oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. február 19. 06:30,  Tíz dolog, amiért jó Greenwichben élni 116 komment

2018. február 19. 06:30 Határátkelő

Tíz dolog, amiért jó Greenwichben élni

A "Tíz dolog-sorozatban" most Londonba, azon belül is Greenwichbe látogatunk el London2009 jóvoltából. Greenwichről a legtöbbünknek alighanem az obszervatórium és a kelet-nyugati választóvonal jut elsőre eszünkbe, pedig a városrész ennél jóval több – derül ki a posztból. Úgyhogy induljunk is erre a képes utazásra!

„Tíz ok, amiért szeretek itt élni” – miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Vagy mi idegesít benne? Írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_138.jpg

„Bevezetőként pár dolgot szeretnék megosztani Greenwichről. A hivatalos nevén, „The Royal Borough of Greenwich” egyike a nyolc Nagy-Britanniában található királyi körzetnek. 2012-ben emelték királyi rangra, a Királynő uralkodásának hatvanadik évfordulója alkalmából. 

London dél-keleti részén fekszik, a Temze déli partján. London közigazgatását tekintve a 2-3-as zónában helyezkedik el. Londonnak 6 zónája van, az 1-es zónától a város közepétől elindulva és fokozatosan, gyűrű alakban kifelé haladva érünk el London közigazgatási határáig. Ez alapján mondhatjuk, hogy Greenwich még viszonylag a város közepén terül el, a belvárostól 8 km-re. 

Egy nagy kerületet kell ám elképzelni, csak a folyó menti szakasza 13,5 km hosszú! 17 kisebb körzetre oszlik, amik egymástól igen különbözőek. Ha meghalljuk, hogy Greenwich, akkor rögtön a történelmi kisváros ugrik be először. De az valójában csak egy része a városrésznek. 

A The Royal Borough of Greenwichbe tartozik például Eltham, Charlton, Kidbrooke, de Woolwich, vagy az én szívem csücske Blackheath és Shooter’s Hill is. 

Na de miért is jó itt élni?

1. Történelem

Aki szereti a történelmet, annak ez a városrész egy aranybánya. Greenwich története egészen a Bronz-korig nyúlik vissza. Bár igazán akkor vált ismertté és népszerűvé, amikor a királyi család megérkezett az 1400-as években. Számtalan palota, épület, múzeum őrzi annak a korszaknak az emlékét, amik közül csak néhányat említenék. 

A Royal Naval College helyén valaha a The Palace of Placentia állt, amit 1443-ban építettek. Ebben a palotában, illetve annak utódjaiban született a legtöbb Tudor-kori uralkodó. 

Az évszázadok során folytatták a különböző intézmények építését és így itt kapott helyet a Royal Dockyards, a Royal Observatory és a Royal Naval Hospital is. A Royal Observatoryt, aki még nem járt arra, érdemes mindenképpen meglátogatni, ugyanis itt fut végig a Greenwich Mean Time (GMT) meridián vonal. 

Ha kivárjuk a sorunkat, akkor szuper képeket lehet készíteni úgy, hogy az egyik lábunk a vonal keleti, a másik pedig a vonal nyugati oldalán áll. 1997 óta a Maritime Greenwich az UNESCO Világörökség része. 

De hogy ne csak Greenwich kisvárosát említsem, szintén a kerületben található az Eltham Palace, amit például most télen ezernyi fénnyel kivilágítottak és egy fesztivál keretében pár napig „Elvarázsolt kastélyként” volt látogatható.

enchanted_eltham_palace.jpgAz Eltham Palaca

Valamint itt van a Severndroog Castle, ami már csak a története miatt is megérdemli az említést. Ez egy gótikus stílusban épült kis vár és az a különlegessége, hogy egész Londonra kilátás nyílik a tetejéről, illetve egy tiszta napon hét különböző megyét is látni róla. Az aljában egy kávézó működik és kisebb rendezvényeket is szoktak szervezni. 

A kastélyt Lady James of Eltham, Sir William James özvegye építtette férje emlékére, aki elfoglalta Indiában a Severnedurg erődöt. Később használták csillagászati megfigyelésekre is a tornyot, összekötve a párizsi és a greenwichi obszervatóriumokat.

severndroog_castle.jpgA Severndroog Castle

2. A mindennapi élet 

Sok programlehetőség van arra, hogy elfoglaljuk magunkat napközben, de ha valaki nyüzsgő éjszakai életre vágyik, az ne Greenwichbe költözzön. Ez a környék inkább a családosoknak, nyugdíjasoknak kedvez, illetve azoknak, akik nyugodt mindennapokra vágynak.

kilatas_a_haloszobabol.jpgKilátás a hálószobából

A mi házunk mögött például egy kis védett erdőszelet van. Még bejárni is tilos, csak szervezett csoportokban lehet bebocsátást nyerni. Így fordul elő az, hogy évszaktól függően, hol a fakopáncs, hol a bagoly hangjára ébredünk London közepén.

madar_1.jpg

De tele vagyunk mókusokkal, rókákkal és vad papagájokkal is. Becslések szerint akár 50 ezer vadpapagáj is él Dél-Kelet Londonban és Angliában. Sok mendemonda kering arról, hogy mégis hogyan kerültek ide ezek az egzotikus madarak.

Azt beszélik, hogy egy raktárban kitört tűz idején szabadultak ki és kezdtek el szaporodni a 60-as években. Azóta annyi lett belőlük, hogy már az őshonos madarak élőhelyét és táplálékát is veszélyeztetik. Nagyon szép, élénk zöld színük van és borzasztóan szeretnek rikácsolni.

parakeet_vad_papagaj.jpgParakeet – Vad papagáj

Ebben a városrészben található London egyik utolsó működő farmja, a Woodlands Farm. Számtalan birkát, tehenet, malacot, baromfit es egy Bob névre hallgató Shetland pónit is tartanak.

woodlands_farm.jpgA Woodlands Farm

Ingyenes a belépés, bár pár fontot azért illik a kirakott perselybe dobni. Különböző programokat is szerveznek gyerekeknek és felnőtteknek is egyaránt. Almaszedés, kökénygin-készítés vagy a Lambing Day, a kisbárányok születésének ünneplése.

honeysucker_and_clover.jpgHoneysucker és Clover

Rengeteg jó piac található felénk. Csak, hogy párat említsek, Clocktower Market, Greenwich Market, ahol sok csecsebecsét lehet vásárolni. Illetve szombatonként nagyon jó termelői piac van Blackheathen a vasútállomás mellett.

termeloi_piac_2.jpg

termeloi_piac.jpgA termelői piac

A hagyományos áruházláncok, mint ASDA, Aldi, Sainsbury’s, M&S is megtalálhatók a Greenwich Shopping Parkban Charltonban. A parkolás ingyenes és az élelmiszerüzleteken kívül a lakberendezési boltoktól, az elektronikai, ruházati cikkeken át a világon mindent lehet itt kapni. 

De nem csak nagy üzletláncok, hanem számos magánkézben lévő kis bolt is akad. Rengeteg a borkereskedés, hentes, tengeri herkentyűkre specializálódott bolt, cukrászda, pékség, stb., illetve más országok termékeit árusító üzletből is van számtalan errefelé. 

Az is nagyon jellemző, hogy ha egy boltba betérsz kétszer, akkor harmadjára már ismerősként üdvözölnek. Mi mindig ugyanazokra a helyekre járunk vásárolni, így a minőségben sosem csalódunk. 

3. Közlekedés 

Nekem az a tapasztalatom, hogy ide bizony kell az autó és szinte mindenki azzal járkál a környéken. Nekem ez előny, mivel a saját autót előnyben részesítem, mint a tömegközlekedést. 

Az utak remek állapotúak, sok a főút és nem gyakori a dugó. Mi az autót a metró, vonat, vagy a DLR (olyan, mint a HÉV) megállónál szoktuk hagyni. Így járunk dolgozni, illetve a belvárosba is, ha arra akad dolgunk. Sok helyen van ingyenes parkoló, de többnyire fizetni kell inkább érte. 

Greenwichben több helyen is megáll a menetrendszerűen közlekedő hajó, a Thames Clippers River Bus. Ezt akár még turistaprogramként is ajánlom, mert egy nagyszerű és olcsó módja a városnézésnek. 

Illetve minket is érinteni fog a Londont átszelő gyorsvasút, a CrossRail. Az egy szuper dolog lesz, amikor elkészül.

temze_part.jpg

4. Sport

Greenwich egy aktív, sportos környék. Aki szeret mozogni, az szinte teljesen kizárt, hogy itt ne találjon magának sportolási lehetőséget. Rengeteg a fitnesz- és sportklub.

Például itt van a világ legrégibb golfklubja, a Blackheath Golf Club, ami 400 éves múltra tekint vissza. De igazából nemzetközi hírnévre akkor tett szert, amikor a mi lakodalmunkat itt tartották…

sport_1.jpg

sport_2_kilatas_a_klubhazbol_a_palyara.jpgKilátás a klubházból a pályára

sport_3_golfpalya_north_greenwich_mellett_kilatassal_canary_wharfra.jpgGolfpálya North Greenwich mellett, kilátással Canary Wharfra

Ezen kívül van több cricket- és rugbyklub is, valamint tenisz-, bicikli- és túraklubból is akad egy jó pár. Greenwichen át vezet a Green Chain Walk túraútvonal. Aki szeret túrázni, sétálni, annak nagyon ajánlom. Majdnem 30 km-en vezet át parkokon, mezőkön, erdőkön és látványosságokon keresztül. Eltévedni lehetetlen, mivel végig kis táblák irányítják a kóborlót.

Charltonban van egy igazi strand is, a Charlton Lido, a meleg, nyári napokra. Pár éve költöttek rá 3 millió fontot, így az 50 m-es télen-nyáron fűtött medence mellett kültéri spinningre és egyéb órákra is van lehetőség. A teniszpályákat pedig csúcsidőn kívül ingyen lehet használni, de egyébként is csak 3 font óránként.

charlton_lido_bejarata.jpgA Charlton Lido bejárata

medence_2.jpg

5. Kultúra

Már említettem a Royal Observatoryt, az Old Naval Collegeot, de itt található a Cutty Sark és a National Maritime Museum is. Van itt Greenwich Theatre, Comedy Club, Blackheath Music Academy, Music Hall stb. Az O2 aréna is itt található, amiben szinte minden szupersztár fellépett már. 

Nekem az összes greenwichi attrakció közül a kedvencem a Painted Hall. Rengetegszer láttam már, de megunhatatlan. Ha arra jártok, mindenképpen ugorjatok be megnézni. Ingyenes a belépés és a látvány lenyűgöző. Legutóbb a Victoria & Abdul című filmben tűnt fel.

painted_hall.jpgA Painted Hall

6. A parkok 

A Greenwich Parknál nem is tudom, hogy van-e szebb a városban. Ez a legrégibb királyi park és csodálatos kilátás nyílik róla a városra. De ezen kívül még számtalan park van a környéken. 

Az Avory Hill Park, Blackheath Common vagy a Maryon Wilson Park, ha valaki állatokat szeretne nézegetni. Illetve az én kedvencem, a bejáratánál lévő kis kávézóval, az Oxleas Woods.

oxleas_woods.jpg

oxleas_woods_2.jpgOxleads Woods

blackheath_common.jpgBlackheath Common

7. Éttermek 

Aki szeret étteremben vacsorázni, annak biztos, hogy egy ideig lesz felfedezni valója. Vannak egészen olcsó, kifőzde jellegű helyek, gasztropubok, étteremláncok, de akár drágább, fine dining típusú helyek is. Négy éve lakom a környéken, de még mindig vár egy jó pár hely a kipróbálásra. 

8. Kilátás 

A városnak, szerintem legalábbis, a legjobb kilátópontjai itt vannak. Említettem már a kilátást a Greenwich Parkból, a Severndroog Castle tetejéről, de a Shooter’s Hill tetejéről is megér egy pár fényképezőgép-kattintást. A naplementék meseszépek tudnak lenni onnan.

naplemente_a_shooter_s_hill_tetejerol_fenykepezve.jpgNaplemente a Shooter’s Hill tetejéről fényképezve

9. Iskolák és oktatás 

Sok iskola van a környéken, ezek közül több az egyház által üzemeltetett. A legjobbak közé tartozik a Halstow Primary School, James Wolfe Primary School és a St Peter’s CofE Primary School. 

A legjobb közepiskolának a St. Ursula’s Convent Schoolt tartják es a privát Blackheath High Schoolt. Ezen kívül természetesen itt van a University of Greenwich is.

university_of_greenwich.jpgUniversity of Greenwich a Greenwich Parkból fényképezve, Canary Wharffal a háttérben

10. Ingatlanárak 

Végül, de nem utolsó sorban pedig a megfizethetőség. Mint említettem ez egy nagy városrész és ebből kifolyólag vannak csillagászati árú, de egészen megfizethető részei is. 

Az átlag ingatlanár 500 ezer GBP körül mozog, ami Londonban egy igen jó ár. Ez persze annyit jelent, hogy vannak az átlagártól jóval drágább, de olcsóbb ingatlanok is. Ezen kívül itt van az egyik legalacsonyabb helyi önkormányzati adó a városban, ami abszolút előnyt jelent. 

A legdrágább ingatlanok a kultikus épületek, parkok és közlekedési csomópontok környékén elhelyezkedő viktoriánus és György-kori házak. De azoktól távolodva az árak is csökkennek. 

Nagyon sok az új építésű lakás is a környéken. A Millenium Village például pár éve még nem is létezett, most viszont lakások százai épültek oda es azóta is csak folyamatosan bővül. 

Amikor befejeztem a cikk írását felolvastam a férjemnek és megkérdeztem, hogy kihagytam-e szerinte valamit. Így következzék a 10+1 pont, amit ő tett hozzá. 

10+1 Közösség 

Nehéz eltéveszteni az ezt a városrészt jellemző tősgyökeres dél-kelet londoni ember közvetlenségét, szószátyárságát és jellegzetes akcentusát. Mindazonáltal, a lakóhelyükre büszke helyiek a piacon sorban állva, a pubban sörözve vagy akár a helyi teniszklubban ugyanúgy elvegyülnek a más országok szülötteivel, amint ez egy metropoliszban természetes. 

Ha a költözéshez nem is, remélem a meglátogatásához kedvet kaptatok. Ha Londonban jártok, ne hagyjátok ki!”

HÍRMONDÓ 

Nyári meló a tengerparton - jöhet? 

Ebben a februári, időjárásnak nevezett izében már szívesebben gondol az ember a nyárra, adott esetben egy kis tengerparti munkára. Nos, ilyet is találtunk mára, de emellett rengeteg minden más is lesz Dániától Németországon át egészen a folyami hajózásig. 

Már Berlinben és Londonban is jobban megéri lakást bérelni, mint Budapesten 

A magyar lakhatási helyzet olyan rémes, hogy már Berlinben, mi több Londonban (amit azért elég nehéz elhinni) is jobban megéri lakást bérelni, mint Budapesten – hangzott el egy konferencián. 

Megéri külföldre orvoshoz menni? 

A magyar egészségügy olyan, amilyen (hosszan lehet és szoktak is vitatkozni róla), a magyarok mindenesetre meglehetősen elégedetlenek vele. A kérdés az, hogy megoldás lehet-e az, ami más országokban már előfordul, azaz külföldre menni gyógyulni. 

Újabb EU-tagállam kilépésével fenyegetőzött a kormányfője 

Nem tudni, mennyire gondolta komolyan, mindenesetre a cseh miniszterelnök azzal fenyegetőzött, hogy egy, a menekültek kötelező kvóták szerinti elosztásáról szóló újabb szavazás felerősítené a Czexitet.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Nagy-Britannia tíz dolog Greenwich

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6313679774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2018.02.19. 06:55:30

Ez jó volt. Meghozza az ember kedvét egy újabb kiruccanáshoz.

lapetiteparisinne 2018.02.19. 07:24:13

Látszik, h poszterina tényleg nagyon szeret ott lakni ;)))

SzZoole 2018.02.19. 07:45:51

A poszt hosszúnak tűnik érdemes elolvasni? :-)
a képek meg olyanok mintha egy libalegelön készültek volna :-)
Just kidding

Dikusz 2018.02.19. 09:25:43

Nagyon tetszett, tényleg érdemes ellátogatni ide.

adg 2018.02.19. 10:21:18

Rendkivul jo poszt volt, koszi! (Es meg kultura is van ott.)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.02.19. 10:27:45

Fontos kérdésem van: a Severndroog Castle fotóján a kutya saját?

Klassz hely. A sok zöldet irigylem.

Golf2 2018.02.19. 10:58:26

Már a duplája a kommentszám a tegnapi negatív rekordnak.

London2009 2018.02.19. 11:04:56

@kisrumpf: nem sajnos. Annal jobban szeretjuk a kutyat mint, hogy mi tartsunk egyet. : )

Hari Seldon 2 2018.02.19. 11:05:43

Nagyon átjött, hogy mennyire szereti azt a vidéket. Jó volt olvasni.

Arthamyr 2018.02.19. 11:26:01

Egész korrekt hely, tekintve, hogy London viszonylagos belsejében van.

Mondjuk a hatos pontnál lévő képektől kirázott a hideg, azért az jól jelzi, hogy az időjáráson bőven lenne még mit javítani. :)

2018.02.19. 11:41:03

Nahát, Londonka-poszt. Szuper kis lelkes volt, tetszett.

puhacica 2018.02.19. 11:53:09

hogy en a severndroog castle-t hanyszor meg akartam mar nezni...! :)

sZulamith 2018.02.19. 11:56:15

Bizony nagyon kedvcsináló poszt. Hasonló lenne jó, egy magyar városról:(

P.Elliot 2018.02.19. 12:37:10

Gyonyoru helynek latszik es itt tenyleg van minden, meg farm es papagaly is, illetve konnyebb lenne azt felsorolni ami nincs.
Jol kiszurtatok a lakhelyet, illetve egy angol ferjjel azert egyszerubb mert o jobban tudja hogy hol erdemes lakni, van helyismerete.
Szamomra eddig ez a legvonzobb hely a posztok kozott, gratulalok nektek hogy Ilyen jol kiszurtatok.
Gyereket is sokkal konnyebb ilyen helyen felnevelni ahol van minden ha majd raszanjatok magatokat.
A legjobbakat kivanom a jovoben is.
Azokat a papagalyokat irigylem, milyen szep latvany lehet...

kardio1 2018.02.19. 12:50:09

Nagyon jó kedvcsináló !

London2009 2018.02.19. 12:56:55

@P.Elliot: koszonom! : )
Egyebkent nem, Greenwich az en otletem volt, de igazabol nem is en kerestem, hanem valahogy Greenwich talalt meg engem. A ferjem sem londoni, ugyhogy a helyismeretet o is csak akkor szerezte, amikor idekoltozott. Kettonk kozul pedig en szeretem jobban a varost, o videkre, a helgyekbe vagy a tengerhez vagyik...
A papagajok pedig tenyleg nagyon szepek. Viszont borzaszto hangjuk van. Tenyleg a rikacsolas a legjobb szo ra. Nagy csapatokban repkednek es csak mondjak a maguket!

P.Elliot 2018.02.19. 13:29:21

@London2009: El ne koltozztek! Erdocskere nezo haz, nahat!
Egyebkent az enyem is ilyen, erdosav van a hatso udvar mogott es varoskaban lakom, illtve egy nagyobb varos kozvetlen kozeleben, / 5 percre/.
Ezek a zoldek megfizethetetlenek szerintem.
Nem tudom jol emlekszem -e de mintha te irtad volna hogy ha kifizetitek a hazat akkor elkoltoztok vagy rosszul emlekszem?
Hat ha ez az a haz ha megtartjatok tejelni fog mig eltek, jo kis nyugdij kiegeszito vagy eppenseggel oda vonulni vissza bele.

London2009 2018.02.19. 14:59:32

@P.Elliot: Nincs tervben egyelore a koltozes. Azert a jo magas illetek is elveszi az ember kedvet a gyakori koltozestol. De az is biztos, hogy papagajok ide vagy oda, nem itt tervezunk megoregedni. : )

London2009 2018.02.19. 16:24:14

Koszonom mindenkinek a hozzaszolasokat! Szep napot!

Shaktee 2018.02.19. 17:30:51

Megy is a bakkancslistára, koszonet a posztert Londonka.

Theo Bromine 2018.02.19. 17:30:55

Köszi, remek poszt! Nosztalgikus is, bár csak turistaként jártam bizonyos részein, amikor meglátogattam a(z akkor) Londonban/Angliában élő barátaimat. A legjobb napom volt Londonban, felhőmentes, 26 fokos májusi kánikulával.

Csodabogár 2018.02.19. 17:39:46

@London2009: Nahát! Én mindig kutya szerettem volna lenni nálunk. Szuper jó dolga volt mindig.:-)

Poszt érdekes, de azért nem jött meg a kedvem a kiránduláshoz oda. Pálmafák nincsenek?:-)))

Határátkelő 2018.02.19. 17:41:30

OFF

Bocs, hogy kivételesen most én offolok, de nagyon kíváncsi lennék, mit gondoltok a nap sztorijáról.

Ugye adva van egy részben magyar származású hölgy (az édesanyja volt "határátkelő"), Swaney Elizabeth (na jó: Elizabeth Swaney), akinek minden vágya olimpián indulni. Ez a mai nappal sikerült is neki, a produkciója meg hát olyan lett, amilyen. És most a fél ország forrong, hogy ez szégyent hoz az országra.

Ti mit gondoltok?

index.hu/sport/2018/teliolimpia/2018/02/19/a_phjongcshangi_teli_olimpia_tizedik_napja_magyarorszag_hires_lett_swaney_felcso/

ON

Csodabogár 2018.02.19. 17:42:59

@London2009: Nekem egyszer mesélte egy ismerősöm, hogy talán Budafokon? vagy valahol arra, van egy nagy papgálycsapat. Remekül bírják a klímát. Ismerős már nem él, nem tudom pontosítani a helyet.

szakasz2 2018.02.19. 17:56:11

Szuper poszt, látszik, hogy szívvel-lélekkel íródott. Egyébként jártam már a tényleg szép Greenwhich-ben 2006 őszén, mikor a Canary Wharf-i banknegyed egyik menő befektetési bankjánál kezdtem dolgozni (mármint Bp-en dolgoztunk, ide csak a beszoktatás miatt vittek ki) :)

@Határátkelő: Ejnye-bejnye, szabad ilyet? :)

Nos, én nem találok benne kivetnivalót. Miféle szégyent hozott az országra? Aki ezt gondolja, az menjen oda a half-pipe-ra és csinálja meg jobban a mutatványt, ne a fotelből "ugasson". Már bocsánat, de ha ő nem indul, más sem indult volna helyette, és amennyire látom a saját erejéből és pénzéből szerezte meg a kvalifikációt. Szerintem inkább annak kéne elkönyvelni, ami: egy vicces epizód az olimpiák történetében, amiben sok hasonló akadt már (Vanessa May, Eric „Angolna” Moussambani, ...) - lásd még az alábbi cikket is:
index.hu/sport/2018/teliolimpia/2018/02/19/swaney_elizabeth_phjongcshang_olimpiai_szereples/

London2009 2018.02.19. 17:59:05

@Csodabogár: mi keveset vagyunk otthon es sokat utazunk ahhoz, hogy a kutyanak jo dolga legyen sajnos. Ez regi fajdalmam. Majd talan egyszer...
Nem fogod elhinni nekem, de van palmafa! Nem is keves! A kertemben pl. 4. Pont ez is eszembe jutott, hogy erdekessegkent meg beleirhattam volna, de mar igy is tul hosszu lett a poszt...

London2009 2018.02.19. 18:01:21

@Határátkelő: nekem Eddie, the eagle jutott az eszembe rola!
Amugy ha nagyon osszeszedem magam, kis gyakorlas utan, lehet, hogy vegignyomom hasonlokeppen a felcsovet. No majd 4 ev mulva meglatjatok! :D

Shaktee 2018.02.19. 18:17:56

@Határátkelő: na ez ugyan nem hoz szégyent az országra, mint..mint

de nem politizálok :P

gabors 2018.02.19. 18:32:26

@Határátkelő: szerintem tipikusan amerikai aki ugyan meghekkelte a magyar siszovetseget de elerte az almat ... o nem tuzoltokocsit akart vezetni hanem teli olimpara jutni .. amugy a sajat vidojabol is lerri hogy milyen amator ... de ha jamaikaiak bobozhatnak miert ne legyen egy magyar felcsoves sizono !

szerintem meg jo hirnevet hozott az orszagnak

lehet aprilisban szavazni is fog :-)

Shaktee 2018.02.19. 18:47:59

@gabors: nyema polityika lecsokam, nem szavazunk itten! :PP

gabors 2018.02.19. 18:57:14

@swing gitan: "@gabors: nem szavazunk itten! :PP "

dehogynem ahogy londonban itt is lehet szavazni mar at is jelenkeztem a tengerentulra ... :-)

vándor madár 2018.02.19. 19:16:04

@London2009: Ez tényleg olyan kedvcsináló jó kis poszt. Gratulálok! Az a sok szép zöld nekem nagyon tetszik. Mekkora kertek vannak ott a házakhoz? Gondolom nem olcsók a bérleti díjakr arrafelé, mert eléggé előkelő környéknek néz ki.

vándor madár 2018.02.19. 19:29:42

@tanato: A cikkben szereplő mondat nem korrekt: "A héten a brit Nemzeti Egészségügyi Szolgálat, vagyis az NHS nyilvánosságra hozta, hogy 1187 magyar dolgozik a brit egészségügyben."

Nem 1187 magyar dolgozik a brit egészségügyben, hanem csak az NHS -ben. Ezt hozták a minap nyilvánosságra, a cikket én is olvastam. Az NHS az a brit állami egészségügyi szolgálat.
Ezen kívül vannak még privát eü intézmények meg öregotthonok, bár a híradások nem arról szólnak, hogy az utóbbiakban szakképzett munkavállalók dolgoznának tömegesen.

whatis.techtarget.com/definition/National-Health-Service-NHS
researchbriefings.parliament.uk/ResearchBriefing/Summary/CBP-7783

Dikusz 2018.02.19. 19:32:44

@Határátkelő: teljesen véletlenül pár perccel előtte olvastam a cikket. A sízés alkatilag nem nekem való...
Ettől függetlenül gyerekkoromban nagyon szerettem nézni a téli olimpiákon a síugrást. Még jegyzeteltem is, ki mekkorát repült.

Miután elolvastam a cikket, egyszerűen az jutott eszembe, hogy volt egy sajnálatos esemény miatt Magyarországnak egy olimpiai
"helye".
Nem lehet, hogy csak ennek a sportolólánynak volt meg az olimpián induláshoz a kvóta?

Dikusz 2018.02.19. 19:34:25

@London2009: Lehet, ha jelentkeztél volna, el is indítanak:)
Fentebb írtam, hogy szerintem mi miatt indulhatott el a versenyző.

tanato 2018.02.19. 19:59:59

@Határátkelő: Dehogy hozott szégyent,sőt ismertebbé tette az országot.A részvétel a fontos.

Mrs. Clayton 2018.02.19. 20:04:29

@Dikusz: de, mivel egyedul o utazott el vilagkupa versenyekre, hogy kvalifikalja magat, ami azert tegyuk hozza nem keves penz meg ido. Mondjak h meg egy amator sizo is konnyen lejonne a felcsovon. Ugyan en eloben nem csak a teveben lattam, hogy nez ki egy ilyen palya es ez alapjan nekem minimum pirosnak tunik,ami egy kicsit mar meredek, aztan meg folugratgatni minden oldara az mar minimum halado situdast kovetel. Termeszetesen a kiscsaj a versenyzok tudasanak kozeleben nincs vagy csak nem mutatta meg, de ettol meg nem ertem minek mergelodni azon h indult. Ha jol emlekszem a gyoztes mondta h ha annyi penzt belefeccolt h kvalifikalja magat miert ne csuszhatott volna le o is.

M. Péter 2018.02.19. 20:19:14

@vándor madár: A háziorvosok sem az NHS alkalmazottai, hanem jellemzően egy, az NHS-szel szerződésban álló bt tagjai.

élhetetlen 2018.02.19. 20:30:19

@London2009: Csak egy mondat még, mert nem tudom hány szarka koncertet hallottál életedben. A papagájok, és a szarkák ugyanahhoz az énektanárhoz jártak!

élhetetlen 2018.02.19. 20:30:22

@London2009: Csak a madarakról. Az élet igazságos. (?). A papagájok szépek, de szörnyű a hangjuk. Itt, Budapesten, rengeteg feketerigó volt a ház körül, nem feltűnő szépségű madarak, viszont gyönyörűen fütyültek. Aztán jöttek a szarkák, és elüldözték őket. Szépek, de azért rigófüttyre ébredni sokkal jobb volt. Na, mindegy, gyönyörű helyen laksz, és a papagájok, szarkák is jobbak, mint egy, az ablak alatt már hajnali négykor csikorgó villamos. Én ezzel vigasztalom magamat, mikor a rigóimra gondolok. Sajnos, csak egy napos kiránduláson voltam ott, Docklanden keresztül, aztán át a Temze alatt gyalog (az egy kicsit nyomasztott), de amit láttam Greenwichből az káprázatos volt. És, mire ezt leírtam, kitört rajtam egy kis irigység, de ebben, hidd el, semmi rossz nincs.

M. Péter 2018.02.19. 21:04:09

@Mrs. Clayton: Az olimpiai részvételhez a legjobb 30-ban kell végezni különböző versenyeken. Ebben a sportban gyakran összesen nincsen 30 résztvevő, így sikerült neki a legjobb 30-be kerülnie.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.02.19. 21:06:39

@London2009: "A papagajok pedig tenyleg nagyon szepek. Viszont borzaszto hangjuk van. Tenyleg a rikacsolas a legjobb szo ra. Nagy csapatokban repkednek es csak mondjak a maguket!"

Erdekes, nalunk ugyanilyen sztorit ismerek a papagajok elszaporodasara . En is azt hallottam, hogy egy madarkereskedes egyszer valahol a kozelben leegett, es akkor szabadultak ki. Azota jol elszaporodtak, es tenyleg nagyon ronda rikacsolos hanguk van :) Idonkent latom oket a villanydroton ulni :) Nalunk is ugyanigy csapatokban repkednek reggel kelet fele, es napnyugtakor nyugat fele.
Ennel mar csak a pavak hangja rosszabb. Valamelyik szomszedos utcaban laknak, es most tavasztol, a "szerelmes" idoszak kezdetetol nyar elejeig hangosan hivogatjak a potencialis parjukat :)

Shaktee 2018.02.19. 21:19:51

@élhetetlen: "az ablak alatt már hajnali négykor csikorgó villamos. "

Hidd el hogy az is tud hiányozni keservesen..

vándor madár 2018.02.19. 21:29:49

@M. Péter: OK. Kösz. Azt sajnos nem tudom részleteiben, hogy a UK-ban ki mindenki tartozik pontosan az NHS alá, hisz kívülálló szemlélő vagyok, de abban első olvasásra biztos voltam, hogy a magyar cikkben szereplő állítás nem fedi a valóságot.
És ha még jobban utána nézünk a dolgoknak, akkor nem csak az intézmények / praxisok hovatartozása miatt sem valós a szám, hanem a territoriális helyzet miatt sem. Most tünt fel, hogy az eredeti cikkben csak Anglia szerepel, a Pénzcentrum pedig "brit egészségügyről" beszél, ami ugye nem ugyan az. Hol vannak még Wales, Scotland, Northern-Ireland, bár feltételezem, hogy ezen területeken együttvéve nincsen annyi külföldi ill. magyar munkavállaló, mint Angliában.

Mrs. Clayton 2018.02.19. 21:46:05

@M. Péter: olvastam igen, ezert akinek gondja volt a szereplesevel legkozelebb maga is menjen el annyi vilagversenyre legyen utolso mindenhol aztan o is csuszhat. Mondjuk a csajt elnezve valoszinuleg nincs semmi onreflexioja, mert mar mindennek jelentkezett amit csak el lehet kepzelni, akkor is ha semmi kiemelkedot nem tud felmutatni a temaban.

élhetetlen 2018.02.19. 21:50:06

@swing gitan: „Hidd el hogy az is tud hiányozni keservesen..”. Most megleptél. 18 éve költöztem ide, és még mindig nem szoktam meg a hetente háromszor járó kukáskocsit, pedig a nyolcadikon lakom.

Mrs. Clayton 2018.02.19. 22:04:53

@élhetetlen: heti 3x micsoda luxus, nalunk kethetente egyszer viszik el

blackhairlady 2018.02.19. 22:10:25

@London2009: Ez nagyon jo kis poszt Londonka, elhiszem, hogy szeretsz itt lakni :) A kedvenc mondatom pedig:
"De igazából nemzetközi hírnévre akkor tett szert, amikor a mi lakodalmunkat itt tartották…"

:))

Arthamyr 2018.02.19. 22:10:42

@Határátkelő: Szégyent akkor hoz ránk, ha magunkra vesszük (ahogy H. Katinka sem hoz nekünk dicsőséget, az az ő munkája, az ő érdeme, lehet persze örülni neki és elismerni, de nincs jogunk magunkra venni és büszkélkedni vele). Egyelőre nem is tekintem magyar embernek (tud egyáltalán magyarul és élt Magyarországon hosszabb ideig? ha igen akkor mea culpa). Van egy rossz kvalifikációs rendszer, amit kihasznált, hogy elérje az értelmetlen álmát. Ha neki ez a célja, neki ez örömet szerez, és el tudja érni, miért ne?
Ha jól tudom, nem került adófizetői pénzbe, mint pl. a magyar labdarúgók, akik évtizedek óta szállítják hasonló eredményeket. A helyet sem vette el senkitől, nem ártott senkinek.

Arra persze rá lehetne nézni, hogy miért került ki egy ilyen gyenge képességű "sportoló", de ez nem a mi sarunk (és nem is a "sportolóé"), hanem az olimpiai szabályozóké (NOB?). Arra is, hogy miért lehet országokat váltani...

Arthamyr 2018.02.19. 22:12:28

@M. Péter: Ja, akkor azon is el lehet gondolkodni, hogy miért olimpiai sport. :)

gabors 2018.02.19. 22:30:30

@Arthamyr: Amugymeg utolsonak is kell lennie valakinek... ha "szerencseje" van akkor valaki bukik es mar nem is utolso. Ez mukododott a vilagkupa futamokon is.

Amugy a hirek szerint nem tud magyarul de lakcim kartyaja van :-)

Amugy pont ilyen furcsasagokat teremtett az hogy annyi erdelyibol magyart lehessen csinalni egyszeru politikai celbol.

Amugy azt nem ertem teljesen hogy a magyarok hogyan jutottak egy noi siakrobata nevezesi helyhez ? Ha jol tudom meg szakag sincs ilyen. Pedig mennyi tahot lehetne ebbe is beleonteni fedett hutott palyakat minden fideszes miniszter szulofalujaba ...:-)

Arthamyr 2018.02.19. 22:32:29

@gabors: Ne add az ötleteket, elég kreatívan lopnak így is! :)

Dikusz 2018.02.19. 22:33:56

@swing gitan: Ilyenek?
Ilyen "stukák" (9-es, 47-es) csikorogtak előttünk, mikor ideköltöztünk:
villamosok.hu/nza/3624-9.jpg

meg ilyenek:
hampage.hu/trams/43-as/Lijn_43_Varga_Jeno_ter.jpg

Dikusz 2018.02.19. 22:36:26

@Mrs. Clayton: ha az ünnepnap kukázós napra esik (pl. húsvét hétfő), akkor is jönnek a kocsik.
Családi házas övezetben (nem biztos), heti egyszer.

Dikusz 2018.02.19. 22:43:36

@gabors: lehet nincs megkötés, hogy csak abban a sportágban indulhat a sportoló, amelyikben a "hely" szabaddá vált.

2018.02.19. 22:43:57

@Határátkelő: en nem hiszem, hogy szegyent hoz az orszagra. Ketlem, hogy legtobben (a kulfoldiek kozul) szoros kapcsolatba hozzak magyarorszaggal, ez inkabb csak egy technikai reszlet,egy aprosag abban a trukkben, ahogy eljutott eddig.

amugy pedig en tisztelem a csajt, el akar erni valamit, es megtesz mindent, kihasznal mindent, hogy ez sikeruljon. Raadasul ugy, hogy nem okoz ezzel kart senkinek (legalabbis en nem latom milyen kart okoz). Azert a tisztelet melle hozzateszem, hogy szerintem nem 100-as az a no.. :D

gabors 2018.02.19. 22:44:43

OFF

Hetvegen szuleimtol megjott valasztasi ertesito igy ma itteni ido szerint kb 10:00 orakkor beleptem a NVI lapjara es kertem a kulfoldre kijelenkezest ... mar ebed elott megjott az email helyi jegyzotol hogy keresem alapjan attettek New Yorkba csatolva a hatarozat.

Ez ugytunik mukodik rendesen.

Semmi kulonosebb informacio nem kell csak a nev szemelyi szam meg anyja neve, szuletsi hely Budapest eseten kerulet is (de ez rajta van a szemelyin) . Meg a magyarorszagi cim sem kellett.

Es magyarositani sem kellett billentyuzetet mert onscreen van ekezetes billentyuzet .. kudos !!!

ON

2018.02.19. 22:45:29

@gabors: hogy beszivta a lakcimkartyaval, most majd mehet a konzulatusra szavazni aprilisban :D

adg 2018.02.19. 22:45:53

@Zsuzsi65: @London2009: a papagajok hangja csodalatos es dallamos futtyorgia egy csapat vonulo kakadu rikacsolasahoz kepest. Nalunk tobb a kakadu, neha oriasi csapatokban vonulnak. Dobbenet szar hangjuk van.
Viszont van a varosban egy fa, amin egy sokszaz fos papagajcsorda el, na hat az is gyonyoru, allandoan orjongenek, fulsiketito. De a kakadu az egy masik liga. :)

gabors 2018.02.19. 22:55:44

@LepesMez: "Raadasul ugy, hogy nem okoz ezzel kart senkinek (legalabbis en nem latom milyen kart okoz). Azert a tisztelet melle hozzateszem, hogy szerintem nem 100-as az a no.. :D "

Hat nem tudom UCLA Berkely harom szakon, utanna Harvard tervezo mernok masters diploma ... szerintem nagyon is van ott valami es pontosan megtalalta hogyan lehet belole magyar olimpikon.

Es 33 evesen olimpikon is lett..... priceless :-)

Amugy emlekszem olyan "olimpikon" uszora akit kimentettek a medencebol mert meg 50 metert sem tudott uszni ... vannak ilyenek

Csodabogár 2018.02.19. 22:56:21

@gabors: Te csak ne add itt a tippeket!:-)

Mrs. Clayton 2018.02.19. 22:59:23

@Dikusz: mondom en hogy tiszta luxus, tunderkert

gabors 2018.02.19. 23:10:51

@Csodabogár: pedig itt lehene latvanyosan fejlodni ... ehhez nem kell hegyet epiteni de gondolom valamelyik allami nagyvallalat hajlando lenne akar erre is "onkent" penzt adni.

ennel a lecsuszasnal en 18 evesen sokkal jobb voltam pedig csak donovaly-ban birtam gyakorolni

megneztem a videot majd leragtam a kormom hogy nehogy elessen szegeny :-)

adg 2018.02.19. 23:11:02

Semmilyen szegyent nem hozott Magyarorszagnak ez a lany. Ki tudja felsorolni a tobbi versenyszam utolso helyezettjeit es hogy melyik orszagot kepviseltek? Egyaltalan kit erdekel, hogy ki lett az utolso? Ez egy ujsagiroi baromsag, most ra lehet jatszani arra is, hogy de hat nem is magyar. Teljesen jol tette, ezt szerette volna, megtette amit meg kellett tennie erte, es ott volt. Remelem kijut a kovetkezore is, es addig tud javulni valamit, ha nem, hat annyi.

Eleg szar lenne, ha mindig csak az indulhatna valami versenyen, aki 100% megnyeri, nehogy szegyent hozzon szegeny fejunkre. Eg a pofank a vilag elott, micsoda szegyen. Meg ekkora baromsagot...

gabors 2018.02.19. 23:13:39

@Mrs. Clayton: Nem akarok hencegni de nalunk is heti 3x jon a kukas kocsi egyszer meg "recycling" pedig csaladi hazas kornyek

(igaz magasak az adok kesobb megnezem nekem ez mennyibe faj evente mert az ado ertesiton ott van a konyvtarral meg rendorseggel egyutt hogy menni esik ram)

Igy nem is nagy gond ha eppen valamilyen unnepre esik az adott szemetesnap

gabors 2018.02.19. 23:23:28

@LepesMez: "@gabors: hogy beszivta a lakcimkartyaval, most majd mehet a konzulatusra szavazni aprilisban :D "

Valszeg, mert kulfoldrol azt hiszem nem is lehet "kijelenkezni" de ha valaki tudja hogyan lehet azt elintezni okmany iroda nelkul leirhatna. Ja ugyfelkapum sincs mert azt is csak szemelyesen lehet azt hiszem szerezni ....

Mrs. Clayton 2018.02.20. 00:20:51

@gabors: hat itt nem. 2000 fontert azt hiszem mar a mobil konyvtarat is beszuntettek es kukas kocsi is kethetente jon a szemetert egyszer, meg egyszer a recyclingert, de abba csak papirt es muanyagot lehet tenni. A zoldet ilyenkor egyaltalan nem viszik el csak marcius es oktober kozott.

Mrs. Clayton 2018.02.20. 00:26:06

@adg: a briteknek van gyorskorcsolyazo olimpia bajnok noi versenyzoje, total izgultak erte de vagy 3-4x is kicsuszott. Azt a siras-rivast meg egyutterzest amit kapott mar tok sok volt. Komolyan a riporterek sirtak vele hogy mennyi pech eri szegeny lanyt egy olimpian. Senkinek meg nem fordult a fejeben azt mondani h mekkora szegyen h mar harmadszor nem fejezi be a versenyt. Ez sztem magyar dolog ha nem nyerunk akkor cikik vagyunk.

2018.02.20. 01:35:33

@gabors: a konzulatuson ki lehet jelentkezni. Amikor csinaltattuk a gyereknek az utlevelet, akkor egyben kitoltottunk valami papirt is ezzel kapcsolatban. Cserebe elvettek az szemelyit (lehet, hogy a jogsit is?), meg a lakcimkartyat is, es par honap mulva kuldtek egy masik kartyat, amin csak a szemelyi szam van, meg valami szoveg arrol, hogy nincs magyar lakcim (tehat egy lakcim nelkuli lakcimkartya)

nekem mar csak egy bankszamla van otthon, mert azt nem lehet megszuntetni kulfoldrol, de szerintem ugy leszek vele, hogy teszek ra, majd megszuntetik maguktol amikor nem fizetgetem az eves dijakat.

gabors 2018.02.20. 01:49:49

@LepesMez: koszi ezt nem tudtam utana nezek .... de ehhez is be kell menni szemelyesen.

Bank szamla otthon mar regen nincs csak cimem a szuleimnel. Jogsi is lejart legutobb mar tul maceras lett volna igy nem kellett.

Amugy ha itt is fizetsz adot akkor Mo-i bankszamlat is be kell vallani ha van rajta penz (nem tudom mennyi a hatar) de lehet ez cak allampolgarokra vonatkozik ..

Nekem is volt par kor a bankkal es ez meg 90-es evekben nem lehetett csak ugy akkor mikor bementem megszuntetni mondatam akkor kuldjek ... egy ido utan megszunt magatol...

adg 2018.02.20. 04:07:17

@Mrs. Clayton: ez lenne a normalis hozzaallas.

@LepesMez: szemelyit meg jogsit nem kellene elvenniuk, csak a lakcimkartyat, amit - ahogy irtad is - kicserelnek egy olyanra, amin az all, hogy “kulfoldi lakcim”.

London2009 2018.02.20. 10:41:09

@adg: kerdes. A kakadu az a kookaburra?

adg 2018.02.20. 11:27:03

@London2009: nem. A kakadu egy nagyobb papagajfele (ez kicsit pongyola igy azert) madar, a kookaburra meg jegmadarfele.

A kookaburra is eleg zavaro, ha az ablakhoz kozel van a feszke, de az csak kacag, mesze nem olyan a hangja, mint a kakadu rikacsolasa.
en.m.wikipedia.org/wiki/Kookaburra
Nalunk szerencsere nema kookaburrak elnek, nem kiabalnak.
Itt a hangja: m.youtube.com/watch?v=H2wyBU2GzhQ
Kepzeld el ezt reggel otkor az ablaktol fel meterre. :)

A kakaduk kozul nalunk ez van tomegesen. en.m.wikipedia.org/wiki/Sulphur-crested_cockatoo
Es igy rikacsol: m.youtube.com/watch?v=62kBystcpOg
Ezt szorozd be 200-zal, ahogy folyamatosan nyomjak repules kozben. :)

Es meg nem is emlitettem a denevreket, a bush curly-t (ami amugy a kedvenc madaram) es a plovereket, az orange footed scrab fowl-t (ami amugy 3 m magas es 7 m atmeroju feszket is kepes epiteni), neha tiszta dzsungelhangulat van. Foleg, ha meg a kabocak is razenditenek. :D

London2009 2018.02.20. 11:39:34

@adg: kookaburrat lattam tobbet is amikor feletek jartam es irto vicces hangjuk van!!
Koszonom a videokat, csodas hangjuk van valoban!
Arra emlekszem meg, hogy Port Douglasben meselte egy ficko, hogy a papagajok eloszeretettel lakomaznak olyan fak gyumolcseibol, ahol mar a termesek erjednek. Igy kvazi berugnak tole es siman leesnek nagy reszegsegukben. Erre persze elegge tagra nyitottam a szememet, addig amig valoban lattam, hogy igazat beszel. Volt egy rohadt nagy fa, tele szaz harsogo papagajjal. Ezek szerint jol be voltak mar nyomva a dragak es tenyleg potyogtak le szepen sorban a farol majd utana ott dolongeltek a fa alatt a fuben. :D

London2009 2018.02.20. 11:49:26

@Zsuzsi65: na ne! Varj, akkor ez lehet, hogy ugy tortent, hogy a kiszabadult madarak kozul volt aki nem allt meg nalatok, hanem atrepulte a to masik oldalara es nalunk kotott ki! ; )

London2009 2018.02.20. 13:37:03

@vándor madár: tenyleg csak azt tudom mondani amit a cikkben is irtam. Vannak draga es kevesbe draga reszei is. A berleti dijak pedig szinten nagyon valtozoak. Van ket szobas lakas 1000 fonttol kezdodoen annak a 4-5 szoroseert is.
Vannak nagy es kisebb kertek is, baromi valtozo. De az atlag kert, azert nem egy oriasi.

adg 2018.02.20. 13:42:06

@London2009: ilyen reszeg papagajokrol mar en is hallottam, sajnos meg nem lattam oket. :)
Nalunk klasszikus papagaj nincs olyan sok, bar pont most hetvegen lattam egy nagyon szepet, olyan igazi elenk zold-piros-sarga volt, es eleg nagy. Viszont van egy csomo pinty, miniatur kek, zold, piros stb, akkora, mint egy nagyobb dio. :) Meg jegmadar van nagyon sok, szepek azok is.

Dikusz 2018.02.20. 14:14:13

@London2009: Akkor még jó, hogy nincs a házatok környékén gyümölcsfa. Telitömnék magukat gyümölccsel, és potyognának lefele. Még tán dalra is fakadnának...

Barátom Anglia dél-nyugati részén egy tengerparti városban él. Ott a sirályok okoznak gondot, jó nagy madárkák, nem olyan kicsik, mint amit itthon látni. Néha telibesz@rják az ablakot, és nagyon ricsajosak is.
Egyszer megpróbálta csúzlival megkínálni őket, a baj csak az volt, hogy nem volt jó az irányzék, és a saját ablakát lőtte be:)))

London2009 2018.02.20. 14:23:51

@adg: akkor tudom ajanlani Port Douglast esettanulmanykenyt. Ott vettem reszt eletem elso es azota is egyetlen varangyversenyen. Jofejek ezek az ausztralok, na. : )

London2009 2018.02.20. 14:26:31

@Dikusz: hahaha
Betevednek felenk is a siralyok. Azt mondjak, hogy akkor jonnek a szarazfold fele ha tul nagy a szel a tengeren. Kar, hogy allitolag bun rossz izuk van, mivel tenyleg olyanok mint egy repkedo csirke. Milyen jo lenne, ha legalabb meg lehetne enni oket! :D

Shaktee 2018.02.20. 14:59:15

@Dikusz: Margit korut, Bem utca..villanyosok, buszok..

Dikusz 2018.02.20. 15:08:47

@London2009: Ha ehető lenne, akkor lehetne egy sirály-grillezőt is nyitni:)

Itt szarkák, dolmányos varjak szoktak ricsajozni, van azoknak is hangjuk rendesen. Mondjuk az is zavaró -legalábbis nekem-, hogy az éjszaka közepén egy db feketerigó ordibál fel az álmomból.

Dikusz 2018.02.20. 15:12:48

@swing gitan: Tömegközlekedésileg ma is Budapest legforgalmasabb része.
Nincs még olyan időszak manapság sem -legalábbis nappal-, hogy ne lett volna csúcsforgalom.

Taxomükke (UK) 2018.02.20. 16:10:03

@adg: @London2009: Itt Staines es kornyeke is tele van ezekkel a papagajokkal.
Papagalyt nem ismerek.

London2009 2018.02.20. 16:15:16

@Taxomükke (UK): en is csak papagajt ismerek. :D

Taxomükke (UK) 2018.02.20. 16:16:15

@adg: A legszebb, amikor egy vilagverseny helyezettjerol (tehat aki nem nyerte meg) irjak, hogy kudarc, csalodas stb. Aztan mondjuk nehany tized ponttal/masodperccel szorult pl. a negyedik helyre.
Es az a firkasz, aki a keresztvizet is leszedi rola, mondjuk a sajat szerkesztosegeben is csak a "helyezettek" kozott van.
Amugy is sajatos velemenyem van az olimpiarol, foleg egyes sportagakrol, amelyek szerintem nem odavalok. Meg aztan a pontozasos szamokat elcsaljak, a tobbiben meg doppingolnak.
Szerintem.

Dikusz 2018.02.20. 16:45:35

@Taxomükke (UK): az a sajátos véleményeddel teljesen egyetértek.

Nagyon-nagyon szerettem a sportot -néhányat ki is próbáltam- fiatalkoromban. Teljes lelkesedéssel tudtam nézni, drukkolni a sportolóknak, nem foglalkoztam a doppinggal, elcsalt pontokkal, csak nagyon tudtam drukkolni.

Aztán egy idő után már sok lett, amikor láttam, hogy fellöki/félrerúgja/időt húz nem nézem.

Viszont ezt az ajvékolást nem értem. Ez a lány azért tud síelni, még ha itt nem is szerepelt jól. Sok évet, rengeteg energiát, és sok pénzt fektetett bele a sízésbe.
Részt vett a pontgyűjtő versenyeken, megszerezte az induláshoz szükséges kvótát.
Miklós Edit nagyon sajnálatos balesetekor pedig felszabadult egy hely az olimpiai csapatban. Ennek a lánynak volt meg egyedül a kvóta az országban, senki másnak nem.
Gondolom az indulás költségei már ki voltak fizetve -nem az övé, hanem Edité- miért ne indulhatott volna ez a fiatal lány, ha más nem volt.

A firkász meg kapja be, meg az a sok agyatlan, aki azt mondja, hogy egy jöttmentnek fizetik ki az indulását.

P.Elliot 2018.02.20. 17:18:53

@Taxomükke (UK): En is mindig papagajnak tudtam es irtam addig amig valami nyelvesz/ annak mondta magat/ ki nem osztott itt a neten hogy nem tudok helyesen irni mert azt bizony ly-vel irjak.

blackhairlady 2018.02.20. 17:21:22

@gabors: Fizeted az otthoni TB-t is, mert ha van allando lakcimed akkor koteles vagy mindne honapban leperkalni a 7000 ft koruli egeszsegugui hozzajarulast.

London2009 2018.02.20. 17:45:12

@Dikusz: na ezzel en nem ertek egyet. Ez a lany egy amator sielo. Tenyleg tulzas nelkul allitom, hogy par het gyakorlassal le tudnek ezen a csovon hasonlokeppen jonni. Raadasul ez a lany 8 eve siel, en meg lassan huszonnyolc. Szerintem siman meg tudnam tanulni ezt az ugrasok es minden extra nelkuli felcsovezest par het alatt. De nem fogom, mert van onkritikam es jobban tisztelem ennel a sportag valodi kepviseloit.
Nekem errol a szereplesrol kb. egy X faktoros valogatas jutott az eszembe. Amikor onjelolt sztarok eljonnek a valogatora nulla hangtudassal majd jon a siras amiert kinevetik vagy csak szimplan kiejtik oket.
Az, hogy ennek a lanynak nincs onkritikaja az az o baja, de, hogy egy szovetseg elinditja ezt nem ertem. Minek? Ertem, hogy volt ra lehetoseg es elindulhatott, de megis minek? Egyebkent meg van sok jo sielo Magyarorszagon. Egy profi sielo peldaul biztos, hogy jobban teljesit meg gyakorlas nelkul is, mint ez a no. De gondolom eszukbe sem jutna ilyet csinalni es minden aron szerepelni.
Egyebkent meg ha ilyen szinten tart ez a felcso, hogy a kvalifikalo versenyeken nincs 30 indulo es ez megtortenhet, akkor valoban nem biztos, hogy az Olimpian van a helye.
A lany pedig meg azt is elarulta, hogy o inspiralni szeretne masokat. Koszonom, de inspiraciokent megmaradok Cassie Sharpenal.

gabors 2018.02.20. 18:27:15

@blackhairlady: " Fizeted az otthoni TB-t is, mert ha van allando lakcimed akkor koteles vagy mindne honapban leperkalni a 7000 ft koruli egeszsegugui hozzajarulast. "

Nem fizetek valamikor a 2000-es evek elejen megkerestek az akkori OEP/TB vagy mitol es le-leveleztuk hogy az itteni biztositasom olyan ami ott is jo, Valami allamkozi/nemzetkozi jog alapjan. Sok reszlet volt meg is vannak a levelek ha gond lenne. Azota eltelt minimum15 ev es semmivel nem kerestek. Tobbszor voltam is otthon latogatoba.

Persze lehet szabalyok valtoztak nagyon nem erdekel.

blackhairlady 2018.02.20. 21:42:52

@gabors: Ez nem igy van. az USA es Magyarorszag kozott nincs megallapodas es nem fogadjak el otthon az itteni biztositast.

Dikusz 2018.02.20. 22:06:42

@London2009: A tudását magamhoz mértem. Nekem annak az embernek a sítudása is éteri magasságokban van, aki egyáltalán egy helyben tud állni a síléccel. Képzelj el engem, mi lenne abból, ha én lesiklok egy sípályán:)))

Szerintem a megmaradt kvótához -hogy ne vesszen el az a valag pénz, amit kifizettek érte- keresték meg őt, és csak azért mehetett ki, mert kis országunkban rajta kívül ez senkinek nem volt meg. Éppen ezért gründoltak neki össze mindent, ha jól olvasom a "hiteles"híroldalakon, még az állampolgárságot is hamarjában intézték el neki. Mondjuk ez más sportágakban is előfordul. Egyetértek veled, én is azt mondom, hogy a Normafánál is találni jobban tudó síelőt, de nekünk ugye meg kellett mutatni, hogy sportnemzet vagyunk, és hip-hopp, leakasztunk egyet, ha úgy hozza a sors...

Akkor korán kezdtél el síelni. Erről eszembe jutott, hogy jópár éve Dobogókőn túráztunk. Akkor éppen sok hó volt, és egy három év körüli kiskrapekot tanított az apukája síelni. Valahogy össze voltak csatolva. A kicsi akkora ordítást rendezett, hogy a szívcsakra elmozdult a világban. Még a pálya végén is lehetett hallani szegénykét:)

M. Péter 2018.02.20. 22:42:54

@Dikusz: Ha minden igaz, Elizabeth Swaney-nek magyar nagyszülei vannak, így születésétől fogva automatikusan magyar állampolgár, nem kellett neki állampolgárságot intézni. Ilyen sportteljesítményért nem is kapott volna állampolgárságot.

Dikusz 2018.02.20. 23:11:47

@M. Péter: Nem vonom kétségbe, hogy magyar nagyszülei voltak.

" így születésétől fogva automatikusan magyar állampolgár, nem kellett neki állampolgárságot intézni."
Erre viszont leírnám slágvortokban amit épp most kérdeztem telefonon Angliában élő ismerősömtől, hol tartanak:

Az igaz, hogy úgymond automatikusan jár az ő esetükben, de nem könnyítik meg a dolgukat. Az ég a tudója annak, hogy mi mindent nem kértek tőlük hivatalos szervek.
Hiába van meg minden szükséges irat (anyakönyv, igazolvány, anyámtyúkja) a fordítások fordítása is kell ezerszer lepecsételve, még a fiú szülőanyjától is kérnek igazolást, hogy valóban ő szülte-e (ez a magyar hatóság, ha valaki nem lenne biztos benne)...

Ennek a sportoló lánynak, meg mondjuk focistáknak biztos nem kell végigjárni ezt a hónapokig tartó utat, meg a minden bizonnyal igaztalan vádolt egyes próbálkozóknak sem...

Dikusz 2018.02.20. 23:13:05

@M. Péter: ez még lemaradt: azt hiszem nagyszülők után már nem jár automatikusan.

London2009 2018.02.20. 23:17:11

@Dikusz: koran kezdtem sielni, de rajottem, hogy nem 28 eve, hanem inkabb 24-25 eve talan. De ez mondjuk mar lenyegtelen. Ott nottem fel ugye Kekes mellett, felenk mindenki siel.

Mindenesetre mar meggondoltam magam. Orulok, hogy elindult. Ha nem indult volna, akkor nem szuletett volna meg ez a csoda!

www.blikk.hu/hoppa/lol/igy-kommentalta-knezy-jeno-erzsi-a-sas-csuszasat-a-teli-olimpian/wwefl5d

gabors 2018.02.20. 23:37:59

@blackhairlady: "@gabors: Ez nem igy van. az USA es Magyarorszag kozott nincs megallapodas es nem fogadjak el otthon az itteni biztositast. "

Ezt tudom, valoban nincs allamkozi megallapodas.

De nem usa cegnek dolgozom hanem olyannak amit elfogadnak (nem akarom itt most reszletezni) legalabbis akkor amikor ezzel foglalkoztak tobbszori levelvaltas utan ebben maradtunk ... engem kulonosebben nem erdekel, mert az itteni beteg biztositasom "world wide" igaz hogy akkor halozaton kivulinek szamit vagyis csak a 80%-ot fizetik.

Otthoni nyugdijra nem is szamitok pedig par szolgalati evem van ha igaz (katonasag) meg hivatalosan dolgoztam is egyetem alatt sot adot is fizettem amikor a 88-tol bevezettek meg vallakozo is voltam egy darabig ...

gabors 2018.02.20. 23:43:32

@Dikusz: "
Szerintem a megmaradt kvótához -hogy ne vesszen el az a valag pénz, amit kifizettek érte- keresték meg őt, és csak azért mehetett ki, mert kis országunkban rajta kívül ez senkinek nem volt meg. Éppen ezért gründoltak neki össze mindent, ha jól olvasom a "hiteles"híroldalakon, még az állampolgárságot is hamarjában intézték el neki."

ez nem egeszen igy tortent ha hinni lehet a sielok vezetoinek..

erzsike kereste meg oket mar regen kitervelte az egeszet jo ideje allampolgar is volt utlevellel (nem egy hulye no)

gabors 2018.02.20. 23:51:08

@Dikusz: "@M. Péter: ez még lemaradt: azt hiszem nagyszülők után már nem jár automatikusan. " hat nem automatikus kell utanna jaras de nagyszulo is eleg !!! Sot lehet az anyuka is magyar allampolgar lehetett es akkor meg abszolult semmi gond

Azoknak az akkori magyarorszagon kellett szuletniuk ... ez nagyon egyszeruve valt 2013 meg orosz maffiozoknak is ezrevel sikerult a dolog ... gondolod egy jol kepzett nagyon elhatarozott amerikai akinek meg boven penze is van (mert azert az is kellett) ... ez barmi gondot okozott volna ...

gondolod meg most 33 eves vagyis 85-ben szuletett vagyis mar az anyukanak is siman lehetett allampolgarsaga.

M. Péter 2018.02.21. 00:23:03

@Dikusz: Ha legalább az egyik szülő magyar állampolgár, akkor a gyerek is automatikusan az lesz. (Valamikor még az apának kellett magyarnak lenni, mem emlékszem, hogy mikor változott.)
Ha pl. az anyai nagyszülei magyarok voltak, akkor az anyja is az, még akkor is, ha az USA-ban született és soha nem volt Mo.-n anyakönyvezve, és az anyja miatt Elizabeth maga is magyar állampolgár.

2018.02.21. 00:46:20

@Határátkelő:

"És most a fél ország forrong, hogy ez szégyent hoz az országra."

Nem tudom, néz-e itt bárki rajtam kívül Philip DeFrancót, mindenesetre a csávó amerikai, és A) inkább pozitívnak látja a történetet, mint negatívnak (merthogy az, hogy az ember megtalálja a kiskapukat az életben, az nem elítélendő dolog, sőt, egy hasznos megközelítés), B) egyértelműen amerikaiként hivatkozik swaney-re (megemlíti a venezuelai és mo-i kitérőt, de már az kiskapu, ugye).

www.youtube.com/watch?v=FgosjVC3zF0

Lehet, hogy ez ilyen önköldöknézős, önszerető, magadédelgető hülyeség, hogy valamiért mindig azt gondoljuk, a világ majd gondol valamit mo-ról, és persze rosszat. Hogy a világ rajtunk röhög a tüntetéseink/politikusaink/akármi miatt -- én nem hiszem, hogy egy átlag külföldi fejében egyáltalán felmerülne. Na mindegy.

FutureFry 2018.02.21. 05:10:53

@blackhairlady: @gabors:
Van amerikai-magyar államközi társadalombiztosítási egyezmény, ami 2016 Szeptember 1.-én lépett életbe. Itt van pl. magyarul a szövege:
www.ssa.gov/international/Agreement_Texts/magyar.html
Ebben van “Költségek és orvosi vizsgálatok”-ról is szó rész is (bár nem tiszta számomra, hogy ez igazából mit takar).

Egyébként meg létezik olyan (“rendes”, tehát nem turista) amerikai eü. biztosítás ami elég vastag könyvben adja meg, hogy hol használható a világon, és magyar kórházakat is felsorol. Persze egy amerikai biztosítónak a magyar eü. költség az “chump change”.

Shaktee 2018.02.21. 07:11:00

@Nagy kámpics: gőze sincs az átlagnak kelet-európáról.

Dikusz 2018.02.21. 12:31:02

@gabors: azt olvastam valahol róla, hogy az édesanyja már ott született, ahová a nagyszülei mentek, tehát nem Magyarországon. Az lehet, hogy már megkérték -és meg is kapták- az állampolgárságot, ahányan vannak, az édesanyja is, de véleményem szerint ugyanazt az utat kellett végigjárniuk, mint mindenkinek.
Ha Miklós Edit nem balesetezett volna, ez a lány nem jut el az olimpiára, ha van (szerintem már megvolt) állampolgársága, akkor ráugrottak a megüresedett helyre, ha nincs, akkor meg gyorsítottban (más sportágaknál működik) megadják neki.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.02.22. 07:47:59

@adg: Hahaha, kurva madarai, ezen jót röhögtem.
:-))
Amikor még hallottam valamicskét, egyszer érzékeltem a veszprémi állatkertben két gyönyörű, de kurva mamagáj összevitatkozását egy sz@ros olajbogyón.
Rettenetes repedtfazék hangjuk volt.
Akkor a kakadukat valszeg kihagynám, még így süketen is...
:D

Dikusz 2018.02.22. 08:22:00

@geegee: Az igaz, hogy itthon nem találtak életteret maguknak a kakaduk, és a papagájok sem, csak tv-t nézve lehet fogalmunk róla.
Viszont anno Zalaegerszegen egyik túránk alkalmával a koleszban szálltunk meg. Az épület ablaka előtti fákon pihentek néha tömegesem varjú madárkák. Na azoknak a csipogása se volt éppen kellemes...:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.02.22. 08:36:41

@Dikusz: Igen, igen, a varjú az egy kiváló magyar megfelelő a témában... :D
Nálunk is volt rengeteg varjúfa telente, felemelő volt a bársonyos hangjukat hallgatni.Mint Szacsmótól a Wonderfull Life...
:D
És állítólag a varjú az énekesmadarak közé van sorolva...Nesze neked, biológia.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása