oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 04. 06:39,  Visszatekintés és fogadalmak 138 komment

2015. január 04. 06:39 Határátkelő

Visszatekintés és fogadalmak

Az év vége – év eleje egy kicsit mindig a vissza- és az előretekintés jegyében telik, úgyhogy én is ezt tartottam szem előtt az év első blogajánlójának összeállításakor. Így aztán ellátogatunk Németországba, Angliába és Új-Zélandra is.

cim_eneklo_gyerekek.jpg

Kezdjük akkor egy kis visszatekintéssel, méghozzá Németországból, az Élet a határon túl blognak köszönhetően. Ami nekem külön tetszett benne, az a német evangélikus templomban spanyolul (!) felhangzó Jingle Bells (!!).

„Idén nem mentünk haza a téli szünetben. Életemben először nem töltöttem együtt a karácsonyt a szüleimmel. Nem jó, de szerencsére novemberben meglátogattak bennünket, így legalább akkor együtt voltunk pár napot. Soha nem gondoltam volna, hogy nem hetekben, hanem hónapokban mérem az időt, azt az időt, amíg találkozhatok a családommal. (...)

Idén is elmentünk a helyi karácsonyi vásárba, ahol meglepetésünkre árultak kürtős kalácsot, méghozzá magyarok. Kicsit beszélgettünk is, persze vásároltunk is, mert lányaink imádják ezt a csemegét, de értelemszerűen itt elég ritkán jutnak hozzá. Azután meg kiderült, hogy erősebb volt a nosztalgia, és meg sem ették, de kárba nem veszett azért. (…)

Az iskolából ismét érkezett az értesítő, hogy karácsonyi koncert lesz, és kérik beleegyezésünket, hogy a gyerek részt vehessen rajta. Tavaly kicsit elszúrtuk, mert nem tudtuk mi ez az egész, és nem írtuk alá a papírokat, szerencsére a bénázásunk ellenére felléphettek a lányok. Idén egyből aláírtuk a papírokat, nehogy lemaradjanak.

A lányok elég titokzatosak voltak, csak annyit árultak el, hogy járnak próbálni, és tanulják a dalokat, és minden másnap megígértették velünk, hogy biztos, de biztos elmegyünk. Idén is december 5-én volt a koncert, így külön izgalmas volt, mert nem csak felléptek, de még a Mikulást is várni kellett. Csizmapucolással, nagy izgalommal. (...)

Tavaly még szokni kellett, hogy egy evangélikus templomban hallgatjuk a Jingle Bellst spanyolul, de mára ezt már teljesen megszoktuk. Nagyobbik egyik osztálytársa zongorázott, de most volt egy csapat gyerek gitárral ők angolul énekeltek. Azért voltak dalok németül is. Kisebbik és nagyobbik is egyaránt kétszer állt színpadra, németül és spanyolul is énekeltek. Nem gondoltam, hogy sikerül meglepni, pedig de.

A másik iskolából fellépett egy fiú, aki zongorázott. Karácsonyi dallal kezdett, majd váltott és elkezdte játszani a Hava nagilát. Tulajdonképpen miért is ne lehetne egy német evangélikus templomban a karácsonyi koncerten egy héber dalt játszani? A címe egyébként is azt jelenti, hogy örvendezzünk!"

A teljes posztot ide kattintva tudjátok elolvasni.

Fogadalmak

Szerintem mindenki megfogad kisebb-nagyobb dolgokat szilveszterkor, ezekkel az a baj, hogy inkább rövidebb, mint hosszú életűek. Éppen ezért tetszett meg a Hóvarjú? blog legutóbbi posztja, mert nem fogadalmakról, hanem célokról esik benne szó.

ujevi_fogadalom.jpg

„A 2015-ös évre (és egyébként) fogadalmam nincs. Sosem volt. Céljaim vannak, de nem fogadok meg olyan dolgokat, amiket lehet, már az első héten megszegek. Ez a baj ezzel. A fogadalmakat megszegi az ember. De a célok... nos, a célok jobbak, mert bár lehet, nem éred el rögtön őket, de nem veszíted el azokat egy-két-három akármennyi tévedés és / vagy hiba miatt. Űzöd tovább őket és legfeljebb nehezítesz a saját dolgodon. (...)

1. Tovább ténykedni, hogy gyermekünk szülessen. Ez nem is csak egy cél, ez most talán minden kívánságunk és álmunk.

2. Költözködés. Nem, nem haza Magyarországra, hanem egy tágasabb és kényelmesebb házba, ahova, ha kell, akkor a baby is megérkezhet. Ez nem ház vásárlását jelenti, de idővel azt sem zárom ki.

3. Tovább hajtani és tanulni a nyelvet! Ez is fontos. Én nem tudom, hogy 30 éves kor környékén mi történik az ember fejével, de mindent 100-szor kell elolvasnom és memorizálnom, hogy megjegyezzem, így sokat kell tanulnom és gyakorolnom és persze beszélgetnem. Oh, hogy anno én miért németet tanultam..??

4. Nem lustulni és tovább sportolni. (…) Nos, igen, ez egy konkrét cél. Könnyen be tudok punyulni, főleg így karácsonykor, de a héten már 3 edzésen túl vagyok. Nem győzhetnek felettem a kilók. Nem és kész!

5. Hazalátogatás... érdekes, mert ezt célként kezelem és nem természetes dologként. Lassan 3 éve nem voltam otthon és nem is igazán vágytam haza. (…)

6. Tovább dolgozni a projektemen.”

További részleteket természetesen ebben az esetben is az eredeti posztot elolvasva tudhattok meg, ehhez ide kell kattintani.

Ilyen volt a szilveszter Új-Zélandon

Végezetül egy rendhagyó befejezés keretében hadd tegyem be ide azokat a képeket, melyeket a Hortobágyi Rántott Vombat blogtól kaptam az idei szilveszterről. Egyúttal ezzel kívánok még egyszer mindenkinek boldog új évet én is!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Németország Anglia Új-Zéland Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr357039193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsöatya 2015.01.04. 14:58:20

@kardio1: na, itt jon az, amit Birca mond a "lenyeg helyett"-rol. Az elso keresztenyek hazaknal jottek ossze. Aztan az evszazadok alatt eljutott ez az egesz addig, hogy a pap ott elol, tomjenfustbe burkolva, a koznep altal erthetetlen (latin) szoveget mormol.
Az, hogy ma ismet kozelebb kerul a mindennapi emberhez, ez dicserendo. Nemetorszagban van igehirdetes SMS-ben is.

Mrs. Clayton 2015.01.04. 15:12:19

@wuaaa [nor]: de csak a miatt, mert jellemzoen tenyesztett allatot lehet a boltban kapni, es igy Az allatok nem jutnak hozza a termeszetes taplalekukhoz, ezert mestersegesen kell nekik adni. Epp most volt egy musor a lazactenyesztesrol ott mutattak h kb 1 eves koraig a lazac termeszetesen is feher husu csak utana lesz rozsaszin

pasztasuta 2015.01.04. 15:14:16

@rezsöatya: fenékigtejfel.
.
.
.
.
.
.
.
.
:D

2015.01.04. 15:19:31

@wuaaa [nor]: Pont ezt akartam én is mondani. :D

wuaaa 2015.01.04. 15:38:16

@Jess G: Ez igaz, de így is az adott piac és vevő megrendeléséhez színezik a lazacot, mert pl. a japánok világosabbat szeretnek, az északi államok sötétebbet, stb...
1.vgc.no/drpublish/images/article/2013/06/12/23085187/1/460x385/1348580.jpg

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 16:02:05

@kardio1:

A forma változhat.

Az argentín celeb eretnek. Pont.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 16:02:11

@tanato:

Ez tény. A világ hatása.

Viszont fontos, hogy a templomba járók között se legyenek keresztényellenes tévhitek. Ezért fontos a médiaharc manapság, elsősorban az internet.

Sütemény1975 2015.01.04. 16:02:20

@kardio1: én meg azt vallom, hogy teljesen felesleges templomba járni. én közvetlenül beszélgetek a "Főnökkel" :))

Mrs. Clayton 2015.01.04. 16:07:00

@puhacica: eredetileg rakkal:-) mert hogy azt eszi a lazac, a tenyesztettet Meg gombabol mittomen mibol kivont festekkel

kardio1 2015.01.04. 16:08:10

@rezsöatya: Az elsô keresztények a hàzaknàl gyûltek össze, de nem egymàssal beszélgetni, hanem Istent imàdni és Krisztus Utolso Vacsoràjànak megismétlésére az Oltàriszentségben vagy ha ùgy tetszik, az Urvacsoràban.
A népnyelvi misézés valoban jo dolog, ez is mutatja, hogy a formàt lehet igazitani, ha a tartalom nem vàltozik. Egyébként annak, hogy a katolikusoknàl késôn tértek erre rà, az a paradox következménye, hogy a reformàtusok sokkal archaikusabb magyar nyelven olvassàk a Bibliàt...
Persze, hogy online is lehet olvasni a Bibliàt (bàr sms-hez egy kissé hosszùak a szövegek), de ez nem egyenlô az igehirdetéssel, plàne nem a misével vagy istentisztelettel. Màrcsak azért is, mert a katolikusoknàl minden misén van àtvàltoztatàs, és àldozàs is, ez pedig online nem kivitelezhetô...

kardio1 2015.01.04. 16:09:53

@maxval bircaman szerkesztő: Neked, ortodox lévén, nemcsak a mostani, hanem az összes pàpa eretnek, legalàbbis az 1054 utàniak...

kardio1 2015.01.04. 16:13:07

@Sütemény1975: Ez meg a màsik véglet. A kereszténység személyes istenkapcsolat és közösségben munkàlkodàs egyszerre. Szerintem az "üres" templombajàràs valodi hit nélkül ugyanùgy nem jo, mint a hitét közösségben nem, csak otthon, a négy fal között megélni tudo kereszténynek lenni.

wuaaa 2015.01.04. 16:14:46

@Jess G: Astaxanthin. Mesterségesen előállított, de lényegében ugyanaz mint ami a rákokban is előfordul. en.wikipedia.org/wiki/Astaxanthin

Sütemény1975 2015.01.04. 16:16:26

@maxval bircaman szerkesztő: A jelenlegi pápa egy szuper ember! Hosszú idő után a legjobb. Nagyon szimpatikus nyilatkozatai vannak, reformer bizonyos tekintetben. Rá is férne már ósdi dogmákra némi reformáció....

Muscari 2015.01.04. 16:16:33

@puhacica: nem, ezzel szinezik: en.wikipedia.org/wiki/Astaxanthin

Ez johet termeszetes forrasbol de mestersegesen is eloallitjak.
Egyebkent ne tudd meg, hogy mi mindent szineznek. A csirketapba peldaul safranyos szeklicet tesznek, ettol sarga lesz a csirke bore, mitha kukoricaval etettek volna es igy dragabban el lehet adni.
A bolti kacsazsir es a levesteszta is a beta karotintol sarga, meg egy csomo minden. Tudom, hogy a tetuvel szemben ellenerzeseid vannak, orulj neki, hogy nem a biborcsigat hasznaljak :-)

Sütemény1975 2015.01.04. 16:21:40

@kardio1: én úgy gondolom, hogy a közösségben munkálkodás számomra kimaradhat. de ugye ebben az a jó, hogy mindenki úgy éli meg, ahogy neki szimpatikus. az előírásokat, szabályokat amúgy sem kedvelem, főleg nem a hitben.

Sütemény1975 2015.01.04. 16:22:45

@Muscari: az élelmiszeripar csodái! anno a kedvencem a tejpor pótló por volt :)

kardio1 2015.01.04. 16:29:47

@Sütemény1975: Semmi sem kötelezô, az ember szabadnak teremtetett.:)

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.04. 17:18:06

@puhacica: a helyzet az, hogy még rajtad is vannak élősködők. igen, most is.

ez csak úgy eszembe jutott:D

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.04. 17:19:10

van itt valaki, aki segítene nekem egy kis angol bekezdés lefordításában? nem körülbelül, hanem pontos fordítás kéne....(még ma)

puhacica 2015.01.04. 17:37:59

@Jess G: @Muscari: pontosan erre gondoltam, mikor azt irtam, hogy sokszor biztos rosszul lennek, ha tudnam, miket eszek meg. :)

@Babette .: jajj de ertekelem a humorod! :D (tudom amugy. neha az is eszembe jut, hogy mi lehet peldaul a szonyegen. ahhhh. meg a hideg is kiraz.)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 17:41:01

@Sütemény1975: Sajnos ezzel nem tudok egyetérteni. A jelenlegi római pápa megpróbáltatás a katolikusok számára - Jézus vagy az argentín celeb.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 17:41:13

@kardio1: Vannak szintek. Egy dolog elutasítani a katolikus tévtanításokat, más dolog Isten ellen lenni.

Amit az argentin celeb megenged magának, az nem szimplán katolikus tévtan, hanem gyomorforgató borzalom és Jézus megtagadása.

puhacica 2015.01.04. 18:56:05

@diggerdriver: ezt par napja lattam. zseni a no! :D

Muscari 2015.01.04. 18:58:26

@Babette .: ha meg nem irt senki, en megprobalhatom, kuldd el.

Muscari 2015.01.04. 19:01:10

@diggerdriver: ez azert is vicces, mert en mar szamtalanszor tankoltam ugy, hogy athuztam a tomlot a masik oldalra. Szegeny biztos nem tudta, hogy ugyis lehet :-)

Mme Seldon 2015.01.04. 19:26:47

@Suhanó táj:
Sok sikert! Hajrá! Majd írd meg a részleteket.

Hari Seldon 2 2015.01.04. 19:32:15

@maxval bircaman szerkesztő:
Szerintem meg ez az első pápa, aki erőteljesebben kezd a normalitás felé fordulni. A múltkor még az evolúciót is elfogata. A katolikus egyház is próbál haladni a korral. Persze, nem az én dolgom, én nem vagyok katolikus, csak üdvözlöm, mint minden olyat ami előre mutat.

Hari Seldon 2 2015.01.04. 19:32:52

@Hari Seldon 2:
Nem hiába, van normális tudományos végzettsége is. Ezt nagyon becsülöm benne.

Mrs. Clayton 2015.01.04. 19:56:39

@maxval bircaman szerkesztő: csak erdeklodve kerdezem, hogy 70 evig nem voltak Jezus es Isten tagado gondolatai csak miutan megvalasztottak papanak jott elo veluk? Ha nem, vajon miert valasztottak papava?

LaoHu 2015.01.04. 20:17:52

@tanato: Mondjuk a román ortodox egyház "áldásos" működését ismerve azt mondom, hogy inkább bármelyik keresztény egyház mint az ortodox egyházak. Persze első ránézésre csupa hagyomány az egész, de aztán hamar rájön az ember, hogy csak az ósdi babonák és butaság egyfelől(hívek) és a végtelen fényűzés másfelől(papok, püspökök) megy. Olyan jól átkozódni mint az ortodox papokat nem hallottam még senkit :-)
Nyilván nem 100%-ig ilyen, de ez az általános kép plusz a teljes összeférhetetlenség bármivel ami nem egyezik az ő dogmáikkal. Erre még rátesznek egy lapáttal azzal is, hogy nagyon, de nagyon idegen ellenesek valamint államvallás státuszra törnek mindenhol ahol tehetik.

kardio1 2015.01.04. 20:19:34

@Hari Seldon 2: A haladàs és progresszio "ôsi" baloldali jelszavak. Ezt hallottuk 40 évig. Ha a normalitàs az, hogy a keresztény tanitàst elveti a kordivatnak megfelelô elvek kedvéért, akkor szerintem nem halad a normalitàs irànyàba. Ami pedig az evoluciot illeti, egyrészt a katolikus tanitàs nem veti el, nem is összeegyeztethetetlen azzal, hogy a vilàgot Isten teremtette. màsfelôl pedig a hittudomàny nem a természet titkait kutatja.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.04. 20:20:55

@Sütemény1975: A legjobb szerintem akkor is a vízpor.Csak egy kis pohár víz kell hozzá, és van egy pohár vized...
:-)))

kardio1 2015.01.04. 20:22:07

@maxval bircaman szerkesztő: Mire gondolsz konkrétan? En inkàbb stilusbeli eltérést làtok benne. Az igaz, hogy ha màr a stilusrol beszélünk, nekem se jön be minden, amit tesz, bizonyos szempontbol Benedek pàpa közelebb àll hozzàm, Jànos Pàl pàpa meg még sokkal inkàbb.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.04. 20:26:12

@Muscari: A röhej az, hogy nagy garral én is beírtam az origós cikkbe (ott is volt róla) hogy eddig 25 év alatt az összes benzinkúton át tudtam húzni a pisztolyt a távolabbi oldalra.Erre bakker pont rá két nappal kellett megtapasztalni, hogy ahol megálltam tankolni, nem ért át a másik oldalra a cső.Olyan két és fél métert befogott, de már nem tudott befordulni a pisztoly a csonkba...Vagyis meg kellett fordulnom, de mentségemre elsőre rájöttem, és elsőre sikerült is... :D :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.04. 20:29:17

@maxval bircaman szerkesztő: akkor most már értem, hogy nekem, ateistának miért olyan szimpatikus. Kicsit azért szégyen, hogy ezekszerint a normális emberek isten elleniek :)

Sütemény1975 2015.01.04. 20:55:56

@diggerdriver: ezen konkrétan szakadtam a röhögéstől :)))) ennyire nem lehet ostoba vki :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.04. 20:59:07

@Sütemény1975: de végül megoldotta - remélem sikerült eltalálni, milyen anyag kell a gépbe :D

Sütemény1975 2015.01.04. 20:59:40

@geegee: büszkék vagyunk rád :)))))))))))))

Sütemény1975 2015.01.04. 21:05:21

@kardio1: az, hogy halad a korral, még nem jelenti azt feltétlenül, hogy a keresztény tanítással szembe megy.
sokkal komolyabb lépéseket kellene a katolikus egyháznak meglépnie. papi nőtlenség eltörlése, óvszerhasználat... stb. az abortuszról és az eutanáziáról már ne is beszéljünk.

Hari Seldon 2 2015.01.04. 21:17:14

@kardio1:
A haladás és progresszió nem hiszem, hogy baloldali lenne. Az emberiség folyamatosan előre akar lépni. Szerintem a goggel, és a többi high tech cégnek is ez a jelszava. Azok meg nem hiszem, hogy baloldaliak lennének.

Mert ha nem teszi, akkor gyakorlatilag visszafelé megy. Amolyan birca módra.

Sőt, szerintem sok jobboldali pártnak is jó hívószavak ezek, például a múltkor szóba hozott Geert Wilders-től sem áll távol ez. Attól még, hogy jobboldani, nagyon pontosan fog meg sok dolgot. Mondjuk az európai identitás kérdésében. Ezt ő progesszívnak gondolja. És valóban az, olyan értelemben, hogy végre kijelenti, hogy az európai/nyugati világ az első.(persze, van amiben téved, de attól még újszerű szemléletet hoz a nyuagati világlátásba)

Hari Seldon 2 2015.01.04. 21:19:39

@Hari Seldon 2:
Javítás:
"Szerintem a goggel, és a többi high tech cégnek is ez a jelszava. Azok meg nem hiszem, hogy baloldaliak lennének. "

a "goggel" az "Google" akart volna lenni...

kardio1 2015.01.04. 21:30:41

@Sütemény1975: A papi nôtlenség nem dogma, ezt bérmikor el lehet törölni. A többi àltalad felevetett kérdés màr a keresztény tanitàst érinti. Az ovszerhasznàlat bizonyos esetekben megengedett, de alapvetôen a szexualitàs szerepének keresztény felfogàsàbol eredôen a természetes csalàdtervezési modszereken kivül màs nemigen fér össze vele. Az abortusz és az eutanàzia kérdése pedig azzal ütközik, hogy az életet az ember Istentôl kapja, és ô dont a végérôl is. Az ember döntésében szabad, tehàt szembemehet az isteni törvénnyel, de az egyhàz tanitàsàt nem igazithatja ehhez.
Szoval, ha maradunk az eredeti terminologiànàl, formàjàban igazithatja az egyhàz az igehirdetést a mai kor lehetôségeihez, de a tanitàs lényegét nem vàltoztathatja meg az aktuàlis divat szerint.

kardio1 2015.01.04. 21:36:28

@Hari Seldon 2: Akkor àtfogalmazom: a haladàst és progressziot a 20. szàzadbol eredeztethetjük. Elsô képviselôik a nacionalista és interacionalista szocialista mozgalmak voltak (fasizmus, nàcizmus, francoizmus, illetve a kommunizmus, amely tùlélyte az elôbbiek bukàsàt), ehhez tàrsultak a 68-as diàkmozgalmak, illetve Amerikàban a vietnami hàborù elleni mozgalmak nyomàn az ùjbaloldali és liberàlis irànyzatok, Ez utobbiak szellemi örökösei a mostani gazdasàgi és politikai.vezetô rétegek.

kardio1 2015.01.04. 21:40:47

@Hari Seldon 2: Nem tudom, olvasol-e sci-fi irodalmat? Az aktuàlis hangulatot és alapàllàst nagyon jol tükrözik. A 60-as vagy hetvenes, de még a nyolcvanas években irottak is telve vannak a fejlôdésbe vetett hittel, hogy ùj aranykor köszönt rànk és a tàrsadalom, éppùgy, mint az egyes emberek jobbà vàlnak. A 90-es évektôl kezdve ez a hatàrtalan optimizmus fokozatosan eltûnik és egyre több disztopia és posztapokaliptikus mû làt napvilàgot. A te optimizmusok a koràbbi regényeket juttatja eszembe.

33621 2015.01.04. 21:42:20

@kardio1: Ha isten dönt az ember életéről, akkor az orvosok miért akarják őket meggyógyítani? Isten úgy döntött neki most meg kell halnia.
kivultagasabb.blog.hu/2015/01/03/_rakban_a_legjobb_meghalni_az_ev_legdurvabb_provokacioja

Hari Seldon 2 2015.01.04. 21:43:05

@kardio1:
Ez filozófia kérdés, hogy "ki vette legtöbbször a zászlójára", és ki szereti magát vele reklámozni.
De lényegi kérdés: ettől rossz lesz a haladás, vagy a progresszió?
Magyarul maradjunk a fán, ahogy birca szeretné?

Hari Seldon 2 2015.01.04. 21:53:51

@kardio1:
Áh, hogy olvasnák? Nincs időm az elsődleges radiáns mellett még ilyen marhaságokkal is foglalkozni... :-)

De komolyra fordítva szót, valóban követik a regények az aktuális divathullámot. Csakhogy ez divathullám. Most ez a trendi, egy idő után majd más lesz. (klíma, túlnépesedés, járványok,most erről szól a mainstream média, ez kell a trendi olvasóknak)

Elvégre arról nem írhatnak, hogy évente a növekvő születésszám ellenére évente 35000-el kevesebb csecsemő hal meg mondjuk például Nigériában. Erről nincs szó a médiába? A fene, pedig ez aztán a szenzáció! Áh várjunk csak. Ez nem az. Áh le se hozzuk.

Már egyszer erről beszéltünk, hogy a mai folyamatokat nem láthatjuk. Majd csak időben 20 év múlva tudjuk értékelni.

Na, most már mennem kell. Jó éjszakát.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 21:58:56

@LaoHu: Az emberek bűnösök., apapság sem véd ettől. Azonban az ortodoxia őrzi tisztán az eredeti tanítást.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 21:58:56

@kardio1: A bűn és a bűnös tudatos keverése nem csak stílus.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 21:58:56

@kardio1: Így van. A keresztény tanítás nem ellenkezik a tudománnyal..

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 21:58:56

@Sütemény1975: Abortusz és eutanázia ebben nem lehet változtatni ez isteni ügy. A másik kettőben lehet. Most is nős a katolikus papok 2-3 %-a.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.04. 21:59:15

@Zka: Egy ateistának egy másik ateista a szimpatikus. Ezért imádják az ateista és liberális médiák az argentin celebet.

kardio1 2015.01.04. 22:02:43

@33621: Nekem az a feladatom, hogy lehetôség szerint mindenkit gyogyitsak meg, aki hozzàm fordul. De nem vagyok isten. Egyrészt, mert nem tudom azt megtenni, amit ô meg tud tenni. Màsrészt nem tudhatom teljesen bizonyosan a szàndékait. Azt viszont igen, hogy rosszat nem akar. Szoval én megteszem, ami emberként, orvosként tôlem telik, de dönteni végülis ô fog.

@Hari Seldon 2: A fàn maradàs és a bolygo összes erôforràsànak felélése, a mindent szàmokban mérés nem az egyedüli alternativàk. Jelenleg a progresszio, haladàs gazdasàgilag az utàbbit jelenti, tàrsadalmilag meg a tradiciok kidbàsàt és megvetését jlenti. Ilyen értelemben nem kérek belôle.

kardio1 2015.01.04. 22:05:04

@Hari Seldon 2: Még annyit, hogy a fentebbi regények nem az aktuàlis divatot követik, hanem az iroik ugyanùgy làtjàk a vilàgot, ahogy abban az idôben àltalànos volt;

kardio1 2015.01.04. 22:06:31

@maxval bircaman szerkesztő: Mire, milyen esetekre gondolsz konkrétan?
Az ortodoxiàt illetôen természetesen nem értünk egyet, dehàt ez logikus :)

Sütemény1975 2015.01.04. 22:38:57

@kardio1: ahogy elnézem én a liberálisabb keresztény felfogást képviselem :)
nem tudom elfogadni azt, hogy egy halálos betegnek hetekig, hónapokig szenvednie kell, mert csak Isten veheti el az életét. és ez csak egy dolog abból a pár érzékeny témából aminél szembe megyek a keresztény tanítással.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.04. 23:33:27

@Sütemény1975: Igazán felemelő, köszönöm! :-)))))))))))

Thargoid 2015.01.05. 00:55:40

@tanato:
Valós példák:
Carte d'Or Strawberry/Eper.
Magyar/KE verzió: 11% gyümölcstartalom
UK/RoI verzió: 27% gyümölcstartalom
Ár ugyanannyi, bár UK-ban gyakran kapsz két dobozt egy áráért... gondolom a magyarok nem szeretik annyira a gyümölcsöt, mint az angolok, azért van ez így :)

Műszaki cikkek:
Keress rá az argep.hu-n pl. Samsung mosógépekre és árakra.
Most keress rá a talált típusra google-ben, és válaszd a shopping-ot, vagy bármilyen közönséges bolt készletét.
Azt fogod találni, hogy már nem lehet kapni, mert 2011-es modellek... de ha van akkor maximum akciósan, fillérekért.

Bosch kazán: gyatrább és reégebbi cuccok, KE-be.

De, hogy igazságosak legyünk... ugyanez megvan a Japán vs US vs EU verziója szórakoztatóelektronikával is. Ha ezek felül még van külön KE verzió, az a legalja.
pl. Japán csúcsfejhallgató Sony MDRHW700DS, saját DTS-Dolby stb dekóderrel, vezeték nélküli, surround.
EU-ban kétszer annyiba kerül, mint Japánban. Japán verzióban több fejhallgatót lehet a dekóderhez kapcsolni, EU-ban egyet.
US szintén egyet, de legalább annyiba kerül dollárban, mint itt fontban. A hardver természetesen azonos.

Szóval az a kitoszósdi nem csak KE-re vonatkozik, az csak éppen a tápláléklánc legalján van... persze nem tudom, hogy ugyanazek a cuccok pl. Vietnámban stb. ha valahol is vannak, vacakabb minőségűek-e, mint a KE-iak. Könnyen lehet....

2015.01.05. 01:00:06

@Thargoid: Szóval ez az összeesküvés Mo. ellen alapja, most már megvilágosodtam! Így akarnak minket kivéreztetni. :D

Thargoid 2015.01.05. 01:04:59

@Philosoraptor: Nem. Egyszerűen csak minél keletebbre mész annál kevesebbet kapsz ugyanazért, vagy több pénzért, mivel jóval kisebb a verseny és valahová a kifutott termékeket és/vagy silányabb minőségű termékekekt is el lehet adni.
Miért adnál jobb minőséget, ha az összes többi gyártó és vacakot ad el az adott régióban...? Több eladásod nem lenne, pláne nem KE-ban.
Tisztelet a kivételnek.

Herr Géza 2015.01.05. 01:21:49

@maxval bircaman szerkesztő: Ez frankó, akkor a te logikád szerint az argentin celeb-pápa ateista.... :))) Ezek után én is azt kérdezem, hogy akkor mégis ki a tököm választotta meg pápának ????
Vagy ebben is nagy szerepe van a ballib, nyugatbérenc sajtónak ???
Na hagyjatok már ezzel a tömény hülyeséggel....

Herr Géza 2015.01.05. 01:31:04

@kardio1:
"Màsrészt nem tudhatom teljesen bizonyosan a szàndékait. Azt viszont igen, hogy rosszat nem akar."
Azért kíváncsi lennék, hogy hívö orvosként ezt hogy adod be mondjuk egy pár évesen rákban megbetegedett kisgyermek szüleinek: "A jóisten csupa jót akar, ezért a maguk édes kislánya/fia most meg fog halni...."
Na többek között ezért vagyok én ortodox ... ateista. :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.05. 02:41:13

@Sütemény1975: Persze, atombiztos, nincs vele baj.Kicsit kezd öregecskedni, mint a gyurcsányi feleségek, de jó még.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.05. 06:22:00

@kardio1:

A "ki vagyok én, hogy ítélkezzem" szöveg direkt téves használata. Ugyanis ez egyénekre vonatkozik, nem bűnökre.

Most is csak az riasztotta vissza az argentínt, hogy a bíborosok zöme felháborodott a "reformoktól".

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.05. 06:22:16

@kardio1:

Így van.

Eleve a legtöbb ember nem is tudja, hogy vannak nős katolikus papok, sőt mi több, a nem-latin szertartásrendben szinte kötelező megnősülnie egy papnak. A magyarországi nem-latin rendű katolikus papok 90 %-a pl. nős!

Amikor ezt elmondom, 10 emberből 9 nagyon csodálkozik.

De pl. az áttért anglikán papok is mindig megkapják a felmentést a cölibátus alól. Akkoris, ha latin rendűek lesznek.

kardio1 2015.01.05. 08:34:29

@Sütemény1975: Ha keresztény vagy, bizonyos dolgokban van mozgàstered, màsokban meg nincs. Az eutanàziàt illetôen nincs. En sem vagyok egy liberàlis ateista, aki el tudja fogadni, hogy van Isten, hiszen akkor màr nem lennék ateista.

kardio1 2015.01.05. 08:39:22

@Herr Géza: Ha egy ràkbeteg kisgyerek szüleivel közölném a hirt, nyilvàn nem azt kellene mondanom, amit emlitettél, Egyébként sem értelmezhetô a mondatod, nem azért hal meg a gyermek, mert Isten jot akar neki. Ez mindkettô igaz,(ha meghal a gyermek), de nem Isten josàga ennek az oka. Màsfelôl nem azért vagy ateista, mert nem tudod elfogadni, hogy a szenvedésnek értelme lehet, hanem azért nem tudod ez utobbit elfogadni, mert ateista vagy.

kardio1 2015.01.05. 08:41:31

@maxval bircaman szerkesztő: Arra gondolsz, hogy a bûnös embert kéne elitélnie és nem a bûnét?

kardio1 2015.01.05. 08:43:09

@tanato: Azért a gyogyszerek és az élelmiszerek összetétele nem ugyanaz a dolog! Az elôbbiben szerintem nincs különbség kelet és nyugat között.

tanato 2015.01.05. 09:41:01

@kardio1: Merem remélni,de egy szegedi belgyógyász prof,egy előadásán saját beteganyagára hivatkozva/olyanok akik egy időre Angliába mentek dolgozni és ott ugyanolyan hatóanyagú gyógyszereket/antihypertensiós/ szedtek,ezt állította.Kint normál RR értékeik voltak,itthon meg nem.

Taxomükke (UK) 2015.01.05. 10:15:29

@Herr Géza: Nem, emogott is a zsidok allnak.
Vagy a CIA.

2015.01.05. 11:06:06

@Taxomükke: Nem, a liberálisok....

Muscari 2015.01.05. 11:51:35

@kardio1: mi az értelme egy kisgyerek szenvedésének? Ő még biztosan nem követett el bűnt, amiért bűnhődnie kellene.

kardio1 2015.01.05. 12:51:57

@maxval bircaman szerkesztő: De akkor miért volt baj, hogy homoszxuàlsokkal szoba àllt példàul? A homoszexuàlist is Isten gyermekének nevezte, ha jol emlékszem, meg hogy Isten ôt is szereti, de nem emlékszem, hogy magàt a homoszexualitàst helyeselte volna.

kardio1 2015.01.05. 12:53:04

@tanato: kérdés, hogy ténylegesen milyen volt a betegcompliance egyik, vagy màsik orszàgban.

kardio1 2015.01.05. 12:58:29

@Muscari: Mindennek van valamilyen értelme. Màsfelôl, hogy adjak egyfajta nézôpontot, a keresztény hit szerint a földi élet nem màs, mint felkészülés az örök életre, minél több embert akar az Isten üdvöziteni, azaz a mennyorszàgba juttatni. Ne csak a beteg gyereket nézd, hanem a környezetét is. Meglehet, hogy a kisgyermek betegségén, netàn halàlàn keresztül màsok is közelebb kerülnek Istenhez. Pontosan én sem ismerem természetesen, Isten gondolatait, ezek az én gondolataim, én igy értelmezem.

kardio1 2015.01.05. 13:00:35

@Muscari: Még valami: a Jézus korabeli zsidok gondoltàk, hogy a betegségek, balesetek az illetô, vagy felmenôi bûneinek a következményei. Az eredendô bûn, amit a kereszténység hirdet, nem màs, minthogy az ember a neki ajàndékba kapott szabadsàggal élve elfordult Istentôl.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.05. 13:36:57

@kardio1:

Szóba állni bárkivel lehet és kell: szadistával, gyilkossal, pedofillel, homokossal, stb.

Ellenben mentegetni ezeket a bűnöket...

adg 2015.01.05. 14:04:10

@maxval bircaman szerkesztő: ez egy szep felsorolas volt. Ezek kozul egy mindenkepp bunozo, kettonek melyen eliteledo hajlama van, amit ha tud kontrollalni akkor nem bunozo, ha nem akkor meg igen. Egynek meg olyan orientacioja, ami izles kerdese, mindenesetre nem okoz kulonosebb tarsadalmi kart, leszamitva egy kis reszuk szandekos provokacioit.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.05. 15:07:03

@adg [Au, Darwin]:

Most nem mennék bele ennek az elemzésébe, mert nem az a lényeg. A lényeg más: mindennek a megítélése mindig valamilyen szubjektív mérce függvénye.

Az ókori görögöknél pl. a gyilkos negatív kateória volt (kivéve ha valaki rabszolgát gyilkolt), a másik három meg pozitív kategória.

A mai mainstream nyugati mérce szerint meg az van, amit te is előadtál. Szóval ez a TE álláspontod, neked ez a mércéd.

Azonban Isten mércéje más. S ha egy főpap nem Isten mércéjét alkalmazza, akkor az hamis pap.

Ez a lényeg itt. Azaz meg se kell vitatni, hogy mi az egyes kategóriák tartalma.

Sokszor elmondtam: te mit szólnál egy olyan vegetáriánusról, aki arról szónokolna, hogy a húsevés az igazi, modern vegetarianizmus egyik változata? S tök mindegy, hogy te mit gondolsz közben a vegatarianizmusról: jónak tartod vagy a világ legnagyobb baromságának!

tanato 2015.01.05. 17:59:47

@kardio1: Persze ez is fontos,de azért megütötte fülemet a prof. előadása,addig én sem gondolkoztam el ezen.

kardio1 2015.01.05. 18:11:57

@tanato: En ebben nem hiszek. A gyogyszergyàrak termelése enm aszerint mûködik, ahogy az egyes felhasznàlok rendelnek. Vagy màr a gyàrtosoron eleve felcimkézik a termékeket? az inkàbb hihetô, hogy a generikus készitmények nem azonos hatékonysàgùak az eredetivel.

tanato 2015.01.05. 18:24:12

@kardio1: Én is remélem hogy nem igaz,de sajnos benne van a pakliban,mint a kajáknál is.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása