oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. június 05. 06:30,  Megalázottan Angliában 86 komment

2019. június 05. 06:30 Határátkelő

Megalázottan Angliában

Amikor először elolvastam István levelét, az volt az első kérdésem: de akkor miért van még ott? A kérdés szerintem sokakban felmerül majd, azzal együtt is, hogy persze az idősgondozás sehol sem tartozik a legkönnyebb munkák közé – így az Egyesült Királyságban sem. Érdekes az is, miként jut el valaki addig, hogy ennyire negatívan lássa a dolgokat.

idosebb_ferfi_foto_pixabay_com_1.jpg

„Ha szereted, hogy megaláznak, ha szereted, hogy mindennap csesztetnek a munkahelyeden, ha élvezed, hogy nap mint nap beléd rúgnak, ha szereted, ha mindennap kioktatnak, akkor van számodra egy álom meló: idősgondozás Angliában vagy Walesben! 

Három éve dolgozok Angliában és Walesben különböző idős otthonokban, legalább 50 különféle otthonban dolgoztam az ügynökségi munka következtében. 

A munkatársaim döntő többsége rosszindulatú, kétarcú, alig várja, hogy kioktasson, beléd kössön. Legtöbbje nagyon udvarias és élvezettel rúg beléd a hátad mögött. 

A szemedbe udvarias, rád mosolyog, megdicsér, majd másnap felhívja a főnököd, hogy milyen rossz munkát végzel. 

Az otthonokban a nővér a főnököd, akik általában kegyetlenek, például feladatuk, hogy minden lakónak legyen bélmozgása naponta, ezért számolatlanul adják a hashajtót a lakóknak, a lakók többsége folyamatos hasmenése van ezért. 

Nem izgatja őket, hogy legyengülnek szerencsétlenek, úgy gondolják, hogy ők a nővérek, ezért bármit megtehetnek. A munkatársak legtöbbje nem egy IQ-bajnok, de mindegyik nagyságrendekkel okosabbnak gondolja magát nálad, mert utasítást tud adni neked. :-) 

Az ügynökség irodájában dolgozók szintén azt hiszik, sokkal okosabbak nálad, mert ők jól beszélnek angolul. Mindenfélét hazudnak neked, azt hiszik, a hazugságokra te sose jössz rá, mert hülye vagy, hiszen nem beszéled tökéletesen a nyelvet. 

A jobban fizető munkákat nem adják neked, hétvégén, ünnepnapon te otthon vagy másokkal ellentétben, mert te nem beszéled tökéletesen a nyelvet. Te hülye vagy, neked ez is jó alapon... 

Élvezik, ha bármivel letolhatnak. Nagyon élvezik a legapróbb hatalmat fölötted. Élvezik, ha azt hiszik, átvernek, megaláznak, kitolhatnak veled. Az otthonokban a legrosszabb munkát neked adják, élvezd. 

Nem csak a bennszülöttek csesztetnek, a bevándorlók sokszor még rosszabbak! A könnyen megkeresett pénzed segítenek elkölteni Angliában és Walesben, nehogy túl sok pénz maradjon a zsebedben! 

Itt gyakorlatilag mindenki átver, becsap, kihasznál. Az autószerelő kicseréltet veled egy csomó alkatrészt, ami jól működik, azt mondja, elvégezte a kerékbeállítást, de a gumid továbbra is félrekopik. 

Amikor lakást bérelsz, az ügynökségi díjat nem egyszer akarják veled kifizettetni, hanem azt hazudják, hogy azt fejenként kell fizetni, ha 10 gyereked van, akkor tízszer! :-) 

Ha rájössz, hogy az állami táppénz itt semmi, és biztosítást akarsz rá kötni, akkor kiderül, hogy a viszonylag olcsó ár, amit az ár-összehasonlító oldalon látsz, az nem igaz, a többszöröséért akarnak rád sózni egy olyan biztosítást, amire neked nincs is szükséged! 

Itt mindenki korrupt és hazug! 

Szóval garantáltan nem lesz honvágyad: otthon érzed magad! 

Ha túl akarod élni, néhány szabályt be kell tartanod:

1, ne bízz meg senkiben!

2, ne ossz meg túl sok információt magadról.

3, jól teszed, ha csak semleges témákról beszélgetsz 

A tapasztalataim teljesen hasonlóak a gyári munka esetében is! Szóval, ha rájöttél, hogy ez az igazi álommeló számodra, akkor vár az idősgondozás Angliban és Walesben. 

Akadnak pozitívumok is 

Csak hogy pozitívumokról is ejtsek szót: a táj magyar szemnek gyönyörű, főleg Walesben. Nap mint nap csodálhatod a gyönyörű tájat Wales legkisebb falujában is. A kilátás 5 csillagos a nappalinkból. 

Rengeteg többszáz éves épületet láthatsz mindenfelé. A történelmi emlékek kiváló állapotban vannak, legfeljebb csak azt sajnálod, hogy nincs elég időd minden meglátogatni. 

Hihetetlen, hogy itt a legtöbb kis faluban is gyönyörű többszáz éves épületeket láthatsz. 

Ha a történelemről van szó, a legtöbb helybeli lelkesen mesél neked a helytörténelemről. 

Szóval ha olyan szerencsés vagy, hogy nem kell sokat dolgoznod a megélhetésért, akkor csak pozitív benyomások érnek itt.”

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: idősgondozás Nagy-Britannia idősápolás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4714878998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2019.06.05. 07:54:49

"Nem csak a bennszülöttek csesztetnek, a bevándorlók sokszor még rosszabbak! A könnyen megkeresett pénzed segítenek elkölteni Angliában és Walesben, nehogy túl sok pénz maradjon a zsebedben!"

Gondolom itt arról van szó, hogy el akarják időnként csalni valamilyen szórakozóhelyre, ahol "pénzt költhet".
- Hát szerintem az nem lehet annyira gáz.
- De persze természetesen lehet úgy is felfogni, hogy segítenek elkölteni...

Golf2 2019.06.05. 07:55:57

Irány Felcsút,ott ha ezt mantrázod,király lehetsz.

Snedronningen 2019.06.05. 08:35:01

De ember, az mindenhol úgy van, bármely munkahelyre igaz, hogy ne bízz senkiben, ne ossz meg infót, és csak semlegs témáról beszélj! A munkatársaid nem a haverjaid, hogy velük lelkizz! Három év alatt 50 munkahely? Nagyon összeférhetetlen lehetsz, ha sehol nem tartanak meg. Gyakorlatilag mindenhol csak betanulsz. Nem kiosztanak, hanem betanítanak, hogy mit hol találsz és mik a szokások. Kicsit vegyél visszább az önérzetedből, és rögtön kiderül majd, hogy nem bántanak, hanem segíteni próbálnának. Legalábbis az első pár hónapban ez szokott lenni minden munkahelyen, be kell tanulni, te pedig sehol nem töltesz többet, mint másnak a próbaideje.

Csodabogár 2019.06.05. 08:49:48

Ezt elég lehangoló volt olvasni. Sajnálom a posztolót. Szörnyű lehet úgy élni, hogy mindenütt csak a rosszat veszi észre és ott is rosszat lát vagy érez, ahol annak nyoma sincs.
No és ha annyira rossz, el kell jönni onnan. Megpróbálni máshol is, akár itthon, vagy Németországban, ahol jelenleg lasszóval foggják a képzett ápolókat, különösen az unióból. Persze a nyelvet tudni kell.

HakapesziM 2019.06.05. 08:59:55

Azt hiszem értem. Szétszivatnak, de legalább egy csodálatos országban vagy, amit Nyugatnak hívnak. Ilyen az élet, ez mindenhol így van, aki sügér, azt megszivatják. Külföldön idegen marad az ember, tetszik vagy nem tetszik, ki fogják használni, ha nem életrevaló. Hogy elfogadják az embert nyugaton ahhoz nem olyannak kell lenni mint ők,
L hanem sokkal jobban kell dolgozni. És van amikor még azt sem elég.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2019.06.05. 09:01:17

Azért a három év alatt ötven munkahely eléggé sokat elárul szerintem. Oké, hogy agency-s munkákat vállal (amit már eleve nem értek miért ebben a szakmában) de ez akkor is sok. Tényleg az jön le, hogy a poszter totál összeférhetetlen. Talán mielőtt másokat ekéz el kéne gondolkodni azon, hogy vele mi is a baj. Amúgy meg praktikusabb lenne közvetlenül jelentkezni a gondozó otthonokba és kihagyni az agency-t.

Platonica 2019.06.05. 09:01:43

@Snedronningen: Ha jol ertem, az ugynokseg reven dolgozott 50 kulonbozo otthonban, ez velejaroja ennek a tipusu munkanak, nem feltetlenul osszeferhetetlensegrol van szo. Ettol fuggetlenul egyetertek, nagyon negativ/paranoid? a hozzaallasa. Nem tudom, onerzet v mas miatt.

Snedronningen 2019.06.05. 09:36:33

@Platonica: persze, ügynökség, meg minden, de aki jó, azt megtartják. Három év alatt ötven munkahely, az nagyon sok. Ezek szerint legfeljebb három hetet maradt egy helyen, tehát csak helyettesítéseket végzett. Aki jó munkaerő, kedves, összetartó, azt visszahívják máskor is, először csak további helyettesítésre, aztán szerződéssel. Aki olyan negatív, hogy a főnöke már a másodperceket is számolja, hogy mikor telik le a két hét, na, az dolgozik ötven helyen.

Sajnálom a posztolót, valószínűleg súlyosan depressziós lehet és segítségre szorul, tehát félre ne érts, nem bántani akarom. De az minden minden munkahelyre igaz, hogy az ember az első napokban betanul: mi hol van, mit kell csinálni, ezen a helyen mik a szokások stb. A kollégák nem bántasból javítják ki vagy mondanak valamit, hanem segíteni próbálnak.

Azt is meg kell értni, hogy egy két hétre érkező helyettesítőt nem fognak bevenni a csapatba, valóban kívülálló marad, főleg, ha ennyire negatív személyiség. Azonban ez nem törvényszerű. Egy együttműködő, jófej embert visszahívnak, ha jól dolgozik, és megszeretik. Két-három hét pont elég egy fordulathoz, hogy már ne a távol levő embert várják vissza, hanem sajnálják, hogy elmegy a beugró. Az én munkahelyemen is sok a rövid távú beugró, és megvan, hogy kik azok, akiket mindenki szívesen alkalmaz és hívjuk egyik egységtől a másikhoz, amint lejár a szerződés, már adjuk neki a következőt, és kik azok, akiket soha többé, ugyanúgy futótűzszerűen megy, hogy, hú, azzal az emberrel nem lehet dolgozni. A posztoló esetében még az a csoda, hogy akad olyan hely, ahol dolgozni tud, és nem érte el a futótűz az összes intézményt, hogy kösz, de vele nem.

Persze, mindenhol előfordul rosszindulatú kolléga, ezt nem vitatom, de olyan nincs, hogy kivétel nélkül mindenki mindenhol csak a posztolót bántja. Ilyen esetben a bibi a posztolóval van. Pici nyitottság, mosoly, együttműködés, és a legtöbb emberrel máris együtt lehet dolgozni. Ha azonban valaki folyton arcoskodik, mindent jobban tud, mindent kioktatásnak vesz, folyton megsértődik, azt nem várják vissza.

takarék-láng 2019.06.05. 10:05:05

A poszt 2. Felevaz atveresrol igaz ugyan, de atverni csak a fogalmatlan idiotakat lehet akik meg a nyelvet sem beszelik.

Ritka alkalom hogy a blogtulajjal ertek egyet, minek van ott a posztolo?

_Luthien_ 2019.06.05. 10:05:06

Azért ha mindenki szembejön az autópályán, ott érdemes lehet elgondolkodni.
Szereti-e magát a munkát? Ha nem, érdemes váltani, ha igen, akkor olyan helyet keresni, ahol nincs "főnök", tehát pl. a házhoz kijáró idősgondozás, ahol ugyan van supervisor, de sokkal nagyobb a szabadság.
Miért van benne 3 éve egy olyan helyzetben, amit utál? Hol szeretne lenni újabb 3 év múlva? Mit lehet ennek érdekében tenni?
Milyen példát akar mutatni a gyerekinek, ha vannak? Hogy tűrni és szenvedni kell vagy azt, hogy alakíthatod a sorsod?
Bónusz kérdés: változik-e bármi a panaszkodástól?

takarék-láng 2019.06.05. 10:05:06

"Rengeteg többszáz éves épületet láthatsz mindenfelé. A történelmi emlékek kiváló állapotban vannak, legfeljebb csak azt sajnálod, hogy nincs elég időd minden meglátogatni. "

- itt a bizonyitek, hogy ez az orszag soha nem szenvedett haboruktol. Sohasem kellett ujjaepiteni. Mindenki csak tole szenvedett.
Mindossze 11 orszag van a jelenlegi terkepen ahol angol hadak nem jartak.
A vilaghaboruban is csak a gyaraikat, ipartelepeiket sohasem a civilek kaptak nehany talalatot.

vándor madár 2019.06.05. 10:45:33

Ez a fénykép még hányszor lesz felhasználva?

Ez már egy osztrák nyugdíjügyben is szerepelt.

vándor madár 2019.06.05. 10:50:09

@_Luthien_: "Szereti-e magát a munkát?"

Ezt most komolyan kérdezted?
Szerinted hányan szeretik a kinti munkájukat, akiknek megélhetési okokból kellett elhagyni a hazájukat főleg idős(ebb) korban és ott általában olyan munkát végezni, amibe belebetegszenek.

_Luthien_ 2019.06.05. 11:10:49

@vándor madár: Komoly a kérdés, igen. Persze, nem méznyalás a külföldi munka, de magáról a gondozásról és az idősekről nem írt egy rossz szót sem, tehát lehet, hogy neki való a segítő munka, csak más feltételekkel.

Szabinho 2019.06.05. 11:30:22

Nyilvan egy uj helyen be kell illeszkedni es a helyi szabalyok szerint dolgozni. 3 ev alatt azert lehetett volna fix melot talalni. A cikk nyelvezete es tartalma alapjan azt gondolom, hogy azert az ot ert kritikaknak lehetett nemi alapja.

takarék-láng 2019.06.05. 11:41:30

@Szabinho: "Nyilvan egy uj helyen be kell illeszkedni es a helyi szabalyok szerint dolgozni. 3 ev alatt azert lehetett volna fix melot talalni"
- otthonrol ezt konnyebb mondani mint megvalositani, masreszt a "fix" melo nem biztos hogy jobb. Sot, a kapitalizmusban nem is letezik.

takarék-láng 2019.06.05. 11:41:33

@vándor madár: "akiknek megélhetési okokból kellett elhagyni a hazájukat főleg idős(ebb) korban és ott általában olyan munkát végezni, amibe belebetegszenek."

- megelhetesi okbol csak az alhirgyaros hvg, index 24 hu meg a tarsai szerint "kell" elhagyni az orszagot.
Mar milyen megelhetesi elhagyasrol beszelsz, ha ezek az elhagyok (mint a mai poszter is) rosszabb korulmenyek kozt el?

Platonica 2019.06.05. 12:37:06

@Snedronningen: Ez nem teljesen igy mukodik. Marmint az ugynoksegi munka, me'sz, ahova kuldenek. Sokszor nincs meg a lehetoseg, hogy maradj egy adott helyen, mert a szerzodesed tiltja.

Es a 3 ev alatt 50 idosek otthona siman osszejohet, rengeteg van beloluk, nagy a fluktuacio a munkaero reszerol, folyamatosan ugynoksegekre tamaszkodnak. (Ismerosunk 3 ilyen intezmeny tulajdonosa.)

Irtam amugy, hogy en is ugy latom, a hozzaallassal is lehet gond. Teljesen egyetertunk.

sörm 2019.06.05. 12:39:45

Ez kemény volt. Én remélem hogy mostanában érte néhány csalódás a posztert és kiírta magából a dühét - de egyébként azért teljesen rendben van kint az élete.

Mrs. Clayton 2019.06.05. 12:44:39

@takarék-láng: ja mert a britek nem vettek reszt a masodik vilaghaboruban es a nemetek nem is bombaztak szarra egy rakas nagyvarosukat, ja varj csak, azt hszem megsem mert London, Coventry, Hull, Birmingham, Liverpool mindet rendesen megszortak a nemetek.

AvéCézárVavan 2019.06.05. 14:04:54

"Három éve dolgozok Angliában és Walesben különböző idős otthonokban, legalább 50 különféle otthonban dolgoztam az ügynökségi munka következtében."

EL KÉNE AZON GONDOLKODNI, HOGY MIÉRT NEM AKARTÁK EZT A JÓEMBERT SEHOLSE OTTFOGNI.

gabors 2019.06.05. 14:13:08

"Ha túl akarod élni, néhány szabályt be kell tartanod:"

posztolo,

azert mielott mindezt csinalod sot mielott kimesz angolhonba tanulj meg a leheto legjobban angolul

mint a posztban kb 10x is ott van MERT NEM TUDod a nyelvet egy csomo megkulonboztetes er ... !!!

amugy ha ekkora szopas anglia erdemes lenne meggondolnia a posztolonak hogy elmegy mondjuk mongoliaba vagy madagaszkarra dolgozni angliat el kellene kerulni messzire...

Platonica 2019.06.05. 14:23:14

@AvéCézárVavan: Ahogy fentebb irtam, nem feltetlenul van ra mod, hogy ott fogjak. Van olyan szerzodes, ami a munkavallalot bunteti, van olyan, ami pl borsos lelepesi penzt ker az adott intezmenytol, ha el akarja orozni az illetot.

Nyilvan, ha az angoltudasa stabil valakinek, hamarabb talal kibuvot ezek alol, de ha nem, akkor sajnos nagyon kiszolgaltatott.

gabors 2019.06.05. 14:31:36

@takarék-láng: "A vilaghaboruban is csak a gyaraikat, ipartelepeiket sohasem a civilek kaptak nehany talalatot."

mar megint ekkora barom legyel ez nem lehet azert veletlen, London bombazasa (London blitz) kimaradt az agyadbol ? a varos kb 60%- pusztult el (CSAK ) .... jo hogy pont ma van a partraszallas 75-ik evforduloja

Shaktee 2019.06.05. 14:50:41

@takarék-láng: azt a bornirt, tudatlan hetszenszntségedet teso...

takarék-láng 2019.06.05. 14:59:13

@gabors: ne idegesits te is, nem pusztult el london. Nem bombaztak civileket ott sem meg mashol sem. Mondd te ha jartal volna ott, (nyilvanvaloan nem) akkor nem allitanal hulyeseget. Tobb 100 eves epuletek mindenhol. Nem ugy hogy egy resz regi egy resz uj (feltetelezve hogy egyes keruletek kaptaktalalatot masok nem) hanem mindenhol regi hazak szuk (mellek) utcak. Mert Londont sem kellett ujjaepiteni.

Tudod en a szememnek hiszek nem a gyoztesek altal irt hazug tortenelemkonyveknek.

Masreszt a vilaghaboruk (mindketto) dokumentumai a mai napig titkosak, es nem szabadon kutathatok, tehat az igazsagot meg nem ismerjuk.

Shaktee 2019.06.05. 15:03:54

@Husz_János_Puszita: Haza kell menni, mindehol igy fog erezni a paciens

Shaktee 2019.06.05. 15:07:49

@Határátkelő: "How many people died during the World War Two Blitz in Britain?

During the Blitz 32,000 civilians were killed and 87,000 were seriously injured. Two million houses (60 per cent of these in London) were destroyed in the Blitz."

London2009 2019.06.05. 15:12:18

@Shaktee: @Határátkelő: ezek csak a tortenelemkonyvek hazugsagai! Mindenki hazudik csak Dr. Virag nem! O a szemenek hisz! :D

Határátkelő 2019.06.05. 15:36:01

@Shaktee: Azok mind ipartelepek és csúnya katonák voltak, akik a jóságos Hitler ellen szövetkeztek, aki soha nem bántott volna senkit... Pofám leszakad.

@London2009: Ha nem látszik, nem volt és nincs. Pont olyan, mint a klímaváltozás.

Shaktee 2019.06.05. 15:38:59

@Határátkelő: de hogy pont ma jon ezekkel a baromsagokkal, a 75 eves evfordulon?...

gabors 2019.06.05. 15:54:37

@takarék-láng: "@gabors: ne idegesits te is, nem pusztult el london. Nem bombaztak civileket ott sem meg mashol sem. Mondd te ha jartal volna ott, (nyilvanvaloan nem) akkor nem allitanal hulyeseget. "

Mar bocs de te tenyleg hulye vagy FILMEK vannak errol akkori ujsagok pontosan leirjak nap mint nap mikor mit hol bombaztak le Londonban (Coventry-ben meg talan nagyobb is volt a pusztitas ott pl CSAK civil celpoontok voltak) es a korabeli tudositasok szerint a lakoepuletek 60%-a elpusztult ... (persze ez nem illik bele a te teoriadba...) es a gyerekeket is csak cserkezteaborozni vittek videkre Londonbol ....

Voltam Londonban (persze se te sem en anm 1944/45-ben amikor esetleg meg lehetett latni is a romokat) ... amugy mas nagyvarosok sem allnak romokban azota azok sem amiket az angolok/amerikaik bombaztak szet azok sem amit a nemetek ma pl Hirosima sem egy sivatag nyilvan azt sem bombaztak le)

Amugy igazad van semmit ne szabad csak ugy elhinni a tortenelem az olyan amilyennek ma lattatni kell es mivel vegul is nem sokan elnek mar akik "ott is voltak" hiszen kozel 80 eve tortent 1940-41 ... es csak alig tobb mint 40,000 halott volt csak Londonban...

De azt hiszem teljesen kar a bitekert igy meg is hagyok 2754 karaktert.

takarék-láng 2019.06.05. 16:18:08

@Határátkelő: ha kifogysz az ervekbol, egybol nacizni kezdesz? Tipikus, toletek megszokott.

Ami vitathatatlan, a tortenelmet a gyoztesek irjak. A sajat szajuk ize szerint, a valosagot elhazudva. Johetsz barmely linkekkel, az utcan setalva szembeut a valosag. Teged is, ha Angliaban jarsz.
En azt allitom, ezt az orszagot nem kellett ujhaepiteni. Es ha eljossz ide, haboru elotti epuleteket latsz.

Szinten nem itt hatastalanitanak fel nem robbant bombat szinte hetente hanem Magyarorszagon, nemetoszagban.

takarék-láng 2019.06.05. 16:18:08

@Shaktee: "During the Blitz 32,000 civilians were killed and 87,000 were seriously injured. "

A gyarmatositas soran Eszak-amerikaba behurcolt neger rabszolgak 1/3-a pusztult el, 100 millio native americant irtottak ki, millionyi aboriginalt ausztraliaban, 1 millio civilt csakegyik nemet varosban, millio japant az atombombaval. Es meg a bour haborurol szo sem esett.

takarék-láng 2019.06.05. 16:18:08

@gabors: "Mar bocs de te tenyleg hulye vagy FILMEK "

- hat a pofam leszakad, te studioban krealt fimekkel jossz mint bizonyitek??? Veled szobaallni sem erdemes.

Határátkelő 2019.06.05. 16:20:31

@takarék-láng: Te nem érvelsz, én tettem be linkeket. Te "érveltél" azzal, hogy régi épületek vannak Londonban. De hát ezek szerint Budapesten is végig béke volt.

Nem náciztalak, csak javasoltam neked, hogy keress fel ilyen oldalakat.

Részemről befejeztem, a történelemhamisításaid végezd más blogokon, itt ne erőlködj vele.

Viszlát.

gabors 2019.06.05. 16:53:19

@takarék-láng: "- hat a pofam leszakad, te studioban krealt fimekkel jossz mint bizonyitek??? Veled szobaallni sem erdemes."

sajnalom hogy ennyiszer szakad le a pofad nyilvan nem studio filmekrol van szo hanem sok oras dokumentum filmekrol amiket London utcain forgattak a a bombazasok alatt/utan

a vicc hogy meg a nemetek altal keszitett legifelvetelek es FILMEK is maradtak fenn ... de nyilvan az sem igaz csak Hitlernek akartak bizonyitani hogy bombazzak Londont

de nyilvan a holdra sem szalltak le azt is csak a studioban filmeztek ...

Ja abban igazad lenne ha a videki foleg kisvarosokrol beszelnenk csak ott valoban nem sok kar keletkezett DE ez igaz pl Mo-ra is nagyon sok kisvarosunkban sem volt komolyabb kar a haboru miatt

"Johetsz barmely linkekkel, az utcan setalva szembeut a valosag. T" ez is tok jo erv !!! ezek szerint az is szintiszta hazugsag hogy a nemetek felrobbantottak a BP-i hidakat hiszen utcan jarva latom hogy ott vannak haboru elotti(nek latszo) hidak

"millio japant az atombombaval. " ez is szintiszta hulyeseg ... osszesen 3 millio japan halt meg (ez a becslesek felso hatara) es ennek donto tobbsege NEM az atom bombatol halt meg.

Az atombomba kozvetlen aldozatinak a szamat 250,000-re becsulik a ket varosban (Hiroshima kb 2/3-a ennek) (megint csak a felso becsles) kb fele azonnal halt meg a tobbi az elso fel evben mondjuk megegyszer ennyi halt meg mostanig a sugarzas kovetkezmenyei miatt meg akkor is "CSAK" fel millional tartunk ...

persze tenyekkel kar foglalkozni tudom :-) na megint hagyok 3428 karaktert.....

Shanarey 2019.06.05. 16:55:35

Na, a posztoló, egy fura figura lehet, ha több év alatt sem tudott kitörni az ügynökségek által bezárt világból. Mindenki átver? Nos ezt sem értem. Autószerelő ügyben, saját tapasztalat hogy van benne igazság. Emiatt egy szerb csapathoz járok, ott furcsamód nem húztak le. S MOT okán tényleg csak azt javították ami szükséges volt. Egy barátomnak egy bizonyos kis és nagy motor szervizzel voltak ilyen tapasztalatai. Bevitte e motorját hogy merül az akku és nem tudja miért. Fizetett 60 fontot az "átvizsgálásért", s mégsem találták meg azt a pár összeolvadt kábelt, ami a problémát okozta.

Muscari 2019.06.05. 17:00:29

En biztos egy masik Angliaban elek es dolgozom! Szinten carer vagyok, ez a harmadik otthon, ahol dolgozom. Az elso helyemrol mikor eljottem, egyutt sirtunk az oregjeimmel, meglepeteskent bucsuztatot rendeztett a manager es a kollegaim es a lelkemre kototte, hogy ha visszakoltozom Londonba, akkor menjek vissza hozzajuk dolgozni.

A mostani helyemen is jol kijovok a kollegak tobbsegevel, a lakok rendesen el vannak latva, jogaik tiszteletben tartva.
Tudom, hogy vannak pocsek helyek, a kollegak elmondasabol, de meg lehet talani a jokat.

Nyilvan mindehol vannak rosszindulatu emberek, de messze nem ok vannak tobbsegben.

Hogy is szol a mondas? ki mint vet, ugy arat? Vagy a masik az adjon Isten, fogadj Isten viszonyarol?

Shanarey 2019.06.05. 17:00:52

@takarék-láng:

Veled sem az a baj hogy túl sok konteo tablettát eszel, hanem az hogy bizonyítod. Szerinted azok akik ott voltak túl élték, el lettek hallgattatva? Avagy Orbán féle agymosás oká másképp emlékeznek? Nem mellesleg, de több mint 70 évük volt arra hogy eltüntessék a háború okozta károkat. Nem minden ország olyan elcseszett mint Orbánia, ahol a mai napig is akadnak olyan házak amelyeken golyónyomok vannak.

Muscari 2019.06.05. 17:05:34

@ChristineK: nekem is ez jott le belole.

@Hari Seldon 2: meg 18 nap :-)

nyuszigonosz 2019.06.05. 17:31:04

Hát a mai poszt is egy nyavcsogós-panaszkodós semmi.
De legalább a kilátása a nappalijából szép a posztolónak, szóval akkor pozitívum is volt benne.

Csodabogár 2019.06.05. 17:38:00

@Platonica: Ezek életfogytiglani szerződések? Valamikor csak lejár a rossz szerződés is és addigra lehet keresni valami más munkahelyet.

nyuszigonosz 2019.06.05. 17:42:19

@takarék-láng: Ember, te kitakarékoskodtad az értelmet sajád magadból -is.

Kevesebb volt a bombák okozta kár Angliában mint pl. Németországban, ennyi igaz, de: bizony bombázták az Egyesült Királyságot, civileket is, London is, hónapokon keresztül, nagyon sokan meghaltak, Londonból a gyerekeket eleve valahová vidékre vitték, és jó messzire Londontól, hogy legalább ök túléljék a bombázásokat.

És a háború után az évek során a britek rendezték a bombakárokat. Mint ahogy Németországban is, meg még sok- sok országban.

Szállóigévé vált - föleg az internetes oldalakon - ez a " a történelmet a gyöztesek írják" dolog, mintha ezzel az egy buta mondattal le lehetne zárni és kizárni magát a ténylegesen megtörtént dolgokat és butaságokat beszélni aztán.

Csak egyet felejtesz el. A második világháború még nem volt olyannyira régen, hogy ne lenne dokumentálva az egész, képekkel, korabeli filmfelvételekkel, szemtanúk/ átélök hiteles tanúvallomásaival.

nyuszigonosz 2019.06.05. 17:43:42

@Platonica: Minden szerzödés felmondható.

Golf2 2019.06.05. 17:53:32

@nyuszigonosz: Visszaadták kamatostól,Churchill által elrendelt Drezda gyújtóbombás porig rombolása 100000civil halott...

nyuszigonosz 2019.06.05. 18:04:30

@Golf2: Hamburg szintén, 1943 július 24 - augusztus 3 között, a Gomohrra operáció. Szintén gyújtóbombás.

Na meg sok sok minden más bombázás.

Kipper 2019.06.05. 18:20:48

@nyuszigonosz: A Law of England and Wales alatt nem egeszen. Ha alairsz egy hatarozott ideju szerzodest, alapos ok nelkul (pl rendkivuli felmondas csod miatt) egyik fel sem ugorhat ki belole karterites nelkul.

Kipper 2019.06.05. 18:20:51

@Shanarey: Pont autoszerelo temaban nekem csak pozitiv tapasztalatom van. Evek ota Halfords-hoz hordom az osszes autonkat es soha nem probaltak lehuzni. Egyik evben jeleztek, hogy a fekbeteteket ki kellene csereltetni. Nem surgos, ha nem hasznalom tul sokat az autot... A kovetkezo evben megint szoltak, de hozzatettek, hogy ha csak ennyit megyek vele, akkor egy meg evet siman kibir. Nem is probaltak rabeszelni, hogy biztonsag meg hasonlok; tenyletg csak azt cserelik, amit muszaj.
Korabban Citroen markakereskedest is latogattam, ott is teljesen korrektek voltak.
Evans Halshaw-t viszont nem javasolnam.

Platonica 2019.06.05. 18:23:29

@nyuszigonosz: Nem mondod.

@Csodabogár: Visszautalnek az elozoekre, bar utalom ismetelni magam. Ha vkinek stabil nyelvtudasa van, konnyen megtalalja a kiutat, ha nincs, akkor kiszolgaltatottabb. Pl egy rossz, de mar legalabb letezo szerzodesnek.

Shanarey 2019.06.05. 18:33:07

@Kipper:

Nem azt írtam hogy ez általános, csak azt hogy nekem is voltak ez ügyben rossz tapasztalataim. Sacc / kb ez is ember függő. De amit eddig angol "szakemberektől" láttam nos azok egy része nagyon csúf eredményeket szült.

Shanarey 2019.06.05. 18:35:35

@nyuszigonosz:

A posztoló egy "angliai" Hinta.

nyuszigonosz 2019.06.05. 18:46:20

@Kipper: A határozott idejü szerzödés is lejár.
Nem hinném, hogy határozott idö több évtizedre, egész életre szólna.
Persze, van, hogy egy egy szerzödés felmondását sajnos ki kell várni - avagy idöben felmondani, és mégis egy ideig várni.
Vannak olyan szerzödések is, amelyek szintén hatarozott idejüek, de ha nem mondasz fel az elöírt idöben, akkor megint csak esetleg 2 év múlva mondhatsz fel, de az ilyen szerzödések nagy többsége különbözö szolgáltatásokról szól.

Munkaszerzödések, amelyek gúzsba kötnék az embert, és a másik fél nem hajlandó a felmondást elfogadni: munkajogra szakosodott ügyvédet felkérni a dolog rendezésére. Pénzbe kerül, de megéri.

nyuszigonosz 2019.06.05. 18:49:53

@Platonica: De, mondom. :-)

És amit Csodabogarnak válaszoltál: már ne a nyelv nem jól tudása legyen az oka annak, hogy valaki egy randa szerzödést nem tud felmondani! Mert amit írsz, az azt jelenti: beszéled a nyelvet, találsz kiutat, nem jól beszéled, akkor meg nem.
De, kiutat akkor is lehet találni, ha valaki kármilyen okból (még) nem jól beszéli az adott ország nyelvét. Tolmács, ügyvéd.

Kipper 2019.06.05. 18:56:33

@Shanarey: Ezt barmikor alairom. :)

Kipper 2019.06.05. 18:56:40

@nyuszigonosz: Jogos, az altalam irtak inkabb cegek kozotti szolgaltatasra vonatkoznak, no meg ingatlan berlesre.

Munkaugyben hatarozatlan ideju szerzodesnel ott a rendes felmondasi ido, hatarozottnal (emberunk valoszinuleg ilyent irt ala) meg alig 1-2 het hataridovel felmondhat a munkavallalo, 1 honappal a munkaado, legalabbis nalunk (tavkozles).

Platonica 2019.06.05. 19:16:56

@nyuszigonosz: Ertem, amit irsz, de sajnos a valosag neha messze esik ettol. Nem feltetlenul tud megfizetni tolmacsot ES ugyvedet valaki, akinek ilyen alapveto gondjai vannak. Mondom ezt, mert jopar embernek segitettem teljesen ingyen es puszta joindulatbol hasonlo problematikus eseteknel.

Jol hangzanak ezek a felkialtasok, ugyan mar, mondja fol, talaljon masikat, keressen kiutat, csak nem mindenki tudja ezt megcsinalni, es aka'r hiszed, aka'r nem, tenyleg a szinvonalas nyelvtudas hianya az egyik kerekkotoje a dolgoknak. En raka's mindenhez, amiben segitettem, nem ertettem szakmailag, de mivel a nyelvtudasom olyan, amilyen, konnyen es gyorsan eligazodtam ezeknek az adminisztrativ, egyeb reszeiben, es effektiv segitseget tudtam adni.

Platonica 2019.06.05. 19:37:10

Nem is ertem, mit nem lehet ezen kulonben erteni:-)

Ev elejen pont egy ismerosnek segitettem egy biznisz beinditasa koruli burokraciai utvesztokben eligazodni. Evek ota itt van, dolgozik, de a nyelvtudasa eleg hianyos. Ha ki kellett volna fizetnie a tanacsadast, segitseget, amit en nyujtottam, nemigen tudta volna felallitani a bizniszt, igy meg mar mukodik, me'g ha ideiglenes, kezdetleges formaban is egyelore:-)

nyuszigonosz 2019.06.05. 20:03:11

@Platonica: Nézd, én egy szóval nem ajánlottam a mai keserü poszt írójának azt, hogy na akkor mondjon fel. Semmi közöm hozzá, nem is biztos, hogy fel akar mondani, ez már legyen az ö dolga. És a továbbiakban a poszt írójától függetlenül:

Azt viszont, hogy minden szerzödés felmondható - fentebb részletesebben írtam erröl - fenntartom.

Írod: "Nem feltetlenul tud megfizetni tolmacsot ES ugyvedet valaki, akinek ilyen alapveto gondjai vannak. "

Tudom, föleg az ügyvéd nem olcsó dolog. De ha valakinek szüksége van rá és dolgozik is, szóval pénzt keres, akkor fontos dolgoknál elsödleges, hogy inkább egyszer több pénzt egy ügyvédnek, minthogy évekig nem ötröl hatra jutni. A tolmács meg: ha tényleg nem tudja az ügyvédnek elmondani, mit is akar, akkor még mindig megkérhet valakit az ismerösei közül, aki ebben segít.

Mint írod, te is sokat segítettél és segítesz másoknak. Na és ezzel sem vagy egyedül.

A számomra sok esetben nem megérthetö az az, hogy elsösorban olyanok, akik nap mint nap "panasznapot" tartanak, és nyilvánvalóan nem tudnak segíteni magukon, drágának találják a szaksegítséget, miközben minden másra nagyon is jut és van.

Platonica 2019.06.05. 20:14:56

@nyuszigonosz: Es biztos lattad, h en is irtam (nem 1x), vannak azert gondok a posztolo hozzaallasaval is. Ettol fuggetlenul en meg azt tartom fonn, konnyu kimondani, hogy igy meg igy kellene csinalnia valakinek. Nem tudjuk, ki milyen alapokrol indul, milyen lehetosegei vannak, pl ilyesmire aldozhato tartalekok, vagy segitokesz ismerosok, egyebek.

Es sajnos a nehezsegek ordogi kort teremthetnek, minel rosszabbul alakul, annal nehezebb kikecmeregni belole. Es akkor nem nehez borusan latni mindent.

Na jo abbahagyom. Megint kitort az empatikus e'nem:-DD

Shanarey 2019.06.05. 20:16:19

@Platonica:

A találjon más állást ügyben. Van egy itteni barátom, akit én dumáltam rá hogy dolgozzon pont a posztban szereplő munkakörben. Ő sem beszélt hű de jól angolul, de ehhez értett, s se perc alatt felvették. Ő sincs mindennel megelégedve, de nem is nyöszörög úgy ahogy a poszt írója. S elzavarni sem akarják. Ha rajta múlna, örökre ott marad. A poszt íróját, azért nem értem, mert 3 év után azért illene neki nem ügynökségen keresztül dolgozni. Ha eddig senki nem ajánlott neki közvetlenül állást, az őt is minősíti.

Platonica 2019.06.05. 20:30:55

@Shanarey: No erre csak annyit (ahany haz annyi szokas:-D), hogy en 4 evet dolgoztam ugynoksegen keresztul egy masik orszagban. Ugy 4-5 havonta kaptam ajanlatot, nem akarok-e allandora jonni. De nem akartam, mert a) igy jobb volt a penzem, b) sokkal inkabb en hataroztam mennyit (sot hol) dolgozom, szoval total flexi voltam, ill. c) erdekesebbnek/nagyobb kihivasnak talaltam igy a melot.

Nem mondom, hogy ez a helyzet OP-val is. Viszont azt se latom sehol leirva, hogy el akartak volna zavarni barhonnan is.

Mas: attol, ha OP egy es ugyanazon idosek otthonaban dolgozna, egyaltalan nem biztos, hogy rozsasabban latna a helyzetet. Nekem a gyerekem dolgozott onkenteskent (fel evet) ilyen helyen, haaaat, amiket meselt...

Shanarey 2019.06.05. 21:45:28

@Platonica:

Az 50 különféle munkahely magyarázza. Ügynökség, ahogy írod, szabadság ügyben jobb, én is ugyanígy működtem, 4 évig, mert más egyéb dolgok miatt ez volt jobb. Azután ezen dolgok befejeztével, már szerződéses vagyok.

Csodabogár 2019.06.05. 22:04:27

@Platonica: Azért feltételezném, hogy 3 év után, már elég jó a nyelvtudása egy felmondáshoz. No meg egy öregápolási munkához. Nem magasröptü filozófiai előadásokat kell az ilyesmihez tartani.

Elizabeth72 2019.06.05. 23:40:04

Kedves posztoló!
En pontosan tudom mirol beszelsz. Tobb mint 7 eve en is gondozok kulonbozo helyeken.
Most elegge jo munkam van. A fentebb, reszedrol leirt dolgok itt kicsit kevesebbszer forduĺnak elo, ha van kedved valtani, akkor irj nekem ide: oroszlanbaba@gmail.com

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.06.06. 02:50:34

“Amikor lakást bérelsz, az ügynökségi díjat nem egyszer akarják veled kifizettetni, " ami Június elejétől már nincs, tilos pénzt kérni erre.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2019.06.06. 08:56:10

@Shaktee:

A lapos Föld hívők szektáját erősíti, hagyd reá :)

Platonica 2019.06.06. 11:50:28

@Csodabogár: Te feltetelezed, en meg tapasztalom nap mint nap, amirol beszelek. De nem celom, hogy meggyozzelek:-)

@Shanarey: Mit magyaraz, nem ertem. Hogy elzavartak? Hat akkor maskepp ertelmezzuk. Illetve en nem olvasok bele plusz jelenteseket.
Na, en se ugynoksegezek azota, szerzodni sem kell, maganzok vagyunk. Ennek a fuggetlensege jott be a legjobban:-)

@tildy[UK]: Ne is mondd, egybol megemeltek a dijat felenk:-(

kék madár 2019.06.07. 05:52:51

@Határátkelő: amikor takarek-lang ordas hazugsagokat ir, az miert jelenik meg? Mi annak az ertelme?
100 millio native american, az egesz kontinensen nem voltak akkor 100 millioan.

Platonica 2019.06.07. 09:07:34

@tildy[UK]: Ezt ismerem, koszi. (Az emelest az ugynokseg sozta rank, ami a masik hazunk kiadasanak intezesevel van megbizva. Es nem, nem passzoltuk tovabb, ahogy a cikk sugallja, de valoszinuleg kenytelenek leszunk mi is emelni a jovoben.)

Herr Géza 2019.06.07. 12:44:54

“legalább 50 különféle otthonban dolgoztam az ügynökségi munka következtében.”
Itt alapvető logikai bukfenc (is) van. Az én olvasatomban 50 munkahely azt jelenti (?), hogy 50 különféle ügynöknökségnek dolgozott 3 év alatt, ha ez így lenne, akkor az tényleg gáz és az emberünk valamit nagyon szarul csinálhat.
Az ügynökségen keresztül dolgozásnak pont az az alapvető lényege, hogy a munkaadód az ügynökség, aki téged éppen oda küld, ahol emberre van szükség. Ez lehet szimpla helyettesítés is, lehet pár napos munka, de persze lehet több hetes, hónapos is (változó munkahely). Kinek mi jut ugye... Persze az 50 igy sem kevés.
Hasonló tevékenység még szimplán rendes főállású jogviszonynál is előfordul. Egy szerelő pl., aki egy évben 15 építkezésen dolgozott az ország minden csücskében, min. hétközbeni ottlakással, az sem 15 munkahelyről sír.

nyuszigonosz 2019.06.07. 13:30:53

@Herr Géza:
Szerintem nem összahasonlítható az idösotthonban ápolóként/ ápoló-segédként dolgozó személy 50 munkahelyre ( otthonba) közvetítése egy építkezési szak- vagy segédmunkáséval, szerelövel.

Mivel egy egy építkezés / szerelési munkálatok bárhol, az eleve nem mindig ugyanott van, mivel egy építkezést be szoktak fejezni, szerelési munkálatokat is. Így oda az a vállalat, amelyik épít/ szerel, úgy és akkor küldi a saját munkásait vagy kéri a munkaközvetítötöl azokat, amikor konkrétan rájuk van szükség. Így egy építkezéseken dolgozó ember bejárhatja az országot, több országot, fél kontinest úgy, hogy a munkadaója ( akár munkaközvetítö) lényegében ugyanaz, a munkavégzés helye változik csak.
Így van ez sok szerelövel is. Ez ezekben az ágazatokban teljesen rendben van így.

Az idösotthonok mindenhol ápolóhiánnyal néznek szembe, és abban az esetben ha valakit egy munkaközvetítö küld nekik, igyekeznek azt megtartani, akár úgy, hogy ök alkalmazzák a továbbiakban, bár többnyire nekik megfelel az is, ha akár évekig ugyanazokat a munkatársakat alkalmaznak, ám közvetítön keresztül.

Az, hogy a poszt írója a 3 év alatt saját állítása szerint 50 különbözö otthonban dolgozott, azt jelenti: nem kellett sehová másodszor.

Elizabeth72 2019.07.12. 09:16:22

Jo sz@r munkahelyeket talaltal magadnak. Amugy igen, tudom mirol beszelsz. Regen atlagosan 4-5 ilyet fogyaszottam evente. Muszaj tovabb lepni. Csak dzolj ha nyugis helyet akarsz, az en cehem mindif keres embereket

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása