oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. december 05. 06:30,  Miért költözünk haza Angliából? 231 komment

2019. december 05. 06:30 Határátkelő

Miért költözünk haza Angliából?

Sokszor merül fel a kérdés, mi az, ami miatt hazaköltöznek magyarok külföldről. A válasz persze sok esetben egyénfüggő, mindenkinek megvan a maga története. Attila hét év Anglia után döntött úgy, hogy családjával visszaköltöznek Magyarországra. A döntést leginkább az anyagiak motiválták, érdemes elolvasni, hogyan adta ki nekik a matek a hazatérést.

Mi az az öt dolog, ami a leginkább hiányzik Magyarországról? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

heathrow_departure.jpg

„Jövő héten költözünk haza a családdal Angliából. Én társalgási szinten beszélem az angolt, a nagyobbik gyerkőc szinte anyanyelvi szinte, de a párom hiába tanulja, nem talál munkát, pedig próbálkozik.

Mindemellé az ovi fizetős és a suli is csak reggel 8-tól délután fél 4-ig tart. Részmunkaidős állást nagyon kezdő angollal lehetetlen találni, kivéve, ha Londonban vagy valamilyen másik nagyvárosban élsz, de ott a megélhetés a vidéki kétszerese.

Akkor számoljunk!

Tehát egy fizetésből élünk, ami az én esetemben elég jó, még így sem elég. Gyors számítással az jön ki, hogy a havi költségünk 1200 font, amiben még nincs benne a fűtés.

A lakásbérlés 550 font, egy két szoba nappalis, kis, 55 négyzetméteres társasházról van szó. Havi 110 font a council: kuka, tűzoltó, rendőrség és egyéb szolgáltatások díjai.

Emellett 20 font a tévéadó, van egy kocsihitelem, ami 220 font, az autóbiztosítás 80 font, a telefon 70, az internet 30, a víz 60, és ugyanennyi az élet- és balesetbiztosítás is.

A kocsibiztosítás tavaly még 115 font volt havonta, mondván, fiatal vagyok és hiába vagyok hivatásos sofőr, nem volt elég a bónuszom a saját hülyeségem miatt (sokáig magyar autót használtam és az nem fogadták el). Most, hogy újra van bónuszom, lecsökkent a díj is havi 75,50 fontra.

Minderre jön rá az áramszámla, ami kb. 300 font havonta, mert erről megy a fűtés, ráadásul az ablakok nem jól szigetelnek, ezért még így is kicsit hűvös a ház.

Most tartunk kb. 1500 fontnál és akkor erre jön még rá a kaja meg a ruha. Azaz keresek 2000 fontot, ami el is megy.

Jön a Brexit...

Itt jönne a párom, de nem talál munkát, de ha találna is, akkor az ovi heti 120 font. Ha keresne 1100 fontot, abból 500 rögtön elmenne az óvodára. Tehát nagyon nem éri meg!

Jön még a „segély”, a családi pótlék két gyerekre havi 130 font. Más segély nincs, viszont jön a Brexit és vele a szigorítások, segélymegvonások és munkahelyek megszűnése.

A fizetésem már eddig is kb. 200-300 fontot csökkent havonta, mivel kevesebb a munkánk.

Ami a „segélyt” illeti, mivel az éves fizetésem 18 ezer font fölött van, állítólag ennyiből meg kell tudni élni. Beszéltem olyan ismerőssel, aki többet keres és mégis jár neki a „segély” és a tanácsi ház. Úgy tudom, megye- és városfüggő, hogy ki mit és mennyit kap.

Egyébként sem a segély miatt jöttünk ki, a Brexit miatt is sokat változott a rendszer. Hála istennek már nem nagyon adják, így a sok ingyenélő már nem kap semmit.

Tavaly még járt havi 300 font plusz a 135 font családi pótlék, ami szép kiegészítés volt, gyűlt is a pénz. A kocsit is azért kellett hitelre venni, hogy az állítólagos credit score nőjön, mert szerettünk volna egyszer házat venni.

De közbejött a Brexit körüli vacakolás, így hála istennek úgy döntöttünk, hogy visszavonulót fújunk, amíg rendeződik a helyzet. Kaptunk egy levelet a segélyekkel foglalkozó részlegtől, hogy túl sokat fizettek, szerintük nekünk nem járt ennyi, fizessek vissza 1700 fontot.

Felhívtam őket telefonon, hogy fellebbezek, de ugyanazt a választ kaptuk. Rá két hétre jött az adóhivatal, hogy túl kevés adót vontak, fizessek vissza 1100 fontot. Na, itt lett elég, mondtam, megyünk haza, elég volt a mocskos rendszerből!

Itt is fellebbeztünk, de itt is ugyanazt a választ kaptuk: mi hibáztunk, fogadjam el. Tudom, lehetne más városba, megyébe költözni, de nekem Wednesbury a szívem csücske, sose volt semmi gond eddig, nagyon nyugodt és békés város.

Magyar és osztrák lehetőség

Szóval hazamegyünk, én megkeresek havi 500 ezer forintot, az asszony 200 ezret, az ovi ingyenes, a suli meg az ovi reggel 7-től délután 16-ig tart. Nem mondom, hogy könnyű lesz, de szerintem vállalható és élhetőbb.

Közben kaptam Ausztriából is ajánlatot, havi 2500 euró fizetés plusz családi pótlék, ami kb. 200-300 euró. Ha elvállalom, az annyit jelent, hogy péntek déltől otthon vagyok hétfő hajnalig.

A család Győr környékén telepedik majd le, ott van munka bőven. A gyerkőc kéttannyelvű iskolába fog járni, ahol anyanyelvi (magyarul nem is beszélő) tanár tartja az órákat.

Szóval mi biztosan megyünk (és sokan vagyunk így). Szerintem Anglia már nem annyira élhető, mint amikor 2012-ben kijöttem ide.” 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7015338432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2019.12.05. 07:59:36

“ Ha keresne 1100 fontot, abból 500 rögtön elmenne az óvodára. Tehát nagyon nem éri meg!”
A maradek hatszaz vegul is csak kb a harmada a mostani bevetelnek.

Sok sikert...

Antal Jozsa 2019.12.05. 08:00:56

En ugy tudom hogy Ausztriaban egy rakas csaladi potlek kevesebb akkor ha a gyerekek kulfoldon elnek. Rossz szajize van mert elsosorban a kelet europaikon rajtunk sporolnak az elvileg hatarok nelkuki Europaban. Amugy ez egy viszonylag uj dolog.
Ha jol ertem ebbol az oldalbol a Familienbonus sem fog teljesen jarni.

rechner.cpulohn.at/bmf.gv.at/familienbonusplus/#bruttoNetto_familienbonus

Antal Jozsa 2019.12.05. 08:01:04

Sztem videken kapcsibol az 500 netto meg 200 netto az asszonytol eleg nagy optimizmust mutat . Vagy tenyleg ez ma mar realitas Magyarorszagon? Akkor tenyleg nem eri mar meg kivandorolni.

Golf2 2019.12.05. 08:02:20

Pénteken nem kell dolgozni Ausztriában?

_z_ 2019.12.05. 08:13:54

@Golf2: Sok helyen 12-ig tart a munkaidö penteken. Ha nem kell tulorazni. Ha ehhez hozzateszem, hogy munka Utan meg haza kell menni Magyarorszagra, akkor vagy erös optimizmus, vagy erös ferdites, hogy penteken delre otthon lesz...

_z_ 2019.12.05. 08:15:25

@Antal Jozsa: Nem tudom milyenek most a Magyar fizetesek, plane ugy nehez, hogy azt se tudjuk mit dolgozik a posztolo es a parja, de ez nekem is tulontul optimistanak tünik.

_z_ 2019.12.05. 08:21:57

"A család Győr környékén telepedik majd le, ott van munka bőven." Lakasarakat nezett mar a kedves posztolo? Lehet, hogy meg fog lepödni.
Megertem, hogy ugy erzi, Anglia mar nem olyan jo. De egyreszt a magyarorszagi tervek nem biztos,hogy realisak, nem artana ujra atszamolni oket, nehogy csunya meglepetes legyen a vege. Masreszt meg mindez akkor lehet jo, hogy ha a csaladot nem zavarja az egeszsegügy, meg az oktatas helyezete (szerintem ez a kettö a legfontosabb, de speciel az en gyomrom a 22 eves allamtitkarhelyettest is nehezen veszi be…).

Arthamyr 2019.12.05. 08:23:42

Az a fizetés láthatóan igen gyatra még a vidéki Angliában is, nem pedig "elég jó".

Ha "Győr környékén" élve lesz olyan meló, amivel 500+200k-t (+családi adókedvezmény?) keresnek, a gyerek meg tényleg bekerül egy olcsó/ingyenes és jó iskolába, egyértelműen jó döntés a visszaköltözés. Sok szerencsét hozzá, bár ha így van, nem is lesz szükség rá. :)

Golf2 2019.12.05. 08:25:31

@_z_: tulontul optimista...Ha lesz hátszele be se kell járnia ennyi pénzért.Ismerek,sajnos,ilyeneket közszférában es még csak nem is minisztérium csak az alja.Közpénzből semmi se drága manapság.

2019.12.05. 08:46:05

@Golf2: Nem kellene ennyi hülyeséget összehordani. Aki Magyarországon él, az tudja, hogy ma már az is dolgozik, aki nem akar. Ahogy egy HR-es mondta, bárkit fölvesznek, akinek pulzusa van.
Talán ideje volna szembe nézni a valós helyzettel, azzal, hogy gyakorlatilag bárki el tud helyezkedni, és a fizetések is meredeken emelkednek, ezzel együtt az életszínvonal is. Lehet, és kell is kritizálni az Orbán rendszert, rengeteg gazemberség, visszataszító dolog történik, de ahhoz nem férhet kétség, hogy az emberek nagyságrendileg jobban élnek, mint például tíz éve.

El kellene ezt fogadni végre.

Antal Jozsa 2019.12.05. 08:46:06

@adg: plusz mellette ottmarad a hazimunka is a munka mellett.

Fringe minority with unacceptable views 2019.12.05. 08:46:06

@ZooLeka: azzal nincs is gond, ha valaki egyszeru.

Tudom, hogy megfogtam a lenyeget, de Magyarorszagon az iskola reggel 7-kor kezdodik? Az en idomben (jurassic era), az reggel 8 volt es heti egyszer volt az utalt nulladik ora, tornaora, az is csak gimnaziumban.
Es ha Magyarorszagra koltozik es ott vannak a gyerekek, akkor onnan kap majd csaladipotlekot, akkor is, ha a munkaado Ausztriaban van?

Fringe minority with unacceptable views 2019.12.05. 08:46:06

@adg: gondolom arra gondolt a kolto, hogy tobbet lesz beteg az a gyerek, mint oviban, az elso evben legalabbis. Amig fel nem epul az immunrendszere, ezt szoktak mondani a szuloknek.
Es akkor a feleseg csak valami nagyon rugalmas munkat tud vallalni, azzal a bevetel sem fix. Ezt a reszt csak kepzeld oda a posztba.

Legalabbis nekem ez jutott rola eszembe.

Golf2 2019.12.05. 09:00:33

@Galuska Galagonyovich: 10 év alatt minimum duplázódtak az árak,a fizetés meg 20-50%ot ment fel,jó esetben.Nem nyitok vitát,benne élek.

Platonica 2019.12.05. 09:16:16

@Se vasalo se munka: A simpleton kicsit erosebb, mint 'egyszeru';-))

Szerintem a 7 oras kezdes ugy jon ki, hogy mar 7-tol ott lehet hagyni a gyerekeket. It, a UK-ben ugye 9 oratol indul a suli, de mar 8-tol beviheto a gyerek. Mondjuk nekem mar ez is a hajmereszto kategoria, plane kisebbeknel.

------------------
Attilanak: igazabol azon csodalkozom, hogy csak mostanra erett meg, ha Mo-on ilyen lehetosegek vannak. Amit az itteni helyzetrol leirtal, tenyleg nem eri meg. Sajnalom a penzugyi kavarasokat, me'g sose tapasztaltam ilyet, marmint visszakovetelest, bar segelytemaban nem vagyok jaratos.

tsabus UAE 2019.12.05. 09:19:45

Nem tudom mennyire alaposan merte fel aposztolo a hazai viszonyokat, de nekem kicsit optimistanak tunik.
A gyerek tanittatasaval kapcsolatban ket dolog jutott eszembe:
1. Ovodakban oriasi pedagogus hiany van. Sok helyen korlatozzak a csoportok letszamat emiatt. Siman elofordulhat, hogy az ingyenes ovodaba nem tud a gyerek bekerulni es fizetos megoldas utan kell nezni.
2. Iskolakban szinten pedagogus hiany van. Ez a teny, az elmebeteg oktataspolitikaval karoltve, felelmetesen alacsony szinvonalat produkal. Itt is kinez a fizetosre valtas lehetosege.
Es ez meg csak a gyerekrol szolt...

2019.12.05. 09:20:32

@Golf2: Ez megint hülyeség. Milyen árak duplázódtak? Ami megduplázódott 2010 óta, az a minimálbér. Miért állítasz valótlanságokat?

Virago_1000 2019.12.05. 09:20:32

Abszolut objektiv poszt, csak a brexitet nem kellett volna beleleverni, mert eppen hogy a brexit kovetkezteben sem munkahelyek NEM szuntek meg, a cegek versenykepessege nott, a gazdasag novekedett. Ellenben, az eurozonabol a lassulas hireit hallani folyton.

A hazakoltozes utan az anyagiakban nem lesz kulonbseg. Az eletszinvonal marad olyan amilyen most. Amiben lesz, az a karpat-medence, ahol a vilag masodik legjobb termofoldje, europa legtisztabb vizei, es legjobb levegoje van.

Virago_1000 2019.12.05. 09:20:32

A hazak nem olcsobbak Gyor kornyeken mint Wednesburyban. Ennrk okai teljesen erthetoek. Wednesbury atlagos szinvonala Gyor-kossuth utca es ujvaros szintjen van. Az arcok az utcan talan nem, mert wednesbury tobbseget lecsuszott feherek alkotjak, akiknek az oseit kizsakmanyoltak, halalra tuloraztattak az ipari forradalom gyarosai.

Sokat jarok arra, munkaugyben, rettenetesen nyomaszto kornyek, anglia-black country, nyomorgo tomegek, miert is akarna barki ott elni?

Virago_1000 2019.12.05. 09:20:38

@_z_: "Masreszt meg mindez akkor lehet jo, hogy ha a csaladot nem zavarja az egeszsegügy, meg az oktatas helyezete "
- wednesburynal csak jobb lehet. Kiveve gyor ujvaros.

Határátkelő 2019.12.05. 09:23:11

@Virago_1000: "a cegek versenykepessege nott, a gazdasag novekedett. Ellenben, az eurozonabol a lassulas hireit hallani folyton."

Én próbálom türelmesen viselni a baromságaidat, végül is magadat járatod le velük, de azért próbálj meg valami határt szabni, mert lassan túltolod a trollkodást és kezd unalmas, kontraproduktív és nem ritkán szánalmas lenni. Jó tanács: kerüld a tényszerű dolgokat, mert az nagyon nem megy neked.

Lynxxnyl 2019.12.05. 09:25:33

@Se vasalo se munka: csaladi potlek kiegeszitest kaphat Ausztriabol az apuka jogan, de azt is nagyon megvagtak tavaly ota a nem Ausztriaban elo gyerekek szamara.
Szombat-vasarnapi apukanak lenni minden, csak nem idealis megoldas.

Virago_1000 2019.12.05. 09:25:34

@Arthamyr: wednesbury nem videki anglia. Nezz a terkepre.

tsabus UAE 2019.12.05. 09:30:15

Az, hogy sokaknak mar nem eri meg Anglaiban maradni, abszolut hiheto. (Mi is eljottunk) Azt viszont nem ertem, hogy az emberek tulnyomo tobbsegenek miert automatikusan Magyarorszag ugrik be, mint B terv. Csak van olyan orszag, ahol mindegyikuknek jobb lenne. Vagy ennyi volt a kalandozasbol es most mar maradni kell egy parszaz km-es koron belul ezutan ?

Golf2 2019.12.05. 09:33:02

Off.A KIVÁNDORLÓ MAGYAROK KÉTHARMADA AZT MONDJA, HOGY SOKKAL JOBB NEKI KÜLFÖLDÖN, MINT ITTHON VOLT...444

_z_ 2019.12.05. 09:33:33

@Virago_1000: "a karpat-medence, ahol a vilag masodik legjobb termofoldje, europa legtisztabb vizei, es legjobb levegoje van." Ez valami ojektivc adat, vagy szubjektiv velemeny? A termöföldhöz nem ertek, de a masik kettöt nagyon ketlem.

_z_ 2019.12.05. 09:34:57

@Galuska Galagonyovich: Mondjuk a lakhatasi költsegek sok helyen siman duplazodtak, söt.

Határátkelő 2019.12.05. 09:41:49

@_z_: Virág doktor nem foglalkozik objektív adatokkal, nehogy megzavarják a világnézetét... :)

A levegőminőségről csak annyit, hogy Európa egyik legrosszabb minőségű levegője van Magyarországon. Igaz, ehhez kellett vagy 5 másodperc, amíg az ember beírta a Google-be...

www.portfolio.hu/en/economy/20181011/map-shows-dramatic-air-pollution-in-hungary-387528

Kb. ennyire érdemes komolyan venni a kollégát.

_z_ 2019.12.05. 09:54:13

@Határátkelő: Idegallapotomtol függöen neha azert szorakoztato :).

Fringe minority with unacceptable views 2019.12.05. 10:01:18

@Platonica: tudom, de azt nem illene ideirni es nincs is ertelme a posztolorol azt irni, azert mert neki mashogy jott ki az elete.

Az en idomben, kisebb gyerekeket nem lehetett leadni reggel 7-kor Magyarorszagon, de az sok eve volt.

Adonal el tudom kepzelni, hogy bejelentkezett nala a hatosag visszaigenyles celjabol, mert alulfuzetett evkozben. Az nem ritka.

Határátkelő 2019.12.05. 10:02:14

@_z_: Én is így vagyok vele. :)

NorthPier 2019.12.05. 10:07:29

@Határátkelő: Nem beszélve az ivóvíz minőségéről. Arzén-, nitrátszennyezettségről ez a jóember nyilván nem hallott. Meg arról, hogy ipari és kommunális szennyvíz hány helyen és hány alkalommal folyik tisztítatlanul élővizekbe. Amikor még a szilárd részek sincsenek szűrve.(Vagy a szőlő tövébe, lásd múlt heti "természetjáró riport" okosabbmint cukkenberg hőerőművénél.)

tsabus UAE 2019.12.05. 10:19:00

@Virago_1000: "... a brexit kovetkezteben... munkahelyek NEM szuntek meg..."
Ohhh... Az a par autogyar, melyek leepitenek Brexit miatt, onmagukban tobb ezer embert kuldenek el. OMFG...

Arthamyr 2019.12.05. 10:25:31

@Virago_1000: Akkor mégis micsoda? Gondolom nem London metro egyik boroughja, mert akkor már rég éhenhaltak volna azzal a jövedelemmel...

adg 2019.12.05. 10:31:29

@Antal Jozsa: ...amit akar meg is lehetne osztani.

@Se vasalo se munka: miota megtudtam, hogy a posztba beleertendo az is, ami nincs benne, azota mar mindent hozzagondolok, meg az ellenkezojet is, biztos, ami biztos.

Nekem csak annyi jutott eszembe, hogyha epp meg van szorulva az enber, akkor egy plussz 30-40% bevetelre nem mondja azt, hogy nem eri meg.
De vegulis talaltak mas megoldast, nekem meg igazan mindegy.

Arthamyr 2019.12.05. 10:35:44

@tsabus UAE: "Azt viszont nem ertem, hogy az emberek tulnyomo tobbsegenek miert automatikusan Magyarorszag ugrik be, mint B terv." - Ez nagyon egyszerű: legtöbbször leginkább azért, mert magyarok. Sőt, sokan terv szerint is csak ideiglenesen költöztek külföldre, hogy kissé megszedjék magukat, karriert építsenek, világot lássanak stb., de eleve az volt a terv, hogy majd egyszer valamikor visszatérjenek.

Hari Seldon 2 2019.12.05. 10:36:54

@Galuska Galagonyovich:
Hát tíz éve volt valami világválság, most meg már 8-ik éve fut a szekér.
Bár az idei évben megbotlott a német gazdaság. Most fogjuk meglátni, hogy reagálnak rá az EU-s országok.

Hari Seldon 2 2019.12.05. 10:40:47

@tsabus UAE:
Sok oka lehet, hogy eljönnek az UK-ból.
Az öcsémék például az UK-ból Ausztriába mentek.

Antal Jozsa 2019.12.05. 10:44:46

@Határátkelő: tehat a belinkelt portfolios cikk szerint Magyarorszagon rosszabb a levego mint mondjuk Kinaban vagy Indiaban?

Határátkelő 2019.12.05. 10:46:37

@Antal Jozsa: Meglepő módon igen. Nyilván nem mindenhol és nem minden tekintetben, de szállópor-koncentráció ügyben Budapesten kifejezetten pocsék a levegő. Nemrég olvastam, hogy például a rengeteg dunai kiránduló- és szállodahajó miatt a part menti részeken borzalmas a helyzet.

Hari Seldon 2 2019.12.05. 10:52:04

@Golf2:
Láttam, meg még 19%-hogy "csak" jobb.
Mondjuk logikus is: akinek nem jobb, az miért maradna?

Fringe minority with unacceptable views 2019.12.05. 11:21:51

@adg: gimnaziumi verselemzes. Oda kell kepzelni, amit nem mond

BergkampHUN 2019.12.05. 11:30:27

@Galuska Galagonyovich:
Csemegezd a magazinokbol az arakat:
retrogyujtemenyek.blog.hu/2017/02/25/regebbi_reklamujsagok_ingyenes_kiadvanyok

Vesd ossze az eheti Tesco ujsaggal:
akcios-ujsag.hu/wp-content/uploads/2019/12/tesco-akcios-ujsag-20191205-1211.pdf

Amiket en talaltam: tejfol, chio chips, trapista sajt, daralt sertes hus.
Ezek nagyjabol mind dupla annyiba kerulnek ma.

Par kivetel ami szinte pont ugyan annyi az a Bords Eve, meg a Naturaqua. Sajnos nem mindegyik 2010-es van ami 2012-es Profi de meg igy is dupla annyi majdnem az ar azota es van ami 2007 vagy 2009-es.

Csodabogár 2019.12.05. 11:36:11

@NorthPier: Azért kezdek csodálkozni, hogy még élünk. Ennyi mérget iszunk naponta, szívjuk ezt a rettenetes levegőt. Biztos az ételek is meg vannak már mérgezve. Lehet, hogy hamarosan sirba megy az egész ország?
Persze az se baj, majd a kint élők megmentik a Magyarságot.

Csodabogár 2019.12.05. 11:41:24

@Határátkelő: Azért itt még senki se hord maszkot, nincs rengeteg asztmás, vagy több mint régen és nem kell 4-6 dollárért oxigén bárba menni a levegőért. Biztos leírták ezt valahol, amiről írsz, de én pl. voltam már Pekingben is! Van különbség.

_z_ 2019.12.05. 12:11:14

@Csodabogár: Csak gyorsan atpörgettem a cikket, de szerintem:
- nem Peking van összehasonlitva Budapesttel, hanem Kina atlaga Magyarorszag atlagaval.
- alapvetöen europai összehasonlitas, es Kina csak összehasonlitaskeppen van ott, ki tudja milyen adatok alapjan.
- csak a PM2.5 reszecskekkel foglalkozik, es gondolom van mas is.
Nekem azt tünt fel, hogy sajnos itt is lehet huzni egy viszonlyag egyertelmü hatart kelet es nyugat között…

NorthPier 2019.12.05. 12:26:38

@Csodabogár: Azt szeretem benned, hogy ha te nem vagy érintett/nem érzed magad érintettnek egy problémában, akkor az szerinted nem is létezik.
Jelenleg cca 350 ezer diagnosztált nyilvántartott beteg van Mo-on, évi 15-20 ezer új megbetegedéssel, az új megbetegedések főként a gyerekkorosztályt (jellemzően 2-3 éves kortól) érintik. Plusz megjelennek a társult betegségek, reflux, felső légutak gyulladása, alvási apnoé, szorongás, pánik. Gyerek esetében ez a három utóbbi a szülőnél is.
Semmiség.

London2009 2019.12.05. 12:55:06

@Határátkelő: a Virag Doktor elnevezesen cipyright van! Ugyanis tolem szarmazik! :D
A Matra labanal a levego borzalom. Egyreszt eltuzelnek mindem szemetet, muanyagot, barmi ami a kezuobe kerul. Mar ebbol jo nagy fust van. E mellett pedig ott az eromu es meg egy gumigyarat is odaepitettek. Ez egy korzet, amit ismerek jol es borzalmas a levego. Vannak napok, amikor szinte fuldokolni lehet.

London2009 2019.12.05. 13:09:26

Mindenki mas, mindenkinek mas a fontos. Szerintem az szinte luxus, ha csak az egyik szulo dolgozik es a masik a csaladot tudja igazgatni. Kulonosen ott ahol meg pici gyerek van ez nagyon jo. Ezt az allapotot feladni egy ketkeresos felallasert es egy hetvegi apuka statuszert ugy, hogy majd a hetkoznapokon minden gond a no vallat fogja nyomni az en megitelesem szerint orultseg. Ok tudjak, mindenesetre a feleseg helyeben en ebbe soha nem mennek bele.

2019.12.05. 13:18:52

Szerintem az az érdekes ebben a posztban, hogy a benyomásom szerint nem indokokat sorol fel, amik miatt meghozták a döntést, hanem valahogy az meg lett hozódva, és most keres hozzá igazolást meg indokokat (nem nekünk persze, saját magának).

Például amikor beírja, hogy "és még sokan vagyunk így", az nem nekünk szól, hanem magának, hogy csitítgassa a kis kételyeit.

Ez érthető, amit mondok, ugye? Hogy megfordul a sorrend?

Amit a magyarországi tervekről ír, az is színtiszta wishful thinking, megint csak, nem ezek az indokok, amiért jönnek, hanem jönni akartak, és ezért keresnek hozzá ábrándképet.

Ugyanez egyébként fordítva is szokott lenni, amit golf idézett például, hogy a kivándorlók kétharmadának sokkal jobb külföldön. Hát mit mondjanak szerencsétlenek 5-6 év után, mit kéne gondolniuk?

Mint amikor az ember 5-6 éve házas, és pont beleugrott a gyerekbe meg a lakáshitelbe, és megkérdezed tőle, hogy no, barátom, mennyire bánod te ezt mostan?

Ebben a családos helyzetben a statiszikákból lehet tudni, hogy a fele tönkre fog menni, ott fogja hagyni a gyereket a lakáshitellel együtt, a haját tépve, mégis csak egész kevesen mondják még ilyenkor, hogy húha, hát bazmeg nem olyan jó mégse, mint gondoltuk.

Mert wishful thinking van, meg ábrándozás van, meg önigazolás van, meg naívság meg remény meg ilyen hülyeségek. Tárgyilagosság, no az nincs (nem is tud lenni).

Ettől még érdekesek az ilyen posztok meg felmérések, csak nem direktben, hanem ilyen meta módon, hogy hogyan is működnek az emberek. Szóval verselemzés for president.

fhdgy 2019.12.05. 14:01:32

@_z_: Hogy a Kárpát-medence földjei hányadikak a világon, fogalmam sincs. Azt pl. tudom, hogy Ukrajnában vannak a Föld legjobb gabona földjei, mert 2,5 méter is a termőtalaj vastagsága.

Amit most mondok, nagyon szubjektív, nem is kívánom semmilyen tudományos ténnyel alátámasztani:

Nekem is vannak földjeim, 35 hektár ki van adva bérbe, hetet saját magam csinálok, csináltatok. A kiadott föld és a saját kezelésű között csak egy árok van, de a kettő között termőképességben ég és föld a különbség, nem az általam művelt javára. -:)

E szerényebb képességű földet is érdemes művelni, mert kb. null szaldós, a támogatásokkal pedig már kis haszon is van, kb. annyi mintha bérbe adnám. Ha én művelem, akkor persze van rizikó is, mert az egyik év ilyen, a másik olyan. Volt olyan év, hogy a támogatásokat is figyelembe véve több mint fél millát buktam. -:(

De azt is látom, Somogyban sokkal jobbak a földek, meg az időjárás, mint pl. Izsák, Orgovány környékén. Ennek ellenére mit látok?

Szerintem az ottani rosszabb körülmények ellenére ráálltak a valamilyen gyümölcs termesztésére.

Nálunk Somogyban inkább a sima szántóföldi növény termelés dívik. Kevesebb munka, kevesebb szakértelem és természetesen kevesebb hektáronkénti jövedelem.

Ők ( ott az Alföldön ) rájöttek, hogy dolgozni kell, sokat, mi itt kevesebb munkával is beérjük. Somogyi vagyok, nem nézem le a fajtámat, de megemelem a kalapom a nehezebb körülmények között is boldoguló emberek előtt.

Ennyi bevezető után: nem vagyunk rossz helyzetben, sem a földek minőségét, sem az időjárást illetően. Nem állítom, hogy világbajnokok az adottságaink, csak ki is kellene azokat használni!!!

2019.12.05. 14:03:39

@Golf2: A 444 a 444 hírportálra utal? Akkor objektív az info. Ott lelkiismeretes emberek dolgoznak, valószínűleg végigkérdeztek minden kivándorlót. Rövidesen azt is meg fogják tudni mondani, hány magyar él külföldön, csak meg kell számolniuk, hánnyal beszéltek.

2019.12.05. 14:03:39

@_z_: Igen, ez igaz. Sőt az utóbbi fél évben drasztikus áremelkedések tapasztalhatók például az élelmiszerek, húsok, zöldségek, gyümölcsök területén is, a szolgáltatásokról már nem is beszélve. Ezért nem hisz senki a 2-3 %-os inflációban.
Viszont ez nem magyar jelenség, erről szól ma Európa,a világ. Lengyelország mezőgazdasági nagyhatalom, mégis drasztikusan nőttek a zöldség, gyümölcs árak.

2019.12.05. 14:03:39

@BergkampHUN: Attól függ, mit akarsz bizonyítani, és ahhoz meg lehet találni a megfelelő számokat.
Tejföl, joghurt, sajt, felvágott, chips, ,na de milyen kiszerelésűek, mert kb termékemként húszfajta kiszerelés van. A sertéshús az egész világon drasztikusan drágul. Ha nekünk drága, valószínűleg az angolnak is az.

_z_ 2019.12.05. 14:22:07

@fhdgy: Ezt en meg Sem probalnam cafolni, elhiszem, hogy jo a magyar föld. De azt nem hiszem el, hogy a masodik legjobb a vilagon. Mi alapjan? Ki az elsö? Ki a harmadik? A levegö-, meg vizminöseg elsösegeröl ne is beszelünk...

Mohojojo 2019.12.05. 14:26:12

Sok sikert és kitartást kívánok a poszt írójának. A számok érdekesek, sajnálatos, hogy a párja nem talált munkát.
Remélem boldogulnak majd más országban, de egyetértek a fentebb elhangzott aggodalmakkal, amelyek az egészségügy-közügyek-oktatás színvonalát vagy annak hiányát taglalta.

2019.12.05. 14:26:12

@fhdgy: A magyar gazdák jelentős részéről sajnos elmondható, hogy megélhetési gazdálkodó. Ha ehhez hozzávesszük az elaprózódott birtokrendszert, a szaktudás hiányát, az informatikai analfabétizmust, az elöregedő gazdatársadalmat, a hibás kormányzati földpolitikát, a hazug kormányzati kommunikációt, akkor szomorú jövőkép rajzolódik ki.

_z_ 2019.12.05. 14:27:10

@Galuska Galagonyovich: Mashol is emelkednek az arak? Nyilvan. De akkor allitsuk mar aranyba a fizetesekkel es ne csak azt ismetelgessük, hogy nönek a fizetesek, mert az fals kepet mutat.
A munkahelyekröl meg csak annyit, hogy Szegeden vannak ismerösök, es ott rohadtul nem könnyü munkat talalni. Szoval ez a mindenkit fölveszenk, es nönek a fizetesek Magyarorszagon sajnos nem mindenhol igazak.

fhdgy 2019.12.05. 14:31:47

@_z_: Azt hiszem, hogy én sem tudom, hogy hányadik. Én csak azt hiszem, hogy a meglévő adottságokkal is lehetne jobban sáfárkodni!

fhdgy 2019.12.05. 14:35:47

@Galuska Galagonyovich: Akkor most, az elaprózódó birtokszerkezetre mondok neked egy, számomra, döbbenetes dolgot. Ha 10 ha-t eléri a területed, akkor minimum kettő féle növényt kell vetned és a domináns se haladhatja meg a 75 %-ot.

10 ha nem nagy, de uccu neki hajrá, daraboljuk még tovább!

Margit, normális?

tshaabee · https://tshabeeinjapan.blogspot.com/ 2019.12.05. 14:37:39

Kb. bármelyik országba is megy az ember, sajnos mindenhol nehéz úgy munkát találni, beilleszkedni, ha az ember nem igazán beszéli a helyi nyelvet.

Évi 18 000 font London környékén viszont elég kevésnek tűnik, annyiért semmiképp sem éri meg maradni szerintem. A duplájáért már inkább...

Csodabogár 2019.12.05. 14:49:27

Nem mond már, hogy a szorongás meg pánik az ivóvíztől van. Fogok érdeklődni orvos ismerősöktől. Kiváncsi leszek a véleményükre, mert ők benne vannak a dolgokban.
Szerintem rengeteg más oka lehet sok mindennek. Például az alkohol meg a cigaretta, az elhízásról nem is beszélek. No meg a mozgás hiánya. Ezt az ivóvíz dolgot most hallom először, de ha mondod biztos így van.

2019.12.05. 15:01:05

@_z_: Semmilyen statisztika nem érzékelteti még megközelítően sem a valóságot. Sem a bérekben (már csak azért sem, mert százezrekre tehető a zsebből zsebbe fizetett munkavállalók száma), sem az árakban (mert szinte lehetetlen egy konkrét egységes mérési paramétert kialakítani), de például a légszennyezettségben sem (hol, hány helyen, milyen évszakban, napszakban, időpontban, időjárási körülmények között, stb. mérsz).

A magyar életszínvonal emelkedése nem a bérek emelkedésének köszönhető elsődlegesen, hanem a foglalkoztatottak számának drasztikus emelkedésének. Munkanélküli, vagy egykeresős családok helyett egy, vagy többkeresős családok vannak jelenleg. Vagyis a család jövedelme nőtt.

Pöffetegecske 2019.12.05. 15:21:08

@Galuska Galagonyovich: Nos a PM10 méréseit összehasonlíthatod, be kell írni a gugliba. Egy szomorú adat, az OMSZban, aki ennek a csoportnak felelőse volt, fiatalon halt meg gyors rákban. A PM10 adatok minden nap fent vannak az oldalon. Másrészt abban igazad van, ennél sokszor az adatok sokkal rosszabbak közlekedési csomópontokban, kórházak bejáratánál stb. Mindenki azt gondol, amit akar, azért meglátva a BKV buszokat, mikor harapni lehet utánuk a füstöt, nem kell hatalmas fantázia ahhoz, hogy rájöjjek nem a kristálytiszta levegő miatt köhögök Pesten.

Pöffetegecske 2019.12.05. 15:23:31

@Galuska Galagonyovich: mielőtt leírsz valamit, nézz már utána, fent vannak a mérőállomások, a mintavétel ideje stb. de vanbak olyan eu oldalak, ahol a laikusoknak csak színnel jelölgetnek, ott is lehet nézelődni.

Pöffetegecske 2019.12.05. 15:31:29

airindex.eea.europa.eu/
Mondjuk sokat elmond az is egy országról, hogy hány mérőállomásról szolgáltat adatokat, meg abban mennyire hihetünk. Ugye nem mindegy, hogy a Jánoshegy teteje vagy a Bosnyák tér a mintavételi pont, de tény, hogy sok helyen igen szennyezett Magyarországon a levegő (is). A másik a szelek, ki honnan kap levegőt, ugye az sem mellékes mit fúj ide a szél, és mit visz. A harmadik, a települések fekvése. Sajómente... tessék utánaolvasni, igen csúf történet az újranyíló bányákkal, a szemét égetésével, és a rossz fekvéssel kombinálva.

Platonica 2019.12.05. 15:55:42

@tshaabee: Me'g a duplajat is kevesnek tartom... es videken is.

2019.12.05. 16:26:33

@Pöffetegecske: Mielőtt kritizálsz olvasd el még egyszer mit írtam. Kb. ugyan azt, mint te a következő kommentedben. Nem mindegy hol, mikor, milyen időjárási körülmények között, melyik napszakban, stb. mérnek.
Magyarországon közel ötven működő mérőállomás van, ebből olyan 10 Budapesten, olyan 25-30 nagyvárosokban. Miközben nagyon sok vidéki kistelepülésen nagyságrendileg rosszabb a levegő minősége, mint mondjuk Pesten.

gabors 2019.12.05. 16:40:04

"Tavaly még járt ..."

eddig olvastam el itt mar a hanyinger kerulgetett ....

jobb az ilyennek otthon ott minden jar ...

NorthPier 2019.12.05. 16:41:07

@Csodabogár: Gondolom nekem válaszoltál, úgyhogy hozzáteszem, az előbbi hsz-em az asztmás megbetegedésről szólt, nem az ivóvízről.
Azt ugye el tudod képzelni, ha éjjel kettőkor arra ébred az ember, hogy a gyerek feje kék-lila-zöld színben játszik és nem kap levegőt, eluralkodik rajta a pánik. Pánikbetegség meg úgy lesz belőle, ha hetente többször is erre ébred, egy idő után már szorongva fekszik le, többször felriad, nem tud visszaaludni, ha mégis, rémálmai lesznek.

gabors 2019.12.05. 16:44:09

@Virago_1000: "mert eppen hogy a brexit kovetkezteben sem munkahelyek NEM szuntek meg, "

azt hallottad hogy meg nem volt Brexit mert ketszer mar elhalasztottak ???? ez amugy objektiv adat ...

vagyis a brexit-nek egyelore meg SEMMILYEN kovetkezmenye nem VOLT

Arthamyr 2019.12.05. 16:46:45

@Nagy kámpics: "Ebben a családos helyzetben a statiszikákból lehet tudni, hogy a fele tönkre fog menni, ott fogja hagyni a gyereket a lakáshitellel együtt, a haját tépve, mégis csak egész kevesen mondják még ilyenkor, hogy húha, hát bazmeg nem olyan jó mégse, mint gondoltuk." - A statisztika semmit sem ér, ha azt kell előrevetíteni, hogy az adott ember házasságára mi vár a jövőben. Az egy átlag, ami rengeteg dolgot nem vesz figyelembe, ami befolyásolhatja a házasság jövőjét.
Meg amikor nem mondják, hogy nem olyan jó mégse, mint gondolták, akkor még nagyon messze van attól a rosszságtól, amitől a hajat tépés meg gyerek- és hitelotthagyás bekövetkezik.

2019.12.05. 17:04:15

@fhdgy: Fogalmazzunk úgy, hogy elég jól ismerem a "terepet". A jelenlegi kormány csak retorikában támogatja, a kis-, és közepes gazdaságokat. A valóságban a nagybirtokrendszer kialakításán dolgozik, ami helyes elgondolás. 10-20-50-100-300 hektáron nem lehet rentábilisan gazdálkodni, csak támogatással.

kék madár 2019.12.05. 17:09:45

@Galuska Galagonyovich:
"Talán ideje volna szembe nézni a valós helyzettel"

"es sikerult?"

Golf2 2019.12.05. 17:23:21

@fhdgy: Tényleg csak nálunk van parlagfű ekkora mennyiségben?

Golf2 2019.12.05. 17:29:14

A kormány nagybirtokrendszer kialakításán dolgozik...kizárólag magának.Marha helyes.

fhdgy 2019.12.05. 17:42:21

@Golf2: Nem tudom, hogy másutt mennyi van, de München környékén és Braunschweig környékén is kerestem, de nem találtam egyetlen szálat sem. Lehet, hogy oda még nem jutott el, de az is lehet, hogy a talaj, a klíma nem kedvez neki.

Lehet irtani, de tökéletes eredményt szerintem nem lehet elérni, mert elég strapabíró szerkezet.

Minden egyes négyzetcentiméteren, minden egyes szálat ki kellene irtani, ami természetesen lehetetlen.

Szerencsére, én nem vagyok allergiás semmire. Még!

No, jó, orbánra igen! -:)

Cinkapanka 2019.12.05. 17:51:03

Nekem is jött a levél, hogy kevesebb adót fizettem . . . és az is benne volt, hogy majd a következő adóévtől vonják le 12 havi részletben.

7 év után alap angol és még részmunkaidős melót sem talál? Nem hiszem el. Pláne karácsony előtt, mindehova eladót keresnek, persze átmeneti, de a jobbakat mindig megtartják. Jah, hogy ahhoz beszélni kéne a nyelvet?!

gabors 2019.12.05. 18:02:04

@Golf2: "@fhdgy: Tényleg csak nálunk van parlagfű ekkora mennyiségben?"

a nagy lofaszt egy felfujt dolog ... az egesz kotelezo irtas egy baromsag...

nalam a kertben mindig van csak itt senkit sem erdekel kiszedem ha eppen ugy esik de pl ezen a nyaron az operaciom miatt nott mert nem volt aki kiirtana es semmi gond nem volt belole persze ez New York LI USA ... :-)

Platonica 2019.12.05. 18:09:23

@gabors: Valoban nem volt Brexit, viszont a 'Brexit vote' kovetkezmenyeit havonta elemzik itt az ujsagok. Valoszinuleg erre gondolt a posztolo. Van, amikor tenyleg ugy aposztrofaljak, hogy 'Brexit hatas'.
www.bbc.co.uk/news/business-47168866

@Cinkapanka: A reszmunkaido probleman en is csodalkoztam. Szinte tobb lehetoseg van ra, mint teljes allasra itt felenk.

kék madár 2019.12.05. 18:24:17

@Galuska Galagonyovich: "10-20-50-100-300 hektáron nem lehet rentábilisan gazdálkodni, csak támogatással."
ez csak a rohado nyugaton mukodik sikeresen

gabors 2019.12.05. 18:28:14

@Platonica: csakhogy :

1. mittudom en mit gondol a kommentelo plane virag ... csak azt tudom hogy mit irt le mint olyan brexit meg nincs nem is volt igy hatasa sem lehetett (amit irsz hogy a "szavazas" "varakoza" vagy eppen "halasztas" brexit ugyben mit okozott azt mar lehet(ne) ertelmezni ...)

2. virag nyomja hogy o valos adatokat akar (es persze beirja hogy Mo-on vannak vilag MASODIK legjobb foldjei .... ) szoval passz

De ezt azert ha lehet kiemelnem hogy NEM VOLT BREXIT igy annak hatasa sem lehetett .... szoval amit irt egy valotlansag

VT Man 2019.12.05. 18:33:18

"Emellett 20 font a tévéadó, van egy kocsihitelem, ami 220 font, az autóbiztosítás 80 font, a telefon 70, az internet 30, a víz 60, és ugyanennyi az élet- és balesetbiztosítás is."

- A TV license az havi 12.56 font
- A telefon 70 eleg sok, SIM kartyas dealek vannak 7-10 fontert, persze kell meg keszulek is, gondolom az iPhone miatt 70
- Az internet 17-23 font, ha nem kell szupergyors optikai
- Az elet es balesetbiztositas szinten kicsit sok, persze ha van mibol, miert ne?
- Az autonal is egy eleg jo kategoriaju auto lehet, ha havi 220

"Minderre jön rá az áramszámla, ami kb. 300 font havonta"

Igen, annak, akinek ennyi esze van, hogy szar villanyfuteses lakasban lakik. Egy normalis haznal a villany + gaz kb. 70-100 font havonta realisan, osszesen.

VT Man 2019.12.05. 18:33:18

"A kocsit is azért kellett hitelre venni, hogy az állítólagos credit score nőjön, mert szerettünk volna egyszer házat venni."

Jelzem, hogy szinte biztos, hogy ez is baromsag. Jo lett volna tajekozodni alaposabban, mielott pletyka alapjan tulzott hitelt vesz fel az illeto.

Credit score akkor is jo, ha nincs auto, csak szepen fizet mindent es a kozuzemi szamlakat is.

2019.12.05. 18:33:18

@fhdgy: A legjobb termőtalaj a csernozjom talaj (mezőségi), amit feketeföldnek is szoktak nevezni. A világ csernozjom talajainak több mint 40%-a Ukrajnában található, a termőföldek több mint fele ebbe a kategóriába tartozik, ezért várják a nyugati befektetők ugrásra készen az ukrán földértékesítési moratórium föloldását.

Magyarországon a termőtalajok kb. 22%-a csernozjom talaj.

Platonica 2019.12.05. 18:34:13

@gabors: Nem mellette ervelek, irtam is, h valoban nem volt me'g Brexit, csak tenyleg letezik az a szofordulat, igy emlegeti a media is. Persze a precizebbek nem, ez tuti jobban tetszik neked;-)

www.theguardian.com/business/2019/nov/28/how-has-brexit-vote-affected-uk-economy-november-verdict

fhdgy 2019.12.05. 18:40:47

@Golf2: Ezen a parlagfű dolgon egy kicsit elméláztam!

Szerintem Magyarországon elég sok "gazdátlan" terület van.

Ilyenek pl. az árkok.Most csak erről fogok beszélni! Hivatalosan az önkormányzat tulajdonában vannak, de nem igazán gondozzák. Sem a funkciójukban, sem egyébként. Elvileg ezek az árkok az árok közepétől jobbra-balra három méter. Nekem is van a birtokomon egy olyan rész, ahol az árkot övező bozót 600 méter hosszan 10-20 méter szélesen "benőtt" a rétembe. Ki a hibás?

Amikor 2016-ban fákat lehetett erről a területről kitermelni, akkor természetesen az önkormányzat tulajdona volt. Amikor tisztán is kellett volna tartani a területet, akkor érdekes módon már nem volt "gazdája".

Én egy területet ( kb. egy hektár ) 2016-ban kitakarítattam, akkor az nekem 600 ezer forint + ÁFÁ-ba fájt. Megnövekedett a mezőgazdaságilag hasznosított területem, jutalmul azt kaptam, hogy arra az évre eső területalapú támogatást csak következő év februárban kaptam meg, szemben a szokásos őszi, januárival. Miért kell nekem pattogni, alapon? qrvára nagy kedvem támadt, hogy a későbbiekben is helyesen járjak el. Arról nem beszélve, hogy ez a pénz kb. 5-10 év alatt fog megtérülni.

Tehát, ha van egy terület, aminek a szélein van egy hat méter széles csík, amit senki nem gondoz, akkor ott, köszöni szépen, a parlagfű nagyon jól érzi magát. Önkormányzati területen! Holott az önkormányzat joga és kötelessége büntetni téged, ha nem irtod a parlagfüvet. Szép világ!

gabors 2019.12.05. 18:43:15

@Platonica: :-)))

de valahol meg kell allitani a "fake-news"-t es a fakenewser-eket ... nem gondolod ???

fhdgy 2019.12.05. 18:49:06

@Galuska Galagonyovich: Jó, minden további nélkül elfogadom!

Ennek ellenére Magyarországon is vannak földek, amibe én maximum bukfencet vagy cigánykereket vetnék.

Pl. ebbe a kategóriába esik szerintem az a terület, amiről Izsák, Orgovány környékéről írtam. De ők qrva sok munkával kb. 700 ezer Ft hasznot termelnek egy hektáron. Nekem, meg a környékemen jó van 70-100 ezer! Igaz, nem is szakadok meg, meg a többiek sem a környezetemben.

Minden relatív!

Csodabogár 2019.12.05. 19:09:52

@fhdgy: Egyszer egy svájci újságcikket olvastam az ambroziáról. Hogy terjed és kelet Europából jön és nagyon kell vigyázni stb. Végül rájöttem, hogy a parlagfűről van szó. Ezek szerint ott sincs, de én se vagyok allergiás semmi növényre, szerencsémre.

Reka Kiss 2019.12.05. 19:15:44

Mi a ferjemmel Nagy Britanniaban elunk, van egy kislanyunk, aki egy eves. Ferjem teljes allasban dolgozik, en heti harom napot, kislanyunk heti ket delutant megy bolcsibe, mert maskepp nem tudjuk elintezni a felugyeletet. Ellenben ha nem dolgoznek, mint a cikkben emlitett holgy, akkor a gyermekem sem menne bolcsibe, es az iskola idotartama sem okozna problemat mivel otthon vagyok. Igy lehet sporolni is. De en inkabb dolgozom es fizetek heti ket delutant bolcsit, mint hogy kuporgassunk. Ja es mi semmilyen segelyt nem kapunk a magas fizetesunk miatt. De mindenkinek mas a prioritas. Sajat tapasztalatbol beszelve, szerintem a cikk a leheto legrosszabb szituaciot vazolta fel.

gabors 2019.12.05. 19:22:34

@Reka Kiss: "a cikk a leheto legrosszabb szituaciot vazolta fel."

es ezenkivul MI NEM jar ...

vagyis valami tipikus balkani gondolkodas... most mar (mindegy miert) nem jar ez az vagy amaz ... igy mar nem eri meg OTT szegeny segedmunkaskent elni ...

ezzel semmi gond oda kell menni ahol jobban megeri nekik vagy tobb "JAR"

Arthamyr 2019.12.05. 19:32:10

@fhdgy: Mindent ki lehet irtani viszonylag egyszerűen. Csak kérdés, hogy milyen mellékhatásokkal.

SzZoole 2019.12.05. 19:35:06

@Se vasalo se munka: nem is az a gond, hogy egyszerű ( finoman is fogalmaztam )
hanem az, hogy tehetetlen és semmit nem tesz azért, hogy jobb legyen.
A benefitet és adóhatralekköt nem visszafizetni nagyon nem szép dolog, majd te/én és mások vissza fizetjük helyette, nem?
Nem talál munkát?
Ezt sem hiszem!!
Kíváncsiságból raneztem a munkalehetőségekre Wednesburyben, többszáz van, part time/full time, warehouse-Lidl/Aldi -career stb. ezek nem igényelnek különösebben erős nyelvtudást.

The Child-nak igaza van, jól látja szerintem.

Egykorúak vagyunk Charlie, én is reggel nyolcra jártam iskolába plusz minden második szombaton is kellet menni.

Benefit téma.

A balesetem miatt 2010 augusztustól 2013 áprilisig nem tudtam dolgozni, így igénybe kellet ( sajnos bár ne kellet volna) venni. Évente felülbíráltak és nekem is megállapították, hogy túl fizettek és kapásból azt is, hogy részletekben vissza fizethetem.

Adóhátralékom is volt, míg self employmentkent taxiztam, igaz, csak párszáz font, de azt is visszafizethettem részletekben, nem érdekes :-)

SzZoole 2019.12.05. 19:45:55

@Nagy kámpics: the Child, szerintem jól látod :-)))

Írhatnám azt is, hogy a posztolonak így hozták a körülmények.

Én, inkább úgy állok hozzá, hogy én alakítom a körülményeket :-)))

FrankyLon 2019.12.05. 19:54:55

@VT Man: Egyet értek, a poszt tele van csúsztasásokkal meg fél igazságokkal. Kb. úgy érzem, mindeből kiemelte a legrosszabat, a negatívat, aztán kész is az önigazolás. Amúgy én tisztelem a posztoló párjának a kitartásást, nem tudnék úgy élni 7 évig egy országban, hogy nem beszélem a nyelvet.

2019.12.05. 19:55:10

@fhdgy: A magyar mezőgazdaság jövője eléggé kilátástalan. Elaprózódott birtokviszonyok, amihez társul az Európában szinte egyedülálló osztatlan közös tulajdon (több mint 1 millió ilyen földrészlet van, ez több mint 2,4 millió hektár, és ez a terület 4,6 millió ember tulajdonában van), az elavult őstermelői jogviszony, amely trükközésre kényszeríti a gazdákat, a feldolgozó ipar, az informatikai ismeretek hiánya, az utódlás kérdése, és még jó pár dolog.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a kormányközeli kiválasztottak gyakorlatilag mindent visznek, akkor nincs minek örülni.

Mester.Tamás 2019.12.05. 19:55:10

"Szóval hazamegyünk, én megkeresek havi 500 ezer forintot, az asszony 200 ezret",

azért ez erősen optimista, nettó 500 ezer bruttója 750 ezer, nettó 200 ezer bruttója 300 ezer.

Benikuty 2019.12.05. 20:10:21

@Galuska Galagonyovich: " Nem kellene ennyi hülyeséget összehordani."
Neked sem!

laszlo ador 2019.12.05. 20:58:25

Hmmm!?
Alexa Santic jugoszláv iró mondta;"Ostajte ovdje,sunce tudjeg neba,net ce vas grejat,kao ova greje".Maradjatok itt egy idegen égnek a napja,nem fog benneteket ugy melengetni mint ez.
Én nem maradtam.
50 évvel ezelött,othagytam a"hazát"a földieimet és a jobban tüzö napot is.
Mindenesetre nem Londonért(ott nagy a köd).
Meg kellett szokni,új földiek,új szokások,új nyelv,új éghajlat.A Nap
sem dicsekedhetett nyári délibábokkal (de azok már otthon,magyarországon se nincsennek) dehát a megélhetés volt a szándék s nem a turizmus(ahhoz a mediteránra) kellett volna tartani.
Az elsö idökben igen sokszor elfogott a honvágy olykor kocsiba ültem és a rádiom magnoján magyar népdalokat halgattam arra gondolva,hogy hazafelé száguldok.
Aztán az idök teltével mindég többet aszimilálodtam,megszoktam
az embereket,a szokásokat,megtanultam a nyelvüket és a nap
melengségével sem volt gondom.
Ma már mint nyugdijas nincs semmi honvágyam nincs ami haza vonzna.Nem mint ha félni kellene a nyugdijam öszegétöl,de sokkal
inkább egy 50 év utánni ujabb aszimilitástól.
Nem provokációként;de már az egésszség ügyi állapotok sem biztatók.
Persze itt sem minden az,de minden bizonyl nem azonosithatok az otthoniakkal.

Etniez 2019.12.05. 21:06:59

"Itt jönne a párom, de nem talál munkát, de ha találna is, akkor az ovi heti 120 font. Ha keresne 1100 fontot, abból 500 rögtön elmenne az óvodára. Tehát nagyon nem éri meg!"

Azért ez a matek nem teljesen egyértelmű nekem.

Platonica 2019.12.05. 21:46:27

@Etniez: Keresne havi 1100 fontot, abbol rogton elmenne 500 ovira, mert ha heti 120, akkor havonta kb 500. Vagy nem?

Es ezek szerint a 600 plusz nem eri meg nekik. (Amivel amugy egyetertek.)

arncht 2019.12.05. 22:01:27

gyorben az audinal most nem biztos, hogy jo idoszak kovetkezik... 2500 eurobol ausztriaban epp ugy jarnatok, mint angliaban (otthon jo penz, ha nem gond, hogy nem vagy otthon).

a csaladi potlek az 180, de ha nem itt lakik a csalad, akkor nincs annyi. de ez nem fedi be az ovoda havi dijat (plane a plusz kiadasokat). iskola napkozi 300-500 eur.

koltozzetek svajcba :) ott lehet jol keresni, es a ppp is a legmagasabb normal orszagok kozott.

zoldzeller 2019.12.05. 22:24:51

@Platonica: miert nem eri meg nekik a 600 font plusz havonta? Ha jol ertem a posztot akkor a srac fizetesebol elnek. Par sorral lentebb irta, hogy tavaly jo volt, mert akkor meg kaptak 300 + 135 font segelyt es az fasza volt, szepen gyult is a penz.
Akkor miert nem eri meg felallasban dolgozni? (az mar csak az en szemelyes velemenyem, hogy angolul ugy tudna a kedves feleseg megtanulni ha dolgozna es nem csak a gyerekeket nevelgetne.)

dikusz. 2019.12.05. 23:07:35

@fhdgy: Nem a Földhivatal büntet a parlagfű miatt?

dikusz. 2019.12.05. 23:12:15

@Csodabogár: Én meg úgy tudom, hogy a parlagfű pont nyugat felől kezdett el terjedni az országban.

vg123 2019.12.05. 23:44:49

Az ovi ingyenes, ha van hely. Szerencsés, ha nem kell sokat várni a bekerülésre. Jó, Győr biztos gazdag.

laszlo ador 2019.12.05. 23:44:56

Alexa Santic szerint"ostajte ovde,sunce tudjeg neba,net ce vas grejat kao ova greje"
"maradjatok itt,egy idegen égbolt napja,nem fog benneteket ugy
melegiteni mint ez"
Nos én nem maradtam.Elhagytam,a hazát a földieimet, a melegitö napot.Nem volt egyszerü.
Nem londonért-ott tul nagynak véltem a ködöt.
Egy más megélhetés kerestem különben ha turistaként mentem volna el akkor a mediteránt választottam volna.
Az új othonomban eleinte honvágyam volt a nyári nap délibábjai
után(bár azok ma már magyarországon se nincsenek) Az emberek a szokások a dalok az ételek az új rendek az új nyelv mindent meg kellt szokni ,tanulni.Egyszerüen aszimilálodni kellett,
másképpen nem ment.
Elfogadtam a kihivásokat,bár láttam,hogy az új körülményeknek is vannak árnyékai,de ugyanakkor vonzottak a munkámert járó fizetések.
Eleinte,honvágy vett eröt rajtam olykor a kocsimba ülve hagattam magyar dalokat a magnón gondolatban haza fele száguldottam.
Majd idövel eltüntek ezek a jelenségek,átvettem az itteni szokásokat megszoktam az itteni embereket az itteni rendet megtanultam a nyelvüket.
Tehát aszimilálodtam.
Eltelt 50 év.Most újraköltözni egy új aszimiláciot jelentene.Megint
ithagyni egy immár megszokott életmodot embereket szokásokat rendet
Míert?!

boom2 2019.12.05. 23:45:07

@Platonica: "Me'g a duplajat is kevesnek tartom... es videken is."
Ja. Ennyit WC pucoló keres angoloknál, ez a minimálbér..

mindenusernamefoglalt 2019.12.05. 23:45:26

@Galuska Galagonyovich: evvel az állítással határozottan nem tudok egyetérteni. Nagyapámék 10 hektáron, Budapesten gazdálkodtak közel 60 évig, egyetlen forint állami támogatás nélkül és rendkívül jól ment nekik a szekér.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.12.05. 23:46:05

Nem értem az embereket. Mindenki csak a pénzt írogatja, meg a vásárlóerőt számolgatja. Az élet ennél sokkal több...
Ne legyünk már ennyire anyagiasak.

Én nem bántam meg hogy hazajöttem Ausztriából.

Egyébként már anyagilag se feltétlenül olyan nagy buli a Nyugatozás, én most Budapesten élek, nettó 200 at szinte minden alap munkára megadnak (normál munkaidő!), és abból azért meg lehet élni. Szobát bérelsz, nem nagyon költekezel, megtakarítani is tudsz. Pont ahogy a nyugati világvárosokban élnek sokan..

Persze a kevesebb fizetésből nyilván kevesebbet lehet spórolni, de ne legyünk ennyire anyagiasak. Mert akkor az egész bolygónak Svájcban kéne élnie, ha csak ez a mérce.

Hamarosan írok amúgy posztot is a hazaköltésemről, az országról, stb. Nagyon ütős lesz, ezt garantálom :)

dr. trafik nomac 2019.12.05. 23:46:55

Picit arnyalnam a kepet, a magyarorszagon milyen jo tipusu hozzaszolast meg nem minositenem, biztos jol megfizetik, szoval fokuszaljunk az okokra.:
- Akinek itthon megvan az 700eft netto, es van meg elo rokona, ne adj isten haza, es kint szarul keres, valoban semmi ertelme kint maradni.
- Ha esetleg megsem jon ossze a netto 700eFt, akkor angliaban azert van meg remeny. Egyszert ha jol emlexem 21 ora/het ovit fizet az allam, es az iskola ott mar 6 eves kortol van. Ha felmunkaidos allasban van az asszony (ott joval tobb ilyen allas van), akkor az adomentes (nyilvan egy hatarig), ugy mar nem olyan rossz a keplet,de valo igaz ovi mellett nem jo angliaban.
- 300font a futesre egy vicc, nyilvan el lehet annyit kolteni, de egy gazos lakasban odakint 100 font korul megy el, nekunk 130 volt (fazios vagyok) aramal 35 m2-re, de nyilvan igyekeztunk a szigetelest feljavitani. Illetoleg ezt 3-4 honapig fizeted, nem egesz evben.
- Az biztos, ha angliaban nem veszel lakast akkor hosszutavon nem jarsz jol, mivel hitelt eleg jo kondiciokkal adnak, erdemes belevagni. Nyilvan ha az asszony nem szereti, akkor meg felesleges a matek.
- 2000font nem jo fizu, kezdesnek lehet az, de abbol nehez felretenni ha alberletben vagy.
- kocsira szvsz sok a 200font/ho, 100 fontert tok jo hasznal kocsit kapsz.
- council taxra van kedvezmeny ha a parod nem dolgozik.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2019.12.05. 23:47:20

Volt kérdés, hogy miért Magyarország a B-terv. Az én meglátásom az, hogy azért költöznek haza Angéliáól, mert így-úgy, általában makogva és nehezen, de csak az angol nyelvet beszélik az ilyen emberek, akik "B-terveznek", vagyis hazamenekülnek. Sokszor évek alatt sem ragad rájuk szókincs és/vagy nyelvtan. Nekik egy-egy Hollandia, Németország vagy Svájc nem menne. Nem akarnak németül (sem) tanulni. De ez csak az én véleményem.

Előtte én Kanadában éltem. Mikor mindenféle okok miatt kanadai feleségemmel Európát kellett választanunk a jövőre nézve, akkor először Norvégiára voksoltunk - az angol miatt. Nem ez a hivatalos nyelv, de majdnem mindenki beszél angolul és tudtunk volna ezzel boldogulni. Aztán mégis Németország lett. Számomra keservesen, mert évek kellettek a nyelv valamilyen szintű elsajátításához.

Itt is nehéz. Nem tudom pontosan részletezni a számlákat, de a telefonom 50 havonta, az internet 35, az autó fenntartása (tankolás) olyan 200-230. Ja persze - vállalkozó vagyok. A kevéske németemmel és az alapos szaktudásommal belevágtam, mert már tennem kellett valamit ebben a "dolgozom valakinek, aki ad valami kis bért és közben sopkat követel" rendszerben.
Most valahol jó, de valahol nem. Viszont eszem ágában sincs B-terveket szövögetni - vagyis visszaköltözésen gondolkodni. Ha nem is remekül, de megélünk. Nekünk is van óvoda, rengeteg a fűtés és a villanyszámla (meleg van és az egész házban világítanak a fények, mikor este hazaérkezek)(és ne mondj semmit, mert nem tudom rendszabályozni a családot), sokba kerül az élet, emelkedtek az árak és jön az adófizetés réme is...

Nekem élnek ismerőseim Angliában. Van olyan is, aki raktárban melózik. Egyedül. Anya és a gyerekek otthon. Mégis elvannak. Pedig szintén egy a kereset.
Csak jól kell beosztani. Csak okosan kell csinálni. Az a havi 600 font plusz pénz bizony évente 7,200 font lenne. Nem kevés. Nem azt kell nézni, mit veszítesz (500 font) az óvodán, hanem hogy mit nyersz, ha anya végre melózni kezdene...

Nem ítélkezem. Csak leírtam.

Csodabogár 2019.12.06. 00:03:09

@zoldzeller: Feltehetően mert akkor magasabb lenne az adó és kevesebb az állami ez-az valamilyen címen.

Csodabogár 2019.12.06. 00:05:58

@dikusz.: Ez volt a hazai "fake news" Nem bulvárban olvastam a cikket és kifejezetten kelet Europát emlegették és kis hazánkat mint extra fertőzőttet.:-(

dikusz. 2019.12.06. 00:58:24

Abban azért nem vagyok biztos, hogy az óvoda mindenkinek ingyenes. Van, mindig is volt olyan, akinek nem kellett fizetni, de a posztoló nem biztos, hogy ebbe a kategóriába fog tartozni.

gabors 2019.12.06. 01:17:03

nem olvastam vegig mert nem akartam hanyni ....

de ha hazakoltozott a posztolo irjon valamit 3-4-9 honap mulva

milyen fasza az ovi meg mennyit is keres a feleseg .... (ja es hol?)

BergkampHUN 2019.12.06. 06:33:46

@Galuska Galagonyovich: Latom tojtal megnezni a linkeket. De segitek. Pont ugyan az a marka pont ugyan olyan kiszerelesben. Kiveve persze a sertes hust.
Az mar a te szived joga hogy nem akarod elhinni de legalabb ne hangoztasd hogy mas hazudik.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.06. 06:33:56

@Galuska Galagonyovich: Ez egyrészt nem is igaz, és semmi köze az Orbán rendszerhez. 10 év alatt annyit csökkent a lakosság, hogy tényleg könnyebb munkát találni. Ennyi. Orbánnak ehhez annyi köze van, hogy lerohasztotta az egészségügyet, tehát gyorsabban fogy a magyar.

Virago_1000 2019.12.06. 06:34:32

@dr. trafik nomac: 2000 font lehet h. Nem jo fizu, de az angol atlagnak ez is felette van.
A magyar migransok atlaga nemigen eri el az atlagot.

Futes 300 font teljesen eletszeru azokban a lepusztult hulladek wednesbury 1. Haboru elott epult munkasblokkokban.
En ugy is havi 75-t fizetek, gaz+villany, hogy 18 szolar panel van a teton es alig vagyubk otthon+nem vagyunk fazosak. Egy 30 eves haz, szemetkupac ez is a magyar viszonyokhoz kepest; de itt hatarozottan a jobbak koze tartozik.

aaaaaaaaaaaaaaaa 2019.12.06. 08:09:20

@Se vasalo se munka: igen, akkor jár az osztrák családi pótlék, de csak a csökkentett.
ha 500k-t meg fog keresni Magyarországon a post toló, akkor mi a francot keres angliában 18000es fizetésért???
meg Ausztriában 2500€ nettó minimum 3500,-as bruttót jelent. ami persze nem lehetetlen (én is ettől többet kapok), ha tudjuk, mit dolgozik az illető...
és pénteken délig vagyok általában... igaz, hogy 6tól

Fringe minority with unacceptable views 2019.12.06. 08:09:29

@Horthy Miklós cselédje: Hinta, 2 gyerek van es felesege, nem fog szobat berelni

longlong 2019.12.06. 08:10:17

@Galuska Galagonyovich: ellenben ez nem a jelenlegi politikai rendszernek koszonheto, hanem a globalis gazdasagi bovulesnek. Ezt is el kellene fogadni, vagyis inkabb eloszor megerteni ;)

Hogy a postolo temajahoz is hozzaszoljak: azert nekem tomegevel vannak ismeroseim, rokonaim, akik a 200 nettot sem keresik meg, csalad szintjen 400-nal kevesebbol toljak.

Aztan nyugodtan nezze meg az alberlet arakat. 4 fonek 150+rezsi also hangon. Ingatlan vasarlasnal legyen zsebben 20M+, maskent eselytelen lesz a jelenlegi eladoi piacon...

longlong 2019.12.06. 08:10:34

+3 tema: egeszsegugy, oktatas, nyugdij.

Egeszsegugy: nincs kompetens orvos, nincs eszkoz.
Oktatas: a beke feneket nezzuk, azaz sajat koltsegeden jarathatod maganorakra.
Nyugdij: ugye nem kell reszleteznem, hogy mennyivel kenyelmesebb egy joleti allam nyugdijasanak lenni, mintsem eg yal-joleti allam nyugdijasanak lenni? Ha nem gondoskodsz magadrol, akkor el fogsz veszni / gyerekeid nyakaban leszel.

_z_ 2019.12.06. 08:14:48

@Horthy Miklós cselédje: Kivancsi vagyok, hogy lesz-e a posztoban mas is, vagy csak az, amit itt egyfolytaban ismetelgetsz.

Platonica 2019.12.06. 08:20:25

@zoldzeller: Azt nem tudom, nekik miert nem eri meg. Nekem azert, mert maga az egesznapos ovoda tenye nem szimpatikus, itt pedig ugye arrol volt szo, h part-time munkat nem talaltak, tehat azert a +600 fontert cserebe a gyerek egesz nap oviban lenne. Nekem ez me'g akkor se erne meg, ha az egesz fizetest megtarthatnam:-x

@boom2: Hat evi 36K nem minimalber, hanem az atlag, de ket kisgyerekkel nem is igazan sok.

Arthamyr 2019.12.06. 08:31:02

@_z_: Poszt se biztos, hogy lesz. :)

_z_ 2019.12.06. 09:13:03

@Arthamyr: Engem mar felcsigazott. Eleg regota megy a reklamkampany hozza :).

Sean MacTíre 2019.12.06. 09:51:16

Azon gondolkodom, hogy amikor magyar bérek nyugatihoz közeledéséről van szó illetve az otthoni lakásárak emelkedéséről , akkor ott mennyire veszik számításba azt, hogy 2010 ota kb 30%-ot romlott a Ft, és továbbra sincs fék az árfolyamvonaton?
Mert a mi házunk pl ilyen távon pont hogy kevesebbet ér euroban mint amikor vettük 2008ban. Az a nagy béremelkedés, hogy utolérték a 2010es fizetéseket Euroban? Persze tudom, hogy egyes szakmákban valóban jobban emelkedett mint a pénzromlás de azért nem általános. Aki Angliában kevesett keresett, az otthon remélheti hogy többet fog keresni? Mert 2000 font az nagyon kevés volt mindig is pláne két emberre.

Sean MacTíre 2019.12.06. 09:55:17

En 2015-ben 900.000 nettó fizetést hagytam otthon, az most, 2019-ben IT téren mennyire jónak számít? Akkor még kb 3000 euro volt, most kevesebb.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2019.12.06. 10:00:04

Augusztusban költöztünk Győrbe, Svájcból. Tudnék mesélni...

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2019.12.06. 10:02:31

@Sean MacTíre: Volt interjúm, eléggé rétegnyelvtudású pozícióra (=nincs minden bokorban ember, mint pl. Java fejlesztőből). Bemondtam 1.2 bruttót. Nem jelentkeztek többet. :) Pedig nem garázscég volt. Szóval fenntartásokkal kezelem úgy egyáltalán a posztban is szereplő 500+200 fizetést.
Feleségemet diplomásként, németnyelv tudással még interjúra sem hívják sehova.

Golf2 2019.12.06. 10:10:51

@Lex D'Arquebus: Svájcból eljönni? Üldözött a maffia?

Arthamyr 2019.12.06. 10:19:09

@Sean MacTíre: Az nagyon jó még most is. Nem sok szakmabeli ismerős kap többet alkalmazottként, rendesen bejelentve. 650-850 netto a jellemző (kis minta - akikkel söröztem), persze alvállalkozóként, esetleg komolyabb pozíciókban már jóval többet lehet keresni (pl. egy másik sörözőcimbim CTO, ő olyan 2.2 nettót kap + részesedése van a cégből), de gyalogként, alkalmazottként, családi adókedvezményt figyelmen kívül hagyva nagyon is jó.

Sean MacTíre 2019.12.06. 10:21:23

@Lex D'Arquebus: nekem Javasként volt ez, de vezetői poziból mentem principal devnek/architectnek egy speciális területre (tehát nem a nyelv volt a speciális) és olyan téren hogy kb már mindenki látta azt amikkel foglalkoztam. Az új (utolsó) helyemen így még másfél évig tudtak tartani de aztán a lányom elérte az iskolaérett kort, úgyhogy sürgősséggel leléptünk.

Sean MacTíre 2019.12.06. 10:25:55

@Arthamyr: én kontraktor volzam persze, nem alkalmazott. Itt is kontraktor vagyok de mivel itt ha nincs bevételem nem kell adót járulékot fizetni igy teljesen adózom a bevételemet alkalmazottként . Persze class S.

Juteszembe, a nincs bevétel, akkor is fizess adót című baromság még mindig van "bejelentett fizetés" cimke alatt? Mármint ha elmegyek 2 hónap szabira, 1.5 millió bruttóra bejelentve saját magam akkor is fizetnem kell mintha lett volna 1.5 milla bevételem havonta? Szerintem ilyen a világon máshol nincs.

Arthamyr 2019.12.06. 10:34:24

@Sean MacTíre: Kontraktorként most simán lehet 1 millió fölött keresni, ez nem ritka, de azért nem is alap.

Ha fizetett a szabid, akkor gondolom kell fizetni akkor is. Mondjuk nagyon meglepődnék, ha az lenne a legjobb megoldás, hogy bejelented magad x milla bruttóra.

Sean MacTíre 2019.12.06. 10:41:25

@Arthamyr: abban az időben diplomas minimálbérre voltunk bejelentve a szabi miatt. A járulékokat mindenképp fizetni kellett s fix volt a fizu. Itt annyi amennyit kifizetek magamnak adott hónapban . Ha akarom benne hagyom a cégben.

Arthamyr 2019.12.06. 10:51:12

@Sean MacTíre: Én nem tudom, különösebben nem értek hozzá, és ez időnként változik is, de ezért vannak az ezzel foglalkozó szakemberek, hogy megoldják, hogy a lehető legkevesebb bevétel vesszen kárba adó/járulék formájában.

Szerintem Magyarországon nem nagyon van olyan most, ami verheti a KATA-t, sőt, lehet, hogy sehol sincs fejlett világban, ha azt nézzük, hogy milyen egyszerű és tiszta. Ha meg lényegesen több, mint havi egy millió bevételed van, megéri konzultálni szakemberrel, hogy hogyan lehet belőle a lehető legtöbbet megmenteni. A jó könyvelők, adótanácsadók stb. fillérekért dolgoznak, és mindig képben vannak azzal, hogy épp mit éri meg csinálni, és ezt pontosan végre is hajtják.

Virago_1000 2019.12.06. 11:07:27

@Határátkelő: "ennyire érdemes komolyan venni a kollégát."
- teged ill. A forrasodat meg meg ennyire se, hiszen hulyeseg mar a meres is. Minden meres eleve komolyan vehetetlen, ha nem megismetelheto.
A meropontok kozeleben termeszetesen magas, de ez hol nem igaz. Tovabba, hany meropont van es hol, milyen eloszlasban?
Meglehetosen ellentmondasos atlagolt adatokbol barmit kovetkeztetni.

Sajnos, epp ennyire hianyosak (nem, sokkal jobban) az adatok abolygo homersekleterol meg a jelenben is,nemhogy a multbol. Ezert -is- a globalis felmelegedes hipotezise teljesen komolytalan.

VT Man 2019.12.06. 11:07:35

@longlong:
"Ingatlan vasarlasnal legyen zsebben 20M+, maskent eselytelen lesz a jelenlegi eladoi piacon..."

Na igen, angliában drágák a házak (70-100 millió Forinttól indul átszámolva, nem Londonban nyilván), de elég 10%-ot lerakni, kb. 7-10 millió Ft-nyi önrésszel.

Laciii 2019.12.06. 11:07:59

"300font a futesre egy vicc, nyilvan el lehet annyit kolteni, de egy gazos lakasban odakint 100 font korul megy el, nekunk 130 volt (fazios vagyok) aramal 35 m2-re, de nyilvan igyekeztunk a szigetelest feljavitani."
Miért vicc? 55m2 vs 35 m2 a te 130 az máris 200 (35 gyerekkel kicsi, az 55 se nagy amúgy). Albérletbe meg nem fogsz ablakot cserélni gázt bevezetni meg pláne, ha mégis meggyőzöd a tulajt akkor meg a bérleti díj lesz annyival több. Ovis gyereknél meg azért nem árt fűteni.

Laciii 2019.12.06. 11:08:03

@Sean MacTíre: A terület ismerete nélkül nehéz megmondani, 2015-höz képest kb. +25% körül mozog.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2019.12.06. 11:24:52

@Golf2: Mondom, tudnék mesélni. Személyes és családi okokból.

_z_ 2019.12.06. 11:42:43

@Virago_1000: Egy tanulmany bemutatasa nem komolyan vehetö, de a te kommentjeid meg igen? "a karpat-medence, ahol a vilag masodik legjobb termofoldje, europa legtisztabb vizei, es legjobb levegoje van. " Ez mennyire komolyan vehetö?
Te ezt direkt csinalod, vagy tenyleg ilyen vagy? Barmelyik is, remelem nem ingyen csinalod, mert kar lenne ezt elpazarolni a beleölt energiat.

Nancsibacsi 2019.12.06. 11:55:43

@Arthamyr: A KATA jövőre változni fog - pont azért mert nem arra lett kitalálva, hogy gyakorlatilag alkalmazotti jogviszonyban adózzon valaki keveset, hanem tényleges vállalkozóknak, sok ügyféllel. Szóval azt már ne reklámozd programozónak, mert nem lesz jó neki.

Pöffetegecske 2019.12.06. 12:08:14

@Lex D'Arquebus: Na, ha nem is vissza, beljebb a faluból, ide a maffianegyedbe, az Ütli lábához. Na?

Arthamyr 2019.12.06. 12:21:09

@Nancsibacsi: Nem tudom, de mint írtam is, erre való az adótanácsadó, könyvelő, hogy megoldja a hatékony adózást.

CleanYourRoom 2019.12.06. 12:47:21

@Mohojojo: Hallottam már kinti magyaroktól, hogy az angol iskoláknál kb. minden jobb...
Azért ott nem kicsi diversity van, járványszerű késelések, savas támadások, kis terrorista támadással fűszerezve imitt-amott, tavaly több gyilkosság volt Londonban, mint New Yorkban, ha jól emlékszem.
John Cleese szerint London már nem angol város többé:
www.telegraph.co.uk/news/2019/05/29/john-cleese-claims-london-no-longer-english-city-sparks-fresh

Az Oasis-es Noel Gallagher menekül Londonból, mert már nem tartja biztonságos helynek a családja számára, miután az utcájukban is volt egy késelés:
www.express.co.uk/celebrity-news/1164730/Noel-Gallagher-house-London-stabbings-knife-crime-Liam-Gallagher-Oasis-news

Ezek a dolgok mind befolyásolják az életminőséget azért. Magyarország eléggé nyugis hely ehhez képest.

Platonica 2019.12.06. 13:08:11

@Lex D'Arquebus: Hat miert nem meselsz? Csak csigazod itt a nepet;-))

tsabus UAE 2019.12.06. 13:54:08

@VT Man: 2015-ben vettunk 3 haloszobas, ujepitesu hazat, videken, 40 milla korul. A mostani piaci erteke picit 50 folott van ugy, hogy kozben a Font jocskan gyengult. Szoval, nem tudom mire alapozod a 70 millas indulo arat...

KissGecihuszár 2019.12.06. 13:57:57

Szerintem -és ez tényleg szubjektív becslés- az Angliában -Skócia, Wales , É-Írország ügye még kérdéses, leginkább a Skótok verik a tamtam-ot, hogy ők nem Exitálnának- melózó kb. 250 ezer honfitársunk alsó hangon 1/3-ának nem lesz lehetősége, módja a Brexit után kint melózni, mert egész egyszerűen számos iparág, gyár fogja beszüntetni a termelést, mint ahogy tették ezt szinte minden GB-beli autógyárban és ugye a hozzájuk kapcsolt automotive cégeknél. Viszont azt én kizártnak tartom, hogy az érintett 1/3-nyi polgár túlnyomó többségében lesz annyi kalandvágy, hogy visszatérjenek Abszurdisztáni k.oszlandbe, pláne hogy a 2020-as forecastok szerint a jelenlegi 4.5-5% közti GDP növekedés legjobb esetben is 2.8, de inkább 2.5% körül lesz, ergo véget fog érni a hazai Hawaii DJ csoki&ropi és Cola időszaka. A hazai társadalmi morál, gondolkodás, viselkedés, stílus pedig azok számára fájó lesz, akik már esetleg 6-8-10 éve kint élnek, ebbe az itthoni közgondolkodásba, hozzáállásba visszaszokni 6-8-10 évvel idősebbként, hááát...

Antal Jozsa 2019.12.06. 13:58:13

@Tom Bobb: Kanadabol miert jottetek el?
Nalam az egyik fo indok ami miatt mindfelekeppen le akarok lepni Svajcbol az a nyelv. Pedig anyagilag megeri itt de mar nem akarok tobb evet aldozni ra. Rettenetesen nehez az itteni nemet nyelvet normalisan elsajatitani es raadasul itt dialektust beszelnek amit az ember nem tud onszorgalombol megtanulni csak masik embertol."Sajnos" angolul beszelek annyira jol hogy senki nem kinlodik velem a nemettel.
Ha ugyeket kell intezni az megy nemetul de a mhelyemen nagyon nem.

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2019.12.06. 14:25:06

Meló van, lesz időm, elmesélem.
Előrebocsátva annyit, hogy svájci kollégám szerint nincs rasszistább ország Európában, mint Svájc. És nagyjából ez mindennek a kiindulópontja. Amikor egy jóképességű gyereket szántszándékkal tartanak távol iskolai előmeneteltől, mert nem állampolgár, és ezt a szemedbe is mondják, hogy miért nem elég nekünk, hogy a gyerek autószerelő lesz, mikor ugyanannyit fog keresni, mint Magyarországon egy jogász, akkor elgondolkozol, hogy így is megéri? A válasz, nem. Így most Magyarországon egy jó német iskolába jár, ahonnan nyitott neki Németország, Ausztria egyetemei is.
Röviden ennyi. Nem áldozzuk fel a gyerek jövőjét bizonytalan lehetőségekre.

Platonica 2019.12.06. 14:40:12

@Lex D'Arquebus: Csak nem az 'Audi iskolaba'? Tanit ott ismerosom:-))
@Antal Jozsa: Es tudod mar, hova?

Golf2 2019.12.06. 15:28:40

@Lex D'Arquebus: Nem áldozzuk fel a gyerek jövőjét...Jé ezt eddig pont fordítva mondták,inkább magyarbóĺ svájcba mennének.Mik vannak.

Antal Jozsa 2019.12.06. 17:22:35

@Lex D'Arquebus: Svajcban az a gond hogy tenyleg csak a legjobb kepessegueket engedik gimibe aztan tovabb. Ami jo is meg nem is. Ezert is kell ennyi diplomas bevandorlo.
Ez a kijelentes amit neked tettek nem tul megnyero finoman fogalmazva.

Antal Jozsa 2019.12.06. 17:22:42

@Lex D'Arquebus: en se biztos hogy eljutottam volna itt a gimiig :-)

Antal Jozsa 2019.12.06. 17:22:46

@Platonica: teszunk egy probat otthon ha nem jon ossze (nem csak a penzrol van szo) jo messzire fogunk menni.

Cpt. Flint 2019.12.06. 17:22:56

off:
@fhdgy: "Azt pl. tudom, hogy Ukrajnában vannak a Föld legjobb gabona földjei, mert 2,5 méter is a termőtalaj vastagsága."
Oszt' minek a gabonának 2,5 méter termőréteg??? Kb. a felső 30-40 cm hasznosul. Alapvetően a klíma (csapadék mennyisége, eloszlása, napfénytartam, hőmérsékleti értékek, tenyészidőszak hossza), illetve a talaj tápanyagtartalma és vízháztartása befolyásolja a termést. 40-50 cm feletti vastagság már csak a fásszárúaknak kell.

smud 2019.12.06. 17:23:07

sokadik posztot olvasom ebben a blogban. egyre inkább érlelődik bennem a gondolat , hogy ez egy fizetett kormánypropaganada.

Mikkamak 2019.12.06. 17:23:20

Nekem leginkább az tűnt fel, hogy 7 év után társalgási szinten beszél angolul, a feleség meg tanulgat. Hát nem tudom...

BTW. múltkor volt szó félrefordításokról. A CNN Travel cikkei között tegnap volt egy a remek magyar tortákról és süteményekről. A Boldogasszony Csipkéje ország tortáját "Happy Woman's Lace"-nek fordították. Hogy ezt a cikkíró tette, vagy így látta? De így összekeverni a Boldogasszonyt és a boldog asszonyt!

Antal Jozsa 2019.12.06. 17:23:26

@Golf2: egy ideig biztos jobb Svajcban a gyereknek...nyelveket tanul..ha itt szuletett konnyebb dolga van...Viszont (nem is annyira) kesobb palyavalasztasnal lehetnek kerdesek.

De ma mar eleg jol lehet szakmaval is boldogulni.
Egy szobafesto is ki tud szamlazni munkadijnak napi 50e ft-ot (Pesten)..

Rotoxis 2019.12.06. 17:23:32

@Antal Jozsa: Ausztriában nincs családi pótlék. Gyermeknevelési támogatás van, nem alanyi jog, feltételekhez kötik. Nincs miért reklamálni.

БУММЕР 2019.12.06. 17:23:49

@arncht:

Ha angliàban nem sikerült, Svàjcban plàne nem fog...
Tagesmutter nem egy fel, hanem egy egész havi fizetést elvisz (àtlagot)...

Itt sem a bevàndorlok sz@rjàk a spanyol viaszt! Ugy csukloztatnak, ahogy nekik jo! Kevesen vanna annyira szerencsések, hogy 1 fizetésböl élik a svàjci mindennapokat!

Ellenben ha az angollal nem boldogul valaki akkor mi lesz a schwiiizdütchel?

Imàdom mikor a siràst hallom, h Mo.-n milyen szar...itt meg kussban dolgoznak napi 9-11 oràt, helyi viszonylatban olyan kevés pénzért, hogy az màr vicc! Otthon persze lehet mutatni mit keres, mert àtszàmolva nem kevés. Ha nem keresel legalàbb 100-110e chf-et évente tul sok jora ne szàmits!

sírjatok 2019.12.06. 17:24:00

@math0: "10 év alatt annyit csökkent a lakosság, hogy tényleg könnyebb munkát találni."

úristen, akkor egy faluban könnyebb munkát találni, mint Pesten, mert kevesebben vannak

vagy Kínában ezerszer nehezebb munkát találni, mint Svédországban

Vagy... de csak lehet... szóval lehet, hogy a munka az nem csak úgy terem az utcán, és aki meglátja annak van, hanem a sok ember sok munkát is okoz, tehát ahol sok ember van, ott sok fodrász kell, ahol meg kevés ember, ott meg kevés fodrászra van szükség

БУММЕР 2019.12.06. 17:24:09

@Golf2:
Komoly kihivàs és anyagi teher...Mo.-n sokkal könnyebb egyetemet végezni, majd visszatérni és sokkal többet keresni mint autoszerelö!

Aki nem él/t itt és nem jàrta végig a stàciokat ugy tekint Svàjcra mint a vilàg közepére!
Nem mindenkinek jön be a külföldi lét! Sokan csak elvegetàlnak!

VT Man 2019.12.06. 17:24:17

@tsabus UAE:
"Szoval, nem tudom mire alapozod a 70 millas indulo arat..."

Sokat mentek fel az ingatlanarak, de valoban videken meg lehet olcso. Angliai nagyvarosban mar ritka a 150-200 ezer font alatti lakas vagy ikerhaz.

Légy a levesedben · http://www.elitharcos.hu/ 2019.12.06. 17:24:26

@arncht: svajcba, nem fognak koltozni, mert a munkahoz kell ultimate hohdajcs, de azzal meg nem fogja erteni a berndüccsöt. Emellett meg kell mindenfele engedely a munkavallalashoz, a letelepedeshez.Nem EUs , ugyhogy lehet felkotni a gatyat.De lagalabb nem olcso, mert a kita meg hasonlo nyalanksagokra itt is lehet kolteni.

Asas66 2019.12.06. 17:24:35

@Laciii:
Ami vicc, az a 300 font fűtésszámla -- kivéve, ha minden ablak tárva-nyitva éjjel nappal...
Nekünk a házban (kb. 100 nm a két szint) 150-180 GBP maximum egy hónapban télen a gáz+villany havonta. Tehát télen, mondjuk novembertől márciusig, nem egész évben... Ebben benne vannak a számítógépek, konzol, TV, minden -- a 2 gyerek az iskolaidőn kívül folyamatosan fent van a neten (na jó, éjjel nem). ;-)
300 fontból nekünk a teljes rezsi, vízzel, internet/TV/telefon csomaggal kijön Havonta. Éves átlagban főleg. A council tax mondjuk nincsen benne, az igaz, de ő se írja, ha jól emlékszem?
300 fontnyit mi a mo-i házunkban (relatíve új, 140 nm, de hőtechnikailag finoman szólva se tökéletes) fűtöttünk el, még anno, az ún "rezsicsökkentés" előtt se.

Vízre havi 60? Akkor az óra nélküli kell legyen: mi sokat mosunk, "pancsolunk", 30-35 havonta.
A telefont nem is mondom, nekünk a 4 előfizu nem kerül 70-be, jó mondjuk nincs 10-20 GB adat senkinek se.

Veretes önigazolás az egész.

Platonica 2019.12.06. 17:47:24

@Antal Jozsa: Hat attol a kijelentestol en is falnak mentem volna. UK sem idilli iskola szempontbol, de az kb mindent felulirt volna, ha a jokepessegu gyerekem a rendszer (v betarta's) miatt marad le a tovabbtanulasrol.

Szoval haza? No akkor majd remelem, te is meselsz! Plane ha esetleg utana me'g tovabb:)) Mi pont forditva voltunk, Messze, haza, aztan UK-be.

Andalúziai kutya 2019.12.06. 18:20:23

"... az ovi ingyenes" hát hogyne.... havi 40 ezret fizetek az állami bölcsödéért (ami ovi is egyben, mert közös a fenntartója), mivel csak egy főre jutót számolnak, amink papiron ugyan magas,csak azt nem nézik, hogy az albérletet kifizetve az egy főre jutónk a legalacsonyabb sávban landol... Ha van itthon saját ingatlanotok akkor nincs gond, de ha ti is úgy vagytok mint ki, akkor készülj fel hogy havi 200.000 el fog menni Budapesten albérletre... és akkor hába hozzák ki papíron hogy 150.000 az egy főre jutó, a valóságban jó ha 70...

Antal Jozsa 2019.12.06. 18:20:33

@Rotoxis: svajcban meg gyerekpotlek de attol meg ez a csaladi potlek itteni megfeleloje. Ne kezdjunk el nyelvtanarosdit jatszani. Es van miert reklamalni mert elvettek a sogorok egy olyan dolgot ami eddig jart es a gyerekektol vettek el elsosorban masodsorban a kelet europai csaladok gyerekeitol kozben meg tomegek elnek segelyen...

dr. trafik nomac 2019.12.06. 18:20:43

@Laciii: Ablakot cserelni nem engedik, de a szigetelest meg lehet csinalni, mi is megcsinaltuk, total otvar volt amugy.
A 200 font meg megsem 300 font, itt 100 fontokkal ugy dobaloznak az emberek, hogy csak nezek, 500font az 200eFt, ha en ennyivel tobbet tudnek felrerakni havonta, foldhoz vernem a seggemet oromomben. (ja persze mert MO amugy mindenki kurva sokat keres, es jol el, persze...)

Arthamyr 2019.12.06. 18:42:38

@dr. trafik nomac: Nem annak szántam, de ha te annak láttad, hát jó szórakozást kívánok hozzá. Melyik részét találtad legviccesebbnek? :)

arncht 2019.12.06. 18:46:19

@Légy a levesedben: nem tudom mi a foglalkozasa, de en mar kaptam tobb ajanlatot onnan. Illetve a mostani ceg tulaja is svajci ceg. Beszelnek angolul :)

Pöffetegecske 2019.12.06. 19:07:16

Azért a jogon, mint lehetőségen eltöprengenék, az kb. ugyanaz, mint az államigazgatási esély szempontból. Ha már, akkor orvosi, vagy IT ugye, amit meg úgy " szoktak", hogy két év ált. orvosi Pesten, aztán irány Németország, és úgy vissza Svájc. Mi benne vagyunk a továbbtanulásban, mint ahogy otthon is benne voltunk, kicsit, mint a mormotás film, minden kezdődik előlről.

patvaros 2019.12.06. 19:34:22

Nem tudom mit dolgozol,mivel foglalkozol de hogy itt keress 500 e ft-ot nagyon topon kell lenned

VT Man 2019.12.06. 20:28:43

@patvaros:
Vagy építõipari szakembernek, az napi 50 ezer zsebbe.

négyzet 2019.12.06. 21:05:09

7 év alatt nem sikerült megtanulni angolul? Hát... akkor inkább ez az oka a visszavonulónak, és nem a brexit, meg az egy órával rövidebb iskola.
Akkor most elolvasom a kommenteket.

dikusz. 2019.12.06. 21:22:39

@Arthamyr: "A jó könyvelők, adótanácsadók stb. fillérekért dolgoznak,"
Mármint Magyarországon? Biztos vagy ebben?

négyzet 2019.12.06. 21:44:50

@CleanYourRoom: Mondjuk pont Győrben késelte meg az osztály szeme láttára az iskolában a tanárt egy diák...

négyzet 2019.12.06. 21:59:13

A mostani kereslet vezérelt munkaerőpiac (mivel elvándorolt sok szakember, nehezebb embert találni egyes állásokra), nos ez majd vissza fog ütni, amennyiben az oktatás nem tart lépést, és nem ontja a képzett, nyelveket beszélő szakembereket. Mert akkor nem lesz majd még egy "Audi". Már Kecskeméttel is vért izzadtak, hogy találjanak embert. Beruházások elemzésekor alap, az egyes országok versenyképességének mérője a munkaerő léte és képzettsége.
Az egyszerű munkákra meg már most is mennek Mo-ra az ukránok... úh abban a rétegben aligha van béremelkedés, mert pont az a lényeg.
Mondjuk nyilván egyik tévécsatornán sincsenek olyan elemző beszélgetések, ahol ezeket tárgyalnák.

Arthamyr 2019.12.06. 22:08:11

@dikusz.: Attól függ, honnan nézed... Ahhoz képest, amennyi pénzt megmentenek az államok ragacsos kezeitől, igen. Nyilván ha nincs mit megvédeni, akkor már kevésbé.

Borogy 2019.12.06. 23:42:07

@Virago_1000: hat te nagyon el vagy tevedve. Nem tudom, h te milyen fidesses mese ujsagot olvasol, de ha valoban igazi gazdasagi hireket, akkor tudnod kene, h rengeteg ceg szunt meg Angliaban, ill fog megszunni a kovetkezo 2 evben, Pl a legtobb autogyar igy hirtelen. Kozel 100 ezer+ ember erintett, igaz a legtobben mar at is mentek vissza a szarazfoldre, vagy mentek tovabb az attelepult cegekkel.

somlobodog 2019.12.06. 23:42:08

@Lex D'Arquebus: két helyre nem koltoznék soha: Svájc az egyik. Anglia a másik. Na jó Ázsiába vagy Afrikába sem de az nem a fejlett világ.:).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.12.07. 06:57:03

@Lex D'Arquebus: "tudnék mesélni", hát tedd azt, ezt várjuk, ez a blog való erre.Vagy a sajátodon, oszt linkeld be ide.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.12.07. 06:58:15

@Arthamyr: "nem nagyon van olyan most, ami verheti a KATA-t,"
Eszondom én is, de nekem az asszonyt hívják így...
:D

_z_ 2019.12.07. 08:57:52

@Antal Jozsa: nem elvettek, hanem csokkentettek, es csak azoknal, akiknel a gyerekek nem Ausztriaban elnek. Ez szerinted nem jogos? Az osztrak adobol olyan gyerekek utan kene fizetni akik ott sincsenek?

Antal Jozsa 2019.12.07. 09:34:46

@_z_: rendben csokkentettek. Akkor is plane egy gazdag orszagtol kicsinyes dolog . Nem szep hogy vkinek csokkenjen a jovedelme mert a gyereke esetleg par km-re az EU-s belso hatar tuloldalan lakik. De nem lenne semmi gond ha minden EU-s orszag igy csinalna de nem az osztrakok most ezzel megmutattak. Nekem ez az egesz nem tunik nagyon forward thinking-nek bocs az angol kifejezesert. Azzal kene foglalkozni hogy ne lehessen munka nelkul evekig penzt lehuzni az allamrol...legalabb valami onkentes munka lenne kotelezo...Otthon is vannak azert gondog a felesegem csak azert nem kap gyes-t mert kulfoldon elunk,de viszont itt nem jar semmi. Most nem a 28e ft hianyzik hanem majd az evek a nyugdijszamitasnal...az se szamit majd ha hazakoltozunk es visszuk a gyerekeket..

Antal Jozsa 2019.12.07. 09:49:39

@_z_: es milyen mazli hogy vagy 10 eve nem emeltek a csaladi potlekot otthon...

dikusz. 2019.12.07. 09:49:56

@Arthamyr: Meg attól függ, hogy melyik oldalról nézed.
Mert egy jó könyvelő/adótanácsadó attól is megvéd, hogy ne kelljen befizetni azt, amit be kellene...

KissGecihuszár 2019.12.07. 09:50:06

@Andalúziai kutya: Hadd kérdezzem má meg, miért mindig a tetves-qrva vízfejből indulunk ki, amikor az albi árakat citáljuk? Kérem, ne jöjjön nekem senki azzal, hogy "de Bp-n kívül nincs élet, mer csak itt van pezsgés meg zsongás, mert azt bíz isten, lefejelem! Kb. az összes megyeszékhely -kivéve tán B.csabát és mondjuk S.tarjánt- bőven el van látva jobbnál jobb melólehetőségekkel a gyártó, logisztikai cégeken túl egészen a szolgáltatókig, ergo lehet jól fizető melót találni és az albi sem 200 rugónál indul / hó! Nyilván, ha valaki vmi fullos újépítésű kertes csiribirit szeretne, azt már egyik megyeszékhelyen sem fog 170 rugó alatt kapni. Ha pedig valaki azt tervezi, hogy Ausztriába ingázna, akkor meg eleve csak Vas, Gy-M-S és Zala megyék jöhetnek szóba, ott pedig a kisebb települések, mert a megyeszékhelyek -különösen Sopron(ez nem m.székhely, de megyei jogú város), ill Szombathely horror drága.

Arthamyr 2019.12.07. 09:51:09

@geegee: Akkor te nem az "asszony verve jó" elvet követed? :)

Arthamyr 2019.12.07. 09:55:25

@dikusz.: Attól nem tud megvédeni. Bár itt meg a kérdés, hogy mit veszel annak, amit "be kellene fizetni". Az EU meg a globalizáció meg a minden országban lehetséges sokfajta vállalkozási forma azért hatalmas mozgásteret ad a hatékony adózásra, a törvények betű szerinti betartásával.

Pöffetegecske 2019.12.07. 10:05:49

@KissGecihuszár: Na akkor, ahol autógyárak vannak, ott alig van albi, és rohadt drága. Persze ki lehet költözni falura, de az szvsz. szívás, gyereknek be kell csoszognia városba tanulni, és hát nem véletlenül éppen azok a helyek néptelenednek el, ahol olcsó az albi, mert a fű se nől. Másrészt az is egy útszéli legenda, hogy megyeszékhelyen van normális meló rogyásig, és azt meg is fizetik. Ahol jól fizető meló van, ott nagyon magasak az albérlet árak, és alig találni jót. Bármennyire is úgy akarjuk eladni, nincs ingyen leves.

Arthamyr 2019.12.07. 10:10:33

@Pöffetegecske: "Ahol jól fizető meló van, ott nagyon magasak az albérlet árak, és alig találni jót. Bármennyire is úgy akarjuk eladni, nincs ingyen leves." - Ez a jelenség azért nem csak Magyarország határain belül jellemző, és azért mint mindenhol, ott is vannak ebben szintek, és sokat számít az egyéni helyzet.

Pöffetegecske 2019.12.07. 10:24:59

@Arthamyr: Nem írtam, hogy csak Mahyarországra jellemző, és igen, ezzel mindenütt számolni kell. Mi pl. drága albérletben élünk, egy nem túl modern lakásban, cserében város, zöld, jó iskola, balettórák, zenesuli, ifi táborok mennek. Ha kimennénk a városból valami flancosabb helyre kerttel, elvinné az időt a bejárás, és nem lenne ennyiféle lehetőség a gyerekeknek. Csak itt a költő arra gondolt, hogy mié kell Pestben gondolkodni, ha ott van Karakószörcsög is alternatívaként?

Arthamyr 2019.12.07. 10:50:47

"jó iskola, balettórák, zenesuli, ifi táborok mennek" - Ilyeneket olvasva mindig áldom a bölcsességem és előrelátásom. :) Amúgy a környezetemben senki sem részesült ezen áldásokban, és mégis viszonylag boldog gyerekkorunk volt és az életben is elfogadhatóan boldogultunk.

"Csak itt a költő arra gondolt, hogy mié kell Pestben gondolkodni, ha ott van Karakószörcsög is alternatívaként?" - Szerencsére a 21. században megoldható a gyors utazás és a (részleges) távmunka is, így Karakószörcsög is _lehet_ elég jó, pl. a vonzáskörzetében lévő nagyobb városban elérhető vagy akár zürichi bevételből élve.

Buchhalter 2019.12.07. 10:52:36

@VT Man: Vagy építõipari szakembernek, az napi 50 ezer zsebbe.
Te is tájékozódjál! Építőipari cég pénzügyén vagyok Budapesten.Melyik építőipai szakember keres nettó napi 50 ezret? Egyik se! Talán Katával ,de abból akkor van saját költsége rendesen.Kapásból 50 ezer Ft adó havonta.Nálunk mindenki be van jelentve.Az építésvezetőink (nettó 350-400 között keresnek) +kocsi,laptop,munkaruha)Elmondanák neked,hogy elég gyakran jön mindenféle ellenőr az építkezésekre! Ha nincs bejelentve egy fő! fél millió a bünti + soron kívüli áfa és adó ellenőrzés a cégnél.A mérnökök ,ha már 2-4 év tapasztalatuk van keresnek nettó 450-650 körül.

peter3374 2019.12.07. 11:45:03

@Galuska Galagonyovich: ez mekkora baromsag.... 300 hektaron tamogatas nelkul is 30 millios jovedelem van normalis foldeken, abbol azert el lehet eldegelni....

pitypanglepke 2019.12.07. 11:46:06

Engedtessék meg, hogy közhelyeket puffogtassak!

Talán azt kellene felfogni végre mindenkinek, hogy az ún. jóléti államok korának vége, ez főleg az EU országaira érvényes.
Az állam szinte mindenhol igyekszik a regnáló kormány hatalmát fenntartani, így egyre több területről vonul ki, az öngondoskodás a kulcs a társadalom minden olyan szegmensében, ahol a szavazatoptimalizálás nem működik hatékonyan.
Aktuális, tessék nézni a francia eseményeket!

Középosztály alatt mindenhol kínkeserves a megélhetés, több országban még a középosztály számára is az.

Ami a családot illeti: hét év alatt, egy társalgási szintű angol meg egy nulla angol + egy darab átlag meló. Tényleg nincs értelme maradniuk, de nem elsősorban az anyagiak miatt, hanem mert képtelenek voltak integrálódni. Ez alatt azt értem, hogy a nyelvtudás, a kulturalis alapok a minimum.
Arról nem is szólva, hogy a kedves feleség nagyon úgy tűnik, hogy kidobott az ablakon 7 évet az életéből, ennyivel kevesebb szolgálati éve lesz.
A teljes kudarcot a brexitre fogni, hát nevetséges. Egy csicska melót bárki, bármikor tud találni UK-ben brexittől függetlenül is, nyelvtudás nélkül is, csak dolgozni kell akarni.

Számomra nem egyértelmű, hogy nettó vagy bruttó jövedelmekről beszél -e, keveri -e őket - valószínűleg a magyarral is komoly gond van.

HMRC tax investigation leírása se egyértelmű.
A 300 fontos segély tavaly még járt, de idén már nem. Aztán írja idén már kevesebb meló van, így kevesebbet keres. Ezt se értem...

Az, hogy kinek mi éri meg anyagilag, teljesen relatív. Havi 700k nettót én pl. 12 éve egyedül megkerestem Mo.-on, de ez legyen az én bajom.

Ami az átlag UK életet illeti, a bevándorlók szemszögéből:
a hitelkártyákból, meg segélyekből fedezett magasabb szintű életnek rég vége. A 30 évre felvett hitelek törleszthetetlenek. A 10% depositra felvett hitelek egyenesen sírásra késztetik az embert.
Sokan úgy vettek ingatlant, hogy tisztában sincsenek vele, hogy részben bérleti jogos lakást vettek -e.
Csak egy tény: UK-ben jelenleg a full state pension 730 font körül van havonta. A hasonló kaliberű csicska melókkal max. havi pár font extra jár majd egyszer. Ebből nem lehet törleszteni a sokszor 34 évre felvett hiteleket. A 40 - sokaknál már 30 - körül beütő egészségügyi problémák anyagi fedezetéről ne is írjak.
Ezt a tax credit baromságot 2003-ban vezették be Blair-ék. Fenntarthatatlan, nehéz tőle megválni, ezért adnak vmit mindenkinek, hogy aztán visszavehessenek belőle.

Másik megjegyzés, a legtöbb bevándorló annyira életklptelen, hogy nem is gondol az országon belüli migrációra. Ha a keleti régióban nem jött be, akkor nem gondol arra, hogy megpróbálja a nyugati régióban, inkább visszamegy nagy tervekkel Mo.-ra.

Magyarországról talán nem is írnék semmit. Elég megemlíteni az elképesztően rossz minőségű élelmiszereket, a társadalom szövetébe mélyen berágódott politikai túlélési kényszert,mely már a kisgyerekek mindennapjainak is szerves része, a statisztikai látszatvilágot, a nyugati adóoptimalizáló összeszerelőműhelyek feudális viszonyait, politikai háttéralkuinak következményeit, az oktatási rendszer csődjét, az önpusztítást...
Magyarország túlélésre rendezkedett be. A felső 15% nagy túlélőnek mondható a 85% megvezetett kárára, a regnáló kormány politikai identitásától függetlenül.

A magyarországi kalkulációról szinte nem is látunk részleteket. Ott is lesz -e kocsihitel, biztosítás, ingatlanbérlés, telefon, internet, magánóvoda, iskola ???
Szóval nincs levezetve, hogy is jön ki pontosan a matek.

VT Man 2019.12.07. 11:46:12

@Buchhalter:
Én hívtam mestereket, 6-8 ezer Forint/óra alatt nem jönnek ki, és akkor fél-egy-két nap a munka. Van amikor több.

Ebbõl simán kijön havi 1-1.5 millió, lejön a szerszámok, rezsi, 50 ezer adó, a többi megy zsebbe.

peter3374 2019.12.07. 11:46:15

Az volt az irasban, hogy sofor, szoval nem irrealis az az 500.000Ft amit Magyarorszagon akar keresni

Buchhalter 2019.12.07. 12:40:47

@VT Man: te akkor egyén "Mekelekekről" beszélsz.Havi szinten vannak gondjaink ezekkel az "alvállalkozó" zsenikkel.Alapszintű derékszög ,számolás ismeret az minek.Sokszor tré munkát végeznek ami a cégnek kár(fővállalkozó nem veszi át ) Utána meg háborognak ,ha szerződés szerint kötbért ,vagy kárigényt érvényesítünk.Szerintem és a főnököm szerint is a jó szakemberek ha vállalkozó ha alkalmazott a többsége külföldön van és nem igen fog hazajönni.Itthon megint kezd körbetartozás kialakulni.A legnagyobb hunyó az állam.Persze,most hogy az EU kezd odafigyelni a pályázati pénzekre már nem annyira üzlet a kormánynak és a hozzá közel álló érdekkörnek.Az állami építőipari megrendeléseknél belekötnek mostanában mindenbe és húzzák-halasztják a kifizetéseket,így a láncolatban mindenki szív egy nagyot.Főleg azok ,akik konkrétan dolgoznak és vesznek építőanyagot.

Golf2 2019.12.07. 13:16:38

Off.Rácz Zsófia ugyanis a Hitgyüli lapjának, a Heteknek a munkatársa (és így nagy valószínűséggel a szekta tagja is)...Egyre jobb.

_z_ 2019.12.07. 14:54:57

@KissGecihuszár: Ajanlhatnal szegedi munkalehetéseget, ha mar ennyire fasza minden...

_z_ 2019.12.07. 14:58:18

@Antal Jozsa: A Kinderbetreuungsgeld valtozatatasa nyilvan kampanylepes, mert nagy megtakaritast nem csinal, de attol meg kicsinyesnek tartani eleg fura. Van mas problema is, de ettöl meg ez a lepes is jogos.
Nem tudom valtozott-e valami az osztrak GYES-el, de az en felesegem anno meg kapott.

dr. trafik nomac 2019.12.07. 16:44:00

@peter3374: Hat nem tudom, vannak sofor ismerosem, es lehet ennyit kereseni, de akkor 3 hetig egy kaminoban vagy kulfokldon, hazajossz 3napra, es mehetsz ujbol. BKK-is 400eFt-et fizet, 200 ora tuloraval + hetvei potlek. Ez igy jonak hangzik nem ?

Pöffetegecske 2019.12.07. 16:59:59

@Arthamyr: minden jó lehet, de nem lehet egyszerre mindent is. Tehén is legyen, mer olyan romatikus, de ne legyen trágya, mert az büdös, a kolompolás meg hangos...
Mindenkinek lehetőleg tervezés szakaszban el kellene dönteni, hogy mi az, amiből nem enged, ami fontos, amit szeretne, aminek örülne és így tovább, és még így is jelentős a változás faktor. Itt pl. tudták, hogy a nyelv nem megy, tudták, hogy gyerekeket akarnak, nem csak az anyagiakat kell előre tervezni. Elszigetelődés, nyelvgyakorlat esélye minimális, emiatt ismerkedés minimális stb. Ezek a gyerekezős, beszűkülős évek Magyarországon is betyárosak. Azt hiszem most sem teljesen átgondolt a folyamat, anyu dolgozik, apu ingázik külföldre, öregesték egyedül a fáradt gyerekekkel, egyik gyerekkel tojásfestés, másiknak láza van, anyák napja, nincs aki beugorjon a beteghez, farsangon apuka csak videóról látja kismókust, anya varrja éjjel a jelmezt, a főnök szívózik, már megint késik anyuka az ovis kertásásról, két nap múlva nevelésnélküli, nincs óvónő, oldja már meg, órákig lehet sorolni. Szóval ez egy korrekt egyedülállóanyukás szerepkör lesz, de nézzük a jó oldalát, nyelvi gondok nélkül. Én javasolnám, hogy skypeoljanak egy csomót, és érdeklődjenek, és mindent összevetve hozzanak döntést.

Arthamyr 2019.12.07. 19:39:47

@Pöffetegecske: Sajnos ezzel nem tudok vitába szállni, de néha történnek csodák is.

Wise Lady · http://www.wiselady.hu/ 2019.12.08. 23:05:01

Először is néha fájó, milyen alapvető hibás ismereteket olvasok tőletek a magyarországi életről. De én ezeket nem is igazítom ki, de nagy magabiztossággal adtok elő full marhaságokat sokszor.
Ma itthon egy család nagyon sok támogatást kap.
Alapvetően azt látom, hogy 35-40 évesen már nem éri meg ide visszajönni, csak ha van itt lakásuk. A fiatalok ennyi éves korukra itthon már megszerezték az első lakásukat, egzisztenciát teremtettek. Aki visszajön, annak akkor kellene kezdenie, ami elég késő. A saját gyerekeinken látom ezt. Egyikük kiment Angliába, vendéglátózik, luxushelyen, jól keres. A párja is szintén. Mindig feszültséget keltett az itthon maradt gyerekeinkben a családi összejöveteleken, hisz mesélték, milyen extra helyeken nyaralnak, mennyit keresnek. Itthon maradt gyerekeink elkezdték építeni az egzisztenciájukat, persze volt benne lemondás, de 35 éves korukra meglett az első lakás, majd továbbforgatva a saját ház, család, gyerekek. A karrierjüket is felépítették, kocsi is lett, egy-egy nyaralás is. Angliában élő testvérük pedig közben lemaradt ebben, megszületett a gyerek, kiesett az egyik fizu, saját lakást nem szereztek, az angliai bérlet ára, bölcsi, ovi ára horror. Hazajövetelben gondolkodnak, de már közel a negyvenhez nincs erejük belevágni a lakásszerzésbe (pedig erre itthon jó lehetőségek vannak), és spórolt pénzük sincs hozzá, kint pedig családosan nincs esélyük már.

pitypanglepke 2019.12.10. 17:12:26

@Wise Lady:

Nem értelek. Az egyéni élethelyzetekre adott különböző megoldások hogyan kerülnek egy kontextusba a különböző országokban leélhető életminőséggel?

Hogy továbbfűzzem a gondolatmenetet, mindannyian - jóesetben - életük derekán járnak. Milyen alapon ítéled meg, hogy melyikük milyen döntést hozott?

Amit végképp nem értek, mindehhez kijelented, hogy Mo.-on egy család nagyon sok támogatást kap.

A magyarországi életről, annak karakteriológiájáról pár szó:
A magyar néplélek szerves része a mindent háttérbe szorító anyagiasság, a bálványimádat, a látszat tevékenységek, a közönségnek játszás, a meddő teljesítmény.
A nemzeti szellem befogadta a hiábavalóságot, a lemondást, az állandó veszteséget, de reménykedik. Pontosan ezért fordul a "közösség" bálványokhoz, lózungokhoz.

Az individuum anyagi szinten történő boldogulása független attól, hogy ki, melyik országban él. A választott ország - legyen az akár a saját hazája - nem determinálja, csak hajlamosítja.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása