oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 01. 12:00,  Bánom, hogy nem előbb mentem el 80 komment

2012. november 01. 12:00 Határátkelő

Bánom, hogy nem előbb mentem el

Renáta Angliában él, saját bevallása szerint nagyon boldogan. Míg a magyar szociális hálón kiesett, az ottani fenntartotta, amikor kellett, mára pedig beilleszkedtek kislányával.

menza.jpg

„A sorsomra visszatekintve nagyon bánom, hogy nem előbb hagytam el az országot. De nem tehettem. Anyámat autóbaleset érte, melyben olyan súlyos agysérüléseket is szenvedett, hogy kómába esett. Ezzel az eszméletlen állapottal egy olyan magyar ápolási űrbe került, amelyben egyetlen intézmény sem fogadta, otthon kellett ápolni. Több, mint öt év után halt meg. Az elkövető megúszta.

A balesetkor a lányom egyéves volt. Korábbi világjáró utazási kapcsolatomból született. A schengeni egyezményen kívül eső, nem európai édesapjától egy fillér tartásdíjat nem tudott behajtani az magyar állam.

Több, mint tíz évig dolgoztam a turizmusban, ahol aztán gond lett, hogy nem tudok részt venni az értékesítést elősegítő külföldi tanulmányutakon. Felmondtam.

Anglia befogadott. Itt egész más életet élhetünk: lazát és kiegyensúlyozottat. Ami nem biztos, hogy minden tekintetben és minden mérce szerint sikeresebbnek tekinthető, de egy biztos, sokkal kevesebb küzdéssel és erőfeszítéssel jár. Egy olyan társadalomban élni, ahol sok száz év küszködése után kialakult állapotokba lehet belecsöppenni, ahol egy csomó dolognak megvan a helye és ahol a társadalom rendezettsége, kulturális szintje és megélhetési körülmények eleve jobbak. Én Magyarországon is elértem sok mindent (saját tulajdonú új építésű lakóparkban laktam stb.), de óriási erőfeszítéssel. Ebbe bele lehetett volna rokkanni.

Az angol szociális háló

Megérkezésünk után 2 és fél hónappal a helyi counsil ügyintéző azt kérdezte, hogy az általunk választott bérlakás heti lakbérét (rezsivel együtt) fizessék-e vagy inkább adjanak egy lakást. Na, ekkor gondoltuk, hogy hiányos angol nyelvtudásunk miatt valamit félreértettünk... Aztán ott van a minimálbér, amellyel mindenki kezd (még ha bankigazgató voltál Magyarországon, azt is felejtsd el itt, bármennyi diplomával kitörölheted a s....d, alulról kell kezdeni!) itt kiegészítik azt helyzetedhez mérten.

Ha egyedül nevelő anyuka vagy, olyannyira, hogy szinte elég 3-4 órát dolgoznod (a másik 4-5 órát kifizetik neked), hogy inkább a gyermekeddel foglalkozhass otthon. A 4 hetenkénti családi pótlék, mely ötszöröse a magyar havi juttatásnak, csak hab a tortán. Az iskolába semmit nem kell megvenni, minden adnak, a Marks and Spencerben vásárolt egyenruhát is kifizetik. Naponta a legkorábban érkező 300 diák ingyen kap reggelit. A diákok utazása ingyenes.

Oktatási rendszer

Persze, hogy furcsa volt a lányomnak, hogy nem lehet itt egyből a nagydumás, népszerű alak, míg nem nyomja az angol szlenget tökéletesen, de egyre jobb a helyzet. Francia mellett már spanyolt is tanul, angol irodalmat, művészeteket és médiát, modern matematikát (a matek nagyon magas színvonalon van Magyarországon az ittenihez képest, összefutott a tanári kar, mikor látták mit tud a gyerek, azóta matekzseniként tisztelik) stb..

Nekem nagyon tetszik, hogy a nem kötelező házi feladat egy nap, hogy írjon egy bluest, másnap a világgazdasági válság, tanulnak a cukorbetegségről úgy, mint Gandhiról. Az iskolának saját színháza és stúdiója van. Az iskolai menza (nagyon sok diáknak ingyenes) magas színvonalú, egészséges. Bár a krumplit azóta utálja, mióta egy hónapig csak azt tudtunk enni otthon...

Igazán boldogok vagyunk és soha nem éltünk ilyen kiegyensúlyozottan és ezt ennek az országnak köszönhetjük. Együttműködni a széllel, ami előbbre visz (gyakran és nagyokat lökve rajtunk) klassz dolog. Sajnálom az időt, amit helykereséssel töltöttem Magyarországon, de nekem akkor és ott kellett lennem. (Ha valaki ki akar kerülni azokból a folyamatokból, amelyeket a sors meghatározott neki, akkor boldogtalan lesz.) Most itt a helyünk. És tudom, hogy életben fogok maradni ezzel a laza mentalitással, amit itt megtehetek, hogy felnevelhessem a lányomat."

Így látja Angliát Renáta, korábbi posztok alapján is azt mondom: nagyon emberfüggő, hogy ki miként tekint ugyanazokra a körülményekre (most hirtelen az általa nagyon dicsért, mások által szidott iskolai menza jut az eszembe). Vajon számítanak-e az objektív körülmények, vagy csak az, miként éljük meg őket?

(Ez egy archív poszt, melynek eredetijét itt olvashatod.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: oktatás Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr934878019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 12:52:18

Azért az a diplomás rész butaság, egyáltalán nem kötelező minimálbérrel kezdeni. Viszont tény, hogy kevésbé halsz éhen belőle, mint az otthoniból.

think different 2012.11.01. 12:52:45

"(saját tulajdonú új építésű lakóparkban laktam stb.)"

Kicsit szerényebben talán :)))

Aussie pride 2012.11.01. 13:10:58

Mostanaban valahogy atmentek a bejegyzesek a vagy semmit nem mondo altalanos leirasokba, vagy a szidom a szar orszagot el kell menni mingegy hogyan es hova bejegyzesekbe.
Ha valaki nem akar szemelyes dolgokrol irni, megertem. De szerintem egy ilyen bejegyzesnek tartalmaznia kellene:
- miert, milyen hatterrel, hogyan jutsz ki.
- mit tettel jol vagy rosszul a felkeszules alatt es a kijutas utan
- elso lepesek, kotelezo megszerzendo papirok.
- lakaskereses feltetelei, lehetosegek anyagilag pl.
- buktatok a lakas valasztasnal, jo vagy rossz dontesek.
- munkakereses, feltetelek, lehetosegek
- beilleszkedes,
- magyarok a kornyekeden, orok tema jo-e vagy kerulni kell
- orvos, jogositvany, stb....
En ezeket varnam.

nyuszigonosz 2012.11.01. 13:19:34

Mondjuk ez most egy archív-poszt, amit sajnos elolvastam.
Szóval megint egy, akinek ugyan nagyon jól ment otthon, ( "saját tulajdonú új építésü lakópark"
de sok krumplit kellett enni...

Turizmusban dolgozás után, hiányos angol nyelvtudás is volt, de hála az angol szoc. hálónak, dolgozni nem is kell nagyon, mert az angol adófizetök örömmel átveszik a hölgy életvitele költségeit...
Ja, és gyereke egy zseni!

2012.11.01. 15:06:21

Es meg azt hittem, en vagyok pozitivan elfogult Angliaval kapcsolatban... Ugy tunik Renata egy masik Angliaban el mint en. Nekunk ugyan nincs gyerekunk, de sok ismerosunknek van, es nem fizetnek nekik Marks & Spencer iskolai egyenruhat - sot semmilyet sem, jo penzert meg kell venni, es micsoda hulyeseg ez hogy 3-4 orat kell dolgozni, a tobbit kifizetik hogy te otthon maradhass a gyerekkel? Ki fizeti ki? Ha tenyleg megoldottad, hogy az angol allam - az olyan adofizetok penzebol, mint en - kifizesse a te koltsegeidet hogy ne kelljen dolgoznod, az eleg szegyen es en, angliai adofizetokent, nem orulok neki. Magyarorszagon lakoparkban laktal, itt meg masok penzen elsz? Erdekes, az osszes ismerosom akinek van gyereke, sajat maga tartja el. Lehet, hogy nem laknak lakoparkban, de masok penzere sem szorulnak ra.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.11.01. 15:38:15

a posztoló helyében nemhogy dicsekednék vele, hogy segílykén élek és ilyen-olyan jól sikerül kihasználni az angol szociális hálót, hanem mélységesen szégyellném...

SilentDreams 2012.11.01. 15:38:49

@Mirjam2: Köszi, hogy ezt megírtad. Egyedülállóként éltem Angliában és nem irigykedem a gyerekesekre, de amit a posztoló írt, egy "kicsit" már "sokkkk" volt....

Keresetkiegészítés, lakásfizetés helyette...kezdtem már magam kicsit baleknak érezni, hogy én mindenröl saját magam gondoskodtam :))))

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 15:42:46

Mondjuk Anglia ilyen szempontból elég fura. Szinte mindenre meg lehet alkudni. Én pl. nem találkoztam még olyannal, hogy valaki ugyanazért a tv-szolgáltatásért ugyanannyit fizetett volna, mint valaki más.

Taxomükke (UK) 2012.11.01. 16:18:46

Lehet szidni a posztolót, de ha egyszer jár a segély, akkor jár. Te visszautasítanád? Ugyan már... Otthon nyilván lemondta a családi pótlékot, különben itt nem kapná. Az EU egyébként, jó reggelt kívánok, részben erről szól: ott is kaphatsz segélyt. ahová költözöl. Egyedül neveli a gyerekét, JÁR a segély, nem pedig "adható".
Persze bele lehet kötni az írásban több mindenbe is, de örüljünk, hogy végre nem Norbit olvasgatunk megint.
Speciel az én fiamnak sem fizették ki az oskolai egyenruhát, de tanszerekre valóban nem kell költeni, és a kaja is ingyen lenne, ha... mindegy. Azon mondjuk csodálkozom, hogy tanácsi lakást kapott rögtön, ezek szerint eladta az otthoni... khm, lakóparkját, mert különben ez nem menne.

Taxomükke (UK) 2012.11.01. 16:21:43

Még egy mondat: ott dolgozik, ott hajt hasznot, oda fizeti az adót... miért ne kaphatna ott segélyt? Ha itthonról folyósítanák neki, akkor az lenne a gond, igaz?
Irigység és okoskodás, ez megy nekünk, ebben vagyunk világszínvonalúak. Ja, meg a káromkodásban, bazmeg.
:)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 16:28:30

@Taxomükke: Vagy szimplán letagadta. :)

Egyébként nem azzal van a baj, hogy a posztoló hogy veszi igénybe a segélyt, hanem hogy utána ezzel mintegy elbüszkélkedik, már-már arra buzdítva az olvasót, hogy maga is cselekedjen így.

Lehet, hogy nem ez volt a szándéka, de határozottan így jött át.

Frau Holle 2012.11.01. 16:38:58

@Püspök utcai gombaszedő: Igen, a hangsúly mintha ezen lett volna.
Az sem úgy van, amit a képzettségek elismeréséről írt.

Szakura 2012.11.01. 16:45:24

Ez nagyon régi. Mi történt, már senki sem ír ide? Talán már egyetemre jár a kislány azóta. Azt hiszem, már a részmunkaidősöknek járó juttatásokon is változtattak. Ne vedd készpénznek, amit írt.

Taxomükke (UK) 2012.11.01. 16:50:22

@Püspök utcai gombaszedő: Letagadni nem nagyon tudod, mert utánanéznek, éppen ezért sokáig tart, mire folyósítják. Azért csodálkozom. hogy két és fél hónap után már itt tartott.

Más: ha büszkélkedésnek akarom hallani, akkor az, ha csak tényközlésnek, akkor az. Én úgy vagyok velem ha jár, akkor jár. Az más kérdés, ha hazudok, csalok, és úgy kapok meg valamit.

Egyébként szerintem a helyi tanácstól (council, nem counsil) függ sok dolog, hiszen nem ugyanazok a szabályok mindenhol.

Frau Holle 2012.11.01. 16:59:42

Most a konkrét esettől elvonatkoztatva: hogyhogy nem merül fel a szülőben a halvány gondolat, hogy ha a gyerekem komolyabb tudást visz magával, mint amilyen szinten az új helyen tanuló társai vannak, akkor megfosztja a gyerekét a további fejlődés egy jelentős részétől?
Én tudom hogy ez itt nem népszerű gondolat, mert a magyar gyerekeket szokták sajnálni(?!) a sok "felesleges" tanulnivaló miatt (amivel nem értek egyet, iskolás gyerekeim vannak és pontosan tudom, mit tanulnak), de a tanulás, gyakorlás soha nem öncélú. Fejleszti a készségeket, összefüggések felismerését stb.
Ha kicsit utánaolvas valaki, akkor találhat rá forrást, hogy az oktatásukkal éppen ők sem elégedettek, sőt.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 17:00:21

@Taxomükke: Ne viccelj, bármelyik magyar ember álmából felébresztve is képes átverni a naív angol bürokráciát, ha akarja.

És azért van olyan is, hogy valami jár, de azért mégsem illik. Például kiutazás után rögtön segélyt kérni.

Nem véletlenül van erről most akkora nagy vita Angliában is, mert sokan úgy érzik, hogy egyes emberek (nem csak bevándorlók, őslakosok is, és nem csak szegények, gazdagok is) nagyon elszemtelenedtek és visszaélnek a szabadsággal, ami megadatott nekik.

Mrs. Clayton 2012.11.01. 17:11:10

lehet mert a poszt régi, de kb mercedest osztogatnak berlinben szintű, szerintem
ha x évvel ezelőtt így is volt, ma biztosan nincs így
olyannyira nem, hogy épp a héten fogják kipostázni a családi pótlék módosításról szóló leveleket és aki x összegnél többet keres/év egyáltalán nem fog kapni
a tax creditet is nagyon megnyirbálták állítólag
aki meg szoc. lakásban tervezi itt az életét, annak ajánlom előbb nézzen körül egy Havanna lakótelepen aztán döntsön, hogy beköltözik-e
ettől függetlenül nem hiszem, hogy szégyen, ha valaki igénybe vesz/vett szociális juttatásokat, majd ha többet fog keresni, nem fog kapni, ha meg megszüntetik, akkor se

Mrs. Clayton 2012.11.01. 17:13:40

@Frau Holle: már bocsánat, de Angliában van a világ legjobb egyetemei közül jó pár, így talán az ember olyan sok mindentől nem foszthatja meg a gyerekét

2012.11.01. 17:17:17

@Taxomükke: 'Még egy mondat: ott dolgozik, ott hajt hasznot, oda fizeti az adót... miért ne kaphatna ott segélyt? Ha itthonról folyósítanák neki, akkor az lenne a gond, igaz?
Irigység és okoskodás, ez megy nekünk, ebben vagyunk világszínvonalúak.'

Hat en biztosan nem irigylem a posztolot, nem szeretnek egyedulallo anya lenni aki allami juttatasokbol el. Mivel sok eve Angliaban fizetek adot, igenis duhit az hogy valaki megjelenik itt, ket honap utan (mennyi adot is fizetett itt addig?) fizetnek neki lakast, a gyerekenek kajat, ruhat stb., o meg elmondasa szerint napi 3-4 orat dolgozik minimalberert, mert ugyis ad neki az 'allam' (ertsd: az adofizetok) penzt hogy a gyerekevel legyen. Erdekes, nekem meg soha semmire nem adott penzt a helyi council, nem kerdeztek meg hogy kifizessek-e az alberletemet vagy vegyenek-e nekem a Marks & Spencerbol ruhat.

Frau Holle 2012.11.01. 17:22:50

@Jess G:
1. Közoktatásról volt szó.
2. Angliában kitűnő magániskolák vannak. Drágán.
3. Volt évfolyamtársaim kutatnak valóban kitűnő angol egyetemeken, az itthon szerzett tudásukat kint nagyon nagyra értékelik. Még csodálkoztak is rajta, hogy jééé, ki hitte volna... (A közvetlen kollégák nem, ők ismerték a publikációikat, tudták róluk előtte is.)
4. Említett évfolyamtársak óriási erőfeszítéssel igyekeznek pótolni a hiányzó ismereteket a gyerekeiknél, hogy csökkentsék a hiányosságokat a közelgő hazajövetelre.
De biztosan igazad van...

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 17:24:37

@Jess G: Az egyetem kicsit más tészta. És ott is csak a posztgrad képzés igazán színvonalas. Én csak műszaki vonalon ismerem a helyzetet, de pár évvel ezelőttig az undergraduate képzés nálunk kenterbe verte az angolt. A középiskola meg, a legdrágább public schoolokat leszámítva, még mindig.

Na de nem is az a lényeg, hanem az önellentmondás a posztban:

"...modern matematikát (a matek nagyon magas színvonalon van Magyarországon az ittenihez képest, összefutott a tanári kar, mikor látták mit tud a gyerek, azóta matekzseniként tisztelik)"

Tehát akkor miért is olyan jó az az angol iskola, ha a matek annyira gyenge? Mert ugye spanyolt tanulni biztos nagyon szórakoztató, de nem túl hasznos, hacsak nem csődbiztosnak készülsz, de ahhoz is kellene a matek.

Mrs. Clayton 2012.11.01. 17:34:35

@Püspök utcai gombaszedő: én nem azt mondom, hogy a britnél nincs jobb, hatékonyabb rendszer, vagy hogy a magyar az feltétlenül rosszabb
egyéb iránt abban sem vagyok biztos, hogy összességében a tudás kevesebb lenne, amit Angliában meg lehet szerezni,mint Mo-n
mivel iskolában dolgozom látom a tankönyveket, szerintem összességében nem tanítanak kevesebbet
az tény, hogy a lányom vidáman megírta 98%-ra a GCSE-t
én ha azt nézem, hogy a későbbi életben egy átlagos képességű ember itt és ott mit sajátít el, nem pedig hogy mit tanítanak neki, akkor azt mondom, hogy Angliában jobb tanulni

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 17:37:27

@Jess G: Az lehet, hogy tanulni jobb.

De én meg a végeredményt látom a kollégáimon. Biológiából és kémiából például a legalapvetőbb ismereteik is hiányoznak. És ugye itt egyetemet végzett emberekről beszélünk, és még csak nem is bölcsészekről.

Mrs. Clayton 2012.11.01. 17:39:20

@Frau Holle: mivel állami iskolából több van mint magánból, ezért felteszem, bár nem tudom, hogy a felsőoktatásba is arányaiban többen kerülnek be, főleg hogy egy Oxfordon ma ugyanannyi a tandíj, mint egy a rangsorban csak a 80. helyen lévőegyetem esetén, így a közoktatásban megszerzett tudás nyilván elegendő a felsőfokú tanulmányok folytatásához, bár lehet, hogy nem mindenkinek
egyébként szerintem az egyetemi képzés is itt az életre nevel, míg ez a magyarról nem mondható el
innét nézve aláírom, hogy a magyar tanulók fejébe több mindent próbálnak meg belesulykolni, de szerintem a nyugat-európai diákok az életben sokkal jobban fognak teljesíteni

Taxomükke (UK) 2012.11.01. 17:42:04

@Mirjam2: Valószínűleg nem is szorultál rá.
Én is szeretnék mielőbb annyit keresni, hogy esélyem se legyen semmiféle segélyre. Lakhatásiról pl. eleve szó sem lehet, mert van otthon egy nagy házunk.
Ez az adózás/segély témakör amúgy is nehéz ügy, mert általában nem tudjuk objektíven megítélni. Egy időben tőlem is rengeteg adót meg TB-t vontak le, én is mondogattam ilyeneket, hogy "az én adómból tartják el a.....", aztán az volt az ürömben az örömöm. amikor a magyar TB kifizette a fiam külföldi műtétéjét (18 MFt). Azóta inkább kussolok.

Mrs. Clayton 2012.11.01. 17:42:31

@Püspök utcai gombaszedő: ezt elhiszem, de egy mérnök nem hiszem, hogy attól lényegesen kevesebb, hogy nem tudja, hogy hány kéztőcsontja van
erre mi magyarok, vagy legalábbis akiket én hallok, szeretünk nagyon büszkék lenni, ami alapjában véve nem baj, csak lehet, hogy nekik nem idegen, hanem saját területükön van olyan részismeretük, ami meg nekünk nincs, tehát szerintem kvittek is vagyunk

Frau Holle 2012.11.01. 17:44:10

@Jess G: Erről más a tapasztalatom.
Teljesen más.

Mrs. Clayton 2012.11.01. 17:49:42

@Frau Holle: az lehet, de a Pisa és hasonló felmérések azt mutatják, hogy Mo-n baromira nem hatékony az oktatás

Frau Holle 2012.11.01. 17:50:05

@Jess G: A lexikális tudás (többek közt) két okból szükséges:
Egyrészt amikor gyors döntést kell hozni, nincs mindig kéznél a gugli.
Másrészt összefüggéseket megállapítani csak konkrét dolgok, ismeretek között lehet. Az összefüggések felismerésének a képessége pedig egyre fontosabbá válik. Ennek a segítséggel hozhatunk helyes döntéseket az életben, vagy ettől lehetünk jó kutatók, orvosok vagy a problémát helyesen felismerő autószerelők.
Márpedig ha nincsenek kritikus tömeget elért mennyiségű ismeretek, mik között állítunk fel összefüggéseket?

Frau Holle 2012.11.01. 17:55:12

@Jess G: Ezek a felmérések sokszor körtét almával hasonlítanak össze. Nem azt állítom hogy nem lehet javítani a magyar oktatás színvonalán, de a hangsúly a különböző oktatási rendszereken máson és máson van.
Ami elgondolkodtató: abból a szegény magyar oktatási rendszerből kikerült orvosokat, kutatókat, műszerészeket, pékeket tárt karokkal várja Németország, Franciaország, Anglia, és megállják a helyüket.
Biztos hogy nem nevel az életre? Biztos, hogy nem adja meg a kívánt színvonalat?
Szerintem ez az igazi visszajelzés.

Mrs. Clayton 2012.11.01. 18:03:52

@Frau Holle: biztosan nem, kérdezd meg az összes végzős diákot, akár középiskolás, akár egyetemista, vagy kérdezd meg a munkáltatókat, akikhez a végzősök kerülnek
nem mondom, hogy árt, ha lexikális tudást adnak át, de hogy ebből senki nem tanul meg döntést hozni az biztos, tudnék ezer példát hozni, de hagyjuk, mert túl távoliak az álláspontjaink

Frau Holle 2012.11.01. 18:11:02

@Jess G: Érdekes amit írsz, mert nem kell őket megkérdeznem. :) Nap mint nap tapasztalom, hogy működik.
Nem baj ha nem így látod, bár nagy élmény amikor ráérez az ember arra, hogy a tudás egy háló, ami bizony megtart.
Hálát adok a jó sorsomnak, hogy megtapasztalhattam és mindent megteszek azért, hogy ezt a lehetőséget a gyerekeim is megkapják.

2012.11.01. 18:11:58

@Taxomükke: Nem azt mondtam, es nem is gondolom, hogy nem kene segelyt adni olyanoknak akik raszorulnak. Az meg teljesen mas kategoria hogy mutetet kifizetnek, nyilvan senki nem kerul szandekosan olyan helyzetbe hogy mutetre legyen szuksege, es valoban azert fizetunk TB-t vagy hasonlot hogy ilyen esetekben igenybe tudjuk venni.

Engem ez a poszt nagyon irrital mert arrol szol hogy egy anya megjelenik a gyerekevel egy orszagban ahol meg soha nem dolgozott, nem fizetett adot, es annak orul hogy itt milyen jol kifizet neki mindent az allam. Bocs de pl. raszorulo gyereknek nem kell Marks & Spencer egyenruhat venni az adofizetok penzen. En is lehetnek raszorulo, ha pl. teherbe esnek kulfoldon valakitol akit nem is ismerek, aztan nem lenne munkam meg semmi penzem hogy eltartsam a gyereket; nem is nagyon keresnek munkat mert eleg ha 3-4 orat dolgozom naponta, masok meg majd fizetik az en alberletemet meg a gyerek koltsegeit stb. Mellesleg egy masik orszagban lakoparkban van lakasom, de nem baj, azert nagyon raszorulo vagyok, vegyetek mar a gyerekemnek enni. Bocs de nem hat meg.

Az angol oktatasi rendszerrel kapcsolatban meg Jess G-vel ertek egyet. Az angolok ugyan atlagban sokkal kevesebb tenyt tudnak mint a magyarok, de ettol az eletminoseguk semmivel sem rosszabb, sot. Es az egyetemek nagyon szinvonalasak, legalabbis ahova en jartam, az volt.

A magyarok sokszor nagyon buszkek arra hogy milyen 'muveltek' amin azt ertik hogy mennyi tenyt tudnak, de ezeknek a tenyeknek a legnagyobb resze irrelevans a mindennapi eletben es a munkaban is. Maximum arra jo, hogy felsobbrendunek erezzuk magunkat valakivel szemben aki nem tudja milyen orszagnak mi a fovarosa stb. Az olyan kommentekrol meg nem tudom mit gondoljak ami szerint spanyol nyelven tanulni felesleges. A spanyol a vilag egyik legelterjedtebb nyelve, legalabb ugyanannyi embernek az anyanyelve, mint az angol. Persze magyar iskolakban mindenki tanul magyarul, hat az tenyleg mennyivel hasznosabb, mint a spanyol...

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 18:13:38

@Jess G: Keverjük a szezont a fazonnal itt egy kicsit.

A Pisa az átlagot (illetve inkább a legalját) méri, ami a teszt céljait tekintve helyes is. A magyar oktatás öngyilkos mértékben alulfinanszírozott és ugyanakkor pazarló is, mindkettő az átlagos színvonal rovására megy.

De amikor a saját gyerekedről van szó, az számít, hogy mi a legjobb, de még elérhető oktatási szint. Erről a Pisa nem mond, nem is akar mondani semmit. Viszont pont ebben van Anglia nagyon lemaradva, mert ami jó, az gyakran nem elérhető.

(Továbbá az Egyesült Királyság esetében még az is bonyolítja a helyzetet, hogy teljesen más az oktatás Skóciában, Walesben, Észak-Írországban és Angliában.)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 18:22:45

@Mirjam2: Senki nem mondta, hogy spanyolul tanulni fölösleges. De a posztoló maga is szembeállította a csapnivaló matekoktatással, és hát a kettő közül a matematika azért jóval fontosabb. Ne mondd már, hogy két idegen nyelv nem elég dosztig egy gyereknek.

Mrs. Clayton 2012.11.01. 18:25:09

@Püspök utcai gombaszedő: A Pisa tudomásom szerint éppen azt méri, hogy milyen szinten sikerül alkalmazni az életben a megszerzett tudást, tehát totál általános, így alkalmas arra, hogy a vietnámi, brit és magyar oktatást összehasonlítsuk. Magyarul milyen szinten érted azt, amit olvasol, vagy gondot okoz-e ha a boltban ki kell számolni mennyi a visszajáró.
Ebben a magyar gyerekek alul teljesítenek világviszonylatban, aminek egyik oka, hogy kik, mit, mennyiért és hogyan tanítanak.

Frau Holle 2012.11.01. 18:28:43

@Jess G: Ehhez képest miután szabadultak az iskolarendszerben, Angliában is egész jól elboldogulnak...

Frau Holle 2012.11.01. 18:29:33

@Frau Holle: iskolarendszerből, természetesen....

Mrs. Clayton 2012.11.01. 18:33:07

@Frau Holle: ezt sem mondanám, az élelmes, leleményes emberek megállják a helyüket, de nagyon sokan külföldre költözéskor ébrednek rá arra, hogy semmit sem tudnak az életben
például el kell adni magadat, ezt egy magyar jellemzően nem tudja, egy nyugat-európai meg igen
egy magyar diák jellemzően nem tanul meg előadni, nyilvánosan beszélni, az ötleteit elővezetni, ebben a nyugat-európaiak kiemelkedőek, ezért sokszor meglepődnek a magyarok, hogy ők ilyet soha nem tanultak és nehezebben jutnak előre
ezt estig sorolhatnám
ettől függetlenül sok tanár felismerte otthon, hogy elavult, rossz módszerek szerint tanít és próbál változtatni, abba nem mennék bele, hogy ennek mi az egyenes következménye otthon a legtöbb iskolában

Frau Holle 2012.11.01. 18:39:04

@Jess G: Először is kulturális különbségeket nem kérnék számon a magyar oktatási rendszeren. Ahol más a jogrendszer (márpedig Angliában nagyon más), ott másképp épül fel az államigazgatás, más szabályok szerint folyik úgy általában az élet. Ezeket itt nem kell tanítani.
Az önbizalomhiány más kérdés, szerintem te most itt a magyar oktatási rendszerben végzettekben épp erősíted.
Előadni meg - ezt megint nem értem. A gyerekeim tudnak, már csak azért is, mert rendszeresen kell nekik. Amíg oktattam, a tanítványaim is tudtak, ott is kellett. Minek kellett volna lenni a következménynek? Valamiről lemaradtam? :)
Bár este van, de sorold még, kérlek!

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 18:42:45

@Jess G: Az odáig rendben is van, de arról semmit nem mond, hogy mindez az oktatás mennyire elérhető.

Mindenki, akit otthonról ismerek és itt dolgozik műszaki területen, messze kiemelkedik a helyiek közül. Nem csak lexikális tudásban, hanem gondolkodásban, problémamegoldásban, szorgalomban és igen, még abban is, hogy mennyire tudnak kommunikálni vagy az eredményeiket prezentálni. Mondom, nem csak megfelelnek, hanem kiemelkednek, és nem is kicsit.

Ezek az emberek, és ebbe magamat is beleértem, mert ilyen szerény vagyok, mind-mind az ingyenes magyar közoktatásból kerültek ki. És nem, nem hiszem, hogy mindez a génjeinkben lenne, sőt. Ez egyes egyedül az oktatásunknak köszönhető.

Persze ugyanezek az emberek a PISA eredményt semennyire nem befolyásolják, mert az a tömegekről szól. Viszont azt bizonyítják, hogy a magas színvonalú oktatás Magyarországon sokkal inkább elérhető (legalábbis az volt), mint Angliában.

Mrs. Clayton 2012.11.01. 18:53:00

@Püspök utcai gombaszedő: lehet tévesen, de ezt abszolút azzal magyarázom, hogy ők azért sikeresek külföldön, mert tényleg kiemelkedőek, de mi van az átlaggal, aki el sem jut az országhatárig sem
hogyne befolyásolná az egyes ember az egész eredményét?
szerintem ez az oktatási kérdés pont olyan, mint a magyar gasztronómia, szeretnénk azt hinni, hogy jó, miközben nem igazán
én sok mással együtt egy kisváros kis gimnáziumában végeztem onnét is bejutottam könnyen egyetemre, van világhírű művész, aki szintén ennek a városnak a szülöttje, osztálytársam neves kutató, sokan a legjobbak közt vannak a szakmájukban, szóval nagyon sok múlik az egyénen is, tehetségesként bárhol a világban könnyű boldogulni, közepesként vagy gyengeként nehéz
én úgy látom, hogy ezek a rétegek UK-ban sokkal nagyobb támogatást kapnak, ami szerintem jobb, mint az elitista képzés, ahol kizárólag az a valaki, aki kiemelkedő, az összes többi gyakorlatilag el van felejtve, sőt ülhet a hátsó sorban anélkül, hogy bármit is tanítanának neki

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 19:05:26

@Jess G: Nem azt mondtam, hogy az egyes ember nem befolyásolja az eredményt. Azt kell nézni, hogy az oktatás színvonala milyen eloszlást követ. Jó eséllyel egy haranggörbét kapsz, vagy inkább egy torzított harangot, ami az alja fele "dudorodik". Tehát aki a felső részbe esik, az jóval kevésbé számít bele az eredménybe, mint aki az alsóba.

De amikor a gyerekednek iskolát választasz, akkor direkt átlagosat választasz? Nyilván nem, hanem a legjobbat. És itt van a nagy különbség: persze, én se átlagos iskolába jártam, hanem egy nagyon jó iskolába. Kellett ezért fizetnem? Nem, egy fityinget se. Ugyanilyen színvonalú középiskolai oktatásért Angliában minimum tíz lepedőt kéne félévente kifizetnem.

És erről beszélek: az, hogy milyen az átlag színvonal, nagyon fontos az oktatáspolitikusoknak, de valójában semmit nem mond azoknak, akik iskolát keresnek a gyerekeiknek.

Neon Fu 2012.11.01. 19:13:44

Ó, de ellenszenves ez az írás! Angliáról, az ottani életről semmi, csak a szociális támogatásokról. Jó, hogy nem írta meg, karácsonykor hova járnak ingyenlevesért. Gyűlölöm az ilyet, amikor hozzám is jönnek, hogy "ha kiköltöznénk Svájcba, akkor milyen támogatásokra lennénk jogosultak?" Hát bakker, előbb tegyél be abba a közös kasszába, mielőtt koldus módjára nekiállsz kihasználni a rendszerüket!

Königin 2012.11.01. 19:21:13

Nem értem ezt az irigységet és rosszindulatot. Ha adják, adják. Mi az, hogy illene visszautasítani? Kíváncsi vagyok melyik egyedülálló szülő utasítana bármit is vissza, ha azzal amit kap, a gyerekének jobb lesz. Ne vicceljetek már emberek...

venator 2012.11.01. 19:30:35

Végre Anglia, még ha archív is.
Most legalább mindenki számára nyilvánvaló, hogy Angliában minden sokkal, de sokkal jobb. Még a segély is jobb, még egy magyar lakóparkból nézve is jobb. Sokkal. Bizony.

Mondjuk én a Harrod's-ban vettem volna meg az egyenruhát, mégis csak más az akusztikája. Segélyből is....;)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 19:41:22

@astarta: Irigy? Mégis mire? De most komolyan, szerinted mire?

Frau Holle 2012.11.01. 19:55:27

@venator: Igen, ez már hiánypótló volt.
Már majdnem elfelejtettem az alaptételt. :)

venator 2012.11.01. 20:14:38

@Frau Holle: A nulladik parancsolat! :)

Muscari 2012.11.01. 20:30:03

@Frau Holle: Nagyon csipázom, mikor így gúnyolódtok rajtunk. Miért nem értitek meg, hogy van, aki veletek ellentétben nem akar hazamenni, és mondjuk jól érzi magát Angliában?
A poszt természetesen nekem sem tetszett, nem bírom ezt a stílust és a "jaj de jó, nem kell annyit dolgozni, mert mennyi sok segélyt adnak" mentalitást. Azért az remélem, nem baj, hogy családi pótlékot igényeltem?

A magyar oktatásról meg annyit, hogy a tehetséges gyerekek gondozásában tényleg nagyon jó. De az én fiam például diszlexiás, sajnos még otthon jár iskolába, mára komoly önbizalom hiánya van, valamint kezdődő gyomorfekélye 18 évesen. Retteg az osztályfőnökétől, aki egy f@szkalap, de ez az utolsó éve, és csak azt szeretnénk, hogy legalább egy szakma legyen a kezében, mielőtt utánunk jön.
Persze mondhatjátok, hogy miért nem visszük át másik iskolába, de ez egy olyan szakma, amit nem sok helyen oktatnak.
Én annak idején, mikor alsó tagozatos volt, mindent megpróbáltam, a nevelési tanácsadótól elkezdve a magán gyógypedagógusig, évekig hordtam, kifizettem egy csomó pénzt, de a mai napig nem tudom eldönteni, használtak-e valamit.
Szerintem kevés gyerek utálja úgy az iskolát, ahogy ő.
Szóval bocs, hogy nem vagyok oda a magyar iskolarendszerért.

Frau Holle 2012.11.01. 20:41:24

@Muscari: Az egyoldalúságon gúnyolódtunk.
Szerintem ez egyértelmű volt.
Gondolom, azt nem veszed magadra, ugye?

A fiad esetét sajnálom.
De az, hogy nem jön ki az osztályfőnökével, az nem jelenti azt, hogy ne lennének az oktatási rendszernek erősségei.
Nekem is volt olyan tanárom akit nem szerettem, de különbséget tudok tenni az illető és egy rendszer között.
Mindemellett úgy fest, a fiad annak ellenére hogy diszlexiás, mégis szakmát szerez itthon.

Látod, épp erről van szó: a világ nem fekete-fehér. Semmi sem tökéletes, és semmi sem a végletekig rossz.

venator 2012.11.01. 20:41:52

@Muscari: Ne vedd magadra, nem rajtad gúnyolódunk, hanem azon a mentalitáson, ami szerint kint minden jó, otthon viszont minden szar.
A kritika nélküli, agyatlan és fogalmatlan rajongást tettük gúny tárgyává.
Az, hogy jól érzed magad és nem akarsz hazamenni, az a te legszemélyesebb magánügyed és döntésed. Ezzel semmi baj nincs.

Muscari 2012.11.01. 20:50:23

@venator: Oké, rendben, nem kellett volna magamra vennem. Lehet, hogy most ilyen hangulatban vagyok...
Egyébként te tudod már, hogy mit fogsz csinálni, mikor hazajössz? Keresel már munkát?

TilosazA (UK) 2012.11.01. 20:57:44

@Jess G: Remélem, hogy neked lesz igazad. Bár bizonyos szempontból mindkettőtöknek igazatok van (iskola ügyben).
Nekünk is az egyik szempont volt mikor Angliába költöztünk, hogy az itteni iskolarendszer és oktatás közelebb áll az elgondolásunkhoz mint az otthoni.
Én is csomó mindent megtanultam otthon, aminek kb a 90%-át 13 év alatt elfelejtettem. Nincs rá szükségem, nincsenek ehhez kapcsolódó hírek, filmek, nem beszélgetünk róla. Főleg matekból sokat, pedig azt kifejezetten szerettem. A lényeg, hogy ezekre mint kiderült nem volt olyan mélységig szükségem mint tanultuk. Sok dolgot viszont nem tanultunk, amire nagy szükségem lett volna, és az életbe kilépve hirtelen rám zuhant hogy egyedül kell vele megbirkóznom: pénzügyek (bankszámlanyitás, bankkártya, MNYP tagság), közlekedés (kresz), egy egyszerű csekk feladása, de ugyanígy pl. egy prezentáció elkészítése és előadása.... És még számtalan dolog, hirtelen ennyi ugrott be.

Muscari 2012.11.01. 20:57:47

@Frau Holle: Nincs harag :-)
Egyébként ha te megtaláltad a számításodat otthon, az külön jó, mert nagy szüksége van az országnak arra, hogy a világlátott, kiművelt fők hazavigyenek valamit abból a mentalitásból, tudásból amire külföldön szert tettek.

2012.11.01. 21:00:28

@venator: Már csak az a kérdés, hogy még meddig fog fent maradni ez a rendszer (ott) és mikor elégelik meg az adófizetők, hogy olyanokat tartanak el, akik dolgozni is tudnának.

Talán nem meglepő, ha párhuzamot tudok vonni az itthoni meg az angliai helyzet között, szociális háló terén. :)

venator 2012.11.01. 21:05:47

@Muscari: Előfordul, van amire én is ugrok azonnal.

Keresek már egy ideje, küldözgetem is a cv-ket, de az én területemen nem szokták meghirdetni az állásokat, inkább az ismeretség számít. Szóval nem lesz könnyű meccs....

venator 2012.11.01. 21:08:04

@Philosoraptor: Hát igen, a brit rendszer még egy darabig elbírja a potyautasokat, de a magyar már rég nem. Megkockáztatom, soha nem is bírta el...

Frau Holle 2012.11.01. 21:09:31

@Muscari: Akkor jó. :)
Igen, megtaláltam, nekem így jó. Másnak pedig más. Ez így van rendben.
A fiadnak pedig drukkolok, hogy minél nyugodtabban essen túl a tanév előtte álló részén.

Muscari 2012.11.01. 21:22:21

@TilosazA: Gondolj bele, sokszor már vizsga után 2 héttel elfelejti az ember az anyag egy jó részét, még ha ötösre vizsgázott, akkor is. Én elég jónak tartom az általános műveltségemet, jó vagyok földrajzból, tudom ki volt Dante vagy Degas és mik azok a fraktálok. Ez mind szép és jó, de tényleg erre van szükségünk az életben való boldoguláshoz?
A múltkor agy kollegámnak elmeséltem, hogyan keletkeznek az egypetéjű ikrek. Ő egyetemet végzett, persze nem biológus hanem IT-s, de le volt nyűgözve, hogy én ezt honnan tudom.

Szóval nem tudom, mi lenne a jobb, Frau Holle-nek is van igazsága abban, amit a döntéshozatalról írt, azt el kell ismernem.
Ugyanakkor a mindennapi életre tényleg nincsenek felkészülve a gyerekek, aki mögött nem áll ott a család, az bizony nehezen indul az életben.
És még valami, amit leginkább a szemére vettnek a magyar iskolarendszernek. Nem hogy csökkentené az egyenlőtlenségeket, hanem az eleve hátrányos helyzetűeket még hátrányosabb helyzetbe hozza. Nem születhet minden gyerek értelmiségi családba persze, de a lemaradást valahogyan csak lehetne csökkenteni. Ebben Európában utolsók vagyunk sajnos. A forrást nem tudom sajnos belinkelni, de néhány hónapja a HVG-n olvastam cikket a témáról, onnan az infó.

2012.11.01. 21:34:44

@venator: Ahhoz képest elég sok embernek JÁR a segély.

Természetesen ez változni fog, kérdés, mikor lesznek láthatói jelei... Például, hogy fizetős lesz majd az eü. mindenkinek.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 21:36:50

@Muscari: Honnan veszed, hogy mi nem érezzük jól magunkat Angliában? Én például remekül érzem magam és bár nem próbálok meg asszimilálódni (értsd: angolnak tettetni magam, pedig a kiejtésem alapján már bőven tehetném), jól beilleszkedtem. A munkámat nagyon szeretem, meg is becsülnek, de ettől függetlenül azt látom, hogy míg otthon minden eddigi munkahelyemen voltak nálam jóval okosabb és képzettebb szakemberek, itt nincsenek.

Ez nem feltétlenül baj, csak azért hoztam fel, hogy ne írjuk már le az egész hazai oktatást en bloc. Millió probléma van, és gyanítom, hogy amióta érettségiztem és már nincs rálátásom, csak több lett, de az egyszerűen nem igaz, hogy az ingyenes angol oktatás mindenben jobb a magyarnál.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 21:38:42

@TilosazA: Nekem határozottan úgy rémlik, hogy általánosban ezek (az akkori szinten, persze, MNYP például ugye nem volt) mind megvoltak környezetismeretből és technikából. Csekkfeladásra és kreszre egészen konkrétan is emlékszem.

venator 2012.11.01. 21:47:44

@Philosoraptor: Persze, bizonyos feltételek teljesülése mellett jár a segély. A hangsúly ugye a bizonyos feltételeken van. :)

Otthon az a furcsa sokaknak, hogy nem adják, csak úgy. Előbb-utóbb ez nem fog menni.

Totál fizetős soha nem lesz az egészségügy, ilyet nincs az a kormány, amelyik meg merne lépni.

pappito · http://pappito.com 2012.11.01. 22:06:10

@Philosoraptor: "Természetesen ez változni fog, kérdés, mikor lesznek láthatói jelei... Például, hogy fizetős lesz majd az eü. mindenkinek."

felröhögtem!

hogy is volt a háromszáz forintokkal? :)

2012.11.01. 22:08:20

@Püspök utcai gombaszedő: 'Senki nem mondta, hogy spanyolul tanulni fölösleges. De a posztoló maga is szembeállította a csapnivaló matekoktatással, és hát a kettő közül a matematika azért jóval fontosabb.'

Nekem szemely szerint a matematika sokkal kevesbe fontos mint a nyelvek, tehat en sokkal jobban jartam volna, ha az iskolaban kevesebb idot forditottunk volna matematikara es tanultunk volna spanyolul. Olyan magas szintu matematikara, amit magyar iskolakban tanitanak (legalabbis amit mi tanultunk), a legtobb embernek nincs szuksege, es csak felesleges stresszet okoz azoknak akik nem olyan jok matekbol.

Erettsegi ota max. annyira hasznalom a matektudasomat hogy osszeadjam a boltban a termekek arat. A legtobb embernek nincs ennel tobb matematikai tudasra szuksege. Viszont pl. az angol lakossag jelentos resze rendszeresen utazik Spanyolorszagba, sok angol nyugdijas le is telepszik ott, tehat jol jon nekik a spanyoltudas. Matekra meg semmi szukseguk.

Muscari 2012.11.01. 22:10:50

@Püspök utcai gombaszedő: Ezt a valaszt biztosan nekem szantad? Mert en semmi ilyesmit nem irtam, teged meg meg sem szolitottalak.
Egyebkent orulok, hogy jol erzed magad Angliaban, mert en is :-)

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.01. 22:23:29

@Muscari: Engem személy szerint nem, csak ugye az a többes szám.

"Miért nem értitek meg, hogy van, aki veletek ellentétben nem akar hazamenni, és mondjuk jól érzi magát Angliában?"

LyukasBogrács 2012.11.01. 22:26:36

Szerintem Norbi a gyerek apja: a fúrószigeten aztán kereshetik a tartásdíj-behajtók, bár a poszot olvasva erre nem is szorul rá az anyuka.

2012.11.01. 22:39:41

@venator: Ha abból indulunk ki, hogy mennyi az aktív dolgozó egyén, és mennyi embert kell eltartaniuk, akkor bizonyára nem maradhat fent a jelenlegi rendszer. Nem vagyok tisztában más eu-s országok demográfiai adataival (azon kívül, hogy tisztában vagyok vele, hogy mindenhol öregedik ki a lakosság jelentős része), de legalább ott nem a "minden jár alanyi jogon" elv érvényesül. Ne vonják le akkor a fizumból a tb-t, cserébe minden eü-s ellátásért fizetnem kellene. Ez így lenne korrekt. De nem így van, elég nevetségesnek tartom, hogy habár vonnak az emberektől tb-t, de mégis hálapénzt kell adni, hogy ellássanak rendesen a kórházban. Ez a magyar valóság. Mondhatnám, hogy nincs min meglepődni. :)

@pappito: Öhm, igen az egy külön történet. Meg az is, hogy a sok idős ember a helyi sztk-ba jár szocializálódni. Naponta. Leterhelve ezzel az amúgy sem zökkenőmentes és hatékony ellátást.

Muscari 2012.11.01. 22:48:15

@Püspök utcai gombaszedő: Ezt Frau Holle-nak válaszoltam, hozzáértve még Venatort, ezért a többes szám, mert ők kezdtek el "angliázni". Bocsi, oda kellett volna tennem hogy @Venator.
Jó éjt mindenkinek.

pappito · http://pappito.com 2012.11.01. 23:00:56

@Philosoraptor: az egy szép gondolat, hogy ne vonják a TB-t és majd én mindent fizetek. (ehhez ugye jól definiált magán eü-biztosítási rendszer is szükséges)

Itt nincs TB, szja-t és egy kötelező biztosítást vonnak (acc - Accident Compensation Corporation ez most 1.7%) és ebből jár mindenkinek az egészségügy. Persze várólisták vannak leginkább, és az állami mellett magánbiztosítók, akikkel olyan szerződést kötsz, amilyet akarsz.

Nem feltétlenül ezt gondolom az ideális rendszernek, talán jobb lenne az állami eü-t kizárólag a szociálisan rászorulók részére fenntartani, a többieket pedig valamiféle fizetős (nem állami) rendszerbe terelni, de minden megoldás rettenet drága és mindnek vannak hátrányai is.

venator 2012.11.01. 23:11:46

@Philosoraptor: Dániában például minden jár, kivéve a fogorvos, az fizetős.
Éppen erről szól a ugye a mostani törekvés, hogy minél több embert vonjanak be az adófizetésbe. Azért az tényleg nonszensz, hogy 3.5 millió ember fizet adót.

De az eü rendszert valóban meg kell reformálni, reméljük ésszel sikerül és nem lesz olyan, mint a dán eü, mert akkor megszívjuk ha hazamegyünk. :)

LyukasBogrács 2012.11.01. 23:29:42

Ez mind nagyon szép, de a posztoló a lelke mélyén mégiscsak arra vágyott, hogy a gyereke apja legyen olyan felelősségteljes, önzetlen, segítőkész, gáláns, mint ez a nyirkos Anglia...

2012.11.02. 06:52:19

@pappito: Szerintem az is elég drága az adófizetőknek, hogy eltartanak másokat... :P

@venator: "Éppen erről szól a ugye a mostani törekvés, hogy minél több embert vonjanak be az adófizetésbe."

Én épp az ellenkezőjét látom, erősítik a szürke és feketegazdaságot a sok, megfontolt és ésszerű intézkedéssel.

TilosazA (UK) 2012.11.02. 10:31:29

@Püspök utcai gombaszedő: Én a 80-as évek végén, 90-es évek elején jártam általánosba, mi ilyet nem tanultunk se technikán, se környezeten. Viszont a májusi cserebogarat még évekig fejből le tudtam rajzolni, lombfűrésszel pedig tök szép fali képet csináltunk. Valamint tutajt is kötöztünk fadarabokból... Én élveztem, tök jó volt, de az életre nevelés az kimaradt. Bár lehet hogy ezt otthon kéne a szülőkkel...nem tudom. Kresz oktatás pl. biztos hogy nem volt. És ennek a hiányát az elmúlt hónapokban tapasztaltam igazán, mikor forgalomban tanultam vezetni: a járókelők nagy részének halvány fogalma sincs róla, hogy hol van elsőbbsége, nem is beszélve a biciklistákról. Volt olyan, hogy a mami megtapsolt, mikor megálltam a pirosnál, nem látta át, hogy neki zöld van, nekem piros, hiába is ott egy zebra, ilyenkor az majdnem mindegy.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.11.02. 11:17:29

@TilosazA: Fura, én is akkortájt voltam és mi tanultuk. Tanulság: személyes élményekből nem lehet általánosítani az egész rendszerre.

(De a taps annak is szólhatott, hogy végre egy autós, aki megáll a pirosnál. Magyarországon ezt se lehet készpénznek venni.)

venator 2012.11.02. 13:23:39

@Philosoraptor: Ez a deklarált szándék, aztán, hogy mi lesz a gyakorlatban belőle...? Elválik

Razil 2013.12.04. 23:30:10

Azt leszámítva hogy a poszt tele van hülyeségekkel, (minimálbérről kell kezdeni, diploma senkit nem érdekel stb.) pont az ilyen potyautasok miatt van elegük a magyarokból (lengyelekből és egyéb posztszocialista bevándorlóból). Én is az Egyesült Királyságban élek, de soha nem vettem fel és elvből nem vennék fel segélyt. Az meg kifejezetten szomorú, ha Magyarországot, vagy bármely más országot a világon az alapján ítélünk meg, hogy mennyi segélyt tud nekünk adni, mennyi "élősködést" bír el a szociális hálója. Egyébként nem sokáig lesz már jó élet itt sem, roskadozik a gazdaság, az adófizetők jogosan mérgesek, tömegesen fogják megvonni a bevándorlók semmivel nem kiérdemelt kedvezményeit.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása