusok terjedését.

Mikkamak 2020.10.25. 22:33:10

@takarék-láng: Nahát, úgy tudtam, hogy csak a szaruhártya vesz fel oxigént a levegőből (persze a légzőszerveken kívül), merthogy ha ér nő bele, akkor az ember nem lát.

A WHO meg azért mondta, hogy nem kell maszk egészségesnek, mert 1. még nem volt tapasztalat és 2. hiány volt maszkból és nem akarták, hogy a lakosság felvásárolja és az egészségügyi személyzetnek ne jusson.

kék madár 2020.10.26. 03:58:36

En most tudtam meg, a Borat fertozte meg vele az egesz vilagot

FutureFry 2020.10.26. 04:19:10

@takarék-láng:
“Ez nem peer-reviewed forras”
A NEJM-ben is megjelentek most szeptemberben elektronmikroszkópos képek (ami ráadásul mesterségesen megfertőzött emberi légúti sejtekről készült) [1]
Egyébként a youtube gondolom “peer-reviewed”-nak minősül mert lehet kommentelni :)

“Megfertoztek majmokat, amelyek nem nagyon betegedtek meg”
Nem arról volt szó, hogy _mennyire_ betegedik meg a majom, hanem, hogy egyáltalán beteg lesz-e a ha megfertőzik (mert az általad idézett Dr. Cowan szerint a vírus nem is a betegség okozója).

“fizetos honlap, nem tudom elerni.”
Lehet, a WaPo link valamiért csak bizonyos helyekről olvasható előfizetés nélkül. Viszont nem olyan ördöngősség sok más oldalon ugyan ezt a hírt megtalálni [2] (bbc, nature, etc.)

“… nincs semmilyen hatasa a szervezetunk elektromos folyamataira”
Az elektromágneses sugárzás természetesen hatással van a szervezetre, de ez a sugárzás frekvenciájától és (főleg) az intenzitásától is függ (ami a forrás-távolság négyzetének fordított arányával csökken). Szóval persze nem tesz jót, ha pl. a fejedet a mikróba dugod (legalább is amikor be van kapcsolva), vagy, ha a napba nézel bele mindenféle védőszemüveg nélkül [3]. Az alacsony intenzitású rádiofrekvenciás sugárzás (pl. mobiltelefon) hatásáról vannak tanulmányok de: “The available scientific data on exposure to radio frequency energy show no categorical proof of any adverse biological effects other than tissue heating.” [4]. Az, pedig, hogy valamilyen vírus terjesztésével kapcsolatos lenne ez a sugárzás, az pedig tényleg eléggé “out there” (finoman fogalmazva).

“… statisztikai hivatalok szerint mindenhol kevesebben haltak meg iden …”
Pedig a statisztikák alapján pont, hogy több országban is jelentősen megugrott a halálozások száma idén, főleg a tavasz folyamán [5] (Egyébként Magyarország ebben/eddig úgy látszik tényleg jól teljesített).

[1] www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMicm2023328
[2] letmegooglethat.com/?q=uk+covid+challenge+trial
[3] www.cnn.com/2017/08/21/politics/trump-solar-eclipse/index.html
[4] www.fda.gov/radiation-emitting-products/cell-phones/do-cell-phones-pose-health-hazard
[5] ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores?tab=chart&stackMode=absolute&country=England%20%26%20Wales~DEU~HUN~ESP~USA~SWE~BEL~ITA~GBR&region=World

Analóg Telepes 2020.10.26. 06:47:06

@takarék-láng:
"a statisztikai hivatalok szerint mindenhol kevesebben haltak meg iden, mint tavalyi ev azonos idoszakaban?“

Épp a napokban jelent meg erről hír, igaz, ők épp az ellenkezőjét állítják, nevezetesen, hogy 168 ezerrel többen haltak meg európában egy negyedév alatt, mint az előző évek ugyanazon időszakában:

Almost 170 000 additional deaths in the EU

In 2020, among the 26 EU Member States for which data are available, there were 168 000 more deaths during weeks 10-26 (March – June) than the average number of deaths during the same period over the four years 2016 to 2019. These data include all deaths, irrespective of their causes, but can be useful for assessing the direct and indirect effects of the COVID-19 pandemic on the European population.
ec.europa.eu/eurostat/web/products-press-releases/-/3-19102020-BP

Irbisz 2020.10.26. 10:28:01

@Analóg Telepes:

az USA-ban is többen haltak meg a COVID-ban 7 hónap alatt, mint a spanyolnátha óta eltelt 100 évben 3 leghalálosabb influenzában együtt - és mivel ez majdnem három hetes adat, lassan eléri a 4 leghalálosabb járványt.

https://miro.medium.com/max/1050/1*4I8h5fznNmDAjRd55bDi7g.jpeg

ezek elérhető infók, adatok, a számok is magukért beszélnek, így aki még járványtagadó/szkeptikus, az valamiért nem akarja megérteni ezt szándékosan (ez esetben viszont tengernyi tény, adat brilliáns érvelés se ér semmit), vagy mentális adottságai és tudása egyszerűen alkalmatlanok ennek a felfogására, megértésére.

2020.10.26. 11:28:06

@takarék-láng:

"Eppen olyan, mint az evenkenti influenza oltas, aminek semmi ertelme, tekintve, hogy nem is egy virus okozza"

Mi okozza az influenzát, ha nem vírus? Mire tetszik gondolni?

"odaig kene agyilag eljutni, hogy a virus letezeset senki sem tagadja"

De hát mindjárt a következő bekezdésben te magad tagadod, nem? Meg minden más vírusét is. Most akkor ezt így hogy?

Mit gondolsz akkor ezekről? Léteznek ezek a vírusok (bármilyen vírusok)? Ha léteznek, de nem ezek okozzák a nekik tulajdonított betegséget (vagy ha eleve nem is léteznek), akkor mi okozza őket? Ismertesd, léci, az álláspontod.

takarék-láng 2020.10.26. 12:17:57

utolso kommentem a jarvanyrajongokhoz.

Müller Cecília:
"Magyarországon mindenki, aki elhalálozik és pozitívnak bizonyult valamikor is koronavírus tesztre, azt hozzászámítjuk a halálesetek közé."

Buchhalter 2020.10.26. 13:02:57

@Irbisz: hát koma jó sok hülyeséget írkálsz össze. Ráadásul igazi náci hulladék vagy( iskolázatlan néptömeg a BKV járatain meg hasonló nyalánkságok a részedről) Nem szégyelled magad?! Kicsit magadba kéne mélyedni. Ontód magadból az "okosságokat" és cirka fél tucat emberen kívül senki se kíváncsi rád. Nem tagadom a covid létét,de a kormányok viselkedése már átlépett egy küszöbhatárt az átlagpolgár részéről. Lehet választani : a covid állítólagos veszélyessége miatt leállítunk,korlátozunk mindent, vagy próbálunk a vergődő világgazdasággal valamit. Ha a többség azt látja,hogy cirka annyi embertársa hal meg mint a szokásos, akkor egy idő után elfog szabadulni a pokol ahogy a szegényebb réteg kifogy a segélyből,kajából és az olyanok mint te egy nyárson forogva végzik, mint táplálékforrás.Legalább pár embertársadnak hasznára válsz.

Benikuty 2020.10.26. 13:34:30

@takarék-láng:
beszél majd az utókor
oh-oh-oh kiről?
doktornyunyóról!
he-he

2020.10.26. 15:37:28

@takarék-láng:

"utolso kommentem a jarvanyrajongokhoz."

Én garantáltan nem rajongok a járványért, tedd már meg, hogy az én kérdésimre válaszolsz. :)

Herr Géza 2020.10.26. 15:37:38

@takarék-láng: Na b+, ez aztán jelezte rendesen, hogy az evolúció alsóbb szintjén rendesen megrekedtél:

“ En a sebeszeti maszkban (amit hasznaltam eddig is pl fekszereleskor) erzem a fust szagat, amit latok, akkor hogy vedne meg a virusoktol, illetve a droplets-tol - mindket iranyba - amit nem latok? Az ilyen egyszeru es logikus kerdesek feltevesehez nem kell meg 8 altalanos sem.”

Nem biza, elég lenne a józan paraszti ész is.
Btw.: emlékeim szerint te roppantsokdiplomás manager vagy angolhonban, akkor most “feket szerelsz”? Sebészeti maszkban? Hívjuk már azt porvédő maszknak, mert az, hogy “úgy néz ki, mintha”, nem jelent semmit...

Herr Géza 2020.10.26. 15:50:42

@takarék-láng: “ Azt is hallottuk ev elejen (akkor meg en is hittem a jarvanyveszelyben), hogy Kina utan 2 epicentrum volt: Kina es Olaszorszag. Nos, irani ismerossel is beswzeltem, es o ezt tagadta.”

Jaja, én is hallottam az év elején, hogy a @takarék-láng hülye, mint “sejhajom”, de beszéltem szváziföldi ismerősömmel, aki ezt tagadta.

Tedd fel pajti az alusisakot, az megvéd minden ellen is: 5G, UFÓk, korona, rák, köröm- és hüvelygomba, valamint a korpád 99,99%-a is elmúlik. Hajrá!

Irbisz 2020.10.27. 10:21:06

@Buchhalter:
mielőtt elkezdessz buzgón kopácsolni a billentyűzeteden, tanulj mg értőn olvasni, te funkcionális analfabéta.
hogy te félreértelmezel tényeket és azt látsz bele azokba ami nincs, és nem is mondtam vagy utaltam rá, az a te bajod, Rejtőt idézve nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani.
persze mindig a legostobább alakoknak van a legnagyobb pofája, a buszon is ilyenek hőbörögnek minek maszk, meg ők szabadok és izmoznak szerencsétlen sofőrrel, vagy a kórházban a biztonsági őrrel.
na már ennyi karaktert is kár volt rádpazarolni hülyegyerek.

Buchhalter 2020.10.27. 11:45:26

@Irbisz: én érthetően olvastam te unintelligens ,hőbörgő náci potyadék! Te minősíted az embertársaid ,mert van egy ócska diplomád.Sokunknak van,de az nem azt jelent,hogy te annyival értékesebb ember lennél. Rá vagy izgulva a maszkra,te bajod. Fura szexuális orientációd van. Látom ,többekbe sikerült beleállnod. Kicsit túl tolod az egod. Különben ahol kötelező,hordom a kurva maszkodat.

dikusz. 2020.10.27. 12:59:34

@Irbisz: @Buchhalter: Csudálatos párbeszéd...

Pattogatott kukorica, doboz üdítő kézbevesz, monitor elé leül, hátradől, és nézi a műsort.

Buchhalter 2020.10.27. 13:18:00

@dikusz.: igazad van,elragadtattam magam. Csak a stílusa enyhén szólva bicskanyitogató volt. Bár másoknál is kicsapta a biztosítékot,ha elolvasod a komenteket. A facén is jól elszórakozhatsz a maszkellenzők/kontra maszkimádók egymás elleni beszólásain.

Platonica 2020.10.27. 14:20:03

Maszkkal kapcsolatban engem az erdekelne, miert nem engedik publikalni az uj dan kutatas eredmenyeit, ami a maga nemeben, mereteiben, stb allitolag egyedulallo. (Tippem azert van.)

sci_dev 2020.10.27. 17:01:38

@Platonica: olyan kis megmosolyogtato, hogy csak igy ideszurogatod a celozgatasaidat, ahelyett hogy belinkelned amire valojaban utalgatsz. Egyebkent atlatszo, ahogy csinalod, aki tud olvasni erti am, amit nem mersz/akarsz kimondani.
Na, halljuk/lassuk a tippjeidet, es linkeld mi olyan egyedulallo a kutatas mereteiben, eredmenyeiben es nemeben? Kik nem engedik publikalni es hol?
Mi ebben olyan bennfentes, hogy nem lehet leirni, csak celozgatni ra?

Platonica 2020.12.03. 21:55:40

@sci_dev: Ezt a kommentet eddig nem lattam, de orulok, hogy mosolyra fakasztottalak. Van, amikor nincs idom visszakeresni linkeket, amiket esetleg napokkal azelott lattam. Amugy nem gondoltam, hogy ilyen misztikus az info, tobb helyen cikkeztek errol.
Azt irod, aki tud olvasni, erti, amit en ugymond nem akarok kimondani. Akkor minek ez a kerdessorozat? Tultargyaltuk:-D

De - lasd milyen nagylelku vagyok - most korulneztem, ez az egyik cikk (tobbek kozt), ami a fontebbi posztomat ihlette: www.washingtonexaminer.com/news/top-scientific-journals-reject-controversial-danish-study-on-effectiveness-of-face-masks-against-coronavirus-report

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.12.04. 07:34:36

@Platonica: "(Tippem azert van.)"

tippje masoknak is van, a cikkben is emlitenek parat, a szerzok nyilvan veled ertenek egyet. amit en nem talaltam benne, hogy mitol lenne erdekes hogy mennyire vedi a viselojet a maszk, mikozben kozismert hogy nem ezert kell viselni? vajon miert nem azt vizsgaljak ami erdekes is lehetne? (nekem meg erre van tippem, a cikkben is emlitett "me too" hatas)

Platonica 2020.12.05. 14:32:41

@droid_: "Kozismert hogy nem ezert kell viselni..." Nem mennek le azon az uton, hogy akkor miert, mert ez megint az a fajta (hit)vita, amire a masik topikban utaltam. Attol fugg, kit tartasz hiteles forrasnak pl a maszkviselessel kapcsolatban. Szamomra Sunetra Gupta vagy Carl Heneghan az Oxford-i egyetemrol ilyen, a sajat common sense alapu velemenyem mellett. (Emlithetnek egyebkent sok mas szakerto nevet, mint ahogyan te is felsorolhatnad a masik oldalrol a magadeit. Minek?)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.12.05. 17:16:59

akkor miert, ehh. miert van az hogy ha az ilyen szkeptikusok az egyik palyan elbuknak, akkor rogton mennek a masikra ketelkedni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása