oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. augusztus 26. 06:30,  Magyarország egy ausztriai magyar szemével 274 komment

2019. augusztus 26. 06:30 Határátkelő

Magyarország egy ausztriai magyar szemével

Augusztussal nagyjából a határátkelők nyári hazalátogatásai is véget értek, ilyenkor mindig érdekes látni, milyen tapasztalatokkal gazdagodtak a külföldön élő magyarok. Balázs (akinek előző posztját itt olvashatjátok) például egészen pozitívakkal.

Te is hazalátogattál? Milyen tapasztalatokat szereztél? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

magyar_zaszlo_1.jpg

„Mikor anno elhagytuk az országot, tombolt a mindenki számára emlékezetes gazdasági válság. Akkoriban óriási munkanélküliség, nevetségesen alacsony ingatlanárak, haldokló kisvállalkozások, irreálisan gyenge munkabérek és kilátástalanság jellemezte az országot. Bennünk azóta is ez a kép élt, ettől féltünk, ezt nem akartuk!

Az otthon eltöltött igen aktív két hét új képet festett. Őszinte leszek, mert miért ne volnék az. Csak azt írom le, amit átéltünk, tapasztaltunk és amiről nem Facebook posztokból merített információk alapján értesültünk.

Sárvári tapasztalatok

Első állomásunk Sárvár volt. Egy lovasmajorban szálltunk meg, ahonnan aztán A-Z-ig bejártuk a környéket. Maga a város gyönyörű és folyamatosan fejlődik. Szinte minden újszerű és korszerű.

Az akadálymentesített bejáratoktól, a viacolor sétányokig, a járdáktól a közlekedési lámpákig, a szelektív hulladékgyűjtőktől a folyamatosan karbantartott zöld területekig, az óvodáktól, az iskolákig, minden igényes és rendezett volt.

Vártuk tehát a savanyú ábrázatokat, a folyton elégedetlen zsörtölődő embereket, de velük sem találkoztunk. Kivétel nélkül mindenki kedves és segítőkész volt és most nem az éttermi személyzetre gondolok. Az utca embere éppúgy, mint a rendőr, vagy a vízparton üldögélő nyugdíjas.

Persze nem tudtam megállni és „meginterjúvoltam” a szállásunkon dolgozó személyzetet is. Minden szempontból elégedettek voltak a munkájukkal.

Nem panaszkodott senki

Innen Sümegre mentünk, ahol szó szerint ugyanezeket tapasztaltuk! Néhány nap elteltével Budapestre, majd onnan egy Apc nevű kis településre vezetett utunk, mert egy kifejezetten jó hangulatú, tradicionális lagzira voltunk hivatalosak.

A rendezvényen résztvevő fiatalokat szintén kifaggattam, mert egyre jobban érdekelt az otthon maradottak véleménye! Nos, itt sem panaszkodott senki!

Mindegyiküknek megvolt a munkája és néhányan közel annyit kerestek, mint Ausztriában egy átlagos szállodai mosogató! (Nem ügyvédekről, illetve orvosokról beszélek.)

Mi a helyzet a rosszindulattal?

Az ezt követő néhány Budapesten eltöltött nap után, Martonvásáron kötöttünk ki. Rokonok, valamint kedves ismerősök hívtak meg bennünket és nyújtottak élményekben gazdag, emlékezetes idegenvezetést.

Nos, bármilyen meglepő, Martonvásár is csodálatosan fejlődik! Az emberek ugyanúgy mosolyogtak, mint Sárváron, vagy épp Sümegen és mindenkinek megvolt a munkája!

Az otthon töltött idő alatt megkérdezett emberek saját bevallása szerinti rögtönzött felmérésem alapján túlzás nélkül írom, hogy átlagosan 250 ezer Ft nettó átlagkeresettel rendelkeztek és közülük senki sem rendelkezett diplomával.

Persze van, aki többet, van, aki sokkal többet és van, aki valamivel kevesebbet visz haza havonta.

Otthonlétünk ideje alatt bunkósággal, rosszindulattal, elégedetlenséggel, két aprócska, említésre sem érdemes kivételtől eltekintve nem találkoztunk!

Végül hadd szögezzem le, hogy nem politizálok és nem is kívánok politizálni! A véleményem nem kormánypropaganda, hanem egyszerű tényeken alapuló megjegyzések rövid sorozata, illetve tizenkét esztendeje nem szavaztam Magyarországon...”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

A Határátkelő podcastjai most már nem csak a YouTube-on, de a Spotify-on, az Anchoron (ahol hangüzenetet is küldhettek!) és a legtöbb szolgáltatón megtalálhatók. Folyamatosan kerülnek fel az adások, minden nap egy új rész, hallgassátok meg (újra)! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7815017770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chrisred 2019.08.27. 14:37:56

@nemecsekerno_007: Inkább az államot kellene leszoktatni az adófizetők tőgyéről.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2019.08.27. 14:38:17

Nagyon szeretném, ha a posztoló visszaköltözne Magyarországra. Mert tény, hogy nyaralásra remek hely eme országméretű skanzen, de napi életre kezd alkalmatlan lenni. Főleg dél-keleten vagy észak-keleten. Ha olyan csodás hely lenne a kis hazánk, a posztoló sem Ausztriában élne. Persze nála is vannak visszataszítóbb nemzeti kormány fényezők, azok, akik 56'-ban pucoltak el, és visszatérve harci hörcsög üzemmódban nyalják körbe a hazaárulókat. Úgy látszik a trauma és az életkor együtt sok mindent tönkretesz az agyban.

kékféltégla 2019.08.27. 14:39:03

akit a családja tud segíteni, annak jó a 250 ezer, akit nem, annál csak megpihen ez a pénz és ki is fizetni az alapszükségletekre. Én Budapesten ennyiből lakom egy szobás lakásban, fizetem a rezsit és táplálkozom úgy ahogy. Szerencsére többet keresek ennél és szerencsére nem marad időm munka mellett általában kikapcsolódni, így nincs mi másra költeni kellene.

Willkommenskultur 2019.08.27. 15:16:13

Butapesten senkit sem ismerek 600 netto alatt, de azzal mar nem szokas dicsekedni. Egy parnak gyerek nelkul kell 1 milla, akkor mar eleg jol elvannak, ha nem kell felretenni. Evi 10 nyaralas alap, tobbi 7vege shoppingolas. Ahhoz iszonyat cselednek kell lenni, hogy valaki atlagosan keressen (ami 350 brutto) Budapesten vagy az orszag nyugati reszeben, ahhoz tenyleg betanitott robotmelosnak kell lenni a soron, vagy micikenek a pogar jeno hivatalba, tehat se tudas, se szorgalom, se iskola.

Buchhalter 2019.08.27. 16:16:21

@Willkommenskultur: ezt most viccnek szántad ? százezrek dolgoznak Pesten átlag bér körül.

haXXor 2019.08.27. 16:16:22

@acycloren: De miért is kéne elérni az osztrák béreket? Buta gondolat ez, mármint a hasonlítás. Értelemszerűen ausztria drágább és az ottani béreket nem itt költöd el. Nem, nem az egy kiló kenyér a drágább (de, az is) hanem a szolgáltatások. És ez így van rendjén, ugyanis a jelenlegi gazdasági rendszerünket az infláció működteti. Ez az alapja mindennek.

haXXor 2019.08.27. 16:16:48

@Willkommenskultur: Ekkora ökörséget rég olvastam :D Szép. Azért a valóság nem ez természetesen, bár ha te pár ismerősöd alapján vonod le ezt a végkövetkeztetést akkor nem is vagy a legélesebb kés a fiókban. Ellenben akit érdekelnek a szektorokra bontott keresetek a fővárosban (alkalmazotti), annak ott a hays.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.27. 16:16:48

@chrisred: Ez a kijelentésed Skandináviára is érvényes..?

CSOKKI MÁLNA 2019.08.27. 16:16:48

@élhetetlen: Épp hogy alacsony az infláció Orbánék alatt..

N. Barbie 2019.08.27. 16:17:33

En elismerem, hogy lehet olyan, akinek a kornyezeteben mindenki jol erzi magat, jol keres otthon, csak ne allitsuk be ugy, hogy ez az atlag.

Nekem nagyon ugy tunik, hogy ez csak egy ellencikk volt valakitol, aki latta a sok panaszkodo cikket. De o nem politizal, aha.
Erdekes, o vegigkerdezett boldog boldogtalant a fizetesekrol es mindenki orommel valaszolt is, hat persze.
En a jo barataim (othoni) fizeteset nem ismerem, egyiktol se kerdeztem meg. De a cikkiro igen es mind meg is mondta. Ahogy azt is el kene hinni, hogy mondjuk egy szallodai takarito a fellegekben jar a minimalberetol.

Szoval igen kamuszagu az iras, kisebb osszeget tennek ra, hogy kormanyparti szimpatizans az elkoveto...

nem baj, ket het mulva hazalatogatok en is, majd meglatom, hogy mostmar tenyleg kolbaszbol van e a kerites ahogy a propaganda harsogja.
Habar tippem lenne elore is, mert ha tavaly Budapesten lenyegeben rodeozni kellett babakocsival (13. ker. es kornyeke, nem a kulvaros), egy darab rampa se sehol, a villamos sineknel akkora kraterek, hogy alig mertuk attolni a babakocsit felve, hogy elakad, vagy hogy gyerekorvosi ugyeleten az ajtobol logott ki a sor vege, mert 1 orvos volt csak (de gyerekcsalogato ragoautomata az persze volt, egy gyerekorvosi rendeloben, az esz megall) hat ezek utan nem hinnem hogy az EU kuldott volna mar annyi penzt, hogy ezek rendben legyenek.

enrikokaruszo 2019.08.27. 17:03:45

@Buchhalter: mit fejtsek ki? helyükön kell kezelni a dolgokat...a centrum országoknál a pénz, a peremterületeken viszonylagos eredményt lehet elérni...nagyon egyszerű kijelenteni, hogy mindenszar, de ez nem igaz, mint ahogy nem is nagyszerű

Willkommenskultur 2019.08.27. 17:03:45

@Buchhalter: Csak nem az en ismeretsegi koromben. Mit gondolsz mibul veszik meg a pestiek az atlag 80 millaba kerulo (nem luxus) lakasokat, havi 200bol? Hol elsz te?

Willkommenskultur 2019.08.27. 17:03:45

@haXXor: Minek ismerjen az ember csoro cseledeket? Annak semmi ertelme. Az egyetemrol ismerem a csoporttarsakat, nekik hasit a biznisz. De meg a komuves is elker egy 50ezret naponta.

N. Barbie 2019.08.27. 17:03:46

@Willkommenskultur: Erdekes, mikor egyszer harsogja a propagandat a fidesznyik, hogy nem kell annyi egyetemista, nem baj, hogy az allampart epiti le az oktatast, majd cseledezi, robotmelosozza , meg vadolja tudas, szorgalom es iskolahiannyal, aki nem keres most epp legalabb 600 nettot, ami diploma nelkul egyszeruen lehetetlen, de meg diplomaval is csak mondjuk programozo, mernok vagy ilyesmiknel lehet ez altalanos fizetes.

Szegyelld magad propagandacseled.

chrisred 2019.08.27. 17:03:46

@CSOKKI MÁLNA: Ha az adófizetök részére nyújtott állami szolgáltatások minőségét arányitjuk az adóterheléshez, akkor nem igazán.

chrisred 2019.08.27. 17:03:46

@haXXor: Ezt hívják véleménybuboréknak.

O1.G 2019.08.27. 17:03:46

@N. Barbie: EU kuldott volna mar annyi penzt...Küld rengeteget alig győzik ellopni.

Brix 2019.08.27. 17:03:46

@CSOKKI MÁLNA: : Az EU- ban az egyik legmagasabb az infláció Magyarországon( 2018- ban, a 2. legnagyobb Románia után..) A hús , a tejtermèkek ès a pèkárú, zöldsèg- gyümölcs, az alapèlelmiszerek mind 10% körül vagy afelett drágultak egy èv alatt...A valós budapesti fizetèst nehèz megbecsülni , de valamivel 400 ezer bruttó felett vannak, a KSH adatai szerint...A numbeo adatai szerint 254 ezer forint nettó, 6744 ember adatait figyelembe vève...Azèrt, ez mèg elèg messze van,a fentebb emlegetett 600 nettótól...

Tangooo 2019.08.27. 17:04:34

Aki nem panaszkodik, ne is egyék!

puhacica 2019.08.27. 17:20:39

@Horthy Miklós cselédje: aztan a lakotarsaid tudjak-e, hogy a csapba pisalsz? :D

Willkommenskultur 2019.08.27. 18:01:33

@Brix: Minden varosban vannak utcaseprok, nenik a botba, meg mas migransok. Amugy a szakmaval, gyakorlattal (nem diplomaval) rendelkezok atlagos fizuja Budapesten a maganszferaban ugy 1 milla, ha nem fonokok. Ha vezeto pozi az 2rol indul, annyit keres az Audiban is egy kozpvezeto, az raadasul nem is Butapest. Plusz meg az apro, meg a csepro, meg a maszekolas, ugyesnek kell lenni!

Willkommenskultur 2019.08.27. 18:01:33

@N. Barbie: "aki nem keres most epp legalabb 600 nettot, ami diploma nelkul egyszeruen lehetetlen"

Segedmunkas butorpakolo 20 ezredes pesten naponta, milyen diplomarol regelsz? Szakmunkasnal meg hozzarakhatsz 20 ezredest naponta. Ez vagy zsebbe megy, vagy kata - azaz szinte netto.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.27. 18:01:33

@Brix: Nálunk a nettó bérek nagyobb mértékben bővülnek..

".Azèrt, ez mèg elèg messze van,a fentebb emlegetett 600 nettótól..."

Én nem írtam, hogy 600 lenne a Bp-i nettó..

Novák Aircraft Ferencné 2019.08.27. 18:01:33

@Willkommenskultur:

"Ahhoz iszonyat cselednek kell lenni, hogy valaki atlagosan keressen (ami 350 brutto)"

Mondjuk egy gimnáziumi tanár, vagy egy egyetemi docens is kb. ennyit keres.. Mondjuk az ókori Athénban rabszolgák voltak a tanárok.. Ahhoz képest fejlődés..:)

Kekeckokec 2019.08.27. 18:15:57

@Gyorgy007: Mondjuk Mélykút, Baja, és az országhatár határolta területre. Csikéria, Dávod, Hercegszántó. Menj el Homorúdra, Bácsszöllősre, Bácsbokodra. Vagy ugorj át a Dunán, és nézelődj mondjuk az Ormánságban. Vagy belső Somogyban. Meséljek még?

alfacharlybravo 2019.08.27. 18:16:42

@lenörd hofstadter: Látod senkit nem zavara hülyeséged max. röhögni lehet rajtad.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2019.08.27. 18:45:38

@lenörd hofstadter: Igazad van. Ki hiszi el, hogy létezik olyan magyar, aki jól érzi magát a hazájában? Hülyék ezek?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.27. 18:53:52

@nemecsekerno_007: Már megint ittvagy?Árvagyerek az árvaházból!XD

N. Barbie 2019.08.27. 18:53:53

@Willkommenskultur: Tehat most az az agitprop, hogy te ismersz (a mesebe) butorpakolot napi 20asert (az amugy minden nap dolgozva van epp 600, csak szolok) meg segedmunkast 40ert, es akkor azt veszed atlagnak.
Nem az az atlag oreg, meg az allampartod szerint, a KSH altal hamisitott atlagber sincs a fele se. De te mar netto 1millat almodsz (ertsd hazudsz) atlagnak.
Nem azt kell atlagnak venni, hogy manapsag a sok kivandorolt miatt lasszoval kell peldaul autoszerelot fogni, aki igy megkapja mondjuk a havi millajat, az atlag az minden dolgozo atlaga, nem ugy mukodik, hogy te ismersz 5 jol kereso nem diplomast (illetve behazudod) es akkor onnantol az az atlag.
Ja es aki nem eri el a bekamuzott atlagodat, az lusta cseled.
Az elborult narancskodos agyadba esetleg.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.27. 18:53:53

@Gyorgy007: LOL! Ez a hónap vicce!
Nem is tudtam,hogy stand up versenyt hirdettek a blogon!XD

ddi 2019.08.27. 19:51:09

Nem közvetlen a poszthoz tartozik, de fontos lenne, hogy a külföldön dolgozók emelt összegben járuljanak hozzá az igénybevett magyarországi egézségügyi szolgáltatások fenntartásához. Ezáltal tovább növelni lehetne a szolgáltatási színvonalat és a béreket.

Shanarey 2019.08.27. 20:28:41

@N. Barbie:

Az kamu. mennyire életszerű az hogy Joe Smith, külföldre szakadt hazánk fia hazatér, elmegy nyaralni, majd mindenkit megkérdez mennyit keres? Pont a "hanyatló" nyugat az a hely ahol nem szokás a fizetések okán kérdezősködni. A múlt héten jöttem vissza Magyarisztánból, mert nyaraltam Hévízen 10 napot. Ennyi erővel én is írhatnék valami hasonlót, leszámítva azt hogy a kiskereskedők akikkel beszédbe elegyedtem, mesélik a problémájukat az online pénztárgéppel, és a generál bunkó NAV ellenőrökkel, na meg a saját tapasztalatom a lesből traffipaxozó "bátor" rendőrökkel, szegények még engem sem tudtak megfogni. Na meg arról is mesélhetnék, hogy Magyarisztánban térköveznek, a "hanyatló" nyugaton pedig parkosítanak. Avagy a minapi hír, egy Bencsik nevű NER idióta, bizonyította, mekkora ökör is ő, s elmesélte miért is nem nagy probléma az hogy ég az amazonaszi őserdő.

nemecsekerno_007 2019.08.27. 20:28:46

@ddi: A külföldön dolgozók k@rv@ra nem járulnak hozzá a magyar EÜ-höz, az itthon hagyott nyugdíjasaiknak is mi fizetjük a nyugdíját. Ebből a szempontból ugyanolyanok mint a határontúli magyarok azzal a különbséggel, hogy a határontúliak "felnevelése" nekünk nem került pénzbe.

nemecsekerno_007 2019.08.27. 20:28:46

@chrisred: Ezt egy kicsit gondold tovább okostojás. Pénzügyi szempontból nincs olyan, hogy állam. Az állam pénzét az adózók egy része dobja össze és annyit amennyi a nyuggereknek, közszférának kell. Szóval ha csökkenteni akarod az elvonásokat akkor a családod valamelyik nyuggerével beszélj, meg a külföldön dolgozókkal. Minél többen fizetnek, annál kevesebb fejenként ez ilyen k@rv@ egyszerű.

nemecsekerno_007 2019.08.27. 20:28:46

@bontottcsirke: Persze, hogy idegesek, helyetted fizetik a nyugdíjakat.

Shanarey 2019.08.27. 20:31:04

@ddi:

Netán szól a gazdádnak hogy vezesse be, s akkor, hirtelen nem 15 millió magyar miniszterelnöke lesz, hanem csak 8 millióé.

Shanarey 2019.08.27. 20:33:28

@nemecsekerno_007:

Magyarisztánban nincs állam, ott NER van és a NER rablólovagjai

chrisred 2019.08.27. 21:19:32

@nemecsekerno_007: Először tisztázni kellene, hogy miért pont a társasági adó csökkent olyan szintre, amit korábban a magyar állam is adóparadicsominak tartott, aztán szóba kerülhetnek a munkát terhelő adók is.

pat bateman 2019.08.27. 21:19:33

@kronikas: ott a pont. durván elszálltak az árak, akár a fogyasztási cikkeket és élelmiszereket nézzük, akár a szolgáltatásokat, utóbbi nem kis mértékben a kivándorló mesteremberek miatt is ugrott az egekbe. az EUs (és nemcsak az EUs pályázatok (Csók) által generált árfelhajtó hatást már ne is említsük. Ergo: krvára nem lehet azt mondani hogy jobban élünk mint 4 éve...

chrisred 2019.08.27. 21:19:33

@nemecsekerno_007: Az állami költségvetést nem az adózók egy része, hanem a 100%-a dobja össze.

Buchhalter 2019.08.27. 21:44:06

@Willkommenskultur: hát elég nyílt titok,hogy a felkapott kerületekben kínai,vietnami,indiai és nem kis részben izraeli kápés vásárlók vannak ,nemkis részben magán befektetési céllal.Pár napja volt erről infó,hogy a Corvin környékén az új lakások 12.5 % -át kínaiak vették meg mde 35 % szintén külföldiek kezében van.És et csak pest egy kicsiny falatkája.Máshol is dobálóztál már nagy számokkal.Ha ennyire kánaán lene az ország a kint dolgozó fél millió gyar hmar haza cuccolna.Multinál dolgozom,de itt is max nettó 400-at visz haza pár kolléga .Valaki kevesebbet 280 - 340 valaki kicsivel többet 450 - 500 nettó . E felett már 2 nyelv ,valamit le tett az illető az asztalra és vezető pozicíóban van.

brühühűzzetek 2019.08.27. 22:09:16

@Shanarey:
"Avagy a minapi hír, egy Bencsik nevű NER idióta, bizonyította, mekkora ökör is ő, s elmesélte miért is nem nagy probléma az hogy ég az amazonaszi őserdő. "

Jaj de jó, végre lehet kicsit fideszezni meg csapkodni, hogy ezek a szegény földhözragadtak nem értik a Globális Problémákat szemben az igazi Világpolgárral, csak éppen Bencsiknek van igaza.

Egyrészt javaslom az index cikkét:

index.hu/tudomany/til/2019/08/27/az_esoerdok_nem_is_nyelnek_el_szendioxidot_de_azert_nem_jo_hogy_leegnek/
Rövid összefoglalása:
- Az esőerdők nem csak fákból állnak, amik természetesen nettó oxigéntermelők, hanem állatokból is, amik meg nettó oxigénfogyasztók, azaz az egyenlege egy esőerdőnek simán lehet negatív is.
- Nem az erdők termelik a legtöbb oxigént, hanem a planktonok
- Nem egyértelmű, hogy egy fa mennyi oxigét termel, mert oxigént közben használ is
- Egy fa nem a világ végéig köti meg a CO2-t hanem ameddig el nem rohad

Illetve egy másik cikk is a témában:
vilagoszold.blog.hu/2019/08/25/politikai_eszkoz-e_az_erdotuz
Megállapításai:
- Semmivel sem nagyobbak most az erdőtüzek, mint bármelyik másik évben
- Bizonyos mennyiségű erdőtűz normális
- A téma tele van totálisan félreértett clickbait címekkel (pl. hogy az Amazonas menti esőerdő felel a világ oxigéntermelésének 20%-áért)
- A Brazíliának felajánlott segítségek a rossz vicc kategória
- A téma messze túl van lihegve.

De azért további jó visítozást a Föld Sorsán, úgyis szeretitek az ilyesmit, mert jó messze van, úgy igazából nem kell vele csinálni semmit, és könnyű magatokat felmagasztalni tőle, hogy micsoda Csudás Problémákkal foglalkoztok.

Potpolett 2019.08.27. 22:10:38

Most ez akkor egy PR cikk megjeloles nelkul? Az egeszet fel sem tudom dolgozni még, annyira ömleng es olyan hiteltelen az egesz.

brühühűzzetek 2019.08.27. 22:10:46

Kommentek:
- Magyarországra senki nem akar jönni, mert szar, mindenki itthagyja
- és különben is egy csomó külföldi felvásárolja a lakásokat ezért drágák

Mágikus. És van, aki a kettőt egyszerre tudja állítani :D

Brix 2019.08.27. 22:45:56

@Willkommenskultur: A havi 1 millió bruttó, az senior programozóknak van meg Budapesten, vezető fejlesztőknek sem több havi brt. 1,3m. - nál...Jól menő orvosok magánpraxisban megkeresnek több milliót, de mellette jelentős költsègeik vannak: rendelő bèrlès, eszközök, asszisztens kifizetèse...A felsővezetők jellemzően 800 e- 1,4 M brt. között keresnek...Ezek a társadalmi csoportok mèg mindig csak kb. a lakosság alig nèhány százalèkát teszik ki...A többsèg valahol 400-450 bruttó körül kereshet, Budapesten is...A magánvállalkozónak , pl kőművesek kifizetett 50 ezres napidíj csalóka lehet, mert az rezsióradíj, amelyben a vállalkozás költsègei is benne vannak... Akik extrèm jól keresnek, azok a NER- közeli vállalkozások ,akik nem ritkán milliárdos állami pènzeket akvirálnak...A társadalom többsège az Alföldön vagy Èszak- Magyarországon megtakarítás nèlkül, hónapról-hónapra èli èletèt...

shak_ti 2019.08.27. 22:45:57

@brühühűzzetek: Kérd vissza a Leótól az ötmillát kedves tökfej.

juletræ 2019.08.28. 06:29:08

@nemecsekerno_007: szokj hozza haver hogy a "human capital" nem olyan "eroforras" mint egy banya vagy egy erdo: ha nem bannak vele megfeleløen akkor altalaban odebb all. Egy kivetel van: a rabszolgatartas. De ezt meg te sem akarhatod, hiszen ezt mar a køzepkor is meghaladta. ;)

somlobodog 2019.08.28. 07:41:33

@Gyorgy007: "Hagyjuk már unalmas az oktatás téma."
Persze. A sötét barmoknak tényleg az. Helyette pattintsunk inkább egy sörikét a tv előtt.

Nzoltan 2019.08.28. 07:41:52

@N. Barbie: Te nagyon el vagy tévedve. Hozzám 15-20 ezerért jönnének takarítani, a fű lekaszálása egy erős napba telik, amit már négyzetméterre számolnak és 50 ezerbe kerülne, egy csap felszerelése 12 ezerbe került kiszállással, a kazánszerelő kiszállási díja 25 ezer, és akkor még nem csinált semmit. Ezekhez nem kell diploma.

Ketté kell választani az alkalmazotti és a vállalkozói réteget. Az alkalmazottat lehet szivatni, mert a biztos pénzre utazik, beéri kevesebbel is, míg a vállalkozó nem hajol le mindenért.

Nzoltan 2019.08.28. 07:41:54

@brühühűzzetek: Ne keverjük a külföldit a külföldi befektetővel.

N. Barbie 2019.08.28. 08:32:06

@brühühűzzetek: "Kommentek:
- Magyarországra senki nem akar jönni, mert szar, mindenki itthagyja
- és különben is egy csomó külföldi felvásárolja a lakásokat ezért drágák

Mágikus. És van, aki a kettőt egyszerre tudja állítani :D "

Aranyos, mikor szandekosan felreertelmezed a dolgokat, aztan jol egyetertesz magaddal. :DD
Csomo kulfoldi vasarolja fel a lakasokat BEFEKTETESI cellal meg kiadni. Attol a tulaj nem fog itt lakni. Erted mar? Nem hiszem.

N. Barbie 2019.08.28. 08:32:07

@nemecsekerno_007: Latom csak nem szakadsz le errol a beakadt maniadrol, hogy a kulfoldon dolgozok fizessek a "nyugdijasuk" nyugdijat. Sokszor el lett magyarazva, csak nem fogod fel, hogy a nyugdijas kifizette maga utan a jarulekokat amig es amikor kellett, semmi koze hozza se neki se a gyerekenek, hogy az allam azt valasztotta, hogy nem szemelyenkent tette el a befizesteseket, amibol majd fizeti ugyanazon szemely nyugdijat, hanem megy a kalapba es a mindenkori adozok fizetik a nyugdijakat.
Szoval majd ha te is kifizeted a nyugdijas rokonod nyugdijat megegyszer, majd akkor vard el mastol is.

N. Barbie 2019.08.28. 08:32:07

@Nzoltan: Miert is vagyok eltevedve? 600e netto vagy 1 millio az atlagber mint ahogy a propagandabirka mantrazza? Nem.
Az hogy par kiszemezgetett mennyit keres az nem az atlag. Nem lehet mindenki kazan vagy autoszerelo. Kell bolti elado, tanito meg gyari munkas szalag mellett is. Ja tudom, az allampart fanja szerint ok mind lusta cseledek.

chrisred 2019.08.28. 08:32:07

@Nzoltan: Ennyit kérnek, nem biztos, hogy meg is kapják mindennap. Lehet, hogy úgy vannak vele, inkább dolgoznak dupla bérért kétnaponta, mint szimpla pénzért minden napon.

N. Barbie 2019.08.28. 09:12:27

@ddi: "Nem közvetlen a poszthoz tartozik, de fontos lenne, hogy a külföldön dolgozók emelt összegben járuljanak hozzá az igénybevett magyarországi egézségügyi szolgáltatások fenntartásához. Ezáltal tovább növelni lehetne a szolgáltatási színvonalat és a béreket. "

Jo reggelt kivanok, a kulfoldon dolgozok mar emelt osszeggel jarulnak hozza igy is, ugy hivjak magan rendelesre jaras. En 10 ev kulfoldon eles alatt amikor otthon voltam soha nem vettem igenybe allami orvosi ellatast, csak magan dokit. Nyilvan, hiszen aki hazamegy 1-2 hetre az amugy se tudna varni honapokat egy orvosi idopontra.
Tehat leforditva megkoszonheted, hogy a hozzam hasonlok kifizetik a magandokit, akinek igy lesz eleg bevetele a maganpraxisabol, hogy utana teged ellasson az allami praxisaba es ne huzzon o is kulfoldre.

De tudod mit? Fizetek en havidijat is ha attol boldogabb leszel, ugy hogy nem is hasznalom a szolgaltatasokat, amint a biztos allampart szavazo kettos allampolgarok is elkezdenek fizetni, ha mar ok ugyis kenyelmesen szavazhatnak, velem ellentetben.

2019.08.28. 09:52:47

@N. Barbie: A felosztó-kirovó rendszert 1947. január 1-én vezették be a magyar nyugdíjrendszerben.

nemecsekerno_007 2019.08.28. 09:53:02

@juletræ: Ez k@rvára nem human capital, csak a szokásos magyar ügyeskedés... és azért csinálják mert lehet...

A valódi kapitalizmusban az ilyet beárazzák, ennek egyik formáját írtam le.

Vagy mindenki viszi magával a saját nyuggerét abba az országba ahová megy. Aztán meglátjuk, hogy az ilyen über humánus nyugati országok hajlandóak-e fizetni a nyugdíját...

Szóval ez csak egy kiskapu, amit félmillió ember kihasznál...

nemecsekerno_007 2019.08.28. 09:53:51

@chrisred: Fűrészelgetheted a sz@rt, de azzal sokra nem megyünk.
Az adóéket sikerült 10 év alatt 51%-ról, levinni 47% körülre.
A szlovákoknak ez az érték 41%, a lengyeleknél 37%.
Ez lenne a cél, de amíg félmillió külföldön dolgozó magyar szinte semmi adót és járulékot nem fizet Mo.-on, addig ez nehéz lesz.
Már nyugdíjcsökkentés nélkül...

nemecsekerno_007 2019.08.28. 09:53:59

@N. Barbie: Szociális ellátás. NEM biztosítás, még ha így is nevezik.

Látom még mindig nem sikerült felfogni.

A MOSTANI NYUGDÍJAKAT, A MOSTANI JÁRULÉKOKBÓL FIZETJÜK!

Tök mindegy ki, mennyit fizetett be mert NEM BIZTOSÍTÁS!!!

FELFOGTAD?!?!?!

Még ha az ellenkezőjét is hazudjuk magunknak 30 éve...

chrisred 2019.08.28. 10:21:09

@nemecsekerno_007: Mert a lengyeleknél és a szlovákoknál senki nem dolgozik külföldön?

N. Barbie 2019.08.28. 10:21:32

@nemecsekerno_007: "A szlovákoknak ez az érték 41%, a lengyeleknél 37%.
Ez lenne a cél, de amíg félmillió külföldön dolgozó magyar szinte semmi adót és járulékot nem fizet Mo.-on, addig ez nehéz lesz."

Micsoda meglepetes, mar megint mindenert a kulfoldon dolgozok a hibasak. Meg persze Soros. Elmesz te mar tudod hova.
Csak halkan megsugom, hogy kb. 3,75 millio lengyel dolgozik kulfoldon, az ugy 10%-a a lakossagnak, mig a magyarok kb 5%-a, tehat ketszeres elteres mellett is nekik sikerult levinni az adoeket, szoval maris borult a dumad.

A nyugdijakrol szolo maniadra irtakat meg megint nem fogtad fel. Nem erdekel minek hivod, amint te is duplan fizeted, szolj es rogton fizetem en is.

nemecsekerno_007 2019.08.28. 10:21:58

@chrisred: Oszt a közszféra honnan kapja a bérét te észkombájn?!
Egymás adójából? Oszt az adó honnan van amit egy köztisztviselő befizet? Egy másik köztisztviselőtől?!?! Nem lehet ennyire szefós..

10 millió kommunistával tényleg nehéz kapitalizmust építeni...

N. Barbie 2019.08.28. 10:25:30

@pametno: Es? Volt beleszolasom vagy a mostani nyugdijasoknak? Nem. Minden kormany megtartotta ezt, vallalva, hogy a mindenkori befizeteskbol vagy adobevetelekbol (mondjuk abbol az azt hiszem 1000 milliardbol amit becslesek szerint hazautalnak a kulfoldon dolgozok, plusz amikor hazemennek megint koltenek szallasra, kajara, dokira stb. nem keves adobevetelllel gazdagitva az orszagot) ki tudja fizetni a nyugdijakat.

Buchhalter 2019.08.28. 10:38:18

@nemecsekerno_007: egyre sötétebb vagy.Ha ennyire szar vállalkozóként tán hagyd abba.Észérveid nincsenek csak hülyeségeid.Minden hol a világon vannak közalkalmazottak akiket mindenhol a világon a helyi adókból fizetnek.A többség végezz munkát! Gyógyít,tanít,tűzet olt ,őrzi a rabokat stb.A nyugdíj ugyan ez ,mindenhol vannak ki és bevándorlók ,de ezt sem tudod felfogni.Bármit vállalkozol én biztos nem venném igénybe.

chrisred 2019.08.28. 11:02:33

@nemecsekerno_007: Nem az a lényeg, hogy honnan, hanem hogy minek az ellenértékeként kapja. Piaci jellegű szolgáltatást végez az állam részére. Ha ugyanazt a munkát külsős vállalkozóként végezné, akkor ugyanabból az állami költségvetésből származó vállalkozói díj után befizetett adója nem azt jelenti, hogy az állam az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt?

Labasmaz 2019.08.28. 12:05:52

@Virago_1000: Milyen tényeket? Megnézte a Patyomkin-falut, azután elégedetten hazamegy (mert ő már nem haza jön, hanem innen megy "haza" Ausztriába). Na ja, neki nem az itthoni fizetésből kell évi 52 hetet itt élnie, hanem a kinti x3-x5 fizetésbőkl nyaralni két hetet. Van egy kis különbség? "Háááát, árnyalatnyi...", hogy a klasszikusokat idézzük.

nemecsekerno_007 2019.08.28. 18:09:43

@chrisred: ADÓÉK, b@szod! Nem SZÓMÁGIA...

nemecsekerno_007 2019.08.28. 18:09:44

@Buchhalter: Össze-vissza beszélsz f@szságokat. Egyszer majd csak sikerül felfognod, hogy miért KELL magasan tartani Mo.-on az ADÓÉKET...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.28. 18:51:23

@nemecsekerno_007: Az ottani adófizetésükkel,amit megkapunk EU támogatásként...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.28. 18:51:23

@nemecsekerno_007: Ööööö a pénzt ahelyett,hogy ellopnák,befektetnék a jövőbe (nem csak az övékbe).
Csak egy ötlet,te vállalkozó,te!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.28. 18:51:23

@nemecsekerno_007: Van erről valami kimutatás,hogy ki mennyit fizet ki helyett és hogy ez mennyivel változik,annak arányában,hogy hányan mennek külföldre?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.28. 19:08:45

@somlobodog: Hámostmééé'?!
Kapáláshoz kell diploma?
Nem?
Naugye!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.28. 19:08:51

@N. Barbie: Pont ez az!
Ők nem mondhatják,hogy akkor a mai napra egy huszast kérek!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.28. 19:23:07

@nemecsekerno_007: Na most vikiék alatt jobban megy neked vagy rosszabbul?
Mert ha jobban megy akkor minél többen vannak kint,te annál jobban keresel.
Tehát nem fizetsz senki helyett semmit!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.08.28. 19:51:07

@nemecsekerno_007: Onnan,hogy állam bácsi jól beosztja a pénzünket.
Vagy szerinted nem?

CSOKKI MÁLNA 2019.08.28. 21:08:16

@chrisred: De nem 100 %-ban az adózók dobják össze, mivel egyéb bevételei is vannak az államnak..

chrisred 2019.08.28. 21:38:54

@nemecsekerno_007: Tényleg nem szómágia, hanem téves fogalomhasználat. Mivel nem az adóékről volt szó, hanem általában az állami elvonásokról. Az adóékbe a világrekorder áfánk bele sincs számolva, pedig azt fizeti közszférás és versenyszférás is egyformán...

chrisred 2019.08.28. 21:38:57

@CSOKKI MÁLNA: Ez meg szimplán hibás szövegértelmezés. Nem arról volt szó, hogy az állami költségvetés 100%-át az adófizetők állják, hanem hogy az adófizetők 100%-ának befizetése megy a költségvetésbe, nem csak egy részének.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.29. 11:52:53

@chrisred: Miért hova máshova menne? Ki másnak fizethetne adót az adófizető, mit az államnak? Ez evidencia..

chrisred 2019.08.29. 12:43:05

@CSOKKI MÁLNA: Mondjuk a helyi önkormányzatnak, de nem is ez volt a lényeg. Hanem hogy téves volt az a kijelentés, hogy a költségvetés csak az adófizetők egy részének befizetéseiből áll össze.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.29. 18:45:32

@chrisred: Az önkormányzat nem az állam része? Mindenesetre az államadósságba beletartozik az önkormányzatok adóssága is..

chrisred 2019.08.30. 10:20:29

@CSOKKI MÁLNA: Megkülönböztetünk állami adónemeket és helyi adókat.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.30. 11:00:48

@chrisred: A helyi adók, is állami adók ,csak helyi szinten fizeted. Hogyha az önkormányzati adósság az államadósság része, akkor az önkormányzati adó is állami adónak tekintendő logikailag.

chrisred 2019.08.30. 12:53:12

@CSOKKI MÁLNA: Az államadósság nem egzakt módon értelmezett fogalom, ezért is vannak arról viták, hogy a különböző jellegű állami kezességvállalások milyen szinten terhelik - lásd az Eximbank kihelyezett hiteleit.

CSOKKI MÁLNA 2019.08.31. 11:15:06

@chrisred: "Az államadósság nem egzakt módon értelmezett fogalom" Hát a nyugati hitelminősítők elég egzaktul szokták értelmezni..:) Mindenesetre az önkormányzati adósság az államadósság része, ahogy az önkormányzatok is az állam részei..

chrisred 2019.09.01. 09:17:52

@CSOKKI MÁLNA: Lehet, hogy egzakt módon, de ahány van, annyiféleképpen.

elstimate 2019.09.01. 16:41:14

@Gamma Leonis:
ezt bizony jól írod!
lehet, hogy osztrák fizuból jót lehet itt nyaralni, meg a rokonok is széles szájjal mosolyognak a vastag nyugatias rokonra, ezzel nincs hiba.
Budapesten meg lehet be volt állva a t. posztoló. Vagy lehet, illene jobb szemüveget csináltatnia, mert ez bizony hányás, ami a Budapest tábla után következik.

költözzön csak vissza és szívjon a hétköznapokkal. megmondom őszintén! hát miért ne mondanám meg...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása