oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 08. 09:46,  A CNN-kaland 56 komment

2012. november 08. 09:46 Határátkelő

A CNN-kaland

Megkereste a blogot a CNN (igen, az, az amerikai hírtelevízió), mert egy sorozat keretében keres londoni határátkelést tervező embereket. Az angol nyelvtudás (érthető okokból) fontos, így a levelet is változtatás és fordítás nélkül adom közre. Benne van minden lényeges tudnivaló.

Innen indulunk, aztán meglátjuk, meddig jutunk. (Ja, és mielőtt nekiállna a kórus, én már beszéltem a hölggyel, a dolog komoly.) Részletek kattintás után.

CNN Logo 2.jpg

„I am a CNN producer and am working on a series tracking some Europeans who are leaving their home countries like Hungary because then can't find jobs and moving to England. England because the language is not so much a barrier and it is not in the Eurozone.

We would ask these Europeans to document their decision/preparation to leave on some sort of iphone format and then pick them up here and follow them with the camera from time to time as they try to find a job. We would also like to document their living circumstances when they arrive. Obviously this is not scripted as we just don't know what will happen.

This is as part of a series on the European financial crisis and austerity in Europe as a whole. It would air on CNN as of the beginning of the new year.

If you are interested or know anyone, pls let me know, my email is Stephanie.halasz@cnn.com"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia CNN

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr464896719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

javorszky.gabor 2012.11.08. 10:00:41

Azert tetszik, hogy a tisztelt szerkeszto eredeti angol nyelvu emailje tele van helyesirasi es stilisztikai hibakkal. Good job, CNN!

Tomcsy 2012.11.08. 10:06:27

Az email címben látható halasz vezetéknév ősi, észak-amerikai név. Jelentése: büdös hal.
Stephanie.halasz@cnn.com

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.11.08. 10:10:13

A hölgy emailcímét szerintem ki kéne venni a levélből. Biztos, hogy örül neki, hogy látható?

Mellesleg ez egy szép siker, gratulálok! Hozzátok ki belőle, amit lehet.

Jesus.Green 2012.11.08. 10:12:51

And what about moving to Wales, Scotland, Norhtern Ireland or the Channel Islands? Is Ms Halasz just an ignorant expat or one of those haughty Americans who can only talk about effing ROW when peeping over the Pond?

Ann1294 2012.11.08. 10:24:10

Kivancsi vagyok mi sul ki ebbol.

Fura, hogy csak azokra megy ra aki otthon nem kap munkat.

Eddigi tapasztalataim szerint aki otthon nem kap a szakmajaban munkat (es beszel angolul) az vagy azert nem, mert
- nagyon speicalis a szakterulete es nincs penzt a laborokra, felszerelesre, tovabbkepzesre, feltetelek hianya (pl. kutatok)
- erdekutkozes, tartsunk be neki, ne ervenyesuljon (feltalalok)
- nincs szukseg otthon ennyire (kutyahoz dobjak, kozgazdaszhoz/jogaszhoz esik)

Aki otthon kapna de nem fizetik meg vagy nem tud ervenyesulni, elobbre jutni, fejlodni:
- orvosok, apolok
- jo szakemberek (mernokok, IT, hegeszto ) stb.

Aki otthon nem kap es kulfoldon sem tud a szakmajaban elhelyezkedni:
- bolcsesz/konyvtaros/nepmuvelo - es kulfoldon nem ciki Mekiben dolgozni, meg legalabb megfizetik

Kivancsi vagyok milyen embert/embereket vesznek elo (melyik csoportbol). Akik az elso es masodikba tartoznak azok mar ugyis elore lezsirozzak a munkat (monster, linked-in) es a keszre mennek ki, ez utobbi lesz szerintem akik linkre kimennek es pont nem ez lenne a kovetendo pelda.

Arrol nem irtam aki nem beszeli a nyelvet, nincs tartalekom, csak odafele van jegyem es majd csak talalok valami munkat. Az ... no comment. Vak vagy csak bator?

Ann1294 2012.11.08. 10:28:09

Elnezest valaki arulja el (nem haladtam a korral) mit jelent az "iphone format"?

Sanyi9 2012.11.08. 10:30:38

Mintha Norbi unokatestvere (a Gyula) Angliaban el es nagyon erdekes munkaja meg elete ven (Norbi vizipisztoly hozza kepest...). Ot kellene megkeresni.

Ann1294 2012.11.08. 10:35:15

@Sanyi9: Itt most olyat keresnek aki most keszul ki. Nem olyat aki mar kinn el.

tableno 2012.11.08. 10:39:19

@Ann1294: "Itt most olyat keresnek aki most keszul ki" - és azzal mi van, aki már kikészült? :))

SECI 2012.11.08. 11:33:29

Mivel Magyarorszag tobbe-kevesbe az Eurozonaban van hogyan jon ez ossze Angliaval?

Hacsak nem ugy, hogy kapitalis szivas arra epiteni, hogy mondjuk hazakuldok az itteni fizetesbol X forintot - mert a jo isten sem tudja majd megjosolni, hogy azert az X forintert X/270 vagy X/415 fontot kell adni (a ket szam az elmult 12 ev sajat adata)
Vagy csak egyszeruen most baromi divatos baxtatni az eurozonat, hajra, ussunk rajta meg egyet!

Oh, az isten nyugosztalja a blog.hu fejlesztoit, akik keptelenek megoldani, hogy IE-ben is lehessen kommentelni...

Sanyi9 2012.11.08. 11:41:33

@Ann1294: @tableno: Ja, bocs, felre olvastam. De, ha jol tudom, Norbinak van egy masik unokatestvere (egy lany, a mai poszt alanyanak az ikertestvere, 22 eves, okos es szep), aki pont ebben a szituacioban van: kapott egy hihetetlenul erdekes allast egy fantasztikus helyen es szivesen megirna a tortenetet.

tableno 2012.11.08. 11:44:09

@Sanyi9: Olajfúrótorony az egész világ, és Norbi benne minden férfi és nő.

Határátkelő 2012.11.08. 12:05:51

@Mdavid89: A hölgy örül neki, én mondtam, hogy szerintem nem a legjobb ötlet, kifejezetten kérte, hogy hagyjam benne. Ő tudja...

Az iPhone format nyilván nem azt jelenti, hogy csak iPhone-nal lehet forgatni, hanem azt, hogy nem utazik majd ide egy CNN-stáb, hanem a jelentkezőknek kell mondjuk a mobiljukkal pár rövidfilmet készíteni.

Egyébként örülök, hogy Norbi itt is megjelent, na meg annak is, hogy nem hagyjátok nyugodni közel 500 poszt után sem a témát. :)

Ja, és azért London, mert oda megy a legtöbb magyar és mert ott van a CNN európai központja... :)

Egyébként (mint az a levélben is olvasható) ez egy sorozat, melyben nem csak magyarokról forgatnak, hanem más nációkról is. Ha jól emlékszem, jellemzően Kelet- és Dél-Európa jön szóba.

tableno 2012.11.08. 12:09:12

@Határátkelő: Norbi mém lett a blogon. Ez van, ezt kell szeretni... :)

Ann1294 2012.11.08. 12:29:05

@Sanyi9: Ja o az aki az MI6-nel kapott melot Q mellett. Es nem csak szoke, csinos, de okos is. Most mar vagom.

Taxomükke (UK) 2012.11.08. 12:48:15

Nem valami hasonló próbálkozás volt nemrégiben?
Hejesirás még felylesztendö.
Eurozónához mi köze a kérdésnek?

Jajjistenem.

zuzzer 2012.11.08. 13:10:49

Ajaj, disz vagyok kvalifikàlva, Szerencsére nem keresek àllàst :)

Margaréta511 2012.11.08. 13:16:55

Mindig utaltok erre a Norbira,de én lemaradtam,és nem értem.Valaki felvilágosítana röviden,hogy miről van szó?:))))Csak hogy ne maradjak ki mindig a poénokból.....köszi!

moTmeN 2012.11.08. 13:19:25

@Mdavid89: raadasul angol nyelvtudas nelkul! ;)

GolyofogoToni 2012.11.08. 13:36:13

Ezt Nemetorszagban a tv ugy oldja meg, hogy megtiszteli az emberkeket, akik jelentkeznek, hogy odamennek a stabbal, es bemutatjak az egeszet, ök veszik fel, mennek velük, mutatjak az elsö napokat... nem telefonnal felvett valamit mutogatnak...
Azt hittem a CNN azert több ennel...

Sanyi9 2012.11.08. 13:37:17

@Margaréta511: ha nem hallottal meg Norbirol, akkor szerintem eddig hiaba eltel... :D Norbi olyan, mint a feltamadas, nem latta meg senki, de beszelik. =))

hataratkelo.blog.hu/2012/08/28/elet_a_senki_foldjen

Világpolgár2012 2012.11.08. 15:40:43

@Sanyi9:
Ezen jot rohogtem :)

En is eppen valaszolni akartam, de nem tudtam volna ilyen szuperul megfogalmazni. Mar csak ezert is megeri, hogy "van" Norbi!

The Big Tourist 2012.11.08. 17:02:29

@Sanyi9: Norbi unokatesója Írországban dolgozik az új Silicon Valleyban. Nem is értem, Írországi beszámolók miért nem jöhetnek? Az is megfelel a feltételeknek.

Amúgy ez a telefonnal rögzített videoanyag az RTL ajánlatában is benne volt, elég feltűnő a hasonlóság.

tableno 2012.11.08. 17:08:30

@The Big Tourist: Írország eurozóna-tag, tehát megy a levesbe - legalábbis a CNN szerint.

The Big Tourist 2012.11.08. 17:28:25

@tableno: Jaa, tényleg... egészen szomorú lettem.
De az tényleg "jó" hír, hogy megint lesz egy összefoglaló a lúzerekről, és hogy hogyan ne induljunk el, stb.

2012.11.08. 17:38:21

@Margaréta511: Norbi a Hataratkelo Chuck Norris-a...

nyuszigonosz 2012.11.08. 17:55:17

@GolyofogoToni: Igen, így van, ahogy írod. Söt idöközben már nem csak egy tv adó programjában vannak a németországi kivándorlók. De mindig tv stáb... szóval nem saját telefonnal felvett akármik.
Na akkor ennyit az angolokról. :)

The Big Tourist 2012.11.08. 18:02:13

@Nyulz of the World: Igen. Vannak ugyan halvány másolatok, sőt az utóbbi időben egészen sokan írnak a stílusában, de az igazit nem lehet lenyomni :)

Bohooo 2012.11.08. 19:04:20

Szerintem tok erdekes kezdemenyezes, kivancsi leszek az elkeszult musorra. Amugy miert ilyen negativ itt mindenki? :) azt meg kulon szeretem amikor egy nemanyanyelviangolt beszelo magyar belekot az angol anyanyelvu britbe. Higgyetek el, attol hogy nincs proofolva az emailje, meg mindig jobban tud angolul mint ti, barmennyire is szetnetek simogatni a sajat egotokat ezekkel a kicsinyes "javitasokkal" :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.08. 19:16:47

"to document their decision/preparation to leave on some sort of iphone format and then pick them up here and follow them with the camera from time to time" - az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy csak a kezdeti lépéseket (mondjuk mo-i előkészületek) kell az illetőnek felvennie, amint Angliába érkezik, onnantól kezdve a stáb kiséri figyelemmel (és kamerával) :) mondjuk azért még igy is ciki, hogy a CNN nem akar annyi pénzt áldozni rá, hogy Mo-ra jöjjön 1-2 emberük:) vagy a felvétel minőségi különbsége is arra szolgál, hogy a történetet illusztrálja? :)

encore 2012.11.08. 19:27:47

Most voltam Norvégiában de ennek a Norbinak se híre se hamva, pedig távcsővel figyeltem is ezeket a Fúrótornyokat hátha ott figyel valami magyar kinézetű pofa :))))))
Persze csak vicc amit írtam, de még mindig készülök az országba, de nem a toronyra, és nem is olajat keresni.

A CNN-ről meg csak annyit hogy a hírverésért csinálják nem a tényszerűség a lényeg, mert ha az lenne, sokkal szörnyűbb képet kellett volna festeni a valós Magyarországról már korábban is. Az a baj az amerikaiakkal hogy nem tanultak Vietnamból, mindent sztoriként adnak le, majdhogynem az időjárásjelentést is, hiányzik a valós keserűség a világlátásukból. Hiába próbálja cáfolni meg nekem ezt bárki, vannak US rokonaim, a nagyon képzettől a nagyon egyszerűig, nem látnak tisztán ők sem, talán mert még nem tapasztalták azok az emberek meg hogy az milyen is valójában hogy mennyire le lehet csúszni elszegényedni, 45 év munkaviszonnyal is az ember háta mögött, józan ésszel is ebben az országban.

Margaréta511 2012.11.08. 20:59:19

@Sanyi9: Köszi!Az első posztjára emlékszem,azt olvastam anno,a másodikról lemaradtam ill. nem tudtam,hogy ez kamu volt.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.09. 00:27:49

@encore: "talán mert még nem tapasztalták azok az emberek meg hogy az milyen is valójában hogy mennyire le lehet csúszni elszegényedni". Ez tenyleg igy van, az amerikaiak szamara az utobbi evek problemai szinte teljesen ujdonsagkent, es sokkent hatnak. (leszamitva a 30-as eveket azert itt nem voltak nagy gondok, legalabbis ami a gazdasagot illeti). En csak halkan mosolygok azon, amikor itt Kaliforniaban teljesen odaig vannak, hogy a jovedelemado bizonyos savban felkuszott (ha jol emlekszem) egeszen 18-19%-ig...Ha tudnak, milyen sarcot huz le az allam MO-n:)

GolyofogoToni 2012.11.09. 07:31:08

@nyuszigonosz: Jaja. Mostanaban kondiban szoktam futas közben az X-Diaries, azokon annyit lehet röhögni... :D

legszebbferfi 2012.11.09. 13:18:35

Magyarul szeretne valami szenzációhajhász káeurópai anyagot leadni a cnn, ami bemutatja milyen nagy válságban ez a fránya európa, melyből kitűnik micsoda tragikus emberi sorsok jellemzik eme hányattatott kontinenst. tuti nézettség, beszédtéma, de még ahhoz is lusták, hogy saját érdemi munkát beletoljanak. a sok szerencsétlen meg majd önként filmezi a szerencsétlenkedését nem is számítva arra, hogy milyen sarkított módon jelentetik meg anyagát a későbbi "dokumentumanyagban".
sok szerencsét, biztosan lesz sok könny, kilátástalan szenvedés, maguk mögött hagyott határjelző táblák, csótányos túlzsúfoltz akás, majd boldogan takarító nulla angollal érkező újdonsült londoner.
A hölgy nevéből kiindulva az sem lenne nagy meglepetés, ha a progyúszer beszélne magyarul és e leközölt levél is már a sztorihoz tartozna.

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.11.09. 18:19:15

A BBC tavaly ősszel adott le egy hasonló tematikájú, ötven perces kis szösszenetet a fiatal kelet-európai bevándorlók sanyarú sorsáról, de ők vették a fáradságot, hogy pl. a magyar srác esetében a szülői házhoz is elmentek forgatni.

Kár, hogy nem lehetett már akkor sem GB-n kívülről nézni az adást, mert ha anti-reklámkampánynak szánták, akkor ennél jobbat ki sem lehetett volna találni. Kötelezővé tenném a megnézését minden ad hoc döntést hozó, hűbelebalázs-stílusú határátlépőnek, csak hogy tisztában legyen vele, mire számíthat, ha nulla szakmai háttérrel, pár száz fonttal vág bele álmai nagy kalandjába.... A filmajánlója itt: www.bbc.co.uk/programmes/b016ltd7

xylon 2012.11.09. 18:28:09

@Agicza: Youtubeon fenn van, bar ellenorizni nem tudom.

encore 2012.11.09. 19:29:07

@Zsuzsi65: Én voltam kint náluk a Keleti parton 96/97 telén, az akkori naivitásuk, amerikai álomképként élt bennük és persze önzőségük is.
Ez a sok év elteltével annyit változott hogy már nem nyitott szájjal csodálkoznak rajtunk hanem megkérdezik hogy nem akarunk-e európai kürútra menni velük ha van persze szabadidőnk.
Azt hogy hogyan fizetnénk ki az már a mi dolgunk....
Ennyit róluk.
Nem is voltam azóta náluk, (ami sok pénzembe került akkor) és nem is készülök hozzájuk a közeljövőben. Nekem elég Európa északnyugati fele, Us-ból nem lehet hazaugrani csak úgy ha bármi van.(jóval több pénz kell hozzá).

karburator (törölt) 2012.11.09. 21:01:05

@tableno: kár, hogy 03:35-nél Magyarországot összecserélték a térképen a nyilazásnál Ausztriával

Ann1294 2012.11.09. 21:02:38

news of the week: megtalaltam Norbit a videoban!

Ann1294 2012.11.09. 21:04:03

p@karburator: eszre se vettem, de igazad van.

tableno 2012.11.09. 21:05:15

@Ann1294: Igen, ez nekem is feltűnt! :))

@karburator: ez is, elég ciki a BBC-től...

Bohooo 2012.11.09. 21:47:54

@tableno: Köszönöm, ez nagyon jó! :D Csak elkezdtem nézni, de már röhögök, 1:14-nél, hogy "black people everywhere... what am I doing here?" jujjj :D

Ann1294 2012.11.10. 09:48:45

@Határátkelő: A belinkelt BBC-s video esetleg egy kulon posztot is megerne...

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.11.10. 12:05:45

@tableno: Köszi szépen, hogy kikerested, nem is sejtettem, hogy fent van... :)

NetuDki 2012.11.10. 17:39:12

Tobbszor olvastam mar, es itt is megjelent egy tevhit.
Mindenki felkiatojellel a mondat vegen irja, hogy nyelvtudas nelkul orultseg, par szaz fonttal a zsebedben, stb.
Aztan belinkel egy akarmilyen riportot.

Csendesen jegyzem meg,...
A helyzet az, hogy senkinek nem erdeke a sikersztorikat megfilmesiteni. Meg a vegenr holnap mindenki utrakelne. Igen ha valami rossz tortenik akkor jo eselyel, az alkoholista, drogos, notorius munkakerulo, es/vagy/esetleg nyelvet nem beszelo ilyen-olyan szakkepzetsegu emberke lesz az aldozat, jo esellyel fog megfekudni. Ok azok akiknek nincs apuci aki hazavigye oket.

De! Szerintem az emigracio sokkal nagyobb szeletet adjak akik a kezuket adjak el kulfoldon, mint akik az agyukat, Statisztikailag sokkal kevesbe szamit par negativ tortenet. Plane ha pozitiv egy sincs..a nagy tobbseg, igenis nem tudott angolul mikor kijott, nem sok penze volt, es nem ment haza!
komolyan elhiszi valaki is hogy az a 200e magyar aki angliaban el ugy jott ki hogy tudott angolul? Hat nem, baromira nem tudott rengeteg ember, akinek volt is nyelvvizsgaja az sem ert semmit az elso honapokban. O gyorsabban fejlodott kicsit. de ha olyan sokat szamitana a nyelvtudas nem sokan birtak volna ki anyagilag amig megtanulnak. A nagy igazsag az az, hogy meg mindig Anglia az a hely ahol yes/no angollal nem torvenyszeru az ehenhalas. Ez nincs a fokuszban benne.
A lenyeg ez.

szerintem ez a krisztina amugy ezzel a cnn storyval egy nagy kamu... vagy mint mindig az igazsag a reszletekben rejlik. lehet hogy azert kell nekik a kis telefonos home video hogy lecastingoljak kivel erdemes foglalkozni, es odamenni egy nagyobb stabbal?!
Viszont szerintem a CNN es a BBC meg az osszes tobbi, soha nem fog leadni telefonos videot hacsak nem olnek rajta valakit eppen :)

tableno 2012.11.12. 01:36:51

@NetuDki: Ha megnézed a BBC riportot, van olyan is benne, akinek sikerül. Igaz, ő tényleg jól beszéli a nyelvet, és konkrét célja van, azon túl, hogy "jobban akarok élni". Úgy kimenni, ahogy te állítod, nyelvtudás és pénz nélkül, az kb 2007-ig működött, amíg munkaerőhiány volt a Brit-szigeteken. Aki most próbálkozik így, annak már nagy szerencse kell ahhoz, hogy előbb legyen munkája és szállása, mint ahogy elfogyna a pénze - a riportbeli "sikertelenek" is ezért voltak kénytelenek hazamenni.

NetuDki 2012.11.12. 21:45:25

Talan felreertheto voltam. Nem akartam mondani, hogy nem szamit a nyelvtudas, mindig is szamitott, es ahogy jelenleg elezodik a verseny egyre jobban szamit. Viszont nem hangsulyoznam ennyire erosen hogy nyelvtudas, sokak szerint komoly nyelvtudas nelkul nincs eselye senkinek.
Persze van akinek komoly nyelvtudassal sem megy. Vannak akik ugyesen felmerik a kepessegeiket, lehetosegeiket, masok ugyesen becsorognak a helyekre ahova egyebkent nem sikerulne. Nem dontik el a kerdest mar otthon azzal hogy ugysem vesznek fel.
Peldaul hogy erthetobb legyen, ha mar nem egyedul mesz az ugynoksegbe, -hanem massal akinek kommunikaciokepes angolja van (valaszoni tud a mi a neved, hol laksz, hany eves vagy, mihez ertesz, hozd be holnap ezt reggel 8-ra legyel itt, kerdeskorre :) )- es kell nekik tobb ember, jo esellyel felvesznek teged is, vagy egy jol elejtett 2 rovid tomondattal (aminel tobbet amugy sem tudnal, viszont eppen kitalaltad mirol folyik a diskurzus, mert valjuk be elore lehet ismerni a forgatokonyvet) meguszod a faggatozast. Ha mar dolgozol a tobbi egyszeru, meg ha egy szot sem ertesz siman kitalalod mit kell csinalni 2 perc alatt. Jellemzoen becsomagolsz dolgokat, kitakaritasz helyeket stb.
Ha rendesen jarsz dolgozni, jol csinalod a munkad, kepes vagy elvegezni - es miert ne lennel kepes- nem nagyon fogjak eroltetni a nyelvtudasod. Egy darabig biztos nem. Aki idot nyer eletet nyer, gyakorolgatod a mindennap hasznalatos angolt, tanulgatsz, legkozelebb mar egyedul is mehetsz melot keresni.
A lakas, az penzkerdes, es kezdetben talan a legegyszerubben kipipalhato dolog. Ha nem ismersz senkit mesz az iwiw-re es kesz. Olyan lesz amilyen, de altalaban ha fizeted a lakbert akkor semmi gond nincs. Az elejen szerintem nem kell tobbet akarni. Magyaroknal talan direkt elonyos az elejen, a helyismeret nagyon fontos, hol vannak az ugynoksegek, melyik milyen. Vannak ahol semmi eselyed, vannak ahol direkt ilyen tipusu emberek vannak foleg mint te. En ismerek olyat ahol az elmult 4 evben ugy megfordult a munkavalalok aranya hogy a lengyel asszisztenst lecsereltek magyarra. Azert ez nem jellemzo valjuk be, de van ilyen is.
Nem ragozom tovabb. A lenyeg, a nyelvtudas hianyaval egyenes aranyban vagy kiszolgaltatott, kevesebbek az eselyeid, lesz bizonytalan az allasod. Nem kikerulheto problema, el lehet indulni nelkule. Gondos tervezesel, ha hasznalod a fejed, normalisan viselkedsz, dolgozni akarsz. felfogod hogy sok mindent kell kompenzalnod siman mukodhet. Nem kell hozza kulonlegesnek lenni, Ha segitenek ismerosok rokonok az jo, de meg anelkul is mehet. Viszont csodak nincsennek. Az kozhely hogy a nyelv ragad az emberre angliaban. Nem ragad, csak a kosz, valamit osszeszedsz de edeskeves lesz. foglalkozni kell vele.
Penz nelkul semmi sem megy, kell penz is, azert nem milliok. sajnos ki kell fizetni a lakast, depozitot, letezni kell amig elintezel par adminisztrativ dolgot, ha dolgozol is amig megkapod az elso fizetesed. Penz kell hazautra is kell felrerakni vesz esetere. Igen tervezni kell. Viszont mit nem? Buta emberek mindig vannak, en most arra nem ternek ki.
Viszont nem kell tulmisztifikalni ezt a dolgot, Nagyon sok, hetkoznapi, egyszeru, rendes ember jott mar ki, es jon most is. Nagyon keves angollal, annyival amit otthon probalt megtanulni kb 1 honap alatt. Sokaknak osszejott. Nehez, munkas, de inkabb arrol kene beszelni ami segit, nem amitol eselytelen semmirekellonek erzik magukat akik ezen gondolkodnak.
Nekem mindegy hogy ki mit akar csinalni, nem mindenkinek eri ez meg kint, nem mindenkinek felvalalhato kompromisszum. Aki viszont ugy dont hogy kiprobalja azt hagyni kell. Vagy legalabb nem riogatni. A velemenyem szubjektiv, egy a sok velemeny kozul. Lehet vele egyeterteni, vagy nem, a kritikat mindig szivesen veszem.
Amugy en Londonrol beszeltem most, tudom hogy Anglian belul is London maskeppen mukodik. Viszont itt ez van.
En ezt ismerem, viszont ugy gyanitom Londonon kivul drasztikusan maskeppen mukodnek a dolgok. London egy nagy gyar, elonyokkel-hatranyokkal.

Ja BBC, erre nem vennek merget, de azt is latni kell,.. van egy fokozodo nyomas az kulfoldiekkel szemben a helyi lakossag reszerol. Amig jottek a segelyek, anelkul hogy dolgoztak volna, es a kulfoldiek megcsinaltak minden alja melot felpenzert. Amig tobb munka volt nem volt gond. Most hogy a kormany terelgetne oket vissza melozni, nem is van munka, ha van is nem igazan tetszik nekik. Szoval a helyieknek gondolj bele milyen, egy ilyen riportot latni. Szerintem ez inkabb nekik szolt, --nem tudnak ezek ide jonni, nagyon nehez nekik, hazamennek ugyis. meg enni sem tud annyi penze sincs, nezd milyen szep hazbol jott, majd visszamegy stb. nekem inkabb ez jott le a videobol.

LittleG (uk) 2012.11.14. 23:57:02

@GolyofogoToni: A BBC is másképp csinálta kicsit: www.youtube.com/watch?v=FGEjro5D2Zc

ők is elmentek stábostól

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.15. 00:09:24

@Agicza: Mondjuk ott a magyar srac kb ugy tudott nemetul ( nemet tolmacsnak jelentkezett) , mint en kb norvegul. Magyarul leginkabb sehogy. Ha egy filmrol beszelunk...

moTmeN 2012.11.15. 00:16:26

@LittleG.: basszus beleneztetek ebbe a bbc filmbe. 3:30-kor majdnem leesett a szemuveg a fejemrol. Ertem en, hogy a malev megszuntevel Becsbol jut az ember B-be (legalabbis nekem onnan jar/oda erkezik ertelmes idoben repulo), de azert ez igy egy kicsit meleg egy EU tag allami tevecsatornatol...
www.youtube.com/watch?v=FGEjro5D2Zc&t=3m30s

zaftos szatira2 2012.11.22. 12:19:29

@Ann1294: Az eszedbe sem jut,hogy siman nem kap munkat es kesz!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása