oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. február 17. 06:30,  Osztrák, belga és magyar kórházban 122 komment

2020. február 17. 06:30 Határátkelő

Osztrák, belga és magyar kórházban

Nem nagyon tudnám szerencsésnek nevezni Marit, akit osztrák és belga kórházat is megjárt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy így legalább meg tudta írni a tapasztalatait, melyekbe keveredik egy kis magyar élmény is.

Neked is van külföldi kórházi élményed? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

korhaz_foto_pexels_com_julie_viken.jpg

Ausztria

„Stájer tartományban síelés közben ért a baleset. A pálya letörés után simán, senki se volt körülöttem, csak a fejemet hibáztathatom.

Amikor jött a síszán értem, az éppen velem síelő orvosbarát kérdéseiből tudtam, nagy a baj. A szánon átdobták a lábamat, később a röntgenből kiderült, kettős medencetörést szenvedtem.

A pálya alján a mentő csak úgy volt hajlandó elindulni, ha a személyemet igazoló okmánnyal, ami a hotelben volt, a biztosítást igazolom. A biztosítás nemcsak minden költségemet, de napi fájdalomdíjat is fizetett, mindennap megkérdezte telefonon milyen beavatkozások vannak.

Velem együtt szállították a traumatológiára azt a személyt, aki medence lapáttörést szenvedett, így csak ún. Krisztustartásban lehetett 40-50 km-t vinni.

A kórházban gondosan kibontottak a sícuccból. Az orvos egy arab traumatológus volt, aki azt mondta nekem, ha én ilyen jól tudtam volna magyarul, mint ahogy Ön németül, akkor maradhattam volna a budapesti kórházban.

A szobában tőlem (arccal is csúsztam vagy fél métert a jégen) megrettentek az öreg hegyi nénik, akik éppen térdkalács műtéten voltak.

Kedves, gondos, mindig fájdalomcsillapítóval ellátottan, CD-leletekkel, háromféle menü közül választva voltam a kórházban. Az egyikre emlékszem: véres hurka úszott ecetes lilahagymás lében, ami helyi alapétel.

Három nap után a protokoll szerint szállítható állapotban voltam, de a magyar mentő csak úgy indul el, ha van befogadó magyar kórház. Hát ez eltartott egy darabig, 600 kilométert szállítottak katéterekkel be- és lekötözve Budapestre.

Magyarország

Nem az a cél, hogy a hazai állapotokra tegyek kritikai megjegyzést, de erre emlékszem: a katétert kihúzást követően érdeklődéssel tanulmányozták, hogy ilyen is van?

A 20 éves betegápoló jó pénzért adta a fájdalom sillapítót és este hozott egy lavórt, na lányok, lehet strandolni jeligével állt és nézni akarta, mit és hogyan mosogatunk meg.

A zárójelentésemben 30 órás otthoni gyógytorna volt írva. Az illetékes kb. 2 hónappal később jelentkezett is, de én már pár százezer forintért magánúton ezt a gyógyulási folyamat részeként megtettem.

Így 8 hét múlva meg tudtam fordulni az ágyban, felálltam és rehabilitációt követően a léctől örökre elbúcsúztam.

Belgium

Tavaly nyáron reggel 9 órakor Brüsszelben allergiásroham miatt be kellett mennem a sürgősségire. A betegfelvételnél mondtam, az EUB-kártyám áprilisban lejárt, mondták nem baj, mert a TAJ szám az maradt.

A felvételnél gyorsan osztályozzák az érkezőket, eset és vérnyomás alapján. Tapintható a rendszerezett munka.

Utána várószoba, vérvétel és mivel előtte való nap még egy valami is megcsípett, teljes infektológiai vizsgálat történt. Aki bejött vizsgáló bemutatkozott és azt is mondta, hogy ő még csak hallgató, de nem orvos.

Délután 2-re kész lett a diagnózis, közben felnyitották a csípéssel keletkezett tályogot és a kötszert, valamint a gyógyszert a kezembe adták, hogy vigyem haza magammal. Cortison tablettát adtak, de mivel non inzulin rezisztens vagyok, még egy további órát kellett várni, nehogy a cukrot felvigye.

Háromkor csak a parkolási díjat kellett a kapunál fizetnem és vittem a zárójelentést.
Itthon bemutattam a kezelőorvosomnak, aki azt mondta, de miért van angolul írva? Mert én nem tudok franciául.

Éppen most értem haza 3 hónapos dél-kelet-ázsiai utazásomról - örömmel jelentem, a biztosításomra nem volt szükségem.”

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

(Fotó: pexels.com/Julie Viken)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kórház egészségügy Magyarország Ausztria Belgium

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr615477520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bredpitt Monika 2020.02.17. 10:46:58

Szerintem lehet beszélni mindenről egy blogon, ha normális a hangnem és van amiről meg kell is beszélni, mert úgy tűnik, hogy kezd belőlünk egy zombi nemzet lenni, ahol nem illik a politikáról beszélni. NAGY HIBA

"Gyurcsány-kormány idején

erősebb volt a forint
alacsonyabb volt az ÁFA
olcsóbb volt a benzin
több lakás épült
emelték utoljára a családi pótlékot
jött a Mercedes
többszáz kilométer autópálya épült
csatlakoztunk a schengeni övezethez
az uniós pénzek tárgyalásán az utolsó pillanatban még szerzett egymilliárd eurót (ma 315 milliárd forint)
nem volt ilyen mértékű kivándorlás
teljes lefedettségűvé vált a légimentés
felújítottak többszáz iskolát és óvodát
épült 6 új egyetemi központ
felújítottak vagy építettek száz mentőállomást
kórházak újultak meg, ekkor adták át az első egynapos sebészeti központokat
Budapestre költözött az Európai Innovációs és Technológiai Intézet
nem vették el a szolgálati nyugdíjat
kisebb, olcsóbb volt az államapparátus
a korrupt politikus ellen eljárás indult
a magyar miniszterelnököt mindenhol fogadták, és a világ minden vezetője eljött Budapestre
jelentősen nőtt a nyugdíjak reálértéke
megindult a szelektív hulladékgyűjtés
ekkor épültek az első szélerőművek
a világválság ellenére a ciklus végére jelentősen nőttek a reálbérek
a világválságig volt 13. havi nyugdíj
ekkor indult a babakötvény
az IMF-hitel kamata alacsonyabb volt, mint amit az Orbán-kormány Paks 2-re felvett az oroszoktól
a fiatalok nagyobb része nem tervezte, hogy elhagyja az országot
többen jártak egyetemre
több gyermek született
többféle tankönyv létezett
nem zártak be hetente komplett kórházi osztályok

Gyurcsány Ferenc az utolsó aktív politikus, aki legyőzte Orbánt. Mindezt másfél év alatt, 15 százalékos hátrányt ledolgozva. Azóta akadt bőven jelentkező, de voltak, akik a választásig nem jutottak el, nemhogy a győzelemig... A független intézmények élén nem ültek pártkatonák, nem voltak gyűlöletkampányok, nem üldöztek el egyetemet, nem szállta meg a hatalom a közmédiát. Gyurcsány idején hitt magában utoljára a magyar baloldal. Az emberek többsége ma már - látva, mi folyik az oktatásban és az egészségügyben - örömmel vállalná a Gyurcsány-kormány akkori, egy alkotmányellenes népszavazással megállított reformjait.

Gyurcsány Ferenc nem játszotta át a feleségének a szőlőtámogatást. Nem lett milliárdos az apja, a veje, a fogorvosa, nem vitték el az uniós pályázatokat a haverok, cimborák. Miniszterelnöki és képviselői fizetését jótékony célra adományozza - jelenleg is. Nem épített stadiont, kisvasutat a háza mellé.

Persze, nincs tökéletes kormány. Minden kabinetnek voltak, vannak, lesznek hibái, rossz, vagy szerencsétlen döntései. Gyurcsány Ferenc kormányai sem képeznek kivételt. Mégsem érdekelnek a huhogások, meg hogy akkor mi van a kétharmaddal, miért van itt Orbán. Ezekre is bőven van válasz.

Annyi azonban biztos: Gyurcsány Ferenc egy szabad, demokratikus és szolidáris, Európában megbízható szövetségesnek tartott országot adott át. Amikor ő volt a miniszterelnök soha, semmilyen eljárás nem indult Magyarország ellen. Annak a 8 évnek, benne a meghatározó Gyurcsány-kormány örökség pozitív.

És a meccsnek sincs vége közte és Orbán között. Egy demokrata sosem fog nyugodni amíg egy diktátor ül az ország nyakán. És a végén a demokrata hazafi nyer. Mert neki van igaza."

2020.02.17. 10:49:19

Bocs, nem akarok nagyon kötözködni, meg Grétsy László tisztjére sem pályázok, de a posztoló fogalmazása olyan, mintha a magyar számára idegen nyelv lenne. Ha így van, akkor viszont tiszteletem. (Ha mégsem, akkor rohadt nagy baj a magyar oktatási rendszerrel).
A 600 km-es út a mentőben számomra a legdurvább a történetei közül.

@ZooLeka: Nocsak, kertészkedünk, kertészkedünk ... a sírparcella meg üres? ;)

2020.02.17. 10:52:23

@Bredpitt Monika: Azért én Gyurcsánytól sem ájulnék el. Bár kétségtelenül, kevesebbet és kisebb mértékben mutyizott, de azért voltak húzásai.

VikiDaniAroundAsia 2020.02.17. 11:01:50

Mos' nemazé', de a 3 hónapos körútról nem akar írni egyet (vagy többet) ?

dikusz. 2020.02.17. 11:08:28

@fhdgy: Ebből a régi klasszikus munkahelyi tízparancsolatból való, ezt a mai fiatalság már nem ismeri, de érdemes elolvasniuk:

Azt hiszem, te is erre gondolsz: vicclap.hu/vicc/3552/Munkahelyi_tizparancsolat.html

dikusz. 2020.02.17. 11:16:09

@Pink Petsch: Azért Lőrincze Lajos is összevonná a szemöldökét erősen...

Amit Zolinak a kertészeti ügyködésére írtál, még most is hangosan kacarászok:)))

dikusz. 2020.02.17. 11:18:39

@Pink Petsch: A világon nincs olyan politikus, aki ne mutyizna. Nem tudja megtenni, nem hagynák az őt támogatók. Persze ez egyikőjük számára sem mentség.

Benikuty 2020.02.17. 11:28:58

@Csodabogár: Mesélj még! Kíváncsivá tettél!

Benikuty 2020.02.17. 11:30:17

@Horthy Miklós cselédje: Látom, már elittad az eszed, pedig még dél sincs.

Benikuty 2020.02.17. 11:35:57

Kedves Mari, a véreshurka receptjét megírhatnád, mert a hazai hentesek csak selejtet/emberi fogyasztásra alkalmatlant képesek csinálni. A hagymás ecetes lé csak hab a tortán!

2020.02.17. 12:01:26

@dikusz.: Azért közpénzt ilyen pofátlan módon, alig leplezve magánbefektetésekre és célokra használni .... hát, tudod! Most mondjam azt, hogy a legsötétebb Afrikában? Klisé lenne. (bár igaz). A következménynélküliségről már nem is beszélve.

Shanarey 2020.02.17. 12:13:15

@Horthy Miklós cselédje:

Nem csoda hogy iszol, hiszen hiszel a mesékben :-)

dikusz. 2020.02.17. 12:18:31

@Pink Petsch: Ezt én is így látom, nem is vitatom, hogy igazad van. Nem lesz következménye, és mégis vannak olyanok, akik még helyeslik is.

2020.02.17. 12:46:07

@dikusz.: Persze, hogy vannak, a rendszer haszonélvezői mindent megtesznek a fenntartásáért, és persze, vannak a kevésbé tájékozottak, hogy finoman fogalmazzak.
Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer be kell látnom, Románia a jogállamiság mintapéldája Magyarországhoz képest. Pedig ott sem ismeretlen a korrupció és a mutyi, de nem ám!

Buchhalter 2020.02.17. 12:59:06

@Bredpitt Monika: Én ezeket azért erősen viatnám és szerintem mások is:nem volt ilyen mértékű kivándorlás
teljes lefedettségűvé vált a légimentés
felújítottak többszáz iskolát és óvodát

kisebb, olcsóbb volt az államapparátus
a korrupt politikus ellen eljárás indult

az IMF-hitel kamata alacsonyabb volt, mint amit az Orbán-kormány Paks 2-re felvett az oroszoktól
a fiatalok nagyobb része nem tervezte, hogy elhagyja az országot

ha annyira jó lett volna Gyurcsány,mint írtad,nem zakózták el volna a szavazók ennyire őt és a szekértáborát.Kicsit túl tolod a Gyurcsány imádatot.Az infláció rekord magas volt az IMF hitel kamatainak nézz utána.A másik ,hogy az IMF úgy ad hitelt országoknak,hogy vannak kőkemény követelései : lásd erőltetett privatizáció,közalkalmazotti bér ,nyugdíjak visszafogása stb..Az ugye lejön,hogy a közművek nagy részét az uniós országok nem nagyon adták el magánkézbe? Talán jól megfontolt politikai szándékból.Különben egy pár linket berakhatnál a felsorolásodhoz,mert így csak parasztvakításnak tűnik.

Bredpitt Monika 2020.02.17. 13:35:31

@Pink Petsch: @Buchhalter:

Ez egy cikkből van idézve, minden pontját nem tudom leellenőrizni. A Gyurcsánytól nem vagyok annyira elájulva, de azt el kell ismerni , hogy a DK t valamiért mégis sokan szeretik. Az eredmények önmagukért beszélnek. Én , ha most lenne választás és Ő lenne a miniszterelnök jelölt simán szavaznék rá. Azt nyilván nem írhatom , hogy a mostani kormánynál bárki jobb, mert egy nácit én sem akarnék (bár Orbán, még ha diplomatikusan is tud fogalmazni, ő maga is egy kis nácinak tűnik néha).

Én anno elolvastam az egész Gyurcsány beszédet, ami a maga nemében nagyon is egyedülálló, viszont neki akkor rögtön el kellett volna tűnnie. Neki köszönhető a kétharmad, és ez nagy bűne.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy egy nagy válságban volt a világ és akkor kellett kormányozni.

Szerintem, ma Magyarországon nem szabad Fideszre, vagy az általuk támogatott bármilyen jelöltre szavazni. Még akkor sem, ha esetleg egy jó fideszes jelölt van és helyette egy nem szimpatikus ellenzéki, akit nem ismernek az emberek. Ezen kellene végre túllépni.

Ezeket az embereket semmilyen módon nem szabad támogatni. Olyan kormányra egy népnek sincs szüksége, akik nyíltan megzsarolnak egy várost (akár Budapestnek akár Gödöllőnek hívják azt a várost), hogy nem kapnak pénzt, ha nem fidesz közeli jelöltre adják a voksukat. És még ők mondják, hogy demokrácia van, meg a jogállamiság nem sérül. Ezektől az emberektől meg kell szabadulni.

A Gyurcsány egyébként azt nyilatkozta pár napja, hogy nem lesz miniszterelnök jelölt, mert tudomásul veszi, hogy az emberek körében nem annyira népszerű és ezzel árt az ellenzéknek (el lehet e hinni, az más kérdés, mert ugye honnan tudjuk, hogy egy politikus mikor hazudik: amikor kinyitja a száját).

Az meg , hogy mi lesz két év múlva? Itt, ezen az oldalon nagyon sokan mondták, hogy nem lehet őket leváltani és lám mi lett októberben. Nagyot néztek a fideszesek. Az ellenzék, ha lassan is, de végre képes összedolgozni. Bizony, hogy le lehet őket váltani, de ahhoz kedves honfitársak el kell menni szavazni.

Az embereken sok múlik. Tegnap este 7 körül azt hallottam, hogy Dunaújvárosban a szavazók 21 százaléka ment csak el. Na, ez a nagy baj.

dikusz. 2020.02.17. 13:39:22

@Pink Petsch: Ezt én is tapasztaltam az utóbbi pár év során.

dikusz. 2020.02.17. 13:41:59

@Buchhalter: "kisebb, olcsóbb volt az államapparátus
a korrupt politikus ellen eljárás indult"

Ezt pontosan melyik kormányra érted?

Buchhalter 2020.02.17. 13:57:51

@dikusz.: tőle kérdezd,nála kopiztam ,mert szerintem nem volt olcsóbb az államapparátus @Bredpitt Monika:

sZulamith 2020.02.17. 14:02:25

A posztból csak azt nem tudtam meg ami érdekelt volna. Vagyis, hogy a magyar kórházi ellátás, hol helyezkedik el az idézett országok listáján.

dikusz. 2020.02.17. 14:13:49

@Buchhalter: Azért kérdeztem tőled, mert nem jött le pontosan, melyiket tartod olcsóbbnak. Ezek szerint a mostanit, de miért gondolod ezt?

Din Serpahis 2020.02.17. 15:14:16

@Buchhalter: Na most itt két probléma van. Először is Magyarországon egyáltalán nem alacsony az adó, egyszerűen csak átvariálták a stuktúrát, az szja felől áttolták a hangsúlyt az áfára meg a tranzakciós adóra stb. Az alacsony adó nem is érdeke a kormánynak, merthogy

1. Kevesebb befizetésből kevesebbet lehet lopni.
2. Az ilyen rezsimek általában azzal tartják fenn magukat, hogy az ország hülyéit (kádárnyuggerek, segélyesek, vasutasok stb) jól kitömik pénzzel, amit nyilván csak magas adókból lehet finanszírozni.

Magyarországnak pont hogy egy drasztikus költség- és adócsökkentésre volna szüksége, hogy az élősködésnek azt a kulturáját, ami itt a kádár rendszerben kialakult fel lehessen számolni. A legtöbb ny-europai országnak egyébként ugyanez a baja, csak ott a migránsokra meg teljesen elfekélt jóléti hülyeségekre költik a pénzt, amikor Ausztriában dolgoztam, valami 50% volt az SZJA-m, nevetséges, akkor miért dolgozzon az ember.

Nem véletlen hogy az alacsony adókkal üzemelő államok (pl USA, Svájc stb) fényévekkel verik ezt a mocsarat, de lassan ide tartozik Kína is, ahol lényegében semmi jóléti hülyeségre nem költenek egy fityinget se.

fhdgy 2020.02.17. 15:20:13

@Bredpitt Monika: Gyurcsánnyal az a legnagyobb baj, hogy valami nagyon ráéget, hogy okkal vagy ok nélkül, mindenki döntse el saját maga.

Hogy mennyi ideig, nem tudom, de a háttérben kellene maradnia.

Egy valami biztosan jól működik az országban, ez pedig a fideszes propagandagépezet.

Amíg az ellenzék propagandában nem tud felnőni, addig csak arra bazírozhat, hogy lesz valami nagy krach.

Din Serpahis 2020.02.17. 15:21:23

@Bredpitt Monika: Gyurcsány Ferenc kormányában a gazdaságpolitika nagyjából azt jelentette, hogy az aktív keresőkből az utolsó fillért is kitaposták, majd elköltötték nyugdíjemelésre. Aztán amikor már ez sem volt elég, felvettek egy rakás hitelt és azt is elköltötték nyugdíjemelésre. Na most ha Ferit óhajtanám idézni, erre csak azt tudom mondani, hogy "lóf*szt mama"

Egyszer sajnos én is szavaztam az MSZP-re, na ilyet soha többet, a fidesz kormány még azzal együtt is veri a Gyurcsány féle brigádot, hogy pofátlanul sokat lopnak.

Buchhalter 2020.02.17. 15:32:36

@Din Serpahis: lehet Svájccal kapcsolatban igazad van ,de az USA mint jó példa? Tudtommal óriási belső és külső adósságállománya van.Itt egy link : www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/usa-allamadossag-gazgasag.686810.html

és akkor még nem beszéltünk az USA nagyon gyengécske szociális hálójáról.

Kína se jó példa : a kommunista állam is trükközik a belső adósság állományával.Szerintem ott se élnél.Az állam majdhogy nem belemászik a privát életdbe.Magyarán kontroll nélkül vizslat téged

Lehet,hogy magas az osztrák adó,de tudtommal ezért jobb ellátás jár eü,nyugdíj terén is.Valamit valamiért.Az egyre kevesebb adóval hamar el lehet érni egy Dél-Amerikai állam közbiztonságát..

Din Serpahis 2020.02.17. 15:33:34

@fhdgy: Nagy krach nem lesz, de az a modell amit nyomatnak, hosszútávon nem működőképes. Ezt az olcsó bérgyártók vagyunk szar oktatással és egészségüggyel gazdaságpolitikát kétségkívül kimaxolták, szépen nő is a gazdaság, viszont lassan át kellene váltani az innováció vezérelt modellre, amire ez a kommunista brigád egyszerűen alkalmatlan. (meg hát nem is akarnak átváltani, mert abban kevesebbet lehet lopni)

Ami van, az meg már recseg-ropog. Legjobb példa erre az elektromos autózás és ennek hatásai az autógyártásra. A fiúk hosszú távon az ilyen audi + mercedes + bmw kombóra szerettek volna alapozni, de ez nem fog működni.

Benikuty 2020.02.17. 15:35:29

@Din Serpahis: Az Orbán rezsimnek nem az a legfőbb bűne, hogy lop. A jóvátehetetlen egész másban ölt testet.

Buchhalter 2020.02.17. 15:40:00

@dikusz.: szerintem ugyanaz mindkettő.Egyáltalán nem olcsó és még rúgtak is bele egy nagyot.Ész nélkül elküldtek végkielégítéssel tavaly 6000 közszolgát ,de a maradék létszám alig kapott emelést és még több munka szakadta a szerencsétlenekre.Egy hölgy ismerősöm most menekült ki Hollandiába recepciósnak.Besokallt a július óta tartó havi 200-220 órától.A túlórát csak kilépéskor kapta meg és azt se mindet.Nem fog perelni.

Din Serpahis 2020.02.17. 15:40:40

@Buchhalter: Persze, nyakig van adósodva az USA, na de miben? Dollárban. Az meg olyan mintha nem is lenne, pénznyomtatással simán kezelhető. (Jó példának nézd meg Japánt, ahol a helyi nemzeti bank kb a teljes adósságállományt felvásárolta yen nyomtatással.)

Az USA és az EU modell közti különbségeket legegyszerűbben a cégek versenyképességén lehet lemérni. Azon például ahogy az Apple kicsinálta az iphone-nal a teljes Nokiát (és ezzel befingatta a finn gazdaságot) vagy azon, ahogy most a Tesla teszi ugyanezt a német autóiparral és a német gazdasággal.

Ez egyszerűen evolúciós pszichológia. Az EU egy ilyen védett meleg pocsolya, ahol aztán kb a fenekedet se kell kiemelned a jacuzziból, az állam tolja alád a pénzt, na ez az ideális környezet a degenerált, fejlődésre képtelen társadalom felé. Az USA meg Kína meg versenyző társadalmak, a gyenge elhullik, az erős még erősebb lesz, mondanom se kell, hogy hosszútávon egy evolúciós versenyből ezek kerülnek ki győztesen.

Ja, az egyén szintjére lebontva sokkal szarabb egy ilyen világban élni, de hogy történelmi példát mondjak neked, a 19. század elején az ipari forradalom Angliájában, sokkal rosszabb volt azu életminőség mint a feudális Magyarországon, gyakoribbak voltak az éhinségek például. Aztán hova jutottak ők és hova mi.

Ezen nagyon sürgősen el kellene itt gondolkodni, kiemelni a hátsót a gyógyfürdőből és nekiállni dolgozni, meg versenyezni. Aki meg erre nem képes, mehet a levesbe, a sikernek sajnos hosszútávon ez a receptje, nem a nyuggerek meg a migránsok dédelgetése.

Benikuty 2020.02.17. 15:40:51

@fhdgy: " ellenzék propagandában nem tud felnőni, " Ha tenné, ördögibb lenne az ördöginél. Vagy gondolod, hogy aljasságra a még nagyobb aljasság a gyógyír? Egész más fogja a regnáló rezsim végét jelenteni, de félek, akkor vér fog folyni.

fhdgy 2020.02.17. 15:41:21

@Din Serpahis: Szerintem, előbb-utóbb az is nagy "krach" lesz, hogy nem, hogy nem érjük útól Ausztriát, pedig be van ígérve, hanem rá kell döbbenniük az embereknek, hogy egyre nő a távolság.

A szocializmusban, köszönhetően az információ áramlás akkori színvonalának, elég volt sulykolni, hogy a szocializmus milyen csodálatos. Ez egyre kevésbé fog működni és kiürülnek a lózungok.

fhdgy 2020.02.17. 15:48:18

@Benikuty: A jó propaganda nem feltétlenül hamis propaganda.

Én pl. nagy hülyeségnek tartom az ellenzék részéről, hogy csak nyöszörgő propaganda folyik, nincs egy hangsúlyos, erősen tematizált dolog.

A másik hülyeség szerintem az, hogy kampány időszakra korlátozzák a lényegi propagandát. A mostani propaganda kampányoknak már a 2022 utáni időszakról is kellene szólnia. Tömören: permanens propagandára lenne szükség!

Ja, ás teljes fronton! Az emberek közé kellene menni, nem pedig csak valahonnét, messziről óbégatni!

Buchhalter 2020.02.17. 15:55:51

@Din Serpahis: annyira az USA meg Anglia nem jó példa.Ott is van egy réteg ,aki más módon,de ugyan úgy nem dolgozik csak dolgoztat.szerintem ne menjünk bele a társadalmi dolgokba.Ami neked itt pár sorban a csoda viasz .az a gyakorlatban tízmilliók halála és még többek nyomorra.Látom nálad se akar működni a társadalmi emptia.A versenyednek csak gyilkolászás lesz a vége.Ha annyira jó lenne az USA modell ,már rég átvette volna az egész világ.De nem az.Talán Svájc ,ami jól el van.

Benikuty 2020.02.17. 16:27:45

@fhdgy: Te számításba vetted a média teljes annektálását a rezsim részéről? Az általad leírtak nem egyéb, mint egy sóhaj. Vagy gyenge általános elmélkedés.

Din Serpahis 2020.02.17. 16:29:55

@Buchhalter: Az USA modellt azért nem vette át a világ mert hát meglehetős politikai és társadalmi érettség kell hozzá. A társadalomnak mindig van egy vesztes rétege, akiket a jó politikusok szeretnek pátyolgatni, természetesen az adófizetők pénzéből.

Az USA modellhez két dolog kell:

1. Kevés potyautas, akik láblógatásból akarnak megélni
2. Olyan politikusok akik nem a potyautasok pátyolgatására alapozzák a programjukat.

Más esetben azonnal beindul az ördögi kör: A politika egyre többet költ a leszakadó rétegekre, egyre magasabb adókból, így egyre kevesebb embernek akaródzik dolgoznia, és egyre többeknek lesz kedve a seggvakaráshoz. Ennek természetesen a szocializmus a csúcspontja, nem véletlenül halt be, de őszintén szólva a jelenlegi rendszer sem áll túl távol tőle, nem is beszélve a totálisan elkefélt nyugat-europai jóléti rezsimektől. (amelyekből nekem a legelborzasztóbb példát a skandinávok jelentik, na ők pár száz év múlva már sehol nem lesznek.)

Buchhalter 2020.02.17. 16:42:15

@Din Serpahis: szerintem te olyat látsz bele álmaid Amerikájába,ami nem is létezik.Sehogy sem tudod ki magyarázni az abszurd magas USA államadósságot ,a nyomortelepeket a társadalmi egyenlőtlenségeket.Már a szövegeddel súrolod az amerikai fehér faj propagálta szöveget.Ja a több millió amerikai hajléktalan is mind a saját hibájából került az utcára.A lőfegyverek gyenge kontrollja meg hány ezer ember halálát okozza évente.És a világon itt a legmagasabb az orvosi műhibaperek száma! Bár erre is van egy "jó" magyarázatod.Nem a világ nem ért meg meg erre az Amerikára,hanem az nem kér belőle.Amerika és te i a pénz körül forogsz.A pénz nem rossz dolog ,de ne az legyen az atyaúristen.

Herr Géza 2020.02.17. 16:48:00

@Din Serpahis: “ amikor Ausztriában dolgoztam, valami 50% volt az SZJA-m, nevetséges, akkor miért dolgozzon az ember.”
Vagy félrebeszélsz, vagy kurva jól kerestél, ami nyilván nem kizárt. Pl.évi 100k bruttónál 37k az SZJA, ami azért elég messze áll a “valami 50%”-tól. És azért azt valóban tudjuk, hogy a 100k p.a. azért ott se sűrűn fordul elő. (50% környékére évi 1 misi felé jut el az SZJA-elvonás.)De ha mégis, akkor meséld el ezt Hintának is (alias @Horthy Miklós cselédje: ), mert szerinte Ausztriában még az IT-sek se keresnek nettó 2-2,5k-nál többet havonta.
Azt meg azért nem feltételezem rólad, hogy a sávos adózás “rejtelmeit” ne ismernéd. :)

Din Serpahis 2020.02.17. 17:02:50

@Herr Géza: Oké, igazad van, nyilván a sávokat figyelembe véve, a felső amibe belelógtam, az volt valahol 50 körül.

Benikuty 2020.02.17. 17:41:07

@irdesmond: "Otthon meg ingyé van. " Na, ne röhögtess, mert cserepes a szám!

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.02.17. 17:46:52

@Din Serpahis:

Neked nem az volt a bajod Ausztriával hogy szimplán kevés volt a zsetta? Írogattad is hogy nem sokkal veri a budapesti megtakarítási potenciált az osztrák IT dolgozóként.
Megtaláltad az országodat, Svájc. Mindenki oda megy, akiknek a pénz a legfontosabb. A pénz országa.

A vicces az lehet hogy te is ugyanúgy itthoni egzisztenciára gyűjtesz gondolom, mert azért mégiscsak ebben a "balkáni" országban képzeled el a jövődet nem? :)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.02.17. 17:46:57

@irdesmond:

Az ilyen "apróságok" le szoktak maradni a beszámolókból. Ha otthon akár napi 3 eurónak megfelelő forintot vonnának le a TBn felül a kórházi ellátásért, szerintem a nyugdíjasok a járókerettel mennének neki az orvosoknak...

Din Serpahis 2020.02.17. 18:05:45

@Horthy Miklós cselédje: Persze kevés volt, de pont erről beszélek. Az USA-ban meg Svájcban, ha valaki tehetséges, sokkal jobban meg tudja szedni magát, ebből adódóan a tehetséges emberek egyre inkább ide tartanak, el lehet képzelni ennek hosszú távon mi az eredménye.

Amúgy gőzöm nincs, hogy a jövő mi lesz, nyilván a svájci nyugdíjaskodásra nem lesz pénzem, szóval valami olcsó helyen majd elvegetálunk. Lehet, hogy ez Magyarország lesz, lehet, hogy nem.

fhdgy 2020.02.17. 18:36:06

@Benikuty: A média egy eszköz, de vannak más eszközök is!

Herr Géza 2020.02.17. 18:39:34

@Din Serpahis: Jól sejtettem. Csak azt nem értem, hogy ezt miért így kell megfogalmazni -ez most nem elsősorban neked szól-, csak annyi helyen belefutottam ebbe az “úristen, de magas az adókulcs: 50%...” szövegbe. Te már évi 60.001 € jövedelemmel belelóghattál a 48%-ba (az valóban majd ötven), no de a sáv másik vége (90.000) felé jelent ez szemmel látható hátrányt, hiszen akkor már komolyabb tétel az a 6%-nyi különbség, ami az előző sávhoz képest van. Havi 130 € plusz adóról beszélünk immár havi 6.500 bruttónál (14 hónapra számolva).
Feltétlen írd meg Hintának, hogy mégis van pár UFO, akinek nem 2.500 a plafon.... :)

Benikuty 2020.02.17. 19:01:56

@fhdgy: nyilván, de nem véletlen, hogy erre tette rá a tintafoltos mancsát a rezsim :D

fhdgy 2020.02.17. 19:22:41

@Benikuty: Ez tény! Lehet tiltakozni, meg lehet haragudni, dohogni, de a tény akkor is tény marad!

Ahogy mondtam, vannak más eszközök, lehet, hogy macerásabbak, de egyben hatékonyabbak is.

Pl. létezik olyan, hogy direkt marketing. A módszer adott, csak a célcsoport más. Nem konkrét terméket kellene eladni, hanem politikai pártot, politikai nézetet.

fhdgy 2020.02.17. 19:29:09

@Herr Géza: Kár ezeken a százalékokon rugózni. Én szívesen fizetnék ( a mai árszínvonal mellett ) 90 % adót is, ha ezt havi 1 milliárd jövedelmemből vonnák tőlem.

Adja valaki az 1 milliárd jövedelmet, én adom a 90 % adót.

Fordítva: ha egy HUF lenne a havi jövedelmem és 0 ( nulla ) % lenne az adóm, az jó lenne?

Az adóval egy nagy baj, hogy fizetni kell. Van viszont egy még nagyobb baj is: ha nem kell fizetni!!!

Benikuty 2020.02.17. 19:35:52

@fhdgy: van pl ez is: nyomtassteis.hu/?fbclid=IwAR0YItvtVRVyqbDL9uDkVuQG9NQrou1oNW87iXqB2188_Bf4dSJODUHQGaI
Drukkolok, de mikorra jut ez el széles tömegekhez? Mások?
Azért gondolj bele, hogy a fővárostól 50 km-s kört elhagyva csak az MTI cenzúrázott hírei híreit sugárzó rádió van, és akkor azokról a helyekről nem beszéltem, ahol csak a Kossuth és a Petőfi fogható. Tv? Az ellenzéki retek klub. Vagy internet a tanyavilágban? Nonszensz...

fhdgy 2020.02.17. 19:52:33

@Benikuty: Nem szimpatikus példa, de példa: annak idején a bolsevikok még az analfabétákhoz is el tudták juttatni az üzeneteiket.

Új kor, új körülmények lökést adhatnak ahhoz, régi módszerek, megfelelően alkalmazva, modernizálva, újra szerepet kaphassanak.

De mondok egy teljesen mai dolgot is: közösségi média.

Csak jól kellene használni, jól ki kellene használni!

Kreativitás!

Benikuty 2020.02.17. 20:02:30

@fhdgy: A közösségi média internetfüggő. Utána fogok nézni, van-e statisztika, hány internet előfizetés van az országban, és milyen a területi eloszlás.

fhdgy 2020.02.17. 20:12:28

@Benikuty: Hogy szakszerű kifejezést használjak, elég nagy a penetrációja.

Városokban nem hiszem, hogy gond lenne az utolsó lépésig eljuttatni az üzeneteket. Falun lehetnek ebből szempontból gondok, de ott meg a személyes kapcsolatok pótolhatják az internet hiányát.

A negyven-ötven év alattiak nagyon kicsi százaléka lehet, akiknek nincs mobiltetefonjuk, mobil internetjük.

Ha facebook, twitter stb. működik, akkor arra miért nem lehet "rátelepülni"?

fhdgy 2020.02.17. 20:16:18

@Benikuty: Kutakodtam egy kicsit én is. 2018-s állapot:

"...A kutatás hazai statisztikákkal foglalkozó része alapján a felnőtt magyar lakosság 79 százaléka tekinthető internet-felhasználónak, ezen belül 65 százalék mobilinternet-felhasználónak. Az urbanizáció mértéke ehhez képest 72 százalékos, ami világszerte, így nálunk is összefüggést mutat az online felhasználás arányával. Mobil eszközzel 7,86 millióan rendelkeztek az év elején; a közösségi médiában 5,8 millióan voltak jelen (ez gyakorlatilag megegyezik a magyarországi aktív Facebook-felhasználók számával), közülük 4,8 millióan mobil platformokon keresztül vették igénybe a közösségi alkalmazásokat...."

Herr Géza 2020.02.17. 20:17:33

@fhdgy: Úgy kb. erre akartam kilyukadni én is...

fhdgy 2020.02.17. 20:52:33

@Benikuty: Bocs, bár érdekes a téma, de nekem most aludni kell menni. Reggel 4-kor kelek, ötkor nagyon szeretnék útnak válni.

Sajnálom! -:(

Benikuty 2020.02.17. 23:35:51

@fhdgy: nekem is húzós napom lesz, hajnalban riadó.

Benikuty 2020.02.17. 23:37:48

@irdesmond: nézz utána, mennyi egészségbiztosítási járulékot fizetünk. Szóval nem kell számla...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.02.17. 23:42:31

Bocs az OFF-ert :) Gondoltam, hatha raharap par indexes ujsagiro (aki esetleg ideteved) erre a temara :))
Egy masodgeneracios magyar az elnokjelolt -aspiransok kozott! :)
Mondjuk nem sok eselye van, de minden, ami magyar vonatkozasu, arra altalaban ra szoktak repulni az ujsagirok :))

www.cnet.com/news/meet-zoltan-istvan-cyborg-running-against-donald-trump-for-president/

Egyebkent hivatalosan rajta van a szavazo listan (3. oldal). Marc.3-an ra is lehet szavazni!
elections.cdn.sos.ca.gov//statewide-elections/2020-primary/cert-list-candidates.pdf

adg 2020.02.18. 01:34:29

@Benikuty: “ a fővárostól 50 km-s kört elhagyva csak az MTI cenzúrázott hírei híreit sugárzó rádió van, és akkor azokról a helyekről nem beszéltem, ahol csak a Kossuth és a Petőfi fogható. Tv? Az ellenzéki retek klub. Vagy internet a tanyavilágban? Nonszensz...”

Azt hiszem, itt harom eset lehetseges.
1. Eletedben nem jartal meg pesten kivul, es ott is egy zsakban elsz a pinceben, igy nem is hallottal meg semmit a kulso vilagrol.
2. Szandekosan beszelsz hulyesegeket, hatha valaki elhiszi, bar ez utobbi mar inkabb atlokne a 3. pont iranyaba.
3. Tenyleg ennyire hulye vagy. (Nem mondom, hogy igen, csak hogy ezeket a lehetosegeket latom.)

Benikuty 2020.02.18. 05:36:07

@adg: Sajnálatos, hogy egy ekkora türhő vagy, hogy mindenféle konkrétum nélkül nekimész valakinek, vert inkább a fejed a falba, vagy az alsótested a hideg kőbe.
Megjegyzem, hogy 40e kim-t autózom évente az országban, jellemzően minden sarkába. Tapasztalatból beszélek.
További jó napot, te ejakulátum!

adg 2020.02.18. 06:16:19

@Benikuty: ha 40000 kim-t (barmi is legyen az) autozol, es megis ezt tapasztalod, akkor vagy a csogtartoban utazol a zsakodban, vagy marad a masik ket lehetoseg.
Ami indokolja is a sertettseged rogton.

Komolyan elhiszed, hogy barki beveszi neked, hogy BP-tol 50 km-re megszunik minden, csak a kormanypropaganda marad? Mast adnak a kabeltevek, nem jarnak az ujsagok, elfogy a radio is, interneten sem jon be semmi ellenzeki dolog, sot, net sincs?

Platonica 2020.02.18. 09:13:59

@Zsuzsi65: Brave New World with a Hungarian twist? :-D

Huxley orulne... Ja, nem.

Golf2 2020.02.18. 09:57:03

@adg: Te onnan a világvégéről honnan tudod mennyit romlott a helyzet az utóbbi 5-8 évben.Vidéken igenis nehezebben lehet ellenzéki hangokat hallani,pláne időseknek,ellenzéki újságok 10ből 1,tévécsatornák 10ből 1.Nyilván aki nagyon akarja megtalálja de a nagyon akarás kevésre jellemző idősebbekre pláne nem.

Golf2 2020.02.18. 09:58:53

@adg: Választ NEM várok csak a véleményem mondtam el itthonról.

chrisred 2020.02.18. 11:49:33

@irdesmond: Mitől korrupció, ha valaki azért fizet, ami egyébként is járna neki?

adg 2020.02.18. 12:29:11

@Golf2: te is sokat utazgatsz videken?

SzZoole 2020.02.18. 14:49:12

@Golf2: “ Te onnan a világvégéről honnan tudod mennyit romlott a helyzet az utóbbi 5-8 évben.Vidéken igenis nehezebben lehet ellenzéki hangokat hallani,pláne időseknek,ellenzéki újságok 10ből 1,tévécsatornák 10ből 1.Nyilván aki nagyon akarja megtalálja de a nagyon akarás kevésre jellemző idősebbekre pláne nem.”

Te gulfi, nem beleszólni akarok, az egész múlt hetet Nyíregyházán töltöttem (elég vidék? ) és amit írsz az egy orbitális baromság :-))

Örömhernyó 2020.02.18. 15:17:24

A magyar egészségügy soha nem volt tele kedves, képzett, lelkiismeretes emberekkel. Na jó, talán a monarchia idején igen. De amúgy ugyanaz a feudális, embertelen halálgyár, mint a szocializmus idején volt. Pénzért ágytálaznak, mosdatnak fekvőbetegeket, ha nem fizetsz nem adnak fájdalomcsillapítót műtét után se. Minden szinten korrupció, olyan embereket húznak le pénzzel, akik kiszolgáltatottak. Ez nem kormányfüggő, ez a mindenkori magyar társadalom színvonala, a magyarok ennyire képesek ezen a területen, hiába emelnék a béreket, akkor is ugyanazok a primitív, kapzsi, embertelen alakok dolgoznának a magyar egészségügyben.

Benikuty 2020.02.18. 19:06:47

@adg: Egy hülyével akarsz társalogni? Add fel, hidd el, mindkettőnknek jobb lesz!

élhetetlen 2020.02.18. 19:56:19

@Örömhernyó: Csak két vicc. 15 éve szedtek ki három csavart a lábszáramból, amivel előtte rögzítették a csontot egy durva lábszártörés után (elgázoltak, repültem három métert és útpadkát fogtam). Fizettem az egyágyas szobáért, mert nem gondoltam, hogy ki tudok futni a folyosói közösbe. Megértettem a nővéreket is, hétvége, ketten voltak sok szobára. Kedvesen kisegítettek a fürdőbe, lezuhanyoztam, ja, a mankók meg az ágy mellett. Két óra múlva, mikor hozták a vacsorát, akkor találtak meg, addig ott ültem pucéran.
A másik, tavaly, az kínosabb volt. “Pénzért ágytálaznak, mosdatnak fekvőbetegeket, ha nem fizetsz nem adnak fájdalomcsillapítót műtét után se”. Gerincközpont, gerinc műtét, ez mind ingyen. És tudom, a protokoll is értem van. Úgy kezdődött, hogy reggel hatkor ébresztő, fertőtlenítő fürdés, én leszek az első műtött, így a reggeli szokásos wc ügylet kimaradt. Utána őrző, másnap reggelig, (ott megszívatott a nővér, mert szóltam valamiért, mindegy), reggel visszavittek a szobámba, fel az ágyra. Az előbb említett baleset óta nem tudok felállni kapaszkodó, vagy támasz nélkül, viszont az ágyra rakásnál útban volt a járókeret, amivel fel tudok állni, berakták a sarokba. Csengetek, mert már nagyon ki kéne menni. Felültem, nem szédülök. Jön a nővér, legyen szíves, adja ide a járókeretet. Azt nem lehet, addig nem állhatok fel, amíg a gyógytornász nem engedi, 9-kor jön. 10 óra, semmi. Csengetek, két nővér, nem adják. Én már majd betojok. Nem. Jön egy fiú ápoló is őket erősítendő, mert a protokoll. Ingyen hozták volna az ágytálat, mondtam nem, megalázó. Nem gond, kimossák az ágyat is, engem is, de nem állhatok fel. Akkor kicsit elszabadult a pokol, már jött belőlem a “kurva életbe, ilyen nincs”, otthagytak, pár perc múlva visszajött a két nő, és odaadták a járókeretet, mert a gyógytornász még mindig sehol sem volt, én meg, huss, mint a csiga, kihúztam az orruk előtt a wc-re. Aztán mondtam, hogy most jöhetnek segíteni, szereljék ki belőlem a katétert is. A gyógytornász du.4-kor jött. De ez is biztosan csak törődés.
A mit nem lehet. Kanül a kézfejbe, mert hátha kell valami. OK. De már két napja nem kellett semmi, és éjszaka, ha megnyomja a takaró, akkor fáj. Esti vizitnél kérdezem az orvost, hogy nem lehetne-e kivenni. Nem, holnap kérjem a nappali vizitnél. A kísérő nővér megszólalt, hogy doktor úr, én ki tudom venni. Ja, akkor ki lehet venni. Végeztek a vizittel, vissza jött a nő, és két másodperc alatt kiszedte.
A fájdalom csillapító. Azt is kaptam ingyen, bőven, napi három szem. Mikor benézett az az orvos, aki műtött, mondtam, nincsenek komoly fájdalmaim , inkább nem szedném. Mondta, helyes, úgyis árt a májnak, csak nem vezette át az ellátási lapomon. Nővér, fölém hajol, egészen közel, és a szöveg, hallom, hogy maga önkényesen nem veszi be az orvos által előírt gyógyszert. Miért kéne egy nővérnek tudni, hogy a fájdalom csillapító, az nem gyógyszer, attól még senki sem gyógyult meg. Esti vizitnél tisztáztam, az orvos mondta, hogy rendben, itt hagynak egy szemet, és, ha mégis kéne, akkor szóljak. Bocs, ez hosszabb lett, mint az eredeti blogbejegyzés.

Rotoxis 2020.02.18. 20:45:23

Ennyi sületlenséget! Még szerencse, hogy rövid a poszt

lüke 2020.02.18. 20:45:23

Az első mondatból egy szót sem értek:

“A pálya letörés után simán, senki se volt körülöttem, “...

Mivel mentő orvosként is dolgoztam Ausztriában, ilyen nincs:
“ A pálya alján a mentő csak úgy volt hajlandó elindulni, ha a személyemet igazoló okmánnyal, ami a hotelben volt, a biztosítást igazolom. A biztosítás nemcsak minden költségemet, de napi fájdalomdíjat is fizetett, mindennap megkérdezte telefonon milyen beavatkozások vannak.”

Elsősegélynél nincs ilyen kérdés......
A Magyarország fejezetben no comment, a leírás jogi következményeket von maga után, azonnalit, Varga Judit hajrá....

Ha a triázs így menne ,
Icuka a presszóból is elláthatná a betegeket, ennél kicsit komolyabb az orvosi munka:
“ A felvételnél gyorsan osztályozzák az érkezőket, eset és vérnyomás alapján”
Egyébként Bruxelles- ből más tapasztalatom vannak, körülményes az akut diagnosztika!
Erre kiváncsi lennék,mit fed le

“teljes infektológiai vizsgálat történt”

lüke 2020.02.18. 20:45:23

@irdesmond:
nem a kórházi ellátás, a koszt
Tagessatz,attól függően milyen minőségű a kórház AKH WIEN, majdnem 13€, kisebb kórházban kevesebb,pl Ausztriában,
de a krónikus beteg 30 napig fizeti ,utána nem

kardio1 2020.02.18. 21:56:14

@ZooLeka: @Golf2: @fhdgy:
Ne kívánj olyat másnak, amit magadnak nem szeretnél.

kardio1 2020.02.18. 22:16:34

@Örömhernyó: ez egy sommás vélemény, a világ hálistennek nem milyen egysíkú. Sok értékes ember dolgozik az egészségügyben.

Benikuty 2020.02.18. 22:17:13

@lüke: Köszönöm, válaszod nagyon hasznos!

kardio1 2020.02.18. 22:20:16

@lüke: fvs, crp :)
Esetleg lázmérés...

kardio1 2020.02.18. 22:23:13

@ZooLeka: tőlem idegen más ember halálát kívánni, vagy azzal viccelni. Legyen az politikus, vagy bárki olyan, aki ellenszenves, vagy rosszat tett nekem.

SzZoole 2020.02.18. 22:43:52

@kardio1: vállvonás, nem vagyunk egyformák, ettől kerek a világ :-)

adg 2020.02.19. 04:12:46

@Benikuty: “ Egy hülyével akarsz társalogni?”
Igazad van, nem akarok. Mindenestre orulok, hogy eldontotted, melyik pont passzol leginkabb, realis onismeretre vall.

lüke 2020.02.19. 06:32:27

@kardio1:
Ja,vagy bakt. célzott antibiotikumra v. FUO diagnosztika...

@Benikuty: Gugli a barátod( ha jót akarsz enni: osztrák v. svájci
oldalon kell receptet keresni
(az osztrák Blutwurst nagyon jó, sok recept létezik,
vannak kis hentes boltok,ahol hetente 1-2x csinálnak)

tanato 2020.02.19. 08:16:45

@kardio1: Köszi az elismerést a több száerzezer még itthon robotolo eü-sdolgozó nevében.

tanato 2020.02.19. 08:26:29

@chrisred: Mitől korrupció azért fizetni ami egyébként is járna?
felvilágosítalak,nem járna,.pl. az hogy enegem Kiss doktor operáljon mert jó hírű a környéken.Nem járna hogy én Szabó adjubktus úrnál szertnék szülni,szeretném ha a gyermekemet Kovács doktor operálná,szeretném ha TÓth doktornő kóertermébe kerülnék.
Ha nem volna korrupció mert mondjuk tűzzel vassal irtanák,büntetnék,akkor ABC beteg ABC sorrendben ABC doktornőhöz vagy Doktor Úrhoz kerülne,akár neki ez már 2000.-dik ilyen műtétje volna már ,akár egy vagy egysem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.19. 20:47:34

Nnna.Egyébként itt Budapesten is az idősebbek ugyanúgy a királyi tévéből tájékozódnak.Előbb hallanak migránsokról,mint borkairól.
Két héttel a borkai ügy kitörése után jön az öreg,hogy van valami ügye a borkainak.

chrisred 2020.02.20. 08:31:37

@tanato: A szabad orvosválasztás törvényileg biztosított jog.

Herr Géza 2020.02.20. 09:25:49

@chrisred: Ez jól hangzik, önmagában igaz is, de a huncutságok mindig a részletekben vannak. Magánorvosodat valóban teljes mértékben te választod meg. Az eü. biztosítás keretein belül azonban lényegesen korlátozottabb a helyzet: pl. intézményen belül, egy orvoscsoportból már nem választhatsz dokit magadnak (kivéve szülészet). Állítólag van lehetőség ilyenre, de annak díja van.

Golf2 2020.02.20. 10:04:16

@ZooLeka: Ha olyan jól értesültek Nyir1házán mé a fityeszre szavaztak...

tanato 2020.02.20. 10:59:19

@chrisred: Csak háziorvost választhatsz szabadon,onnan már van egy szolgálati út,amit be kell tartani kivéve ha a beteg másutt kívánja kezeltetni magát félprivát alapon a szürke zónában./Természetesen ez már pénzes,hiszen van az illető orvosnak saját ingyenes területi betege épp elég.egy "külsős "beteget nem fog ingyen kezelni,aki őt erre felkéri ez már egy le nem írt polgári szerződés.

tanato 2020.02.20. 11:02:28

@Herr Géza: Szülészeteken sincs ingyenes szabad orvosválas,ha nem fizet valaki mondjuk egy 8 gyerekes analfabéta cigányasszony a kilencediknél akkor az ABC sorrend lép életbe.

tanato 2020.02.20. 11:08:45

Nálunk háziorvosoknál ez úgy működik,ha valaki jön és nem az illető orvoshoz tartozik az az un.ambuláns beteg.PÉnzt direktben nem kérünk tőle,hanem a havi jelentésben leadjuk és a következő hónapban az OEP ezt külön téríti nekünk.Igaz nem nagy összeggel hanem 600 ft.-jával ,de ez is több mint a semmi

adg 2020.02.20. 12:19:40

@Golf2: szonbathely, komarom, dunaujvaros, pecs, szeged, hmvhely, bekescsaba, eger, ozd, miskolc, salgotarjan? Itt mi tortent? Meg tudod magyarazni? Ok mitol voltak olyan jol ertesultek?

2020.02.20. 12:26:42

@Herr Géza: @tanato: Saját tapasztalat Németországban.
Amikor volt egy agymenéses periódusom, és úgy gondoltam, hogy nekem feltétlenül hajón kell dolgoznom, akkor kaptam a svájci cégtől egy általános orvosi kivizsgálásra vonatkozó űrlapot, amit ugye háziorvossal kell kitöltetni. Nos, nekem nincs Németországban választott háziorvosom, akkoriban meg éppen Stuttgartban éltem, és AOK biztosítottként, kinéztem a netről egy hozzám legközelebb eső orvosi rendelőt, kértem egy online termint, amit másnapra megkaptam. Az általános kivizsgálást 90%-ban fedezte az AOK, 100 eurót kellett pluszban fizetnem, a fogászati és a vizelet-vizsgálat miatt (amit külső laborban végeztek el). Ez kb. 1,5 hetet vett igénybe, már alles zusammen, ami a teljes munkáltatói orvosi űrlap kitöltetését illeti, pöcséttel, aláírással. Szerintem, ez eléggé gyors, és nem is lehúzós ...

tanato 2020.02.20. 13:03:41

@Pink Petsch: teljesen korrektek voltak.

Herr Géza 2020.02.20. 13:33:32

@Pink Petsch: Így igaz. Ha beteg vagy, akkor fizeti a biztosító a labort, vizeletvizsgálatot, stb. Ha valami extra (pl. alkalmassági vizsgálat, pláne külföldi cég előírásai miatti) ügyben kéred ugyanazt, akkor az részben, vagy egészben fizetős. A háziorvoshoz kérhetsz időpontot, vagy csak beballagsz akármikor, ez utóbbi esetben nyilván számítani kell akár több órás várakozásra is, hiszen a prioritás alapján a sürgős esetek az elsők, utána a foglalt időpontosok, majd a “beszédelgők” jönnek. Tök logikus.

chrisred 2020.02.21. 09:03:36

@tanato: Érdekes, a gyerekeim születésénél semmilyen ABC-ről nem hallottam, csak felhívtuk azt a nőgyógyászt, akit az ismerőseink javasoltak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.21. 20:23:50

@ZooLeka:
@Golf2:
@adg:
Azért pár kereskedelmi tévében is a kormánypropaganda megy!

Herr Géza 2020.02.22. 08:36:49

@chrisred: Majd kapott a javasolt nőgyógyász egy borítékot, amiben nem csak egy “köszönöm” volt.... :)

chrisred 2020.02.23. 08:43:44

@Herr Géza: A két tény között semmi ok-okozati kapcsolat nincs.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása