oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. április 11. 06:45,  A placentapirula, a cikifrizura és a kötött mellek 106 komment

2013. április 11. 06:45 Határátkelő

A placentapirula, a cikifrizura és a kötött mellek

A mai (elismerem, meglehetősen furcsa című, de majd minden időben kiderül) poszt alcíme lehetne az is: Hogyan készítenek fel a szülésre Ausztráliában?. A választ szerzőnk, SMG természetesen első kézből adja meg, hiszen személyes tapasztalatairól számol be.

terhes nő.jpg

"- Elnézést, ennek az egésznek tényleg ruha nélkül kell lefolynia? – kérdezte férjem az első szülési előkészítő órán, amelyen éppen egy nyolcvanas évek közepén készített videót mutattak be. A nő meztelenül vajúdott, nekidőlt egy asztalnak és állva megszülte a gyereket. Az orvosok meg úgy kapták el a levegőben a csecsemőt, mint egy ausztrál futball labdát.

- Bugyit nem ajánlunk, de természetesen a feleségén lehet egy póló – jött a válasz.

- De szeretném itt felhívni a kedves apukák figyelmét, hogy itt a kórházunkban szigorúan csak a nők lehetnek pucérak. A férfiakat arra kérjük, hozzanak magukkal legalább egy fürdőgatyát – ecsetelte a tanácsadást vezető szülésznő, aki az előbb már említette, hogy a kétszemélyes zuhanyban is lehet vajúdni. Férjem azonban zavarodott képet vágott, majd odasúgta a fülembe: what is this hippie shit?: azaz, mi ez a hippi szar? Valami nudista részlegre tévedtünk?

Ez persze nem tűnt valószínűnek, hiszen a teremben legalább 15 házaspár ült, köztük fejkendős perzsa nők is. De voltak ott finnek, belgák, indiaiak, görögök és persze egy-két ausztrál is. Öt hétig jártunk szerda esténként az órákra, ahol az első héten a videózás mellett a szülés során használatos fájdalomcsillapítók mellékhatásairól hallottunk.

A második órán már a szülés során előforduló komplikációkról esett szó, amelynek keretében megnézhettük a videón, hogyan szenved egy bonjovi-frizurájú hölgy, barátnője és férje vállán. Természetesen Éva-kosztümben.

Komplikációk léptek fel, az orvosok közölték, hogy vágni kell. Az operatőr ránagyított a nő szeméremtájékára és premier plánban mutatták magát a vágást, majd az ormótlan fogókat, amelyekkel kirángatták a kék, megszeppent csecsemőt.

A teremben síri csend lett, a férfiak – beleértve a mellettem ülőt – teljesen elfehéredtek. Persze a nők között is voltak, akik kiborultak. A harmadik óra elején riadtságának hangot is adott az egyik kismama. Közölte, hogy az előző óra után alig tudott aludni.

- Azt álmodtam, hogy a gyerekemnek cikifrizurája volt, azaz teljesen kopasz volt a feje, kivéve a jobb oldalon, ahol vállig ért a haja és azt kellett átfésülnünk a tar fejbúbon. Gondolhatjátok, én fodrász vagyok. Izzadva ébredtem.

Mindenestre aki azt hitte, hogy ezeken az órákon többet tudhat meg a légzéstechnikákról vagy a fájdalom kezelésről, az csalódott. Az órák célja inkább az volt, hogy a kórház komplikációk fellépése esetén elmondhassa: mi felhívtuk mindenre a figyelmet, minket nem perelhetnek.

Mert sokan perelnek. Sok mindenért. Ezért félnek is az orvosok, a nővérek, a szülész-, és a védőnők. Minden terhességgondozás alkalmával kiosztanak öt-hat oldalas olvasmányokat, arról, hogy mit és miért ne együnk, igyunk, szedjünk, amíg állapotosok vagyunk.

Emiatt alakulhatott ki a lisztéria-hisztéria jelenség is, amely majdnem az őrületbe kergeti a táplálkozni vágyó terhes asszonyt. Eszerint (dióhéjban), ha valakit megtámad a lisztéria baktérium, akkor akár el is vetélhet vagy rosszabb: halva születhet a gyermeke. Lisztéria lehet mosatlan salátán, előre elkészített hidegtálakon, puha sajtokon, nyers halakon és szalámin. A hideg sushi például a lisztéria melegágya.

Persze ennek következtében az ember lánya parázva eszi vendégségben, a büfében és az étteremben a salátát (mert nem tudni, hogy az most jól meg van mosva vagy nincs). Az egészben az érdekes csak az, hogy szülészorvos barátnőnk több éves praxisa alatt csak egy lisztériás gyereket látott, annak is az anyja tejfarmon lakott és literszámra vedelte a pasztőrözetlen tehén-, és kecsketejet.

A jogi félelmektől fűtött riogatások ellenére az ausztrál medicinában nem csinálnak nagy felhajtást a terhesség körül. A 20. hét után nincs ultrahangvizsgálat és még a 37. hét után is csak hetente egyszer kell orvoshoz járni (előtte havonta, majd kéthetente).

Apropó orvos. Ha az ember nem privát klinikán szül, akkor nem is kap igazán orvost, hanem egy nyolc szülésznőből álló csoporthoz osztják be. A terhesgondozás során mindegyikkel találkozik legalább egyszer, aztán a szüléskor az egyik biztos be lesz osztva.

A terhesgondozásra tehát a kórházba jár az ember. A váróteremben általában mindenféle etnikai háttérrel rendelkező nagy hasú nők ülnek. Ugyanitt áll egy mázsázós mérleg is, amelyre a kismama egyből felpattan, miután megérkezik. Majd rosszul lesz, miközben feljegyzi egy kis fecnire egyre gyarapodó súlyát és azon sóhajtozik, hogy hogy a frászban lehet ennyit hízni, mikor a gyerek elvileg még három kiló sincs.

mérleg.jpg

Aztán irány a vécé, ahol a vizelet savasságát és fehérje tartalmát kell lemérnie lakmuszpapírral. Így mire az ember sorra kerül, a szülésznőknek már csak a vérnyomását és centivel a hasát kell megmérniük. Aztán kicsit megtapogatják a pocakját kívülről – belülről soha, egyszer sem – , amely alapján meg tudják mondani, milyen pozícióban van a gyerek.

Sok nőt ilyenkor elkíséri a férje is. Velem is egyszer eljött a férjem, pont amikor megkérdezte a szülésznő, hogy mit fogunk csinálni a placentával. A férj arra a kérdésére, hogy: miért mit kellene? az a válasz jött, hogy egyesek megeszik, mások elássák és fát ültetnek felette. Ezek után ő azt válaszolta, hogy mi inkább kidobnánk.

Majd kiderült, hogy az itt élő őslakos kultúrában nagy szerepe van a placentának, amelyet tényleg elültetnek, és rajta fát nevelnek. Hiába, kultúrbunkók vagyunk, még azt a kevés ausztrál hagyományt sem ismerjük, ami létezik.

vizeletteszt.jpg

A placenta sorsa engem szülés utánig hidegen hagyott, amikor is a Facebook egy olyan cég reklámját rakta az oldalamra, amely placentákból gyárt vitamint és ezen az oldalon mindenki arról beszélt, hogy élete legjobb döntését hozta meg azzal, hogy a méhlepényt kapszulákba rakatta és megette. Sőt! Némelyik ősanya még a nagymamával és a nagypapával is megosztotta ezeket a placentapirulákat.

Én meg ahelyett, hogy a családot láttam volna el ilyen életelixírrel, egyszerűen csak kidobattam az életadó placentát a kukába. Lelkiismeret-furdalásom tovább fokozódott, miután meglátogatott egy volt kolleganőm, aki arról beszélt, hogy ő Balin szül majd, mert ott a placentát és a köldökzsinórt nem vágják le, megvárják, hogy azok maguktól leszáradjanak. Ezt hívják lótusz szülésnek. (Érdemes meggooglizni a lotus birth- ről készült képeket, már csak antropológiai ismereteink bővítése érdekében is.)

A lényeg, hogy az 'übermum'-ok között honorálandó cselekedet, ha valaki minden maradék tápanyagot kiprésel a méhlepényből, pont úgy, mint ciciből az anyatejet.

Apropó anyatej. Az öthetes szülési előkészítő tanfolyam negyedik óráján nem jelentünk meg. Aznap rossz napunk volt és az első pár óra élményeire alapozva úgy döntöttünk, hogy inkább pihentetjük idegrendszerünket. Biztosra vettük ugyanis, hogy még a szoptatást is képesek lesznek valamiféle horrorisztikus szemszögből bemutatni. Nem gondoltam, hogy ez a kis lógás később információ begyűjtés céljából a „politikailag korrekt színekből" készített kötött mellekkel rohangáló laktációs tanácsadók karjaiba lök.

Folytatás innen az www.alomidokmesei.com-on található, kizárólag az Ausztráliában történő szülés körülményeire fókuszálva, a személyes szülési szörnyűségektől mindenkit megkímélve."

(A nyitókép nem, de a többi SMG küldése.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: szülés egészségügy Ausztrália

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr355215475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2013.04.11. 08:42:46

@pappito: a netezés helyett inkább vegyél dömpikére 4 új gumit a zátonyon vazeg.

A cikkhez:mindig keverem a két országot,ez most Bécs?

A szülés lefolyásáról meg egy 5 pulyás cigány asszonyt kell megkérdezni,Ő mindent tud,amit erről a témáról tudni lehet!
Ők a méhlepényt well done,vagy butterfly készitik.

Ronnie_27 2013.04.11. 08:53:00

Döbbenet, mekkora mértékben befolyásolja egy kórház munkáját a perektől való félelem.
A nyugat elfajzásának lehetünk tanúi. :-)
Ez kb. olyan, mint amikor ráírják a mikrohullámú sütő használati utasítására, hogy macskát nem szabad benne melegíteni.

tableno 2013.04.11. 08:53:21

Érdekes írás volt, de talán nem a reggeli mellé kellett volna elolvasnom...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.11. 08:59:57

Ki kellett volna tenni a 18+ jelzést az elejére.

pappito · http://pappito.com 2013.04.11. 09:19:08

@NIKI LAURA: "a netezés helyett inkább "

okos tanácsaidat leszel kedves a rokonaiddal megosztani

pappito · http://pappito.com 2013.04.11. 09:29:54

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: 18+ jelzést? miért? szülni sokkal korábban is lehet...

Alice in Wonderland 888 2013.04.11. 09:47:41

Én azért olvasok személyes blogokat, mert ott olyan infók jelennek meg, amik nagyon sok mindenre világítanak rá. Ezt a blogot pedig azért, hogy lássam, ki hogyan boldogul/t külföldön és milyen karriert csinált, hogyan illeszkedett be... ezt most fura volt itt olvasni. Ám, ez van. Szép jó reggelt mindenkinek!;)

nyuszigonosz 2013.04.11. 09:54:36

Szóval holnap majd autót javítunk, holnapután bútort szerelünk össze, késöbb majd lehet még gyermeruha varrás, kötés, kutyafürdetés is.

Seang Lee 2013.04.11. 11:07:40

Angliaban hasonlo a szulesi kultura. baratnomnek vajudas kozben mondta a szuleszno hogy neki mostan lejart a muszak, a viszont latas. de semmi panik,kitartas, par perc mulva jon a masik szuleszno. :)

Határátkelő 2013.04.11. 11:15:20

@Philosoraptor: Érdekes ötlet úgy kommentálni valamit, hogy el sem olvasod, de lelked rajta...

Határátkelő 2013.04.11. 11:17:26

@tilmir: Hol? SMG nekem azt írta, hogy ezt kifejezetten az én kérésemre írta, lehet, hogy a sajátjára már kitette, de én nem szoktam utánaközlést kitenni, az egyetlen kivétel, ha az az illető saját blogja és akkor is csak akkor, ha elsőnek ide írja.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.04.11. 11:21:38

Maga az írás szórakoztató volt számomra, ez tény.
Hogy itt-e a helye?
Hát gondolom azok szívesen tájékozódnak erről is, akikre Ausztráliában vár a szülés.
Viszont ehhez meg talán kissé kevés információt adott, de ezt lehet hogy csak én érzem így.
Mindenesetre érdekes, hogy a kismamák saját maguk végzik el a vizsgálatok egy részét.

Mrs. Clayton 2013.04.11. 11:34:53

@Határátkelő: az lehet, h direkt neked írta, de hogy nála már 7-én kint volt az is, sőt ha jól emlékszem, akkor az előző postjával ugyanez volt a helyzet
ennyit az utánközlésről
nekem m1 egyébként
csak ha már felvetetted
legközelebb egyeztessetek kié legyen az elsőség joga

BoGyesz 2013.04.11. 12:02:30

Felesegem szeptemberben szult Sydney egyik magan korhazaban es teljesen mas elmenyunk volt. Hatalmas kulonbseg van a kozkorhazak es a magankorhazak kozott. A korhaz, ahol mi voltunk, leginkabb egy elegans hotelra hasonlitott, ahol a noverek es orvosok mindent megtettek azert, hogy minel jobban menjenek a dolgok es a korulmenyekhez kepest jol erezzuk magunkat.
A privat egeszseg biztositas fizeti a korhazat, de nem fizeti a privat szuleszt/nogyogyaszt, akihez a vizsgalatokra is kell jarni. A privat nogyogyasz teljes ara a kilenc honap kezeleseire es a szulesre 5-7 ezer Dollar korul van.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.04.11. 12:21:50

@Határátkelő: Lehet, hogy a sajátja volt, nem fogott meg, így nem emlékszem. Van egy gyűjtőoldal, ahol a külföldön élők oldalai elérhetőek, biztosan ott kattintottam rá.
:)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.04.11. 12:24:33

Még egy: az a gyerek ezer éve is a világra jött, most is. Benn nem marad.
:)

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.04.11. 12:32:37

@BoGyesz: Köszi szépen a kiegészítést!
Azt hiszem ezt hiányoltam, magánkórházban más szülni, mint az állami kórházakban. Ezek szerint vizsgálatok is vannak, csak fizetni kell érte.
Ezek azért fontos információk :-)
Az a furcsa számomra, ha ennyire félnek a perektől, akkor vizsgálatokkal miért nem biztosítják be magukat?

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2013.04.11. 12:35:03

Ezt még nekem is érdekes volt olvasni :D
Nem tudom, SMG melyik városban él, kíváncsi lettem volna rá. Gondolom, azért Ausztrálián belül is sok fajta tapasztalattal lehet találkozni.
Én kétszer, két különböző kórházban szültem itt, mindkét alkalommal közkórházban, választott orvos nélkül.
A szülésfelkészítő tanfolyam nálunk egyáltalán nem volt ilyen durva, nem láttunk ilyen videókat, viszont tanultunk a légzéstechnikáról (nem mintha bármire is emlékeztem volna rá, amikor kellett volna). A babák születése után, amikor kb. 6 hetesek voltak, megint találkoztunk, mindenki hozott kaját és innivalót és meghallgattuk egymás szülés történetét.
A terhesgondozás során a váróban ülő nők etnikai összetétele eléggé színtelen volt, mérni csak bent mértek minket és vizeletvizsgálatot sem kellett minden alkalommal csinálnunk, talán kétszer vettem hozzá mintát. A szülés előtti hetekben azonban valami kenetlevételt valóban nekünk kellett elvégezni :D
A placentával nálunk egyáltalán nem foglalkoztak.

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2013.04.11. 12:35:47

Még egy: a lótusz-szülésről korábban írtam egy posztot, illetve az egyik online portálon is megjelent az írásom: alexandrainaustraliaarchive.wordpress.com/2009/08/02/lotusz-szules-lotus-birth/

mzgldr 2013.04.11. 12:39:11

Broáf.

Aki először elsüti a "nagyanyám a határban két sor között szülte meg anyut aztán még estig folytatta kapálást" mondatot, az nyer?

Mert ha igen, akkor nagyanyám a határban két sor között szülte meg anyámat és aztán még estig folytatta a kapálást!!!

Ugyanitt placentát vennék.

BoGyesz 2013.04.11. 12:42:51

@Gilda66: Igen, a vizsgalatokat az obstetrician, azaz a szulesz/nogyogyasz vegzi es azert fizetni kell, mert a biztositas nem fedezi.

Biztos be vannak biztositva, de nem akarnak birosagra jarni, ugyhogy inkabb megremisztik a szuloket, hogy tuti ne csinaljanak hulyesegeket.

Felesegem egyebkent evett sushi-t, mert Japanban ez teljesen termeszetes, hogy a terhes nok nyers halat esznek.

BoGyesz 2013.04.11. 12:56:28

A koldokzsinorver tarolasa ossejt-bankban egyebkent $3000 AUD. Ezt nem kertuk, de a doki mondta, hogy szoljunk elore, ha ilyenre van szukseg.

pappito · http://pappito.com 2013.04.11. 13:21:27

@BoGyesz: itt midwife szisztéma van, ha jogosult vagy, akkor az egész processz ingyenes, akár otthon szülsz, akár szülőotthonban akár kórházban.
Ha nem vagy jogosult az állami ingyenesre, akkor asszem 5-6000 dollár egy szülés.
Ha minden oké és nincs semmi komplikáció akkor persze nőgyógyász se kell.

Viszont ami megfizethetetlen és Mo-n még hallomásból sem ismerik a dolgot: PRIVACY.

Született egy gyerekem Mo-n egy meg itt. Zongorázni lehet a különbséget hozzáállásban.

BoGyesz 2013.04.11. 13:31:25

@pappito: Igen, AU-ban is ingyenes lett volna ha kozkorhazba megyunk, mert a Medicare (Tars.Bizt.) fedezi, de tul sok rosszat hallottunk ezekrol, ugyhogy privat lett belole.

pappito · http://pappito.com 2013.04.11. 13:53:11

@BoGyesz: hát itt nem szörnyű az állami, és nincs medicare se, más a szisztéma

Alexandra Sydneyből · http://alexandragasztroblogja.blogspot.com/ 2013.04.11. 13:59:14

Nekem teljes mértékig pozitív véleményem van a közkórházakról, legalábbis arról a kettőről, ahol megfordultam. Maximálisan ajánlom.
Az első esetben saját fürdőszobánk volt (négy ágyas szobában ketten, pont egy olyan lánnyal, akivel együtt csináltuk a tanfolyamot), a második esetben két ágyas szobában egyedül. Az gyermekeim mindkét esetben velem egy ágyban aludhattak (mert én úgy akartam). A kaja is jó volt. A személyzet meg maximálisan kedves és segítőkész.

Jesus.Green 2013.04.11. 14:25:47

Hat nem is tudom, ennek a posztnak leginkabb egy baba-mama blogon lenne a helye. Meg ha lenne valami rovid bevezeto arrol, hogy a szerzo mikor-hogyan-miert lepte at a hatart...

@Hataratkelo: meg a postr-es idokbol csendes olvasoja vagyok a blogodnak. Lehet atsiklottam felette, nem olvasok el minden posztot es kommentet, de te atlepted mar a hatart, mint ahogyan azt a bevezeto posztotban belengetted, vagy meg Mo-rol tolod (az egyre onjarobb) szekeret? Illetve nagyon hianyolom a sajat posztjaidat, szemelyes tortenetedet, tudod, amirol az egesz blog szolt volna, idezlek: "[...] nekünk kíván szólni ez a blog, furcsa keverékeként a személyesnek és a közösséginek. Személyes azért lesz, mert végig szeretném követni az utat, ahogyan elmegyek innen – sikerekkel, kudarcokkal, megpályázott (és visszautasított) álláshirdetésekkel, és ha minden jól megy, akkor a költözködés minden örömteli nyűgével. Mindemellett várom a történeteket azoktól, akik most mennének és azoktól is, akik már kint vannak."

zsírmalac 2013.04.11. 14:58:09

"...mert ott a placentát és a köldökzsinórt nem vágják le, megvárják, hogy azok maguktól leszáradjanak."

Hm, az állatok is elrágják, tehát az a természetes, nem? Akkor mit alternatívkodjunk mi ezzel?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.04.11. 15:24:40

@mzgldr: :D

Esetleg megpróbálkozhatunk egy köldökzsinórba töltött placentával, azaz lótuszhurkával.

Eszméletlen ez a varázslás a szülés körül. Apuka beteszi, anyuka kihordja, gyerek kipotty... így megy ez Sydneytől Moszkván át egészen Wellingtonig. Nincs itt kérem semmi látnivaló!

2 hurka rendelése esetén ajándék édessavanyú emlőmirigyvàladékot adunk öntetnek. Valaki?

RecsölGrin · http://3x.no.londonorszag.dot.com 2013.04.11. 15:34:34

@Ronnie_27:
Hmmm, hát igen.
A fiam rákattant a Gyűrűk urára, e-bay-en rendeltünk neki egy Egy gyűrűt nyaklánccal.
Piros nagybetűkkel írt figyelmeztetés szerepelt a végén:
A gyűrű viselésekor nem leszünk láthatatlanok és nem lesznek természetfeletti képességeink! :))

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 15:41:27

@Kovermadar: "Eszméletlen ez a varázslás a szülés körül."
Erre bizony merketing okobol oriasi szukseg van.
Hogyan lehetne maskepp tobb szazezres halapenz boritekban remenykedni. (otthon)
Vagy tizen-huszezer euros(dollar) szamlat benyujtani a szules vegen.
Szulni bizony high-tech tudomany "cask" ezt egy csomo nonek meg nem arultak el,
A tobbinek pedig draga penzen tanfolyamra kell jarnia, hogy megertse vegre.

A Te logikad szerint a viz is ingyen (olcson) jar.
Nem jobb az a vilag amikor $2-t kerhetunk egy apro palackert?

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 16:17:21

A cikk egyebkent nagyon jo, cask egy kicsit szemelyesebb mint amihez hozzaszoktunk ezert egyes reszletei bizony sokkoloak.

Hogy miert valo ide.

Amikor a lakas, elemiszer, munkakereses, kozlekedes, nyelvtudas/tanulason temakoron tulesunk, elobb utobb bizony mindenki beleszalad az egeszsegugybe. Europabol, persze sokszor egy lehetoseg hazaugrani egy jo kis "TB" gyakorlatra, de sokszor a jobb ellatas remenyeben hasznosabb a helyi szolgaltatasokat igenybe venni.
Mivel ez legtobb esetben egy miszterium, viszont baromi draga tud lenni egy gyanutlan kezdonek.
Ha mar volt karacsony korjarat az orszagok kozott (amire senki nem panaszkodott) egy osszehasonlito egeszsegbiztositasi es egeszsegugyi szolgaltatasi, biztositasi korjarat a kulonbozo Eu es egyeb orszagok kozott bizony nagyon hasznos lenne.
Felkeszithetne a csapdak elkerulesere, segithetne a biztosito valasztasban es a megfelelo strategia kialakitasaban stb.

abaya-oman 2013.04.11. 16:20:30

@pappito: En is szultem mindket helyen. Ketsegtelen, hogy Uj-Zelandon a szulo not sokkal inkabb partnerkent kezelik. Magyarorszagon peldaul az orvos elfelejtette mondani, hogy akkor o most beinditja a szulest. Nem vitatkoztam volna, szukseges is volt de azert megis durvanak talaltam, hogy igy szo nelkul tette. Uj-Zelandon meg azt is megbeszeltek velem azonos szituacioban, hogy milyen modszerrel fogjak beinditani es reggel vagy este szeretnem e.

Mrs. Clayton 2013.04.11. 16:48:59

ha vki nagyon kíváncsi, akkor itt guszta képeket és egy interjút talál arról a bizonyos lótusz szülésről
www.nypost.com/p/news/midwife_educator_discusses_the_benefits_XLQyahJhTAzBy12sbuz6IK/1

tanato 2013.04.11. 17:13:29

Jó cikk volt ez,kicsit rövid de érdekes.

tanato 2013.04.11. 17:14:41

@ctboy: Nem rossz ötlet,az eü.-vel előbb utóbb mindenki találkozik,ha szerencsére máshogy nem is,de szülésnél biztosan.

macamuca [IHUN] 2013.04.11. 17:20:36

@ctboy:
Még hogy hálapénz, az nudli ahhoz képest, amit/amennyit manapság sok-sok nő szülés előtt, majd után (!!!!!) a gyerekre/önmagára költ, merthogy ha nem tenné, akkor sérül a gyerek/vagy ő maga.
Bébicuccok, kencék, foglalkozások, tanácsadások, stbstb = szabályosan egy iparág épült a terhességre/szülésre/gyereknevelésre.

Vásárlási láz, a gyermekágyi láz helyett.

A józan ész meg elment világgá.
Azt ugyanis eddig még nem hirdet/árul senki...

Alamedan 2013.04.11. 17:32:08

Itt Amerikaban a placenta "visszaetetes" egyre nagyobb biznisz. Doula ismerosom is csinalja, vagdalja, szaritja, kapszulazza aztan megeteti anyukaval. De mindenki csak a sajat placentajat eheti. Biztos van ertelme csak nem tul guszta...

tanato 2013.04.11. 17:33:50

@macamuca: Így van,nagy bizniszt csinálnak belőle sokan,tényleg egy iparág épült erre.Érthető módon azért egy gyermek születése azért megnyitja a pénztárcákat,erre azért áldoznak a családok,hogy minden jól menjen.De ugyanilyen nagy biznisz sajnos a halál is,hatalmas pénzeket tesznek zsebre a temetkezési vállalkozások is.

Mrs. Clayton 2013.04.11. 17:41:57

@tanato: és akkor az esküvősökről ne is beszéljünk, sőt itt Nagy Britanniában egyre nagyobb gondot jelent a családoknak a gyermek szülinapi bulija, ami egy 4-5 éves gyerek esetén is simán 300-700 font, mert meghívnak vagy 20 gyereket, ugrálóvárral, bohóccal, műsorral, tortával, talán toronyóra meg lánc is van

tanato 2013.04.11. 17:45:22

@Jess G: Hát egy lagzi Magyarországon is elviszi mostanság a család fél vagyonát.Tényleg nem is rossz ötlet a HÁ-n kellene egy két cikk azoktól akik külföldön esküdtek,hogy országokra bontva mennyivel más és mennyiben azonos a magyarral. egy esküvő/lagzi.

macamuca [IHUN] 2013.04.11. 17:46:31

@tanato:
A gyerek születése, illetve az, hogy lehetőleg minden jól menjen, érthető vágy, ezzel nincs is bajom.
A túlzásokkal viszont igen.
És egyre több dologra tudom azt mondani, hogy túlzás.
Túlzás, mert az a tény, hogy aktualitása (=aktuális felkapottsága) okán méregdrágán megvette/igénybe vette a szülő, gyakorlatilag semmi pluszt nem ad sem a gyereknek, sem a szülőnek. (tán banális példa, de százezreket költeni egy gyerekszobára, amit aztán 2-3-4 év után teljesen átalakítanak, merthát már nem egy passzívan fekvő bébi "használja", hanem egy kúszó-mászó-játszó nagyobb gyerek, aztán ismét, mert iskolába megy, majd megint, merthát a 8-9-10 éves kisiskolásnak már mások az igényei bútor/dekoráció/stb terén, mint a 6 évesnek, de 12-14 16 évesen is, így folyamatosan költenek rá, gyakorlatilag havi fizuknak megfelelő összeget, csak éppen a közös játék, mondókázás, tanulás, beszélgetés, stb marad el, merthát meg kell keresni a mindig új bútor árát....

macamuca [IHUN] 2013.04.11. 17:51:05

@tanato:
Túlzás, na. Szerintem.

Egyik kedvencem a témában:
modoros.blog.hu/2009/06/03/modoros_notipusok_az_osanya?token=861e79fe65f3beb9de288aa9db24ef36

Sarkít, naná, de a lényeg (=típus) benne van.
És kb szinte mindenki tudna említeni hasonló túlzásokra példát a környezetéből, konkrétumoktól függetlenül (ki mire esküszik, abban "képzi" magát profivá, és esik túlzásokba. A választék pedig óriási: ugye, ha nem tetszik ez a stílus, létezik 2.-3-sokadik lehetőség. Lényeg, hogy válasszon, majd annak megfelelően vásároljon terméket/szolgáltatást.
Különben sérül a gyerek, vagy mi....

Mrs. Clayton 2013.04.11. 18:06:46

@tanato: egyszer kíváncsiságból rákerestem, h mennyiért köthetnék házasságot itt, ha akarnék, de nem akarok
már nem emlékszem pontosan az árakra, de azt tudom h h-cs volt egy ár, aztán volt egy pénteki meg egy szo-v ár is, ez utóbbi nagyon drágának tűnt, nem akarok hazudni, de lehet h ez több száz font volt
épp az imént olvastam egy párról, sztem középosztály felső rétegébe tartoztak, ők 18000 fontot költöttek esküvő-nászút kombóra, ez sztem két minimálbért alapul véve nem is lehet olyan kiugróan sok errefelé

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 18:09:31

@macamuca:
Modoros nőtípusok - Az ősanya

Pont egy ilyen van a kozelunkben. A gyerek keson jott, Sok segitseg kellet hozza. Most harom eves.
Az osanyasag kovetkezteben a csalad csodben (bankruptcy), szulok kulon alszanak, nem beszelnek, a valast tervezgetik. Minden barat elmarva ahogy kell. Mindezt a hormonokra hivatkozva.

A gyerek jol van, nagyon jopofa es lathatoan magasrol szarik a bioelemiszerekre valamint a 2!!!!! egyforma tipusu de kulonbozo szinu $600-os babakocsira. Amit egyebkent mar kinott nem hasznal ( es a kopasnak semmi nyoma egyiken sem)

Mrs. Clayton 2013.04.11. 18:17:22

@macamuca: hát ezen sírva röhögök még most is, ezeknek a lótuszosoknak ez vajon mikor jut eszükbe?

"Az ősanyának ez ügyben „csupán” a pelenkákkal szemben van averziója. No nincs szó ápolatlanságról, a társadalmi együttélés szabályait betartja, csak ő a szükséglet-kommunikáció híve: ő ugyan nem pelenkázza. Majd látja a gyereken, ha kell neki. Olyankor felkapja, és kiviszi a teraszra és eltartja messzire. Egy erről szóló dokumentumfilm néhány jelenete alatt 3x szart a parkettára ugyanaz a gyerek, tehát még kicsit under construction ez az évezredes módszer. De majd elkészül! A demokrácia sem tökéletes, csak annál jobbat még nem találtak ki. Ugyanezek az anyukák legalább 3, de – a józanész határain belül – maximum 27 éves korukig szoptatják mindhárom gyereküket."

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 18:18:42

@macamuca: 'Még hogy hálapénz, az nudli ahhoz képest,"
Teljesen egyetertek.
Nalunk is volt "osanya" idoszak, de mi tuleltuk.
Az irdatlan osszegeket gyerekre koltest viszont nem. Ebbol persze legalabb az utanunk kovetkezo gyerekvallalo rokonok profitaltak. Kesz atrakcio volt ahogy az unokaocsem lanyai valogattak a lanyom kinott ruhaiban. A kinott azt jelenti hogy tobb mint a felen meg rajta volt a cimke.
Ezen kivul sikerult kontener szamra hordani az egyeb cipoket/ruhakat, jatekokat, pluss allatokat, bicikliket a templomok vagy a varos karacsonyi gyujtohelyjeire hordani.
Persze a karacsonyi ajandek halombol mivel jatszott.
Persze hogy a dobozzal.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 18:28:37

Hogy mennyire az esetleges perek elkerulesere koncentral az eu, arra elegge jellemzo a felesegem szulese is.
Epiduralis erzestelenitest javasoltak.
Meg is erkezett az aneszteziologias doki. Mosolygos korai 30-asnak latszott.
Belekezdett a mondokaba, hogy mit is fog csinalni.
Az eljarasnak egy perc alatt a vegere ert.
Viszont ettol kezdve kb ot percig fejtegette (ugy mondta mint egy verset) hogy milyen kovetkezmenyekre, es mellekhatasokra lehet szamitani amikert a korhaz termeszetesen nem felelos.
itt tessek alairni.
Mivel ez meg elegge kultorsokkos idoszak volt, - meg az utolso megjegyzes az volt hogy a felesegem derektol lefele meg fog benulni, es egesz eleteben tolokocsiban fog elni -, naivan meg is kerdeztem, hogy
NEM KELLENE INKABB EGY OLYAN ORVOST KERESNI AKI EL TUDJA VEGEZNI AZ ELJARAST A MELLEKHATASOK NELKUL?

macamuca [IHUN] 2013.04.11. 18:28:59

@ctboy:
"Persze a karacsonyi ajandek halombol mivel jatszott.
Persze hogy a dobozzal."
Na, ez ismerős. Gyerek (lány) első karácsonya, névnappal "súlyosbítja", plusz első unoka = ajándék hegyek mindenfelől. És bennem ma is élénken él a kép, amint az ágy mellett állva izgatottan cibálja a csomagolópapírt az éppen a kezében lévő akármiről, majd szó szerint a háta mögé hajítja a papírban lelt mindegymit, és boldog mosollyal csörgeti-tapogatja-simogatja a színes, csillogó, csörgő csomagolópapírokat...
A háta mögött meg mi szedegettük az oda dobált (szó szerint hátranézés nélkül a válla fölött dobott hátra mindent...) játékot, ruhát, francot, eközben próbáltunk mosolyogni az egyre meghökkentebb rokonságra..... :DDD

macamuca [IHUN] 2013.04.11. 18:34:26

gorbe-sminktukor.blog.hu/

Ezt nemrég leltem, itt is van pár bejegyzés különböző típusokról, igaz, itt általában a nőkről, illetve munkával, pardon munkahelllyel rendelkező nőkről értekeznek (nem olvastam még el mindet, a címek alapján írom ezt).

Hát itt is felsejlett 1-2-pár orca a szöveg olvastán bennem...
:D

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 18:39:35

@tanato: "eü.-vel előbb utóbb mindenki találkozik"
Szivesen megirom az USA reszet ha mas hozzaertobb nem akarja. Tele van tanulsaggal.

montroyal ( CAN qc) 2013.04.11. 18:43:56

@macamuca: a no igy lett gyàrtva ,ha nem rogton a hazassagba o uralkodik ,de attol a perctol, amikor megtudja terhes , atveszi az uralmat, vegre o a fonok a csaladban ... igen a szokasos gyerekàgy kell ,kocsi kell ,baba ruhak tomkelege (ha nagy nem baj kesobb jo lesz) gyerekszoba stb a no ebben leli oromet es ettol kezdve az elet a gyerek (a no) korul forog , a ferfinak mindent az o erdekukben kell tenni , akarja nem akarja , de legjobb ugy tenni mintha akarna mert ugy is a no akarata ervenyesul...viszont azert (is) van a sok egyedulallo anya mert a ferfi nem birja a nyomast es felszabaditja magat ... de minden noben benne lakik ez az anyatigris... es ha a ferfi elfogadja ezt a bàb szerepet , az ismerosok azt mondjak; milyen szep csalàd milyen jol megvannak...

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 18:55:05

@montroyal:
"az ismerosok azt mondjak; milyen szep csalàd milyen jol megvannak.."

Ez nagyon tetszett.

Egy csomo reklam meg ra is erosit erre helyzetre.
Az ANYA az aki rendben tartja csaladot, eteti a gyereket, a ferj az egy balfek, aki osszetori a kerti butort, magara onti a levest, leesik a letrarol. Egyetlen haszna volt, hogy hozzajarult a ket gyonyoruseg, "ELETEM ERTELME" letrehozasahoz.

Ne de most aztan vaszektomiat neki, ne halljak tobb panaszt, csak koncentralj arra hogy minel tobb penz legyen a csaladi kasszaban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.04.11. 19:01:04

@ctboy: a marketing reszt ertem, de az ingyen vizet sajnos nem :)

Azt gondolom, hogy:
1) fizetek TBt es vizitdijat, cserebe legyen "ingyen" az egeszsegugy vagy;
2) nem fizetek semmi "jarulekot" es akkor zsebbol fizetem ezeket a dolgokat.

De az a rendszer nem jon be, hogy vonnak is es az orvost is en etetem. :)

tanato 2013.04.11. 19:02:15

@macamuca: Köszi a linkeket,tényleg így van túlzásba esünk ha gyermektémáról van szó.

tanato 2013.04.11. 19:03:50

@ctboy: Várom a cikkedet,régebben már volt egy USA eü.cikk itt de már több mint egy éve,meg akkora hatalmas országról lehet többet is írni.

tanato 2013.04.11. 19:05:33

@Jess G: Igen érdekes téma lehet ez is,hogyan megy ez a különböző országokban és mennyiért.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.04.11. 19:05:58

@ctboy: en csak a sved egeszsegugyet ismerem, annak is csak kis szeletet, de en is szivesen megosztom a tapasztalataimat.

montroyal ( CAN qc) 2013.04.11. 19:34:42

@ctboy: vilagert sem akarom megserteni noi olvasoinkat, ez az elet rendje igy kell elfogadni.. és aki nem fogadja el .. nahat abbol lesz a valas.. és folytatodik azzal hogy az anyatigris probal egy olyan palimadarat fogni es kotelezni arra amit az igazi apa nem volt kepes teljesiteni ,es ha a pali teljesiti ,felaldozza magat idegen gyerekekert az àgyért és az asztalért.. megint azt mondjak milyen szép csalad, milyen jol megvannak ..ugy szereti oket mintha a sajàtja lennének..

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 19:51:32

@Kovermadar:
@ctboy: a marketing reszt ertem, de az ingyen vizet sajnos nem

Elegge elvont volt az asszociacio, elnezest erte.

Lassuk:
A szules tobb ezer eves tevekenyseg (vagy lehet hogy meg regebbi). Nem kellett hozza korracel mutoasztal hogy osanyaink osapaink megszulessenek. Ez volt az alaptetel.
Hogy egy szuleszorvos sok penzt be tudjon gyujteni ezert a tevelenysegert amit az anya is el tudna vegezni egy gyakorlott naynenivel vagy rokonnal (baba = nagymama) ahhoz kell a marketing.

Mit tanult a merketinges?
A POLGAR hajlando komoly penzt adni olyan dolgokert ami egyebkent ingyen van. [Levego, viz, gyogyfu, elemiszer (legalabis falun) stb.]

Eloszor is vegyuk el a tudasat.
FELELOS VEZETO ezt ajnlja: specializalodj. Felejtsd el hogy kell noveny termeszteni, allatot tartani, hazat epiteni, gyogynovenyt gyujtogetni es kutat furni.
Aztan felejts el fozni, egymast tanitgatni, vigyazni az egeszsegedre, szorgalmas dolgos eletet elni.
Nem a hangya-e a jovo.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 20:00:52

@Kovermadar:
Nezd meg a Megasztar, latod a Tucsok milyen jol teljesit. Egesz evre tele van zsiros koncerttel.
Ekkor mar semmit nem tudunk magunk megcsinalni es bizony fogalmunk sincs rola mi mennyit is ert regen.
MARKETINGES csillogo szemmel keresgel mit is adhatnek el ami nelkul nem tudunk elni, naponta tobbszor is szuksegunk van ra, semmibe sem kerul, majdnem mindenutt megtalalhato?

Legyen a viz:
Hasznaljuk a jol bevalt szulesi modszert. vegyunk egy csillogo toltogepet (szuloszoba), ragasszunk ra csillogo cimkeket, talajunk ki uj tulajdonsagokat FINOM VIZ (a nalunk szuletett gyerek okosabb, es meg az anya sem halt bele). Vegul tiltsuk be, hogy valaki megigya a kutvizet. Ha nem ertenek a szobol, hasznaljunk egy kis arzent a nyomatekossag kedveert. (otthon szules betiltasa)
Majd kinaljuk a szinte ingyen vizet, buborekkal, anelkul, citromos izesitessel (narancsos csak a mienk) kossunk ra nemzeti szinu pantlikat es kerjunk az ingyen vizert palackozva 2 Euro-t d 3 decinkent.

macamuca [IHUN] 2013.04.11. 20:10:42

@montroyal:
"vilagert sem akarom megserteni noi olvasoinkat,.... "

Akinek nem inge/blúza, az veszi magára :D
Tudtommal én is nőnemű lennék, egy nagykamasz lány jóédesannya (igen, olykor csuklok is... :D ), aztán mégis agyhúgykövet kapok, amikor egyik-másik-valamelyik nőnemű lény X vagy Y témában a paci egyik oldaláról a másikra, majd vissza csámborog.
Utóbb meg rí, hogy a magánélete... meg a pasija... a családja.... az ismerősei/barátai... a kollégái... a szomszédok.... nem értik meg, kiröhögik, magára hagyják, stbstbstb.

Merthogy amúgy ugye ő tudja a tutit, más, na, más nem tudja-nem tudhatja
:D

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 20:17:00

@macamuca:
"egy nagykamasz lány jóédesannya"
Azert ez kicsit ugy is mukodik, hogy a sajat "osanya" periodusat kicsit homalyosaban latja az anya. Bizony joizuen tudja a friss
Ősanyat tanacsokkal ellátni és jól kicikizni a háta mögött.

Egy suta emlékeztetés ilyenkor, bizony könnyen váláshoz vezet.
Jobb ha minden férj befogja a száját.

montroyal ( CAN qc) 2013.04.11. 20:21:50

@ctboy: a vizzel kapcsolatos ...kulfoldi vallalatok telepedtek quebecbe (pontossag es reszletek nelkul mert nem emlekszem csak a TVbol) es vizpalackozot csinaltak nagyon jo munkahely teremtes iparuzesi ado stb... egyszer csak rajottek valakik ; és a viz a vizert nem fizetnek semmit , ami itteni forrasokbol van ... mi lett a vege nem hallottam de mivel amerikai ceg volt biztos elsumakoltak..

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 20:25:44

@montroyal: "amerikai ceg volt " = mumus

Remelem nem szamittal arra hogy vadul rad ugrom es az osszes fegyveremmel meg akarlak gyozni.
Az nem en vagyok.
Az a Hagyma.

montroyal ( CAN qc) 2013.04.11. 20:28:05

@ctboy: végul is mindenki ugy alakitja az eletet ahogy akarja , az okos mas kàràbol tanul...tehàt okosok tanuljatok az én peldamon mert a hulye én voltam ,mas 3 gyereket felnevelni azutan lapàt.. de legalabb en is tanultam...

montroyal ( CAN qc) 2013.04.11. 20:30:51

@ctboy: nem mumus itt minden amerikai erdekeltseg alapjan mukodik de én sz..om le én MO-on a szovjet-magyar testveriseg alatt eltem .. es itt is van jo szomszedunk...

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 20:32:47

@montroyal:
mas 3 gyereket felnevelni azutan lapàt..

EZ FAJT.......

Amerikai volt a feleseded? Vagy Kanadai........?

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.11. 20:41:22

@montroyal: Az a helyzet, hogy uzleti okokbol evente egyszer ketszer megfordulok Kanadaban. Eddig mindig akkora makom volt, hogy napsuteses ido fogadott, meg januarban sem lattam havat, jeget, meg esot sem.
Szorgalmasak, ugyesek az emberek, jol vezetettek a cegek. Rendezettek a varosok, farmok.
Sose ertettem miert van ez a kopkodes mindket iranybol/iranyba.
Nekem csupa jo tapasztalatom volt eddig Kanadaval.

Detroitbol, (MI) atmenni Windsorba, (ON) kb akkora elmeny mint
Romaniabol, Ausztriaba a nyolcvanas evekben (feladott labda)

En nem fogok beszallni az egymas ocsarolasaba.
Inkabb ugy latom hogy a ket orszag ossze van nove.

2013.04.11. 20:52:11

@Határátkelő: Szimplán abból indultam ki, amit az elmúlt időben tapasztalok. A mai tette fel az i-re a pontot. :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.11. 21:09:48

Nagyon lemenőben van a blog.

Kéne már valaki aki elment pl. kokalevél-termesztőnek a bolíviai hegyekbe vagy elefántidomító szakembernek Burundiba vagy a Salamon-szigetekre szállodai recepciósnak.

mzgldr 2013.04.11. 21:18:33

@Kovermadar: emlőmirigyváladék? A gyereknek csakis homeopátiás, táltos által megáldott pí lúgosító babavizet szabad adni.

mzgldr 2013.04.11. 21:19:32

@mzgldr: persze nem gyereket akartam írni, hanem manócskát, babucikát, hercegnőcskét stb.

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.04.11. 21:20:01

Nekem tetszett a cikk, más mint a többi, de az nem baj. Ez is az élet része :)
Az esküvős tapasztalat jó ötlet, lehet többen kedvet kapnának hozzá és legalább ideiglenesen határátkelők lehetnének ;)

mzgldr 2013.04.11. 21:21:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ja ez tényleg érdekes. Pár poszttal ezelőtt dübörögtek a kommentek, pörgött a számláló. Aztán mintha elvágták volna alig 50-60 komment. Az az utolsó ezres, hagymával meg spangolával sok embernek betehette a kaput.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.11. 21:27:21

@mzgldr:

Én szívesen írok valami kitaláltat, csak szólni kell nekem. :-)

A lényeg: legyen ellentmondásos, legyen min hőbörögni. Plusz valami ostoba politikai üzenet, meg valami idegesítő részlet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.04.11. 21:33:02

@macamuca:

Vaazzzee:))))))))))))))))))))))
Betegre röhögtem magam az Ősanyán.

Egy dolog hiányzik csak belőle amikor a gyerek születése után csak többesszámban hajlandó róla beszélni.
Szopikáztunk, büfikéztünk, alukáltunk stb...

tanato 2013.04.11. 21:34:56

@mzgldr: Ebben lehet valami,az utolsó ezres tényleg nagyon félrement.

mzgldr 2013.04.11. 22:10:44

@diggerdriver: BEKAKILTUNK :D

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

jól hangzik, így látatlanban 200 komment, de ha valami pronyó veszekedés is lesz a kommentek között, akkor még az 500 sem elérhetetlen cél

@tanato: szerintem az volt az eddig csúcspontja a blognak abból az irányából, ami régen ment a subbán, hogy pár kretén tulajdonképpen ott csetelt, meg élte a magánéletét. Ott is bezárták a kommenteket egy időre.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.11. 22:33:44

@Ronnie_27: legalabb 4 mikrot vettem mar az allamokban, de meg egyiken sem volt
olyan matrica szokott rajta lenni, hogy, ha benyulsz akajaert, az ott levo cucc forro lehet@RecsölGrin: ez meg nem is felesleges, par hete volt egy hir, hogy egy kisgyerek kiugrott a negyedikrol egy esernyovel, mert a kedvenc mesejeben latta, gyerekekre nem art vigyazni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.11. 22:34:31

amugy mikor kinyitottam a posztot, Mary megkerdezte, hogy miert nezegetek en az interneten terhes noket:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.11. 22:45:08

@ctboy: hat nem lesz egyszeru, mert qrwa sok fele van
en csak a szallodaiakat iemerem, meg ugye az enyemet, de nagyon sokfele
mas egy fekete eskuvo, mas egy zsido, mas egy kozeposztalybeli, mas alaszkaban
de azert ird meg
persze megvan pl a fiatal amerikai kozeposztaly, vagy folotte altalanos szokasai, harisnyakoto levetel, viraghatradobas stb. de meg ez sem ennek a reteg minden tagja csinalja
aztan vannak deli eskuvok, az alkoholmentes eskuvok, a total berugo tantorgo nokik
szoval kemeny faba vagod a fejszedet, de enn szivesen olvasnam

montroyal ( CAN qc) 2013.04.11. 23:06:53

@ctboy: En nem fogok beszallni az egymas ocsarolasaba.
en sem simplement csak irigykedek amikor latom a tvben HGTV 150k ert csodas hazakat vesznek nalunk 1 szobas condot sem kapsz , ugyan az az aru ugyanaz a ceg nalunk sokkal dragabb pl autok stb de attol en jol meg vagyok ezek csak megjegyzesek es irigykedes de azert nem elnek ott de ez sem mervado mert a szomszed varosba sem elnek,szoval tolem beke..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.11. 23:07:39

nokig=nokig
ez ertelem zavaro elutes volt jon a partyra, gyonyoru ruha es jo alak.sz ep arc es a sarga foldig leissza magat, de olyan szinten , hogy a tanpaerketten oszeroppan a kezebe a borospohar es omlik a ver es mentovel viszik el

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.11. 23:16:39

@ctboy: en az envilagon senkit nem akarok meggyozni
en a tapasztalataimrol es a velemenyemrol beszelek
a nickem amugy kis h

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.11. 23:53:54

@tanato: "Tényleg nem is rossz ötlet a HÁ-n kellene egy két cikk azoktól akik külföldön esküdtek,hogy országokra bontva mennyivel más és mennyiben azonos a magyarral. egy esküvő/lagzi. "

Ez szerintem is jo otlet, mert kicsit tulmutat a "mi-mennyi-hol" koron, es az adott orszag kulturajat is bemutatja, aminek ismerete nagyon is fontos kelleke a beilleszkedesnek. Vagyunk itt joparan, akik vegyes hazassagban elnek...Szoval fiuk, lanyok, aki erintett, van kedvetek egy posztra? :)
Remelhetoleg a trollok nem fognak tulsagosan belekotni az ilyen jellegu irasokba :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.12. 00:01:24

@tanato: "Várom a cikkedet,régebben már volt egy USA eü.cikk itt de már több mint egy éve,meg akkora hatalmas országról lehet többet is írni. "
Igen, en irtam egy altalanos osszefoglalot, mar amennyire ossze lehe foglalni ezt az eleg bonyolult rendszert:) Viszont szivesen olvasnek en is USA-beli konkret tapasztalataitokrol. Mostanaban nekem is volt szerencsem kozelebbrol tapasztalni dolgokat. Azert mondom, hogy szerencsem, mert pozitiv benyomasaim voltak egyertelmuen, masreszt a leletek minden esetben negativak voltak (az adott esetben ez jo volt:)

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.12. 00:23:29

@hagyma: az eskuvo nem az en vilagom.

Inkabb az egeszsegugyrol. Ha van itt orvos, vagy nover aki benne is van. tehat jobban ert hozza azert atengedem a feladatot. Ugy hitelesebb lesz.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.12. 00:27:32

@Zsuzsi65:
Segitenel az eredeti cikkel? Fent van a blogodon?
Ismetelni nem akarok, ha nem tudok semmit hozzatenni akkor nem is probalkozom.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.12. 00:29:02

@ctboy: "Ha van itt orvos, vagy nover aki benne is van. tehat jobban ert hozza azert atengedem a feladatot. Ugy hitelesebb lesz. "

igen, valoban az lenne a legjobb, ha bennfentes irna rola:) mi, "fogyasztok" csak a szemelyes benyomasainkat tudjuk leirni, ami az eremnek csak az egyik oldala:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.12. 00:43:07

@ctboy: ja, kicsit bekevertem
megesik
tegnap 18 orat meloztam egesz pontosan es ma meg 10-et
valahogy osszemosodott, csodaltam is. hogy valaki amerikai eskuvokrol irna, mert ezerfele van
az EU mar konkretabb
hasznalokent elegge / najo nagyon ritkan, ketszer hasznaltam/ eleg erdekes kepet mutat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.12. 00:48:32

@Zsuzsi65: erre nem vennek merget, lehet egy orvos szakmailag jobbna latja, de igazan a beteg eli at, mi, miert es mennyibe van
en egyszer 3 napig komaban voltam egy amerikai korhazban, asszem szakmailag eberkomanak hivjak, de a koma az koma
es meg utana magamhoz terve 3 napot, hat erdekes, de en inkabb meghagynam a blogbejegyzest masnak ess akkor leirhatom a hozzaszolasok kozott nekem mi jutott ki

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.12. 00:59:26

@hagyma: ugy lenne kerek a tortenet, ha mi bemutatnank az erem egyik oldalat, az orvosok/noverek pedig a masikat:) aztan lehet kommentelni:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.12. 01:01:51

@ctboy: Az en blogomon nincs, az hazepitos :) nekem itt az orszagok alatt nem nyilik meg semmi, elvileg ott van USA alatt. Ha te sem latsz semmit, akkor privatban szivesen atkuldom emailben.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.12. 01:59:47

@Zsuzsi65: Koszi, kozben megtalatam a postr-en.
(hataratkelo.postr.hu/ami-a-veszhelyzet-mogott-van)
Nagyon tetszett amit irtal.
Ha elkeszul, belinkelem az elejere a Tied (ha egyetertesz) es onnan folytatom ahol abbahagytad.
Van meg boven mirol irni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.12. 06:17:40

@ctboy: Nagyszeru, orulok, hogy megtalaltad, nyugodtan linkeld be. Az en posztom inkabb amolyan "basic information" akar lenni, valoban sok mindenrol lehet meg irni, a tema nagyon szerteagazo. Kivancsian varom a folyatast:)

2013.04.12. 06:46:26

@mzgldr: A "pár kretén itt éli a magánéletét" itt is jelen van.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.04.12. 20:20:48

Na most akkor lesz placenta fasírozott vagy sem?

mzgldr 2013.04.12. 21:59:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: na a mai posztot elolvasva elég gyorsan végeztél vele :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása