oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. szeptember 23. 06:47,  Londoninak lenni fogalom 153 komment

2016. szeptember 23. 06:47 Határátkelő

Londoninak lenni fogalom

Valamiért mindig az volt az érzésem, hogy London megosztja az embereket: valaki vagy imádja, vagy nem bírja elviselni, kevesen vannak azok, akik semleges érzésekkel viseltetnek a brit főváros iránt. Andi az első csoportba tartozik, ráadásul azok egyike, akinek jutott egy jó magyar társaság is. (A képeket is ő küldte.)

cim_20.JPG

„Reggel 6 óra van és én nagyon csipásan pislogok kis londoni szobámban, a kávé felett. Itt van az ősz, itt van újra… angolos méltósággal zuhog az eső, pont egy melankolikus hétfőhöz méltóan.

Még magyar időn vagyok, tegnap éjjel érkeztem ugyanis „haza”. Mit ad Isten a BA Bécsbe olcsóbban elvitt, mint a Wizz vagy a Ryanair Budapestre, így a repülőn amúgy britül volt lehetőségem lazulni némi gin segítségével.  Ja, hogy ez un-ortodox? A stressz is, amivel az utazások során az ember lánya szembesül.

Londoni #kiscsaládom sóhajtozva engedett utamra, „de jó Neked”, „de azért siess vissza” felkiáltásokkal, menet közben pedig bőszen elárasztva információkkal, hogy mi történik „itthon”, amíg én „otthon” vagyok – nehogy lemaradjak valamiről. A céges mobil átka, hogy akarva - akaratlanul is dolgoztam a szabadságom alatt, viszont nem voltam elvágva az internettől egyetlen percre sem.

„Körbeélve” Európát

Emlékszem, amikor 23 évesen, rögtön egyetem után Németországba költöztem, hatalmas szó volt az, hogy 3 hetente írtam egy e-mailt a szüleimnek. A kisváros nagyobbik hotelében lévő gép betárcsázós hangjára a mai napig emlékszem. Hiába, 10 év az 10 év.

Nem először élek külföldön, igaz, egyhuzamban még nem volt több, mint 2,5 év. Röpke 32 évem alatt „körbeéltem” már Európa több országát. Angliában ez most a második etap.

Az Óperenciás tengeren túlra való költözéssel egy kéjes gondolat erejéig foglalkoztam egyszer, aztán ez a gondolat az érzelmi szemetesládámban landolt, és nem került újrahasznosításra azóta sem. Tendenciám, hogy megunom a dolgokat, elveszítik a varázsukat, középszerűvé törpülnek, én pedig szedem a sátorfámat és odébb állok.

Amikor egy adott hellyel elkezdtem együtt lélegezni, rutinból járni az útvonalakat, akkor megindult a vezérhangya a fejemben, hangosan dörömbölt a kapuknál, amíg nem adtam neki szabad utat és pakoltam bőröndbe az életem. Egy ügyes pszichológusnak nyilván már a nyelve hegyén van, hogy milyen szindrómával küzdök, de segítek: Köszi, jól vagyok!

Amikor vége a mézesheteknek

Reggeli készülődés közben esik le a húszfilléres, hogy egy évet ünneplek a munkahelyemen és lassan másfél éve köt a mindennap Londonhoz. Nagy szerelmünk már egyszer beteljesületlen maradt, ám úgy érzem, nem az én hibámból. Talán még túl fiatal voltam hozzá, talán tapasztalatlan, talán túl sokat akartam egyszerre.

Most jobban összhangban élünk, Ő és én. De ezen dolgozunk, méghozzá keményen. Amikor a mézeshetek elmúltak és lehullott az a bizonyos rózsaszín szemüveg, sokszor feltettem magamnak a kérdést magányos óráimban, hogy mégis mit keresek én itt.

Nincs az a határátkelő, aki ne találkozott volna még a jelenséggel: az elmulasztott születésnapok és egyéb alkalmak, a tudat, hogy kiesel fontos emberek életének körforgásából, hogy nem tudsz velük együtt örülni és sírni, hogy nem vagy ott, amikor a segítséged vagy a puszta jelenléted lenne szükséges, bénító.

Azt mondják, a mai korban már csak egy „szkájpnyi”, „vibernyi” időre vagyunk egymástól. Én jobban preferáltam, amikor pár órányi autóútra voltam, mert ha kellett, az éjszaka közepén kocsiba vágtam magam, mit nekem pár száz kilométer. Ez most nyilván macerás.

Az ember milliószor nekifut a repülőjegy foglalásnak, oszt és szoroz, mérlegel, listát ír, kezdi elölről az egészet, aztán pedig nagy örömmel tudatja az otthoniakkal: naptárat és piros tollat elővenni, napokat beikszelni, érkezem!

Irány a munkahely!

Ahogy magamban morfondírozva az irányt a munkahelyem felé veszem, észre sem veszem, amikor a szomszéd kis híján az arcomba vágja az üveg bejárati ajtót, mintegy üdvözlésképpen. Ó, igen, „Welcome home!”

Miközben a zsúfolásig telt vonat a munkahelyem felé repít, és az egyik nagyobb állomásnál félig kiürül, addig látok némi esélyt egy ülőhely megszerzésére. Nem számoltam egyik kedvenc utastársammal, egy angol „úriemberrel”, akivel minden reggel találkozom.

Ő az, aki reggelente mélyen belenéz a szemembe, rajtol, és férfiassága teljes tudatában olyan sprintet nyom az utolsó ülőhelyért, mintha az életéért futna. Diadalittas mosollyal helyezkedik el az ülésben, és azonnal beletemetkezik az okostelefonjába.

Beigazolódik ilyenkor az a gyanúm, hogy a magyar férfiak jó neveltetésben részesülnek otthon, ezért a viselkedésért fiú barátaim tuti egy fülessel lennének gazdagabbak a mamájuktól.

Egyedüli lányként a csapatban

A tömeg a kijárat felé sodor, elértem az irodát. Nicsak, megint új pop-up boltokkal gazdagodott az Old street-i aluljáró. Ezen a héten speciális akváriumot és terráriumot, kezdő dizájnerek kis szériás kollekcióját, és óh, jaj, egy halom használt Agatha Christie könyvet szerezhetünk be. Utóbbit megjegyzem magamnak, könyvből sosem elég.

Próbálom táskám legmélyéről előkotorni a beléptető kártyámat, amikor kollégáim egy csoportja hangos kiabálásba kezd mögöttem: „Andiii, na végre már”!

Angol, zimbabwei, indiai srácok ők, akik kicsit úgy vannak velem, mintha a kishúguk lennék. Ha az időm engedi, együtt szoktunk ebédelni, megosztanak velem minden irodai pletyit, (kéretlenül is, rosszabbak, mint a vénasszonyok), tanácsot kérnek, hogy milyen meglepetéssel rukkoljanak elő a barátnőknek, és imádnak cukkolni.

Egyedüli lányként a csapatunkban, hol a tenyerükön hordoznak, hol a véremet szívják egész nap. Ez néha odáig fajult, hogy ha például randira mentem, átvették az aggódó édesapa szerepét, és a jelöltet jóvá kellett hagyassam velük.

Amikor beindul a multikulti

Nem volt ez mindig így. Amikor elkezdtem itt dolgozni, fenntartással és picit bizalmatlanul kezeltem a kollégáimat, és ma már nagyon hálás vagyok azért, hogy ekkora türelemmel és nyitottsággal fordultak felém.

Legtöbben igazi egyéniségek, senki nem az az unalmas pénzügyes, irodista fráter, és amikor péntek esténként összegyűlünk az irodai bárban, akkor indul csak be az igazi multikulti.

kaja.JPG

Ott van példának okáért a palesztin srác, aki, mint hithű muszlim, egy korty alkoholt sem iszik, de lejön péntek esténként a céges bárba, és vidáman kortyolgatja a szűz áfonyalevet, amíg a többiek egyik sört gurítják a másik után.

A középkorú svéd biztosítási szakértő, aki egy gin tonik után nevetve élcelődik az angolokkal, hogy mire a nagy mellény, ti csak egy nyelvet beszéltek, bezzeg nézzetek meg minket. (A „minket”-be nagyvonalúan engem is bele szokott számítani a magam 3 nyelvével, ő speciel 6 nyelven tudja osztani az észt…) Angol ajkú kollégáim ilyenkor általában a kezébe szoktak nyomni még egy italt, ezzel intézve el a kérdést.

italok.JPG

Pálinka a kígyós ginzeng ellen

Vagy ott van céges legjobb barátnőm, egy félig iráni, félig ausztrál származású lány, akivel egy időben kezdtünk, azonnal megtaláltuk a közös hangot, és azóta csak „double trouble” a becenevünk.

Az ő nevetése egészen Moorgate-ig elhallatszik, és ha rajta múlna, péntek esténként én soha nem érnék haza. Vagy legfeljebb a reggel 6-os überrel. Ebben nagy partner tud lenni egy kis kínai származású kollegina, aki úgy dönti magába a feleseket, hogy azt egy alföldi vadakat terelő juhász is megirigyelné.

Tiszteletbeli magyarrá avattam a nyáron, ugyanis mielőtt Budapestre látogatott egy hosszú hétvége keretében, jól kioktattam, mit kell inni-enni és azóta másról sem beszél, mint a pálinkáról. Év közbeni fogadalma, hogy engem asztal alá pálinkázzon. Good Luck. :)

Még van mit gyakorolnia, a vizezett tequilák jobban csúsznak neki, de becsülöm, hogy nem adja fel. Én pld. a kígyóval ízesített ginzeng pálinkának a látványától is rosszul voltam, amivel ő rukkolt elő büszkén.

Kirázott a hideg a 22 fokos londoni hőségben, ahogy a haver farkasszemet nézett velem az üvegben, miközben egy ginzeng gyökér köré volt tekerve a feje. Sikerült addig és úgy kavarjam a dolgokat, hogy a végén nem kellett meghúzzam az üveget, de nem sok híja volt.

Nagy az összhang köztem és a „másik kelet-európai”, a lengyel, kisgyermekes apuka között, aki, bár a kialvatlanságtól néha az asztalára borulva 10 perces pihenőket tart napközben, kimenős estéin (péntek esténként) a nyakamba borulva szokta a „Polak, Weiger –dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki” rigmust kántálni.

Minden alkalommal megpróbáljuk magyarul is, de az „együtt harcol s issza borát” résznél mindig elvérzik. Tanulság: könnyebb magyarul beszélni lengyelül, mintsem fordítva.

Kollégáim mellett a már említett #kiscsaládom, akik londoni életemet gömbölyűvé varázsolják. Az ő jelenlétükért minden nap hálát adok az égnek. Tisztán emlékszem egy tavaly őszi vasárnap délutánra, amikor Gábor barátommal ültünk egy buszon, én 5 hónapja voltam Londonban, ő 4 éve.

Ez idő tájt rendszeresek voltak köztünk a viták, én próbáltam meggyőzni, hogy a világ legklasszabb helyén élünk, jó munkánk van, élünk, mint hal a vízben, mi kell még?

Ő azzal érvelt, hogy ez majd elmúlik, csak várjam ki, jönni fog a honvágy, a család, barátok hiánya… én hevesen gesztikulálva védtem a magam igazát, ő meg birkatürelemmel, elnézően mosolyogva reagált a kirohanásaimra. Nyilván kinek lett igaza?

Honvágy és mélypontok

A felismerés úgy vágott arcon, hogy a fal adta a másikat. De talán a harmadikat is. Először kis dolgok hiányoztak otthonról. Az étel kulcsfontosságú az életemben. Imádok enni.

Így aztán, láss csodát, persze, hogy ezzel indult. De ennék egy rakott krumplit. Egy túró gombócot. Na, akkor ma magyaros lesz a vacsi. Hmm, hát ez nem olyan, mint az anyué. Nem baj, egynek jó. Gábor, profi szakácshoz hűen, teljes menüsorokkal lepett meg.

Jött a Karácsony, és az első hazalátogatás. Rövid volt, nem jutott idő túl sok mindenre, végigettem a hetet, a reptérre úgy éreztem, hogy gurulva értem ki, de alig vártam, hogy visszaérjek.

Új erőre kaptam otthon, az ide nekem az oroszlánt is mentalitásom fújtatva követelte a magáét. Egyenesen az irodába jöttem, azonnal beindult a nagyüzem, elkapott a gépszíj, az első napon elintéztem a kimaradt munkát, es visszarázódtam a mókuskerékbe.

Február vége/március eleje lehetett egy mélypont.  Ekkor döntöttem úgy, hogy nincs mese, ki kell, hogy bújjak a munkahelyem és bérelt szobám között képződött védőhálóból, és nyitnom kell a világra. Végtére is nem azért élek itt, hogy bujdokoljak, pont ellenkezőleg.

Korábbi ismerkedéseim rendre kudarcot vallottak, én sem adtam önmagam, ha valaki magyar volt, annak igyekeztem mindent elnézni, aztán boci szemekkel csodálkoztam, ha pórul jártam.

magyarok_2.JPG

Kicsit izgulva, tipegve-topogva indultam neki március 15-én egy magyar rendezvénynek a híres Borough Marketra. A pubban mindent hallottam, csak magyar hangot nem, de hirtelen előttem állt egy szakállas medve Magyarországos pólóban - a főszervező.

Megkérdezte kit keresek, én meg lányos zavaromban azt mondtam a „meetupot”. Ez a mai napig vicc közöttünk, mert fogalma nem volt arról, hogy miről beszélek. Tartottuk a kapcsolatot, és ahogy az lenni szokott, egyre több helyre mentem el, egyre több embert ismertem meg, es mostanra kialakult a #kiscsalad.

A május végén rendezett majálisra példának okáért kitört bokával vonatoztam ki az Isten háta mögé, Londontól dél-keletre, hogy újabb, az életemben változást hozó emberekkel ismerkedjek össze.

Ha belegondolok, hogy a fájdalomtól sírva küzdöttem ki magam odáig (egynapos sérüléssel) és kis híján visszamondtam az egészet, vállon veregetem magam küzdős természetemért.

magyarok.JPG

Az Eb-szereplést együtt szurkoltuk – őrjöngtük végig a teltházas, bázisnak kikiáltott észak-londoni pubban, ahova magyar zászlós, mázolt arccal, és a bizonyos szürke melegítőben érkeztem futva a munkahelyemről.

Ezeken az alkalmakon rendesen elöntött a nemzeti öntudat, és adrenalinon pörögve kántáltam a Ria, Riá-t; én, aki a focival tinédzser éveimben találkoztam utoljára, amikor egyedüli lányként beálltam tengózni a fiúkkal a téren.

A biztonsági háló

A külföldi élet egyik alapköve, hogy létrehozol egy olyan biztonsági hálót magad körül, ami biztosítja neked azt az érzelmi feltöltődést, ami otthon is megvan. E nélkül a kör nélkül csak egy dolgozó robot vagy.

Ez akkor még inkább létfontosságú, ha egyébként is egyedülálló szingliként tengeted a tengetni valót. Ilyenkor a barátok végképp családdá avanzsálnak. Az, hogy magyar barátaim lettek, egy félig tudatos döntés. Kerestem a magyar rendezvényeket, összejöveteleket, de nem mindenáron.

img_2237.JPG

Az (is) jó ebben a városban, hogy úgy tudod megtartani kulturális identitásodat, hogy közben azért mégiscsak „londoni” vagy. Már persze, ha szeretnél azzá válni. Londoninak lenni ugyanis fogalom. És ez általában megosztja az embereket.

Ha az ember ráguglizik a „Londoner” kifejezésre, csak győzze olvasni a találatokat. A Londoni polgár egy földönkívüli. Más szabályok szerint él, más a fontossági sorrendje és a prioritásai, mások a szociális szokásai, máshogy barátkozik / vegyül / iszik / eszik / közlekedik.

Nem néz a másik ember szemébe. De közben utánad kiált fél méterről, hogy vigyázz „love”, nyitva a táskád. A szeme sem rebben, ha valaki ordítva telefonál mellette a buszon, de azonnal a helyedre parancsol, ha úgy véli, hogy be akarod előzni a sorban.

A kontrasztok, az egoizmus, a harsányság városa ez, ahol a klasszikus, kimért angol értékrend vívja napi harcát a beözönlő kulturális szokások áradatával; derekasan állja a sarat, meg kell hagyni.

Szöges ellentétben áll az én idilli paradicsomi világommal, Cambridge-el, ahol kisdiákként töltöttem el 2 évet. Említett első próbálkozásom Londonnal éles váltás volt a langymeleg diákélet után, amikor mint vidéki kislány a nagyvárosban, lázasan köszöngettem a buszsofőröknek, mígnem valaki egyszer csak felvilágosított, hogy ez itt London, vetkőzzem már le ezt ez udvariaskodási maszlagot magamról, feleslegesen turbóztatom magam.

Az identitás kérdése

Vékony mezsgyén egyensúlyozom, amikor elmerengek saját identitásomon. Otthonlétem alatt, a rozéfröccsök sokasága felett a „Magyar magyarnak farkasa” klasszikusát boncolgatták az ismerősök.

Most akkor ciki magyarnak lenni? Nem vagyok menő, mert van egy kialakult, többségében magyar emberekből álló baráti társaságom? Nem élem igazán a nagybetűs Londoni Álmot? Ezek szerint mások szemében nem vagyok sikeres, hiszen a külvilág felé nem illeszkedtem be az új, választott társadalmamba, nem váltam igazán világpolgárrá?

London egy soha ki nem apadó élmény és ingerforrás, és most jó időben vagyok jó helyen. Ahogy végignézek az irodán, a kedves arcokon, akik mind a nyaralásom felől érdeklődnek, gondolatban a hétvégi programokat szervezem, és alig várom, hogy a #kiscsalád összeüljön megint, és túrórudi illetve cider hegyek felett beszélgessünk, úgy látom, rendben van ez most így. Nekem még itt dolgom van.”

HÍRMONDÓ

A diplomások családostól mennek külföldre

Minden eddiginél árnyaltabb képet fest a határátkelésről a Központi Statisztikai Hivatal Népességtudományi Intézet friss tanulmánya. Kiderül belőle, hogy elsősorban a fiatalok, azon belül a munkaerő-piaci szempontból legfontosabb szakmunkások és a diplomások hagyják el az országot. További érdekességek itt.

Az ausztriai munka előnyei és hátrányai

Egyre több az ausztriai munkahirdetés az álláskereső portálokon, de mik az ottani munkavállalás előnyei és hátrányai? Egy kis összefoglaló személyes történetekkel.

„A szívem mindig magyar lesz”

Ma Marozsán Dzsenifer a legismertebb magyar női labdarúgó a világon. Más kérdés, hogy hányan tudják a nagyvilágban a 24 éves játékosról, hogy magyar, hiszen a német válogatott tagjaként lett olimpiai bajnok. Ha kíváncsi vagy, hogyan éli meg magyarságát, itt elolvashatod.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6911736833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2016.09.23. 07:37:53

Nem volt rossz. Helyenként mondjuk túl lett írva, és azt muszáj tudatnom a szerzővel, hogy amit megpróbált lrírni, az helyesen "Cambridge-dzsel".
Viszont csak óvatosan a piával, mert egyszer csak az lesz a #kiscsalád. (Ez kicsit kiverte a biztosítékot, de ez az én egyéni szoc. problémám.)

Taxomükke (UK) 2016.09.23. 07:39:35

@Taxomükke (UK): Én pedig "leírni"-t próbáltam írni...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.23. 07:52:36

Hinnye de jó írás volt. Pláne nekem aki imádja Londont.

Bogi88 2016.09.23. 08:00:29

Tendenciám, hogy megunom a dolgokat, elveszítik a varázsukat, középszerűvé törpülnek, én pedig szedem a sátorfámat és odébb állok.

Amikor egy adott hellyel elkezdtem együtt lélegezni, rutinból járni az útvonalakat, akkor megindult a vezérhangya a fejemben, hangosan dörömbölt a kapuknál, amíg nem adtam neki szabad utat és pakoltam bőröndbe az életem.

Pontosan en is ilyen vagyok.Amit neha gyullolok,neha imadok.

2016.09.23. 08:42:35

Hogy mondjak londoniul hogy sok beszednek sok az alja?

jewel79bp 2016.09.23. 08:47:55

Nagyon máshogy gondolkodunk, de attól még tetszett a poszt.

Elizabeth72 2016.09.23. 08:50:55

Nekem egy kicsit ugyanott tunik, mintha sok lenne az alkohol fogyasztas. Egy pillanatra sem lettem irigy, nyilvan mashonnan jottunk, mas az ertekrendunk. 5 evig voltam londoner es a csucson hagytam abba az lenni. Lehet maradtam voltam meg ha elviselheto lett volna alkohol nelkul, de a nyugalom szamomra és a csaladom szamara sokkal fontosabba valt. Persze stresszes mashol is lehet az ember, nem feltetlenul tomegnyomortol, multikulti tapasztalatoktol.... azert kesobb majd csak rajossz, hogy ez a felszines elet par ev mulva ki fog egetni es odebballsz onnan. Amikor majd rajossz eleted valosag tartalmara. Kivanom, mielobb megtortenjen, es hidd el, rosszat nem kivanok.

Taxomükke (UK) 2016.09.23. 08:53:59

@firg_firg: much talk many bottoms

Csak vicc volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.23. 08:54:07

Mikor annak idejém Puhacica idejött a párjával, azt a tanácsot adtam neki hogy fogadd be a várost és a város is befogad téged.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.09.23. 08:56:01

@firg_firg: too much effort , too little return.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.09.23. 09:37:35

Bakker...hogy valaki arra legyen büszke hogy pálinkában nem tudják asztal alá inni? Mi ez alkoholista képző?!!

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.09.23. 09:53:21

szabaly kellene h legyen ha munkarol.ir az illeto konkret poziciot ceg kategoriat irjon mert igy kontextus nelkul nrm olyan jo a cikk. Irja meg h a londoni british tobacco nal marketinges vagy mi, ugy azert tobbet er a cikk. Igy elegge log a levegoben a sztori, akar mezokovacshazan is elhetne a cikkiro...

*Andi* 2016.09.23. 10:35:53

Szep jo reggelt mindenkinek :) En lennek a poszterina. Eloszor is, gyorsan megnyugtatnek mindenkit, hogy sem en, sem pedig a barataim nem vagyunk alkoholistak. Megprobalvan kulso szemmel vegigolvasva megegyszer az irast, latom, hogy miert ezen akadtak fent a kedelyek, de nem ez lenne a lenyeg. Az, hogy Londonban folyik az alkohol, az egy teny, tetszik - nem tetszik, ez resze az angol kulturanak, nem veletlenul tobb a pub, mint az elelmiszerbolt. Masodjara, az hogy lecsuszik nemi palinka es cider, nem egyenlo azzal, hogy az emberk marvany reszegre issza magat minden egyes nap.
Ez a poszt folytatasa lett (volna) az elozonek, amit meg aprilisban irtam, az erzeseimre es az elmenyeimre koncentralva, nem pedig a munkamra ( azt ugye kiveseztem multkor). Ennel sokkal hosszabban ecsetelhettem volna az osszes kozos programot, aminek semmi koze sincs egyetlen pubhoz ( de egy dobozos sorhoz sem) de igy is van aki szerint tulirtam a dolgot :) mindenkinek nem tetszhet minden
@FeketeMacska73: hataratkelo.blog.hu/2016/03/30/ot_fonokkel_londonban
megirtam mar mivel foglalkozom, de a lenyeg: egy satelit kommunikacios cegnel vagyok szemelyi aszisztens, penzugyon. es igen, Londonban :)
@ChristineK: tudod mit, igenis buszke vagyok ra :)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.09.23. 10:43:01

@*Andi*: Egészségedre. Azt ugye tudod hogy az alkoholizmus nem az, hogy az ember márvány részegre issza magát?

*Andi* 2016.09.23. 10:47:08

@ChristineK: Es te tudod, ugy amugy, hogy en mennyit iszom es mikor? ha mar mindenaron ezen kell lovagolni es meg mindig nem a lenyeget latod. Kicsit olyan, mintha szandekosan bele akarnal kotni valamibe es ez marad.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.09.23. 10:59:46

@*Andi*: Nem és nem is érdekel. Ahogy a saját alkoholista apám mondta anno: az életét mindenki úgy bassza el ahogy tudja vagy ahogy akarja.
Nem állt szándékomban kötözködni, mindössze véleményt nyilvánítottam és te voltál az aki az írásában rendre többször is visszatért a piához. De részemről tényleg ennyi volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.23. 11:14:10

@*Andi*:
Szuper írás volt. Engem is vádoltak már alkoholizmussal pedig mi az a két üveg whisky amit naponta megiszok? Semmi.
:))))))))))))))))))))))))
Hétfönként az első kérdés a kollégáktól hogy jó volt a hétvége? Jó. Második kérdés MINDIG. Ittál?

Szuper írás volt.

Hari Seldon 2 2016.09.23. 11:26:59

„Nincs az a határátkelő, aki ne találkozott volna még a jelenséggel: az elmulasztott születésnapok és egyéb alkalmak, a tudat, hogy kiesel fontos emberek életének körforgásából, hogy nem tudsz velük együtt örülni és sírni, hogy nem vagy ott, amikor a segítséged vagy a puszta jelenléted lenne szükséges, bénító.”

Megint csak azt a közhelyet mondom, nem vagyunk egyformák. Én például egyszer sem agyaltam azon, hogy kinek milyen születésnapja van, és hogy tudok-e sírni vele… (persze Mme Seldon szerint antiszociális vagyok :-) )

„Azt mondják, a mai korban már csak egy „szkájpnyi”, „vibernyi” időre vagyunk egymástól. Én jobban preferáltam, amikor pár órányi autóútra voltam, mert ha kellett, az éjszaka közepén kocsiba vágtam magam, mit nekem pár száz kilométer.”

Nem, nem vágtad magad kocsiba egyszer sem. Szerintem senki nem vágja magát kocsiba, hogy autózzon éjjel pár száz kilométereket Magyarországon. Egyszerűen nem is van nagyon erre kidobandó pénz. - Már a racionális embereknek.

„Február vége/március eleje lehetett egy mélypont. Ekkor döntöttem úgy, hogy nincs mese, ki kell, hogy bújjak a munkahelyem és bérelt szobám között képződött védőhálóból, és nyitnom kell a világra.”

Tél végi depresszió. Télen kevés a napfény, kevés a D vitamin a szervezetbe, ez a hangulatnak is betesz. Télen naponta szedni a D vitamint. Főleg ott nálatok!

Na, majd jövő hét végén mi is megnézzük a Londont. - Na, jó a Shrek kiállítást…

A hírekhez:
„A felsőfokú végzettségűekre a hosszabb távú, családdal együtt történő migráció a jellemzőbb, a szakmunkások pedig kiemelkedő arányban vannak jelen a rövidebb időtávra érkező, családjukat Magyarországon hagyók és az ingázók között.”

Nem meglepő. A diplomásoknak általában a munkahely egyből segít a teljes családnak, így vagy úgy. Aki szakmunkás, annak először utat kell törni, hogy a család is mehessen (ha akarnak).

London2009 2016.09.23. 11:50:14

@*Andi*: Jajj, ne foglalkozz ezekkel az alkoholos kommentekkel! Fiatalsag, bolondsag. Majd ez idovel ugyis megvaltozik. Amig nincs csaladod, bulizz, igyal, ismerkedj, utazz stb. Utana majd ugyis lehet otthon ulni evekig. Londonnak pedig tenyleg resze a pubkultura. Nehez nem inni! :D
Kivancsi vagyok, hogy a te #kiscsaladoddal mi lesz… Az a tapasztalatom ugyanis, hogy Londonban jonnek mennek az emberek. Nagyon keves az, aki vegleg itt marad es csaladot alapit, hosszu tavu londoni eletre rendezkedik be. Nekem az elmult 7,5 fel ev alatt mar sok barati tarsasagom valt a semmive. Az elejen ez megviselt, de most mar konnyebben engedem el az embereket. Habar most is van egy szuper kis magyar tarsasagom, meglepne ha meg 5 ev mulva, de akar csak 2 ev mulva is ugyanigy osszejarnank.
A cikk pedig nagyon tetszett! Szerintem mi nagyon egy huron pendulunk! Sok oromet kivanok neked a tovabbiakban es varom a kovetkezo cikket!

*Andi* 2016.09.23. 11:51:30

@diggerdriver: Koszi digger :) lásd, akkor te nagyobb alkesz vagy mint mi :D :D

Taxomükke (UK) 2016.09.23. 11:52:33

@ChristineK: Veled van a baj és velem. Mi tudjuk, hogy az alkoholizmus nem ott kezdődik, amikor valaki naponta leissza magát.
Szerintem akadjunk le a témáról. Mindenki jobban jár.

**mimi** 2016.09.23. 11:56:22

@*Andi*: szard le, en is végig buliztam az életet a te korodban.... ma meg 1 cider is megárt

*Andi* 2016.09.23. 12:07:09

@London2009: Ezen amugy mar en is gondolkoztam, nem is keveset. Sot, mar el is indult a nepvandorlas, az egyik baratunk most koltozott haza a nyaron maganeleti okokbol. Valoszinuleg igy lesz egyebkent, mint veled, de azert meg bizom benne, hogy megmaradnak a kapcsolatok, akkor is ha nem egy varosban fogunk mar lakni. Hozzateszem, hogy valoszinuleg en sem itt fogok megoregedni. Hogy mi lesz a moka vege, hazakoltozunk-e evek mulva, vagy mashova megyunk, azt nem tudom. En ugye mennek meg millio helyre, mindent kiprobalnek legszivesebben, de a masik felem lehuti a kedelyeket ha kell :D

*Andi* 2016.09.23. 12:11:55

@Hari Seldon 2: 2009. Februar 22. Graz - Budapest, 206-os Peugeot, 3 ora 5 perc hajnali 5kor. Ne akard jobban tudni, hogy mit csinaltam es mit nem ;) Koszi ! :)

*Andi* 2016.09.23. 12:13:44

@**mimi**: :D :D :D hogy elvezem az eletem, afelol nincs kerdes :D

*Andi* 2016.09.23. 12:22:20

@jewel79bp: Szia! Marmint Londont latjuk maskepp, vagy mire gondolsz?

P.Elliot 2016.09.23. 12:23:54

@Hari Seldon 2:
"Nem, nem vágtad magad kocsiba egyszer sem. Szerintem senki nem vágja magát kocsiba, hogy autózzon éjjel pár száz kilométereket Magyarországon. Egyszerűen nem is van nagyon erre kidobandó pénz."

De, vannak emberek, foleg ha mar kotetlenek, nincs csalad meg hogy autoba vagjak magukat Magyarorszagon.
Valaha a ferjem csak gondolt egyet es motorra pattanva/ autoval meg plane/, orakat hajtott el, messzi varosokba rokon vagy barat latogatoba ha ugy erezte.
Itt is, a gondolatot tett koveti es mar csak a labunk nyoma van itthon, percek alatt szoktunk donteni hogy hova es miert menjunk. A hosszas tervezgetes nekunk sosem jott be, nem szokott sikerulni, hehehe....

*Andi* 2016.09.23. 12:23:58

@Bogi88: Pontosan! ugyan igy vagyok vele en is :)

2016.09.23. 12:27:10

Szerintem nem volt rossz a poszt, az mindig jo, amikor egy torzskommentelo megirja a sztorijat, en csak azt szeretnem mondani, hogy a Magyarorszaghoz csatolt Karpatalja egy kicsit olyan II. vilaghaborus erzeseket kelt bennem azon a kepen [pont errol beszelgettunk a multkor, hogy a vilagvalsagtol szamitott (10 es nem 9, ahogy en szamoltam) ev utan tort ki], szoval bocsass meg a kotozkodesert, de egy kicsit kirazott tole a hideg es csak azt szeretnem kerdezni, hogy van-e valami jelentosege, hogy ugy van, vagy celja, vagy...?

jewel79bp 2016.09.23. 12:28:15

@*Andi*: "Most akkor ciki magyarnak lenni? Nem vagyok menő, mert van egy kialakult, többségében magyar emberekből álló baráti társaságom? Nem élem igazán a nagybetűs Londoni Álmot? Ezek szerint mások szemében nem vagyok sikeres, hiszen a külvilág felé nem illeszkedtem be az új, választott társadalmamba, nem váltam igazán világpolgárrá?"
Én őszintén azt gondolom, hogy akinek nincsenek többségben a helyi ismerősei, barátai, az nem illeszkedett be igazán. Kicsit olyan ez a poszt nekem, mintha London egy kalandpark lenne, de nem az otthon... Amíg bárkivel a piros filccel karikázzuk a naptárban, hogy mikor megyünk Magyarországra, addig London nem az otthon. Ettől persze lehet még jó utazó/kalandor/expat/turista valaki. De nem, nem illeszkedett be.

Golf2 2016.09.23. 12:29:14

Londonban folyik az alkohol...Milyen botrány lenne ha nem folyna.

2016.09.23. 12:29:38

@diggerdriver: Rosszul csinalod, a "Milyen volt a hetvege?" kerdesre tobbnyire azt kell valaszolni, "Miert, mit hallottal?", hatha vannak tanuk, akikkel jobb vigyazni. :D

2016.09.23. 12:30:28

Remekül el tudom képzelni a poszterinát, ismerek ilyen embereket, és ettől a zsizsegéstől nekem totál zúg a fejem. :)
(De a pálinka engem is megnyugtat. Nincs ezzel gond.)

@mojyo:
Jaja, nekem is feltűnt, hogy nagyobb a képen a rántott hús a szokottnál.

Herr Géza 2016.09.23. 12:32:02

@Hari Seldon 2: "A diplomásoknak általában a munkahely egyből segít a teljes családnak, így vagy úgy. Aki szakmunkás, annak először utat kell törni, hogy a család is mehessen (ha akarnak)."
Ezt én (legalábbis) Németországot illetően nem feltétlenül így látom. Itt a "kivándorolt" diplomások között lényegesen nagyobb a fiatalok, sőt pályakezdők aránya, mint a szakmunkásoknál. A pár év gyakorlattal már rendelkező szakmunkások bére viszont megközelíti, sőt akár meg is haladja a fiatal, pályakezdő diplomások bérét. Egyrészt amiatt is lehet különbség, hogy a szakmunkások 5 év előnyben vannak a diplomásokhoz képest, azaz 25-30 évesen már jellemzően gyerek(ek) is van(nak), ami ugye megnehezíti az "uccu, összapakolunk két bőröndbe és gyerünk" típusú indulást, míg a diplomások ugyanebben a korban kisebb arányban vannak gyerekes szülőként jelen.
A fő ok azonban inkább az, hogy a kiküldötti státusz még mindig nagyon jellemző itt (és Ausztriában is) és az viszont szinte kizárólag szakmunkásokat jelent. Ott azonban olyanok a körülmények, hogy a család kivitele ritka kivétel. Ráadásul ezek a kiküldötti konstrukciók alapvetően "rövid"távúak, ami azt is megmagyarázza egyúttal, hogy ebben az esetben nem is valószínű a hosszú távú kintmaradás.

London2009 2016.09.23. 12:35:41

@*Andi*: Haza fognak menni. Nekem ez a tapasztalatom. Altalaban a csaladalapitas miatt a magyar parok hazakoltoznek. Ami a leheto legjobb, ami Mo-gal tortenhet. Persze ha vegyes paros, akkor bonyolodhat a tortenet.
Nem szeretnek tanacsokat osztogatni idegenkent es tenyleg ne vedd rossz neven, de ha szeretnel majd csaladot, akkor pont jo korban vagy ahhoz, hogy megtalald a parod. Az ember sokkal tovabbig fiatal Londonban. Ugy elszaladnak az evek, hogy az eszre sem veszed. Kozben meg tok jol erzed magad es nem is foglalkozol az egesszel. Aztan a noket altalaban a harmincas evek masodik feleben hirtelen fejbevagja a valosag. Na es elkezdenek akkor kapkodni es gyakran nem a megfelelo partner, vagy az egyedullet lesz a tortenet vege. Ami persze nem baj egyaltalan, kerdes, hogy mit szeretnel. Sajnos sokszor lattam, hogy nem happy end lett a londoni kaland vege.
A kollegakkal kotott baratsagok se tevesszenek meg. Bocsanat, de mar megint tanacsokat osztogatok! Eskuszom pedig, hogy nem akarok! :DD Nekem azokkal kapcsolatban is az a tapasztalatom, hogy altalaban addig tartanak, amig egyutt dolgoztok. Szamtalan olyan kollegam volt, akit baratkent kezeltem, aztan elkerultek a cegtol es tobbszor nem is hallottam feloluk. Ketto volt kollegammal tartom a kapcsolatot, veluk is olyan szinten, hogy osszefutunk egy italra mondjuk egy evben ketszer… Tudom, hogy ezt most nehez elkepzelni, de van ra 10 fontom, hogy igy lesz! : )

*Andi* 2016.09.23. 12:36:07

@mojyo: Dehogy veszem kotozkodesnek, ne viccelj :) Semmi cel nem volt vele az eg vilagon, sot. Nagyon tetszett a felirat amikor egyszer szembejott velem a kep, elmentettem, es aztan valahogy nem kerestem olyat, ami a mostani Mo-t abrazolja. Valosziunleg meg kellett volna tegyem, legkozelebb majd jobban odafigyelek :)

Golf2 2016.09.23. 12:39:17

@*Andi*: Melyik a harmadik nyelvtudás?

London2009 2016.09.23. 12:40:59

@Taxomükke (UK): @ChristineK: Igen, allitolag mar az alkoholizmus ha valaki minden heten iszik. Legalabbis Mo-on igy tartjak.
Itt a UK-ben pedig 14 unit a responsible drinking hatar per het. Ami szerintem eleg sok. Az heti egy oriasi berugas, vagy 3 kisebb pubozas, illetve napi egy nagy pohar bor. 1 korso sor ugyanis ket unit, nagy pohar bor ket unit stb.
Ez kifejezetten sok megengedett pialas. :D

Herr Géza 2016.09.23. 12:41:44

@*Andi*: Abban tökéletesen igazad van, hogy ne akarja tudni senki helyetted (pláne ismeretlenül), hogy mit szoktál csinálni és mit nem, ugyanakkor ezzel a mondattal azt is elárultad, hogy a "kocsiba vágom magam és megyek, ha olyanom van" az kb. egyszer fordult elő veled, ha hét év távlatából ilyen pontosan emlékszel dátumra, órára, stb. Nincs is ezzel semmi baj, sok embernek elég maga a tudat is, hogy ezt bármikor megtehetem.... :))))

P.Elliot 2016.09.23. 12:44:06

Szerintem nagyon jo poszt, jol erzekelteti egy fiatal eletet. Ezen a pentek este este jot iszunk a munkatarsakkal-on mindig elcsodalkozok hogy Angliaban milyen nagy szokas ez.
Itt pentek este egy fiatal szinten kimegy szorakozni valamelyik barba, de csak kb. 40%-a, a tobbinek masfajta programja akad, de nem munkatarsakkal, valahogy nem divat...
Nekem azert nem tetszik mint szokas mert van olyan aki bele tud merulni es foleg kulfoldi aki egyebkent is egyedul van, esetleg bele is fog/ nem a posztolot ertem alatta/. A magany es az egyedullet rossz iranyba is tudja vinni az embert.
Ez a leirt kis csoport kulfoldiekbol all mint latom akik atvettek ezt a szokast foleg azert mert otthon egyedul vannak, angol nincs is koztuk, egymasba kapaszkodva probalnak beleolvadni a szokasokba es ugy erezni hogy nekik vannak itt barataik. Persze, semmi rossz nincs benne, legalab ok egyutt baratkoznak.
Amugy tetszett a leiras, sok szerencset a posztolonak az elethez.
Hatarozott, eros es okos lany, tudja mit akar az elettol....Bravo!

2016.09.23. 12:47:45

@*Andi*: Ja OK, ertem. Hat van ilyen. A multkor Europa-terkepet kerestunk a kollegakkal egy stock foto oldalon, es nekem kellett mondani, hogy amit talalt, az nem lesz jo, mert a Szovjetunio van rajta meg Jugoszlavia. Elofordul. :D Csak akkor @Hataratkelo tegyen hozza disclaimert, hogy nehogy kesobb, ha kikerul Index-cimplara, felreertelmezzek a kedves latogatok... :D

*Andi* 2016.09.23. 12:47:45

@London2009: Te meg en, tenyleg egy huron pendulunk! <3 Maximalisan igazad van mindenben, es teljesen egyet is ertek! Sot, tovabbmegyek, szerintem ez igy is van rendjen. Mindig vannak az eletedben olyan emberek, akikkel egy ideig szoros kapcsolat fuz ossze, aztan pedig eltavolodtok egymastol, es csak az igazan mely es rendkivuli baratsagok elnek tul egy eletet ( jo esetben)
Ami a csaladalapitast illeti, bar korantsem erzem magam felkeszultnek a gyerekvallalashoz, ha arra kerulne a sor, nem Londonban szeretnek gyereket nevelni. Ez a varos sztem nem erre valo, itt tenyleg bulizol es kieled magad, aztan ha komolyabb faba vagod a fejszedet, akkor legalabbis kicsit kiljebb mesz. Parkapcsolatom van es boldog is vagyok, ugyhogy ezzel sincs gond :) A baratommal hasonloan latjuk mind a londoni, mind az otthoni helyzetet, ugyh ha majd arra jutunk, hogy a #kiscsaladot felvaltja a mi csaladunk, sztem tok jo megoldast fogunk talalni arra, hogy mindezt hol fogjuk megtenni.
Ami a kollegakat illeti, megintcsak, tok igazad van :) nincsenek illuziom ( azt hiszem legalabbis) es ha munkahelyet valtok, nem valoszinu, hogy fogunk egymassal surun talalkozni. Inkabb csak a jelenlegi helyzetrol akartam beszamolni, mint mukodokepes multikulti :)

London2009 2016.09.23. 12:48:33

@Herr Géza: Igen itt talan szerintem is azon van a hangsuly, hogy ha akarna megtehetne. Az, hogy megteszi e, mar mas kerdes.
Amugy szerintem is egy illuzio az egesz. Anyamnak ket unokatestvere van, akikkel kb evente egyszer talalkoznak. Mert annyira el vannak foglalva! Pedig meg csak messze sem laknak egymastol. Altalaban en szoktam osszehozni a csaladot, mert mindenki latni akar, amikor hazamegyek es akkor osszehozunk valamit. Ha miattam nem, szerintem soha nem latnak egymast.

*Andi* 2016.09.23. 12:51:13

@Herr Géza: Pontosan! Egyebkent tobbszor fordult elo, de erre az egyre azert emlekszem ennyire, mert nem kellemes indokkal ultem autoba es vagtattam haza. De igen Géza Úr, a tudat, az nagyon sokat segit a közérzetemen :)

London2009 2016.09.23. 12:52:10

@*Andi*: Ja jolvan, akkor valamit csak felreertettem! Azt hittem, hogy meg keresed azt az igazan szerencses fickot! : )
London belvarosaban is lehet csaladot alapitani, csak ahhoz rohadt sok penz kell ha szeretned rendesen csinalni! Nekem mindig is tetszettek a kis kertvarosok, mi most is ott elunk es szerintem az pont erre van kitalalva. Haz, kert, suli, fodrasz, indiai, drycleaners. Mi kell meg a meghitt csaladhoz? Haha. Csak viccelek.

*Andi* 2016.09.23. 12:56:56

@London2009: De aranyos vagy, na majd jol megmondom neki, milyen szerencses :D ( hacsak nem olvassa sutyiba a kommenteket) amugy nem ertettel felre semmit, nem volt ez kihangsulyozva, hiszen ez rolam szol, nem rolunk :) ( az majd jon, ha kapok ra engedelyt :D )

2016.09.23. 13:03:48

@P.Elliot: A munkahelyi ivaszatnak meg az is hatranya lehet amugy, ha valaki nem akar benne reszt venni, akkor elterjed rola, hogy egy kis antiszocialis meregzsak, akit aztan sehova se fognak hivni, es kerulik a tarsasagat, aztan a munkaja is elhalvanyulhat es kimarad az eloleptetesekbol, pedig nem merges csak szeret csondben dolgozni, meg otthon pizsamaban sorozatot nezni este, es neha nagyon vagyna ra, hogy billiardozni hivjak azert, vagy hianyozzon valakinek a tarsasaga, mert amugy nem meregzsak, csak nincs kulonleges sztorija, amivel szorakoztathatna masokat, vagy csak nem birja a palinkat es a reszegeket.

*Andi* 2016.09.23. 13:07:33

@P.Elliot: En ezt a pub kulturara vezetem vissza, meg a rossz idore. Volt nehanyszor alkalmam angolokkal beszelgetni errol a temarol, es mindig ugyan azt a valaszt kaptam, hogy amiota az eszuket tudjak, a szocializacio fellegvara a pub volt, ide gyultek ossze a nap vegen dumalni es amikor a kollegaiddal teszed ugyan ezt, akkor tulajdonkeppen megtiszteled oket azzal, hogy a maganeleted reszeive valnak. Ha uj vagy, kulfoldi es meg maganyos is, akkor sztem pont, hogy sokat tud segiteni a kollegialis ivaszat, hiszen legalabb addig sem vagy egyedul.
Oh, dehogynem, rengeteg kollegam angol, sot, tulnyomoreszt azok, azert nem roluk irtam, mert erdekesebbnek tartom a tobbieket. Amugy nalunk senki nem maganyos, baratnomnek angol ferje van, a lengyel srac 2 kisgyermekes apuka, a sved kollega szinten nos, 20 eve el itt stb.
A dicseretet es a batoritast pedig koszonom, nagyon jol esik :)

London2009 2016.09.23. 13:15:26

@*Andi*: @P.Elliot: ize...ooom...nem veletlenul hivjak public housenak... :D
Kozossegi haz! Ebben minden benne van es szuperul is funkcional ebben az orszagban. Ha elutazom hosszabb idore es nem jarok a pubban egy ideig, akkor mindig hianyzik a szaga! Az a jo kis sorszag, ami beleragadt a padloszonyegbe, nyamm.
Mikor bekoltoztunk az uj hazunkba nem ismertunk senkit a kornyeken. Elso utunk a pubba vezetett. Keddenkent van quiz, hetvegen elozene. Ott ismertuk meg az osszes szomszedunkat, ott talaltunk asztalost, taxist, viragkotot stb. Angliaban ez joforman kotelezo, ha szeretnel beilleszkedni. Kisvarosban meg aztan vegkepp. Inni pedig nem muszaj. Kivaloan el tudom szorongatni egesz este a froccsomet, amin mindenki nevet. meg be sem leptem mar rohognek, hogy tudom, tudom egy large glass of wine in a pint glass with soda water. You are weird! :D

London2009 2016.09.23. 13:21:55

@mojyo: Neha muszaj elmenni a kollegakkal, ez igy van. Egy italra be lehet ugrani, meg ha sietsz is, az husz perc. Gyakran be szoktam lepni kizarolag csak azert, hogy megmutassam az orcamat. Nalunk az iroda elott uzemel egy beach bar! Ez nem vicc! Nyaron ket hetig meg homok strandroplabda palya is volt mellette bajnoksaggal! Miutan iden tok jo nyar volt egyszeruen folyamatosan tomve volt, alig lehetett bejutni. Telen pedig atalakitjak egy ski barra jegpalyaval!

P.Elliot 2016.09.23. 13:25:47

@mojyo: Miert lenne antiszocialis az akinek valoban az a vagya hogy lazitson a teve elott pentek estente? Es ha az akkor miert maradna ki az eloleptetesekbol hiszen azt a tudas alapjan csinaljak, nem? Vagy nem?
Itt valahogy ez nem szokas hogy muszaj legyen a munkatarsakkal tolteni a penteket, akkor kulonben is mindenki zudul hazafele es a mas sajat programjai utan, sot a rendszeres, allando ivaszat a munkatarsakkal nagyon rossz fenyt vetne ha meggondolom.
Csinalja persze minden orszag ugy ahogy neki kedve van ra csak ne legyen muszaj.
A 70-es evekben amikor meg otthon laktunk a ferjem meselte hogy egy rovid ideig ott dolgozott/ mint mernok/ talan a Gammaban?/ nem emlekszem mar de most nem akarom ezert felkelteni, itt meg kora reggel van, azzal kezdtek hogy felvilagositottak hogy hetente tobbszor munkaido utan kinnt buliznak a fonok vezenyletevel a kozeli borozoban vagy kocsmaban. Mindenki maga fizette a szamlajat de legtobbszor a fonok a reprezentacios penzbol mindenkiet.
Termeszetesen be volt rugva az egesz tarsasag, a ferjem tiltakozott hogy o nem szereti az alkoholt de muszaj volt menni, durva viccek, sztorik, hanyasig valo ivaszat, ez volt mindig, a fonok valoszinu hogy alkoholista is volt.
2 honap utan felmondott azzal hogy tul messze van bejarni de az igazi ok az volt hogy nem volt hajlando ebben a reszgeskedesben reszt venni...
Azt mondta egyebkent is hogy minden hetfon az volt a tema hogy ki hogy rugott be, hogy mekkorakat okadott, a tobbiek elismeroen veregettek meg az illeto vallat, ugy mintha kituntetest kapot volna.
Mind diplomas es mernok volt....

2016.09.23. 13:26:37

@mojyo:

Magadról beszélsz, vagy csak úgy általában? :)

*Andi* 2016.09.23. 13:28:34

@jewel79bp: Igen, akkor a te szemszogedbol tenyleg nem illeszkedtem be. En viszont ugy latom, hogy megtalaltam az egeszseges kozeputat. Sokfele naciobol vannak barataim/ ismeroseim, de szerintem semmi szegyellni valo nincs abban, ha az ember a sajat foldieivel jobban megerti magat. Van olyan ismerosom, aki, ha magyar szot hall, atvalt azonnal angolra meg velem is, szerintem ez tok gaz. Amugy ha neked pld nem hianyzik a magyarsag, akkor miert olvasgatsz hataratkelot? Igy ellent mondasz sajat magadnak, legalabbis szerintem. Nem akarom azt a latszatot kelteni, hogy engem marpedig innen hatloval sem sehova. Jelenleg viszont itt elek, ez az otthonom, ahol dolgozom, eszem, alszom, lakast es adot fizetek, haziorvosom es kedvenc tisztitom van, ahol van egy kozossegem es ahol jol erzem magam.

*Andi* 2016.09.23. 13:29:24

@London2009: Uristen, ez hol van?? Megyek!!

P.Elliot 2016.09.23. 13:30:20

@diggerdriver: Egyszeru Pannonia ha jol emlekszem, tobbre nem futotta de jol ment, rengeteget maszkalt vele, kepes volt lemenni Pestrol akar Ercsiig egy jo halaszleert is, amikor velem jart akkor mar kevesebbet ment mert valahogy nem szerettem a motoron hatul ulni, mindig feltem hogy lepottyanok rola, de egy oldalkocsist nagyon elfogadtasm volna.
A morokokert rajongok, marmint mindig megnezek alaposan minden erdekes peldanyt ha latok az utcan es itt aztan vannak, mostanaban egure tobb a haromkereku ami sokkal biztonsagosabb de gondolom nem is tud olyan gyorsan menni.

London2009 2016.09.23. 13:30:52

@jewel79bp: Hmmm…reszben egyetertek. Ettol fuggetlenul nekem is a magyar barataim vannak tobbsegben, olyan egyszeru oknal fogva, mert veluk jovok ki a legjobban. Reszemrol en probalkoztam minden fele fajta tarsasaggal, de a magyar csajokat birom a legjobban! Van ez igy!
A szulok pedig mindig pirossal fogjak bekarikazni, ha a lanyuk hazalatogat, ez fix. Masfel ev alatt amugy nem is lehet igazan beilleszkedni. Azt hiszem en ot ev utan ereztem azt, hogy basszus, tenyleg londoni lettem! Nalam a sajat ingatlan es a vezetes volt valahogy a vizvalaszato. Amikor elkezdtem vezetni, akkor valahogy atfutott az agyamon, hogy ez kesz, ezt nem gondoltam volna. Meg amikor a tenant helyett homeownert irtam a council taxes papirra. Valahogy az ugy megutott, hogy akkor ez mar egy allando dolog.

P.Elliot 2016.09.23. 13:33:06

@London2009: Hat ez jopofa volt, itt kuncogok... Kozossegi haz, annyi mint kocsma....

London2009 2016.09.23. 13:33:35

@*Andi*: a Beach Bar vagy a local pub?

*Andi* 2016.09.23. 13:36:52

@London2009: a beach bar, ami ski bar lesz, azt nekem latni kell!

London2009 2016.09.23. 13:38:17

@P.Elliot: Nem, nem!!! Pont ez a lenyeg. Anyamnak is evekbe tellett mire megertettem vele. A pub nem kocsma!! A pub az tenyleg a public house, kozossegi haz roviditese. Csak ezt mar sokan elfelejtettek. Na es peldaul nem is veletlen, hogy ilyen picik a nappalik Angliaban, hiszen ha tagas terre es nagy kandallora vagysz, akkor beulsz a hazad meghosszabbitasaba, a kozossegi hazadba! Egyebkent Budapesten ugyanez volt a kavehazi kultura lenyege anno a huszas evek elejen.
Tehat a mi pubunkban vannak kiteve lakashirdetesek, charityk, gyujtesek, bicikli klubbok, bootcampek, jogacsoportok, builderek hirdetesei. Ha mondjuk keresel egy kornyekbeli asztalost, akkor tenyleg a legegyszerubb, ha megkerdezed a pubban, hogy ismernek e valakit. A pub nem egyenlo a kocsmaval.

London2009 2016.09.23. 13:39:43

@*Andi*: Ah! Canary Wharf! Gyere! : )

P.Elliot 2016.09.23. 13:40:51

@London2009: Milyen erzes volt amikor rajottel hogy ez mar allando dolog. Jo, vagy bizonytalan vagy sajnalkozo hogy magad mogott maradt a regi?

P.Elliot 2016.09.23. 13:43:10

@London2009: Jo hogy megmagyaraztad, eddig ezt nem tudtam. Itt is vannak Pub-ok de az bizony siman kocsma valamennyi.Jo, ott is megvannak a torzsvendegek de nem napi szinten es nem azert hogy kozossegi eletet eljen...

2016.09.23. 13:46:00

@Nagy kámpics: Csak ugy altalaban, nem dolgozom ilyen cegnel meg nem is Londonban, eloleptetesrol pedig almodni se almodnek :D De lattam amugy mar ilyen modorosan jofejkedos kreativ-allas hirdetest es en a fenti kommentben en csak ugy elgondolkodtam rajta, hogy ha ilyen helyen dolgoznek, meddig birnam vajon :D

Amugy mar tobbszor megkaptam (hosszabb ismertseg, vagy negyszemkozti beszelgetesek utan), hogy en nem is vagyok rossz fej, hat ezt ok nem gondoltak volna az alapjan, hogy en ilyen kis csondben dolgozos, nem kirobbano mosolyos figura vagyok, dehat attol meg lehetek tok jo arc is, nem? Pedig tenyleg nem vagyok rossz fej, nem vagyok depresszios, undok, csak nem vagyok ilyen pajtulos, illetve tenyleg nem birom a palinkat es a reszegeket, most akkor ez vag el engem a jolfizeto allasoktol tenyleg? Nemar. Szoval en csak ugy ezen gondolkodtam el.

2016.09.23. 13:49:09

@London2009: Es ebben aki nem vesz surun reszt, az megkapja, hogy undokbeka? Amugy jopofa dolog, meg en is biztos elveznem kb kethavonta egyszer, de ugye nem kotelezo? :D

Ez jutott meg eszembe, csak a beach barrol:
www.economist.com/news/business-and-finance/21707502-companies-try-turn-happiness-management-tool-are-overstepping-mark

Ugye ilyen nalatok nincsen? :D

London2009 2016.09.23. 13:52:07

@P.Elliot: Jo! Sokaig aggodtam, hogy mi is lesz velem, jo donteseket hozok e, merre tovabb. Inkabb zavart a bizonytalansag. Alapvetoen inkabb egy igazi homebird, feszekrako tipus vagyok a lelkem melyen. Szeretem csinositgatni a hazamat, kertemet stb. Ettol fuggetlenul nem adnam azokat az eveket sem oda semmi penzert amiket vegigugraltam Londonban! De ugy erzem, hogy most mar masnak van itt az ideje. Ugyhogy boldog vagyok.
Ja, azert ne ertsd felre, minden pubnak megvan a maga kis alkesze. Szoktam latni par visszatero arcot, de elfernek ok is. De peldaul a Sunday Roast vasarnaponkent sok csaladnak fix esemeny. Mennek a pubba megenni a kis vasarnapi sultjuket. Erdekes dolog ez, el is felejtettem megemliteni.

London2009 2016.09.23. 13:57:38

@mojyo: Jajj, nem dehogy! De idonkent kell egy kicsit lazulni a kollegakkal. Nalunk van egy menza, amit mondjuk a legjobb joindulattal sem lehetne menzanak nevezni, miutan neha meg celeb szakacsot is meghivnak, hogy fozzon nekunk. Na es ott is megy a nagy kajaljunk egyutt es erezzuk jol magunkat dolog. Valoszinuleg akkor te azt jobban elvezned. Egyaltalan nem kotelezo semmi es ez aztan meg vegkepp hulyeseg, hogy ha nem reszegeskedsz a kollegakkal, akkor nincs elolepteses. Que?
Sot szerintem inkabb visszauthet a dolog. De peldaul a leaving dokra igyekszem beugrani. A szimpla iszogatosokra viszont nem szoktam menni. Oreg vagyok en mar ehhez. :D
Most jutott eszembe, hogy nalunk irodai joga is van. Na arra sem jarok. Pont az hianyzik nekem, hogy leggingsben nezegessenek. Viszont van tollasbajnoksag is ket hetente, annak oszlopos tagja vagyok!

Ginix 2016.09.23. 14:09:34

tényleg nagyon jó írás, köszi!

érdekes ez az alkoholos dolog, az én apám is abban halt meg, de amit a britek csinálnak, az elképesztő. van egy 60+ korú barátom és ő konkrétan napi minimum egy sört megiszik, de általában többet, koktélt, töményet, bármit, és hetente többször biztosan több, mint kellemesen becsíp. na most ennyi idősen és ennyi alkohollal jobban néz ki, mint apám, amikor meghalt (53 éves volt), nincsenek az alkesz táskák a szeme alatt, sportol, nagykanállal eszi az életet, és jobban pörög, mint én v sokan a korombeliek közül. és ezt minimum 40 éve csinálja. a vőlegényem is brit, ő mondjuk nyilván nem iszik ennyit, de mielőtt összejöttünk, ő is gyakrabban járt el és 4-5 pint volt a minimum. most meg hetekig van, h semmi v beéri egy pohárral. sztem van vmi a génjeikben:)

2016.09.23. 14:10:41

@London2009: Hat en ennel kicsit lazabban kezelem a kapcsolataimat, foleg olyanokkal, akikkel amugy is egyutt vagyok egesz nap, en inkabb menekulok toluk :D (Ehhez hozzatartozik, hogy en nem egy londoni multinal dolgozom, hanem a vilag vegen.)

A reszegedes es az eloleptetes kozotti osszefuggest nem igy ertettem, hogy kotelezo, hanem, hogy esetleg a reszeg kollega oszintesegi rohamaban elejtett megjegyzesrol maradsz le, igy a lehetosegrol, hogy hol es kit keresnek, ilyesmikre gondoltam, de ezt plane nem ismerem, hogy egy nagy cegnel mi van, en csak ugy elkepzeltem.

En nem vagyok amugy erzelmi fogyatekos, es nagyon is tudom, hogy mik azok a tulajdonsagaim, amik hatraltatnak a karrierem fejleszteseben, csak eleg nagy munka rajtuk tullepni, de azert igyekszem, jovo honapban ket networking esemenyre is megyek majd. :D

Elizabeth72 2016.09.23. 14:27:16

@*Andi*: Szia Andi. Lerazhatod masok velemenyet es eszreveteleit es ez mindaddig ok, amig nem hazudsz magadnak. Ezt viszont mi valoban nem tudhatjuk..... Es igazabol mivel a te eleted es te irtad ide masokat tuti nem erdekel, hogy hogy is allsz valojaban. A te tukrodbe mi nem tudunk belenezni es sztem megiscsak kerdezd meg magad elotte, miert tunt fel ez annyi embernek? En nem hiszem, hogy mindannyiunkat a rosszindulat vezenyelne. Erted?
En is gondolkodtam anno, hogy megirjam a magam sztorijat ide, aztan rajottem hogy minden carba mindenki belekotne, az en lelki bekem meg tobbet er, mint tobbezer masik ember velemenye. De egy dolgot higyj el nekem: egy sort sem irtam volna alkoholrol mivel nem kepezi befolyasosan az eletem reszet. Csak ennyit gondoltam hozzatenni.

Ginix 2016.09.23. 14:37:25

ja, csak még annyit, h nekem nem tűnt volna fel a hatalmas alkohol fogyasztás, ha nem kezdik el páran, attól jutott eszembe csak, h ketten alkoholizmustól féltenek és vki mondta, h angoloknál vhogy másként van, szal ne vedd leszólásnak, kvázi hangosan gondolkodtam.

kardio1 2016.09.23. 14:53:54

@mojyo: nem csatolt, hanem visszacsatolt :) Es bàr nem csak a polon lenne igy...
Felreértés ne essék, nem akarok ebbol polémiàt, dehàt itt csak nem kell mindig pc beszélni :)

2016.09.23. 15:15:39

@kardio1: Mi abban a PC beszed, hogy nem hagyom figyelmen kivul, hogy egyszer mar milyen aron lett visszacsatolva, es szerintem nem kene reklamozni, teljesen fuggetlenul attol, hogy ki mire vagyik?

London2009 2016.09.23. 15:33:28

@mojyo: Ha egy kicsi irodaban dolgoznek, ahol vagyunk mondjuk 5-en, na azt en sem tudom elkepzelni, hogy akkor utana meg vagynek veluk idot tolteni. De itt vagyunk az epuletben 2000-en. Ugyhogy ez igy mas. Az egyhetmulvaferjem viszont eskuszik ra, hogy a legfontosabb informaciokhoz igy lehet a legkonnyebben hozzajutni! O ebben nagyon jo. Egy kis sor mellett minden fontos dologrol ertesul hipp hopp! :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.09.23. 15:40:31

@mojyo: el sem hiszed, ez mennyire így van. Írek is arra emlékeznek - mert emlékeznek

2016.09.23. 16:00:48

@London2009: Hat igen en is igy kepzeltem valahogy. Az egy kis sor meg nekem is beleferne, ha ilyen helyen dolgoznek, hogy ez fontos legyen, de azert egy kicsit faraszto lehet ezt sokaig csinalni, nem? Gondolom az ilyen szituaciokbol szuletnek aztan ezek a passziv-agressziv "eecard"-ok a Pinteresten, hogy csak nezek, hogy ilyenek vannak rajta, hogy "azert mert kedves vagyok, attol meg utallak te rohadek", es, hogy "pofanvagnalak am, ha nem kerulne az allasomba", ilyen jatszmazasok meg oszinten szolva kinek hianyoznak, na hat nekem nem. :D

@kisrumpf: Nab*zmeg, en azzal nyugtattam magam eddig, hogy nembaj, hogy nem minden ilyen hivatalos, vagy networking utani berugason vagyok ott, hogy aki berug, ugyse emlekszik ra, de ezek szerint meg ez sem igaz :(

montroyal ( CAN qc) 2016.09.23. 16:07:48

es pont ma nincs semmi dolgom ... jo iras volt .. vegig olvastam csak azert ,hogy mi jon ki belole .... nalam annyi hogy: igeeeen ,, na és ... ? megint egy fiatal holgy akinek bejon minden, mindenki kedves vele, az elet szep ... mi baja van masoknak Londonnal ...

még jo hogy ez a pialasra lehet reagalni ..

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.09.23. 16:13:09

@mojyo: Nah, nem kell berúgásig fajuló bulikra gondolni... A múltkor szóba került valakinek az előléptetése a zuram cégénél. Nagyfőnök elnézett a levegőbe a név hallatán, s megjegyezte: "Hm, I don't think I have ever had a pint with him." Inkább a láthatóságról van szó... A közéjük tartozásról, s igen, az ilyenkor elsutyorgott belső dolgokról. Van, akinek ez elpazarolt idő, másnak értékes befektetés. Mint a nagy kluboknál... Csak ide könnyebb bekerülni!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.09.23. 16:19:38

@P.Elliot: "miert maradna ki az eloleptetesekbol hiszen azt a tudas alapjan csinaljak, nem? Vagy nem?"

Egy ideális világban tényleg a tudás és a teljesítmény számít. Csakhát ez egy párhuzamos, valós világ. :-(

Ami a beilleszkedést illeti, azt nemcsak a kollegiális "after work-okon" való szapora kortyolgatással, hanem valamilyen hobbitevékenységgel is meg lehet gyorsítani. Ott ismerik meg legjobban az újonnan jött tulajdonságait. Pláne csapatsportokban - asztalitenisz, sakk - ahol nem lehet sumákolni. Utána jöhet a sör és a szauna :-))

London2009 2016.09.23. 16:41:09

@mojyo: Nem kell ezt olyan komolyan venni. Abszolut megeri a befektetest. Foleg ha tervezel karriert a cegnel. 5 eve vagyok itt, ugyhogy mar tobb korszakon atestem. Van amikor eljarok, van amikor honapokig nem megyek. Most pont ritkan jarok esemenyekre, mert egyszeruen nem erek ra. De peldaul az en teruletem irto kicsi, ugyhogy 5 ev utan mar nem csak a ceges arcokat, hanem a londoni arcokat is igen jol ismerem, akik ugyanezzel foglalkoznak. Na es ugyanez van a fiumnal (csak miattad irok fiumat, mert ezt multkor megbeszeltuk :D), aki szinten specialis teruleten dolgozik (olaj es energia) es meglepoen kicsi vilag ez. De van egy alagutepito baratnom is, aki szinten ismeri az osszes alagutepitot mert egyreszt nincs sok beloluk, masreszt pedig muszaj eljarni ezekre az osszejovetelekre. Amikor munkat akarsz peldaul valtani es nem ismersz senkit az uj cegnel ahova mennel, az lehet kifejezetten hatrany is.

*Andi* 2016.09.23. 17:07:32

@Elizabeth72: Pentek leven, gyorsan kimentem es worklunch keretein belul megittam vagy 4 pohar pezsgot ;)
Viccet felreteve, nem lerazni akarok semmifele eszreveltelt. Van, aki fogyaszt alkoholt, ki tobbet, ki kevesebbet, ki semennyit. Ettol szep kerek a vilag. Amin fentakadtam, az az hogy konkretan le lettem alkoholistazva. Ezt azert eros tulzas es igazabol ki is kerhetnem magamnak.
Nem, nem hazudok magamnak. Kifejezetten szeretem a jo borokat, es a jo, minosegi palinkat. Tisztaban vagyok vele mit jelent az alkoholizmus, mint betegseg. Amikor osszejovunk, megiszunk par pohart bort es ha van, nemi palinkat, ezen ennyit kelljen porogni, ezt alszentsegnek tartom. Mint mondtam, kinek szive joga annyit inni vagy nem inni, amennyit akar, de az, hogy egy posztbol, ami arrol szol, hogy az ember probal beilleszkedni, baratokat szerezni, kuzd a magannyal, a honvaggyal stb erre kelljen kielezni, szerintem sok.
Hogy miert tunt fel ennyi embernek? Mert nem irtam semmi mast, ami jo kiindulo alap lett volna egy vitahoz. Mert arrol irtam, hogy uram bocsa', jol erzem magam :) Igen, szeretem a munkamat, a barataimat es eszem agaban sincs valtoztatni a dolgokon. Egyelore semmikepp.

Ugyhogy en reszemrol lezartnak tekintem ezt a kerdest, tovabbra is fent tartom, hogy sem a barataimnak, sem a pasimnak, sem nekem, nincsenek alkholproblemaink es nem fogunk az elvonon kikotni.

2016.09.23. 17:10:27

@London2009: Aham, es az szerinted az hogy valthat munkat, aki mar hat es fel eve a vilagvegen dolgozik, a sajat jogon felkutatott egyszeri alkalmas, kinos networking esemenyeken kivul nem nagyon tud szakmai kapcsolatot epiteni mert a szakmaban nem tul elismert helyen dolgozik, sot, meg sokkal inkabb eltitkolna, hogy ott dolgozik, de mashol meg nem nagyon ismeri a szakmat, mert, bar sajat hatteret igyekszik felepiteni, de az ugye idobe kerul es meg nem nagyon van kesz meg nem olyan specializalt iranya van neki, amit a cegek altalaban keresnek, meg eleve a szemelyisege miatt, es ilyen vilagvegi, szakmailag kisse lenezett hatterrel ugye nem konnyu veluk kapcsolatot epiteni, szoval szerinted ez menthetetlenul luzer eset, vagy lehet meg valami remeny? :D Nem magam miatt, hanem a fium baratnoje miatt kerdem, vagyis, akarsz a karrier-mentorom lenni? :D

*Andi* 2016.09.23. 17:11:52

@mojyo: egyebkent en sem megyek le minden penteken :) nincs azert nekem arra affinitasom, van, hogy annyira elfaradok a heten, hogy semmi masra nem vagyom csak egy nagy adag fagyira es Netflixre. de mivel en egyebkent nem vagyok egy introvertalt tipus, en nagyon szeretek eljarni, es ! hozzateszem, szamtalanszor elofordult mar, hogy a limonademat kortyolgattam egesz este. Valtozatossag, en igy szeretlek :)

London2009 2016.09.23. 17:15:45

@*Andi*: Haha, well, kar is volt reagalnod a kommentre. Mert o ugyan csak ennyit gondolt hozzatenni, de azt is kar volt velemenyem szerint. De azert remelem, hogy most jol magadba nezel, szamot vetsz az eleteddel es vegleg felhagysz ezzel az eletstilussal! :D

2016.09.23. 17:18:05

@*Andi*: Ertem, hat jo is ez persze, en semmikepp sem az eletmodot kritizaltam! :) Csak elgondolkodtam, vajon mennyire elvart dolog ez a dolgozoktol, vagy mennyiben szamit, karrier szempontbol.

London2009 2016.09.23. 17:20:37

@*Andi*: Jajj, varja’ ma’ Molydzso! Te valami kreativ rajzolos cucoss marketing website tervezes vagy valami jo eg tudja miben utazol, nem? Na en arrol szerinted mit tudok? Semmit!
Egyebkent meg idaig meg az osszes munkahelyemre ugy vettek fel, hogy az eg egy adta vilagon senkit nem ismertem. Persze ez most mar lehet, hogy masabb lenne ha valtani szeretnek, de miutan nem szeretnek, igy jo ez nekem! Mondjuk pont most valtottam, de cegen belul. Az pedig nem szamit!
A fiud baratnojevel meg ne foglalkozz! Te csak foglalkozz magaddal! :DDD

London2009 2016.09.23. 17:21:16

@*Andi*: az utolso @mojyo: nak ment. Sorry!

London2009 2016.09.23. 17:26:21

@mojyo: Cegtrol, industrytol, varostol stb fugg. Meg mondjuk nalunk van egy csomo kisgyerekes, idosebb dolgozo stb. Na ok azert igen ritkan tunnek fel a pubban. Semmi sem kotelezo. Tul sokat szerintem ne gondolkozz ezen! :D

2016.09.23. 17:28:46

@London2009: Jol van, hat en csak kerdeztem, hatha van valami tuti tipp, csodaszer, vagy akarmi, de szokas szerint nincs, hat ez van :D Na mindegy, pentek van, ugyhogy megyek pizzazni (a fiummal, nem az irodaval. :D), menjetek ti is, erezzetek jol magatokat. :)

**mimi** 2016.09.23. 17:33:04

@London2009: wow :)
Itt jártunk a nyáron ;)

London2009 2016.09.23. 17:35:46

@mojyo: ugy! Koszi! Jo pizzazast! Szerintem en megyek inni! :D Sut a nap!

P.Elliot 2016.09.23. 17:54:30

@*Andi*: . "Amin fentakadtam, az az hogy konkretan le lettem alkoholistazva. Ezt azert eros tulzas es igazabol ki is kerhetnem"
Irtad ezt.
Ezt meg en irtam, "Nekem azert nem tetszik mint szokas mert van olyan aki bele tud merulni es foleg kulfoldi aki egyebkent is egyedul van, esetleg bele is fog/ nem a posztolot ertem alatta/. A magany es az egyedullet rossz iranyba is tudja vinni az embert.
EN AZT IRTAM HOGY NEM A POSZTOLOT ERTEM ALATTA.

En tegedet egy jopfa, tettrekesz, vagany kis nonek tartalak a poszt utan akit ilyentol nem kell felteni, en masokat, maganyosabb, gyengebb, baratokra vagyo maganyosokra ertettem.
Had mondjak meg valamit, szerintem ezutan a kozossegi ivasi divat elmagyarazasa vagy hogy hivjam utan, amirol szerintem nem csak en nem tudtam/, en persze a Nagy Viz tuloldalan elek, honnan tudtam volna, meg fog szaporodni az ivok szama Londonban, az olvasok akik ott elnek es esetleg nem tudtak ezt a szokast most be fogjak iktatni az eletukbe. Erdekes lenne ha jeleznek a csak olvasok akik eddig nem jartak ilyen helyre hogy mostanrol fognak menni nehanyszo.Ha ott elnek akkor ezutan a felvilagositas utan en is beneznek neha ilyen helyre, egyszer, ketszer legalabb, hehehe....

*Andi* 2016.09.23. 17:57:29

@P.Elliot: Nem te alkoholistaztal le :) Es koszonom amiket irtal, nagyon kedves vagy :)

P.Elliot 2016.09.23. 17:58:09

@London2009: Ez mar 7- nyitva van? Ki az aki hetkor mar iszik?

P.Elliot 2016.09.23. 18:02:49

@*Andi*: Szerintem mas sem ugy gondolta, egyszeruen van egy tema amibe bele lehet kapaszkodni es megbeszelni es ilyenkor minden feljon. Meg vegre valamirol lehet beszelgetni hiszen ujabban keves a hozzaszolo.
Mar gondolkodtam rajta hogy kellene irnom egy felhaborito posztot, hehehe csak nem jut eszembe hogy mirol..
Ami legalabb meger 500 hozzaszolast. Vajon mivel lehet legjobban szora fakasztani az embereket?

P.Elliot 2016.09.23. 18:07:03

@*Andi*: Azert ugy most elkapott a nevetes hogy eszembe jutott hogy vajon mit szolnanak hozzam ha lemennek itt a kozeli Pub-ba estente, egy italra, nem is kellene naponta, ha hetente ketszer, haromszor megjelennek rendszeresen akkor mar meg is lenne az ivok hatarozott velemenye rolam, tudnak hogy hova tegyenek....

London2009 2016.09.23. 18:15:37

@P.Elliot: mar 5 ora van! Az mar pub ido. 7-kor mar reg uton vannak hazafele a commuterek tobbsege. 10.30 kor van utolso kor pia, amikor megkongatjak a harangot a pubban, utana lehet pucolni. Most mar jo lenne, ha atugranal a to tuloldalara es korbeneznel rendesen! ; )

puhacica 2016.09.23. 18:16:41

@*Andi*: basszal ra es pattints fol egy sort! :D

a magyar fiuk udvariassaga tenyleg "legendas", egyeb nemzetek fiai altalaban ugy boritanak fol/vagjak ram az ajtot, hogy csak pillogok. meg az olasz ragazzok is... :D

"Amikor a mézeshetek elmúltak és lehullott az a bizonyos rózsaszín szemüveg, sokszor feltettem magamnak a kérdést magányos óráimban, hogy mégis mit keresek én itt.

Nincs az a határátkelő, aki ne találkozott volna még a jelenséggel: az elmulasztott születésnapok és egyéb alkalmak, a tudat, hogy kiesel fontos emberek életének körforgásából, hogy nem tudsz velük együtt örülni és sírni, hogy nem vagy ott, amikor a segítséged vagy a puszta jelenléted lenne szükséges, bénító." - erdekes, nalam a mit keresek en itt jelenseg ritkan fordul elo, talan mostanaban mar egyaltalan nem, de soha nem a csalad hianya okozta, hanem pl hogy valami hivatalos banki ugyet nem tudtam elintezni, mert nem ertettem az ugyintezot a telefonban...

P.Elliot 2016.09.23. 18:27:03

@London2009: Nem tudok idopontot mondani de at fogok nezni es bemegyek egy Pub-ba....igerem...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.09.23. 19:09:22

@*Andi*: Ez volt a mai gumicsont szépen elrágódtak rajta néhányan. Ne vedd fel. Volt már itt olyan akit keresztre feszítettek mert a játszótéren összejöttek gyereklegeltetés közben és előkerült egy üveg pálinka. Na ő is le lett alkoholistázva rövid úton. Ezen a blogon ez általános gyakorlat.

kardio1 2016.09.23. 19:16:37

@mojyo: A PC-t arra értettem (és ezt nem a te kommentedet értve), hogy manapsàg màr nem ildomos arrol beszélni, hogy azok a területek a rajta élôkkel együtt nem mindig voltak a kedves szomszédokéi és plàne nem illik azt kimondani, hogy jo lenne, ha màr ismét belföldön lehetne Ungvàrra, vagy éppen Sepsiszentgyörgyre utazni. Ez nem azt jelenti, hogy bàrki is visszakivànnà a màsodik vh-t, aminek a részleges területi revizio nem volt az oka, hanem mindkettô az elbaltàzott elsô vh utàni rendezésnek a következménye volt. Foch marsall mondta azt '19-ben, hogy ez nem béke, hanem 20 éves fegyverszünet...
Egyébként meglepett a polo Magyarorszàg képe, mert én is szoktam hasonlokat làtni ajànlatként az arckönyvön, csak francia szöveggel és a mai Magyarorszàg körvonalaival. Nekem egyébként a fenti képet làtva inkàbb az jutott eszembe, hogy biztosan Zoole keze van a dologban :)

*Andi* 2016.09.23. 19:28:19

@diggerdriver: ja igen? Oh, hat ezt nem tudtam. Mindenesetre vicces tudni, hogy milyen szarul elem az eletem. Kepmutatas magasiskolaja. Nem azzal van nekem bajom, ha vki absztinens, hanem azzal, hogyha emiatt o jobban eli az eletet, mint en az enyemet, ez igy meredek.

SzZoole 2016.09.23. 20:20:34

@kardio1: miben van nekem a kezem doki?

SzZoole 2016.09.23. 20:33:32

@*Andi*: magyarul anti alkoholista.
En is abszintes vagyok,ugyanis azt is utalom aki iszik,nemhogy az alkoholt

kardio1 2016.09.23. 21:32:34

@Zoole[uk]: abban, hogy azon a bizonyos polon a posztban Karpatalja Magyarorszàg részeként van àbràzolva. Gondoltam, viszacsatoltad a SzSzB megyével hatàros részeket.

SzZoole 2016.09.23. 21:40:52

@kardio1: tenyleg,nem is figyeltem.Engem a corgis kep fogot meg.

SzZoole 2016.09.23. 21:42:34

@**mimi**: mas ko neked mimike,ha legkozelebb ejosz jo kis hazival foglak megitatni,aztan oromkodhetsz kedvedre:)))

2016.09.23. 22:18:54

London. Ahol mindenki mosogat, és mindenki 15 pakisztánival lakik együtt, mert az albérlet árak megfizethetetlenek az átlagember számára....

montroyal ( CAN qc) 2016.09.23. 23:42:26

@Zoole[uk]: ugyanis azt is utalom aki iszik

én is, de nagyon ..
ha nem ad nekem is ..:-)

SzZoole 2016.09.23. 23:47:23

@montroyal ( CAN qc): ugyanmar Zolibatyo,meg azt hiszik,hogy tésis alkoholpista vagy:)))

FutureFry 2016.09.24. 01:38:59

@London2009: “Nalam a sajat ingatlan es a vezetes volt valahogy a vizvalaszato.”
Erről (meg a spritzer-ről, és pub-okról) jut eszembe: Nem csoda, hogy Európában Angliában (+Észak-Írország és Wales-ben) a legnagyobb a vezetéskor megengedett véralkoholszint: amerikai szintű: 0.08% (Bár pár amerikai államban már 0.05%-tól is van (kisebb mértékű) büntetés. Hacsak nem vagy 21 év alatti (mert akkor mégkevesebb, általában 0% a megengedett))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2016.09.24. 01:54:41

@London2009: Vagy maradnak, mint mis is, barmennyire is draga a bolcsi, ovi vagy a bebiszitter.

DieNanny CH 2016.09.24. 08:29:53

@mojyo:

"ha valaki nem akar benne reszt venni, "

Szerintem, ha valaki az ivászaton nem akar részt venni, az nem azt jelenti, hogy a kollégáival sem akar lenni. Hiszen, ott van az a muszlim kolléga, minden héten hűségesen issza az áfonyalét.
(Nem akarom újrakezdeni az iszákosságról szóló beszélgetést, csak nekem ahhoz, hogy a munkatársaimmal jól érezzem magam, nincs szükségem alkoholra.)

gabuschka 2016.09.24. 08:43:53

@*Andi*: Szia! Nekem nagyon tetszett az irasod. A kommentek viszont komisch-ak.. En mar a harmadik okoskodo, a lenyeget nem megerteni akaro hozzaszolas utan felhagytam volna a valaszolgatassal, szep, hogy Te benne maradtal az aradatban. Eltem Londonban, pont ezt a lüktetest ereztem en is, voltak vegyesen mindenhonnan barataim es haverjaim. :-) Kivanom, hogy a tovabbiakban is ilyen pozitivan eld az eleted! :-)

Igazsagoszto buldog seriff 2016.09.24. 10:53:58

Ha az embernek sikerul elkerulnie a NOGOzonakat akkor London elviselheto.

Bredpitt Monika 2016.09.24. 11:50:34

@Elizabeth72: @*Andi*: @diggerdriver:

Van egy film, amiben Jack Lemmon játszik egy alkoholistát, nagyon régen láttam, gyerek voltam még.
Abban elhangzott egy mondat amiben Jack Lemmon mondja, hogy ő egy potenciális alkoholista. Azóta sem tudom igazán, hogy kik tartoznak ebbe a kategóriába.

Lehet, hogy én is az vagyok. Lehet, hogy ha az Egyesült Államokban maradok alkoholista lesz belőlem, mert a kedvenc italomból (Bacardi) literszámra ihattam, mert megvolt rá az anyagi keret (és akkor még ott volt a moonshine is). Itthon viszont még SOHA nem vettem egy üveg bacardit sem, mert annyira drága, hogy mindig sajnáltam rá a pénzt. Inkább elvittem a lányom egy játszóházba.

Nem sokat iszom, bár ahogy Digger írta, már engem is alkoholista nőnek könyveltek el egyesek - Digger volt az egyik egyébként aki megvédett a sok negatív hozzászólótól - (persze hozzáteszem, hogy ha pl te Andi nem nő lennél, és így írod meg a posztot, persze akkor minden rendben lenne, csak kicsit igazságtalan ). Szeretem a vörösbort, de egy egész üveggel nem szoktam venni. Van az Aldiban az a pici másfél decis kiszerelés, amit a repülőkön is felszolgálnak. Az bőven elég. Nagy néha veszek (mondjuk egy hónapban egyszer). Mivel én éhgyomorra szeretek inni, ezért elég hamar megárt az alkohol.

Ez is hamis képet fest az emberről néha (főleg ha nő az illető, hiszen tudjuk, nekünk duplán kell vigyázni mit mondunk, kivel kefélünk és hányszor, meg mit iszunk és mikor és mennyit...és még sorolhatnánk, hogy egy nőnek mit szabad és nem szabad tennie...)

Azért szeretnék neked reagálni az ivászat részre, mert szerintem az alkohol sokkal alattomosabb, mint pl a marihuána.
A férjem nagyszülei több, mint 90 évet éltek. Hosszú, hosszú éveken keresztül minden nap ittak. Igaz, csak egy egy pohár whiskyt minden este, de minden nap. Lehet, hogy alkoholisták voltak? 90 évig éltek egészségben. Na és akkor mi van ha ittak?

Most beszéltünk egy ápolónő ismerősömmel arról (Kati), hogy derül ki néha ki az alkoholista. Ő intenzív osztályon dolgozik egyébként. Van egy közös ismerősünk (nő), aki szeret inni és a gonosz szomszédok már most alkoholistának hívják. Én próbálom megvédeni, de Kati azt mondja, hogy bizony látnak ők a kórházban olyan embereket nem egyszer nem kétszer, akik bekerülnek és nem gondolja róluk senki még azt sem , hogy isznak és egy idő után már a rácsos ágyat rángatják kínjukban, mert nem jutnak alkoholhoz.

Másik történet a te sztoridhoz. Volt egy kolléganőm, aki ivott a munkahelyén. Próbálta titkolni, de már nem bírta egy idő után. Egyszer nagyon látszott már rajta, hogy most kell csinálni valamit. Este hatkor hívtam egy taxit (akkor még jó páran bent voltunk az irodában) és hazavittem. A ház előtt megköszönte, hogy eljöttem és nem invitál meg, mert nincs rend...stb. Ránéztem és azt mondtam neki: nem baj, most felmegyek és beszélgetni fogunk.

Az nekem egy nagyon érdekes és döbbenetes beszélgetés volt. Megnyílt és elmondta, hogy rendszeresen jár orvoshoz és ellenőrizteti a máját. Azt gondoltam, hogy majd valami borzasztó történettel jön elő, amiben kiderült, hogy valaki molesztálta vagy ilyenek és pont a történet egyszerű mivolta volt egyben a legijesztőbb számomra.

Még a rendszerváltás határán valamikor egy külker cégnél dolgozott. A kollégák és ő is sokat utaztak és mindenki hazajött egy egy üveg whiskeyvel vagy valami jó drága itallal. Egyszerű munkahelyi ivászattal kezdődött az, hogy a végére alkoholista lett belőle.

Te sem tudhatod, hogy potenciális alkoholista vagy e szerintem.
Örülnék ha az orvosok is jönnének és nyilatkoznának ez ügyben.

Sok sikert kívánok neked egyébként és köszönjük a posztot.

Szaktanár 2016.09.24. 11:58:33

@*Andi*: jó poszt volt :) tetszik a stílusod. jövő héten ihatunk egy cidert (bár én inkább sörös vagyok), ha érzed, persze csak baráti alapon.
:)

Bredpitt Monika 2016.09.24. 12:06:13

A film címe ha jól tudom Days of Wine and Roses.

élhetetlen 2016.09.24. 12:26:11

@jewel79bp: „Amíg bárkivel a piros filccel karikázzuk a naptárban, hogy mikor megyünk Magyarországra, addig London nem az otthon.”. Ez azért így meredek. Nekem Budapest az „otthonom”, De, ha olyan városba megyek külföldön, ahol van olyan ismerős, akivel találkozni szeretnék, azért egyeztetek, hogy lehetőleg ne akkor utazzanak el, mikor kint leszek. Akkor nekem Bp. nem az otthonom? Az a normális, hogy ő hazajön, a családja meg éppen kiugrott a szlovák rokonokhoz pár napra, a legjobb barátnője meg Ausztriába síelni?

2016.09.24. 12:28:39

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Igen de en azt irtam, hogy a reszegeket se birja. :D Jozanul nagyon rossz lenni olyanok kozott, akik isznak, legalabbis sokaig, szemelyes tapasztalat! (Nem vagyok muszlim, vezetek. :D)

Willkommenskultur 2016.09.24. 14:12:04

Az megvan ügye hogy a gazdagabb londoniaknak eszükben sincs multikulti kerületben ingatlant venni? Max. a kertész meg szakács indiai az egész zónában...

Na ők nem járnak reggel metróval a citybe keccsölni.

tanato 2016.09.24. 17:03:59

@Bredpitt Monika: sajnos elszállt egy hossz válaszom,de megpróbálom mégegyszer.Alkoholista az aki nem tud meglenni egyetlen napot sem alkoholmámor nélkül.Viszont nem kell ehhez földön fekvő részegnek lenni,elég sajnos ha pár pohár sört vagy bort,vagy kis adag töményet iszik az illető,de azt mindennapi rendszerességgel.Mivel általában az elérnikívánt hatás eléréséhez fokozatosan egyre nagyobb mennyiségekre lesz szüksége.

tanato 2016.09.24. 17:11:11

@tanato: A társaség persze hozzájárulhat ennek kialakulásához,de az egyén személyes felelőssége nem kerülhető meg.itt akaratgyengeségről van szó főleg,némi függőségi hajlammal.A nem nem igazán számít,nők és férfiak egyaránt válhatnak függővé.Általában ezen személyek szerencsejáték függők,gyógyszerfüggők,evésfüggők/a kövér emberek döntő része egyébként olyan mint a narkós ha ételt lát,akaratgyenge,és akkor is túlétkezik ha tudja mennyire káros/, nőknél kóros vásárlásfüggők is egyben.
Az egyedüllét,magány is belejátszhat az alkoholfüggőségbe,válás megözvegyülés után,sok ilyen esetet ismerek a praxisomban,mivel a stressz szituáción kívűl nem kell már alkalmazkodniuk családhoz ,házastárshoz.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 17:22:49

@tanato: 'általában az elérnikívánt hatás eléréséhez fokozatosan egyre nagyobb mennyiségekre lesz szüksége'

-Ez így nem teljesen igaz. A gyógyult alkeszok pont azért nem nyúlnak a pohárhoz SOHA (ha vki társaságban sosem iszik sanszos hogy ex-alkesz), mert egyetlen pohár sörtől/bortól fejreáll, mert a mája nem müködik.

Bredpitt Monika 2016.09.24. 17:47:40

@tanato: de ki a potencialis alkoholista?
Van e szerepe a geneknek Pl?

tanato 2016.09.24. 17:50:05

@Tiszteltetem Brüsszelet: Pontosabban,ha a gyógyult alkesz egy pohárral is megiszik,nem áll meg az elsőnél,mint e gy átlag nem alkesz ember.Természetesen a májjal kapcsolatban igazad van,az már náluk elég gyatra.Ezért is más a női alkesz mint a férfi,a női máj nem képes lebontani a szeszt oly mértékben mint a férfi máj, a nők hamarabb lesznek totálkárossá emiatt.

tanato 2016.09.24. 17:54:16

@Bredpitt Monika: Van bizony genetikai alapja is,nevezetesen bizonyos embereknél lassabban válik a szervezet a kellemetlen másnapos rosszullétes állapotba,így ők tovább élvezik az alkohol számukra kellemes bódító hatását,így könnyebben lesznek függők.Pl. az ázsiaiak nevezetesen a kelet ázsiaiak meg hamarabb válnak másnapossá genetikailag ,így jóval kevesebb köztük az alkesz mint mondjuk az oroszoknál.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 18:33:49

@Bredpitt Monika: Nem tudom h a gének okozzák-e vagy a szocializáció, de tény h van olyan rokonom akinek az apjának mindene megvolt, család, pénz, társadalmi pozi és kőalkesz volt szegény, aztán meggyógyult vénségére de később ennek a szövődményeibe halt bele.

Na most az ő gyereke a rokonom, pénzes menő orvos és ő is zugivó. Nem tudom miért, senki se tudja. Intelligens, okos ember akár a faterja.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 18:33:49

@tanato: Én sem állok meg az első pohárnál, ki se megyek a kocsmába 1 pohárért. Itthon ritkán iszom, egyedül meg soha.

De amikor kiköltöztem Prágába, az első hat hónapban minden nap bevágtam 3-4 sört átlagban (ami azt jelenti hogy nem mindennap ittam de amikor igen akkor 6-8 sört simán). Gondolom akkor alkesz voltam, de meguntam már nem érdekel a sör, inkább füvezek. Tudtátok, hogy Prága kis-amszterdam?

2016.09.24. 19:30:52

@Tiszteltetem Brüsszelet: @tanato: @Bredpitt Monika:

"Gondolom akkor alkesz voltam"

Nem akartam ehhez a témához hozzászólni, mert már volt itt a kommentekben róla szó korábban, és mert ahhoz képest, hogy a másfélmilla alkesz országa vagyunk, és szinte mindenki látott közvetlen közelről alkeszt tönkremenni, állati kétbitesen sikerül róla gondolkodni (nem konkrétan nektek, hanem úgy általában a közvéleményben), de ilyen nincs, hogy "akkor alkesz voltam fél évig, de már nem vagyok".

Az alkoholproblémákat arról lehet megismerni, hogy elkezdi átvenni az uralmat az ember élete felett. Lecserél dolgokat. Tehát nem "találkozom a barátokkal, és iszunk is", hanem "elmegyek inni, és lehet, hogy lesznek ott ismerősök". Megfordul az ok meg az okozat.

Szépen egyesével kivesz mindent az életedből, és beül a helyére. A hobbit, az egészséget, a családokat, a munkát, az érzelmeket, az emberi kapcsolatokat.

Ezért állati nagy marhaság alkoholizmust kiáltani a fenti poszt láttán, meg úgy egyébként ahhoz is csak közvetve van köze, hogy milyen rendszeresen/mennyit iszik az ember.

Ez a lecserélési, leépülési, megváltozási folyamat a lényeg, ami egyébként sokáig tart, nem lehet alkesszé válni 2 hónap alatt, és mindenki észreveszi az ember körül, az ember maga is észreveszi. (Hogy aztán homokba dugja-e a fejét ezután, az más kérdés.)

Azt gondolni, hogy a poszterina alkesz, nonszensz (legalábbis a poszt alapján), meg az is, hogy ha valaki minden nap iszik 2 sört, az szükségképpen alkesz. Nem, ez bináris gondolkodás, tévedés, marhaság, szűklátókörűség.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 20:03:21

@Nagy kámpics: Ezt én is pontosan így gondolom, és ezt büszke drogosként mondom!

tanato 2016.09.24. 21:43:52

@Tiszteltetem Brüsszelet: @Nagy kámpics: Ez sem rossz:Amikor az alkohol átveszi az uralmat a józan ész fölött.

Elizabeth72 2016.09.25. 19:07:58

@*Andi*: Most ugy irtal mintha direkt engem akarnal irritani 4 pohar pezsgovel. Ugy latom nem olvastad amit irtam, vagy nem ertetted meg a lenyeget. Nekem tokmindegy. Szia.

mindennelegyet(nem)erto 2016.09.27. 10:37:53

"Korábbi ismerkedéseim rendre kudarcot vallottak, én sem adtam önmagam, ha valaki magyar volt, annak igyekeztem mindent elnézni, aztán boci szemekkel csodálkoztam, ha pórul jártam."

ez egy kicsit visszasan hangzik szvsz :)

mi az, hogy ha magyar volt, akkor annak igyekeztel mindent elnezni?
aztan ott az boci szemekkel csodalkozos resz ... mert nyilvan csak a masikon mulik, ha magyar te mindent elneztel neki de bezzeg O ... :)

csak, hogy kicsit offoljam az alkoholos topicot ;)

pisz

Badeni_lakos 2016.10.01. 09:21:14

"...feleslegesen turbóztatom magam."
inkább így mondjuk ezt:
" feleslegesen túráztatom magam."

Peace! (csak pozitívan és konstruktívan, szeretettel írtam!)
Félre ne érts, Nagyon tetszett az írásod Londonról! (még amúgy sosem voltam..)
De mostmár, írásod hatására, Feltétlenül el fogok látogatni oda!
Vigyázz magadra és vigyázzatok egymásra! :)

Rugovicsvalagba 2018.04.25. 14:47:57

@Willkommenskultur: De bizony járnak. Jól kereső bankárok is.

Rugovicsvalagba 2018.04.25. 15:22:58

"Mit ad Isten a BA Bécsbe olcsóbban elvitt, mint a Wizz vagy a Ryanair Budapestre". Van ilyen. De ha hozzáadod a vonatjegy árát is Bécsből Budapestre, akkor is olcsóbb ? És várni kell a vonatcsatlakozásra, el kell jutni a repülőtérről a vasútállomásra, plusz a menetidő Bécs és Budapest között. Megéri? Olcsóbb annyival a jegy?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása