oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Gazdagisztán

2020. október 16. 06:30,  Úton Amerikában 35 komment

2020. október 16. 06:30 Határátkelő

Úton Amerikában

Amerikában úton lenni nagy és romantikus elképzelés, sokak vágya, hogy megtapasztalják a hatalmas szabad területeket és persze a városok forgalmát. A valóság azonban ebben az esetben is kissé más, mint a filmek és a képzelet – derül ki Steve írásából.

cim_310.jpg

„Észak-Amerikában az autó a legfontosabb közlekedési eszköz. Vonatok még nagyvárosok között is ritkán adódnak, a Boston-New York-Washington és a Montreál-Toronto-folyosókat nem számítva.

Ha repülővel érkezel és nem várnak, sokszor muszáj az érkezésnél kocsit bérelned. Még nagyvárosban is sokszor kell egy autó, amire Los Angeles az egyik példa. Sok város tömegközlekedése nulla, márpedig sok város hatalmas kiterjedésű, a legtöbb nem New York, vagy valamelyik európai város mintájára épült.

1_264.jpg

Igen, itt Észak-Amerikában még mindig az autó az úr, legyen ez bármennyire (és itt is elismerten) nem gazdaságos és elavult gyakorlat. Az adófizetők többsége nem törődik mással, csak azzal, hogy az autójával minél hamarább eljusson munkába, le tudjon parkolni és ha messze megy, minél hamarabb odaérjen.

A benzin nem olyan drága, mint Európában, viszonylag kevés a fizetős autópálya, matrica nincs, néha a hidakon és az alagutak előtt kell külön fizetni.

2_222.jpg

Mivel mindenki gyerekkora óta autóval közlekedik, fegyelmezettebben vezetnek, mint az európaiak. Nincs meg bennük az a bosszantó európai tulajdonság, ami arra ösztökéli az embert, hogy a minél gyorsabb közlekedéssel bizonyítsa be, mennyivel jobb az ő autója.

Az államközi autóutakon a maximális sebesség változó, de általában 70 mérföld (azaz kb. 112 km) óránként. Ha ennél 10-20 százalékkal gyorsabban hajtasz, a rendőrök általában nem állítanak meg (bár ez helyileg változó).

Kivételnek a sátoros ünnepek (például július 4. vagy karácsony) előtti napok számítanak. Szóval mivel van ez a megengedett 10-20 százalék, az autósok jó része a megengedettél ennyivel gyorsabban hajt.

Szóval ha 125 km/órával mész, aligha kerülsz bajba. Igazi gyorshajtók ritkán vannak és őket elég gyakran elkapják, márpedig kinek van erre szüksége?

3_200.jpg

Az úthálózat kiépítésébe nagy pénzeket fektetnek, ezért tapasztalhatod még egy aránylag kisvárosba érkezésnél is, hogy széles utak fogadnak, sőt, nem egy városkát körgyűrű kerül el.

Egy többmilliós nagyváros megkerülése komoly vezetői feladat, fel kell kötni az alsóneműt. Ott van például a főváros Washington DC. A várost az Interstate 495-nek nevezett körgyűrű veszi körül.

A Capital Beltway-nek is nevezett sztráda egy irányban 4-5 sávos. Egymást érik a városközpontba vagy a külvárosokba vezető lehajtók. Ez a körgyűrű minden napszakban forgalmas.

Vannak rajta külön fizetős, automata érzékelőkkel ellátott, „E-Z Pass”-nak nevezett sávok, valamint olyanok, ahol csak utassal lehet közlekedni, egyébként a buszoknak és a taxiknak vannak fenntartva.

A sávokat napszaktól függően változtatják, reggel több a bemenő sáv, délután a városból kifelé tartó.

Egy ilyen körgyűrűn nem egyszerű navigálni, a forgalom óriási, dugókkal tele, ha nem, akkor 120 km/h-val haladsz. A teherautók és autók sokasága könyörtelen és vad képet fest, valahogy úgy, ahogy azt már jó régen Fellini a Róma című filmben nagyszerűen bemutatta.

Egy ilyen szakasz sikeres túléléséhez a következő tanácsokat adhatom: maradj a sávodban. Figyeld a táblákat, a jelzéseket, idejekorán válts sávot. Ne hagyd túl későre. Ha agresszivitás kell, legyél agresszív. És ami a legfontosabb, előtte könnyíts magadon, majd köss rá egy csomót. Ha tudsz. Egy jó ideig nemigen találsz mellékhelyiséget.

4_153.jpg

Én mindig bekapcsolom az adaptív sebesség szabályzót, ami arra jó, hogy tartsa az előtted haladó kocsitól a távolságot, ha pedig semmi nincs előtted, akkor tempomat. Tehát nélküled gyorsít-fékez, meg is áll, ha kell, neked csak kormányozni kell.

Nejem egyszer megpróbálta, és nem szerette. Tisztában vagyok vele, hogy sokak szerint a gázt és féket nyomni nem nagy munka. De egy hosszú, monoton, autópályás vezetésnél könnyebbséget jelent.

Vezetés közben CD-t hallgatunk, vagy rádión próbálunk valamit találni. Ilyenkor lenne jó a műholdas adásokra előfizetni, mert úgy lenne választék. Így, itt délen, ad nauseam vagy „country and western” dalokat kapsz, vagy vallásos prédikátorokat, akik meg akarnak téríteni. Megkönnyebbülés, ha néha a PBS (állami) adóra bukkansz, ahol létezik rendes program, és normális hírek, óránként.”

Utazd be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�Sussex, Anglia �: @balazsromsics #sussex #beachyhead #england #anglia #uk

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9516240948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rayovac 2020.10.16. 07:51:45

szerintem viszonylag konnyu helyet talalni pisilni. az interstate-eken renszeresen van pihenohely wc-vel, es legtobbszor azt is kiirjak, hogy hany merfold a kovetkezo. de ezen a map-en is latni, hogy azert van sok:

www.interstaterestareas.com/map-of-rest-areas/

ezen felul majdnem minden varos kozeleben van lehajto gyorsettermekkel egy rakason, ott is megoldhato.

" Így, itt délen, ... „country and western” dalokat kapsz,"

imadom azokat a csatornakat hallgatni, amikor megyunk valahova :D csak azt utalom, hogy neha egy ado megszivat, es mire rajovok, mar reg bele-jesus-oztak a fulembe... utana mindig reszketo kezzel tarom a kovetkezo csatornan az ujam percekig, nehogy megegyszer :D

FutureFry 2020.10.16. 08:09:22

Már régebben írtam ide: Amerikában manapság több nyugati államban is gyakran 80 mph (kb. 130 km/h) a max. megengedett sebesség autópályákon (és erre általában még rájöhet a gyakran elnézett +5-10 mph). Plusz sok helyen még a sima kétsávos utakon is 70 vagy 75 mph a limit (néha olyan helyeken is ahol ez elég lehetetlen pl. hegyi szerpentin). És volt állam ahol pár évig nem is volt “rendes” sebességkorlátozás az országos 55mph-s limit 1995-ös eltörlése után: Montana-ban 1999-ig a max. sebességhatár “reasonable & prudent” volt. Anno egyszer pont ezért sikerült egy hosszú út során az ottani szakaszon ~110mph-s átlagsebességet elérnem. Mondjuk az idén felállított “Cannonball Run” rekordját, amit - a COVID lezárások miatti alacsonyabb forgalmat kihasználva - értek el valakik (106mph-s átlagsebességgel ~26.5 óra alatt megtéve a ~2800 mérföldes (parttól partig tartó) távot) azért nem próbálnám meg :) Meg persze az illegális is:
www.roadandtrack.com/car-culture/a32092440/26-hour-38-minute-cannonball-record-coronavirus/

Rayovac 2020.10.16. 08:40:01

@FutureFry: 2 eve en is atvezettem, az ilyen nebraska/wyoming tehenlegelokon siman lehetett volna jonni gyorsan, de kb 90mph-nal soha nem mertem gyorsabban - feltem, hogy rakerul a papiromra, aztan gond lesz allampolgarsagnal. (amugy 3.5 nap volt majdnem kereken 3000merfold)

Masik oldalrol utkozben lattam egy ketteszakitott tehenet (gondolom egy teherauto volt), kivancsi vagyok o mit gondolt "reasonable and prudent"-nek :D

Hari Seldon 2 2020.10.16. 11:33:12

Nem szeretem az adaptív tempomatot. Állandóan kizökkent a tervezet ütememből. A simát viszont szívesen használom. Ezen kívül a sávtartót is hasznos, azt mindig bekapcsolom.

Vrancisco 2020.10.16. 14:27:47

@Rayovac: Istenem, de meg akarok csinálni asszonykával egy ilyen tripet (na nem 3-4 nap alatt) :D Könnyebb lenne ott élve, de ezért nem költöznék oda... Németországból is eléggé hiányzik a család és a barátok, onnan jó, ha évente látnánk őket...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.10.16. 16:52:01

Steve hazi szerzo lett, haha:))
LA vezetesi stilusrol lenne mit meselni:) egyre tobb az agressziv gyorshajto. Covid miatt tobb honapig sokkal kevesebben voltak az utakon, (most mar azert kezd visszaterni a szokasos rend, de egy kicsit meg kevesebb a forgalom) ez mindenkinek meg inkabb kisertes, higy vegre mehet, nincs dugo:) igy aztan 80-95 merfolddel (130-140 km/h) is elhuznak mellettem a belso (gyors) savban, ami egyebkent is a gyorsabban vezetoke.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.10.16. 16:54:13

@FutureFry: igen, Utahban vezetve elveztuk a 80 -as sebesseg hatart. Ott eleve ertheto, a nagy semmi kozepen tenyleg lehet menni ennyivel :)

Taxomükke (UK) 2020.10.16. 17:07:20

5 evvel ezelott vegigmentunk a 66-os uton nehany kiterovel. Ha veget er a virushiszti, megyunk Floridaba, es irany eszaknyugat, egeszen Washington allamig.

SzZoole 2020.10.16. 18:40:16

@Zsuzsi65: ha megyünk Mo-ra, én is 130-140-el szoktam menni, igaz mph :-)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.10.16. 18:43:37

@Taxomükke (UK): Floridabol egeszen eszaknyugatig? Jo hosszu road trip :) Washingtont es Oregont imadni fogjatok! Nagy elmeny volt nekunk is most nyaron! (szerencsere meg a tuzek elott voltunk, szuper verofenyes idoben). Remelhetoleg most mar megint tiszta a levego arrafele.

Mikkamak 2020.10.16. 20:18:08

Szóval, hol is kezdjem. Az én tapasztalataim az USA bizonyos részeiről valók, úgyhogy próbálok nem általánosítani, de semmiképpen sem csupán az autópályáról teszek kijelentéseket, hanem saját tapasztalatból.

1. A legtöbb amerikai vezető sokkal rosszabbul vezet, mint az átlag nyugat-európai, legfőképpen azért, mert nem tanítják őket vezetni. Sok (ha nem a legtöbb államban) 16 évesen levizsgázik a gyerek kresszből, aztán gyakorló jogosítványt kap, mellyel egy jogosítvánnyal rendelkező felnőtt (szülő vagy nagyobb testvér) kocsiban való jelenléte mellett "tanulhat" vezetni. Kivétel Kalifornia, amelyik, ha jól emlékszem 6 azaz hat óra autósiskolai képzést ír elő. Tehát a gyerek annyira tanul meg vezetni, amennyire az őt oktató szülő tud. A gyakorlati vizsga pedig helyenként annyi, hogy kiáll a gyerek a parkolóhelyről, éppen, hogy kimegy a forgalomba, majd visszaparkol.

Sok vezető láthatóan nem érzi a kocsit, alig lát ki belőle. Persze a különféle biztonsági berendezések sokat segítenének, de pl. a blind spot monitoring nem jelez be, ha nincs bekapcsolva az index, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert meg kikapcsolják, mert zavarja őket, hogy állandóan csipog...

Ehhez még hozzáadandó, hogy bizonyos államokban sok a nyugdíjas vezető, akiket nem vizsgáztatnak újra (pedig nem mennének át) és már nem igazán szabadna vezetniük.

Cikázni európai módon mondjuk nem szoktak, ahhoz szerintem nincs meg a vezetési képességük, plusz a rendőrök általában pont ezekre mennek rá.

2. Sebességhatár: államonként változik. Általában sűrűbben lakott területen, csúcsorgalomban akkor is örül az ember, ha 20-30 mérfölddel tud haladni.
Valóban, 10-15%-os sebesség túllépés miatt még nem büntetnek, de praktikusabb, ha az ember szépen csordában halad a többivel együtt - ha 20%-kal mennek gyorsabban a megengedettnél, akkor annyival, lényeg, hogy ne te legyél a leggyorsabb.

"Lakatlan" részeken mi annó azt a tanácsot kaptuk, hogy kamionhoz tapadva lehet menni annyival, amennyivel ők mennek. Mi soha nem mertünk, mert 80-90 mérföldes tempó mellett is egyszer csak megjelentek a semmiből a nagy kamionok, aztán úgy húztak el mellettünk, mintha cammogtunk volna..

Sok múlik persze az adott állam State Trooper-einek, ill. Highway Patrol rendőrjeinek is a hozzáállásán. Amikor mi Kaliforniából Floridába költöztünk, szinte végig az I10 autópályán mentünk. Texasban szépen ki volt írva, hogy napközben 75 a sebességhatár, jobbra tarts, bal oldalon előzz. Szinte hihetetlen volt látni, hogy a jobb sávban szép sorban haladnak az autók, pontosan 75 mérföld per órával. A bal sáv üres volt. Ennek ellenére kb. 2 mérföldenként villogó State Trooper büntetett éppen valakit. Átlépve viszont Texas keleti határát, texasi rendszámú autók cikáztak a forgalomban, a sebességhatárt persze jócskán meghaladva, előztek a leállósávban, mert persze rendőr sehol.

3. Tömegközlekedés hiánya. Ez nem igaz. A keleti és nyugati part sűrűn lakott sávjában van tömegközlekedés. Csak autópályáról nem látszik. Dél Floridában van busz, a dél-keleti három megyében jár a Tri-Rail vonat és buzgón dolgoznak az egész Floridát összekötő Bright Rail vasútvonalon is. De általában a lakott területeken van helyi tömegközlekedési vállalat, tömegközlekedéssel. Ettől persze még aki tud, inkább autózik.

4. Dél és Közép Florida tele van fizetős utakkal és fizetős gyorssávokkal. Az én Sunpass mini transponderem pedig olyan matrica-szerűen van a szélvédőre ragasztva.

5. Az útközbeni technikai szünet lehetőségekről már írtak, de általában bárhol lehajtva az első étteremnél/benzinkútnál van mosdó (a kijáratot jelző táblák előtt gyakran mutatják, hogy ott éppen milyen benzinkút, étterem és szálloda van, vagy esetleg "no services"). Gond csak akkor van, ha baleset miatt beáll a forgalom és mérföldekre vagy a következő kijárattól.

boborján20 2020.10.16. 20:18:22

@Taxomükke (UK): ha vége lesz a virushisztinek, lehet, hogy nem mindannyian mentek floridába!

lehet, hogy má trámpli is sínen lesz:))

boborján20 2020.10.16. 20:18:26

@SzZoole: ne veticsé má!:)))

SzZoole 2020.10.16. 20:24:38

@boborján20: a 130-140 mph az 210-225 kmh, annyit a magyar autópályán is simán megyek.

A legtöbb amit mentem az a német autópályán 256 kmh :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.10.16. 20:46:40

@Mikkamak: Fizetos utakhoz: Itt nalunk LA megyeben kezd terjedni a fizetos gyors sav(ok) kiepitese, ami azt jelenti, hogy x havi osszeg befizetese elleneben egyedul is hasznalhatod a carpool savot es/vagy az erre kulon epitett savot..Az ironikus (es bocs, hogy ez kicsit politika), hogy az elvileg a szegenyek "partjan" allo demokratikus varosvezetes pont ezzel teremt megint egy olyan helyzetet, ami (ismet csak) pont szembemegy az elveikkel. Vagy csak gyakorlatban akarjak bizonyitani, hogy az ido penz ;)

Rayovac 2020.10.17. 01:22:25

@SzZoole: budapest 11ker - pozsony: 55perc :) es akkor meg volt hatarellenorzes.

Rayovac 2020.10.17. 01:31:30

@Zsuzsi65: ilyen fizetos gyors savok felenk is vannak. legtobb kocsiban van olyan, amit a cikk ez-passkent emleget (ilyen radios fizeto chip az ablakban), aztan az express sav levonja a penz, ha abban megyunk.

szerintem amugy jo dolog a fizetos sav, es pont a csoreszoknak is. ha a forgalom elvisehletetlen, egy tipikus megoldas, hogy az utszakaszt fizetosse teszik. ha ez mindenkire vonatkozik, akkor akinek a munkaja miatt napi szinten kell utazni, de anyagi gondjai vannak, az nagy teher lehet. igy pedig mindenki valaszthat, hogy 1-2 dollar meger e neki 20-30-40 perc minuszt.

Rayovac 2020.10.17. 01:39:24

@Mikkamak: en nem vettem eszre, hogy legtobben rosszabbul vezetnenek. azt eszrevettem, hogy tobben mennek pl fenyszoroval, vagy "felejtik el" (=tesznek ra) hogy indexeljenek, de szerintem az autot ugyanugy tudjak kezelni (kormanyozni, figyelni a kornyezetre) mint a magyarok.
de erre a kepessegre nagyvarosok korul szukseg is van, amikor 70mph-val kell menni ugy, hogy 5 meterre vannak a kocsik egymastol, aztan savokat valtani 4 savon keresztul, kozben eszrevenni, hogy a 70mph-s temponal mikor fekez a kocsisor. En az elso 2 honapban pislogni sem mertem, es vizet facsartam a kormanybol, ugy szoritottam, pedig azelott evekig budapest agglomeraciojabol jartam be pestre.
az meg hogy varosban hogy kozlekednek, foleg gyalogosok korul, az ossze sem hasonlithato.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.10.17. 04:19:32

@Rayovac: Mindenki remalma a 405 itt nalunk LA-ben, itt aztan nem kell tartani a gyorshajtoktol :)) Szerencsere nem tul gyakran kell arrafele mennem.
www.youtube.com/watch?v=8Mlaa132R1c

Golf2 2020.10.17. 07:18:36

@Rayovac: "budapest 11ker - pozsony: 55perc" az ilyen ámokfutók(rezesovák,ricsik) miatt halnak meg vétlen emberek...

Rayovac 2020.10.17. 08:50:04

@Golf2: igen, igazad van, es azota mar nem csinalnek ilyet. de azt azert hozzatennem, hogy egyreszt nem drogoztam elotte, masreszt alig volt forgalom az autopalyan, harmadreszt elozesnel mindig lelassitottam 180-ra, kamionoknal 150-160-ra. :)

SzZoole 2020.10.17. 09:22:10

@Rayovac: az semmi :-). Beregszász-Nyíregyháza hajnal 3-kor 36 perc, és a rendőr is meg akart állítani :-)

Budapest-Nyíregyháza másfél óra :-)

Buchhalter 2020.10.17. 12:16:41

@Mikkamak: a II Világháború előtt elég sok nagyvárosukban komolynak mondható tömegközlekedés volt. Aztán persze nem költöttek rá és olcsóbb volt szerintük felszámolni,mint rákölteni. + szerintem óriási az autós lobbi nyomása is.Talán Bostonban van villamos is? Valamelyik nagyvárosban mintha lenne kötélpályás villamos is ,ami több látványos filmben is szerepelt. Eredetileg nem egy ,hanem több vonal volt abból is.

isssti 2020.10.17. 12:28:04

Minő csalódás, ilyen semmitmondó, felszínes posztot rég olvastam!

dikusz. 2020.10.17. 13:06:08

@isssti: Lehet különbet írni.

Pár titkár 2020.10.17. 13:34:29

"Megkönnyebbülés, ha néha a PBS (állami) adóra bukkansz, ahol létezik rendes program, és normális hírek, óránként.”

Én már nagyon régóta rádiók netes adásait hallgatom a mobilinternet segítségével, bluetoothal kinyomva a rádió felé, kihangosítás céljából. Ha hívnak telefonon, akkor szépen leveszi a rádió hangját a teló, és kihangosítja a beszélgetést. A beszélgetés végén aztán visszanyomja az adást. Komfortos dolog. Így itthon Magyarországon is elérhető a világ szinte összes rádióadója. Nekem pl. egy Nashville-i country adó is be van állítva, csak úgy poénból. :)

Az persze nem mellékes kérdés, hogy az USA területén milyen a mobilnetes lefedettség.

SzZoole 2020.10.17. 15:44:08

@dikusz.: pedig igaza van, tényleg a semmiről szól, csak mint a többi posztja, szerintem, is :-))

FutureFry 2020.10.17. 16:13:17

@Rayovac: @Zsuzsi65: Jók a kihalt utak, a hágókon, hegyes és dombos vidékeken gyakran szükség van az összes sávra (esetleg még a szembemenőre is :)), hogy az ember be tudja venni a kanyarokat :). Igaz, az időjárás és a vadállomány (nomeg a “slow elk”) komolyabb veszélyt jelenthet.

FutureFry 2020.10.17. 16:19:08

@Pár titkár: A térerő még továbbra is problémás sok helyen Észak-Amerikában, még főbb autópályák (interstate) hosszú szakaszain is, nemhogy alacsonyabb rendű utakon (ahol néha táblák is vannak “cellphone pull out” felirattal, jelezvén lehúzódási lehetőséget, ahonnan lehet telefonálni, mert van térerő). Ezért is elterjedtebb a műholdas autós rádió az USA-ban és Kanadában mint pl. Európában (létezik ott egyáltalán?). Igaz a Sirius XM Alaszkában és Hawaiin ilyen módon nem fogható, és nagyobb városokban a sok alagút és épület miatt “terrestrial repeater”-t telepítenek (pl. Seattle-ben van több ilyen is, és a rádió - bár gondolom modelltől függ - jelezni is szokta, ha arról veszi az adást).

Golf2 2020.10.17. 18:12:46

@FutureFry: Lekapcsoltatta a magyarországi digitális rádiózást a nemzeti(fidesz) médiahatóság...ez 1 hónapja történt,az összes ellenzéki radió csak analóg lett...

FutureFry 2020.10.18. 07:02:50

@Rayovac:
“… feltem, hogy rakerul a papiromra, aztan gond lesz allampolgarsagnal …”
Csak egy “heads up” (akár @Zsuzsi65: -nak is érdekes lehet, ha nem is érinti) : Lehet, hogy nemsokára már (az eddig megszokott ujjlenyomaton felül), tenyérlenyomat, arcfelismeréshez szükséges scan, hangminta, írisz-scan és akár DNS minta is (pl. rokoni kapcsolat bizonyításához) kellhet majd az állampolgársághoz:
www.federalregister.gov/documents/2020/09/11/2020-19145/collection-and-use-of-biometrics-by-us-citizenship-and-immigration-services
Persze lehet, hogy a kérvényező okostelefonja (és azon keresztül a hatóságok is) már úgy is tudják mindezt :).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.10.18. 07:08:12

@FutureFry: szerencsere mar tulvagyok az allampogarsagi maceran :) eleg pechesek, akiknek iden kerult sor erre (minden ugyintezes lassabban halad)

Rayovac 2020.10.18. 09:18:11

@FutureFry: engem az nem zavar. inkabb ahogy Zsuzsi mondja, hogy beallt minden ilyesmi folyamat, mi pedig majd most nyar vegen adhatjuk be.

Taxomükke (UK) 2020.10.18. 09:41:43

@boborján20: Ne aggodj ertunk, mi biztosan megyunk Floridaba.
;)

Golf2 2020.10.18. 13:43:34

@FutureFry: ujjlenyomaton felül), tenyérlenyomat, arcfelismeréshez szükséges scan, hangminta, írisz-scan és akár DNS minta is (pl. rokoni kapcsolat bizonyításához) ...Még mit nem! Dugják fel maguknak az állampolgárságukat!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.