oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. június 10. 06:30,  Kacsint a virsli 145 komment

2019. június 10. 06:30 Határátkelő

Kacsint a virsli

Az életben mindenhonnan jelek érkeznek felénk. Egyesek megfejthetetlenül bonyolultak. Mások annál egyszerűbbek. Mint például egy londoni étteremben felszolgált virsli, két tojással, mely ételek megfelelő alakzatban elhelyezve igen egyértelmű jelzésértékkel bírnak. Bonyolítja a helyzetet, hogy az obszcén „műremek” csupán a véletlen műve. Kacsintó virsli és tornateremszag - avagy egy magyar pincér srác találkozása az angol PC-kultúrával és az itthoni „ellenreakcióval” Kovács Gergely írásában.

pincer_flortol.jpg

„Gombos Zsombor (8.z) meg mert volna esküdni, hogy női sikolyt hall, épp arról, amerre az imént járt, de tele volt a keze koszos tányérral, még a fejét se fordíthatta meg. 

Alighogy lerakta a mosatlant a porter elé, már a nyakán voltak. Ő szolgálta-e ki a huszonötös asztalt? Bólintott, mire egyből húzták is kifelé. Nagyot nyelt. Valami allergiás majmot mégiscsak sikerült megölnie, hiába van rajta a menün nagy betűkkel, mire kell vigyázni. 

A supervisor akkora elánnal haladt a célasztal felé, mintha meg akarná verni az illetőt, de az utolsó pillanatban lefékezett. A műbőrfotelben ülő asszony csakugyan úgy nézett ki, mintha gluténtől fuldokolna, de valójában a méregtől vöröslött. Az előtte lévő tányéron egy kolbász volt két buggyantott tojás között. 

A supervisor rá se mert nézni a vendégre, inkább visszafordult.

– Did you serve this? 

Gombos Zsombor (8.z) megint bólintott, és egy kicsit megkönnyebbült, mint mindig, amikor értette, hogy mit mond a főnök. Felettese rámeredt, mire kinyögte a legártatlanabb „yest”, amit az eldugott, harmadosztályú külvárosi bisztró valaha hallott. Nem voltak vevők rá.

– Do you know, what this is?

– Two poached egg, one sausage  – szoszedzsnek ejtette. Szívesen hozzátette volna, hogy ez ugyan nem kolbász; (egy jóféle Gyulaihoz képest ez csak fröccsöntött műanyag), de csak az első három angol szava volt meg a közléshez. – Order. – És felmutatta a blokkot. A supervisor, Bartek Wozniak (dyplom programisty) a homlokát dörzsölte.

– Could you tell me, what do you see on the plate? – kérdezte, alig leplezve ingerültségét. Miután látta, hogy a kisegítő pincér nem érti, lassan tagolva, szinte suttogva újra megkérdezte:

– What is on the plate? 

Miután rájött, mit kérdez a felettese Gombos Zsombor (8.z) a tányérra meredt. Vajon gúnyolódnak rajta? Lehet, hogy nem fejezte be a gimit, de azért számolni tud. Ha belegebed, se lát mást, mint két tojást és..húú…azta! Hát ez meg egy…! 

–Hhá! – szaladt ki belőle, majd rögtön a szájára tapasztotta a kezét. Rémülten nézett a főnökére, de annak az arcáról már semmi se törölhette le a fegyelmezett undort. Kétségbeesésében a supervisor által takart (és védelmezett) öregasszony felé hajlongott. 

–  Ájm szorri, áj dont vant… dö szaszedzs…

– I'm so schocked… I'm gonna faint – lihegte a nő, aztán sírós hangon hozzátette – It winks at me! 

Csodával határos módon Gombos Zsombor ez utóbbit értette. Egyik brazil kollégájának próbálta elmesélni, hogy az egyik vendég – ugyanilyen vén szatyor – rákacsintott, és ki kellett keresnie a telefonján a szavakat. 

Jobban szemügyre vette az ominózus húsdarabot. Az egyik vége be volt vágva. Ezt láthatta kacsintásnak a banya, aki szemlátomást rossz bőrben volt, piros foltok ütköztek ki az arcán, szája remegett, szemei kitágultak, mint egy farkast szimatoló lóé. 

Tovább nem bámulhatta a nőt, mert a supervisor máris húzta tovább az iroda felé. – Could you come with me, please? 

Gombos Zsombor ettől a szenvtelen hangtól ijedt meg igazán. Most ki fogják rúgni? Csak nem gondolják komolyan, hogy direkt rakta úgy a tányérra? Ne csinálják már! 

Ötkor kel minden reggel, két átszállással jön London másik végéből, előkészül, megterít, kenyeret, vajat vág, meg az összes többi. A mosogatót is figyeli fél szemmel, amikor az angol porter túlságosan másnapos, hogy bejöjjön dolgozni. Előfordul. 

Ma például a reggeli séf esett ki, tegnap Tottenham–Man City meccs volt (kár hogy náluk a szálláson nincs tévé, igaz olyan fáradt volt, hogy amúgy se nézte volna.) 

Tehát ma reggel ők sütötték ki a bacont a sausage-ot, a hash brown-t, ők mérték ki és szolgálták fel. Alig áll a lábán, hagyják már békén! Alig múlt tizennyolc, és már úgy fáj a háta, mint egy rokkantnyugdíjasnak. Egész biztos, hogy nem így tette azt a két nyamvadt tojást meg a virslit a tányérra. Menet közben elcsúszhatott. 

Sóhajtva kullogott a főnöke után, odakint úgy tűzött a nyári nap, mint az Alföldön. Ennyire még sose vágyott a szabadba. 

Az iroda akkora volt, mint egy nagyobb gardróbszekrény. A supervisor egy sámlira mutatott, ő maga pedig a komputer asztalka mellé ült és előbb a telefonján majd a számítógépén babrált. 

A képernyőn nemsokára teljes pompájában megjelent Gombos Zsombor (8.z) műve.

– Where are you from Zombor?– kérdezte a supervisor váratlanul.

– From Hángöri.

– Ah, Orban! – mosolygott a lengyel fölényesen. 

Gombos Zsombor (8.z) nem tudta eldönteni, vajon gúny vagy szimpátia lappang a kiejtett szó mögött. Nem politizált, és nem is tartotta túl komoly dolognak azt, amiről az egyik ezt mond, a másik meg homlokegyenest az ellenkezőjét. Fáradt ő az ilyesmihez. 

Elvörösödve bámulta a monitort, mintha csak a saját meztelen képe lett volna rajta. A virsli önálló életre kelt, kilépett a világba, többé már nem az ő teremtménye volt, ő maga viszont nagyon is függött tőle. 

– I had to send it to the managment. – mondta unottan a supervisor, aztán komótosan felállt.

- Wait here please! – Megvárta, hogy célba ér-e a mondat, aztán kiment. 

Gombos Zsombor (8.z) főtt, mint a rák. Lecsukni azért tán mégse fogják! Eszébe jutott, mit mondott neki a Laci valamelyik este a szobában. „Merevek, kicsit bizalmatlanok néha, de, csak mert külföldi vagy nem utálnak jobban. Már amíg nem csinálsz valami hülyeséget.” 

Mikes Laci (ELTE diploma, magyar-filozófia szak) volt a legidősebb a szoba hat lakója közül a maga harminchárom évével. Bölcsességét nem kérdőjelezte meg senki, és csak egész ritkán figurázták ki a háta mögött. 

Az alagsornak is ő adott nevet, ami a többieknek roppantul tetszett – fennhangon üdvözölték a munkából megtérőket a „legvidámabb barakkban”, miközben Laci titokzatosan mosolygott a cigifüst mögött. 

Gombos Zsombor (8.z) nagyon is helyénvalónak találta az elnevezést. Hallott ő olyan magyarokról is, akiket bezárva tartanak, és csak dolgozni járhatnak ki. Ehhez képest ők szabadok, a kocsma csak tíz percre van, és a szoba létszáma is kizárólag akkor növekszik, amikor héba-hóba beugrik egy patkány látogatóba. Dolcse vita. 

Most meg ez. Biztos volt benne, hogy elküldik. Egy ilyen hülyeség miatt. Angolok. „Jó dolgukban már nem tudják, mit csináljanak!” – hallotta a nagyanyja hangját. 

„Az étel arra való, hogy megegyék és nem arra, hogy játsszanak vele.” Arra meg végképp nem, hogy mindenféle baromságokat belelássanak – tette hozzá gondolatban. A foga között sziszegte:

– Perverz vén… 

Ekkor kinyílt az ajtó és a supervisor lépett be rajta az étterem managerrel. Utóbbi leült az asztalkához, míg előbbi karba font kézzel állva maradt. Egy darabig csend volt, aztán a manager azt kérdezte. 

– Do you think it's funny? – Tekintete szigorú volt, de hangjában nem volt düh sem felháborodás. Keményen, céltudatosan pattogtak a szavai, mint egy jegyzőkönyv írógépe. –Why did you do it?

– Áj dont…didünt vant…

– Do you know what you did? – nyomta meg a hangját a manager.

– Náo áj nó.

– Yes, but you should have known from the beginning! Are you stupid? – Már szinte kiabált, majd, mivel nem kapott választ, halkabban folytatta.

– I don't know about foreign standards, but in the UK this has very serious consequences. Do you understand? 

Gombos Zsombor legalább három ismeretlen szót hallott, de azért fülig vörösödve bólintott. Érezte, hogy nem csak neki, hanem a szülőhazájának is szól megrovás, bár abban nem volt biztos, hogy a manager tudja, hogy honnan való. 

A „stupid” különösen bántotta, azt hitte, Pat kedveli valamennyire. Ha néha betévedt a konyhába, mindig megkérdezte tőle, hogy van, olykor elismerően bólintott a rend és tisztaság láttán, ami nagyrészt Gombos Zsombor (8.z) érdeme volt. 

És ő is kedvelte Patet hiányos fogsora és az ököl-tetoválása ellenére is (vajon minek a rövidítése az EWMN?) Azt is tudta róla, hogy az előző munkahelyéről, egy dél-angliai vidámpark hoteljéből sikkasztás miatt rúgták ki. Vele rendes volt, nem pattogott túl sokat, a többi nem számított. 

Patrick O'Brien (6.a) most hosszan figyelte a fiút, és mintha hezitált volna.

– Look… I have to send you away. You did good job, but we can't tolerate this. – mindketten sóhajtottak. 

Gombos Zsombor lehajtott fejjel várta, hogy a manager befejezze a mondandóját. Mivel az erős kelet-londoni akcentus tovább nehezítette a megértést, ezért a javát elengedte a füle mellett. 

Néhány szót tudott csak kihámozni: „UK, respect women, not ok, zero tolerance, twenty-first century.” Jól van akkor, dugják az egész huszonegyedik századot oda, ahová nem süt be a nap. A virslijükkel együtt. Amúgy se maradna itt egy percig sem tovább. 

Egy mukkanás nélkül várta ki a papírmunka végét (az eheti fizetését és a ki nem vett holiday-ét természetesen utalják.) A supervisor időközben kimehetett, észre sem vette. A manager, fel se pillantva a papírból megkérdezte: 

– Where are you from? – A válasz alig volt hallható. – Oh, Hungary? Puskas! 

Gombos Zsombor (8.z) kényszeredetten elmosolyodott. Lám, az ő felsülése sem kezdte ki Öcsi legendáját. Hazafelé menet felhívta az ügynökséget, akik egyből ajánlottak új munkát. Ő azonban visszautasította. Ez esetben két napon belül ki kell költöznie – közölte egy ideges női hang. Neki azonban egy is elég volt. A repülőutat végigaludta. 

Az első pár nap otthon jó volt, a szülei nem kérdeztek sokat, örültek neki. Élvezte a friss levegőt, sokat sétált a faluszélen. Azelőtt csak pecázni járt arra. Egyedül lenni is jó volt, de péntek estére azért összehívta a csapatot. Miután elmesélte a vele történteket, egy srác, akit csak látásból ismert és az asztalukhoz csapódott a hátára csapott. 

– Remélem innentől kezdve tudod, hol vagy otthon – azzal kezébe nyomott egy rosszul fénymásolt szórólapot és rákacsintott. – Gondolom, nem akarod, hogy még egyszer így megszívassanak a bulák. 

A lapon egy egyenruhás férfi volt látható, mellette pedig csupán egy cím állt. Gombos Zsombor (8.z) úgy gondolta, túl sokat nem veszít, ha megnézi, miről van szó, ráadásul négy utcával csak arrébb. 

Ismerős volt a hely, valamikor edzőterem volt. A folyosón megállt, hogy megnézze a képeket. Bent a teremben valakik egyszerre léptek. Az ajtóból egy izmos kopasz ember figyelte gyanakodva.

– Hello, kit keresel? – szólt ki Szilágyi Árpád (4.z) majd a felmutatott szórólap láttán megenyhülve folytatta. – Gyere be nyugodtan, nem harapunk – kacsintott rá, majd visszament a terembe. 

Gombos Zsombor imbolygó léptekkel elindult, ám az ajtóban megcsapta az orrát az állott verejték szaga. Odabent merev vigyázzban, fekete zubbonyban körülbelül negyven férfi állt, mindnek fénylett az arca az izzadtságtól a hőségben. 

Gombos Zsombor (8.z, de jövőre akkor is 4.b) szinte automatikusan nyúlt volna a légfrissítőhöz, amivel  az étteremben a mosdatlanabb vendégek után permeteztek. Zavartan visszafordult az ajtóból. 

– Tudod, kinek kacsintgassál – morogta. 

Úgy döntött, elmegy a munkaügyre segélyért, a maradék júliust végig horgássza, aztán megérdeklődi, hogyan folytathatja a sulit. Mélyen beszívta a fák illatát. Talán megismerkedik jobban ezzel a szép országgal. 

A tervekből csupán két hamisíthatatlan nyáréji pecázásra és egy istenes berúgásra futotta, mert augusztus nyolcadikán reggel már Manchesterben szedte az asztalt.” 

Ha érdekelnek Gergely írásai, látogass el a blogjára!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9714886538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grafschaft Glatz 2019.06.10. 10:48:20

Inkább a vén szatyort kellett volna kirúgni az étteremből. Normális ember csak röhögött volna ezen, esetleg tesz egy kis majonézt a kolbász nem-tojásos végére, lefotózza és elküldi a haveroknak. Mondjuk a menedzser is jó nagy debil volt, én biztos elküldtem volna a vén krvát a náthásba ezzel a hatalmas "problémájával".

Dikusz 2019.06.10. 11:10:58

Biztos én élek kő alatt egy papírzacskóban, de ezmiez?

Hari Seldon 2 2019.06.10. 12:24:20

@Grafschaft Glatz:
Kitalált történet.
- Kicsit jobb mint a múltkori a vonatos, amikor repült a láb meg ilyenek voltak benne.

Platonica 2019.06.10. 12:41:09

Nem tudom, h kitalalt vagy esetleg megtortent csak kicsit feltupirozott sztori.
Az teny, hogy igen erdekes tulkapasok vannak PC tere'n. Egyik kedvencem, a legyunk ovatosak a 'brainstorming' kifejezessel (mindennapos iskolaban, workshopokon, meetingeken!), mert serti az epilepsziasokat a hasznalata... Nem tudom, mi modon, de tenyleg 'tiltolistara' kerult, annak ellenere, hogy tobb platformon is nyilatkoztak erdekeltek, hogy nem, nem serto.

Vagy itt egy kis gyongyszem a Cardiff Metropolitan egyetemrol... szoval lehet fokozni.
www.zerohedge.com/news/2017-03-04/british-university-bans-all-politically-incorrect-words-heres-list

Csodabogár 2019.06.10. 13:17:16

@Dikusz: Novella, irodalmi próbálkozás.

London2009 2019.06.10. 13:32:56

@Platonica: hetvegen meglatogattunk egy kastelyt es ott meseltek, hogy azert raktak a gyertyak tetejere sok helyen egy mini lampaburat, mert kulonben konnyeden obszcen dologra lehetett asszocialni. Ertsd penisz. Erdekes, miutan en meg ugy tanultam, hogy rossz az, aki rosszra gondol! Egy gyertya, szerintem egy gyertya? :D

Grafschaft Glatz 2019.06.10. 14:08:58

@Hari Seldon 2:
Miből gondolod, hogy kitalált? Szerintem simán elképzelhető a mai PC diktatúrában. A "Fszalakban van-e elrendezve a tányéron a kaja?" kérdés teljesen jól illeszkedik az olyan létfontosságú témák mellé, mint a női kvóták (persze nem a bányászok meg a kukások között), a "valaki 40 éve rácsapott a seggemre, mítúúú", a "Szabad-e négernek nevezni a négert?", illetve a "Hova szrjanak a buzik?". Én IT területen dolgozom, ahova azt gondolnád, nem tör be az őrület, pedig még ide is de:
en.wikipedia.org/wiki/Master/slave_(technology)#Terminology_concerns
De lehetne még sorolni a példákat a legutóbbi Star Wars film összebarmolásától kezdve a széfszpészeken át a konföderációs szobrok körüli hisztériáig.
Mostanában felkerült a témák a közé a klímaváltozás körüli hisztéria is, ami a fentiekkel ellentétben legalább egy valós problémával foglalkozik, de a jó b̶o̶l̶s̶e̶v̶i̶k̶o̶k̶ demokraták a szokásos hippokrita módon adják elő, ahol dicaprio a magánrepülőről meg schwarzenegger a G-merciből osztja az észt a klímaváltozásról, de én ne merészeljek többé szívószállal kólát inni.
Itt, Németországban a klímapopulista zöldek már előzik a CDU-t is némelyik közvéleménykutatásban. Ha nem itt élnék és az én bőrömre (is) menne a játék, azt mondanám, megérdemelnének a németek egy kormányciklusnyi zöld-dúlást, CO2 adóval meg az autógyárak tönkretételével, de inkább abban reménykedek, a következő választásig még megjön a józan eszük.

Bredpitt Monika 2019.06.10. 14:44:18

@Grafschaft Glatz: a lényeg nem az, hogy szabad e négernek nevezni, hanem, hogy tanácsos e, pl: sétálgatsz a Harlemben, magyarul beszélgetsz, többször kiejted a néger szót a szádon, az ottani feketék ezt niggernek fogják hallani, próbáld ki egyszer, aztán majd számolj be a hatásról........

Bredpitt Monika 2019.06.10. 14:46:28

Szia Gergő, pont most gondoltam rád nem olyan rég, egy pár napja, hogy rád írok hogy megy sorod? Na, akkor termékenyen éled az életed.......(gondolom a termékenyt lehet használni mindkét nem esetében...ha már PC ről is volt szó...)

Bredpitt Monika 2019.06.10. 14:49:28

Nekem tetszett a kis történet és bár humor is van benne, ha egy szóval kellene jellemeznem én inkább szomorúnak látom a novellát.

Szomorú látlelet, nekem néhol összeszorult a gyomrom. Bár azt kell, hogy mondjam, ha itthon, a saját hazájában érzi az ember az elnyomást, kirekesztettséget , az még szomorúbb......

Bredpitt Monika 2019.06.10. 14:51:41

De hogy kekeckedjek is egy kicsit:

Patrick O'Brien (6.a) most hosszan figyelte a fiút, és mintha hezitált volna.

– Look… I have to send you away. You did good job, but we can't tolerate this.

Gondolom ez egy elírás és kimaradt az a kis "a" betű. Patrickről azt feltételezem, hogy tud rendesen angolul.

Kovács Gergely 77 2019.06.10. 15:03:21

Szia Móni!

Patrick tud, én nem. :D
Mi újság veled? Én megvagyok, továbbra is Dublinban. Befejeztem a sulit, próbálok új állást nézni. A színházzal pénteken lesz fellépésünk, amúgy minden a szokásos mederben.

gabors 2019.06.10. 15:43:31

@Bredpitt Monika: "Gondolom ez egy elírás és kimaradt az a kis "a" betű. Patrickről azt feltételezem, hogy tud rendesen angolul."

nem maradt az ki csak zsombor 8.z-nek nem tunt fel vagy mikor felidezte mar nem tunt az a kis "a" fontosnak hogy odairja ... vagy ki tudja posztolo is csak rigo utca 2.a- :-)

Bredpitt Monika 2019.06.10. 15:53:22

@gabors: látom, neked is van humorod...

Bredpitt Monika 2019.06.10. 15:58:12

@Kovács Gergely 77: nálunk mindig történik valami, zajlik az életünk és ha valamiben bizonytalan vagyok akkor idejövök , írok egy cikket és jól megmondja nekem mindenki a magáét (csak hülyülök, nem illik viccelődni a törzskommentelőkön, hiszen az ő nyelvük nagyon csípős tud lenni, és a csípős az kellemetlen)

ha már Orbánt is említetted, neki van híre úgy látom:

volt nálunk, a suliban ahol dolgozom, egy svéd diákcsoport, az előadásuk előtt azt mondta az egyik a színpadon, hogy nem túl jókat hallanak Magyarországról, de amikor beszélgettek az emberekkel Budapesten, akkor kellemesen csalódtak ,

szóval akkor úgy tűnik, hogy ott maradsz egy ideig még?

Kovács Gergely 77 2019.06.10. 16:07:52

Igen, maradok még Dublinban, már tervezgetjük a következő évadot, plusz hátha bejön az idegenvezetés is. Bár Dublinban nem biztos, hogy hosszútávon maradok, mert nagyon drága, és - legalább is nekem - kissé túl zsúfolt. De még nem tudom merre mennék, talán Corkba.
Semmi baj a kommentekkel, vastag már a bőr a pofámon, talán túlságosan is. Egyébként ha esetleg valaki dehonesztálónak tartaná ezt a végzettség-jelölést (8.z pl.) annak elmondom, hogy Zsombor az egyik (ha nem A) legéletképesebb, legegészségesebb karakterem az írásaimban, abszolút nem számít, hogy nem fejezte be a gimit. Meg van a magához való esze. :)

Dikusz 2019.06.10. 16:12:45

@London2009: Barokkos túlzás a "kő alatt", esetemben jó lesz az egy jókora sziklának is... .:)))

Bredpitt Monika 2019.06.10. 16:19:47

@Kovács Gergely 77: nehéz követni kinek írsz, ha nem a válasz erre opciót használod,

ha már szóba került Orbán, mit találtam nagy hirtelenjében:

"Pengeeszű, de olykor naiv spekuláns, viszonylag szerényen élő multimilliárdos, örökös vitatkozó, saját elméleteinek szinte a megszállottjává váló filozófus. Nem emlékszünk olyanra, hogy valaha annyit írtunk volna egyszerre egy emberről, mint most Soros Györgyről, a most megjelent júniusi Forbes címlaposáról. A magazinban 27 oldalban meséljük el, kicsoda, hogyan gondolkozik, és mit akar valójában a milliárdos, ezekből válogattunk ki 12 érdekességet. Ajánló a júniusi Forbes monstre címlapösszeállításához. "

Bredpitt Monika 2019.06.10. 16:20:33

1. Első adakozására 1939-ben, 9 éves korában került sor.
Kétszer tíz pengőt küldött a szabadságukért harcoló finneknek a 8 Órai Újság 1939. december 23-i cikke szerint.

2. A második világháborúban Kiss Sándor álnéven élt. Soros családja a második világháborút egymástól elválasztva vészelte át: ez tűnt a legbiztonságosabb stratégiának. Az akkor tizenéves fiút egy bizonyos Baufluss úr felügyelte keresztfiaként, pár ezer bankóért, és mert a felesége is zsidó volt. Magyarországot csak később, 1947-ben hagyta el, útlevelet a berni eszperantó világkongresszus ürügyén kapott. Esze ágában sem volt Svájcba menni, Londonban telepedett le.

3. Nem a legjobb emberismerő, és sokszor beszélt arról is, hogy nem volt különösebben jó apa. „Túlságosan elfoglaltak a saját gondjaim, az üzlet, nem maradt elég energiám, hogy foglalkozzam a gyerekekkel” – mondta egyszer, de hozzátette, hogy később megjavult a viszonyuk.

Bredpitt Monika 2019.06.10. 16:21:05

4. A Nyílt Társadalom Alapítvány a világ hetedik legvagyonosabb alapítványa. A szervezet 49 irodával 41 országban van jelen, összesen 1600 embert foglalkoztat. Az elmúlt 36 évben összesen 14 milliárd dollárt költött filantróp célokra, a magyarországi támogatások teljes összege 1984 óta 400 millió dollár.

5. Magyarország első ingyenes e-mail szolgáltatása, a Freemail ötletét is a Soros Alapítvány valósította meg 1996-ban. (Pontosabban ennek C3 Kulturális és Kommunikációs Központja.) A C3 létrehozásának kerete 500 ezer dollár volt, magában foglalta a Freemail létrehozását. Úgy volt, hogy az alapítványnak három éven belül vissza kell fizetnie az összeget, Soros végül nem kérte vissza a pénzt, maradt a szervezetnél.

6. Mély benyomást tett rá 1986-ban az, ami a Bibó kollégiumban zajlott. 1991-ben azt nyilatkozta a Figyelőnek:

„Nem is rejtem véka alá, hogy én eszmeileg a Fidesszel szimpatizálok. Tény, hogy a Soros Alapítványnak is szerepe van e tehetséges fiatal politikusgárda kinevelésében. Én őket tartom a jövő ígéretének.”

Bredpitt Monika 2019.06.10. 16:21:40

7. Oroszországgal mellélőtt. 1987 óta próbálta elősegíteni a demokratikus átmenetet, öntötte a pénzt az országba. Aztán egyszer csak azt vette észre, hogy eltűnt 14 millió dollár. „Havi ötmilliót küldtünk egy programra, és nem néztük, hogyan költik el” – ismerte el egy 1995-ös interjúban a The New Yorker újságírójának. 2015-ben alapítványait kitiltották az országból.

8. A CEU-t eredetileg nem Budapestre tervezték. Az első kurzusok 1991-ben Prágában indultak, ezeket 1992-ben követték a budapesti órák. A költözésre még ebben az évben sor került, miután Václav Klaus volt cseh miniszterelnök elüldözte a CEU ottani ágát.

9. Előre bejelentette a font bedöntését. Sorost egy csapásra híres-hírhedtté tette, amikor 1992 szeptemberében, néhány hét alatt bedöntötte az angol fontot. Aki ebben a kérdésben mellé állt, úgy érvelt, hogy a font később nélküle is leértékelődött volna, és pusztán azért nem lehet kritizálni, mert észrevesz egy piaci anomáliát. Tény viszont, hogy végső soron a brit adófizetők zsebéből húzott ki hatmilliárd dollárt (ennyibe kerültek az angol jegybank fontot védő lépései). Befektetési alapjának, a Quantum Fundnak a manőver egy nap alatt egymilliárd fontot hozott.

Bredpitt Monika 2019.06.10. 16:22:21

10. Nem szórná tele Európát menekültekkel. Soros hangos ellenzője az új dublini rendeletnek (Dublin III), amely kimondja, hogy egy menekült menedékjog iránti kérelmét annak az országnak kell megvizsgálnia, ahol átlépte az uniós határt, óriási terhet róva ezzel Olaszországra és a többi mediterrán országra. A válság kezdete óta hangsúlyozza, hogy mennyire fontos, hogy

a menekültek EU-n belüli elosztása önkéntes alapon működjön, mert egyetlen tagállamot sem szabad arra kényszeríteni, hogy olyanokat fogadjon, akiket nem akar, és a menekültekre sem lehet ráerőszakolni, hogy olyan országokban telepedjenek le, ahol nem szeretnének.

Grafschaft Glatz 2019.06.10. 16:24:51

@Bredpitt Monika:
Gondolom megvernek a tolerancia meg az elfogadás jegyében.
Nem ez volt a mondandóm lényege különben, de tessék, menjünk akkor bele, mert ebből is levezethető, mekkora baromság a PC: a néger szó a latin niger-ből jön, ami mindössze annyit jelent, hogy "fekete". És elég sokáig, konkrétan évezredeken keresztül semmi negatív társítás nem volt hozzá, sőt, a négerek saját magukat is így nevezték. Még képregényt is adtak ki ilyen címen: en.wikipedia.org/wiki/All-Negro_Comics
Ezt feketék írták és rajzolták, tehát nem a fehérek nevezték őket így, hanem ők saját magukat!
Aztán valamikor a 70-es 80-as években találta ki pár unatkozó - fogadni mernék, hogy amúgy fehér - hülye, hogy a néger szó - ami ugye feketét jelent - sértő és nem szabad használni, hanem csak azt szabad mondani, hogy fekete (ami ugye ugyanaz csak nem latinul, szóval WTF, de a PC-ben nem érdemes logikát keresni). Aztán persze behülyítettek mindenkit ezzel és maguk a feketék is azóta hiperérzékenyek lettek erre. Ezelőtt 50 évvel simán mondhattad volna harlemban meg akárhol, hogy néger. Azóta meg már ott tartanak, hogy utólag átírnak irodalmi műveket, amiben ez a szó szerepel, amit egyébként már - még ilyen ráhivatkozásos jelleggel sem - szabad leírni, kimondani, hanem van helyette "N-word" meg mittoménmi. Tisztára, mint a tudodkizés a Harry Potterben.

Bredpitt Monika 2019.06.10. 16:26:54

11. Szereti a sportokat. Néhány évvel ezelőttig még rendszeresen síelt és úszott reggelente az óceánban, teniszezni viszont a mai napig szokott. Szenvedélyesen szeret sakkozni, és tud is: Polgár Judittal kétszer is megmérkőzött, egyszer félbe maradt a parti, másodszor, Polgár szavaival élve, „ügyesen küzdött, de alulmaradt”.

12. Intellektuális téren alighanem a világ egyik legtermékenyebb milliárdosa. Soros az elmúlt négy évtizedben tizennégy könyvet és több mint kétszáz esszét írt, ezek többségében újra és újra összefoglalja reflexivitás-elméletét. Elgondolásai nem csak pénzügyi sikereire hatottak ki, ez adta bázisát filantróp tevékenységének, közgazdasági megfigyeléseinek, történelemteóriáinak és filozófiatudományának is. Ahogy 1991-ben egy interjúban összefoglalta: elmélete tulajdonképpen életfilozófia.

Ezt nem bírtam kihagyni, főleg a 10. pontot. Köszi Gergő az újabb novellát. Nekem tetszett és köszi, hogy a múltkor vetted a lapot és belementél a játékba, én élveztem. Üdv és sok sikert. Cork ot én is nézegettem még anno, talán 10 éve, amikor találkoztam két ír hölggyel Debrecenben egy wellness szállóban.

Eléggé lesújtó véleménnyel voltak a lengyelekről. Ha jól emlékszem a bevándorlók száma zavarta őket nagyon. Talán ezért nem élek most Corkban......

Bredpitt Monika 2019.06.10. 16:29:17

@Grafschaft Glatz: nekem az angol tanárom javasolta, hogy ne használjuk ezt a szót, mármint a négert, én megfogadtam....részemről ennyi a történet, de azért köszi, hogy ennyi mindent megosztottál ezzel kapcsolatban...üdv

Shaktee 2019.06.10. 16:41:30

@Grafschaft Glatz: "Ezelőtt 50 évvel simán mondhattad volna harlemban meg akárhol, hogy néger."

No kidding :-)

Csak az a gond hogy nem tudtad utana elmeselni, mert agyonvagtak volna a brotherek..

Shaktee 2019.06.10. 16:42:01

@Bredpitt Monika: nem irtal nekem kutyafulu :(

Dikusz 2019.06.10. 16:50:36

@Kovács Gergely 77: még jó, hogy nem kérdeztem rá előbb, hogy mi az a zárójelbe tett 8.z ...

Ami nekem nem jött be, az a stílus volt, talán azért, mert a fiatalok szemében és is egy "vén szatyor" vagyok már.

Csodabogár 2019.06.10. 17:00:34

@London2009: Biztos vannak emberek akiknek, akár csak Mórickának, mindenről az jut eszükbe.:-)
Nekem biztos igen egysíkú és gyenge a fantáziám, mert a gyertya az gyertya a virsli meg virsli, legyen az bármivel köritve.

Shaktee 2019.06.10. 17:02:47

@Csodabogár: megsugom a kuckoban, csak el ne pirulj :-)

Csodabogár 2019.06.10. 17:12:21

@Bredpitt Monika: Nos ezzel sajnos jól melléfogott, persze nem volt egyedül ezzel a nézettel. Amit az egész hazai Soros kampányban a legrondábbnak találtam, hogy azt kezdi ki akitől csak kapott, ő és a társak is, jó kis angliai ösztöndíjat.

Csodabogár 2019.06.10. 17:20:01

@Shaktee: Nem vagyok egy pirulós fajta. 18 évesen mint példásan nevelt urilány, egy fatelepre kerültem dolgozni. Nos ott a kocsisoktól tanultam egyet s mást, amiről előtte tényleg még nem is hallottam.:-)

Taxomükke (UK) 2019.06.10. 17:42:03

@Bredpitt Monika: Azt mondjuk kotve hiszem, hogy egy harlemi fekete a magyarul kiejtett "néger" szót meghallva a "nigga"-ra asszocialjon.

Kovács Gergely 77 2019.06.10. 17:42:08

@Dikusz: Megsúgom, én is. Egy vén virsli. :D

Kovács Gergely 77 2019.06.10. 17:43:38

@Bredpitt Monika: Köszi Móni, örülök, hogy tetszett neked is minden jót! Lehet, valamikor találkozunk még otthon. :)

Dikusz 2019.06.10. 17:44:00

@Csodabogár: Hát, nehezen is tudom elképzelni, hogy olyan pirulós lennél.:)

Dikusz 2019.06.10. 17:45:30

@Kovács Gergely 77: :))))
Akkor jól belefújtam a nulláslisztbe. :)

Bredpitt Monika 2019.06.10. 17:52:46

@Csodabogár: és most ott tartunk, hogy a nagy üdvöskék egy olyan világot teremtettek, amiben meg lett szervezve a Szabadságkoncert, szereplőkkel, mint Vikidál Gyula alias Dalos ügynök.....
na és Nagy Feróval, aki nyakon vágja azokat, akik rosszat mernek mondani az egészségügyünkről, de itt inkább a Vikidál jelenség a lényeg, ott fognak tombolni, örülni hogy vége az elnyomásnak, miközben pont olyan emberek énekelnek majd, akik nyalták a seggét ennek a rendszernek és besúgók voltak.........nem is tudom mi a jó szó erre, rémületes szerintem

Bredpitt Monika 2019.06.10. 17:54:08

@Taxomükke (UK): ha kimondod néger és kimondod nigger....

szerintem hasonlóan cseng

Bredpitt Monika 2019.06.10. 17:55:31

@Shaktee: én azt mondtam megsúgom, erre te azt írtad majd írsz, szóval ki nem írt?
különben is, aki kíváncsi hamar megöregszik.....

nem jössz haza a Szabadságkoncertre?

Bredpitt Monika 2019.06.10. 17:59:02

@Kovács Gergely 77: vagy Corkban......legyen úgy, üdv

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.06.10. 18:07:43

haha, ez nagyon jo volt, szeretem az ilyen "novellakat" :)

Shaktee 2019.06.10. 18:09:30

@Bredpitt Monika:

jövök majd, majd ha a Brody Tini enekel, s a Meszaros Lolo vagyonfosztott lesz..

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.06.10. 18:12:00

@Platonica: igen, bizonyos PC megnyilvanulasokon en is nevetek. megint sikerult atesni a lo masik oldalara, mint olyan sokszor. Nalunk (USA) most mar a "black" - ami koztudottan kivaltotta a negro(ertehetoen degradalo) kifejezest - sem eleg PC. Most mar Afro-American dukal...Na most azok is elkezdtek tiltakozni, akik feketek, de nem Afrikabol jottek :)))

gabors 2019.06.10. 18:36:06

@Bredpitt Monika: "@gabors: látom, neked is van humorod..."

csaknem ketelkedtel ebben eddig ???

gabors 2019.06.10. 18:45:52

@Bredpitt Monika: na ebbol is latszik hogy egy zs...do osszeskuvest vezet EU elkorcsositasa erdekeben es emelett migransokat is simogat es szabadidejeben szervezi a guatemalai karavanokat ...

mennyivel jobb volt regen amikor csak fidesz aktivistakat tamogatott penzel mint Orban, Szajer vagy eppen Szijjarto azok a szep idok ...

meg van a velemenyen a forbes-rol is barmi legyen is az

:-)

Shanarey 2019.06.10. 18:49:02

@Zsuzsi65:

Ez a PC dolog meglehetősen vicces, hiszen a tudomány mai állása szerint, Az átlag afro amerikai nagyszülei is amerikaiak voltak, ennyi erővel a hasonló szülőkkel rendelkező egyéb nációkat is így kellene nevezni. Például Lengyel amerikai, Olasz amerikai, Kínai amerikai. S arról nem is beszélve, hogy az emberiség, szintén afrikából ered.

gabors 2019.06.10. 18:54:40

@Grafschaft Glatz: "Aztán persze behülyítettek mindenkit ezzel és maguk a feketék is azóta hiperérzékenyek lettek erre. Ezelőtt 50 évvel simán mondhattad volna harlemban meg akárhol, hogy néger. "

tok igazad van kis gondolat kiserlet hogy (talan megertsd) mirol van szo csereld ki a neger szot ciganyra vagy "budos ciganyra" hiszen semmi mast nem jelent mint hogy valaki cigany aki budos A dehogy fogjak ezt rosszul venni azok akik tenyleg budosek es meg ciganyok is ...

...

gabors 2019.06.10. 18:58:43

@Dikusz: "@Kovács Gergely 77: még jó, hogy nem kérdeztem rá előbb, hogy mi az a zárójelbe tett 8.z ..."

nalunk volt ilyen mert az altlanos iskolaban volt "zenei tagozat" az olyan nemesebb lelkeknek, na azok kozul eleg sokan meg a gimit sem ertek el es "zeneszek" sem lettek de jopar lett "eletmuvesz" :-)

igy nekem a 8.z egybol bejott :-)

Dikusz 2019.06.10. 18:59:51

@gabors: Ugyan nem tőlem kérdezted, hanem Mónitól, de hadd válaszoljak én is: valóban van humorod, de van amikor ügyesen rejtegeted.:)))

Shaktee 2019.06.10. 19:00:21

@gabors: marhaságokat buborekol :_)

kardio1 2019.06.10. 19:00:30

@Bredpitt Monika: és ezt te mondod, aki az akkori rendszer működtetőinek leszármazottjára szavaztál legutóbb !
A kishalakat megveted, de a nagyokat támogatod ! Sajnálatos.

Dikusz 2019.06.10. 19:04:19

@gabors: na itt "példának okádék" (ez az idézet Lar pour l'art-os Besenyő családé) nem rejtegetted. :)

gabors 2019.06.10. 19:06:56

@Zsuzsi65: "mint olyan sokszor. Nalunk (USA) most mar a "black" - ami koztudottan kivaltotta a negro(ertehetoen degradalo) kifejezest -"

ne hagyd ki hogy 60-70 es evekben a colored (Tax UK-nke coloured) volt a PC ami manapsag szinten eleg negativnak szamit (pedig a hozzaerto magyarok szerint nincs abban semmi hiszen szines boru nemdebar ) es ugye voltak a white es colored feliratok a nem is olyan tavoli multban a jo is Jim Crow korszak ...

gabors 2019.06.10. 19:17:35

@Shanarey: "Például Lengyel amerikai, Olasz amerikai, Kínai amerikai. "

milyen meglepo de igy is nevezik magukat nagyon sokan !!!! es nagyon buszkek is erre ... meg hozzatennem hogy Irish (ala shanery) es a Jewish American es foleg irek olaszok kozott vannak akiknek inkabb a ded vagy ukapja volt eredetileg az oshazabol de gyakran kerultek be ujabb imigransok is a csaladba ...

ez amugy (nem veletlenul) de nem jellemzo a nemet felmenokkel rendelkezokre pedig ok lennenek legtobben

hasonloan a magyarok is kikoptak ebbol pedig a ket haboru kozott hasonloan az olaszokhoz nagyon sok nem kis magyar kozosseg volt a keleti parton sajat iskolakkal templomokkal cserkesz egyesuletekkel nyari taborokkal. Tobben meseltek nekem (NJ) hogy ez meg aktiv volt a 60-as evekben is utanna kezdett hanyatlani .... mara mar csak nyomok maradtak ... mar magyar negyed sincs pl Manhattan-ben (en mar csak egy kis reszet lattam 90-91-ben) talan mar csak a ket templom maradt konyvtar vasarnapi iskola ....

Shaktee 2019.06.10. 19:26:26

@gabors: Jewish Americant nem használják.

Shaktee 2019.06.10. 19:27:34

@Shaktee: A Jewish Princestt viszont igen :))

Shaktee 2019.06.10. 20:21:14

@kardio1: Még mindig nem érted hogy a nagyapak bunei nem oroklodnek - politikaban :-)

Hajra Klára, Hajrá Olga :-)

Kovács Gergely 77 2019.06.10. 20:22:50

Akinek tetszett az írás, (különösen, akik a többibe is beleolvastak) azokat szívesen látom az az írói oldalamon a facsén. Mivel nem akarom már szegény ismerőseimet zargatni mindig, ha új cuccot pakolok fel a blogra ezért csináltam egy új oldalt, ahol csak azok látják a posztokat, akiket érdekel. Várok mindenkit szeretettel:
www.facebook.com/Kov%C3%A1cs-Gergely-%C3%ADr%C3%B3i-oldala-2808095629264751/?modal=admin_todo_tour

Grafschaft Glatz 2019.06.10. 20:37:05

@gabors:
Nem jó a példád, mert a "büdös" egy (negatív) jelző.
A "cigány" önmagában állva már megfelelő analógia és azt lehet is használni, a cigányok is használják saját magukra. Nekem is van cigány haverom, ő is cigánynak nevezi magát. És nem büdös, merthogy szokott fürödni. Persze a PC-véleményvezérek ezt a szót is próbálták tabusítani és újbeszél szavakkal helyettesíteni, de szerencsére felsültek vele.

Grafschaft Glatz 2019.06.10. 20:37:13

@Bredpitt Monika:
Szívesen. Bár érdekelt volna a te véleményed is erről a PC-dologról, ha már a cikk a PC-terror egy áldozatáról szól. Mert abban biztos vagyok, hogy aki vagy féltucat kommenten keresztül méltatja Soros Györgyöt, annak van véleménye a PC-vallásról...

Bredpitt Monika 2019.06.10. 21:15:03

@Grafschaft Glatz: @kardio1: mindkettő szép téma, a szavazás és hogy mi pc és mi nem, de most kb harminc fok van a lakásban...... vissza fogok térni .....üdv

Bredpitt Monika 2019.06.10. 21:18:11

@gabors: hát, de , néha kételkedtem, na megyek lehűtöm magam egy kis pc Dallas sorozattal, amiben nincs egy csúnya szó sem, csak whiskey dögivel reggel, délben este, aztán irány haza autóval félig részegen.....

gabors 2019.06.10. 21:49:47

@Shaktee: ne viccelj mar .... az igaz is igaz hogy American Jews/Jewish is gyakori ... de had ne idezzek mar nehany tucat ujsag/klubb/musor/szinhaz stb nevet ...

biztos jobban tudod elnezest ...

gabors 2019.06.10. 21:51:08

@FresssPrinssz: "Republic of the Niger, Niger River, Niger flag stb, ezeket, hogy kell PC-n mondani?"

kb nizse'r mert francia :-( nagy f...sz lehetsz

Shaktee 2019.06.10. 22:13:23

@gabors: idézz, please — én soha nem hallottam közbeszédben

Snedronningen 2019.06.10. 22:20:24

Azért valahol döbbenet ez a sok frusztrált ember, nem? Szerintem csak az akad fenn mindig mindenen, aki nincs önmagával rendben, és ezért keresi, hogy kivel kötekedhet és mibe lásson bele hibát.

Megőrülök a mikrobántalmazástól és hasonló túlerzékenykedésektől, hogy már azt sem lehet mondani, hogy miben segíthetek, mert azzal máris a másik fölé helyezem magam stb.

Menjenek el dolgozni, keressenek valamit, ami boldoggá és kiegyensúlyozottá teszi őket, és akkor nem akadnak majd ki egy beszélgetésindítónak szánt hi, where are you from-tól és hasonló, egyébkent tökártalmatlan dolgoktól.

A verbális bántalmazás, megalázás, rasszizmus stb létező jelenségek, és küzdeni kell ellenük, ezt nem vitatom. De a túlérzékenykedés, hogy már egyre növekvő tiltólista van a szavakra, hogy milyen, egyébként hétköznapi szavakat és szófordulatokat ne használjunk, mert hátha valakinek valami az eszébe jut róla, mint fentebb valaki említette a brainstorming szót, hár ez már nevetséges!

Valahol egyébként tiszta tudathasadásos ez az egész PC, nem? Úgy értem, az egyik oldalon megy ez a hiszti, hogy már semmit nem leht mondani, mert minden mikrobántalmazás, meg cultural appropriation stb., közben meg a másik irányba mondjuk az emojik szintjén meg egyre többféle bőrszínt, hajviseletet stb lehet választani! Hogy is van ez? Hát nem az volt az emojik lényege, hogy sematikus, egyensárga körök, amelyek biztosan nem sérthetnek meg egyetlen rasszt sem? Most rákattintok, és nem beszúrja, hanem választhatom a bőröm színárnyalatait. Na most akkor a bőrszín rasszizmus vagy nem rasszizmus? Vagy ha afro-amerikai koma küldi nekem a feher, szőke, copfos fejecskét, akkor az rendben van, de engem kirúgnak, ha a fekete, rasztahajút küldöm vissza? Sipákoljak, hogy szemüvegem is van, és nincs pont olyan keretes emoji, mint az én szemüvegem, és nincs a feherbörűek kozött zöldszemű? Agyrém...

Shaktee 2019.06.10. 22:49:17

@Snedronningen: kevés gyapotott szedtél, szerintem ne edd magadat ezeken a dolgokon :)

kardio1 2019.06.10. 22:54:32

@Shaktee: és az apáké, anyáké ?

kardio1 2019.06.10. 23:03:25

@Shaktee: a kommunistánál már csak a volt kommunista a rosszabb: már nem az eszmét, hanem a megszerzett koncot védi.
Fletó is jól meggazdagodott a privatizáció idején, Apró Piroska bankja által kapott pénzből könnyű bevásárolni az alumíniumiparban. És Piroskánk hogy került a bank élére ? Csak nem az apja révén ? És kihez került az elkonfiskált zsidó villa ? Na ugye ? Így könnyű demokratát játszani.

Shaktee 2019.06.10. 23:12:08

@kardio1: Bízz bennük s a haza fényre derül :)

Shaktee 2019.06.11. 00:01:06

@Shaktee: JAP volt már Frank nótája előtt is

youtu.be/8yDarQW7UZc

Na jön az a közbeszédes zsidó amerikai példa? :)

Kovács Gergely 77 2019.06.11. 00:17:15

A PC témához annyit hozzáfűznék - ha már novellát írtam róla - hogy noha meg tudom érteni a politikai korrektség túlkapásaival szembeni ellenszenvet, és magam is dühítőnek találok bizonyos eseteket, még mindig inkább legyen ez, mintsem a PC teljes hiánya. (Ez legalább is kevesebb hullát termel.) A vadhajtásait valószínűleg le fogják nyesegetni előbb vagy utóbb. Szerintem ezen a vonalon relative jó irányba haladnak a dolgok, a baj az, hogy a sokkal fontosabb klímaügyben nem. A fenti sztori egyébként ebben a formában nem történt meg (velem), részleteiben viszont bőven benne van a saját, illetve ismerőseim tapasztalata.

2019.06.11. 07:39:04

@Kovács Gergely 77: A pc hiánya lenne a normalitás. Nekem nem hiányozna. A sértődős bűncselekmények nem valódi bűncselekmények, még ha a brit rendőrség valami érthetetlen okból kifolyólag mást is gondol erről.

Arcade Macho 2019.06.11. 07:39:11

a hozzaszolasokat olvasva esett le hogy egy brokeszt rakott a kepzeletbeli emberke a kliens tanyerjara, es ezt nem fogta fel?
erre nem volt protokoll?
amilyen szep angolsaggal beszelt, gondolom a fork and knife -ot is gyakran hasznalta...

acycloren 2019.06.11. 07:39:24

@Bredpitt Monika:
@gabors:
Olyat se mond angol anyanyelvű, hogy I have to send you away. Ez a magyar elküldeni tükörfordítása. I have to lay you off, de méginkább I have zo let you go. Vagy esetleg I have to fire you. Have méginkább I have to terminate your contract...

chrisred 2019.06.11. 07:39:35

Stílusosan dickenses beütésű novellakísérlet, a kis Oliver meg a repetája migráncsra átdolgozva.

chrisred 2019.06.11. 07:39:48

@Snedronningen: Ez természetes jelenség, az ellenhatás törvénye. Régen csak azok kaptak lehetőséget nyilvános szereplésre, akikbe a gyerekkorukban beleverték a kulturált viselkedés, az etikett alapelemeit. Manapság, a tévének és az internetnek köszönhetően mindenkinek jár a tizenöt perc hírnév, még annak is, aki úgy viselkednek, mint akik disznóólban szocializálódtak. Őket felnőttként kell kioktatni a jó modorra, ezt hívják PC-nek.

chrisred 2019.06.11. 07:40:04

@FresssPrinssz: "A Niger név eredete ismeretlen. Vannak feltételezések, hogy a latin „niger”, azaz „fekete” szóból származhat. De a terület portugál felfedezői számára természetesebb lett volna, mint más példák is mutatják, ha a saját nyelvükön nevezik meg a folyót, portugálul pedig „Negro” lett volna a név. Ugyanakkor a Niger nem fekete vizű, mint például a Rio Negro. Valószínűbbnek tűnhetne a szó bennszülött eredete, de a Niger folyása mellett beszélt 30 nyelvben nem sikerült megtalálni a név meggyőző megfelelőjét. Van egy olyan elmélet, amely szerint a folyó középső folyásánál, Timbuktu (franciául Tombouctou) környékén használt tuareg kifejezés gher n gheren „folyók folyója” (lerövidítve ngher), lehet a szó eredete. Nigéria és Niger államokat a folyóról nevezték el."

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2019.06.11. 07:40:22

@Grafschaft Glatz: "a néger szó a latin niger-ből jön, ami mindössze annyit jelent, hogy "fekete""

Nem a szavak bántóak, hanem az azokhoz társított szándék. Engem is magyaroztak már le úgy Romániában, hogy abban nem volt köszönet.
Én pl. elfogadom, hogy a "nigger" kifejezeten bántó szándékú, a "néger" pedig, ha nem is agresszív, de lealacsonyító gyűjtőszó. És nem, nem azért, mert píszí lennék! Sőt! Rühellem nagyjából az egész PC-dolgot, mégha kezdetben jószándékú is volt: mára a legnagyobb gyűlöletforrások egyike lett.

Grafschaft Glatz 2019.06.11. 07:40:48

@Kovács Gergely 77:
Ez attól függ, mit értünk "a PC teljes hiányán". A PC hívei a nácizmust vagy valami hasonló pusztító eszmét értenek alatta (gondolom erre utaltál a kevesebb halottal). Nézd meg ezt a cikket: index.hu/kultur/media/2019/05/29/kampanyidoszakban_azt_mondasz_a_politikai_reklamfilmedben_amit_akarsz/
Simán levezeti Hitlert a végére egy jó kis csúszós lejtővel.
Csakhogy ez egy hamis dilemma. És a PC-t kritizálók sem nácizmust vagy valami hasonló dolgot akarnak.
Most abba ne is menjünk bele, hogy a PC-t terjesztő, gyakran szélsőbaloldali gondolkodók eszméi hány halottat csináltak/csinálnak...

Szerintem amúgy nem szerencsés kitalált történeteket itt megjeleníteni: a határátkelő pont azért jó, mert valódi emberek valódi tapasztalatait lehet rajta elolvasni a határátkelésről és a külföldi életről.

68nyara 2019.06.11. 07:41:33

Otthonról amúgy is elég nehéz megérteni ezt a PC őrületet. Hála istennek, a magyar nem indoeuropai nyelv, így nemek sem léteznek benne, de hogy hogyan lehet az alábbi gondolatot megvalósítani az angolban az nagy kérdés számomra.

"According to the guide, Mrs. and Miss are considered offensive. Clearly, it’s best to avoid gender-identifying terms altogether."

Legyen mindenki 'it' ami ugyan kőbunkó lenne, de abszolút gender semleges.
Amúgy ami érdekes, hogy ez a túltolt PC jellemzően az egyetemeken és a nagyvárosokban van jelen, itt vidéken még soha nem hallottam efféle megnyilatkozásokat. Ellenben "fuckin' immigrants", na az volt már, ahogy "those peoples are animals" szintén, szigorúan a román cigányokra értve. Valószínűleg egy jobb érzésű PC huszár már rég szívinfarktust kapott volna ezektől. Csak az a baj, hogy ha itt elkezded ezt a PC dumát a helyi csókáknak, akkor úgy jársz, mintha elkezdénél niggerezni Harlemben. Ezek itt teljesen elmaradottak, szinte kőkorszaki szinten vannak a gendersemlegességből, meg politically correct beszédből, bizonyára még nem eléggé képzettek politikailag, micsoda fertő. Tisztára mint a gátőrök a kommunizmusban. ;-)

midnight coder 2019.06.11. 07:41:39

@Kovács Gergely 77: "Ez legalább is kevesebb hullát termel."
Azért hosszú távon nem lennék ebben ennyire biztos.

midnight coder 2019.06.11. 07:41:53

@Snedronningen: Szerintem a nyugati társadalmak picit több unatkozó politikust, jogászt, pszichomókust termelnek ki a feltétlenül szükségesnél, ezek pedig próbálnak piacot teremteni maguknak. Leszoktatnak a szokásaidról, megmondják mit egyél és mit tegyél a szabadidõdben, mirõl mit gondolj. Aki pedig beint nekik keresztbe, az maradi, tahó, szélsõséges.

2019.06.11. 07:41:59

Jaj de kínos, amikor valaki azt hiszi, tud szórakoztatóan írni, de nem. Olvashatatlan zagyvaság.

Hari Seldon 2 2019.06.11. 08:02:48

@kardio1:
Értem. Tehát az nagyobb baj, ha valaki most "játsza a demokratát" (merthogy igyekszik a demokratikus problémákra felhívni a figyelmet), az akkor nagyobb bűn, ha az őseik komcsik voltak.
- Ellentétben azzal nincs baj, aki MOST épít komcsi állampártot (nacionalista jelszavakkal megtűzdelve). ÉS épít ki maffiaállamot és MOST lopja ő személyesen az állami vagyont. Hát gratulálok a logikához.

_Neville 2019.06.11. 08:17:58

@Shaktee: Francokat vágták volna. Olvastad ML Kinga híres beszédét? Végig négerezik. A 60-as években az amcsi feketék önmeghatározása is néger (negro) volt. Szóval igen, ez egy teljesen mai abszurd hülyeség. Várom, Montenegró nevet mikor akarja betiltani a sok barom. :)

Platonica 2019.06.11. 08:40:15

@chrisred: PC= jo modor?? Na ne mar...

@68nyara: Erdekes, en is 'videki', de nem tapasztalom azt a fajta masik vegletet, amirol irsz. Pontosabban, igy v ugy mindket oldal jelen van, de tobbsegileg egyik sem.

@Eugene Horse: NEKED olvashatatlan ill. zagyvasag..., masoknak nem tunik ugy;-) Szerintem humoros is, nehol kicsit eroltetetten, de probalkozasnak tenyleg nem rossz.

2019.06.11. 09:33:04

Pffff, ez nagyon durva. Tényleg agyukra ment már a jólét.

mizie 2019.06.11. 09:33:05

Az miért PC kultúra, hogy nem szolgálunk fel egy faszt?

@68nyara: "szigorúan a román cigányokra értve" - amikor te is ott vagy. Amikor nem vagy ott akkor rád is. Tust me.

chrisred 2019.06.11. 09:33:05

@Arcade Macho: Nekem meg csak a kísérőszövegből derült ki, hogy a szerző a pc-t akarta pellengérre tűzni, és nem a "customer is always right" elvről írt példabeszédet. Ami egy kelet-európai számára szintén kulturális sokkot jelenthet.

68nyara 2019.06.11. 09:33:05

@Platonica: bizonyára itt is jelen van a másik oldal is, csak én nem találkozom velük napi szinten. Mondjuk ez tényleg vidék. (nem akarok mezőgazdasági területet, meg parasztot írni, mert az még a végén nem PC). Nem, itt sincs erős többségben az anti PC, a többség abszolút normális ember, mindenféle kilengések nélkül.

abban viszont igazad van, hogy a PC nem a jó modorról szól. Az egy teljesen más dolog, sőt, néhol teljesen szembe mennek egymással.

Snedronningen 2019.06.11. 09:36:20

@chrisred: ez nem jómodor kérdése. A PC jelenlegi szintje, a mikrobántalmazás jelenlegi elvadult szintje nem a jómodorról szól, hanem a frusztrációról. Ha valaki megkér valamire, és erre te azt mondod, hogy ok, no problem, akkor erre az illető megsértődik, mert ő most tehernek érzi magát. Ez nem jómodor-ügy, hanem frusztráció-ügy. Ő rosszul érzi magát és keresi az alkalmat, hogy valakit hibáztasson és emiatt kesereghessen és őt vigasztalgassák. Erről szól.

Azzal súlyosbítva, hogy a hópihe nemzedék képtelen konfrontálódni szemtől szembe, és ha úgymond őt megbántják és neki elviselhetetlen szenvedést okoznak egy rosszul megválasztott szóval, akkor nem ott helyben kérik ki maguknak, hanem feltesznek a blogjukra egy siránkozást, amitől kialakul az úgymond jogos felháborodás, mert jaj valakit bántottak és ki kell allni mellette, és annak már csak a sértő fél kirugása lehet a vége, mert a cégek nem merik felvállalni az Internet népének a haragját. Az, hogy ettől a másik ember élete-karrierje tönkremegy, az őket nem érdekli, de a kis egójuknak kell a simizés, hogy őket megsértették egy where are you from vagy no problem vagy brainstorming szintű hatalmas dologgal.

2019.06.11. 09:52:33

@Snedronningen: „Valahol egyébként tiszta tudathasadásos ez az egész PC, nem?”

Maximálisan az. 1993-ban teliszájjal röhögtünk a Demolition Man (pusztító) c. sci-fi akciófilmen, ami lényegében egy ilyen szellemileg leépült idealista PC jövőképet mutat be, ahol ismeretlen a jó kaja, a szex, tilos a káromkodás, és lényegében minden tiltva van, ami az embert emberré teszi. Naív óvodástudatú emberkék élik életüket mesterséges környezetben, piszlicsáré problémáikkal, és persze (majdnem) mindenki nagyon boldog, pláne hogy tudják, nagy testvér mindenhol figyel, nehogy valaki szabályt szegjen. 25 évvel később én ezt már nem találom akkora fantasztikumnak, sokat léptünk előre egy ilyen világ felé.

chrisred 2019.06.11. 10:11:14

@Snedronningen: Meg fogsz lepődni, de a munkatársak már az internet feltalálása előtt előtt fúrták egymást a másik háta mögött.

chrisred 2019.06.11. 10:11:15

@Snedronningen: Akkor gyorsan tisztázzunk valamit. A PC nem a magánkapcsolatokról szól, hanem a magatartásról a nyilvános, közéleti szereplések során.

Snedronningen 2019.06.11. 10:15:27

@Jankove: sajnos igen.

Az előző hópihe nemzedékről szóló gondolatmenetemet szeretném még kiegészíteni: a kommunikáció és a másik fél iránti megértés teljes hiánya a probléma, mert csak a sértődött fél egója számít. Túlterheltség, fáradtság miatt az ember követ el hibákat, pl elgépel egy szót az emailben. Ezt lehet felfújni és ügyet kerekíteni belőle, vagy lehet megbeszélni. A munkám miatt vannak olyan csúcsidőszakok, amikor percenként akár 3-5 emailt is kapok a kollégáktól, mellé napi 2-300 sms-t, és ha kellően belefulladtam már az elektronikus levelezésbe, akkor elkezdenek hívogatni vagy bejönnek az irodámba pörögni, hogy már mikor küldtek egy emailt és még nem válaszoltam... A kapkodástól előfordul, hogy elírom az illető nevét (mert persze nem ám csak úgy válaszolunk egy mondat lényegben, formálisan kell: dear... best regards, különben kiemelik azt az egy emailt es rohannak az HR-hoz, hogy udvariatlan emailt kaptak...), vagy elgépelek egy szót, vagy kimarad egy szó a mondatból stb. A normális kolléga ilyenkor megérti a szitut, vagy nem szól miatta, vagy visszakérdez, hogy jól gondolom, hogy valójában ezt és ezt akartad írni?, visszaigazolom és túl is vagyunk a dolgon. De van, aki ilyenkor elkezd ügyet kerekíteni, és a fél világot bekopizza és generálja az email váltásokat (miközben továbbra is jön a 3-5 percenkénti a többiektől...), mert egy bocsánatkérés a neve elgépelése miatt nem elég neki. Na, az ilyeneket nagyon tudom utálni! Semmi megértés, semmi belérző képesség, hogy esetleg nem szándékos az úgynevezett sértés, semmi jószándék,mert ő frusztrált és keresi, hogy kibe kössön bele.

Úgy látom ez a téma engem is frusztrál, mert már hányadik gőz-kieresztő hozzászólást írom :-))) De tényleg, hócipőm tele van ezekkel a hülyeségekkel :-)))

Snedronningen 2019.06.11. 10:19:58

@chrisred: ez ma már nem ilyen egyszerű, mert sértődöttke kiteszi a Facebookjára, és mindenből rögtön ügy lesz, mert az “Internet népe” felháborodik. Már rég nem arról van szó, hogy a politikus, tv bemondó, színész stb mit mondjon, hogyan viselkedjen, hányszor pislogjon percenként. Te, én, bárki kerülhet a facen pellengérre egy rosszul megválsztott szó, egy félreérthető gesztus vagy egy fotó miatt, hogy mondjuk pont rosszkor mosolyodtál el es valaki ezen felháborodik.

Snedronningen 2019.06.11. 10:24:14

@chrisred: a munkatársak fúrják egymást témájahoz: persze, ez mindig is létező jelenség volt, a kérdés a mértéke. Amíg Juci-Kati-Mari egymást marta az irodában, megkeserítették egymás életét, de ott megállt a dolog. Ma a sértődős Juci képernyőfotókkal igazolva a vélt igazát ássa alá a másik kettőt, megszégyenítve, ellehetetlenítve őket, egy csomó másik embert is bevonva a cicaharcba. Manapság egy hiszterikának szélesebb az eszköztára a másik ember tönkretételéhez.

2019.06.11. 10:37:04

@mizie: "Az miért PC kultúra, hogy nem szolgálunk fel egy faszt?"

Nem fasz volt, hanem virsli két tojással, csak az aberált vénasszony akarta feldobni az unalmas napját egy kis műbalhéval. Ez szerintem intő jel minden zöldségeseknek, jobban teszik, ha inkább pult alól árulják a banánt, nehogy valakinek fasz kiárusításnak tűnjön a dolog.

68nyara 2019.06.11. 10:37:04

@mizie: a fuckin' immigrant biztosan, az állatként viselkedés biztosan nem.

chrisred 2019.06.11. 10:37:04

@Snedronningen: Korábban sem állt meg ott a dolog, és a fúrás pont arról szólt, hogy másokat is bevontak. És a facebookos verzióval ellentétben a delikvens gyakran nem is tudott arról, mi zajlik a háttérben, és úgy szembesült azzal, hogy ellehetetlenült a helyzete a munkahelyén.

Platonica 2019.06.11. 10:50:23

A PC akkor sem = jo modor.
Nalam a manapsag gyakorolt merteke sokkal inkabb a 'hipocrisy' kategoria. Lehet, hogy van akinel ez a jo modor ismerve, nalam nem.

Cpt. Flint 2019.06.11. 11:07:54

@chrisred: "A PC nem a magánkapcsolatokról szól, hanem a magatartásról a nyilvános, közéleti szereplések során."
Aham, mikor már legalább 2 milliárd riporter van a világon, kezében egy hang/kép rögzítésére és azonnali, világszintű nyilvánosság előtti közzétételére alkalmas eszközzel...
Már rendesen összefolyt a magán és nyilvános magatartás... tele van a köztudat olyan "botrányokkal", amik közszereplők/celebek (de már gyűrűzik alacsonyabb, helyi közösségek vezetői, cégi szintekre is) magánjellegű(nek szánt) és nyilvánosság elé vitt "nem PC" megnyilvánulásaival.
Pont ez a baj, hogy már lassan nem mondhatod ki a magánvéleményed sehol.

68nyara 2019.06.11. 11:08:56

@chrisred: a probléma nem a szándékkal van, hanem az egyébként még jogosnak is tekinthető igények (lásd, faji, etnikai, életkor, stb. alapján való megkülönböztetés) hanem ennek a túltolásából. Alapvetően a proletariátus igénye egy élhetőbb világra teljesen jogos volt a huszadik század elején, tizenkilencedik végén. Mondjuk azt talán elismered, hogy a megvalósítás kicsit túllőtt a célon. Persze mondhatod azt, hogy nem, ha eltekintesz attól az alsó hangon is pár tízmillió áldozattól, a nyomorba döntött, normális fejlődésében meggátolt országoktól, terrortól, akkor valóban egészen élhető világot sikerült teremteni az igény mentén. Na itt is pont ez történik. Jogos igény volt a kiindulópont? Igen. Kezd a dolog a saját karikatúrájába fordulni? Igen. Vannak már áldozatai? Igen. Vagy vegyük a gyermekvédelmet. Teljesen jogos az igény, hogy a gyerekeket fokozottan kell védeni az olyan alakoktól akik agyonverik, szexuálisan kihasználják, elrabolják, stb. őket. Nekem is van gyerekem, nem is egy, ha valaki molesztálná az egyiket, akkor nem biztos, hogy sor kerülne tárgyalásra. Azonban az egy kicsit elrugaszkodott a valóságtól, ami itt Anglilában (meg úgy általában a világ nyugatabbra eső felén) történik, ahol a gyerek ovis búcsúztatásán nem készíthetsz fotókat, csak a kijelölt helyen és nehogy belelógjon másik gyerek is, mert este már biztosan a darkweben fogod árulni egy pornóoldalon, vagy amikor egy elcsattant pofon okán a rendőrség elviszi a szülőt, a gyerek meg megy nevelőszülőkhöz hónapokra. Nem, nem gondolom, hogy helyes megpofozni, de a reakció kissé túllőtt a célon, és szegény gyerek, aki angolul speciel egy szót sem beszélt, öt évesen egyszer csak egy számára teljesen idegen helyen találta magát, ahol senki sem értette, meg ő sem őket, anya és apa meg gyakorlatilag nem volt sehol, négy hónapig. Minden engedélyezett látogatáskor az anyuka és a gyerek együtt sírtak a gyerek konkrétan üvöltve bőgött, a gyermekvédelmis jelenlétében természetesen, mert nehogy anyuka, mondjuk elharapja a gyerek nyakát, vagy mit tudom én. A gyerek komolyabb stresszt szedett össze ez alatt az idő alatt, mint a pofontól. (Én csak tolmácsoltam, mielőtt, még valaki ezzel jönne) Megjegyzem, ha én hülyéztem volna le anyámat, akkor valószínűleg csak hosszabb kórházi kezelés után kerülhettem volna haza, de azok más idők voltak, barbár kelet.

chrisred 2019.06.11. 11:28:14

@Cpt. Flint: Ezzel tökéletesen egyetértek, valójában nem a pc a probléma, hanem az, hogy drasztikusan lecsökkent az emberek privát szférája, ahol természetesen viselkedhetnek. Ha már korábban a Pusztító utópisztikus társadalma szóba került, nekem inkább a Különvélemény irritáló atmoszférája ugrik be, ahol, az embert, ahogy kilép az utcára, rögtön figyelik, szkennelik, elemzik.

kardio1 2019.06.11. 14:20:11

@Hari Seldon 2: félreértelmezed, amit mondtam. Sem egyik, sem másik irányban nem gondolom, hogy érvnek kellene lennie valamelyik oldal mellett, hogy a másik oldal milyen. Fletó megítélésében indifferens, hogy szimpatizálok-e Mészáros Lőrinccel vagy sem (természetesen nem).
Ha már szóba hoztam Lőrincet : őt kevésbé tartom elítélhetőnek erkölcsileg, mint azt, aki oda helyezte, ahova. Ugyanígy, a régi kis ügynököket kevésbé ítélem el, mint a tartótisztjeiket, vagy az egész rendszer működtetőinek.

gabors 2019.06.11. 16:26:24

@Shaktee:

"@gabors: idézz, please — én soha nem hallottam közbeszédben"

van egy csomo ilyen foleg intezmenyek, az igaz hogy mint "jelzo" inkabb az "american jew" hallani ha szemelyrol van szo

de vegul is tok mindegy a lenyeg marad ugyanaz nem ? a kommentelo meg azt sem tudta hogy italian-american avagy polish-american irsh-american vagy american-jew egy mindenapokban hasznalatos dolog pont ugy mint african-american ...

Kovács Gergely 77 2019.06.11. 23:55:47

@Grafschaft Glatz: Kinek nem szerencses? A cikk 15000es latogatottsagon 118 kommenttel, mikozben az Indexen fityeg a virslim.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.06.12. 00:44:28

@68nyara: "According to the guide, Mrs. and Miss are considered offensive. Clearly, it’s best to avoid gender-identifying terms altogether."
a MRS. es MISS-nek nem a gender-hez, hanem a hazassagi allapothoz van koze. Hivatalos levelezesben manapsag mar a MS-t (kiejtve MIZ, nem "miss") hasznaljak, ami nonemu szemely altalanos megszolitasara hasznal, de nem jelzi, hogy hazas v. hajadon az illeto.

chrisred 2019.06.12. 08:24:09

@Zsuzsi65: És ugyanez a probléma a magyarban is jelentkezik levelezésben a "Tisztelt … Asszony!" megszólításnál. Próbálták erőltetni helyette a régimódi és görcsös "úrhölgy" kifejezést, pedig itt az "asszony" kifejezés nem családi állapotra utal, hanem a régi "asszonyszemély" rövid alakja. Mint a németben a Frauenzimmer.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.12. 11:39:01

@Hari Seldon 2: Ott a pont!

@kardio1: Akárhova szavazol oda szavazol.
Csak tudod az egyik azt mondja,hogy igen én is párttag voltam ,meg az a 800 ezer másik ember is.
A másik meg azt,hogy miiii? ő sosenem meg utálta azt a rendszert,aztán kiderül hogy ő mégis.
De most elnézik neki,mert most a "jó" oldalon áll.
És az aki állítólag utálta a komcsikat,most a mostani kommunizmus építőire szavaz.De a másik banda a komcsi,mert ők hangosabban mondják.

kardio1 2019.06.12. 14:57:52

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: neked is csak azt tudom mondani, nem mindegy, hogy alkalmazkodtál hozzá, vagy létrehoztad, és működtetted a kommunista rendszert. Ezt nem lehet kimagyarázni.

Shaktee 2019.06.12. 16:36:30

@gabors: egy amerikai zsido sose hivja magat american jewnak, kanadai se, s azt hiszem nyugat europaban sem szokás.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.13. 12:25:23

@kardio1:Ha olyan jól sikerült volna a rendszerváltás és az az utáni időszak,akkor te sem kint lennél valószínűleg.
Tudod az a helyzet,hogy mindegy mit csináltál,hol voltál azelőtt,valahol csak az számít,hogy MOST hol vagy.
Amúgy a fidesz olyan híg képződmény,hogy kis túlzással talán még fecót is befogadnák,ha bocsánatot kérne az akkori alázásért.
És az összes birka azt harsogná,hogy viktor milyen nagylelkű és megbocsátó!
Mondjuk ilyen sosem lesz,mert vikiék sokkal pitiánerebbek annál.
És tudod lehet szidni a régi komcsikat de lehet ezek valahogy hitelesebbek egy mostani nagymagyarnál.
Lehet egy Thürmer hitelesebb,mint egy Csurka volt.

kardio1 2019.06.13. 16:44:06

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Thürmer valóban hitelesebb, mint a mostani nagy demokrat

kardio1 2019.06.13. 16:51:11

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: szóval mégegyszer:
Thürmer valóban hitelesebb a mostani nagy demokratáknál, Fletónál, Klárikánál. Csurka rossz példa, ő nem volt kommunista. Abban igazad van, hogy sok hajdani érdekkommunista tolongott a damaszkuszi úton 89 után.
Ha csak a jelen számít, a múlt nem, akkor Orbánt hirtelen megszeretnéd, ha neked tetsző politikában kezdene vinni ? Kötve hiszem.

kardio1 2019.06.13. 16:52:25

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: ja és még valami: én nem a rendszerváltás sikertelensége miatt vagyok itt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.14. 13:52:06

@kardio1: Haver!viktor az elmúlt 30 évben már minden volt!
A kaméleon sírva könyörög a receptért!
Úgyhogy nála valahogy mindenki hitelesebb.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.14. 13:52:13

@kardio1: Cs. István mi a lószar volt?!?!
Bizony rendes haszonélvezője volt az akkori rendszernek!
De állítólag tehetséges író(?) volt annakidején.Nem tudom pontosan az akkori szakmája megnevezését.

kardio1 2019.06.14. 20:47:35

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: egyrészt nem vagyunk haverok, nem őriztünk együtt birkát, másrészt amit harinak írtam, továbbra is érvényes: Fletó nem lesz hitelesebb attól, ha más sem az. Egyébként OV liberális ifjoncként kezdte, aztán lett konzervatív, kommunista nem volt (az apja igen). Csurka jó író volt, jobb, mint amilyen politikus; és nem volt kommunista. A rendszerváltás idején volt a szoftosabb népi ellenzék, ebből nőtt ki az MDF, meg volt a radikálisabb, harcosan antikommunistának mutatkozó urbánus ellenzék, ebből lett az SZDSZ. Ez utóbbiak 89 előtt még trockisták, maoisták voltak, és balról előzték az MSZMP-t.
Az nagy kár, hogy a rendszerváltás idején nem dobták ki mindenhonnan a kommunistákat, de valószínűleg ez volt az ára a rendszerváltásnak. Le volt ez vajazva. Akkor megtörtént a politikai hatalom gazdaságira konvertálása, Fletó is ekkor lett gyártulajdonos. A Fidesz 2010 óta akarja ezt a lemaradást behozni, meglehetősen erőszakosan, nekem nem tetsző stílusban.

Shaktee 2019.06.14. 23:26:37

@kardio1: 89 előtt? Kavarod a kakit, beszélsz fidesz propagandát, a hetvenes évek elején D.G-nak voltak ilyen dolgai, nem tartottak sokáig.

Más?

Shaktee 2019.06.14. 23:27:44

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az volt, nem állitólag. Aztán elborult..

kardio1 2019.06.15. 03:06:47

@Shaktee: tévesek az információid. Nem sok értelme van erről beszélgetnünk.

kardio1 2019.06.15. 03:09:52

@Shaktee: kitől ? Szerinted tehát csak demszkij volt balabbnál is balabb?

kardio1 2019.06.15. 03:12:05

@Shaktee: én nem propagandát nyomok. Ne minősíts érvelés helyett !

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.15. 13:29:49

@kardio1: Őőőő ja és bocsánat! Azért Hornék a kétharmados többséggel hoztak egy 80%-os törvényt ha jól tudom.
Ezzel szemben vikiék...?
Akkor ki legyen a hitelesebb?
Amúgy lehet apró klánozni csak ők x év alatt szedtek össze y vagyont,ezek meg x/10 év alatt szednek össze Yx10 vagyont.
Ha kidobtak volna minden komcsit,most viki sem lenne sehol.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.15. 13:29:49

@kardio1: csurka nem volt kommunista csak besúgó.Így mindjárt más.

kardio1 2019.06.15. 16:01:47

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: érdekes információid vannak a soha nyilvánosságra nem hozott ügynökaktákkal kapcsolatban. Ungváry Krisztián 2017-es könyvében ír a rendrendszerváltás utáni első országgyűlés tagjainak állambiztonsági aktáiról. Eszerint Csurkát 56-ban beszervezték, de soha nem jelentett. Kérdés, hogy ügynöknek tekinthető-e az, aki ki tudja milyen fenyegetésre aláírja a beszervezést, majd nem jelent?
A rendszer működtetőinek felelősségét illetően semmi kétség nincs viszont.

kardio1 2019.06.15. 16:10:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: még egyszer leírjam, hogy nem felmentés senki számára sem, hogy a másik is ilyen? Ez olyan pistikés érvelés a homokozóban.
Hornékat illetően : 56-os pufajkás, aki Németh Miklós érdemeit is kisajátította (ld határnyitás), majd ők lettek a szakértők, akik helyreteszik az országot. A harcos antikommunista SZDSZ meg társult velük. És nekik nem kellett a gazdasági hátteret kiépíteniük, minden ott volt.
Mindettől teljesen független az, hogy a Fideszben csalódtam-e, vagy hogy egyetértek-e velük.

kardio1 2019.06.15. 16:13:45

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: még annyit: az önkormányzati választás rendszerét a nagy demokrata MSZP 1994 őszén megváltoztatta.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.06.17. 17:53:57

@kardio1: Jaja.Horn pufajkás,meg kirugdosta egy ember fogait,míg csurka sohasem jelentett.
Valahogy mindig az a jófej,aki a rendszerváltáskor rájött,hogy ő mekkora nagy jobboldali is tulajdonképpen.
Én ezt kicsit másképp látom.
Az hogy csalódtál vikiékben viszont örvendetes,mert mégsem egy agyatlan hívővel beszélgetek-bár tudom ennek te nem örülsz.
Mikor megharagudtam fecóékra azt gondoltam ennél még vikiék is jobbak lesznek.
Nem sikerült nekik,pedig nem volt magas a léc.

Kovács Gergely 77 2019.10.01. 13:24:53

Akinek tetszett a novella, az itt elolvashatja a "nagytestvérét" :)

taleteller.blog.hu/2019/09/28/ordogszeker_558#more15181048

A történet lazán kapcsolódik az itt leírtakhoz, szintén egy étteremben játszódik, ám ezúttal a mai Magyarországon. Egy szociológia professzor és két tanítványa a vendéglátói munka előnyeiről és hátulütőiről beszélgetnek, miután már félórája várnak arra, hogy a felvegyék rendelésüket. Amikor kérdőre vonják a pincért, a válasz még a sokat látott professzort is megdöbbenti és ráébreszti arra, hogy rossz helyen keresték a válaszokat arra, ami körülöttük történik.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása