oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. január 07. 06:30,  A japán egészségügy pénzügyi bugyrai 37 komment

2020. január 07. 06:30 Határátkelő

A japán egészségügy pénzügyi bugyrai

Nem is olyan régen az ázsiai országban élő Tshabee írta meg, hogyan is néz ki belülről egy japán kórház. (Aki nem olvasta volna, az ide kattintva találja a posztot.) Akkor nem esett szó a távol-keleti ország egészségügyének anyagi oldaláról, most ezt pótolja ugyanő. (Elöljáróban annyit, hogy most, 2020 január elején 1 jen 2,7 forint.)

Van külföldi kórházi élményed? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

gyogyszerhalom.jpg

„Ahogy a múltkor ígértem, a kórházak után írok egy picit az itteni egészségügy finanszírozási oldaláról is. Egy (nem japán) barátom egyszer azt mondta, hogy a japán egészségügynek van a világon az egyik legjobb ár-érték aránya. Nyilván ettől még a minőséget meg kell fizetni, és most azt fogjuk körbejárni, hogy hogyan...

Először is talán a biztosítók felől érdemes kezdeni. „Biztosítók” - így többesszámban, mivel több is van belőlük. Gyakorlatilag minden cég választ közülük egyet, amelyikkel leszerződik. (Nem tudom mi alapján, az is lehet, hogy az adott cég fő profilja alapján jelölnek ki egyet...)

Onnantól a cég összes alkalmazottja az adott biztosítóhoz lesz bejelentve. Mind a határozatlan, mind a határozott idejű alkalmazottak. Aztán ha valakinek vannak eltartottjai, pl. gyerekei, akkor az eltartottak is automatikusan bekerülnek az ő biztosítása alá.

Elég sok ember viszont nem hagyományos alkalmazotti státuszban van, hanem egyéb foglalkoztatási formában, az ő esetükben nem tudom, mi a helyzet. De gyanítom, hogy nekik saját maguknak kell intézni a biztosításukat.

Mennyit kell fizetni?

A TB-járulékot ugyanúgy vonják a fizetésből, mint otthon. Az összege talán arányos a havi fizetéssel, nem tudom pontosan, hogy számolják ki. Azt tudom, hogy én most kb. havi 20 ezer jent csengetek ki erre.

Mit kapok ezért cserébe? A biztosító kifizeti az összes orvosi ellátásom 70%-át. A maradék 30%-ot meg saját zsebből kell kifizetni a kórházból való távozás után.

Annak nyilván nem örülök, hogy „fizetni kell érte”, annak viszont igen, hogy ezzel azért tudatosítják az emberekben, hogy semmi sem „jár” csak úgy, ha egy szolgáltatást igénybe vesznek, akkor az pénzbe kerül.

Úgy érzem, hogy fenntarthatóbb a rendszer annak köszönhetően, hogy láthatóvá, és érezhetővé teszik a költségek egy részét az egyszeri polgárok számára is.

Mi a helyzet a súlyos betegekkel?

Persze azokról sem feledkezik meg az állam, akiknek egy komolyabb betegség (pl. rák) miatt a gatyájuk is rámenne a kórházi számlákra. Őket csak egy bonyolult nyomtatvány kitöltése, és elbírálása választja el attól, hogy hivatalosan is kb. „súlyos betegnek” nyilvánítsák őket.

Aki ebbe a státuszba kerül, annak az önrésze 30%-ról rögtön 10%-ra esik, és maximálják az általa fizetendő összeget bármilyen egészségügyi ellátásra. Valahol havi 10-20 ezer jen környékén, azt hiszem. Van egy volt kollégám, aki végigjárta ezeket a lépéseket, ő okosított ki erről úgy majdnem két éve...

Mi mennyi a kórházakban?

A kórházak díjszabását elnézve úgy látom, hogy kórháza válogatja, hogy miért mennyit kér el. Összehasonlításképp egy influenza elleni oltás úgy 3-4 ezer jen körül mozog intézménytől függően.

Ez viszont egyben rögtön egy olyan dolog is, amit munkahelytől függően vagy támogat az adott cég biztosítója, vagy nem. Szerencsére, ahol én dolgozom, ott ez „ingyen” van.

Vagy itt egy másik példa a költségek érzékeltetésére: a feleségem legutóbbi kéthetes pihenése tokkal-vonóval, infúzióval, alapvizsgálatokkal (főleg labor) együtt kb. 160 ezer jenbe került, amiből 17 ezer volt a kaja.

Ez a 30%-os önrész. Ki lehet belőle számolni, hogy mennyi volt a 100%. Bár úgy néztem, hogy az egy picit drága hely, más kórházakhoz képest.

Tíz perc beszélgetés 1000 jen

Aztán előszedtem a saját régi kórházi papírjaimat kíváncsiságból. Ezekből az derült ki, hogy annak idején úgy 6000 jent fizettem egy MRI-re, illetve 540-et arra, hogy egy órán át monitorozták az agyamat.

Bár mindkétszer felszámítottak még plusz díjakat, hogy ha már egyszer bementem, otthagyjak még párezer jent.

Amúgy meg minden alkalommal úgy egy ezresbe kerül, hogy 10 percig beszélgetek az orvossal Shinjukuben. Így visszanézve nem is olyan vészes. Bár azért mindig szívom a fogam, amikor a 10 perces beszélgetés után kézhez kapom az aktuális kórházi számlámat. Hiába, elég drága gyógyszeren élek...”

Kövesd a Határátkelőt az Instagramon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�Kalamata, Görögország �: @tamas_w0606 #kalamata #görögország #greece

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kórház egészségügy Japán

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7415395654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2020.01.07. 10:17:57

A "Mennyit kell fizetni?" bekezdést elolvasva ez egy viszonylag korrekt és fenntartható rendszernek tűnik, főleg úgy, hogy súlyos betegség esetén befigyel a 10% és a költségplafon. Bár nem mindegy, hogy a biztosítási díjat hogyan állapítják meg, ha egyenesen arányos a fizetéssel, az nem ideális.

Csodabogár 2020.01.07. 10:57:28

@Arthamyr: Vehetnének példát a magyarok. Nagyon nagy ellensége vagyok mindennek ami ingyen jár.

adg 2020.01.07. 12:03:27

@Csodabogár: hat a magyaroknak kurvara nincs ingyen az egeszsegugy.

Arthamyr 2020.01.07. 12:14:49

@adg: Az önrészre gondolt szerintem, ami hivatalosan nincs. Egyébként a magyarok kevesebbet költenek az egészségügyre, mint a japánok, még az is lehet, hogy GDP arányosan is.

Pöffetegecske 2020.01.07. 12:30:02

@Csodabogár: Az ingyenes egészségügy jelenti a szocho zömét, és hét százalékot, amit a munkavállaló fizet, valamint a fapados ellátást, mint pl. fogtömést amalgámmal slussz. Kiszámolták statisztikusok, hogy a hasonló gazdasági teljesítményt nyújtó országok között messze Magyarországon a legdrágább az egészségügy, és még csak nem is átlátható, színvonal, meg ismert. De az állam mindent einstandol, így pl. lombikozni is lehet majd menni a csehekhez inkább, olyan, hogy magán sürgősségi nincs... Tehát az a látszatbiztonság sincs meg, hogyha kifizetem, akkor megkapom az ellátást.

adg 2020.01.07. 12:33:09

@Arthamyr: tudom, mre gondolt. Remelhetoen.
Ha mindig megkapnam egy eves tb jarulekat azoknak, akiktol hallom, hogy INGYEN van a magyar eu es azert szar, mar sajat korhazam lehetne. :)
Annak, aki dolgozik, marhara nincs ingyen. Ettol persze meg lehetne jobb, szebb, akarmi. Mindegy. De nincs ingyen.

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2020.01.07. 13:18:40

@Arthamyr: Nekem is tetszik, hogy láthatóvá teszik legalább a költségek egy részét. És a maradék pénz sem az államon folyik keresztül, meg a kórházakat se az állam tartja fenn.

Így minden szereplő érdekelt abban, hogy minden egyes jent hatékonyan használjon fel. Na meg könnyebb a kezelések árait a költségekhez igazítani.

> Bár nem mindegy, hogy a biztosítási díjat hogyan állapítják meg

Meg az se mindegy, hogy a kórházak hogyan állapítják meg a díjaikat. :)
Bár sajnos egyikről sincs pontos információm...

Arthamyr 2020.01.07. 13:58:30

@adg: Abból a szempontból pont ugyanolyan, mint az ingyen, hogy akár beteg vagy, akár nem, ezt már buktad, és te, mint fogyasztó, alapból nem mérlegeled az ellátás költségét.
Ráadásul a lakosság nagy részének olcsó (lehet, hogy az egésznek, régen, amikor még ott dolgoztam alkalmazottként, volt felső határa a járuléknak, talán valahol évi félmillió környékén), jelentős részének meg tényleg ingyen van (pl. gyerekek, nyugdíjasok, meg az ilyen-olyan potyautasok).
Ettől függetlenül nekem nincs gondom az "ingyen" dolgokkal, mint @Csodabogár: -nak, de az egészségügy pont olyan, aminek nem kell ingyen lennie, mivel csak kis része a közösség érdeke, nagy része az egyéné.

@tshaabee: Az a baj, hogy a szereplők ellenérdekeltek, és egyiknek sem a jenek hatékony felhasználása a #1 érdeke, vagy legalábbis mást értenek hatékonyság alatt. Persze sok rosszabb rendszer van.

dikusz. 2020.01.07. 15:00:42

Magam nevében beszélek: nagy bajban lennék, ha bármennyi önrészt kellene fizetnem bármilyen egészségügyi ellátásért. Pedig nekem -most már- tényleg ingyenes. papíron. Mondjuk akkor sem tudtam volna fizetni, amikor dolgoztam.
Itt egyszerűen nem működött/működik ez a biztosítósdi, bármilyen csekély legyen is a saját hozzájárulás összege...

Golf2 2020.01.07. 19:07:01

@adg: kurvara nincs...és még mindig látja a füsttől a billentyűzetet...pedig már Chilében is köhögnek Ausztrália miatt.

Herr Géza 2020.01.07. 19:37:26

@Golf2: Ez most vicc akart lenni? Csak kérdezem...

Csodabogár 2020.01.07. 19:44:28

@adg: Persze, hogy nincs ingyen. De mehetsz minden hova, ahol sorra kerülsz és ott a helyszinen nem kell érte fizetni. Ezért sokan úgy érzik, hogy ingyen van. Nekem az tűnik normálisnak, hogy mindenki mindenről kap számlát, aztán a biztosító annak bizonyos részét kifizeti, vagy esetleg az egészet kifizeti, de legyen meg a tudat, hogy amit kapott annak x értéke van. Remek hatás lenne a hálapénz ellen, ha az orvostól is menne a számla még ha a végén nem is a beteg fogja kifizetni.

adg 2020.01.08. 00:37:51

@Csodabogár: a korhazak tudtommal adnak “szamlat”. Mar 8-10 eve is rajta volt a zarkjelentesemen, hogy mennyibe kerult a servem.
Ettol meg lehetne jobban tudatositani, ezt elfogadom. Plane haziorvosnal.

@Arthamyr: szerintem a “fogyasztonak” nem kell merlegelnie a koltsegeket. Szep is lenne, ha orvoshoz menes eseten ezt merlegelnek az enberek, mikor mar most is az a gond, hogy keson mennek orvoshoz, mikor sokszor mar deagabb vagy nehezebb a gyogyitas.

@Golf2: tudom, hogy te azt elvezed a legjobban, ha masnak minel rosszabb, vannak ilyenek. Viszont ha bulvarbol tajekozodsz, minimalis foldrajzi es fizikai ismeretek nelkul, akkor te is csak a bulvar okorsegeket hajtogatod. Mondjuk amugy sem ertened a masfel sornal hosszabb cikkeket. Ezt is kar volt leirnom.

Arthamyr 2020.01.08. 00:53:24

@adg: Azt sem árt figyelembe venni, hogy később drágább/nehezebb a gyógyítás, ezt is lehet mérlegelni. Egyébként így is mérlegelik, csak így más szempontokat mérlegelnek. Szóval egyáltalán nem lenne az baj, ha valaki előre tudná, hogy bizony arra nem fogja futni. Nem pedig várólistás mismásolás lenne, és a szerencsén múlna, hogy sorra kerül-e az illető időben vagy sem. Mint fentebb írtam, a betegségek meggyógyításának csak kis része a közösség érdeke. Ha jövőre meghalok rákban, a szűk családi (esetleg baráti) körömön kívül senkit sem fog különösebben érdekelni, tehát a gyógyítása az én egyéni érdekem.
Az is igen hasznos lenne, ha a biztosítás ára nem az ember bevételéhez kötődne, és/vagy lenne opció nem igénybe venni.

élhetetlen 2020.01.08. 00:57:57

@Csodabogár: “ Nagyon nagy ellensége vagyok mindennek ami ingyen jár.”. Te hiszel abban, hogy ha számlát kapsz, akkor tisztább az eset, nem kell hálapénzt fizetni, viszont megfeledkezel arról, hogy a biztosítódat is el kell tartani, székházastól, dolgozóstól, szolgálati kocsistól. Ha egy magánkórház majdnem két millát kér egy csípő protkóért, szerinted ezt havi mennyiért vállalja be egy biztosító, és ki tudja megfizetni? Úgy tűnik, egészséges vagy, csak elvi szinten foglalkozol ezekkel a dolgokkal. Nekem tapasztalat, három hónap a várólista a klinikán, elmentem magánrendelésre reumatológushoz. Ránéz a bokámra, ödémás, nem tudja kezelni a derékfájdalmamat, mert nem tudja infúzióban beadni az izomlazítót. Öt perc, 20 000 ft, de jó, mert kaptam számlát. Tehát szívesen fizetsz a semmiért is, csak ne legyen ingyen? Így látod? Később kiderült, hogy összeroppant egy csigolya, kivártam a három hónapot a műtétre, mert fújhattam volna az izomlazítót ez esetben.

Herr Géza 2020.01.08. 00:58:22

@adg: Na mindjárt te is tokos nagyarc leszel. :) Wellcome in the GDR-Club. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.01.08. 04:04:40

@adg: Hej, Adégé.Múltkor egy Tecső videó alatt a kommenteknél két helyen is úgy írták a szót, hogy iNport...Kocsik Magyarországra behozatala volt a téma.Erősen röhögnöm kellett, hogy már ide is begyűrűzik ez a fasság.
Nem ti voltatok véletlenül?
:-)))))

adg 2020.01.08. 04:52:22

@geegee: inport, outport, szerintem minden enber ugy irja, ahogy neki szinpatikus, ettol meg vilagithat a lanpa a fejeben. Ez olyan, mint egyik a krunplit, masik a gonbat szereti.

adg 2020.01.08. 04:58:12

@Arthamyr: erdekelni nem fogja, de ettol meg tarsadalmi erdek, hogy lehetoleg egeszsegesen, dolgozva es soksok adot fizetve kihuzzak az emberek a nyugdijas korukig legalabb.

Es, szerintem jo, ha fizetes aranyaban van. Kulonben a keveset keresok nem kapnanak olyan ellatast sem, amit igy. Ez szerintem nem baj. En nem akarnek olyat, mint az amerikai. Volna a mostani rencerben is hatekonysagnovelesre esely, ebben biztos vagyok.

adg 2020.01.08. 04:59:37

@Herr Géza: nem, engem szeret valamiert agy nelkul elo baratunk. latod, most is aggodik, hogy latom-e a billenytyuzet. :)

2020.01.08. 08:49:53

Érdekes poszt lehetett volna, ha a fele nem abból állna, hogy "nem tudom" :) Ha már valaki leül írni egy témában, igazán vehetné a fáradságot, hogy utánanéz annak a néhány részletnek, amit nem tud, mert így nem sok értelme van az egész beszámolónak. Plusz érdekes lett volna pár adat az átlagfizetésekről, hogy annak fényében lehessen látni, hogy végülis mennyire drága vagy nem az az ellátás. Plusz tudom, hogy az már bulvár, meg kiguglizhatom én is, de pár forintosított összeg is érdekes lehetett volna. Szóval ez így nagyon amatőr és kevéske.

Golf2 2020.01.08. 08:52:39

tokos-ország...:)

Arthamyr 2020.01.08. 10:01:23

@adg: Ok, de itt több dolgot keversz. Mert az valóban társadalmi érdek, hogy sok adót kifizetve kihúzzák nyugdíjas korig, a többi ennek legfeljebb valamennyire a feltétele, viszont egyáltalán nem garantálja a dolgot. Persze egy normális társadalomban az is közérdek, hogy az emberek lehetőleg érezzék jól magukat, de az még mindig kérdés, hogy ezért mennyire önmaguk a felelősek.
Ezekre volna jó az önrész, és a mérlegelés is növelné az egyén felelősségét.

adg 2020.01.08. 10:41:03

@Arthamyr: azert feltetele, hogy pl egeszsegesen huzza ki addig, hogy minel kevesebbet koltson ra az egeszsegugy, ugye.
En amugy kulonosebben nem bannek egy nevleges onreszt, bizonyos dolgokhoz pl itt is van, nem fizet mindent a tb, vagy nem teljesen.
Viszont ugyanakkor kontraproduktivnak tartom, pont amiatt, amit emlitettem, hogy esetleg visszatartja az enbereket. Dikusz is ezt emelte ki, magaval kapcsolatban.
Ami nekem legjobban tetszene, az osztonzes, hogy valamennyire egeszseges probaljon maradni az alany. Pl lehetne a tbjarulekot csokkenteni mondjuk, ha nem vagy elhizva, vagy banomisen akarmi. Ahogy pl maganbiztositok is csinaljak helyenkent.
Ha pl megsporolsz x osszeget azzal, hogy annyit eszel amennyire szukseged van, nem annyit, amennyit birsz, mindenki nyer es meg Greta is boldog lesz.

Arthamyr 2020.01.08. 10:53:48

@adg: "azert feltetele, hogy pl egeszsegesen huzza ki addig, hogy minel kevesebbet koltson ra az egeszsegugy, ugye." - Abból a feltételezésből indulsz ki, hogy költeni _kell_ rá, és ezt is a közösségnek. Ha nem, akkor nem feltétlenül igaz. Egy korábbi poszt alatt írtad, hogy az emberek basznak meghalni, na pl. emiatt.

Na mindegy, nem tépem itt feleslegesen a számat, már biztos sok baloldali gondolkodású embernek kinyílt a bicska a zsebében így is, és ettől még nem fog megreformálódni az egészségügyi rendszer. Sajnos az emberek többsége a szociáldemokráciát szereti, nekem meg marad az, hogy hatékonyan érvényesüljek az elbaszott szabályaik közt. :)

adg 2020.01.08. 11:48:02

@Arthamyr: igen, kolteni kell egy keveset, hogy megsporold a sokat. Az autot is karban kell tartani, hogy sokaig kihuzza nagyobb baj nelkul.
A kozossegnek az is tagja, akire epp koltenek. Az egyikre tobbet, a masikra kevesebbet, pont azert jo igy, mert ha valakire sokat kell, azt nem boritja meg. Kockazatkozosseg, mint a sima utasbiztositasnal. Nem latom ebben a tragediat.

En valahol a ketto kozott szeretnem, ne teljesen az egyen felelossege legyen minden, de azert az ove is kicsit.

A basznak meghalnit kiragadtad a kontextusbol, mas tema volt. En amugy azt szeretnem, ha jo sokaig elne mindenki, engem nem zavar. Csak legyen eleg ember, aki fenntartja a rendszert.

Arthamyr 2020.01.08. 12:23:08

@adg: Engem sem zavar, ha sokáig élnek, csak legyen elég ember, aki fenntartja a rendszer. :) Csak ezt te máshogy oldanánk meg.

És igen, én is azt szeretném, hogy ne minden az egyén felelőssége, de a jelenlegitől jócskán abba az irányba tolva preferálnám.

A kockázatközösséggel sincs alapból gondom. Azzal van, hogy van, aki többet fizet, csak azért, mert több a jövedelme, és ugyanolyan biztosítást kap, na ilyen nincsen pl. a sima utasbiztosításnál, meg ugye az opcionális, tehát nem kötelező megkötnöd sem. Míg pl. az általad említett kockázati tényezőket (valaki dagadt, alkesz, dohányzik, veszélyes munkát végez, extrémsportol stb.) ignorálják, ami szintén nem jellemző a normális biztosításokra.
Az autót meg nem kell karban tartani, ha nem zavar, hogy tönkremegy...

9-143 2020.01.08. 15:11:15

Van egy ötletem a magyar önrész kérdéskörhöz: 10% önrész, de visszaigényelhető lenne az adóból. Aki nyugdíjas, annak esetében a vérszerinti gyerek vagy a jelenlegi családjában nevelt gyerek, illetve azok hasonló elven levő gyerekei adójából lehetne visszaigényelhető. Így akinek van gyereke, és itthon dolgozik, annak ez lenne a segítség. A másik irányban pedig az emberek így tisztában lennének a költségekkel, így nevelő célzata is lenne.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.01.09. 13:55:24

@adg: Vazzegh!
:-)))))
A homáron meg volt a fospunpa, de az már régen történt...
Tik hogy álltok a bozóttűzzel, van felétek?

adg 2020.01.09. 14:26:33

@geegee: a blog idiotaja szerint nem latom a fusttol a billenytyuzet. :)
Nincs semmi itt fent. Esos evszak van, most is szakad. Nagyon faszanyos kis ido van, kellemes.
Delen vannak tuzek, es eleg szar a helyzet, de talan javul. A neten okorsegek terjednek, meg egesz neves ujsagok, tvk is mutatnak terkepeket, amik szerint az egesz orszag langokban all. Hulyeseg.

Platonica 2020.01.09. 15:42:48

@adg: Nekem tegnapelott mondta a kolleganom, h a testvereek Auckland-ben elnek, es ott is produkalt erdekes jelensegeket az aussie erdotuz (fust, egbolt, miegyeb). Elegge megdobbentem, hiszen az 3 ora repulout.

dikusz. 2020.01.09. 15:57:28

@geegee: Pontosítsunk, kéremalássan!
Fospumpa, a rendes, becsületes neve a posztban. Akkor még érdemes volt a Homárra járni, edézni, meg tálcával-csapkodós posztót olvasni a kommentek miatt.:)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.01.12. 03:48:23

@adg: Aham, értem, kösz.

" A neten okorsegek terjednek,"
Na, pont ezért kérdeztem, mert én is olyan térképeket látok, hogy kábé mindenfele van.De akkor legalább tik megússzátok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.01.12. 03:50:35

@dikusz.: Volt az már a vége felé fospunepa is...
:D
Pár éve vett a nejem Batz papucsot, na, akkor is előtörtek az emlékek, nyomtam neki hetekig a sok fasságot, ami eszembe jutott a homárszlengből.
:-)))))
Ő meg nem értett belőle persze semmit.

dikusz. 2020.01.12. 08:32:47

@geegee: Háháháááá:))))

Azt a sok fasságot amit toltál a nejednek,meghallgattam volna:)))

Az Edés posztra a több ezer kommentjével rátaláltam valahol a neten, de persze nem a Homáron. Aztán volt még két panziós posztja -az egyiknek hozzáfértek a vendégkönyvéhez, oda írták a marhaságaikat-, a másiknál meg a tulaj volt tuskó, de nagyon. Ez a kettő azért volt számomra érdekes, mert mindkettőben megszálltunk Kék-túrázáskor, és tényleg a Homárra valók voltak.
Sajnálom egyébként, hogy kitartó, közös munkával sikerült érdektelenné tenni azt a blogot, mindkét oldal vastagon hibás volt benne.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.01.13. 15:15:49

@dikusz.: :-)))))
Jó volt az a sok baromság, persze, de végső soron annak se volt sok értelme, hogy kb 15 komment után átment a dolog totális offolásba, és aki nem volt képben, az kb opni szökevénynek nézhette a többieket...
:D
Legalább is így utólag visszagondolva az egészre.
Most sem rossz a Homár szerintem, egy sokkal szigorúbb, témára koncentrálóbb működéssel és karban tartott közönséggel.
Hát na, ezt kell szeretni.
:-)

dikusz. 2020.01.13. 19:26:52

@geegee: "és aki nem volt képben, az kb opni szökevénynek nézhette a többieket..."
Aki azt hitte, nem sokat tévedett...:)))

Valóban, most inkább az, amire a bloggazdák szánták, de nem annyira érdekes.:D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása