oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. december 17. 12:31,  Angliai fizetések és egy epikus harc 89 komment

2014. december 17. 12:31 Határátkelő

Angliai fizetések és egy epikus harc

Vajon ki mennyit keres Angliában? A kérdés elég sok magyart érint, hiszen ez a határátkelés egyik célországa, így vélhetően nem érdektelen, mit érdemes célba venni. Emellett felidézzük, hogy osztotta egymást a migrációval kapcsolatban Russell Brand színész és Nigel Farage UKIP-vezér a BBC-ben. Napi válogatás a Határátkelő oldalról.

pincer.jpg

Még mindig brókernek (133 677 GBP / év), vállalati felsővezetőnek (107 703 GBP) és repülőgép-pilótának és mérnöknek (90 146 GBP) a legjobb lenni Nagy-Britanniában – is…

A 2014-es ONS kutatás most nyilvánosságra hozott adatai szerint a brókerek mintegy negyvenszer annyit kerestek, mint azok az iskolai kisegítők, akik elsősorban az úttesten átkelést segítik (angolul egyszerűbb: School midday and crossing patrol occupations), akik 3394 GBP-t keresnek évente.

A vállalati felsővezetők második helye aligha nagy meglepetés, a pilóták és repülőiparban tevékenykedő mérnökök dobogós helyezése talán már inkább, bár már ők is alig keresnek 90 000 GBP-nél többet, megelőzve a sales és marketingigazgatókat 82 962 GBP.

A magyarokat talán leginkább érintő foglalkozások körül is szemezgettünk a Határátkelő oldalán, itt olvashattok róla többet.

Egymásnak esett Russell Brand és Nigel Farage

russell_brand_es_nigel_farage.jpg

Russell Brand színész-komikus és a bevándorlás ellenes UKIP vezetője, Nigel Farage a BBC Question Time című műsorában osztotta egymást, a migrációról is vitatkozva. Mellettük két, nem túl izgalmas politikus, a helyi önkormányzatokért is felelős miniszter, Penny Mordaunt és a munkáspárti fejlesztési árnyékminiszter vett részt a beszélgetésben.

Nigel Farage arról beszélt, hogy 1990-ben Nagy-Britannia lakossága 55 millió volt, míg most 62-63 millió, ami jelentős emelkedés, és ez feszültségeket okoz. A UKIP vezetője szerint a választ egy valódi bevándorlási politika jelentene, amely korlátozná a beáramló határátkelők számát, megválasztva azokat, akiket beengednek – miként azt közel 200 ország képes megtenni – tette hozzá Nigel Farage.

Russell Brand gyorsan leszögezte, hogy kissé aggódik Nigel Farage miatt, mégpedig azért, mert rengeteg ember fél az országban, ahol kialakult egy olyan hangulat, hogy mindenért a bevándorlók a felelősek, akik elveszik a munkát, kihasználják az erőforrásokat, nem fizetnek adót, kihasználják az ott élőket, miközben Nigel Farage pártját a City finanszírozza, és ő maga is onnan jött.

A videót és a teljes posztot ide kattintva érhetitek el.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: fizetés napi ajánló Anglia Nagy-Britannia Nigel Farage Russell Brand hataratkelo.com

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr846991051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.17. 13:46:22

Az átlag nettó jelenleg a magyarnak majdnem az 5-szöröse.

Határátkelő 2014.12.17. 14:14:54

@stef55: Na most ebből egy szót sem értek. :)

rumitom 2014.12.17. 14:25:38

@stef55: a .com telrol nekem sem az igazi meg

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.12.17. 14:31:02

Arulja el nekem valaki, a kertesz-vagy agrarmernok a teljes listaban a 118. vagy a 213. ? Vagy egyik sem :-)?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.12.17. 14:59:05

A repülőgép mérnökök átlagfizetése tuti nem éri el a 90k-t. Inkább 60-70k körül van az még senior szinten is, csak a pilóták fizetése felhúzza az iparági átlagot. :)

De ha már nagy számokkal dobálózunk, az az olajmérnök aki 10-15 év munkatapasztalattal a háta mögött nem keres évi 100k felett az egyéb műszakpótlékokat is beleszámolva, az valamit nagyon rosszul csinál. Csak gondoltam megemlítem ha már toplista.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.12.17. 15:17:14

Persze megint elöbb beszélek és utána gondolkodom...
A cikk Flight Engineert említ, ami ugye teljesen más, mint az Earospace/Aviation Engineer, csak az zavart meg hogy magyarul ugyanúgy hívjuk őket és én automatikusan az utóbbira gondoltam. Elnézést. Visszaszívom, fogalmam sincs hogy a repülön csücsülő repülőgépmérnökök mennyit keresnek.

SzZoole 2014.12.17. 15:25:02

Ez a poszt érdekesebb,számomra,nagyon érdekes kérdés ez es kényes téma is.
Épp a harmadik fuvarra várok es 4.rendeles is befutott mar.Az első Chelsea volt a 2. holland park es most az Earls Court mellet ülök egy kis Olasz étteremben es várom az utasom.A 4. Wimbledon-ba lesz es meg kettő fuvar lesz meg a mai napomon.Ezek az utasok egyenként többet fizetnek,nekem,mint egy minimál oraberes 9 órás keresete egy nap alatt bruttoban.
Hogy mennyi az Ők éves keresetük?Azt nem tudom,de qurva gazdag mind,egytől egyig es hogy mennyi az enyém?Azt meg nem mondom meg:)))

**mimi** 2014.12.17. 15:37:10

@Zoole[uk]:
ménem....ne legyél undok :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.17. 15:42:59

@Zoole[uk]: zolika, nem jöttök haza karácsonykor??

SzZoole 2014.12.17. 15:46:22

@Babette .: mi itt vagyunk otthon:)))

Hari Seldon 2 2014.12.17. 15:47:29

Megnéztem a videót. Először hang nélkül aztán hanggal.

Direkt néztem hang nélkül, kíváncsi voltam, hogy a fellépésük csupán a gesztusaikból mennyre meggyőző.

Azt kell, hogy mondjam, hogy összességében egy kicsvel a politikus győzött a színész felett. (mondjuk nem csoda, a politikus is színész valamilyen szintem)

Természetesen amikor hallgattam pont fordítva volt, de fellépésben sajnos jobb volt a UKIP-s. Ezért is fut a szekerük. Nem az a lényeg, hogy ,mit mond, hanem hogy hogyan.

PannonBoy 2014.12.17. 16:01:33

Attól tartok, hogyha komolyan bevezetnék a korlátozást, akkor az nem a fair migration policy jegyében történne.
Valahol érthető a probléma, csak nagyon nehéz olyan módszert kitalálni, ami igazságos és nem diszkriminatív.
Remélem, hogy az EU garantálja még a szabad munkaerőpiaci áramlást.

A lista egyébként elég nagy szórást mutat, még a hasonló szinteken belül is (Waiters and waitresses - £7,554 vs. Street cleaners - £17,402).

Mr Long 2014.12.17. 16:15:58

Belenezve szerintem eleg szeles sprektumat vettek a szinteknek es atlagoltak. pl Mechanical engineer (£43k). Ez mar senior szint szerintem, nem az atlag.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.17. 16:49:37

van ilyen magyarul, h epikus harc...?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.17. 16:58:24

@PannonBoy:

Ha bevezetik a korlátozást, s közben Anglia EU-tag marad, az az EU végét jelenti.

Ugyanis onnantól az össze tagállam be fog vezetni EU-ellenes szabályokat minden olyan esetben, amikor ez az érdeke.

S minden országnak vannak olyan érdekei, melyek EU-ellenesek.

Azaz az EU-szabályok értelmüket vesztik.

Taxomükke (UK) 2014.12.17. 19:20:41

@Hari Seldon 2: Igen, Nigel Farage nekem is kimondottan rokonszenves, meggyőző - de azért nem annyira, hogy el is higgyem, amit mond. :) Sokszor csúsztat, ferdít - hogy azt ne mondjam, hazudik. Nem mindig persze...

Taxomükke (UK) 2014.12.17. 19:27:27

... ami a témát illeti:
Sokszor és sokan leírták már, hogy ha valaki minimálbért vagy nem sokkal azt meghaladó összeget keres itt Angliában, akkor jobban jár, ha vidékre megy. Az alacsony fizetés ott sem lehet már alacsonyabb, viszont a lakhatási költség jelentősen kevesebb.
Kijárós, illetve bentlakásos ápolót nagyon sok cég keres, de angolul bizony tudni kell legalább tűrhetően, vagyis alapfok fölött.
Habár némelyik kijárós cég olyan gyatra nyelvtudással is felvesz embereket, hogy ihaj... Azonkívül kijárós carerként az sem árt, ha valaki rutinos sofőr, mert sokkal többet lehet keresni (mivel több pácienst lehet naponta meglátogatni), ha tud valaki vezetni.
A bentlakásos gondozás esetében hatalmas előny, hogy nincsenek megélhetési költségek, szinte MINDENT az ügyfél fizet.

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.17. 19:35:00

@Taxomükke: vannak kimondottam carer jobos honlapok?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.17. 19:55:59

Mennyit lehet keresni Angliában?
Sokat. Csak dolgozni kell.
Én valószínűleg most vagyok az uborkafa csúcsán mert ennyit még soha nem kerestem itt.
A hab a tortán hogy nekem ez a munka játék.
Lubickolok a szakmámban...
Lubic... lubic...

Keleti Szél 2014.12.17. 21:01:14

@zöldeketbeszélek: 118
(szerintem a farmer nem feltétlenül agrármérnök, sőt talán nem is tipikusan, bár az angol viszonyokat nem ismerem)

2014.12.17. 21:07:51

@maxval bircaman szerkesztő: És gondolom a lakhatás és a szolgáltatás el is viszi mondjuk a pénz nagyobbik részét.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.17. 22:10:59

@Philosoraptor:
Nem.
A jövedelmem kb egyharmadát teszi ki a lakásköltség mindennel együtt.
Csak szemléltetésképpen amíg otthon laktam akkor a fizetésem egyharmadát vitte el a lakásköltség úgy hogy a saját tehermentes családiházamban éltem.
Itt a bérleti díjjal együtt egyharmad.
A maradékból való életszinvonalbeli különbséget talán nem kell taglalnom.

Keleti Szél 2014.12.17. 22:40:38

@diggerdriver:
"A maradékból való életszinvonalbeli különbséget talán nem kell taglalnom."

Persze hogy nem! Egy kép a fakacsákról ezer szónál többet mondott! ;) Nem is beszélve a húsgombóckonzervekről.
Hol engedheti ezt meg magának egy hazai nehézgépkezelő? Legfeljebb műanyagkacsát...

2014.12.17. 22:50:33

@diggerdriver: Van egy olyan érzésem, hogy a jövedelem nagyságától függ, hogy mennyire érzed vészesnek az albérletet, ami köztudottan Londonban a legdrágább. Egyedül élsz-e, ez is fontos. Többszörös a fizetésed, de természetesen többszörösek a kiadásaid is. Egy hajvágást nem úszol meg 1200-ból. Étterem, disco, és a többi. Ha(!) vannak ilyen igényeid. Itthon sem lehet megélni normálisan minimálbérből, tehát valószínűleg kint sem lehet, mert az albi meg a közlekedési és szolgáltatási árak kellőképpen ellensúlyozzák a magyar viszonylatban soknak számító fizetést. Ha kint megkeresed a nettó 1200 fontot, az azért már jó. Mo.-n a nettó 120 ezerrel sem vagy "kisegítve"

Ezt csak birca hozzászólására írtam. Mert a kijelentése lehet, hogy igaz, csak éppen lemaradt az érme másik oldala.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.17. 23:01:16

@Philosoraptor: Vannak közeli ismerőseim akik minimálbérből élnek.
Nem tartják magukat szegénynek.
Más ez az érzés hidd el.

2014.12.17. 23:28:56

@diggerdriver: Minimálbérből telik önálló lakásra?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.12.18. 03:26:23

nahat,nem is kell ide Hinta, megis ugyanarrol van szo megint....

rezsöatya 2014.12.18. 06:07:32

@Dragonlady (now in Indonesia): szerintem @Határátkelő: ezzel a poszttal akart kedveskedni Hintanak. Megiscsak kozeleg a szeretet unnepe! :-P

rezsöatya 2014.12.18. 06:15:44

@pappito: Skociaban nem ilyen nagy, de sajnos megette a krokodil... :-)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.18. 06:48:59

@diggerdriver:

Szögezzük le: az angol minimálbér és átlagbér MAGASABB életszínvonalat ad, mint a magyar minimálbér és átlagbér.

Miért? Mert a két ország gazdagság szerint két különböző csoporban van: Anglia az első ötödben, Mo. meg a második ötödben. Anglia nagyon gazdag, Mo. meg szerényen gazdag.

Azaz ez nem vitás.

A vita csak annyi, hogy az 5-szörös pénz jelent-e 5-szörös életszínvonalat. Nos, nem jelent annyit, mert az angol árszint a magyarnál jelentősen magasabb.

Nem számoltam utána, de úgy 2-2,5-szeresre saccolom a valós életszínvonaleltérést.

Magyarul: kimegy a 150 ezer nettó fizetésű magyar Angliába, ott állást kap 750 ezer nettóval, de az összeg kb. olyan életszínvonalat fog biztosítni neki, mintha Mo-on lenne 400 ezer nettóval.

Persze megspórolhat sok pénzt is, de ez esetben kénytelen lesz a magyar szintnél ALACSONYABBAN élni, azaz szükséglakás 10 bérlővel, stb.

Kérdés mi a cél: kimenni és pénzt spórolni, vagy kiköltözni véglegesen.

Mr Long 2014.12.18. 06:52:57

@Philosoraptor: Ha egyedul akarsz elore jutni, akkor szerintem also hangon £1500 netto korul erdemes keresni. Ha parban vagytok, akkor ket alacsonyabb fizu is eleg ertelem szeruen, de azert nem art eszben tartani, hogy gyerekkel draga az elet. Az elejen ugye anyuka kiesik a melobol, kesobb ovi a kicsinek, majd iskolas koraban a rohadt sok szunetben valakinek gondoskodnia kell rola. Plusz lakasvasarlashoz azert kell toket is felhalmozni erre fele is rendesen, plane londonorszagban. Nyugdijra elokeszulni, tudom messze van, de amennyiben nem akarsz nagyon visszavagni az eletstilusbol, akkor mar most neki kell allni felretenni. Ha mar eletstilus, akkor azert vedd figyelembe, hogy
kb ezer kornyeki minimalberbol egyedul ho vegen marad szerintem (!) kb £300 font, ami azert jonak tunik, de azert lehet szamolno, hogy mennyi ido alatt gyulik belole ossze egy nagyobb osszeg.
Persze lehet elorebb jutni a letran, de azert vegyuk figyelembe, hogy nem mindenki lesz kisfonok, nagyfonok, stb.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.18. 07:22:27

@Philosoraptor:
Igen, pontosan olyan eredménnyel mint Magyarorszàgon.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.18. 07:30:06

@Mr Long (UK):
Minimàlbérből emberibkörülmények között élve nem marad semmi.
Konyhàban lakva talán.

2014.12.18. 07:42:19

@Philosoraptor: Tudom hogy nem engem kerdeztel, de ha mar erre jartam, megint szolok hogy Londonban nemhogy minimalberbol, de egy atlagos berbol sem nagyon lehet onallo lakast berelni. Sok bevandorlonak meg onallo szobara sem telik az elejen, nemhogy onallo lakasra, az onallo lakas minimalberbol teljesen kizart - a lakas tobbe kerulne mint az egesz netto minimalber. Raadasul ferfikent hatranyban vagy mint berlo; sok tulajdonos a noi lakot reszesiti elonyben, egy megbizhatonak tuno, dolgozo nonek lehet hogy kedvezmenyt adnak, de egy ferfinek nagyon nem valoszinu. Londonon kivul nem tudom mi a helyzet.

2014.12.18. 07:55:07

@Mr Long (UK): @diggerdriver: En semmit nem tudnek felretenni a minimalberbol UK-ben, megelni tudnek belole, az biztos hogy sokkal jobb eletszinvonalon mint a magyar minimalberbol Mo.on, de felretenni nem tudnek. Akkor lehet maximum felretenni ha nagyon olcso szallason laksz, instant noodles-t eszel, biciklivel jarsz es soha nem csinalsz semmit ami penzbe kerul. Nekem ez az eletstilus nem szimpatikus, igy en nem tudnek semmit felretenni, de meg mindig inkabb elnek UK-ben minimalberbol mint mashol (termeszetesen ez erosen szubjektiv dolog).

Taxomükke (UK) 2014.12.18. 08:12:50

@Mr Long (UK): Az osszegek, amiket irtal, inkabb Eszak-Angliara igazak, Del-Angliara, foleg London kornyekere kevesbe.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.18. 08:28:20

@Mirjam2:
Igen teljesen egyetértek.
Az a baj hogy mivel màs tàmadàsi felület nem létezik ezért elkezdték hàtrànyként emlegetni a lakhatàs költségeit.
Csakhogy ha ezt is összehasonlítjuk a Magyarorszàgi lakhatàs költségeivel akàr minimàl akàr àtlagbér arànyaiban akkor megint anglia jön ki nyertesen.
A tàmogatàsokról még nem is beszéltem.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.18. 08:40:28

@diggerdriver:

Hinta ott követi el a hibát, hogy alapvetően igaza van, de az igazát eltúlozza, így maga az alap mondanivalója is kétes lesz.

Ugyanis abban teljesen igaza van, hogy ha egy magyar egy adott lakással Bp-en kimegy Londonba és ott ugyanolyan lakásban akar élni, ez az esetek zömében képtelenség.

De ebből nem következik az, hogy az életszínvonal a két országban azonos.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.18. 08:40:28

Ha Farage gyoz, akkor az UK vegleg kilep az EU-bol. Ez amugy is csak ido kerdese. A bevandorlast ez se oldja majd meg, illegalisan ugyis megy majd minden tovabb, foleg Europan kivulrol, nigeriai, paki, indiai, bangladesi stb. Annyit ernek el a britek, hogy a bevandorlok meg nagyobb aranyban europai ertekektol idegen "kulturakbol" erkeznek majd. Lasd al-kaida es muszlim hitszonokok. Az az erzesem sokszor, hogy a britek jobban gyulolik a kelet-europait, mint a bangladesit, nigeriait. Ha nekik ez kell?!
Amugy megertem a briteket, hogy fasizalodnak, tele a tokuk a sok bevandorloval, meg a forrasok is korlatozottak, csak mint minden fasizalodo nemzet, ok se latjak, hogy a naculas nem a vegleges megoldas, csak egy latszatmegoldas.

Mr Long 2014.12.18. 08:41:52

@Taxomükke: Londonrol nem nyilatkozom, mert nem ismerem. Hal; Istennek csak turistakent es munka ugyben voltam arra, elni nem mennek. Az igazat megvalva nekem sem erne meg egyedul odakoltozni meg osztott lakasba sem.

@Mirjam2: Probal meg magyar eletszinvonalon, akkor lehet menne :) (Nem baszogatas!)

@diggerdriver: osztott hazban eszakon sikerulne. Itt azert olcsobb a lakhatas. Tetszik, vagy sem, de ez tenyleg nagy tetel es talan az egyik legfontosabb a kaja utan/mellett. Plnae, ha a lakber mellet meg gyujtesz penzt sajat lakasra.

2014.12.18. 09:10:56

@maxval bircaman szerkesztő: Ez egy teljesen torz kep. Mi az hogy 'adott lakassal'? Tudom hogy sok kozeposztalybeli magyar csalad lakast vesz a gyerekeinek es igy 'adott a lakas', de mi van azokkal akiknek nem adott, es alberletet kell fizetniuk? Angliaban is vannak kozeposztalybeli emberek akiknek a szulei legalabbis besegitenek a lakasvasarlasba, az ilyeneket kene osszehasonlitani azokkal akiknek Mo.on mar lakasuk van, nem az uj bevandorlot aki a nullarol kezdi. Ha nullarol kezded Budapesten vagy Londonban, Londonban fogsz jobban jarni, emberileg es anyagilag is, ezt tapasztalatbol mondom. Ha pedig ket embert hasonlitasz ossze, az egyikenk Mo.on van lakasa es munkaja, a masiknak UK-ben, akkor is egyertelmuen az jar jobban akinek UK-ben vannak meg ezek a feltetelek es nem Mo.on. Persze ha egy kozeposztalybeli magyar ember akinek lakasa van Bp.-en kimegy UK-be minimalberert dolgozni, az ugy fogja erezni hogy csokkent az eletszinvonala, mivel masik tarsadalmi osztalyba kerul mint amit megszokott. Ha UK-ben is 'kozeposztalybeli' foglalkozasa van, akkor mindjart az eletszinvonala is mas, meg sajat lakas nelkul is.

2014.12.18. 09:14:01

@aki mást mond az hazudik: Ja, mert a tipikus Europan kivuli bevandorlo mind Al Kaidas terrorista :))). Ne mar. Mikor lattal utoljara nem-EU bevandorlot?

2014.12.18. 09:20:39

@Mr Long (UK): Szinten nem baszogatas, de attol fugg mit ertesz magyar eletszinvonalon. Vannak akik nagyon sporolnak Mo.on, meg sokan vannak olyanok is akik nem, es ok is magyarok. En Mo.on nottem fel, ennek ellenere nem ennek minden nap zacskos levest, inkabb tobbet vagy mast dolgoznek hogy tobb penzem legyen, ezzel mindig is igy voltam. Mondjuk nem is veletlen hogy nem maradtam Mo.on minimalberert dolgozni :).

Mr Long 2014.12.18. 09:39:18

@Mirjam2: K*rva diszlexia haromszor olvastam el hogy jon ide a sportolas :)
Nem ismerek tul sok magyar bevandorlot, csak eleg vicces, amikor magyar ismerosok gyereke hazamegy es elernek hozzank is a hir, hogy milyen jol megy neki kint Angliaban. Na had ne reszletezzem, hogy ez mit jelent. Oreg merga & iphone 6 kombo. :) Persze ezektol egybol mas eletszinvonalon erzi magat az ember. Mondjuk Mon ket kiveteltol eltekintve csak olyan ismeroseimnek van Iphoneja, akiknek ceges mobil :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.18. 09:56:04

@diggerdriver: ha így van, akkor a táblázatban valaki hazudott az angol árakról.

2014.12.18. 10:02:15

@Mr Long (UK): A csudaba, nekem meg mindig nincsen aaajfooonom :(((. Nem erte meg kivandorolni, lehet vissza is megyek nemsokara, igaz hogy tomegszallason kene mosogatnom miutan eladtam a pesti lakasomat de lehet hogy meg igy is jobban megeri!

Mr Long 2014.12.18. 10:12:41

@Babette .: Ha elmesz bevasarolni akkor magasabb arakkal talalkozol a boltban, nem veszesen sokkal, de kb 10-15% (szerintem), de tobb dolog ellenben aranyos arban a fizetes szorzojaval. Pl a kozlekedes (plusz szarabb a tomegkozlekedes!), a vesszoparipa, a lakhatas ugyan ugy megnyomja a budzset.

2014.12.18. 10:12:41

@Babette .: Szerintem nem arrol van szo hogy hazudott valaki, hanem hogy egy ilyen tablazatbol torvenyszeruen nem sok derul ki, tajekozodasnak jo ha fogalma sincs valakinek az arakrol de nem igazan lehet egy ilyenre alapozni. 'Az arak' attol fuggenek hogy ki, mikor, hol vesz valamit, milyen minosegben stb. Nekem pl. halovany fogalmam sincs hogy mennyibe kerul Angliaban 'egy kilo kenyer', nem igazan szoktam megjegyezni az elelmiszerarakat, de ha kenyerre van szuksegem es pl. feher szeletelt kenyerrol van szo mert valamilyen okbol az elerheto vagy azt szeretnek, akkor nem adnek tobbet erte mint egy font (egy csomagert, azt sem tudom hogy ez egy kilo-e peldaul); ha meg pont bioboltban vagyok es olyanom van hogy hiperszuper barna magos kulonleges kenyeret szeretnek venni, akkor lehet hogy kifizetek egy kis csomagert 3-4 fontot, most akkor mennyi egy kilo kenyer Angliaban? Ilyen adatokra nem nagyon lehet alapozni.

MagyarJoe 2014.12.18. 10:16:36

@aki mást mond az hazudik: szerintem egyforman nem szeretik a bevandorlokat de a kelet europait jelenleg nyiltan is lehet utalni amig az afrikait mar nem pc.... raadasul en meg afrikait nem lattam gyerekestol keregetni

2014.12.18. 10:20:23

@Mr Long (UK): Ugy erted hogy konkretan Manchesterben rosszabb a tomegkozlekedes mint Bp.en? Ez igaz, de kisebb is Manchester mint Bp., ha jol tudom. Londonban termeszetesen sokkal jobb a tomegkozlekedes mint Bp.en, ennek megfeleloen sokkal dragabb is.

Mr Long 2014.12.18. 10:28:06

@Mirjam2: Szomoru teny, de a budapesti tomegkozlekedessel elegedettek a kulfoldiek. Ket baja van, a dijrendszere nem mobil es a jarmupark nagy resze rossz allapotu.
Bp kisebb, mint London, ha jol tudom... Igen, termeszetesen Londonban minden jobb. Ez szelmalom harc, szoval mindegy.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.18. 10:28:23

@Mirjam2:

Egy ugyanolyan kategóriájú lakás fenntratása Londonban sokkal drágább, mint Bp-en, ezt akartam mondani.

Mr Long 2014.12.18. 10:33:21

@maxval bircaman szerkesztő: A rezsi nem dragabb szerintem a netet leszamitva, de a council tax mint egy altalaban elfelejtett dij dob rajta.

2014.12.18. 10:35:34

@Mirjam2: Erre voltam kíváncsi. Nem hiszem, hogy szobában élve az ember nem lesz frusztrált, csak idő kérdése.

2014.12.18. 10:36:05

@maxval bircaman szerkesztő: Nem, nem dragabb a fizetesekhez kepest. A rezsi pedig pont hogy Mo.on dragabb (tudom mert fizettem rezsit egyidoben Londonban es Bp.en hasonlo meretu lakasra). Minimalberbol sem Londonban, sem Budapesten nem lehet onallo lakast berelni vagy venni, atlagos vagy magasabb jovedelembol igen - mindket helyen. Az lehet hogy a legtobb uj bevandorlo nem atlagos brit jovedelmet kap hanem kevesebbet, plusz nem orokoltek penzt / lakast a helyi felmenoiktol, igy rosszabb helyzetben vannak mint sok szuletett brit. De aranyaiban nem dragabb a lakhatas a jovedelmekhez kepest, foleg ha azt is nezzuk hogy a brit allam lakhatasi tamogatast biztosit az alacsony jovedelmueknek (EU allampolgaroknak is, nem csak briteknek), Mo.on pedig siman az utcara kerulsz ha nincs penzed lakhatasra.

adg 2014.12.18. 10:39:41

@Babette .: Kivancsi lennek, kinek zavarta a szemet Darwin, hogy kitorolte a varos nevet?

2014.12.18. 10:41:33

@Mr Long (UK): En is elegedett voltam a manchesteri tomegkozlekedessel mint turista, nyilvan ha ott elsz es munkaba jarsz az mas; nem tudom hanyan dolgoznak Bp.en azok kozul a kulfoldiek kozul akik elegedettek. Persze hogy London nagyobb, de megis tobb ertelme van ket fovarost osszehasonlitani mint egy kisebb videki varost (Manchester) es egy masik orszag fovarosat. A londoni tomegkozlekedes vilagviszonylatban tenyleg nagyon jo (aki nem hisz nekem, probalkozzon mas varosokban), viszont nagyon draga.

2014.12.18. 10:44:00

@diggerdriver: Erről sok esetben mély hallgatás szokott lenni, nem csodálom, hogy mindenki ezt hozza fel ellenérvként.

2014.12.18. 10:50:32

@Philosoraptor: Persze, minden relativ, hogy kinek mi a frusztralo stb., nekem Mo.on elni volt nagyon frusztralo de az en vagyok :). Ha nem akarsz szobaban lakni shared house-ban, tobb kulonbozo lehetoseged van hosszu tavon, pl. baratnovel osszekoltozni, onallo lakreszt berelni (bedsit), jobb allast talalni magasabb fizetessel stb. Az biztos hogy Londonban es kornyeken minimalberbol sajat lakast berelni kizart dolog, mashol nem tudom lehetseges-e ez. Nemetul beszelsz? Ha igen es nagyon fontos neked a sajat lakas, en a helyedben inkabb nemet nyelvteruleten probalkoznek, mert sokkal olcsobb a lakhatas mint Angliaban. Vagy esetleg UK olyan reszein ahol relative olcso a lakas (nem tudom hol vannak ezek, talan Skocia es Eszak-Anglia?).

Mr Long 2014.12.18. 10:55:18

@Mirjam2: Ezt ket magyar nyelv tanartol tudom, akik bpn lako kulfoldieket tanitanak. A diakjaiknak nagyon tetszik.

@diggerdriver: Hol veszel itt lakast mimnalberbol? Kb ott, ahol Mon tenned ugyanezt.

2014.12.18. 11:00:21

@Mr Long (UK): Biztosan amerikaiak :). Viccen kivul, nem mondom hogy rossz a bp.i tomegkozlekedes, de tovabbra sem gondolom hogy fair a Manchesterrel valo osszehasonlitas mivel az adott orszagokon belul nem egy kategoriaban vannak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.18. 11:05:47

@Mirjam2:
Nekem ipadom van hogy a rosseb ott enné meg ahol van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.12.18. 11:09:39

@Mirjam2:
Na ez nagyon nem így van.
A buszok àtlagéletkoràt kivéve a BKV kenterbe veri a londoni buszközlekedést

2014.12.18. 11:18:31

@Mirjam2: Angolul sem beszélek még, nemhogy németül. :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.18. 12:11:06

@Mirjam2: hát ahogy emlékszem úgy beszéltük, hogy alap dolgokat írunk be, de nem sajátmárkásat. ez nekem azt jelenti, hogy nem bio, meg nem magos kenyér vagy nem szeletelt amerikai kenyér, meg nem charolais marha/kobe. én pl marhahúshoz 1500 forintot írtam, mert annyiért már kapni. nem bélszínt, de lehet.

Ugyandehogy (törölt) 2014.12.18. 12:12:17

@adg [Au, Darwin]: azt néztem én is....
tán véletlen volt...

Mr Long 2014.12.18. 12:50:30

@diggerdriver: Ha kapsz. Nnkem nem jar, szoval fizetek lelkesen havonta :)

2014.12.18. 13:32:40

@Babette .: Hat Angliaban pl. nem lehet azt a fajta feher, nem szeletelt egykilos kenyeret kapni amit Mo.on, ez egy jellemzo pelda arra hogy mennyire nem lehet egy tablazat alapjan tajekozodni. En mar kb. husz eve nem vettem nem elore szeletelt kenyeret sehol, meg kenyervago kest sem lattam mar kb. ugyanannyi ideje, nem is hianyzik...

cicnyapempöli 2014.12.21. 08:42:50

Helló!
Nekem az lenne az általános kérdésem, hogy ezekből a fizetésekből, hogyan lehet megélni, tehát mi a vásárlóértéke egy 7000GBP-s és a 40-50 ezer GBP-s évi bruttó jövedelemnek? Én villamosmérnök vagyok telekommunikációs és autóipari tapasztalattal, van 2 kiskorú gyermekem. Mi lenne az az összeg, amelyből eltudnám tartani négyünket, kényelmesen?
Válaszokat köszönöm!
Üdv:
Papp Ádám

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása