oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. július 22. 06:30,  Ha muszlim a munkatársad 220 komment

2019. július 22. 06:30 Határátkelő

Ha muszlim a munkatársad

Tamás Oxfordban él és munkájából adódóan napi szinten dolgozik együtt muszlim kollégákkal. Megírta saját, személyes tapasztalatait arról, milyen velük együtt dolgozni. Ezek persze egyetlen ember benyomásai, ezzel együtt is érdekesek lehetnek 2019 Magyarországán.

Neked mit jelent a magyarság? Hogyan viszonyulsz Magyarországhoz, miként gondolsz rá, amikor külföldön vagy és milyennek látod, amikor hazalátogatsz? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

muszlim_ferfi_foto_pixabay_com_mufidpwt.jpg

„A történet a magyar politikai propaganda és a határzár előtt kezdődött. Megérkeztem Angliába és két hónapnyi alkalmi munka után végre rábukkantam egy ígérkezőnek tűnő, részmunkaidős álláshirdetésre. 

Bár az angolom szinte nulla volt, jelentkeztem. Volt valamiféle állásinterjú, és mivel nagyon kellett az ember, nem sokat válogattak - másnap kezdtem. 

Reggel megérkeztem, és egy multikulturális csapatban találtam magam. Két bangladesi, egy elefántcsontparti és egy indonéz kolléga várt. Együtt kezdtük el első hivatalos munkanapomat Angliában. 

Az évek alatt a két bangladesi és az indonéz munkatárs megmaradt, s pár hónapra beugrott dolgozni egy nigériai, egy nepáli és egy brazil is, aztán két éve érkezett egy algériai katolikus és még egy bangladesi, akik ma is velem dolgoznak. 

Magyarországon ma érzékeny téma a bevándorlás kérdése, ezért gondoltam, beszámolok, milyenek is a muszlimok a mindennapokban. 

A muszlim vezetés elől menekültek 

Időközben, ahogy fejlődött a nyelvtudásom, kiderült, hogy az indonéz és az algériai munkatárs tulajdonképpen az országuk muszlim vezetése elől menekültek ide – igen, ők egy nagy csoportot alkotnak a Brit-szigeteken, mint üldözött keresztények. 

Most a bangladesi muszlim munkatársaimról írom le tapasztalataimat: hogyan fogadtak, hogyan viszonyulnak hozzám, mint keresztényhez, de ejteni fogok pár szót a hitükről, vallásosságukról és a mindennapjaikról is. 

Vallásuk a szunnita irányzathoz tartozik. Ezek a sorok a ramadán idején íródnak, amit ők kőkeményen tartanak. Egy hónapon át, reggel fél négytől este fél kilencig nem esznek és nem isznak; az alkoholt, dohányzást és kábítószerezést kizárják az életükből. A Saría törvényei szerint élnek, de betartják a helyi törvényeket is. 

Hitükről nem szívesen beszélnek nekem. Próbáltam faggatni őket, főleg miután az egyik kollégám egy súlyos műtét után elment Mekkába - kíváncsi voltam nagyon mi volt ott, de nem mondott semmit. Ha kérdeztem, csak mosolygott. A másik kolléganőm súgta meg, hogy egy hétig imádkozott Mekkában... 

A merénylőket őrültnek tartják 

A hat év alatt a muszlimok több terrortámadást is végrehajtottak Angliában. Kérdeztem erről a kollégákat – ők azt mondják a merénylők őrültek, félrevezetik őket, egy igazhitű muszlim nem ilyen. 

Igaz, ők nem egy szélsőséges irányzathoz tartoznak, legalábbis az öltözködésükből ítélve – a nők arca nincs eltakarva, bár az utcán kötelező a nadrág és a fejkendő viselése. 

Mindhárom munkatárs házasság által érkezett a szigetre. Egy férfiről és két nőről van szó. Párjuk már Angliában született, de az a szokás náluk, hogy otthonról hoznak férjet és feleséget. Fontos nekik a család; a távoli rokonok is összetartanak és segítik egymást. 

A munkához való viszonyuk korrekt: már több éve ugyanazon a helyen dolgoznak, mindig időben megérkeznek munkakezdésre, a munkájukat elvégzik. Néha szeretnek kicsit lazsálni, de követik a főnök utasításait. 

Kihasználják a szociális rendszert: igénybe veszik a segélyeket, önkormányzati lakást igényelnek. Ehhez az állam által megszabott minimum óraszámot dolgozzák le, ami heti 20 óra körül van. 

Azt figyeltem meg, hogy inkább a könnyebb munkakörökben mozognak, szívesen dolgoznak vendéglátásban vagy taxisofőrként. 

Milyen velük dolgozni? 

A munkám kezdetén, az első napokban, volt egy nagyobb vita közöttünk, ami egy félreértésből adódott. Nem beszéltem az angolt, csak pár szót tudtam. Valamit félreértettem, amiből lett egy veszekedés, de a következő napokban minden tisztázódott, és azóta kölcsönös tisztelet van közöttünk. 

Ők hárman vannak, de sosem éreztették, hogy ez most több lenne, sőt! Rendszeresen kikérik a véleményemet, s ha valami nem tetszik, elmondják. A viccet értik, de a vallásukkal nem szeretnek viccelni. 

Elvárják a tiszteletet a vallásuk iránt, de cserében tiszteletben tartják az enyémet is. Szeretnek dicsekedni, ha vesznek valamit vagy utaznak valahová; általában egy-két évente látogatják családjaikat Bangladesben. 

Ez a bejegyzés természetesen nem vonatkozik minden muszlimra – sok irányzat létezik a valláson belül és sok nemzetiség is. Próbáltam a tényeknél maradni; a látottakat és a tőlük hallottakat foglaltam össze egy tisztább kép érdekében, a politika egyoldalú, negatív beállítására válaszul.”

(Fotó: pixabay.com/mufidpwt)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5814974010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dammiel 2019.07.22. 08:19:34

Képzeljétek, a tesòm apósa libanoni muszlim Torontóban, erősen gyakorolja a vallàsàt, és ki nem àllhatja usa-t, de a 3 gyerekének magyar, szicílai és horvàt hàzastàrsa van, és nagyon szereti őket meg a gyerekeket, hogy én is hozzàtegyek valamit ehhez a nyúlfarknyi poszthoz.

Csodabogár 2019.07.22. 09:22:02

Nekem soha nem volt fontos a kollegáim vallása, igaz engem se kérdezett soha senki a vallásomról. Mennyiben fontos ez? Egyszer volt egy ortodox zsido kolleganő, az ő munkaszserződésében benne volt, hogy kevesebb órát dolgozik, mert pénteken neki kezdődött az ünnep és az ő ünnepeiken mehetett szabadságra. Amugy senkit se érdekelt senkinek a vallása.

seepheerd 2019.07.22. 09:23:51

Hát... 1992 óta dolgozgatok ilyen helyeken, mint Marokkó, Algéria, Tunézia, Egyiptom, Emirátusok, Pakisztán, Afganisztán, Törökország, hogy csak az fenti vallású országokat említsem.
Hogy mi a véleményem?
Ha a vallás nem hülyítené az embereket, sokkal jobb lenne a világ.

Hari Seldon 2 2019.07.22. 09:26:39

"Igaz, ők nem egy szélsőséges irányzathoz tartoznak, legalábbis az öltözködésükből ítélve – a nők arca nincs eltakarva, bár az utcán kötelező a nadrág és a fejkendő viselése. "

Itt a normál muzulmánt nem feltétlenül veszel észre utcán. Abból jössz rá, hogy az, a mondjuk a fejkedős anyja mellett megy, mert neki éppen nincs fejkendője sem. Saját becslés, hogy nagyjából a nők fele nem visel fejkendőt (saját becslés, az ilye esetek alapján).

"Mindhárom munkatárs házasság által érkezett a szigetre. Egy férfiről és két nőről van szó. Párjuk már Angliában született, de az a szokás náluk, hogy otthonról hoznak férjet és feleséget. "

Nálunk már régóta meg van ez nehezítve. Kevésbé jellemző mint az UK-ban.

Golf2 2019.07.22. 09:29:49

Inkább bangladesi mint 1 fidesznyik.Ezekben még van emberség.

Arthamyr 2019.07.22. 09:53:15

"ígérkezőnek tűnő" - ezt tényleg így mondják?

Szinte nulla angol tudással ígéretes munka, ahol nem sokat válogatnak, és két bangladesi, egy elefántcsontparti és egy indonéz kolléga vár. Kíváncsi vagyok, mi lehetett az?

Dikusz 2019.07.22. 10:12:31

@Arthamyr: - én úgy gondolom, hogy ez nem lényeges ennél a posztnál. Mitől lett volna jobb, ha leírja?

fhdgy 2019.07.22. 11:23:12

@Golf2: Hogy Te milyen vagy?!

Csak az a "baj", hogy igazad van!!!

2019.07.22. 11:29:08

@Golf2: Te el szoktad olvasni, amit leírsz?

takarék-láng 2019.07.22. 11:29:16

150 evnyi muszlim hodoltsag utan nem hiszem hogy barkinek barmi jogalapja lenne kioktatni a magyarokat.

takarék-láng 2019.07.22. 11:29:40

@Golf2: "Inkább bangladesi mint 1 fidesznyik.Ezekben még van emberség."

- de megsem koltozol oda kozejuk emberseget tanulni ugye? Ugye megis maradsz ebben a rohadt embertelen Magyarorszagon?

Arthamyr 2019.07.22. 11:52:18

@Dikusz: Lett volna benne hasznos információ. :) Sokan jó angollal, viszonylag használhatónak tartott diplomával sem tudnak jó munkát találni. Nekem sem sikerült (már amikor kijöttem, tudtam, hogy nem onnan fogok nyugdíjba menni, csak ugródeszka vagy vakvágány lesz), és sok ilyen embert láttam. Persze ez kicsit olyan, mint a lángos drágasága: szubjektív.

"Tamás Oxfordban él és munkájából adódóan napi szinten dolgozik együtt muszlim kollégákkal." - ezzel sem tudok mit kezdeni. Nem tudom, milyen munkából adódik, hogy napi szinten dolgozik szükségszerűen muszlim (vagy akármilyen vallású) kollégákkal. Arab étteremben, esetleg mecsetben dolgozik?
Én is szoktam zsidókkal meg pár arabbal is dolgozni, de ez nem a munkából adódik, hanem abból, hogy az ügyfél izraeli. :)

Mellesleg nem tudom, miért "határátkelő téma" a magyar kormánypropaganda ellensúlyozása.

Bredpitt Monika 2019.07.22. 12:10:12

Vallas...
a kedvenceim, az idos holgyek, akik valahogy bejutnak a hazba vasarnap es probalnak megteriteni, az elejen meg kedves voltam, de amikor mar nem tudom hanyadszor csengettek eleg mergesen zavartam el oket es nyomatekosan kertem, hogy hozzam ne csengessenek be...

Bredpitt Monika 2019.07.22. 12:12:54

Arra kivancsi lennek, hogy a halal volgyeben hogy birna ki valaki viz nelkul fel negytol fel kilencig.....

tsabus UAE 2019.07.22. 12:42:52

@Bredpitt Monika: Utazók, terhes nők és betegek felmentést kapnak. Gondolom, ha valaki a Death Valley-ben ténfereg, az utazónak számít...

arncht 2019.07.22. 13:03:31

Nalunk is van par munkatars a kozelkeletrol az irodaban :) hat nem a munka elharcosai, gyakran hianyzanak ilyen olyan indokkal, es mindig van vmi egeszsegugyi problemajuk. Nehez lesz rajuk a nyugati munkaszellemet epiteni.

Csodabogár 2019.07.22. 13:11:04

@Bredpitt Monika: Ezek lehetnek bármilyen koruak és jehovisták. Ők a szenvedélyes téritők. Nem kell ajtót nyitni és kész.

négyzet 2019.07.22. 13:20:22

Nulla angollal Oxfordban mit lehet dolgozni?

nyuszigonosz 2019.07.22. 13:20:40

@Bredpitt Monika: Na de most miért is menne egy muszlim csoport vagy egy valaki pont a Ramadán idején a Halál völgyébe turistáskodni?
Ez az ö vallásuk, ök tartják a Ramadánt - vagy nem, más vallások más dolgokat tartnak be - vagy nem.

Tériteni a jehovisták mászkálnak. Miért nyitsz ajtót? Miert állsz velük szóba?

Nekem abszolút mindegy, hogy akikkel rövid/hosszú távon együtt dolgozok milyen vallásúak vagy van-e egyáltalán valamilyen vallásuk.

Miért fontos ez a poszt írójának?

négyzet 2019.07.22. 13:21:33

@Arthamyr: és akkor átképezted magad?
Egyébként Magyarországra költöztél végül?

Golf2 2019.07.22. 13:25:23

@fhdgy: Itt már csak a kecskéknek jó.

Golf2 2019.07.22. 13:34:58

Off.Venezuela már a pokolban van: éheznek az emberek,4 millióan menekültek el...(1 patkány diktátor miatt).Ha nem lenne EU már al-csutka is megcsinálta volna szerintem.Simán kinézem belőle.

takarék-láng 2019.07.22. 14:02:02

@Bredpitt Monika: "a kedvenceim, az idos holgyek, akik valahogy bejutnak a hazba vasarnap es probalnak megteriteni,"

- jehova tanui?

takarék-láng 2019.07.22. 14:02:02

@Arthamyr: "
Mellesleg nem tudom, miért "határátkelő téma" a magyar kormánypropaganda ellensúlyozása."

- ezt a kerdest en is feltettem mar sokszor. De ez a blog is ellaposodna a demokratikusan tobbsegi akaratbol megvalasztott magyar kormany elleni uszitas nelkul.

Határátkelő 2019.07.22. 14:10:09

@Arthamyr: Az a határátkelő téma, hogy milyen más vallású, nemzetiségű emberekkel együtt dolgozni. De hát tudod te ezt pontosan, csak érdemes kicsit kötözködni - na nem baj.

Shaktee 2019.07.22. 14:22:02

Sokféle tapasztalásom van muszlim kollégákkal,szomszédokkal majd mind pozitiv.

Régi munkahelyemen a legjobb spannom egy marokkoi, nagyon vallásos, szuper intelligens srác volt. máig kontaktusban vagyunk, kulonosen ha nagy foci rangadok vannak.

Elemi érzelmek tortek fel 9/11 után, a szuletett kandaiak reszerol, ez bizalmatlansagban mutatkozott, az udvarias kanadai formaban, nem kuldozgettek a muszlimokat haza.

Shaktee 2019.07.22. 14:31:43

@takarék-láng: "Hol van már a tavalyi ho", ahogy Francois Villon Aradszky is megénekelte :-)

2019.07.22. 14:43:50

@Arthamyr: Alapvetően nem az Orbán-rezsim kritikájával van a baj, hiszen az természetes, sőt hosszan lehetne sorolni a jogos ellenvetéseket. A baj szerintem azzal van, mikor valaki légből kapott , értelmezhetetlen hülyeségeket mond. Az meg főleg nehezen tolerálható, mikor többmillió fidesz szavazót, szimpatizánst minősít embertelennek. Az éhezős kommenthez meg inkább nem fűznék hozzá semmit.

Bredpitt Monika 2019.07.22. 14:48:55

@Csodabogár: @nyuszigonosz: ahhoz, hogy tudjam kit kell elküldeni a fenébe ki kell hogy nyissam az ajtót.....

Shaktee 2019.07.22. 14:58:17

@Bredpitt Monika: nincs olyan kukucska az ajton, a Jehováék gunyáját konnyen fel lehet ismerni :-)

Arthamyr 2019.07.22. 15:04:00

@Határátkelő: Milyen? Ugyanolyan, mint nem más vallású, nemzetiségű emberekkel dolgozni. Ha nem, akkor már probléma van, a vallásnak semmi helye a munkahelyen (ok, az olyasmit leszámítva, hogy más napokon dolgoznak, máskor vannak az ünnepeik, mivel ezt az adott országok törvényei szabályozzák). Mellesleg ehhez nem kell külföldre menni, elég kevés országban van homogén vallás/nemzet, nyilván van, ahol egzotikusabb vallások/nemzetek is jelen vannak.

Elnézést, biztos csak én láttam bele dolgokat, bár szerintem nem volt nehéz ilyen mondatok után:
"Ezek persze egyetlen ember benyomásai, ezzel együtt is érdekesek lehetnek 2019 Magyarországán."
"A történet a magyar politikai propaganda és a határzár előtt kezdődött."
"Magyarországon ma érzékeny téma a bevándorlás kérdése, ezért gondoltam, beszámolok, milyenek is a muszlimok a mindennapokban. "
Én is beszámolhatnék, hogy a muszlim kollégáim pont ugyanolyanok, mint a nem-muszlim kollégáim. Rendes, normális, produktív, önellátó, beilleszkedett emberek. A zöldhatárokon Európa közepéig beszökő migránsok többsége meg nem olyan.

Ha már itt vagy, tekintsd már át légy szíves O1.G (blog.hu/user/1411924) munkásságát. Hogy sikerült beengedni (személyeskedés+trollkodás, más semmi, egy nyilvánvaló kamuregről, ami ezért lett létrehozva)? Vagy ez business as usual, és akkor ennek megfelelően kell rá reagálni? Biztos, hogy ez nem rontaná a blog minőségét?

Bredpitt Monika 2019.07.22. 15:06:49

A vallásról még annyit, hogy most volt itt nemrég lányom egy kis barátnője. Pár éve csatlakoztak az adventisták közösségéhez a szülei. Azt tudtam, hogy nem esznek sertéshúst és mint most kiderült, nem vihetem strandra szombaton a gyereket.

Óvatosan faggatóztam, tiszteletben tartom a szülők kívánságát. Nem mentünk strandra és kérdeztük a kislányt, hogy mit lehet szombaton csinálni. Pl nem lehet plázákban mászkálni, egy étterembe beülhetnek azért...... Én ennyiben hagytam a dolgot. Jól elvoltak a gyerekek.

Azért később lányom megjegyezte, hogy úgy tűnt a kislány nem valami boldog ezektől a kötelezően nem csinálhatok ezt, nem csinálhatok azt dologtól.
Én ezen nem estem át gyerekkoromban, hiszen nem jártunk templomba. Biztos sok ember van, aki a gyerekkorban utálta a kötelező miséket és felnőttkorára az egészet elfelejtette úgy, ahogy van. Talán még Istenben sem hisznek.

Arthamyr 2019.07.22. 15:07:07

@négyzet: Kicsit, és átmentem másik helyre.

Költözés úgy tűnik jövőre lesz, sajnos nem sietik el az állampolgárság ügyintézését, mi sem sietünk sehova, meg télen nem akarunk költözni, akkor már inkább áttelelünk itt.

Bredpitt Monika 2019.07.22. 15:09:18

Ha már vallás. Eszembe jutnak azok a zsidó családok, akiknek már baromira nincs kedvük két hűtőszekrényt tartani, csak hogy külön legyen a hús a tejterméktől, vagy külön tárolni az edényeket.

Arthamyr 2019.07.22. 15:09:40

@takarék-láng: Na azért az ilyen hülyeségeket hagyjuk: "a demokratikusan tobbsegi akaratbol megvalasztott magyar kormany".

Shaktee 2019.07.22. 15:10:51

@Bredpitt Monika: "gyerekkorban utálta a kötelező miséket és felnőttkorára az egészet elfelejtette úgy, ahogy van. Talán még Istenben sem hisznek."

Hajjaj. Nagyanyám hurcolt reggeli misékre, bazi hossssszuak voltak..

Na de nem ezert vagyok ateista, sot :-)

Taxomükke (UK) 2019.07.22. 15:16:18

@takarék-láng: Nem a magyarokkal van a gond, hanem a lopast, sikkasztast, hazudozast, hazaarulast es onteltseget becsulo es tamogato fideszesekkel.

Golf2 2019.07.22. 15:17:15

@Bredpitt Monika: A magyar demokrácia végérvényesen belesüllyed az urambátyám világ, a nepotizmus, a korrupció és a konformizmus (gondolattalanság) mocsarába...Lánczi András 1999! (orbánkormány)

Bredpitt Monika 2019.07.22. 15:25:55

@Golf2: sajnos az van, hogy én már a közvetlen környezetemben is azt kaptam egy pár hete valakitől, hogy odavetette egy beszélgetés alkalmával, hogy bezzeg én vagyok a nagy becsületes.....nem is értettem egyébként, hogy jött elő ez akkor velem kapcsolatban, nyilván nem hiszik el, hogy igen, nekem fontos a becsület...

pl ezért nem kezdtem el angolt tanítani, vagy csalhattam volna, vagy főhetett volna a fejem a saját vállalkozásom miatt, na mindegy.....mindig sikerül minden körből kiírni magam, ezúttal úgy tűnik, az a baj velem, hogy becsületes szeretnék maradni.....

2019.07.22. 15:26:48

@Arthamyr: Szerinted a jelenlegi kormány nem demokratikusan lett megválasztva?

2019.07.22. 15:26:48

@Taxomükke (UK): Megtennéd hogy ezt kifejted bővebben? Már sokan, sokszor föltették a kérdést, mit lop a Fidesz? Mert, hogy korrupt, az igaz, de mit lop?

Bredpitt Monika 2019.07.22. 15:28:35

@Shaktee: van kukucska, de az ajtómig nem jutnak el, mert kintről a lépcsőházból csöngetnek, na, azt nem szeretném megérni, hogy valaki közvetlenül az ajtómon csengetve zaklat (kivétel a három szomszédom persze).....

Bredpitt Monika 2019.07.22. 15:30:34

@Golf2: "Minden ember szereti az igazságot, de a becstelen csak magának, a becsületes ellenben minden felebarátinak."

Széchenyi István

2019.07.22. 15:30:57

@Bredpitt Monika: Szerintem inkább az egysíkú, tényeket nélkülöző, elfogult gondolkodással van a baj.

Bredpitt Monika 2019.07.22. 15:33:47

"A valódi fegyház a becstelen élet és a meg nem tagadott meggyőződés az igazi szabadság.

Szabó Magda"

Shaktee 2019.07.22. 15:38:24

@feketeeper: Fityesz felé lejt a demokrácija :-)

Csodabogár 2019.07.22. 16:13:05

@Bredpitt Monika: Ezt csak az igazán ortodoxok csinálják. Eddigi életemben egyszer futottam össze ilyennel. Kolleganő volt. Az u.n. neolog zsidók ilyesmivel már rég nem foglalkoznak.
Persze repülőn láttam néhányat, akik kóser kaját kértek és feltették a kalapjukat az evéshez.

Zsiga Károly 2019.07.22. 17:00:41

A muszlim vallás veszélyes,mert benne szunnyad a szent háború veszélye és a vallás alapja a keresztényellenesség.

2019.07.22. 17:01:11

@Shaktee: A demokrácia sehová nem lejt. Miután olyan, hogy tiszta demokrácia nincs, csak hibrid rendszerek, mint például a liberális demokrácia, vagy a populista demokrácia, így az a meghatározó, hogy az adott rendszeren belül egyensúlyban van-e a demokrácia, a rendszert meghatározó más ideológiákkal, nézetekkel.
A jelenleg gyakorlatilag egyeduralkodó liberális demokráciákban ez az egyensúly fölborult. Túl sok a liberalizmus, és túl kevés a demokrácia. A populista demokráciák ezt az egyoldalúságot próbálják orvosolni. Több demokráciát, kevesebb liberalizmust. Persze itt is fölborulhat az egyensúly. Ahogy a liberális demokráciákban a kisebbségi vélt, vagy valós érdekek elnyomják a többségi akaratot, korlátozva a többség jogait, így a populista demokráciákban is megtörténhet, hogy a többség a józan határokon túl próbálja csorbítani a kisebbségek tolerálható, elfogadható igényeit.
Az egyensúlyra kell figyelni. Mert ha az fölborul, akkor automatikusan előjönnek a diktatórikus elemek, a kirekesztés, a megbélyegzés, a más vélemények, nézetek elfojtása, az emberjogi imperializmus. Erre jó példa a ma egyeduralkodó liberális demokrácia.

skye8 2019.07.22. 17:14:07

@Bredpitt Monika: A kislany valoszinuleg nagy lazado lesz, titokban fog elmaszkalni ide-oda. a sok tiltasnak altalaban ez az eredmenye.

Shaktee 2019.07.22. 17:19:50

@feketeeper: Persze hogy nem lejt, kobe veste a basi a Tákolmányban.

Ne bosszancs engem ezekkel a bornirt marhaságokkal, please.

Arthamyr 2019.07.22. 17:20:11

@feketeeper: Demokratikusan választották meg őket? Biztos. A többség? Nem. Akkora többség, hogy kontroll nélkül átléphessenek minden korláton? Kurvára nem.
Nem kéne a demokráciával takarózni, mert ez egy bemocskolt demokrácia. Egy saját maguk által kialakított (és folyamatosan optimalizált), nekik lejtő pályán játszanak. Amióta megragadták, folyamatosan centralizálják a hatalmat, évtizedes távlatokra rendezkednek be, ha valami csoda folytán elbukják a választást, akkor sem lesz esély eltakarítani őket, olyan hátországot építettek ki, mindenhol a csatlósaik ülnek. Kompromisszumot nem ismerve, más véleményét szinte minden esetben leszarva garázdálkodnak, sajátítják ki az erőforrásokat. Teljesen erodálták a normákat, ma már fel sem kapja a fejét senki, ha heti szinten derül ki valami mutyi/baromság.
Emiatt aztán teljesen mindegy, hogy demokratikusan választották meg őket vagy sem. Jogállam, hatalommegosztás, a különböző hatalmi ágak elválasztása kellene, és pont ezt sikerült évek szorgos munkájával igen alaposan aláásniuk, és továbbra is dolgoznak rajta.

Shaktee 2019.07.22. 17:38:01

@Shaktee: Minden joslata valora vált Hellernek - sajnos.

Iskolarendszer
Egeszsegugy
CEU
MTA

Lopás, rablás átol cettig.

puhacica 2019.07.22. 17:50:20

@Bredpitt Monika: ne torodj vele! addig biztos, hogy jol csinalod, amig a becsuletesseggel es az oszinteseggel logsz ki ;)

Shaktee 2019.07.22. 17:53:06

@feketeeper: birkánk vajh mit szol Zelenszkij tegnapi gyozelméhez?
:-)

Golf2 2019.07.22. 17:56:38

@Bredpitt Monika: becsületes szeretnék maradni.....Akkor rossz országban vagy.

Bredpitt Monika 2019.07.22. 17:57:25

@puhacica: működik a telepátia.....pont most gondoltam rád a Merkeles rettenet kapcsán, most ránéztem megint és találtam egy mandineres cikket, azért nem mindenki gondol rólunk csúnyákat:

"A The Australian terjedelmes elemzést közölt néhány napja hazánk belpolitikai és gazdasági viszonyairól. A cikket jegyző Greg Sheridan a Mathias Corvinus Collegium meghívására járt Budapesten (lapunk interjúja itt olvasható vele), és írásában arról értekezik, hogy magasan kvalifikált, világlátott konzervatív fiatalokkal találkozott hazánkban. A szerző személyesen meggyőződött arról, hogy a
baloldali hisztériakeltés, miszerint Orbán fasisztoid rendszert építene, teljesen alaptalan."

A fentiekhez meg annyit, hogy egy dologban szerencsém van, baromira nem érdekel ki mit gondol rólam......(kösz a biztatást)...

Bredpitt Monika 2019.07.22. 18:11:29

Itt a blog amit pár napja ígértem, érdemes beleolvasni a kommentekbe:

www.cheapestdestinationsblog.com/2018/12/10/cheapest-places-to-live-2019/

Shaktee 2019.07.22. 18:17:48

@Bredpitt Monika:

Honduras, Roatan bármikor, sajnos sok szmetyit hoz ki most az oceán :(

Bredpitt Monika 2019.07.22. 18:18:06

@Golf2: itt is lehetsz becsületes, ha nincsenek nagy igényeid......meg ha van egy lakásod és nincs hiteled.....meg ha nem hallgatsz azokra, akik azt mondják, hogy ne mondd le a családi pótlékot akkor sem, ha már nem lesz itt a lányod....stb stb

Bredpitt Monika 2019.07.22. 18:19:53

@Shaktee: nem tudom mire gondolsz a szmetyivel....

Shaktee 2019.07.22. 18:25:26

@Bredpitt Monika:

www.tripadvisor.ca/ShowTopic-g292019-i4482-k11357169-Riviera_Maya_Seaweed-Roatan_Bay_Islands.html

Ugye mindig is jott ki a sea weed, de most annyi, s ugy rohad hogy az emberek alig birjak a playákat takaritani..uszni se nagyon tudsz tole..

somlobodog 2019.07.22. 18:35:43

@feketeeper: figyelj, Máskor jelöld meg a forrást is mert ezt tuti nem te irtad. Mondhatnam hogy ne lopj...
Túl sok az összetett mondat benne, ami rád nem jellemző, az itteni hozzaszolasaid alapján nem vagy túl iskolázott. Emlékszel Schmitt palira? Na akkor tudod miről van szo. És ő ráadásul egy tanult ember is...

takarék-láng 2019.07.22. 18:35:44

@Arthamyr: "azért az ilyen hülyeségeket hagyjuk: "a demokratikusan tobbsegi akaratbol megvalasztott magyar kormany".

- hogy ez nem hulyeseg, azt nemzetkozi megfigyelok sem tudtak cafolni. Ha valami neked nem tetszik, az automatikusan nem valik hulyesegge, tudtad?

takarék-láng 2019.07.22. 18:35:44

@Taxomükke (UK): "Nem a magyarokkal van a gond, hanem a lopast, sikkasztast, hazudozast, hazaarulast es onteltseget becsulo es tamogato fideszesekkel."

- szerencsere a gyurcsany csalad es sleppje altal a privatizacio es azutan osszelopott vagyon csak kitalacio, eppen ugy mint a szemkilovetes.

2019.07.22. 18:35:44

@Arthamyr: A választási körzetek átszabása nem Fidesz találmány, az USA-ban már régóta alkalmazzák. A választási rendszer mindenütt a győztesnek kedvez. Ha Magyarországon brit választási rendszer lenne, hogy nézne ki a Parlament? Ahogy egy itt nem kedvelt nick mondta: aki egy demokráciában kormányozni akar, annak választást kell nyerni, nem matekversenyt.
Abban egyet értünk, hogy ezzel az ellenzékkel esély sincs arra arra, hogy a Fideszt le lehessen váltani. De ami a lényeg, Magyarországon demokrácia van. Igaz, nem liberális.

2019.07.22. 18:35:44

@Shaktee: Nem olvasom a Magyar Időket.

2019.07.22. 18:35:44

@Shanarey: Le kell váltani a Fideszt. A kérdés, hogy kire. Van ajánlatod?

Shanarey 2019.07.22. 18:47:04

@feketeeper:

Nincs, de ez nem ok arra hogy a FideSS szét csessze az oktatást, és hogy csak a párt seggnyalói lehetnek iskola igazgatók. Anno a szociknak is volt kétharmada, és volt egy magyar Bálintjuk, mégsem akarták az iskolákat a maguk képére formálni.

Shaktee 2019.07.22. 18:51:42

@feketeeper: Ha legkozelebb idézel tebb idezojelbe.

Nem gondoltam hogy olvasod is, csak kopipésztelsz onnan.

Shanarey 2019.07.22. 18:55:55

@takarék-láng:

Ha ez így igaz ahogy írod, akkor miért Orbán strómanja a leggazdagabb magyar? A szemkilövetést, nem unod még? Ha valaki rossz időben rossz helyen volt, az csak a Gyurcsány kormány felelőssége? Nem beszélve arról az apróságról, hogy anno akiket ott a rendőrök összeszedtek, mind "békés járókelők" voltak, s még véletlenül sem tüntetők, vagyis még annyi bátorság sem szorult beléjük, hogy bevallják, tüntettek. Mesélj valamit arról az apróságról, hogy miért nem Gyurcsány az akinek a kertje végében egy stadion áll, és egy kisvasút, mert ugye ezek nélkül nem élet az élet.

Csodabogár 2019.07.22. 19:04:49

@Zsiga Károly: Ezen az alapon a muszlimokra a keresztény vallás veszélyes, mert azok meg ellenük harcoltak. Szóval jobb szerintem nem feszegetni a dolgot.
Az én véleményem szerint alapból minden vallás rendere és békére tanitja a híveit, csak aztán minden vallás követői közt vannak szélsőséges elemek, akik kihasználják az emberi butaságot.

Shaktee 2019.07.22. 19:16:27

@Csodabogár:

A Koránra tobb disznosagot "lehet" raverni mint a Bibliára.

S nagyoncsak értelmezési, dolog ez...

Golf2 2019.07.22. 19:37:09

@Bredpitt Monika: itt is lehetsz becsületes, ha nincsenek nagy igényeid...és tudod tartani a szádat,főleg a közszférában,simán kirúgnak ha fönök elött szidod a fityeszt.

Golf2 2019.07.22. 19:43:16

@Shanarey: akinek a kertje végében egy stadion áll, és egy kisvasút...A kertje 3/4-ét Magyarországnak hívják,és kevesli.

Golf2 2019.07.22. 19:52:15

Off.Az a fő bajom az orbán rendszerrel, hogy a lelkükben csendőrök. Vagy mondjuk a kommunista Néphadsereg kiképző őrmesterei. De legalábbis baromira imponál nekik a jogfosztott szerencsétlenekkel csendőrpertuban, lóhátról beszélgető, helyi szinten mindenható csendőrök szerepmodellje....Szily László

Shaktee 2019.07.22. 20:14:43

Mondom a pakisztáni muszlim kollégámnak az indiai hold missziot, elpirosodott a feje..de nem kommentálta..

www.cnn.com/2019/07/22/asia/india-space-ambitions-moon-launch-intl-hnk/index.html

2019.07.22. 20:27:27

@somlobodog: Hány ezer kilométer távolságból érzed följogosítva magad, hogy engem minősíts? Miért hiszed azt, hogy józanul, objektíven, reálisan gondolkodni csak egyetemi diplomával lehet? Miért gondolod azt, hogy tudást, ismeretet csak iskolapadban lehet szerezni?
Nem vagyok tanult ember, ez mit jelent? Te az vagy?
Másoltam a kommentem? Akkor nem lesz nehéz dolgod megtalálni honnan. Dolgozz egy kicsit tanult ember!

2019.07.22. 20:27:33

@Shaktee: Ha idézek, idézőjelbe fogom tenni. Az érthető, hogy számodra földolgozhatatlan, ha valakinek vannak saját gondolatai, és nem csak linkek beszúrásából állnak a kommentjei.

Bredpitt Monika 2019.07.22. 20:55:39

@Golf2: engem még nem rúgtak ki, de mondjuk nem is vagyok iskolaigazgató

Shaktee 2019.07.22. 21:16:12

@feketeeper: Rendben vagyunk akkor :-)

Arthamyr 2019.07.22. 21:23:42

@feketeeper: Az, hogy máshol is elterjedt egy rossz gyakorlat, még nem teszi jóvá. Az sem, ha mindenhol elterjedt. Érdekes, nem másolnak mindent vakon, de az aljasságot pont sikerült 100%-osan.

Én nem hiányoltam a demokráciát. Ha nem lenne sem hiányolnám, én annyira nem szeretem, csak általában együtt jár valamiért olyan dolgokkal (lásd példának, amikett a végén írtam), amiket meg szeretek, így elfogadom, hogy együtt jár velük. Na Magyarországon ezek kezdték kigyomlálni a demokráciából, szép lassan 100%-osan, lassan csak annyi maradt meg, hogy mindenki szavazhat (egy, a kormánynak minden szempontból igen kedvező rendszerben).
Azt a demokráciát meg, ami most Magyarországon az van, le kell húzni a vécén. Sajnos nehéz lesz, mert Orbánékból annyi szar esett ki, hogy eldugult a budi. A matekverseny egyébként jobb kiválasztási módszer lenne, mint ami most van, garantáltan becsületesebb csapat kerülne ki belőle, és talán kevésbé nyúlnának hozzá mindenhez is, ezzel lecsökkentve az esélyét, hogy szétbarmolják.

Arthamyr 2019.07.22. 21:30:49

@takarék-láng: Miért akarnák nemzetközi megfigyelők cáfolni a te hülyeségeidet? :S

Shaktee 2019.07.22. 21:36:49

@Arthamyr: Jo a budis kitéleled.

A nagy kérdés az hogy ki s mikor fogja lehuzni a fidesz retyit, az irdatlanul meghekkelt választási séma ellenére.

Bredpitt Monika 2019.07.22. 21:40:18

Talaltam egy hozzaszolast egy hvg cikk alatt, ezert erdemes volt elolvasni az egesz cikket...

Azt mondja a hozzaszolo , hogy vonaton utazott , ahol ket lany beszelgetett, az egyik meselte, hogy megkerestek, lepjen be a Fidelitas ba..

A csaj visszakerdezett, hogy az olyan, mint a Fidesz, mert az olyan ciki....aztan jot nevetgeltek....
a hozzaszolo pedig hozzatette, van meg remeny. ..

Shaktee 2019.07.22. 21:41:50

@Bredpitt Monika: Inkább a Born to Runt olvasnád! :P

Bredpitt Monika 2019.07.22. 21:42:28

Amugy jo, hogy a muszlimos poszt utan megint a Fidesz a tema...
nehogy remalmaim legyenek ma....

Shaktee 2019.07.22. 21:45:05

@Bredpitt Monika: :-)

Elmondjam akkor a kelet-india kámzsás viccet, aholis az ipse bemegy a kuplerájba...?

:-)

Bredpitt Monika 2019.07.22. 21:45:07

@Shaktee: mar a babas konyvet olvasom, mindket a n ekezettel...
Hat, a Bruce konyve a vegere bedurvult, nagyon lehangolo a depis resz, jol megirta nagyon, het evebe telt....jo konyv volt nagyon

Bredpitt Monika 2019.07.22. 21:47:15

@skye8: alapbol egy lazado termeszet

Arthamyr 2019.07.22. 21:47:51

@Shaktee: Ezen kár görcsölni. Amíg Orbán él, viszonylag egészséges és van kedve maradni fog. El kell fogadni, vagy el kell menni. Előbb-utóbb elfogynak az ellopható/szétrombolható értékek (bár eddig elég kreatívan mindig találtak valamit), akkor beáll a fenntartható szint, bár ebben sok köszönet nem lesz...

Shaktee 2019.07.22. 21:58:25

@Bredpitt Monika: majd megírom mert nagyon nem blogképes :)

joccak

Shaktee 2019.07.22. 21:59:34

@Arthamyr: Nem hiszem hogy az Orbán kedvén fog múlni a változás.

Shaktee 2019.07.22. 22:01:21

@Shaktee:

Megijedt a Néppárt, nem merik szavazásra bocsátani a fideszes jelöltjüket!

Két hete ötből három fideszest nem választottak meg az Európai Parlament szakbizottságainak vezetésébe – köztük Hidvéghi Balázst, akit az Állampolgári Jogi, Bel- és Igazságügyi Bizottság (LIBE) alelnökének jelölt az Európai Néppárt. A személyéről szóló szavazást akkor végül erre a hétre halasztották.

Azóta sikerült teljesen megakadályozni Beata Szydlo volt lengyel miniszterelnök kinevezését a Foglalkoztatásügyi Bizottság elnöki pozíciójára. Az ő pártját, a PiS-t csak úgy emlegetik: a lengyel Fidesz. Nem meglepő, hogy nem voltak hajlandóak megszavazni – Európának elege van a jogállamot lebontó, uniós támogatást sajátként kezelő illiberális kormányokból és képviselőikből.

A tervek szerint tehát a héten jött a következő forduló, Hidvéghi kinevezését azonban – megijedve az EP-képviselők ellenállásától – újra elhalasztották, ezúttal egészen szeptemberig.

Már a Néppárt is érzi, hogy a legfontosabb bizottságokba, például a magyar kormány jogállamiságot lebontó törekvéseit is figyelemmel kísérő LIBE-be nem fognak fontos pozícióra megválasztani egyetlen fideszest sem. Tudták, hogy ha most szavaznának, a Fidesz miatt elbukhatnak egy bizottsági alelnöki pozíciót. Ez pedig azt is jelentheti, hogy a Néppárt várhatóan le fogja cserélni Hidvéghit egy olyan képviselőjére, aki nem egy Európa-ellenes párthoz tartozik.

A magyarok érdeke az, hogy egy erős Európában, egy biztonságos jogállamban élhessenek. Egy olyan bizottság élére, ami pont ennek biztosítására hivatott, nem engedhetünk olyanokat, akik eddig is mindent megtettek annak érdekében, hogy rombolják Magyarországon a jogállamot és a demokráciát.

Donáth Anna / EU

kék madár 2019.07.22. 22:24:55

@feketeeper: attol/annak ellenere, hogy idezted valakitol, meg hulyeseg maradt.

gabors 2019.07.22. 22:36:02

"Próbáltam a tényeknél maradni; " .... "Hitükről nem szívesen beszélnek nekem. .... kíváncsi voltam nagyon mi volt ott, de nem mondott semmit. "

akkor kb sikerult is tenykent KB semmit leirni a posztban aminek a cimhez is koze lett volna ... az azert jo hogy a semmin kivul mas altalanossagokat sem irt a posztolo ...

HA ez mire jo ??

Ha kereszteny a munkatarsad ? ... akkor kb ennyit lehet elmondani persze az egy mondat a ramadanrol kimaradt volna es egy hetet nem mekkaban hanem romaban imadkozta volna le a kollega ....

takarék-láng 2019.07.22. 22:43:01

@Shanarey: meselj sukororol, a motim-rol, vagy akar arrol, hogy jatszotta at a szemkiloveto a vizmuveket francia kezre!!! Erted a vizmuveket!!!

A tobbi aljassagat nem is sorolom

takarék-láng 2019.07.22. 22:43:07

@Shaktee: "nagy kérdés az hogy ki s mikor fogja lehuzni a fidesz retyit, az irdatlanul meghekkelt választási séma ellenére."

- remeljulk nem ered meg.

gabors 2019.07.22. 23:12:37

@Arthamyr: "@takarék-láng: Na azért az ilyen hülyeségeket hagyjuk: "a demokratikusan tobbsegi akaratbol megvalasztott magyar kormany"."

koszi hogy nem nekem kell megint a langot oszlatni mert most sem NEM volt tobbseg, csak a legtobb szavazatot kapta a fidesz. A hazugsag sajnos be-eg sokak agyabe es terjesztik minha pestis lenne, es elobb utobb sokan tenynek is kepzelik

gabors 2019.07.22. 23:19:47

@Zsiga Károly: "A muszlim vallás veszélyes,mert benne szunnyad a szent háború veszélye és a vallás alapja a keresztényellenesség."

ha csak ennyi lenne a veszelye .... meg el is menne amugy nem kereszteny ellenes hanem mindenki aki hitetlen (nem muszlim) csak szolok. Bar ha te csak azt ismered mint nem mohamedan vallast akkor rendben. A sok sok millio hindu, buddhista zaraosztrian, napjainkban jazidi es a meg szamolhatatlan kisebb vallasuak (volt) tudnanak meselni ha nem irtottak volna ki oket a mohamedanok ... a keresztenyek egyelore meg nem is panaszkodhatnak tul sokat de el jonek meg andaluziaba megint

gabors 2019.07.22. 23:31:25

@Csodabogár: "@Zsiga Károly: Ezen az alapon a muszlimokra a keresztény vallás veszélyes, mert azok meg ellenük harcoltak. Szóval jobb szerintem nem feszegetni a dolgot."

nincs kedvem vedeni a "keresztenyeket" de ha tortenelmi idokrol beszelsz akkor ott MINDIG a mohamedanok voltak a tamadok betolakodok es nem csak Europaban... (hogy kozertheto legyek) Eger varanal nem azert odokoltek le kb 20 ezer mohamedant Dobo "keresztyeny" vitezei mert veszelyesek voltak a mohamedan hitre hanem mert megprobaltak megvedeni az orszagukat. Nandorfehervarnal sem a torokok vedekeztek es valtak ragadozo kereszteny szabadcsapatok martalekava..... de lasd meg Lepanto, Vienna vagy korabbrol akar rigomezo ...

Hari Seldon 2 2019.07.22. 23:47:30

@nyuszigonosz:
Utolsó kerdésed a legjogosabb. - Illetve normàlis esetben annak kéne lenni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.07.23. 00:22:41

@Bredpitt Monika: A vallashoz...a szabalyok-ritualek gyakorlatilag a "cultural Christianity" (ill. mas "cultural" vallas) jellemzoi. Tehat pusztan a szabalyokat kovetik, mert az sokkal egyszerubb, es kivulrol "latszik" az "eredmenye". Egy valoban megtert embernek az egesz eletvitelete (motivacioi) valtoznak meg.

Sok kivulallo szamara ugy tunik, hogy a (kereszteny es egyeb) vallasok lenyege pusztan ezeknek a "do's es "dont's-nak a kovetesebol all.

Nagy valtozas figyelheto meg a millenials ilyen teren valo vilaglatasaban is. Felnott egy nemzedek, akik a hitet is egeszen maskent elik meg. Erdemes belenezni ezekbe a tanitasokba - a lanyom (25 eves) reven ismertem meg ezeket a pasztorokat (online, ill. LA-ben voltak konferenciakon), es nekem is nagyon szimpatikusak (bar a mi gyulekezetunk vezetoje is viszonylag fiatal es egy modernebb szemleletet kepvisel)

Ajanlom angolul tudoknak: az elso a mai tarsadalom azon jelensegerol, hogy mindenki "offended" (megbantodik/megsertodik valamin)
a masodik arrol, hogy a (csaladi) problemainkat hogyan "hozzuk magunkkal" es adjuk tovabb...Mennyivel masok, es ujszeruek ezek a tanitasok, mint amihez egy (foleg Mo-n) elo, tradicionalis vallasi kornyezetben felnott ember van szokva!

www.youtube.com/watch?v=lRVOJAmLDO4

www.youtube.com/watch?v=N10me3vlxQc

Shaktee 2019.07.23. 03:43:32

@gabors: khm. A spanyol történelmet se hagyd ki curry lecsó :)

gabors 2019.07.23. 04:32:33

@Shaktee: "@gabors: khm. A spanyol történelmet se hagyd k"

nem figyeltel idezek most magamtol eppen:

" de lasd meg Lepanto,"

"de eljonnek meg andaluziaba megint"

igaz hogy ket kulonbozo kommentben voltak de ott van spanyolhon abban is amire eppen valaszoltal

leulhetsz !!!

takarék-láng 2019.07.23. 07:34:08

@gabors: 563 eve, hogy Hunyadi es dicso katonai visszavertek a tolakodo muszlimolat, megvedtek nepunket es szavatoltak Europanak a nyugalmat jo 50 evre.
A nyugat akkor is olyan halas volt mint most.
Dicsoseg a nandorfehervari hosoknek!!!

Fergio 2019.07.23. 07:34:33

@gabors:
Szeretném ha értekeznél a keresztes háborúkról, kik indították és miért?
Ezután ugyanígy kérlek mesélj 1948-ról, amikor Izrael megalakult a régi palesztína területén. (És az azt kiváltó, a mai napig tartó háborúskodásról)
És végül légyszi mesélj az "Arab-tavasz" elnevezésű amerikai találmányról.
Nem védem a muszlimokat, sem a vallásukat. Csak elég belenézni a TV2 vagy az RTL Klub esti hiradójába (5 percet sem birok ki), hogy hány tisztahitű keresztény magyar ember gyilkolássza az anyját, apját, nagyapját pár ezer forintért? Hány keresztényt kapnak el hetente a rendőrök cserbenhagyásos gázolás miatt? És hány balhé történik Budapesten tragikus véggel? A pedofil papokról már ne is beszéljünk... és a rendszerváltás óta hatalmon lévő magyar kormányok lopás-korrupció-hazigság cunamijáról. A magyar börtönök keresztény emberekkel van tele. Igaz, hogy roma származásúak, de a legtöbb kersztény.
Ez a nagy keresztény duma, meg a szentfazék hozzáállás sajnos egy nagy hazugság.

somlobodog 2019.07.23. 07:35:00

@feketeeper: loptal. Pont. Ennyi. Nyilvánvaló volt mert a stílus annyira más. Innentől már csak terelsz. Hiteltelen vagy. A saját tudasoddal tűnj ki, ne a netrol szedj le véleményt forrasmegjeloles nélkül. Nem ertekitelet volt hogy tanulatlan vagy, hanem tény, ami azt támasztotta alá hogy a lopott kommentet te nem irhattad.

Szabinho 2019.07.23. 07:35:57

ez valami nagyon ciki munka lehet, hogy még név nélkül sem meri leírni. fogadok, hogy még a szüleinek sem mondja el mit is dolgozik valójában. amikor tett utalást arra hogy könnyebb munkákat végeznek ott mondjuk kellett volna kiegészíteni, hogy mert te mit

acycloren 2019.07.23. 07:36:06

"Párjuk már Angliában született, de az a szokás náluk, hogy otthonról hoznak férjet és feleséget." - Igen, ez sajnos jellemző a pakisztáni, indiai és bangladesi bevandorlókra is Angliában, függetlenül attól, hogy mohamedanok-e. Miért sajnálatos ez? Mert a családjuk néz ki nekik közeli rokonságból feleséget, férjet, aztán a gyerekeik genetikailag terhelten születnek. Ezt leírni nem rasszizmus, ezek a tények. Többnyire a közeli rokonságból házasodnak, akkor is ha Angliába importálnak párt maguknak. Rengeteg beltenyésztett gyerek születik emiatt az angliai közösségeikben.

"egy igazhitű muszlim nem ilyen.

Igaz, ők nem egy szélsőséges irányzathoz tartoznak, legalábbis az öltözködésükből ítélve" - Én is éltem, dolgoztam mohamedanok közt, szerintük egy iszlám van, nincs szélsőséges és mérsékelt iszlám meg iranyzatok. Mindenki ugyanaban a Koránban hisz, ez az alap.

Az igazhitű muszlim nem ilyen... Ez a No True Scotsman logikai hiba (fallacy). Ha valaki olyat tesz, amit kellemetlen vállalnia a közösségnek, akkor ráfogják, hogy nem is igazi mohamedán. Pedig de. Olvasni kellene a Koránt, pont ilyen az igazi mohamedán.

acycloren 2019.07.23. 07:36:22

@Golf2: Szerintem nézz utána, hogy a 70-es években mit műveltek a bangladesi mohamedánok a bangladesi hindukkal. Pár milliót kiirtottak egy nagy genocídiumban. Megállították a muszlim fegyveresek a férfiakat az utcán, megnézték a péniszüket, akinek nem volt a mohamedán szokás szerint körülmetélve, azt falhoz állították és lelőtték, lekaszabolták. Banglades mindig is nagy kibocsátója volt az iszlamistáknak, a szegénység, eszméletlen túlnépesedés és az iszlám kitermelte a radikálisokat arrafelé.

acycloren 2019.07.23. 07:37:51

@Csodabogár: Az iszlám alapvetően abban különbözik a többi vallástól, hogy egy kora középkori arábiai hadúr (Mohamed) alkotta és az ő értékrendjét közvetíti, az ő életútját tekinti példának minden muszlim. Az iszlám nem békés.
Míg a kereszténységnek nem evilági céljai vannak (a mennyben meg a feltámadás után kapja meg jutalmat a keresztény), az iszlám szerint a Földön kell megvalósítani Allah parancsait és létrehozni az iszlám uralmát.

A kereszténységnek nincs állam- és politikaelmélete, az iszlámnak van: a kalifátus létrehozása a cél.
A kereszténység nem tartalmaz jogot. Az állami jogot feltétel nélkül elismeri. Ezért egy keresztény egy nyugati szélsőliberális feminista "demokraciában" és a kínai kommunista diktatúrában is lehet keresztény, nem kell az állam ellen lázadnia. Add meg Istennek, ami Istené, a császárnak, ami a császáré. A kereszténység nem akarja megdönteni a világi hatalmat.

Az iszlám alapvetően korruptnak, istentelennek tartja az államot, a vilagi jogot. A végső cél Allah törvénye szerint élni. Az iszlám szent iratai egyben jogforrások is. Az iszlam jog, a saría forrásai.
Egy mohamedánnak kötelessége afelé törekedni, hogy mindenhol az iszlamot kövessék és a saría szerint éljenek az emberek. Amíg ez a cél teljesül, ki kell aknázni a hitetlenek erőforrásait. Iszlam vezetők, jogtudósok a hitetlenek különadójának tartják az állami segélyeket, amiket a mohamedán családok felvesznek. Buzdítják ezzel a segélyen élést, hisz így a hitetlenek eltartják a "hódítókat".

Ateistaként én se a kereszténységet, se az iszlamot nem bírom, de a kettő közül látom melyik a veszélyesebb.

2019.07.23. 07:38:09

@gabors: És kinek kellene megnyerni a választást, ha nem annak, aki a legtöbb szavazatot kapta?

2019.07.23. 07:38:12

@kék madár: Kifejtenéd bővebben miért hülyeség?

2019.07.23. 07:38:19

@Arthamyr: Ezek szerint 2010 előtt demokrácia volt Magyarországon, és a választók akkor járnának el helyesen, ha azt hoznák vissza?

Taxomükke (UK) 2019.07.23. 08:52:14

@takarék-láng: Jaa, ha Gyurcsany lopott, akkor ezeknek a mocskoknak is szabad... aha, vilagos.

Golf2 2019.07.23. 09:03:24

@acycloren: Minden népnek van sara,lényeg hogy most hogy viselkednek.1 ország ellopása se piskóta.

négyzet 2019.07.23. 09:24:08

@Arthamyr: Nekem úgy tűnik, egyre rosszabb véleménnyel vagy Magyarországról. Egy darabig nem jártam a blogon, és szembetűnt. Talán több hírt olvasol a várható költözés miatt? De azért is kérdeztem, hogy odaköltöztetek-e már, mert azt hittem a hozzászólásaid alapján, hogy igen.

négyzet 2019.07.23. 09:27:05

@dekoninckxx: igen, gondoltam aztán, hogy esetleg az. Bár azt hittem, még ahhoz sem árt azért, ha valaki tőmondatokban legalább tudja beszélni a nyelvet.

Túl sok felhasználó 2019.07.23. 09:32:26

Van két kollégám, az egyik egy lógós köcsög, utálok vele dolgozni. A másik tök korrekt. Egyikről se tudnám, hogy muszlim, ha nem mondták volna. De nem direktbe mondta egyik sem, hogy ő muszlim és ezt tartsuk tiszteletben, hanem mondta egy harmadik kolléga, hogy valami elsőáldozós ünnepséget rendez a lányának, én még elhűltem, hogy ilyen hűhó van ezzel, aztán körbekérdeztem egy pár embert, hogy ez általános-e itt Svájcban. A két muszlim meg mondta, hogy ők muszlimok, szóval a témához nem tudnak hozzászólni.

Ansys 2019.07.23. 09:32:28

Csak nekem furcsa, hogy évek óta azon a munkahelyen van, ahova nyelvtudás nélkül is felvették? Ez milyen karrier?

2019.07.23. 09:32:31

@Taxomükke (UK): Fejtsd ki légyszíves mit lopnak.

négyzet 2019.07.23. 09:32:42

@acycloren: A buddhista népirtás meg ott zajlott a szomszédban tavaly (nem tudom, azóta mi van), s Mianmarból menekülhettek a muzulmánok Bangladeshbe... Általában a buddhistákról az embereknek nem a gyilkolászó vallás képe ugrik be. Nyomor, túlnépesedés, vallás nem jó kombináció.

négyzet 2019.07.23. 09:36:38

@feketeeper: mit lopnak???? A fidesz mármint? Te ezt a kérdést fel tudod tenni 2019-ben? Elképesztő. Szerintem menjél trollkodni máshová.

Arthamyr 2019.07.23. 09:45:48

@négyzet: Pedig a véleményem nem változott hosszú ideje...

Tucanus Maximus 2019.07.23. 09:49:30

@Bredpitt Monika: simàn, alicantèban laza 40+ fok van vègig ès sivatag. Kibírjàk.

Arthamyr 2019.07.23. 09:53:23

@feketeeper: Ezt a hülyeséget hogy sikerült megszülnöd? :S

2019.07.23. 10:22:08

@négyzet: Az a probléma, hogy mg mindig nem kaptam választ a kérdésre.

vg123 2019.07.23. 10:22:11

@gabors: És a keresztes lovagok?

chrisred 2019.07.23. 10:22:23

@gabors: Ez a legkevésbé sem igaz, hogy "MINDIG". A legtöbb muszlimok lakta ország évszázadokon át európai gyarmat volt, mert az európaiak odamentek és elfoglalták. Amugy ennek semmi köze nincs a valláshoz, csak egyes népek életmódjához és az ehhez kapcsolódó igényeihez. A szeldzsuk törökök már harcias, katonai irányitású népcsoport volt, mielőtt felvette volna a muszlim hitet. Így a belőlük alakult oszmán katonai elit is ugyanúgy hóditásokra, zsákmányszerzésre épülő társadalmat épített.

vg123 2019.07.23. 10:22:29

@gabors: A ketedztényekre a keresztények is veszélyesek. Mert elődeink szetettek hódítani egymás kárára.

chrisred 2019.07.23. 10:22:35

@acycloren: A katolikus vallás pedig a mindenkori pápa értékrendjét közvetítette, és bőven volt köztük olyan hadúr, mint amilyen Mohamed volt.

2019.07.23. 10:23:38

@Arthamyr: "Magyarországon ezek kezdték kigyomlálni a demokráciából, szép lassan 100%-osan, lassan csak annyi maradt meg, hogy mindenki szavazhat (egy, a kormánynak minden szempontból igen kedvező rendszerben)."

Ezt írtad. Ebből az következik, hogy 2010 előtt demokrácia volt, amit a Fidesz kigyomlál, megszüntet. A Fidesz kormány tevékenységét csak a 2010 előtti kormányok tevékenységével lehet összevetni, és nem a német, vagy a spanyol kormányéval.
Ha a Fidesz lop, akkor először azt kell értelmesen elmagyarázni, hogy mit, hogyan, kitől lop. Aztán ezt kell összevetni az előző kormányok hasonló tevékenységével.
Ha a Fidesz rossz gazdaságpolitikát folytat, akkor azt szintén az előző kormányok tevékenységével kell összevetni. Számokkal, adatokkal bizonyítva, hogy miért rosszabb ma az ország gazdasági helyzete, mint 2010 előtt. És így tovább.

Semmi ilyet nem olvastam tőletek eddig. Ehelyett nem kaptam választ egy csomó kérdésre, kaptam személyeskedést, letolvajoztatok, kihasználjátok azt, hogy moderálva vagyok, és így tovább.
Ha ez lenne a liberális demokrácia, akkor az nagyon szomorú dolog.

CleanYourRoom 2019.07.23. 10:23:50

Vicces lesz majd, ha az állandó bevándorlás és a magasabb muszlim népszaporulat miatt 20 év múlva demokratikusan bevezetik majd a shariát...
"I don't bloody think sharia allows that!"

acycloren 2019.07.23. 10:24:17

@négyzet: A buddhisták is elvakult népség, de a buddhizmus alapból nem egy totalitárius rendszer, ideológia. Butaság, mint az összes vallás, manipulálja és sötétségben tartja a tömegeket. Ezt onnan tudom, hogy rengeteg buddhistát ismerek.
Nem nyugati, buddhizmus light verziót gyakrolókat, hanem született ázsiai buddhistákat. Pont olyan prűd, elvakult, előítéletes, klikkeskedő, kirekesztő vallás, mint a katolicizmus. De a buddhista szerzetesek legfeljebb lehúzzák a turistákat, halmozzák a vagyont, vakítják a népet. Az iszlám alapvetően más, hódító. Viszont az iszlamisták tényleg nem nagyon rasszisták, akár feket vagy fehér valaki, ha iszlamista lesz, akkor benne van a közösségben. Ami egy kora középkori hadúr által alapított szekta, de ez már más kérdés.

@Golf2: Az iszlámizmus nem egy nép, nem ország, nem rassz, hanem egy totalitárius ideológia, mint a bolsevizmus vagy fasizmus. És mivel vallás formáját ölti, nem lehet kritizálni Nyugaton.
Most képzeld el, hogy valaki ma alapít egy vallást (főistene mondjuk legyen Helter nagyúr) ami olyan totalitárius, hódító, antiszemita, nőgyűlölő, minden életviszonyt leszabályozó, a világi jogot és államot ellenségnek tekintő, mint az iszlám. Ma ezt betiltanák mindenhol.

négyzet 2019.07.23. 10:36:30

@feketeeper: lol, ez valami nyári munka? Szerintem annyit nem lehet fizetni, hogy valaki ennyire butuskának tettesse magát. Nekem mindenesetre nem fogsz egy ilyen láthatóan teljesen értelmetlen munkát adni, hogy egy ilyen trollt etessek a tények sorolásával, mint te.

Arthamyr 2019.07.23. 11:19:14

@feketeeper: "kigyomlálni a demokráciából" - ezt az egyszerű szókapcsolatot sem sikerül értelmezned? Sőt, lehet, hogy a "demokráciából" szó elég lenne...

A Fidesz tevékenységét nem kell összevetni a 2010 előtti kormányokéval, ahhoz, hogy azt kijelentsem, hogy kártékony. Sőt, kifejezetten kontraproduktív összehasonlítás, mert a 2010 előtti kormány is sem volt egy etalon, így jobb fényben tűntetheti fel a Fideszt. Lehetne hasonlítani az észak-koreai rezsimhez is, és akkor még szebbnek látszana a Fidesz, de ez ugyanúgy kontraproduktív. Ha szerinted 2010 előtt rosszabb volt a kormányzás, én nem fogom vitatni, soha nem is vitattam. Én csak annyit állítok, hogy a Fidesz nagyon kártékony, és ezen az sem változtat, ha 2010 előtti összes kormány még ennél is kártékonyabb volt.

Azt, hogy egy trafikmutyi rossz, a stationépítési láz rossz, egy magánnyugdíj lenyúlás rossz, az akadémia szétbarmolása rossz, a fékek és ellensúlyok lebontása rossz, Mészáros L. ezerszeres vagyonnövekedése rossz, az állandó harc valami ellen rossz stb. stb., simán ki lehet jelenteni bármiféle elemzés vagy összehasonlítás nélkül. Biztos könnyen lehet találni mindegyikre még rosszabb példát, vagy a magyar múltból vagy akár egész jól működő országokból is, de attól még ugyanúgy rossz marad.

2019.07.23. 11:23:22

@négyzet: Vagyis nem tudsz válaszolni. Mert tényeket fölsorolni nem olyan nagy kihívás. Megvédeni azok állítását sem.
Hazugságok, légből kapott, minden alapot nélkülöző propaganda lufik viszont hamar kipukkannak, az igaz. Megértem, ha ezeket nem vállalod be.

GyMasa 2019.07.23. 11:23:50

@Bredpitt Monika:
Javaslom, hogy csináld te is azt, amit anno én csináltam, amíg Budapesten éltünk.
Szerelj egy kapcsolót a csengöre, és, amikor nem akarod, hogy zaklassanak, egyszerüen kapcsold ki.
Azt' akkor nyomhatja, ameddig jól esik.
Ma már mindenkinek van mobilja, szóval, akit vársz, az rád tud csörögni, akit nem vársz, de érdemes rá, hogy beengedd, az szintén. A postás úgyis a postaládát használja, ha meg csomagot vársz, akkor aznapra fel lehet kapcsolni a csengöt. Ráadásul a csomag jellemzöen hétköznap jö, a hittérítök meg hétvégén...
(Nekem az volt a bajom, hogy a 4.-en laktunk, és nem volt mágneses távnyitó, de rendszeresen becsöngettek reggel 6-7 között mindfenféle szórólaps, meg reklámújságos hülyék, hogy nyissunk nekik ajtót. És, utána még ök voltak felháborodva, hogy miért nem fogok felöltözni, és csak miatta lemenni a 4-röl)

marczy 2019.07.23. 11:24:10

Azért azt tegyük hozzá, hogy a Korán és az ún. hadíszok csak a legelvakultabb muszlimok szerint vannak egy szinten. Sok európai, közép-ázsiai és amerikai muszlim pontosan tudja, hogy a Próféta életéből nem emelhető át kritika nélkül minden. Régen pl. az ún. koranita irányzat a Koránon kívül semmi mást nem fogadott el magára nézve kötelezőnek, a prófétai hagyományokat sem. Ebben tehát igen komoly eltérések vannak muszlim és muszlim között mind a mai napig, még ha ezt nem is ismerik be sokan. Az "egy iszlám" eltérő értelmezése vezet a szunnita-síita háborúskodáshoz is.

Az iráni muszlimok részéről nagyfokú nyitottságot tapasztaltam, velük el lehetett beszélgetni vallástörténeti kérdésekről is. A tunéziaiaktól úgyszintén - ez még Ben Ali elnök uralma alatt is így volt, utána meg pláne, esetükben a beszélgetés nyelve persze elsősorban a francia volt.
A pakisztániak sokkal zártabbak és konzervatívabbak, azért is, mert a háborús fenyegetettség mindmáig jelen van körükben. Még értelmiségi körökben is igaz ez. Egy brit osztálytársadalomban meg pláne igaz marad: valójában nem tesznek túl sokat az angolok sem azért, hogy a pakisztániak gondolkodását közelítsék Európához. A törökök érdekes eset, mert a török társadalom nagyon mélyen megosztott, én pont egy konzervatívabb házaspárba szaladtam bele, de ha nem Isztambulban nőnek fel, hanem Izmirben, akkor most biztosan európaibb módon gondolkodnak: ne feledjük, hogy Izmirben még a 20-as években is 50% volt a görög lakosság aránya.

2019.07.23. 11:24:16

@acycloren: A muszlim migrációt akkor fogja a helyén kezelni a nyugati világ, mikor először megérti, hogy az iszlám nem vallás, hanem annál sokkal több.

2019.07.23. 11:57:30

@Arthamyr: A választóknak más a véleménye. Mert amiket fölsoroltál, azok között valóban vannak elvetendő dolgok, meg hülyeségek, hazugságok is. Lehet, hogy te kártékonynak tartod a Fidesz tevékenységét, de a választóknak erről más a véleménye.

chrisred 2019.07.23. 11:57:48

@feketeeper: Az Európába irányuló bevándorlást muszlim migrációnak nevezni féligazság, ahogy az Európa keleti feléből nyugatra irányuló vándorlást posztszovjet migrációnak.

N. Barbie 2019.07.23. 13:28:22

@takarék-láng: "De ez a blog is ellaposodna a demokratikusan tobbsegi akaratbol megvalasztott magyar kormany elleni uszitas nelkul."

Hja, mar amennyire egy feldiktaturaban demokratikus valasztasnak tartjuk azt, amikor a kormanypartnak minden penz paripa megvan 0-24ben 10. eve propagandat mantrazni, az ellenzek meg ellehetetlenitve. En nem tartom annak.

2019.07.23. 13:28:28

@chrisred: A poszt muszlim munkatársakról szólt.

N. Barbie 2019.07.23. 13:28:52

@feketeeper: "Ha a Fidesz rossz gazdaságpolitikát folytat, akkor azt szintén az előző kormányok tevékenységével kell összevetni."

Igen, ez a fidesznyik mantra, ismerjuk, mert egy bena kormanyhoz hasonlitva persze, hogy mindig jonak tunnek.

Csakhogy szerintem egy magara valamit ado kormany, foleg amelyik zseninek tartja magat, ne regi kormanyokhoz hasonlitsa magat, ahogy nem hasonlitasz egy 2007-es BMW-t sem egy ideihez, mert nincs ertelme, hanem a mai kornyezo orszagokehoz, mert az mutatja, hogy ugyanazon idoben, kb, ugyanolyan feltetelekbol ki mennyit tud kihozni.
Gondolom nem vita targya, maradva az autos hasonlatnal, hogy egy vadiuj BMW teljesitmenyerol az ad valos kepet, ha szinten uj Ford-hoz, Audi-hoz stb. hasonlitod, nem pedig megelegszel annyival, hogy hat igen, ez az idei MNW sokkal job, mint a 10 evvel ezelotti autok. Ez onbecsapas.

Persze, ertem en ezt a kenyszeres regebbi kormanyokhoz hasonlitast, mert mint mar irtam igy mindig jobbnak lehet tunni, kornyezo orszagok mai teljesitmenyehez viszonyitva meg igen kinos szamok jonnenek ki, merthogy mindegyik hozza az allitolag zseni fidesz statisztikait, sot egyes kornyezo orszagok szamos teruleten jobbakat is, feldiktatura bevezetese nelkul is. Ezt meg ugye igen nehez lenne megmagyarazni a 2,5 millio birkanak.

Big Blaster 2019.07.23. 13:29:33

@feketeeper: Tudtad, hogy Észak-Koreában is demokrácia van? Mégsem gondolom, hogy ott szeretnél élni. A Fidesz demokrácia is hasonló irányba tart. Formálisan nem, de tényszerűen az egypártrendszer újbóli megvalósításán dolgoznak erősen. Gyakorlatilag újból megvalósítják, ami a Kádár korszakban volt. Akkor is volt szabad választás, de annak eredménye garantáltan egy pártot juttatott újból és újból a hatalamra.
A teljes állami kontrol megvalósítása amin a Fidesz szintén erősen dolgozik, megnt csak a múlt rendszerből lehet ismerős.
Ha a Kádár rendszert te egy demokratikus, követendő állami berendezkedésnek tartod, akkor nem csodálkozom, hogy a Fidesz kormányzás is tetszik neked.
Fidesz és lopás. Ellopja az adófizetők forintjait, az EU-s támogatások jelentős részét. A módszer nagyon egyszerű: túlárazott, haveri körre szabott vagy nem is versenyeztetett állami megrendeléseken keresztül a közpénzek, támogatások jelentős hányada átvándorol a rendszer haszonélvezőinek zsebébe. Lásd Mészáros és körét és a többi NER milliomost, akik pár év alatt a semmiből harácsoltak össze vagyonokat maguknak.
Az, hogy az összes előző kormány is ezt tette, ha nem is ennyire látványosan és gátlástalanul, az nem menti fel a Fideszt!
A gazdaságpolitikához annyit tudnék szólni, hogy a magyar privatizáció kitalálóinak, végrehajtóinak is a történelem szégyenpadján kellene űlni, a Gyurcsány kormánnyal bezárólag. Az, hogy az MSZP leírta magát a politika színpadáról nagyon örvendetes tény, mert dilettáns barmok gyülekezete volt és maradt azóta is. A Fidesz gazdasági sikereit viszont erősen árnyalja az a tény, hogy bármennyire próbálják fényezni magukat, a régióban Magyarország elvesztette vezető gazdasági szerepét. Bezzeg országból sereghajtók lettünk, egy lerobbant egeszségügyi és okatatási rendszerrel, többszázezer gazdasági kivándorlóval, annak ellenére, hogy a 2008-as válságot követő gazdasági élénkülés hulláma nagyon sokat segített a növekedésében. A Fidesz gazdaságpolitikájának erőssége vagy gyengesége akkor mutatkozna meg igazán, ha újból recesszió lenne nyugat európában. Akkor derülne ki, hogy mennyire erős a gazdaságunk valójában.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.23. 13:29:45

@Arthamyr:

"Demokratikusan választották meg őket? Biztos. A többség? Nem."

Tetszettetek volna többen elmenni szavazni a Fidesz ellen. Akkor ugyanez a töbségi rendszer nektek kedvezett volna, s akkor most ti lennétek ugyanilyen arányban nem többségben.:D

Ja, hogy csak ennyien voltatok?

Bicepsz Elek 2019.07.23. 13:29:50

Algeria egy francia tipusu ateista-liberalis allam, csak csoro igy jo indok uldozottkent az UK ba menni

Bredpitt Monika 2019.07.23. 13:31:20

@GyMasa: Csepelen láttam egy négyemeletes ház aljában kiírva, gondolom a szórólaposoknak címezve, hogy aki belép a lépcsőházba, az magánlaksértést követ el, nálunk is kint van egy direkt szórólapnak készült kis állvány, de tele van a postaláda állandóan......hiába minden....

Aki hozzám úgy akar bejönni, hogy a mobilomat hívja , na az sem biztos, hogy bejut, egy igazi őskövület vagyok...de a csengő kikapcsoló nem rossz ötlet, van itt egy szomszédomnak, már ő is javasolta......kösz

Arthamyr 2019.07.23. 13:41:13

@feketeeper: Ez már legyen a választók baja.

Bredpitt Monika 2019.07.23. 14:04:24

@Tucanus Maximus: a Halál Völgyében nem 40+ van, hanem sokkal több, én éltem Bullhead Cityben, minden nap 50 fok volt, és minden nap a rádióban azt hallgattuk, hogy ne indulj el autóval sehová víz nélkül, akkor sem ha van légkondid, mert bármi történhet az úton és ott, ahol 3% os páratartalom van nagyon hamar ki lehet száradni.....

soha nem felejtem el milyen döbbenetes csalódás volt, amikor elindultunk autóval és azt hittem, hogy az ablakból látott szél milyen jól fog esni majd a nyitott autóban este 10-kor, olyan volt, mintha egy hajszárítóval az arcomba nyomtak volna 40 fokot....

Bredpitt Monika 2019.07.23. 14:07:21

@Zsuzsi65: köszi a linket, belenézek kíváncsiságból.....

nem tudom megállni, hogy ne jegyezzem meg (vessen rám követ bárki, lehet hogy igaza lesz)

aki képes ezt a reggel fél négytől este fél kilencig való nem ivást betartani, és komolyan venni annak nagyon elborult az elméje, nekem inkább a sötét középkor jut eszembe erről ......

gabors 2019.07.23. 14:48:59

@feketeeper: "@gabors: És kinek kellene megnyerni a választást, ha nem annak, aki a legtöbb szavazatot kapta?"

ezzel nincs is baj, de ettol meg NEM A TOBBSEG valasztotta mega a fideszt es meg NEM TOBBSEGGEL is 2/3-let ... csak ezt

de ezt a hazugsagot hogy a tobbseg igy vagy ugy dontott , a langesz itt hetente beirja ... pedig nem

u.i. tobbseg NEM EGYENLO a legtobb-el

a tobbseg = 50%+1 szavazat

gabors 2019.07.23. 14:56:15

@Fergio: "
Szeretném ha értekeznél a keresztes háborúkról, kik indították és m"
na itt vannak a legnagyobb felreertesek a keresztes haborukat a szent fold (figyelj) VISSZA foglalasara inditottak... en nem vagyok kereszteny de meg tudom erteni miert ... es az akkori keresztenyeknek tok mindegy volt hogy a hitetlenek akik a szent foldujuket elfoglaltak eppen mohamedanok voltak barmi masok lettek volna ott akkor is "keresztes haborut" inditottak volna a VISSZA foglalasert ... az hogy ez tobb evszazados oda vissza gyilkolaszashoz vezetett mas kerdes ...

hogy tovabb menjunk langesz mar megirat pl Hunyadit de ott van Bizanc/Konstantinapoly esete is az imperialista arab vallast koveto arab/perzsa/torok hordak (aka mohamedanok) tamadtak meg a kereszteny teruleteket ...

nem tudom te milyen tortenelmet tanultal ... a keresztenyeknek (khatholikus papasag) temerdek emberiseg ellenes bunt kovetett el de a mohamedanok ellen szinte kizarolag vedekezo haboruk folytak es persz kiuzeses jatszamk pl Budarol ...

Shaktee 2019.07.23. 15:00:06

@gabors: Hitlernek is csak 34-32%-a volt.

Ami a látszolagos tobbseg (az 50+1% nagyreszt csak referenumoknal számit) megszerzese utan tortenik az a mérvado a populista, fasiszta trukkokkel jatszo, illiberalis kormányoknál.

gabors 2019.07.23. 15:11:24

@chrisred: "@gabors: Ez a legkevésbé sem igaz, hogy "MINDIG"."

olvasd el ujra direkt a "tortenelmi" idokrol irtam nem akartam a modernkori tortenelmet belekeverni amugy azokrol az orszagokrol amirol irsz azok MIND meghoditott orszagok az arab/imperialista mohamedanok altal egyedul szaudi arabia kuvait esetleg me iraq panaszkodhatnak arra hogy mint mohamedan orszagok a nyugat megszallta oket az OSSZES tobbi hoditasok karddal (ala karesztenyseg)

chrisred 2019.07.23. 15:23:02

@feketeeper: Akikről kiderül, hogy valójában a muszlim vezetés miatt hagyták el a hazájukat.

somlobodog 2019.07.23. 15:23:39

@feketeeper: nesze itt a válaszod a lopasra hogy te is értsd. Te írtad higy korrupt a Fidesz, igaz? Az egyik első kommentedben. Keresd vissza. Itt a korrupció leírása kicsi számokkal higy befogadd: a Microsoft 100 Ft-ért adta a Windowst. Majd a magyar állam (Fidesz) megkereste (kozbeszerzes) hogy vennénk Windowst és te szallithatod de legyen 150 a számlán és akkor hozhatod. De nekünk, a pártnak vissza kell adnod az 50et. Oké. Mondta a Microsoft. Ez a korrupció, ezt érted. Na a lopás az hogy a különbözeti 50ft-ot a magyar adofizetok (így te és mindnyájan) fizették de azért nem kaptunk szolgáltatást. Így az 50ftot a központi költségvetésből elloptak. Amiért éppen 7.3millard bírságot kapott a Microsoft (év valós szám) és az ügynek nincs vége. Ez egy konkrét bizonyított eset. Direkt ilyet írtam nem pedig stadion és kisvasút és társai. Ha ezek után is úgy gondolod hogy nem lopnak, vagy a korrupció nem lopás nagyrészt akkor nincs miről beszélni.

GyMasa 2019.07.23. 15:23:46

@Bredpitt Monika:
Szívesen. Nekem tökéletesen bevált.
(mobilról lehet ám vezetékes számot is hívni! Remélem, _ANNYIRA_ nem vagy azért maradi :-) )

GyMasa 2019.07.23. 15:23:55

@Bredpitt Monika:
Ja, és mi most egy családi házban élünk.
A postaládára értheöen ki van íva, hogy "Keine Werbung".
Ennek ellenére MINDIG tesznek be reklámújságot.
A múltkor elcsítem a kisgyíkot, és felh´vtama figyelmét, hoyg mi van kiírva, mire azt válaszolta, hogy "Ez nem reklám, hanem újság és az nincs odaírva, hogy újságot nem dobhat be..."
Ügyes!

Big Blaster 2019.07.23. 15:24:20

@feketeeper: Az ugye megvan, hogy a választók több mint 50%-a NEM a Fideszre szavazott! Az, hogy a 49,3%-os eredménnyel mégis 2/3-os többséget tudott szerezni, a Fideszre szabott választási törvény eredménye.
A szavaszásra jogosult, de nem szavazó 30% szintén NEM a fideszre szavazott. Tehát ott tartunk, hogy van kb. 2.6 millió Fidesz szavazó vs. több mint 6 millió NEM Fidesz szavazó. 9 millió ember kevesebb mint 30%-a, aki támogatja a Fidesz politikáját. Ennyit arról, hogy mekkora valójában a Fidesz támogatottsága.
Egyébként arra is kíváncsi lennék, hogy életkor, jövedelem, lakhely szerinti bontásban mekkora volt a Fidesz szavazók aránya. Nem csodálkoznék, ha alapvetően a nyugdíjas, létminimumon élő, erősen vidéki rétegekből kerülnének ki a Fidesz szavazók nagy része. A nyugdíjasok jelentősrésze erős romantikávsal tekint vissza a Kádár korszakra. Őket a Fidesz teljes mértékben igyekszik kiszolgálni. A szegények, közmunkások szavazatait egy zsák krumplival, pár Erzsébet utalványal megvették. A vidéki, szegényebb rétegeket pedig nagyszerűen tudják információs bubborékban tartani, hála a közmédia kormánypropagandára züllesztésével.

várom a levelet 2019.07.23. 15:24:25

@Fergio: hálistennek én ateista vagyok.és békében élek mindegyik szomszédommal.

gabors 2019.07.23. 15:24:59

@Shaktee: "Ami a látszolagos tobbseg (az 50+1% nagyreszt csak referenumoknal számit) megszerzese utan tortenik az a mérvado a populista, fasiszta trukkokkel jatszo, illiberalis kormányoknál."

tok mindegy langesz meg most fekete siman csak hazudnak (mert tudatos maszatolas is az) ... nyilvan most olyan a valasztasi rendszer Mo-on hogy NEM kell a valasztason tobbseg ahhoz hogy egy adott part komanyra kerulhessen (ez meg onmagaban nem biztos hogy ordogtol valo) ...

de azt hazudni hogy a tobbseg akaratabol lett Orban es a NER az szintiszta hazugsag

gabors 2019.07.23. 15:36:27

@GyMasa: "A múltkor elcsítem a kisgyíkot, és felh´vtama figyelmét, hoyg mi van kiírva, mire azt válaszolta, hogy "Ez nem reklám, hanem újság és az nincs odaírva, hogy újságot nem dobhat be..."

Na ezt "fejlettebb orszagokban", mondta vala hagyma, megoldjak ugy hogy posta ladaba (postalada pedig az amire ki van irva US Mail) illegalis barkinek BARMIT beletenni CSAK a posta alkalmazottja hasznalhatja.... tok jol betartjak UPS-t bepereltek es a UPS vesztett. Azota csak kis helyi hulyek csinalnak ilyet de szorolapozok pl nem ...

amugy igy is van reklamujsag de ezt a cegek a postan keresztul kuldik es a postanak fizetnek erte.

Shaktee 2019.07.23. 15:39:56

@gabors: szavazo! tobbseg.

Ha nem szavazol akkor nem számolsz.

Herr Géza 2019.07.23. 15:56:31

@GyMasa: @gabors: N.o.-ban is úgy van,hogy van címzetlen szórólap,prospektus,amit a "nem kérek reklámot" cédulával jelzett postaládába nem szabad bedobni. Sok reklámújság viszont névre címzetten jön (és ebbe a kategóriába tartozik a z "xy utca z szám alatti lakóknak" formula is), azt a postásnak/egyéb privát kézbesítönek kötelezö kézbesítenie, tökmindegy, hogy mi van kiírva. Ha nem akarsz ilyen küldemény(hegy)eket, akkor a küldö félnél kell reklamálni.

Taxomükke (UK) 2019.07.23. 16:39:28

@várom a levelet: "hálistennek én ateista vagyok"
A nap mondása.

2019.07.23. 16:56:16

@somlobodog: Mint tanulatlan ember nem szívesen javítok ki egy tanult embert jogi kérdésben, főleg nem egy jogászt, de most mégis meg kell tennem.
Amiről te beszélsz az nem lopás, hanem költségvetési csalás.
Lenne még egy kérdésem. Megtaláltad már, hogy honnan másoltam a kommentemet.

GyMasa 2019.07.23. 16:56:23

@gabors:
Nos, ez Németországban történt...

GyMasa 2019.07.23. 16:56:31

@Herr Géza:
Nekem van "nem kérek reklámot" táblácska ráragasztva a postaládára.
És, nem névre jönnek az újságok.
Hanem ilyen "környékbeli hírmondó" megtömve az "újság" terjedelmének a jó 3-5-szörösét kitevö, különféle (OBI, Baywa, Lidl, stb) reklámújságokkal.

GyMasa 2019.07.23. 16:56:35

@Shaktee:
Nem ez a legnagyobb probléma, hanem az, hogy ugyanezen logika mentén az ellenzéki pártokra meg simán 80-90%-ban nem szavaznak az emberek.

nyuszigonosz 2019.07.23. 17:12:08

@GyMasa:
De van az a ráragasztható ( vagy akár fémtáblácska) vacak : Bitte keine Werbung und kostenlose Zeitungen einwerfen - na ez jobb, mert így tényleg nincs benne semmi, ami nem névre szól.

GyMasa 2019.07.23. 17:44:44

@nyuszigonosz:
Köszi! Ilyet még nem láttam, de akkor majd nyitottabb szemmel vásárolok :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.23. 17:44:56

@takarék-láng: Mi van öccse?!
Nyomod a propagandát?!
Tudom,deagyurcsány!
Kevés!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.23. 17:45:00

Hogy szabadult be ennyi fidesztroll erre a liberálfasiszta blogra?:))

Urancityhero 2019.07.23. 18:24:44

Nekem elsőkézből vannak tapasztalataim a muszlimokról. Nagyon kedvesek tudnak lenni, látszólag... közben kiröhögnek a hátad mögött. Le se szarják te mit akarsz, nyomják a rizsát, át akarnak ba@ni a könyörgésükkel és süketelésükkel. Mártírnak tüntetik fel magukat, örökké az áldozat szerepében vannak... Ha megadod a mit kérnek, újabb és újabb kérésekkel állnak elő, folyamatosan sajáltatják magukat és újabb történetek vannak arról, ők milyen elnyomottak. Hagyjuk már... Középkor.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.23. 18:44:56

@feketeeper: Áááááá!Seeemmi turpisság,ugye?:))
Mennyit kellet elcsalniuk,hogy éppen kétharmadra kijöjjön az eredmény?!
Többség még talán meglett volna,de szerintem a kétharmadot inkább nem kockáztatták.
Tudom egy tiszta szívű párt tiszta szívű vezetője ilyet nem csinál de azért élek a gyanúval.

somlobodog 2019.07.23. 20:30:08

@feketeeper: neked egykutya hogy lopás vagy költségvetési csalás. Pont úgy ahogy az albérlet vagy bérlet. A szó hétköznapi értelmében az ember ezt lopaskent kezeli. Ne okoskodj, továbbra sem áll jól. Te nem értetted hogy a korrupció mellett higy lehet lopni. Na így. És a lopott soraid shaktee már megtalalta ne törd magad, láttam. A tartalmat nem minositettem csak a stílusát. Mielőtt idenyomod hogy a magyar idők micsoda szint... Nem az.

somlobodog 2019.07.23. 20:30:12

@feketeeper: ja ahogy a korrupció is egy koznyelvi fordulat. Na örülsz? Direkt eleve nem jogaszkodtam neked és a te terminologiad használtam mert nem lenne fair pálya egyébként.

Dzendör Sztadiz 2019.07.23. 21:29:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: ugye te most bűncselekménnyel vádolsz embereket. Ha nem tudod bizonyítani, akkor az egy jogi kategória...

Tucanus Maximus 2019.07.23. 22:55:45

@Bredpitt Monika: na, arra se megyek, 47 fokog bírom, afölött nem

Shaktee 2019.07.23. 23:12:44

@GyMasa: Minden logika kifordítható.

Szuper dolgozat a Harper’s Bazárból, a nagybides turáni megújjulásról.

harpers.org/archive/2019/08/the-call-of-the-drums-hungarian-far-right/

somlobodog 2019.07.23. 23:16:22

@feketeeper: a különbség kettőnk közt hogy én ezen túl vagyok. Nem kell senkinek semmit bizonygatnom. Főleg nem egy plagizalonak aki más gondolatait a sajatjakent adja elő. De ha téged nem zavar hogy szó szerint masolsz valamit majd a sajatodkent adod elő, nekem mindegy. De ne csípjen a pisi ha valaki radolvassa. Csak nyugodtan mond hogy bocs, lemaradt a forrás. Ennyi kell. Ehhez sajnos intelligencia is kell. Tudom hogy érted, csak nem akarod elismerni. Így adod a hülyét és próbálsz belekotni bármibe de ez csak kapalodzas már. Nekem tényleg mindegy. Innentől Helyen kezelem a hozzaszolasaidat majd. Peace.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.24. 14:42:37

@Dzendör Sztadiz: Öööö ha a szocikról azt mondták,hogy 2002-ben ellenzékből elcsalták a választásokat.
Ezek kijelentések voltak.

Az én kommentem,meg kérdések illetve sejtetés.:))
Ami mondjuk tükrözi az ország kb. felének a véleményét.

somlobodog 2019.07.24. 17:41:33

@feketeeper: na. Gyorsan ebéd előtt még bemasoltam a googleba. Nincs word by word egyezés. Több energiát nem fordítok erre, elfogadom a google első valaszat erre a kis internetes vitánkra hogy nem talált szó szerinti szöveget. Így megkovetlek, nem vagy szó szerinti plagizalo. A maganvelemenyem továbbra is él, nekem nem tűnnek ezek a saját szavainak de igazad van azt nem tudom kinek a szavai. Ha a sajatjaid akkor viszont a többi hozzaszolasod valahogy nem klappol. Mintha ketten lennél. Na mindegy. Senki nem tökéletes :)

viphulb 2019.08.20. 14:18:42

@Shanarey: "Nem beszélve arról az apróságról, hogy anno akiket ott a rendőrök összeszedtek, mind "békés járókelők" voltak, s még véletlenül sem tüntetők, vagyis még annyi bátorság sem szorult beléjük, hogy bevallják, tüntettek. " Látom, megy a történelemhamisítás 1000-el. Az egy békés megemlékezés volt 1956 ötvenedik évfordulójából, és nem tüntetés. Ráadásul nem csak fideszesek voltak ott, hanem a Gyurcsány beszéd miatt kiábrándult szocik és liberálisok is. Én is ott voltam, és a tömeg annyira nagy területen volt szétszóródva, hogy a körúton is tömegek hömpölyögtek. Ja, igen. Volt ebben a békés tömegben egy pár ezreléknyi rendbontó, akiket a gyurcsány rendőrsége beletolt a békés tömegbe, utána pedig a teljes, több tízezres tömeget kikiáltotta rendbontó anarchistának. Én például nem is voltam azokon a területeken ahol a tényleges akciók zajlottak, mert idő előtt elmentünk a barátaimmal. Csak a rendőrautókat hallottuk, meg a távoli petárdák, lövések zaját.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása