oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. március 09. 06:29,  Néplélek 204 komment

2017. március 09. 06:29 Határátkelő

Néplélek

Írek, lengyelek, románok, magyarok (és persze angolok, meg sok más náció tagjai) élnek egymás mellett Nagy-Britanniában, és mindegyik másképp éli meg a határátkelő létet, másképp gondolkodik életről, hazáról. De hogyan? Ezt próbálja meg körüljárni (és még sok minden mást is) Digger mai posztja.

nagy-britannia_london_vasutallomas_foto_pixabay_com_unsplash.jpg

„Ez a poszt egy érdekes témáról fog szólni. Az a bajom, hogy nem tudom, minek nevezzem, amiről írni fogok. Először a nemzettudat szóra gondoltam, de ezt sok ember félreértelmezi, és elviszi politikai vonalra. A néplélek sem igazán jó szó, de közelít legalább. 

Arról akarok írni, hogy az általam megismert nemzetek fiainak milyen a gondolkodásmódja, a hazájukhoz való viszonya, és hogy ez mennyiben különbözik tőlünk, magyaroktól. 

Az Ír-szindróma 

Először az általam csak „Ír-szindrómának” nevezett jelenségről írnék. Állítólag hatvanmillió ír él a világban, de ebből csak 4,6 millió az anyaországban. A többi büszkén vallja írnek magát és büszkén őrzi ír identitását. 

Jaaa, hogy hazaköltözni...  Na azt nem. TÁVOLRÓL imádják, szeretik Írországot, de haza nem mennének, ha ütnék őket se. Sokáig dolgoztam együtt Garry-vel, aki jó írnek megfelelően mélységesen utálta az angolokat, de ő 30 éve Londonban él. 

Megszületett az unokája és a gratuláció után megkérdeztem, mi a neve. Elborult az arca és szomorúan mondott valami nevet, majd hozzátette, nem ír név. Itt él 30 éve, a lánya itt született, a veje angol, és sérelmezi, hogy a gyereknek nem ír neve van.

Angliában van a világ egyik legnagyobb munkagép-gyártó vállalata, a JCB. Mégis meglepően kevés JCB-markoló van az építkezéseken. Én az öt év alatt talán hárommal dolgoztam. Nem értettem, hogy miért, aztán megtudtam, hogy a nagy építőipari cégek 90%-a ír cég. Aha. Cserébe a fővállalkozó cégek angolok és ott tesznek keresztbe az alvállalkozó íreknek, ahol tudnak. 

Egyébként én a munkaterületen nem tudtam különbséget tenni ír és angol között. Az angol hozzáállás is érdekes. Ha felmerül egy probléma, amit a tervtől eltérően könnyebben meg lehet oldani, akkor is az van, hogy szuronyt szegezz és előre, ahogy le van írva, tűzön-vízen keresztül. 

A közhiedelemmel ellentétben az építőiparban keményen dolgozó angolokkal és írekkel találkoztam. Azt is az előnyükre kell írnom, hogy minden hibán hamar túllépnek és sohasem hivatkoznak elmúlt dolgokra. 

Óriási különbség ez a magyar mentalitással szemben. A magyar beskatulyáz, az angol bizalmat ad. Mondok egy példát. Ha Magyarországon például gyilkossággal vádolnak valakit, az a közösség, aki ismeri, akkor is gyilkosnak bélyegzi haláláig, ha felmentik és kiderül, köze sem volt bűncselekményhez. 

Az angol az ugyanúgy tekint rá, mint bármelyik másik ártatlan emberre. Felmentették, akkor ártatlan. Ennyi. 

Az albánok 

Az albánok érdekesebb náció. Gondolkodásmódban talán ők állnak legközelebb a magyarokhoz. Kreatívak és előre gondolkodnak. Az albánok jó melósok, de ennek ára van. 

Az érdekérvényesítő erejük nekik a legnagyobb. Többet tesznek le az asztalra, mint más, de ezért többet is ki tudnak harcolni. Ezért van talán, hogy a legtöbbet az évek során albánokkal dolgoztam. Mindig kiharcolták, hogy én dolgozzak velük. Büszkék a hazájukra de a többi migránsnál kevesebben tervezik a hazaköltözést. 

A lengyelek és a románok 

Kezdetektől fogva mindig megkérdeztem a munkatársaimat, hogy itt maradnak végleg vagy hazamennek valamikor. A legnagyobb számú hazaköltözni szándékozók a lengyelek és románok. 

Érdekes, hogy minden volt szocialista ország melósa ugyanazt válaszolta arra a kérdésre, hogy mi a legrosszabb a hazájában. A korrupció. Ebben mind ugyanazt mondta. 

A románok nagyon jóindulatú nép. Mindig kiemelt segítőkészséggel álltak hozzám, mikor kiderült, hogy magyar vagyok és alig beszélek angolul. Sokat köszönhetek nekik. Teljesen más emberek, mint aminek a politika beállítja őket. Szinte mind haza akar költözni. 

A románok és lengyelek között megindult egy nagyarányú visszavándorlás. Ennek több oka van. Egyrészt elég régen vannak itt, hogy összegyűjtsenek egy kis pénzt, másrészt a hazájuk gazdasága tényleg megindult felfelé, harmadrészt megadta a lökést nekik a Brexit vagyis úgy érzik, nem szívesen látott vendégek itt. 

Az írekben nagy a hazafi öntudat, de csak a szájuk nagy, valójában eszük ágában nincs hazamenni. A lengyelek, románok egészen más indíttatásból mennek haza. 

Van bennük egy erős csordaszellem, vagyis csak az övéik között érzik magukat jól. Aki ismeri itt a fenti nemzetek polgárait, az pontosan tudja, miről beszélek. Amíg két magyar egy munkahelyen megöli egymást, addig a lengyelek addig mesterkednek, míg mindenki lengyel lesz ott. Nem összetartók, hanem kell nekik egy saját közeg, ahol jól érzik magukat. 

Mi a helyzet a magyarokkal? 

Az én ismeretségi körömben nincs magyar, aki a hazaköltözést fontolgatja. Tudom, minden propagandaszöveg azt sulykolja, hogy özönlenek haza a magyarok. Nem így van. 

A magyar nehezen mozdul, de ha kicsit is gyökeret ver valahol akkor onnan is nehezen mozdul. A magyar indulatból hagyja el a hazáját és az országot hibáztatja, amiért mennie kellett. Más ország, más mentalitás. 

A magyarban nincs csordaszellem, inkább kerüli a másik magyar társaságát. Viszont a munkahelyén kiválóan megállja a helyét. Az előre gondolkodás képessége legjobban a magyarokra jellemző. 

A fentiekben leírtakkal sokan fognak vitatkozni de én a saját tapasztalataimat írtam le, másnak természetesen lehetnek más tapasztalatai. 

Az egybites emberek 

Még egy jellemző dologról szeretnék írni. Az itteni társadalom egy kis szeletéről, ami független nemtől, kortól, országtól, nációtól. 

Az egybites emberekről írnék. Magyarul a hülyékről. Az olyan hülyékről akiknek fülhallgatón súgja egy gép, hogy beszív, kifúj, beszív, kifúj... Akik segítség nélkül elfelejtenének levegőt venni. Akik agy nélkül élnek bele a világba, és az ostobaság olyan fokát produkálják, ami egy magyar ember számára elképzelhetetlen. 

Amikor ilyennel találkozok, mindig ledermedek és nézek ki a fejemből, hogy ez az ember hogyan tudta a saját születését túlélni. 

Mondok egy példát. A gépekkel gyakran emelünk súlyt. Ezt egy méteres kampós lánc segítségével tesszük, amit egy úgynevezett schakle-vel (sekli) kapcsolunk hozzá a géphez. 

Így néz ki a lánc schakle-vel.

1_4.jpg

Így néz ki a schakle...

2_2.jpg

...és így néz ki összerakva.

3_2.jpg

Na most ez egy olyan egyszerű feladat, amit egy háromhónapos pávián gondolkodás nélkül el tud végezni. Akárki ránéz, AZONNAL tudja, hogy kell összerakni. Na most mit mondjak arra az angol épületgépész művezetőre, aki így akarta összerakni?

4_2.jpg

Kintlétem alatt három emberel találkoztam, aki a menetes felébe csavarta először a zárórudat. Ilyenkor azért megkérdezném, hogy mit gondolt? Mi fog történni? Hirtelen végigmenetes lesz a rúd? Vagy mi van? 

Másik eset. Albán kolléga mondja hogy vigyem magammal a méter széles meg a fél méter széles kanalakat. Mondom, mit fogunk csinálni? MÁSFÉL méter széles árkot kell ásni. Kész. Itt dobta le az agyam az ékszíjat. Ez az ember tizenöt éve a brit építőiparban dolgozik és azt hiszi, hogy a másfél méteres árkot két kanállal ássuk. 

Harmadik eset. Az autósok körében egy érdekes szokás dívik itt. Ha valakinek lerobban az autója, az meg sem kísérli eltávolítani az útról. Amíg ő segítséget nem kap, addig az autója ott, ahol lerobbant, feltartja a forgalmat. Ez városban sem egy vidám dolog, na de autópályán? 

Jövök haza munkából Welwynből és az A1-es autópályán 6 kilométeres torlódás. Gondoltam, biztos baleset történt. Egy óra múlva araszolva elértem a probléma helyére. 

A BELSŐ sávban egy Ford Focus ott állt lerobbanva, két ember meg benne ült. Kétsávos az autópálya plusz leállósáv. Ez a két ember meg sem kísérelte eltávolítani az autót az útból. Tőlük négy méterre ott volt a leállósáv. Mégis mit gondoltak? 

Az itt élők számtalan ilyen esetet tudnának felsorolni. A butaság olyan mértékben van jelen, hogy az egy magyarnak sokkoló. 

A világpolgár 

Beszéljünk másról! A világ változik és kialakulóban az új embertípus, a világpolgár. Mi, régivágású földhözragadtak, ezt gyökértelenségnek nevezzük, holott közel sem erről van szó. 

Vegyünk egy egységnyi tudásanyagot, amit egy ember fel tud venni. Ebből mondjuk 20% a lakóhellyel, az országgal, a történelemmel, a kultúrával kapcsolatos tudásanyag. 

A világpolgárnak ugyanúgy megvan ez csak több országból szélesebb látókörben, de nem olyan mélyen, mint aki egy helyen leéli az életét.

Mi ezzel a baj? 

Az, hogy mi nem értjük, az egy dolog, de miért kell alacsonyabb rendűnek tartani? Merthogy akinek gyökerei vannak, az már egyből feljebb pozícionálja magát, hiszen HAZÁJA van. Tudja, ki volt Koppány. A legtöbb ilyen aztán annyi gyökeret ereszt, hogy törzse és lombja már nem is lesz. 

Rendkívül találó és jó kifejezés a kulturális intelligencia. Mit takar ez? Az alkalmazkodás képességét, hogy befogadjanak és ennek reciprokát, a befogadás tehetségét. Igen, jól értettétek, a befogadás tehetségét. Ehhez kell a kulturális intelligencia. 

A világpolgároknak az alkalmazkodás és befogadás tehetsége gyerekkortól tanult és kialakult viselkedésforma. 

Egy világpolgár az mindenhol jól érzi magát a bőrében, és nem keresi önmagát, meg nem akarja feldolgozni a múltat, meg nem nyomasztja Trianon traumája hanem ÉL. 

Na ez az, ami a legtöbb emberből irigységet vált ki. Ez az irigység legtöbbször úgy tör a felszínre, hogy azt mondják a világpolgárokra, otthontalanok. Én meg azt mondom, mindenhol otthon vannak. 

Az élet értelme, hogy elégedetten és boldogan éljünk a világban. Hogy ezt egy országban tesszük, vagy húszban, nem mindegy? Boldogabb az az ember, aki elmondhatja, hogy olyan országban él, aminek földjét ősei vére öntözte? 

A magyar ember legnagyobb problémája, hogy összekeveri a  patriotizmust a nacionalizmussal. A patrióta azt mondja, hogy ahol él, ahol született, az mindenben a legjobb. A nacionalista azt mondja, hogy ahol él, és ahol született, azon kívül minden szar. A patrióta elfogadja, hogy valakinek több otthona lehet, míg a nacionalista otthontalannak nevezi. 

Lehet bármit mondani, de az új embertípus kialakulóban van és egyre több lesz belőle. A világ kinyílt. Ősi dogmák dőlnek meg. A föld, a haza dogmái. Hogy ez jó vagy nem, az idő majd eldönti, de az tény, hogy létezik a jelenség. A röghöz kötöttség egyre lazul. Az új generációt már nem lehet lózungokkal jelszavakkal otthon tartani. 

Az új generáció romlott, erkölcstelen, és lusta. Pontosan annyira, mint mi voltunk apáink generációja szerint, és volt apáink generációja a nagyapáink szerint. 

Aztán a világ továbbgördül és ad. Mondom AD. Ad környezetbarát elektromos autókat, ad utazási lehetőségeket, ad internetet, ad nemzetközi konyhát, ad okostelefonokat. Mindezeket a romlott erkölcstelen lusta generációk teremtik meg. 

A fenti írás csak egy árokásó eszmefuttatása volt a semmiről. Ne vegyétek komolyan.”

HÍRMONDÓ

podcastpromo.jpgEgészségügy helyett Brexitre költene a brit kormány

A brit pénzügyminiszter erősödő gazdaságra, növekedésre, tehát nagyobb adóbevételre számít. Ebből 60 milliárd fontos Brexit tartalékalapot hoznak létre, mert erre szerinte nagyobb szükség van, mint az egészségügy fejlesztésére (ami a kilépés mellett kampányolók egyik fő érve volt...).

A világ legjobb egészségügyi rendszere? 

Azon éppenséggel el lehet gondolkodni, hogy melyik a világ legjobb egészségügye, de az elég valószínű, hogy Belgium nem végezne olyan nagyon hátul egy esetleges rangsorban.

Miért nem sikerült az új-zélandi meló? 

A kudarcok ugyanúgy az élet részei, mint a sikerek, és jó esetben rengeteget lehet tanulni belőlük. Például abból, miért nem jön össze egy biztosnak látszó külföldi meló.

Ha nem akarsz mellélőni, akkor válogass több száz külföldi állásajánlat közül a Határátkelő naponta frissülő választékából.

Nagy Kámpics észrevétele:

"Boldogabb az az ember, aki elmondhatja, hogy olyan országban él, aminek földjét ősei vére öntözte?"

Apropó vére öntözte.

Bár ismert dolog, de nincs benne a tudatunkban, hogy a székletünk azért sötét színű, mert a halott vörösvérsejtjeink is benne vannak. Szóval a vérünk öntözi ezt a derék földet nap mint nap (legalábbis ha egészségesek vagyunk, és nem vagyunk megszékrekedve).

A hazaffy folklórban ez valami magasztos dolognak tűnik, de a helyzet az, hogy lassan több tonnányi vért (meg egyebet) kakáltam szét a világ tájain én tök egyedül.

(Nyitókép: pixabay.com/Unsplash)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6112323887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.03.09. 06:47:49

A magyarban nincs csordaszellem...

Határátkelő 2017.03.09. 07:08:41

@diggerdriver: Jó cikk és kösz az említést! :)

tanato 2017.03.09. 07:32:34

Hű Digger ez tényleg k...... jó cikk volt.Ezt le kéne adni más helyeken esetleg központi médiában is.Mondom hogy bölcsész vagy, egy író veszett el benned/de talán nem is veszett el még/

kék madár 2017.03.09. 07:35:34

en ugyan az iras nagy reszet nem tudom kovetni, de amit igen, azt Trump rendesen bedontotte: aki koltozik az az ellenseg, el akarja venni a munkad es meg akarja valtoztatni a kulturad. Habar ezt mar Orban Viktor is kiplakatozta, nem kis sikerrel. Eljenek a tehetsegtelen, valtani keptelen felesegvero kisemberek, akik nem tudnak mit kezdeni az egy 10 ezer fore eso szir menekulttel.

kék madár 2017.03.09. 07:41:50

egyebkent az Alban nagyon jo nep, akivel eddig talalkoztam, azzal mind elmentem volna a vilag vegere is, nem biztos, hogy egyben odaertunk volna, de minden veluk toltott perctol ujragondoltam volna az elozo x evtizedemet

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.09. 07:48:11

@kék madár:
Ez teljesen így van. Annak ellenére hogy ma fogom elküldeni az albán művezetőmet a halál faszára.

Taxomükke (UK) 2017.03.09. 08:02:28

Digger, hoztad az elvart szinvonalat. Koszonjuk.
Ma lesz egy kis adok-kapok, ha minden jol megy. :))))

Hari Seldon 2 2017.03.09. 08:12:48

"Beszéljünk másról! A világ változik és kialakulóban az új embertípus, a világpolgár. Mi, régivágású földhözragadtak, ezt gyökértelenségnek nevezzük, holott közel sem erről van szó.

Vegyünk egy egységnyi tudásanyagot, amit egy ember fel tud venni. Ebből mondjuk 20% a lakóhellyel, az országgal, a történelemmel, a kultúrával kapcsolatos tudásanyag. "

Ezt a múltkor is már írtad. Egyet érte vele.

"Az új generáció romlott, erkölcstelen, és lusta. Pontosan annyira, mint mi voltunk apáink generációja szerint, és volt apáink generációja a nagyapáink szerint. "

Pontosan.

Örülök, hogy optimista a hangvétele ennek.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2017.03.09. 08:24:05

Jó volt. A szó amit keresel, a shackle amúgy :)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.03.09. 08:24:26

Ez nagyon jó volt. :) A bolgárokat viszont kifelejtetted. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.09. 08:27:50

@ChristineK:
Elenyésző a számuk a nagy építőiparban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.09. 08:29:00

@Zka:
Charliharper mondta hogy így kell írni.

skye8 2017.03.09. 08:35:04

Kicsit kevesebb arrogancia Es altalanositas jot tett volna a posztnak. Nem ertettem mi is akar lenni ez a neplelek, nehez kovetni az ide-oda csapongo gondolatokat. A vilagpolgaros resz erdekes Es gondolatebreszto, kar a pokhendi stilusert.

tanato 2017.03.09. 08:41:46

@skye8: Egyáltalán nem pökhendi,saját élettapasztalatait írja le irodalmi stílusban.Speciel én nem tudnék iyen bölcsész stílusban írni.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.03.09. 09:17:03

Szerintem nem világpolgárság van kialakulóban, hanem világvendégmunkásság.

Vendég valóban nagyon sok helyen lehetsz manapság (főleg magyarként), bevándorló is, dolgozó is.

Polgár viszont szerintem csak a hazádban lehetsz, ott ahol szocializálódtál, ott ahol érted a finom szóvicceket is, ott ahová kötnek a gyerekkori emlékek.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 09:19:01

Hú, de sok minden eszembe jutott. Először is az, hogy ott is olyan szar lakásokat építenek-e, mint az íreknél és ez angolszász sajátosság, vagy azok jobbak? A fürdőnket, leszakadt mosdónkat egy magyar tette helyre, most jön a konyhát is szépíteni, ő mesélt arról, hogy mennek ezek a lakótömbépítések, jajj. Megdöbbentően pocsék minőségűek.

Rengeteg nációval dolgoztam együtt, de nem lehet általánosítani. Lusta és dolgos írrel is találkoztam, volt köztük ostoba és eszes is. Rosszindulatú is. Sznob és kedves angol is akadt. Dolgos és szerény francia is... volt pontos, megbízható és volt hanyag spanyol is. Világpolgárt ellenben egyet sem ismerek.Valahogy úgy képzelem el őket, mint régen a diplomatagyerekeket, vitték őket országról országra, több nyelvet beszélnek, azonnsl feltalálják magukat, s nem lehet zavarba hozni semmilyen új helyzettel, s van bennük valami egyszerre irigylést keltő és kicsit irritáló magabiztosság. (Irritáló, mert bennem nincs meg, hehe.)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 09:26:32

Ja és talán a kivándorolt ír annyiban különbözik a kivándorolt magyartól, hogy több van belőle. Olyan sok a hasonlóság, szerintem, főleg az elsőgenerációs kivándoroltak között. Párás szemmel a haza emlegetése, a gyerek neve, a nemzeti ünnepek megülése, a szokások megtartása, a boltok..., jellegzetes termékek vásárlása... táncház, sportklubok... de vissza nem költözne egyik sem. Látogatóba max, megnézni a nagyi sírját.

tanato 2017.03.09. 09:29:21

@kisrumpf: Igazad van,csak azzal bővíteném hoigy nem csak a diplomatagyerekek hanem az un. expat gyerekek is világpolgárokká válnak, annál inkább minél több országban fordulnak meg.Több nyelv,kultúra ismerete,elfogadása és kevesebb kötődés egyetlen államhoz.Vannak voltak ilyen nickek itt is a blogon bőven.

Csodabogár 2017.03.09. 10:01:27

Érdekes poszt. Hirtelen annyi gondolat támadt rám, megvárom míg kicsit leülepszik, hogy ne írjak valami meggondolatlan katyvaszt.

Mrs. Clayton 2017.03.09. 10:06:19

@kisrumpf: talan csak nagyon erintolegesen kapcsolodik a hozzaszolasodhoz is meg a poszthoz is, viszont nekem nagyon erdekes volt, amikor par napja hallottam. Megyek a liftben a biztiorrel fel az irodankba, igy kell beszelgetni, mert nezni magunk ele az olyan hulye. Megkerdezi, hogy honnan az akcentusom, mondom magyar vagyok. Erre mond egy ilyen aaaaaa-t. Amibol en arra kovetkeztetek, hogy ismer mas magyart. Amikor erre rakerdezek, mondja, hogy vegul is igen. Szoval kiderult, hogy a gyerekkori szomszedaik 56-os magyarok voltak Londonban. Amikor a feleseg meghalt a ferj haza ment Mo-ra kizarolag egy maroknyi foldert, amit visszajove a feleseg fejparnaja ala helyezett a koporsoba.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 10:23:36

@Mrs. Clayton: amikor boldogult kezdő kivándorló koromban takarítottam, az egyik háznál az ír nagypapa elmesélte, hogy a welsh bányában egy magyarral együtt dolgozott

Dikusz 2017.03.09. 10:32:07

@diggerdriver: nagyon jó cikk, tökéletesen egyetértek tanatoval.

Ébredtek komoly gondolataim is a poszttal kapcsolatban, valóban jó vitaindító. Alkalomadtán én is beszállok, de nem mindig tudok jól érvelni.

Ami a képekről beugrott: számolgattam én is magamnak a kevéske kis bitjeimet. Nézegettem, le föl görgettem őket, de nem jöttem rá, mi a gond az emlegetett kolléga ténykedésével. Eredmény: 1 bit nekem. Aztán rájöttem (istenbizony magamtól), hogy mi a baj, + még egy bit. Amiért plusz biteket adnék magamnak pedig az, hogy amihez nem értek abba nem vauvauzok bele, nem állítom magamról, hogy értek hozzá.

Még egyet hadd írjak (remélem nem haragszol meg érte:
csak egyszer találkoztunk személyesen, de a hozzászólásaid, írásaid alapján nehezen tudom elképzelni rólad azt, hogy idézem: "ledermedek és nézek ki a fejemből"
Ha van ilyen, jó lenne fotót látni róla:)))

Dikusz 2017.03.09. 10:35:17

Előferdült errefelé egy olyan hozzászóló, aki Albániában él. Nem tudtok róla?

Lefty Rosenthal 2017.03.09. 10:48:52

MIERT UGRIK A POFAMBA 10 MASODPERCENKENT A FACEBOOK FELIRATKOZOS LINK???

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.09. 11:14:24

@tanato:
Igazad van. A világpolgár típusát nem lehet beskatulyázni hogy csak az a világpolgár aki minimum 10 országban lakott mindegyikben 20évet.
A világpolgár ott kezdődik ha EGYSZER országot vált és oda könnyen minden nagyobb nehézség nélkül beilleszkedik. Na ő közötte meg a fentebb említett 10 országos között végtelen a skála.

tanato 2017.03.09. 11:19:55

@Dikusz: A Jani,rég nem olvastam róla.

puhacica 2017.03.09. 11:22:22

@Dikusz: rola nem, de Albaniarol tudjuk, hogy Svajc2 es a Paradicsomban sincs olyan jo dolguk az embereknek, mint ott. nem is tudom, Hagyma mit akart itt Eszak-Karolinaval. :D

puhacica 2017.03.09. 11:23:22

@diggerdriver: nekem is ez a vilagpolgaros resz tetszik a legjobban, illetve a lusta uj generacios. :)

SzZoole 2017.03.09. 11:28:49

Nincs mit hozza fuznom a poszthoz.A posztolo ezek gondolatait ismerem.

@Dikusz: igen van itt egy kommentelo hazaspar a Hani haverja es kedves felesege VPBA,akik evek ota Albaniaban elnek es honlapjuk is van az odavagyo emberekhez.
Itt a honlapjuk,keresd batran oket,rendkivul segitokeszek es baratsagosak.
Nem az a lehuzos rabblofajta magyarok:)

alfa-kontakt.info/

London2009 2017.03.09. 11:30:49

@tanato: batorkodom megkerdezni, hogy ebben te mit talaltal irodalmi stilusnak? Nagyon jo cikk, de az egvilagon nincs benne semmi irodalom.

London2009 2017.03.09. 11:42:37

Szerintem attol ugyan senki sem lesz vilagpolgar, hogy sokat koltozik. Ahhoz, hogy valaki vilagpolgarra tudjon valni eleve rendelkeznie kell olyan nelkulozhetetlen dolgokkal, mint peldaul a nyelvtudas. Attol, hogy valaki dolgozott peldaul Angliaban, Spanyolorszagban meg Franciaorszagban es egy kukkot nem beszel az adott orszag nyelven, nem lesz reszese annak a kulturanak. Nem fog szinhazba jarni, helyi baratokat szerezni stb. Valamit biztos magara fog szedni az adott orszag kulturajabol, de az nagyon korlatolt tudas lesz addig, mig a nyelvet nem beszeli magas szinten.

tanato 2017.03.09. 11:47:51

@diggerdriver: Igaz, egyszeri országváltás az már a világpolgárság kezdete,utána már a következő országváltás sokkal könnyebb,aki meg nem alkalmas világpolgárnak az első államból is menekül haza.

tanato 2017.03.09. 11:50:05

@London2009: Mert van benne érzelmi töltés ,nem csak tényszerű leírás, amit én mint irodalmi vénával nem rendelkező TTK -s szakbarbár tudtam volna a témából kihozni.

tanato 2017.03.09. 11:52:19

@London2009: Ebben is van igazság,nyelvtudás nélkül nagyon hiányos a beilleszkedés,ha csak az azonos nyelvűekkel tudsz érintkezni.

London2009 2017.03.09. 11:52:48

@tanato: de az irodalom nem itt kezdodik. Nezd el nekem, de en, mint human beallitottsagu ezt nagyon maskent latom. De ok, megertem, lehet, hogy egy TTK-snak ez mar irodalmi. :D

London2009 2017.03.09. 12:02:36

@tanato: Engem, ami itt zavar, az a polgar szo. Mert az mar onmagaban feltetelez egy bizonyos muveltsegi es igenyszintet. Nyelvtudas nelkul pedig idegen orszagban biztos, hogy az az ember nem fog tudni “polgarkent” elni. Nem fogja tudni kovetni a hireket, kulturalis esemenyeket es a sajat kozegevel sem fog tudni kapcsolatot kialakitani, hiszen nem fog tudni beszelni senkivel csak egy nagyon korlatozott szinten.
Talalkoztam egyszer egy festo sraccal, aki eljott hozzam felmerni a munkat. Kicsit elbeszelgettunk es meselte, hogy dolgozott mar Spanyolba’ meg Nemetbe’, most Angliaba’. Egy arva kukkot nem beszelt a magyaron kivul semmilyen nyelven, de talpraesett ficko volt, nagyon jol elboldogult mindenhol. Nyugodtan mondhatom, hogy otthon erezte magat mindenhol a vilagban. Ettol fuggetlenul ot en nem neveznem vilagpolgarnak. Viszont nem vagyok hajlando leirni azt a szot, ami itt minden nap felmerul, de o tenyleg v…munkas volt. :D

Dikusz 2017.03.09. 12:19:05

Most megy a Kossuth rádióban a Déli-krónika. Feltétlenül pártfüggetlen(nem) műsor.
Azt mondják többek között: hogy sokan választják a hazaköltözést mivel az összegyűjtött tőkével itthon kezdenek vállalkozásba, és a nyugati határhoz közeli nagyvállalatok rendezték a béreket, így érdemes hazajönni.
Megszólalt benne egy olyan hölgy, aki szobalányként, takarítóként négyszer-ötször annyit keresett Ausztriában, mégis megéri neki hazajönni.

London2009 2017.03.09. 12:24:52

@Dikusz: Tudod, en mindig ezt szajkozom, hogy az en ismeretsegi koromben mindenki koltozik vissza egy ido utan. Amit Digger a magyarokrol ir, en egyaltalan nem tudom megerositeni. Pont az ellenkezojet latom. Egymassal baratkoznak a magyarok es part is leginkabb a magyarok kozul valasztanak. Majd szepen amikor eljon az ideje, akkor hazakoltoznek. Milyen erdekes, hogy Digger meg pont forditva tapasztalja. Kor es munkafuggo gondolom.

adg 2017.03.09. 12:48:27

@diggerdriver: ez az ujsagcikk ez ennyi? Olyan befejezetlennek tunik...

P.Elliot 2017.03.09. 12:50:57

Diggikem ne legyel benne biztos hogy mindenki, plane en ossze tudnam rakni ezt schakle nevu micsodat elso latasra. Valoszinu hogy a helyes iranyban de az korantsem biztos.
Minden csavarmenet es effele aprolekos dolgoktol kiraz a hideg meg attol hogy osszeszereljek valamit holott papirt is adtak hozza, azok a kis francos darabkak, csavaralatetek nem az en vilagom, hiaba van helyesen leirva, rajzolva pedig a problema megoldo kepessegem atlaton feluli, marmint a nok kozott es nem ijedek meg attol hogy barmit krealjak, felepitsek, atformaljak, ide azt a vesot, kalapacsot, megoldom, kijavitom de ne mutogassal nekem csavarokat es hasonlo dolgokat mert elmegy a kedvem az elettol is.
Egyebkent a szomszed parkban folyo epitkezesnel lattam ezt a micsodat amit ide feltettel mert folyton emelnek valamit szinte felhokarcolo meretu darukkal, most peldaul nagy eloregyartott epulet darabokat emelnek fel es teszik a helyukre, nagyon erdekes bameszkodni a kertembol hogy mit csinalnak.
Mindig meglep hogy mi mindent el tudnak vegezni a gepek, kiastak mely alapokat a csovezetekekhez, a markolo feltornyozta maga moge hegyet epitve a koves, kavicsos foldet, amikor lennt volt a cso akkor odamaszott egy futoszalagos gep, a markolo kezdte a hegyet szetszedni, raszorta a futoszalagra ami hullatta vissza a melybe a csovekre pokoli magasrol es betemette. napokig tartott mire elrendeztek. Nagyon sok erdekes munkafolyamatot latok amit azelott nem lattam, el sem tudtam kepzelni hogy hogy csinaljak.
Ha egyszer kesz lesznek, decemberre igertek mert rengeteg utcat is bontanak fel hozza akkor fognak hianyozni mert akkora zajt nem csapnak, kellemes mosolygos emberek, eletet hoznak a kornyekbe ami csendes, a masik szomszedom az maskeppen latja, azt mondja hogy elege van beloluk mert miattuk nem tud parkolni a haza elott meg a macskajat felti aki napi szinten megy erdeklodni hogy mi folyik ott es fel hogy valami baleset tortenik vele.
Nagyon jo poszt, a szokasosan jo, szerintem nem maradtal le arrol hogy iro legyen beloled, van meg idod ra boven, probalkozzal csak.
Megirhatnad az eletedet elejetol a maig, nagyon erdekes lenne....

P.Elliot 2017.03.09. 12:56:04

@London2009: Az itteni magyarok kozul nagyon keves koltozik haza, csak muszajbol, mar az idosok kozul is csak az akinek itt nincs csaladja es ezert rohadtul egyedul van.
Osszejonni, osszetartani foleg az a reteg teszi akinek nyelvi vagy beilleszkedesi problemaja van, muszajbol, valoban van benne valami hogy a mai fiatal ha elkoltozik akkor amerikai kornyekre megy nem a magyarok koze, illetve jo munkaja es nyelvtudasa miatt eleve ugy erzi hogy be akar illeszkedni mert nem akar hazamenni a kesobbiekben sem...

Csodabogár 2017.03.09. 12:59:01

@Mrs. Clayton: Volt egy ismerősöm Stockholmban, aki valami siremléket vagy mit akart építeni magának itthon. Már mindenki röhögött, mert ha meghallotta, hogy valaki autóval megy haza, rögtön rásózott egy darab követ, amit egy bizonyos helyen az országút mentén, Magyarországon persze, át kellett dobni a keritésen. Akkoriban talán 40 éves lehetett az illető.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.09. 13:00:27

" Az olyan hülyékről akiknek fülhallgatón súgja egy gép, hogy beszív, kifúj, beszív, kifúj..."
Én olyat hallottam szintén hülyékről, hogy nem tudnak egyszerre sétálni és rágózni...Az is teccett.

"A butaság olyan mértékben van jelen, hogy az egy magyarnak sokkoló. "
Talán bizony akkor lehet, hogy mégis igaz a dokumentumfilmben lévő jellemzés: hülye angolok, angol hülyék...(mocskos használtautó-nepperek) :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.09. 13:03:29

@diggerdriver: Télleg, Digger, hogy van ez, a színdarab követi a blog frissüléseit, vagy mindig ugyazzal a tartalommal megy?Én az előbbit preferálnám a helyedben.Most képzeld el, hogy micsoda kasszasiker volna minden egyes korábbi nézőt újra meg újra bevonzani a színházba, mondván, hogy frissülés van, gyerek újra, vegyetek megint jegyet...
Ha megvalósítod, százalékot követelek a bevételből!
:-)))))))))))))

P.Elliot 2017.03.09. 13:04:05

@Mrs. Clayton: Ne is mond ezt a magyar foldet a koporsoba. Amikor kijottunk a haboru utani meg az 56-os magyarok kozott volt szinte kotelezo divat, valaki kitalalta, kis regi magyar cimeres piros, feher, zold zacskokba magyar foldet hozatott, az erdelyieknek meg onnan es szep penzert arulta, mindig meg is vettek.
Olyan sok foldet valoszinu hogy nem tudott belopni, hiszen szigoruan tilos hanem kipotolhatta valami ittenivel vagy elkeverte, kapott az illeto egy kaveskanal eredeti foldet a zacskoba amit a feje ala tettek a koporsoban, el voltunk rajta kepedve hogy nahat.
Raadasul szamon tartottak hogy meg van-e mindenkinek a zacskoja mar eleteben, egymast hulyitettek...Nagy biznisz volt, nem tudom most is van-e meg, nem igazan hiszem, a mostani bevandorlot az effele szemleletek nem erdeklik.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.09. 13:05:39

@Zka: nekem az jutott eszembe, hogy bontható láncszem...és akkor azt mindenki érti.

P.Elliot 2017.03.09. 13:06:28

@Csodabogár: Ezt nem ertem. Milyen kovet es miert? Magyar vagy kinti ko es abbol epitkezett?

London2009 2017.03.09. 13:07:19

@P.Elliot: Ezert irtam, hogy ugy latom, hogy leginkabb kor es munkafuggo. Csak olyan magyarokat ismerek, akik nem muszajbol jottek ki, hanem karrierepites, jobb munkalehetoseg miatt. Nekik Magyarorszagon is jo lesz es itt is jo. Mire odajutnak, hogy johet a gyerek, akkor azt inkabb a nagyszulok mellett szeretnek elkezdeni, amit en meg is ertek, foleg ha mindketten magyarok. A masik tipus akivel talalkozom, pedig az aki nem lelt parra, igy nem igazan koti ide semmi. Otthon is lesz jo munkaja, ott tobbet er a megtakaritott penze es igy inkabb visszakoltozik. Minek maradjon itt egyedul, se kutyaja, se macskaja, ezt is megertem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.09. 13:12:24

@Dikusz: Úgy számoljad, hogy 3 bit már egy csoki, illetve 8 bit az egy bájt...
:-)))))

image.hotdog.hu/user/Liya91/magazin/futararuhaz-4fec052235ec8.jpg

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.09. 13:14:16

@puhacica: Fociban viszont az van, hogy Svájc = Albánia2...
:D

P.Elliot 2017.03.09. 13:14:56

@London2009: Te gondolkoztal valaha is azon hogy hazakoltozz? Akar nyugdijas korban...
Engem nemcsak idekot mar az orszag meg itt eltem le az eletembol 44 evet, nekem mar rokonom sincs otthon meg a gyerekem itt el es o nagyon hianyozna es ahogy erezteti neki is nagyon hianyoznek....
Meg mar rengeteg minden hianyozna ennyi ev utan...

Csodabogár 2017.03.09. 13:15:11

A világpolgárral nekem is bajom van. MInt írták egy bizonyos műveltségi szint és nyelvtudás kell hozzá, no meg szerintem pénz is.Kik is engedhetik meg maguknak a mai modern nomádkodást, természetesen az IT-sek. A baj csak az, hogy ők viszont többnyire kizárólag angolul beszélnek és elnézést, de eléggé szakbarbárok , tisztelet az általam nem ismert kivételeknek.
Világpolgár lehet manapság is szerintem egy újságíró, aki évekre megy különböző országokba, ahonnan tudósit. Ehhez természetesen tudnia kell a helyi nyelvet. Nos egy ilyennek alkalma van tényleg megismerkedni az országgal és a kultúrájával. Ez a kategória a diplomata is, valamint általában a követségeken dolgozók. Szóval nem hinném, hogy a világpolgárok nyüzsögnének milliószám a világban. De ez talán nem is nagy baj. Szerény vagyok, nekem elég lenne ha itthon legalább is, normális polgárok népesítenék be az országot. Sajnos ebből is nagyon kevés van.
A fiatalság szerintem nem lusta, csak ma már teljesen más az életmód mint a mi fiatalságunk idején. Ebben sincs semmi rossz, minek tolja a talicskát, ha a robot megteszi helyette. Az életcélok is mások, nem elsődleges szempont a ház és az autó, helyette pl. utazgatás van. Igazuk van!

Mrs. Clayton 2017.03.09. 13:22:33

@P.Elliot: akkor tehat nem egy egyedi dolog volt ez, azert szerintem aranyos, mondjuk azt jol mutatja, hogy az illeto vagy a csaladja nagyon magyar foldbe vagyott/vagyik

tanato 2017.03.09. 13:24:16

@London2009: Nekem Digger művei már irodalmiak,nem véletlen hogy színpadra vitték.Mint írtam a blogján,.egy irodalmár,színész,költő író,szobrász,szinpadi szerző/mint Digger/ esetében hogy nagy legyen,kiemelkedőt alkosson,nem feltétlenül szükséges szakirányú felsőfokú végzettség.Ott a tehetség,készség képesség sokat számít.
Ellenben természettudományos vonalon,nem lehet valaki főorvos,főmérnök,vezető szoftverfejlesztő,vegyész,atomerőmű igazgató stb. felsőfokú végzettség rengeteg,magolás tanulás nehéz vizsgák nélkül.

tanato 2017.03.09. 13:28:25

@London2009: Érdekes felvetés a világpolgár-vendégmunkás viszony.Azt hiszem a lényeges különbség a kettő között,hogy egy magára valamit adó vendégmunkás a kint összegyűjtött pénzből,tudásból .tapasztalatból szülőhazájában kíván új életet kezdeni,rokonság általában nem megy vele külföldre, és nem óhajt kint gyökeret verni,ezért nem is érdekli a nyelvtanulás igazából.
Ennek ellentéte a világpolgár ő részese akar lenni az új országa,vagy országai életének,kultúrájának,politikájának,be akar illeszkedni,nyelvtudásra sokat fordít.

P.Elliot 2017.03.09. 13:36:00

@Mrs. Clayton: Dehogy azt jelentette. Azt jelentette hogy nem akart kimaradni belole mert felt hogy nem tartjak nagymagyarnak es kikozositik a magyar szervezetbol ahova jart az illeto.
10%-a sem vette volna meg a foldet illetve nem rakatott volna semmifele foldet a feje ala de muszaj volt, ha lattad volna hogy mennyi hulye dolgot kitalaltak itt ezek a magyarok akik nem tudtak beilleszkedni sem, alig volt akinek volt amerikai ismerose, baratja, csak egymassal baratkoztak es persze kovettek a vezerkost aki otthon sem volt olyan elokelo ember akinek hazudta magat/ o Istenem, ebben is mennyi mese ment, meg akkor is amikor kijottunk voltak ilyenek akik azzal allitottak be az ilyen magyar szervezetekhez hogy ez es ez voltam otthon elonyoket remelve meg hogy tartsak oket valakiknek. Foleg az utobbi!
Lehet Europaban ez nem volt divat vagy gyorsan ra lehetett jonni, de itt bizony igen..
Volt egy ido amikor vitezsegi cimeket hajszoltak, egy baratnom zoldkartyaert hozzament egy oreg magyarhoz aki szinten vitez lett a parlamentben volt a szertartas 2 ezer dollarert, hehehe, egyszerre egy csomo magyar vitez lett, hogy milyen cimen azt elkepzelni sem tudom es legfokeppen ugyan minek?
Ez volt vagy 20 eve, korulbelul, nem tudom most mi van valoszinu a mostaniakat nem erdeklik az effele al cimek.

London2009 2017.03.09. 13:36:48

@P.Elliot: nem gondolkoztam. Mar most sem erzem jol magam Magyarorszagon, kizarolag csaladlatogatoba megyek mar. El nem tudom kepzelni, hogy oregkoromra ott eljek, ahol mar senkim nem lesz.

London2009 2017.03.09. 13:47:18

@tanato: attol meg nem feltetlenul irodalom valami, mert szinpadra viszik. Setaltam en mar ki szinhazi eloadasrol, nem is egyrol. Nem velem felfedezni az irodalmi erteket sem a cikk nyelvhasznalataban, nyelvisegeben, kifejezo es stilisztikai eszkozok hasznalataban stb. Ettol fuggetlenul ez nem von le a cikk ertekebol semmit, csak miutan egy ujsagcikk sem irodalmi mu, igy ez sem az. Ugyhogy azt hiszem, ebben nem ertunk egyet. Ez nem irodalom. Gondoltam, megvedem. : )

2017.03.09. 13:48:19

" Boldogabb az az ember, aki elmondhatja, hogy olyan országban él, aminek földjét ősei vére öntözte? "

Apropó vére öntözte.

Bár ismert dolog, de nincs benne a tudatunkban, hogy a székletünk azért sötét színű, mert a halott vörösvérsejtjeink is benne vannak. Szóval a vérünk öntözi ezt a derék földet nap mint nap (legalábbis ha egészségesek vagyunk, és nem vagyunk megszékrekedve).

A hazaffy folklórban ez valami magasztos dolognak tűnik, de a helyzet az, hogy lassan több tonnányi vért (meg egyebet) kakáltam szét a világ tájain én tök egyedül.

Ennyit erről a k.rva magasztos f.szkodásról.
(Elnézést a nyelvezetért, indulataim támadtak.)

Dikusz 2017.03.09. 13:56:08

@P.Elliot: engedd meg, hogy idézzek tőled, remélem nem érted félre:)))

"Raadasul szamon tartottak hogy meg van-e mindenkinek a zacskoja mar eleteben, egymast hulyitettek..."

Férfiak esetében ez valóban fontos életükben, mondhatnám nélkülözhetetlen. Néha látni az utcán is -korosztálytól függetlenül-, hogy ellenőrzik megvan-e még:)

puhacica 2017.03.09. 13:56:34

@Nagy kámpics:
"A hazaffy folklórban ez valami magasztos dolognak tűnik, de a helyzet az, hogy lassan több tonnányi vért (meg egyebet) kakáltam szét a világ tájain én tök egyedül."

:'D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.09. 13:56:45

@geegee:
Az a helyzet hogy nem kirívóbb a hülyék száma az angolok között.

Dikusz 2017.03.09. 13:57:55

@P.Elliot: lehet hogy Svédországban olcsóbb a sírkő, azért küldte haza darabokban az ismerős...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.09. 14:00:39

@P.Elliot:
Fogok írni egy nagyon szakmai posztot a gépkezelők munkájának átalakulásáról. Sok képpel.
Nem hiszem hogy beillik ide de majd megkérem HA-t tegye be a vasárnapi ajánlóba.

tanato 2017.03.09. 14:09:59

@London2009: Na szóval az átlag újságcikknél azért több,még ha nem is magasabb irodalom.De van hozzá érzéke az biztos.

Határátkelő 2017.03.09. 14:10:08

@Nagy kámpics: Hát én ezt a kommentet kiemelném a poszt végére, ha megengeded. :D

P.Elliot 2017.03.09. 14:15:17

@Dikusz: Most nagyon megnevettettel....

P.Elliot 2017.03.09. 14:16:03

@diggerdriver: Jo, legalabb tanulunk valamit abbol is.

P.Elliot 2017.03.09. 14:17:10

@Dikusz: Ez komoly? Ugye nem?
El sem tudtam kepzelni hogy mi celbol kell a kovet gyujteni, legfokeppen honnan van a ko.

2017.03.09. 14:17:54

@Határátkelő:

LOLka. Csak nyugodtan. :)

Shaktee 2017.03.09. 14:20:53

@Nagy kámpics: ősök Kámpicsom, ősök vére, széklete...u r missing the point :P

P.Elliot 2017.03.09. 14:21:15

@Nagy kámpics: Ezek utan az emberek meg sem merik majd emliteni a ver ontozest, mindenhol ontozunk ahol vagyunk, hehehe....

allesmogelijk 2017.03.09. 14:58:29

Én nagyon jól szórakoztam ezen a bejegyzésen és csak egyet tudok vele érteni. Köszönöm.

Dikusz 2017.03.09. 15:04:23

@geegee: :))))),
Esetleg: bróhaha (smitteltem - ezt le kellene védetned:)

Akkor én most - nem tudom ez sok-e, vagy kevés- annyi csoki vagyok, ahány bitem van? De szép összehasonlítás:))))

Dikusz 2017.03.09. 15:08:25

@Nagy kámpics: :))))) Akkor te igazi világpolgár vagy... (vicc volt)

Mrs. Clayton 2017.03.09. 15:32:50

@P.Elliot: en a londoni ferjre ertettem, hogy neki vagy a felesegnek fontos lehetett, ha a ferj hazament a marek foldert. Az amerikaiakrol nem tudok nyilatkozni.
Nekem a sztori alapvetoen ugy jon at, hogy mint 56-os menekultek kenyszerbol voltak itt, vegul meg mar nem volt miert hazamenni, vagy ki tudja, de az anyafold az azert szamitott. Gondolom hazavitetni es ott eltemetni a feleseget draga lett volna, igy maradt a legolcsobb megoldas, egy maroknyi fold a feje alatt.
Szerintem azert ez olyan kis meghato szokas, meg ha en nem is csinalnek ilyet. Habar most igy belegondolva, ha a ferjemmel Mo-n leszunk nyugdijasok es o ott hal meg szinte biztos, hogy visszaviszem a hamvait es a Ben Nevisen szorom el, persze ha o hal meg elobb.

Csokáv 2017.03.09. 15:33:48

Nekem az a tapasztalatom az angol "hülyékkel", hogy nem annyira buták, hanem a gyors gondolkodás képessége hiányzik belőlük. Vagy a szándéka.
Nem alkalmazkodnak dinamikusan az új helyzetekhez. Ebből következik, hogy már már betegesen ragaszkodnak azokhoz a dolgokhoz, amik eddig jók voltak, változtatni nem hajlandóak.

Pl: biciklivel járok melózni. Sok utcában 3 autó fér el szűken, de ebből 1 parkol. A szembejövők szépen megvárják egymást, egyszerre egy megy el. Na ha én biciklivel megyek, nincs az az isten, hogy elmenjen mellettem a szembejövő. Szépen lehúzódik, és megvár, mert nem gondolkodik, hogy ő is elférne. "Ha jön valaki szembe, akkor megállunk."

Nemzeti Örömhírek 2017.03.09. 15:34:19

@Golf2: "A magyarban nincs csordaszellem..."

persze, persze. A magyar az egy egyén, aki önállóan alkot véleményt, nem követi senkinek sem a primitív megvezetését. Mindig is az objektív igazságok mellett haladt, nem pedig valamelyik politikus által befogva.

A történelemben a magyar 100-szor is bebizonyította, hogy nem használható csordába terelésre. Lásd, Kádár-rendszer, Gyurcsány-korszak, Orbán-korszak.

Shaktee 2017.03.09. 15:51:41

@Nemzeti Örömhírek:

jön március idusa, ne feledd..

skye8 2017.03.09. 16:02:42

@tanato: szerintem ne sertsd Meg a bolcseszeket. Ez a stilus gordulekeny de nem irodalmi. En legalabbis nem latok semmifele olyan stiluseszkozt benne ami az irodalomra emlekeztetne.

Shaktee 2017.03.09. 16:05:41

@skye8: Nem vagyok megbántva :)

Shaktee 2017.03.09. 16:25:58

@skye8: viszont az irekrol ez jott elo a kis bocsesz lelkemben, s nemsoka itt a saint-patty is :-)

www.youtube.com/watch?v=8GbdB7PlGtc&list=PL1mB7LEZyoiFwispEUUMpRc3BTTpkYn51

Shaktee 2017.03.09. 16:30:15

@muzzie canuck:

St. Patrick's Day in 2017 is on Friday, the 17th of March.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.09. 16:38:00

„A fenti írás csak egy árokásó eszmefuttatása volt a semmiről. Ne vegyétek komolyan”

Nyugi, nem vettem komolyan. :-)

A római polgár szerint a világpolgárnak ott a hazája ahol jó dolga van. Kant sem állta meg, hogy ne mondjon valamit a témával kapcsolatban. Nála a "világ polgára" az, aki önmagára emberként tekint, és emberiségben gondolkodik, az ember és világ viszonyát vizsgálja. Szerintem - hogy a klasszikusoknál maradjunk - világpolgár - más vagy önmaga hibájából – a szűk családon kívül máshoz sem tartozik. Ez nem tudatos választás, rájön idővel, mint a szomszédom, aki Erdélyben bozgor volt, Magyarországon román, itt meg bevándorló. Cseberből vederbe. Amióta világpolgárnak titulálja magát, és magas ívben tojik a „bennszülöttekre”, azóta mintha magasabb lenne.

A véletlen úgy hozta, hogy tegnap egy amerikaival, egy franciával, egy japánnal és egy orosszal vacsoráztam. Azt hiszem, hogy ennél közelebb még nem kerültem a világpolgárság(á)hoz. Amíg a japán az otthoni cseresznyevirágzásról, a francia a közelgő, az amerikai pedig a közelmúlt választásáról beszélt, addig mi az orosszal felidéztük a „szocialista mennyországot”.

Világpolgárság ide, világpolgárság oda, mindannyian a múltban és/vagy a jövőben keresünk támaszt, igazolást, vigaszt. A múlt az adott, a jövőképhez már jó adag fantázia kell. Mert ha nekem valaki azt mondja, hogy harminc év múlva Stockholmban egy „P. Howardi társaságban” nosztalgiával emlegetem azokat az időket, amikor csak azért volt érdemes újságot olvasni, hogy megtaláljuk a sorok közé rejtett mondanivalót, azt a picikét, ami elkerülte a cenzúra figyelmét... Hááááát... Pedig milyen jól fogna ez a művészetnek beillő újságírói technika a napjaink „politikai korrekt" sajtójában.

skanska (törölt) 2017.03.09. 16:49:32

Hmmm..azért erősen bele tudnék kötni a románokról írt részbe, de nem fogok, nincs kedvem. Elfogadom, de ez egy egyoldalú vélemény, szerintem! Kérdezz megy egy erdélyit mi a véleménye erről...

Taxomükke (UK) 2017.03.09. 16:49:36

@P.Elliot: Ez az egyik nagy baj Magyarorszaggal, egy csomo idiota a kommunista/szocialista/onkentesrendor/munkasor vilagot sirja vissza, egy nagy csomo masik bolond meg a dzsentrivilagot (am gyanum szerint van atfedes a ket nagy csapat eszement kozott).

BéLóg 2017.03.09. 16:50:00

Ez azért tetszett.
Bár szerintem ha két magyar egy helyre kerül, nem esik egymásnak, de az biztos hogy nem lesz ott "magyar" brigád, ellentétben az itt is leírt népi koncentrációval.
Az is biztos, hogy az önálló gondolkodásnak a briteknél erős híja van.
Saját tapasztalatom az is, hogy q****ra nem dolgoznak, vagyis ha nem lenne pakínailengyelrománalbánmagyar, éhenhalnának. De ez csak azért jó, mert aki egy KICSIT is jobban szeret dolgozni mint az átlag, élete végéig lesz munkája Britttttanniában.
Szerintem.

Taxomükke (UK) 2017.03.09. 16:54:52

@Hobbiszakács: Szoval egy amcsival francia bort ittatok a sushihoz meg az orosz hussalatahoz?
Furcsa izlesed van.
:))))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 17:00:37

@muzzie canuck: ne haragudj, de most már nem bírom ki, SOHA nem St. Patty, max. Paddy. Patty is absolute no-no. Please.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.09. 17:09:07

@Taxomükke (UK):

:-)) Jól látod, ez az, amit soha nem hittem volna :-))

Mindenkinek volt valami sztorija. A japán mondta, hogy már evett fugut.

Adaptáltam neki a régi viccet:

- Vádlott, miért ütötte agyon a férjét?
- Azért mert nem akarta megenni a fugut.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 17:09:36

@Hobbiszakács: hehe, mi egyszer egy kínai újévi vacsorára voltunk hivatalosak (IT- s bagázs). Volt ott ír, kínai, cseh, japán, magyar. Végül cseh rajzfilmeket idézgettünk a szuper kínai kaját elfogyasztva.

(Off: Apropó, háromcentisek a paradicsomnövénykéim. Ez időben OK, vagy már elkéstem és nagyobbak kellenének hogy legyenek a tavaszi kiültetéshez? Kis fóliasátorban lennének majd, nem szabad ég alatt. On)

Shaktee 2017.03.09. 17:16:22

@kisrumpf: ja értem. Itt hasznaljak a pattit is, foleg

Shaktee 2017.03.09. 17:20:34

@kisrumpf: kell az nekem hogy irish tough guys leverjek a vesém a kelta keresztjukkel? :-))

Shaktee 2017.03.09. 17:21:54

@kisrumpf:

Mon Mar 20 2017 St. Patrick's Day Local holiday Newfoundland and Labrador

hmm :-)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 17:26:10

@muzzie canuck: Nah, nem keresztjük van, hanem tetovált kézfejük, Love, Hate and a számos gyerekük neve az alkarjukon. Shamrock-kal

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.09. 17:27:23

@kisrumpf: :-)

A paradicsomot február 4-én ültettem el. A konyhaablakban növögettek, míg kb. egy hete, átmenetileg külön cserepekben kaptak helyet. A legnagyobb 10, a legkisebb 5 cm. Nagyon lassan nőnek, kevés a napfény - tegnap is tíz centi hó hullott. Nehéz elhinni, hogy három hónap múlva valóságos dzsungelt képeznek a teraszon.

Még valami - ezért elnézést kérek a többi világpolgártól - a cserepekben a földre vékony réteg vulkanikus Perlit-et és Vermiculit-ot hintettem (olyan mint a száraz tarhonya). Állítólag késlelteti a föld kiszáradását.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.09. 17:30:11

@kisrumpf: Persze a lényeget kihagytam: a teraszra harminc-negyven centisen kerülnek ki, ugyanis itt még áprilisban is mínuszok vannak éjjel. Nem késtél el, hadd, hogy jól erősödjenek meg.

nyuszigonosz 2017.03.09. 17:30:12

@diggerdriver:
Jó posztot írtál, Digger. Tetszik. Mert szórakoztató és érdekes.

Te így látod a világot magad körül ez a poszt nem több, de nem is kevesebb. Föleg nem kevesebb. :-)
Külön tetszik benne az, hogy te is látod, igen, az ember bárhol is él, ha ott, ahol él jól érzi magát a börében, akkor az úgy van jól. Legyen az egy ország, két ország vagy akár több, nem az a mérvadó, hány országban élt már valaki, hanem az, hogy ahol éppen él, érezze jól magát.
A világpolgár dolog: igen, elöttünk a világ és mi magunk választhatjuk ki, hol akarunk élni benne. Ez jó.

Most egy kicsit a kommentekhez: nem pökhendi a Digger írása. Egyáltalán nem, hiszen nem eröszakolja az olvasóra a saját látásmódját - mint ahogy sokan akár kommentekben is, de teszik.:-)
Látom, sokaknak a Világpolgár kifejezést nehéz feldolgozni. :-) Mert csak a "polgár" szót veszik észre és annak is csak a "régi békeidök" verzióját, az akkori polgári létet. Az pedig már csak történelem. :-)

Egyszóval: Digger, az írás jó!

fhdgy 2017.03.09. 17:31:35

@tanato: A "főmérnök" esetében kicsit vitatkoznék a diploma szükségességéről. Szerintem még ma is élnek/élhetnek nyugdíjas "főmérnökök", akiknek a nyolc általánosa is max dolgozók esti iskolájában lett meg. A "főmérnök" szerintem nem végzettség, csak beosztás, kinevezés kérdése. Az ötvenes-hatvanas években nem volt "gáz" a végzettséget párthűséggel helyettesíteni, így elég volt párthűnek lenni és jött a kinevezés.

A mai Magyarországon valahogy olyan láttam már valahol érzésem van, a különbség csak annyi, hogy a kinevezéshez hazudnak egy diplomát.

fhdgy 2017.03.09. 17:39:17

@Mrs. Clayton: Öreg székely beszélget a feleségével:

- Anyjuk, ha egyikünk előbb találna meghalni, akkor én beköltöznék a városba!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 17:56:08

@Hobbiszakács: hm, akkor megint megkéstem. Mondjuk, most napos napok vannak, szépen növögetnek, csak aprók. Köszönöm.

Csodabogár 2017.03.09. 18:03:14

@London2009: Most nem akarok undok lenni, de előfordulhat, hogy öregkorodban már sehol nem lesz senkid. Ismerek ilyen nem egyet és nem csak magamat.

Dikusz 2017.03.09. 18:03:30

@Hobbiszakács: én, mint világpolgár azt nyilatkozom, hogy az nem száraz tarhonya volt, hanem maga az őstarhonya.
Kőkorszaki eleink abból készítették az ős öhömöt, aminek egyik nélkülözhetetlen alapanyaga volt. Védett fa termése, amit ősszel szednek le a fáról.(viccvót)

Csodabogár 2017.03.09. 18:06:57

@Dikusz: Gondolom ez nekem szólt. Szóval az volt az illető elképzelése, hogy ő magyar földben akar nyugodni, de a sok svéd év emlékére valódi svéd gránit alatt.:-)

Galaxhopen [Swe] 2017.03.09. 18:14:03

@London2009: Sorry, de a definíció szerint:
"Irodalom: Literatúra, a szó eredeti és ma is használt legtágabb értelemben a maradandóan rögzített és szélesebb körű nyilvánosság számára szóló szövegek összessége. Szűkebb értelemben a művészi igényű irodalmat jelenti, amit megkülönböztetésül szépirodalomnak szoktunk nevezni."
--- valamint
"A szépirodalmat az irodalomtól általában esztétikai alapon
különböztetjük meg. A szépirodalom azon írásművek összessége, amelyek értékstruktúrájában az esztétikai érték az uralkodó értékfajta."
(Forrás: toldygimnazium.hu/uploaded/tanuloknak/irodalmi-fogalomtar-erettsegizoknek-dl.pdf)

Tehát ez alapján Digger írása mindenképpen irodalom, mert a szélesebb nyilvánosságnak szól. Hogy szépirodalom-e, azt nálam okosabbak fogják eldönteni :)
Úgyhogy az újságcikkek szintén irodalomnak minősülnek...

fhdgy 2017.03.09. 18:14:08

Ragaszkodás a szülőföldhöz kontra világpolgárság kérdéséhez:

Szerintem attól még nem világpolgár valaki, ha több országban élt és még jól is érezte ott magát. A világpolgári lét számomra ott kezdődik, ha valaki különbül él egy adott országban, mint az ottaniak. Egy orosz herceg Párizsban 1917 után, egy magyar nábob szintén Párizsban a 19. században, egy arab sejk ma mondjuk Londonban vagy New Yorkban.

Egy, ma a világ más országában élő átlag ember szerintem nem világpolgár, csak valami olyan, mint egy "kínai utángyártás" -:)

A szülőföld számomra kell, hogy jelentsen valamit. Számomra szülőföld nem jelenti azt, hogy mély magyar vagyok, nem jelenti azt, hogy féltéglával döngetem a mellem, de azt sem, hogy a Szíriuszról jöttek közé tartoznék.

A szülőföld nem tehet arról, hogy sok hülye és/vagy aljas gyereke van, itt főleg azokra gondolok, akik megkeserítik az életünket.

Szerintem, köztetek még a fiatalok vannak erősen túlsúlyban. Majd, ahogy pereg le az életetek, egyre erősebb lesz a ragaszkodás a múlthoz, ez természetes.

Ma még fiatalok vagytok, még a jövőbe néztek, de egyszer csak vissza-vissza is néztek és fel fog értékelődni a múlt.

Ezen én is keresztül estem. Nagy valószínűséggel ti sem ússzátok meg, éljetek bárhol is a Földön.

Gondoljatok arra, hogy egyszer eljöhet az az idő, amikor lesznek emberek, akik még nem vettek lélegzetet a Földön, de nagyon vágynak arra, hogy egyszer, csak egy kis időre is, visszatérhessenek oda, mert mégis csak az az emberiség bölcsője.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.09. 18:21:57

@Dikusz: Tarhonyafa nálunk is van, vadon nő az őserdőben, ahol a násfával képez áthatolatlan rengeteget. Az a baj, hogy nem mindig érik be, zölden meg tudvalevő, hogy nem jó :-))

Shanarey 2017.03.09. 18:35:29

Világpolgár? Hmm, ez nem az igazi, de ennél jobb szerintem nincs.
Trianon, és a többi múltbéli nyöszörgés, mindig előhozza azt a bizonyos autót, amely még Magyarországon, egyszer régen előttem haladt. Az autó hátulján pedig volt egy nagy Magyarország térképet ábrázoló matrica. Csak egy apró baj volt az egésszel. A matrica fejjel lefelé volt.
:-)

SzZoole 2017.03.09. 18:38:01

@Hobbiszakács: feletek fan terem,mert felenk vetik a tarhonya magot a foldbe es amikor kikel olyan lesz mint a buza es ep ugy is aratjak majd kicsepelik es magtarakban szaritjak ki

Galaxhopen [Swe] 2017.03.09. 18:50:00

Persze a "világpolgár" szó is egy definiált dolog, úgyhogy bárki elmondhatná/leírhatná, hogy _szerinte_ mit jelent, de attól még a jelentése nem változik a saját elképzelésünkre :-)

Én ezt találtam - biztos van részletesebb, hivatalosabb, stb., de azért kezdetnek talán megteszi:

"kozmopolita – (gör. ’világpolgár’): főként az értelmiség körében ható, egyetlen közösség (haza stb.) helyett az emberiség iránti politikai elkötelezettség. Általában a hazafiság ellentétének tekintik. A 19. sz. nemzetállamok megalakulása óta negatív, elítélő jelentést kapott."

(Itt: hu.wikibooks.org/wiki/T%C3%B6rt%C3%A9nelmi_fogalomsz%C3%B3t%C3%A1r/K)

Ebben a definícióban sehol nem látom azt, hogy utálni kellene a szülőföldet vagy ilyesmi...

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.03.09. 18:53:45

Azért nem kevés egybites magyar is van. Mondjuk a többségük nem okoz tömegdugót, meg balesetet egy rosszul összerakott (nem ennyire triviálisan, csak "kicsit rosszul") akármivel. Ellenben, ha facebookon olvasgattok magyar csoportokat...Na ott aztán vannak életképtelenségre utaló csodák. Mint, amikor arról érdeklődik valaki, hogy benyelte az ATM a kártyáját és mit csináljon? (talán fel kéne hívni a bankot nem? Vagy bemenni. Pont, mint otthon.). Ugyanez az eset, pepitában, hogy beterhelték pár fonttal a számláját,amiről nem tud semmit, ő nem fizetett akkor és ott. De kiírja face-re, hogy most mit csináljon, és várja a válaszokat. A másik kedvencem, amikor megkérdezi, hogy "szerintetek National Expressel/vonattal, x helyről y helyre mennyi a jegy?".Na most ez az ember nem használt soha otthon volán vagy máv online menetrendet? Ez pont ugyanolyan egybites életképtelenség,csak szerencsére,nem okoz vele fizikai kárt. Napi szinten ömlenek a "leülünk veszünk 4-5 mély levegőt, és már rá is jöttük volna a válaszra" kérdések.

sírjatok 2017.03.09. 18:54:14

Én csak azt nem tudom, hogy mikor így egyetértenek egymással a kivándoroltak, hogy igen a kinti magyarok mind széthúzóak meg elviselhetetlenek, akkor egymást ők közben hogyan viselik el?

élhetetlen 2017.03.09. 18:54:21

@Horthy Miklós cselédje: Azt hiszem, nagyon nincs igazad. Baráti házaspár, még anno cégtől mentek ki öt évre Németországba, aztán hosszabbítottak még ötre. A két gyerek ott született, itthon megszűnt az anyacég, maradtak kinn. A gyerekek ott házasodtak, van öt unoka. Egy normális felnőttet nem kötnek a gyerekkori emlékek. Azok emlékek. És itt volt egy cukrászda, de lebontották. Ide jártam krémeset enni. Ettől lesz valaki polgár valahol? Vagy a minimálbéren tengődő polgár lesz attól, és nem semmibe sem vett valaki, mert abban a lakásban él, ahol a szülei éltek? Nem hiszem.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.03.09. 18:54:57

@The Devil Himself: Nálunk a kuszkuszt aratják, sarlóval és kalapáccsal. Szárítást nem éri meg, nyersen esszük, kézből. :-)

Shanarey 2017.03.09. 19:06:28

@dorian gray:

Magyar facebook csoportok?
Mit követtél el hogy erre ítéltettél?
:-)

gabors 2017.03.09. 19:10:18

Hm...

"Neplelek" (ez mi ???) , egybites hulyek (ezt tudom) es vilagpolgar (ezt is) ......

es mindez egy posztban gratual :-)

gabors 2017.03.09. 19:16:08

@sírjatok: "akkor egymást ők közben hogyan viselik el? "

Sehogy ... en pl evente 1x/2x talalkozok magyarral miota nagybatyam meghalt. Ebbe nem szamitom bele a magyar cukraszdaban kiszolgalo eredelyieket (az alapitok mar meghaltak ok magyarok voltak)

Pedig New York-ban 7 millioan elnek koztok sok magyar is de inkabb atmegyek a masik oldalra ha magyarul beszelok jonnek velem szemben :-)

Csodabogár 2017.03.09. 19:20:07

@P.Elliot: A síremlékehez svéd gránitot akart, miközben magyar földben akart nyugodni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.09. 19:26:46

Köszönöm mindenkinek az elismerő szavakat. Megmondom őszintén nagyobb vitára számítottam.
Egyedül a világpolgár az amiben nincs egyetértés. Szerintem azért mert skatulyát húzunk rá. Hogy az a világpolgár aki X országban élt minden nyelvet tud stb...
A legközelebb talán @Hobbiszakács: meghatározása van a világpolgár fogalomhoz.

Mégegyszer, köszönöm.

Shanarey 2017.03.09. 19:33:26

@diggerdriver:

A baj az hogy sokan a világpolgár kifejezés régi értelmezését veszik alapul, mert elfelejtették, hogy közben eltelt 50 év.
:-)

Shanarey 2017.03.09. 19:35:54

@élhetetlen:

Ne szólj hozzá, jobban jársz.
A fickó egy troll, csak épp álcázza magát, amúgy meg azt sem tudja mi az a munka, mert jelenleg is Ausztriában, segélyen él.

Dikusz 2017.03.09. 19:36:35

@Csodabogár: belekeveredtünk páran találgatásokba, aztán jöttek a jópofa ötletek, hogy milyen követ, mi okból, miért küldhet haza valaki Svédországból.

A márvány sírkövet csak poénból írtam, de ha végiggondolja az ember, csak az lehet az indok.
Hacsaknem a svédországi házát akarta újra felépíteni itthon:)

Csodabogár 2017.03.09. 19:41:27

OFF!

Valahogy ez ma egész jól illik ide, azt hiszem.

nepszava.hu/cikk/1122952-nemzeti-es-nemzeti

ON

Dikusz 2017.03.09. 19:42:32

@Hobbiszakács: a sarlóval és kalapáccsal aratott kuszkuszt, mivel csonthéjas gabona, egy erre a szakmára (mert tudvalevőleg van ilyen) képzett munkásember töri fel a vasöklével.

tanato 2017.03.09. 19:42:48

@fhdgy: Igen 40 éve tényleg voltak még végzettség nélküli "főmérnökök" meg "tábornokok"is párthűség alapján.Még "főorvosok is" de ők viszonylag hamar lebuktak.
Viszont vezető színészek, zenészek,festők ma is vannak szakképzettség nélkül és elismertek,megbecsültek is.

tanato 2017.03.09. 19:44:42

@Shanarey: A segély neki szerintem csak kiegészítés, a fő jövedelem máshonnan jön.

Shaktee 2017.03.09. 19:45:59

@tanato: Nem tudod doki, csak találgattok.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 19:47:24

@Galaxhopen [Swe]: vessél meg nyugodtan, de a kozmopolitáról az a süket Cosmopolitan jutott eszembe... Jaj!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.09. 19:49:00

@Dikusz: a vasöklével? A krampácsolás ma már a múltté!

De ipari lengőajtó még van.

Shanarey 2017.03.09. 19:58:45

@tanato:

Naná, ha diszkóba jár, s teszi ezt Magyarországon.
:-)

@muzzie canuck:

Leonard Cohen, Hallelujah
:-)

kék madár 2017.03.09. 20:09:53

@gabors: " de inkabb atmegyek a masik oldalra ha magyarul beszelok jonnek velem szemben :-)"
ez minden szempontbol nagyon durva es el is itelnelek, ha nem tettem volna meg sokszor ugyanezt.
Kb azt szoktam mondani, ha megkerdezik:
"es ismersz itt magyarokat"
"persze, kulonben nem tudnam, hogy hogy es hol keruljem el oket"
De komolyra forditva, ez csak sok ev tapasztalata, 5-bol 4-gyel tok jo szot valtani, de az a potencialis egy tul nagy kockazat

Shaktee 2017.03.09. 20:13:27

@Shanarey:
off
Nem értem hogy még nem unják a gyerek szivatását...
on

Shanarey 2017.03.09. 20:16:58

@muzzie canuck:

Erre tudnék adni egy udvarias, vagy egy őszinte választ, de az első miatt az itt irdogálók egyik fele, a második miatt pedig az itt irdogálók másik fele akarna engem anyázni.
:-)

tanato 2017.03.09. 20:30:07

@muzzie canuck: Persze hogy nem tudom,ezek csak érzések mint Birkával kapcsolatban.

Shaktee 2017.03.09. 20:31:29

@tanato: @Shanarey: :D

birca firka egy másik gyászos fejezete a világhálonak.

DieNanny CH 2017.03.09. 20:32:11

@Dikusz:

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Shanarey 2017.03.09. 20:37:49

@muzzie canuck:

@tanato:

A meg nem értett zseni szindrómában szenvedő ál aspergeres, bigott katolikus kinyilatkoztatóról jót vagy semmit.

Shanarey 2017.03.09. 20:38:43

@Dikusz:

Ezt anno megemlítetted Michael Jacksonnak is?

gabors 2017.03.09. 20:51:58

@Csodabogár: "Valahogy ez ma egész jól illik ide, azt hiszem."

foleg a kommentek :-)) na zok jok !!!

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.03.09. 21:00:36

@Shanarey: Hát az úgy volt, hogy amikor kijöttem akkor nem tudtam ezekről túl sokat, és beléptem párba. (én barátom beajánlásával jöttem ki, írt egy levelet a manager,hogy állítólag érdekelne a kijövetel, péntek van..csütörtök reggel meg tudok-e jelenni). Szóval túl sok időm felkészülni nem volt, beléptem hát párba,hátha akadnak hasznos infók. Van kb 2 ami tényleg normális,nem véletlenül zárt csoport:D Na de a LION mindent visz. Ki kéne már lépni, de néha olyan jókat röhögök, hogy nem visz rá a lélek.

Jakab.gipsz 2017.03.09. 21:01:31

@diggerdriver:
Kösz a cikket, üdítő olvasmány ahogyan ez lenni szokott.

Megjegyzem a józan ész ugyan az erős oldalad, ámde a filozófia az kimaradt, nem tudod mit veszítettél vele.

"Az új generáció pedig ahogyan mondod ,romlott, erkölcstelen, lusta, ez még nem lenne baj, mert az apáink pontosan ezért korholtak bennünket."
Ámde a mai új generációnak, akiket nem az apjuk korholt, hanem a majkülszoft programozott, ezért agyilag gén-manipulált klónok, semmi közük saját apjukhoz, keserű lesz az ébredés, ha rádöbbennek mit veszítettek amikor egy kultúrát is elfelejtettek.

Dzsohàr 2017.03.09. 21:02:16

Nagyon jó írás gratulálok!

Csodabogár 2017.03.09. 21:16:00

@gabors: Kommenteket nem olvastam. A cikkre is egész véletlenül bukkantam rá.

jojó78. 2017.03.09. 22:04:24

Jó írás, megint. Én szívesen olvasnám a szakmai írást is, amit említettél.

nzk 2017.03.09. 22:22:49

@geegee: a volt főnököm - 60 év feletti ANGOL feka - huszoniksz éve dolgozik egy 5*-os szállodában london egyik puccos részén, jó ideje a banketing részleg VEZETŐJE, és a múltkor én világosítottam fel, hogy a szója nem egyenlő a mandulával. nézett rám felháborodva, hogy: "hogy érted, hogy ez a 2 nem ugyanaz? a szóját nem mandulából csinálják???" miután közöltem vele, hogy nem, nézett rám hülyén 1 ideig, aztán szó nélkül elsétált... :) persze, ez csak 1 példa a millióból. rengetegüknek problémát okoz kettőig elszámolni, vagy éppen az, melyik a jobb és bal kezük. nem viccelek. 1 élmény ilyen emberekkel dolgozni. tudnék mesélni... :) én is mindig azon csodálkozom, hogy ezek egyáltalán létezni tudnak, boldogulni a mindennapi életben. nem értem, hogy csinálják, tényleg... o.O

Bmw 2017.03.09. 22:36:24

A magyarok nem az országot utálják , csak a mindenkori kormányt
színtől függetlenül.

Badeni_lakos 2017.03.09. 22:38:36

Az írekről ezt nem is tudtam. Érdekes.
Nagy játékosok, Taktikáznak. ( nem helyes. Mert nincs integritás a Garry elvárása: "unokájának legyen ír neve" és Garry élete között.: "30 éve kint él" hiszen hogy is várhatná el az ír nevet. Dehát akkor miért mire fel oly nagy patrióta ha nem is tesz semmit ó magasztos tökéletes Írországért és az Ír névadásért. Ez átlátszó. Ez a külföldön élő ír patrióta attitűd egy bullshit. Valószínűleg csak egy átlátszó Pszichológiai önvédelem. )

Ugyanaz a problémakör, ami örökkön örökké visszatér : magutt mögött hagyják a problémahalmazt, és azt várják hogy mégis élvezzék másutt azt mintha rendbe tették volna, csak hogy az már 1 másik ország és környezet.

Ír, lengyel, román, stb. és külf élő magyar honfitársainál is egyaránt jellemző ez.
Már én is beleuntam egyébként a kellemetlen index.hu s cikkekbe, már nem is akarom látni se, mert csömöröm van már tőle.

Ja, még valami: az élet célja nem az, hogy "jól érezzük magunkat" ezt a célt te adtad itt meg. Vagy Mindenki maga ad célt életének, vagy valaki / valami más ad neki célt. Emberi, transzcendens Impulzus, élmény bármi hatására. Lehet persze manipuláció is. A lényeg, hogy bármit is leszögezni Az Élet Céljáról elég merész dolog lenne. :)
Amúgy jó a cikk, az Albánok meg nagy póker arcok lehetnek, megint csak egy felszíni játszma részükről az egész, ami nem biztos hogy jó. Mert nem egyenes őszinte és tisztességes. Hosszú távon nem vezet jóra sem egyénileg sem a közösség részére sem ez az albán szerepjáték.

Galaxhopen [Swe] 2017.03.09. 22:59:55

@kisrumpf: Dehogyis vetlek meg! De a kozmopolita, mint szó valószínűleg nagyapja lehet a női újságnak :-) És hát manapság már nem is nagyon használatos kifejezés, de létezik.

Shaktee 2017.03.09. 23:00:40

Molyó gyászol vagy leitta magát? :)))

fucking incredible!

youtu.be/Tvg1UAssuUg

puhacica 2017.03.09. 23:27:34

@Csokáv: szerintem nem ezert allnak meg. engem amig bringaval jartam, szinte sosem eloztek meg, ugy sem, hogy siman elfertek volna mellettem a szembejovovel egyutt. inkabb megvartak, hogy ures legyen a szembesav es ugy eloztek, nagy ivben. azt gondolom, hogy azert, mert vigyaztak ram is es magukra is. nagyon sokba tud kerulni egy bicos-autos baleset, foleg autos reszrol. aztan lehet, hogy csak naiv vagyok.

M. Péter 2017.03.10. 01:09:01

@puhacica: Ezek szerint nem találkoztál még a White Van Man-nel. Ez a fajta képes 5cm oldaltávolsággal is előzni.

P.Elliot 2017.03.10. 01:27:12

@Csodabogár: Aha, ertem mar, na ez valami egyeni kedves otlet, jol kifejezi hogy mindket helyen otthon erezte magat.

P.Elliot 2017.03.10. 01:38:48

@gabors: En azert nem vagyok ilyen ellenseges a magyarokkal, vannak fura alakok vagy ellenszenvesek, tudalekosak, de semmivel sem rosszabbak mint mas nemzetbeliek.
Sokat ismerek de osszejarni nagyon kevessel szoktam, inkabb azokkal akiket a regi idokbol ismerek meg amikor meg fiatalok voltunk . A mai fiatalok korban, gondolkozasban nem illenek hozzank de szivesen segitek rajtuk ha tudok, megertem a problemaikat mert eleg ha visszanezek a magam fiatal korara hogy en is maskeppen gondolkoztam mint az akkori idosek, mit varjak akkor toluk?.
Nem, en nem terek ki eloluk ha szembejonnek, ....

gabors 2017.03.10. 03:42:11

@P.Elliot: "En azert nem vagyok ilyen ellenseges " azt mibol vontad le hogy ellenseges vagyok ???

amugy a munkam miatt SOKKAL tobb nem amerikaival dolgozom mint amerikaival (amerikai nem tobb mint 1/3) szoval azt hiszem eleg "kozmopolita" korokben mozgok

"Nem, en nem terek ki eloluk ha szembejonnek, .... " azt nem szo szerint ertettem hanem csak egy metafora volt .. inkabb kiterek az utjukbol tapasztalatom szerint igy jobb (nekem)...

lolligagger 2017.03.10. 07:04:48

A kulfoldon dolgozo, nyelvet nem vagy alig beszelo magyarok NEM vilagpolgarok. A vilagpolgar az elithez tartozik.

lolligagger 2017.03.10. 07:05:01

@tanato: Nem sok jo irast olvashattal eddig...

tanato 2017.03.10. 07:15:43

@lolligagger: Digger írásai jók,de igaz hogy vitát provokálnak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.03.10. 07:45:14

Semmi baj, majd a bevandorolt magyarok adnak ir nevet. Az első gyermekünknek az van, es ha fiú, akkor a másodinak is az lesz.

puhacica 2017.03.10. 08:38:20

@M. Péter: de, vele akkor szoktam talalkozni, amikor kocsival vagyunk :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.10. 09:38:35

@tildy[UK]: évekig játszadoztam a gondolattal, hogy a lányom majd Fionnuala lesz. Aztán kiderült, nem vagyok kompatibilis a gyerekekkel, így csak a kertben átvonuló macsekok kaptak hangzatos ír neveket

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.03.10. 10:44:16

@kisrumpf: hát ha a magyarországi dokim nem téved, akkor öccse lesz a fiamnak. Tervezett név Attila Michael volt, de itt az Attila nevrol a vereskezu gyilkos jut az emberek eszébe, így lehet, hogy Kieran Michael lesz.

NBarbieReloaded 2017.03.10. 10:44:48

Azert az durva, hogy egy masokat sulyosan serto hozzaszolas, nem csak, hogy atmegy az elozetes moderacion es kikerul a hozzaszolasok koze, de meg a cikk vegere is csapjak, az a hozzaszolas, amelyik meg arra kerdez ra, hogy miert van ez a gunyolodas meg ilyen szinten propagalva is, az meg meg a szuron se megy at, meg a sima uzenetek koze se kerulhet ki.
Kulon vicces, ahogy mindez a hataratkelo blogon jelenhet meg, mert ha a kettos mercen, vagy indexen, egy szot se szolok, ott megszokott a nemzeti erzeseken gunyolodni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.10. 10:51:32

@tildy[UK]: Gratulálok! Lehetne Ciarán (Hinds után) s akkor még írebb

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.10. 11:19:45

@NBarbieReloaded:
Ebben teljesen igazad van.
Én kérek elnézést hogy az én posztom generálta.
Törölni kellett volna azonnal.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.10. 15:36:03

@tildy[UK]: Barátunk Attila. A felesége csak Hun-ként emlegeti, s nem a honey bwcézéseként

Shaktee 2017.03.10. 15:53:07

@kisrumpf: eszmeletlen parti volt a mecss utan bacelonaban :-) sirtak-rittak, s lesz gyermekaldas 9 honap mulva :-)

blackhairlady 2017.03.10. 15:55:47

@diggerdriver: tetszett a posztod, Diggi. Ahogy irtad is, a polgar szo kicsit itt felre vitt nehany embert, inkabbb a lakos lenne a megfelelo, de ugy meg olyan hulyen hangzik, hogy vilaglakos :D
Egybkent a legxarabb helyezet amikor mindig hianyzik az a hely ahol eppen nem vagy. Ha Magyarorszagon vagyok, mar egy het utan jonnek vissza, ha itt vagyok, sokszor abrandozok Budapestrol. Pedig mindeket helyet nagyon nagyon szeretem.

gabors 2017.03.10. 19:19:42

@NBarbieReloaded: "Azert az durva, hogy egy masokat sulyosan serto hozzaszolas, " ki az a masok ??? Te ??? Igen ?? akkor nezz el neha Ironiaba is ne csak a rothado nyugat lebegjen a szemed elott

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2017.03.10. 22:31:32

Elnézést a lemaradásért, élveztem a definícióidat. Pl.:világpolgár, de a többieket is egytől-egyig. A különböző határátkelt nemzetek derék fiairól a jellemzéseid pazarak. Mintha csak Amszterdamban lennék, és a munkahelyeken való beilleszkedés különböző attitűdjeit szemlélném a sokféle emberben. Annyira ugyanez minden, talán többféle népség van itt. Már sportot űzök a megismerésükből. Épp a héten mondtam a főnökömnek, hogy az egyik munkatárs mellé nem én kellenék, hanem inkább egy pszichiáter. Az meg nincs benne a munkaköri leírásomban. Kérdezte, mire gondolok. Hát mondtam mire. Azután kérdezte, hogy áruljam már el, hogy hol tanultam pszichológiát. Jót nevettem, hogy tanultam én sok minden mást is, és most mennyire nem köt le a szálloda takarítás, hát közben megfigyelek, összerakom az írásokat a fejemben, megoldok problémákat fejben, néha egész hosszú matematikai képletekkel bajlódok. :D
Annyira vicces. Amúgy megint olvashattunk egy tőled megszokott szuperposztot. Amolyan puzzle-félét, amiben összeillenek a dolgok. Ja, és nem hagynám ki a pozitív felsorolásból "kapos, csavar, anya, fordítva összerakása" sztorit sem. Élveztem minden sort. Biztosan hülyének néztek a metrón mert hangosan nevettem miközben olvastam. Szóval írj! Szerezz vele nekünk egy kis örömet!

2017.03.10. 22:36:06

@NBarbieReloaded:

Én írtam a "súlyosan sértő" hozzászólást.

Csak annyi, hogy nem a nemzeti érzésekből akartam en bloc gúnyt űzni.

A példa lehetne a szerelmespárok. Azok között is van, aki olyan negédesen, csöpőgösen fejezi ki az érzelmeit, hogy az ember émelyeg tőle. Nem a szerelmespárnak levéssel van bajom általában, hanem az attitűddel. Érthető a párhuzam, ugye?

Ezt a költői képet ("az ősök vére hull"), meg egyébként a "hazaffy folklór" (ahogy fogalmaztam) számos más elemét is, én személyesen rühellem, ízléstelennek találom. A nemzeti érzelmeket viszont úgy általában nem.

Mindezt a magyarázkodást csak azért írom, hogy ne gondold, valaki már megint belegyalogolt a magyarságodba vagy a nemzeti érzéseidbe úgy általában. Nemzeti érzelmeim nekem is vannak, és a fenti konkrét költői képpel kapcsolatos véleményemet fenntartva is elnézést, ha megütött a stílus.

Shaktee 2017.03.10. 22:57:38

@NBarbieReloaded: Miről beszélsz?

Senki magyarságába, őseibe sem gázolt a Kámpics.

Aki meg a turulon körösztül nézi a világot, az szenvedjen, s ne olvasson kiszakadt blogokat.

NBarbieReloaded 2017.03.11. 10:36:27

@gabors: @muzzie canuck:
Johogy nem mar meg nekem kene elnezest kernem, mert nekem errol a mondatrol " olyan országban él, aminek földjét ősei vére öntözte" nem a sz@ras jut eszembe.
Meg magyarazzatok is meg, hogy akinek ez nem tetszik, az turulon keresztul nezi a vilagot, hazaffy stb.
Azert alljon mar meg a gyaszmenet es ne allitsuk be a suttyosagot normalisnak, a normalis reakciot meg elhordjuk mindennek.
Az esz megall.

Kvikveg 2017.03.11. 14:19:45

@Nagy kámpics: Ez eleg primitiv lett... az eredeti vere hull etc fogalmazas lehet regies es avitt, de akkor is arrol szol, hogy az oseimnek koszonhetem, hogy nem torokul irok eppen kb. Hogy lehet a honvedelmet a szarashoz hasonlitani???!

Shaktee 2017.03.11. 14:37:03

@NBarbieReloaded:

Nem érted az iróniát, s nem te vagy az egyetlen aki nem tud itt elvonatkoztatni, absztrahálni dolgokat.

Peace.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.11. 21:37:26

@Dikusz: Nem, nem, annyi csokid van, amennyi a biteidnek a harmada.És annyi bájtod, amennyi a biteidnek a nyolcada.
:-)))

Dikusz 2017.03.12. 07:08:21

@geegee: jáhhháháááj:)
ha nem érti ezt valaki, annak a bitjei átmehetnek mínuszba, és tartozik csokival a nagy varázslónak? :))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása