oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. május 26. 06:30,  Amit Ákos nem látott Londonban 109 komment

2019. május 26. 06:30 Határátkelő

Amit Ákos nem látott Londonban

Meglehetős vihart kavart a magyar énekes, amikor legutóbb a brit fővárosban járva a koncertje előtt készített egy kisfilmet, amiben (hogyan is fogalmazzak finoman) eljátszott a Bécsbe látogató Lázár János tovább butított verzióját. Miként vélekedik minderről egy 8 éve Londonban élő magyar?

london_15.jpg

Hát nem örül neki és akkor még finoman fogalmaztam. Lássuk tehát, mit gondol erről a bizonyos videóról (amit nem linkelek ide, keresse meg, akinek van gyomra hozzá) az Életem morzsái szerzője.

„Ákos azt a várost fikázta le egy harmadik ország szintű hellyé, ami engem befogadott és második otthonommá vált az évek alatt. Sőt, arról a városról beszélünk, ahol a 20-as éveimet leélhettem, ahol felnőtté és önállóvá válhattam. És továbbá az a város, aminek nagyon hálás vagyok, hogy megadta számomra a lehetőséget, hogy az legyek, aki lenni szeretnék.

Londonban tanultam meg táncolni, kezdtem el jógázni és futni. Rollerozni az elmúlt 3 évben, valamint úszni is rendszeresen. Londonnak és angol munkaadóimnak köszönhetem, hogy hatszor volt szerencsém az államokban nyaralnom és Európa több pontjára is eljutnom. 

Ákos kijelentése fájdították a szívemet, hiszen a szeretett második otthonomról beszélt degradáló stílusban, aminek az elmúlt közel 8 évben mindent köszönhetek. 

Egy dolgot felejtett el ő. Minden városnak vannak rosszabb és jobb környékei. Azzal, hogy ő kiment Stratfordba, a buszpályaudvarnál okoskodott, azzal nem adta ám vissza, hogy milyen valójában Londonban is élni. 

Ha a kamerát kicsit elfordították volna, pont látszódott volna, hogy van egy bazi nagy pláza – Westfield is ám itt, ami az Olimpia miatt épült meg és 10 ezer új munkahelyet teremtett anno. 

Aztán, ha már ott járt, akkor igazán megnézhette volna a Queen Elizabeth, Olimpia parkot is, ahol a kedvenc londoni uszodám, az Aquatic centre található és ahova nyaranta szívesen járok úszni. 

De nem, pont az egyik rosszabb arcát kellett Londonnak bemutatni és ráfogni, hogy itt van Mozambik. 

Hát erről az jutott eszembe, hogy a Temze partján van a St Thomas kórház a Parlamenttel szemben, sírnánk az örömünkben otthon, Magyarországon, ha ilyen fasza kis kórházunk lenne. Több ismerősöm is ott szült és jól érezték magukat. Azt miért nem videózta le Ákos? 

Mozambikban, bocsánat Londonban…vannak ám normális kórházak is, nem csak feketék? 

Barátnőm anyukája látogatóban járt Londonban, s elmentünk Notting Hill, Holland park környékére sétálni. Meg is említettem, hogy tessék ám jól körülnézni itt a csendes, tiszta kertvárosban, tessék megismerni milyen is „Mozambik” a Land Roverjeivel és millió fontos házaival együtt. 

Hajós fesztiválra is benéztünk aznap. Egy designer képeslap árus, fekete hölgynél bámészkodtunk, aki odajött hozzánk végül: Én beszélek magyar.

Te, itt Londonban feketeként hogy beszéled a magyart? Csodálkozva néztünk rá.

Vannak magyar barátai és önszorgalomból felvette, megtanult jó pár magyar szót, kifejezést a mi nyelvünkön. Szerintem ezt rohadt menő. (…) 

Ismét hangsúlyozom, hogy mindenhol vannak rossz környékek. Igen, Magyarországon is! és igen, Pesten is van olyan utca biztos, ahova nőként éjfélkor egyedül nem sétálgatnék be. Nem kell ahhoz az országhatárt sem átlépni, hogy rémisztgessünk emberek afrikai országokkal. (...) 

Mindenki eldöntheti magának, hogy Ákosnak hisz, vagy annak, aki 8 éve itt él.

Mindenki levonhatja a következtetést, hogy jó és rossz emberek egyformán vannak nemzetiségtől, vallástól, bőrszíntől függetlenül. 

Ákos vlogjának a címe „Turnéstart Londonban” – most akkor nem Mozambikban járt végül? (…) 

U.i.: Azért még sem olyan rossz a sok magyar bevándorló, avagy kivándorló, hiszen lehet Londonba jönni énekelgetni nekik. Pénzt keresni rajtuk.” 

A teljes posztot itt találjátok

Kell-e lakcím a digitális nomádnak? 

Világszerte egyre népszerűbb a digitális nomádság, azaz amikor az ember bárhonnan végezheti a munkáját, így közben utazhat, egyik országból a másikba költözhet. Ugyanakkor felmerülnek ezzel kapcsolatban praktikus kérdések is, például a lakcímé. Ezt válaszolta meg Tucano és mint kiderül, a megoldás nem is olyan egyszerű. Szóval miért kell lakcím egy digitális nomádnak egyáltalán?

digitalis_nomad_2_foto_pexels_com.jpg(Fotó: pexels.com)

Az egyén szempontjából tulajdonképpen pont mindegy. Azonban a hatóságok egyszerűen ragaszkodnak ahhoz, hogy tudják, hol érhetnek el és hol vagy. Persze ez egy digitális nomád által bejegyzett lakcímből nem következik, de ennyit tudnak hozzátenni. 

Viszont, és itt jön a lényeg: rákényszerítik a bankokat, hogy folyamatosan azonosítsanak téged és lakcímedet a KYC, tehát “ismerd meg az ügyfeledet” nevű kötelezően betartandó globális szabályrendszer alapján. 

És itt lép be az adóilletőség, hogy hová küldjék az azonosítás után a bankszámlád adatait, hogy oda adózzál, mert az ugye nem biztos, hogy ott van, ahol a bankszámlád van. És el is küldik. 

Társadalombiztosítási szempontból az EU-ban például mindegy, mert amíg vándorolsz, addig kék kártya érvényes. Az elvileg csak balesetre vagy valami hirtelen betegségre vonatkozik, de azért szinte mindennel ellátnak egy ideig a legtöbb országban. 

Amúgy meg ha nem laksz egy országban sem és minden orvosi ügyedet privát biztosítással oldod, akkor minek azért még külön fizetni? Pláne, ha megválaszthatod, hogy melyik ország társadalombiztosítási rendszerébe kerülj? (ha ott a címed és oda adózol). Itt van amúgy az általános NAV infó. 

Mi történik a legrosszabb esetben, ha nincs lakcímed? 

Az első és leggyakoribb probléma, hogy nem tudsz bankszámlát nyitni, vagy akár pénzt felvenni. A még rosszabb fázis az, ha adóspirálba kerülsz és valamelyik állam elkezd szivatni (lásd az USA-ban zöldkártyát szerző, majd onnan megint kivándorló emberek). 

És a rémálom: kettős adóztatást elkerülő egyezmények hiányában nem egy, hanem két vagy még annál is több állam kezd el egyszerre zaklatni, meg büntetni. 

Ezen forgatókönyvek elkerülésére ezermillió megoldás van, amelyek tőled függnek vagy lehet, hogy csak neked működnek. Az egyik cégnek, akiknek írok, 14 alap információ feltételtől függően 2050 megoldásuk van ki be- és bevándorlásra, cégalapításra, adózásra, stb. Tehát a spanyol viaszt nem én találtam fel, sőt más sem. 

Állampolgárság 

Értem, hogy a magyar, de lehet több. Az is lehet, hogy két vagy több útleveled van és egymásnak teljesen ellentmondó törvények arról, hogy ez mire kötelez. A magyar állampolgárság nem befolyásolja a lakcímed, ettől még ott lehet lakhatsz és adózhatsz, ahol akarod. 

Lényeges, attól, hogy beszerzed egy adómentes ország útlevelét és ott egy címet, ha ezzel mondjuk hazaköltözöl és ott vagy fél évnél többet, akkor adóznod kell. 

Állandó tartózkodási hely 

Ez az a cím, ahová be vagy jelentve állandóra, de nem kell, hogy ott is lakj. Az állandó tartózkodási engedély hosszabb külföldi tartózkodásra jogosít fel, általában ez már egyenlő jogokat jelent a külföldi ország állampolgáraival, csak nincs helyi útleveled és nem szavazhatsz. 

Lehetsz állandó tartózkodóként domiciled vagy non-domiciled, tehát ott letelepedett és helyi vagy nem ott letelepedett, hanem teljesen máshol vagy és megtartod az állandó tartózkodási engedélyedet. 

Ebből következik, hogy akármennyi állandó tartózkodási engedélyed lehet egyszerre, ezt természetesen az egyes államok (és nemzetközi szervezetek, mint az EU vagy a Mercosur) törvényei szabályozzák. Nekem volt olyan a munkám miatt, hogy egyszerre egy tucatnál több országban voltam állandóan letelepedve jogszerűen. 

Ideiglenes tartózkodási hely 

Mondok pár példát. Elmész pár hónapra valahová és ott dolgozol, ezért például magyarországi állandó tartózkodásod megmarad, de ideiglenesen spanyol vagy máltai munkavállaló vagy a nyárra, tehát kell oda valami tartózkodási jogviszony, meg bejelentett cím. 

Ha például Máltára költözöl, akkor a fényképes residency cardod, amit személyi helyett kapsz, pont egy ilyen ideiglenes tartózkodási engedély, főleg adózási szempontból kivételesen előnyös. 

Adózási hely, adózási illetőség 

Na, ez elvileg függ is, meg nem is az állandó vagy ideiglenes címeidtől. A nemzetközi ökölszabály az, hogy ha 183 napnál többet tartózkodsz egy országban egy adó vagy naptári év alatt, akkor ott neked adóilletőséged képződik, tehát adózási helyed, tehát fizetned kell. Ha kell. 

Aztán lehetsz te mondjuk egy adómentes helyre bejelentve, de ha elrontod a lépést, akkor ők fognak, teljes joggal felháborodni, hogy visszaéltél a helyzettel. 

Érdemes-e digitális nomádként feladnod a magyar címedet és kijelentkezni az országból? 

Ez teljesen egyéni helyzetfüggő. De meg is tarthatsz magyar ideiglenes címet vagy „külföldre költözött” is kerülhet a lakcímkártyára. Adózási helyzetedet  természetesen inkább az fogja meghatározni hogy hol vagy, de van itt egy buktató. 

Na most jön a digitális nomád specifikus magyar adózási rész. 

  • Elmész külföldre és egy helyen dolgozol élsz és laksz évi több mint 183 napot: átkerül az adózási helyed alapesetben.
  • Magyarországon laksz és évi 183 napnál kevesebbet vagy külföldön: Magyarországon marad az adózásod, hacsak valami furfangot nem csinálsz, mint az emirátusi programok például.
  • Megtartod a magyar lakcímedet, de sehol sem tartózkodsz annyit, hogy kialakuljon adózási illetőséged és nem telepedsz le sehol: adózol Magyarországon
  • Nem tartod meg a magyar lakcímedet és nem szerzel másikat viszont nem is tartózkodsz annyit egy országban, hogy ott adózási helyed alakuljon ki: na, ezt kövesse valaki. De van egy NAV állásfoglalás, miszerint ha nem laksz Magyarországon, de máshol nem alakul ki adózási helyed, akkor magyar adóilletőséged marad. Ez pont digitális nomádokra találták ki. Nem tudok olyan esetről, hogy világban utazó, Magyarországon nem tevékenykedő nomádot ilyesmivel cseszegettek volna, de megtehetik. 

Tudsz-e tevékenykedni digitális nomádként lakcím nélkül? 

Egy ideig igen, legálisan is. Ez ugye az a kegyelmi állapot, amikor már kijelentkeztél valahonnan, de új helyre még nem vagy csak utazgatsz és a bankod még nem zaklat új lakcímedért. Ez rövid, de igen jó időszak, hiszen te éppen megoldod a helyzetedet, addig meg gondolkozol. Ugye addig tart, amíg nem kell igazolnod a lakcímedet valahol. 

Ha érdekel az is, milyen lakcímeket használnak a digitális nomádok és még más érdekességek, kattints ide!

Öldöklő harc az óvodáért 

Gáborék voltaképpen klasszikus határátkelők, abban az értelemben mindenképpen, hogy már Németországban született a gyermekük, aki lassan cseperedik, olyannyira, hogy már neki kellett állni óvodát keresni neki. Na de hogy is megy ez az egész 2019-ben Dél-Bajorországban?

ovoda.jpg(Fotó: Fürstenfeldbruck egyik óvodája a sok közül - AWO Sonnenschein)

„Az ovihelyért küzdeni kell. Ez volt az legelső információ, amihez sikerült hozzájutni. Itt ugyanis az ovi nem kötelező egészen az iskolakezdés előtti utolsó évig, ami a mai köznyelvben az iskola előkészítőt jelenti. Az én időmben még „nagycsoport”-ként futott. 

És ami nem kötelező, az nem biztosított. És ami nem biztosított, az korlátozott mértékben hozzáférhető. És amiből nincs elég, azért öldöklő harc folyik - képletesen értve természetesen. 

Amit fontos tudni: ha nem jut be a gyerek 5 éves kora előtt, akkor a rendszer széttárja a karját, hogy „Ez van!”. És ha nem jut be, akkor ha anyu szeretne dolgozni menni, nem fog tudni. 

Kérdem én: ilyen esetben ki fogja kompenzálni a családot a kiesett jövedelemért? Senki. Ugyanis amit a gyerektámogatáson (Kindergeld) felül kapunk a bajor államtól, az csak a gyermek 3 éves koráig jár (ez valami extra dolog, kifejezetten Bajorországban). 

A szülői támogatás (Elterngeld) meg csak a gyermek 1, vagy 2 éves koráig jár attól függően, hogy kívánja felosztani az összeget a szülő, szóval annak már régen vége. Másra az én fizetési sávom miatt viszont nem vagyunk jogosultak. 

Úgyhogy céltudatosan, és határozottan kell nekiállni a dolognak. Utánajárni, tervezni, stratégiát kidolgozni. Mert itt most győzni kell! Aztán lehet, hogy majd szeptemberben már csak nevetni fogok magamon, hogy mennyire túlspiláztam a dolgokat. Úgy legyen! 

Hogyan válasszuk ki a legjobb ovit?

Előre szeretném leszögezni: szándékosan nem fogom egyszer se leírni, hogy éppen melyik intézményről van szó, mert nem akarok senkit sem befolyásolni, és pláne nem akarom egyiknek sem túl jó vagy rossz hírét kelteni egyszeri benyomás alapján. 

Tehát a választás. Egyrészt már említettem, hogy anyuka, azaz Zsike, egyfajta információs központként is kiválóan funkcionál: mindent begyűjt, szortíroz, és elemez, ami az anyasággal és a gyerekneveléssel kapcsolatos. Le a kalappal előtte. 

Másrészt apuka, azaz én, viszonylag otthonosan mozgok az internet barátságosabbnak nevezhető féltekén, és képes vagyok a Google keresőt minél furmányosabb kérdésekkel bombázni úgy, hogy a számomra releváns érdemi válasz benne legyen az első tíz találatban. Nem mindig egyszerű, azt azért tegyük hozzá. 

Zsike módszere annál pontosabb, minél több független forrás erősíti meg az adott információt. Ez rendszerint pompásan működik, hála az ilyen-olyan közösségi oldalas csoportoknak. 

Az én módszerem viszont csak akkor ér valamit, ha a német óvoda-pedagógia közösség képes felzárkózni a XXI. század kívánalmaihoz. És itt van a dolog buktatója. 

Ugyanis rengeteg óvodának nincs saját weblapja. Jobb esetben egy gyűjtő oldalon található a semminél egy picivel több információ, de sokszor csak a Google-térkép mutatja kis jelölővel, hogy szerinte ott van az óvoda, amit keresek, és TALÁN van egy telefonszám is hozzá. 

Ugyanakkor amelyik óvoda rendelkezik saját weblappal, még az sem garancia arra, hogy egy naprakész információkkal frissített mini-portált takar. Sokszor ezek csupán egy egyszer kifizetett, böngészhető prospektusok, amik tartalmaznak mindent, hogy miért jó oda járatni gyermekünket, de a beiratkozás menete és/vagy időpontja - lévén, hogy ez utóbbi évről évre máskorra esik - már nem szerepel az oldalakon. Van viszont telefonszám. Telefonálni viszont utálok. 

Kényelmesen jó előre összeszedtük a szájhagyomány útján jónak tartott óvodákat, tartalmilag megtámogatva mindennel, amit találtunk róluk az interneten. 

Az óvodai beiratkozási időszak mindig év elején kezdődik, és nagyjából március idusáig tart. Kivételek persze mindig akadnak. Ez a fenti állítás a lakókörzetemre mindenesetre igaz. 

Tag der offenen Tür, azaz nyílt nap 

Nyílt nap többször is előfordulhat óvodánként, de beiratkozásos nyílt nap, jelenlegi tudásom szerint csak egyszer van évente (ismétlem: amennyire én tudom). 

Tavaly már voltunk egy ilyenen, gondolván furfangosan, hogy előre beköszönünk, de már akkor jelezték, hogy túl korai, és nincs elő-regisztrációra lehetőség. Ennek ellenére szétnézhettünk, és el is döntöttük, hogy az az adott intézmény nem korrelál a mi elképzeléseinkkel. Úgyhogy vártunk egy évet, egészen idén januárig. 

Így tehát, egy kellemes, szerdai napon Thomaskát a napi rutinjából kizökkenve felkerekedtünk, hogy belevessük magunkat a gyermeknevelés következő fázisába. 

A „Tag der offenen Tür” tükörfordításban azt jelenti, hogy a „Nyitott ajtó napja”. És valóban, az ajtó nyitva volt. Legalábbis olyan értelemben, hogy a kilincset lenyomva be lehetett jutni az épületbe, mert máskor bizony csengetni kell, és bentről nyitják ki. 

Bejutván egy kellemes hangulatú, tiszta, rendezett kis aula tárult elénk - lakásban egy nappali méretű lenne, de az óvodai viszonylatban szerintem aula. 

Családok sürögtek-forogtak mindenfele, szemrevételezték, hogy vajh’ megfelelően tudja-e majd szolgálni gyermekeik igényeit az intézmény, és közben porcicák után kutatva próbálták feltűnésmentesen végighúzni az ujjaikat a bútorokon. 

A gyerekek egy része önfeledten rohangált, míg mások megszeppenve karolták át apu vagy anyu lábát. Nem úgy Thomas! Felismervén a helyben rejlő potenciált, egyből értésemre adta, hogy most azonnal szabadítsam meg a csizmától, kabáttól, meg a többi kültérre való alkalmatosságtól, amit magától csak tetemes időveszteséggel tudna kivitelezni. És ugyebár minden elvesztegetett másodpercért kár. Ezt magamban biztató jelnek könyveltem el. 

Betértünk az első helyiségbe, ami feltehetőleg különböző csoportos foglalkozásoknak adhat helyet. Nagy asztalok, sok kis székkel. Jelenleg ezt használták a beiratkozáshoz. A szülők kérdeztek, az óvónők válaszoltak, a gyerekek rámoltak. 

Zsike szerzett valahonnan egy űrlapot, így azzal a lendülettel le is kuporodtunk az egyik, Hobbitokra méretezett tárgyaló asztal mellé, hogy minden tudásunkat latba vetve kitöltsük azt. Amíg mi az adatkitöltéssel foglalatoskodtunk, addig Thomas egy Jackson Pollock festményt rögtönzött a színes tollaimmal egy lapra. 

Amikor ez megvolt, és beszéltünk még egy óvónénivel is, elindultunk körbenézni. Elsőre egy zeneszobának kikiáltott helyiségbe tévedtünk, ahol való igaz, tele voltak a polcok mindenféle dobokkal és egyéb ütős zajkeltő eszközökkel. Fejben már kezdtem számolgatni, mennyibe fog kerülni a Thomaska által majdan esetlegesen beszakított dob, és az összetört gitár. 

A második helyiség egyfajta játszószoba volt rengeteg féle-fajta játékkal, és itt elvesztettük a befolyásunkat Thomas felett, mert ő azonnal meglátott egy Lego Duplo-s dobozt, és jött a szokásos könyörgős-könnyezős dráma, mert neki a Lego az a non plus ultra. Kis győzködés és csitítgatás után végül sikerült rávenni a zsákmány feladására. 

Ez volt az első óvoda, amit megnéztünk. Ezen kívül még két másikat is megnéztünk az elkövetkező két hónapban, hasonló élményekkel gazdagodva. Az egyik zeneileg nyújtott többet, a másikban volt egy szivacslabdás “medence”, amibe Thomas azonnal belevetette magát, a harmadik meg annyira öko volt, hogy simán elkezdtem arról ábrándozni, milyen jó kis vadászház lehetne ebből majd a nyugdíjas éveimre… (…) 

A piszkos anyagiak 

Minden ovinak van egy alapdíja, amikre jöhetnek az extrák. Alaphelyzetben az ovi reggel 8 és 12 között működik, ebéd nélkül. Ha kell ebéd, fizess! Ha délután kettőig szeretnéd ott hagyni a gyereket, fizess! Ha még tovább, fizess még többet! 

Így aztán nem csoda, hogy a díjak elég hajmeresztő szinteket tudnak megütni. Most az egyik ovinak a honlapját böngészve azt látom, hogy a 4 órás megőrzés havi 82€, a 8 órás 117€, a 10 órás meg 135€. És ez még csak az ovi, az igazi legatyásítás a bölcsiben van, de azt mi kihagytuk.” 

A teljes posztot még egy csomó érdekes és hasznos infóval itt találjátok.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: óvoda London Németország Nagy-Britannia digitális nomád

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2014860824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shaktee 2019.05.26. 12:42:06

@nyuszigonosz:

Egy nyálas alak, Orbán nyalonca, közepes zenész ..sunyin magyarkodó dalszövegekel.

Golf2 2019.05.26. 13:03:31

Ki kéne tiltani kovácsot nyugatról,igazi fidesznyik patkány.

Dammiel 2019.05.26. 14:49:05

Meglepő, hogy a nemzet Àkosa a világ egyik legmultikultibb vàrosàban feketéket (!) is làtott! Döbbenet :-)))))))

Shanarey 2019.05.26. 15:07:56

Ákos, az a fickó aki énekelt egy együttesben (Bonanza Banzáj), amely a Depeche Mode zenekart utánozta a 80-as évek második felében. Majd szóló "karriert" kezdett, s tényleg nem volt rossz, de azért olyan jó sem volt. Így lett Magyarországon "világhírű" S mikor a karrierje kezdett lefelé menni, rögtön megtalálta a FideSS-t magának, s azóta teszi azt amit anno a karrierje kezdetén, nyal az aktuális hatalomnak. Nem mellesleg, még ahhoz is hülye volt, hogy a megfelelő helyen filmezzen, ha már London rosszabbik arcát akarja bemutatni, amely tele van "bevándorlókkal"

Shanarey 2019.05.26. 15:23:23

@dddddddddddddd:

Az a meglepő, hogy olyan helyekkel hasonlította össze Londont ahol ő még soha sem adott koncertet, s talán még nem is járt arra.
:-)

nyuszigonosz 2019.05.26. 15:32:24

Köszönöm mindenkinek, aki leírta ki is az a senki, aki ma címadó lett.

nyuszigonosz 2019.05.26. 15:44:53

@Tucanus Maximus: A digitális nomádsághoz: ahogy írod, sok sok mindenki mondja magáról, hogy na akkor ö digitális nomád mert milyen jól hangzik, meg exotikus, miközben a többség, aki ezt magáról mondja lényegében olyan valaki, aki csak nem bejár a munkahelyére, hanem máshonnan küldi a kész munkát. De ez úgy mindegy is.

A napokban láttam egy dokufilm sajnos csak felét, pont a digitális nomádságról, és meg sem lepett, hogy a világ azon részein, ahol szeretnek digit-nomádkodni sokan, de lényegében gyenge a net avagy nagyon nincs is, elörelátó emberek közös nagy irodához hasonló helyeken adnak bérbe asztalt/széket/netet.

A két megszólaltatott digi-nomád meg két fiatal valaki, akiknek valahol ugyan ( szülöknél/nagyszülöknél) van egy bejelentett lakóhelyük ( két különbözö ország, nem is ismerik egymást amúgy) ahol nem élnek, mivel hát utazni szeretnek.
Az egyikük saját állítása szerint sokat keres mégpedig az internetes oldalán lévö hirdetésekböl, de aki fizet, az mondja meg, mikor hová utazzon. Kezd elege lenni, mint mondta, ez már nem az a laza ide utazok meg amoda dolog, mint a kezdetekben.

A másik most éppen nem igazán keres pénzt, de erre is van már megoldás: erre specializált irodákhoz lehet fordulni, akik külsö, internetes munkákat tudnak közvetíteni persze nem ingyen.

És bizony elhangzott ebben a dokufilmben is többször, hogy szebbek a képek mint a digi-nomád élet.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.05.26. 15:47:56

Idonkent jokat mosokygok ilyenkor, amikor megjelenik 1-1 ilyen hir, hogy xy celeb ezt es ezt mondta...Most komolyan, ennyire mervado egy "celeb" velemenye? :)) vagy inkabb jo csamcsognivalo csont ...:))

Jan Kovalens 2019.05.26. 16:24:34

Quo vadis, Germania?
Németország antiszemitizmus elleni kormánybiztosa, Felix Klein az antiszemitizmus erősödése miatt már nem javasolja az országában élő zsidóknak, hogy nyilvánosan kipát viseljenek, írja az MTI.

2019.05.26. 16:46:58

@Jan Kovalens:

És a muslim férfiak viselhetik a fez-t vagy a nők a hijab-ot, az javasolt?

nyuszigonosz 2019.05.26. 16:56:48

@Jan Kovalens: Én inkább az mondanám/kérdezném: Merre mész Európa/Világ?

Tény sajnos, hogy újra van antiszemitizmus Németországban is. Nem kis mértékben olyan jobboldali pártok mint az AfD is elösegítik sajnos az ilyet, és a jobboldali extremisták.

Ennek ellenére még tán kisebb mértékü, mint Európa más országaiban, ahol akár politikai beszélgetésekben is sajnos elfogadott a zsidózás.

Ez ugyan nem menti fel Németországot, viszont ezt a Klein kijelentést írta/idézte ugyan az MTI , bár ez a kijelentés is pontosan az volt: hogy "nem ajánlja mindig és mindenhol a kipa viselését" szóval nem generell nem viselni. Jó ez már csak apróság/ részlet, de elsö olvasásra, háttérismeret nélkül mégis mást mond, mint amit Klein eredetileg.

Azt pl. már nem írja ezek szerint az MTI, hogy közvetlenül erre a F.Klein kijelentésre a bajor belügyminiszter Joachim Herrmann is kijelentett valamit, mégpedig azt, hogy de, viselje bárki a kipát, mindenhol, ahol akarja, mivel ez a vallásszabadság része, és
ha teret adunk a zsidógyülöletnek, azzal a jobboldali gondolkásmódnak adnánk teret.

kardio1 2019.05.26. 17:07:17

@nyuszigonosz: Franciaországban a muzulmánokhoz köthető leginkább az antiszemitizmus. A németországi törököknél nincs ilyen jelenség ?

Shaktee 2019.05.26. 17:11:30

@Jan Kovalens: Ha az MTI írja akkor biztos hiteles..

desw 2019.05.26. 17:20:36

@nyuszigonosz:

"A másik most éppen nem igazán keres pénzt, de erre is van már megoldás: erre specializált irodákhoz lehet fordulni, akik külsö, internetes munkákat tudnak közvetíteni persze nem ingyen. "

Kb 10%-ot vonnak le, ez teljesen korrekt szerintem.

"És bizony elhangzott ebben a dokufilmben is többször, hogy szebbek a képek mint a digi-nomád élet. "

Az online munkák pont olyanok, mint az offline munkák: ha rendelkezel egy speciális és kevesek által ismert tudással, akkor hülyére keresheted magadat. Ha csak egy vagy a (száz)millióból, akkor jóval nehezebb.

Az utazgatva élni-dolgozni dolog kinek bejön, kinek nem. Nyilván nehezebb családdal vagy félősen, mint egyedül.

Csodabogár 2019.05.26. 17:27:29

@Shanarey: Ez egy ősi magyar szokás. Rákosiék az első választáson ugyanezt csinálták. Teherautón hordták a munkásokat egyik helyről a másikra és mindenhol szavaztak. Most talán már finomodtak a módszerek, de az alap ugyan az.

Shaktee 2019.05.26. 17:29:13

@Jan Kovalens: Quo Vadis Lendvay utca? :)

Csodabogár 2019.05.26. 17:29:43

@nyuszigonosz: Köszönöm, megírtad helyettem. Index csak a fele hírt közölte.:-(

nyuszigonosz 2019.05.26. 17:31:30

@kardio1: Egy része igen. És ehhez jön sajnos az erösödö jobboldali extrém nacionalizmus is.

Bredpitt Monika 2019.05.26. 17:32:13

Ha már Lázár és Bécs. Tegnap Bécsben voltam. Húgom kint volt a WAMP (Where Arts Meet People) nevű vásáron, mint árus.
A helyszín a Museumsquartier volt. A Mariahilferstrasse elején állt egy fekete terepjáró. Kerékbilincs volt rajta, a két oldalsó ablakán pedig egy hivatalos közlemény több nyelven, arról hogyan tudja levetetni a bilincset a kocsiról.

Egy csomó ember fényképezett (a rendszám könnyen megjegyezhető volt, azt nem írnám ide). Már reggel ott állt a kocsi, és este hétkor még ott volt, mikor indultunk haza.
A rendszám országkódja: H

Ezt kellene inkább levideózni (mondjuk többen megtették szerintem).

nyuszigonosz 2019.05.26. 17:38:45

@desw: Nem mint kritikát írtam, amit leírtam.
Söt, ha most lennék huszonéves, szerintem mindenképp legalább pár évre biztosan digi-nomád lennék. :-)

Csak néha az az érzésem, hogy túl van értékelve, túl szépre, színesre festve ez is.

Mert igen, aki sokat akar keresni, vagy egyáltalán annyit keresni, hogy utazhasson, mindenhová, ahová szeretne, na annak vagy nagyon speciális és keresett tudásának kell lennie, és az sincs csak úgy, azért is sokat tett, akinek az megvan, és az sem láblógathat egyfolytában.
Bár nem is ezek a keresett szakemberek szerintem azok, akik színesítik a valóságot. Ezt inkább azok teszik, akik csak egyek a nagyon sok közül.

Jan Kovalens 2019.05.26. 17:58:12

@FresssPrinssz: a nem javasolt úgy értendő, hogy saját érdekedben ne viseld, különben látják, hogy te zsidó vagy és esetleg kellemetlenség érhet... :(

@nyuszigonosz:
Még durvább ez a rész:
Klein a Funke médiacsoport lapjaiban szombaton megjelent interjújában fejtette ki, hogy korábban úgy gondolta, Németországban bárki bárhol viselhet kipát, hiszen emiatt semmilyen bántódás nem érheti, a véleménye mostanra azonban megváltozott.

Ha ez van a holocaust-tal es saját múltjával szembenéző Németországban, amely mindig extrém kínosan ügyelt arra, hogy az antiszemitizmus látszatának árnyéka se vetülhessen rá, akkor nagyon rossz irányba mennek a dolgok.

Bredpitt Monika 2019.05.26. 18:34:06

"A Pasaréti téri templom szomszédjában lévő bisztróban azt állítják, hónapok óta hangszórókkal hangosítják ki az istentiszteletet vasárnap délelőttönként, írja az Index.

A hangszórók a templom főbejárata fölött és az oldalsó falán találhatóak, ezek közvetítik a plébános mondatait a járókelők felé. A kihangosítás oka, hogy a templom mellett játszó gyerekek szülei és a teltház miatt kint maradók se maradjanak le az istentiszteletről.

Az európai parlamenti választás napján itt járt Áder János köztársasági elnök is, a vasárnapi misén a plébános pedig többek közt azt mondta:

A választásokkal kapcsolatban ajánljuk figyelmetekbe a Hittani Kongregáció dokumentumát, amely szerint, mivel szavazatunkkal is az evangéliumot hirdetjük, politikai szimpátiánkat meg kell előznie katolikus elköteleződésünknek.

Kálmán Peregin katolikus plébános azt is hozzátette, hogy a hívek nem támogathatnak olyan csoportosulást, ami

népszerűsíti az abortuszt és az eutanáziát;
egyenlő rangra akarja emelni a különböző együttélési formákat,
nem támogatja a család klasszikus intézményének megőrzését, valamint a gyermeknevelés szabadságát, illetve
elősegíti a modern rabszolgaság, drogfüggőség kialakulását, és
nem biztosítja a vallásszabadságot és a gazdasági fejlődés jogát.

Az istentisztelet vége előtt a plébános megerősítette mondanivalóját azzal, hogy

kérjük, katolikus erkölcsünk e szempontjai szerint mérlegeljetek a választások során!"

desw 2019.05.26. 18:47:07

@nyuszigonosz:

"Nem mint kritikát írtam, amit leírtam."

Persze, tudom! ;-)

Söt, ha most lennék huszonéves, szerintem mindenképp legalább pár évre biztosan digi-nomád lennék. :-)

"Csak néha az az érzésem, hogy túl van értékelve, túl szépre, színesre festve ez is."

Mint a határátkelés. pl Angila' vs. Magyarország! :DDDD

"Mert igen, aki sokat akar keresni . . . "

Az a "sok" azért nagyon relatív. Nagyon nem mindegy, hogy nomádként pl Angliában élsz vagy Vietnámban.

Az én definicióm szerinti nomádnak 100%-ban független a munkája az éppen aktuális tartozkodási helyétől => a bevétele ugyanannyi pl Angliában ill. Vietnámban lakva is, csak ugye pl 1000USD-ból Angliában éhen döglik, Vietnámban meg azért elég jól kijöhet ennyiből.

"vagy egyáltalán annyit keresni, hogy utazhasson, mindenhová, ahová szeretne . . ."

Már az is jó dolog, ha mondjuk a 4-6 hónapos európai telet kikerülheted és helyette mondjuk 20-30 fok van és napsütés.

"na annak vagy nagyon speciális és keresett tudásának kell lennie, és az sincs csak úgy, azért is sokat tett, akinek az megvan, és az sem láblógathat egyfolytában."

Ez igaz az offline életre is.

"Bár nem is ezek a keresett szakemberek szerintem azok, akik színesítik a valóságot. Ezt inkább azok teszik, akik csak egyek a nagyon sok közül. "

Egyetértünk!

n3spr3ss0 2019.05.26. 18:47:13

Nem kellene egy csak kornyikáló pojáca véleményével foglalkozni.Még hogy "koncertet" adott Londonban. Max. tátogva fellépett valami kocsmában.

midnight coder 2019.05.26. 18:47:18

@Shanarey: Mondjuk szerintem anno a Bonanza klasszisokal jobb volt mint a DM, amúgy pedig szintén szvsz ebben a mûfajban az Alphawille volt a király.

midnight coder 2019.05.26. 18:47:22

@Shanarey: Ps. Amióta szóló lemezeket csinál, az viszont elég gáz, legalábbis a hittérítõs vonal.

midnight coder 2019.05.26. 18:47:25

@dddddddddddddd: Szerintem a BRExitelõknek pont ezzel a multikultival tele a hócipõjük.

nyuszigonosz 2019.05.26. 18:49:45

@Jan Kovalens: Sajnos mindenhol megtalálható a jobboldali exrém nacionalizmus ami elég baj.
Az is, hogy Németországban szintén, de itt legalább nem a szönyeg alá söprödnek a dolgok.

M. Péter 2019.05.26. 19:30:09

@midnight coder: Londonban 60% a EU-ban maradásra szavazott.

midnight coder 2019.05.26. 19:42:16

@nyuszigonosz: Azért én arra kíváncsi lennék, hogy az a 90% szélsõjobb és 10% muszlim arány nincs-e véletlenül felcserélve a szent polkorrektség nevében.

Jan Kovalens 2019.05.26. 19:42:29

@nyuszigonosz: hát igen, pont ezért kaptam fel a fejem, mert Németország nem úgy nézett szembe a múltjával, mint egykori nyilas csatlosainak utódállama, ahol vitéz nagybányai ellentengernagy úrnak avatnak napjainkban is mellszobrokat...

Jan Kovalens 2019.05.26. 19:42:35

@Bredpitt Monika: és olyan csoportosulast támogathatnak a bárányok, ahol a pedofília eltussolasat hivatalból végzik a vezetők és évtizedeken át engedik űzni a szüzességi fogadalmat tett szoknyás zsiványoknak?

Golf2 2019.05.26. 19:47:58

@Shaktee: Az 1 kerület egyik szavazóhelyén a WC-ben futott össze valaki egy patkánnyal, ráadásul a szavazóhely egy kerületi oktatási intézmény... könnyen észrevehető narancsszínű volt. Index

Shaktee 2019.05.26. 19:51:34

@Golf2: szedte a kis lábait a fityeszrágcsáló ;)

Exploiter 2019.05.26. 20:10:14

@nyuszigonosz:

Nem tudom, miért erősödne a szélsőjobb. A multikulturalizmus minden ország számára pozitív, az embereknek semmi okuk az aggodalmaskodásra.

Meg ugye van egy vallás, ami szent céljának tekinti a zsidók kiirtását. Már nem csúnya internetes kommentekben, hanem úgy valóban. De minden ember, vallás, kultúra, ésatöbbi egyenértékű, mint tudjuk, úgyhogy azt hiszem, ezzel együtt kell élniük innentől nekik is.

gabors 2019.05.26. 20:27:33

" (lásd az USA-ban zöldkártyát szerző, majd onnan megint kivándorló emberek). "

ez mit akar jelenteni ??? Nem lehet kivandorolni es megtartani a ZoldKartyat ... (persze magyarok esetleg okosba ezt is csinaljak)...

gabors 2019.05.26. 20:41:41

@Bredpitt Monika: ez mar azert szegyen ...ha igaz ...

csak megjegyzem hogy az ilyesmi (barmit kihangositani kozteruletre) nem valamilyen engedely koteles moka ? nincs valami koze a gyulekezesi torvenyhez ? vagy khatolikus egyhaznak automatikus felmentese van ameddig tamogatja a kormanyt ?

kardio1 2019.05.26. 21:00:28

@Jan Kovalens: vitéz nagybányai nem volt nyilas.

kardio1 2019.05.26. 21:10:45

@gabors: valószínűleg engedélyköteles, legalábbis annak kell lennie.

kardio1 2019.05.26. 21:17:11

@nyuszigonosz: az AfD nem olyan, mint itt a Rassemblement National (lánykori nevén: Front National )?
Ők hangsúlyozottan az iszlám befolyás növekedése ellen lépnek fel és Izrael-barátok. Itt a legtöbb zsidókkal szembeni, antiszemita támadást más szemiták (aka arabok) követik el.

Exploiter 2019.05.26. 21:19:28

@Jan Kovalens:

Valami ilyesmire gondolsz?

www.independent.co.uk/news/uk/politics/sajid-javid-grooming-gangs-child-sex-abuse-pakistani-men-home-office-a8912636.html

Mint kiderült, a belügyminisztérium szólt le a rendőröknek, hogy lehetőleg hanyagolják az eseteket, mert táptalajt adna a szélsőséges csoportoknak, ha kiderülne, hogy ezerszámra tartanak gyerekeket szexrabszolgaként az országban.
Egy lány vallomása alapján 11 éves korától száz esetben erőszakolták meg, őt többször letartóztatták drog birtoklása miatt (amire rászoktatták), de sosem indult nyomozás, visszaengedték az utcára, ahol már vártak rá.

Ja, ontopic: Ákos ettől még egy nyálas idióta.

Bredpitt Monika 2019.05.26. 21:19:29

@Shanarey: köszi, hogy átküldted, nem nagyon olvasok híreket, fb on nem járok, csak tőletek hallom a híreket, meg ha a gépen lógok, ott akadok bele ebbe abba.....

ez az az autó, és megtévesztő a kép, mert a rendszáma valóban ner-rel kezdődik, én nem akarom kiírni, a szó négy betűs, és nekem is megfordult a fejemben, hogy ez a kocsi nemcsak azért van ott, mert valaki arrogánsan ott hagyta, ki tudja, mi van mögötte, mindenesetre az ott sétálóknak megragadta a figyelmét, mert sokan fotóztak.....

Bredpitt Monika 2019.05.26. 21:32:10

@gabors: miért ne lenne igaz?

szomorú, hogy mennyire rossz irányba mennek itthon a dolgok, mesélhetnék arról, hogy pl most mit hallottam tanár kollégától, hogyan váltak meg tőle, csak mert a jogos jussát követelte a tankerülettől egy vidéki kisvárosban.......

elment munkajogászhoz, aki azt tanácsolta neki, inkább ne ugráljon

nyuszigonosz 2019.05.26. 21:39:39

@kardio1: A mai AfD már nem az, aminek indult, lényegében 2013-tól van csak. Addig az NPD volt a nagyon extrém jobboldali párt, ahová a neonácik is tömörültek, de azóta szépen átszívárogtak az AfD-be, ezzel annak is más, saját irányt adva.
Meg van több extrém jobboldali párt is.
Na meg vannak, akik sehol sem párttagok, de nagyon a valaha volt nacionálszocialista ideológiát gyártják és élik.

kardio1 2019.05.26. 21:55:23

A francia forrás szerinti európai körképben Magyarország: Fidesz 56%, DK és MSZP 10% alatt. Nem tudom, mi az információ forrása.

gabors 2019.05.26. 22:02:28

@Bredpitt Monika: "@gabors: miért ne lenne igaz? "

"A Pasaréti téri templom szomszédjában lévő bisztróban azt állítják, " ez a forras az egesz cikkben meg maga az ujsagiro sem "erositi" meg

es mivel nem tunik szabalykoveto magatartasnak igy csak remelni tudom hogy nem igaz, vagy legalabbis nem pont igy (ezt csak a kihangositasra ertem mert az hogy a csuhasok nyiltan politizalnak mar regen nem ujdonsag ... amugy ez onmagaban nem is lenne gond ha nem az allam tomne ki a csuhasok kulonbozo intezmenyeit ado penzel)

kardio1 2019.05.26. 22:12:20

@gabors: neked tetszett volna a fiatal Orbán Viktor. Ő mondta még tudatlan ifjúkorában, hogy "térdre, csuhások". Azóta már tudja, merre van az igazság.

Shaktee 2019.05.26. 22:16:21

@kardio1: Neked meg lesz le pen maris.

kardio1 2019.05.26. 22:23:52

@Shaktee: mondjuk úgy, hogy jobb eredményt is elérhetett volna, akire voksoltam.

Tucanus Maximus 2019.05.26. 23:02:43

@nyuszigonosz: Sőt, ez a távmunka, meg nomádság sokak szerint pont modern rabszolgaság, hiszen a lakhelyeden esélyed sincs megélni abból, amit fizetnek, ráadásul megspórolják rajtad az adókat, ha külföldre számlára utalnak. Nagyon sokan dolgoznak be másoknak, de szerintem a rendesen utazó nomádok között nagyon sok a rendes önálló vállalkozó, főleg dropshippinges, meg youtuber. De ugyanígy tőzsdéznek, meg forexeznek. Aztán sok a pókerjátékos is, akik napi 6-8 órát húznak le a gép előtt. Van persze sok olyan, aki egy helyre dolgozik be, de mivel te nem vagy bent a melóhelyeden, ezért mindig a nomádot teszik először lapátra, hiszen nem tud nyalni, ráadásul biztosan henyél valami strandon. Én ugye 10 éve nyomom, néha unja az ember, nade annyira nem, hogy ne nézzek meg még pár csodát.

Sütemény1975 2019.05.26. 23:09:48

Hála a jó Istennek hogy Ákos nem úgy gondolkodik mint itt a sok okos kommentelő.
Amugy azt bírom a hozzászólasokban, hogy ilyenkor mindig előkerül hogy milyen szar zenész. Mintha ennek a videónak bármi köze lenne a zenei teljesítményéhez.
Persze izlesről felesleges vitatkozni, de nincs még egy magyar előadő aki fel tudná vele venni népszerűségben a versenyt.
Oh, es meg mielőtt jönnének az " azért sikeres mert Fidesz közeli", elarulom hogy 1988 óta sikeres. Nem kormányfüggő.

Sütemény1975 2019.05.26. 23:12:21

@Shanarey: Amikor karrierje kezdett lefelé menni

Shaktee 2019.05.27. 00:23:23

Csudi Csudatov írja:

Jó sok szomorúságot látok itt, leginkább persze az MSZP szavazói között, de szeretném ha az estétek picit jobb kedvű lenne. Először is, a kormány az agyonlejtett választáson szerzett 50%-ot, és nem 2/3-ot. Nem mondhatják hát, hogy hú mekkora felhatalmazásuk van, mert nincs. Továbbá, 11 ezer körzetben vagy az volt, amit mondanak, vagy nem. Még ott is voltak csalási kísérletek, ahol ott voltak az ellenzéki delegáltak, bőven el tudom képzelni, hogy ahol senki nem ellenőrizte őket, ott meg-megcsúszott ez az, az ukrán szavazókat meg dokumentálták az újságírók, mint ahogy a duplán szavazó erdélyieket is. (A csalás megtörténte tehát tény kérdés.) De ha ezeket nem nézzük, akkor is, irgalmatlan agymosás, végtelen költségvetés (szemben az ellenzéki pártok visszatartott pénzével és az ÁSZ szemétkedése mellett), elfogult választási bizottságok, kormányzati dolgozók, 100%-os "közTV" uralom, teleplakátolt ország, krumpli- és ajándékcsomag-osztogatás ELLENÉRE SEM győzték meg a választók másik felét. Ez azt jelenti, hogy van remény, és az is jó, hogy nem volt teljesen közös ellenzéki lista, mert az ellenzéken belül így látszanak az idei, mostani erőviszonyok, ami érdekes kérdéseket vet fel az önkormányzati választások kapcsán. (Mellesleg, mivel Ara-Kovács Attila egyáltalán nem számított Brüsszeli költözésre, remélem átadja helyét Jávor Benedeknek. Az gáláns lenne.)
És akkor nézzünk ki Európára. Az első 4 legnagyobb párt a Fidesz 13 képviselője nélkül is óriási többségben van, nem mellékesen azért, mert a liberálisok és a zöldek nagyon megerősödtek. És nem, nem a nacionalista, köldöknézős erőké a győzelem. Orbán Viktor egy darab szarnak számít Európa szerte, ennyi. Később jövök frissítéssel a végleges eredményekkel. — feeling hopeful.

kardio1 2019.05.27. 00:34:56

@Shaktee: ez amolyan karinthys, magyarázom a bizonyítványom szöveg. A legtöbb országban a hagyományos pártok sajnos visszaestek, és újabb erők kezdenek el dominálni. Ez van, ahol jobboldali radikális, van, ahol zöld, van, ahol liberális, van, ahol baloldali. Persze, csak ezek egy része új tényleg, másik része átfestett. A jobboldali radikálisok pedig előretörtek, bár lehet, hogy Kanadában ezt nem lehet már látni, túl messze vagy.
Így néhány kanadai évtized után, hogyhogy ennyire leköt a magyar politika ?

Shaktee 2019.05.27. 00:38:52

@Sütemény1975: Tudod haver.., vannak mások is a viki seggében, akiknek még el is nézzük ezt faux past. Lásd Rózsi.

A nyálas ákosnak nem nézhető el.

Shaktee 2019.05.27. 00:40:57

@kardio1: Kiváncsi leszek hogy nálatok hogy alakulnak majd a dolgok.

Hány éve élsz fr-ban?

Shaktee 2019.05.27. 00:44:04

@kardio1: Olvasom ahogy a jobberek most mocskolják a Klárát.

Nagyon fáj nekik hogy ez a jó arc képviseli magyarországot európában.

Jóccak :)

kardio1 2019.05.27. 00:47:17

@Shaktee: te megnézted a videót is, mielőtt kommentelsz róla ?

gabors 2019.05.27. 03:21:26

@kardio1: "@gabors: neked tetszett volna a fiatal Orbán Viktor. Ő mondta még tudatlan ifjúkorában, hogy "térdre, csuhások". Azóta már tudja, merre van az igazság."

mibol gondolod hogy nem tetszett ??? mar akkor is voltam az akkori fidesz talalkozokon amikor meg nem is volt hivatalossan olyan hogy part mas mint MSZMP nem is volt..

Ja es gondolod hogy veletlenul irtam ezt a kifejezest .... ? hogy legyen viszonyitasi alap (ido) majdnem 29 eve mar hogy hataratkeltem .... es az elso demokratikus valasztasokon a liberalisokra szavaztam az azt megelozon pedig ures boritekkal ...

Golf2 2019.05.27. 05:34:15

Több mint másfél milló agymosott még mindig? Szomorú:(

Bicepsz Elek 2019.05.27. 06:23:54

Akos az egyik szelsoseg. Ez a hurraoptimista csaj meg a masik!
Notting Hill mellett is van egy getto, ahonnan sotetedes utan beszivarognak pl. leszedik a kereket a Landroverekrol(ott lakom ismerem. South-Kensington sokkal elitebb hely, mint a North).

midnight coder 2019.05.27. 07:16:11

@Shaktee: Jó arc. A komcsi nagypapával akinek még mindig a villájában laknak, és a privatizélésből lett milliárdos elkúró férjecskével. Orbánnak jobb forgatókönyv nemigen lett volna, mint hogy a DK lett a legerősebb ellenzéki oldalon.

Golf2 2019.05.27. 08:26:14

Fidesz Vas megyében érte el a legnagyobb arányú győzelmét 61 százalékkal...Hihetetlen hogy a nyugati határnál ahol átjárnak nyugatra ott is ekkora a sötétség...

pioneer2016 2019.05.27. 09:01:21

Ákosnak valamit már vissza kellett fizetnie a sok állami (közpénzen) szponzorált koncertjeiért. Ő így gondolta megszolgálni.

Csigabige 2019.05.27. 09:01:43

Teljesen egyetértek, hogy London már nem is hasonlít Európára. Ettől még vannak jó oldalai is, éltem kint én is 6 évet. Tény, hogy Sok jó arc van kint, nemzettől stb függetlenül. De tényleg kicsit már sokan vannak. És lakhatás kezd elfogadhatalan lenni. Egész London egy brutál nagy kóter, ahol szobát bérelnek az emberek, mert kevés kivételtől eltekintve nem engedhetik meg hogy jó helyen béreljenek, vagy vegyenek pecót. Én szívesen látok mindenféle népet, de csak addíg a pontig amíg amig a hely megtartja eredetiségét. Egyszer leszálltam Southall-ban a buszról és baszki hirtelen azt hittem Pakisztánba görbült a tér. Lehet az Orbit fikázni, hogy hergeli a bevándorlók ellen a közhangulatot, de szerintem ebben igaza van. Londont túltolták, már nem az a London ahol a Beatles zebrázott. Ott már kendős nénik tolják a 8 gyereket.

Minden ballib bérretteg 2019.05.27. 09:10:44

Ákosnak igaza van.

A folyamat ezekn a környékeken már visszafordíthatatlan.

Próbálja persze a ballib médi úthenger a tényeket szépíteni, de ezek a kerületek már elvesztek.

NO GO ZONE-ák márpedig vannak.

Beátrisz 2019.05.27. 11:09:10

Én is voltam Londonban nemrég. Lakjon ott akinek hat anyja van. Nagy gáz volt.

vanRob 2019.05.27. 11:10:06

@Minden ballib bérretteg: Te rettegsz. Mert a szellemi táplálékod csak a félelem meg a gyűlölködés. Ez veszélyes!
Amúgy NO-GO zónák itthon is vannak, Budapest jópár utcája, kerülete, Szabolcsi falvak, Debreceni külterületek... Ózd, Salgótarján, Miskolc. de te is tudod folytatni.

Shaktee 2019.05.27. 12:29:04

@kardio1: méla undorral kérlek..

Szaktanár 2019.05.27. 12:39:32

nagyszerű, akkor most az egyik szélsőséges vélemény után megismertük a másik szélsőséges véleményt.

az én igazságom vhol középen van. londonban sincs kolbászból a kerítés, és máshol is lehet annyi pénzt keresni, h az ember sokat tudjon utazni (igen, most már pesten is). london nyilván nem harmadik világbeli város, de bizony igenis vannak olyan részei, ahova még én sem megyek be, pedig én nem egy törékeny nő vagyok, hanem egy hájas disznó (és persze ezek a részek megvannak pesten is). táncolni, jógázni, sportolni meg aztán tényleg bárhol lehet, ehhez nem kell londonban élni.

egy szó, mint száz, sztem ákos is, meg a poszt szerzője is elég feketén-fehéren próbál lefesteni egy nagyon komplex szituációt.

segar 2019.05.27. 14:47:19

Nyilvánvaló, hogy most nyugaton sokkal szebb és jobb majdnem minden. Mert több idő és több anyagi forrás jutott (mint járt volna...).
___
Ha a befogadó országok iskoláiban körbenéz bárki, láthatja a jövőjét. A kényelem egyébként nem valami nagy tisztánlátást eredményez ebben az ügyben... :|

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2019.05.27. 14:53:30

Ez a blogíró is csak hangulatkeltő ........., aki "bedobja" a tutti témát majd röhög a markába...
Ákosnak teljesen igaza volt, bár nem savazott senkit csak megjegyezte, hogy a régi London elveszett teljesen. Ennyike..... Valóban ez van. Vagy Mogadishuban érzed magad vagy Pakisztánban. Hú de fasza....
Még rátehetek egy lapáttal. Ugyan ez a helyzet a sármos kis romantikus Párizzsal. Ótvar hely lett ahol bizonyos részein, de most már mindenfelé figyelhetsz magad körül, mert addig álmélkodsz amíg az alsógatyád sem lesz rajtad.
Itt már nem keveredésről van szó, hanem térnyerésről és lakosságcseréről.

gabors 2019.05.27. 14:56:10

@Golf2: "Több mint másfél milló agymosott még mindig? Szomorú:(
"

miert nem inkabb ugynezed hogy ekkora befektetes MTV1-2-3-4 osszes ujsag Magyar Nemzet plakatok ellenere is mar cak masfel millio agymosott maradt azoknak a tobbsege is meg mindig tamogatja az EU-t :-) innen mar csak lefele van

Shaktee 2019.05.27. 16:20:19

@gabors: ! millával kevesebb, azt nézd..

ami szabad 2019.05.27. 16:27:21

Szerintem, ne foglalkozz Ákossal, évi kb 200 millát kap így- úgy a kormánynak köszönhetően, valamivel csak fizetni kell...Ha ezzel, hát lelke rajta!

kék madár 2019.05.27. 22:02:18

megszunt a moderacio, meg a whitelist?

kardio1 2019.05.27. 22:55:39

@kék madár: KÉK madárként hogy is lehetnél whitelisten ? :))

kardio1 2019.05.27. 23:03:26

@Shaktee: jobb volt, mint amilyent vártam az itteni "felkonf" alapján. Nekem inkább az anglikán istentisztelet kommentálása, a rá tett megjegyzések voltak furcsák, mint a mozambikos kiszólás. Arról inkább az jutott eszembe, amikor először látogattam meg a St-Denis-i katedrálist. Akkor a metróból feljőve nekem is furcsa volt, hogy csak nem fehér embereket láttam magam körül.

ételizésítő 2019.05.28. 07:38:56

@Los Alamuszi:
Kőbánya-Kispest városrész nincs, csak külön Kőbánya meg külön Kispest. Utóbbi vagy 70 évvel ezelőttig külön település is volt, akkor csatolták Budapesthez. A Köki azért kett Kőbánya-Kispest, mert a két városrész határán áll.

(Ahogy mondjuk a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vagy a Kál-Kápolna vasútállomás a miskolci vonalon: két település között, mindkettőnek a nevével. Mezőkövesd-felső nevében a felső nem külön településnév.)

kék madár 2019.05.28. 22:46:20

@kardio1: nem magamat akartam levetetni :)
en vagyok az approved troll :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.05.28. 23:23:15

@Minden ballib bérretteg: na most mi benn lakunk a ‘no go zóna ‘ kellős közepében , newhamben .
Azért a no go zónátol a valóságban távol áll, mert simán ki merünk menni fehérként . A community is próbál összefogni . Hülyék meg mindenütt vannak ( itt volt tőlünk 50-100 méterre a fagyasztoban talált két nő) .

kék madár 2019.05.28. 23:35:40

@tildy[UK]: de ő jobban tudja, akkoris!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.05.28. 23:36:40

@Los Alamuszi: stratfordot inkább a Corvin negyedhez hasonlítanám . Egyik fele az olimpiai faluval, másik része meg a csóró plázával ( stratford centre) meg a buszallomassal meg lepukkant résszel . Kar hogy pont Magyarországon voltam a videó készítésekor, mert rendszeresen járunk ott, szívesen odaszóltam volna Ákoskának, ne árjamagyarkodjon.

Nzoltan 2019.05.29. 16:55:43

Jó sok sületlenséget olvasni a hozzászólások között....

Szaktanár 2019.05.29. 17:24:09

@Nzoltan: üdvözöllek az interneten!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása