Aki nem dolgozott még építkezésen (és őszintén: azért mi vagyunk többen…), annak valószínűleg csak halvány segédfogalma van arról, milyen munka is mehet ott. Nos, a mai poszt ezen a helyzeten változtat, hiszen egy igazi multimédiás kaland keretében szövegben, képeken és videókon is megnézhetjük, milyen is Digger egy napja egy angliai építkezésen.
Ha te is szívesen megmutatnád egy napod írva, képekben, vagy akár videókon, ne habozz, írj, fotózz, videózz és küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!
„Egy új munkába állás egyik napját mondom itt el sok képpel és általam kommentelt videókkal. Most kevesebb lesz az írott szöveg, de a videókban bőven van magyarázat minden történésre. Elnézést a narráció hiányosságaiért, de nem írott szöveget olvasok fel, hanem munka közben spontán kommentelek.
A videók elkészítésére már régen készülök, de nem tudtam megfelelő helyet találni a telefon kamerájának. Először a fülke ablakára rögzítettem, de annyira remegett a készülék, hogy használhatatlan lett a felvétel.
Akkor a sisakomra próbáltam rögzíteni, ami végül sikeres lett, de voltak nehézségek. Egy mágneses tartót ragasztottam a sisakra, viszont a felvétel eleje és hátulja a hozzákészülésről szólt.
A telefon kameráját be kellett kapcsolni felvétel üzemmódra, majd a tok borítóját egy gumival rögzíteni és megfelelő pozícióban feltenni a mágneses tartóra. Ezután a sisakot a fejre és a jószerencsében reménykedni, hogy azt látja a kamera, amit én.
Az elkészült és kiválogatott felvételeket aztán pendrive-ra raktam és átadtam a szomszédoknak, akik filmvágók és teljes szakmai tudásuk arzenálját felvonultatva minden nehézséget legyűrve levágták a felvételek elejét és hátulját. Munkájukat nagyon köszönöm.
Néhány szó az előzményekről. Egész nyáron Biggleswade-ben dolgoztam. Egy tízéves munka van ott. Gyakorlatilag egy új várost építenek ott, a baj az, hogy gyorsabban dolgoztunk, mint ahogy az épülő lakások elkeltek.
Olyan ütemben építik az új lakásokat, ahogy az új tulajdonosok befizetései beérkeznek. Így aztán nem folyamatos a munka. Jó meló volt kiemelkedő fizetéssel. Órára lebontva több mint 20 fontos órabérért dolgoztam, na de ez sem tart örökké.
Szóval az egyik hétfőn szóltak, hogy péntektől nincs több munka. Albán barátom mondta, hogy ne keressek munkát, mert pénteken eldől, hogy együtt tudunk maradni vagy nem egy új munkán.
Jól van, mondom, de péntek tíz óráig választ várok. El is jött a határidő, és kiderült, hogy nincs munka. Azonnal írtam egy SMS-t, mívesen cizellált angolságommal az egyik ügynöknek. Mint látszik, anyanyelvi szinten beszélem az angolt, mivelhogy anyám se tudott...
„Hi Leight,
My name is Janos Horvath machine driver. I'm available. If you have good offer me send text message please. Thanks.”
Ez valami olyasmi akart lenni, hogy elérhető vagyok, és ha van egy jó ajánlata, akkor küldjön SMS-t.
Két perc múlva felhívott Leight, hogy van egy munkája Ruislip-ben 15 fontért / óra. Ok, küldd a részleteket! Jött is az SMS.
„Kane haulage Diamond road south Ruislip. Post code HA4 xxx start time 7.30. Report to Kevin McLoad tel: 0792464xxxx”
Ebből azt lehet tudni, hogy ez egy szállítmányozási vállalat, tehát nagy valószínűséggel kocsikat kell földdel megrakodni.
Az új munkákra mindig jó korán szoktam menni, mert az a tapasztalat, hogy jócskán kell keresni. Most sem volt másképp, alig találtam meg. Szerencsére volt egy nagy autóparkolójuk, így aztán beálltam oda és vártam.
Fél nyolckor bementem az irodába és mondtam, ki vagyok, mi vagyok, majd jött Kevin. Kérdi, hogy én vagyok-e a loading shovel kezelő. Loading shovelnek ezeket a gépeket nevezik:
Mondom nem, nekem erre nincs jogosítványom. az ügynököm azt mondta egy 25 tonnás forgókotrót kell kezelni. Ja, jó, akkor menjek az induction room-ba, a beléptető szobába.
Ott jött a szokásos nyomtatványok kitöltése, majd az építésvezető megtartotta az oktatást. Akkor már ketten voltunk, mert egy másik gépre jött Mauricio, az olasz gépkezelő.
Megmutatták, hol van az öltöző:
az ebédlő:
a WC:
(A tükörre az van írva, hogy „ez a személy felelős a biztonságodért".)
Mikor végeztünk, Kevin adott egy kulcsot és odavezetett a géphez, majd elmondta, hogy semmi más dolgom nem lesz, mint teherautókat rakodni. Ez egy 26 tonnás német Liebherr gép, ami ebben a műfajban a felső kategóriába tartozik.
Szóval így kezdődött a nap. Később megtudtam, hogy ezen a területen egy ASDA fog épülni, mögötte pedig egy mozi néhány kávézóval, körülötte pedig lakóházak. A házak már alapozás alatt vannak a szomszédos munkaterületen. A távolban látszik három cölöpfúró és néhány munkagép, de az nem a mi munkaterületünk.
Azért az nem úgy van, hogy egyből rakjuk a teherautókat. Az egész terület egy sártenger, oda teherautót beengedni nem lehet. Van egy zúzott kőből épített út, amihez többszöri átpakolással oda kell termelni a földet.
Könnyebb úgy rakodni, ha magasabban állok, mint a teherautó. Jobban belelátok a platójába, ezért egy magas pódiumot szoktam építeni és aköré termelem a földet.
Ez a videó a pódium építését mutatja:
Aztán megjönnek a teherautók. Általában hullámokban jönnek, 4-8 egyszerre, aztán egy-két óra szünet. Addig van idő közel pakolni megint a földet. A teherautó pakolása már komolyabb munka, de beszéljen inkább a videó:
Ez a terület korábban be volt építve. Lebontottak minden épületet és bedarálták zúzaléknak. Abból csináljuk most a terepet az utánunk jövő építő cégnek. Persze óhatatlanul előfordul, hogy nagyobb betonalapok vagy csövek bennmaradnak a földben.
A nyitóképen egy ilyen alap kiemelése látszik, az alábbi videón pedig egy betonkocka elszállítása:
Az ilyen feladatokat akkor szoktam csinálni mikor épp nincs teherautó, mert egyébként napi átlagban 30 autót kell megrakni. Mivel ötig dolgozunk, az utolsókat már a sötétben a gép lámpájánál pakolom. Utána vége a napnak, bezárom a gépet, a kulcsot otthagyom az ebédlőben az asztalon, átöltözök aztán irány haza.
A videókban igyekeztem bemutatni a munkánkat, a szakma fogásait. Akit bővebben érdekel, az még itt láthat egy érdekességet.
Köszönöm, hogy elolvastátok.”
Digger blogját itt érhetitek el, érdemes olvasgatni!
A moderálási alapelveket itt találod. Ha további angliai hírek, sztorik, érdekességek érdekelnek, akkor itt érdemes keresgélni.
Utolsó kommentek